Keus: XBOX 360 of videokaart voor de PC

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.725 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Anoniem: 86475 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 01:10:
[...]

Ik heb het over dat gamedevelopers veel effectiever kunnen programmeren voor consoles dan voor de PC, omdat iedere Xbox 360 tenslotte precies hetzelfde is en er dus het maximale uit kunnen halen. Bij een pc game moet je rekening houden met een oerwoud aan verschillende configuraties. Overigens heeft een PC ook een veel uitgebreider besturingssysteem en vaak ook andere applicaties op de achtergrond draaien, daar heeft een console geen last van. Die 2-3 jaar is natuurlijk een schatting. Als het ongeveer een jaar duurt voordat er nieuwe videokaarten en cpu's voor de PC komen, dan duurt het dus zoiezo een jaar voordat de PC de Xbox 360 hardwarematig voorbij gaat.[1] Aangezien men tegen die tijd veel meer uit de Xbox 360 hardware kan halen(veel meer dan gamedevelopers ooit uit PC hardware kunnen halen) duurt het daarna ook nog 1-2 jaar voordat de graphics die van de Xbox 360 daadwerkelijk voorbij zullen gaan. En Microsoft heeft helemaal gen hype demo's gemaakt [2] en bijna alle launch games zijn op verschillende evenementen speelbaar geweest. Echter dit waren juist minder goed uitziende beta versies die in eerste instantie zelfs op minder krachtige hardware draaiden.
Hey Duke, je bent geobsedeerd door de 360 als ik het zo lees. [1] Je weet niet of de 7800gtx SLI de 360 nu al voorbijgaat of niet. [2] Die demo's waar jij het over hebt zijn hype demo's ja. En speelbaar op andere hardware? Zijn pc's dus. Je moet eens meer kijken naar de pc spellen, want een hoop spellen die op de 360 gaan komen, komen ook op de pc en draaien al heel soepel (en sommigen zijn al zelfs eerder uitgekomen). Over het goed uitzien van pc demo's: speel eens Lost Coast: Half-Life 2 demo. Dat ziet er erg goed en laat HDR (high dynamic range lighting) zien en is een spel wat NIET op de 360 komt. En last but not least zou ik zeggen: wake up, er is meer dan de 360 (spellen). :9~ Maar ja dat moet je zelf weten he. Spelkeuze mag geen argument zijn.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 09:12

sniek

Got root?

Het is wel een interessant vraagstuk daar niet iedereen geld heeft voor beide. Wanneer ik om advies wordt gevraagd verwijs ik eigenlijk iedereen altijd door naar de bart smit om daar een xbox te halen.

Ik moet zeggend dat buiten het spelen van Games ik het ook wel tof vind om ze beter te laten draaien door mijn pc te tweaken. In search for FPS ;) Dus voor beide platformen is er een doelgroep.

Ik kan me echter voorstellen dat mensen voor plug and play gaan door een console aan te schaffen.

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:41
Grappig dat xbox360 aanhangers zeggen dat je met een PC MOET upgraden om bij te blijven, dit is wel waar, maar het hoeft niet persee natuurlijk. Je kan ook een lagere res spelen met nog steeds mooie beelden. Met een xbox360 KAN je niet upgraden en loop je tov PC's na verloop van tijd gewoon achter.

Ik koop wel een Mac :P beetje modden en ik heb ook een xdoos360 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:56
Anoniem: 86475 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 01:10:
[...]

Ik heb het over dat gamedevelopers veel effectiever kunnen programmeren voor consoles dan voor de PC, omdat iedere Xbox 360 tenslotte precies hetzelfde is en er dus het maximale uit kunnen halen. Bij een pc game moet je rekening houden met een oerwoud aan verschillende configuraties.
Dit klopt wel en niet. Ja, het is lastiger om rekening te houden met 100 verschillende configs, maar het laat wel meer speelruimte om (dure) nieuwe tech wel te benutten. Daar komt bij dat elke spel op de pc gemaakt word en dus uitermate geschikt is voor de pc, tenzij Microsoft er een developerskit bij heeft gemaakt wat poorten onmogelijk maakt.
Overigens heeft een PC ook een veel uitgebreider besturingssysteem en vaak ook andere applicaties op de achtergrond draaien, daar heeft een console geen last van.
Wat is je punt precies? Dat er meer recources te verdelen zijn op de pc? Ja, maar daarom heb je ook een sloot meer geheugen en snellere onderdelen die dat volledig opheffen.
Die 2-3 jaar is natuurlijk een schatting. Als het ongeveer een jaar duurt voordat er nieuwe videokaarten en cpu's voor de PC komen, dan duurt het dus zoiezo een jaar voordat de PC de Xbox 360 hardwarematig voorbij gaat. Aangezien men tegen die tijd veel meer uit de Xbox 360 hardware kan halen(veel meer dan gamedevelopers ooit uit PC hardware kunnen halen) duurt het daarna ook nog 1-2 jaar voordat de graphics die van de Xbox 360 daadwerkelijk voorbij zullen gaan.
2-3 jaar is behoorlijk optimistisch voor een apparaat van 360 euro. De vorige X-box was na een klein half jaar al heftig verslagen en die had al behoorlijke specs voor die tijd. Reken er maar op dat je na 1 jaar na de release al veel meer pracht en praal kan toveren op je pc. Je zal er alleen wel meer voor betalen.
En Microsoft heeft helemaal gen hype demo's gemaakt en bijna alle launch games zijn op verschillende evenementen speelbaar geweest. Echter dit waren juist minder goed uitziende beta versies die in eerste instantie zelfs op minder krachtige hardware draaiden.
Ik hoop dat je een grapje maakt, want als je dit gelooft dan ben je al verloren aan de marketing van Micrsosoft. Je hebt zeker ook een lening bij Frisia zeker? :+
Tuurlijk worden die demo's gehyped en zal het eindresultaat er misschien zelfs minder uit gaan zien. Ze laten juist een zo goed mogelijk plaatje zien om te overtuigen en dan achteraf zeggen dat het niet de max was, dat is wel erg misleidend imho. En ik lachte me eerst helemaal dood toen ik een filmpje zag achter de schermen waar bleek dat een demo op 2 power G5 machines draaiden. :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

sjek schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:46:
En ik lachte me eerst helemaal dood toen ik een filmpje zag achter de schermen waar bleek dat een demo op 2 power G5 machines draaiden. :+ _/-\o_
Hadden ze nou ook een Quadro FX 4500 van Nvidia op beiden gezet? Zo'n kaart kost ruim 5500 euro....!? Dat is gewoon cheaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Nou denk dat alle voordelen en nadelen ondertussen wel zijn gepasseerd B)
Ben benieuwd wat de meute heeft besloten:

Poll: De XBOX 360 of Videokaart voor de PC
XBOX 360
Videokaart voor de PC
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=98270&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

Nou goed ik heb mijn zegje wel gedaan denk ik. Er blijven toch altijd mensen die op een of andere manier niet goed lezen wat ik schrijf en de meeste raarste verdraaingen aan het verhaal geven, maar goed ieder zijn voorkeur en mening. Maar ik heb gestemt en voor de rest wacht ik wel tot de Xbox 360 er ook daadwerkelijk is, dan ga ik de discussie graag weer aan. Enige wat ik nog even kwijt wil is dat ik het juist ongelovelijk goed vindt van Microsoft om toch speelbare games te tonen op hardware dat minder is dan het uiteindelijke product(zij het twee Mac G4 systemen met X800 kaart of een Beta Xbox 360). Met als gevolg dat de beelden minder zijn dan ze uiteindelijk zullen zijn. Maar ondanks dat nadeel heeft Microsoft toch gekozen om eens niet alleen maar voorgebakken filmpjes te tonen maar daadwerkelijk speelbare content, dat noem ik gewoon tonen dat je lef hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Webgnome schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:16:

en dan vergeet je dus heel eventjes dat de games voor de consoles veel duurder zijn dan op de pc? Toptitels gaan al snel voor 70 euro of meer over de toonbank waarbij dat bij de pc nog geen 60 euro is.
70 euro? Op www.gcshop.nl kost een nieuwe PS2 game gemiddeld minder dan 50 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142179

Topicstarter
Op www.skiq.nl zelfs minder, vaak rond de 45 pleuri voor een topgame en vele zelfs nog lager, 35 Euro is geen uitzondering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Anoniem: 86475 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:03:
Nou goed ik heb mijn zegje wel gedaan denk ik. Er blijven toch altijd mensen die op een of andere manier niet goed lezen wat ik schrijf en de meeste raarste verdraaingen aan het verhaal geven, maar goed ieder zijn voorkeur en mening.
Dat zei ik ook. Ieder zijn voorkeur en mening.
Maar ik heb gestemt en voor de rest wacht ik wel tot de Xbox 360 er ook daadwerkelijk is, dan ga ik de discussie graag weer aan.
Ik heb ook gestemd. :z
Enige wat ik nog even kwijt wil is dat ik het juist ongelovelijk goed vindt van Microsoft om toch speelbare games te tonen op hardware dat minder is dan het uiteindelijke product(zij het twee Mac G4 systemen met X800 kaart of een Beta Xbox 360). Met als gevolg dat de beelden minder zijn dan ze uiteindelijk zullen zijn. Maar ondanks dat nadeel heeft Microsoft toch gekozen om eens niet alleen maar voorgebakken filmpjes te tonen maar daadwerkelijk speelbare content, dat noem ik gewoon tonen dat je lef hebt.
Ongelofelijk goed van MS? En het stukje over lef ontgaat mij. :? Nou hee we zien het allemaal wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyberamp op 31-10-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Microsoft en lef hebben... riight die jongens calculeren alles in hor ;)
No worries, je wilt niet weten hoezeer het geplanned/gemarket/gehyped word ^^

[ Voor 36% gewijzigd door Vandread op 31-10-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 21:53
People are getting too tied up with this "next generation" wording. When the 6800 graphics card came out from nvidia it was classed as a next generation card, no one had a problem with that as it's was twice as fast and had a lot of more and new features than its predecessor. Now we have a console that is around 20 times as fast is it's predecessor with a graphics card that has moved 3 PC generations and the first commercial triple! core processor in the home. Console games showing for the first time ever dashboard multi tasking with a game and literally thousands of on screen NPC's that have yet to be seen in any game to date
No it doesn't have life like graphics and never will have. Who cares? It looks decent to me!
Look at it this way - put a $600 graphics card (7800gtx extreme) in your $1000 PC and load COD2 set all the lighting and AA the same as the xbox (which is all the way up on all settings) and set it to a 720p resolution. Now watch as the $300 console wipes the floor with your PC. Now if that's not next gen I don't know what is."

Ik zeg koop die xbox360
:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Bronvermelding is altijd wel zo netjes als je iemand zijn tekst quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Vandread schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:07:
Bronvermelding is altijd wel zo netjes als je iemand zijn tekst quote.
http://forums.xbox-scene....hp?showtopic=454000&st=15

post door Plagued waar ik het helemaal me eens ben.

[ Voor 22% gewijzigd door OcNewB op 31-10-2005 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Dan vind ik deze ook wel grappig:
Are You In Denial, ABOUT THE 360

(AnC @ Oct 29 2005, 08:35 AM)
Is life such a drag for you that a gaming console will take the center stage in your day to Day worries?

thats just .... wrong
:+ hahaha! Maar een stelletje kleuters op die forums ("360 will mop the floor with the pc blaat blaat"), op die gehandicapte oorlogsveteraan na dan. Is wel lachen eigenlijk dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 15:58

SG

SG surft naar info hardewaren

Nou ik totaal niet.

Als je de PS3 neemd en hun Cell ding. Nou die richting gaat de PC CPU ook toe. Hoelang moet zo'n Console mee. 5 jaar voor xbox toch wel de PS3 nog langer 10 jaar werd ergens genoemd.
CPU ontwikkeld zich naar multicores ja zoiets Cell achtig's.

Daarnaast Xbox en PS3 worden SMP platformen PC ook Cross development push SMP development voor de PC net zo hard. PC surft met de geforceerde SMP development voor consoles mee.
In den beginnen moet de PC game en console single thread design routine oplossing migreren naar de SMP design oplossing. MS heeft zelf al te kennen gegeven dat de eerste Xbox titles nog hoofdzakelijk singlethreaded zullen zijn met hooguit wat helper threads. De overstap naar SMP is geen lichte. Vereist ander Software enginering expertise dat devstudio's moet vergaren en ge routineeerd in worden om het onderste uit de kan te halen van Console maar ook PC.
Multithraded het splittsen van taken is envoudig het tread save maken is ene ander verhaal.
Ik denk dat gezien de eerste games voor de Xbox en PS2 ook minder waren dan de latere omdat de dev's na enkele projecten meer uit zo'n console kunnen halen zal dat bij de nextgen consoles nog extremer zijn. De latere nextconsole games kunnen een grotere evolutie zijn dan tov de games waarmee de nextgen console geintroduceerd worden.
Game design en ontwikkeling is weer een stuk complexer geworden. Op engine level.
De PC game markt heeft de tijd om bij te komen.
De volle potentie van die console komen pas later tot uiting.

De VPU van de Xbox en PS3 is gewoon 'n 90nm variant van wat er nu ongeveer voor PC beschikbaar zijn. Beetje aangepast geoptimaliseerd voor consoles.
Unified shaders lijkt mij geen wonder middel maar wel een met een voordeel voor consoles omdat console nogal memory limiteerd zijn en dat is fix voor lange tijd terwijl PCgame van 256 naar 512MB naar 1GB gaan. Moet consoles het doen met UMA mem van 512MB met een edram frame buffer van 10MB? Voor Pc wordt dit in twee jaar wel 1GB en 4GB systeem geheugen onder vista.
Unifide shaders kunen de texture detail afhankelijk heid voor grote hoop geheugen voor High detaild textures opvangen door games meer Vertex afhankelijker te maken. Door meer detail te leveren door unified shaders de VS/PS instelling meer naar VS te schuiven. Meer detail uit geometrie ipv Texture pushing dit lijkt mij wat zuiniger om tegaan met UMA memory wat mij voor consoles al snel beperkt wordt. na drie tot 5 jaar tov de PC. Iets waar Console dev zwaar voor gaan optimaliseren om het onderste uit de kan te haal met die limieten. ALs ze SMP voor games goed onder de knie hebben. En het optimaal kunne toepassen.

Xeonos of RSX VPU lijkt niet veel beter het is gewoon 'n variant van de huidige PC VPU beetje anders mischien ietje krachtiger en optimaler voor die console taak zoals die geintergreerde Edram.
MAar zoals ik al eerder zeg de PC zal met de tijd op CPU GPU en mem size en speed ook vid speed met GDDR4 de console voorbij gaan. Ondanks OS overhead.

De overdreven voorsprong van de console is eigenlijk nogal beperkt en wordt nog verder gereduceerd door dev problemen. Van SMP migratie.

Nu lijkt de console 'n betere keus maar dat word met elk de jaar een stuk minder.
Nu is het dus schijnbaar 'n moeie tijd om voor zo'n console te gaan.

Maar natuurlijk zijn nog veel andere factoren die je keuze bepalen.
zoals genre voorkeur.

Ik kies voor PC VPU upgrade.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

SuperG, wat je schrijft is net poëzie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snap eerlijk gezegd zoiezo niet waarom mensen blijven doorzeuren over hoe de toekomst, vraagstelling van dit topic is toch echt:

''Dus de keus voor dit jaar XBOX 360 of nieuwe high tech videokaart voor je PC?''

Er staat toch echt dit jaar en vanuit het oogpunt van wat je dit jaar kunt kopen dan kijken wat het langste meegaat en het meeste waar voor je geld is. Tuurlijk is straks de PC weer beter maar dat is de hele vraagstelling niet. ;) Als je de toekomstige situatie wilt vergelijken zul je dus in de toekomst een nieuw topic met deze vraagstelling moeten openen. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 86475 op 01-11-2005 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:18
Ik heb vandaag ook maar m'n 360 gereserveerd. Ik zou m'n PC wel graag willen upgraden maar moet dan een nieuwe videokaart, CPU, moederbord (mss ook voeding) kopen. Dat kost me teveel geld op het moment. Ik wil toch blijven gamen dus tja , wat moet je dan. M'n PC upgrade ik dan over een jaartje ofzo wel weer in betere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Anoniem: 86475 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 00:21:
Snap eerlijk gezegd zoiezo niet waarom mensen blijven doorzeuren over hoe de toekomst, vraagstelling van dit topic is toch echt:

''Dus de keus voor dit jaar XBOX 360 of nieuwe high tech videokaart voor je PC?''

Er staat toch echt dit jaar en vanuit het oogpunt van wat je dit jaar kunt kopen dan kijken wat het langste meegaat en het meeste waar voor je geld is. Tuurlijk is straks de PC weer beter maar dat is de hele vraagstelling niet. ;) Als je de toekomstige situatie wilt vergelijken zul je dus in de toekomst een nieuw topic met deze vraagstelling moeten openen. :P
Ik zie geen verandering in die keuze, dit jaar of over een jaar. Alle eerder genoemde punten zoals SuperG o.a. vertelde blijven staan. Met het SMP verhaal ben ik volledig eens, voorlopig geen DC in aanschaf nemen denk ik. Dus voor de video-upgrade lijkt me een betere keus, ook dit jaar. Maar als je efficient wilt zijn dan wacht je even ivm prijsdalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 15:58

SG

SG surft naar info hardewaren

Anoniem: 86475 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 00:21:

Als ik iets koop dan is het voor de tijd die het dienst doet. voor 'n console is dat naar het verleden gezien als na introductie die next gen koop voor 5 jaar. Als je dan weet dat de gross vooral die op de prijs letten hun console 'n jaar later kopen en ook de volgende nextgen daarop ivm prijs budged restricties is de toekomst zeker van belang aangezien die console toch al snel 5 jaar dienst gaat doen. mits je later net zo snel overstapt op de volgende incarnatie.
Voor PS3 is dat nog langer. zijn achterloop periode is dus ook langer.
Als console aanhanger kijk je graag naar dit jaar het jaar van introduktie het jaar dat het net nog redelijk voorop loopt op de PC high-end.
Console vs G-kaart vergelijken op puur console voorwaarden!
Zodat console een mooier figuurslaat.
Nee die vlieger gaat niet op.

Als ik 'n G-kaart aanschaf dan kijk ik ook naar de tijd die het dienst moet gaan doen.
'n High-end is overkill maar gaat daarvoor ook langer mee. houd dus in dat high-end niet veel duurder is dan midrange. omdat die 2 jaar dan 4 jaar wordt dat het mee kan gaan tot de next upgrade.
Alleen in die eerste 2 jaar kan je met optimum settings spelen.
Bij G-kaarten heb je dus 'n upgrade vrijheid.

Als je als PC gamer met high-end het 2 jaar wil doen dus altijd met optimum setting. dan kost het ook net als midrange aangezien je vorige high-end door verkoopt budged is €next-€vorige.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als console aanhanger kijk je graag naar dit jaar het jaar van introduktie het jaar dat het net nog redelijk voorop loopt op de PC high-end.
Consoles hebben hardware technisch gezien nooit voorgelopen op PC's. Op de een of andere manier wisten ze er wel soepelere graphics uit te persen (8bit nintendo, sega megadrive, supernintendo, playstation en daarna niet meer), maar met de komst van 3d kaarten in PC's is dat daar ook geoptimaliseerd.

Nu met de Xbox360 heb je voor het eerst alle voordelen van een console, die je vroeger ook al had (gamen met een biertje, geen heel lange opstarttijden, geen drivers, groot scherm), gecombineerd met de voordelen van een PC (1280x720 spelen) en zelfs met een snellere hardwareset!

Ik durf wel te zeggen dat nu inderdaad het beste moment is om een console te kopen ooit ongeveer. Die xbox 360 is bijzonder goedkoop voor wat-ie kan en hij kan evenveel of meer als de allersnelste Gforce kaart en kost nog minder ook! Als je dan toch alleen naar upgrades kijkt, kan je net zo goed nu je console kopen en dan tegen de tijd dat die nietmeer goed genoeg is, koop je een nieuwe GPU in je PC, daar heb je dan nog sneller geld voor ook, omdat de 360 nu goedkoper is dan een GF7800GT weet ik wat :P.

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 01-11-2005 09:16 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

JvS schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:16:
[...]
Consoles hebben hardware technisch gezien nooit voorgelopen op PC's. Op de een of andere manier wisten ze er wel soepelere graphics uit te persen (8bit nintendo, sega megadrive, supernintendo, playstation en daarna niet meer), maar met de komst van 3d kaarten in PC's is dat daar ook geoptimaliseerd.

Nu met de Xbox360 heb je voor het eerst alle voordelen van een console, die je vroeger ook al had (gamen met een biertje, geen heel lange opstarttijden, geen drivers, groot scherm), gecombineerd met de voordelen van een PC (1280x720 spelen) en zelfs met een snellere hardwareset!

Ik durf wel te zeggen dat nu inderdaad het beste moment is om een console te kopen ooit ongeveer. Die xbox 360 is bijzonder goedkoop voor wat-ie kan en hij kan evenveel of meer als de allersnelste Gforce kaart en kost nog minder ook! Als je dan toch alleen naar upgrades kijkt, kan je net zo goed nu je console kopen en dan tegen de tijd dat die nietmeer goed genoeg is, koop je een nieuwe GPU in je PC, daar heb je dan nog sneller geld voor ook, omdat de 360 nu goedkoper is dan een GF7800GT weet ik wat :P.
Ik beschouw de 360 als een gadget voor een aardige prijs. Serieus gamen doe ik op de pc. En dit lijkt me het slechtste moment om alvast de 360 te kopen aangezien het nog niet eens 'uit' is.

PS> Dat "geen heel lange opstarttijden" moet je nog maar afwachten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

JvS schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:16:
[...]

Helemaal mee eens! Dit jaar is de 360 wijs om te kopen, over 1 of 2 jaar is t een ander verhaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 104748 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:28:
[...]

Helemaal mee eens! Dit jaar is de 360 wijs om te kopen, over 1 of 2 jaar is t een ander verhaal. :)
Alleen dit jaar zullen er dus niet al teveel leuke spellen voor de 360 uitkomen, Oblivion is verschoven naar Feb 2006 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

TweakerNummer schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:34:
[...]

Alleen dit jaar zullen er dus niet al teveel leuke spellen voor de 360 uitkomen, Oblivion is verschoven naar Feb 2006 :(
En dan komen we dus bij het volgende putn die het belangrijkste is, de games. :)
Erg leuk dat de 360 zo vroeg uit is, maar bevallen de games? En aan de andere kant; de pc kan over 1 of 2 jaar wel hardware matig beter zijn geworden maar vinden de makers van games de PC nog wel aantrekkelijk als ze zien dat de 360 (ps3/REV) meer in t laadje brengen? Time will tell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 104748 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:28:
[...]

dat hangt natuurlijk af of je van consoles of van pc's houdt. Ikzelf heb meer met consoles en een xbox zal dan iets van 100-200 euro kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Sorry hoor Thamart, maar op een Xbox 360 fan topic met zo'n post komen is toch wel imho zielig:
Het grote Xbox 360 Topic deel 2

Door: Thamart: Geplaatst op dinsdag 01 november 2005 07:59

Keus: XBOX 360 of nieuwe videokaart in je PC?

Keus: XBOX 360 of videokaart voor de PC

met een poll
Motto: spammen om meer stemmen ...? 8)7 Aangezien het duidelijk is dat ze toch voor 360 gaan en niet specifiek dit draadje volgen... Kun je net zo goed heel GoT spammen, maar dan is het niet eerlijk he voor je.... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hehe, hij attendeert gewoon mensen op dit topic, ik vind het ook wel interessant. Dat hoe je niet gelijk als zielig te bestempelen, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, zou ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

JvS schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:30:
Hehe, hij attendeert gewoon mensen op dit topic, ik vind het ook wel interessant. Dat hoe je niet gelijk als zielig te bestempelen, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, zou ik maar zeggen.
ben ik niet geheel met je eens moet ik bekenen, dan had hij een link naar dit topic moeten geven en niet naar de poll, want dit lijkt mij eigelijk een manier om Pro-Xbox'ers te laten stemmen die anders niet in het topic haden gekeken ;) maar goed dit is mijn mening :) en nu back on topic.

er word gezegt dat het mogelijk interresanter is voor Game makers om voor de Xbox etc. games te maken, dit is waarschijnlijk niet het geval, de PC markt is met de Nintendo GameCube, Xbox1 en PS2 ook niet vergeten, verder word er niet verteld hoeveel geld bijv. microsoft van een verkochte game in zijn zaksteekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik neem ze beide,

dus een nieuwe videokaart en een xbox360 van 399 :)

Speel namelijk op beide platformen spellen, dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Ik ben gestopt met upgraden van mn PC. Mn huidige systeem is snel genoeg voor alles behalve nieuwe games en videobewerking, maar voor de rest voldoet ie prima. Dus ik koop een Xbox360 of PS3 t.z.t. Is een stuk goedkoper aangezien ze echt wel 5 jaar meegaan. Dus prijsverhouding is gewoon stukken beter.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 12-11-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:00
Console heeft inderdaad wel een langere levensduur, maar ik als ik nu bij een maat van me achter de ps2 of xbox kruip dan heb ik het gevoel alsof ik 4 jaar terug in de tijd ga qua graphics en geluid. True, de pc up to date houden kost een stuk meer..... Maar dan heb je ook wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vier jaar is een beetje overdreven vindt je niet? NFS: Most Wanted zit er bijvoorbeeld prima uit op de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133505

waar ik me nou over verbaas is dat de xbox 360 ongelovelijk veel gpu en cpu kracht heeft maar vrij weinig ram ongeveer 512 mb is dat niet te weinig om games echt mooi te laten worden?
want ik heb zo`n gevoel dat het aantal ram de game prestaties gaat beinvloeden. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:00
Anoniem: 86475 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:34:
Vier jaar is een beetje overdreven vindt je niet? NFS: Most Wanted zit er bijvoorbeeld prima uit op de Xbox.
Nog niet gezien, heb vanmorgen de PC demo zitten spelen. Ben bang dat ie daaraan niet kan tippen... :)

prima is een relatief begrip ben ik bang. wat er voor jou prima uit ziet kan voor mij er wel eens slecht uitzien...

[ Voor 17% gewijzigd door stylezzz op 12-11-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Anoniem: 133505 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:45:
waar ik me nou over verbaas is dat de xbox 360 ongelovelijk veel gpu en cpu kracht heeft maar vrij weinig ram ongeveer 512 mb is dat niet te weinig om games echt mooi te laten worden?
want ik heb zo`n gevoel dat het aantal ram de game prestaties gaat beinvloeden. :'(
Ehm de huidige xbox heeft maar 64 mb ram en die draait ook doom3, splinter cell 3, halflife2... Wellicht iets lagere textures maar toch. 64 MB tov een gemiddelde pc met 1024 MB..
Een xbox hoeft geen zwaar besturingssysteem te draaien.. of talloze (vaak nutteloze) achtergornd programmas firewalls, antivirus progs etc etc etc etc etc.

512 mb Ram is echt wel genoeg.

[ Voor 9% gewijzigd door OcNewB op 12-11-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OcNewB schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:59:
[...]

Ehm de huidige xbox heeft maar 64 mb ram en die draait ook doom3, splinter cell 3, halflife2... Wellicht iets lagere textures maar toch. 64 MB tov een gemiddelde pc met 1024 MB..
Een xbox hoeft geen zwaar besturingssysteem te draaien.. of talloze (vaak nutteloze) achtergornd programmas firewalls, antivirus progs etc etc etc etc etc.

512 mb Ram is echt wel genoeg.
maar hoe weet je dat zo zeker?
ik heb een aftrek sommetje gedaan:
1024-250(os)=776 mb voor games en dat is nog niet met de kwaliteit van de xbox 360 dus kunnen jullie me dat aub uitleggen hoe dat zit dat een pc met 1 gb al bij relatief lage texturen al door z`n ram heen is en de xbox 360 met uber hoge texturen er niet door heen komt? ik geloof dat het kan maar hoe? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thingol
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-01 22:00

Thingol

Ziz

Anoniem: 133505 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:13:
[...]

maar hoe weet je dat zo zeker?
ik heb een aftrek sommetje gedaan:
1024-250(os)=776 mb voor games en dat is nog niet met de kwaliteit van de xbox 360 dus kunnen jullie me dat aub uitleggen hoe dat zit dat een pc met 1 gb al bij relatief lage texturen al door z`n ram heen is en de xbox 360 met uber hoge texturen er niet door heen komt? ik geloof dat het kan maar hoe? :?
Daar komt nog bij dat die 512mb volgens mij geshared wordt met het videokaart, dus dan hou je helemaal niet zoveel meer over.
Dat de xbox genoeg had aan 64mb wil volgens mij niet zo heel veel zeggen. Op de xbox had je "maar" gewoon tv resolutie, en de xbox360 heeft natuurlijk hd.

Ik ben ook wel benieuwd wat de mensen die er "verstand" van hebben over denken, als ik het zo bekijk lijkt het mij een beetje aan de magere kant.

[ Voor 3% gewijzigd door Thingol op 12-11-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105909

doordat de resoluties veel lager zijn natuurlijk, maar de xbox 2 doet ook hdtv dus ik weet ook niet hoet dat zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thingol schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:23:
[...]

Daar komt nog bij dat die 512mb volgens mij geshared wordt met het videokaart, dus dan hou je helemaal niet zoveel meer over.
Dat de xbox genoeg had aan 64mb wil volgens mij niet zo heel veel zeggen. Op de xbox had je "maar" gewoon tv resolutie, en de xbox360 heeft natuurlijk hd.

Ik ben ook wel benieuwd wat de mensen die er "verstand" van hebben over denken, als ik het zo bekijk lijkt het mij een beetje aan de magere kant.
daar dacht ik ook exact zo over de ps3 heeft het zelfde probleem trouwens die heeft nog eens 10 mb minder zelfs :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

dominator schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:54:
[...]

Nog niet gezien, heb vanmorgen de PC demo zitten spelen. Ben bang dat ie daaraan niet kan tippen... :)

prima is een relatief begrip ben ik bang. wat er voor jou prima uit ziet kan voor mij er wel eens slecht uitzien...
* GoldenSample mompelt iets van spijker en op de kop
* GoldenSample mompelt nog iets over is geen betere, persoonlijk en conclusie al eerder getrokken... voor GoldenSample de pc :Z ...

heb eigenlijk al een X aantal pagina's lang weinig nieuw discussie voer gevonden, over hoe de Xbox het met zo veel mindere HW kon doen hadden we het een pagina of 7 terug ook al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

GoldenSample schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:55:
[...]

* GoldenSample mompelt iets van spijker en op de kop
* GoldenSample mompelt nog iets over is geen betere, persoonlijk en conclusie al eerder getrokken... voor GoldenSample de pc :Z ...

heb eigenlijk al een X aantal pagina's lang weinig nieuw discussie voer gevonden, over hoe de Xbox het met zo veel mindere HW kon doen hadden we het een pagina of 7 terug ook al :P
Dan behoren wij tot de 60% die toch kiest voor de pc upgrade. Met ruime overtuiging de winnaar! _/-\o_ Zelfs Thamart's reclame in de Xbox 360 topic heeft niet zoveel geholpen blijkbaar. >:) En inderdaad hebben we ieders mening zo'n beetje wel gehad in dit topic en met mooie getallen erbij. Een revival van de pros en cons in dit topic is dan overbodig geworden. Ik zou zeggen, lees alles terug er zitten leuke dingen bij. Veel plezier :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
BruT@LysT schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:40:
Gister ff met mijn neef op de Gameplay beurs Most wanted gespeeld op de 360. Ik zag gelijk supergoeie reflecties in het wegoppervlak die mijn radeon 9700 blijkbaar niet kan renderen. Ook zagen de schaduwen er ten opzichte van mijn radeon WEL zeer goed uit. Echter wat nou weer tegenvalt is dat het een half-framerate game is, net als PGR3, gewoon 30fps dus en ZELFS met framedrops!. Viel me erg tegen, ik had meer frames verwacht. Wat betreft resolutie en detail niet veel op te merken, het zag er goed uit maar de PC versie doet niet echt onder voor de xbox360 versie wat betreft framerate.
Nog meer mensen die hetzelfde hebben ervaren? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
CyberAmp schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 20:38:
[...]
Dan behoren wij tot de 60% die toch kiest voor de pc upgrade. Met ruime overtuiging de winnaar! _/-\o_ Zelfs Thamart's reclame in de Xbox 360 topic heeft niet zoveel geholpen blijkbaar. >:) En inderdaad hebben we ieders mening zo'n beetje wel gehad in dit topic en met mooie getallen erbij. Een revival van de pros en cons in dit topic is dan overbodig geworden. Ik zou zeggen, lees alles terug er zitten leuke dingen bij. Veel plezier :z
Nou nou niet zo snel he! 40% die voor de XBOX360 gaan, dat is best veel vooral in het subforum Videoplanken&Beeldkanonnen waar het publiek toch wel fan is van videokaarten :)
Bovendien issie nog niet uit dus als mensen de xbox360 zometeen bij vrienden al dan niet gemod zien staan mischien gaan flipfloppen (zien is geloven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Calvin&Hobbes schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:55:

Nou nou niet zo snel he! 40% die voor de XBOX360 gaan, dat is best veel vooral in het subforum Videoplanken&Beeldkanonnen waar het publiek toch wel fan is van videokaarten :)
Bovendien issie nog niet uit dus als mensen de xbox360 zometeen bij vrienden al dan niet gemod zien staan mischien gaan flipfloppen (zien is geloven)
Omg, een discussie te beginnen over hoe veel 40% wel niet is.. Ga nou niet beweren dat niemand van het Xbox 360 fan topic stiekem is langsgeweest om een vote uit te brengen bij 'Videoplanken & Beeldkanonnen' :X En het is overbodig om te vertellen "wanneer het uit is dan misschien dit"....is hype-gepraat en ja bijv veel mensen zien geen god en geloven er toch in en dit heeft verassend veel gemeen met 360 fans zo'n beetje. En of iedereen tegelijk halluluja roept op 2 december is maar de vraag ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberamp op 14-11-2005 23:39 ]

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Op Tweakers.net zijn er tot nu toe 1630 stemmen uitgebracht voor:

Ga jij binnenkort een Xbox 360 aanschaffen?

en de grote winnaar is: Nee, ik gebruik mijn pc voor spellen ruim 50%

Het aantal Xbox360'ers komt op zo'n 8%. (opgeteld)

Maakt deel uit van: Eerste meldingen van crashende Xbox 360-consoles

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1132756711.gif

Eerste reviews matig enthousiast over Xbox 360

Ziet er veelbelovend uit.

• Vandread
haha, het zal MS weer eens niet zo'n, valt nog mee dat die schermen niet blauw zijn :P

Ben benieuwd naar de review van Thamart ^^

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, je kan van alles wel even de drie meest negatieve zaken zoeken en dan conclusies daaruit trekken. Ik neem aan dat je zelf wel snapt wat de waarde van zon conclusie is.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:34

XanderDrake

Build the future!

Yeah, ik ben ook niet pro-Xbox, maar er zijn bijvoorbeeld ZAT videokaarten die meteen uit de verpakking artefacts vertonen. Ken gebeuren zullen we maar zeggen, in beide gevallen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• ID-College
  • Laatst online: 19:50
JvS schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:53:
mjah, je kan van alles wel even de drie meest negatieve zaken zoeken en dan conclusies daaruit trekken. Ik neem aan dat je zelf wel snapt wat de waarde van zon conclusie is.
Nou daar ben ik het dus echt niet mee eens.
Dit is niet de "drie meest negatieve zaken zoeken" maar gewoon nieuwtjes wat in de wereld wordt gebracht om de consument een idee te geven. Ik heb alleen nog maar negatieve verhalen gehoord over de Xbox360. Je investeerd in een groot bedrag en wil je wat hebben voor het geld. Als je dit soort verhalen leest dan denk je toch nog even na. Ik zou er zoiezo geen kopen, ga liever voor de PS3 maar ik als ik alles lees over de Xbox is alles te gehaast op de markt gebracht ivm kerst.

• Vandread
JvS schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:53:
Fox en CNN zijn natuurlijk net als de inquirer erg subjectief :+
Maar wat ik vrees is dat ze te veel hun best hebben gedaan "goedkoop" te zijn en vroeg te leveren.
De tijd zal het leren, januari weet je of het een ramp is of toch een goed product.

Gelukkig blijkt het wel mee te vallen en ingecalculeerd, wellicht zijn newsmakers ook iets te veel uit op evil dingetjes ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Vandread op 24-11-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Goed, ik weet dat dit topic outdated is, maar de discussie is dat absoluut niet :)
En om nou een nieuw topic te maken, das wat overdreven lijkt mij.

Dus: Waarom een nieuwe Vidkaart halen in plaats van een Xbox360 of PS3 ?

Mijn nieuwe antwoord (naar mijn eigen schattingen):
Grote bottlenecks in het hardware design van beide consoles en zeer inefficient gebruik van de system recources zorgen ervoor dat de volgende generatie videokaarten (de ATi X1900XTX en nVidia 7900GTX) plus de volgende generatie CPU's en hun platformen (AMD64 op Socket AM2 en Intel Conroe) de game ervaring en kwaliteit in zullen halen.

achtergrond informatie waar deze conclusie onder andere op berust, klik hier.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Leuk artikel. Moest je het nou erin wrijven? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Hmmm maar eens voor de x1900xt gaan sparen in combinatie met een wsxga+ 20" tft schermpje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

XanderDrake schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:51:
Goed, ik weet dat dit topic outdated is, maar de discussie is dat absoluut niet :)
En om nou een nieuw topic te maken, das wat overdreven lijkt mij.

Dus: Waarom een nieuwe Vidkaart halen in plaats van een Xbox360 of PS3 ?

Mijn nieuwe antwoord (naar mijn eigen schattingen):
Grote bottlenecks in het hardware design van beide consoles en zeer inefficient gebruik van de system recources zorgen ervoor dat de volgende generatie videokaarten (de ATi X1900XTX en nVidia 7900GTX) plus de volgende generatie CPU's en hun platformen (AMD64 op Socket AM2 en Intel Conroe) de game ervaring en kwaliteit in zullen halen.

achtergrond informatie waar deze conclusie onder andere op berust, klik hier.
klopt is alleen al erg vaak in het topic gezegt... moest je hier nu dit topic voor kicken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129945

Mm...

Wat dacht je van een nieuwe mobo kopen omdat je PCI express next gen nodig heb ofzo

nieuwe processor want je videokaart wordt gebottlenecked

meer ram ? , sneller ram ?

Als je veel geld heb > pc

Weinig geld, en je wilt gewoon lang fun hebben zonder naar Videosettings te gaan > xbox 360 of iets anders

Ik heb voor het laatste gekozen,

RTS games kan je gewoon op een low budget kaart spellen, maar FPS en race games zijn zwaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
you can call yourself a gamer when you have played battlefield ww2 / vietnam / 2
En dat noemt zich een gamer :+
Neptweaker :P
Lees het topic eens, het ging volgens de topicstarter om OF een xbox360 OF een videokaart ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Vandread op 25-01-2006 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Lmao! Jezelf gamer noemen als je bf2 hebt gespeeld...

http://en.wikipedia.org/wiki/Gamer

Volgens mij heb je heel de dos games periode niet meegemaakt, Newbie... ;)

[edit]
Spellen laden vanaf 5.25" zwabberige floppydisks haha

[ Voor 17% gewijzigd door aramdin op 25-01-2006 11:49 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 129945 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 09:57:
Mm...

Wat dacht je van een nieuwe mobo kopen omdat je PCI express next gen nodig heb ofzo

nieuwe processor want je videokaart wordt gebottlenecked

meer ram ? , sneller ram ?
Ten Eerste :) ik heb het over de nieuwe generatie CPU's, platforms en videokaarten. Bottlenecks zullen aanwezig zijn, ook bij de nieuwe systemen, alleen ik garandeer dat die aanzienlijk minder erg zullen zijn als bij de Xbox360 bijvoorbeeld. Die console heeft 3 IBM Power cores op 3,2ghz, maar uiteindelijk gebruiken huidige en veelal toekomstige games hoofdzakelijk één core, en die is zo gelimiteerd door bandbreedte dat hij slechts 2 keer sneller is als de Celeron 733mhz in de Xbox 1 ! :Z Een nieuwe AMD64 X2 5000+ of Intel Conroe (Core Duo blabla) op 2,66ghz zou korte mette maken van de 3 cores van de Xbox360.

Ten tweede, je kan onderdelen van je PC vervangen om de bottlenecks aan te pakken, maar als de Xbox360 nu al gebottlenecked dan zal dat altijd zo blijven! De mensen achter mijn geposte artikel zeggen ook dat de Xbox360 zeker geen 5 jaar gaat volhouden tegenover PC's, vooral omwille van hun ontwerp...
Weinig geld, en je wilt gewoon lang fun hebben zonder naar Videosettings te gaan > xbox 360 of iets anders
Maak je maar geen zorgen, vergeleken met een PC zijn je videosettings al lang naar beneden geschroeft :Y) .
RTS games kan je gewoon op een low budget kaart spellen, maar FPS en race games zijn zwaar
RTS games? Low budget vidkaart? Heb je ooit wel eens Age of Empires 3 gespeeld met alle shaders en shadows op max :? Laat staan alle andere features en resoluties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Om daar wat tegenin te brengen:
Bij RTS vind ik de gameplay etc minder afhankelijk van beeldspektakel dan bij FPS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Vandread schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:19:
Bij RTS vind ik de gameplay etc minder afhankelijk van beeldspektakel dan bij FPS..
Agreed, heeft iemand hier Xcom 3 gespeeld? Sucky graphics met masterlijke gameplay :D

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Laatst online: 19-02 13:18
Vele gamers lopen als een dolle videokaarten te kopen voor vele honderden Euro's, die een jaar later alweer moeten worden vervangen door een nieuw exemplaar, vaak weer duurder dan de vorige maal. Vreemd eigenlijk, videokaarten lijken binnen de computeronderdelenbranche één van de weinige onderdelen die steeds duurder worden ipv goedkoper...
Dat zie je niet goed, ik kocht eind 2003 een 9800 Pro voor €450,-
Dat was toen net niet de max, dat was de 9800XT. Nu zit je voor 'net niet de max' ook ongeveer op €450.. Dus prijzen blijven ongeveer gelijk.
Gemiddelde kaart voor een beetje gamer ligt al snel tussen de 200 en 350 Euro, terwijl er zelfs kaarten zijn die richting of over de 500 Euro gaan...
Zie hierboven, eind 2003 waren er ook al kaarten die over de 500 Euro gingen.
En dat terwijl je een complete XBOX 360 met een GPU die een Sapphire GTO2 incl. mod of een andere kaart qua specificaties enorm overtreft voor de lanceerprijs van 299 Euro voor het standaard model. Gesubsidieerd door MS wellicht, maar toch...

Vroeger upgrade ik me ook in de rondte, maar sinds m'n XBOX staat m'n PC er als veredelde typemachine. Een console is echt om te gamen en top hardware voor weinig tov de doorgeschoten euroverslindende PC game markt.
Tsja, ik vind het gamen met een controller op een console toch echt niets. Ook gamen op een TV is niet mijn ding.. Geef mij maar een toetsenbord, muis en af-en-toe mijn wheel en joystick.. Ook het feit dat pc-games vaak grafisch mooier zijn en flexibeler qua updates, uitbreiding en MODS zie ik als een sterk voordeel.
Dus de keus voor dit jaar XBOX 360 of nieuwe high tech videokaart voor je PC?
Da's jou feestje, als je weg bent van de XBOX 360 dan neem je die.. Als je mijn mening deelt dan spaar je nog wat en haal je een Radeon X1900.. Sim-pel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Vandread schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:19:
Dat geldt voor beide genres :Y) Je kan bijvoorbeeld bij Call of Duty 2 gewoon DirectX 7 mode aanzetten en ineens kan een FX 5900 ook meedraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
XanderDrake schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:41:
[...]

Dat geldt voor beide genres :Y) Je kan bijvoorbeeld bij Call of Duty 2 gewoon DirectX 7 mode aanzetten en ineens kan een FX 5900 ook meedraaien.
Bij een FPS vind ik dat je meer "in de game zit" bij wat mooiere graphics...
Bij RTS heb ik daar een stuk minder last van :) dat bedoel ik dus.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Er wordt in dit topic teveel op de man gespeeld. Als men doorgaat met flamen gaat de topic dicht en kunnen de schuldigen Officiele Waarschuwingen verwachten!