MBP 2.2 GHz, 2 GB, 8600GT 128mb, Bootcamp Vista, Crumpler Gel Sleeve
Oke bedankt, ik kon even niet op die sites maar nu zie ik het ook. Dan koop ik hem wel, als die kapot gaat probeer ik het via de fabrikant te regelen, dat moet wel lukken toch. En ze hebben hier alles en het scheelt soms best veel geld. De ipod 60GBVideo is hier ook maar 300 Euro niet duur dus.MPmad schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:52:
Hong Kong, lijkt me.
Nette prijzen, maar vergeet niet dat je het verschil zowat gelijk weer teniet doet als hij een keer stuk gaat en je hem weer naar Hong Kong kunt sturen. Daar Cowon geen internationale garantie heeft. De speler is probleemloos in het Engels in te stellen in ieder geval.
De afstandbediening zie ik trouwens gewoon op voorraad staan bij de 2 sites waar ik even snel gekeken heb, mp3spelers.nl en mmport.nl.
Bedankt voor de info, dan koop ik hem in deze dagen.
ps:HK = HongKong
Verwijderd
Rick hiero heeft gelijk... je moet voor alle mp3 spelers die "visuele OF/EN hoorbare bestanden kunnen afspelen (moeilijke redenering voor MP3/PMP)" die van buiten europa komen nog ff 19% van de aankoop waarde betalen. Ik ga hem mijn Cowon A2 (he Rick?) dan ook uit de USA importeren via internet (BHPhoto.com) en moet dus niet 389,95 dollar maar voor 473,11 dollar kopen (+40$ verzendkosten).Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:19:
Ja inderdaad, volgens mij als ze in Nederland zien dat je dat ding hebt meegenomen uit HK moet je nog 19% BTW betalen. Ik weet het niet zeker, nog nooit zelf meegemaakt, maar wel gehoord van anderen.

edit: net ff gechecked bij de douane... dit betaal je ook als je hem van "vakantie" meeneemt dus tegen die extra 19 loop je alsnog op (tenzij je zegt dat je hem al had toen je erheen ging
[ Voor 16% gewijzigd door Man on Fiya op 22-03-2006 17:51 ]
Soms kan de douane vragen om aan te tonen dat bepaalde spullen al in je bezit waren toen je vertrok, maar dit gaat meestal om dure spullen als sieraden, laptops, fototoestellen enz. Je mag max. 175 euro per persoon belastingvrij invoeren(en dit bedrag niet verdelen over meerdere personen).
Als de douane nou 4 nog netjes ingepakte mp3spelers in je tas vindt is de zaak wel duidelijk, en heb je een probleem. Mijn opzet is: verdeel eerst alles over meerdere koffers/personen en pak het uit. Vouw de doosjes plat en stop het onderin de koffer. De speler zelf kan je bij je houden(wel zo veilig).
Mocht je het onveilig vinden kan je bij de douane altijd nog belasting betalen.
Meer info op http://www.douane.nl
[ Voor 3% gewijzigd door koenderks op 22-03-2006 18:18 ]
Idd, ik heb al heel vaak gevlogen en ben zelfs nog nooit aangehouden en ik gebruik mijn speler nu al. Knappe vent die dan kan zien dat die nieuw is. Alleen moet ik nog even kijken met de doos, misschien is het slimmer om deze weg te gooien.koenderks schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:18:
Het kopen van een mp3speler in het buitenland is niet zo'n probleem. Stop hem gewoon in je tas.
Soms kan de douane vragen om aan te tonen dat bepaalde spullen al in je bezit waren toen je vertrok, maar dit gaat meestal om dure spullen als sieraden, laptops, fototoestellen enz. Je mag max. 175 euro per persoon belastingvrij invoeren(en dit bedrag niet verdelen over meerdere personen).
Als de douane nou 4 nog netjes ingepakte mp3spelers in je tas vindt is de zaak wel duidelijk, en heb je een probleem. Mijn opzet is: verdeel eerst alles over meerdere koffers/personen en pak het uit. Vouw de doosjes plat en stop het onderin de koffer. De speler zelf kan je bij je houden(wel zo veilig).
Mocht je het onveilig vinden kan je bij de douane altijd nog belasting betalen.
Meer info op http://www.douane.nl
Maar ik heb dus gisteren de 60GB versie gehaald. Het was iets duurder,, 320 euro maar nog steeds goed te doen. Kreeg er de Dock bij, een mooi beschermhoesje. Ik hoef alleen nog de lcd-remote te kopen, allemaal goed te doen. Het grootste probleem is nu, hoe kom ik aan muziek:)
Heb gisteren alleen de CD van Sting overgenomen, goed geluid zeg. Echt beter dan mijn oude Xcelf
Ik ben tevreden!
[ Voor 26% gewijzigd door Man on Fiya op 23-03-2006 08:54 ]
Er zijn natuurlijk uitzonderingen en als je een beetje slim kijkt dan loop je door wanneer ze al bezig zijn met iemand. Verder zit er vaak niemand bij de Douna.LVGH schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:05:
Een kennis van mij heeft eens een Ipod uit Amerika meegenomen en niet aangegeven. Toen hij daarna naar Barcelona vloog, zagen ze bij de douane dat het geen Nederlands model is (aan het serienummer oid) en vroegen ze hem om de importpapieren. Hij mocht ze ook binnen twee weken nasturen, maar hij had ze natuurlijk niet, dus toen moest-ie een boete betalen.
Dat kan vast wel maar hoe moet ik dat ding dan mee nemen ? Ik ben nog 2.5 maand in Azie dus sorry. Opsturen is te duur en te veel risico, zal morgen wel even kijken hoe duur die hier is.Builder N00b schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 08:53:
En je kunt echt niet aan een goedkope A2 komen?![]()
Dat is de 30GB versie natuurlijk
Ik zit op dit moment in Amerika, en ben sinds een paar weken de A2 aan het volgen. Eigenlijk inmiddels al besloten dat ik hem ga halen, dus was ff op zoek gegaan naar de goedkoopste website. Kwam uiteindelijk ook bij BHphoto.com (inmiddels de 30GB weer in voorraad sinds vandaag) uit, aangezien de andere websites die hem goedkoper aanbieden geen buitenlandse credit cards aannemen. Maarja, uiteindelijk met shipping nog op $397 dollar, dus is nog best netjes.Builder N00b schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:49:
[...]
Ik ga hem mijn Cowon A2 (he Rick?) dan ook uit de USA importeren via internet (BHPhoto.com) en moet dus niet 389,95 dollar maar voor 473,11 dollar kopen (+40$ verzendkosten).
![]()
Maaja is nog steeds 420/430 Euro dus opzich...
edit: net ff gechecked bij de douane... dit betaal je ook als je hem van "vakantie" meeneemt dus tegen die extra 19 loop je alsnog op (tenzij je zegt dat je hem al had toen je erheen gingmaar dan moet je hem wel uitpakken... anders staat het nogal opvallend)
Wat ik me alleen afvroeg is of je toevallig ook gekeken hebt naar de garantie? Ik heb gelezen dat Cowon geen internationale garantie heeft, maar kun je hem wel gewoon vanuit europa opsturen zonder extreme kosten? En de FM radio moet gewoon werken? Stekker is verder geen probleem aangezien die op 110-240V werkt.
Dan nog ff ontopic
En als laatste: hoe is de grote en het gewicht? Ik weet dat dit zelfs één van de kleinere PMP's is, en ik heb zelf nu de archos gmini 400, dus ik ben wel iets in grote gewend, maar zou toch graag wat meningen willen horen...
Verwijderd
Ja de radio werkt gewoon, omdat je voor elk continent kunt instellen, maar houdt je er wel rekening mee dat die amerikaanse stekkers hier niet passen?? Je moet dus even een verloopstukje kopen of een andere 5v adapter zoeken.En de FM radio moet gewoon werken? Stekker is verder geen probleem aangezien die op 110-240V werkt.
Ja en je kunt er dus gewoon naar slepen. Je kunt ook Jetshell gebruiken, die een sync functie heeft.Herkent de computer de A2 als een externe harde schijf? Dus gewoon USB erin er wordt via plug&play een nieuwe schijf weer gegeven?
Hij is zeker geen lichtgewicht, dat hij bijna drie ons is voel je ook wel en hij is wel redelijk groot. Ik heb hier geen last van, zelfs niet met het bijgeleverde hoesje eromheen, omdat ik hem toch wel in de binnenzak van mijn jas bewaar. Het klinkt misschien vreemt, maar het voelt ook kwalitatief goed aan als hij iets zwaarder is. Overigens vind ik deze er wat minder grof uitzien dan de archos gmini 400, omdat die echt helemaal balkvorm is zeg maar. foutje, de gmini 500 ziet eruit als een balkHoe is de grote en het gewicht?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 16:24 ]
Ehm.. en de import kosten... waar had je die gelatenSuperbol schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 03:15:
[...]
Ik zit op dit moment in Amerika, en ben sinds een paar weken de A2 aan het volgen. Eigenlijk inmiddels al besloten dat ik hem ga halen, dus was ff op zoek gegaan naar de goedkoopste website. Kwam uiteindelijk ook bij BHphoto.com (inmiddels de 30GB weer in voorraad sinds vandaag) uit, aangezien de andere websites die hem goedkoper aanbieden geen buitenlandse credit cards aannemen. Maarja, uiteindelijk met shipping nog op $397 dollar, dus is nog best netjes. .
waarschijnlijk 'vergeet' hij het bij de duane aan te geven als hij terug uit Amerika komtBuilder N00b schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:33:
[...]
Ehm.. en de import kosten... waar had je die gelaten
[ Voor 87% gewijzigd door DeeD2k2 op 24-03-2006 22:33 ]
Idd, zoiets jakoenderks schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 17:52:
[...]
waarschijnlijk 'vergeet' hij het bij de duane aan te geven als hij terug uit Amerika komt
Overigens zag ik vandaag dat newegg.com zn prijzen heeft verlaagd...30GB is nu nog maar $369,99...waarschijnlijk dan toch daar halen en met moneyorder betalen.
@ RickWagter: Thanx voor je reactie. Een PMP hoort juist een beetje aan de grote kant te zijn, anders wordt het scherm wel heel klein (zoals gmini400). Daarnaast kan het ook niet anders dat die iets zwaarder is, maar hij zal bij mij ook voornamelijk gebruikt worden tijdens het reizen, en daardoor altijd in mn jaszak zitten. Ben er nu 99% zeker van dat dit hem gaat worden, het enige waar ik nog mee zit is die garantie...is er iemand die daar meer over weet? Staat er iets vermeld in het boekje? Of weet iemand waar het wel te vinden moet zijn? Heb al op www.cowon.com gekeken, maar daar eigenlijk verder niet zoveel kunnen vinden.
Is er trouwens iemand die wat meer weet over die DM1 die nu in Korea te krijgen is. Het is een soort van antenne die tv-zenders uit de lucht kan plukken via het DMB (?) netwerk. Na een beetje gekeken te hebben zag ik dat ze hier in europa daar ook mee gaan testen, waaronder tijdens het WK-Voetbal in Duitsland deze zomer. Is er iemand die weet of NL hier ook mee gaat testen, of staat er sowieso een andere soort frequentie gepland (DVT of iets dergelijks)??
Ja, je hebt gelijk... sry modje
Superbol, zou ik je email adres mogen voor een eventuele transacties... hiervoor kan ik beter idd niet het forum gebruiken
Verwijderd
Het enige wat ik weet is dat ik een jaar garantie heb gekregen (bij de mediamarkt)Superbol schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 06:27:
[...]
Idd, zoiets jaIk zit hier toch nog wel 2 maanden, dus nieuw is die tegen die tijd niet meer
Vroeg me eigenlijk ook af waarom er geen Tax op zat...dat is bij geen van de sites zo. Niet dat het erg is, maargoed
![]()
Overigens zag ik vandaag dat newegg.com zn prijzen heeft verlaagd...30GB is nu nog maar $369,99...waarschijnlijk dan toch daar halen en met moneyorder betalen.
@ RickWagter: Thanx voor je reactie. Een PMP hoort juist een beetje aan de grote kant te zijn, anders wordt het scherm wel heel klein (zoals gmini400). Daarnaast kan het ook niet anders dat die iets zwaarder is, maar hij zal bij mij ook voornamelijk gebruikt worden tijdens het reizen, en daardoor altijd in mn jaszak zitten. Ben er nu 99% zeker van dat dit hem gaat worden, het enige waar ik nog mee zit is die garantie...is er iemand die daar meer over weet? Staat er iets vermeld in het boekje? Of weet iemand waar het wel te vinden moet zijn? Heb al op www.cowon.com gekeken, maar daar eigenlijk verder niet zoveel kunnen vinden.
Is er trouwens iemand die wat meer weet over die DM1 die nu in Korea te krijgen is. Het is een soort van antenne die tv-zenders uit de lucht kan plukken via het DMB (?) netwerk. Na een beetje gekeken te hebben zag ik dat ze hier in europa daar ook mee gaan testen, waaronder tijdens het WK-Voetbal in Duitsland deze zomer. Is er iemand die weet of NL hier ook mee gaat testen, of staat er sowieso een andere soort frequentie gepland (DVT of iets dergelijks)??
Ja, is goed hoor, stuur maar een mailtje naar vanbr722@its.nicholls.eduBuilder N00b schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 09:41:
[...]
Ja, je hebt gelijk... sry modje
Superbol, zou ik je email adres mogen voor een eventuele transacties... hiervoor kan ik beter idd niet het forum gebruiken
En over de garantie?? Voor degene die er eentje heeft...zou je misschien kunnen kijken of er iets in het boekje vermeld staat? Anders stuur ik morgen ff een mailtje naar Cowon zelf.
En verder was ik ook benieuwd of er een soort van fly-status opzit zodat je hem ook gewoon in het vliegtuig kan gebruiken. Ik weet dat er tegenwoordig bij telefoons en PDA's regelmatig een fly-status wordt ingezet, zodat de Radio verder niet kan storen, maar ik weet niet hoe dit bij de A2 zit. Of maakt dat sowieso niet uit wanneer je de radio niet gebruikt?
Over die garantie, die bedraagt 1 jaar in de VS (2 in Nederland, maar dat is dus niet van toepassing). Deze is niet internationaal, dus bij een defect zal de Nederlandse importeur je niet helpen en moet de speler terug naar de VS.
De iAudio 6 is trouwens te pre-orderen bij MP3spelers.nl voor €279.
Verwijderd
En over die radio, ik denk dat dat ding niet veel kwaad kan doen. Zolang je de radio niet activeert...
te laat
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 21:25 ]
Ik luister (hard)rock/(heavy)metal. Alleen zijn de drums echt overheersend, en voor de rest vind ik het ook niet echt super(mn iriver h120 gaf een beter geluid).
Nu denk ik dat het wel aan mn JetAudio settings zal liggen, dus zal graag van een paar andere horen wat zei als settings hebben
Mensen zijn ook al een tijdje bezig om eentje te ontwikkelen voor de X5, en hebben gisteren een doorbraak gehaald: ze hebben geluid uit de x5 krijgen..
Het enige wat nog niet vlekkeloos werkt is de equializer (en een aantal andere dingen zijn nog buggy)
Ik kan veel mensen dit stukje firmware echt aan raden. De theme's zijn nog niet in kleur maar hier enkele features dit ik echt waardeer:
-snellere menu's
-id3-browsing (nu nog buggy)
-gapless
-crossfader
-spelletjes
-veeeeeeeeeel talen
-enz.
http://www.iaudiophile.net/comment.php?comment.news.180
rockbox is inderdaad een geweldige firmware, had het ook op mn iriver h120 staanEwald ! schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 08:39:
Hopelijk kennen hier wat mensen Rockbox al. Rockbox is een customized firmware voor diverse DAP's.
Mensen zijn ook al een tijdje bezig om eentje te ontwikkelen voor de X5, en hebben gisteren een doorbraak gehaald: ze hebben geluid uit de x5 krijgen..
Het enige wat nog niet vlekkeloos werkt is de equializer (en een aantal andere dingen zijn nog buggy)
Ik kan veel mensen dit stukje firmware echt aan raden. De theme's zijn nog niet in kleur maar hier enkele features dit ik echt waardeer:
-snellere menu's
-id3-browsing (nu nog buggy)
-gapless
-crossfader![]()
-spelletjes
-veeeeeeeeeel talen
-enz.
http://www.iaudiophile.net/comment.php?comment.news.180
Audio afspelen werkt nog niet goed trouwens, vooral niet boven de 10 kHz (zie ook hier)
Maar dat is ook niet zo vreemd gezien er pas sinds gisteren pas mp3 support is.
Ik ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkeld.
[ Voor 87% gewijzigd door DeeD2k2 op 30-03-2006 01:41 ]
Ik ga er maar vanuit dat de ab gewoon kapot is, maar misschien is er een simpel trucje om hem te fixen. Iemand een tip? Anders moet ik maar ff 40€ dokken.
ik als puur ogg luisteraar ben erg content met de gapless playback want in ogg was het bijna een halve seconde stil steeds. Rockbox is een erg fijne, geavanceerde uitbreiding voor deze toch al goede speler!
Vind je het nix flash je de speler terug naar de originele firmware. Met wat geluk komt er binnenkort een bootmenu en kan je kiezen welke firmware je wilt gebruiken.
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
als je bij de rockbox voor iRiver tijdens het booten de record knop indrukte, werd de gewone firmware geladen. Misschien zoiets ook ff proberen bij deze?LightYears schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:14:
1 dag later en de highroll-off is weg
ik als puur ogg luisteraar ben erg content met de gapless playback want in ogg was het bijna een halve seconde stil steeds. Rockbox is een erg fijne, geavanceerde uitbreiding voor deze toch al goede speler!
Vind je het nix flash je de speler terug naar de originele firmware. Met wat geluk komt er binnenkort een bootmenu en kan je kiezen welke firmware je wilt gebruiken.
De huidige bootloader ondersteund dat nog niet, maar dat gaat zeker komen.hellboy123 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:22:
[...]
als je bij de rockbox voor iRiver tijdens het booten de record knop indrukte, werd de gewone firmware geladen. Misschien zoiets ook ff proberen bij deze?
ah oke, als het wat verder ontwikkeld is ga ik het zeker weer gebruiken want het is een goed stukje soLightYears schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 19:08:
[...]
De huidige bootloader ondersteund dat nog niet, maar dat gaat zeker komen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
http://www.rockbox.org/dist/build-iaudiox5/rockbox.zip (dit is de allerlaatste build)
of http://download.rockbox.o...box-iaudiox5-20060331.zip (daily build, das dus een build die dagelijks wordt gerefreshed en is niet zo up to date als de csv build)
Haal de bootloader hier:
http://www.rockbox.org/twiki/pub/Main/IaudioBoot/x5_fw.bin
Kopieer x5_fw.bin naar je FIRMWARE directory op je x5, en pak rockbox.zip uit naar de root van je speler.
Disconnect je speler, en hang hem daarna aan de adapter, de firmware upgrade begint nu automatisch (en is binnen no time klaar trouwens).
Als je nu je speler opstart, zie je rockbox
[ Voor 19% gewijzigd door smallboy op 31-03-2006 18:40 ]
Final.Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 15:29:
@ MPmad... is die firmware beta of final
Tevens Font Maker 1.0.
en mijn foto's ook
[ Voor 7% gewijzigd door Ewald ! op 01-04-2006 21:10 ]
Waar dan als ik vragen mag?Ewald ! schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 21:10:
muhahaha ik sta op de frontpage van iaudiophile.net...
en mijn foto's ook
of je koopt een AC Adapter met een output van DC 5V / 1.8 AVersteegrob schreef op zondag 02 april 2006 @ 08:45:
Aangezien in mijn mp3 speler in Azie heb gehaald ben ik opzoek naar een oplader met een nederlandse stekker. Weet iemand waar ik die online kan bestellen?
en dan even kijken of hij in je 'laad-blokje' past... dus die meenemen..
op mijn adapter, die ik ook echt bij de iAudio x5 kreeg staat echt 1,8 A.Builder N00b schreef op zondag 02 april 2006 @ 12:20:
Ik krijg hem binnenkort uit amerika... weet iemand wat voor stekkerverloopje of nieuwe adapter met 5V/2A (volgens mij was het 2A niet 1,8 ewald) ik dan moet hebben en speciaal waar kan ik die kopen
Je kunt wel verloopjes kopen bij de survival/camping/reis-winkel kopen lijkt mij. Maar is het niet zo dat ze in Azië 110V hebben? Ik weet het niet.. Succes ermee
Verwijderd
Dat maakt niet uit... die stekkers hebben een bereik tussen de 100 en 240 volt.Ewald ! schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:40:
[...]
op mijn adapter, die ik ook echt bij de iAudio x5 kreeg staat echt 1,8 A.
Je kunt wel verloopjes kopen bij de survival/camping/reis-winkel kopen lijkt mij. Maar is het niet zo dat ze in Azië 110V hebben? Ik weet het niet.. Succes ermee
Die 1,8 A klopt, dit staat ook op mijn stekker. Ik denk dat een bovengenoemd verloopstukje dus gewoon voldoende is.
Goed het was dus niet de afstandsbedieningJelte schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:06:
Tja, en toen hield mijn M3 afstandsbediening ermee opGisteren reageerde hij heel traag op mijn verzoek op via de ab aan te gaan. En later kon je via de ab helemaal niets meer doen. Hij geeft soms nog wel een streepje op het schermpje, maar verder gebeurt er niets. Geluid geeft hij nog wel door.
Ik ga er maar vanuit dat de ab gewoon kapot is, maar misschien is er een simpel trucje om hem te fixen. Iemand een tip? Anders moet ik maar ff 40€ dokken.
Iemand nog een tip om mijn speler te fixen? Ik haal hem wel ff open van de week.
Als ik nog garantie had had ik hem al teruggestuurd. Ik heb hem gekocht in december 2004. Dus het jaar zit er al opEwald ! schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:43:
Is dat wel verstandig ? Ik bedoel denk aan garantie....
misschien deed je het omdat je misschien de RMA te lang vond duren ofzo.. maar dan kun je het altijd (voorzichtig he ) proberen..Jelte schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:32:
[...]
Als ik nog garantie had had ik hem al teruggestuurd. Ik heb hem gekocht in december 2004. Dus het jaar zit er al op
edit: idd het is 24maanden. Dan ga ik hem gewoon opsturen
[ Voor 27% gewijzigd door Jelte op 03-04-2006 20:04 ]
volgens de europese regels heb je inderdaad 2 jaar garantie, maar niet alle bedrijven houden zich hier aan...Alhoewel, ik heb snel even gekeken waar ik de mijne heb gekocht en daar staat ook 2 jaar!. dus even na vragen dan maarMPmad schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:56:
Je hebt 2 jaar garantie, dus ik zou hem niet open schroeven.
Het is ook duidelijk te zien bij de meeste verkopers. Bij de iAudio's staat 2 jaar, bij de meeste concurrenten 1 jaar.
Verwijderd
Het voordeel van de iAudio6 is toch wel de afmetingen, lekker compact, en past dus makkelijk in je broekzak. Ook de besturing via zo'n touch-ding lijkt me fijn werken.
Maar als ik dan naar de x5 kijk, je hebt toch weer 14gig meer opslagcapaciteit, voor ongeveer dezelfde prijs. Het scherm is groter (toch?), en de firmware is waarschijnlijk al beter in balans als bij de iAudio6.
Ik ben benieuwd of sommige van jullie de iAudio6 al uitgeprobeerd hebben. Ik heb al op het forum van de fansite van iAudio gekeken, maar daar was niet echt een vergelijking tussen de iAudo6 en de x5.
Graag jullie mening, en misschien andere voordelen/nadelen van de Iaudio6 en x5 die ik over het hoofd zie!
Edit: Hoe zit het trouwens met de garantie? Als ik hem nu koop op internet, kan ik dan buiten dat bedrijf om fabrieksgarantie krijgen?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 11:53 ]
Verwijderd
Zat eerst ook over de X5 te denken, maar ik ga toch uiteindelijk voor de iAudio 6.Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 11:50:
Ik ben momenteel erg aan het twijfelen of ik de Iaudio6 of de iAudio x5 20gig ga kopen.
Het voordeel van de iAudio6 is toch wel de afmetingen, lekker compact, en past dus makkelijk in je broekzak. Ook de besturing via zo'n touch-ding lijkt me fijn werken.
Maar als ik dan naar de x5 kijk, je hebt toch weer 14gig meer opslagcapaciteit, voor ongeveer dezelfde prijs. Het scherm is groter (toch?), en de firmware is waarschijnlijk al beter in balans als bij de iAudio6.
Ik ben benieuwd of sommige van jullie de iAudio6 al uitgeprobeerd hebben. Ik heb al op het forum van de fansite van iAudio gekeken, maar daar was niet echt een vergelijking tussen de iAudo6 en de x5.
Graag jullie mening, en misschien andere voordelen/nadelen van de Iaudio6 en x5 die ik over het hoofd zie!
Edit: Hoe zit het trouwens met de garantie? Als ik hem nu koop op internet, kan ik dan buiten dat bedrijf om fabrieksgarantie krijgen?
Omdat ie klein(er) en lichter is. Volgens mij heeft ie zelfs iets meer power in het geluid dan de X5.
Bovendien luister ik toch niet 30+ gig in 1 rit wanneer ik onderweg ben.
4GB meer dan zat en kan altijd nog de boel overkopieren naar me computer.
iAudio 6 here I come!
Verwijderd
Verwijderd
Nog niet geweldig duidelijk, maar er staan wat handige plaatjes en de conclusie moet wel duidelijk zijn.
Hij slaat het trouwens op als mp3, met een bitrate van maximaal 320 kbps. Zie ook hier: http://www.iaudiophile.net/content.php?review.24.4 (review van de X5)Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:34:
Sta op het punt een X5 aan te schaffen, maar heb nog een vraagje over de line-in, aangezien ik daar nauwelijks info over tegen kom. Hoe zit het met gebruik hier van? Op wat voor manier wordt geluid dat binnen komt opgeslagen, waarmee is de kwaliteit daarvan te vergelijken, werkt het makkelijk? Als het even kan wil ik namelijk wel graag CD's er op gaan zetten direct vanaf m'n audio installatie.
Changes
* Added album art (JPEG) display while listening to music files:
- a. If ID3 Meta data of MP3 file contains JPEG image
- b. If folder contains JPEG file with same name as music file.
- c. If folder contains JPEG files (If it’s more than 1 images, displayed as random order.)
- Order Priority: a > b > c
- If any of these cases is matched with the above conditions, the A2 will display the album art
- Case “a” is only supported with MP3 files.
- Case “b”, “c” is supported for most audio files.
- Other image formats (bitmap, png, progressive JPEG and etc) are not supported.
- JetAudio’s tag editing menu will allow the insertion of JPEG images to MP3 files. (Tag Edit -> Picture)
- [Album image] on/off can be controlled from the display menu. [setup]-[music]-[display]
If the image size is very large, loading time can be delayed.
* Added Timer Record feature
- Up to 10 sessions can be added.
- Timer Recording sessions can be added via [Record]-[Timer Rec]
- Only ‘Play” feature is available with previous [Setup]-[System]-[Alarm] menu.
- Sessions will be started by start time and not list order.
- If device is turned off, it will be automatically turned on by alarm or timer record features.
- When the alarm or timer record starts while the device operating, the user will be asked to select an action. If the user does not take action within 10 seconds, the A2 will automatically operate the alarm or timer recording.
[ Voor 91% gewijzigd door Piggen op 06-04-2006 15:57 ]
Verwijderd
20 gb voor 450 euro, kom op zeg!
voor zoveel geld kan ik beter de archos 30 gb halen, die speelt ook alles af!
mijn x5L(lange batterijduur) en 30 gig kost "maar" 379 bij mp3shop.nlVerwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 15:40:
die x5 is echt een supermooie speler, heeft alles wat ik wil....behalve de prijs...
20 gb voor 450 euro, kom op zeg!
voor zoveel geld kan ik beter de archos 30 gb halen, die speelt ook alles af!
Verwijderd
A2 firmware 1.72 beta is vandaag trouwens verschenen.
[ Voor 33% gewijzigd door Piggen op 12-04-2006 18:20 ]
Aangezien ik in een bandje zit, wil ik er ook mee gaan opnemen.
Nu hebben we een microfoon: Sony ECM-DS70P.
Deze vereist Plug in power. Nu is het ons wel gelukt om op te nemen met de iRiver H120, waarbij niet expliciet vermeld stond dat deze speler plug in power kon leveren voor de microfoon.
Nu is mijn vraag of iemand toevallig weet of deze speler icm deze mic goed gaat werken.
Ik host ze hier: http://home.arielext.org/rockbox/ maar maak ze zelf niet.
De geluidskwaliteit is nu exact zoals de standaard firmware is, al mis je wel de opties die BBE met zich meebrengt, daar tegenover staat wel een zeer geavanceerde EQ; mocht je dat willen gebruiken.
Op het moment draai ik zelf weer de standaard firmware omdat de batterijmisbruik van rockbox nog te gortig is, met ~ 5 uur is de x5l leeg! ipv van de dikke 24 uur!
Ten eerst ziet hij er maar log uit (zelfs op fotos vanop ces en previews) vergeleken met de nano. Door die 4gb komt hij in de concurrentiezone van de nano, maar gaan joggen met een hard disk lijkt me toch ook niet echt een voordeel tov de nano met zen flash.
En het schermpje lijkt me nogal aan de kleine kant om films/episodes op te kijken, maar tis wel zo'n geile OLED natuurlijk.
Kheb interesse maar ik wacht toch liever enkele user reviews af.
Heeft er iemand trouwens nergens een shootout review tussen alle video capable players? ^^
Joggen zou ik net als met elke andere speler met harddisk niet aanraden. Hoewel zo'n 0,85" schijfje weer wat meer kan hebben dan de grotere varianten. En als je de grootte van het ding ziet, kun je je ook afvragen wat er in hemelsnaam kapot aan kan gaan.
Ik zie de 6 zelf niet zo als een concurrent van de nano, ondanks dat ze beide 4GB hebben. De 6 is toch meer gericht op de enthousiasteling vanwege de rijkere functies.
Het verschil in grootte is ook vrij makkelijk te verklaren. Harde schijf, dikkere batterij, USB-host, radio, line-in encoder, video, wellicht wat minder slimme engineers. Allemaal dingen die ruimte kosten.
Verwijderd
Nu dus ook Nederlands in het menu.* Multi national language support magnification
The Netherlands e was added.
The gun 10 bell (the Korean language, English, Japanese, the Chinese body and the Chinese for body, to swell up, the poison happen, rush elegant words, Spain e, The Netherlands e) it provides a language.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 22:28 ]
Ik hoop toch niet een miskoop te hebben gedaan, maar dit is niet veelbelovend zeg...
misschien even kijken of er een firmware update is voor de m5L, moet je even terug zoeken voor een link. Als dit het niet oplost gewoon ruilen, want dat is ie gewoon defect.lintux schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 09:18:
Hmm. Ik heb gisteren een M5L gehaald. Lijkt allemaal hardstikke leuk, en het geluid is ook best goed, maar zo goed als elke track (heb grotendeels OGGs geprobeerd, maar ook één MP3tje) wordt niet compleet gespeeld. Na een tijdje goed spelen begint 'ie opeens van alles en nog wat over te slaan. Sommige tracks speelt 'ie compleet niet.
Ik hoop toch niet een miskoop te hebben gedaan, maar dit is niet veelbelovend zeg...
edit: linkje http://eng.iaudio.com/zer...asc&no=189&bmenu=download
[ Voor 15% gewijzigd door hellboy123 op 22-04-2006 12:09 . Reden: irritante typfout + link toegevoegd ]
Hoe klijner de schijf des te schokbestendiger die is. Heb ooit ergens gelezen hoeveel precies. Dat was aardig wat. Denk dat joggen met de iaudio 6 best kan zonder dat ie gaat overslaan.dafz0r schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:34:
leuk dat die iaudio 6 video kan afspelen maar ik heb er wel enige bedenkingen bij.
Ten eerst ziet hij er maar log uit (zelfs op fotos vanop ces en previews) vergeleken met de nano. Door die 4gb komt hij in de concurrentiezone van de nano, maar gaan joggen met een hard disk lijkt me toch ook niet echt een voordeel tov de nano met zen flash.
En het schermpje lijkt me nogal aan de kleine kant om films/episodes op te kijken, maar tis wel zo'n geile OLED natuurlijk.
Kheb interesse maar ik wacht toch liever enkele user reviews af.
Heeft er iemand trouwens nergens een shootout review tussen alle video capable players? ^^
Firmware is idd het eerste wat ik gedaan heb, dat hielp niet. Maar bedankt voor de tip.hellboy123 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 12:04:
misschien even kijken of er een firmware update is voor de m5L, moet je even terug zoeken voor een link. Als dit het niet oplost gewoon ruilen, want dat is ie gewoon defect.
edit: linkje http://eng.iaudio.com/zer...asc&no=189&bmenu=download
Nu doet 'ie het perfect.
MacOSX deed al vrij irritant met dit ding. Unmounten leek niet goed te gaan. Het ding verdwijnt uit /Volumes en het icoontje verdwijnt van de desktop, maar als je vervolgens die stekker ook daadwerkelijk losmaakt, begint OSX alsnog te jammeren dat het ding niet goed ge-unmount is. Pfff...
-InvisibleShield heeft een Full body wrap voor de A2 uitgebracht.
-Noreve cases zijn tegenwoordig ook bij MP3spelers.nl te bestellen.
hhm zien er netjes uit die cases, maar ik heb net een gewone lederen hoes besteld(die van 25 euro, das ook een goed ding:)).MPmad schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:41:
Even wat nieuws van het beschermingsfront.
-InvisibleShield heeft een Full body wrap voor de A2 uitgebracht.
-Noreve cases zijn tegenwoordig ook bij MP3spelers.nl te bestellen.
En nog een vraagje, als je t subpack aansluit op de X5l, staat dan de line-out meteen aan? Volgens mij wel, omdat ik geen setting ervoor kan vinden maar weet het niet zeker
Waarom ik niet voor een andere mp3 speler ga die wel 8gb heeft en klein is? Vanwege de geluidskwaliteit. Naar mijn idee heeft cowon spelers met toch wel de beste geluidskwaliteit en de beste equalizer. Maar goed dat is en blijft een mening natuurlijk.
Inderdaad.hellboy123 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 10:00:
En nog een vraagje, als je t subpack aansluit op de X5l, staat dan de line-out meteen aan? Volgens mij wel, omdat ik geen setting ervoor kan vinden maar weet het niet zeker
[ Voor 8% gewijzigd door Piggen op 28-04-2006 12:09 ]
Kia Niro-EV 2024
ik heb mn X5L(30gig) nu iets meer dan 1.5 maand. En ik heb nog geen last van stof onder het scherm. Wat doe ik er tegen? 1 ik heb gewoon die plastic dingetjes op het scherm geplakt(dekt ook een stukje ernaast af) die meegeleverd worden!. en 2 ik heb een hoesje gekocht, en die beschermd ook wel goed.Freak187 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:01:
Ik heb een vraagje over de X5 (60gb). Bij mijn huidige mp3speler komt er stof onder het beeldscherm te zitten en lukt het me niet om het weg te halen. Heeft de X5 hier ook last van, en wat kun je doen om het te voorkomen?
Ik heb wel eens verhalen gelezen van x5 bezitters dat ze last hadden van stof, maar dat ligt er meer aan hoe je je speler opbergt. Als je m altijd in je broekzak hebt zitten zal er meer prut in de speler komen dan als je m in een hoesje in je jaszak bewaard.
Ah dus je krijgt plastic afschermertjes meegeleverd zeg maar. Dat is wat ik wilde weten. Dank.hellboy123 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:29:
[...]
ik heb mn X5L(30gig) nu iets meer dan 1.5 maand. En ik heb nog geen last van stof onder het scherm. Wat doe ik er tegen? 1 ik heb gewoon die plastic dingetjes op het scherm geplakt(dekt ook een stukje ernaast af) die meegeleverd worden!. en 2 ik heb een hoesje gekocht, en die beschermd ook wel goed.
Ik heb wel eens verhalen gelezen van x5 bezitters dat ze last hadden van stof, maar dat ligt er meer aan hoe je je speler opbergt. Als je m altijd in je broekzak hebt zitten zal er meer prut in de speler komen dan als je m in een hoesje in je jaszak bewaard.
Kia Niro-EV 2024
Waarom zou ik de iAudio6 (4gig) kopen voor 270 euro als de Zen Photo (8gb) 170 euro kost
Iemand die me kan vertellen of het prijsverschil toch rechtvaardig is?
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Verwijderd
Ik vind het prijsverschil te groot. De U3 is daarentegen wel interessant
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast