[HDD] Cowon iAudio HDD MP3 spelers ervaringentopic

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 20.579 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158187

Zie het dan zo, er zullen geen 12 jaar oude kinderen mee lopen, wat bij bijv. een iPod wel zo is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
jammer is wel dat ze 'iAudio' heten..iAudio en iPod is net iets als Marantz en Marquant ...
maar ik weet zelf beter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 22:42

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
De prijs/opslagruimte-verhouding is ook aardig zoek, maar er zijn zeker zaken die meerwaarde geven. USB-host, FLAC-ondersteuning, mogelijkheid om filmpjes te kijken (hoe beperkt dan ook), wat meer mogelijkheden betreffende het geluid, langere batterijduur, een jaar extra fabrieksgarantie en betere ondersteuning qua firmwares. En de 6 is kleiner en naar mijn mening ook leuker om te zien.

Niet dat ik Creative rotzooi vind maken overigens. Qua geluid vind ik ze ook niet onderdoen voor iAudio.

Nu hij uit is, heb ik ook maar weer eens wat gewerkt aan de topicstart.

[ Voor 8% gewijzigd door Piggen op 29-04-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-06 11:36
Nou ik heb sinds eergisteren de X5L binnen met shure e2g oordopjes.
Ik kan het iedereen aanraden wat een schitterend geluid !

Ook de USB- Host functie werkt perfect met mijn Ixus750 samen zodat ik hem ook nog als image tank kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

Weet iemand hier of er ook een producent is die mooie lederen hoesjes maakt maakt voor de iaudio g3??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Nee, die is er niet. Cowon heeft alleen dit doorzichtig plastic geval, maar ik geloof dat die er standaard ook al bij zit. Ze verzenden verder ook niet naar Europa, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167998

MPmad schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:57:
.... FLAC-ondersteuning, .....
da's wel een belangrijke voor me. Zijn er eigenlijk andere spelers die FLAC of een ander lossless format ondersteunen? Vreemd dat dit, zo lijkt het althans, niet zo hoog op de prioriteitenlijst van fabrikanten staat

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 167998 op 02-05-2006 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Met name iAudio-spelers (M3 (t/m level 2), M5, X5, A2, U3, 6), maar ook de iPod met Rockbox-firmware. En nog de Rio Karma en de iriver H100- en H300-serie met Rockbox-firmware, maar die modellen worden niet meer gemaakt.

Nog een review van de iAudio 6 trouwens.

En A2 firmware 1.76 beta
En zoiets als mTrans beta 1 wat me een programma lijkt om bestanden naar de A2 te converteren.

[ Voor 51% gewijzigd door Piggen op 04-05-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Het is nu mogelijk om én rockbox én de originele firmware op de X5 te hebben staan
De originele firmware (2.10 e) kan gestart worden door de rec knop in te drukken terwijl je de X5 aanzet, doe je dat niet dan boot rockbox.
De file: http://www.devastator.ato...iles/rb_x5_bootloader.zip
Bestand behandelen alsof het gewoon een firmware update is.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 21:23

mrsar

waar een sar is,is een wodka

oeh dat ga ik thuis eens uitproberen als ik tijd heb. :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Eindelijk, vind het wel een vooruit gang..
als ze nu nog even de Power Handling weten aan te passen naar wat het hoort (niet mijn iAudio naar 2 uur zonder stroom) , dan is hij Final wat mij betreft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Ewald ! schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:41:
Eindelijk, vind het wel een vooruit gang..
als ze nu nog even de Power Handling weten aan te passen naar wat het hoort (niet mijn iAudio naar 2 uur zonder stroom) , dan is hij Final wat mij betreft..
radio
video
usb otg
en power handling ;)

Maar voor standaard dagelijks gebruik is de power handling wel het belangrijkste denk ik. Ze zeggen op het forum dat het geen hoge prioriteit heeft omdat ze eerst algemene zaken willen tackelen die voor alle platformen gelden en er zijn weinig developers met een X5 om de tweaks te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 15:27
Me moeder wilde weer eens iets, en dan niet zomaar een mp3 speler maar liefst wel een van de beste.
Nu heeft ze dus de X5L (wat ik ook wel leuk vind) alleen ze ziet door de bomen het bos amper meer.
Alle software installeren en dan vragen aan mij, "maar hoe zet ik nou muziek erop" O-)

Op zich waarschijnlijk super handig icm de Konica Minolta Dynax/ 5D DSLR hier in huis, kan mooi als data vault gebruikt worden met vakanties ed.

Echter zelfs ik moet nog even wennen aan de bediening, en de bedoel ik meer de structuur etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Je hoeft geen software te instaleren om muziek erop te kunnen zetten :') dat is nou het mooie van dit aparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:14
Ewald ! schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:37:
Je hoeft geen software te instaleren om muziek erop te kunnen zetten :') dat is nou het mooie van dit aparaat.
haha inderdaad, gewoon met verkenner erop gooien, lekker makkelijk. En bediening is voor mij nooit een probleem geweest. Is bijna het zelfde als mn iriver h120 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 16-06 15:27
Ja dat wist ik ook wel :+ daarom had ik em ook wel aangeraden ;)
Maar komt puik geluidje uit! Standaard doppen zijn best okay.
En raak al gewend met de bediening
LightYears schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:02:
Het is nu mogelijk om én rockbox én de originele firmware op de X5 te hebben staan
De originele firmware (2.10 e) kan gestart worden door de rec knop in te drukken terwijl je de X5 aanzet, doe je dat niet dan boot rockbox.
Bestand behandelen alsof het gewoon een firmware update is.
Kan het ook andersom? dus de rec knop inhouden en dat je dan die alternatieve firmware start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Sinds kort wel ja! zelfs 'kort aan'-> rockbox en 'lang aan'->orig. firmware
de variant met de 'orig firmware' als default en rockbox met de rec button host ik op mn server, samen met alle rockbox builds door boeselhack (die enkele WPS'en maakt voor de rockbox).
http://home.arielext.org/rockbox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Laatst online: 18-06 13:39
MPmad schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:08:
Dat zou inderdaad mooi zijn, maar Toshiba heeft de 0,85" schijfjes voorlopig alleen nog maar in 2 en 4GB. In de toekomst zijn ze wel te verwachten in 6 en 8GB
Vast een onnozele vraag, maar er is zeker geen indicatie wanneer de iAudio 6 er in 8gb is...? Mijn Rio Carbon heeft zojuist de pijp aan Maarten gegeven, dus ik ben opzoek naar een nieuwe mp3speler. Maar voor meer €'s er 1GB op achteruit gaan vind ik niks (zeker gezien de 5gb van me goeie ouwe Carbon ook al aan de krappe kant was). En of ik zo'n grote 20gb wil weet ik nog niet (dan zou ik trouwens ook uitkomen bij iAudio (X5L ofzo)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Geen idee. Ik vond alleen de volgende tekst bij Toshiba.
With a current capacity of 2GB and 4GB planned for mid-year, Toshiba's 0.85-inch drive delivers enhanced storage to smaller, lighter, more efficient consumer products. Toshiba is also pioneering Perpendicular Magnetic Recording (PMR), and will incorporate this technology to reach capacities of 6GB to 8GB on the 0.85-inch HDD by 2006.
Wanneer die schijfjes uitkomen, valt het te verwachten dat Cowon ze in de 6 zal gebruiken. Maar wanneer is dus onduidelijk.

Nog wat nieuwtjes verder:

A2 firmware 1.77
mTrans 1.0
(programma om o.a. Word-, PDF-, Powerpoint en Excel-bestanden naar A2-formaat te converteren)
Noreve iAudio 6 case review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:50

13art

Moderator Mobile
eswa schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:21:
[...]

Vast een onnozele vraag, maar er is zeker geen indicatie wanneer de iAudio 6 er in 8gb is...? Mijn Rio Carbon heeft zojuist de pijp aan Maarten gegeven, dus ik ben opzoek naar een nieuwe mp3speler. Maar voor meer €'s er 1GB op achteruit gaan vind ik niks (zeker gezien de 5gb van me goeie ouwe Carbon ook al aan de krappe kant was). En of ik zo'n grote 20gb wil weet ik nog niet (dan zou ik trouwens ook uitkomen bij iAudio (X5L ofzo)).
Kijk dan wordt het echt leuk als er een 8gb variant uit komt :D

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Inderdaad, dat zou voor mij de keuze stukken makkelijker maken! Maargoed, dat duurt waarschijnlijk nog wel even voordat die 8gb er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Zo ik ben bijna terug in NL en ik heb nog geen accu. Zou je de accu van X5 Iaudio ook in een winkel kunnen kopen? Ik bedoel dat ik dan een universele adapter koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Ik wil even zeggen dat de LCD Remote voor de X5 bij https://www.mp3shop.nl weer leverbaar is. Ik heb hem gelijk besteld, nu nog een converter vinden voor mijn azie-accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Wat zijn nou sinds dat de A2 uitgekomen is de grootste firmware veranderingen / toevoegen / fixes? of zijn alle beloofde dingen nog 'onderweg'
Zo heb ik mn twijfels bij de opname kwaliteit

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Ze zijn weer van start gegaan met DRM, mar dat is in test fase. Lijkt alsof er weinig gebeurd van Cowon kant. Belangrijkste wat gebeurd is de laatste maanden is het uitkomen van een rockbox in zeer vroege fase (vreet batterijen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05-2024
eswa schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:21:
[...]

ik denk niet dat er een iAudio 6 in 4 GB variant komt. Als er een iAudio 7 komt heeft ie waarschijnlijk wel meer geheugen, en dus misschien 8 GB. Maar het lijkt me dat ze niet zomaar een andere hdd(merk) in een spelertje gaan stoppen dat al op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

LightYears schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:46:
Ze zijn weer van start gegaan met DRM, mar dat is in test fase. Lijkt alsof er weinig gebeurd van Cowon kant. Belangrijkste wat gebeurd is de laatste maanden is het uitkomen van een rockbox in zeer vroege fase (vreet batterijen).
Hoe zit het met nieuwe bestandsformaten / codecs en ID3 tags?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Ik dacht dat het mij nooi zou gebeuren, maar het is wel zover gekomen :'(
Mijn knuppeltje werkt nauwelijks naar links en naar onder :( ik wil em nog even in de de garantietermijn met garantie laten repareren maar weet niet hoe lang ik hem dan kwijt ben. Straks krijg ik em terug in of na mijn vakantie en dan kan ik beter tot die tijd een andere mp3 speler .. (het leven valt niet mee als audiofiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Ewald ! schreef op maandag 05 juni 2006 @ 11:29:
Ik dacht dat het mij nooi zou gebeuren, maar het is wel zover gekomen :'(
Mijn knuppeltje werkt nauwelijks naar links en naar onder :( ik wil em nog even in de de garantietermijn met garantie laten repareren maar weet niet hoe lang ik hem dan kwijt ben. Straks krijg ik em terug in of na mijn vakantie en dan kan ik beter tot die tijd een andere mp3 speler .. (het leven valt niet mee als audiofiel)
Dat maakt niet uit!
Ik heb ook mijn iAudio 4 destijds in de vakantie laten repareren, en nadat ik had gezegt dat ik graag een vervanger voor op vakantie wou, kreeg ik ook een vervanger. Het kost je alleen wat geld om hem terug te sturen.
Goed bedrijf, die Tu&Tu,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Serieus? :D wat een super klantvriendelijk bedrijf :)
Dat geld maakt niet zoveel uit.. Minder dan een tientje lijkt mij.. (wat voor mp3 kreeg je als ik vragen mag, en hoelang duurde het? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Laatst online: 19-06 11:36
Versteegrob schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:50:
Ik wil even zeggen dat de LCD Remote voor de X5 bij https://www.mp3shop.nl weer leverbaar is. Ik heb hem gelijk besteld, nu nog een converter vinden voor mijn azie-accu.
Wat is het grote voordeel van zo'n remote? ik bedoel dat ding heb je toch altijd dicht in de buurt of je moet een erg lange kabel tussen je kop en je speler hebben. Daarnaast zal de accu ook een stuk sneller leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Ewald ! schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:58:
Serieus? :D wat een super klantvriendelijk bedrijf :)
Dat geld maakt niet zoveel uit.. Minder dan een tientje lijkt mij.. (wat voor mp3 kreeg je als ik vragen mag, en hoelang duurde het? )
Aangezien ze de iAudio 4 niet meer in vooraad hadden kreeg ik de Xen EMP-200 met dezelfde capaciteit.
Verder duurde het niet noemenswaardig lang dacht ik zo. En als je zo'n vervangend spelertje hebt maakt het niet zo echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 20:15

