Toon posts:

Keus: XBOX 360 of videokaart voor de PC

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.886 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vandread
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15-10 13:39
martijn_tje schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:58:
Een TV bijvoorbeeld is van zich zelf al zo wazig dat er helemaal geen AA en AF nodig zijn.
*kuch* We hadden het daarom ook over HDTV ;)
x-man schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:10:Je hebt het wel over een console die in begin 2000 op de markt is gekomen.
Xbox 1 werd gereleased op 15 November 2001... bij lange na niet begin 2000 :+
Al die xdoos fans verdraaien ook alle feiten continu >:)

Wil je trouwens de xbox360 met een vga kaart vergelijken moet je wel de normale (399e?) en niet de SKU versie nemen (299e?) ... anders heb je
-geen hdd (voornaamste reden)
-geen hd-av kabel (dus dan gaat je hele hdtv argument meteen ook niet op ;))
-geen ab :+
-geen wireless controler
Kortom 299 e xbox360 kopers zijn losers *BIG WINK* ;)
Wel maf dat die in dollars hetzelfde bedrag is.. en dus goedkoper!

Iedereen die over de kracht van de xbox360 zit te lullen en op een normale tv gaat spelen... shut up... je resolutie en kwaliteit gaat gewoon vet achteruit want die worden gedownsampled naar 480(i) (standaard tv res's) :+

Hardware vergelijking: de hele xbox360 is geoptimaliseerd op specifieke resoluties. Iets anders zoals een vga kaart wel kan kan die niet.
Xdoos is dus natuurlijk goedkoper! En daarom is het dus ook oneerlijk te vergelijken, je kan er namelijk ook geen ruk meer mee... ik wil echt niet me emailtjes op een xbox aflezen ofzo... fotoshoppen is ook hopeloos en webdevven... ik wil het niet weten allemaal. Je resolutie veranderen hooooo maar etc. Wat doen al die xbox freaks heir eigenlijk... help... ga lekker naar het games forum... je hoort hier niet te komen!!! Dit is teritorium van de tweakerts die wel wat met hardware willen hebben te maken :o
Je blijft een pc vergelijken met een console.... een veel veelzijdigere machine met een veel eenzijdigere machine...

Pssst Tesla kopen?

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16:17

XanderDrake

Genetics is the key

x-man schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:21:
Daarom ook de XBOX360 vs Videokaart. Je gaat immers (mogelijk) dezelfde games spelen de komende jaren. Dus als je toch al bijvoorbeeld een DOOM4 fan bent, waarom zou je er niet over nadenken een XBOX360 te halen?
Doom4, Quake4, Halflife 3, FarCry2, ect ect... Het zijn allemaal FPS's. Oftewel, nee ik zou er niet over nadenken. Geef mij maar Buro + PC + Muis bij die games.

Ook echt grote hits van het moment, zoals WoW, het zijn volgens mij geen consolegames. Als er ooit een Diablo 3 uit komt, dan is dat ook geen console game. Flightsims, ook geen consolegames. Laatste Myst ook geen console game.

Ik herhaal: verschillende markten, verschillende platforms

Xeon E5 2680 v2 - Huanan X79 Gaming - 24GB QuadChannel - Gigabyte 1080Ti OC - WD Blue 3D 1TB SSD
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Dutch_Razor
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 13:04
(ik heb t hele topic niet gelezen srry tis een beetje laat)

Maargoed, ikzelf heb een PS2 en een PC, maar ik gebruik de PS2 bijna nooit.

Ten eerste vind ik FPSen met een controller niet zo goed gaan (ok je hebt logitech muizen voor de PS2 maartoch), en de graphics zijn op de PC veel beter. (Battlefield 2 > BF2: Modern Combat).

Nu zullen de next gen graphics wel beter zijn dan die van de pc's nu, maar over een jaar ofzo zullen ze waarschijnlijk gelijk zijn en over 2 jaar zijn die van de pc misschien weer beter, zo ging het met de huidige generatie consoles ook.

Je hoeft eigenlijk ook niet elk jaar een nieuwe graka te kopen, een vriend van me heeft een 9700 Pro van 3 jaar oud en daar kan ie nog steeds goed mee spelen.

Dus ikzelf zou voor de nieuwe vidkaart gaan maar ieder zn smaak zullen we maar zeggen.

• martijn_tje
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 26-09 21:42
Vandread schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:56:
[...]

En weg is je prijsvoordeel met een xbox ;)

Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

• Thamart
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 30-12-2005
[...]

[...]

Wil je trouwens de xbox360 met een vga kaart vergelijken moet je wel de normale (399e?) en niet de SKU versie nemen (299e?) ... anders heb je
-geen wireless controler

Iedereen die over de kracht van de xbox360 zit te lullen en op een normale tv gaat spelen... shut up... je resolutie en kwaliteit gaat gewoon vet achteruit want die worden gedownsampled naar 480(i) (standaard tv res's) :+

Hardware vergelijking: de hele xbox360 is geoptimaliseerd op specifieke resoluties. Iets anders zoals een vga kaart wel kan kan die niet.
Xdoos is dus natuurlijk goedkoper! En daarom is het dus ook oneerlijk te vergelijken, je kan er namelijk ook geen ruk meer mee... ik wil echt niet me emailtjes op een xbox aflezen ofzo... fotoshoppen is ook hopeloos en webdevven... ik wil het niet weten allemaal. Je resolutie veranderen hooooo maar etc. Wat doen al die xbox freaks heir eigenlijk... help... ga lekker naar het games forum... je hoort hier niet te komen!!! Dit is teritorium van de tweakerts die wel wat met hardware willen hebben te maken :o
Je blijft een pc vergelijken met een console.... een veel veelzijdigere machine met een veel eenzijdigere machine...
*kuch kuch kuch* Daarom vergelijken we ook geen PC met een Console, maar de aanschaf van de zoveelste nieuwe videokaart tov een console/360.

Ofwel: die mailtjes lezen, photoshoppen etc., dat kun je nog allemaal op je PC met een videokaart die wat ouder is en geen update nodig heeft van 200 tot 500 pleuro. Het gaat om het NU investeren in een nieuwe -game- videokaart of de aanschaf van een 360 met een oppermachtige GPU. Die overigens misschien over 1 of 2 jaar wordt ingehaald door PC technologie GPU's, maar men vergeet te zeggen dat die dingen dan nog totaal ONBETAALBAAR zijn, die beginnen op 700 Euro en zakken pas na een jaar richting de 400-500 Euro en nog veel later pas op het niveau waar we nu over spreken...

Dit is een forum over videoplanken. Vandaar kan dit topic hier perfect. Enige is dat jij je er klaarblijkelijk aan stoort. Het ook fijn vindt als iemand je bijstaat in je gemis aan muis en da's fijn dat je zo emotioneel reageert. Gezien er genoeg mensen hier posten, vinden anderen het wel interessant. Vind je jezelf hier niet meer, moet je niet meer posten. Dat was toch ook jouw advies voor mij in het GTO2 topic? Ook een XBOX gebruiker is hardware :P ;) |:( en een modchip is ook het aanpassen van je hardware :)

Ofwel, lees nog de titel van het topic eens door. Niet PC tov console, dat is ook een onzinnige vergelijking. Die PC heb je toch al staan. Het gaat om keus: nieuwe kaart of console

• Vandread
Maar dan is de vergelijking voor mij: "XBOX360+ HDTV vs videokaart" aangezien op mijn 37 cm tv echt gewoon NIETS te zien is van al dat moois >:) (bij een tv zit je zowiezo verder weg dus dan word het helemaal zo'n drama, verrekijker heb ik trouwens nog wel :7 )
En voor dat geld kan ik me gpu nog 4 keer upgraden 8)7

Of voor dat geld kan ik zelfs nu 2x 7800GT kopen en dan zit ik op hetzelfde prestatievlak met mijn AMD64 @ 2800mhz (en ga nou niet die mhzen vergelijken :X ) Een SLI mainboard heb ik toch al en m'n voeding zal het ook net aan trekken ;) (en anders heb ik nog wel een extra voedinkje liggen ;))
Dat ik dan een 24" tft koop is natuurlijk voor webdevven etc dus dat hoort niet bij dit "gpu vs xdoos budget" want de rest van de pc word toch niet meegerekend in de vergelijking :Y)

Kan je die persoonlijke aanvallen voor je laten? danku :)
Het xbox topic staat trouwens in een games forum... software dus :+
En die 700 euro? De duurste 7800GTX kost € 572,- en de goedkoopste € 469,95.

[Voor 37% gewijzigd door Vandread op 18-10-2005 10:29]

Pssst Tesla kopen?

• Cyberamp
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-09 17:09

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ben ik nu de enige die dit imho een serieus zinloze discussie vind... :X

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• Vandread
CyberAmp schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:34:
Ben ik nu de enige die dit imho een serieus zinloze discussie vind... :X
Nope, maar ik vind het wel grappig :+

Pssst Tesla kopen?

• Thefirstikke
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 20:10
Discussie is voor sommige misschien zinloos, maar het kan je ook aan het denken zetten. De pc waarop ik nu werk is inmiddels zo'n 5 a 6 jaar oud, dus ik ben logischerwijs opzoek naar een nieuwe computer. De pc die ik had samengesteld moest totaal zo'n 1400 euro kosten. Veel geld, en het grootste gedeelte van het bedrag zit dan ook in het feit dat ik er ook mee wil gamen. Nadat ik de boel eens even goed op een rijtje had gezet, vond ik het meer en meer zinloos om zo'n enrom bedrag in een pc te investeren waar ik net 'n jaartje goed mee kan gamen. Met pc games blijf je upgraden. Elk nieuw spel dat uitkomt maakt gebruik van de allerlaatste technieken en mogelijkheden, en zodoende blijf je dus geld uitgeven om je pc bij de tijd te houden, terwijl je voor internetten/textverwerken/proggen maar eens in de 3 of 4 jaar geld in een nieuwe pc hoeft te investeren.

Ik heb voor mezelf besloten om een goede prog/dev/internet bak te kopen voor zo'n 600 euro. Voor de nodige ontspanning heb ik een gamecube aangeschaft. Eind volgendjaar kijk ik wel welke next-gen console als beste uit de bus is gekomen.

• HaseMike
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Thefirstikke schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:59:Ik heb voor mezelf besloten om een goede prog/dev/internet bak te kopen voor zo'n 600 euro. Voor de nodige ontspanning heb ik een gamecube aangeschaft. Eind volgendjaar kijk ik wel welke next-gen console als beste uit de bus is gekomen.
Voor internet/office en dergelijk heb je zat aan een pc van zo'n 290 euro :)
(all-in-one bordje/sempron/512mb/harddisk/brander, meer dan zat)

En inderdaad ik zat eens te kijken wat een upgrade naar een top pc mij kost, daar kan ik met gemak 4 xbox360's voor kopen. Dus nog even wachten tot december om te zien of die 360 op een monitor kan worden aangesloten en hoe het beeld eruit ziet bij de nieuwe games.

top pc : sli,2x7800gt,3800-x2,enz ruim over de 1800 euro. waaaa

[Voor 6% gewijzigd door HaseMike op 18-10-2005 12:29]

• stoney_toney
  • Laatst online: 15-10-2006
beetje vaag allemaal volgens mij heeft MS gezegt dat 1 van die core's al gebruikt wordt voor ondersteuning aan de GPU dus dan blijven er nog 2 over maar een console en een pc gebruiken hun hardware totaal verschillend

ik heb ook gelezen dat mensen zeggen dat de graphics van console spellen niet beter worden kijk eens naar de eerste generatie ps1 spellen (final fantasy 7) en de laatste (final fantasy 9) kijk eens naar halo 1 en dan naar halo 2 daar zit echt wel veel verschil in

maar ik vindt persoonlijk dat de verglijking pc-xbox niet echt op gaat kijk naar halo1 op de xbox draait dat op 64 MB ram op de pc op 256 MB

en waarom zijn mensen verbaast als de 5 jaar oude ps2 moet laden tussen doorbij GTA san andreas (bij de xbox hoeft dat trouwens niet _/-\o_ )

maar op naar de keuze die is moeilijk voor mij omdat ik een ps2, xbox en een pc heb ik ben gek op console gaming (lekker makkelijk geen gezeik) maar pc gamen vind ik ook leuk (meestal betere graphics, muis en toetsenbord, een converter voor xbox schiet voor mij niet op wel eens geprobeerd maar blijft hetzelfde reageren als je joypad 8)7 )

daarbij komt dat als ik van de mooie graphics wil genieten ik ook een HDTV moet kopen (1932+399=2331 |:( )anders is het verschil tussen mijn huidige box en de nieuwe minimaal zelfde voor mijn pc als ik een nieuwe GPU wil hebben moet ik mijn hele pc weer upgraden (1200 tot 1600)

en ik heb de andere next gen's nog niet eens gezien ik wacht wel en maak dan mijn keuze nieuwe GPU heb ik nog niet nodig mijn 9800 pro doet het nog prima in bf2

maar als ik nu zou moeten kiezen ga ik toch voor een nieuwe GPU (heb geen geld voor een HDTV en wil dan toch de 1024 versie hebben en die verkopen ze voorlopig nog niet in nederland)

athlon xp 3200+, ati 9800pro 256mb, 1024 mb pc3200 uitgebreide specs

• x-man
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13-10 16:30

x-man

Proud newbie!

Thefirstikke schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:59:
Discussie is voor sommige misschien zinloos, maar het kan je ook aan het denken zetten. De pc waarop ik nu werk is inmiddels zo'n 5 a 6 jaar oud, dus ik ben logischerwijs opzoek naar een nieuwe computer. De pc die ik had samengesteld moest totaal zo'n 1400 euro kosten. Veel geld, en het grootste gedeelte van het bedrag zit dan ook in het feit dat ik er ook mee wil gamen. Nadat ik de boel eens even goed op een rijtje had gezet, vond ik het meer en meer zinloos om zo'n enrom bedrag in een pc te investeren waar ik net 'n jaartje goed mee kan gamen. Met pc games blijf je upgraden. Elk nieuw spel dat uitkomt maakt gebruik van de allerlaatste technieken en mogelijkheden, en zodoende blijf je dus geld uitgeven om je pc bij de tijd te houden, terwijl je voor internetten/textverwerken/proggen maar eens in de 3 of 4 jaar geld in een nieuwe pc hoeft te investeren.

Ik heb voor mezelf besloten om een goede prog/dev/internet bak te kopen voor zo'n 600 euro. Voor de nodige ontspanning heb ik een gamecube aangeschaft. Eind volgendjaar kijk ik wel welke next-gen console als beste uit de bus is gekomen.
Ja precies, die overweging heb ik ook gemaakt toen ik m'n pc upgrade en bij de aanschaf van m'n laptop. Ik had er toen voor gekozen om ati 9000pro all-in-wonder kaart gewoon in m'n nieuwe pc te gebruiken. Meer heb ik op dit moment toch niet nodig met standaard prog/internet/photoshop. Heeft me een boel geld bespaart. Ik snap niet dat sommige users dit een zinlose discussie vinden. Dan reageer je toch niet?
[...]

[...]

-geen wireless controler

Ik had het over de PS2 (lezen).

Ik heb het ook over de 399 euro versie. Niemand met een gezond verstand koopt de goedkopere versie.

Wat nou downsamplen? Het gaat hier om de console en NIET over het beeldscherm. Ik kan m'n PC ook aansluiten op m'n tv..en nu?

We vergelijken dan ook XBOX360 met een Videokaart. Kun jij echt webdevven op je videokaart? *Kijkt naar z'n videokaart* Snap niet waarom ik de rest van de PC nodig heb dan? 8)7

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• Vandread
x-man schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:51:
[...]
Ik had het over de PS2 (lezen).

Ik heb het ook over de 399 euro versie. Niemand met een gezond verstand koopt de goedkopere versie.

Wat nou downsamplen? Het gaat hier om de console en NIET over het beeldscherm. Ik kan m'n PC ook aansluiten op m'n tv..en nu?

We vergelijken dan ook XBOX360 met een Videokaart. Kun jij echt webdevven op je videokaart? *Kijkt naar z'n videokaart* Snap niet waarom ik de rest van de PC nodig heb dan? 8)7
PS2... waar hebben we het over, die is totaal niet te vergelijken met de xbox360 gezien de initiele prijs en overige omstandigheden ^_^
Als je je pc op de tv aansluit heb je ook bagger beeld wat dus ook niet acceptabel is :P
Je koopt die xbox toch omdat alles zo mooi is? :Y) Anders kan je netzo goed de oude gebruiken die nog goedkoper is of zelfs gewoon je oude pc :+ Het gaat wel degelijk over de overige omstandigheden, het een kan niet zonder het ander :7

Ook moet je inzien wat je *nu* hebt en of je die "investering teniet wilt doen door een andere "game machine" te gebruiken. Je kan trouwens ook allebei gewoon doen en aansluiten op een mooie tft ipv tv ^^ wat is nou 400 euro als je er toch zolang plezier van hebt :D en zoals thamart en zo tactisch zegt: illegale games kan je ook goed krijgen dus waarom zou het meer kosten :+

[Voor 27% gewijzigd door Vandread op 18-10-2005 13:07. Reden: hmmm wat een heerlijk topic]

Pssst Tesla kopen?

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:17
De xbox360 kun je met de daarvoor bestemde kabel ook gewoon op een pc monitor aansluiten. Dus hoezo de disussie over een HDTV?
Thefirstikke schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:59:

_/-\o_ Dit is dus precies wat ik ook al eerder aankaarte (en ook ga doen door straks een xbox360 te kopen), maar blijkbaar leest men er overheen :P
Dutch_Razor schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:10:
(ik heb t hele topic niet gelezen srry tis een beetje laat)

Je hoeft eigenlijk ook niet elk jaar een nieuwe graka te kopen, een vriend van me heeft een 9700 Pro van 3 jaar oud en daar kan ie nog steeds goed mee spelen.

Dus ikzelf zou voor de nieuwe vidkaart gaan maar ieder zn smaak zullen we maar zeggen.
Ik heb dus een 9700PRO en daarmee kun je dus niet meer fatsoenlijk gamen! Check mijn eerdere posts maar eens.

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• Thamart
Vandread schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:16:
Maar dan is de vergelijking voor mij: "XBOX360+ HDTV vs videokaart" aangezien op mijn 37 cm tv echt gewoon NIETS te zien is van al dat moois >:) (bij een tv zit je zowiezo verder weg dus dan word het helemaal zo'n drama, verrekijker heb ik trouwens nog wel :7 )
En voor dat geld kan ik me gpu nog 4 keer upgraden 8)7

Of voor dat geld kan ik zelfs nu 2x 7800GT kopen en dan zit ik op hetzelfde prestatievlak met mijn AMD64 @ 2800mhz (en ga nou niet die mhzen vergelijken :X ) Een SLI mainboard heb ik toch al en m'n voeding zal het ook net aan trekken ;) (en anders heb ik nog wel een extra voedinkje liggen ;))
Dat ik dan een 24" tft koop is natuurlijk voor webdevven etc dus dat hoort niet bij dit "gpu vs xdoos budget" want de rest van de pc word toch niet meegerekend in de vergelijking :Y)

Kan je die persoonlijke aanvallen voor je laten? danku :)
Het xbox topic staat trouwens in een games forum... software dus :+
En die 700 euro? De duurste 7800GTX kost € 572,- en de goedkoopste € 469,95.
Wie heeft er tegenwoordig nu nog een 37 cm tv... Volgens mij hebben de meeste moderne mensen tegenwoordig min. een 55 cm tv, laat staan de breedbeeld TV die enorm veel verkocht is en de huidige platte schermpjes. Als iemand een game speelt met een console op een TV, kun je best op 1,5 tot 2,5 meter zitten hoor, de andere kant met de verrekijker is weer een btje onzinnig overdreven.

Daarnaast, als je een oudere computer hebt met een oudere videokaart, dan upgrade je in veel gevallen ook je monitor, aangezien je nog een CRT beeldscherm hebt of één van de eerdere TFT's met een hoog aantal ms. De investering voor een beeldscherm blijft veelal. Je mag 'em van mij meenemen hoor in je berekening, maar neem 'em dan ook mee voor de PC.

Verder, die aanschaf voor bijv. de Sony monitor/HDTV geeft je direct scherper beeld voor digitale televisie, toekomstgericht met HDTV, monitor voor je PC en dus ook beter beeld voor de 360.

Zou het dus ff alleen houden op de vergelijking 360 en de nieuwe videokaart, anders heb je -tig opties van TV's en monitoren wat een enorm oerwoud geeft van mogelijkheden. Evenals de monitor die je dan voor andere zaken zou kopen dan gamen, dan wil ik ook graag een getekende verklaring van je dat je nooooooiittt op die monitor zult gamen. Kom op, die HDTV gebruik je nl. ook voor andere dingen dan gamen, dus dan is mijn verklaring: de HDTV die koop ik toch al om TV te kijken. Die moet je dus niet meenemen in de vergelijking. Punt uit klaar zijn we met die monitor en TV.

Als je dit al persoonlijke aanvallen noemt. Ik constateer enkel en geef je eigen acties weer, evenals je mij bepaalde verzoeken doet is het omgekeerd ook zo. Lijkt me fair.

De duurste videokaart kost nu richting de 600 Euro idd. Wat was die prijs toen hij net uitkwam? En wat zal de prijs van de nieuwste videokaarten zijn die in de toekomst verschijnen? Aan m'n water te voelen zit je straks wel degelijk op die 700 pleuro.

• -Markster-
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 12:24
Geen van beide, wachten op de ps3, dat is wat ik ga doen :9

Anoniem: 91868

-Markster- schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:32:
Dus jij gaat gewoon een hele lange tijd niet gamen :+

• Thamart
GoldenSample schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:15:
[...]

ik heb al een PC, die gebruik ik voor meer dan gamen, stel dat ik een X800GTO2 er bij koop van 220 euro en dan is mijn pc geschikt om te gamen dan is dat toch voordeliger dan 300 eruo voor een Xbox? of zie ik dit nu verkeerd?

[...]

mooi, daarom koop ik dus geen Xbox

[...]

tjoh wat is er nu duur een GPU van 220 euro of een Xbox van 300 euro?
mijn pc up-grade ik naast de video kaart ook, ik koop geen nieuwe processor en meer geheugen omdat alleen games anders sloom worden maar omdat ik mijn systeem ook in het raren, encoden, rippen (in de toekomst multitasken) etc. sneller wil hebben.

en over dat modder gooien, jij vind van niet, in het X800GTO2 topic vond een modje van wel, is dat niet iets om je bij aftevragen of je het wel goed doet?
verder worden mensen kwaad omdat je een topic kaapt.
daar naast lees ik in jouw post een gevoel dat je neerkijkt op 'sukkels' die een dure GPU kopen, zo een arrogante houding wekt irritatie op, jij zegt dat je beter een Xbox kan kopen en dat je een sukkel bent als je een dure GPU koopt (je zegt het niet letterlijk maar je wekt sterk de sugestie dat). Daarmee lok je het dus uit.

Ik oordeel niet over wat nu een betere aanschaf is, ik kan alleen concluderen dat voor mij een dure GPU veel aantrekkelijker is...

[...]

mensen vergeten dat je mag upgraden, als je een Xbox hebt, zit je bijv. 5 jaar aan die kwaliteid grafix vast, bij een PC heb je de mogelijkheid om die te verbeteren.

daarnaast geeft de Xbox360 straks inderdaad voor minder geld mooier beeld, maar over 1.5 jaar zijn de rollen omgedraaid en over 3 jaar totaal...

verder kan ik je vertellen dat een dual 7800GTX echt wel beter is dan de 'GPU' in de Xbox, het totaalplaatje maakt de Xbox wel de betere game machine voor zijn geld maar zie bovenstaande punten, en hoe je er bij komt dat een AMD X2 4400+ dual 7800GTX en een berg snel ram hopeloos verouderd zijn mag je mij vertellen (om het maar even over de RSX in de meenik playstation te hebben, dat is een 7800GTX met een wat hogere Clock en meer pipes... oftewel, de zelfde generatie maar net wat beter hoezo verouderd?)
De GTO2 kost idd iets minder dan de standaard 360 bij de release. Het gaat hier ook niet enkel om die specifieke kaart, maar de prijzen die normaal variëren tussen de 200 tot 500 Euro. In het ene geval iets goedkoper in het andere iets duurder. Je spreek hier over 75 Euro meer, waar je naast de GPU nog een hele lading extra hardware krijgt. Eigenlijk een complete computer, maar dan met standaard een meer gelockte omgeving.

Een mod is overigens ook maar iemand met een subjectieve beoordeling, die wellicht de figuren achterna loopt die nogal snel bang zijn als iemand iets zegt over hun ding. Een mod is geen god en ook zeker niet alwetend. Dus nee in deze heb ik mezelf weinig afgevraagd aangezien ik een simpele vraag stelde en mensen er overheen buitelden alsof hun 't leven werd afgenomen. Ik kaap daarbij overigens niks, stel een vraag, komt een reactie op en zoals het met reacties gaat, reageer je er weer op. Als ik niet letterlijk zeg dat iemand een sukkel is, dan zeg ik dat dus niet. Als iemand anders dat er in ziet, is het dan ook daadwerkelijk zo? Tekst komt nog wel eens anders over he. Daarnaast, volgens mij is het in het dagelijkse leven ook nog steeds zo en gelukkig maar, zolang er geen hard bewijs is dat je iets fout hebt gedaan kun je er ook niet voor bestraft worden. Misschien is het meer dat korte lontje dat veel mensen in ons land hebben tegenwoordig :*)

Voor jou een duurdere GPU dus aantrekkelijker! Mooi dat je erachter bent. Er zijn vele anderen die er anders over denken en da's toch het leuke van deze wereld, niet?! Het is voor mij ook telkens weer de vraag. Het hangt nl. helemaal af van de uiteindelijke games die er op een platform verschijnen, hoe duur de console is en of het ding een beetje modbaar zal zijn. Dus wacht jij op je GTO2 en hoop je dat je niet één van de weinigen bent van wie die 4 nog gelockte pipelines niet kapot zijn en wachten vele consoleliefhebbers op 2 december als de 360 gelanceerd wordt ;)

• Thamart
-Markster- schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:32:
Tja, dat kan je doen. Gezien het verleden van Sony, grote beloftes grafisch gezien voor PS1 en PS2, demofilmpjes die later niet meer waar konden worden gemaakt, veel gehype met grote cijfers voor GPU, CPU en weet ik allemaal nog wat meer, te laat leveren, niet kunnen leveren door lage productie aantallen (zie PSP wederom... hoe kan het gebeuren)... Nog maar niet gesproken over het feit dat MS meer kapitaal heeft om de XBOX vanaf de start enorm te subsidiëren, geziens Sony's financiële structuur gaat dat moeilijk worden. Ofwel verwacht voor de PS3 (mede door nieuwe technieken waarvan je jezelf moet afvragen of die het zeker gaan worden/maken op korte termijn zoals de Blue Ray handel) een veel te hoge prijs bij de launch. Zeker niet in de buurt van de 299 of 399 Euro van de 360

Ik word er persoonlijk niet vrolijk van! Ben zeker wel benieuwd naar die console, maar gezien het feit dat Sony reeds een hele lange tijd heeft kunnen oefenen tot en met de PS2 in de consolewereld en Microsoft die zo even in 2001 een betere concurrent neerzet voor de PS2 met de XBOX, met voldoende productie om te kunnen leveren etc etc is voor mij de PS3 eigenlijk al uit zicht! Nu met de presale actie zijn de heren van MS weer slim bezig en denk dat men zelfs in Azië straks rond de feestdagen overdenkt: of nu de beste graphics en goede games met de nieuwe xdoos of nog tijden wachten op vage en loze beloftes van Sony... Dat wordt uitermate interessant!

• Thamart
DarkShadow schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:02:
Ik merk bij mezelf dat ik vooral de xbox gebruik als mediacenter met xbmc, spelletjes vind ik trouwens wel relaxed, maar ik heb de xbox in een speciaal ingerichte kamer staan, vooral voor films met vrienden en vriendin, en daardoor zit ik er in mn eentje haast nooit, met als gevolg dat ik nauwelijks daarop spellen speel (vind het wel leuk verder hoor).

Mn pc gebruik ik daarentegen wel enorm veel, niet dat ik de spellen zoveel beter vind, maar wel omdat ik daarop World of Warcraft kan spelen, daarnaast speel ik eigenlijk niets meer :P
Juist met anderen zit ik veel te gamen, 's avonds een spelletje met de vriendin, in het weekend met de kameraden, nog een doos erbij aan met een 2e tv, helemaal te gek met 4 man! Op de PC zit ik meestal in m'n eentje ;)

• Thamart
GoldenSample schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:15:
mensen vergeten dat je mag upgraden, als je een Xbox hebt, zit je bijv. 5 jaar aan die kwaliteid grafix vast, bij een PC heb je de mogelijkheid om die te verbeteren.

daarnaast geeft de Xbox360 straks inderdaad voor minder geld mooier beeld, maar over 1.5 jaar zijn de rollen omgedraaid en over 3 jaar totaal...

verder kan ik je vertellen dat een dual 7800GTX echt wel beter is dan de 'GPU' in de Xbox, het totaalplaatje maakt de Xbox wel de betere game machine voor zijn geld maar zie bovenstaande punten, en hoe je er bij komt dat een AMD X2 4400+ dual 7800GTX en een berg snel ram hopeloos verouderd zijn mag je mij vertellen (om het maar even over de RSX in de meenik playstation te hebben, dat is een 7800GTX met een wat hogere Clock en meer pipes... oftewel, de zelfde generatie maar net wat beter hoezo verouderd?)
Ik mag hopen dat als je upgrade voor je PC dat je ook een aantal jaren het spul wil houden. Of upgrade je om het jaar? Je vergeet zelf dat door het constante upgradeproces in de PC industrie veelal de kaarten helemaal niet tot hun max geprogrammeerd worden binnen die korte tijdsspanne aangezien er alweer een volgende kaart is. Het grappige bij consoles is dat uiteindelijk men juist door dezelfde structuur zelfs na een aantal jaren nog weer mooiere graphics eruit weet te pompen omdat ze het programmeren ervan door en door kennen. Na 5 jaar zit je gemiddeld genomen ook echt tegen het eind van de looptijd aan, maar dan is er ook weer een nieuwe console. De tijd dat je met mindere graphics zit is dus erg kort te noemen.

Over 1,5 jaar zijn de rollen alleen omgedraaid als je heel erg diep in je buidel gaat tasten voor een nieuwe GPU voor je PC. Dan hebben we het waarschijnlijk over kaarten van 500 Euro of meer. Mainstream zijn die kaarten pas weer een hele tijd later en dan betaal je nog die 200 tot 300 Euro.

Tja een DUAL 7800 GTX, hoor je het jezelf zeggen... Je spreekt hier zo ff over 1.000 Euro. Als ik dat even tegenover de kostprijs van een 360 zet, dan zijn er maar heel erg weinig mensen die dat er voor over hebben, laat staan kunnen betalen. Om ook de rest van de door jou aangehaalde hardware verder maar ff links te laten liggen. In dat geval gaat iedereen voor de 360 anders is men direct failliet :)

• Thamart
martijn_tje schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:58:
Mag ik ook nog even een duit in het zakje doen

Als je graag op internet speelt zal je wel aan een PC moeten. Zelfs mensen die zich als gamer voor doen en daarom een hekel hebben aan alles wat op een PC lijkt moeten dan aan de PC. Een console en een game only machie. Een PC is een alleskunner. Voor sommige dingen is darom veel meer moeite nodig om ongeveer het zelfde resultaat te krijgen.

Een TV bijvoorbeeld is van zich zelf al zo wazig dat er helemaal geen AA en AF nodig zijn. Een computer monitor daar en tegen vereist een veel hogere resolutie (veel meer stress op de vga) en een hoop AA en AF om een vergelijkbaar vriendelijk voor het oog beeld te krijgen. Waar overigens nog steeds vele malen meer detail in te onderscheiden is. (al die AA en AF vind ik onzin 2x is zat, ik hou van een lekker scherp beeld) En over aa voedoe 4/5 kaarten en m'n trouwe tnt2 konden het ook al.
Uhm hoezo als je graag op het internet speelt? De XBOX heeft de officiële versie XBOX live waar je online kunt gamen, content kunt downloaden etc. en wil je gratis online gamen, dan pak je toch XBConnect? Heb het zelf al geprobeerd en ervaring is hetzelfde hoor. Zo niet beter, aangezien connectie opzetten een eitje is. Headset erop en hop gaan.

• Thamart
Vandread schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:56:
[...]

Enkel ter verduidelijking:
GDDR3 is videogeheugen... :z voor de rest is de bouw nogal lastig te vergelijken met een pc.
Even vergeten dat MS ook PC Games maakt en gewoon gaat voor een groter marktaandeel... dus pc games EN xbox games *Bill goes for gaming world domination* :+

Wat zo jammer is van die xbox is dat ik hem niet zakelijk kan kopen en al m'n pc onderdelen wel O-) Ben grotendeels gesponsord >:)
En waarom zou je die XBOX niet zakelijk kunnen kopen? Eigen zaak? Kan best hoor, zelfs hier met een reclamebureau ;)

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Thamart schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:55:
[...]

Ik mag hopen dat als je upgrade voor je PC dat je ook een aantal jaren het spul wil houden. Of upgrade je om het jaar? Je vergeet zelf dat door het constante upgradeproces in de PC industrie veelal de kaarten helemaal niet tot hun max geprogrammeerd worden binnen die korte tijdsspanne aangezien er alweer een volgende kaart is. Het grappige bij consoles is dat uiteindelijk men juist door dezelfde structuur zelfs na een aantal jaren nog weer mooiere graphics eruit weet te pompen omdat ze het programmeren ervan door en door kennen. Na 5 jaar zit je gemiddeld genomen ook echt tegen het eind van de looptijd aan, maar dan is er ook weer een nieuwe console. De tijd dat je met mindere graphics zit is dus erg kort te noemen.

Over 1,5 jaar zijn de rollen alleen omgedraaid als je heel erg diep in je buidel gaat tasten voor een nieuwe GPU voor je PC. Dan hebben we het waarschijnlijk over kaarten van 500 Euro of meer. Mainstream zijn die kaarten pas weer een hele tijd later en dan betaal je nog die 200 tot 300 Euro.

Tja een DUAL 7800 GTX, hoor je het jezelf zeggen... Je spreekt hier zo ff over 1.000 Euro. Als ik dat even tegenover de kostprijs van een 360 zet, dan zijn er maar heel erg weinig mensen die dat er voor over hebben, laat staan kunnen betalen. Om ook de rest van de door jou aangehaalde hardware verder maar ff links te laten liggen. In dat geval gaat iedereen voor de 360 anders is men direct failliet :)
er werd gezegt dat de huidige hardware al zwaar verouderd is vergeleken met die in de Xbox ik had het niet over de prijs, daarin heb ik allang toe gegeven dat NU de Xbox voor z'n geld de betere game machine qua HW is...

ik lied buiten de prijs om dat een PC de Xbox nog altijd wel redelijk kan bij benen... en niet zwaarverouderd is...
x-man schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:10:
[...]

3 jaar vind ik niet echt korte termijn. Als je kijkt naar prijs/prestatie verhouding ben je met een XBOX360 veel goedkoper uit.

Je hebt het wel over een console die in begin 2000 op de markt is gekomen.

[...]

Volgens Wikipedia is het dus echt gewoon een CPU die veel meer kan dan alleenmaar games. En een triple core 3.2 Ghz vs dualcore 2.4 Ghz. Al kun je ze niet vergelijken, die extra core moet toch een verschil maken neem ik aan.

[...]

De GPU is ook gewoon een GPU. Ik zie geen reden waarom je ze niet zou mogen vergelijken? En kom alsjeblieft niet terug met die Bluetooth dongle. Anders kom ik terug met m'n magnetron oven die ook op 2.4 Ghz loopt. 8)7

Ik vind het trouwens juist zo ontzettend de kracht van een console. Dat het na al die jaren nog games al ColinMcRea heeft. (Alhoewel wat aangepast.) Zo'n XBOX kost nu iets van 150 euro met spel.
ik heb het over de Cel processor...
XanderDrake schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:04:
[...]

Zo, over appels en peren gesproken :Y) mijn wekkerradio draait dan wel hard met zn 108mhz processor :z
god, ik liet toch al in een andere post zien dat clocksnelheid niets zegt, je heb een chip en een chip, ik zei dat mijn Bluethoot dongle ook op 2.4Ghz loopt

• RnCyber
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22-09 12:10

RnCyber

unknown

heel leuk die xbox 360 maar no way dat dat ding betere graphics gaat leveren voor 3 jaar . binnen 1 a anderhalf jaar heeft de pc dat zo ingehaald. :)

Athlon 2800+xp, 1 GB ddr (3200), Sparkle 6800GT

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

GoldenSample schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:46:
god, ik liet toch al in een andere post zien dat clocksnelheid niets zegt, je heb een chip en een chip, ik zei dat mijn Bluethoot dongle ook op 2.4Ghz loopt
Geintje >:) weet je toch.

Ik houd het voor gezien, ga gerust verder.

Xeon E5 2680 v2 - Huanan X79 Gaming - 24GB QuadChannel - Gigabyte 1080Ti OC - WD Blue 3D 1TB SSD

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

XanderDrake schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:18:
[...]

Geintje >:) weet je toch.

Ik houd het voor gezien, ga gerust verder.
:P dacht al, had me maar net in kunnen houden om niet te typen van wanneer haalen julie (want begint er eentje na je weer over die Cell. processor) die poep nu eens uit julie ogen

• Vandread
Thamart schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:01:
[...]En waarom zou je die XBOX niet zakelijk kunnen kopen? Eigen zaak? Kan best hoor, zelfs hier met een reclamebureau ;)
1: vind ik not done
2: de accountant geek laatst al zo maf :+

Pssst Tesla kopen?

• Thamart
Vandread schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:15:
[...]

1: vind ik not done
2: de accountant geek laatst al zo maf :+
Interesting... Wat vind je er 'not done' aan? Gebruik hier de doos in de pauze voor wat ontspanning, hoort ook bij het werk

Accountant keek laatst al zo maf, waarvan? Die nieuwe GTO2 kaart? ;)

• Thamart
RnCyber schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:35:
heel leuk die xbox 360 maar no way dat dat ding betere graphics gaat leveren voor 3 jaar . binnen 1 a anderhalf jaar heeft de pc dat zo ingehaald. :)
Dat de technologie tegen die tijd wellicht heeft opgepakt kan. Maar hoe betaalbaar is het vervolgens weer is de 2e vraag. Ofwel, stelling is meer: over 1,5 jaar wellicht zelfde beschikbaar voor PC, echter mainstream tussen laten we zeggen 200 tot 300 euro (voordat vele mensen het ding aanschaffen dus)duurt toch echt nog iets langer dan dat.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Thamart schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:52:
[...]

Dat de technologie tegen die tijd wellicht heeft opgepakt kan. Maar hoe betaalbaar is het vervolgens weer is de 2e vraag. Ofwel, stelling is meer: over 1,5 jaar wellicht zelfde beschikbaar voor PC, echter mainstream tussen laten we zeggen 200 tot 300 euro (voordat vele mensen het ding aanschaffen dus)duurt toch echt nog iets langer dan dat.
haha, grappenmaker, dat is het nu al bijna (de tech) en de mid end kaarten van next gen zijn al zeker beter met meer mogelijkheden...

• Thamart
GoldenSample schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:02:
[...]

haha, grappenmaker, dat is het nu al bijna (de tech) en de mid end kaarten van next gen zijn al zeker beter met meer mogelijkheden...
Kijk jij dan nog maar eens naar de specs van de 360 GPU, ben benieuwd naar je vergelijking met de mid end kaarten, exact aangegeven waar ze 'zeker beter met meer mogelijkheden' zijn.

Zeer benieuwd zelfs

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16-10 20:35
Geweldig hoor, 800x600 haalt een TV niet eens, en een HDTV kost ook niet nix. Dus dan kun je beter weer een videokaartje in je PC klungelen, en een 19" TFTtje erbij kopen, stukkie goedkoper :)

En een PC is kwa hardware vaker up te daten, dus die haalt die Xdoos of PS3 zo weer in :) Verder is gamen op de console gewoon brak omdat het hapert. (heb bijv. NFSU2 op de PS2 en op de Gamecube gezien, en dan loopt bijv. een 9800Pro op 1280x1024 een stuk beter voor mijn gevoel.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Thefirstikke
RnCyber schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:35:
Dat is nu precies het punt. Als je helemaal voor de kwijl-graphics gaat, dan moet je gewoon op de pc blijven gamen, en eens in de zoveel maanden upgraden om alle eye-candy full speed te kunnen blijven draaien. Wil je gewoon zonder gezeur (upgraden/installeren/patches draaien/configgen) gamen, dan koop je een console. Mijn ervaring is dat games gewoon veel beter spelen op een console. Dat ding is immers speciaal ontworpen om op te gamen. Op de pc is het in mijn ogen meestal nèt niet. 3D shooters en sims spelen meestal wel wat lekkerder op een pc, maar dat komt vooral door de relaxte muis/toestenbord combo :P

• Thamart
NoepZor schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:53:
Geweldig hoor, 800x600 haalt een TV niet eens, en een HDTV kost ook niet nix. Dus dan kun je beter weer een videokaartje in je PC klungelen, en een 19" TFTtje erbij kopen, stukkie goedkoper :)

En een PC is kwa hardware vaker up te daten, dus die haalt die Xdoos of PS3 zo weer in :) Verder is gamen op de console gewoon brak omdat het hapert. (heb bijv. NFSU2 op de PS2 en op de Gamecube gezien, en dan loopt bijv. een 9800Pro op 1280x1024 een stuk beter voor mijn gevoel.
Vandaar is er de Sony MFM-HT75W

Een scherm met monitor resoluties, voor op computer/console, een HDTV tuner ingebouwd, met afstandsbediening etc. voor 500 Euro in de winkels. Wil je een goede gamer 19" TFT met het minimale aantal ms, dan wil je ook aan de nieuwste Samsung voor 400 Euro aangezien je met je nieuwe snelle videokaart niet op een brakke TFT met ghosting voor 200 Euro wilt gamen. Ofwel, dat aspect heeft weinig van doen met de keuze tussen console en nieuwe videokaart voor je PC.

Het vaker up te daten is juist het probleem van de PC. Ik zie er geen probleem in dat de PC over een aantal jaar de XBOX voorbij kan streven. Het probleem is meer dat als je op de PC weer moet upgraden omdat je de nieuwste games wilt spelen. Dat hoeft op een console dus niet. Je moet overigens ook geen games op de PS2 of Gamecube spelen, dat zijn minderwaardige consoles ;) -oeh nu krijg ik alle PS en Nintendo fans over me heen haha- ik heb de game voor zowel PC als de doos en speel het liever m.n. met z'n tweeën op de xbox. Kijk, een goede racegame met force feedback speel ik ook op de PC. Een complete lacher dat Bill Gates op de doos geen complete FF ondersteuning heeft geplaatst, maar de uitgeklede versie. Echter, aangezien de console idd voor het gamen ontworpen is, veelal toch mijn keuze om ff lekker uit te leven.

Verder, het is al meerdere malen gezegd, ook al haalt de PC over een tijdje de console weer in, voordat die techniek weer mainstream en betaalbaar is (voor diegenen die 200 tot 300 Euro voor betaalbaar en normaal iedere paar jaar vinden), ben je wel iets verder dan het 'zo in halen'. Dat zijn eerst de topkaarten die toch echt iets hoger qua prijsniveau liggen. Zoals nu bijv. de 7800 GTX voor 500 tot 600 Euro.

• Thamart
Nog even voor de duidelijkheid, welke spec's de GPU van de 360 zal hebben:

"ATi heeft nieuwe documentatie vrijgegeven over de Xenos, de videoprocessor die ontwikkeld werd voor de Xbox 360. De chip is geklokt op 500 MHz en beschikt over 48 shader pipelines, waarmee dit meteen de eerste commerciële grafische chip is die een 'unified shader architecture' heeft. Dit betekent dat er niet langer gewerkt wordt met een afzonderlijke vertex shader en pixel shader, maar dat één onderdeel beide shaders verzorgt.

De twee cores zijn samen goed voor 232 miljoen transistors op de 'parent die' en nog eens 100 miljoen op de dochter-die die onder andere als frame buffer dient. Deze kleinere die wordt overigens geproduceerd door NEC Electronics en wordt op 90nm gebakken. Voor de communicatie met deze dochter-die beschikt de gpu over een 32GBps-kanaal, terwijl de communicatie met de processor via twee lijnen die elk goed zijn voor 10,8GB per seconde loopt. Om het GDDR3-geheugen aan te spreken beschikt de gpu over een verbinding die 128 bits breed is en op 700MHz geklokt is, zodat een doorvoer van 22,4GBps mogelijk is."

Hoorde ook al iemand roepen dat er al iets soortgelijks voor PC zou zijn... Ben benieuwd welke kaart dat moge zijn, aangezien er een aantal zaken zoals de pipelines zijn die ik nog bij geen enkele kaart heb gezien, icm de Unified Shader Architecture

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Thamart schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:41:
[...]

Kijk jij dan nog maar eens naar de specs van de 360 GPU, ben benieuwd naar je vergelijking met de mid end kaarten, exact aangegeven waar ze 'zeker beter met meer mogelijkheden' zijn.

Zeer benieuwd zelfs
wanneer haal je die stront eens uit je ogen, sorry hoor maar ik typte
Modbreak:GoT Huisregels

Post on-topic en behulpzaam of post niet. Flames als dit leiden tot gesloten topics en officiele waarschuwingen :o
Mid end kaarten van volgende Generatie als Geforce 8600 bedoel ik... lezen kerel lezen...
Thamart schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:18:

"ATi heeft nieuwe documentatie vrijgegeven over de Xenos, de videoprocessor die ontwikkeld werd voor de Xbox 360. De chip is geklokt op 500 MHz en beschikt over 48 shader pipelines, waarmee dit meteen de eerste commerciële grafische chip is die een 'unified shader architecture' heeft. Dit betekent dat er niet langer gewerkt wordt met een afzonderlijke vertex shader en pixel shader, maar dat één onderdeel beide shaders verzorgt.

De twee cores zijn samen goed voor 232 miljoen transistors op de 'parent die' en nog eens 100 miljoen op de dochter-die die onder andere als frame buffer dient. Deze kleinere die wordt overigens geproduceerd door NEC Electronics en wordt op 90nm gebakken. Voor de communicatie met deze dochter-die beschikt de gpu over een 32GBps-kanaal, terwijl de communicatie met de processor via twee lijnen die elk goed zijn voor 10,8GB per seconde loopt. Om het GDDR3-geheugen aan te spreken beschikt de gpu over een verbinding die 128 bits breed is en op 700MHz geklokt is, zodat een doorvoer van 22,4GBps mogelijk is."

Hoorde ook al iemand roepen dat er al iets soortgelijks voor PC zou zijn... Ben benieuwd welke kaart dat moge zijn, aangezien er een aantal zaken zoals de pipelines zijn die ik nog bij geen enkele kaart heb gezien, icm de Unified Shader Architecture
qua tech mist de huidige serie de Unified shaders... (die komt overgens in de R580 van ATI) maar verder hebben die Unified shaders niets met de beeldkwaliteid van doen (niet het soort maar het feit dat ze Unified zijn)...

verder doelde ik meer op de RSX van de PS3 dat die Qua tech praktisch het zelfde is als de 7800GTX, verder is de 128bits bus eigenlijk juist minder dan die van een GPU van deze generatie, een 6800Ultra haalt bijvoorbeeld al 35.2GB/seconde met zijn 256Bit verbinding
een 7800GTX gaat daar overheen met 40GB/Seconde...

[Voor 66% gewijzigd door dion_b op 22-10-2005 12:04]

• Vandread
Thamart schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:18:
Weet je nu wel wat je gequote hebt? :+
Want volgens mij denk je "OEH veel getalletjes! goeeeeed!"
maar heb je geen flauw idee wat het allemaal inhoud :/
Correct me if i'm wrong :)

De architectuur is namelijk een soort PC+GPU ineen waar bepaalde dingen zijn weggelaten en geoptimaliseerd waardoor erg moeilijk te vergelijken:
Die "100 miljoen transistors op de dochter-die die onder andere als frame buffer dient" is gewoon een hoeveelheid snel cache geheugen.
De cpu heb ik geen flauw idee van wat die kan... Er stond al eens ergens dat het NIET geoptimaliseerd gewoon een soort P3 1700 was.
Het GDDR3 (1400mhz) dat als een soort algemeen ram? gebruikt word is ook niets nieuws, op de x1800xt zit GDDR3 (1500mhz) en de chips support zelfs GDDR4. De geheugen bus is 256mbit tov 128mbit van de 360. De gpu loopt op 625mhz tov 500mhz.
De x1800xt boet alleen wat in op de Pijplijnmarkt 48vs24(opgeteld) totaal.
Maar een NV 7800GTX bv heeft er 32. ATI heeft duidelijk gemikt op een hogere clocksnelheid en heeft dus wel de kennis om meerdere te doen maar niet gedaan... klinkt als iets als een contract puntje.
Ati heeft de chip trouwens alleen ontworpen, produceren doen ze niet geloof ik.
Wie heeft er al een gehackte 360 en kan er ff 3dmark op draaien? :+

[Voor 5% gewijzigd door Vandread op 19-10-2005 17:37]

Pssst Tesla kopen?

• Thamart
GoldenSample schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:26:
[...]

wanneer haal je die stront eens uit je ogen, sorry hoor maar ik typte

[...]

Mid end kaarten van volgende Generatie als Geforce 8600 bedoel ik... lezen kerel lezen...

[...]

qua tech mist de huidige serie de Unified shaders... (die komt overgens in de R580 van ATI) maar verder hebben die Unified shaders niets met de beeldkwaliteid van doen (niet het soort maar het feit dat ze Unified zijn)...

verder doelde ik meer op de RSX van de PS3 dat die Qua tech praktisch het zelfde is als de 7800GTX, verder is de 128bits bus eigenlijk juist minder dan die van een GPU van deze generatie, een 6800Ultra haalt bijvoorbeeld al 35.2GB/seconde met zijn 256Bit verbinding
een 7800GTX gaat daar overheen met 40GB/Seconde...
Heb je toch echt in je eigen ogen gescheten als je beeldkwaliteit op die manier loopt te spellen...
Modbreak:GoT Huisregels

Post on-topic en behulpzaam of post niet. Flames als dit leiden tot gesloten topics en officiele waarschuwingen :o

Aangezien jij de mid end kaarten next gen kent, vergelijk dan ff op details en harde gegevens, ik ben benieuwd.

Unified Shaders, wel handig voor de snelheid/prestaties niet? 't Gaat niet enkel en alleen om mooie beelden, maar lijkt me een nuttig iets dat ze de pipelines gaan gebruiken ipv het simpele feit dat ze in de huidige inefficiënte vorm niks liggen te doen. Mooie beelden die niet rap genoeg op je beeld worden gepompt is ook niks he

Op enkel de 128 bits verbinding alleen vergelijken is een beetje karig, niet? Zo is meer ook vaak patsgedoe. Vergeet je voor het gemak maar ff de 2 cores die deze GPU heeft. Uiteindelijke prestatie is afhankelijk van en de juiste specs op de juiste punten van de GPU, icm een slimme structuur.

De aparte hoeveelheid snel toegankelijke geheugen krikt aan de andere zijde het geheel ook weer op. M.n. een intelligent gebruik van de snellere bus richting de 'daughter die'+apart geheugen en de 128 bit 22,4GBps verbinding met het overige geheugen kan een zeer goede greep zijn van ATI. Natuurlijk hebben ze de 128 bits verbinding m.n. gebruikt om ook de GPU betaalbaar en daarmee de doos betaalbaar te houden. Tov een high end PC GPU die wellicht op papier een paar getalletjes als hoogste kan claimen, maar wellicht in een 3Dmark een te verwaarlozen extra prestatie laat zien tov een goedkopere en iets eenvoudigere kaart. Dat wil niet zeggen dat ze door een goed ontwerp de prestaties tot een absolute max duwen.

En ach, naast al de leuke cijfertjes ook wel interessant dat er vloeistofkoeling in de doos zit volgens Teamxbox voor alle tweakers ;)

Allez, een test met een developperskit 360 die onlangs ontvreemd is, zou natuurlijk helemaal duidelijkheid kunnen brengen. Ik zeg yes pleaseeeeeeeeeeeee

[Voor 4% gewijzigd door dion_b op 22-10-2005 12:03]

• Vandread
Thamart schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:09:
[...]Heb je toch echt in je eigen ogen gescheten als je beeldkwaliteit op die manier loopt te spellen...
Gast je valt weer persoonlijk aan.... check ze sig:
"Ben dislectys, spelfouten komen dus voor "
Niet tof, op spelfouten bitchen, waar ben je mee bezig |:(
Modbreak:Thamart's post is idd niet netjes, maar spellcheckers zijn er niet voor niets... tientallen GoTters met dyslexie gebruiken ze zonder problemen (en met nauwelijks meer moeite dan niet-dyslectici posten), dat kun jij natuurlijk ook :o

Dual gpu ... joh... volgens mij niet hoor B)
Aantal transistors is trouwens ook niet meer dan een X1800XT (320 million) vs 360 (232 million transistors, embeded dram 105 million transistors) beide op 90nm gebakken.

Die embeded is om de boel snel te houden en om geen ander "groter" geheugen erbij te hoevel plaats (DDR is relatief duur) en gddr is perfect voor een "onboard" oplossing aangezien het op een bepaalde manier erop moet zitten (en het niet verwisselbaar kan zijn zoals ddr in pc's) (Gpu bakkers zijn nu bezig met kaarten met gpu sockets maar NIET met gddr omdat dat gewoonweg niet kan)

Die vloeistofkoeling naar wat ik ervan gelezen heb gewoon een heatpipe systeem, iets wat ik op m'n XP ook al had zitten :)
xbox360 is gewoon een puik ontworpen doos voor een specifiek doel, net als iedere console en moet qua prijs/prestaties meteen al hoog opleven omdat de doos anders te vroeg ouddated is ^^

[Voor 79% gewijzigd door dion_b op 22-10-2005 12:02]

Pssst Tesla kopen?

• Thamart
Vandread schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:38:
[...]

Gast je valt weer persoonlijk aan.... check ze sig:
"Ben dislectys, spelfouten komen dus voor "
Niet tof, op spelfouten bitchen, waar ben je mee bezig |:(

Dual gpu ... joh... volgens mij niet hoor B)
Aantal transistors is trouwens ook niet meer dan een X1800XT (320 million) vs 360 (232 million transistors, embeded dram 105 million transistors) beide op 90nm gebakken.

Die embeded is om de boel snel te houden en om geen ander "groter" geheugen erbij te hoevel plaats (DDR is relatief duur) en gddr is perfect voor een "onboard" oplossing aangezien het op een bepaalde manier erop moet zitten (en het niet verwisselbaar kan zijn zoals ddr in pc's) (Gpu bakkers zijn nu bezig met kaarten met gpu sockets maar NIET met gddr omdat dat gewoonweg niet kan)

Die vloeistofkoeling naar wat ik ervan gelezen heb gewoon een heatpipe systeem, iets wat ik op m'n XP ook al had zitten :)
xbox360 is gewoon een puik ontworpen doos voor een specifiek doel, net als iedere console en moet qua prijs/prestaties meteen al hoog opleven omdat de doos anders te vroeg ouddated is ^^
1. Kan je de spreektaal 'gast' ook wel als persoonlijk opvatten als we zo doorgaan
2. Het kan dat je dyslexie hebt, hoewel tegenwoordig zich ook maar iedereen zich achter dat soort zaken verschuilt als ze een spelfout maken. Wel opvallend dat spelfouten voor de rest dan weinig voorkomen in je tekst. Heb je er echt last van, dan is dat lastig.
3. Als je zelf lichtelijk tracht te irriteren door het typen van zaken als 'stront in je ogen' etc, dan moet je niet mekkeren over dit soort kleinigheden. Dat kun je ook netter omschrijven als bijvoorbeeld: "je hebt niet goed gelezen"

Dual core GPU, wel degelijk, quote van site Teamxbox:

"The Xbox 360 GPU actually consists of two cores"

Dat specifieke doel is nog maar af te wachten. Natuurlijk vanuit het verleden staat een console synoniem voor games. Gezien de ontwikkeling binnen die markt, het aanwezig zijn van aansluitingen die meer en meer toegroeien naar de standaard in de desktop computermarkt (onder meer nu blijkt dat de controller ook bruikbaar zal zijn op een PC met USB), lijkt het er toch op dat het mediacenter idee langzamerhand zijn intrede gaat doen in de consolemarkt.

• mobygo76
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:45
Jongens maak je nu niet zo druk, maken mij die specs nu uit! Als ik simpelweg kijk naar de screens van bijvoorbeeld Perfect Dark Zero, dan kan FEAR of Far Cry wel inpakken. Voor de gemiddelde gamer deze graphics op z'n pc tovert ben je minimaal 2 jaar verder. Natuurlijk zal de high end gamer deze screens eerder op z'n scherm toveren, maar niet voor 300 of 400 euri. Dat geneuzel van een HDTV is ook wel leuk. Als ik een game op een 28"tv speel zit ik verder van het scherm af dan wanneer ik voor mijn 17"tft zit. Dus het beeld lijkt mij sowieso veel indrukwekkender.
Nou wie het hier niet mee eens is houdt lekker z'n pctje toch?

[Voor 10% gewijzigd door mobygo76 op 20-10-2005 13:14]

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

mobygo76 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:13:
Jongens maak je nu niet zo druk, maken mij die specs nu uit! Als ik simpelweg kijk naar de screens van bijvoorbeeld Perfect Dark Zero, dan kan FEAR of Far Cry wel inpakken. Voor de gemiddelde gamer deze graphics op z'n pc tovert ben je minimaal 2 jaar verder. Natuurlijk zal de high end gamer deze screens eerder op z'n scherm toveren, maar niet voor 300 of 400 euri. Dat geneuzel van een HDTV is ook wel leuk. Als ik een game op een 28"tv speel zit ik verder van het scherm af dan wanneer ik voor mijn 17"tft zit. Dus het beeld lijkt mij sowieso veel indrukwekkender.
Nou wie het hier niet mee eens is houdt lekker z'n pctje toch?
De specs maken alles uit. Het feit is dat de specs van X360 dit soort onzinnige discussies voortbrengen. Onzinnig want waar dit nu over? De X360 kan de pc vervangen bij games? Is dat het nu? Natuurlijk niet. Uiteraard belachelijk. Je hebt consoles en je hebt pc's. En ieder heeft zijn eigen consumentenmarkt met zijn eigen kenmerkende spellen. Het is een feit dat de spellen op de pc evolueren en de hardware specs steeds erop vooruitgaan. Dus dit gaat niet om een toekomst investering, X360 of een pc-upgrade, maar om een keuze tussen pc en console. Ieder met zijn eigen voor- en nadelen. Twee verschillende dingen dus. Als je fan bent van het aanbod van de Xbox 360, dan koop je de X360. Wil je meer doen dan alleen 'xbox360 only' spellen draaien, upgrade voorlopig je pc zou ik zeggen. Over de kosten durf ik geen uitspraak te maken of de xbox360 uiteindelijk toch goedkoper zal zijn. Het is en blijft een vreselijk dure grap om met de hype mee te gaan of je nu op pc of op consoles speelt. Nuff said, ik ga ff Quake4 doen :P.

[Voor 3% gewijzigd door Cyberamp op 20-10-2005 14:35]

• Thamart
CyberAmp schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:28:
[...]

De specs maken alles uit. Het feit is dat de specs van X360 dit soort onzinnige discussies voortbrengen. Onzinnig want waar dit nu over? De X360 kan de pc vervangen bij games? Is dat het nu? Natuurlijk niet. Uiteraard belachelijk. Je hebt consoles en je hebt pc's. En ieder heeft zijn eigen consumentenmarkt met zijn eigen kenmerkende spellen. Het is een feit dat de spellen op de pc evolueren en de hardware specs steeds erop vooruitgaan. Dus dit gaat niet om een toekomst investering, X360 of een pc-upgrade, maar om een keuze tussen pc en console. Ieder met zijn eigen voor- en nadelen. Twee verschillende dingen dus. Als je fan bent van het aanbod van de Xbox 360, dan koop je de X360. Wil je meer doen dan alleen 'xbox360 only' spellen draaien, upgrade voorlopig je pc zou ik zeggen. Over de kosten durf ik geen uitspraak te maken of de xbox360 uiteindelijk toch goedkoper zal zijn. Het is en blijft een vreselijk dure grap om met de hype mee te gaan of je nu op pc of op consoles speelt. Nuff said, ik ga ff Quake4 doen :P.
En nog steeds wordt er niet goed gelezen...

Het gaat niet om de keuze tussen PC en console in dit topic. Die PC heb je toch al staan.

Het gaat om de keuze tussen een relatief dure nieuwe videokaart omdat er weer eens een upgrade nodig is om een beetje mee te kunnen met de nieuwe games op de PC of een XBOX 360.

Dat meer doen dan games spelen kun je met je oudere videokaart dus ook.

• mobygo76
Specs zeggen mij helemaal nix. Mij gaat het om het beeld wat een game gaat opbrengen. Een aantal van de laatste technologien van de videokaart worden pas een jaar of soms nog later gebruikt door de gameindrustrie. Wat heb je dan aan die specs?!? Tegen de tijd dat iets gebruikt wordt zit je alweer bij de volgende generatie Videokaart. Als ik momenteel de movies en screens zie van de Xbox360(bijvoorbeeld NBA 2k6 of Perfect DArk Zero) dan kan een pc hier niet aan tippen. Die discussie hoeven we niet eens te voeren. Natuurlijk zal dit wel een keer gebeuren, maar dat gaat gewoon nog even duren, en je bent wel heel naief als je gaat stellen dat dit voor een pc minder geld gaat kosten. Ja dan moet je over 4 jaar de technologie van nu kopen.
En inderdaad ik heb gewoon een prima pc die ik kan gebruiken om te internetten, dvd's branden etc. Lees de topic header nog even 1 x voor........

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Thamart schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:48:
[...]

En nog steeds wordt er niet goed gelezen...

Het gaat niet om de keuze tussen PC en console in dit topic. Die PC heb je toch al staan.

Het gaat om de keuze tussen een relatief dure nieuwe videokaart omdat er weer eens een upgrade nodig is om een beetje mee te kunnen met de nieuwe games op de PC of een XBOX 360.

Dat meer doen dan games spelen kun je met je oudere videokaart dus ook.
En toch is het de vergelijking PC vs console, want de videokaart koop je om te spelen op de pc en dat vergelijk je met de spelervaring op een x360. Pc vs console dus vanuit een financieel ooghoek op een pc-upgrade. Dan moet je toch doordenken en goed lezen op wat ik te zeggen heb. Ik heb alles al wel gelezen trouwens en ik denk dat jij een Xbox360 wil kopen, gezien je reacties op pro-pc-upgrade commentaar van anderen en je weet zoveel voordelen te noemen van de x360. Dan koop je de x360 toch? En is de topic discussie over...of wil je anderen overhalen om ook over te stappen op de Xbox360 en hun pc niet te gaan up-graden? Zal toch niet... :D

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

mobygo76 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:01:
Specs zeggen mij helemaal nix. Mij gaat het om het beeld wat een game gaat opbrengen. Een aantal van de laatste technologien van de videokaart worden pas een jaar of soms nog later gebruikt door de gameindrustrie. Wat heb je dan aan die specs?!? Tegen de tijd dat iets gebruikt wordt zit je alweer bij de volgende generatie Videokaart. Als ik momenteel de movies en screens zie van de Xbox360(bijvoorbeeld NBA 2k6 of Perfect DArk Zero) dan kan een pc hier niet aan tippen. Die discussie hoeven we niet eens te voeren. Natuurlijk zal dit wel een keer gebeuren, maar dat gaat gewoon nog even duren, en je bent wel heel naief als je gaat stellen dat dit voor een pc minder geld gaat kosten. Ja dan moet je over 4 jaar de technologie van nu kopen.
En inderdaad ik heb gewoon een prima pc die ik kan gebruiken om te internetten, dvd's branden etc. Lees de topic header nog even 1 x voor........
Idem hier. Wat wil je nu? De specs zeggen je niks, maar je zit te speculeren over de komende generaties videokaarten en je vertelt graag hoe mooi een beeld de Xbox360 weergeeft en dat de pc dat niet kan. Dat heeft weinig met een pc te maken, maar met software. Als je een goede demo schrijft voor een pc zou je best mooie spellen kunnen maken die goed op de pc kunnen, kijk maar eens naar Unreal engine 3 spellen zoals UT2007 die op de pc gaan uitkomen. Ik zie echt geen reden om nu overhyped door paar screens een kast te kopen van 300 euro die mij eraan verplicht te gebruiken zonder enige vrijheid van iets anders. Maar dat is mijn oordeel. Maar goed, dit is een discussie die nergens over gaat omdat ieder iets wil bewijzen, dan zou ik zeggen koop die xbox360 of upgrade je pc of doe allebei. Het is en blijft een keuze tussen verschillende dingen, geld en marketing speelt een rol denk ik. ;)

• mobygo76
Het maakt mij ook niet uit wat iemand doet hoor, ik zit alleen met verbazing te kijken naar de kreten die hier continu worden geroepen en hoe deze door iedereen worden geinterpeteerd. Ik vind dat wel grappig. Tuurlijk is de Unreal3-Engine software, maar de software wordt in dit geval geschreven om de hardware te laten functioneren. Maar goed dit is een heel andere discussie waar ik geen technische kennis van heb. Inderdaad laat iedereen lekker doen wat hij/zij zelf goed vind. :)

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Thamart schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:09:
[...]

Heb je toch echt in je eigen ogen gescheten als je beeldkwaliteit op die manier loopt te spellen...

Aangezien jij de mid end kaarten next gen kent, vergelijk dan ff op details en harde gegevens, ik ben benieuwd.

Unified Shaders, wel handig voor de snelheid/prestaties niet? 't Gaat niet enkel en alleen om mooie beelden, maar lijkt me een nuttig iets dat ze de pipelines gaan gebruiken ipv het simpele feit dat ze in de huidige inefficiënte vorm niks liggen te doen. Mooie beelden die niet rap genoeg op je beeld worden gepompt is ook niks he

Op enkel de 128 bits verbinding alleen vergelijken is een beetje karig, niet? Zo is meer ook vaak patsgedoe. Vergeet je voor het gemak maar ff de 2 cores die deze GPU heeft. Uiteindelijke prestatie is afhankelijk van en de juiste specs op de juiste punten van de GPU, icm een slimme structuur.

De aparte hoeveelheid snel toegankelijke geheugen krikt aan de andere zijde het geheel ook weer op. M.n. een intelligent gebruik van de snellere bus richting de 'daughter die'+apart geheugen en de 128 bit 22,4GBps verbinding met het overige geheugen kan een zeer goede greep zijn van ATI. Natuurlijk hebben ze de 128 bits verbinding m.n. gebruikt om ook de GPU betaalbaar en daarmee de doos betaalbaar te houden. Tov een high end PC GPU die wellicht op papier een paar getalletjes als hoogste kan claimen, maar wellicht in een 3Dmark een te verwaarlozen extra prestatie laat zien tov een goedkopere en iets eenvoudigere kaart. Dat wil niet zeggen dat ze door een goed ontwerp de prestaties tot een absolute max duwen.

En ach, naast al de leuke cijfertjes ook wel interessant dat er vloeistofkoeling in de doos zit volgens Teamxbox voor alle tweakers ;)

Allez, een test met een developperskit 360 die onlangs ontvreemd is, zou natuurlijk helemaal duidelijkheid kunnen brengen. Ik zeg yes pleaseeeeeeeeeeeee
Laat me nu niet mijn pasje van school in moeten scannen...
Kom op zeg wat ben je nu voor een vent?
En dat er verder weinig spelfouten in voorkomen, dat komt omdat ik me best doe om er zoveel mogelijk uit te laten, ik doe dat en het is weer niet goed?
Ik vraag me af, wat loop je hier nu op te zeuren, doe je dat in real live ook, wat vinden die mensen er dan van? Het heeft absoluut niets met de discussie van doen...

en over het aantal bit, hoe kan het dan zo zijn dat een Geforce 6600GT 128MB gddr3 die in alle opzichten de meerdere is van de 6800LE 128MB behalve de 128Bit bandbreette tegen over 256 het moeilijk heeft om van de 6800LE te kunnen winnen op hoge resoluties?
(even voor de duidelijkheid, een 6600GT is 8Pipe's 500Mhz core 1000Mhz geheugen, een 6800LE is 8pipe's 300Mhz core en 700Mhz geheugen)
leg dat maar eens uit...

en over die next gen, ik heb toch al gezegt dat de R580 generatie (ja de nieuwe X1X00 kaarten zijn R520 en de huidige generatie) unified shaders krijgt?

en je spreekt je zelf tegen let maar op:
-Vergeet je voor het gemak maar ff de 2 cores die deze GPU heeft.
-ok wel interessant dat er vloeistofkoeling in de doos zit
om dan over de bus te zeggen
Tov een high end PC GPU die wellicht op papier een paar getalletjes als hoogste kan claimen, maar wellicht in een 3Dmark een te verwaarlozen extra prestatie laat zien tov een goedkopere en iets eenvoudigere kaart.
die geheugen bus doe je dus af als papier werk...

en onthoud, de ene core is de andere niet, als ik 2x een 6600GT in SLI zet (of als ander voorbeeld, een Asus 6800 studie kaart met 2 6800 cores) is dat allemaal hatstikke leuk, maar sommige single core kaarten zijn nogsteeds sneller...

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

mobygo76 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:55:
Het maakt mij ook niet uit wat iemand doet hoor, ik zit alleen met verbazing te kijken naar de kreten die hier continu worden geroepen en hoe deze door iedereen worden geinterpeteerd. Ik vind dat wel grappig. Tuurlijk is de Unreal3-Engine software, maar de software wordt in dit geval geschreven om de hardware te laten functioneren. Maar goed dit is een heel andere discussie waar ik geen technische kennis van heb. Inderdaad laat iedereen lekker doen wat hij/zij zelf goed vind. :)
Same here....

PS. Klopt wat je zegt, maar de Unreal Engine 3 draait al vanaf de Geforce 6xxx (zoiets), dat is een tijdje duidelijk, en die bestaat al sinds vorig jaar.... ;)

• mobygo76
CyberAmp schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:36:
[...]

Same here....

PS. Klopt wat je zegt, maar de Unreal Engine 3 draait al vanaf de Geforce 6xxx (zoiets), dat is een tijdje duidelijk, en die bestaat al sinds vorig jaar.... ;)
Ja dat heb ik ook wel eens gelezen(gelukkig heb ik een 6800GT :P ), maar ik denk dat je dan niet alle features aan kan zetten. Laat staan dat mijn Athlon64 3200XP het trekt.

• Thefirstikke
CyberAmp schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:28:
[...]

Jij hebt hier wel de kern van de zaak te pakken denk ik. Een die-hard 3D-shooter fan zal op de pc blijven gamen, wat de financiele kant van de zaak ook is. Een 3D-shooter op een console spelen geeft gewoon een totaal andere beleving. Ik ben geen die-hard shooter fan, en bij mij spelen de financien ook mee. Ik heb geen zin om m'n pc up to date te houden, maar speel wel graag een spelletje. Daarvoor heb ik een console uit de 'vorige' generatie gekocht, een gamecube met een paar leuke games. Kan ik wel een tijdje mee vooruit. Ik speel wel graag een 3D-shooter, maar met unreal tournament vermaak ik me nog steeds opperbest. De gameplay is gewoon erg goed.

Om nu meteen een xbox 360 aan te schaffen lijkt me ook niet de meest verstandige keuze, als je het financiele gedeelte in beschouwing neemt. Je betaald zeker het eerst half jaar tot een heel jaar de volle mep voor de hardware en games.
Ik kijk komend jaar nog even de kat uit de boom, even rustig afwachten welke next-gen console als beste uit de bus komt. Zowel wat prijs als prestaties betreft. Volgend jaar rond de kerst kijk ik wel wat de beste optie is. Misschien koop ik dan alsong wel voor niet al te veel geld een goede vga kaart, kan ik tenminste halflife 2 en doom 3 spelen ;)

• Vandread
Dude :/ Alleen al die reactie :'( nevermind :X het ligt natuurlijk allemaal aan ons http://images.fok.nl/s/nopompom.gif
Dual core GPU, wel degelijk, quote van site Teamxbox:
"The Xbox 360 GPU actually consists of two cores"
Complete quote:
The Xbox 360 GPU actually consists of two cores, a parent die that has a total of 232 million transistors and a daughter die, which has over 100 million transistors and acts as a frame buffer among other functions.
Ik kan een enigszins intelligente dram cache/buffer geen "core" noemen ....
500 MHz 10 MB daughter embedded DRAM Framebuffer (90 nm process, 105 million transistors)
NEC designed eDRAM has internal logic for Color, Alpha blending, Z/Stencil buffering, and Anti-aliasing

[Voor 7% gewijzigd door Vandread op 21-10-2005 12:04]

Pssst Tesla kopen?

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Ik ga me weer eens bemoeien met dit gedoe...

zeiken over spelfouten terwijl de persoon in kwestie al van te voren aanduidt dat hij er problemen mee heeft vind ik ook "not done". Zeker in zo'n discussie als dit, je moet gewoon inhoudelijk reageren op zijn post, punt.

Verder zijn de prijzen van een pc zo gedaalt dat ik niet zie waarom je sowieso al die Xbox koopt. Voorbeeld:
Complete PC, bij Euromaxi -- 269euro
http://www.euromaxi.nl/sh...sp?show_detail=1&NR=14660
Zwaar goede vidkaart, Asus V9999/TD, bij Mycom -- 129euro
http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=71458&productType=1

Samen 399 euro. Das dus precies zo duur als die Premium Edition Xbox 360! En we weten allemaal dat je er veeeel meer mee kan! Je kan ook makkelijk jaren met dit ding doen, zeker als je em op een TV aansluit, zoals bij de Xbox.

Het enige wat je er nog bij moet stoppen is wat RAM, 40 euro ofzo, en thats it!

• Vandread
Pas op je vergelijkt een pc met een xbox :o Dat mag niet van onze wijze topicstarter! O-)

Pssst Tesla kopen?

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Vandread schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:33:
Pas op je vergelijkt een pc met een xbox :o Dat mag niet van onze wijze topicstarter! O-)
Oh shit!! nou Modje, wis mn post maar ;) :X :+ 8)7 :z

offtopic:
not :9

Wat is nou het nut om alleen een videokaart te vergelijken met een Xbox?

• Vandread
XanderDrake schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:48:
[...]Wat is nou het nut om alleen een videokaart te vergelijken met een Xbox?
Beats me... wat een klote pc stel je trouwens samen, ben je sloeber :+ J/K! etc etc ;)

Thamart wanneer post je eens wat hier:
Het Grote Xbox 360 Topic
Nog niets! :o

[Voor 11% gewijzigd door Vandread op 21-10-2005 13:55]

Pssst Tesla kopen?

• Thamart
Laten we voor de grap dan eens het nieuws op Tweakers gaan bekijken over de nieuwe game FEAR.

nieuws: Prestaties videokaarten getest in FEAR

"De reviewer concludeert dan ook dat gamers die het spel op een hoge resolutie willen spelen eigenlijk maar één keus hebben; de nVidia GeForce 7800 GTX. Wanneer genoegen wordt genomen met een resolutie van 1024x768 zijn de meeste geteste videokaarten voldoende, alleen de Radeon X1300 Pro stelt erg teleur qua prestaties. Wanneer echter deze resolutie ook gecombineerd wordt met anti-aliasing en anisotropic filtering is een echte high-end kaart al geen overbodige luxe meer. Een ATi Radeon X800 GT is hiervoor eigenlijk al het minimum, maar eigenlijk is de iets duurdere een nVidia GeForce 6600 GT aan te raden."

Is toch al te gek voor woorden dat je met praktisch maar één kaart 't spel echt in volle glorie kunt bewonderen. De enorme wildgroei aan kaarten, constante updates zorgen maar voor één ding.
De games halen niet het onderste uit de kaarten, maar geoptimaliseerd voor die ene snelle extreem dure kaart.

Als het minimum al een X800 GT is en op een 6600 GT het ook maar zo zo zal zijn...

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Thamart schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 18:30:
Laten we voor de grap dan eens het nieuws op Tweakers gaan bekijken over de nieuwe game FEAR.

"De reviewer concludeert dan ook dat gamers die het spel op een hoge resolutie willen spelen eigenlijk maar één keus hebben; de nVidia GeForce 7800 GTX. Wanneer genoegen wordt genomen met een resolutie van 1024x768 zijn de meeste geteste videokaarten voldoende, alleen de Radeon X1300 Pro stelt erg teleur qua prestaties. Wanneer echter deze resolutie ook gecombineerd wordt met anti-aliasing en anisotropic filtering is een echte high-end kaart al geen overbodige luxe meer. Een ATi Radeon X800 GT is hiervoor eigenlijk al het minimum, maar eigenlijk is de iets duurdere een nVidia GeForce 6600 GT aan te raden."

Is toch al te gek voor woorden dat je met praktisch maar één kaart 't spel echt in volle glorie kunt bewonderen. De enorme wildgroei aan kaarten, constante updates zorgen maar voor één ding.
De games halen niet het onderste uit de kaarten, maar geoptimaliseerd voor die ene snelle extreem dure kaart.

Als het minimum al een X800 GT is en op een 6600 GT het ook maar zo zo zal zijn...
uhm kerel, waarom zou je anders een topkaart kopen? omdat je dan het zelfde te zien krijgt als een kaart die de helft kost? tuurlijk niet, er is de mogelijkheid tot, het moed niet |:(
en hoezo zijn ze geoptimaliseerd voor die ene supersnelle kaart? waar basseer je dat op?
en waar basseer je het op dat updates voorkomen dat het onderste uit de kan word gehaald? juist eerder van wel, als ik een spel update gaat het meestal beter lopen, ik weet niet hoe jij dat doet...
Over de grote keuze in 3dkaartenland denk ik, als je wat aanschaffen wilt verdiep je je er toch in? mensen klagen toch ook niet dat er zo veel auto's te koop zijn?

ps. wil je ook nog even een reactie geven op mijn vorige post, ben ik wel benieuwd naar :P

[Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 21-10-2005 19:27]

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Als eerste, Ik had het ook over de resolutie van een TV. Een normale TV, niet een HDTV van 1000 euro. Dus voor de gein zeggen we 800*600. Nou volgens mij kan je er dan wel een paar jaar tegen aan, en dat is inclusief FEAR. een V9999TD van 129euro is aanzienlijk sneller dan een 6600GT, vergis je niet, daar kan je echt lang mee door.

• Thamart
GoldenSample schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:26:
[...]

uhm kerel, waarom zou je anders een topkaart kopen? omdat je dan het zelfde te zien krijgt als een kaart die de helft kost? tuurlijk niet, er is de mogelijkheid tot, het moed niet |:(
en hoezo zijn ze geoptimaliseerd voor die ene supersnelle kaart? waar basseer je dat op?
en waar basseer je het op dat updates voorkomen dat het onderste uit de kan word gehaald? juist eerder van wel, als ik een spel update gaat het meestal beter lopen, ik weet niet hoe jij dat doet...
Over de grote keuze in 3dkaartenland denk ik, als je wat aanschaffen wilt verdiep je je er toch in? mensen klagen toch ook niet dat er zo veel auto's te koop zijn?

ps. wil je ook nog even een reactie geven op mijn vorige post, ben ik wel benieuwd naar :P
Het bericht geeft enkel en alleen aan dat het een btje bagger is dat je met een aardige topkaart (maar geen 7800 GTX) al aardig problemen gaat krijgen met deze game. En dat is sneu als je niet 500 Euri + hebt liggen voor de nieuwste kaart.

Ik heb het over de constante update van hardware/nieuwe videokaarten, geen software update. Maar snap de verwarring, ik had het iets duidelijker kunnen omschrijven.

Je vorige post vond ik niet interessant genoeg, aangezien elke post steeds om hetzelfde blijft draaien.
Kern van het geheel ligt gewoon in het pure feit dat gamen op de PC, als je een btje de nieuwste games wilt blijven spelen en ook de graphics/snelheid leuk wil houden je constant moet vernieuwen. Zoals in het bericht op tweakers over FEAR en de videokaarten die erbij getest zijn.

Je moet het toch met me eens zijn dat met een aardig recente en toch niet onaardige kaart zoals een 6800, moeite heeft om mee te komen (dus eigenlijk de enige keus om dit spel aardig tevoorschijn te kunnen laten komen dmv de nieuwste en duurste kaart die er is). Gewoon sneu als je net de nodige Euri erin gestopt hebt.

Is die keus voor een 360 toch alweer een heel stuk makkelijker geworden met FEAR, niet? :P :9 ;)

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Dude, je zegt tegen mij dat ik nog eens de topic moet lezen omdat ik een pc met console vergelijk en dat kom je zelf met pc videokaart benchmarks aanzetten. Hoezo offtopic in je eigen topic.... echt grappig maar vreselijk irrelevant zoals ik al eerder zei. Wat gaat dit nog over??? Heeft Xbox360 ook benchmarks van FEAR dan heeft dit nog "zin"... op een grappige manier dan, maar zo imho blaat je erop los....er is geen touw aan vast te knopen met wat je wil bewijzen....echt niet ;) :P

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Thamart schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:16:
[...]

Het bericht geeft enkel en alleen aan dat het een btje bagger is dat je met een aardige topkaart (maar geen 7800 GTX) al aardig problemen gaat krijgen met deze game. En dat is sneu als je niet 500 Euri + hebt liggen voor de nieuwste kaart.

Ik heb het over de constante update van hardware/nieuwe videokaarten, geen software update. Maar snap de verwarring, ik had het iets duidelijker kunnen omschrijven.

Je vorige post vond ik niet interessant genoeg, aangezien elke post steeds om hetzelfde blijft draaien.
Kern van het geheel ligt gewoon in het pure feit dat gamen op de PC, als je een btje de nieuwste games wilt blijven spelen en ook de graphics/snelheid leuk wil houden je constant moet vernieuwen. Zoals in het bericht op tweakers over FEAR en de videokaarten die erbij getest zijn.

Je moet het toch met me eens zijn dat met een aardig recente en toch niet onaardige kaart zoals een 6800, moeite heeft om mee te komen (dus eigenlijk de enige keus om dit spel aardig tevoorschijn te kunnen laten komen dmv de nieuwste en duurste kaart die er is). Gewoon sneu als je net de nodige Euri erin gestopt hebt.

Is die keus voor een 360 toch alweer een heel stuk makkelijker geworden met FEAR, niet? :P :9 ;)
dit lees ik meer als ik heb daar geen andwoord op maar ieder zijn intrepretaties, dat laat ik dus aan de overige volgers van het draadje over...

maar nu kom jij weer terug op het punt wat ik al heb gezegt, de mogelijkheid tot een beter detail is er, je hoeft hem niet te pakken, bij de Xbox 360 zou ik over 2 jaar hebben van ja ik wil eigelijk een mooiere game, maar ik kan er niet wat geld tegen aan gooien om dat te verbeteren, bij de pc kan dat wel, het is net hoe je het ziet, ik zie het omgedraaid...

overgens @ CyperAmp hier boven^
ik moet er eigelijk wel een beetje omlachen hoe er wanhopig bewijzen worden gezocht om aan te geven dat de Xbox beter is om te kopen, Thamart probeerd dat heftig te bewijzen... Terwijl dit niet zo is, er is geen betere (ja in absolute beeld kwaliteid mischien wel) maar voor de een is het Xbox voordeel doorslaggevend, voor het ander zijn de + punten van de PC belangrijker...

[Voor 11% gewijzigd door GoldenSample op 21-10-2005 21:46]

• Thamart
GoldenSample schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:43:
[...]

dit lees ik meer als ik heb daar geen andwoord op maar ieder zijn intrepretaties, dat laat ik dus aan de overige volgers van het draadje over...

maar nu kom jij weer terug op het punt wat ik al heb gezegt, de mogelijkheid tot een beter detail is er, je hoeft hem niet te pakken, bij de Xbox 360 zou ik over 2 jaar hebben van ja ik wil eigelijk een mooiere game, maar ik kan er niet wat geld tegen aan gooien om dat te verbeteren, bij de pc kan dat wel, het is net hoe je het ziet, ik zie het omgedraaid...

overgens @ CyperAmp hier boven^
ik moet er eigelijk wel een beetje omlachen hoe er wanhopig bewijzen worden gezocht om aan te geven dat de Xbox beter is om te kopen, Thamart probeerd dat heftig te bewijzen... Terwijl dit niet zo is, er is geen betere (ja in absolute beeld kwaliteid mischien wel) maar voor de een is het Xbox voordeel doorslaggevend, voor het ander zijn de + punten van de PC belangrijker...
Als jij dit leest als 'geen antwoord op', dan is dat op jouw rekening. Ik neem aan dat je de overige lezers van dit draadje niet nodig hebt om je eigen mening te volgen. Zo zullen er ook mensen zijn die dit draadje volgen en hier posten enkel en alleen omdat ze zo PC gericht zijn dat ze geeneens rustig kunnen nadenken over waar dit topic al over gaat.

Het gaat me niet om over 2 jaar. Het gaat me om het simpele feit van een aardig recente kaart (de 6800 was die er 2 jaar geleden al?) en de meest recente kaart 7800, dat de eerst genoemde nu al praktisch weer uitgebonjourd wordt bij een nieuwe game. Die tijdspanne is toch schrikbarend kort en dat zal ook jij vinden, iemand die graag vaak een nieuwe videokaart koopt, maar niet te vaak mag ik hopen.

Ik hoef niks zo zeer te bewijzen, ik schrik er enkel alleen maar van hoe enorm hard sommige kids hun hele krantenwijkopbrengst erdoor jagen voor zo'n kaartje alleen maar om mee te kunnen doen. Dat eigenlijk al voor normaal wordt aangenomen dat je zoveel honderd pleuri erin steekt om vervolgens toch weer aardig bedrogen uit te komen.

Natuurlijk is de ene videokaart lastig compleet te vergelijken met een 360. Dat hoeft ook per definitie niet. Denk echter wel dat er steeds meer mensen zijn die zich achter de oren gaan krabben met die updateziekte in hardware die steeds sneller lijkt te gaan, je steeds meer euri kost en klaarblijkelijk men de bestaande videokaarten helemaal niet tot aan het gaatje uit wil programmeren voor de best mogelijk haalbare resultaten. Nope, gooi er maar weer een nieuw kaartje tegenaan

Echter, een complete PC fan gaat niet naar een console en een console gek gaat niet naar de PC. Ik was altijd desktop/msx/amiga/PC fan, maar voor het merendeel nu toch echt consolegericht m.b.t. een groot merendeel van de games door die gekte die in korte tijd gewoon teveel geld kost.
Eruit komen doe je en hoef je hier niet, maar het is wel geinig te zien of meer mensen die stap gaan maken. Of niet

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

GoldenSample schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:43:
[...]

overgens @ CyberAmp hier boven^
Dat merk ik ook van hem. Een heftige discussie om niets. Het is duidelijk dat hij een X360 wil kopen, maar wil hij daarnaast ook lotgenoten creeëren ofzo? De topic titel kun je zo veranderen in: "Liever een Xbox 360 dan een pc-upgrade" :P Kom op zeg. Ik zag die xbox screens ook. Zag er erg leuk uit, maar het ja het is een console...end of story.. Ik moet eerlijk zeggen dat de grootste deel van de spellen niets voor mij is, geef mij maar de pc spellen in 2006. En alle leuke xbox spellen komen ook op de pc, ik maak me niet druk om dat ik iets mis ofzo.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Thamart schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:06:
[...]

Als jij dit leest als 'geen antwoord op', dan is dat op jouw rekening. Ik neem aan dat je de overige lezers van dit draadje niet nodig hebt om je eigen mening te volgen. Zo zullen er ook mensen zijn die dit draadje volgen en hier posten enkel en alleen omdat ze zo PC gericht zijn dat ze geeneens rustig kunnen nadenken over waar dit topic al over gaat.

Het gaat me niet om over 2 jaar. Het gaat me om het simpele feit van een aardig recente kaart (de 6800 was die er 2 jaar geleden al?) en de meest recente kaart 7800, dat de eerst genoemde nu al praktisch weer uitgebonjourd wordt bij een nieuwe game. Die tijdspanne is toch schrikbarend kort en dat zal ook jij vinden, iemand die graag vaak een nieuwe videokaart koopt, maar niet te vaak mag ik hopen.

Ik hoef niks zo zeer te bewijzen, ik schrik er enkel alleen maar van hoe enorm hard sommige kids hun hele krantenwijkopbrengst erdoor jagen voor zo'n kaartje alleen maar om mee te kunnen doen. Dat eigenlijk al voor normaal wordt aangenomen dat je zoveel honderd pleuri erin steekt om vervolgens toch weer aardig bedrogen uit te komen.

Natuurlijk is de ene videokaart lastig compleet te vergelijken met een 360. Dat hoeft ook per definitie niet. Denk echter wel dat er steeds meer mensen zijn die zich achter de oren gaan krabben met die updateziekte in hardware die steeds sneller lijkt te gaan, je steeds meer euri kost en klaarblijkelijk men de bestaande videokaarten helemaal niet tot aan het gaatje uit wil programmeren voor de best mogelijk haalbare resultaten. Nope, gooi er maar weer een nieuw kaartje tegenaan

Echter, een complete PC fan gaat niet naar een console en een console gek gaat niet naar de PC. Ik was altijd desktop/msx/amiga/PC fan, maar voor het merendeel nu toch echt consolegericht m.b.t. een groot merendeel van de games door die gekte die in korte tijd gewoon teveel geld kost.
Eruit komen doe je en hoef je hier niet, maar het is wel geinig te zien of meer mensen die stap gaan maken. Of niet
ik wil nog een ding zeggen eigelijk hier op, we hebben het hier al zo veel posts overgehad, maar upgraden, je kan het zo bont (of was het met een d?) maken als je wilt, niets moed, jij zou je mischien gedwongen voelen... Ik niet ik ben tevreden en geniet nog elke minuut dat ik game van m'n kaart :)

en over dat kids hun geld van hun krantenwijk er aan besteden, heb ik ook gedaan, ik besteed er ook een deel van mijn geld aan, maar ik kijk naar mijn behoefte en denk bij me zelf wat wil ik nu, ik doe wat ik wil (uitgaan enzo) en wat ik 'over' houw spaar ik lekker... op gegeven moment komt er een behoefte, bijvoorbeeld een iPod kopen, dat kan dus ook voor mij op termijn een 3Dkaart zijn.

• dikki dik
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
Ik vind dat je een console niet moet gaan vergelijken met een pc, dat slaat gewoon nergens op. De x360 is dan op dit moment misschien wel krachtiger als een pc maar over een aantal jaar zullen de pc's, net zoals nu het geval is, daar boven uitkomen. Maarja laat je zowiezo niet verleiden door kracht, het ziet er nu allemaal zo mooi uit, maar had je dat ook niet toen je voor het eerst GTA 3 speelden of welk ander spel dan ook. Je raakt er aan gewend en vanaf dat moment komt het aan op gameplay.

Speel je liever spellen moet je gewoon een x360 nemen, doe je liever beide neem je een pc. Iig vergeet niet dat veel goede spellen naast de pc ook op de x360 zijn te verwachten, zie cod 2, quake 4, ut2007. Nog een voordeel van de x360 hij gaat minimaal 5 jaar mee(er is iig gezegd dat de volgende xbox over 5 a 6 jaar valt te verwachten), een videokaart kan je om de drie jaar gaan vervangen is mijn ervaring. En daarbij komt welke videokaart je ook koopt op dit moment, hij zal altijd zwakker zijn dan de 360. Je kan natuurlijk zeggen ik koop over drie jaar weer een videokaart van xxx euro, maar dan zit ruim boven het bedrag van een x360.

Als ik jou startpost zo lees en zie dat je jouw pc al bijna niet meer gebruikt sinds je een xbox hebt, dan geef je zelf eigenlijk het antwoord al :)

edit: commentaar van dion, hopelijk is het zo beter.

[Voor 24% gewijzigd door dikki dik op 22-10-2005 12:26]

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Opgelet!

Deze discussie is hier en daar ranzig uit de hand aan het lopen. Ik heb net een stel modbreaks moeten zetten wegens geflame. Als men doorgaat met flamen gaat de topic gewoon dicht en kunnen degenen die op de man spelen een OW verwachten :o

Verder wordt hier een end in de ruimte geblaat. Ik mis cijfers, ik mis checklists van features en ik mis een vergelijking van wat er vorige keer gebeurde (dus XBox1 < - > PC van 4 jaar terug en recenter). Besteed daar eens wat meer aandacht aan ipv alleen maar slap (maar ononderbouwd) te lullen...

Soittakaa Paranoid!

• Vandread
Discussie participanten vergeet vooral niet hier te kijken:
Het Grote Xbox 360 Topic
dion_b schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:07:
Verder wordt hier een end in de ruimte geblaat. Ik mis cijfers, ik mis checklists van features en ik mis een vergelijking van wat er vorige keer gebeurde (dus XBox1 < - > PC van 4 jaar terug en recenter). Besteed daar eens wat meer aandacht aan ipv alleen maar slap (maar ononderbouwd) te lullen...
Eensch is, maar het punt is dat het niet console vs pc mag zijn maar console vs gpu O-)
Bij de oude xbox was de openingsprijs (zeker inflatie meegerekend) een STUK hoger wat een prijs/prestatie vergelijking ook al erg moeilijk maakt. Destijds waren de specs ook niet noemenswaardig hoger dan mid/high end pc's.

Op mijn facts & figures post is helaas (waarschijnlijk door gebrek aan kennis op het desbetreffende vlak) niehiel gereageerd.
Vandread in "Keus: XBOX 360 of videokaart voor de PC"
Wat ik vooral zo leuk vind is dat ATI het wel kan (unified shaders ontwerp) maar het niet heeft toegepast in zijn nieuwe reeks, ik ruik een deal >:)
/vandread ziet ze vliegen :Y)

editje:om niet totaal prrooooo-pc over te komen ;)
Een reactie van een (gpu) reviewer van computer totaal:
quote: Red Dragon
De X-Box 360 chip van ATI lijkt totaal niet op het R520 ontwerp.
de unified shader techniek die daar in word gebruikt lijkt op wat Shader Model 4.0 (DirectX 10) vereist.
Je mag van zowel nVidia en ATI verwachten dat hun next generation parts voor eind 2006 (dus niet de refresh parts van het voorjaar van 2006), een zelfde unified shader pool hebben.
/edit

Argumenten lijken soms tegen een stenen muur aan te komen.
"Hardware blijft duurder worden" ->
Ja de benzine en het algemene prijsniveau ook. Dat heet onder andere inflatie :X
"Videokaarten zijn duurder dan vroeger"
Ach moet ik dit nou weer gaan weerleggen? Doe ik niet :)

Fear: niet te vergelijken, al bekend hoe die op de xbox360 draait?
1280x1024 is hoger dan wat de xbox360 doet en speelbaar op mijn pc :+
Conclusie van de reviewer van anandtech vind ik wat kort door de bocht.
Net als dat de DFI RDX200 CF-DR review me tegenviel :/ Misschien omdat de CF me zelf zo tegenviel :+ Kom op anandtech! :o

Gister Q4 gedraait op 1152x864 met alle op high :) Als een zonnetje ^^ en dat met een videokaart van 280 euro tijdje terug.
Eergister wat promo filmpjes van de xbox360 gekeken, maar die waren mij iets TE promo.
Wellicht dat ik naar de HCCdagen ga om te zien wat dat ding echt kan :) Ben benieuwd.

Even over mijn updates...
Voordat ik "update ziek" ;) werd speelde ik alles op een GF2GTS... pas toen de 9700pro rond de 200 euro was heb ik die gekocht. Daarna omdat het zo'n leuk kaartje was de 6800LE (jeeeuuh 3/4 unlockt) en toen omdat ik overstapte op A64 met DFI NF4 (jeeeeej overclocken op een nieuw niveau) een x800xl gekocht en deze door omstandigheden even later gratis ingeruild voor een x800xt waar ik wel weer even mee zal doen (al kriebelde die x800gto2 wel omdat ik het gewoon leuk vind om zo'n kaartje z'n aarsch te schoppen ;))

Updaten vind ik niet erg en zelfs leuk, beetje op de hoogte blijven, dankzij dat verdien ik soms nog een zakcentje aan het bouwen van pc's voor andere mensen :)

[Voor 10% gewijzigd door Vandread op 22-10-2005 14:58]

Pssst Tesla kopen?

• dikki dik
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
Vandread schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:55:
Discussie participanten vergeet vooral niet hier te kijken:
Het Grote Xbox 360 Topic

Op mijn facts & figures post is helaas (waarschijnlijk door gebrek aan kennis op het desbetreffende vlak) niehiel gereageerd.
Vandread in "Keus: XBOX 360 of videokaart voor de PC"
Wat ik vooral zo leuk vind is dat ATI het wel kan (unified shaders ontwerp) maar het niet heeft toegepast in zijn nieuwe reeks, ik ruik een deal >:)
/vandread ziet ze vliegen :Y)

Updaten vind ik niet erg en zelfs leuk, beetje op de hoogte blijven, dankzij dat verdien ik soms nog een zakcentje aan het bouwen van pc's voor andere mensen :)
dat ze een deal hebben klopt, maar een andere reden van ati lijkt mij om geld binnen te halen. Waarom het pronkstuk uitbrengen als je die ook kan bereiken in kleine stapjes, om zo extra winst te maken. Nvidia is op dit moment toch te zwak, dat ze een 7800gtx gpu in de ps3 plaatsen, bevestigd dit al min of meer.

Wat jij zegt over updaten ik kan me er ook aardig in thuis voelen. Alleen als je het geld er niet voor hebt, en dan bedoel ik Thamart, dan is het al een stuk minder leuk al die updates. Dan kijk je er misschien zelfs tegenop, iig deed ik dat vroeger altijd. Ik denk dat thamart beter voor een x360 kan gaan. Zal die veel meer plezier aan hebben. Heeft hij een "veredelde typmachine" en een leuke hoe zal ik het zeggen.... spelcomputer B)

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

• Dukemaster
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21-10-2007
Vandread schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:55:Fear: niet te vergelijken, al bekend hoe die op de xbox360 draait?
1280x1024 is hoger dan wat de xbox360 doet en speelbaar op mijn pc :+
Je kunt FEAR dan misschien niet direct vergelijken echter je kunt het wel gebruiken als voorbeeld. Het feit dat er maar een handvol kaarten zijn die het spel in (bijna) zijn volle glorie kunnen spelen is een voorbeeld dat je bij PC games erg vaak de videokaart moet updaten. Als je echt van je PC games wilt genieten kun je tegenwoordig bij niet meer langer dan 2 jaar met een kaart doen. Het skippen van meer dan 1 generatie videokaarten is er gewoon niet meer bij. En 1280x1024 is niet hoger dan wat een Xbox 360 doet aangezien deze HD resoluties ondersteund(en kom nou niet met die onzin van dan heb je een tv nog van +1000 euro want als je het eerlijk wilt vergelijken moet je gewoon je PC beeldscherm gebruiken voor je Xbox 360).

• multipasser
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 01:15

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

je vergeet het feit dat je op een xbox gewoon een dvd insteekt en je kan spelen. Het werkt telkens.
Nooit nieuwe drivers installen, of drivers die stuk zijn. Geen getweak nodig want het spel haalt alles uit je xbox. Je windows raakt niet vervuild door al die rotzooi enz... Moet ik nog doorgaan? :)

Om maar niet te spreken over alle xbox only games die echt wel de moeite waard zijn voor een xbox te kopen. Vooral als je graag raced is een console zeer goed. FPS is wat minder door gebrek van muis/keyb

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Vandread
Dukemaster schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 03:25:
[...]
Je kunt FEAR dan misschien niet direct vergelijken echter je kunt het wel gebruiken als voorbeeld. Het feit dat er maar een handvol kaarten zijn die het spel in (bijna) zijn volle glorie kunnen spelen is een voorbeeld dat je bij PC games erg vaak de videokaart moet updaten. Als je echt van je PC games wilt genieten kun je tegenwoordig bij niet meer langer dan 2 jaar met een kaart doen. Het skippen van meer dan 1 generatie videokaarten is er gewoon niet meer bij. En 1280x1024 is niet hoger dan wat een Xbox 360 doet aangezien deze HD resoluties ondersteund(en kom nou niet met die onzin van dan heb je een tv nog van +1000 euro want als je het eerlijk wilt vergelijken moet je gewoon je PC beeldscherm gebruiken voor je Xbox 360).
Volle glorie is altijd nog een stuk hoger dan hdtv 720p wat 1280x720 is :)
720p lijkt me wel te preferen boven 1080i aangezien bij 720p het hele beeld ververst word wat bij "actie" en veel beweging zeker nodig is voor een "crisp & clean" beeld.

Eigenlijk is dit waar ik het meest benieuwd naar ben, hoe is het beeld op verschillende schermen, zoals een wsxga tft, breedbeeld tv etcetc.

Maaruh wat heeft dat tweaken nou te maken met de discussie tussen een videokaart en een console ;) Ik heb 2 pc's :P de ene is ene ranzige officebak (uberofficebak dat wel ;)) en de ander is mijn tweak/oc/game bak :) dus heb niet zo veel last van trager wordende windows, tevens boeit het niet hoeveel er draait op de achtergrond met 2 gig.
Qua laadtijden denk ik dat veel pc's wel gehakt maken van de 360 (ohjee ik vergelijk een pc :+ )

Pssst Tesla kopen?

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

multipasser schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 04:38:
je vergeet het feit dat je op een xbox gewoon een dvd insteekt en je kan spelen. Het werkt telkens.
Nooit nieuwe drivers installen, of drivers die stuk zijn. Geen getweak nodig want het spel haalt alles uit je xbox. Je windows raakt niet vervuild door al die rotzooi enz... Moet ik nog doorgaan? :)

Om maar niet te spreken over alle xbox only games die echt wel de moeite waard zijn voor een xbox te kopen. Vooral als je graag raced is een console zeer goed. FPS is wat minder door gebrek van muis/keyb
tja daar hebben we het al eens over gehad...
die drivers valt hartstikke mee, ik heb mijn drivers een keer ginstalleerd en heb ze niet hoeven aanpassen om spelen goed te laten lopen, alles deed het al, ik vind het een beetje onzin dat er altijd gedaan word als of je eerst uren met je drivers aan het klieren bent.
En windows vervuild door welke rotzooi?

verder zijn spellen als WoW toch niet op de Xbox?

het is een persoonlijke keuze, er is in van deze 2 geen betere, voor de ene is het de Xbox voor de ander het PCtje met videokaart :)

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

GoldenSample schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:12:

het is een persoonlijke keuze, er is in van deze 2 geen betere, voor de ene is het de Xbox voor de ander het PCtje met videokaart :)
Dit is precies wat ik eerder aanhaalde, en dat is het enige antwoord op de topicvraag. Bij spellen is tevens ook een factor gameplay, naast de graphics en gameaanbod bijvoorbeeld. Ik zal even een overzicht geven, voor de duidelijkheid.

Xbox360: heeft indrukwekkende specs voor een redelijke prijs, al is de full xbox360 editie van 399 euro de enige waar je enigszins mee kan vergelijken, die core system van 299 mist teveel. De Xbox360 heeft een 'eigen' 360 only gameaanbod en een game-aanbod wat ook op de pc komt. Om van de volle glorie te genieten is een hdtv wel nodig om al de grafische pracht te toveren, op de beduidend hogere resoluties dan een gewone analoge tv [1]. Verder zijn de spellen duurder dan die op de pc [2]. Ook moet je houden van FPS met een gamepad [3]. Er zijn ook pc-spellen die niet op de Xbox360 verschijnen, zoals strategy games. Maar zoals ieder console biedt de 360 zorgeloze compatibility and stottervrije gameplay voor haar games. Of er mogelijkheid is tot het downloaden van mods voor de X360 is speculatie, maar daar zal dan zeker voor betaald moeten worden via 'micropayments'. Het zullen sowieso geen thuisgebruiker mods zijn, maar developer mods.

Door anderen aangewende argumenten dat op de Xbox360 ook illegale praktijken -modchips ed- kunnen is geen argument versus pc(upgrade) aangezien op de pc net zo illegaal gespeeld kan worden. En sowieso de discussie op het legale vlak houden.

PC:
Om een krachtige gamepc samen te stellen moet je diep in de buidel tasten. Dit is waar, maar niet iedere pc-gamer voelt zich gedwongen om dit telkens te doen. Bijvoorbeeld, met systemen van 1,5 jaar geleden valt nog prima te spelen. Hier is tevens tussen de regels door de vraag gesteld of je dan met zo'n huidige krachtige gamepc (wie weet wat er nog komt in dec) qua resolutie en eyecandy de Xbox 360 kunt "verslaan". Omdat de systemen totaal verschillend zijn is het zeker zo dat hier geen uitspraak over te doen valt over frames en benchmarks, want dat valt niet te vergelijken. Maar tevens eyecandy en resolutie is erg subjectief om te vergelijken en hangt af van de betreffend softwaretitel en niet zozeer de hardware. Dit komt dus dan neer op hetvolgende: kosten en baten. Met een pc krijg je meer, en niet zo'n beetje ook. Het voert ver om de mogelijkheden hier neer te zetten, maar zeker is dat je op je machine meer kan dan alleen spelen. Gameplay voor diehard FPS is beter dan op een gamepad. Ook is er de mogelijkheid tot het maken van gamemods, wat meer gameplay toevoegd aan hetzelfde spel, iets wat niet mogelijk is met een xbox360. Een eigen 'pc-only' gamecategorie als strategy games. De games zijn goedkoper dan een xbox360, maar logischerwijs geen 'Xbox360 only' spellen. Of de pc-spel prijzen tevens sneller dalen dan hun console varianten kon ik niet objectiveren maar het idee is niet onwaarschijnlijk [4]. Last but not least is het duidelijk dat pc's steeds sneller evolueren, terwijl de consoles eens in de zoveel tijd met een systeem komen. Het is niet ondenkbaar dat er volgend jaar al heftigere pc-specs verkrijgbaar zullen zijn die consoles achter zich laat. [5]

Conclusie: Laat het verder duidelijk zijn en concluderen dat de keuze Xbox360 of PC(upgrade) dus volstrekt een persoonlijke keuze is zonder dat de een 'beter' is dan de ander maar door de Xbox 360 hype wordt dit door sommigen over het hoofd gezien. Hoeveel argumenten je ook hebt, uiteindelijk beslis je zelf. Er is niks logisch, beter of goedkoper aan. Uiteindelijk beslis je zelf hoe duur je leeft, welke je hardware koopt, hoeveel spellen je koopt, welke spellen je koopt, of je illegaal of legaal bezig bent. Dus ben je bereid om over te stappen op een console? Dat is een keus die niemand voor je kan maken. ;)

[1] Het schijnt mogelijk te zijn om de X360 ook op je gewone monitor aansluiten mbv een vga kabel, waardoor kosten bespaard worden.
[2] Volgens the Inquirer is dat wel het geval. Rond de 10 euro meer?
[3] Volgens websites is er een suggestie gedaan naar de muis en keyboard aansluiting via usb. Gamespot: Dat zou mogelijk zijn voor de keyboard puur voor text, maar niet voor besturing. Verder geen muis ondersteuning.
[4] Volgens een onderzoek naar prijsdalingen tussen consoles onderling is de Xbox de snelste en meeste 'daler' en de pc volgens 'common sense' een nog snellere daler. Helaas nog geen harde cijfers, maar de indruk is wel gewekt.
[5] De mid-range pc van 2006 kunnen volgens Unreal technology de volle textures aan van Unreal Engine 3, terwijl de next-gen consoles mogelijk maar de helft van de textures aankunnen. Het artikel is geschreven door de zg. Unreal Engine 3 framework developers, de makers van het betreffende engine die gemaakt is om te draaien op X360 en pc. Aangenomen wordt dat zij enige verstand van hun zaken hebben.;)

[Voor 102% gewijzigd door Cyberamp op 28-10-2005 14:24. Reden: Updaten]

• Vandread
CyberAmp schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:19:
[...]
Dit is precies wat ik eerder aanhaalde, en dat is het enige antwoord op de topicvraag. Bij spellen is tevens ook een factor gameplay, naast de graphics en gameaanbod bijvoorbeeld. Ik zal even een samenvatting geven, voor de duidelijkheid.

Xbox360:

PC: Om een krachtige gamepc (dualcore plus dual gpu bijv) samen te stellen moet je diep in de buidel tasten.

Laat het verder duidelijk zijn en concluderen dat de keuze Xbox360 of PC dus volstrekt een persoonlijke keuze is. :)
Hulde, mooi stukje text waar ik het volledig mee eens ben.

Behalve dan dat een game-pc een dualcore cpu nodig heeft wat dus totaal niet waar is :) aangezien de meeste games maar 1 cpu kunnen gebruiken.
Dual Gpu is per defnitie zeker ook niet nodig en bracht met de nv 6x reeks voornamelijk rompslomp met zich mee door de nog in verbetering zijnde drivers.
Uber single gpu kaarten blijven het "best" maar qua upgraden is een dualgpu natuurlijk niet ondenkbaar en best interesant.

Pssst Tesla kopen?

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Vandread schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:25:

Hulde, mooi stukje text waar ik het volledig mee eens ben.

Behalve dan dat een game-pc een dualcore cpu nodig heeft wat dus totaal niet waar is :) aangezien de meeste games maar 1 cpu kunnen gebruiken.
Dual Gpu is per defnitie zeker ook niet nodig en bracht met de nv 6x reeks voornamelijk rompslomp met zich mee door de nog in verbetering zijnde drivers.
Uber single gpu kaarten blijven het "best" maar qua upgraden is een dualgpu natuurlijk niet ondenkbaar en best interesant.
Thanks! Ik weet dat een game pc dit allemaal niet nodig heeft, maar ik zet het maar neer als voorbeeld. ;)

Edit- aangepast!

[Voor 3% gewijzigd door Cyberamp op 23-10-2005 13:42]

• Vandread
Ligt er een beetje aan wat je voor de rest met je pc doet he :)
Als je videodingesen doet of wat dan ook met dualcore is het natuurlijk wel :9~

Pssst Tesla kopen?

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Er zijn trouwens ook (nog bijna) geen spellen die dualcore volledig ondersteunen he, en zelfs als ze dat doen is een uber-singlecore beter op dit moment. Zoiets was het denk ik ;)

• Edwin van Cleef
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 03-09-2018

Edwin van Cleef

Member of CoBS

Ik vind het een vreemde vraagstelling.
Zelf heb ik geen console als bijvoorbeeld de Xbox of PS2 of iets dergelijks.

Heel vroeger had ik wel zon ding om op tv aan te sluiten met van die streepjes waarmee je een soort voetbal,tennis of iets degelijks had een Audio Sonic maar dat even terzijde :P

Hoewel ik veel games speel met mijn pc heb ik hem niet alleen voor de spelletjes maar voor meerdere zaken als bijvoorbeeld het internetten en mailen.

De screenshots die ik heb gezien van de nieuwste generatie consoles dan heb ik ook wel eens overwogen om iets dergelijks aan te schaffen maar een aantal dingen weerhouden mij er weer van.
Met games op de PC zijn in een later stadium mooi mods en editors te downloaden zodat je nog meer uit het bestaande spel kan halen.
Een mooi voorbeeld is Forgotten hope van BF1942 wat er toch echt gelikt uit ziet.
De nodige aanpassingen in de GTA reeks van het toevoegen en veranderen van auto's en personages tot complete edits van de mappen en missies.
Een nadeel is dat in een heleboel gevallen bij de pc een nieuwe graka niet voldoende is.
Zo kan je bijvoorbeeld wel een snelle 6800 ultra kopen (ik noem een AGP versie ivm mijn vergelijking) en die in een amd1800 gaat stoppen.
Hierdoor schiet de cpu daadwerkelijk te kort en is een complete upgrade van een pc systeem weer stukken duurder.

Ik heb geen idee wat de prijzen zijn van spellen op de console in vergelijking tot spellen op de pc dus ik kan niet zeggen of dit per definitie goedkoper of duurder is.

Bij een upgrade van een pc spelen er dus meer zaken mee dan alleen een nieuwe videokaart.
Ik ben van mening dat overal wel haken en ogen aan zitten en de keuze is wat je er hoofdzakelijk mee doet.
Ik vind persoonlijk de investering van de pc praktischer als je er mee zaken mee doet dan alleen gamen.
De console zie ik puur om spellen mee te spelen en als je de pc puur gebruikt om spellen mee te spelen en deze spellen verder gewoon laat zoals je ze gekocht hebt dat een console wel volstaat met wat je doet.

Ik ga zelf voor een nieuwe videokaart of desnoods een volledige upgrade van mijn pc ipv een console.
Zou graag hiermee de mening eens willen horen van mensen die het niet eens zijn met mijn stelling om bepaalde zaken.
Zou het dan wel graag onderbouwd willen zien mischien is het voor mij dan ook aan de orde om eens een dergelijke keuze te overwegen.

Amd X2 4400+ Asus A8n32 sli de luxe,OCZ 2 gig Gold GX pc4000,XFX GF7900GTX 2*74gig Raptor raid 0,Highpoint rocketraid 2310 raidcontroller,4*maxtor maxline 300gb raid 5

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Het is en blijft een vreemde vraagstelling, maar zelfs om persoonlijke keuzen te maken is het wel handig om de voor en nadelen iets uit te diepen zonder geblaat van de een is beter dan de ander. Ik heb een paar updates toegevoegd aan de X360 vs PC(upgrade).

• Dukemaster
Edwin van Cleef schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 14:17:Ik vind persoonlijk de investering van de pc praktischer als je er meer zaken mee doet dan alleen gamen.
Dan is aan jou de vraag dus of je er meer zaken mee doet dan alleen maar gamen. Enige ander doel waar het praktsich voor is om een snelle pc met goede videokaart te hebben zouden proffesionele toepassingen zijn. Want voor andere toepassingen als surfen over het web, tekstverwerking etc. heb je geen krachtige pc voor nodig. De vraag is dus: doe je meer dingen op je PC naast gamen waar daadwerkelijk een snelle pc voor nodig is? Als ik die vraag aan mezelf stel is het antwoord iig nee. En nog even over de vraagstelling die is opzich helemaal niet zo vreemd. Het komt gewoon puur er op neer wat nu het betere platform is om op te gamen en wat het meest praktische en voordelige is. En aangezien de videokaart in je pc voor het overgrotedeel de gameprestaties bepaald krijg je dus de vergelijking Xbox 360 en videokaart voor PC. Ook is deze vergelijking interresant aangezien een zeer recente videokaart net zo duur of zelfs duurde is als een complete Xbox 360.

• Vandread
Dukemaster schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:03:
[...]Dan is aan jou de vraag dus of je er meer zaken mee doet dan alleen maar gamen. Enige ander doel waar het praktsich voor is om een snelle pc met goede videokaart te hebben zouden proffesionele toepassingen zijn. Want voor andere toepassingen als surfen over het web, tekstverwerking etc. heb je geen krachtige pc voor nodig. De vraag is dus: doe je meer dingen op je PC naast gamen waar daadwerkelijk een snelle pc voor nodig is? Als ik die vraag aan mezelf stel is het antwoord iig nee. En nog even over de vraagstelling die is opzich helemaal niet zo vreemd. Het komt gewoon puur er op neer wat nu het betere platform is om op te gamen en wat het meest praktische en voordelige is. En aangezien de videokaart in je pc voor het overgrotedeel de gameprestaties bepaald krijg je dus de vergelijking Xbox 360 en videokaart voor PC. Ook is deze vergelijking interresant aangezien een zeer recente videokaart net zo duur of zelfs duurde is als een complete Xbox 360.
Andere toepassingen: 3dmark, pifast 8)7 fotozoepen, unrarren (kuch*hehe), Find-A-Drug O-)
Het komt bij mij meer puur op de persoonlijke keuze en niet op de prijs/prestatie kwestie :)
Een pc is gewoon veel duurder >:) Alleen een gpu heb je weinig aan als je een duron1000mhz met 256mb sdram hebt oid.

Pssst Tesla kopen?

• Dukemaster
Vandread schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:10:
[...]

Andere toepassingen: 3dmark, pifast 8)7 fotozoepen, unrarren (kuch*hehe), Find-A-Drug O-)
Het komt bij mij meer puur op de persoonlijke keuze en niet op de prijs/prestatie kwestie :)
Een pc is gewoon veel duurder >:) Alleen een gpu heb je weinig aan als je een duron1000mhz met 256mb sdram hebt oid.
3dmark en Pifast zijn nu niet echt applicaties waar je ook daadwerkelijk zelf wat mee doet? Dat zijn gewoon tests. En een Duron 1000mhz is natuurlijk wel extreem genomen. :P Wat ik bedoelde was dat als je game prestaties niet meer voldoende zijn op je PC, wat is dan 99% van de keren het nuttigste om te upgraden? Juist, je videokaart. Maar goed het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze wat je zelf belangrijker vindt. Maar als je we gewoon naar de PC kijken puur als gameplatform en dan naar de Xbox 360 lijkt mij de laatste de logische keus. En daar gaat deze discussie toch uiteindelijk ook over?

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dukemaster schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:17:
[...]

3dmark en Pifast zijn nu niet echt applicaties waar je ook daadwerkelijk zelf wat mee doet? Dat zijn gewoon tests. En een Duron 1000mhz is natuurlijk wel extreem genomen. :P Wat ik bedoelde was dat als je game prestaties niet meer voldoende zijn op je PC, wat is dan 99% van de keren het nuttigste om te upgraden? Juist, je videokaart. Maar goed het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze wat je zelf belangrijker vindt. Maar als je we gewoon naar de PC kijken puur als gameplatform en dan naar de Xbox 360 lijkt mij de laatste de logische keus. En daar gaat deze discussie toch uiteindelijk ook over?
dat is ook al zo vaak gezegt :P
ja puur als game platform, maar een snelle PC heb ik al, om 5 Gigabyte te unraren in een keer en nog lekker verder kunnen computeren...

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Maar als je we gewoon naar de PC kijken puur als gameplatform en dan naar de Xbox 360 lijkt mij de laatste de logische keus. En daar gaat deze discussie toch uiteindelijk ook over?
Er is niks logisch aan. :? Het is een persoonlijke keuze gebaseerd op een hype. Ik denk dat er ook mensen zijn die de 400 euro voor de volle X360 plus de kosten van de extra dure X360 spellen niet uitgeeft om in 2006 een veel betere pc-upgrade voor te kopen, zodra de er nieuwe en betere hardware beschikbaar is. Niemand zegt dat pc goedkoper is dan een Xbox360, maar het is de vraag of je wil gamen op een console met alle voor- en nadelen van beiden platforms. Het blijft dus een persoonlijke keuze, maar geen logische.

[Voor 9% gewijzigd door Cyberamp op 23-10-2005 15:41]

• Dukemaster
CyberAmp schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:35:
[...]

