Anoniem: 142179 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:25:
[...]
Niet zoveel mensen die hun xbox gemod hebben? Ik ken alleen maar mensen die het ding niet meer origineel hebben... Een topgame op de doos, ik zie ze meestal voor 59 Euro. Tja, da's 10 Euro per game verschil, dat klopt. Echter, voor het verschil tussen een doos voor 300 Euro en een complete PC voor 1.500 Euro kun je nogal wat tientjes of desnoods 20 Euro extra uitgeven voordat je dermate veel geld hebt uitgegeven
ik heb al een PC, die gebruik ik voor meer dan gamen, stel dat ik een X800GTO
2 er bij koop van 220 euro en dan is mijn pc geschikt om te gamen dan is dat toch voordeliger dan 300 eruo voor een Xbox? of zie ik dit nu verkeerd?
De FPS op een console kun je wellicht gelijk in hebben. Da's ook niet echt mijn ding, ben meer van de racegames en instant action.
mooi, daarom koop ik dus geen Xbox
In het GTO2 topic vroeg ik m.n. de logica om zo'n dure kaart te kopen tov bijv. een console met een krachtige GPU voor ongeveer hetzelfde geld. Dat modder gooien, volgens mij werden er gewoon wat licht ontvlambare types geirriteerd omdat ze te lang moesten wachten op hun kaart. Het modder gooien viel aardig mee, een gemiddelde discussie in real life vallen meer woorden wat mij betreft. Btje overdreven tegenwoordig in de topics waar een ieder nogal snel van z'n stuk is bij een opmerking. Maar tja, ik heb wel lol in het feit als mensen zich om niks enorm gaan opwinden idd
tjoh wat is er nu duur een GPU van 220 euro of een Xbox van 300 euro?
mijn pc up-grade ik naast de video kaart ook, ik koop geen nieuwe processor en meer geheugen omdat alleen games anders sloom worden maar omdat ik mijn systeem ook in het raren, encoden, rippen (in de toekomst multitasken) etc. sneller wil hebben.
en over dat modder gooien, jij vind van niet, in het X800GTO
2 topic vond een modje van wel, is dat niet iets om je bij aftevragen of je het wel goed doet?
verder worden mensen kwaad omdat je een topic kaapt.
daar naast lees ik in jouw post een gevoel dat je neerkijkt op 'sukkels' die een dure GPU kopen, zo een arrogante houding wekt irritatie op, jij zegt dat je beter een Xbox kan kopen en dat je een sukkel bent als je een dure GPU koopt (je zegt het niet letterlijk maar je wekt sterk de sugestie dat). Daarmee lok je het dus uit.
Ik oordeel niet over wat nu een betere aanschaf is, ik kan alleen concluderen dat voor
mij een dure GPU veel aantrekkelijker is...
x-man schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:49:
Voor mij gaat gemak boven alles. Lekker op m'n bed of bank een spelletje spelen. Ben zelf opgegroeid met het spelen op consoles. Dus ben er gewoon gewend aan: spelletje in console, tv aan/console aan, spelen. Dat gemak heb ik helaas bij veel PC games niet gehad.
Vaak was het dan problemen met die geluidskaart, drivers updaten, niet de goede directx versie, zoeken naar de beste resolutie en beste settings om het meeste uit je videokaart te halen zonder framerate verlies.
Ik heb er nooit aan kunnen wennen. Ook niet aan de constante updates van bepaalde spellen. Toch maar hopen dat die bug verholpen wordt, zodat ik met m'n character in het spel wel onderwater kan zien.
Maarja de allergrootste frustratie voor mij is toch het "shit nu kan ik bij farcry niet al het moois zien tijdens het spelen, want alles moet op medium-low settings gespeeld worden". Ik heb dan toch het gevoel dat ik dan wat ga missen en voel me verplicht om m'n PC weer te upgraden. Terwijl ik gewoon ff een spelletje wil spelen.
Natuurlijk zeik ik hier een beetje. Het is een PC eigen om elke 1,5/2 jaar alles te moeten vernieuwen om een volledige spelervaring te hebben. Maar ik vind het gewoon teveel kosten en teveel moeite.
Kijk een console is gewoon gemaakt voor spellen. Het is vanaf het begin opgebouwd met games and graphics in gedachten. En spellen die ervoor uitkomen, moeten gewoon af zijn. Geen updates meer of driverproblemen. Nee af. Alles uitgebreid getest en geen fouten meer, want er valt niks meer te updaten na de release.
Ik denk zelfs dat deze generatie 3 jaar lang een goede concurrent zal zijn van de PC in graphics. De XBOX360 heeft meerdere cores. Spellen zullen dan ook specifiek voor meerdere processorcores in gedachten geschreven worden. 3 op 3.2Ghz om precies te zijn. Het grote voordeel van 1 platform dat bij iedereen hetzelfde is. Alles wordt multithreaded en maakt gebruik van een videokaart dat gelijk is aan de nieuwste videokaart in SLi modus.
Het is een PCsetup dat nieteens tekoop is in de winkel op dit moment. Of is er een moederbord die GDDR3 ondersteund?
Vroeger was het verschil in resolutie een hele goede argument. Wie wil z'n fps nou in 640x480 spelen? Idem voor strategiespellen. Is niet te doen. Ook niet zonder muis en toetsenbord.
Maar deze argumenten zijn met de komst van de nieuwe generatie consoles ook verdwenen.
Je krijgt met de XBOX360 minimaal 720p beeld voorgeschoteld. En opties om deze aan te sluiten aan je computermonitor. Ook is het beeld standaard 2x full-scene anti-aliasing enabled. Geen kartelrandjes ook dus.
Microsoft zal ook wel wat PC gamers naar de XBOX360 willen lokken, dus heel veel XBOX360 exclusive games. Of spellen die de eerste 3 maanden alleen op de XBOX360 mogen verschijnen. En reken maar dat dit gaat gebeuren.
Maarja natuurlijk zal de PC platform zichzelf ook verder ontwikkelen en beter worden. En zullen er spellen zijn die je altijd beter op de PC zult kunnen spelen. Alleen al omdat je dat tijdens het werken kunt doen. Maar dat was niet de vraag van de TS. Terugkomend op XBOX360 of Videokaart, zou ik nu kiezen voor XBOX360. Zelfs als je nu de nieuwste videokaart en processor zou kopen (overklokt of niet), dan zou hij al hopeloos verouderd zijn ten opzichte van een XBOX360. En dat voor 400 euro versus 2000 euro (snelste processor, snelste videokaart x 2, snelste geheugen, etc.) Dan zie ik over 2 jaar wel wat ik dan koop.
mensen vergeten dat je mag upgraden, als je een Xbox hebt, zit je bijv. 5 jaar aan die kwaliteid grafix vast, bij een PC heb je de mogelijkheid om die te verbeteren.
daarnaast geeft de Xbox360 straks inderdaad voor minder geld mooier beeld, maar over 1.5 jaar zijn de rollen omgedraaid en over 3 jaar totaal...
verder kan ik je vertellen dat een dual 7800GTX echt wel beter is dan de 'GPU' in de Xbox, het totaalplaatje maakt de Xbox wel de betere game machine voor zijn geld maar zie bovenstaande punten, en hoe je er bij komt dat een AMD X2 4400+ dual 7800GTX en een berg snel ram hopeloos verouderd zijn mag je mij vertellen (om het maar even over de RSX in de meenik playstation te hebben, dat is een 7800GTX met een wat hogere Clock en meer pipes... oftewel, de zelfde generatie maar net wat beter hoezo verouderd?)
[
Voor 47% gewijzigd door
GoldenSample op 17-10-2005 18:31
]