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Product Survey van mijn Iaudio 6

[ Voor 100% gewijzigd door De_Flexe_Toki op 13-06-2006 11:47 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Om nog wat informatiever te worden (bovenstaande 'review' voegt natuurlijk niet veel toe aan alle andere reviews op het net):

Zet je mp3's niet allemaal in één folder maar maak een nette mapstructuur aan. Dit zorgt voor veel kortere laadtijden bij zowel opstarten als tracks skippen. Bij opstarten gaat de IA6 alle 'nieuwe' bestanden af om ze te indexeren oid, en dat kost veel tijd. Iemand op Iaudiophile.net moest bijna 2 uur wachten voor de IA6 klaar was met opstarten toen hij 3.5GB in 1 map had gepropt. Bij mij was de eerste keer opstarten een kwestie van een paar minuten, daarna van seconden.
Mijn (voorbeeld)mapstructuur: \Music\Artist\Album\

De Iaudio 6 heeft 2 manieren om mp3's weer te geven: op filenaam en op ID3-tag. Dit verander je in het configuratie menu, en gaat in na een restart. Deze restart kan wat langer(minuten) duren dan normaal, dus raak niet in paniek zoals ik deed!

Ondanks berichten dat de Iaudio 6 niet werkt met USB-hubs kan ik melden dat het prima werkt met een USB2.0 hubje van Sweex. Deze is wel aangesloten op een stroomadapter, misschien dat iets uitmaakt.

De touchpad is een stuk minder gevoelig als je door bijvoorbeeld een trui heen op een knopje drukt. Misschien dat door de trui de druk meer verdeeld wordt waardoor het niet geregistreerd wordt? Ik vind het in elk geval best handig dat je niet zo snel iets per ongeluk kunt doen als de speler onder je kleding zit.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Dankjewel voor het delen van je ervaringen. Misschien kun je er ook gelijk een Product survey op de frontpage van maken. Zal niet zo veel moeite meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Daar had ik vanmiddag net geen tijd meer voor, morgen komt er een survey aan.

edit:
Het is dinsdag geworden, het WK voetbal kost ook zoveel tijd!

[ Voor 34% gewijzigd door De_Flexe_Toki op 13-06-2006 11:48 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ik twijfel tussen de iAudio 6 (4gb) en de Mpio HD400 "Solid" (8gb). Waarom zou ik de Cowon moeten nemen met de helft aan geheugen, boven de Mpio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02-2020
ik ga binnenkort de iaudio x5 20gb kopen die is bij mp3discount 299 euro en dan krijg je ook nog een dockingstation erbij. maar ik weet niet of dit een goed site is. heeft iemand hier misschien ervaringen mee? of weet iemand toevallig er iets over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
http://tweakers.net/shopsurvey/6678

MP3discount verkoopt ook geimporteerde spelers, daarom zijn ze zo goedkoop. Maar daardoor is het wel de vraag hoe ze garantiegevallen afhandelen. Ik zou je toch aanraden om een paar tientjes meer uit te geven en hem bij een gerenomeerde zaakt te kopen.

Nog maar even wat nieuwtjes:
IAudio 6 firmware 1.21 beta
A2 firmware 1.80 beta
A2 Font Maker 1.01
MTrans 1.01
User Survey van de 6 door De_Flexe_Toki

[ Voor 45% gewijzigd door Piggen op 19-06-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
MPmad schreef op maandag 19 juni 2006 @ 14:32:
http://tweakers.net/shopsurvey/6678

MP3discount verkoopt ook geimporteerde spelers, daarom zijn ze zo goedkoop. Maar daardoor is het wel de vraag hoe ze garantiegevallen afhandelen. Ik zou je toch aanraden om een paar tientjes meer uit te geven en hem bij een gerenomeerde zaakt te kopen.
thx, had het al gezien. waren niet echt fijne reacties dus heb de speler maar besteld bij mp3spelers.com. gratis hoesje is altijd fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114170

Hallo,
Ik heb een paar vraagjes over de M5L en de X5L.

Ga binnenkort een nieuwe HDD mp3speler kopen, en zit nog een beetje te twijfelen welke het best bij mij past.

Hoe lang bestaan deze spelers al, en hoe zit het met garantie? (En hoe lang gaan ze mee?)

Wat is precies het verschil tussen de M5L en de X5L?
Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat de X5L een kleurenscherm heeft, video ondersteunt en een radio heeft.
Maar de M5L is wel ongeveer 100 euro goedkoper, en ik heb eigenlijk geen video en radio nodig (kleurenscherm ook niet echt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12-2024
Anoniem: 114170 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 14:44:
Hallo,
Ik heb een paar vraagjes over de M5L en de X5L.

Ga binnenkort een nieuwe HDD mp3speler kopen, en zit nog een beetje te twijfelen welke het best bij mij past.

Hoe lang bestaan deze spelers al, en hoe zit het met garantie? (En hoe lang gaan ze mee?)

Wat is precies het verschil tussen de M5L en de X5L?
Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat de X5L een kleurenscherm heeft, video ondersteunt en een radio heeft.
Maar de M5L is wel ongeveer 100 euro goedkoper, en ik heb eigenlijk geen video en radio nodig (kleurenscherm ook niet echt).
Tsja als je dat niet nodig hebt dan is de M5L zeker een goede keuze. Ik vind een radio erg prettig ter afwisseling bovendien kan je via een timer radioprogramma's opnemen en later afluisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117277

Ik heb de 30GB X5L vanaf aug 2005.
Het is een super speler, op audio gebied, echt, dit is de top, kwa instellingen, geluidskwaliteit en gebruiksgemak
Voor Video of Foto: niet kopen! stelt niks voor, te slechte beeldkwaliteit.

Maar: belangrijk!
In januari 2006 ging de joystick defect: Het 'klikje'naar rechts was eruit, dus 'lam'zeg maar. heb onder garantie nieuwe gekregen.
Nu, in juni 2006, ontstaat weer hetzelfde (!!)
Gelukkig heb ik mijn geld terug gekregen, zoals dat hoort.

Maar ik ben super verbaasd dat zo'n uitermate solide speler op dit punt dus niet solide genoeg is.
Ik heb echte geen buitensporige dingen gedaan en gebruikt de speler zeker niet erg vaak.

Niks dan lof trouwens over www.mp3man.nl (!) ,waar ik hem gekocht had. super service, alle keren netjes en snel e-mails beantwoord , en en geheel nieuwe speler had ik beide keren binnen 3 dagen in huis.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 117277 op 28-06-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Ik heb krasje op mijn beeldscherm :O in het midden.. Zijn er middeltjes waarmee je dat er af kan halen? Ooit eens van whiteing tandpasta gehoord maar om dat er nu gelijk om te smeren ....

Verder heb ik ook een lam knuppeltje die het de een en andere keer wel doet. Dit na een jaar.
Ooit heb ik het apparaat wel laten vallen (toen hij 6 maand oud was) maar dat knuppeltje is sinds een maand zo.
Als ik hem nu voor garantie op ga sturen, dan gaan ze daar toch niet over zeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou het niet met tandpasta proberen. Er zijn wel middeltjes om krasjes uit gsm-schermpjes te halen
Displex
Dat lost een hele dunne laag van het kunststof op je scherm op, waarmee je dan de krasjes vult.

Als die joystick niet goed meer werkt dan heb je gewoon recht op een nieuwe dus ik zou hem wel opsturen. Het moet dan niet duidelijk zichtbaar zijn dat ie een keer is gevallen, want dan helpen ze je niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Anoniem: 158187 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:34:
Ik zou het niet met tandpasta proberen. Er zijn wel middeltjes om krasjes uit gsm-schermpjes te halen
Displex
Dat lost een hele dunne laag van het kunststof op je scherm op, waarmee je dan de krasjes vult.

Als die joystick niet goed meer werkt dan heb je gewoon recht op een nieuwe dus ik zou hem wel opsturen. Het moet dan niet duidelijk zichtbaar zijn dat ie een keer is gevallen, want dan helpen ze je niet denk ik.
Nieuw knuppeltje of nieuw apparaat?

Tis niet écht te zien trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Ewald ! schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:59:
[...]

Tis niet écht te zien trouwens.
ik had een iaudio 4 (sinds kort een iaudio x5 :*) :P ) maar die is 2 keer stuk gegaan bij de koptelefoon-uitgang en ik had de speler twee keer opgestuurd en die is netjes beide keren gemaakt. m'n speler was echt ongeveer helemaal total loss... je zag iig heel goed dat die meerdere keren was gevallen... was btw bij mmport...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117277

Ik heb een nieuwe gekregen, tot 2 x toe
Het lijkt me dat de joystick ook niet vervangbaar is..

Echter, dus wel binnen garantiue van 1 jaar
Omdat ik echter al bang was dat na een jaar het probleem zich weer voor zou doen, heb ik gebeld met de consumentenbond, met de vraag wat mijn rechten zijn na 1 jaar.
Er werd me gemeld dat je van een apparaat in deze categorie mag verwachetn dat het minimaal 3 jaar mee gaat. Het sterkt je nog als een gebrek zich binnen een half jaar openbaart, omdat dan 'het apparaat al niet deugdelijk geacht werd ten tijde van de koop'.

In de prakijk zal het natuurlijk lastiger zijn je recht te halenna dat 1 e jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt in Nederland twee jaar garantie op dit soort electronica ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
1 jaar?!!

Ik had een garantiebewijs papiertje in mijn doos zitten waar over 2 years wordt gesproken en 3 maand op onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Ewald ! schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:23:
1 jaar?!!

Ik had een garantiebewijs papiertje in mijn doos zitten waar over 2 years wordt gesproken en 3 maand op onderdelen?
In europa heb je op elektronica 2jaar garantie, het is soms alleen lastig om dit daadwerkelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Gaat weer lekker. Ik heb mijn aparaat 29 juli gekocht. Ga zondag tot de 30e op vakantie. Kan voor die tijd ook geen vervangend exemplaar meer krijgen van de importeur... Ik moet dus hopen dat ze mijn schade (knuppeltje die af en toe niet werkt?) accepteren op de 2e dag van het 2e jaar dat ik dat ding heb.

Wat foto's:
Afbeeldingslocatie: http://xs302.xs.to/xs302/06265/IMG_0374.jpg.xs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs102.xs.to/xs102/06265/IMG_0383.jpg.xs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs102.xs.to/xs102/06265/IMG_0382.jpg.xs.jpg
(de eerste 2 zijn dus dezelfde hoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat stelt toch niets voor? Je hebt hem een keer laten vallen, nou en? Daar moet zo'n portable apparaat tegenkunnen.
Ik denk niet dat ze er iets over zullen zeggen.

Erg snel zijn ze echter niet :S Ik heb 2 weken geleden mijn M3 opgestuurd omdat de afstandsbediening het niet meer deed. En ik heb nog helemaal niets gehoord. Maargoed, misschien zijn ze wel gewoon druk bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Ik moet het dus in het 2 jaar doen... Zijn er voorbeelden dat ze er een probleem van maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je hem laat vallen heb je uberhaubt geen recht op garantie. Je kunt het altijd proberen.. maar als ze die schade zien dan weten ze genoeg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
En zou het knuppeltje stoppen met werken omdat het apparaat op de hoek is gevallen? Lijkt me sterk. Ik zou het niet pikken.
Helaas ben je vaak overgeleverd aan wat zij ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178657

is dit betrouwbaar volgens jullie?
http://cgi.benl.ebay.be/C...74813QQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175660

Hebben jullie enig idee of Cowon binnenkort met een nieuwe speler zal komen? Ik zit er aan te denken om een X5L aan te schaffen maar ben bang dat als ik m binnenkrijg ze met het nieuwe model komen.. iemand een idee?

Nog even een algemene vraag die hier vast al wel gesteld is.. welke moet ik kopen: Creative Zen Vision M of deze Iaudio X5L?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-06 17:18
Het is een verkoper die dusver nog totaal geen feedback heeft, waardoor je niet weet wat voor een persoon het is. Daarnaast is de prijs "te mooi om waar te zijn" dus ik zou de gok _niet_ wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175660

Klopt het trouwens dat het geluid van de X5L slechter is als je gebruik maakt van de remote??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Anoniem: 175660 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:08:
Klopt het trouwens dat het geluid van de X5L slechter is als je gebruik maakt van de remote??
ja, maar zo bij bijna elke andere speler waar je een remote tussen gooit wordt het geluid slechter. Dus niet alleen bij de x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Bij mijn M3 merk ik daar btw helemaal niets van. Niet dat je wil overwegen om zonder afstandsbediening de M3 te bedienen, maagoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
RonaldMade schreef op maandag 03 juli 2006 @ 08:16:
[...]

Het is een verkoper die dusver nog totaal geen feedback heeft, waardoor je niet weet wat voor een persoon het is. Daarnaast is de prijs "te mooi om waar te zijn" dus ik zou de gok _niet_ wagen.
Ben ik mee eens. Zo te zien verkoopt hij meerdere en blijft hij dat denk ik ook doen. Een handelaartje..
Even wachten totdat hij deze verkocht heeft en daar feedback op heeft gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181112

Hoi,

Sinds zondag heb ik de iAudio X5L van 30GB, prima apparaat en erg mooi!

Nu heb ik een probleempje/vraag, als ik bv. een MP3 of AVI start, voel ik de Hardddisk opstarten in de speler, als het filmpje of liedje geladen is, hoor ik dat de Harddisk abrupt stopt met een licht hoorbaar tikje (aan de buitenkant, niet door de koptelefoon) en ook voel ik een duidelijke 'tik'. Het gebeurt telkens als er een nummer of filmpje in het geheugen wordt geladen, hebben andere gebruikers dit ook met HDD spelers?? Hij speelt verder alles probleemloos af, maar dat met die HDD klinkt gewoon niet zo lekker....

thanks,
Jim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat is gewoon normaal. Ik heb het iig ook maar ik hoor het alleen als ik de speler dicht bij mijn oor houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181112

OK thanks, dacht ook wel dat het normaal was, want verder speelt hij prima.

Hoe werk het knopje aan de zijkant bij jullie, waarmee je de speler aan- en uitschakelt? Als ik hem omhoog druk dan blijft hij vaak hangen, hij schiet niet altijd automatisch terug, vind ik nogal irritant...
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175263

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Ik ben al een enige tijd in het bezit van de Iaudio U2, voldeed prima aan de eisen alleen die is nu stuk (garantie heb ik nog wel dus dat probeer te regelen na de vakantie, zo niet is het jammer).
Maar ik ga nu volgende week voor 4 weken op vakantie en ik heb dus een grote voorraad aan muziek nodig, nu zat ik eerste te twijfelen om dan een aardig MD speler te kopen en gewoon een aantal MD's mee te nemen zodat ik kan wisselen, maar een HD MP3 speler bleef ook in m'n hoofd spoken. Nu is een week voor vertrek en twijfel enorm om de Cowon iAudio M5L 20 GB te bestellen bij MP3shop.nl.

Hij voldoet prima aan mijn eisen:
- Aantal GB
- Geluidskwaliteit (Iaudio dus daar vertrouw ik op)
- USB opladen
- Lange speelduur
- en GEEN kleurenbeeldscherm (vind dat een beetje onzin voor een MP3speler, foto's enz doe je maar op andere apparaten!)

Alleen 1 heikelpunt, de grote. Aan de afmetingen te zien is hij niet echt handig voor in de zak of niet soms? Ik hoop dat M5 gebruikers me daar meer over kunnen vertellen hoe dat zit in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Anoniem: 175263 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 12:27:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Ik ben al een enige tijd in het bezit van de Iaudio U2, voldeed prima aan de eisen alleen die is nu stuk (garantie heb ik nog wel dus dat probeer te regelen na de vakantie, zo niet is het jammer).
Maar ik ga nu volgende week voor 4 weken op vakantie en ik heb dus een grote voorraad aan muziek nodig, nu zat ik eerste te twijfelen om dan een aardig MD speler te kopen en gewoon een aantal MD's mee te nemen zodat ik kan wisselen, maar een HD MP3 speler bleef ook in m'n hoofd spoken. Nu is een week voor vertrek en twijfel enorm om de Cowon iAudio M5L 20 GB te bestellen bij MP3shop.nl.

Hij voldoet prima aan mijn eisen:
- Aantal GB
- Geluidskwaliteit (Iaudio dus daar vertrouw ik op)
- USB opladen
- Lange speelduur
- en GEEN kleurenbeeldscherm (vind dat een beetje onzin voor een MP3speler, foto's enz doe je maar op andere apparaten!)

Alleen 1 heikelpunt, de grote. Aan de afmetingen te zien is hij niet echt handig voor in de zak of niet soms? Ik hoop dat M5 gebruikers me daar meer over kunnen vertellen hoe dat zit in de praktijk...
ik heb een 30gig x5l, en deze is nog dikker en zwaarder door de grotere batterij(m5 en x5 zijn zelfde case). Ik doe m gewoon in mijn broekzak, en dat is goed te doen. Behalve als je strakke spijkerbroeken draagt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Persoonlijk hang ik zulke spelers liever aan m'n riem, maar dat even terzijde.

Als de M5L je echt te groot lijkt en je vindt batterijduur belangrijk, zou je ook naar de Samsung YH-J70 kunnen kijken. Die moet 25 uur kunnen halen (35 voor de M5L), is kleiner en vlakker van vorm en heeft meer functies.

Nieuwe firmware voor de A2 trouwens, versie 1.81

[ Voor 17% gewijzigd door Piggen op 06-07-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

MPmad schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:33:

Nieuwe firmware voor de A2 trouwens, versie 1.81
Wat zijn de veranderingen?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
1) now supports some educational video files from some korean company.
2) enabled viewing photos while listening to DMB radio.
3) expanded DMB channel selections to catch signals out of Seoul.
4) added ability for user to customize DMB frequency for better reception.
5) revised the layout of the feature that shows the progress of channel searching in DMB mode.
6) further stabilized DMB reception in areas with weak signals.
7) fixed issue with a line occuring in the middle of the screen while recording video.
8 ) fixed issue with some MPEG files not playing due to wrong information being received about the video.
9) fixed issue with excessive noise in some XviD files
10) fixed issue with A2 shutting down suddenly when trying to play videos with ADPCM soundtracks.
11) total of 11 languages now supported - korean, english, japanese, traditional chinese, simplified chinese, french, german, russian, spanish, dutch, hebrew
12) hebrew/arabic text layout - right aligned text in every mode.
13) Fontmaker updated to support hebrew - version 1.01
14) mTrans updated - 8-16bit bitmaps supported.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ewald ! schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 20:46:
Gaat weer lekker. Ik heb mijn aparaat 29 juli gekocht. Ga zondag tot de 30e op vakantie. Kan voor die tijd ook geen vervangend exemplaar meer krijgen van de importeur... Ik moet dus hopen dat ze mijn schade (knuppeltje die af en toe niet werkt?) accepteren op de 2e dag van het 2e jaar dat ik dat ding heb.

Wat foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(de eerste 2 zijn dus dezelfde hoek)
Ik heb bericht terug gehad van Tu&tu en ze hebben helemaal niet moeilijk gedaan over mijn gebruikssporen, dus die paar krasjes bij jou zal ook geen probleem moeten zijn. Helaas duurt het wel tot half augustus voordat ik mijn speler terugkrijg :(. Ze schijnen het nogal druk te hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 10:21
paar vraagjes over die X5

- wat voor HD zit erin, een 2.5" of een 1.8"?
- kun je er een externe USB schijf op aansluiten en hier realtime vanaf spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

1) 1.8
2) euhm ...

[ Voor 34% gewijzigd door LightYears op 08-07-2006 23:48 . Reden: niet zo overtuigend ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-06 17:18
Bij fototoestellen kan je ook alleen de content kopieren naar de X5 toch? In dat geval zou je er geen muziek vanaf kunnen spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door RonaldMade op 08-07-2006 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:22

epo

Gisteren een poging ondernomen om mijn iAudio6 naar firmware update 1.21 update te flashen. Volgens instructies de file in de root gezet, aangedaan en het ding was bezig met updaten. Toen hij klaar was schakelde hij zichzelf uit. En hier begon het probleem, ik krijg hem dus met geen mogelijkheid meer aan... power knop, reset knop doen allemaal niks. De pc ziet hem ook niet als ik hem aan de USB kabel connect. Iemand nog suggesties van wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 10:21
RonaldMade schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 23:50:
Bij fototoestellen kan je ook alleen de content kopieren naar de X5 toch? In dat geval zou je er geen muziek vanaf kunnen spelen.
das wel klote, het leek mij een goed plan om de speler in de auto te monteren, en dan een externe usb-schijf ergens weg te werken, en vanaf daar alle muziek af te spelen... er staat dat ie een usb-host had dus ik dacht dat dat wel zou kunnen

bestaan er spelers waarmee het wel kan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9725

Net de Iaudio X5 binnen.. supergeluid! :)

Twee zorgen toch:

1: M'n linkeroortje bromde even heel erg alsof de bas wordt overstuurd. Met een paar keer tikken was het weer weg om even later minder erg toch weer terug te komen. Niet heel storend maar erg genoeg met verder zo'n superspeler. Hopen dat het aan de dopjes ligt en niet aan de speler dus strx andere proberen.
2: Ik lees over problemen met het joystickje. Zijn er ook mensen die hier geen problemen mee hebben na langer intensief gebruik of ben ik strx gewoon ook de klos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is echt niet zo dat iedereen last van het joystickprobleem krijgt. Stel je voor dat 100% van de spelers na verloop van tijd dit probleem kreeg, dan zou niemand de speler meer kopen :P
De mensen die geen probleem met de joystick hebben hoor je vaak niet, en degenen die er wel problemen mee hebben hoor je wel, dat geeft soms een vertekend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9725

Daarom zou ik dus graag reacties horen van mensen die het probleem niet hebben. Om in te kunnen schatten hoe vaak het gebeurd..

Iemand iets zinnigs te zeggen over het brommen van het linkeroortje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, die moet je gewoon laten inspelen. Ergens op GoT staat wel hoe lang ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik vroeg me af of je net als op de Ipod ik op mijn X5 ook linux kan installeren. Ik lees hier zeer weinig over, een site zegt heel vaagjes dat het mogelijk is. Ik kan geen tutorial vinden van hoe je het er op moet zetten. Ik hoef het niet perse erop te hebben hoor, maar doom op je X5 spellen is natuurlijk wel super vet })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179179

plakbandrol schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 23:21:
paar vraagjes over die X5

- wat voor HD zit erin, een 2.5" of een 1.8"?
- kun je er een externe USB schijf op aansluiten en hier realtime vanaf spelen?
de X5 heeft een USB on-the-go 2.0 functie. dit komt er op neer dat je bestanden binnen kan halen op je X5 een nadeel is dat de USB poort niet voldoende spanning kan leveren om een USB schijf te voeden, een USB stick, camera en sommige card readers werken wel op dit apparaat. en realtime afspelen gaat voor zover ik weet met geen enkele (HD)mp3 speler.
Ik zelf gebruik een USB drive met een IPAQ+USB 2.0 sleeve om realtime filmpjes te kijken maar de extra zware accu van mijn IPAQ houd dit maar 2 uur uit. maar met een auto lader werkt het aardig

Ik zag hier boven dat er mensen problemen hadden met de garantie van een iAudio mp3 speler. Ik zelf heb zelf een iAudio M3L 20GB of beter gezegd had. Ik had na 11maanden en 25 dagen een kleine storing, de bediening van de speler reageerde soms ineens niet meer. Nog net binnen de garantie periode via de winkel waar ik hem gekocht had (mp3shop.nl) terug gestuurd. Dit zou 3 weken gaan duren (dit werden er 6). De speler was volgens iAudio in frankrijk niet meer te repareren en daarom kreeg ik het volledige bedrag (€279,-) retour.
De speler zat overigens vol met krassen en een stuk of 5 diepe deuken en er zat een scheur in het midden frame van de speler en die is nog wel van een vrij sterke (giet)aluminium legering is gemaakt. Maar daar werd niets over gezegd en dat terwijl deze speler duidelijk zichtbaar al een keer of tien heel hard gevallen is. Zo is hij oa. Van +/- 30 meter naar beneden van een berg gevallen toen ik hem 3 dagen had en een keer of 4 uit mijn zak is gevallen tijdens het mountain biken, maar dat heb ik er maar niet bij verteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 22:54
Anoniem: 9725 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:25:
Daarom zou ik dus graag reacties horen van mensen die het probleem niet hebben. Om in te kunnen schatten hoe vaak het gebeurd..
Ik heb 'm nu ruim een jaar, vrij veel gebruikt en nog geen enkel probleem met de joystick. :)
Hij zit ook wel vanaf 't begin al in een Mystic-audio hoesje, en daar komt hij vrijwel nooit uit. Dat zal ongetwijfeld een hoop schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:02
Sinds vandaag mag ik me ook de trotse bezitter van een iAudio noemen. Gisteren de M5L besteld, en die werd netjes vanmorgen bezorgd. Eerste indruk: waanzinnig goed geluid, zeker vergeleken met de mp3 speler die in m'n imagetank (Vosonic 3320) zit. Ik gebruik Shure E2c IEM's. Die doppen worden binnenkort vervangen door E4c's en een extra versterker, de PA2v2, is ook onderweg als het goed is.

De behuizing vind ik behoorlijk stevig, op het kleine zwakke klepje voor de USB-aansluiting na. Het schuifknopje voor aan/uit is een beetje wiebelig, maar functioneert goed. Grootste nadeel vind ik echter het display, de letters en symbooltjes zijn me te klein. Zoiets is toch nauwelijks meer te lezen? Misschien een kwestie van wennen of een betere bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 15:16
Na lang twijfelen en verschillende PMP's vergelijken heb ik woensdagavond de knoop doorgehakt en de Cowon iAudio A2 besteld. Als het goed is wordt hij vandaag thuisbezorgd, dus als ik vanmiddag van m'n werk thuis kom ligt hij hopelijk op mij te wachten!

Ga in oktober naar Azie vliegen, en met KLM heb je alleen zo'n klote TV-scherm in het gangpad. Nee, dan liever m'n eigen PMP met muziek en films naar eigen keuze, zonder censuur en geknip zoals bij in-flight films! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Iemand een goeie methode om die screenprotector op mn x5l te krijgen :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
FranticDJ schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:35:
Iemand een goeie methode om die screenprotector op mn x5l te krijgen :S?
Normaal gesproken doe je dat met zeepsop: glaasje water met 1 drup afwasmiddel, protector daarin gooien, even wachten, eruit vissen en goed afschudden, protector op het apparaat leggen en voorzichtig gladstrijken, vanuit het midden naar de randen. Uiteraard het overtollige water wat je eruit perst opvangen met bijvoorbeeld een tissue, zodat het niet in je speler loopt. Het doel van de zeepsop is dat je de folie nog kunt verschuiven, dat lukt niet of nauwelijks als je het droog probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Als je het droog probeert krijg je allemaal luchtbellen.. Als je het met water alleen probeert krijg je ook luchtbellen maar minder.. En met een druppeltje afwasmiddel erin, zit ie er strak op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Zelf gebruik ik overigens de bijgeleverde protector niet. Ik vind het apparaat te mooi om er krasjes op te laten komen, dus heb ik een zcover aangeschaft. Dat is een hoesje van siliconenrubber en een clip waarmee hij aan je broekriem hangt. Daar zit ook een harde screenprotector bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
grun schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:12:
Zelf gebruik ik overigens de bijgeleverde protector niet. Ik vind het apparaat te mooi om er krasjes op te laten komen, dus heb ik een zcover aangeschaft. Dat is een hoesje van siliconenrubber en een clip waarmee hij aan je broekriem hangt. Daar zit ook een harde screenprotector bij.
Heb je daar een foto van? En waar kan je die kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
FranticDJ schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:55:
Heb je daar een foto van? En waar kan je die kopen?
Sure, www.zcover.com. Daar bestel je ze ook. Duurt een weekje voor hij in je brievenbus ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:16
Is er al iets bekend over een opvolger van de X5? Ik kan niets vinden, maar herinner me verwachtingen van enige maanden terug over de presentatie van een opvolger op een of andere beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Je bedoelt waarschijnlijk de CeBIT en daar is niets getoond. Voorlopig zijn er alleen verwachtingen/geruchten.

Nieuwe firmware voor de 6, trouwens: 1.23.

[ Voor 35% gewijzigd door Piggen op 22-08-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Laatst online: 09-06 10:13

Huig

Merino Fanatic

Ik heb nu sinds een maand een x5l. Ik ben er aardig tevreden over en het geluid is echt super icm Creative ep-630 _/-\o_
Heb als vergelijkings materiaaleen ipod en een iriver ifp 190TC, en deze steekt er met kop en schouders bovenuit. Het geluid uit de ipod klinkt veel kaler, en doffer. (het waren wel de standaardoordopjes, maar toch.)
Ook de video functie is aardig, mits je een goede bron gebruikt. hoogste kwaliteit divx is wel aan te raden. De videofunctie op de ipod is beter.
Het navigeren gaat ook bijna hetzelfde als op de iriver, dus dat is wel fijn, alleen het scrollen is wel vervelend, omdat ik altijd een paar nummers te ver eindig :(

Maar 1 ding wil bij mij nog niet werken: de playlists.
Kan iemand me vertellen hoe dat nou werkt?
als ik in wmp een playlist maak, en die opsla en op de speler zet dan werkt het dus niet. :X

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Je moet de speler ook aangesloten hebben op de PC en van de bestanden die op de speler staan een m3u maken. Een playlist gemaakt met bestanden op de PC wordt niet goed afgespeeld. Staat overigens gewoon in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:12
Ben sinds vrijdag ook in t bezit van de prachtige X5L. Ik zou eigenlijk voor een M5L gaan, maar die was uitverkocht, en toen was een simpel "waarom toch nietje" de aanleiding voor mijn keuze, en heb vooralsnog geen spijt. Heb de speler icm de CX300 dopjes gehaald, en wat een prachtig geluid zeg! Videofuntie mag er ook wezen, toch nog leuk om daar eens een videoclipje op te bekijken, maar een hele film zie ik niet zitten. :) Lijkt me niet veel soeps aangezien ik toch graag ondertiteling bekijk, iemand ervaring daarmee?

Ik heb ook maar meteen het Cowon hoesje meegenomen, niet op de hoogte zijnde van de Noreve en zCovers, stom... maargoed. Ik vraag me alleen af of die zCover wel een beetje bescherming biedt? Ik kan me weinig voorstellen bij een kunststof cover die net zo goed zou beschermen als een lederen... En kan iemand mij ook vertellen hoe het zit met een opening aan de onderkant van de speler, die overigens niet aanwezig is op mijn Cowon cover, bij de andere twee typen hoesjes? Ik vind het van mijn huidige hoesje wel fijn dat deze aan de onderkant dicht is, zodat er geen troep in die aansluiting komt te zitten, want het rubbertje wat ik er nu nog steeds zorgvuldig indruk na gebruik zal wel een keer zoekraken.

Ook ben ik van plan om nog de dockingstation bij te bestellen, maar wat ik begrepen heb is dat het niet altijd verstandig is om de speler altijd maar op te laden als de accu nog niet leeg is en ik vroeg me af of de speler altijd automatisch laadt als hij in de dockingstation staat?

Verder ga ik hopelijk nog lang plezier hebben van de speler, maar vraag ik mij nog af of de icoontjes voor Artiest, Album en Nummer misschien gewijzigd/verwijderd kunnen worden, en van positie veranderd kunnen worden? (Heb het liefst Artist, Track, Album van boven naar beneden... maar misschien ben ik gewoon een zeikerd :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
paulman schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 04:18:
Ik heb ook maar meteen het Cowon hoesje meegenomen, niet op de hoogte zijnde van de Noreve en zCovers, stom... maargoed. Ik vraag me alleen af of die zCover wel een beetje bescherming biedt? Ik kan me weinig voorstellen bij een kunststof cover die net zo goed zou beschermen als een lederen... En kan iemand mij ook vertellen hoe het zit met een opening aan de onderkant van de speler, die overigens niet aanwezig is op mijn Cowon cover, bij de andere twee typen hoesjes?
Ik heb een zCover hoesje, om m'n speler vooral te beschermen tegen stof, vuil en krassen. Dat doet hij prima. Erg handig is ook de bijgeleverde clip om hem aan je riem te hangen. Hij is van siliconenrubber, maar dat is niet erg dik, dus of het bescherming biedt als je de iAudio laat vallen? Dat denk ik niet.
De zCover heeft een opening aan de onderkant wat afgesloten is met een rubber flapje. Ik denk trouwens niet dat het geheel nog in een dockingstation past en het is geen doen om de zCover iedere keer te verwijderen.

Met moderne oplaadbare batterijen maakt het volgens mij niets uit wanneer je ze oplaadt, ze hebben immers geen last meer van het memory effect. Stel dat je een volledig lege batterij 500x kunt opladen, dan kun je dezelfde batterij die maar 20% leeg is 2500x bijladen. Is hij voor 50% ontladen, dan nog 1000x opladen enzovoorts. Heb ik wel eens ergens gelezen, ik ben echter geen batterijen expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

mooi topic :) over stijlvolle spelers ;)

als ik nu het "oudje" de M3L zou kopen.. is dat toch een goede koop? Ik wil iets waar ik gewoon veel muziek op kwijt kan.. het lang volhoud.. stijlvol is.. en ik hoef GEEN mp4 te kijken (grootste bullshit allertijden zeg op die kleine rotschermpjes.. alleen een MP4 speler met groot scherm is handig.. niet van die ipod formaten.. bah.. gewoon "hip" en totaal niet usefull)

*als iemand zijn of haar M3L kwijt wil.. let me know ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 101381 op 28-08-2006 11:34 ]

Anoniem: 187663

hoeveel gb wil je..?
als je echt 20 of 30 gb heb weet je van gekigheid niet meer wat je moet luisteren :P keuzestres!

en weet iemand hoe ik 't logo na het opstart scherm korter maak.. ik vind dit echt te enoying

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 187663 op 31-08-2006 13:47 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast