donald_dick schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:51:
[...]
net zo min bij een pc
moederboard 200
videokaart 400
proc 150
geheugen 120
harde schijf 100
kast 50
beelscherm 400
toetsenboard 20
muis 40
windows licentie 349
200+400+150+120+100+50+400+20+40+349=1829euro!!! en dan heb je nog geen games
12*50=600 euro.
bij elkar toch zo'n 2429...
lekker goedkoop, zo'n pc
l
Ik vind eigenlijk ook dat je wel er alles bij moet betrekken aangezien 'n xbox 360 zonder TV niks doet.

Of 'n bezette TV. of zo'n afdankertje.
Alleen moet je dan afvragen of Die TV of PC puur voor games is of gedeeltelijk.
Dus 'n HDTV van €1000 voor 50/50% TV/Gamen houd in €500. Maar daarnaast kan die TV gedeeld worden met mede bewoners. Dus je beschikt er niet altijd over. Dus als die andere vooral mee wil TV kijken dan krijg je minder waar voor je geld dus 'n beschikbaarheid factor 50/50 is 2 dus toch die €500 wordt dan €1000,- ivm beschikbaarheid van die TV.
PC dito is die gedeeld? dus ook ten alle tijde beschik baar en wanneer je maar wilt en gebruik je dat ook voor veel andere dingen. Dan is het eigenlijk vooral die G-kaart het verschil.
Moet je met velen 'n PC delen krijg je ook weer zo'n beschikbaarheid factor.
Voor PC geld dit dus ook is die PC puur voor gamen bij voorbeeld zo'n alienware ding met monitor dan is dat €3500 of meer puur voor gamen.
Daarnaast zijn er zoveel pro en con's op heel veel vlakken en kunnen individueel Pro's ook con's zijn en visa versa. Zoals Dat de console 'n fix platform is is 'n pro en 'n con afhankelijk wat je belangrijk vind. En dat is maar één punt van de vele.
Wij hier moeten veel PC's en paar TV's delen. nogal console loos.
1x PS1 vs 6 PC
8500,9500pro 9600Pro 2 x Ti4200 1x onboard
4x P4, K7, Cellie
Er zijn meer PC dan mede bewoners dus geen gedeel. PC worden gebruikt voor van alles.
Dus voor mij is het G-kaart vs console. Ook voldoende TV aanwezig.
Je kan zien dat we nogal PC minded zijn.
Nog een ander plus punt voor PC games is dat games ontwikkeld worden op PC. Dus ideaal mod platform. Voor de een heel belangrijk voor de ander niet. 'N punt die voor mij wel van belang is.
Ikzelf vind dat Xbox 360/PS3 vs PC echt appels en peren en is vooral afhankelijk van de individuele situatie van iedereen en hun preoriteiten en voorkeuren.
Daarnaast geld voor enkelen Console VS G-kaart. Als je naar de rand voorwaarden zoals de TV keuze en situatie, xbox live, game meerprijzen kijkt en bij kosten wat naatuurlijk ook belangrijk zijn en toch ook betaald moeten worden horen die daar ook bij maar maakt het weer 'n stuk complexer.
Dus wat beter is en prijs bewuster? ik ben sowieso niet zozeer gefixeerd op prijs voor mij scheeld het niet veel. Dus ik kies voor 'n Dikke G-kaart.
Mijn PC staat in de woonkamer en natuurlijk wil iedereen effe daarop zodat mijn PC niet regelmatig beschikbaar is nou dat heb ik opgelost omdat ik nu 3 PC heb. In de woonkamer dus altijd eentje beschikbaar. Zonder naar de Pc boven te rennen

3 PC geschikt voor gamen en voor algemeen gebruik.
Soms ben ik op ze alle drie bezig hoezo dual core nodig ik heb drie cores met 'n Pc er aan en monitors.
Daarnaast zijn e rook nog onderlinge verschillen tussen xbox360 en PS3.
Dus ik heb 3 jaar de tijd om 'n Xbox te kopen en 8 jaar voor die PS3 aangezien ze pas goed tot hun recht komen in hun eind fase als de dev het onderste uit de kan kunnen halen.
Dus ik verwacht eigenlijk veel van 'n console game in 2011 aangezien de PS3 de beter spect's heeft en SMP development al dan lang ingeburgerd is onder de dev's. Die kennis vloeid door cross platform ook naar de PC gaming markt. zoals de novodex Phyiscs API voor PC en nextgen consoles.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K