Toon posts:

Keus: XBOX 360 of videokaart voor de PC

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.889 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cyberamp
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-10 17:17

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Dukemaster schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:01:

Al wel een beetje wat ik dacht, die pagina heb ik een hele tijd geleden al gezien dus ik zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Die tekst kan makkelijk behoorlijk veroudert zijn en men wist toen dus de werkelijke specs van bijv. de Xbox 360 nog niet. In dat geval is de uitspraak in die tekst dus uhm.... bullshit ja.
Verouderd of niet verouderd. De specs zijn voor 'de publiek' al een halfjaar bekend, dat maakt niet dat game framework developers niets weten over hun eigen engine die op de xbox360 afspeelt!! Denk eens logisch na, je kunt geen engine ontwerpen zonder dat je iets weet over de hardware waar je engine op draait. Ik heb verder ook geen harde uitspraak gemaakt, ik zei alleen het is 'niet ondenkbaar' en het 'is mogelijk'. Ik kan niet met je eens zijn als je alleen maar bullshit roept.

[Voor 3% gewijzigd door Cyberamp op 23-10-2005 18:12]

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• Thamart
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 30-12-2005
HaseMike schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:37:
Vergeet niet de games bij de vergelijking te betrekken bij de aanschaf van een xbox360 of een nieuwe graca voor je pc.

De games van de xbox360 zal je voorlopig -moeten- kopen, en de release prijs zal wel zo rond de 69,95 euro worden vrees ik. Dus een xbox 360 + vga kabel voor je monitor = 440 en wat zal je aan games willen hebben, ik neem aan toch wel 1 per maand ? En o ja xbox live voor 59,95

Dat wordt dan een totaal investering van 440 + 59 + 12x70 = 1339 euro.

Natuurlijk ben ik mij bewust dat je pc games ook moet kopen, maar ik geloof dat niet al te veel mensen dat met alle games doen toch ;)

Zodra er weer een modchip is, of de games naar de goedkoop-bak verhuizen wordt het verhaal natuurlijk anders. Maar voorlopig is het toch echt rond de 1300 euro voor een jaartje gamen, dat kan met een 7800gt toch wel even goedkoper dan.
Wel handig om overal de hoogst mogelijke prijs voor te noemen, niet...
Releaseprijs van nieuwe games kan ook 59,95 worden... En wie zegt dat je altijd per direct de nieuwste games koopt, soms wellicht ook iets later dezelfde game voor rond de 20 of 30 Euro zoals je nu ook bij de XBOX games ziet. Nog niet gesproken over de mogelijkheid te spelen met een modchip, waarbij je heel degelijk gratis online kunt gamen via XBConnect

XBOX live heb je nu ook acties voor om mensen hier voor warm te maken en die zijn er vrij constant. Zo heb ik laatst bij de Mediamark een 3 maand XBOX Live, met de game Halo 2 en een communicator headset voor 13,99 Euro aangeschaft.

Daarvoor had ik voor 29,95 Rallisport Challenge 2, een jaar XBOX live en een communicator headset voor 29,95 Euro. 't Is dus gewoon even uit je oogjes kijken

• Vandread
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:19
Dukemaster schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:01:
[...]
precies, en aangezien het gros van de Xbox 360 games wel via Xbox Live te spelen zullen zijn... Dan kun je dus beter PC games met een serieuze multiplayer vergelijken met de meeste Xbox 360 games. En voor singleplayer games op de Xbox 360 hebben we natuurlijk de modchip(er zijn al een paar development kits gestolen dus die modchips zullen wel niet lang op zich laten wachten. :P).
Dus zijn de meeste redelijk recente games die je ook online kan spelen op de pc altijd nog een stuk goedkoper, hl2/doom3/nfsu2 etc zijn allemaal rap geodkoper aan het worden :)
Ik heb het idee dat pc games vaak wat sneller cheaper worden dan console games.

Voor de rest helaas weinig spannende reacties :o kom op thamart

Mod-chips in de discussie betrekken vind ik eigenlijk niet kunnen omdat we het eigenlijk op het legale vlak moeten houden ;) Als je een videokaart van 400 euro koopt of een xbox360 voor hetzelfde bedrag maar je mod die is je garantie vervallen :) de videokaart kan bij problemen altijd vervangen worden, je xbox word ineens een stuk duurder ^^

Pssst Tesla kopen?

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Vandread schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:22:
[...]

Dus zijn de meeste redelijk recente games die je ook online kan spelen op de pc altijd nog een stuk goedkoper, hl2/doom3/nfsu2 etc zijn allemaal rap geodkoper aan het worden :)

Mod-chips in de discussie betrekken vind ik eigenlijk niet kunnen omdat we het eigenlijk op het legale vlak moeten houden ;) Als je een videokaart van 400 euro koopt of een xbox360 voor hetzelfde bedrag maar je mod die is je garantie vervallen :) de videokaart kan bij problemen altijd vervangen worden, je xbox word ineens een stuk duurder ^^
Vind ik ook, inmiddels over het laatste iets toegevoegd aan het lijstje ;) Lekker overzichtelijk zo denk ik.

• HaseMike
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Thamart schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:13:
[...]

Wel handig om overal de hoogst mogelijke prijs voor te noemen, niet...
Releaseprijs van nieuwe games kan ook 59,95 worden... En wie zegt dat je altijd per direct de nieuwste games koopt, soms wellicht ook iets later dezelfde game voor rond de 20 of 30 Euro zoals je nu ook bij de XBOX games ziet. Nog niet gesproken over de mogelijkheid te spelen met een modchip, waarbij je heel degelijk gratis online kunt gamen via XBConnect

XBOX live heb je nu ook acties voor om mensen hier voor warm te maken en die zijn er vrij constant. Zo heb ik laatst bij de Mediamark een 3 maand XBOX Live, met de game Halo 2 en een communicator headset voor 13,99 Euro aangeschaft.

Daarvoor had ik voor 29,95 Rallisport Challenge 2, een jaar XBOX live en een communicator headset voor 29,95 Euro. 't Is dus gewoon even uit je oogjes kijken
We spreken hier over een nieuwe console, de aanbiedingen waar jij het over hebt zijn pas na een jaar of langer beschikbaar. De packs waar je over spreekt hebben betrekking op de oude xbox die aan zijn end-of-life periode bezig is. Natuurlijk zijn er dan aanbiedingen. Je kan aanbiedingen voor de xbox 360 in ieder geval vergeten totdat de ps3 uit is. Mocht de ps3 stukken duurder zijn dan de 360 dan blijven ook dan aanbiedingen uit.

En vooruit dan rekenen we 59,95 voor de games, maakt : 440+59+12x59=1207 euro.
Nog steeds een berg geld in verhouding tot de nieuwe grafische kaart waar dit onderwerp over gaat.

Begrijp me niet verkeerd, de xbox360 is een prachtig stuk techniek en reuze leuk om te hebben. Maar de kosten van een console houden niet op bij de aanschaf daarvan.

Als je bereidt bent om 1 tot 2 jaar te wachten met de xbox360 dan heb je natuurlijk gelijk, maar ik neem aan dat niemand zo lang wil wachten. Het leven is kort, de games voor de xbox360 zijn duur, en bloemkool is niet te eten, om maar een wijsheid aan te halen

• Vandread
CyberAmp schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:37:
[...]Vind ik ook, inmiddels over het laatste iets toegevoegd aan het lijstje ;) Lekker overzichtelijk zo denk ik.
Dude your rock :Y)

Aan onze topicstarter Thamart, doe es gek, maak een leuke vergelijking in de topicstart :9~

Pssst Tesla kopen?

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Vandread schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:21:
[...]

Dude your rock :Y)

Aan onze topicstarter Thamart, doe es gek, maak een leuke vergelijking in de topicstart :9~
Thnx :) Zat ik ook aan te denken! En niet vergeten een lijstje maken van diegenen die 'de credits' verdienen "met dank aan ..." :*) Aan wie o wie hadden we het onderstaande ook alweer te danken? :P >:)
Waarschuwing:
Er wordt in dit topic teveel op de man gespeeld. Als men doorgaat met flamen gaat de topic dicht en kunnen de schuldigen Officiele Waarschuwingen verwachten!

[Voor 3% gewijzigd door Cyberamp op 23-10-2005 23:38]

• Thamart
Vandread schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:22:
[...]

In je beperkte zicht vergeet je dat een modchip niet gebruikt HOEFT te worden met illegale software. Je kunt er ook gewoon legale games op gebruiken icm online gamen via XBConnect. Je GTO2 flash je ook.

Schik de reactie van jou in dit geval dan ook maar bij de weinig spannende reacties, wellicht met stip op 1? :o

• Vandread
Een gto2 flash je niet die softmod je :)
Een modchip gebruiken is per definitie vaak illegaal als ik het goed begrijp.
Iig je garantie blijft vervallen.

Pssst Tesla kopen?

• Thamart
Vandread schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 00:20:
Een gto2 flash je niet die softmod je :)
Een modchip gebruiken is per definitie vaak illegaal als ik het goed begrijp.
Iig je garantie blijft vervallen.
En wat doet die softmod dan exact? Volgens mij vervang/wijzig je firmware op de (flash)rom van de kaart, waarmee je de pipelines die buiten gebruik zijn gesteld weer in ere hersteld, niet?

Ofwel, het aanpassen van de software op een chip, wordt er toch geflashed?

Een XBOX kun je ipv een modchip nl. ook softmodden, waarbij de originele bios vervangen/geflashed wordt naar de nieuwe. Indien je een ROM vervangt door een ander brouwsel firmware kan het dan wel een softmod heten, maar is het niet een ordinaire flash?

Je garantie van MS vervalt. Je kunt het ook richting het eind van je garantieperiode van MS aan laten brengen, de modchip inbouwers geven veelal een half jaar garantie op de ombouw etc, dus weer een paar maandjes garantie erbij ;)

De garantie van je GTO2 kaart zal bij een misser officieel ook zonder garantie zitten, als je het ding tweakt door omhooggooien van de Mhz'en, dan wel voltage verhoogd en de bende doorfikt is het ook einde oefening. In dit topiconderwerp dus niet echt een punt om op te discussiëren. Illegaal of niet? De hardware is van jou, in principe mag je zelf weten wat je ermee doet. Ga je er illegale games op de HD zetten, dan wordt het een ander verhaal. Zoals de slimmerik die laatst in USA is opgepakt omdat hij omgebouwde XBOX consoles verkocht met vele games op de HD en er ook openlijk mee adverteerde. Niet handig

• Thamart
CyberAmp schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:37:
[...]

Vind ik ook, inmiddels over het laatste iets toegevoegd aan het lijstje ;) Lekker overzichtelijk zo denk ik.
Je lijstje blijft nog steeds een zeer eenzijdige, door een PC fanboy geschreven stuk txt. Wie weet dat een startpost wel op z'n plaats is bij dit topic met een meer evenwichtige inslag...
Wie weet, wie weet, is 'ie er vanavond al wel 8)

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Thamart schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:52:

Je lijstje blijft nog steeds een zeer eenzijdige, door een PC fanboy geschreven stuk txt. Wie weet dat een startpost wel op z'n plaats is bij dit topic met een meer evenwichtige inslag...
Wie weet, wie weet, is 'ie er vanavond al wel 8)
Je noemt mij PC fanboy? Jou probleem is dat je teveel op de man afspeelt. Mij hoor je niet zulke kinderlijke opmerkingen maken, ik noem niemand X360 fanboy. Ik hoor geen argumenten waarom het eenzijdig is, maar ben benieuwd hoe "dramatisch evenwichtig" jij zult zijn al heb ik sterk mijn twijfels gezien je eerder over modchips ed had. Het enige wat ik deed is juist een overzicht maken van de argumenten, als het inderdaad zo eenzijdig was dan zijn de "PCfanboys" meer met argumenten gekomen. Ik heb het lijstje trouwens nog geupdate bij de X360. ;) Ben benieuwd.

• Vandread
Excuus het is bij de gto2 idd geen softmod (*vandread was even verward met de 6800 reeks welke ik zelf gesoftmod heb), het leuke is dat de gto2 totaal niet boeiend is binnen deze discussie:
-gto2 is AMPER te krijgen en voor ongeveer 50 euro meer ofzo heb je een x800xt en in DE een x850xt
-we hebben 400 euro te besteden:
oftewel: 7800GT(X) terrein :)
*oeh wat zou die mooi staan in mijn pc, kan er zelfs nog een bij :Y)

Betreffende de modchips, er is er nog geen (? toch?), dus het is puur speculeren.
En vooralsnog wil ik niet schijnheilig doen door te zeggen dat je met modchips niet illegaal bezig bent ("alleen software illegaal" -> ja waarom doe je het anders :\ )

[Voor 34% gewijzigd door Vandread op 24-10-2005 10:36]

Pssst Tesla kopen?

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17:49

XanderDrake

Genetics is the key

CyberAmp schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:10:
Je noemt mij PC fanboy? Jou probleem is dat je teveel op de man afspeelt. Mij hoor je niet zulke kinderlijke opmerkingen maken, ik noem niemand X360 fanboy. Ik hoor geen argumenten waarom het eenzijdig is, maar ben benieuwd hoe "dramatisch evenwichtig" jij zult zijn al heb ik sterk mijn twijfels gezien je eerder over modchips ed had. Het enige wat ik deed is juist een overzicht maken van de argumenten, als het inderdaad zo eenzijdig was dan zijn de "PCfanboys" meer met argumenten gekomen. Ik heb het lijstje trouwens nog geupdate bij de X360. ;) Ben benieuwd.
Zoals je waarschijnlijk weet, zodra iemand in een discussie persoonlijk wordt, dan zijn zijn argumenten inferieur. Hij is namelijk niet instaat om de argumenten van de tegenstander inhoudelijk te weerleggen.

Xeon E5 2680 v2 - Huanan X79 Gaming - 24GB QuadChannel - Gigabyte 1080Ti OC - WD Blue 3D 1TB SSD
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

XanderDrake schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:56:
[...]

Zoals je waarschijnlijk weet, zodra iemand in een discussie persoonlijk wordt, dan zijn zijn argumenten inferieur. Hij is namelijk niet instaat om de argumenten van de tegenstander inhoudelijk te weerleggen.
Inderdaad. Als topicstarter notabene mag je toch wat meer verwachten dan zoiets. Ik wacht af. :z

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

XanderDrake schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:56:
[...]

heb ik mod break voor gehad, kon het even niet meer laten :X

maargoed, inhoudelijk gaat deze discussie de laatste paar pagina's eigenlijk alleen maar over het zelfde zonder nieuwe argumenten, ik denk dat CyberAmp een heel mooie conclusie heeft gemaakt, de keuze is persoonlijk!

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

*zucht* yeah infeite is dat het antwoord in nagenoeg elke mogelijke discussie...

k blijf erbij: voor 400euro heb je een fatsoenlijke pc inclusief kick-ass videokaart, waar je ook jaren mee door kan, zeker als je op de resoluties speelt van een TV.

Xeon E5 2680 v2 - Huanan X79 Gaming - 24GB QuadChannel - Gigabyte 1080Ti OC - WD Blue 3D 1TB SSD

• Vandread
XanderDrake schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:24:
[...]k blijf erbij: voor 400euro heb je een fatsoenlijke pc inclusief kick-ass videokaart, waar je ook jaren mee door kan, zeker als je op de resoluties speelt van een TV.
Right.... zo'n budget pc met een 6800. Of je daar nou jaren mee door kan gaan betwijfel ik.

Pssst Tesla kopen?

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Om even een goede reactie van iemand, de eerste zelfs, weer naar voren te brengen.
Januszjes schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:09:
Tja dit is natuurlijk een beetje een rare vergelijking. Dat kan je zelf nog het beste bepalen. De games verschillen nogal tussen je 2 keuzes. Dat kan niemand voor je bepalen.
Zeker dat laatste. Dus hoeveel argumenten je ook hebt, uiteindelijk beslis je zelf. Er is niks logisch, beter of goedkoper aan. Uiteindelijk beslis je zelf hoe duur je leeft, welke je hardware koopt, hoeveel spellen je koopt, welke spellen je koopt, of je illegaal of legaal bezig bent. Dus imho zeker een rare topic dit ;) Zo, die is mooi voor bij de conclusie van het lijstje.

[Voor 9% gewijzigd door Cyberamp op 24-10-2005 13:11]

• Vandread
Tja een vergelijking als:
een x800xt
of
een gf6800gt
is een stukmakkelijker: je kijkt naar de performance en de kosten.
Speel je HL2/CSS veel kies je de x800, speel je veel doom3 dan kie sje den 6800.
Een console valt zo niet te vergelijken met een videokaart :)

Pssst Tesla kopen?

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Vandread schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:36:
Right.... zo'n budget pc met een 6800. Of je daar nou jaren mee door kan gaan betwijfel ik.
Opzich wel, ik heb december 2004 mijn 6800LE gehaalt (slomer dan een normale 6800) en ik ben verbazend goed instaat om spellen zoals BF2 en FEAR op 1152*864@Quincux en redelijke framerates te spelen. Dus we hebben het bijna over jaren ;)

En vergeet niet dat ik het ook heb over TV resoluties, dus max 800*600.

[Voor 9% gewijzigd door XanderDrake op 24-10-2005 13:34]

• Xforce
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 04-10-2017

Xforce

I've got the power

tja beide apparaten zijn multi functioneel.
op de pc kan je alles zo naar wens aanpassen dat je je eigen wens/prijs/kwaliteit verhouding kan afstellen. Wil je het ultra scherp hebben, pomp je elke 3 maanden weer wat flappen in je pc.
Ben je tevreden met een goede gameplay dan koop je 1 keer in de 3 jaar een nieuw systeem, wat je daarnaast kunt gebruiken om je office / school / werk / msn / internet bezigheden uit te voeren.
De Xbox is weer geschikt om dvd's te kijken, en mp3's af te spelen als multimedia apparaat.

Zolang je alles legaal doet is het beide erg prijzig. En dan lijkt het me heel erg stom om beide te gebruiken. En dan denk ik dat je met de xbox goedkoper uit bent. Op de pc HOOR je ook nog netjes te betalen voor een OS, en een anti virus en spyware pakketje zijn ook een absolute must tegenwoordig.

Op de minder legale manier, als ik daar over mag spreken..
Dan is het met de meeste games tegenwoordig niet meer mogelijk om op de pc online te spelen.
Dus dan is het wel weer gaaf om de single players op volle kwaliteit op de pc te spelen.
En dan kan je de xbox eenvoudiger gebruiken als multimedia apparaat waarop je makkelijk met meerdere vrienden kan spelen, en online kan gamen via xbconnect.

Het is maar net wat je wil:

- met vrienden spelen?
- hoge kwaliteit games spelen?
- online gamen?
- legale spellen kopen?
- xbox verbouwen voor de fun?
- heb ik genoeg poen?

als je je dat afvraagt is de keuze makkelijk te maken lijkt me.

• Xforce

Xforce

I've got the power

XanderDrake schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:31:
[...]

waarom ??
de xbox360 die levert ook geen 800*600, MAARRRR HDTV

• Vandread
xforce schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:39:
Op de pc HOOR je ook nog netjes te betalen voor een OS, en een anti virus en spyware pakketje zijn ook een absolute must tegenwoordig.
Ach winxp home kost 80 euro en virus/spy/firewallsoftware krijg ik gratis van m'n provider xs4all

Het is maar net wat je wil:
oh goodie een invuloefening!

- met vrienden spelen?
-> bedoel je online met vrienden? doe ik zelden trouwens, allemaal toch te druk, of gezellig rond de tv achter de xbox wat er bij mij toch niet van zou komen dus (leuk als je jong bent *kuch*kuch* :P )
- hoge kwaliteit games spelen?
-> Tja dat is een discutabel onderwerp binnen dit topic... hoeveel kost het en wat zal het produceren voor beeld
- online gamen?
-> definitief pc voor mij, bv CS Source zou ik niet op een tv met een console willen spelen en games als WOW zijn toch wel super op een pc.
- legale spellen kopen?
-> pc is iets goedkoper dunkt mij, nu zal ik eerlijk zijn, ik kan ALLES vanaf 100mbit servers binnehalen wat net uit is, vooral pc games zijn altijd lekker vlot te krijgen. Nadeel is dat je vaak moeilijk moet doen om online te spelen, maar de hoeveelheid games die ik online speel is toch klein omdat ik goed wil zijn in een select groepje games en bv m'n CSS skills verneukt worden door andere FPS :P
- xbox verbouwen voor de fun?
-> fun? uuuh wat is er fun aan? :P
- heb ik genoeg poen?
-> tja het is maar net hoe je eisen zijn en wat je ervoor wilt doen allemaal.

als je je dat afvraagt is de keuze makkelijk te maken lijkt me.
PCtje dan maar? ^^
xforce schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:49:
[...]waarom ??
Een standaard tv levert geen HDTV beeld. De xbxox360 downgrade het beeld naar 480i/p.
Een 17" tft geeft al 1280x1024 native 8)
Hoe een xbox360 beeld op een tft word heb ik geen idee van, zou best eens klein (grote zwarte balken door breedbeeld resoluties) of ernstig vervormd kunnen zijn?

[Voor 6% gewijzigd door Vandread op 24-10-2005 14:12]

Pssst Tesla kopen?

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

xforce schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:49:
waarom ??
Omdat de vergelijking dan weer TOTAAAAAALLLLLL ( :P ) anders wordt. immers, een HDTV kost een berg pegels, terwijl een normale (goede) monitor hetzelfde kost als een normale (goede) TV.

• Thamart
XanderDrake schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:15:
[...]

Omdat de vergelijking dan weer TOTAAAAAALLLLLL ( :P ) anders wordt. immers, een HDTV kost een berg pegels, terwijl een normale (goede) monitor hetzelfde kost als een normale (goede) TV.
En zoals gezegd valt dat ook best weer mee. De Sony MFM-HT75W kan naast de 480p ook de 720p aan, voor ongeveer 500 Euro. Een opperbeste/optimale game monitor voor je PC kost ook geen 200 Euro, dan wil je ook een modelletje die snel 300 of 400 Euro kost. We hebben het hier niet over een normale goede monitor/HDTV of een normale game monitor, de die hard gamers willen het beste van het beste scherm en die gaat je ongeveer 400 pleuro kosten.

Op zich moet je dat hele scherm ook buiten beschouwing laten, anders moeten we nu ff direct het overige in de calculatie meenemen, Dan kan ik ook wel bij de discussie gaan trekken dat je voor een PC met alleen een videokaart niks kunt, moet je een moederbord aanschaffen, geheugenmodules, computerkast, voeding, noem alle hardware maar op. Ben je 1.500 Euro verder voor alleen je PC zonder scherm. Dan wint de 360 het weer makkelijk he?! |:( :9

Kun je wel stellen dat je het TFT scherm misschien hebt staan en je dat niet meetelt bij de nieuwe videokaart, maar helaas aangezien je er gebruik van maakt, zijn het ook initiële kosten. Anders voer ik de Sony MFM-HT75W boekhoudtechnisch op als TV, die ik dus niet aanschaf voor de 360, dus ook niet meetelt in de vergelijking en calculatie hiervan. Hoofddoel is nl. dat ik er meer uren op TV koekeloer dan dat ik er xdoos games op speel, hopa klaar.

• Thamart
CyberAmp schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:10:
[...]

Toch apart dat bepaalde figuren zich hier zo snel aangevallen voelen. Het enige wat ik constateer en wat een ieder constateert, is dat je elk punt en elke opsomming met een aardige PC fanvleug in je lijst hebt staan. In dat opzicht kun je een PC fanboy genoemd worden. Net zoals ik een XBOX fan genoemd kan worden. Zie ik persoonlijk niet als iets 'op de man afspelen', het is een constatering van de feiten wellicht.

Ik vind het persoonlijk grappig dat je een dergelijke constatering als persoonlijke aanval dan wel belediging ziet. De grote boze buitenwereld, buiten het virtuele om, is nog veel harder hoor kan ik je vertellen. Vooral niet buitenkomen in dat geval! ;)

Evenwichtigheid in het opsommen van de startpost met of zonder modchip lijkt mij geen onderdeel van die evenwichtigheid tussen een 360 of een nieuwe videokaart. Je overzicht is geen compleet overzicht, aangezien je evt. argumenten voor een 360 totaal niet opneemt en zoals gezegd elk punt naar een PC/videokaart toepraat. Ik zal de startpost zo onpartijdig mogelijk maken okido?

• GoBabyBlue
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 03-12-2005

GoBabyBlue

So. It ends.

Vandread schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:11:
[...]

[...]

Een standaard tv levert geen HDTV beeld. De xbxox360 downgrade het beeld naar 480i/p.
Een 17" tft geeft al 1280x1024 native 8)
Hoe een xbox360 beeld op een tft word heb ik geen idee van, zou best eens klein (grote zwarte balken door breedbeeld resoluties) of ernstig vervormd kunnen zijn?
Ligt een beetje aan de instellingen van de desbetreffende TFT.
Sommigen schalen het beeld op ( of in dit geval down ) en rekken het zodat het een en ander _nogal_ misvormd over komt.
Wanneer ze de aspect-ratio behouden dan zal het inderdaad forse balken opleveren.

Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een widescreen-TFT aanschaffen.
Draai je ineens native 1080p in volle glorie. _/-\o_

Boujou v3 baby!

• Thamart
HaseMike schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:42:
[...]

We spreken hier over een nieuwe console, de aanbiedingen waar jij het over hebt zijn pas na een jaar of langer beschikbaar. De packs waar je over spreekt hebben betrekking op de oude xbox die aan zijn end-of-life periode bezig is. Natuurlijk zijn er dan aanbiedingen. Je kan aanbiedingen voor de xbox 360 in ieder geval vergeten totdat de ps3 uit is. Mocht de ps3 stukken duurder zijn dan de 360 dan blijven ook dan aanbiedingen uit.

Nog steeds een berg geld in verhouding tot de nieuwe grafische kaart waar dit onderwerp over gaat.

Begrijp me niet verkeerd, de xbox360 is een prachtig stuk techniek en reuze leuk om te hebben. Maar de kosten van een console houden niet op bij de aanschaf daarvan.

Als je bereidt bent om 1 tot 2 jaar te wachten met de xbox360 dan heb je natuurlijk gelijk, maar ik neem aan dat niemand zo lang wil wachten. Het leven is kort, de games voor de xbox360 zijn duur, en bloemkool is niet te eten, om maar een wijsheid aan te halen
De aanbiedingen voor XBOX live werden ook bij de XBOX al vrij snel gemaakt, niet omdat de game goedkoper geleverd kon worden, maar omdat men Live wilde stimuleren. Dus het subsidiëren van de game incl. live en headset door Microsoft wellicht. Als je Live neemt/gaat verlengen voor 60 Euro ben je gewoonweg dom aangezien er constante aanbiedingen zijn voor een lager bedrag (29,95 incl. game, verouderd of niet, er zit een jaar live bij inbegrepen). Dat is mijn punt.

Kijk, we spreken hier enkel over de verhouding 360 tot nieuwe grafische kaart. Als je daarbij geld voor games, Live en weet ik wat nog meer bij gaat tellen, kan ik dat ook voor de grafische kaart gaan doen. Ook 12 x 50 Euro = 600 Euro, vergeet niet het nieuwe moederbord omdat je nieuwe PCI Express gebaseerde kaart niet meer op het oude moederbord past, weer honderd-nog-wat-euri, nieuwe TFT omdat de oude niet snel genoeg ververst, hopsakee, nog duurder uit dan het XBOX pakket. Games etc. overige kosten moet je gewoon even weglaten omdat het er met of zonder modchip, met of zonder legale games op je HD PC niet kunt evalueren.

• Thamart
Vandread schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:25:
Excuus het is bij de gto2 idd geen softmod (*vandread was even verward met de 6800 reeks welke ik zelf gesoftmod heb), het leuke is dat de gto2 totaal niet boeiend is binnen deze discussie:
-gto2 is AMPER te krijgen en voor ongeveer 50 euro meer ofzo heb je een x800xt en in DE een x850xt
-we hebben 400 euro te besteden:
oftewel: 7800GT(X) terrein :)
*oeh wat zou die mooi staan in mijn pc, kan er zelfs nog een bij :Y)

Betreffende de modchips, er is er nog geen (? toch?), dus het is puur speculeren.
En vooralsnog wil ik niet schijnheilig doen door te zeggen dat je met modchips niet illegaal bezig bent ("alleen software illegaal" -> ja waarom doe je het anders :\ )
Dus toch een chipje dat geflashed wordt.

Modchips, ze zijn er voor de 360 nog niet, MS zegt ook dat de beveiliging wordt zoals je het nog nooit gezien hebt. Dat hebben we echter meer gehoord. Alle beveiligingen zijn te kraken is mijn uitgangspunt. Modchips, wel of niet illegaal. In principe is hardware die je koopt, in je huis hebt staan en waarvan je volgens het recht dus eigenaar en bezitter bent, aan te passen zoals je wilt. Anders zou MS je een bruikleen/lease overeenkomst moeten voorschotelen ipv een koopovereenkomst.

Exact hetzelfde als je een auto hebt die harder kan dan 120 km p/u, zolang je op de snelweg niet harder gaat dan 120 krijg je geen bon thuis. Zolang je een modchip hebt, maar geen illegale games op de HD is er niks aan de hand.

Je kunt dus ook een modchip hebben om je eigen legale games op de HD te zetten, aangezien die sneller laden, je de DVD drive minder belast & dus minder snel kapot gaat, je al je DVDtjes niet elke keer hoeft mee te slepen als je het ding meeneemt op vakantie of naar een xdoos lanparty, een legale backup te maken van de game die je gekocht hebt, XBConnect kunt online gamen dat je met een gewone, gelockte doos niet kan, je de werkomgeving kunt 'pimpen' naar elke grafische schil die je wilt hebben, het ding maakt tot een home theater doordat je ineens via videoplayers de volledige afspeelmogelijkheden in je bereik hebt (incl. DIVX etc etc), je Debian Linux kunt draaien met een toetsenbord/muis en zo kunt internetten/MSN'en, noem maar op via WiFi op je TV in de woonkamer...

Ofwel, door modden kun je heel wat meer bereiken dan enkel illegale software/games te draaien. Genoeg redenen tot anders? :)

• Thamart
XanderDrake schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:31:
[...]

Opzich wel, ik heb december 2004 mijn 6800LE gehaalt (slomer dan een normale 6800) en ik ben verbazend goed instaat om spellen zoals BF2 en FEAR op 1152*864@Quincux en redelijke framerates te spelen. Dus we hebben het bijna over jaren ;)

Dat ziet er toch niet uit op je TFT monitor die 1024 x 768 wil hebben en nu het beeld gaat omzetten naar iets kleiners? kom kom we kunnen gewoon op die resolutie gaan praten aangezien de 360 die ook eruit poept. Beeldscherm heeft er even niet mee van doen zoals hierboven bepleit en bewezen.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

veel posters zeggen over de resolutie, je koopt een groote LCD/Plasma TV.
allemaal hardstikke leuk, over het aantal pegels (500 euro bijvoorbeeld) word gezegt van ja als je ook een nieuwe pc moet is het nogsteeds minder.
het punt is dat deze discussie hier gaat over Xbox 360 VS. een Videokaart.
daarnaast hebben de meeste mensen op dit forum een redelijk recente PC, daarvoor hoeft 'weinig' aangepast te worden om goed te kunnen gamen vaak nieuwe Videokaart alleen (daarom is dit topic ook Keus: XBOX 360 of videokaart voor de PC)

en iemand zei dat op elke discussie het andwoord valt te geven dat het persoonlijk is.
hier ben ik het niet mee eens, welke van 2 processoren het beste is is gewoon duidelijk, daar kan het in de ene aplicatie tegenover de andere iets uit een lopen maar that's it, je kijkt naar wat jij met je pc doet en klaar.
Bij deze 2 keuze's is het iets ingewikkelder, de behoefte liggen op een heleboel punten en de onderlinge prestaties zijn niet met me kaar te vergelijken :)
Thamart schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:43:
[...]

De aanbiedingen voor XBOX live werden ook bij de XBOX al vrij snel gemaakt, niet omdat de game goedkoper geleverd kon worden, maar omdat men Live wilde stimuleren. Dus het subsidiëren van de game incl. live en headset door Microsoft wellicht. Als je Live neemt/gaat verlengen voor 60 Euro ben je gewoonweg dom aangezien er constante aanbiedingen zijn voor een lager bedrag (29,95 incl. game, verouderd of niet, er zit een jaar live bij inbegrepen). Dat is mijn punt.

Kijk, we spreken hier enkel over de verhouding 360 tot nieuwe grafische kaart. Als je daarbij geld voor games, Live en weet ik wat nog meer bij gaat tellen, kan ik dat ook voor de grafische kaart gaan doen. Ook 12 x 50 Euro = 600 Euro, vergeet niet het nieuwe moederbord omdat je nieuwe PCI Express gebaseerde kaart niet meer op het oude moederbord past, weer honderd-nog-wat-euri, nieuwe TFT omdat de oude niet snel genoeg ververst, hopsakee, nog duurder uit dan het XBOX pakket. Games etc. overige kosten moet je gewoon even weglaten omdat het er met of zonder modchip, met of zonder legale games op je HD PC niet kunt evalueren.
TFT heb ik al (nu heeft hij geen ghosting, straks ook niet :)) etc. PCI-E ook, dit is dus weer zo een persoonlijk twistpunt zoals ik eerder noemde ;)

[Voor 42% gewijzigd door GoldenSample op 24-10-2005 15:37]

• Thamart
GoldenSample schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:33:
veel posters zeggen over de resolutie, je koopt een groote LCD/Plasma TV.
allemaal hardstikke leuk, over het aantal pegels (500 euro bijvoorbeeld) word gezegt van ja als je ook een nieuwe pc moet is het nogsteeds minder.
het punt is dat deze discussie hier gaat over Xbox 360 VS. een Videokaart.
daarnaast hebben de meeste mensen op dit forum een redelijk recente PC, daarvoor hoeft 'weinig' aangepast te worden om goed te kunnen gamen vaak nieuwe Videokaart alleen (daarom is dit topic ook Keus: XBOX 360 of videokaart voor de PC)

en iemand zei dat op elke discussie het andwoord valt te geven dat het persoonlijk is.
hier ben ik het niet mee eens, welke van 2 processoren het beste is is gewoon duidelijk, daar kan het in de ene aplicatie tegenover de andere iets uit een lopen maar that's it, je kijkt naar wat jij met je pc doet en klaar.
Bij deze 2 keuze's is het iets ingewikkelder, de behoefte liggen op een heleboel punten en de onderlinge prestaties zijn niet met me kaar te vergelijken :)

[...]

TFT heb ik al (nu heeft hij geen ghosting, straks ook niet :)) etc. PCI-E ook, dit is dus weer zo een persoonlijk twistpunt zoals ik eerder noemde ;)
En daarom moet je het scherm nu niet in de berekening meenemen. Ook bij de 360 niet. Anders zou je bij een echte vergelijking dat oude TFT scherm in Euro's ook moeten meerekenen met de videokaart. Je kunt nl. ook uitgaan van het feit dat iemand zowel een complete PC met beeldscherm als een 360 met beeldscherm zou moeten aanschaffen.

Ofwel, zoals ik ook al typte: die Sony monitor/HDTV koop ik sowieso voor het tv koekeloeren en 't is ook mooi dat de 360 er straks op gaat draaien. Ofwel idd de keus 360 of nieuwe videokaart en de rest van de bla bla smeuk mag weggelaten worden van alle accesoires die voorbij kunnen komen incl. prijzen games, kabels, bier wat je drinkt tijdens een lanparty, ijs voor je eigen aangepaste koelsysteem en weet ik wat nog meer

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Thamart schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:51:
[...]

En daarom moet je het scherm nu niet in de berekening meenemen. Ook bij de 360 niet. Anders zou je bij een echte vergelijking dat oude TFT scherm in Euro's ook moeten meerekenen met de videokaart. Je kunt nl. ook uitgaan van het feit dat iemand zowel een complete PC met beeldscherm als een 360 met beeldscherm zou moeten aanschaffen.

Ofwel, zoals ik ook al typte: die Sony monitor/HDTV koop ik sowieso voor het tv koekeloeren en 't is ook mooi dat de 360 er straks op gaat draaien. Ofwel idd de keus 360 of nieuwe videokaart en de rest van de bla bla smeuk mag weggelaten worden van alle accesoires die voorbij kunnen komen incl. prijzen games, kabels, bier wat je drinkt tijdens een lanparty, ijs voor je eigen aangepaste koelsysteem en weet ik wat nog meer
Oftewel: allebei zijn ze hardstikke onbruikbare apparaten, want je moet er altijd een pc OF een goede tv bij kopen/hebben, wil je de (optimale) prestaties eruit halen. :Y)

Oftewel: Appels -- Peren

[Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 24-10-2005 15:59]

• Vandread
GoBabyBlue schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:39:
[...]
Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een widescreen-TFT aanschaffen.
Draai je ineens native 1080p in volle glorie. _/-\o_
Laten we het maar op 720p houden he, wat de meeste xbox360 games zullen doen ;) Sommige! games gaan 1080i doen.
[...]
vergeet niet het nieuwe moederbord omdat je nieuwe PCI Express gebaseerde kaart niet meer op het oude moederbord past, weer honderd-nog-wat-euri, nieuwe TFT omdat de oude niet snel genoeg ververst, hopsakee, nog duurder uit dan het XBOX pakket.
Dit is gewoon echt teeeee kort door de bocht.... reactie niet nodig :X Maar ik neem aan dat deze argumentie niet serieus was :+
Thamart schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:49:
[...]

Dus toch een chipje dat geflashed wordt.
Ja geweldig he, maar het gaat natuurlijk voornamelijk om de prijs vs videokaart factor die ik noem waarbij we dus een 7800gt kunnen aanschaffen en ik hoef geen PEG mobo meer te kopen ;)
Modchips, ze zijn er voor de 360 nog niet...
Precies! Dus alles wat je zegt is PUUR speculatie en derhalve niet rechtsgeldig :+
Laten we nu niet naief worden en over alle andere mogelijke toepassingen spreken... een modchip is gewoon om gekopierde/downloade games te spelen

Kopieren of kopen van gekopieerde spellen zonder dat je het origineel in bezit hebt is niet legaal en je kunt daar voor vervolgd worden. ;)

Ohja en die sony lcd tv is maar 17" wat voor een beetje tv voor mij toch ech te klein is ^^

[Voor 9% gewijzigd door Vandread op 24-10-2005 16:13]

Pssst Tesla kopen?

• Xforce

Xforce

I've got the power

IK VIND HET HIER ECHT EEN ONNOZELE DISCUSSIE AAN HET WORDEN !!!

HET IDEE WAS PRIMA

MAAR AL DEZE POSTS ZIJN EERDER RIJP VOOR DE PRULLENBAK

WAT MIJ BETREFT: DICHT ERMEE.

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

xforce schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:06:
IK VIND HET HIER ECHT EEN ONNOZELE DISCUSSIE AAN HET WORDEN !!!

HET IDEE WAS PRIMA

MAAR AL DEZE POSTS ZIJN EERDER RIJP VOOR DE PRULLENBAK

WAT MIJ BETREFT: DICHT ERMEE.
Dat was het al vanaf post 1.

enneuh, capslock zit naast de A en boven de Shift op je toetsenbord. Zodat je weet hoe je em weer uit moet zetten. ;)

• HaseMike
  • Niet online
[...]

Uit je antwoorden hier blijkt dat je een stevige voorkeur hebt voor het niet willen zien van een kosten plaatje omdat je waarschijnlijk al besloten hebt om een 360 aan te schaffen ;)

Feit blijft dat een 360 an sich geen nut heeft, je MOET games kopen en je kan niet multiplayen zonder Life. Verder heeft een grafische kaart direct nut, zelfs zonder dat je games nieuw gaat aanschaffen, je oude games draaien immers ook beter met een nieuwe grafische kaart.

Jou redenatie m.b.t. de pc klopt niet aangezien de topic starter al een pc heeft, en er zowel voor AGP als PCIe bijzonder goede en snelle kaarten in dat prijssegment te krijgen zijn.

Mijn argument "tegen" de 360 is dat de 400 euro aanschaf kosten pas het begin van het betalen markeert, en dit zonder een keuze te hebben. Een grafische kaart laat het kiezen van wat je verder doet geheel open (oude games spelen, warez enz). Verder zitten er bij top kaarten vaak wel 2 tot 3 zeer recente games (in 360 termen dus 120 tot 180 euro).

Hoewel een 360 dus hetzelfde kost als een goede grafische kaart, is het pas het begin in plaats van het eind van de aderlating.

• Vandread
Dude? *snoepje* ? :+
Als dit topic buiten de perken gaat volgens jou is daar dit knopje voor: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif <- klikbaar :o
Bovenaan het topic :)

[Voor 12% gewijzigd door Vandread op 24-10-2005 16:18]

Pssst Tesla kopen?

• Thamart
Vandread schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:00:
[...]

Laten we het maar op 720p houden he, wat de meeste xbox360 games zullen doen ;) Sommige! games gaan 1080i doen.

[...]

Dit is gewoon echt teeeee kort door de bocht.... reactie niet nodig :X

[...]

Ja geweldig he, maar het gaat natuurlijk voornamelijk om de prijs vs videokaart factor die ik noem waarbij we dus een 7800gt kunnen aanschaffen en ik hoef geen PEG mobo meer te kopen ;)

[...]

Precies! Dus alles wat je zegt is PUUR speculatie en derhalve niet rechtsgeldig :+
Laten we nu niet naief worden en over alle andere mogelijke toepassingen spreken... een modchip is gewoon om gekopierde/downloade games te spelen

Kopieren of kopen van gekopieerde spellen zonder dat je het origineel in bezit hebt is niet legaal en je kunt daar voor vervolgd worden. ;)

Ohja en die sony lcd tv is maar 17" wat voor een beetje tv voor mij toch ech te klein is ^^
M.b.t. evt. bijkomende kosten door bijkomende hardware naast de vergelijking die hier wordt gemaakt, is het niet te kort door de bocht, maar een aanwijzing om de vergelijking ook enkel te houden bij de besproken hardware in het topiconderwerp.

Als je een 7800 GTX aanschaft, ben je dus nadrukkelijk meer Euro's kwijt dan een 360. Kunnen we dat verschil alvast steken in het nog te ontwikkelen modchipje ok? :P

De modchip is geen speculatie. Die komt er, vraag is hoe snel. Je weet zelf ook, elke beveiliging is te kraken, dat is tot nu toe zo geweest en zal in de toekomst zo blijven. Vraag is hoe moeilijk het gemaakt wordt te bereiken. Simpele feit blijft dat het geen speculatie is of de modchip er komt. Speculeren is wel wanneer deze er zal zijn. Ik verwacht niet lang na het verschijnen van de 360, echter dit is wel puur een gok en ja dus: speculatie haha Rechtsgeldig is iets wat je voor een rechter moet verdedigen, het opvoeren van een logische stap tav het maken van een stuk hardware die de daadwerkelijke capaciteiten van een console zal verwezelijken heeft met rechtsgeldigheid niets te maken.

Toch gebruik ik mijn modchip m.n. voor de beschreven mogelijkheden, dat hij bij velen met een modchip ook gebruikt wordt voor het spelen van illegale software is een tweede. Je kunt het ook zo stellen: mensen die een PC gebruiken om te gamen, kopen juist een PC omdat de games daarvan makkelijker te kopiëren zijn/af te spelen dan de eerste de beste nieuwe console. Eigenaren van een PC zijn veelal meer illegaal bezig dan de gemiddelde console bezitter. Eigenlijk zouden alle PC eigenaars daarvoor vervolgd mogen worden :O

17 inch TFT/LCD komt overeen met een 19 inch CRT qua beeldgrootte, wat toch een aardig oppervlak in cm's oplevert hoor. Ennuh Vandread, aangezien je een 37 cm tv hebt, ga je er toch weer flink wat centimetertjes op vooruit hoor!

Voor een ieder die dit topic wat nutteloos gaan vinden, dat komt m.n. door personen die trachten met aparte aanvullingen en vreemd opgevoerde extra kosten voor hulpstukken zieken leuk vinden. Zou zeggen, als je het e.e.a. nog wel interessant vindt, blijf gewoon posten ;)

Zo te zien aan het aantal net toegevoegde posts maakt het toch nog heel wat los onder de mensen :)

[Voor 6% gewijzigd door Thamart op 24-10-2005 16:28]

• Iblies
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-10 11:16
Ik zou kiezen voor de xbox360 of playstation3. Wacht nog even af.

Waarom voor een console. Verschillende redenen. Beeld is goed. Niet perfect vergeleken met PC, maar als we vb naar Nintendo kijken, die heeft al een totaal andere kijk op gamen genomen. Fun staat op de eerste plaats en niet realiteit.
En daar ben ik het mee eens. Er wordt teveel gekeken naar detail; deur mist een slot, maar je hebt wel een sleutel nodig :? en meer van die onnozele opmerkingen.

De nieuwe generatie consoles zal sterk genoeg zijn om een sterke AI tegenover je te zetten. Maar uiteindelijk zal dat niet heel erg belangrijk zijn, aangezien er steeds meer wordt gericht op multiplayer en tegen elkaar spelen.
De beste spelen op dit moment draaien daar allemaal om, niet om hoeveel pixels je op een scherm hebt. Daar wordt zelfs het tegenovergestelde gedaan,
alles settings zo laag mogelijk zetten zonder belangrijke detail te missen om er maar voor te zorgen dat het snel genoeg draait.
Kijk alleen naar spellen als Unreal, HalfLife, Command&Conquer is nog steeds favoriet, verschillende mmorpg, sorry is niet mijn ding dus ik zou echt niet weten welke spellen daar favoriet zijn terwijl de beeldkwaliteit al tien keer achterhaald is.

(Beeld)kwaliteit zegt niet alles, gameplay houd je langer aan het spel vast. Uiteindelijk koop je het spel niet om je videokaart te testen.

• Thamart
HaseMike schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:16:
[...]

Uit je antwoorden hier blijkt dat je een stevige voorkeur hebt voor het niet willen zien van een kosten plaatje omdat je waarschijnlijk al besloten hebt om een 360 aan te schaffen ;)

Feit blijft dat een 360 an sich geen nut heeft, je MOET games kopen en je kan niet multiplayen zonder Life. Verder heeft een grafische kaart direct nut, zelfs zonder dat je games nieuw gaat aanschaffen, je oude games draaien immers ook beter met een nieuwe grafische kaart.

Jou redenatie m.b.t. de pc klopt niet aangezien de topic starter al een pc heeft, en er zowel voor AGP als PCIe bijzonder goede en snelle kaarten in dat prijssegment te krijgen zijn.

Mijn argument "tegen" de 360 is dat de 400 euro aanschaf kosten pas het begin van het betalen markeert, en dit zonder een keuze te hebben. Een grafische kaart laat het kiezen van wat je verder doet geheel open (oude games spelen, warez enz). Verder zitten er bij top kaarten vaak wel 2 tot 3 zeer recente games (in 360 termen dus 120 tot 180 euro).

Hoewel een 360 dus hetzelfde kost als een goede grafische kaart, is het pas het begin in plaats van het eind van de aderlating.
Puntsgewijs:

1. Je moet games kopen als je legale games wilt hebben, klopt als een bus
2. Om online te gamen, hoef je niet per definitie te binden aan live. Je kunt ook met legale, dan wel illegale games zonder abonnement gratis gamen via bijv. XBConnect
3. De redenatie m.b.t. de complete PC was ook enkel om aan te geven dat we randapparatuur niet mee moeten nemen. Zoals de PC bezitters de HDTV opvoeren als bedrag dat bij de 360 opgeteld mag worden
4. Een videokaart mag dus wel voor warez gebruikt worden aangezien het een vrije keuze hierin laat en de 360 mag dat niet? Apart
5. Een nieuwe grafische kaart houdt ook niet op bij de aderlating voor een 7800 GTX van meer dan 500 Euro. Ook je games etc. Hier is reeds eerder over gesproken en deze extra uitgaven zijn variabel naar mate je koopgedrag van games etc.

• Vandread
Thamart schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:20:
[...]
Als je een 7800 GTX aanschaft, ben je dus nadrukkelijk meer Euro's kwijt dan een 360. Kunnen we dat verschil alvast steken in het nog te ontwikkelen modchipje ok? :P
http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux
Goedkoopste 7800GT is 364 euro....
Bij de leadtek zitten zelfs: Splinter Cell® Chaos Theory™ & Prince of Persia: Warrior Within™
Wat natuurlijk weer een grote bonus is op het legale vlak vergeleken met een xbox360
En zoveel doet deze niet onder voor de GTX en het scheelt wel zo'n 100 euro :)
Tevens is het natuurlijk zo dat we pas op de verkoopdatum van de xbox360 naar de gpu prijzen moeten kijken ;) Die kaart kan ik al kopen.... die xbox360 is nog aardig wat geduld voor nodig ^^
De modchip is geen speculatie....
Wat de chip zal kunnen is wel degelijk speculatie ;)
Jij gaat ervan uit dat die hetzelfde kan als de oude xbox chip, alsof het gemeengoed is en dat terwijl dit toch niet iets is als bijvoorbeeld videokaarten waarvan er al 100en verschillenden zijn.
Consoles zijn er minder op de markt en verschillen qua techniek veel van elkaar.
Toch gebruik ik mijn modchip m.n. voor de beschreven mogelijkheden, dat hij bij velen met een modchip ook gebruikt wordt voor het spelen van illegale software is een tweede. Je kunt het ook zo stellen: mensen die een PC gebruiken om te gamen, kopen juist een PC omdat de games daarvan makkelijker te kopiëren zijn/af te spelen dan de eerste de beste nieuwe console. Eigenaren van een PC zijn veelal meer illegaal bezig dan de gemiddelde console bezitter. Eigenlijk zouden alle PC eigenaars daarvoor vervolgd mogen worden :O
Ik probeer juist die hele discussie buiten de deur te houden van illegaal gedoe :'(
en trouwens "dat hij bij velen met een modchip ook gebruikt wordt voor het spelen van illegale software is een tweede" ::: tweede? *proest* laat me niet lachen!
17 inch TFT/LCD komt overeen met een 19 inch CRT qua beeldgrootte, wat toch een aardig oppervlak in cm's oplevert hoor. Ennuh Vandread, aangezien je een 37 cm tv hebt, ga je er toch weer flink wat centimetertjes op vooruit hoor!
Gelukkig kijk ik beneden tv op een 81cm tv die niet gebruikt gaat worden door consoles....
17" tft is overigens te vergelijken met een 18" CRT meestal, mijn 19" crt is qua beelddiagonaal groter dan de aanwezige 17" tft :+
Voor 500 euro koop ik liever een BenQ FP202W (20", 8ms, D-sub/DVI-D) en omdat het toch handig is om op te nemen etc op me pc een tv kaartje :Y)
Voor een ieder die dit topic wat nutteloos gaan vinden, dat komt m.n. door personen die trachten met aparte aanvullingen en vreemd opgevoerde extra kosten voor hulpstukken zieken leuk vinden. Zou zeggen, als je het e.e.a. nog wel interessant vindt, blijf gewoon posten ;)
Ik blijf toch best netjes hier ^^ zeker sinds ik de mod vroeg om in te grijpen en die mij ook ging spanken :+

[Voor 5% gewijzigd door Vandread op 24-10-2005 17:04]

Pssst Tesla kopen?

• nIghtorius
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22:01
Seal64 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:40:
[...]

Nou, net... AA werd in 1996 al geïntroduceerd in de consolewereld, hoor. De N64 kon dat al. Dat was de reden dat de graphics op de N64 als "wollig" werden omschreven, als die vergeleken werden met de graphics op de PS1, die toen wel eens "blokkendoos" werd genoemd. Sindsdien is de techniek er wel met sprongen op vooruit gegaan.
AA = Anti Aliasing.. niet Bilinear filtering.. wat jij beschrijft is bilineare filtering. ik kan me ook herinneren dat de N64 bilinaire filtering deed en de Playstation 1 niet (die deed namelijk nearest point filtering en het nog even erger te maken was het ook nog meestal niet perspective corrected).

Ryzen 9 5900X | MPG B550 GAMING CARBON | 32GB DDR4-3200 | RTX 2070 | 1TB + 512GB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 30" XB3070WQS (2560x1600)

• Dukemaster
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21-10-2007
Vandread schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:02:
[...]

http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux
Goedkoopste 7800GT is 364 euro....
Bij de leadtek zitten zelfs: Splinter Cell® Chaos Theory™ & Prince of Persia: Warrior Within™
Wat natuurlijk weer een grote bonus is op het legale vlak vergeleken met een xbox360
En zoveel doet deze niet onder voor de GTX en het scheelt wel zo'n 100 euro :)
Tevens is het natuurlijk zo dat we pas op de verkoopdatum van de xbox360 naar de gpu prijzen moeten kijken ;) Die kaart kan ik al kopen.... die xbox360 is nog aardig wat geduld voor nodig ^^
Lekkere vergelijking, die 7800GT is ook echt zo krachtig als de GPU in de Xbox 360... dat ding komt er geen eens bij in de buurt...

• donald_dick
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:49
HaseMike schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:42:

net zo min bij een pc
moederboard 200
videokaart 400
proc 150
geheugen 120
harde schijf 100
kast 50
beelscherm 400
toetsenboard 20
muis 40
windows licentie 349
200+400+150+120+100+50+400+20+40+349=1829euro!!! en dan heb je nog geen games
12*50=600 euro.
bij elkar toch zo'n 2429...
lekker goedkoop, zo'n pc :{
l

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• Vandread
donald_dick schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:51:
[...]
windows licentie 349
l
Ik heb al een pc :Y) Daar gaan we dus blijkbaar vanuit dat je die hebt inc tft oid en ook dat je al een hdtv hebt voor je x360 :+ :7
En die windows licentie? voor 80 euro heb je XP home....
Office werk doen we op staroffice van sun wat dus gratis is.
En je kan alle media afspelen met VLC wat ook gratis is ^^
Dukemaster schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:36:
[...]
Lekkere vergelijking, die 7800GT is ook echt zo krachtig als de GPU in de Xbox 360... dat ding komt er geen eens bij in de buurt...
Een 7800gt kan bv op een beetje pc FEAR op 1280x960 @ 0xAA 4tot8x AF en max details draaien :) En dan is dit een exeptioneel zwaar spel andere spellen kunnen in hogere res worden gespeeld en/of met betere beeldverbeteraars. *bron
Laat staan wat de x1800xl/xt kost in december en wat die kan (de x1800 reeks is toch veelbelovend als ik bv de Q4 review ervan lees waar de x1800xt gewoon NV verslaat *bron)
Wat er dus ongeveer netzo puik uitziet als je gemiddelde xbxo360 game demo die ik gezien heb.

[Voor 13% gewijzigd door Vandread op 24-10-2005 18:23]

Pssst Tesla kopen?

• PROximity
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 05-09 09:26
Wat een rampzalig topic :)
Al dit ge-eikel over van alles en nog wat, niet te geloven. Laat mij een andere aanpak proberen :)

Laten we het even in 2 stappen aanpakken. Je kan de vraag beter opsplitsen.
Vraag 1: Welk platform lijkt je leuker om spellen op te spelen, ongeacht de specs; PC/Console?
Vraag 2: Vergelijk je bereidbaarheid om je PC up-to-date te houden om nieuwe games te kunnen blijven spelen en de aanschaf van een nieuwe console met de bijbehorende kosten voor bijhorende apparatuur. (lees: HDTV/Controllers/Geluidsysteem?)

Voor mijzelf;

[vraag1]: Ik vind het leuker om PC games te spelen omdat ik makkelijker aan gratis :7 software kan komen, en omdat ik graag multitask (msn/mail/forums/spellen), graag met gameconfigs klooi en geen zin heb in nog een extra 'live' abbonement voordat ik kan mp-en. (ik laat de meerwaarde van het mp-en met meerderen voor 1 scherm buiten beschouwing omdat ik die niet vind opwegen tegen de kosten)

[vraag2]: Aangezien ik al een prima PC heb, hoef ik alleen me videokaart even te vernieuwen. (129,- Asus V9999/TD krijg hem morgen binnen :D ). Met zo'n "budget" videokaart kan ik de spellen van vandaag en morgen prima draaien en ik koop over 2 jaar simpelweg weer een kaart van 150,-. Kosten zijn imo dus vrij laag en daarom verkies ik de aanschaf van een videokaart.

Stel dat je het beste van het beste wilt, dan is het onderhouden van een pc elke 4 jaar waarschijnlijk duurder dan de eenmalige aanschaf van Xbox360 apparatuur. Het hang dus af van je eigen veeleisendheid [PRIJS] + voorkeur voor platform. [PLATFORM]

Btw; ik ben ervan overtuigd dat grafisch de xbox360 amper/niet de PC van nu voorbij schiet. PC -> Quake 4 1600x1200 (4xFS/8xAP) Ultra high quality = _/-\o_

edit: me laatste smiley was :O maar hoort natuurlijk _/-\o_ te zijn :D

[Voor 4% gewijzigd door PROximity op 24-10-2005 18:34]

• SG
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09-10 20:01

SG

SG surft naar info hardewaren

donald_dick schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:51:
[...]
net zo min bij een pc
moederboard 200
videokaart 400
proc 150
geheugen 120
harde schijf 100
kast 50
beelscherm 400
toetsenboard 20
muis 40
windows licentie 349
200+400+150+120+100+50+400+20+40+349=1829euro!!! en dan heb je nog geen games
12*50=600 euro.
l
Ik vind eigenlijk ook dat je wel er alles bij moet betrekken aangezien 'n xbox 360 zonder TV niks doet. :)
Of 'n bezette TV. of zo'n afdankertje.
Alleen moet je dan afvragen of Die TV of PC puur voor games is of gedeeltelijk.

Dus 'n HDTV van €1000 voor 50/50% TV/Gamen houd in €500. Maar daarnaast kan die TV gedeeld worden met mede bewoners. Dus je beschikt er niet altijd over. Dus als die andere vooral mee wil TV kijken dan krijg je minder waar voor je geld dus 'n beschikbaarheid factor 50/50 is 2 dus toch die €500 wordt dan €1000,- ivm beschikbaarheid van die TV.
PC dito is die gedeeld? dus ook ten alle tijde beschik baar en wanneer je maar wilt en gebruik je dat ook voor veel andere dingen. Dan is het eigenlijk vooral die G-kaart het verschil.
Moet je met velen 'n PC delen krijg je ook weer zo'n beschikbaarheid factor.

Voor PC geld dit dus ook is die PC puur voor gamen bij voorbeeld zo'n alienware ding met monitor dan is dat €3500 of meer puur voor gamen.

Daarnaast zijn er zoveel pro en con's op heel veel vlakken en kunnen individueel Pro's ook con's zijn en visa versa. Zoals Dat de console 'n fix platform is is 'n pro en 'n con afhankelijk wat je belangrijk vind. En dat is maar één punt van de vele.

Wij hier moeten veel PC's en paar TV's delen. nogal console loos.
1x PS1 vs 6 PC
8500,9500pro 9600Pro 2 x Ti4200 1x onboard
4x P4, K7, Cellie

Er zijn meer PC dan mede bewoners dus geen gedeel. PC worden gebruikt voor van alles.

Dus voor mij is het G-kaart vs console. Ook voldoende TV aanwezig.

Je kan zien dat we nogal PC minded zijn.

Nog een ander plus punt voor PC games is dat games ontwikkeld worden op PC. Dus ideaal mod platform. Voor de een heel belangrijk voor de ander niet. 'N punt die voor mij wel van belang is.

Ikzelf vind dat Xbox 360/PS3 vs PC echt appels en peren en is vooral afhankelijk van de individuele situatie van iedereen en hun preoriteiten en voorkeuren.

Daarnaast geld voor enkelen Console VS G-kaart. Als je naar de rand voorwaarden zoals de TV keuze en situatie, xbox live, game meerprijzen kijkt en bij kosten wat naatuurlijk ook belangrijk zijn en toch ook betaald moeten worden horen die daar ook bij maar maakt het weer 'n stuk complexer.

Dus wat beter is en prijs bewuster? ik ben sowieso niet zozeer gefixeerd op prijs voor mij scheeld het niet veel. Dus ik kies voor 'n Dikke G-kaart.

Mijn PC staat in de woonkamer en natuurlijk wil iedereen effe daarop zodat mijn PC niet regelmatig beschikbaar is nou dat heb ik opgelost omdat ik nu 3 PC heb. In de woonkamer dus altijd eentje beschikbaar. Zonder naar de Pc boven te rennen :)
3 PC geschikt voor gamen en voor algemeen gebruik.

Soms ben ik op ze alle drie bezig hoezo dual core nodig ik heb drie cores met 'n Pc er aan en monitors.

Daarnaast zijn e rook nog onderlinge verschillen tussen xbox360 en PS3.

Dus ik heb 3 jaar de tijd om 'n Xbox te kopen en 8 jaar voor die PS3 aangezien ze pas goed tot hun recht komen in hun eind fase als de dev het onderste uit de kan kunnen halen.

Dus ik verwacht eigenlijk veel van 'n console game in 2011 aangezien de PS3 de beter spect's heeft en SMP development al dan lang ingeburgerd is onder de dev's. Die kennis vloeid door cross platform ook naar de PC gaming markt. zoals de novodex Phyiscs API voor PC en nextgen consoles.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Thamart schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:37:
Toch apart dat bepaalde figuren zich hier zo snel aangevallen voelen. Het enige wat ik constateer en wat een ieder constateert, is dat je elk punt en elke opsomming met een aardige PC fanvleug in je lijst hebt staan. In dat opzicht kun je een PC fanboy genoemd worden. Net zoals ik een XBOX fan genoemd kan worden. Zie ik persoonlijk niet als iets 'op de man afspelen', het is een constatering van de feiten wellicht.

Ik vind het persoonlijk grappig dat je een dergelijke constatering als persoonlijke aanval dan wel belediging ziet. De grote boze buitenwereld, buiten het virtuele om, is nog veel harder hoor kan ik je vertellen. Vooral niet buitenkomen in dat geval! ;)
Een stukje PC fanvleug in mijn lijst...daar merk ik niks van. Ik zet voors en tegens van beide platforms neer en een steekhoudende argument pro-X360 wimpel ik niet af als onzin. Dus een foute constatering van je en wel licht op de man gespeeld vind ik want PC fanboy staat voor iemand die perse overtuigd is van zijn gelijk en alleen fan is van de PC en dat ben ik zeker niet. En je tweede gedeelte .. ? .. De grote boze buitenwereld ... is veel harder: wat geef je me nu levenslessen ofzo? Gedraag je ff in deze forums, in de buitenwereld zitten geen moderators...
Evenwichtigheid in het opsommen van de startpost met of zonder modchip lijkt mij geen onderdeel van die evenwichtigheid tussen een 360 of een nieuwe videokaart. Je overzicht is geen compleet overzicht, aangezien je evt. argumenten voor een 360 totaal niet opneemt en zoals gezegd elk punt naar een PC/videokaart toepraat. Ik zal de startpost zo onpartijdig mogelijk maken okido?
Ik herhaal je: "argumenten voor een 360 totaal niet opneemt" lees nog maar eens goed:

- heeft indrukwekkende specs voor een redelijke prijs
- biedt de 360 zorgeloze compatibility and stottervrije gameplay voor haar games.
- Het schijnt mogelijk te zijn om de X360 ook op je gewone monitor aansluiten mbv een vga kabel, waardoor kosten bespaard worden.
- Volgens websites is er een suggestie gedaan naar de muis en keyboard aansluiting via usb. Gamespot: Dat zou mogelijk zijn voor de keyboard puur voor text
- Volgens een onderzoek naar prijsdalingen tussen consoles onderling is de Xbox de snelste en meeste 'daler'

Maar bovenop je foute constatering dat ik "argumenten voor een 360 totaal niet opneem" heb ik dus dat geen andere steekhoudende argument gehoord pro-Xbox360, anders zou ik dat meteen aan het lijstje gevoegd hebben. En verder verzin ik het niet, want ik wil een duidelijk overzicht. Het zou best beter kunnen, maar dat ik "argumenten voor een 360 totaal niet opneem" is echt flauwekul.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

PROximity schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:34:
Wat een rampzalig topic :)
Al dit ge-eikel over van alles en nog wat, niet te geloven. Laat mij een andere aanpak proberen :)
Geloof het maar. Er zijn figuren hier die perse willen bewijzen dat de een beter is dan de ander, alsof men videokaarten vergelijkt; maar dat is niet zo. Ik heb eigenlijk alles hier samengevat in het lijstje :*)

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Thamart schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:51:
[...]

zoals al eerder getyped door mij, de gemiddelde GOT'er heeft al een knappe PC en knape TFT geen XXL inch plasma scherm ;)

• Dukemaster
Ik snap trouwens niet dat mensen nog steeds doorzeuren over dat een dure tv verplicht is voor HD resoluties. Als je graag HD resoluties wilt maar geen dure tv dan sluit je de Xbox 360 toch gewoon aan op je pc beeldscherm? Is zoiezo een eerlijke vergelijking, want om nou een 30" plasma of LCD tv met een 17" beeldscherm te vergelijken lijkt mij wat oneerlijk..

• Miki
  • Laatst online: 00:11
GoldenSample schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:04:
[...]

zoals al eerder getyped door mij, de gemiddelde GOT'er heeft al een knappe PC en knape TFT geen XXL inch plasma scherm ;)
Wat versta jij onder een knappe pc? Als je naar mijn sig. kijkt vindt ik het nog een knappe pc, maar om de nieuwste games mee te spelen is het allemaal wat minder.

Wat ik erg jammer vindt aan deze hele discussie is dat het eigenlijk helemaal nergens meer over gaat en dat er heelveel onzinnige argumenten heen en weer worden geformuleerd. Zelf ben ik dus wel een persoon die ipv. een videokaart een nieuwe xbox360 koop. Waarom?
Upgraden heeft voormij gezien financieel niet veel nut omdat (lees aub eerst rustig door voordat ik zinloze argumenten als HDTV of warezgames dan wel kosten xbox-live moet lezen):

Zoals iedereen uit me sig kan halen heb ik voor dagelijks gebruik een prima systeem en kan ik de games van de afgelopen jaren prima spelen. De games die de laatste tijd zijn uitgekomen en nu verschijnen is echter een ander verhaal. Mijn problemen beginnen al met Counterstrike-source waarbij ik met een beetje tweak werk rond de 100fps haal. Het vervelende is dat bij firefights (meerdere personen op scherm + schieten) de fps dropt naar 20/30fps wat natuurlijk niet erg fijntjes is. Dit fenomeen gebeurd me ook met de laatste FPS-shooters.
Het aanschaffen van een snellere AGP-kaart zou de oplossing kunnen zijn ware het niet dat ik hoogst waarschijnlijk binnen 2 jaar zo ie zo mijn pc weer moet upgraden. De snelste AGP kaarten 6800/X850 worden compleet weggeblazen door de huidige kaarten, laat staan over 2 jaar. Dan zit ik dus met nu een investering van +/- 200 á 300 euro die ik over 2 jaar niet meer kan gebruiken vanwege verdwijnen AGP-bus.
De overstap naar een PCI-E kaart zoals een 7800GTX zou opzich dan de oplossing kunnen zijn ware het niet dat ik eigenlijk dan me hele pc moet upgraden. Nieuwe graka = nieuwe mobo (PCI-E aansluiting) = nieuwe cpu (socket change) = nieuw geheugen (snellere FSB-bus) = nieuwe voeding = enz. enz. Hierdoor wordt het meteen een heel ander prijskaartje.
Er vanuit dat als ik legaal games koop is de investering in een xbox360 voor mijn situatie niet gek. De kosten van xbox-live neem ik voor lief omdat ik ook nu al games speel met een maandelijkse kosten zoals World of Warcraft. Daarnaast blijf ik dus gewoon mijn pc houden voor dagelijks gebruik (i.net, mail, enz.) maar voor games stap ik dus over.

Hopelijk helpt dit bovenstaande verhaal de discussie weer op het goede pad te krijgen. Mensen met een pc ouder dan 3 jaar zitten dus nu met het probleem om nu een flinke investering te doen om te gamen terwijl hun pc voor dagelijks gebruik meer dan toereikend is. De keuze om dan voor een xbox360 te kiezen 400 euro kost wordt dan interessant.
Ps. xbox360 kan dus ook gewoon op mijn huidige monitor worden aangesloten, dus HDTV is nogmaals niet persé nodig.

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• donald_dick
Vandread schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:18:
[...]

Ik heb al een pc :Y) Daar gaan we dus blijkbaar vanuit dat je die hebt inc tft oid en ook dat je al een hdtv hebt voor je x360 :+ :7
En die windows licentie? voor 80 euro heb je XP home....
Office werk doen we op staroffice van sun wat dus gratis is.
En je kan alle media afspelen met VLC wat ook gratis is ^^
oke, trekken we er voor de monitor 200 eraf, dan heb je een 19 inch CRTje, en idd, windows XP home OEM heb je idd voor 80 euro, alleen die moet je weer ebij een pc kopen, anders is ie 180 euro >:)

weet je wat ik helemaa bij die 2400 euro was vergeten op te tellen :D de spellen!
dat word dan 12*50=600+2400 = 3000 euro...
nou dan ken je van de 1400 euro verschil nog wel een dikke HDTV kopen. staat nog een stuk stoerder dan een pctje :P

[Voor 17% gewijzigd door donald_dick op 25-10-2005 14:55]

• Iblies
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-10 11:16
CyberAmp schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:26:
[...]

Geloof het maar. Er zijn figuren hier die perse willen bewijzen dat de een beter is dan de ander, alsof men videokaarten vergelijkt; maar dat is niet zo. Ik heb eigenlijk alles hier samengevat in het lijstje :*)
Nieuwe generatie console's zul je terdege wel kunnen vergelijken met PC.

Daar zijn ze sterk genoeg voor,
neem als voorbeeld de huidige xbox die op een celeron proc draait. Je hebt daar genoeg FPS met een redelijke AI. Hetzelfde geld zelfs voor een PS2 en gamecube. Met de huidige zal dat vele male beter zijn. Het voordeel van de PC is niet meer.
Daarnaast richten zowel console als pc-makers op online gaming. Kracht van de PC voor het creeëren van een AI zal niet doorslaggevend meer zijn.

Het voordeel van de PC is met de laatste generatie consoles minder geworden, en met de nieuwe generatie zal die verdwijnen. De gameplay zal belangrijker zijn.
En met games voor verschillende platformen hebben consoles nog een pluspunt.

• SG

SG

Voor mij zijn de games belangrijk. Ik heb 'n bepaald game voorkeur en genre voorkeur. Momenteel wacht ik op X3 the reunion. En SG1 the aliance maar daar zijn helaas momenteel problemen mee.
voor beide games geld. X3 Space roam genre is de PC beter geschikt voor. SGTA moddability van UE2.5 engine 'n sterke en belangrijke punt voor PC. Tja PC dus.

Wil graag mijn favo games in volle glorie spelen met FSAA&AF op 'n scherp monitor met hoge resolutie. daar betaal je toch ook voor als je die games koop en dan heb je toch ook wel de hardware dan voor nodig en dat kost natuurlijk wat. Budged is dan iets heel persoonlijks en console zou dan ook 'n budged consessie zijn. Als budged 'n grote punt is.

Console Die mogelijkheid heb ik nu ook. Heb 'n 26" LCD TV helemaal voor mij, met redelijke resolutie. Maar ja mijn game genre voorkeur ligt meer bij PC en zou PS3 nemen alleen al voor de blueray. P.S. die TV heeft ook DVI en Dsub in. Heb mijn notebook er op los gelaten. Kan er ook 'm multimedia/game PC aan hangen.:)

Daarnaast PS3 moet het 10 jaar uitzingen wetende dat elk jaar er 'n nextgen VPU uitkomt loopt PS3 dus het grootste gedeelte van zijn mainstream periode al achter. xbox360 met zijn iets mindere spects en 5 jaar looptijd heeft hier iets minder last van.
Daarnaast moet je de next gen consloles niet direct met de nextgen PC VPU vergelijken maar met de huidige midrange. PC games worden voor de Pc mainstream gemaakt en dat is niet de 7800GTX die platform is vooral optioneel. PC-game devs maar ook console devs willen de mainstream vooral berijken. volume markt. De huidige zware games kunnen gedraaied worden door 'n 6800GT. Dit houd in dat 'n nieuwe gen console praktisch één generatie VPU voorloopt dus houd in dat de huidige oude console voor Xbox is dat 'n GF2U DX7 variant vs 6600GT moet nemen en dan valt het verschil wel mee. Waar de PC dan als optie heeft van twee generaties krachtiger. De minimum recommended Optimum en extreem settings.Dx8 SM2 SM3 SLI. Sterk pun tvan PC is dat games setting van redelijk tot extreem zijn aan te passen aan hardware.
Console heeft dit niet. Nieuwe next gen nieuwe next gen console VPU/CPU beschikbaar wat dan met de jaren mainstream gaat worden. Xbox en PS3 blijven nog wel 'n tijdje mainstream door hun markt aandeel waar de next gen nog in volume moeten groeien. Dus eerst push werk met high profile next gen titles.
Met 'n 6600GT kan je nu aardig vooruit zij het met HQ consesies en low resoos. Net zoiets als 'n xbox op 'n prull TV. Heb ervaring met 'n PS1 op 'n prull TV. 6800GT kan je ook nog wel even vooruit 'n jaartje of twee met op het einde steeds meer HQ consesies. Als je nu voor 7800GTX / X1800XT gaat dan kan je ook weer 3 á 4 jaar mee ongeveer iets minder als Xbox360 dienst draaied.
Upgraden en budged is altijd optioneel. Console heb je die optie niet. Het is fixed. In de PC wereld ga je van recommended naar minimum met de tijd. Of van Optimum naar minimum afhankelijk van persoonlijke keuze van budged consesies die men will nemen en upgrade cyclus.

Ik moet nu voor mijn favo games ook gaan upgraden en vanwege de AGP/PCI-E switch ook
CPU/mem/mobo met 'n G-kaart vervangen. CPU power kan ook voor andere dingen heel goed gebruiken. Dus niet alleen voor games. Dus mijn keuze heeft vooral geen prijs bewustheids preoriteit. Maar dat is ook maar tijdelijk die upgrade moet ook lang mee.
Dacht hier aan:
4000+
X1800XT512MB
voeding 500watt (ivm x1800)
mobo OC mobo.
2x1GB OC mem.
een van de beter koelers of WC.

Op de HCC dagen.

Monitor is iets dat lang mee gaat vande PC dat is dus net als TV 'n eenmalige lange periodieke investering.

Vs console en TV.

Console houd in 'n 720i capable of 100hz TV of combi daarvan. Uh, he die heb ik sinds kort ook, met drie scart aansluitingen Yamaha DVD reciever en canton surround. PS3 blueray lijkt me ook wel wat in 2006/7 als er 'n leuk extreem SMP Physics game title met nextgen gameplay er uit is. Maar dat kan pas tot uiting komen als de PS3 al 3 jaar beshikbaar is. Of vooral als Bluray speler met extra's. Ik zou er iig niet veel games voor kopen. Ondertussen is AI en Physics op PC markt ook verder ontwikkeld. Dus Next gen Physics games. Unreal 3 based games.

Xbox 360 alleen als er 'n nextgen game uitkomt waar die console dé keuze voor is en Ps3 minder.
Voor één speciek bepaalde console only game zoals Halo koop ik geen extra console.
Dus Console die blue ray PS3 ooit.
PC game rig zeker wel op wat kortere termijn.

Xbox 360. In 'n gekke bui misschien. Als er 'n cross platform title uit komt waar xbox 360 in uitblinkt.

Maar dan moeten er toch wel verschillen zijn tussen PS3 en Xbox360. Kwa spel beleving.
PC gaming zal ik altijd doen omdat PC voor bepaalde genres gewoon de keuze is. En upgrade budged rompslom is eigenlijk heel betrekkelijk. Aangezien je ook alle pro en cons bij elkaar moet tellen. en daar is budged 'n deeltje van en dat alles meegenomen maakt de keuze toch nogal wat complexer dan het lijkt.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• kiddyl
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Ik heb een PC waarvan ik de videokaart moet upgraden om nog een beetje mee te gaan in de nieuwste spellen. De rest van het systeem is snel zat omdat de processor echt vrij hoog is overgeklokt. In dit geval was het overwegen om de Geforce4 Ti4200 te vervangen door een kaart van =/- 250 euro (AGP namelijk) of de hele computer upgraden = +/- 1000. Want dan neem ik meteen ook een dual core processor en moet er een nieuw moederbord komen en snelle GFX kaart.

Kwa monitor heb ik niet te klagen, want ik mag elke dag thuis kijken naar een Dell 2405FPW met DVI, VGA, composiet, s-video en component ingang. Ik heb een box om 3 apparaten aan te sluiten op 1 component ingang. Daar hang nu een PS2 en Xbox aan en het beeld is echt veel beter dan met een scart aansluiting op welke TV dan ook (HDTV LCD's niet meegerekend)

Voor mij was de keuze voor nu dus makkelijk: Ik koop een Xbox360 en maak volledig gebruik van de Xbox en mijn scherm. PC blijft wel een download bak.

Ik kies dus nu duidelijk voor een Xbox360 omdat je geld maar 1 keer kan uitgeven en ik eigenlijk niet meer processor kracht nodig heb. Straks komt er trouwens zeker nog een PS3, maar dat terzijde. Het komt er denk ik op neer dat iedereen wel een eigen reden heeft om ofwel te kiezen voor een Xbox360 of een nieuwe High-End videokaart voor ong dezelfde prijs.

• Vandread
donald_dick schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:50:
[...]oke, trekken we er voor de monitor 200 eraf, dan heb je een 19 inch CRTje, en idd, windows XP home OEM heb je idd voor 80 euro, alleen die moet je weer ebij een pc kopen, anders is ie 180 euro >:)
Neptweaker OEM koop je gewoon los als je het goed doet ;) *been there, done that*
Plus dat je nog een vermogen ervanaf kan halen... zeg maar alles behalve gpu aangezien we het daarover hebben :+

[Voor 11% gewijzigd door Vandread op 25-10-2005 23:55]

Pssst Tesla kopen?

• donald_dick
Vandread schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:51:
[...]

Neptweaker OEM koop je gewoon los als je het goed doet ;) *been there, done that*
Plus dat je nog een vermogen ervanaf kan halen... zeg maar alles behalve gpu aangezien we het daarover hebben :+
nee we haddne het over de setup kosten om een xbox360 na te bouwen naar een pc versie :|

• Vandread
donald_dick schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:23:
[...]
nee we haddne het over de setup kosten om een xbox360 na te bouwen naar een pc versie :|
Wel ontopic blijven he!
Keus: XBOX 360 of videokaart voor de PC >:)

[Voor 9% gewijzigd door Vandread op 26-10-2005 13:57]

Pssst Tesla kopen?

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Iblies schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:59:
[...]

Nieuwe generatie console's zul je terdege wel kunnen vergelijken met PC.
.
Jouw persoonlijke mening, zoals iedereen die hier geeft. En dat is wat zo onnozel eraan is, aan deze hele 'discussie'. Wanneer mensen zoals Thamart - de 360fan - ieder die geen 360 wil kopen 'PCfanboy' lopen te noemen terwijl hij een topic opent over een keus (!) terwijl hij al een keuze heeft gemaakt. Dat noem ik nutteloos.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

CyberAmp schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:50:
[...]

Jouw persoonlijke mening, zoals iedereen die hier geeft. En dat is wat zo onnozel eraan is, aan deze hele 'discussie'. Wanneer mensen zoals Thamart - de 360fan - ieder die geen 360 wil kopen 'PCfanboy' lopen te noemen terwijl hij een topic opent over een keus (!) terwijl hij al een keuze heeft gemaakt. Dat noem ik nutteloos.
ik zou het niet beter kunnen verwoorden...

er word afenetoe nog al de indruk gewekt dat je gek zou zijn als je voor een leuke GPU koos

en over de windos die ook weer geld kost, je hebt toch al een PC waar je een leuke GPU in hangt?
dus dat kost niets, net als dat de ene tweaker wel al een goede pc heeft omdat hij dat bij niet gamen ook gebruikt en een mooi scherm...
de ene heeft het wel en de ander niet, ik heb het wel dus is oa. hier door de GPU voor mij de betere keuze...
(naast het voordeel van games in de catorgerie van Red Alert en First Person Shooters)

[Voor 29% gewijzigd door GoldenSample op 26-10-2005 16:10]

• JesseAMD
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21-10 00:19
Ik zou zelf voor de videokaart kiezen,

1. De pc is gewoon een centraal ding in me leven staat altijd aan, spring er ff achter msnen, internetten muziek luisteren gamen, lan party's.

2. Ik heb zelf de Xbox360 nog niet in het echt gezien, over de graphics kan ik nog niks zeggen, terwijl ik dat wel weet van me pc. Ook vind ik toetsenbord en muis gewoon super. En een toetsenbord/muis op een console is gewoon klote want dan zit ik te dicht op de tv terwijl onze tv beneden staat en dan kun je op de bank je muis geeneens gebruiken.

• Miki
JesseAMD schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:30:
Ik zou zelf voor de videokaart kiezen,

1. De pc is gewoon een centraal ding in me leven staat altijd aan, spring er ff achter msnen, internetten muziek luisteren gamen, lan party's.

2. Ik heb zelf de Xbox360 nog niet in het echt gezien, over de graphics kan ik nog niks zeggen, terwijl ik dat wel weet van me pc. Ook vind ik toetsenbord en muis gewoon super. En een toetsenbord/muis op een console is gewoon klote want dan zit ik te dicht op de tv terwijl onze tv beneden staat en dan kun je op de bank je muis geeneens gebruiken.
Om te msn-en, internetten en muziek luisteren heb je geen nieuwe videokaart nodig. Om te gamen kun je naast een pc ook een spelcomputer gebruiken.
Maar waar het nu eigenlijk om draait is: ben je bereid om iedere x aantal jaar een nieuwe videokaart te kopen. Daarbij geld dus nu voor een aantal mensen dat zij hun hele pc moeten upgraden om gebruik te kunnen maken van een nieuwe videokaart. De gedachte is dat de aanschaf van een xbox360 goedkoper is en een goed alternatief is voor pc-gaming.

Voor de 5xxxste keer hoef je de nieuwe xbox360 niet op je tv aan te sluiten maar kun je dat ook doen op je pc-monitor. Daarnaast is het zo dat er op dit moment nog niet duidelijk is of er een muis + toetsenbord voor de xbox360 uit gaat komen al zijn de mogelijkheden erwel vanwege USB aansluiting. Toch is het mogelijk om FPS-shooters te spelen op een xbox... zie Halo als voorbeeld.

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 20-09 18:05
Miki schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:53:
Om te msn-en, internetten en muziek luisteren heb je geen nieuwe videokaart nodig. Om te gamen kun je naast een pc ook een spelcomputer gebruiken.
Maar waar het nu eigenlijk om draait is: ben je bereid om iedere x aantal jaar een nieuwe videokaart te kopen. Daarbij geld dus nu voor een aantal mensen dat zij hun hele pc moeten upgraden om gebruik te kunnen maken van een nieuwe videokaart. De gedachte is dat de aanschaf van een xbox360 goedkoper is en een goed alternatief is voor pc-gaming.
Een nieuwe 3d-kaart gaat minstens even lang mee als een console? Zeker gezien het feit dat je over 2-3 jaar er een 2e bij kan kopen (voor een scheintje)voor een SLI opstelling en rustig kan doorgamen :+

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Miki
Rey Nemaattori schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:11:
[...]

Een nieuwe 3d-kaart gaat minstens even lang mee als een console? Zeker gezien het feit dat je over 2-3 jaar er een 2e bij kan kopen (voor een scheintje)voor een SLI opstelling en rustig kan doorgamen :+
En als je nu geen SLI bord hebt of nu voor zaak staat 1200 euro uit gaan geven om de nieuwste games te spelen of een xbox360 á 400 euro? :+

• Dukemaster
Rey Nemaattori schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:11:
[...]

Prober maar eens FEAR fatsoenlijk te spelen met een FX5950 of iets dergelijks van anderhalf-twee jaar geleden, dat lukt echt niet. Nieuwe vga gaat tegenwoordig maximaal 2 jaar mee, daarna moet je instellingen zo laag zetten dat je spellen niet meer kunt spelen zoals ze bedoeld zijn. Met een Xbox 360 is dat toch echt een stuk langer en je krijgt een complete console voor het geld van alleen maar 1 videokaart.

• SG

SG

Miki schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:53:
Nu nog niet, nee. Zolang we aan de winXP OS zitten. Maar consoles moeten lang meegaan de PS3 heel lang en dan is Windows Vista (Longhorn) die voor Optimum gebruikt ook DX9 hardware voor window acceleratie nodig heeft. Dus Games houden dan niet in 'n 3D Kaart Dx9 kaart erbij nodig maar 'n wat meer voor games performande Dx9 hardware nodig. Aangezien je voor vista al enigzins wat 3D DX9 acceleratie voor nodig hebt. Niet als eis maar wel voor optimum gebruik van vista.
Voor 'n PC die toch weer 5 jaar moet mee gaan is 'n low tot midrange SM3 G-kaart wel aan te raden als je ooit volgend jaar of nog een jaar erna ook vista in volle glorie wil kunnen draaien.
Ik ben bereid :)
'n PC is zeer veelzijdig. Sommigen hebben genoeg aan 'n onboard GFX zoals mijn vader de meeste toch wel 'n voledige kaart met DVI aansluiting en dedicated vidmem.

'n lichte PC geschikt voor games te make houd in.
'n krachtigere 3D versneller nodig.
'n voldoende krachtige CPU nodig
voldoende systeem mem.
Dus 'n wat krachtigere CPU en 3D kaart en extra ram. K-ching.
Dus Tenzij je puur 'n internet chat email typ bak hebt dan is er veel meer budged nodig om dat te upgraden.
Maar voor 'n allround bak, toch wel de gross vand e markt. 'N Multimedia video workstation allround bak zit vaak al 'n voldoende voor game CPU in en voldoende mem. dan is het vooral de meerprijs van 'n beter voor games geschikte G-kaart.

Zo als ik eerder gezegd heb maken PC game developers game geschikt voor de huidige mainstream met optioneel een zwaardere stand. Dus high-end heb je voor lange tijd niet nodig, midrange is dan wel raadzaam en dat gaat toch wel zo'n jaren nog mee. midrange is €250,- als je in 2,5 jaar upgrade ben je goed bij. wil je meer of minder kan allemaal. Dus dat upgrade nadeel is zeer betrekkelijk. En afhankelijk van ieder situatie.

Ik heb geen problemen mee met upgraden en voel me daarbij ook niet echt duurder uit dan als ik voor console zou gaan.
Voor de 5xxxste keer hoef je de nieuwe xbox360 niet op je tv aan te sluiten maar kun je dat ook doen op je pc-monitor.
Je kan je PC ook aan je TV hangen. Ik heb die optie iig ook. Mijn TFT en 'n CRT heeft ook 'n tweede PC ingang. dus als zo'n console aan 'n D-sub ingang kan hangen.
Daarnaast is het zo dat er op dit moment nog niet duidelijk is of er een muis + toetsenbord voor de xbox360 uit gaat komen al zijn de mogelijkheden erwel vanwege USB aansluiting. Toch is het mogelijk om FPS-shooters te spelen op een xbox... zie Halo als voorbeeld.
Dat zouden ze eigenlijk in game reviews moeten opnemen. Hoe dat praktisch uitpakt en het verschil tussen console en PC. Maar dat is maar één puntje.

• Vandread
Dukemaster schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:21:
[...]
Prober maar eens FEAR fatsoenlijk te spelen met een FX5950 of iets dergelijks van anderhalf-twee jaar geleden, dat lukt echt niet. Nieuwe vga gaat tegenwoordig maximaal 2 jaar mee, daarna moet je instellingen zo laag zetten dat je spellen niet meer kunt spelen zoals ze bedoeld zijn. Met een Xbox 360 is dat toch echt een stuk langer en je krijgt een complete console voor het geld van alleen maar 1 videokaart.
Kom es niet met dat Fear voorbeeld... en zeg eens Doom3 als je een held bent ^^
Fear is gewoon heel zwaar om de een of andere reden :)
een 9700pro draait em wel beter schat ik trouwens :>

[Voor 9% gewijzigd door Vandread op 26-10-2005 20:21]

Pssst Tesla kopen?

• Dukemaster
Vandread schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:19:
[...]

Kom es niet met dat Fear voorbeeld... en zeg eens Doom3 als je een held bent ^^
Fear is gewoon heel zwaar om de een of andere reden :)
een 9700pro draait em wel beter schat ik trouwens :>
Haha, nee daar beginnen we niet aan. :P Doom 3 is ietwat veroudert en loopt zelfs redelijk op de huidige Xbox. En volgens mij loopt FEAR ook niet zo lekker op een 9700 pro. :P FEAR is inderdaad een zwaar spel, amar het is ook gewoon grafisch het beste wat je kunt krijgen op dit moment, en daarom een goede test voor je pc. :9

• Vandread
Dukemaster schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:13:
[...]FEAR is inderdaad een zwaar spel, amar het is ook gewoon grafisch het beste wat je kunt krijgen op dit moment, en daarom een goede test voor je pc. :9
Gelukkig verschillen de meningen daarover :) (Het is grafisch goed, maar over de efficientie van de engine is niet iedereen het eens :+)
De oude xbox doet hooguit
720x480 dus om dat nou te vergelijken met een 9700pro die em prima op 1024x768 doet...

[Voor 7% gewijzigd door Vandread op 28-10-2005 11:39]

Pssst Tesla kopen?

• Dukemaster
Vandread schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:39:
[...]

Gelukkig verschillen de meningen daarover :) (Het is grafisch goed, maar over de efficientie van de engine is niet iedereen het eens :+)
De oude xbox doet hooguit
720x480 dus om dat nou te vergelijken met een 9700pro die em prima op 1024x768 doet...
Even mezelf een stukje uit een ander topic quoten:
Ik zie het als volgt: Games op de Xbox 360 zullen op een standaard TV een resolutie hebben van 640x480. Nu klinkt dat verschrikkelijk en op een PC ziet het er ook verschrikkelijk uit echter dit is geen goede vergelijking vanwege 2 dingen: Ten eerste vallen de lage resoluties op een crt tv veel minder op dan op een crt pc beeldscherm. Speel maar eens een game in 640x480 via tv-out, dan valt die lage resolutie stukken minder op. Ten tweede zit je als je op een PC gamed vaak op iets meer dan een halve meter van je beeldscherm af. Bij een TV is deze afstand 2-3 meter waardoor de lage resolutie ook weer minder opvalt
Maar goed dat voorbeeld van Doom 3 was natuurlijk ook als voorbeeld dat Doom 3 tegenwoordig niet meer bepaald de zwaarste engine is. En dat sommige mensen betwijfelen of de FEAR engine wel zo effectief is. Kijk eens naar die lichteffecten en schaduwen, dat is wat er zo zwaar is aan FEAR. Daarnaast had ik precies dezelfde twijfels over de effectiviteit van de engine ok ove Doom 3. ;)

• Vandread
We hebben het nu over gpu vs xbox360, dan gaan we niet ineens me pc op een tv aansluiten omdat je dan een stuk verder ervanaf ziet en gewoon minder details kan zien |:(

Doom3 is misschien niet DE zwaarste engine maar behoort wel tot de zwaardere... mag aannemen dat die engine nog behoorlijk recent is aangezien Q4 net uit is met die engine 8)7

Pssst Tesla kopen?

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dukemaster schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:13:
[...]

Haha, nee daar beginnen we niet aan. :P Doom 3 is ietwat veroudert en loopt zelfs redelijk op de huidige Xbox. En volgens mij loopt FEAR ook niet zo lekker op een 9700 pro. :P FEAR is inderdaad een zwaar spel, amar het is ook gewoon grafisch het beste wat je kunt krijgen op dit moment, en daarom een goede test voor je pc. :9
dat hij ook op de Xbox loopt zegt toch niets 8)7 het spel is gepoort en zoaangepast dat het goed loopt op de Xbox, de huidige Xbox werkt op een veel lagere resolutie en de beeldkwaliteid zal veel minder zijn dan een goeie GPU genereerd...

• HaseMike
  • Niet online
Een groot argument voor een grafische kaart ipv een xbox360, die ik hier maar zelden zie is :

Een nieuwe grafische kaart zorgt zonder extra investering ervoor dat al je bestaande games er ook beter op worden. Je kan alles wat je al hebt zonder extra kosten voor nieuwe games, ineens draaien op een hogere resolutie + AA + AF. Vooral als je van een budget kaartje of een oude grafische kaart komt lijkt het alsof al je oude spelen ineens nieuw zijn.

• Dukemaster
GoldenSample schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:30:
[...]

dat hij ook op de Xbox loopt zegt toch niets 8)7 het spel is gepoort en zoaangepast dat het goed loopt op de Xbox, de huidige Xbox werkt op een veel lagere resolutie en de beeldkwaliteid zal veel minder zijn dan een goeie GPU genereerd...
Jezus alsjeblieft draai nu eens niet om het punt heen. |:( Dat Doom 3 op de Xbox was gewoon een voorbeeldje van dat die engine gewoon niet zo nieuw meer is. En FEAR is gewoon de game die je minimaal moet nemen in een vergelijking met de Xbox 360, oudere engines zijn gewoon te min om ook maar een beetje met Xbox 360 games vergeleken te worden. De game condemmed bijvoorbeeld loopt op een engine die in de basis gelijk is aan die van FEAR en die loopt prima op de Xbox 360 games maar is pas een eerste generatie game. En wat dat betreft zijn er zelfs eerste generatie games die er nog een stukje beter uitzien dan condemmed.

[Voor 7% gewijzigd door Dukemaster op 28-10-2005 13:52]

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Dukemaster schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:51:

Jezus alsjeblieft draai nu eens niet om het punt heen. |:( Dat Doom 3 op de Xbox was gewoon een voorbeeldje van dat die engine gewoon niet zo nieuw meer is. En FEAR is gewoon de game die je minimaal moet nemen in een vergelijking met de Xbox 360, oudere engines zijn gewoon te min om ook maar een beetje met Xbox 360 games vergeleken te worden. De game condemmed bijvoorbeeld loopt op een engine die in de basis gelijk is aan die van FEAR en die loopt prima op de Xbox 360 games maar is pas een eerste generatie game. En wat dat betreft zijn er zelfs eerste generatie games die er nog een stukje beter uitzien dan condemmed.
Beginnen we weer met pc-spellen (die niet op de 360 komen) te vergelijken met xbox360? Als je echt zo eerlijk wil vergelijken (alhoewel zo nutteloos op dit moment en GoldenSample heeft gelijk in die quote) moet je eens kijken naar Unreal Engine 3 (UE3) want die komt op zowel op pc als op de 360. Experts op het gebied van de ontwikkeling van die engine zeggen dat het vlekkeloos loopt vanaf de 6600GT okay. Verder zeggen zij dat mid-end pc's van 2006 de volle textures aankunnen van UE3 terwijl de consoles maar de helft ervan aankunnen. Ook draait het spel King Kong wat op de 360 uitkomt met alle eyecandy AA en AF ongelofelijk soepel op de pc. Nu blijft het allemaal welles nietes praatjes, imho nutteloos dus, hetzelfde als deze discussie dus. En dat gebaseerd op specs en screens van iets wat nog niet eens 'uit' is. En het gaat niet om wat beter is, maar of je bereid bent op een console over te stappen. Zucht.

• Dukemaster
CyberAmp schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:19:
[...]

Beginnen we weer met pc-spellen (die niet op de 360 komen) te vergelijken met xbox360? Als je echt zo eerlijk wil vergelijken (alhoewel zo nutteloos op dit moment en GoldenSample heeft gelijk in die quote) moet je eens kijken naar Unreal Engine 3 (UE3) want die komt op zowel op pc als op de 360. Experts op het gebied van de ontwikkeling van die engine zeggen dat het vlekkeloos loopt vanaf de 6600GT okay. Verder zeggen zij dat mid-end pc's van 2006 de volle textures aankunnen van UE3 terwijl de consoles maar de helft ervan aankunnen. Ook draait het spel King Kong wat op de 360 uitkomt met alle eyecandy AA en AF ongelofelijk soepel op de pc. Nu blijft het allemaal welles nietes praatjes, imho nutteloos dus, hetzelfde als deze discussie dus. En dat gebaseerd op specs en screens van iets wat nog niet eens 'uit' is. En het gaat niet om wat beter is, maar of je bereid bent op een console over te stappen. Zucht.
Een zucht is inderdaad wel op z'n plaats ja. FEAR is dan wel een spel dat niet op de Xbox 360 verschijnt, een game met praktisch dezelfde engine(Condemmed) wel. En aangezien Condemmed duidelijk een betere en mooiere engine gebruikt dan die van FEAR is het duidelijk dat eigenlijk iedere huidige PC game te min is om met Xbox 360 games vergeleken te worden. Echter aangezien er voor de PC gen zwaardere engine te vinden is dan die van FEAR moeten we het daar maar mee doen. Dat van UE3 kennen we nu inmiddels wel, die uitspraak van de textures is duidelijk ernstig gedateerd en natuurlijk complete onzin als je dat nu bekijkt. En King Kong, ja dan zeg je ook wat. Dat is gewoon een multi-platform game die zelfs voor de PS2 uitkomt, absoluut geen vergelijkings materiaal dus. Overigens ben ik het wel eens met je over dat het nu nog iets te vroeg is voor deze vergelijking. Over iets meer dan een maand zullen we het allemaal met eigen ogen kunnen zien, en ik denk dat de discussie dan echt los kan gaan barsten. :P

[Voor 7% gewijzigd door Dukemaster op 29-10-2005 02:49]

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Dukemaster schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 02:42:
Een zucht is inderdaad wel op z'n plaats ja. FEAR is dan wel een spel dat niet op de Xbox 360 verschijnt, een game met praktisch dezelfde engine(Condemmed) wel. En aangezien Condemmed duidelijk een betere en mooiere engine[1] gebruikt dan die van FEAR is het duidelijk dat eigenlijk iedere huidige PC game te min is om met Xbox 360 games vergeleken te worden. Echter aangezien er voor de PC gen zwaardere engine te vinden is dan die van FEAR moeten we het daar maar mee doen. Dat van UE3 kennen we nu inmiddels wel, die uitspraak van de textures is duidelijk ernstig gedateerd en natuurlijk complete onzin als je dat nu bekijkt[2]. En King Kong, ja dan zeg je ook wat. Dat is gewoon een multi-platform game die zelfs voor de PS2 uitkomt, absoluut geen vergelijkings materiaal dus[3]. Overigens ben ik het wel eens met je over dat het nu nog iets te vroeg is voor deze vergelijking. Over iets meer dan een maand zullen we het allemaal met eigen ogen kunnen zien, en ik denk dat de discussie dan echt los kan gaan barsten. :P
Ik zal dan niet reageren op opmerkingen als "iedere huidige PC game te min is om met Xbox 360 games vergeleken te worden" aangezien je PC games te min vind....al vind ik het wel erg grappig eigenlijk. Maar wat ik belangrijker vind te melden is dat de komst van 360 niks zal veranderen aan zulke discussies. PC gamers blijven PC gamers of worden console gamers of allebei. En daar zal de 360 niet meer van maken. Dankzij MS' gigantische marketingsbudget zal het misschien bij de launch nog wat worden, maar op de lange termijn zal het vooral een tot PC modbaar hebbeding worden. Consoles zijn eenmaal een beperking voor ieder de meer gewend is. :P

[1] Ik heb Condemned op 360 screens gezien en overdrijven is ook een kunst. [2] Dat van UE3 is allang bekend, maar dat maakt het niet 'gedateerde informatie'. De makers van die engine krijgen hebben altijd voorsprong op consumenten wat betreft hardware, anders kunnen ze simpelweg niet testen. Iets wat zij halfjaar geleden zeggen is toekomst voor ons! [3] King Kong ziet er in de screens als 360 en pc gewoon exacto hetzelfde uit, dat zeg ik eigenlijk.

• dikki dik
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
HaseMike schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:22:
Een groot argument voor een grafische kaart ipv een xbox360, die ik hier maar zelden zie is :

Een nieuwe grafische kaart zorgt zonder extra investering ervoor dat al je bestaande games er ook beter op worden. Je kan alles wat je al hebt zonder extra kosten voor nieuwe games, ineens draaien op een hogere resolutie + AA + AF. Vooral als je van een budget kaartje of een oude grafische kaart komt lijkt het alsof al je oude spelen ineens nieuw zijn.
mja meestal ben je allang al uitgespeeld op die spellen en als je echt een favoriet spel op de pc had, wat niet goed speelbaar was. Had je allang een andere gekocht. Is denk ik niet het geval bij de TS starter.

Het gaat meestal om de nieuwe spellen die je met de kaart of in dit geval xbox kan spelen

[Voor 6% gewijzigd door dikki dik op 29-10-2005 11:41]

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

dikki dik schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:41:
[...]

mja meestal ben je allang al uitgespeeld op die spellen en als je echt een favoriet spel op de pc had, wat niet goed speelbaar was. Had je allang een andere gekocht. Is denk ik niet het geval bij de TS starter.

Het gaat meestal om de nieuwe spellen die je met de kaart of in dit geval xbox kan spelen
bij TS is dit niet het geval, maar we hebben het hier over het algemeen ;) ik vind dit wel degelijk fijn, er zijn spellen (Bijvoorbeeld Mohaa) die ik al jaren speel, dat die er in een keer nog beter uit zien, daar hoor je mij niet overklagen :9 (ging van Geforce 2 MX400 naar 6800GT ;))

• Dukemaster
CyberAmp schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:21:
[...]

Ik zal dan niet reageren op opmerkingen als "iedere huidige PC game te min is om met Xbox 360 games vergeleken te worden" aangezien je PC games te min vind....al vind ik het wel erg grappig eigenlijk. Maar wat ik belangrijker vind te melden is dat de komst van 360 niks zal veranderen aan zulke discussies. PC gamers blijven PC gamers of worden console gamers of allebei. En daar zal de 360 niet meer van maken. Dankzij MS' gigantische marketingsbudget zal het misschien bij de launch nog wat worden, maar op de lange termijn zal het vooral een tot PC modbaar hebbeding worden. Consoles zijn eenmaal een beperking voor ieder de meer gewend is. :P

[1] Ik heb Condemned op 360 screens gezien en overdrijven is ook een kunst. [2] Dat van UE3 is allang bekend, maar dat maakt het niet 'gedateerde informatie'. De makers van die engine krijgen hebben altijd voorsprong op consumenten wat betreft hardware, anders kunnen ze simpelweg niet testen. Iets wat zij halfjaar geleden zeggen is toekomst voor ons! [3] King Kong ziet er in de screens als 360 en pc gewoon exacto hetzelfde uit, dat zeg ik eigenlijk.
Ik dacht ik ga even voor een hard feit die ik eerlijk gezegd nog niet eerder voorbij had zien komen. ''Te min'' lijkt misschien een ietwat kleineerende uitspraak echter feit is wel dat de eerste generatie Xbox 360 games in eerste instantie al mooier zijn dan enige game op de PC. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar PGR3, zo'n race game heb ik en zal ik voorlopig ook wel nog niet op de PC zien. Alle huidige screens en filmpjes van Condemned(en zelfs die van PGR3) geven trouwens nog geen eens de uiteindelijk kwaliteit van die game weer, aangezien ze allemaal van beta builts gemaakt zijn. Iedereen die nieuws en dus ook nieuwe screenshots en filmpjes omtrent de meeste Xbox 360 games in de gaten houdt heeft zelf kunnen zien dat de beelden er iedere keer weer op vooruit gaan. Van die UE3 zou ik je willen vragen om die uitspraak zelf nog eens even te bekijken. Mid-end kaarten die de engine dus beter kunnen draaien, en dus sneller zijn de GPU in de Xbox 360? Wat denk je nu zelf, denk je nou echt dat dat mogelijk is?

• Vandread
Weet je wat... ik ga niks meer vergelijk tot er iets concreets op de markt is :)
Nu is het nog Appels van Mars (niet te krijgen dus) met Peren uit Nederland vergelijken ^^
Eind november hoop ik op de HCC trouwens de x360 in actie te zien.

Pssst Tesla kopen?

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Dukemaster schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:21:
Van die UE3 zou ik je willen vragen om die uitspraak zelf nog eens even te bekijken. Mid-end kaarten die de engine dus beter kunnen draaien, en dus sneller zijn de GPU in de Xbox 360? Wat denk je nu zelf, denk je nou echt dat dat mogelijk is?
[onnodige tech praat modus]
GPU in de Xbox 360? 48 pipelines en 512 shared memory? Een pc en 360 vergelijken puur op basis van videokaart-achtige specs geeft sowieso een vertekend beeld omdat die dingen anders werken en hardware en software voor elkaar geoptimaliseerd zijn. Maar goed, waarom doe ik dit? Om aan te geven dat er een groter plan is buiten de 360 console wereld. Dit jaar zijn er al enorm veel nieuwe videokaarten gekomen. De prijzen dalen snel. Medio 2006 kun je bijvoorbeeld de 7800gtx in sli voor de mid-end samenstellen [de volgende line-up van de next-gen Nvidia en ATi videokaarten zullen daar voor zorgen]. Dat zijn al 48 pipelines, 512mb geheugen en daarnaast 2 Gb (wat nu al mainstream 1 Gb is inmiddels) systeemgeheugen. Dat is al 2,5 Gb memory die beschikbaar is voor de eventuele extra textures. De Unreal Engine 3 framework developers zouden dit immers ook in de gaten hebben gehad bij het maken van hun statements over textures. We hebben verder ATi's al nog niet eens gezien in hun crossfire mode. Daarbij zullen zij bovendien ook komen met unified shader videokaarten. In 2006 zullen er meer 512 mb geheugen kaarten bestaan, die je in dual kunt draaien, wat 1 Gb aan videomemory is en (+2 Gb systeemgeheugen) 3 Gb aan totale geheugen geeft. Vergeet niet dat de Quad SLI opstelling ook nog aan het rijzen is. Daarnaast komen er de Physics-kaarten (maar dat is meer voor de high-end pc's).
[/onnodige tech praat modus]

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16-04 11:09
Heb sinds een half jaar een xbox en sinsdien speel ik de meeste games daar op, het werkt zoveel makkelijker en je hoeft je helemaal geen zorgen te maken over games met lage fps.
Tuurlijk, de graphics verbetering op de PC gaat veel sneller maar zeg nou zelf, dat gaat alleen op als je om het jaar een nieuwe kaart koopt anders moet je weer op medium settings gaan spelen met wat eyecandy uit.
Bovendien moet je voor de PC over een jaar toch weer overstappen op een dual core 64 bit systeem want anders speelt het spel niet lekker en natuurlijk die nieuwe aparte physics kaart aanschaffen.
Allemaal erg leuk spul natuurlijk maar ik heb dat geld niet liggen dus vanuit een financieel oogpunt ga ik dan toch voor de XBOX360. (ik neem aan dat de games voor de PC en de XBOX ongeveer in dezelfde prijsklasse liggen)
By now, you’d have to have been hidden under a rock to have avoided learning the details of the ATI graphics that power the 360, dubbed Xenos. 10MB of Embedded DRAM provide enough of a buffer to enable all 360 games to have Anti-Aliasing switched on, effectively for no performance hit. The question on everyone’s lips is: is this something that’s going to turn up on the PC any time soon?

“I’d be very surprised if these hardware features were implemented on the PC any time soon,” we’re told. “Microsoft has a very specific revision of DirectX (or Windows Graphics Foundation) for Xbox 360, just as they did with Xbox 1. DirectX for the PC includes no hardware specific instructions, because DirectX has to be 10 times more generic to work on a PC platform and the myriad of hardware configurations. I don’t think it will happen. Plus the architecture of the Xbox 360 is closed box – that means we can do special things there which have no comparison in the PC space.
Interview ATI Developper

[Voor 4% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 30-10-2005 11:27]

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Richard Huddy zegt ook: ATi is beter Nvidia. Xbox 360 is beter dan PS3. Marketing crap met andere woorden.

• Dukemaster
CyberAmp schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:24:
[...]

[onnodige tech praat modus]
GPU in de Xbox 360? 48 pipelines en 512 shared memory? Een pc en 360 vergelijken puur op basis van videokaart-achtige specs geeft sowieso een vertekend beeld omdat die dingen anders werken en hardware en software voor elkaar geoptimaliseerd zijn. Maar goed, waarom doe ik dit? Om aan te geven dat er een groter plan is buiten de 360 console wereld. Dit jaar zijn er al enorm veel nieuwe videokaarten gekomen. De prijzen dalen snel. Medio 2006 kun je bijvoorbeeld de 7800gtx in sli voor de mid-end samenstellen [de volgende line-up van de next-gen Nvidia en ATi videokaarten zullen daar voor zorgen]. Dat zijn al 48 pipelines, 512mb geheugen en daarnaast 2 Gb (wat nu al mainstream 1 Gb is inmiddels) systeemgeheugen. Dat is al 2,5 Gb memory die beschikbaar is voor de eventuele extra textures. De Unreal Engine 3 framework developers zouden dit immers ook in de gaten hebben gehad bij het maken van hun statements over textures. We hebben verder ATi's al nog niet eens gezien in hun crossfire mode. Daarbij zullen zij bovendien ook komen met unified shader videokaarten. In 2006 zullen er meer 512 mb geheugen kaarten bestaan, die je in dual kunt draaien, wat 1 Gb aan videomemory is en (+2 Gb systeemgeheugen) 3 Gb aan totale geheugen geeft. Vergeet niet dat de Quad SLI opstelling ook nog aan het rijzen is. Daarnaast komen er de Physics-kaarten (maar dat is meer voor de high-end pc's).
[/onnodige tech praat modus]
Moet je echt blij mee zijn dat er ieder jaar weer nieuwe kaarten uitkomen en dat er SLI is. Enige wat dat veroorzaakt heeft is dat er nu games zijn(Call of Duty 2 en Black and White 2) die ik voor een groot deel op medium moet zetten op mijn 6800 ultra. Overigens zal SLI en vooral Quad SLI natuurlijk nooit benut en hopelijk ook zo goed als niet meegenomen worden in de ontwikkeling van een game. Met een enkele high-end kaart hoor je een spel gewoon met alles op high te kunnen spelen, jammer dat een highend kaart van enkele maandjes terug daar blijkbaar al niet goed genoeg voor is. En SLI oplossingen zijn natuurlijk zoiezo geen vergelijking, aangezien je dan al tweemaal zoveel geld kwijt bent als een Xbox 360, daar koop ik dan liever een Xbox 360 en Playstation 3 van heb je veel en veel meer waar voor je geld. En met de laatste kun je ook gelijk van Ageia's PPU techniek genieten, aangezien dit ook in de PS3 verwerkt is.

• Calvin&Hobbes
CyberAmp schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:39:
[...]

Richard Huddy zegt ook: ATi is beter Nvidia. Xbox 360 is beter dan PS3. Marketing crap met andere woorden.
hmm waarom zou hij zijn eigen product gaan bashen :) , hierin benadrukt hij dat op grafisch gebied gameconsoles in het algemeen niet hoeven onder te doen en zelfs beter presteren dan PC's. Dat is toch een belangrijk puntje als je moet kiezen tussen een XBOX of een nieuwe Videokaart!

[Voor 11% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 30-10-2005 16:22]

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Dukemaster schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:56:

Moet je echt blij mee zijn dat er ieder jaar weer nieuwe kaarten uitkomen en dat er SLI is. Enige wat dat veroorzaakt heeft is dat er nu games zijn(Call of Duty 2 en Black and White 2) die ik voor een groot deel op medium moet zetten op mijn 6800 ultra. Overigens zal SLI en vooral Quad SLI natuurlijk nooit benut en hopelijk ook zo goed als niet meegenomen worden in de ontwikkeling van een game. Met een enkele high-end kaart hoor je een spel gewoon met alles op high te kunnen spelen, jammer dat een highend kaart van enkele maandjes terug daar blijkbaar al niet goed genoeg voor is. En SLI oplossingen zijn natuurlijk zoiezo geen vergelijking, aangezien je dan al tweemaal zoveel geld kwijt bent als een Xbox 360, daar koop ik dan liever een Xbox 360 en Playstation 3 van heb je veel en veel meer waar voor je geld. En met de laatste kun je ook gelijk van Ageia's PPU techniek genieten, aangezien dit ook in de PS3 verwerkt is.
Dat jij dat liever koopt zegt niks over de mogelijkheid dat mid-end pc's van 2006 beter gaan presteren dan die consoles. Weer over geld praten... technisch gezien blijven we vooruitgaan. Bijblijven is een dure hobby, maar zoals elke hobby heb je dat er wel voor over. De rest van je uitgaven moet je zelf weten, toch?

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Calvin&Hobbes schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:21:
[...]

hmm waarom zou hij zijn eigen product gaan bashen :) , hierin benadrukt hij dat op grafisch gebied gameconsoles in het algemeen niet hoeven onder te doen en zelfs beter presteren dan PC's. Dat is toch een belangrijk puntje als je moet kiezen tussen een XBOX of een nieuwe Videokaart!
Hij -de marketing guy- basht niks in zijn 'interview' van juni '05. Hij promoot de 360, zeikt de PS3 af en Nvidia meteen ook. Hij vertoont troll-gedrag. Typische marketing opmerkingen gezien als:
"[the] PS3 will almost certainly be slower and less powerful [than the Xbox 360]."
Hij is niet serieus te nemen, tenzij je 360 fan bent. Hij maakt daarna gratis reclame voor X800 en X850 serie. Dus ik weet niet waar je dat bashen vandaan haalt:
"We practically have AA for free on the PC anyway right now. If the difference between 1280x1024 with no AA and 1280x1024 with 2x AA is 90 FPS and 70FPS, who wouldn't turn the AA on? The performance hit isn't going to be noticeable to most gamers; and with an X800 or X850 those kind of frame rates are common place.;
En ja hoor, als je een X800 of X850 hebt en je draait op 1280x1024 met 2xAA dat heb je altijd 70-90 fps want hij zegt dat. Ja daaaag! :Z

Hij is er toen in geslaagd om veel mensen boos te maken: Lees het geflame over dat artikel hier.

[Voor 5% gewijzigd door Cyberamp op 30-10-2005 20:46]

• Dukemaster
CyberAmp schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:23:
[...]

Dat jij dat liever koopt zegt niks over de mogelijkheid dat mid-end pc's van 2006 beter gaan presteren dan die consoles. Weer over geld praten... technisch gezien blijven we vooruitgaan. Bijblijven is een dure hobby, maar zoals elke hobby heb je dat er wel voor over. De rest van je uitgaven moet je zelf weten, toch?
Je mag het een hobby noemen, en bijblijven kost geld ja. En dat is nou precies de reden waarom dit topic gestart is, wat is de verstandigste en voordeligste keuze als je wilt genieten van je hobby(gamen): een nieuwe videokaart(pc) of een Xbox 360(console). Aangezien bijblijven zo duur is vindt ik een Xbox 360 de verstandigste keuze. En tuurlijk is het over een jaar misschien al mogelijk om een PC samen te stellen die krachtiger is als een Xbox 360, maar dat valt niet onder mid-end. En zoiezo is zo'n high-end PC in aanschaf veel en veel duurder dan een Xbox 360. En het zal nog minder lang meegaan ook. Als ik kijk naar de keuze of een high-end PC of een Xbox 360 voor gamen dan valt de keuze bij mij op het laatste. En als ik kijk naar de mogelijkheid voor een 2de videokaart in SLI/Crossfire dan neem ik voor dat geld liever een PS3. En als ik kijk naar de mogelijkheid om een PPU kaartje in m'n PC te zetten dan neem ik voor dat geld liever een Nintendo Revolution erbij. Want die consoles geven mij met hun exclusieve titels(en de Revolution met zijn aparte besturing) meer plezier in mijn hobby dan die 2de videokaart of dat Physx kaartje. En daar gaat het toch uiteindelijk om, het gamen en de lol ervan.

• Thunderbolt
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 24-06-2016
Ik heb destijds ook een xbox gekocht om te onkomen aan niet nog een PC upgrade. Zoals spellen als Fifa, GTA SA, biedt de xbox de uitkomst. Maar het begint nu toch weer te jeuken, wat zou het mooi zijn om een keer battlefield2 te spelen :9~ . Er gaat gewoon niks boven PC's als het op FPS aankomt, de besturing is gewoon veel lekkerder (met name aimen), en bovendien is de online multiplayer ervaring veel beter.
Maar ik moet wel zeggen, heb m'n pc nog steeds niet geupgrade, ben nog steeds zoet met de xbox.
Op de PC speel ik alleen oude FPS nu.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Dukemaster schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:44:
[...]

Je mag het een hobby noemen, en bijblijven kost geld ja. En dat is nou precies de reden waarom dit topic gestart is, wat is de verstandigste en voordeligste keuze als je wilt genieten van je hobby(gamen): een nieuwe videokaart(pc) of een Xbox 360(console). Aangezien bijblijven zo duur is vindt ik een Xbox 360 de verstandigste keuze. En tuurlijk is het over een jaar misschien al mogelijk om een PC samen te stellen die krachtiger is als een Xbox 360, maar dat valt niet onder mid-end. En zoiezo is zo'n high-end PC in aanschaf veel en veel duurder dan een Xbox 360. En het zal nog minder lang meegaan ook. Als ik kijk naar de keuze of een high-end PC of een Xbox 360 voor gamen dan valt de keuze bij mij op het laatste. En als ik kijk naar de mogelijkheid voor een 2de videokaart in SLI/Crossfire dan neem ik voor dat geld liever een PS3. En als ik kijk naar de mogelijkheid om een PPU kaartje in m'n PC te zetten dan neem ik voor dat geld liever een Nintendo Revolution erbij. Want die consoles geven mij met hun exclusieve titels(en de Revolution met zijn aparte besturing) meer plezier in mijn hobby dan die 2de videokaart of dat Physx kaartje. En daar gaat het toch uiteindelijk om, het gamen en de lol ervan.
Tis maar wat jij verstandig vind. Eind 2006 loop je al zeker achter op de pc's.... terwijl je nog jaren met je 360 verder moet. En je mist de gameplay met muis en keyboard, strategie en FPS spellen. Ik zie trouwens ook geen reden om over te stappen op een 360 terwijl je makkelijk verder kunt op mindere settings. Dat klinkt erger dan het is. Want bij consoles zullen ze ook mindere settings gebruiken voor toekomstige spellen. Geen xbox gamer die om zeurt om de graphics van Doom3 he? Zo zie je maar dat je nu niet eens met me bent, maar dat is logisch want die keuze voor 360 hangt af van je eigen voorkeuren.

• Dukemaster
CyberAmp schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:00:
[...]

Tis maar wat jij verstandig vind. Eind 2006 loop je al zeker achter op de pc's.... terwijl je nog jaren met je 360 verder moet. En je mist de gameplay met muis en keyboard, strategie en FPS spellen. Ik zie trouwens ook geen reden om over te stappen op een 360 terwijl je makkelijk verder kunt op mindere settings. Dat klinkt erger dan het is. Want bij consoles zullen ze ook mindere settings gebruiken voor toekomstige spellen. Geen xbox gamer die om zeurt om de graphics van Doom3 he? Zo zie je maar dat je nu niet eens met me bent, maar dat is logisch want die keuze voor 360 hangt af van je eigen voorkeuren.
Hardwarematig zijn de pc's de Xbox 360 dan alweer voorbij ja. Echter bij de Xbox 360 hebben we het over een console, en bij een console kan veel effectiever met de hardware gewerkt worden. Iedere Xbox 360 is tenslotte hetzelfde. Voordat PC games de Xbox 360 games dus grafisch daadwerkelijk echt voorbij streven(dus dat ze ook echt duidelijk mooier zijn) hebben we het over 2-3 jaar. Ik heb overigens ook goede hoop dat je straks ook een muis en toetsenbord op je Xbox 360 kunt gebruiken, maar dat is nog eventjes aanzien. En ik zit natuurlijk helemaal niet vast aan die Xbox 360, als ik wil koop ik over 2-3 jaar weer een nieuwe PC. Echter op dit moment of binnen een jaar een nieuwe videokaart voor mijn PC kopen heeft gewoon geen nut omdat dan een Xbox 360 voor het gamen het betere alternatief is.

• Calvin&Hobbes
CyberAmp schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:42:
[...]

Hij -de marketing guy- basht niks in zijn 'interview' van juni '05. Hij promoot de 360, zeikt de PS3 af en Nvidia meteen ook. Hij vertoont troll-gedrag. Typische marketing opmerkingen gezien als:
[...]
.
Tja als je zo gaat lezen, er staat in het artikel duidelijk dat hij verwacht dat de PS3 langzamer zal presteren omdat RSX niet unified is. Dat is natuurlijk koffiedik kijken, maar duidelijk is dat dat ATI en Microsoft een andere route nemen naar grafische pracht dan Nvidia.
Windows Graphics Foundation 2, the version of DirectX that will ship with Longhorn, will be designed around the idea that the graphics card will have unified vertex and pixel pipelines, but will not require that to be the case. Given that ATI is working with Microsoft now on unified parts on next-gen DirectX, whilst Nvidia is saying that it doesn’t think this is the best idea

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Dukemaster schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:42:
[...]

Hardwarematig zijn de pc's de Xbox 360 dan alweer voorbij ja. Echter bij de Xbox 360 hebben we het over een console, en bij een console kan veel effectiever met de hardware gewerkt worden [1]. Iedere Xbox 360 is tenslotte hetzelfde. Voordat PC games de Xbox 360 games dus grafisch daadwerkelijk echt voorbij streven(dus dat ze ook echt duidelijk mooier zijn) hebben we het over 2-3 jaar [2]. Ik heb overigens ook goede hoop dat je straks ook een muis en toetsenbord op je Xbox 360 kunt gebruiken, maar dat is nog eventjes aanzien. En ik zit natuurlijk helemaal niet vast aan die Xbox 360, als ik wil koop ik over 2-3 jaar weer een nieuwe PC. Echter op dit moment of binnen een jaar een nieuwe videokaart voor mijn PC kopen heeft gewoon geen nut omdat dan een Xbox 360 voor het gamen het betere alternatief is.
Kom op zeg. [1] - Je kan je pc fine-tunen tot je de gewenste performance krijgt. Het is maar welke opties je aanvinkt. [2] - Nee, eerder 1/2 jaar. UE3 games hebben nog steeds erg heftige screens. Ik weet zeker dat ze op pc de textures sowieso omhoog gooien in 2006. De 360 heeft een hoop demo's om de 360 hype hoog te houden (marketingsplan van Microsoft), maar erg veel speelbare spellen zijn er nog niet. Feit is dat Microsoft veel verlies heeft gehad van de vorige xbox, en ze proberen het nu zo gunstig mogelijk te maken voor de verkoop (lekker tijdens kerst). Op de pc is dat niet nodig, de hype creeren. Er zijn ook weinig demo's gemaakt van komende spellen. Dus lijkt me erg sterk je nu al weet dat het 2-3 jaar gaat duren...

• GambitRS
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013
Je moet het eigenlijk anders bekijken. Als je veel FPS spellen speelt, blijf dan je PC upgraden. Het is gewoon veeeeel prettiger om dat soort spellen op je PC te spelen, vanwege de hoge nauwkeurigheid van de muizen van tegenwoordig. Het is misschien subjectief, maar als ze ooit een console versie uitbrengen van CS source waarmee je tevens tegen PC spelers kan spelen dan is het interessant om te zien wie dat gaat winnen :+ Ik zeg niks, maar ik verwacht de PC spelers :)

Ook voor RTS spellen kan je eigenlijk alleen maar voor de PC gaan. Het is gewoon niet fijn om een RTS te spelen met een controller, gewoon omdat je dan al geen keyboard shortcuts meer hebt. Het kost je minuten tijd om je basis langzaam op te bouwen terwijl het met een keyboard en muis zo is neergezet.

Speel je echter het liefst RPG, beat em up, race, sport of andere spellen kan je makkelijk voor een console kiezen. Er komen meer spellen voor uit en de besturing van multi platform spellen wordt meestal voor de consoles ontworpen en voor de PC later afgeraffelt.

Er is ook een sociaal stuk wat je met consoles een beetje mist. Ja, tuurlijk, je kan online spelen en in een online spel tegen andere mensen praten, of je zit met een paar vrienden op de bank, maar een chatroom van IRC binnen wandelen, tegelijk op een BBS posten, een strat doorlezen en dan snel nog een clanwar spelen gaat ontzettend moeilijk op een console :) Ook MSN'en is er niet bij. En hoe goed je ook bent, met slechte hardware verlies je gewoon je wars en wordt het moeilijk om in clans mee te kunnen doen. Hoe minder je upgrade, hoe moeilijker.

Het ligt dus meer aan je portomonnee en je passies wat uiteindelijk je keuze bepaald. Heb je klauwen vol geld dan koop je beide, speel je liever met je vrienden op de bank dan zul je eerder voor de XBox gaan. Speel je het liefst online met zo veel mogelijk interactie met andere internetters en hou je veel van FPS en RTS, dan koop je die nieuwe grafische kaart.

MechWarrior || Monsters Game

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Calvin&Hobbes schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:49:

Tja als je zo gaat lezen, er staat in het artikel duidelijk dat hij verwacht dat de PS3 langzamer zal presteren omdat RSX niet unified is. Dat is natuurlijk koffiedik kijken, maar duidelijk is dat dat ATI en Microsoft een andere route nemen naar grafische pracht dan Nvidia.
En praatjes vullen geen gaatjes... PS3 is er niet eens, en wat is dat toch tegen Nvidia?? Ze zijn nu zelfs beter bezig dan ATi...laten we eerlijk zijn. Laat die man dus maar praten, hij is immers betaald om de 360 te promoten. Punt.

• Dukemaster
CyberAmp schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:59:
[...]

Kom op zeg. [1] - Je kan je pc fine-tunen tot je de gewenste performance krijgt. Het is maar welke opties je aanvinkt. [2] - Nee, eerder 1/2 jaar. UE3 games hebben nog steeds erg heftige screens. Ik weet zeker dat ze op pc de textures sowieso omhoog gooien in 2006. De 360 heeft een hoop demo's om de 360 hype hoog te houden (marketingsplan van Microsoft), maar erg veel speelbare spellen zijn er nog niet. Feit is dat Microsoft veel verlies heeft gehad van de vorige xbox, en ze proberen het nu zo gunstig mogelijk te maken voor de verkoop (lekker tijdens kerst). Op de pc is dat niet nodig, de hype creeren. Er zijn ook weinig demo's gemaakt van komende spellen. Dus lijkt me erg sterk je nu al weet dat het 2-3 jaar gaat duren...
Ik heb het over dat gamedevelopers veel effectiever kunnen programmeren voor consoles dan voor de PC, omdat iedere Xbox 360 tenslotte precies hetzelfde is en er dus het maximale uit kunnen halen. Bij een pc game moet je rekening houden met een oerwoud aan verschillende configuraties. Overigens heeft een PC ook een veel uitgebreider besturingssysteem en vaak ook andere applicaties op de achtergrond draaien, daar heeft een console geen last van. Die 2-3 jaar is natuurlijk een schatting. Als het ongeveer een jaar duurt voordat er nieuwe videokaarten en cpu's voor de PC komen, dan duurt het dus zoiezo een jaar voordat de PC de Xbox 360 hardwarematig voorbij gaat. Aangezien men tegen die tijd veel meer uit de Xbox 360 hardware kan halen(veel meer dan gamedevelopers ooit uit PC hardware kunnen halen) duurt het daarna ook nog 1-2 jaar voordat de graphics die van de Xbox 360 daadwerkelijk voorbij zullen gaan. En Microsoft heeft helemaal gen hype demo's gemaakt en bijna alle launch games zijn op verschillende evenementen speelbaar geweest. Echter dit waren juist minder goed uitziende beta versies die in eerste instantie zelfs op minder krachtige hardware draaiden.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee