Keus: XBOX 360 of videokaart voor de PC

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.740 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142179

Topicstarter
Vele gamers lopen als een dolle videokaarten te kopen voor vele honderden Euro's, die een jaar later alweer moeten worden vervangen door een nieuw exemplaar, vaak weer duurder dan de vorige maal. Vreemd eigenlijk, videokaarten lijken binnen de computeronderdelenbranche één van de weinige onderdelen die steeds duurder worden ipv goedkoper...

Gemiddelde kaart voor een beetje gamer ligt al snel tussen de 200 en 350 Euro, terwijl er zelfs kaarten zijn die richting of over de 500 Euro gaan...

En dat terwijl je een complete XBOX 360 met een GPU die een Sapphire GTO2 incl. mod of een andere kaart qua specificaties enorm overtreft voor de lanceerprijs van 299 Euro voor het standaard model. Gesubsidieerd door MS wellicht, maar toch...

Vroeger upgrade ik me ook in de rondte, maar sinds m'n XBOX staat m'n PC er als veredelde typemachine. Een console is echt om te gamen en top hardware voor weinig tov de doorgeschoten euroverslindende PC game markt.

Dus de keus voor dit jaar XBOX 360 of nieuwe high tech videokaart voor je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 11:31

janklp

FortyTwo Capital

Tja dit is natuurlijk een beetje een rare verhelijking. Dat kan je zelf nog het beste bepalen. De games verschillen nogal tussen je 2 keuzes. Dat kan niemand voor je bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Mijn keus een xbox 360, vanwege een gloednieuwe graka, en die heb ik voor de xbox 360 gekozen, omdat die nog niet uit is, en de graka wel :) dus nu kan ik mooi gamen! en tegen die tijd heb ik er al weer geld voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122815

de jackpot bij de verkoop van console's moet nog altijd uit de verkoop van losse spellen komen,
dat vergeet je even in je vergelijking :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 15-10-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:39

Piggen

Lekker bakkie

Tja, je zegt zelf al dat je PC stof staat te verzamelen sinds je een Xbox hebt, dan lijkt me de keuze duidelijk. Maar het blijft een vreemde vergelijking.

Overigens is het wel aan te raden om het Xbox 360 pakket van €399 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een consolespel is inderdaad vaak flink wat duurder dan een pc spel. Waarom denk je dat Playstations en Xboxen met verlies verkocht worden? ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MadMarky schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:12:
Een consolespel is inderdaad vaak flink wat duurder dan een pc spel. Waarom denk je dat Playstations en Xboxen met verlies verkocht worden? ;)
Hoeveel mensen zijn er die legale PC games, dan wel legale console games spelen in NL? Juist...
Dus denk dat er in dat opzicht niet een keuze gebaseerd wordt over het algemeen gesproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:04
Anoniem: 142179 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:07:
Vele gamers lopen als een dolle videokaarten te kopen voor vele honderden Euro's, die een jaar later alweer moeten worden vervangen door een nieuw exemplaar, vaak weer duurder dan de vorige maal. Vreemd eigenlijk, videokaarten lijken binnen de computeronderdelenbranche één van de weinige onderdelen die steeds duurder worden ipv goedkoper...
Als je kijkt naar waarom dat dit zo is dan is het niet eens zo heel vreemd. Games hebben steeds meer brute kracht nodig bij het presenteren van mooie beelden. Het moet allemaal een stuk realistischer ( volgens de gamers en de industrie) en daar is een fatsoenlijke videokaart dan dus ook bij vereist.
Gemiddelde kaart voor een beetje gamer ligt al snel tussen de 200 en 350 Euro, terwijl er zelfs kaarten zijn die richting of over de 500 Euro gaan...

En dat terwijl je een complete XBOX 360 met een GPU die een Sapphire GTO2 incl. mod of een andere kaart qua specificaties enorm overtreft voor de lanceerprijs van 299 Euro voor het standaard model. Gesubsidieerd door MS wellicht, maar toch...
vergeet echter niet dat de kaart op dit moment de pc videokaarten nog overtreft en houd daar dan ook rekening mee. De pc branche gaat steeds door terwijl de console martk om de zoveel jaar een supersprong maakt.
Vroeger upgrade ik me ook in de rondte, maar sinds m'n XBOX staat m'n PC er als veredelde typemachine. Een console is echt om te gamen en top hardware voor weinig tov de doorgeschoten euroverslindende PC game markt.
en dan vergeet je dus heel eventjes dat de games voor de consoles veel duurder zijn dan op de pc? Toptitels gaan al snel voor 70 euro of meer over de toonbank waarbij dat bij de pc nog geen 60 euro is. Je hoeft je pc echt niet als edele typmachine te zien aangezien deze ook nog steeds geschikt is (denk ik) voor ander zaken zoals games. Echter misschien is het slimmer om e kijken naar de games ide uitkomen op beide platfomen? Als de games die op de xbox/ps/nintendo platforms uitkomen je meer trekken dan is het toch niet erg om een next gen console te kopen.
deze keus is geheel aan jezelf. Waarom perse een xbox 360? er komen meer next gen consoles uit misschen is het de moeite waard om te kijken wat deze te bieden hebben en in welke opzichte deze superieur zijn aan de xbox360.. of juist niet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Januszjes schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:09:
Tja dit is natuurlijk een beetje een rare verhelijking. Dat kan je zelf nog het beste bepalen. De games verschillen nogal tussen je 2 keuzes. Dat kan niemand voor je bepalen.
Het is op zich een aparte vergelijking, maar het intrigeerde mij hoeveel mensen direct achter een nieuwe videokaart aanhollen voor relatief veel geld, die een jaartje meegaat met de nieuwste games en dan weer afgedaan heeft. Vandaar was ik benieuwd. Al heb ik er zelf geld zat voor om te upgraden, 't is toch veel meer lol om voor de komende jaren een machine te hebben staan die z'n tijd nu vooruit is tov de PC graphics en over een jaar of twee a drie wellicht mainstream is in de PC wereld, dan wel over 4 of 5 jaar nog heel behoorlijk meekomt en dat voor hetzelfde geldt als dat ene videokaartje voor de PC... Heb ik het nog niet over het feit dat je jezelf niet drukt hoeft te maken over het feit welke specificaties het spel stelt aan je hardware. De game draait altijd op de console.

Games verschillen steeds minder tussen de 2 keuzes, aangezien de XBOX qua structuur toch veel op de PC lijkt en meer en meer de games op beide platforms verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Webgnome schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:16:
[...]

Als je kijkt naar waarom dat dit zo is dan is het niet eens zo heel vreemd. Games hebben steeds meer brute kracht nodig bij het presenteren van mooie beelden. Het moet allemaal een stuk realistischer ( volgens de gamers en de industrie) en daar is een fatsoenlijke videokaart dan dus ook bij vereist.

[...]

vergeet echter niet dat de kaart op dit moment de pc videokaarten nog overtreft en houd daar dan ook rekening mee. De pc branche gaat steeds door terwijl de console martk om de zoveel jaar een supersprong maakt.

[...]

en dan vergeet je dus heel eventjes dat de games voor de consoles veel duurder zijn dan op de pc? Toptitels gaan al snel voor 70 euro of meer over de toonbank waarbij dat bij de pc nog geen 60 euro is. Je hoeft je pc echt niet als edele typmachine te zien aangezien deze ook nog steeds geschikt is (denk ik) voor ander zaken zoals games. Echter misschien is het slimmer om e kijken naar de games ide uitkomen op beide platfomen? Als de games die op de xbox/ps/nintendo platforms uitkomen je meer trekken dan is het toch niet erg om een next gen console te kopen.

[...]

deze keus is geheel aan jezelf. Waarom perse een xbox 360? er komen meer next gen consoles uit misschen is het de moeite waard om te kijken wat deze te bieden hebben en in welke opzichte deze superieur zijn aan de xbox360.. of juist niet.
1. Heel simpel: idd er is veel kracht nodig voor het produceren van goede beelden. Zie mijn andere post ook, de huidige 360 GPU is in PC markt wellicht over 2 jaar in de mainstreamtechniek doorgedrongen, over een jaartje of 4 a 5 wat ingehaald maar kan het nog steeds goed mee. Dus voor relatief minder geld langer plezier van ook gewoon goede topgraphics

2. Ik vergeet niet dat de games voor de XBOX duurder zijn, hoewel je wel iets overdrijft. De meeste nieuwe xdoos games kosten ook gewoon 59,95 Euro. PC games zijn veelal wel iets goedkoper. Blijft punt twee, wie koopt er tegenwoordig legaal games? En niet alleen op de PC, want een modchipje is ook zo geplaatst. De prijs voor een game zal de gemiddelde gamer in NL niet z'n keus bepalen lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MPmad schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:11:
Tja, je zegt zelf al dat je PC stof staat te verzamelen sinds je een Xbox hebt, dan lijkt me de keuze duidelijk. Maar het blijft een vreemde vergelijking.

Overigens is het wel aan te raden om het Xbox 360 pakket van €399 aan te schaffen.
Vraag me af waarom. Die HD die men er apart bij gaat leveren, kun je wellicht later door een modpakketje zelf ook aan de doos knopen, maar dan een wat grotere en geavanceerdere versie dan de standaard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Vreemd eigenlijk, videokaarten lijken binnen de computeronderdelenbranche één van de weinige onderdelen die steeds duurder worden ipv goedkoper...
Dat slaat natuurlijk nergens op :P
Voor een 9800 pro 256 mb oid betaalde net na de release iets van 400-500 Euro, nu krijg je ze al voor rond de honderd. Dat zal met de 7800gtx'en ook gebeuren.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fsfikke schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:23:
[...]

Dat slaat natuurlijk nergens op :P
Voor een 9800 pro 256 mb oid betaalde net na de release iets van 400-500 Euro, nu krijg je ze al voor rond de honderd. Dat zal met de 7800gtx'en ook gebeuren.
Ho dat is een andere insteek. Het gaat over het feit dat nieuwere videokaarten duurder zijn dan de vorige generatie kaarten toen zij de nieuwste waren.

Dus niet het feit dat oude modellen afgeprijst worden. Dat is natuurlijk altijd zo, duh. Niet dat een antiek model ineens duur wordt omdat 'ie schaars is ofzo ;) dat moge duidelijk zijn.

Een 7800GTX of ATI Topmodel nu is in vergelijking met destijds het duurste model 9800 pro weer tig Euri duurder

Terwijl je juist bij de consoles een tegenovergestelde werking ziet. Hoorde nl. verhalen dat de PS1 dan wel PS2 bij de launch destijds ruim over de 1.000 gulden heeft gekost. Als ik dat afzet tegen de nieuwprijs van een 360 bijv. is het toch apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:05

sapphire

Die-hard pruts0r

En vanaf waneer meot ej dan gaan tellen emt die Videokaarten?
Ik kan me nog enigsinds herinneren dat de GF3 uitkwam een aantal jaren terug en die kosten ook zo rond de 1200 GULDEN, dat was destijds de topkaart.
Dus om nu te zeggen dat 500€ voor een Graka veel meer is tov. de top kaarten van een aantal jaar geleden vind ik echt onzinnig.

Bovendien is de vergelijking van een graka met een XOX ook erg krom en erg persoonlijk. Zo zal mijn broertje tenalle tijden voor de nieuwste colsole kiezen en ik voor de PC, dit omdat hij de voorkeur geeft aan Gamen/DVD kijken ect. terwijl ik ook wel game op mijn pc maar hem voor veeeel meer verschillende taken gebruik en dus vrijwel niets aan een console heb.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128052

Je vergeet dat de makers van Videokaarten winst moeten maken aan het verkoop van hun Videokaarten, en Microsoft dat doet met de spellen die ze verkopen.

ATI bijvoorbeeld kan moeilijk Videokaarten gaan verkopen zonder dat ze er winst op maken (Of zelfs verlies zoals Microsoft heeft met de Xbox) Aangezien hun geen geld krijgen met het verkopen van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:28
Kijk je moet er ook rekening mee houden dat spellen voor een console altijd speelbaar zijn op die betreffende console.
Bij spellen op de PC is dat anders. De spellen krijgen steeds betere graphics etc.. en vereisen dan ook een betere videokaart.

Maar het ligt dus ook aan de eisen die je zelf stelt. In principe kan je 3 jaar (en langer) met een videokaart van (nu zeg 300-500 euro). Over drie jaar zal je niet de nieuwste spellen met vette graphics kunnen spelen.

Dus.. bij een console kan je er vanuit gaan dat de spellen goed speelbaar zijn/blijven. Want een console is gewoon niet ''upgradebaar '' qua hardware. De gameontwikkelaars voor de consoles houden daar rekening mee.

Ik wil ook nog wel reageren op enkele uitspraken van de TS

''die een jaar later alweer moeten worden vervangen door een nieuw exemplaar,''
- moeten? hoezo moeten? Ze moeten de kaarten van zichzelf vervangen omdat ze met de hoogste settings willen gamen. Het is wat je zelf wilt..

'' vaak weer duurder dan de vorige maal''
- Nogal logisch de nieuwste kaarten zijn altijd duur bij de introductie. Na een maandje of 2 is de prijs al flink gedaald.

Tja mijn antwoord op de vraag. Een videokaart of console?
Op de console kan je de spellen blijven spelen, want er komen geen spellen uit die de console niet aankan.
Met een videokaart zal je het na een tijd moeten doen met mindere graphics. Het is echt wat je zelf wilt. Sommige ''gamers/freaks :P'' prefereren de hoogste graphics andere juist weer niet.

Ik zou voor de console gaan. Niet vanwege de graphics, maar omdat je er meer plezier aan hebt. veel meer games en alles is/blijft goed speelbaar!

[ Voor 4% gewijzigd door keanu_ op 15-10-2005 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Waarom geen Xbox360 console? De console beschikt niet over een keyboard en een respectabele meerknops muis. Punt. Wat is een muis toch een geniale uitvinding...

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberamp op 15-10-2005 22:40 ]

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128052

Daarom kopen we masaal de Revolution ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
CyberAmp schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:40:
Waarom geen Xbox360 console? De console beschikt niet over een keyboard en een respectabele meerknops muis. Punt. Wat is een muis toch een geniale uitvinding...
We hebben het hier over een nut van een nieuwe videokaart of een console.
Niet de vergelijking console /PC. Dan zou ik ook voor de PC gaan >_>....
Volgende keer goed lezen wat de TS vraagt..

[ Voor 7% gewijzigd door keanu_ op 15-10-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CyberAmp schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:40:
Zoals je ook wellicht weet, de XBOX kan via een adapterkabel ook gewoon een USB toetsenbord en muis aan, kun je linux installeren etc. als je een modchip hebt. Zal op de 360 ook wel weer een mogelijkheid voor ontstaan. Dat zal de bottleneck niet zijn.

Idd, de vergelijking is een 360 tov een nieuwe videokaart. Waarbij je de PC nog steeds wel zult gebruiken, voor alle andere taken die je gewoon beter op een PC kunt doen. Gamen echter meer en meer op de console. Dat is een verschuiving die ik bij mezelf zie, tov een paar jaar eerder. Toen holde ik ook constant achter de nieuwste ontwikkelingen aan, of in ieder geval binnen een paar jaar weer zoveel euro investeerde (gemiddeld 2 jaar) en de oude kaart geen ene moer meer waard was door de te snelle upgrades die er kwamen en de nieuwste games die te hoge eisen gingen stellen. Sindsdien meer en meer lol van een console. Enige uitzondering:

een racegame die samenwerkt met mijn Force Feedback racestuur. Die ervaring kan een XBOX met een trilstuurtje niet evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Laatst online: 19-04 12:42
vergeet niet de TPM chip die eerst gekraakt moet worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

keanu_ schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:18:
Tja mijn antwoord op de vraag. Een videokaart of console?
Op de console kan je de spellen blijven spelen, want er komen geen spellen uit die de console niet aankan.
Met een videokaart zal je het na een tijd moeten doen met mindere graphics. Het is echt wat je zelf wilt. Sommige ''gamers/freaks :P'' prefereren de hoogste graphics andere juist weer niet.

Ik zou voor de console gaan. Niet vanwege de graphics, maar omdat je er meer plezier aan hebt. veel meer games en alles is/blijft goed speelbaar!
Meer games????

Miet praktisch voor RTS genre!

En de videokaarten die volgend jaar uit komen voor de PC zullen gelijk (of sneller) zijn aan die van de nieuwe consoles.

Videokaarten van PC verouderen relatief snel. Over 2 jaar zul je met de Hig-End Chips van volgend jaar inderdaad op medium spelen ipv hoge instellingen. Dat wil niet zeggen dat MEDIUM per definitie lelijk is! Dat is nog altijd min of meer op het niveau van de console. Op de PC zou je dus nog mooiere graphics kunnen produceren als je upgrade wat niet hoeft. Je kan ook je hig-end videokaart houden en tevreden zijn met de graphics zoals die nu zijn (gelijkwaardig aan consoles).

Als je dit jaar de mooiste gaphics wilt, neem je console. Trouwens, je hoeft ook geen high-end chip te kopen om het gros van de huidige games op maximale instellingen te spelen. Een mid-range kaartje volstaat. Koop 2 jaar achter elkaar een mid-range kaartje en je hebt evenveel uitgegeven als voor 1 console. En toch zul je zien dat je bij de tijd bent gebleven.

Of je console games leuker vind als games op de PC kan ik niet voor je bepalen. Daar heb je wel een punt. Dat is een kwestie van smaak. Wat ik persoonlijk interessant vind aan de console is het feit dat je makkelijk een tweede controller aansluit en je favorite spel met je maat kan spelen (als het een (multiplayer geschikte game is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
andyy schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:01:
vergeet niet de TPM chip die eerst gekraakt moet worden :/
Er zijn laatst 10 XBOX developperkits gejat, waarvan er een aantal bij een grote modchipclub zijn beland. Drie maal raden wat die er meer doen... Er zijn zoveel clubs zo op gebrand om die chip zsm te kraken en zoals je weet, er is geen beveiliging die (lang) ongekraakt is gebleven in het verleden. Dacht dat ik ook wat las over een prijs van 10.000 dollar die uitgeloofd is voor diegene die als eerste op de proppen komt met een modchip of een ontwerp daarvoor. Zou mooi zijn als bij de release al een modchip verkrijgbaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Anoniem: 142179 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:44:
[...]

Er zijn laatst 10 XBOX developperkits gejat, waarvan er een aantal bij een grote modchipclub zijn beland. Drie maal raden wat die er meer doen... Er zijn zoveel clubs zo op gebrand om die chip zsm te kraken en zoals je weet, er is geen beveiliging die (lang) ongekraakt is gebleven in het verleden. Dacht dat ik ook wat las over een prijs van 10.000 dollar die uitgeloofd is voor diegene die als eerste op de proppen komt met een modchip of een ontwerp daarvoor. Zou mooi zijn als bij de release al een modchip verkrijgbaar is ;)
ik snap niet waarom ze de nieuwe xbox niet gewoon on-modbaar maken, en on-flashbaar.

dat zal ze een hoop schelen (maarja dan heb je weer van die uberhackers die ook daar weer iets op verzinnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb nu een 7800GTX en denk dat ik er nog een physics kaartje ga bijzetten begin volgend jaar ongeveer zelfde prijs als zo'n xbox360.

Maar gamen op de pc blijft HET gewoon voor mij, al die vrijheid ook van evne snel alt+tabben en snel even reageren op je msn, mails... en weer snel verder gamen... dat zit er niet in bij een console.

nope ik blijf bij de pc!

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Videokaarten worden niet steeds duurder, er komt gewoon steeds een nieuwe generatie bij. De topmodellen zijn bij de introductie ongeveer altijd even duur, ik kan me nog een GF2 Ultra herinneren voor meer dan 700€.

En voor zover ik weet zijn er met pc-games meer mogelijkheden (upgrades, mods, meer instelmogelijkheden,...).
keanu_ schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:52:
Welja? De TS vraagt:
Voor mij is het eveneens belangrijk dat ik een muis kan gebruiken bij shoot 'em ups, dus dat speelt zeker mee in de keuze.

Verder is het ook zo dat de huidige consoles de huidige pc's overtreffen, maar over 1-2 jaar is dat anders, en dan is er nog geen nieuwe generatie consoles.

Tenslotte wordt hier iets heel belangrijks vergeten: Met enkel een console ben je niets. Om van de beste resolutie en scherpte te kunnen genieten heb je een HDTV-toestel nodig van minstens 1000€, dat brengt de rekening op 1300€, voor die prijs koop je een pricewatch: Dell Ultrasharp 2405FPW (24", 16ms, D-sub/DVI-D) en een pricewatch: Gainward GeForce 7800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) Ultra/3400PCX XP GS Als je de betere HDTV wilt ben je nog veel duurder uit: http://www.bizrate.com/bu...000,keyword--hd%20tv.html En je heb ook nog geluid nodig: liefst een surround setje die je reeds bij je pc hebt als het goed is (die zou je dan wel naar je console kunnen verhuizen)

Edit: En dan vergeten we nog het tweakgehalte ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 16-10-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hangt er maar van af... Bedoel, je koopt een XBOX 360 niet zomaar, die koop je omdat de games die er voor beschikbaar komen je aanspreken. Tevens lijkt een XBOX 360 goedkoper, maar je betaalt je weer blauw aan de spellen er voor... ;) Dus is meer een persoonlijke afweging, dan te vragen wat beter is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GJ-tje schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:02:
[...]
Hangt er maar van af... Bedoel, je koopt een XBOX 360 niet zomaar, die koop je omdat de games die er voor beschikbaar komen je aanspreken. Tevens lijkt een XBOX 360 goedkoper, maar je betaalt je weer blauw aan de spellen er voor... ;) Dus is meer een persoonlijke afweging, dan te vragen wat beter is... ;)
Veel games komen zowel op PC als XBOX platform uit. Blauw betalen aan de spellen, zou je ook voor de PC hebben als je legaal gamed. In dat opzicht weet een ieder, zoals eerder aangehaald, dat gebruikers ook van de console met modchips werken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 78739 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:55:
Videokaarten worden niet steeds duurder, er komt gewoon steeds een nieuwe generatie bij. De topmodellen zijn bij de introductie ongeveer altijd even duur, ik kan me nog een GF2 Ultra herinneren voor meer dan 700€.

En voor zover ik weet zijn er met pc-games meer mogelijkheden (upgrades, mods, meer instelmogelijkheden,...).

[...]
Welja? De TS vraagt:

[...]
Voor mij is het eveneens belangrijk dat ik een muis kan gebruiken bij shoot 'em ups, dus dat speelt zeker mee in de keuze.

Verder is het ook zo dat de huidige consoles de huidige pc's overtreffen, maar over 1-2 jaar is dat anders, en dan is er nog geen nieuwe generatie consoles.

Tenslotte wordt hier iets heel belangrijks vergeten: Met enkel een console ben je niets. Om van de beste resolutie en scherpte te kunnen genieten heb je een HDTV-toestel nodig van minstens 1000€, dat brengt de rekening op 1300€, voor die prijs koop je een pricewatch: Dell Ultrasharp 2405FPW (24", 16ms, D-sub/DVI-D) en een pricewatch: Gainward GeForce 7800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) Ultra/3400PCX XP GS Als je de betere HDTV wilt ben je nog veel duurder uit: http://www.bizrate.com/bu...000,keyword--hd%20tv.html En je heb ook nog geluid nodig: liefst een surround setje die je reeds bij je pc hebt als het goed is (die zou je dan wel naar je console kunnen verhuizen)

Edit: En dan vergeten we nog het tweakgehalte ;)
GF2 Ultra voor 700 Euro plus? Of waren het 700 guldens?

Voor XBOX games is er juist enorm veel content downloadable, instellingen, hetgeen je nodig hebt is toch altijd aanwezig. Zou niet weten wat ik nog meer zou moeten instellen.

Waarom is de muis belangrijk voor je bij games? Omdat je eraan gewend bent. Had dat eerst ook met een controller in m'n handen. Echter, als je er eenmaal aan gewend bent, snap je niet waarom je zo moeilijk hebt gedaan al die jaren, muis in de ene hand, toetsenbord met specifieke knoppen die je nodig hebt. Bediening van de computer was er al voordat de games er waren, de controller van een console is voor de game ontworpen. Dat is het verschil.

Over een aantal jaren is het natuurlijk zo dat PC onderdelen weer betere specs krijgen, maar schat het eerder in op 3 jaar ipv 1 tot 2 jaar. Tenminste, mainstream en betaalbaar welteverstaan. Daarnaast weten ze op een console toch altijd door het gebruik van dezelfde hardware uiteindelijk het uiterste uit de GPU te persen waardoor er altijd weer verrassend goede games uitgegeven worden, terwijl de console al een tijdje mee gaat.

HDTV toestel is er al goedkoper hoor, zelfs één die ook als TFT monitor kan dienen. De Sony MFD-75P of iets dergelijks. Check de site maar eens. Te koop voor ongeveer 500 Euro. Heb je direct een TV met tuner, HDTV ready voor in de woonkamer en een monitor voor je computer. Voor je PC moet je ook een goede monitor aanschaffen, dus in dat opzicht is een dergelijke uitgave evenredig. Dus die 1.000 Euro plus vind ik totaal onzinnig, zeker aangezien je bij een videokaart van 300 Euro ook nog de rest van je PC moet kopen a ongeveer 1.200 Euro, heb ik het nog niet over het beeldscherm gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
langezwieper schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:54:
Heb nu een 7800GTX en denk dat ik er nog een physics kaartje ga bijzetten begin volgend jaar ongeveer zelfde prijs als zo'n xbox360.

Maar gamen op de pc blijft HET gewoon voor mij, al die vrijheid ook van evne snel alt+tabben en snel even reageren op je msn, mails... en weer snel verder gamen... dat zit er niet in bij een console.

nope ik blijf bij de pc!
Uhm... Ook dat zit er wel in bij een console, gezien de mediacenters die het gaan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WSaeNoTSoCK schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:52:
[...]

ik snap niet waarom ze de nieuwe xbox niet gewoon on-modbaar maken, en on-flashbaar.

dat zal ze een hoop schelen (maarja dan heb je weer van die uberhackers die ook daar weer iets op verzinnen)
Haha, ja da's mooi. Maak 'em maar ff onmodbaar of onflashbaar. Da's nu juist de grap. Alles is te kraken. Daarom is het nu ook een beveiliging, de vraag is hoe goed 'ie is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142179 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:31:
GF2 Ultra voor 700 Euro plus? Of waren het 700 guldens?
Bij de introductie was het 30000 Belgische Frank of 750€.
Voor XBOX games is er juist enorm veel content downloadable, instellingen, hetgeen je nodig hebt is toch altijd aanwezig. Zou niet weten wat ik nog meer zou moeten instellen.
Ok, ik spreek alleen uit ervaring met de Playstation ed., het kan zijn dat het voor de XBOX anders is. Ik vind dat games die ontwikkeld zijn voor de console en geport zijn naar een PC-versie slecht aanvoelen. Neem nu GTA:SA als voorbeeld: Op visueel en auditief gebied zeer matig en de besturing en nauwkeurigheid laten te wensen over op PC. Hetzelfde voor bvb. Deus Ex 2. Soms speel ik bij vrienden Colin McRae op de Playstation, als die mensen eens komen gamen met een force feedback steering wheel met pedalen gaat er een wereld open voor hen.
Waarom is de muis belangrijk voor je bij games? Omdat je eraan gewend bent. Had dat eerst ook met een controller in m'n handen. Echter, als je er eenmaal aan gewend bent, snap je niet waarom je zo moeilijk hebt gedaan al die jaren, muis in de ene hand, toetsenbord met specifieke knoppen die je nodig hebt. Bediening van de computer was er al voordat de games er waren, de controller van een console is voor de game ontworpen. Dat is het verschil.
Ik vind de muis onontbeerlijk voor shooters, het ligt beter in de hand dan een console-controller en de snelheid en nauwkeurigheid zijn veel beter. Ik heb een Logitech MX518, daar kan in Quake3 of Doom3 geen enkele console-controller mee concurreren. Er hangt natuurlijk ook veel af van de gamer zelf. :P
HDTV toestel is er al goedkoper hoor, zelfs één die ook als TFT monitor kan dienen. De Sony MFD-75P of iets dergelijks. Check de site maar eens. Te koop voor ongeveer 500 Euro. Heb je direct een TV met tuner, HDTV ready voor in de woonkamer en een monitor voor je computer. Voor je PC moet je ook een goede monitor aanschaffen, dus in dat opzicht is een dergelijke uitgave evenredig. Dus die 1.000 Euro plus vind ik totaal onzinnig, zeker aangezien je bij een videokaart van 300 Euro ook nog de rest van je PC moet kopen a ongeveer 1.200 Euro, heb ik het nog niet over het beeldscherm gehad...
Ik vind hem niet: http://www.google.be/sear...8&oe=UTF-8&q=sony+mfd+75p

De vraag was "XBOX 360 of nieuwe videokaart", dus de TS gaat ervan uit dat je al een PC hebt, en als je die alleen gebruikt als veredelde typemachine heb je geen goede of dure monitor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 142179 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:23:
Veel games komen zowel op PC als XBOX platform uit. Blauw betalen aan de spellen, zou je ook voor de PC hebben als je legaal gamed. In dat opzicht weet een ieder, zoals eerder aangehaald, dat gebruikers ook van de console met modchips werken etc.
Met een modchip werken wil ook niet gelijk zeggen dat je illegaal gekopieërde spellen speelt... Dus zou je je nog blauw kunnen betalen aan games... Zo geld dat ook voor de PC immers... ;)
Anoniem: 78739 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:13:
Bij de introductie was het 30000 Belgische Frank of 750€.
offtopic:
Dat lijkt me erg stug, ik had toen de tijd voor mijn GeForce 2 GTS met 64MB geheugen 400 gulden voor betaald en toen was de GeForce 3 er nog niet eens... ;) 750 euro (oftewel zo'n 1650 gulden) is dan wel erg overdreven hoor... ;)

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 16-10-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-05 18:26
@ Thamart

Je kan je post ook editen in plaats van steeds posts achter elkaar te plaatsen.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 142179 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:14:
[...]

Hoeveel mensen zijn er die legale PC games, dan wel legale console games spelen in NL? Juist...
Dus denk dat er in dat opzicht niet een keuze gebaseerd wordt over het algemeen gesproken...
vertel het eens? er zijn er niet zo veel die hun Xbox hebben gemod opzich...
en al zou je alle spellen orgineel kopen, het verschil tussen een top game voor 49 euro op je pc of de zelfde game op je Xbox 360 voor 69 euro ik zou het wel weten
Anoniem: 142179 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:23:
[...]

zie hier boven, je betaald je minder blauw

Thamart, heb je overgens al eens een First Person shooter op een console gedaan? en toen een op de PC? dan kan je alleen maar bevestigen dat het op de console gewoon een aanmerkelijk mindere besturing is...

verder vraag ik me af waarom jij in het GTO2 topic zo ging modder gooien? vind je het nu echt zo leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GJ-tje schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:50:
offtopic:
Dat lijkt me erg stug, ik had toen de tijd voor mijn GeForce 2 GTS met 64MB geheugen 400 gulden voor betaald en toen was de GeForce 3 er nog niet eens... ;) 750 euro (oftewel zo'n 1650 gulden) is dan wel erg overdreven hoor... ;)
The price tag for this card is 1600/1700 guilders here in the Netherlands !! That's around $700 for this 64MB version, let me also state that the card is only available in a 64MB version.
Wel grappig, die uitleg van toen :P
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/review/guillemot/3dprophet2ultra/pic_front.gif
Once again, all memory modules have been plated with a heatsink and the GPU is being cooled by a huge active heatsink combo. Oh man, we're going to overclock this baby to the extreme!

...

Finally when we take a look at the amount of polygons per second then we'll see an increase of 6 million polygons/sec more then the GF2 GTS at a rock solid 31 Million Polygons/sec. Amazed by the numbers ? Well, I am :)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 16-10-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

Ik denk dat het erg belangrijk is om mee te tellen dat zo'n beetje iedere grote aankomende PC titel ook op de Xbox 360 verschijnt. Daarnaast zijn er een hoop grote Xbox 360 titels die je niet op de PC zult kunnen spelen. Ik kies dan ook voor een Xbox 360. Op dit moment is dat gewoon de beste keus, tenzij je geld teveel hebt. Qua besturing zit er namelijk ook geen verschil meer tussen PC en console. Xbox 360 heeft gewoon USB poorten voor muis en toetsenbord en een VGA aansluiting voor beeld via je PC monitor, dus je kan straks lekker shooters spelen achter je bureau via je Xbox 360. Erg belangrijk is ook dat als je nu een videokaart koopt, deze misschien 2 jaar goed mee kan en dan zul je geen enkele game meer op hoge instellingen kunnen spelen. Xbox 360 gaat veel langer mee en je hebt krachtigere hardware dan er zoiezo voor de PC beschikbaar is en dat voor veel minder geld. Ik koop dus nu een Xbox 360 en misschien over een jaartje of 3 weer een nieuwe videokaart voor de PC, als PC games grafisch die van de Xbox 360 weer echt voorbij lopen. Maar is nog maar eens zien of er tegen die tijd nog wel noemenswaardige games uitkomen voor de pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:10
-Mijn tv is 37 cm... mijn monitor 19 inch op een veeeel hogere resolutie
gevolg: videokaart anders moet ik weer MEER geld uitgeven ;)
-Mijn computer is vrij high tech, laad heel snel, kan ik ook alles mee doen wat die xbox360 ook kan doen behalve xbox360 games spelen. Ga ik dan ineens mijn pc investering door de plee trekken? Nee
gevolg: videokaart
-ik speel Counter strike source voornamelijk.... is die op xbox360? Zo nee... wat heb ik dan aan die xbox360, zo ja, moet ik weer een tobo+muis kopen omdat ik fps HAAT met een pretpad
-ik vind overclocken leuk.... kan dat met een xbox360?
-pc games leech ik makkelijker dan xbox360 games
gevolg: vidoekaart

PC games blijven toch wel, dat hebben de vorige en huidige generaties consoles wel laten zien.
En als je momenteel naar XBOX games etc kijk vind ik de looks niet echt denderend ;)
GoldenSample schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 14:06:
[...]
verder vraag ik me af waarom jij in het GTO2 topic zo ging modder gooien? vind je het nu echt zo leuk?
Brakheid? Iritatie? IK vond het iig VOLLOP IRITANT en gewoon vet asociaal
Hij post WEER zijn *videokaarten worden duurder* argument wat ik daar al ontkracht had!
Anoniem: 142179 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:31:
[...]
Uhm... Ook dat zit er wel in bij een console, gezien de mediacenters die het gaan worden...
Met software die je niet zelf kan kiezen, wat allemaal standaard is... Voorlopig is het nog geen mediacentre :?

Vind het zowiezo een vreemde stelling....

[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 16-10-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

keanu_ schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:52:
[...]

De vergelijking videokaart vs console IS de vergelijking console vs PC. Zonder videokaart, geen PC. De videokaart is toch voor de PC? Dus een rare opmerking van je imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 22:00
Het ligt eraan of je nog wel gaat gamen op je PC, als dat niet het geval is ga gewoon voor de Xbox360.
ikzelf upgrade ook ieder jaar m'n PC zowat, maar ik merk gewoon dat ik ook steeds minder en minder m'n PC gebruik om te gamen. En om dan voor die ene (of 2) grote PC games om daar een highend videokaart voor te moeten aanschaffen vind ik ook niet meer waar voor m'n geld. want met een mid-end zoals een 6800 GT kom je ook al heel ver.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Trouwens, veel mensen kopen een xbox oid... meer mensen dan de tweakertjes die high end pc's hebben, dus waarom gaan discusieren op een forum waar voornamelijk pc liefhebbers zijn :?

[ Voor 19% gewijzigd door Vandread op 16-10-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
Ik vind dit appels met peren vergelijken.

Sommige mensen kicken op hoge score's in 3dmark of overklokken wat zowieoz al niet kan met een console, daarnaast is een game spelen op een pc totaal anders. Je kan alles zelf instellen bepalen, als je even geen zin hebt in een game kan je rustig gaan interneten. Je kan gebruik maken van een toetsenbord, muis en andere toebehoeren. Daarnaast ben ik van mening dat een game op de PC er altijd het beste uitziet met de launch van de nieuwe Xbox zal dit misschien wel even anders zijn maar dit wordt bijna binnen half jaar gelijkgesteld en daarna overtreft. PC = upgraden, voor een videokaart blijft dit altijd. Maar hoeft niet, ik ken een aantal mensen die nog steeds bijvoorbeeld een 9800PRO @ XT draaien en die kaart is toch al gauw meer dan 2 jaar oud en de meeste spellen kan je nog gerust op een degelijk niveau qua eye candy spelen (Denk aan San Andreas, Half-life 2 etc...) Ik zelf vind dit wel geinig ik vind het gewoon kicken om eens in de zoveel tijd iets te kopen.
Een PC spel hangt trouwens niet alleen maar af van de GPU, sommige spellen leunen meer op het geheugen of CPU.

Je kan denk ik niet een Xbox 360 alleen met een GPU vergelijken dit kan beter met een complete PC. Het blijven gewoon 2 totaal verschillende dingen, PC = alround Xbox360 = puur gamen.

[ Voor 18% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-10-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Wat een discussies :D

Mijn uberPC staat er al, XBOX360 komt er ook ! Dus voor mijn geen discussie :*)

Als ik wel mocht kiezen : PC natuurlijk.. 3D Shooters blijven zuigen op console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Anoniem: 142179 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:04:
[...]

Zoals je ook wellicht weet, de XBOX kan via een adapterkabel ook gewoon een USB toetsenbord en muis aan, kun je linux installeren etc. als je een modchip hebt. Zal op de 360 ook wel weer een mogelijkheid voor ontstaan. Dat zal de bottleneck niet zijn.

Idd, de vergelijking is een 360 tov een nieuwe videokaart. Waarbij je de PC nog steeds wel zult gebruiken, voor alle andere taken die je gewoon beter op een PC kunt doen. Gamen echter meer en meer op de console. Dat is een verschuiving die ik bij mezelf zie, tov een paar jaar eerder. Toen holde ik ook constant achter de nieuwste ontwikkelingen aan, of in ieder geval binnen een paar jaar weer zoveel euro investeerde (gemiddeld 2 jaar) en de oude kaart geen ene moer meer waard was door de te snelle upgrades die er kwamen en de nieuwste games die te hoge eisen gingen stellen. Sindsdien meer en meer lol van een console. Enige uitzondering:

een racegame die samenwerkt met mijn Force Feedback racestuur. Die ervaring kan een XBOX met een trilstuurtje niet evenaren.
Afwachten hoe de Xbox360 zich gaat ontwikkelen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Cyberamp op 16-10-2005 21:37 . Reden: ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees hier iets over een aparte adapter om een usb muis en toetsenbord op de console aan te sluiten? Weet niet waar dat op slaat maar de Xbox 360 heeft standaard als USB poorten dus er is helemaal geen adapter nodig. Dit is bij de PS2 ook al zo, kan ik ook gewoon mn PC stuurtje in proppen en GT3 spelen en ik heb ook o.a. Unreal Tournament eens gespeeld met muis en toetsenbord op de PS2. Echter ik denk dat de ondersteuning veel groter zal worden op de Xbox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik heb er op gezocht op Xbox.com en blijkt dus gelukkig toch wel te kunnen op de Xbox360.
You have two USB 2.0 ports in front, and another in back, in case you need it. There are many reasons to switch to a USB port, but we heard that two are important: keeping the gamer's overall cost down and versatility.

Different types of controllers—dance pads, steering wheels, and the like—are sure to become available in some form or another in the future. Perhaps you'll even be able to use them for additional memory storage or some other function I'm not fit to conceive. "Keyboards and mice … these things have been discussed and are possible with this technology," Ranta told us. Then, he really started to dig into what the wireless version of the controller could do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyberAmp schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:37:
Ik heb er op gezocht op Xbox.com en blijkt dus gelukkig toch wel te kunnen op de Xbox360.

[...]
Possible, maar blijkbaar nog niet sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als er USB poorten op zitten is het gewoon mogelijk om een muis en toetsenbord erop aan te sluiten, dat is gewoon zeker. De vraag is alleen of gamedevelopers er gebruik van gaan maken en of ze je de mogelijkheid geven om een muis en toetsenbord te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo lang als ik me kan herinneren vragen mensen zich bij de release van elke nieuwe console weer af wat het nut van de PC als gameplatform nog is. En elke keer is de hardware van de consoles na maximaal een halfjaar weer achterhaald door de PC en heeft men het nergens meer over.

Het is een beetje onzin om een vergelijking tussen een beeldkaart en een console te maken. Je kan je beter afvragen of je een (HD) TV + console wilt hebben of een complete PC. En voor veel mensen zal het wel een console worden en voor anderen niet. 1 ding is in ieder geval altijd hetzelfde gebleven. FPS games met een joypad spelen tegen iemand die toetsenbord+muis gebruikt is zelfmoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GoldenSample schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 14:06:
[...]

vertel het eens? er zijn er niet zo veel die hun Xbox hebben gemod opzich...
en al zou je alle spellen orgineel kopen, het verschil tussen een top game voor 49 euro op je pc of de zelfde game op je Xbox 360 voor 69 euro ik zou het wel weten

[...]

zie hier boven, je betaald je minder blauw

Thamart, heb je overgens al eens een First Person shooter op een console gedaan? en toen een op de PC? dan kan je alleen maar bevestigen dat het op de console gewoon een aanmerkelijk mindere besturing is...

Niet zoveel mensen die hun xbox gemod hebben? Ik ken alleen maar mensen die het ding niet meer origineel hebben... Een topgame op de doos, ik zie ze meestal voor 59 Euro. Tja, da's 10 Euro per game verschil, dat klopt. Echter, voor het verschil tussen een doos voor 300 Euro en een complete PC voor 1.500 Euro kun je nogal wat tientjes of desnoods 20 Euro extra uitgeven voordat je dermate veel geld hebt uitgegeven

De FPS op een console kun je wellicht gelijk in hebben. Da's ook niet echt mijn ding, ben meer van de racegames en instant action.

In het GTO2 topic vroeg ik m.n. de logica om zo'n dure kaart te kopen tov bijv. een console met een krachtige GPU voor ongeveer hetzelfde geld. Dat modder gooien, volgens mij werden er gewoon wat licht ontvlambare types geirriteerd omdat ze te lang moesten wachten op hun kaart. Het modder gooien viel aardig mee, een gemiddelde discussie in real life vallen meer woorden wat mij betreft. Btje overdreven tegenwoordig in de topics waar een ieder nogal snel van z'n stuk is bij een opmerking. Maar tja, ik heb wel lol in het feit als mensen zich om niks enorm gaan opwinden idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:47

XanderDrake

Build the future!

Blorgg schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:51:
Zo lang als ik me kan herinneren vragen mensen zich bij de release van elke nieuwe console weer af wat het nut van de PC als gameplatform nog is. En elke keer is de hardware van de consoles na maximaal een halfjaar weer achterhaald door de PC en heeft men het nergens meer over.

Het is een beetje onzin om een vergelijking tussen een beeldkaart en een console te maken. Je kan je beter afvragen of je een (HD) TV + console wilt hebben of een complete PC. En voor veel mensen zal het wel een console worden en voor anderen niet. 1 ding is in ieder geval altijd hetzelfde gebleven. FPS games met een joypad spelen tegen iemand die toetsenbord+muis gebruikt is zelfmoord ;)
Vergeet RTS's niet! Ik weet nog toen ik Warzone 2100 speelde op de PS1 , met controller inplaatsvan muis. Niet normaal, dat zoog!
Ik speel eigenlijk alleen maar fps of rts. Misschien nog eens KOTOR2 maar dat gaat me ook uitstekend af met muis. Ik heb niet eens een TV, ik vind het maar een "outdated media medium". ShoutCast TV en andere streamed/downloadable bronnen vervangen de rol van TV voor mij. Geen reclame, en altijd het nieuwste te vinden!

Ik denk verder niet dat Microsoft muizen gaat introduceren voor de Xbox360. Ik bedoel, wie gaat er nou met een muismat op de bank of op de grond zitten? Maar anders werkt die muis niet, je hebt een egale ondergrond nodig.
Dus, PC's en de Xbox hebben hun eigen niche in de markt. Ieder platform heeft zn eigen games.

Een van mijn grootste hobbies zijn tweaken/überclocken/ampen/flashen/benchen. Kan je dat met een Xbox; nee. Kan je dat met een high tech videokaart; Wel degelijk!

<pissed mode>
Kunnen we nu eindelijk met deze appels vs. peren onzin stoppen!?!
En nokken met rotzooi te posten in de GTO² thread, Thamart! Het gaat namelijk NERGENS over, en je blijft jezelf continue herhalen! :(
</pissed mode>

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vandread schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:07:
-Mijn tv is 37 cm... mijn monitor 19 inch op een veeeel hogere resolutie
gevolg: videokaart anders moet ik weer MEER geld uitgeven ;)
-Mijn computer is vrij high tech, laad heel snel, kan ik ook alles mee doen wat die xbox360 ook kan doen behalve xbox360 games spelen. Ga ik dan ineens mijn pc investering door de plee trekken? Nee
-ik speel Counter strike source voornamelijk.... is die op xbox360? Zo nee... wat heb ik dan aan die xbox360, zo ja, moet ik weer een tobo+muis kopen omdat ik fps HAAT met een pretpad
-ik vind overclocken leuk.... kan dat met een xbox360?
-pc games leech ik makkelijker dan xbox360 games
gevolg: vidoekaart

PC games blijven toch wel, dat hebben de vorige en huidige generaties consoles wel laten zien.
En als je momenteel naar XBOX games etc kijk vind ik de looks niet echt denderend ;)

[...]

Brakheid? Iritatie? IK vond het iig VOLLOP IRITANT en gewoon vet asociaal
Hij post WEER zijn *videokaarten worden duurder* argument wat ik daar al ontkracht had!

[...]

Met software die je niet zelf kan kiezen, wat allemaal standaard is... Voorlopig is het nog geen mediacentre :?

Vind het zowiezo een vreemde stelling....
Duidelijk, voor jou dus een nieuwe videokaart. Je hebt mij ook nooit horen zeggen dat de PC games compleet verdwijnen door een 360 of andere console. Huidige xboxgames zijn grafisch intussen vanzelfsprekend minder dan huidige PC games met een goede kaart, aangezien de hardware een jaartje of vijf oud is. Dat zal binnenkort met de 360 weer omgekeerd zijn

M.b.t. het GTO2 topic, zie mijn post hierboven. Volop irritant en vet associaal? Noem eens iets waar ik helemaal uit m'n slof schoot? Overdrijven is ook een kunst.

En ja, ik post weer mijn stelling dat videokaarten steeds duurder worden en mijns inziens is dat ook nog steeds zo. Natuurlijk kun je met een enkele uitschieter van vroeger komen, feit blijft dat er toen een paar van die hoogvliegers waren en nu de gemiddelde kaart al op een hoog niveau ligt.
Je kunt het nog simpeler stellen, destijds kon je aan de onderkant van de markt ook videokaartjes kopen voor 40 of 50 Gulden. Tegenwoordig begint het bij 50 tot 70 Euro. Aan beide zijden, zowel de hogere niveau's als aan de onderkant van de markt zijn de grenzen opgeschoven.
Voor mij heb je dus niets ontkracht en gooi ik hier rustig weer de stelling neer. 't Is dan ook het topic wat ikzelf geopend heb, dus waarom zou ik dat niet doen... Voor jouw gemoedsrust? :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 78739 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:39:
[...]
Possible, maar blijkbaar nog niet sure.
Gezien het feit dat de consoles complete mediacenters moeten worden, is het met grote mate van zekerheid dat er standaard ondersteuning voor op zit gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
XanderDrake schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:29:
[...]

Vergeet RTS's niet! Ik weet nog toen ik Warzone 2100 speelde op de PS1 , met controller inplaatsvan muis. Niet normaal, dat zoog!
Ik speel eigenlijk alleen maar fps of rts. Misschien nog eens KOTOR2 maar dat gaat me ook uitstekend af met muis. Ik heb niet eens een TV, ik vind het maar een "outdated media medium". ShoutCast TV en andere streamed/downloadable bronnen vervangen de rol van TV voor mij. Geen reclame, en altijd het nieuwste te vinden!

Ik denk verder niet dat Microsoft muizen gaat introduceren voor de Xbox360. Ik bedoel, wie gaat er nou met een muismat op de bank of op de grond zitten? Maar anders werkt die muis niet, je hebt een egale ondergrond nodig.
Dus, PC's en de Xbox hebben hun eigen niche in de markt. Ieder platform heeft zn eigen games.

Een van mijn grootste hobbies zijn tweaken/überclocken/ampen/flashen/benchen. Kan je dat met een Xbox; nee. Kan je dat met een high tech videokaart; Wel degelijk!

<pissed mode>
Kunnen we nu eindelijk met deze appels vs. peren onzin stoppen!?!
En nokken met rotzooi te posten in de GTO² thread, Thamart! Het gaat namelijk NERGENS over, en je blijft jezelf continue herhalen! :(
</pissed mode>
Er zijn wel degelijk muizen die geen egale ondergrond nodig hebben.

De lasermuis is in opkomst en ook al gebruik je die in de zandbak, het ding weet de positie exact te bepalen. Dus mogelijk.

Voor een ieder die wil tweaken etc., idd da's leuk om een PC te hebben. Echter, een biosflash op een kaart die ook met dit doel de wereld is ingeholpen noem ik al praktisch geen tweaken meer, aangezien iedereen dat met huis tuin en keukenmiddelen. Echte tweakers, etc. zijn er nog maar weinig. Dus als je heet wordt van een hoge 3Dmark score, tja leuk dan denk ik. Dat is ook het punt hier niet in dit topic. En ieder z'n ding, dus als jij liever je euro's steekt in die nieuwe videokaart, be my guest! Als je niet wilt meedoen aan de onzin van appels en peren, reageer hier dan niet. In het GTO2 topic, ach ja als mensen zo snel geïrriteerd raken omdat hun bestelde GTO2 kaart maar niet arriveert, blijft het leuk te posten.

Merk gewoon bij mezelf dat ik voor het gamen (m.n. de snelle mogelijkheid tot instant actie in zeer korte tijd met opstarten e.d.) ik de afgelopen jaren meer naar de xbox ben getrokken en minder game op de PC. M.n. door de constante hoge investeringen die je moet doen. Vandaar ben ik benieuwd naar de reacties alhier.

Overigens, is er iemand die meer weet van die aparte HD bij de XBOX, de aansluiting hiervoor etc? Zou het makkelijk zijn zelf een externe drive te produceren die een iets grotere capaciteit heeft e.d.

Al meer mensen wat gehoord over die gejatte developperskits en de mogelijkheid tot een modchip?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 142179 op 16-10-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Niet online
Anoniem: 142179 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:25:
Echter, voor het verschil tussen een doos voor 300 Euro en een complete PC voor 1.500 Euro kun je nogal wat tientjes of desnoods 20 Euro extra uitgeven voordat je dermate veel geld hebt uitgegeven
Dan vergeet je dus even voor het gemakt dat je ook nog een TV nodig hebt. En als je op een beetje fatsoenlijke resolutie wilt gamen, dus met HDTV, dan heb je een behoorlijk dure TV nodig ;)

Als je een PC van 1500 euro tegenover een console+TV van ~1500 euro zet dan heb je een interessante keuze te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
Ik zit op dit moment precies op het zelfde idee als de topicstarter en heb de keus gemaakt om een xbox360 aan te schaffen. Mijn systeem (zie sig,) is naar mijn mening nog prima instaat om allerei compstuff te doen. Echter nieuwe games spelen op mijn 9700pro is uitgesloten. Een voorbeeld: Counterstrike source alles op low heb ik een redelijke fps van rond de 100. Kom ik in een firefight dan dropt mijn fps naar 20/30fps.. wat erop neer komt dat het niet te spelen valt.

Een nieuw systeem kopen kost me zo 1200 euro. Lullige is namelijk dat als ik een nieuwe graka koop dat ik vast zit aan een nieuwe mobo vanwege PCI-E. Dit betekent dus naast een nieuwe CPU (socket change) ook meteen nieuw geheugen, voeding, enz. enz.
Daarin tegen kost de nieuwe xbox360 maar 400 euro. Als je dan gewoon netjes je games koopt zoals je op je pc zou doen dan is het verschil op een spel hoogtens 15 euro.
Blorgg schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:45:
[...]

Dan vergeet je dus even voor het gemakt dat je ook nog een TV nodig hebt. En als je op een beetje fatsoenlijke resolutie wilt gamen, dus met HDTV, dan heb je een behoorlijk dure TV nodig ;)

Als je een PC van 1500 euro tegenover een console+TV van ~1500 euro zet dan heb je een interessante keuze te maken :)
Pure onzin, de games zijn gemaakt om ook op 50hz tv's ook te draaien. Het is aan de gamer waarop hij zijn xbox aansluit.

[ Voor 24% gewijzigd door Miki op 16-10-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
[...]
In het GTO2 topic vroeg ik m.n. de logica om zo'n dure kaart te kopen tov bijv. een console met een krachtige GPU voor ongeveer hetzelfde geld. Dat modder gooien, volgens mij werden er gewoon wat licht ontvlambare types geirriteerd omdat ze te lang moesten wachten op hun kaart.
Btje overdreven tegenwoordig in de topics waar een ieder nogal snel van z'n stuk is bij een opmerking. Maar tja, ik heb wel lol in het feit als mensen zich om niks enorm gaan opwinden idd
Lul niet zo dom man, ik wacht niet op een kaart en ik vond je stront iritant met je offtopic geouwhoer.
Het ging namelijk over WAAR die kaart verkrijgbaar was en deels natuurlijk ook de ervaringen.
En jij gaat over een XBOX beginnen |:(

Als je het leuk vind om mensen te agiteren en je daarvan bewust bent, ben je met trol/flame praktijken bezig wat hier eigenlijk gewoon NOT DONE is....

Jou definitie van een Tweaker ligt dus anders, maar daarover zal ik niet discuseren.
Jij denkt dat het solderen is terwijl het zoveel meer is als info zoeken, voor 3dmarks veel software "tunen" etc....

Vergeet niet dat een ijsje vroeger ook goedkoper was he.... misschien moet je daarover ook maar een topic beginnen :+ Tuurlijk waren er vroeger qua hoeveelheid minder dure kaarten, de markt was ook ongeveer 5 % van wat het nu is :X

Ignorance is bliss }:O

Edit:
Ah ik zie dat de mod in het GTO2 topic gereageerd heeft, ik zal er geen woorden meer aan vuilen maken...

[ Voor 33% gewijzigd door Vandread op 16-10-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 142179 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:42:
[...]

De lasermuis is in opkomst en ook al gebruik je die in de zandbak, het ding weet de positie exact te bepalen. Dus mogelijk.
Ik zeg dat het niet mogelijk is. Wat ik bedoel is, je gaat toch niet op een niet egale ondergrond gamen met een muis?!? Probeer het maar eens, FPSen in een zandbak. of op de grond, op het tapijt. Leuk is anders.
je moet dan wel een bijzet tafeltje plaatsen om fatsoenlijk te kunnen knallen, en volgens mij hebben weinig mensen dat er voor over. Hence => no market.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Niet online
Miki schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:50:
Pure onzin, de games zijn gemaakt om ook op 50hz tv's ook te draaien. Het is aan de gamer waarop hij zijn xbox aansluit.
Juist niet, het is enorm relevant of je een HDTV neemt of een gewone TV voor je console :)

Neem je namelijk een gewone TV dan heb je ook absoluut geen dure beeldkaart nodig om vergelijkbare graphics op je PC te krijgen als op de nieuwe consoles. Je zou dan immers de (tegenwoordig bijna standaard aanwezig zijnde) TV-out op je PC kunnen gebruiken om te gamen, bij wijze van spreken dan. Je scherm is dan wel even groot maar de resolutie is ook even laag, vandaar dat slechts weinig PC gamers het ook daadwerkelijk doen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Blorgg op 17-10-2005 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is absoluut niet waar, je hebt dan alsnog een hele sterke videokaart nodig in je pc om vergelijkbare beeldkwaliteit te bereiken. Want de resolutie mag dan wel lager zijn op een standaard tv, het level van detail en de vele complexe shaduwen en lichteffecten worden nog steeds in volle glorie op die TV vertoont. Overigens is het onzin om een goede game pc te vergelijken met een Xbox 360+HDTV aangezien het beeldscherm bij een standaard game pc misschien 17-19'' is en die TV zal minimaal 26" zijn.(en dus ook veel duurder en veel waardevoller dan dat PC-scherm). Als je het dan dus eerlijk wilt vergelijken zul je ook een hel groot scherm bij die pc moeten nemen en dan ga je al richting de 2000 euro denk ik. Of je neemt even het feit mee dat de Xbox 360 ook gewoon op je PC beeldscherm aangesloten kan worden en dat je dan ook HD resoluties hebt. Je hebt dus niet perse een hele dure TV nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 86475 op 17-10-2005 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Niet online
Het grootste verschil in de huige VGA kaarten komt pas aan het licht als je in hoge resolutie gaat spelen. In lage resolutie zal de CPU altijd de bottleneck zijn. Je hebt dus absoluut geen high-end kaart nodig om in PAL resolutie een spelletje te spelen. Als je dus gaat kijken naar een console die je op een PAL resolutie laat werken en een VGA kaart die hetzelfde doet, dan is de VGA kaart goedkoper.

Maar dat is een kromme vergelijking. Een Xbox zal doorgaands in de woonkamer te vinden zijn en wordt daar op de TV aangesloten. Een PC zal je meestal 'boven' aantreffen. Je koopt dus niet een 'scherm' maar een platform. Op het Xbox360 platform beleef je pas de 'full experience' als je een HDTV hebt. Op het PC platform beleef je de 'full experience' op je standaard monitor. De Xbox zal dan waarschijnlijk wel goedkoper zijn in combinatie met een HDTV als een high-end PC met groot TFT scherm. Als je dus je Xbox toch op een standaard TV aansluit, dan kan je net zo goed voor dat geld een VGA kaart halen en met gemak dezelfde graphics op je 'standaard' (kleine ;))monitor tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Een HDTV geeft niet meer of minder detail dan een PC met scherm. Neem bijvoorbeeld een 24" breedbeeld tft van Dell met een native res van 1920 bij 1200 die kost 1000 euro. Het ligt dus aan de grafische kaart welke detail level je kan geven en dat kan dus HOGER dan een xbox360 want die detail levels zitten vrij vast.
Een standaard PAL TV geeft 768x576, wat toch wel de meeste users zullen gebruiken, dus zien die ook dat detail? ;) Terwijl ik op m'n 19" crt lekker 1280x1024 game ^^ (Wil eigenlijk een 20/24" WUXGA tft maar dat terzijde :P)
De meest gebruikte hdtv res zijn:
720p met een res van 1280 X 720.
1080i met een res van 1920 X 1080.
Echter de eerste welke Progressive is zorgt elke seconde voor 60 compleet ververste beelden en de 2e, Interlaced doet in 1seconde 30 even en 30 oneven beeldlijnen verversen (wat sommige mensen als flikkerend ervaren)

De zogenaamde HDTV ready tv's hebben geen hdtv tuner/decoder en geven dus eigenlijk geen hoge hdtv resoluties weer... maar gewoon 480i
Info voor de ongelovige opgezocht: http://www.hdtvarcade.com/faq.htm onderaan zie je ook mooi dat een groter scherm per definitie geen beter beeld geeft ;)
Uiteindelijk is volgens mij een echte HDTV duurder dan waar iedereen het hier over heeft, fabrikanten zijn daar ook erg onduidelijk over.

Waar dukemaster vandaan haalt dat HDTV per definitie Mooier/Beter beeld geeft dat een tft/crt ben ik benieuwd naar. Ook dat prijskaartje van 2000 euro voor een pc scherm weet ik niet waar dat vandaan komt?
En als je een monitor hebt die HDTV resoluties kan geven.. is het zonde om daar een xbox op aan te sluiten :+

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met zowel bv 20/24 inch TFT's met gamen en op HDTV's?

[ Voor 17% gewijzigd door Vandread op 17-10-2005 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
M.b.t. dat HDTV scherm, dit scherm kan op HD niveau niet alleen de 480 res. aan:

"Geschikt voor HD-resolutie - speelt High Definition TV-programma's af van HDTV-bronnen. (480 p/720 p/1080 i) "

Dan hebben we het over een Sony scherm van ongeveer 500 Euro (gemiddelde PC gamer koopt tegenwoordig ook niet de standaard TFT van 250 Euro, dus die prijzen liggen om en nabij gelijk). Link naar dit mooie scherm:

http://www.sony.nl/view/S...es&category=Flatpanel+LCD

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 142179 op 17-10-2005 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Hij kan de bronnen decoderen.... dat wil niet zeggen dat je die resolutie ook daadwerkelijk scherp en op die resolutie weergeeft.... dat is precies wat ze onderaan het artikel zeggen.
Upconverting is cool for helping the low-res shows and games to look more like they did on smaller TV's. However, it's way more important you find a set that won't downconvert your high-res shows and games to lower resolutions. Because of this, I highly recommend you avoid any HDTV that "upconverts" to 1080i (interlaced mode) or 540p (its progressive equivalent). If you do that, then you will lose detail in all of your 720p Xbox games and TV shows . In order to display in 1080i or 540p, images in 720p must be "downconverted" by eliminating 180 lines (or 25%) of detail, every 1/60th of a second. This is because a 1080i or 540p screen can only display 540 lines per 1/60th of a second. 720p images, however, display 720 lines every 1/60th of a second. Make sure you only buy a HDTV that upconverts to either 720p or 1080p and you won't lose any detail in your Xbox games or TV shows.
http://hardware.earthweb.com/peripherals/article.php/3495381
Of course, while a $600 price is in the upper bracket for a 17-inch LCD monitor, it's low for a widescreen HDTV, so the HT75W makes compromises that destine it for a home-office-desktop instead of home-theater role. For one, it has a 125-channel analog NTSC tuner instead of an HDTV tuner, so it needs a tuner-equipped cable box to see HDTV.

For another, its 1,280 by 768 resolution lacks the height for the 1080i format, so it displays HDTV only in 720p mode.
Wellicht kan hij wel die 720p goed geven... hij kost altijd nog iets van €530 - €640 euro op www.kieskeurig.nl
Voor die prijs heb je een 20" WUXGA 1680x1050 TFT :X ipv een 17" 1280 x 768

[ Voor 35% gewijzigd door Vandread op 17-10-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-02 15:50

Speeder

42 ;)

Mja wat ik tegenwoordig doe is gewoon de pc aansluiten op de tv. dan een wireless controler erbij en je hebt hetzelfde effect alsof je op een console zit te spelen. Voor games als NSFU:2 is dit best ideaal :)

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vandread schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:44:
Hij kan de bronnen decoderen.... dat wil niet zeggen dat je die resolutie ook daadwerkelijk scherp en op die resolutie weergeeft.... dat is precies wat ze onderaan het artikel zeggen.

[...]

http://hardware.earthweb.com/peripherals/article.php/3495381

[...]

Wellicht kan hij wel die 720p goed geven... hij kost altijd nog iets van €530 - €640 euro op www.kieskeurig.nl
Voor die prijs heb je een 20" WUXGA TFT :X
Ik duik ook eens wat verder in dat Sony scherm. Voor 640 Euro haal je 'em toch best duur hoor. Kieskeurig.nl zoek ik ook nooit, liever met google. Dan kom je uit bij:

http://www.icentraldirect...aspx?productID=NS00262344

436 Euro excl. BTW, dus rond de 520 Euro incl. BTW.

Tja, daar heb je een grotere monitor voor, je vergeet echter dat je voor het geld met de Sony ook direct een HDTV in huis haalt, een computermonitor die zeer goede prestaties levert en je console er dus aan kunt sluiten, alles in widescreen. Incl. afstandsbediening en een naar mijn mening prachtig design. Vanzelfsprekend dat een 17 inch TFT computer monitor wat minder kost, daar krijg je dan ook minder functionaliteiten voor. Laat ik stellen dat iig de stelling dat je per definitie een HDTV scherm van 1.000 of 1.500 Euro nodig hebt om de 360 tot z'n recht te laten komen niet helemaal opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:40
zoals altijd al is een console voor een echte pc-uers utopie. Voor mijn gevoel ligt de Xbox360 dichterbij de pc dan dat een console ooit heeft gedaan. Ook ik ben van mening dat ik na jaren van upgraden(en wat ouder te zijn geworden :P ) het beu ben om continu op te graden. Als ik zie wat voor graphics een Xbox1 geven en momenteel zie wat FEAR qua graphics brengt dan zie ik niet echt veel verschil. Om de grapics van Unreal Tournament 2007 op mijn pc te kunnen weergeven als een Xbox360 gaat me minimaal 1200euri kosten.
Daarom alleen al koop ik een Xbox360, ik sluit deze aan op mijn monitor om toch een beetje hetzelfde gevoel te hebben als mijn pctje. Mijn pc ga deze alleen gebruiken om te downloaden en de internetten en BF2 spelen :).
Persoonlijk denk ik dat de Xbox360 de grootste next-gen console gaat worden. Ik ben benieuwd, laat het maar 3 december worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
mobygo76 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:14:
Als ik zie wat voor graphics een Xbox1 geven en momenteel zie wat FEAR qua graphics brengt dan zie ik niet echt veel verschil.
Je mag m'n bril lenen en even langs komen 8)7

Maar voorlopig geven Thamart en ik alleen maar info op basis van gelezen kennis en niet van hands-on :Y)
Als je toch al een pc hebt kan je wel een pci hdtv tuner kopen en betaal je iets meer voor een groter scherm :+ Helaas is HDTV nog slecht doorgedrongen in de EU en zijn de meeste accesoires voornamelijk in de vs te koop ;(

[ Voor 43% gewijzigd door Vandread op 17-10-2005 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Laatst online: 19-02 13:18
Ik geef toch nog steeds liever mijn geld uit aan een fatsoenlijke video-kaart dan aan bijvoorbeeld een XBox360.. Het beeld op een beeldscherm is vele malen scherper en mooier dan op een TV. (en al helemaal op mijn TV). Daarbij wonen er meer mensen in huis die niet zoveel om spelletjes spelen geven en gewoon TV willen kijken. De opmerking dat een dure video-kaart ieder jaar vervangen moet worden is ook onzin, mijn Radeon 9800 Pro heb ik voor 450 Euro's gekocht eind 2003 en die gaat nog goed mee hoor.. Ook speel ik erg belabberd met een controller, dus voor mij gewoon een toetsenbord, muis, FF Wheel en FF Joystick en ik kan tenminste nog fatsoenlijk spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:40
ach we praten toch allemaal maar langs elkaar heen. Een ATI 9800 geeft toch echt niet dezelfde kwaliteit als een 6800GT of hoger.Natuurlijk kun je er op gamen, maar je mist toch een hoop van al dat moois van bijvoorbeeld BF2 of zoals men hier beweerd in de "mooie" kale mappen van FEAR.

[ Voor 35% gewijzigd door mobygo76 op 17-10-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Laatst online: 19-02 13:18
mobygo76 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:50:
ach we praten toch allemaal maar langs elkaar heen. Een ATI 9800 geeft toch echt niet dezelfde kwaliteit als een 6800GT of hoger.Natuurlijk kun je er op gamen, maar je mist toch een hoop van al dat moois van bijvoorbeeld BF2 of zoals men hier beweerd in de "mooie" kale mappen van FEAR.
Tuurlijk mis je iets, de kaart is niet voor niets al 2 jaar oud. Maar het beeld is nog steeds véééél strakker dan dat de 'oude' Xbox neer kan zetten. Maar dat is in mijn geval ook niet het enige dat telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Dit topic is gewoon een gebed zonder end ... .ATI VS NVIDIA... INTEL VS AMD.... hopeloos :Y)

edit:
Paar artikeltjes:
http://www.bit-tech.net/c...360_pc_enthusiasts/1.html
http://xbox360.ign.com/articles/658/658313p1.html
Staat een mooie quote hier:
http://www.nforcershq.com...&postorder=asc&highlight=
This is how it will effect PC gaming if you must know:
If you buy an Xbox360 you might not play games on your PC as much since you will have all these new games to play.

If you don't buy one then you will carry on playing on your PC as usual. You won't wake up to find your PC missing, windows won't lock you out of your computer, PC developers won't all suddenly stop making games for the PC and move to the console market and the world won't suddenly explode into millions of pieces.
Edit2
http://arstechnica.com/news.ars/post/20050923-5344.html
"Keep in mind that Gabe Newell recently said that the Xbox's CPU performs like a 1.7GHz P3 on unoptimized code."
die 3.2ghz zegt blijkbaar niet zo veel :+

[ Voor 96% gewijzigd door Vandread op 17-10-2005 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Vandread schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:26:
Dit topic is gewoon een gebed zonder end ... .ATI VS NVIDIA... INTEL VS AMD.... hopeloos :Y)
Oeverloze discussie, inderdaad. Maar ik vind dat het wel dat het meer een appels vs. peren discussie is dan de discussies van ATI vs nVidia.
Ik doe ook al niet meer mee. Zie mijn eerste post deze pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 23:46

x-man

Proud newbie!

Voor mij gaat gemak boven alles. Lekker op m'n bed of bank een spelletje spelen. Ben zelf opgegroeid met het spelen op consoles. Dus ben er gewoon gewend aan: spelletje in console, tv aan/console aan, spelen. Dat gemak heb ik helaas bij veel PC games niet gehad.
Vaak was het dan problemen met die geluidskaart, drivers updaten, niet de goede directx versie, zoeken naar de beste resolutie en beste settings om het meeste uit je videokaart te halen zonder framerate verlies.

Ik heb er nooit aan kunnen wennen. Ook niet aan de constante updates van bepaalde spellen. Toch maar hopen dat die bug verholpen wordt, zodat ik met m'n character in het spel wel onderwater kan zien.
Maarja de allergrootste frustratie voor mij is toch het "shit nu kan ik bij farcry niet al het moois zien tijdens het spelen, want alles moet op medium-low settings gespeeld worden". Ik heb dan toch het gevoel dat ik dan wat ga missen en voel me verplicht om m'n PC weer te upgraden. Terwijl ik gewoon ff een spelletje wil spelen.

Natuurlijk zeik ik hier een beetje. Het is een PC eigen om elke 1,5/2 jaar alles te moeten vernieuwen om een volledige spelervaring te hebben. Maar ik vind het gewoon teveel kosten en teveel moeite.
Kijk een console is gewoon gemaakt voor spellen. Het is vanaf het begin opgebouwd met games and graphics in gedachten. En spellen die ervoor uitkomen, moeten gewoon af zijn. Geen updates meer of driverproblemen. Nee af. Alles uitgebreid getest en geen fouten meer, want er valt niks meer te updaten na de release.

Ik denk zelfs dat deze generatie 3 jaar lang een goede concurrent zal zijn van de PC in graphics. De XBOX360 heeft meerdere cores. Spellen zullen dan ook specifiek voor meerdere processorcores in gedachten geschreven worden. 3 op 3.2Ghz om precies te zijn. Het grote voordeel van 1 platform dat bij iedereen hetzelfde is. Alles wordt multithreaded en maakt gebruik van een videokaart dat gelijk is aan de nieuwste videokaart in SLi modus.
Het is een PCsetup dat nieteens tekoop is in de winkel op dit moment. Of is er een moederbord die GDDR3 ondersteund?

Vroeger was het verschil in resolutie een hele goede argument. Wie wil z'n fps nou in 640x480 spelen? Idem voor strategiespellen. Is niet te doen. Ook niet zonder muis en toetsenbord.
Maar deze argumenten zijn met de komst van de nieuwe generatie consoles ook verdwenen.
Je krijgt met de XBOX360 minimaal 720p beeld voorgeschoteld. En opties om deze aan te sluiten aan je computermonitor. Ook is het beeld standaard 2x full-scene anti-aliasing enabled. Geen kartelrandjes ook dus.

Microsoft zal ook wel wat PC gamers naar de XBOX360 willen lokken, dus heel veel XBOX360 exclusive games. Of spellen die de eerste 3 maanden alleen op de XBOX360 mogen verschijnen. En reken maar dat dit gaat gebeuren.

Maarja natuurlijk zal de PC platform zichzelf ook verder ontwikkelen en beter worden. En zullen er spellen zijn die je altijd beter op de PC zult kunnen spelen. Alleen al omdat je dat tijdens het werken kunt doen. Maar dat was niet de vraag van de TS. Terugkomend op XBOX360 of Videokaart, zou ik nu kiezen voor XBOX360. Zelfs als je nu de nieuwste videokaart en processor zou kopen (overklokt of niet), dan zou hij al hopeloos verouderd zijn ten opzichte van een XBOX360. En dat voor 400 euro versus 2000 euro (snelste processor, snelste videokaart x 2, snelste geheugen, etc.) Dan zie ik over 2 jaar wel wat ik dan koop.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
x-man schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:49:
Het is een PCsetup dat nieteens tekoop is in de winkel op dit moment. Of is er een moederbord die GDDR3 ondersteund?

Microsoft zal ook wel wat PC gamers naar de XBOX360 willen lokken, dus heel veel XBOX360 exclusive games. Of spellen die de eerste 3 maanden alleen op de XBOX360 mogen verschijnen. En reken maar dat dit gaat gebeuren.
Enkel ter verduidelijking:
GDDR3 is videogeheugen... :z voor de rest is de bouw nogal lastig te vergelijken met een pc.
Even vergeten dat MS ook PC Games maakt en gewoon gaat voor een groter marktaandeel... dus pc games EN xbox games *Bill goes for gaming world domination* :+

Wat zo jammer is van die xbox is dat ik hem niet zakelijk kan kopen en al m'n pc onderdelen wel O-) Ben grotendeels gesponsord >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 17-10-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:26
Ik merk bij mezelf dat ik vooral de xbox gebruik als mediacenter met xbmc, spelletjes vind ik trouwens wel relaxed, maar ik heb de xbox in een speciaal ingerichte kamer staan, vooral voor films met vrienden en vriendin, en daardoor zit ik er in mn eentje haast nooit, met als gevolg dat ik nauwelijks daarop spellen speel (vind het wel leuk verder hoor).

Mn pc gebruik ik daarentegen wel enorm veel, niet dat ik de spellen zoveel beter vind, maar wel omdat ik daarop World of Warcraft kan spelen, daarnaast speel ik eigenlijk niets meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man

x-man

Proud newbie!

Vandread schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:56:
[...]

Enkel ter verduidelijking:
GDDR3 is videogeheugen... :z voor de rest is de bouw nogal lastig te vergelijken met een pc.
Even vergeten dat MS ook PC Games maakt en gewoon gaat voor een groter marktaandeel... dus pc games EN xbox games *Bill goes for gaming world domination* :+

Wat zo jammer is van die xbox is dat ik hem niet zakelijk kan kopen en al m'n pc onderdelen wel O-) Ben grotendeels gesponsord >:)
Oh?... :z
512 MB 700MHz GDDR3 RAM (unified memory architecture) bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox360

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
GDDR3 (Graphics Double Data Rate, version 3) is a graphics card-specific memory technology, designed by ATI Technologies.
Dat kom je dus NIET op een mainboard tegen, echter wel op videokaarten (ja dat zit er al op tegenwoordig) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man

x-man

Proud newbie!

Voor de duidelijkheid:
Microsoft's Xbox 360 will also be packaged with 512 MB of GDDR3 Memory, and is helping to pioneer the use of this memory as standard system memory rather than only video memory. bron: http://en.wikipedia.org/wiki/GDDR3
The DDR3 memory is a different technology from GDDR3.
Ok dan weet ik dat ook.

[ Voor 3% gewijzigd door x-man op 17-10-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Laatst online: 30-10-2020
Anoniem: 142179 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:42:
[...]

De lasermuis is in opkomst en ook al gebruik je die in de zandbak, het ding weet de positie exact te bepalen.

Merk gewoon bij mezelf dat ik voor het gamen (m.n. de snelle mogelijkheid tot instant actie in zeer korte tijd met opstarten e.d.) ik de afgelopen jaren meer naar de xbox ben getrokken en minder game op de PC. M.n. door de constante hoge investeringen die je moet doen. Vandaar ben ik benieuwd naar de reacties alhier.
De lasermuis is er al hoor. Logitech mx1000.
OIk heb 'm zelf al. Maar dat ding kun je het beste wel op een bureau of iets dergelijks zetten en nog beter zou een muismat zijn. Weliswaar werkt dat ding ook op tapijt of wat voor ondergrond dan ook, toch is het bureau of een tafel het beste om een muis op te hebben. Houding speelt namelijk ook een rol.

Wat betreft die hoge investeringen; tja, daar kies je zelf voor.
Je kunt ook net zo goed even wachten totdat de prijs gezakt is en 'm daarna kopen. En het gaat heus niet zo hard dat je dan je kaart persé al na een paar maanden aan de kant moet gooien omdat er een nieuwe is. Als je dat doet, dan vraag je ook om problemen. Sterker nog; meestal is het zo dat de nieuwe kaarten voorop lopen in verhouding met de games. Op dit moment is de 7800gtx de nieuwste en heeft deze weer allerlei nieuwe technieken aan boord. Maar de meeste spellen die nu op de markt zijn ondersteunen alle (wel sommige) nieuwigheden nog eens niet. Zoiets groeit gaandeweg. Een videokaart kun je heus wel een paar jaar mee doen en als 't moet wel 3 jaar of langer. Het is wat je zelf wilt. Je moet niet persé om de haverklap een nieuwe kaart kopen.
Enneh, wat betreft het opstarten; bij zo'n console krijg je ook net zo goed een loading schermpje voor je. 't is heus niet zo dat je schijfje erin stopt en het start direct. Dat is een fabeltje. opstarten van een console duurt net zo lang als bij een pc het geval is. Je had je pc dan zeker niet gedefragmenteerd. Ja, dan duurt opstarten ook wel langer. 't is bekend dat je een pc moet onderhouden.
Zelf heb ik qua games een switch andersom gemaakt, namelijk van console naar pc.
Eerder speelde ik spellen op de snes en de psx. Daarna ben ik begonnen met games spelen op de pc en nu doe ik niks anders meer. Kijk, games spelen op een console is opzich wel geinig. Even op een middagje met z'n allen potje voetbal doen of een racegamepje. Maar er zijn ook games die enkel op de pc willen en op een console toch niet echt tot hun recht komen. De real time strategy genre is een mooi voorbeeld hiervan. Die grote mappen etc kijkt toch net even wat beter op een monitor, dan op een tvtoestel. Nog een mooi voorbeeld is de adventuregame Myst.
Dat point and click gebeuren komt niet op een console tot z'n recht. Daar heb je simpelweg een muis voor nodig.
Verder is het inderdaad, zoals men al hier aangeeft, een beetje appels met peren vergelijken. Een console is niks anders dan een game apparaat wat garant staat voor wat uurtjes lol. Een pc is een multimediading. Een apparaat waar je naast gamen ook op kan tekstverwerken, databases aanmaken, photoshoppen, filmpje kijken, muziek luisteren, etc. Daarnaast kun je elk willekeurig OS erop gooien en kun je 'm desnoods instellen als een firewall. Een pc is dus niet louter een game apparaat in tegenstelling tot de console. 't komt eigenlijk gewoon op het volgende neer: wil je een potje gezellig tegen elkaar gamen zonder al te veel gedoe, pak dan de console. Doe je meer als gamen of vind je dingen als detail belangrijk of je speelt games in het rts of shootergenre, pak dan een pc.
Ik denk ook niet dat de pc als game apparaat zal verdwijnen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 29-07-2024
Anoniem: 142179 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:17:
Het is op zich een aparte vergelijking, maar het intrigeerde mij hoeveel mensen direct achter een nieuwe videokaart aanhollen voor relatief veel geld, die een jaartje meegaat met de nieuwste games en dan weer afgedaan heeft. Vandaar was ik benieuwd. Al heb ik er zelf geld zat voor om te upgraden, 't is toch veel meer lol om voor de komende jaren een machine te hebben staan die z'n tijd nu vooruit is tov de PC graphics en over een jaar of twee a drie wellicht mainstream is in de PC wereld, dan wel over 4 of 5 jaar nog heel behoorlijk meekomt en dat voor hetzelfde geldt als dat ene videokaartje voor de PC... Heb ik het nog niet over het feit dat je jezelf niet drukt hoeft te maken over het feit welke specificaties het spel stelt aan je hardware. De game draait altijd op de console.

Games verschillen steeds minder tussen de 2 keuzes, aangezien de XBOX qua structuur toch veel op de PC lijkt en meer en meer de games op beide platforms verschijnen
De nieuwstekaarten van vorig jaar, de 6800GT en de x800 XT reeks, is meer dan voldoende voor de huidige spellen en voor de spellen van volgend jaar..waarschijnlijk kun je er tot half 2007 nog fatsoenlijk mee gamen voordat er de nieuwste games mindens een 9800 GTX of een X3600 vergen :+

Ik zit al ruim 2 jaar met een 9600XT, en die loopt nu, met Cod2 & Quake4 in 't verschiet tegen de minimum fps grens aan, uiteraard heb ik veel fps ingelevert, maar doom3 liep nog op high en HL2 ook.....

Overigens claimt iedereen dat consoles bij lancering veel mooiere graphics kunnen renderen dan vergelijkbare PC titels... maar da's ook niet verwonderlijk op een tv resolutie he :+
Vandread schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:26:
Dat soort discussie zijn juist snel beslecht..de laatste tijd presteren AMd's veel beter dan Intel's tegen hangers. Da's gewoon een feit, qua gaming trekt je AMD iedere vergelijkbare intel eruit voor minder geld....

Zelfs geld voor nvidea vs ati. De 9800 reeks pwnde de FX reeks met 3 vingers in de neus, de x800 xt kon met moeite een 6800 ultra voor blijven, maar met de x1600 reeks slaat ati de plank compleet mis, ondanks dat ie sneller is(schijnt, nog niet veel over gelezen though) heeft iedereen zijn zinnen al op een GTX gezet vanwege de verlate lancering.....

Als strax intel een centino @ 3ghz voor de desktop uitbrengt, zal ie amd weer ownen...

Probleem is altijd die fanboys, die zijn, net als gelovigen, niet van hun voetstuk af te krijgen, ook al heb je 100 benches, zullen ze net die ene uitzoeken waarin hun fabrikant de snelste is... soms is dat ook zo...maar als jij je hardware daar niet voor gaat gebruiken sta je al snel met een bek voltanden...
XanderDrake schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:59:
[...]

Precies, dank U voor het bevestigen van zowel mijn "appels vs peren" argument als mijn "geen muis voor console" argument. _/-\o_
| |
VV Relativeren dus :)

[ Voor 42% gewijzigd door Rey Nemaattori op 17-10-2005 16:06 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

In Search of Sunrise schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:09:
De lasermuis is er al hoor. Logitech mx1000.
OIk heb 'm zelf al. Maar dat ding kun je het beste wel op een bureau of iets dergelijks zetten en nog beter zou een muismat zijn. Weliswaar werkt dat ding ook op tapijt of wat voor ondergrond dan ook, toch is het bureau of een tafel het beste om een muis op te hebben. Houding speelt namelijk ook een rol.

Je kunt ook net zo goed even wachten totdat de prijs gezakt is en 'm daarna kopen. En het gaat heus niet zo hard dat je dan je kaart persé al na een paar maanden aan de kant moet gooien omdat er een nieuwe is. Als je dat doet, dan vraag je ook om problemen. Sterker nog; meestal is het zo dat de nieuwe kaarten voorop lopen in verhouding met de games. Op dit moment is de 7800gtx de nieuwste en heeft deze weer allerlei nieuwe technieken aan boord. Maar de meeste spellen die nu op de markt zijn ondersteunen alle (wel sommige) nieuwigheden nog eens niet. Zoiets groeit gaandeweg. Een videokaart kun je heus wel een paar jaar mee doen en als 't moet wel 3 jaar of langer. Het is wat je zelf wilt. Je moet niet persé om de haverklap een nieuwe kaart kopen.
Enneh, wat betreft het opstarten; bij zo'n console krijg je ook net zo goed een loading schermpje voor je. 't is heus niet zo dat je schijfje erin stopt en het start direct. Dat is een fabeltje. opstarten van een console duurt net zo lang als bij een pc het geval is. Je had je pc dan zeker niet gedefragmenteerd. Ja, dan duurt opstarten ook wel langer. 't is bekend dat je een pc moet onderhouden.
Zelf heb ik qua games een switch andersom gemaakt, namelijk van console naar pc.
Eerder speelde ik spellen op de snes en de psx. Daarna ben ik begonnen met games spelen op de pc en nu doe ik niks anders meer. Kijk, games spelen op een console is opzich wel geinig. Even op een middagje met z'n allen potje voetbal doen of een racegamepje. Maar er zijn ook games die enkel op de pc willen en op een console toch niet echt tot hun recht komen. De real time strategy genre is een mooi voorbeeld hiervan. Die grote mappen etc kijkt toch net even wat beter op een monitor, dan op een tvtoestel. Nog een mooi voorbeeld is de adventuregame Myst.
Dat point and click gebeuren komt niet op een console tot z'n recht. Daar heb je simpelweg een muis voor nodig.
Verder is het inderdaad, zoals men al hier aangeeft, een beetje appels met peren vergelijken. Een console is niks anders dan een game apparaat wat garant staat voor wat uurtjes lol. Een pc is een multimediading. Een apparaat waar je naast gamen ook op kan tekstverwerken, databases aanmaken, photoshoppen, filmpje kijken, muziek luisteren, etc. Daarnaast kun je elk willekeurig OS erop gooien en kun je 'm desnoods instellen als een firewall. Een pc is dus niet louter een game apparaat in tegenstelling tot de console. 't komt eigenlijk gewoon op het volgende neer: wil je een potje gezellig tegen elkaar gamen zonder al te veel gedoe, pak dan de console. Doe je meer als gamen of vind je dingen als detail belangrijk of je speelt games in het rts of shootergenre, pak dan een pc.
Precies, dank U voor het bevestigen van zowel mijn "appels vs peren" argument als mijn "geen muis voor console" argument. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
[...]

Nou das dus nu mijn probleem! Ik kan op dit moment met mijn 3 jaar oude pc niet eens meer normaal Counterstrike Source of Day of Defeat Source spelen. Zelfs alles op low instellingen werkt het niet goed. Max fps 100 op DX9.0 lane... maar zodra ik in een firefight ga dan wordt het 20/30fps wat dus niet te doen is.
Als ik nu dus een nieuwe videokaart wil hebben ben ik eigenlijk gebonden aan PCI-E als ik een "nieuwe" graka wil. Goed ik kan ook voor een AGP X800 serie gaan maar dan ben ik eigenlijk geld aan het weg gooien. Want dan ga ik nu +200 euro investeren terwijl ik dan over 2 á 3 jaar 100% een heel nieuw systeem moet aanschaffen inclusief mijn verlies van een eerder gekochte AGP kaart.
Een upgrade in pc wereld is gewoon een dure grap, je bent zo 1200 euro kwijt: nieuwe mobo, -geheugen, -proc, -graka, -voeding, enz.
Vandaar ga ik dus mijn pc niet upgraden en koop ik een xbox360 om toch lekker te kunnen gamen. Voor internetten en tekst verwerken is mijn pc nog zeer goed. Dat ik waarschijnlijk geen RTS games op een xbox360 kan spelen is wel duidelijk gezien de input die je moet leveren. Maar FPS games? Ik denk dat Halo toch wel een goed voorbeeld is hoe het ook kan met een controller. Helemaal hetzelfde als gamen met een muis is er niet bij maar hey... het kan wel. Daarnaast waarop pc's RTS en FPS games meer geschikt zijn, zijn op consoles fightgames en platform games meer geschikt dus het is maar net waar de interesse ligt.
Wat ook niet onopgemerkt mag blijven is dat de xbox360 naast gameconsole ook een multimedia apparaat gaat worden die mp3 en films kan streamen vanaf je pc.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 17-10-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Miki schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:22:
[...]Nou das dus nu mijn probleem! Ik kan op dit moment met mijn 3 jaar oude pc niet eens meer normaal Counterstrike Source of Day of Defeat Source spelen. Zelfs alles op low instellingen werkt het niet goed. Max fps 100 op DX9.0 lane... maar zodra ik in een firefight ga dan wordt het 20/30fps wat dus niet te doen is.
Zelfs mijn 2e pc met ti4200 trekt CS Source :Y) Tis geen schoonheid maar het mafste is dat ik er wel beter op scout 8)7 hehe als je die 9700 voor 70-100 euro weet te verkopen en je koopt een 2ehands x800pro (vivo->xt modable) of x800xt ben je relatief weinig kwijt.

@ Ratori, als je naar een bepaald budget gaat kijken blijft het vaak nog steeds een ATI vs NV kwestie ;) Dan ligt het er aan welke spellen je speelt :+

Even voor de duidelijkheid:
x-man schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:55:
Voor de duidelijkheid:
[...]
Ok dan weet ik dat ook.
Vandread schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:56:
[...]
voor de rest is de bouw nogal lastig te vergelijken met een pc.
Dat zeg ik... GAMMA!!!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Vandread schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:13:
[...]

Zelfs mijn 2e pc met ti4200 trekt CS Source :Y) Tis geen schoonheid maar het mafste is dat ik er wel beter op scout 8)7 hehe als je die 9700 voor 70-100 euro weet te verkopen en je koopt een 2ehands x800pro (vivo->xt modable) of x800xt ben je relatief weinig kwijt.
Ik heb dus een 9700PRO zie sig 8)7. Jij speelt dus op een ti4200, dat betekent dat je waarschijnlijk op DX 7.0 of 8.1lane speelt. Daarnaast is het dus al wat ik zei zonde om nu een AGP kaart te kopen, omdat ik over een kleine 2 jaar toch een heel nieuw systeem nodig heb als ik dan een nieuwe graka moet kopen! Lees mijn post van hierboven nog eens goed door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

Niet zoveel mensen die hun xbox gemod hebben? Ik ken alleen maar mensen die het ding niet meer origineel hebben... Een topgame op de doos, ik zie ze meestal voor 59 Euro. Tja, da's 10 Euro per game verschil, dat klopt. Echter, voor het verschil tussen een doos voor 300 Euro en een complete PC voor 1.500 Euro kun je nogal wat tientjes of desnoods 20 Euro extra uitgeven voordat je dermate veel geld hebt uitgegeven
ik heb al een PC, die gebruik ik voor meer dan gamen, stel dat ik een X800GTO2 er bij koop van 220 euro en dan is mijn pc geschikt om te gamen dan is dat toch voordeliger dan 300 eruo voor een Xbox? of zie ik dit nu verkeerd?
De FPS op een console kun je wellicht gelijk in hebben. Da's ook niet echt mijn ding, ben meer van de racegames en instant action.
mooi, daarom koop ik dus geen Xbox
In het GTO2 topic vroeg ik m.n. de logica om zo'n dure kaart te kopen tov bijv. een console met een krachtige GPU voor ongeveer hetzelfde geld. Dat modder gooien, volgens mij werden er gewoon wat licht ontvlambare types geirriteerd omdat ze te lang moesten wachten op hun kaart. Het modder gooien viel aardig mee, een gemiddelde discussie in real life vallen meer woorden wat mij betreft. Btje overdreven tegenwoordig in de topics waar een ieder nogal snel van z'n stuk is bij een opmerking. Maar tja, ik heb wel lol in het feit als mensen zich om niks enorm gaan opwinden idd
tjoh wat is er nu duur een GPU van 220 euro of een Xbox van 300 euro?
mijn pc up-grade ik naast de video kaart ook, ik koop geen nieuwe processor en meer geheugen omdat alleen games anders sloom worden maar omdat ik mijn systeem ook in het raren, encoden, rippen (in de toekomst multitasken) etc. sneller wil hebben.

en over dat modder gooien, jij vind van niet, in het X800GTO2 topic vond een modje van wel, is dat niet iets om je bij aftevragen of je het wel goed doet?
verder worden mensen kwaad omdat je een topic kaapt.
daar naast lees ik in jouw post een gevoel dat je neerkijkt op 'sukkels' die een dure GPU kopen, zo een arrogante houding wekt irritatie op, jij zegt dat je beter een Xbox kan kopen en dat je een sukkel bent als je een dure GPU koopt (je zegt het niet letterlijk maar je wekt sterk de sugestie dat). Daarmee lok je het dus uit.

Ik oordeel niet over wat nu een betere aanschaf is, ik kan alleen concluderen dat voor mij een dure GPU veel aantrekkelijker is...
x-man schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:49:
Voor mij gaat gemak boven alles. Lekker op m'n bed of bank een spelletje spelen. Ben zelf opgegroeid met het spelen op consoles. Dus ben er gewoon gewend aan: spelletje in console, tv aan/console aan, spelen. Dat gemak heb ik helaas bij veel PC games niet gehad.
Vaak was het dan problemen met die geluidskaart, drivers updaten, niet de goede directx versie, zoeken naar de beste resolutie en beste settings om het meeste uit je videokaart te halen zonder framerate verlies.

Ik heb er nooit aan kunnen wennen. Ook niet aan de constante updates van bepaalde spellen. Toch maar hopen dat die bug verholpen wordt, zodat ik met m'n character in het spel wel onderwater kan zien.
Maarja de allergrootste frustratie voor mij is toch het "shit nu kan ik bij farcry niet al het moois zien tijdens het spelen, want alles moet op medium-low settings gespeeld worden". Ik heb dan toch het gevoel dat ik dan wat ga missen en voel me verplicht om m'n PC weer te upgraden. Terwijl ik gewoon ff een spelletje wil spelen.

Natuurlijk zeik ik hier een beetje. Het is een PC eigen om elke 1,5/2 jaar alles te moeten vernieuwen om een volledige spelervaring te hebben. Maar ik vind het gewoon teveel kosten en teveel moeite.
Kijk een console is gewoon gemaakt voor spellen. Het is vanaf het begin opgebouwd met games and graphics in gedachten. En spellen die ervoor uitkomen, moeten gewoon af zijn. Geen updates meer of driverproblemen. Nee af. Alles uitgebreid getest en geen fouten meer, want er valt niks meer te updaten na de release.

Ik denk zelfs dat deze generatie 3 jaar lang een goede concurrent zal zijn van de PC in graphics. De XBOX360 heeft meerdere cores. Spellen zullen dan ook specifiek voor meerdere processorcores in gedachten geschreven worden. 3 op 3.2Ghz om precies te zijn. Het grote voordeel van 1 platform dat bij iedereen hetzelfde is. Alles wordt multithreaded en maakt gebruik van een videokaart dat gelijk is aan de nieuwste videokaart in SLi modus.

Vroeger was het verschil in resolutie een hele goede argument. Wie wil z'n fps nou in 640x480 spelen? Idem voor strategiespellen. Is niet te doen. Ook niet zonder muis en toetsenbord.
Maar deze argumenten zijn met de komst van de nieuwe generatie consoles ook verdwenen.
Je krijgt met de XBOX360 minimaal 720p beeld voorgeschoteld. En opties om deze aan te sluiten aan je computermonitor. Ook is het beeld standaard 2x full-scene anti-aliasing enabled. Geen kartelrandjes ook dus.

Maarja natuurlijk zal de PC platform zichzelf ook verder ontwikkelen en beter worden. En zullen er spellen zijn die je altijd beter op de PC zult kunnen spelen. Alleen al omdat je dat tijdens het werken kunt doen. Maar dat was niet de vraag van de TS. Terugkomend op XBOX360 of Videokaart, zou ik nu kiezen voor XBOX360. Zelfs als je nu de nieuwste videokaart en processor zou kopen (overklokt of niet), dan zou hij al hopeloos verouderd zijn ten opzichte van een XBOX360. En dat voor 400 euro versus 2000 euro (snelste processor, snelste videokaart x 2, snelste geheugen, etc.) Dan zie ik over 2 jaar wel wat ik dan koop.
mensen vergeten dat je mag upgraden, als je een Xbox hebt, zit je bijv. 5 jaar aan die kwaliteid grafix vast, bij een PC heb je de mogelijkheid om die te verbeteren.

daarnaast geeft de Xbox360 straks inderdaad voor minder geld mooier beeld, maar over 1.5 jaar zijn de rollen omgedraaid en over 3 jaar totaal...

verder kan ik je vertellen dat een dual 7800GTX echt wel beter is dan de 'GPU' in de Xbox, het totaalplaatje maakt de Xbox wel de betere game machine voor zijn geld maar zie bovenstaande punten, en hoe je er bij komt dat een AMD X2 4400+ dual 7800GTX en een berg snel ram hopeloos verouderd zijn mag je mij vertellen (om het maar even over de RSX in de meenik playstation te hebben, dat is een 7800GTX met een wat hogere Clock en meer pipes... oftewel, de zelfde generatie maar net wat beter hoezo verouderd?)

[ Voor 47% gewijzigd door GoldenSample op 17-10-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man

x-man

Proud newbie!

GoldenSample schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:15:

mensen vergeten dat je mag upgraden, als je een Xbox hebt, zit je bijv. 5 jaar aan die kwaliteid grafix vast, bij een PC heb je de mogelijkheid om die te verbeteren.
Ja je hebt niet de 'mogelijkheid' om je PC te verbeteren. Je 'moet' wel. Heel veel spellen kun je nieteens meer spelen op een PC uit 2000. Terwijl er op de XBOX net FarCry tactics uit is gekomen. Een spel dat speciaal is aangepast voor de XBOX hardware. Ook is dit jaar Forza uitgekomen. Een racegame dat er beter uitziet dan enkel ander racer op de PC.
daarnaast geeft de Xbox360 straks inderdaad voor minder geld mooier beeld, maar over 1.5 jaar zijn de rollen omgedraaid en over 3 jaar totaal...
Precies..in 3 jaar moet je 2 keer van PC zijn veranderd om gelijkwaardige games te kunnen spelen op je PC. Dan heb ik zoiets van..nou koop ik nu een XBOX360 i.p.v. de nieuwste videokaart en dan doe ik over 3 jaar (of 1.5 wat jij wilt) een upgrade.
verder kan ik je vertellen dat een dual 7800GTX echt wel beter is dan de 'GPU' in de Xbox, het totaalplaatje maakt de Xbox wel de betere game machine voor zijn geld maar zie bovenstaande punten, en hoe je er bij komt dat een AMD X2 4400+ dual 7800GTX en een berg snel ram hopeloos verouderd zijn mag je mij vertellen (om het maar even over de RSX in de meenik playstation te hebben, dat is een 7800GTX met een wat hogere Clock en meer pipes... oftewel, de zelfde generatie maar net wat beter hoezo verouderd?)
Wil jij me vertellen dat je AMD X2 4400+ met dual core zich kan meten met een triple core IBM3.2Ghz? Denk het even niet. Trouwens alleen al de processor is 500 euro. Dat is gelijk aan de hele console + extras. Over die videokaarten; Sony claimt en ik quote: "the claim that the PS3 will offer the equivalent graphics performance of two GeForce 6800 Ultra cards working in tandem came from Jen-Hsun Huang, president and CEO of Nvidia." Ze beschikken over effecten die de nieuwste videokaarten nog niet hebben.(schaduweffecten, effecten die pas in DirectX10 beschikbaar zullen zijn) En trouwens die 7800GTX zijn 500 euro per stuk. En succes met het vinden van een berg snel ram dat nieteens bestaat in de snelheden die de XBOX360 biedt.

Je zult 3 jaar moeten wachten op games die in de huidige generatie meteen al volledig de mogelijkheden van de XBOX360 zullen benutten. Zoals iemand al zei: "de nieuwste grafische kaarten zijn hun tijd vooruit. Sommige features worden nog niet benut door games"
De XBOX360 maakt meteen al gebruik van deze features. Iets waar je nu als je een videokaart aanschaft eerst op zult moeten wachten.
Appels vs Peren]
Waarom is het appels vs peren. Je koopt immers een videokaart om spellen mee te spelen niet? Anders kun je wel mooi verder met je geintegreerde videokaart of simpele ATI/NVidia kaartje. Hoewel een videokaart natuurlijk geen volledige console is dat klaar is om de huidige pc's als gamemachines overbodig te maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

x-man schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:43:
[...]

Ja je hebt niet de 'mogelijkheid' om je PC te verbeteren. Je 'moet' wel. Heel veel spellen kun je nieteens meer spelen op een PC uit 2000. Terwijl er op de XBOX net FarCry tactics uit is gekomen. Een spel dat speciaal is aangepast voor de XBOX hardware. Ook is dit jaar Forza uitgekomen. Een racegame dat er beter uitziet dan enkel ander racer op de PC.

[...]

Precies..in 3 jaar moet je 2 keer van PC zijn veranderd om gelijkwaardige games te kunnen spelen op je PC. Dan heb ik zoiets van..nou koop ik nu een XBOX360 i.p.v. de nieuwste videokaart en dan doe ik over 3 jaar (of 1.5 wat jij wilt) een upgrade.

[...]

Wil jij me vertellen dat je AMD X2 4400+ met dual core zich kan meten met een triple core IBM3.2Ghz? Denk het even niet. Trouwens alleen al de processor is 500 euro. Dat is gelijk aan de hele console + extras. Over die videokaarten; Sony claimt en ik quote: "the claim that the PS3 will offer the equivalent graphics performance of two GeForce 6800 Ultra cards working in tandem came from Jen-Hsun Huang, president and CEO of Nvidia." Ze beschikken over effecten die de nieuwste videokaarten nog niet hebben.(schaduweffecten, effecten die pas in DirectX10 beschikbaar zullen zijn) En trouwens die 7800GTX zijn 500 euro per stuk. En succes met het vinden van een berg snel ram dat nieteens bestaat in de snelheden die de XBOX360 biedt.

Je zult 3 jaar moeten wachten op games die in de huidige generatie meteen al volledig de mogelijkheden van de XBOX360 zullen benutten. Zoals iemand al zei: "de nieuwste grafische kaarten zijn hun tijd vooruit. Sommige features worden nog niet benut door games"
De XBOX360 maakt meteen al gebruik van deze features. Iets waar je nu als je een videokaart aanschaft eerst op zult moeten wachten.

[...]

Waarom is het appels vs peren. Je koopt immers een videokaart om spellen mee te spelen niet? Anders kun je wel mooi verder met je geintegreerde videokaart of simpele ATI/NVidia kaartje. Hoewel een videokaart natuurlijk geen volledige console is dat klaar is om de huidige pc's als gamemachines overbodig te maken. :+
als ik in dat jaar zou upgraden bedoel ik... en een mooiere Race game dan Forza kan ik je wel geven... DTM Race Driver 2 komt dicht in de buurt, Legends al eens gezien? Fia GT-R? Colin MCRea?

en die 3x cell processor is even wat anders dan een gewone processor.. mijn Bluethoot dongle loopt ook op 2.4Ghz ik denk alleen wel dat de AMD Athlon XP 1800+ die op de kamer hier naast staad sneller is...

en laat me verder even niet lachen, Batllefield 2 heeft eigelijk om echt een beetje te lopen 1024MB ram nodig, de X1800XT heeft 512MB video ram, wat doet Ati verkeerd als ze in de Xbox toe kunnen emt een totaal ram/video geheugen van 512MB?

en hoezo ben je zo zeker dat dat 3 jaar duurt? reken voor de grap eens terug in 2002 zaten we met de Geforce 4, dat was DirectX8 geloof je nu zelf dat het echt zo lang duurt? kom op man, de ontwikelingen gaan zo hard...

overgens is het nu de eerste keer dat concoles goedkoop worden gereleased dus eigelijk is de vergelijking met het verleden voor de concole kant niet van toepassing (wie kent hem nog, de PS2 voor 1200 gulde?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Sega Saturn 1400 piekies!!!! *ownage* .... naja me buurjongen kocht em... ik speelde er netzo veel op :P
In de arcade boards met saturn games zitten trouwens ook PowerPC cpu's ^^

[ Voor 34% gewijzigd door Vandread op 17-10-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

GoldenSample schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:28:
en die 3x cell processor is even wat anders dan een gewone processor.. mijn Bluethoot dongle loopt ook op 2.4Ghz ik denk alleen wel dat de AMD Athlon XP 1800+ die op de kamer hier naast staad sneller is...
Zo, over appels en peren gesproken :Y) mijn wekkerradio draait dan wel hard met zn 108mhz processor :z
Wil jij me vertellen dat je AMD X2 4400+ met dual core zich kan meten met een triple core IBM3.2Ghz? Denk het even niet.
nog een paar maanden en dan komen de quad-cores uit... dan hebbie er weer 1tje meer dan de Xbox.
Persoonlijk vind ik de PS3 met zn Cell-architectuur aanzienlijk intressanter dan deze "simpele" IBM´s.
je zult 3 jaar moeten wachten op games die in de huidige generatie meteen al volledig de mogelijkheden van de XBOX360 zullen benutten. Zoals iemand al zei: "de nieuwste grafische kaarten zijn hun tijd vooruit. Sommige features worden nog niet benut door games"
dus je loopt vooruit met een GFX kaart? jeps. Consoles worden minder geupdate (duurt jaren) dus ze zullen na volgens mij 1 jaar al weer achterlopen op de dan verkrijgbare generatie videokaarten. Ik bedoel, Anti Aliasing, iedereen weet wat het is, en het wordt echt al TIG JAAR gebruikt in GFX kaarten (mijn GF2GTS had het al), en pas *net* komen de consoles er mee aan.
waarom is het appels vs peren. Je koopt immers een videokaart om spellen mee te spelen niet? Anders kun je wel mooi verder met je geintegreerde videokaart of simpele ATI/NVidia kaartje. Hoewel een videokaart natuurlijk geen volledige console is dat klaar is om de huidige pc's als gamemachines overbodig te maken. :+
mompelt iets over iemand genaamd Jezus
Ik zei al eerder dat ieder platform zijn eigen games heeft. De pc zal NOOIT overbodig worden voor games. Wie dat claimed is leip.
Vandread schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:46:
Sega Saturn 1400 piekies!!!! *ownage* .... naja me buurjongen kocht em... ik speelde er netzo veel op :P
In de arcade boards met saturn games zitten trouwens ook PowerPC cpu's ^^
da bomb _/-\o_
PS2 => 1200 gulden, lees ik net in een oud boekie van Bart Smid

[ Voor 9% gewijzigd door XanderDrake op 17-10-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man

x-man

Proud newbie!

GoldenSample schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:28:
[...]

als ik in dat jaar zou upgraden bedoel ik... en een mooiere Race game dan Forza kan ik je wel geven... DTM Race Driver 2 komt dicht in de buurt, Legends al eens gezien? Fia GT-R? Colin MCRea?
Ja na zoveel jaren pas. Kun je zien dat zo'n console wel lang mee kan gaan. ColinMCRea5 heb je trouwens ook op de XBOX.
Wie heeft het over een cell processor? Dit is gewoon een aangepaste PowerPC-based "Xenon" triple core die loopt op 3.2Ghz. Die AMD X2 4400+ is trouwens gewoon 2.2Ghz in werkelijkheid. Natuurlijk kun je ze allebei niet vergelijken, maar een processor vergelijken met een bluetooth dongle is wel er vreemd.
en laat me verder even niet lachen, Batllefield 2 heeft eigelijk om echt een beetje te lopen 1024MB ram nodig, de X1800XT heeft 512MB video ram, wat doet Ati verkeerd als ze in de Xbox toe kunnen emt een totaal ram/video geheugen van 512MB?
Ten eerste je hebt geen geheugen vretende OS. Ten tweede is the bandwith gewoon groter. De XBOX360 kan met minder geheugen meer aan dan je PC. Als laatste worden veel games gewoon gestreamed vanaf DVD. Je hebt gigantische levels, zoals die van GTA3 op de PS2 die nooit in de aanwezige 32MB zouden passen. Hij laad gewoon wat hij nodig heeft. Trouwens met compressietechnieken kom je ook erg ver.
en hoezo ben je zo zeker dat dat 3 jaar duurt? reken voor de grap eens terug in 2002 zaten we met de Geforce 4, dat was DirectX8 geloof je nu zelf dat het echt zo lang duurt? kom op man, de ontwikelingen gaan zo hard...

overgens is het nu de eerste keer dat concoles goedkoop worden gereleased dus eigelijk is de vergelijking met het verleden voor de concole kant niet van toepassing (wie kent hem nog, de PS2 voor 1200 gulde?)
Nou de ontwikkelingen gaan niet meer zo snel als ze eerst deden. De hardware zal er misschien wel zijn binnen die 3 jaar, maar voordat je games krijgt die even mooi zijn als die op de XBOX360 zul je wel 3 jaar moeten wachten. Laat ik het ontopic zeggen: je hebt meer waarde voor je geld als je nu i.p.v. de nieuwste videokaart, een XBOX360 haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Zullen we het maar gewoon afwachten..... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man

x-man

Proud newbie!

XanderDrake schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:04:

nog een paar maanden en dan komen de quad-cores uit... dan hebbie er weer 1tje meer dan de Xbox.
Persoonlijk vind ik de PS3 met zn Cell-architectuur aanzienlijk intressanter dan deze "simpele" IBM´s.
Ja leuk een quad-core die nog niet uit is en door geen enkele game wordt ondersteund. Zijn er wel games (naast Doom) die meerdere cores ondersteunen?
dus je loopt vooruit met een GFX kaart? jeps. Consoles worden minder geupdate (duurt jaren) dus ze zullen na volgens mij 1 jaar al weer achterlopen op de dan verkrijgbare generatie videokaarten. Ik bedoel, Anti Aliasing, iedereen weet wat het is, en het wordt echt al TIG JAAR gebruikt in GFX kaarten (mijn GF2GTS had het al), en pas *net* komen de consoles er mee aan.
De huidige generatie zal zeker een tijd meegaan. Al het geld dat je alleen al zou moeten gebruiken om je PC up-to-date te houden kun je gebruiken om games voor te kopen. Games die speciaal zijn gemaakt voor de XBOX360 waar je dus al een hele tijd hebt kunnen genieten van nex-gen beeld.
mompelt iets over iemand genaamd Jezus
Ik zei al eerder dat ieder platform zijn eigen games heeft. De pc zal NOOIT overbodig worden voor games. Wie dat claimed is leip.
mompelt iets over de god Thor
Niemand zegt dat. Sommige games moet je gewoon op de PC blijven spelen. Flight Simulators bijvoorbeeld of Patience. :+
da bomb _/-\o_
PS2 => 1200 gulden, lees ik net in een oud boekie van Bart Smid
Ja..en? PC's en zeker laptops waren ook niet zo goedkoop als ze nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

x-man schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:06:
[...]

Ja na zoveel jaren pas. Kun je zien dat zo'n console wel lang mee kan gaan. ColinMCRea5 heb je trouwens ook op de XBOX.

[...]

Wie heeft het over een cell processor? Dit is gewoon een aangepaste PowerPC-based "Xenon" triple core die loopt op 3.2Ghz. Die AMD X2 4400+ is trouwens gewoon 2.2Ghz in werkelijkheid. Natuurlijk kun je ze allebei niet vergelijken, maar een processor vergelijken met een bluetooth dongle is wel er vreemd.

[...]

Ten eerste je hebt geen geheugen vretende OS. Ten tweede is the bandwith gewoon groter. De XBOX360 kan met minder geheugen meer aan dan je PC. Als laatste worden veel games gewoon gestreamed vanaf DVD. Je hebt gigantische levels, zoals die van GTA3 op de PS2 die nooit in de aanwezige 32MB zouden passen. Hij laad gewoon wat hij nodig heeft. Trouwens met compressietechnieken kom je ook erg ver.

[...]

Nou de ontwikkelingen gaan niet meer zo snel als ze eerst deden. De hardware zal er misschien wel zijn binnen die 3 jaar, maar voordat je games krijgt die even mooi zijn als die op de XBOX360 zul je wel 3 jaar moeten wachten. Laat ik het ontopic zeggen: je hebt meer waarde voor je geld als je nu i.p.v. de nieuwste videokaart, een XBOX360 haalt.
op korte termijn mischien wel op lange termijn zeker niet

en live streamen van de dvd, daarvoor is de leessnelheid (te)laag, en de PS2 moet bij GTA tussen steden wel degelijk laden, de PC niet

verder, de 3 procesoren zijn geen CPU's ze zijn maar op 1 ding gericht net als de chip in de bluetooth dongle, en daardoor niet te vergelijken.
een GPU heet toch ook GPU omdat het geen CPU is? de GPU kan alleen video beelden berekenen en niets anders, verder zegt clocksnelheid niets, een AMD64 op 2.0Ghz rent een P4 op 3.0Ghz er 9 van de 10 keer dik uit...

ook is Collin 5 op de Xbox niet te vergelijken omdat een groot deel van het programeren opnieuw moed vanwege de mindere mogelijkheden en de andere benadering van de huidige xbox, Collin 5 is van de PC naar de Xbox gehaald dus is hij voor de xbox 'minder mooi' gemaakt om het maar oneerbiedig te zeggen, bij bijv. GTA san. is het andersom, die is van de PS2 naar de PC gehaald en daardoor niet zo een grafisch wonder, de beeld kwaliteid opkrikken kan maar beperkt zonder al te veel te moeten her programeren

Ja..en? PC's en zeker laptops waren ook niet zo goedkoop als ze nu zijn.
PC's waren vergelijkbaar van prijs als nu ongeveer...

[ Voor 8% gewijzigd door GoldenSample op 17-10-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-05 17:55
Ik bedoel, Anti Aliasing, iedereen weet wat het is, en het wordt echt al TIG JAAR gebruikt in GFX kaarten (mijn GF2GTS had het al), en pas *net* komen de consoles er mee aan.
Nou, net... AA werd in 1996 al geïntroduceerd in de consolewereld, hoor. De N64 kon dat al. Dat was de reden dat de graphics op de N64 als "wollig" werden omschreven, als die vergeleken werden met de graphics op de PS1, die toen wel eens "blokkendoos" werd genoemd. Sindsdien is de techniek er wel met sprongen op vooruit gegaan.

En wat deze hele eindeloze discussie betreft, het zal me een staart zijn. Ik denk dat er een hoop gamers zullen zijn die gewoon de 360 in huis halen, maar ondertussen lekker door blijven gaan met nieuwe videokaarten kopen. Het één sluit het ander niet uit, weet je.

En wat mij betreft mag Bill zijn 360 sowieso houden. Ik vind op dit moment eigenlijk al dat de X-Box en de PS2 veel te veel games krijgen die ook op de PC te spelen zijn, of waarvan een vrijwel identiek spel op de PC is. Er is er wat mij betreft maar één die regelmatig spellen krijgt die juist niet op de PC uitkomen, en dat is Nintendo. Voor mij een Revolution dus.

En daarmee wens ik iedereen een prettige voortzetting... Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 14-05 18:46
Mag ik ook nog even een duit in het zakje doen

Als je graag op internet speelt zal je wel aan een PC moeten. Zelfs mensen die zich als gamer voor doen en daarom een hekel hebben aan alles wat op een PC lijkt moeten dan aan de PC. Een console en een game only machie. Een PC is een alleskunner. Voor sommige dingen is darom veel meer moeite nodig om ongeveer het zelfde resultaat te krijgen.

Een TV bijvoorbeeld is van zich zelf al zo wazig dat er helemaal geen AA en AF nodig zijn. Een computer monitor daar en tegen vereist een veel hogere resolutie (veel meer stress op de vga) en een hoop AA en AF om een vergelijkbaar vriendelijk voor het oog beeld te krijgen. Waar overigens nog steeds vele malen meer detail in te onderscheiden is. (al die AA en AF vind ik onzin 2x is zat, ik hou van een lekker scherp beeld) En over aa voedoe 4/5 kaarten en m'n trouwe tnt2 konden het ook al.

[ Voor 9% gewijzigd door martijn_tje op 17-10-2005 22:00 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-03 12:11
[...]

Ja je hebt niet de 'mogelijkheid' om je PC te verbeteren. Je 'moet' wel. Heel veel spellen kun je nieteens meer spelen op een PC uit 2000. Terwijl er op de XBOX net FarCry tactics uit is gekomen. Een spel dat speciaal is aangepast voor de XBOX hardware. Ook is dit jaar Forza uitgekomen. Een racegame dat er beter uitziet dan enkel ander racer op de PC. :+
De beste racegame die er op dit moment te krijgen is, EN er het mooiste uitziet, dat is Juiced. En dat speel je op 1600x1200 met AF en AA, dan kun je mij ook echt niet wijs maken dat forza mooier is :o . Als dat wel zo is hoor ik er graag nog wat van. :+ Veel plezier met erachter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man

x-man

Proud newbie!

GoldenSample schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:33:
[...]

op korte termijn mischien wel op lange termijn zeker niet

en live streamen van de dvd, daarvoor is de leessnelheid (te)laag, en de PS2 moet bij GTA tussen steden wel degelijk laden, de PC niet

verder, de 3 procesoren zijn geen CPU's ze zijn maar op 1 ding gericht net als de chip in de bluetooth dongle, en daardoor niet te vergelijken.
een GPU heet toch ook GPU omdat het geen CPU is? de GPU kan alleen video beelden berekenen en niets anders, verder zegt clocksnelheid niets, een AMD64 op 2.0Ghz rent een P4 op 3.0Ghz er 9 van de 10 keer dik uit...

ook is Collin 5 op de Xbox niet te vergelijken omdat een groot deel van het programeren opnieuw moed vanwege de mindere mogelijkheden en de andere benadering van de huidige xbox, Collin 5 is van de PC naar de Xbox gehaald dus is hij voor de xbox 'minder mooi' gemaakt om het maar oneerbiedig te zeggen, bij bijv. GTA san. is het andersom, die is van de PS2 naar de PC gehaald en daardoor niet zo een grafisch wonder, de beeld kwaliteid opkrikken kan maar beperkt zonder al te veel te moeten her programeren

[...]

PC's waren vergelijkbaar van prijs als nu ongeveer...
3 jaar vind ik niet echt korte termijn. Als je kijkt naar prijs/prestatie verhouding ben je met een XBOX360 veel goedkoper uit.

Je hebt het wel over een console die in begin 2000 op de markt is gekomen.
Central processing unit

Custom IBM PowerPC-based "Xenon"

* 90 nm process, 165 million transistors
* Three symmetrical cores, each one running at 3.2 GHz
* Two hardware threads per core; six total
* One VMX-128 vector unit per core; three total
* 128 VMX-128 registers per hardware thread
* 1 MiB L2 cache (lockable by the GPU)
Volgens Wikipedia is het dus echt gewoon een CPU die veel meer kan dan alleenmaar games. En een triple core 3.2 Ghz vs dualcore 2.4 Ghz. Al kun je ze niet vergelijken, die extra core moet toch een verschil maken neem ik aan.
Graphics processing unit

Custom ATI R500-based "Xenos"

* 337 million transistors total
* 500 MHz parent GPU (90 nm process, 232 million transistors)
* 500 MHz 10 MB daughter embedded DRAM Framebuffer (90 nm process, 105 million transistors)
o NEC designed eDRAM has internal logic for Color, Alpha blending, Z/Stencil buffering, and Anti-aliasing
* 48-way parallel floating-point dynamically-scheduled shader pipelines (ALU's for Vertex or Pixel Shader processing)
* Unified shader architecture (This means that all pipelines are capable of running either pixel or vertex shaders).
* 16 Filtered & 16 unfiltered texture samples per clock
* Maximum polygon performance: 500 million triangles per second
* Pixel fillrate: 16 gigasamples per second fillrate using 4X MSAA
* Shader performance: 48 billion (48,000 million) shader operations per second (96 billion shader operations per second theoretical maximum)
* Dot product operations: 9.6 billion per second theoretical maximum (Microsoft figure), 33.6 billion per second when combined with CPU power (theoretical maximum)
De GPU is ook gewoon een GPU. Ik zie geen reden waarom je ze niet zou mogen vergelijken? En kom alsjeblieft niet terug met die Bluetooth dongle. Anders kom ik terug met m'n magnetron oven die ook op 2.4 Ghz loopt. 8)7

Ik vind het trouwens juist zo ontzettend de kracht van een console. Dat het na al die jaren nog games al ColinMcRea heeft. (Alhoewel wat aangepast.) Zo'n XBOX kost nu iets van 150 euro met spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man

x-man

Proud newbie!

Seal64 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:40:
[...]

Nou, net... AA werd in 1996 al geïntroduceerd in de consolewereld, hoor. De N64 kon dat al. Dat was de reden dat de graphics op de N64 als "wollig" werden omschreven, als die vergeleken werden met de graphics op de PS1, die toen wel eens "blokkendoos" werd genoemd. Sindsdien is de techniek er wel met sprongen op vooruit gegaan.

En wat deze hele eindeloze discussie betreft, het zal me een staart zijn. Ik denk dat er een hoop gamers zullen zijn die gewoon de 360 in huis halen, maar ondertussen lekker door blijven gaan met nieuwe videokaarten kopen. Het één sluit het ander niet uit, weet je.

En wat mij betreft mag Bill zijn 360 sowieso houden. Ik vind op dit moment eigenlijk al dat de X-Box en de PS2 veel te veel games krijgen die ook op de PC te spelen zijn, of waarvan een vrijwel identiek spel op de PC is. Er is er wat mij betreft maar één die regelmatig spellen krijgt die juist niet op de PC uitkomen, en dat is Nintendo. Voor mij een Revolution dus.

En daarmee wens ik iedereen een prettige voortzetting... Succes ermee.
Ja precies. Ga zelf nu ook een revolution kopen. Het gaat mezelf meer om de gameplay. De games bepalen de platform waarop ik wil spelen. Als ik de games niks vind, dan maakt het niet uit over welke hardware ik beschik. Als is het zo mooi, de games maken de machine.
Maarja als ik kijk naar een XBOX360 (overigens niet mijn console qua spellen) en een PC dan zie je dat praktisch dezelfde games op de PC uitkomen.

Daarom ook de XBOX360 vs Videokaart. Je gaat immers (mogelijk) dezelfde games spelen de komende jaren. Dus als je toch al bijvoorbeeld een DOOM4 fan bent, waarom zou je er niet over nadenken een XBOX360 te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 14-05 18:46
x-man schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:10:
3 jaar vind ik niet echt korte termijn. Als je kijkt naar prijs/prestatie verhouding ben je met een XBOX360 veel goedkoper uit.
drie jaar geleden had ik m'n Ti4200 kaartje van nieuw 160 euro. Alles tot en met Farcry is daar prima mee te spelen op medium /hi detais en 1280/1024.
Volgens Wikipedia is het dus echt gewoon een CPU die veel meer kan dan alleenmaar games. En een triple core 3.2 Ghz vs dualcore 2.4 Ghz. Al kun je ze niet vergelijken, die extra core moet toch een verschil maken neem ik aan.
Een P4 op 3,0gig met 2MB cach geheugen is in spellen veel trager als een AMD 64 op 1,8gig met 0,5 MB cache geheugen. Kort om de AMD 64 is ruim 1,5 keer zo snel per clocktik met slechts 1/4 van het cache geheugen. Hoe verklaar je dat dan? Zeg jij maar hoe we twee nog veel meer verschillende procs moeten vergelijken. De IPC (hoeveelheid rekenkracht in de practijk per clocktik) verschilt echt meters. En dat is met dat triple core gebeuren in die console van jou al helemaal zo.
De GPU is ook gewoon een GPU. Ik zie geen reden waarom je ze niet zou mogen vergelijken? En kom alsjeblieft niet terug met die Bluetooth dongle. Anders kom ik terug met m'n magnetron oven die ook op 2.4 Ghz loopt. 8)7
Idem. IPC's en structuur verschillen dramatisch

Zo veel reken kracht is er namelijk helemaal niet nodig om een beeld van ~512x384 te voor schijn te toveren. Al zou ie sterker zijn als een 6800U in SLI je hebt er geen reet aan.
Ik vind het trouwens juist zo ontzettend de kracht van een console. Dat het na al die jaren nog games al ColinMcRea heeft. (Alhoewel wat aangepast.) Zo'n XBOX kost nu iets van 150 euro met spel.
De kracht van de console is dat je spellen van tussen de 40 en 60euro moet gaan kopen? Anders kan je er helemaal niks mee. Zonder spellen te kopen kan je ten minste nog iets met en PC. Zoals al eerder gezegt een PC is niet te vergelijken met een console omdat een console alleen maar spellen hoeft te kunnen renderen en een PC een alleskunner moet zijn.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Er wordt in dit topic teveel op de man gespeeld. Als men doorgaat met flamen gaat de topic dicht en kunnen de schuldigen Officiele Waarschuwingen verwachten!