Er is niks logisch aan. :? Het is een persoonlijke keuze gebaseerd op een hype. Ik denk dat er ook mensen zijn die de 400 euro voor de volle X360 plus de kosten van de extra dure X360 spellen niet uitgeeft om in 2006 een veel betere pc-upgrade voor te kopen, zodra de er nieuwe en betere hardware beschikbaar is. Niemand zegt dat pc goedkoper is dan een Xbox360, maar het is de vraag of je wil gamen op een console met alle voor- en nadelen van beiden platforms. Het blijft dus een persoonlijke keuze, maar geen logische.
Toch wil ik nog eventjes reageren op dat lijstje. Ten eerste zijn console games niet eens zoveel duurder als PC games. Bij en redelijke webshop is het verschil zo'n 10 euro. Ten tweede zou ik graag dat FPS met joypad argument voorlopig achterwege laten. De Xbox 360 heeft ten slotte USB poorten en de kans is redelijk groot dat je er een muis en toetsenbord op aan kunt sluiten. Pas als je weet of deze mogleijkheid goed ondersteund gaat worden kun je een uitspraak doen over de besturing van FPS. Daarnaast is dat argument van dat er volgend jaar misschien alweer betere hardware te krijgen natuurlijk niet het hele verhaal. Zelfs al heb je dan een PC met gelijkwaardige of zelfs iets betere hardware dan de Xbox 360 hij is nog steeds niet gelijkwaardig. Waarom? Uit de hardware van een console kan veel meer gehaald worden. Redenen hiervan zijn het feit dat de cpu in de Xbox 360 geen uitgebreid besturingssysteem of veel andere applicaties op de achtergrond hoeft de draaien. Daarnaast is de hardware van iedere Xbox 360 hetzelfde waardoor er veel meer uit die hardware gehaald kan worden. Bij de PC is dit wel anders aangezien daar een gigantische variatie van samenstellingen is. Zelfs al is er over een jaar betere hardware voor de PC beschikbaar, tegen die tijd zijn gamedevelopers al vel beter gewend aan de hardware van deXbox 360 en ziet alles er dus ook weer stukken beter uit(tegen die tijd is Halo 3 waarschijnlijk uit en dat spel wordt denk ik de start van de 2de generatie games voor de Xbox 360). Het zal dus uiteindelijk nog wel een jaartje of 2-3 duren voordat games er voor de PC ook daadwerkelijk beter uit gaan zien dan die van de Xbox 360. Daarom koop ik dus straks gewoon een Xbox 360 en een jaartje of 3 verder koop ik weer wat serieuze PC hardware.

• Vandread
[...]3dmark en Pifast zijn nu niet echt applicaties waar je ook daadwerkelijk zelf wat mee doet? Dat zijn gewoon tests.
Ja hallo ik test niets ik tune/tweak ;)
[rml][ Contest] GoT PiFast Challenge!! V10.0[/rml]
[rml][ Contest] GoT 3DMark Challenge!! (Deel 3)[/rml]
Niet echt actief alleen omdat ik telkens weer liever ga gamen :+ (CSS)

Hoezo is een duron1000mhz extreem? Voor office werk meer dan genoeg :)

[Voor 7% gewijzigd door Vandread op 23-10-2005 16:12]

Pssst Tesla kopen?

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Dukemaster schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 16:06:

Toch wil ik nog eventjes reageren op dat lijstje. Ten eerste zijn console games niet eens zoveel duurder als PC games. Bij en redelijke webshop is het verschil zo'n 10 euro.
Graag ;) Maar de spellen zijn dus gewoon duurder nietwaar?
Ten tweede zou ik graag dat FPS met joypad argument voorlopig achterwege laten. De Xbox 360 heeft ten slotte USB poorten en de kans is redelijk groot dat je er een muis en toetsenbord op aan kunt sluiten. Pas als je weet of deze mogleijkheid goed ondersteund gaat worden kun je een uitspraak doen over de besturing van FPS.
Erm.. :? dat stond er toch al in punt 3 onderin, maar zeker is het niet dat het waar is en daadwerkelijk kan. Zeker is dit:

Originally Posted by GameSpot
We also asked Chris Satchell, the General Manager of XNA at Microsoft if we could possibly connect a USB keyboard to the 360. He told us that, "we will allow you to plug in a USB keyboard. It's very useful for the text entry. What we're not enabling it for, we're not enabling it for gameplay." So the keyboard is a go for text entry, but a no-go for game control.
Daarnaast is dat argument van dat er volgend jaar misschien alweer betere hardware te krijgen natuurlijk niet het hele verhaal. Zelfs al heb je dan een PC met gelijkwaardige of zelfs iets betere hardware dan de Xbox 360 hij is nog steeds niet gelijkwaardig. ... Het zal dus uiteindelijk nog wel een jaartje of 2-3 duren voordat games er voor de PC ook daadwerkelijk beter uit gaan zien dan die van de Xbox 360.
Maar eens punt 4 lezen over Unreal technology en dat zuig ik echt niet uit mijn duim:
We are authoring most character and world normal maps and texture maps at 2048x2048 resolution. We feel this is a good target for games running on mid-range PC's in the 2006 timeframe. Next-generation consoles may require reducing texture resolution by 2X...
Wat je zegt is niet totaal onwaar, maar hardwarematig gezien gaan pc's volgend jaar er sterker op vooruit en het is echt niet ondenkbaar dat het Xbox360 voorbij gaat al in 2006. De UT2007 screens op de pc zien er verder gelijkwaardig aan die van de Xbox360.
Daarom koop ik dus straks gewoon een Xbox 360 en een jaartje of 3 verder koop ik weer wat serieuze PC hardware.
Kan ook, ieder zijn eigen ding ;)

[Voor 60% gewijzigd door Cyberamp op 23-10-2005 16:39. Reden: Even updaten]

• Dukemaster
Ach nou ja als Microsoft zelf niet standaard al toetsenbord en muis ondersteund voor games dan vinden andere mensen wel een manier om het aan de praat te krijgen. Want de huidige Xbox heeft geen eens USB poorten maar er zijn wel adapters te krijgen waarmee je bijna iedere shooter met muis en toetsenbord kunt spelen. Lijkt me dat dat me de USB poorten van de Xbox 360 nog veel makkelijker te doen is.

Over dat stukje van die Unreal 3 engine kan ik ook maar een ding zeggen: dikke vette bullshit. Het kan natuurlijk nooit dat een mid-end pc van volgend jaar krachtiger is dan de Xbox 360, aangezien deze dan krachtigere moet zijn dan een high-end PC van dit moment met X1800 XT en een dual-core cpu. Daar klopt dus geen bal van. Of dat stukje is uit een zwaar veroudert artikel waar men de specs van de Xbox 360 nog niet wist of het is gewoon een uitspraak van iemand die er geen bal van snapt. En dat de PC versie van UT2007 er evengoed uitziet als de Xbox 360 versie zegt natuurlijk ook niets. Dat ligt namelijk helemaal niet aan de Xbox 360 maar aan het feit dat het een multi-platform game is. Call of Duty 2 ziet er op de Xbox 360 bijvoorbeeld ook eigenlijk niet beter uit als op de PC en dat terwijl dat spel me toch echt een stuk minder zwaar lijkt dan UT2007.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Dukemaster schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:04:
Ach nou ja als Microsoft zelf niet standaard al toetsenbord en muis ondersteund voor games dan vinden andere mensen wel een manier om het aan de praat te krijgen. Want de huidige Xbox heeft geen eens USB poorten maar er zijn wel adapters te krijgen waarmee je bijna iedere shooter met muis en toetsenbord kunt spelen. Lijkt me dat dat me de USB poorten van de Xbox 360 nog veel makkelijker te doen is.
Er aan modden is een heel ander verhaal en zeker is het niet en wie wil nu shooters doen op de huidige xbox be my guest.
Over dat stukje van die Unreal 3 engine kan ik ook maar een ding zeggen: dikke vette bullshit. Het kan natuurlijk nooit dat een mid-end pc van volgend jaar krachtiger is dan de Xbox 360, aangezien deze dan krachtigere moet zijn dan een high-end PC van dit moment met X1800 XT en een dual-core cpu. Daar klopt dus geen bal van.Of dat stukje is uit een zwaar veroudert artikel waar men de specs van de Xbox 360 nog niet wist of het is gewoon een uitspraak van iemand die er geen bal van snapt.
Is er iemand op zijn tenen getrapt ofzo? Dat zeggen de makers van Unreal Engine 3, verzin ik toch niet. Game framework developers hebben daar toch verstand van zulke zaken aangezien zij de basis leveren voor de game developers die aan X360 en PC spellen werken. Ik zeg ook dat het niet ondenkbaar is, maar om het als "dikke vette bullshit" te benoemen zou ik zeker niet doen. :)
En dat de PC versie van UT2007 er evengoed uitziet als de Xbox 360 versie zegt natuurlijk ook niets. Dat ligt namelijk helemaal niet aan de Xbox 360 maar aan het feit dat het een multi-platform game is. Call of Duty 2 ziet er op de Xbox 360 bijvoorbeeld ook eigenlijk niet beter uit als op de PC en dat terwijl dat spel me toch echt een stuk minder zwaar lijkt dan UT2007.
Erm het zegt ook alleen dat zulke graphics wel gehaald worden op de pc in 2006, meer niet.

• HaseMike
  • Niet online
Vergeet niet de games bij de vergelijking te betrekken bij de aanschaf van een xbox360 of een nieuwe graca voor je pc.

De games van de xbox360 zal je voorlopig -moeten- kopen, en de release prijs zal wel zo rond de 69,95 euro worden vrees ik. Dus een xbox 360 + vga kabel voor je monitor = 440 en wat zal je aan games willen hebben, ik neem aan toch wel 1 per maand ? En o ja xbox live voor 59,95

Dat wordt dan een totaal investering van 440 + 59 + 12x70 = 1339 euro.

Natuurlijk ben ik mij bewust dat je pc games ook moet kopen, maar ik geloof dat niet al te veel mensen dat met alle games doen toch ;)

Zodra er weer een modchip is, of de games naar de goedkoop-bak verhuizen wordt het verhaal natuurlijk anders. Maar voorlopig is het toch echt rond de 1300 euro voor een jaartje gamen, dat kan met een 7800gt toch wel even goedkoper dan.

• Dukemaster
CyberAmp schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:33:Er aan modden is een heel ander verhaal en zeker is het niet en wie wil nu shooters doen op de huidige xbox be my guest.
Zulke adapters kun je gewoon in de winkel kopen hoor, zou ik niet echt modden noemen. :P En dat voorbeeld van de huidige Xbox is ook alleen maar bedoeld om aan te tonen dat het mogelijk is.
Is er iemand op zijn tenen getrapt ofzo? Dat zeggen de makers van Unreal Engine 3, verzin ik toch niet. Game framework developers hebben daar toch verstand van zulke zaken aangezien zij de basis leveren voor de game developers die aan X360 en PC spellen werken. Ik zeg ook dat het niet ondenkbaar is, maar om het als "dikke vette bullshit" te noemen zou ik zeker niet zeggen. :)
Niet op mijn tenen getrapt, wel lichtelijk geirriteerd dat dit soort incorrecte uitspraken als argument gebruikt worden. Maar heb je een link naar het artikel van die tekst, zou ik graag even willen doorlezen. :)
Erm het zegt ook alleen dat zulke graphics wel gehaald worden op de pc in 2006, meer niet.
Dat zulke graphics op de PC gehaald kunnen worden tegen die tijd is leuk, maar wat heeft dat te maken met de discussie Xbox 360/PC?

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

HaseMike schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:37:
Vergeet niet de games bij de vergelijking te betrekken bij de aanschaf van een xbox360 of een nieuwe graca voor je pc.

De games van de xbox360 zal je voorlopig -moeten- kopen, en de release prijs zal wel zo rond de 69,95 euro worden vrees ik. Dus een xbox 360 + vga kabel voor je monitor = 440 en wat zal je aan games willen hebben, ik neem aan toch wel 1 per maand ? En o ja xbox live voor 59,95

Dat wordt dan een totaal investering van 440 + 59 + 12x70 = 1339 euro.

Natuurlijk ben ik mij bewust dat je pc games ook moet kopen, maar ik geloof dat niet al te veel mensen dat met alle games doen toch ;)

Zodra er weer een modchip is, of de games naar de goedkoop-bak verhuizen wordt het verhaal natuurlijk anders. Maar voorlopig is het toch echt rond de 1300 euro voor een jaartje gamen, dat kan met een 7800gt toch wel even goedkoper dan.
Hierbij verwijs ik je naar het lijstje want hier stond wel iets over de game-prijzen. De optelsom van je berekening is verder niet eerlijk omdat je de prijzen van pc-spellen en die 12x per jaar, niet hebt opgeteld bij een 7800gt.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Dukemaster schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:41:
Zulke adapters kun je gewoon in de winkel kopen hoor, zou ik niet echt modden noemen. :P En dat voorbeeld van de huidige Xbox is ook alleen maar bedoeld om aan te tonen dat het mogelijk is.

Niet op mijn tenen getrapt, wel lichtelijk geirriteerd dat dit soort incorrecte uitspraken als argument gebruikt worden. Maar heb je een link naar het artikel van die tekst, zou ik graag even willen doorlezen. :)

Dat zulke graphics op de PC gehaald kunnen worden tegen die tijd is leuk, maar wat heeft dat te maken met de discussie Xbox 360/PC?
Voordat ik iets dubbel ga zeggen, hier zou ik je ook verwijzen naar het lijstje op punt 4 onderaan staat een link. ;) Ik heb het woord 'mogelijk' tevens toegevoegd aan 4, okay.

[Voor 6% gewijzigd door Cyberamp op 23-10-2005 17:51]

• HaseMike
  • Niet online
CyberAmp schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:42:
Hierbij verwijs ik je naar het lijstje want hier stond wel iets over de game-prijzen. De optelsom van je berekening is verder niet eerlijk omdat je de prijzen van pc-spellen en die 12x per jaar, niet hebt opgeteld bij een 7800gt.
Dat probeer ik juist duidelijk te maken, voor de xbox360 MOET je de games kopen voorlopig. Voor pc games op je 7800gt (voorbeeld) is het een keuze of je ze aanschaft.

Mocht je kiezen om wel legaal bezig te zijn dan is de pc rekensom : Kaart 335 euro (7800gt), minus verkoop oude kaart en dan 12x tussen de 10 en 40 euro voor een game. Laten we het aan de hoge kant houden en een gemiddelde prijs van 30 euro aanhouden voor een pc game dan kom je op
335-75 (oude kaart) + 12x30 = 620 euro.

Maar zoals gezegd, de games kunnen ook 0 euro kosten zoals je weet....

• Edwin van Cleef
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 03-09-2018

Edwin van Cleef

Member of CoBS

Natuurlijk is het wel zo wanneer je de graphics op een pc op highend wil draaien dat je dan bij de huidige spellen een aardige pc moet hebben met videokaart en een sloot werkgeheugen.
Maar nog steeds kom ik dan terug op het modden van spellen wat op de pc dus wel gaat en bij een console weer niet.
dat een highend videokaart na een jaar alweer vervangen moet worden is complete onzin natuurlijk.
Maar na 2 a 3 jaar is deze toch echt verouderd al draai ik sommige game's nog steeds als het moet op een oude gf 4200ti.
het is maar net waar je de drempel legt.
Een pc zie ik als een allround machine die alles moet kunnen wat ik er mee wil doen.
Ten eerste moet hij soepel de laatste games kunnen draaien
Ten tweede wil ik alle bewerkingen snel kunnen doen of het nu photoshop is of tekstverwerking of internetten.

Daarnaast heb je met een pc het voordeel dat alles in 1 kast zit dus zonder van mijn plaats te komen even een cd of dvd erin en gamen maar terwijl ik bij een console weer gebonden ben aan een andere kast die op tv aangsloten moet worden.
Leuk als je wederhelft goede tijden wilt kijken dus daar durf ik niet eens over te beginnen :P

Amd X2 4400+ Asus A8n32 sli de luxe,OCZ 2 gig Gold GX pc4000,XFX GF7900GTX 2*74gig Raptor raid 0,Highpoint rocketraid 2310 raidcontroller,4*maxtor maxline 300gb raid 5

• Vandread
HaseMike schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:53:
[...]Maar zoals gezegd, de games kunnen ook 0 euro kosten zoals je weet....
Niet als je een beetje degelijk online wil spelen ;)

Pssst Tesla kopen?

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

HaseMike schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:53:

Dat probeer ik juist duidelijk te maken, voor de xbox360 MOET je de games kopen voorlopig. Voor pc games op je 7800gt (voorbeeld) is het een keuze of je ze aanschaft.

Mocht je kiezen om wel legaal bezig te zijn dan is de pc rekensom : Kaart 335 euro (7800gt), minus verkoop oude kaart en dan 12x tussen de 10 en 40 euro voor een game. Laten we het aan de hoge kant houden en een gemiddelde prijs van 30 euro aanhouden voor een pc game dan kom je op
335-75 (oude kaart) + 12x30 = 620 euro.

Maar zoals gezegd, de games kunnen ook 0 euro kosten zoals je weet....
Zit wat in. Maar laten we de mogelijkheid openhouden dat er ook illegale activiteiten op de xbox360 gedaan kunnen worden waardoor iemand (na een kleine vergoeding) ook voor 0 euro kan spelen, dus ik zou de laatste zin niet als argument gebruiken. :)

• Dukemaster
CyberAmp schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:46:
[...]

Voordat ik iets dubbel ga zeggen, hier zou ik je ook verwijzen naar het lijstje op punt 4 onderaan staat een link. ;) Ik heb het woord 'mogelijk' tevens toegevoegd aan 4, okay.
Al wel een beetje wat ik dacht, die pagina heb ik een hele tijd geleden al gezien dus ik zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Die tekst kan makkelijk behoorlijk veroudert zijn en men wist toen dus de werkelijke specs van bijv. de Xbox 360 nog niet. In dat geval is de uitspraak in die tekst dus uhm.... bullshit ja.
Vandread schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:58:
[...]

Niet als je een beetje degelijk online wil spelen ;)
precies, en aangezien het gros van de Xbox 360 games wel via Xbox Live te spelen zullen zijn... Dan kun je dus beter PC games met een serieuze multiplayer vergelijken met de meeste Xbox 360 games. En voor singleplayer games op de Xbox 360 hebben we natuurlijk de modchip(er zijn al een paar development kits gestolen dus die modchips zullen wel niet lang op zich laten wachten. :P).

[Voor 33% gewijzigd door Dukemaster op 23-10-2005 18:07]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee