[Flash] Cowon iAudio Flash MP3 spelers ervaringentopic

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:
  • 28.796 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
heb net de D2 4GB maar besteld. Voorlopig komt er niet echt iets aan wat aan de D2 kan tippen.

Mijn vraag zodat ik morgen direct aan de slag kan: wat is nu momenteel de meest stabiele/final firmware? Ik zie verschillende nummers in dit topic voorbij flitsen, van 2.45 tot 3.45.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De nieuwste biedt de meeste features, en van instabiliteit heb ik hier nog maar weinig van gehoord. Dus ik zou de nieuwste nemen die hier kortgeleden gepost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Nog even een update van mijn G3 reparatie bij de Dixons. De vorige keer hadden ze een firmware downgrade gedaan voor een ruis. Meteen weer ingeleverd en vandaag weer opgehaald, het hele binnenwerk vervangen. Kom ik thuis komt er geen geluid uit, daarna loopt ie vast en gaat ie niet meer aan. Na wat frutten ligt het dus aan de koptelefooningang, naar beneden drukken krijg je geluid en aandrukken dan loopt ie vast. 3 maanden verder en ze hem hem nog meer gesloopt dan ie was...zucht. Een 3e en laatste keer repareren en ze zullen de klantenservice inlichten, misschien voor een andere oplossing.

Klinkt als de beruchte koptelefoon defect, ze zullen wel een oud binnenwerk erin hebben gegooid van een defecte die nog in het magazijn lag :r Dichtschroeven die handel en controleren hoeft blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
meelmark schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:00:
heb net de D2 4GB maar besteld. Voorlopig komt er niet echt iets aan wat aan de D2 kan tippen.

Mijn vraag zodat ik morgen direct aan de slag kan: wat is nu momenteel de meest stabiele/final firmware? Ik zie verschillende nummers in dit topic voorbij flitsen, van 2.45 tot 3.45.
v1.xx = D2 uit Korea met DMB
v2.xx = D2 uit Nederland (en andere landen)
v3.xx = D2 uit Korea zonder DMB

Jij zal dus v2.46 moeten hebben... v2.45 is alweer oud ;) (en alleen een beta van beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07-2020
Is het ook mogelijk om een eigen background te gebruiken, vind dat blauwe nu wel saai worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
a, eigen achtergrond lijkt me toch ook wel leuker, vroeg ik me ook al af.

Ik denk dat ik morgen de D2 2gb ga bestellen, ik zie niet echt een reden om de 4gb te kopen, die kost bijna €60 meer voor 2gb meer... dan koop ik wel extra SD-kaartje voor een prikje als ik merk dat ik niet toekom met de 2gb, en als de 4/8/16/32gb SD-kaartjes dan goekoper worden koop ik die mischien wel.

Of zien jullie een goeie reden om toch maar voor de 4gb versie te gaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volley schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:36:
Is het ook mogelijk om een eigen background te gebruiken, vind dat blauwe nu wel saai worden.
Als het goed is kan je een foto als achtergrond gebruiken of eigen plaatje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

De iAudio D2 ziet er interessant uit. Maar ik ken nergens vinden of het apparaat wel of geen AAC afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
O.D.Smolik schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 00:07:
De iAudio D2 ziet er interessant uit. Maar ik ken nergens vinden of het apparaat wel of geen AAC afspeelt?
Geen enkele Cowon iAudio player ondersteunt aac, zoals je uit de product spect kan lezen:
MP3 : MPEG 1/2/2.5 Layer 3, ~320kbps, ~48khz, mono/stereo
WMA : ~256kbps, ~48khz, mono/stereo
OGG : ~Q10, ~44.1khz, mono/stereo
FLAC : Compression Level 0 ~ 8, ~44.1khz, mono/stereo
WAV : ~48khz, 16bit, mono/stereo
APE* : TBD
Video File up to 320x240(QVGA), 30fps
JPG, TXT

[ Voor 38% gewijzigd door Henk007 op 19-05-2007 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Chuckiej schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:04:
[...]

v1.xx = D2 uit Korea met DMB
v2.xx = D2 uit Nederland (en andere landen)
v3.xx = D2 uit Korea zonder DMB

Jij zal dus v2.46 moeten hebben... v2.45 is alweer oud ;) (en alleen een beta van beschikbaar)
dat was correct :). Ik moet zeggen: erg tof apparaatje en zo te zien zeer waar voor z'n geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 08:24:
Ik twijfel hevig of ik er 1 (de D2) moet kopen. Ik heb nu een X5L 30 GB maar merk dat ik die 30 Gig eigenlijk niet echt nodig heb, dit omdat ik toch periodes heb dat ik bepaalde albums luister en als ik dan eens wat andere albums ga luisteren kan ik gewoon het beestje aansluiten en de muziek verwisselen. Het argument dat ik al mn muziek erop zou kwijt kunnen is ook niet zo, want ik heb grofweg 150 GB aan muziek momenteel. Het grootste probleem bij de X5L waardoor ik 'em eigenlijk weinig meer meeneem, is het gewicht en de grootte. Is de D2 echt gewoon lichter en handzamer?
Zelf heb ik ook de X5L 2 weken geprobeerd, ook ik heb een aardige muziek collectie maar ben toch overgestapt naar de d2. Hij is echt veel makkelijker in gebruik en ik als ik de muziek beu ben zet ik gewoon wat anders erop. Dit hou ik nog wel even vol tot 16 en 32gb goed beschik en betaalbaar zijn. Ook ben ik verliefd op de interface van de d2, geen rockbox ook meer nodig zoals ik die wel had op de X5L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 20:04
Tunboy schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:24:
a, eigen achtergrond lijkt me toch ook wel leuker, vroeg ik me ook al af.

Ik denk dat ik morgen de D2 2gb ga bestellen, ik zie niet echt een reden om de 4gb te kopen, die kost bijna €60 meer voor 2gb meer... dan koop ik wel extra SD-kaartje voor een prikje als ik merk dat ik niet toekom met de 2gb, en als de 4/8/16/32gb SD-kaartjes dan goekoper worden koop ik die mischien wel.

Of zien jullie een goeie reden om toch maar voor de 4gb versie te gaan???
Volgens mij is het prijsverschil wel wat kleiner dan €60.
Ik zie de D2 met 2GB al staan voor € 188, dat is een nette prijs. De 4GB wordt wel vrij voordelig incl. tasje geleverd voor rond de € 238. Als je het prijsverschil verrekend met het tasje is het verschil toch een stuk kleiner. Het ligt er echter wel aan of je behoefte hebt aan een tasje of niet.
Zonder tasje kost de 4 GB ook nog rond de € 220.
Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom het prijsverschil tussen de 2 en 4 GB relatief hoog is.
Een SD kaartje van 2 GB kost echt niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zag trouwens de D2 4GB +2GB SD kaart voor 222 euro in het Mediamarkt-krantje staan... Wellicht het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad geen slechte prijs RoD.
heb het krantje nog niet gezien, ik zie zoiezo nooit een krantje van een dixons, mediamarkt etc. waar ze een cowon in hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:00:
[...]

Volgens mij is het prijsverschil wel wat kleiner dan €60.
Ik zie de D2 met 2GB al staan voor € 188, dat is een nette prijs. De 4GB wordt wel vrij voordelig incl. tasje geleverd voor rond de € 238. Als je het prijsverschil verrekend met het tasje is het verschil toch een stuk kleiner. Het ligt er echter wel aan of je behoefte hebt aan een tasje of niet.
Zonder tasje kost de 4 GB ook nog rond de € 220.
Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom het prijsverschil tussen de 2 en 4 GB relatief hoog is.
Een SD kaartje van 2 GB kost echt niet zo veel.
Ik kreeg er een hardplastic 'shieldcase' bij. Dat is geen tasje maar een beschermer ... Alleen laat het wel een opening voor het schermpje dus is het een onzinnige toevoeging. Ik heb een 4GB en ben blij dat ik geen 2GB versie heb gekozen. Ik gebruik hem regelmatig voor kijken naar video. Als ik van tevoren niet weet wat ik wil zien kies ik voor een film en een documentaire. Er staat natuurlijk ook muziek op. Met 2GB zou dat erg krap worden want een DVD neemt bij mij al snel 800mb in beslag. Met 4GB ben ik al veel aan het wisselen.

Natuurlijk kan je er een extra SD kaart in zetten maar ik kan ook wachten tot ik er voor een redelijke prijs 16 of 32GB in kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:12:
[...]

Ik kreeg er een hardplastic 'shieldcase' bij. Dat is geen tasje maar een beschermer ... Alleen laat het wel een opening voor het schermpje dus is het een onzinnige toevoeging. Ik heb een 4GB en ben blij dat ik geen 2GB versie heb gekozen. Ik gebruik hem regelmatig voor kijken naar video. Als ik van tevoren niet weet wat ik wil zien kies ik voor een film en een documentaire. Er staat natuurlijk ook muziek op. Met 2GB zou dat erg krap worden want een DVD neemt bij mij al snel 800mb in beslag. Met 4GB ben ik al veel aan het wisselen.

Natuurlijk kan je er een extra SD kaart in zetten maar ik kan ook wachten tot ik er voor een redelijke prijs 16 of 32GB in kan zetten.
16GB is nu nog $3500, pas over een "jaartje", is het betaalbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:36:
[...]

Ik heb ze beide meerdere malen in handen gehad, en er zit echt een groot verschil in portability tussen beide. De D2 is véél handzamer en zit erg makkelijk in je broekzak.
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:48:
[...]

Zelf heb ik ook de X5L 2 weken geprobeerd, ook ik heb een aardige muziek collectie maar ben toch overgestapt naar de d2. Hij is echt veel makkelijker in gebruik en ik als ik de muziek beu ben zet ik gewoon wat anders erop. Dit hou ik nog wel even vol tot 16 en 32gb goed beschik en betaalbaar zijn. Ook ben ik verliefd op de interface van de d2, geen rockbox ook meer nodig zoals ik die wel had op de X5L.
RoD schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:24:
Ik zag trouwens de D2 4GB +2GB SD kaart voor 222 euro in het Mediamarkt-krantje staan... Wellicht het overwegen waard.
Tsja, en ik heb ook het idee dat mijn accu zijn beste tijd heeft gehad, krijg het gevoel dat hij wel erg snel leeg loopt telkens. Ik loop eind deze week dan wel ff bij de Media Markt hier in Alkmaar naar binnen om eens zelf te kijken. Mocht hij me dan ook bevallen dan moet het maar gebeuren. En 222 euro is natuurlijk relatief goedkoop vergeleken met andere shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbelpost, achja...
RoD schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:24:
Ik ben bij de MM in Alkmaar langs geweest en wisten van niets, van welk filiaal had je dat krantje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Kan iemand mij mischien vertellen hoe de leesbaarheid van het scherm van de U3 is bij zonlicht? Ben dit namelijk nog niet tegengekomen tijdens mijn reis door de iaudio-wereld. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:06:
Dubbelpost, achja...

[...]

Ik ben bij de MM in Alkmaar langs geweest en wisten van niets, van welk filiaal had je dat krantje?
offtopic:
Groningen. Kan zijn dat de actie al voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjodokusK schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:21:
Kan iemand mij mischien vertellen hoe de leesbaarheid van het scherm van de U3 is bij zonlicht? Ben dit namelijk nog niet tegengekomen tijdens mijn reis door de iaudio-wereld. Alvast bedankt
Die is perfect! Zelfs in de felle zon kun je alles nog uitstekend lezen! Er spiegelt verder niks en alles is gewoon erg helder en duidelijk! Kopen dus! ;) Ik heb 'm inmiddels ook al een paar weken in mn bezit en kan beslist niet meer zonder de U3! Een prachtapparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Meer mensen met een U3 waarbij het joystickje maf doet? Daarbij doel ik op bijv. het volume naar beneden ipv. boven zwiepen, een menufunctie omlaag gaan terwil je naar boven wilt, etc.

Anders iemand enig idee hoe coulant MP3Shop hiermee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:44:
[...]

Die is perfect! Zelfs in de felle zon kun je alles nog uitstekend lezen! Er spiegelt verder niks en alles is gewoon erg helder en duidelijk! Kopen dus! ;) Ik heb 'm inmiddels ook al een paar weken in mn bezit en kan beslist niet meer zonder de U3! Een prachtapparaat!
Super bedankt! Ik stond al op het punt om hem te bestellen, maar ben nu een beetje gaan twijfelen door de goede verhalen over de Samsung YP-T9. Geluidskwaliteit en voldoende uitgangsvermogen om ook volwassen headphones aan te kunnen sturen met genoeg volume zijn mijn prioriteiten. Kan jij me daarin overtuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:41:
[...]

offtopic:
Groningen. Kan zijn dat de actie al voorbij is.
Hmm, dan maar online bestellen. Welke betrouwbare online shop heeft de beste deal momenteel? Ik zie dat op mp3speler.nl aangeeft dat ze er een gratis "originele iAudio draaghoes" bijgeven. Is dat dat leren geval, of dat plastic ding zoals je op mp3shop.nl er "gratis" bij krijgt?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubuz
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:09
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:02:
[...]

Hmm, dan maar online bestellen. Welke betrouwbare online shop heeft de beste deal momenteel? Ik zie dat op mp3speler.nl aangeeft dat ze er een gratis "originele iAudio draaghoes" bijgeven. Is dat dat leren geval, of dat plastic ding zoals je op mp3shop.nl er "gratis" bij krijgt?
Ik heb de D2 daar ook besteld 2 weken geleden, mp3spelers.nl en de hoes is die leren dus...iAudio D2 Carrying case

Ik heb wel gemerkt dat met videootjes als je forward dat het geluid niet altijd meer synchroon is. Ik heb de jetshell gebruikt om te rippen van divx en dvd (eerst naar mp4 omgezet dan met dvdx) Iemand het zelfde opgemerkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vergelijk het aantal fps van het bronbestand en het omgezette bestand eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubuz
RoD schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:36:
Vergelijk het aantal fps van het bronbestand en het omgezette bestand eens.
Ik heb 2 video's waarvan de ene de bron 29 frames si (divx) en omgezette bestand is ook 29 frames en de andere bron 29 frames en omgezette bestand 23 frames. Beide hebben het probleem, maar lijkt wel dat de 29 --> 29 frames iets minder last er van heeft...kan het misschien nog met de audio kwaliteit te maken hebben? Daarvan is de bitrate van 131kpbs naar 128kbps gegaan (mp3)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sowieso denk ik dat het aantal frames er mee te maken heeft, dat kan er namelijk voor zorgen dat de boel out of sync loopt. Bitrate kan ik me niet voorstellen... maarja, je zou eens kunnen proberen te coderen door zoveel mogelijk parameters gelijk te houden.

Zie ook Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjodokusK schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:49:
[...]

Super bedankt! Ik stond al op het punt om hem te bestellen, maar ben nu een beetje gaan twijfelen door de goede verhalen over de Samsung YP-T9. Geluidskwaliteit en voldoende uitgangsvermogen om ook volwassen headphones aan te kunnen sturen met genoeg volume zijn mijn prioriteiten. Kan jij me daarin overtuigen?
Wat dat betreft is de keus niet moeilijk, iAudio steekt met kop en schouders er bovenuit.Al was het alleen maar dat de U3 2 x 30mW levert tegenover 2 x 20 mW van de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
ik heb mijn keus gemaakt. Vandaag de U3 besteld, dus ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen. Ik kom vanaf een Creative Zen Microphoto met Creative EP630, ook niet slecht qua geluid, maar dit moet straks oorstrelend gaan worden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06-2024
Mijn U3 aangemeld ter reparatie. Het stickje reageert niet meer op + (harder en naar boven). Reset helpt niet. Nu ff wachten op reactie van Mp3spelers. Zij bieden trouwens de mogelijkheid om nu een extra jaar garantie bij te kopen voor 25 euro. Misschien ga ik dat nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

clemento schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:57:
Mijn U3 aangemeld ter reparatie. Het stickje reageert niet meer op + (harder en naar boven). Reset helpt niet. Nu ff wachten op reactie van Mp3spelers. Zij bieden trouwens de mogelijkheid om nu een extra jaar garantie bij te kopen voor 25 euro. Misschien ga ik dat nog doen.
Heh, dat probleem beschreef ik dus een paar postjes hierboven. Ben niet de enige gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat irritant zeg die zogenaamde levertijden op sites. Staat er 1-2 dagen bij een product heb je na 3 dagen nog niks ontvangen. Weekend en pinksteren komt eraan dus dat wordt op zijn vroegst dinsdag. als ik dit wist had ik hem ergens anders besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:34:
Wat irritant zeg die zogenaamde levertijden op sites. Staat er 1-2 dagen bij een product heb je na 3 dagen nog niks ontvangen. Weekend en pinksteren komt eraan dus dat wordt op zijn vroegst dinsdag. als ik dit wist had ik hem ergens anders besteld.
Ligt ook aan je bankbetaling en het tijdstip wanneer jij bestelt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
Yapser schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:35:
Meer mensen met een U3 waarbij het joystickje maf doet? Daarbij doel ik op bijv. het volume naar beneden ipv. boven zwiepen, een menufunctie omlaag gaan terwil je naar boven wilt, etc.

Anders iemand enig idee hoe coulant MP3Shop hiermee is?
Heb je al reactie van mp3shop? Ik heb nog geen reactie gehad maar heb het vandaag om 0.25 uur ook aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjodokusK schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:45:
ik heb mijn keus gemaakt. Vandaag de U3 besteld, dus ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen. Ik kom vanaf een Creative Zen Microphoto met Creative EP630, ook niet slecht qua geluid, maar dit moet straks oorstrelend gaan worden :9~
En oogstrelend! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubuz
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:34:
Dan had je beter naar de MM kunnen gaan ;) maar ja dan betaal je ook wel iets meer...je kunt niet alles hebben. Mijn is trouwens netjes in 2 werkdagen geleverd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubuz
RoD schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:27:
Sowieso denk ik dat het aantal frames er mee te maken heeft, dat kan er namelijk voor zorgen dat de boel out of sync loopt. Bitrate kan ik me niet voorstellen... maarja, je zou eens kunnen proberen te coderen door zoveel mogelijk parameters gelijk te houden.

Zie ook Video coderen voor je PMD: Tips en trucs
Voor wie hetzelfde probleem heeft of krijgt, zorg dat je je video converteerd met een bitrate lager als 768 (dus in jetshell 512 bijvoorbeeld) dan is het geluid niet uit sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

clemento schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:03:
[...]

Heb je al reactie van mp3shop? Ik heb nog geen reactie gehad maar heb het vandaag om 0.25 uur ook aangemeld.
Ik had 'm gister aangemeld (incl. dooie EP630's) en vandaag zijn ze geregisteerd, maar ik heb er verder nog niets over gehoord. Zal ergens volgende week wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met m'n D2... :'(
Toen ik m twee dagen geleden na ongeveer 1,5 uur luisteren uit m'n broekzak haalde was de achterkant helemaal bol gaan staan, zodat het plastic kapje open werd gedrukt. Ik kon m niet meer aan alle kanten tegelijk dicht krijgen, zodra ik m los liet sprong ie weer ergens open. Ik kreeg het idee dat de batterij was opgezwollen? Hij had de hele avond ervoor aan de lader gelegen.
Ondertussen blijft de achterkant wel weer dicht zitten, maar hij staat nog steeds wat bol.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Enig idee van de oorzaak? Hoort de achterkant een beetje bol te staat of zou die helemaal vlak moeten zijn? Ik heb trouwens de nieuwe firmware er op staan (2.46dacht ik ?) en als lader de netadaptor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren m'n D2 binnen gekregen, maar nu heb ik een klein probleempje. Als ik een filmpje wil afspelen dan staat er op het afspeelscherm (dus daar waar je op play/pauze enzo kunt drukken) dat er geen video is, als ik dan kijk in mn mappen zie ik de 2 vids wel gewoon staan. Als er dan op klik om af te spelen zegt hij weer dat er geen vids zijn. Het was me wel al een keer gelukt om ze af te spelen dus volgens mij heb ik op iets verkeerd gedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:50:
Heb gisteren m'n D2 binnen gekregen, maar nu heb ik een klein probleempje. Als ik een filmpje wil afspelen dan staat er op het afspeelscherm (dus daar waar je op play/pauze enzo kunt drukken) dat er geen video is, als ik dan kijk in mn mappen zie ik de 2 vids wel gewoon staan. Als er dan op klik om af te spelen zegt hij weer dat er geen vids zijn. Het was me wel al een keer gelukt om ze af te spelen dus volgens mij heb ik op iets verkeerd gedrukt?
De resolutie moet 320x240 zijn.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mooooody schreef op zondag 27 mei 2007 @ 14:04:
[...]

De resolutie moet 320x240 zijn.
Het is niet verplicht om een resolutie van 320x240 te hebben, ook andere resoluties moet ie pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ze in het mapje video gedaan?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Ik laat ze gewoon in mijn root zitten :P

Ook normale .avi filmpjes kan ik afspelen.
Als je het optimaal wilt hebben, moet je hebt video converter gebruiken van Cowon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Chuckiej schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:19:
Ik laat ze gewoon in mijn root zitten :P

Ook normale .avi filmpjes kan ik afspelen.
Als je het optimaal wilt hebben, moet je hebt video converter gebruiken van Cowon
Of natuurlijk gewoon even zelf de instellingen goed zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze met de video converter van Cowon omgezet naar D2 formaat en in mn video map gedaan ja. En ze speelden dus eerst wel af, maar nadat ik een beetje was wezen pielen niet meer dus...

EDIT: Ik haalde net m'n SD kaartje eruit en toen herkende hij ze wel gewoon weer in dat afspeelgedeelte, had dus blijkbaar ingesteld ergens dat ze van die SD afkomstig moesten zijn ofzo? Nouja, het werkt weer gewoon dus ik geloof het verder wel.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
Ik heb mij U3 binnen en ik vind hem helemaal geweldig! Wat een prachtig vol en gedetailleerd geluid. Je moet de EQ alleen wel even zelf goed afstellen vind ik. Ik heb alleen nog een vraag over het opladen van dit meersterwerkje. Ik heb namelijk altijd het idee dat het toch niet goed voor een accu kan zijn (zelfs voor lithium) om deze telkens bij te laden tijdens verbinden via usb. Daarom heb ik het laden op "off" gezet om dit te voorkomen. Alleen stel nu dat de accu volledig leeg raakt en de speler uitvalt. Dan zal hij bij verbinden nog steeds niet gaan laden vrees ik. Klopt dit en wat dan te doen? En is het voor litium accu's inderdaad slecht om ze helemaal leeg te laten lopen? Ik lees er tegenstrijdige verhalen over namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

In het begin is het goed om je batterij een paar keer helemaal leeg te spelen en volledig op te laden om em tot de maximale capaciteit te laten komen. Verder kun je beter ervoor zorgen dat de batterij niet leeg is terwijl je de speler niet gebruikt. Ik dacht dat de batterij op 30% van de maximal capaciteit houden het best was, maar dat percentage ben ik niet zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
  • Laatst online: 13-08 23:02
RoD schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:52:
In het begin is het goed om je batterij een paar keer helemaal leeg te spelen en volledig op te laden om em tot de maximale capaciteit te laten komen. Verder kun je beter ervoor zorgen dat de batterij niet leeg is terwijl je de speler niet gebruikt. Ik dacht dat de batterij op 30% van de maximal capaciteit houden het best was, maar dat percentage ben ik niet zeker van.
Je hoeft een lithium batterij niet volledig op te laden en te ontladen voor maximale capaciteit. Dat is alleen van toepassing bij de oude nikkel batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hmm, dat de D2's shuffle niet goed werkt, die herhaalt nummers, is nu wel heel erg te merken.... binnen 1 uur kwam er een nummer 3* voorbij, eentje 2* en nog eentje 3(of4)*. Zou dit door een instelling kunnen komen??

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat heb ik ook wel eens opgemerkt, ik zette 38 nummers op shuffle en nummer 14 (of een andere)
kwam echt binnen 15 min 2 a 3 keer langs:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Dit wordt hopelijk helemaal opgelost in firmware 2.49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Chuckiej schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:56:
Dit wordt hopelijk helemaal opgelost in firmware 2.49
ja?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Er komt ook Flash ondersteuning in de nieuwste firmware. Leuk :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

playlist support dan? (m3u pls....)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
AjodokusK schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:49:
[...]Je moet de EQ alleen wel even zelf goed afstellen vind ik.[...]
Volgens mij heb ik op het Cowon EQ-forum de optimale instellingen (volgens gebruikers) voor alle types voorbij zien komen. Misschien heb je daar al wat aan. Ff zoeken naar 't linkje... dit forum dus.
Maar bedenk me net dat dit ook weer afhangt van de dopjes die je gebruikt...

[ Voor 7% gewijzigd door PaulZ op 28-05-2007 09:44 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 09:24

Iet

Zo'n uitgebreide topicstart, en dan mist zo'n belangrijk onderdeel; De prijs. :)

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Iet schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:03:
Zo'n uitgebreide topicstart, en dan mist zo'n belangrijk onderdeel; De prijs. :)
Daarvoor hebben we de Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Als je abonnee bent van de Veronica gids betaal je 185 euro voor een D2 2Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
PaulZ schreef op maandag 28 mei 2007 @ 09:40:
[...]

Volgens mij heb ik op het Cowon EQ-forum de optimale instellingen (volgens gebruikers) voor alle types voorbij zien komen. Misschien heb je daar al wat aan. Ff zoeken naar 't linkje... dit forum dus.
Maar bedenk me net dat dit ook weer afhangt van de dopjes die je gebruikt...
Daar heb ik ook al rondgesnuffeld, maar ik heb geen idee welke instelling je bedoelt. Is het degene met alles op "0" of alle frequenties op "11"? Of nog een andere natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Mooooody schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:26:
Als je abonnee bent van de Veronica gids betaal je 185 euro voor een D2 2Gb.
Ik kan een D2 4GB krijgen voor 150-160 euro... Dit komt omdat ik lid ben van een forum community :z
Echter moet ik ze dan wel vanuit Singapore halen -> 10e verzenden...

Wel veel gedoe moet ik toegeven :P

Ik heb de mijne gewoon van de MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:46
Ideetje voor een ia?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja lijkt mij ook wel een goe idee, dan worden de verzendkosten ook nog minder. Ik weet alleen niet hoe het zit met de garantie, of je ze gewoon naar Tu&Tu kan sturen als de D2 kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
AjodokusK schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:30:
[...]

Daar heb ik ook al rondgesnuffeld, maar ik heb geen idee welke instelling je bedoelt. Is het degene met alles op "0" of alle frequenties op "11"? Of nog een andere natuurlijk.
Tja, 't is maar net wat je wilt. Dit is gebruikersinput en er staat bijvoorbeeld een instelling voor de EQ en overige geluidsverbeteringen die het beste zou klinken voor Black/Death METAL of deze meer algemenere setting... Gewoon ff de onderwerpen lijst afzoeken naar U3 en lekker spelen met de instellingen.

Oh ja, over jouw batterij verhaal: volgens de handleiding (heb ik toevallig gisteren voor het eerst gelezen) heb je nog 30 minuten stroom over wanneer het icoontje op 'batterij leeg' staat. Misschien wat rustgevender voor je :) .

[ Voor 10% gewijzigd door PaulZ op 29-05-2007 09:11 . Reden: Batterijstukje ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Mooooody schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:34:
Er komt ook Flash ondersteuning in de nieuwste firmware. Leuk :)
wat kan ik me daar bij voorstellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat vraag ik me ook af. Flash spelletjes misschien? Lijkt me een leuke toevoeging met het touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ondersteuning om .swf bestanden af te spelen, dus dan kun je inderdaad Flash filmpjes afspelen of Flash spellen spelen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 29-05-2007 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Dat is mij net iets te weinig informatie om er serieus op in te gaan; en ook het singapour argument telt wel redelijk; liever in nederland opsturen dan naar het buitenland en hem vervolgens nooit meer terug zien... plus elke keer die stupid douane.... Mwah, laat maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
Zijn er inmiddels al problemen met de headphone-jack van de U3 geconstateerd na langer gebruik? Of is dit geen zwak punt van deze speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
Yapser schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 18:07:
[...]

Ik had 'm gister aangemeld (incl. dooie EP630's) en vandaag zijn ze geregisteerd, maar ik heb er verder nog niets over gehoord. Zal ergens volgende week wel zijn.
Bevestiging van aanmelding binnen en de U3 naar Tu & Tu gestuurd in een doosje.
Wij hebben uw aanvraag reeds geaccepteerd, u kunt uw speler nu opsturen ter reparatie onder vermelding van het nummer xxxxxxx.

Zodra wij uw speler ontvangen hebben wordt het probleem in de loop van volgende week geanalyseerd en verholpen.

Mocht u nog vragen hebben dan zie ik die graag tegemoet
Hopelijk snel weer retour. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde de cx300 bestellen bij bol.com, dus accountje aangemaakt, gekeken of je bij bol kon vooruitbetalen d.m.v. overmaken, er stond dat dat kon.
Dus ik was bezig met het bestellen, kom ik bij betaalmethode, kan ik alleen kiezen tussen creditcard, ideal, of acceptgiro. :?
weet iemand hoe dat precies zit?
Bol is namelijk wel de gunstigste shop om de cx300's te bestellen voor mn D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:26:
Ik wilde de cx300 bestellen bij bol.com, dus accountje aangemaakt, gekeken of je bij bol kon vooruitbetalen d.m.v. overmaken, er stond dat dat kon.
Dus ik was bezig met het bestellen, kom ik bij betaalmethode, kan ik alleen kiezen tussen creditcard, ideal, of acceptgiro. :?
weet iemand hoe dat precies zit?
Bol is namelijk wel de gunstigste shop om de cx300's te bestellen voor mn D2.
ideal of acceptgiro is allebei gewoon een vorm van overmaken.
Als je internetbankieren hebt, dan is ideal de makkelijkste oplossing. Zo niet, dan doe je acceptgiro, en dan krijg je een acceptgiro thuis gestuurd die je vervolgens invuld en opstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

AjodokusK schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:53:
Zijn er inmiddels al problemen met de headphone-jack van de U3 geconstateerd na langer gebruik? Of is dit geen zwak punt van deze speler.
Twijfel of het aan m'n koptelefoon of aan de speler ligt, maar het draaien van het plugje wil wel kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Net de D2 (4GB) aangekregen en al uitvoerig getest. Heerlijk apparaatje, klinkt super, werkt snel, ook films die met de iAudio-software zijn geconvert werken zeer vloeiend en beeld ziet er goed uit, alleen toch enkele bemerkingen:
-De FM-ontvangst is zo erbarmelijk dat ik de radio-functie bijna nergens kan gebruiken
-Er zijn vaak .JPG bestanden die ik niet kan zien, terwijl deze op mijn pc perfect werken, ook in de properties van deze bestanden kan ik niets vinden dat afwijkt van andere foto's. Iemand hier ook al last van gehad?
Ik heb er meteen de 2.46 firmware op gezet.

Hoe zit dat eigenlijk met al die mensen hier die de firmware versies 3.XX gebruiken, deze zijn toch niet bedoelt voor Europa? Waar halen jullie deze en is er een voordeel tegenover de europese firmware's? (2.XX)
Het verbaast me zelfs dat dit blijft werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

-Kun je de radiofunctie echt nergens gebruiken? Dus het maakt niet uit waar je bent... de radio werkt overal slecht?
-Zijn het misschien progressive jpg's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
RoD schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:57:
-Kun je de radiofunctie echt nergens gebruiken? Dus het maakt niet uit waar je bent... de radio werkt overal slecht?
-Zijn het misschien progressive jpg's?
Bij mij doet radio het perfect :) (Staat hij wel op Europe? Het kan zo zijn dat er in de instellingen staat dat je op Aziatisch radio netwerk bent)
1.xx - Korean Firmware for DMB capable D2's
2.xx - International Firmware

P.S.: 3.xx is fully compatible with International players, 1.xx isn't!!!

3.xx - korean firmware
- may void your warranty if your player came with a 2.xx
- does not have MTP
- has korean-english dictionary and also a english-english (chambers) dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Zo te zien wordt 2.49 overgeslagen, ze gaan dan direct door naar 2.50

Firmware 3.50 Beta Released

-Flash support!
-In Textview ook groter lettertype beschikbaar
-Muziek selectie verbeterd
-Bug's fixed
Get the 3.50 Beta here:
http://download.cowon.com/data/C08/D2_3.50b.zip

Deze werkt alleen nog niet goed op de internationale D2 versie

Iemand had clix flash lite games gedownloaded, en gespeeld... HET WERKT!!!! :*) :*) :*) _/-\o_

P.S.: http://www.smashingcontent.com/iriver/u10/ -> Flashspellen voor de clix (werkt natuurlijk ook op de D2 :) )

Sothink SWF Catcher -> deze ript de .swf (flash) spellen van een site; handig! :)

[ Voor 20% gewijzigd door OfferedPoet op 01-06-2007 15:50 . Reden: Link voor flashgames ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

als die 2.50 eenmaal voltooid is dan hoef ik me dus geen zorgen meer te maken dat de shuffle 3 keer in het uur hetzelfde nummer herhaalt?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Nee, mijn radio werkt wel hoor, alleen moet ik dan de kabel van mijn oordoppen in de lucht houden;-p Als hij in mn broekzak steekt loopt de kabel naar mn oordoppen toch sowieso omhoog en is deze dus een redelijk goede antenne, maar als ik dan ga neerzitten of liggen is mijn ontvangst weg, Kan ook wel zijn door de vele bebossing hier hoor (voor zij die Langdorp kennen...).

Hoe kan ik zien of het "progressive" JPG's zijn? Want dat kan dan wel het probleem zijn, al moet ik wel zeggen dat ALLE programmas op mijn PC die iets met JPG kunnen doen ALLEMAAL de foto's wel kunnen openen, enkel mijn D2 kan dat niet, dat vind ik dus een bug...

Is er eigenlijk een voordeel aan de 3.XX firmware ipv de 2.XX firmware te gebruiken (aangezien deze volledig compatibel zijn met mekaar), en zo ja, waar vinden jullie die dan? (de cowon-korea site is nogal moeilijk om iets op te zoeken voor mij door mijn beperkte talenkennis...)

Hoe lang zou dat duren voor die volgende firmware 2.50 er is? Heb wel zin in een Flash-game;-p

EDIT: Net gevonden dat alle foto's die ik niet kan openen een horizontale en verticale resolutie hebben van 96dpi, degene die ik wel kan openen meestal 72dpi of 300dpi

EDIT 2: laat maar, net een foto met 96dpi gevonden die wel opent op mn D2... Heeft er dus niets mee te maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Tunboy op 01-06-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Chuckiej schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:48:

-Flash support!
-Bug's fixed
Get the 3.50 Beta here:

Iemand had clix flash lite games gedownloaded, en gespeeld... HET WERKT!!!! :*) :*) :*) _/-\o_

P.S.: http://www.smashingcontent.com/iriver/u10/ -> Flashspellen voor de clix (werkt natuurlijk ook op de D2 :) )

Sothink SWF Catcher -> deze ript de .swf (flash) spellen van een site; handig! :)
Erg tof :) Maakt de D2 weer net een stukje completer.
Tunboy schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:06:
Nee, mijn radio werkt wel hoor, alleen moet ik dan de kabel van mijn oordoppen in de lucht houden;-p Als hij in mn broekzak steekt loopt de kabel naar mn oordoppen toch sowieso omhoog en is deze dus een redelijk goede antenne, maar als ik dan ga neerzitten of liggen is mijn ontvangst weg, Kan ook wel zijn door de vele bebossing hier hoor (voor zij die Langdorp kennen...).

Hoe kan ik zien of het "progressive" JPG's zijn? Want dat kan dan wel het probleem zijn, al moet ik wel zeggen dat ALLE programmas op mijn PC die iets met JPG kunnen doen ALLEMAAL de foto's wel kunnen openen, enkel mijn D2 kan dat niet, dat vind ik dus een bug...

Is er eigenlijk een voordeel aan de 3.XX firmware ipv de 2.XX firmware te gebruiken (aangezien deze volledig compatibel zijn met mekaar), en zo ja, waar vinden jullie die dan? (de cowon-korea site is nogal moeilijk om iets op te zoeken voor mij door mijn beperkte talenkennis...)

Hoe lang zou dat duren voor die volgende firmware 2.50 er is? Heb wel zin in een Flash-game;-p

EDIT: Net gevonden dat alle foto's die ik niet kan openen een horizontale en verticale resolutie hebben van 96dpi, degene die ik wel kan openen meestal 72dpi of 300dpi

EDIT 2: laat maar, net een foto met 96dpi gevonden die wel opent op mn D2... Heeft er dus niets mee te maken.
Ik weet zo even niet hoe je dat precies kunt zien, maar het is wel vaker zo dat progressives niet ondersteund worden op een mp3speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Net een tekstje gelezen over wat een progressive jpg nu net is. http://www.faqs.org/faqs/jpeg-faq/part1/section-11.html

Zou wel eens het probleem kunnen zijn, al vind ik dat Cowon ook deze zou moeten ondersteunen (aangezien de bovengenoemde site beweert dat steeds meer website's hiervan gebruik maken...). Raar dat ik niemand anders hir al heb over horen klagen. Heb het probleem nochtans zelfs met foto's van een HQ-background-website (en iedereen wil toch een hoge kwaliteits achtergrondje op zijn D2, toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar dagen geleden de D2 (4GB) binnen gekregen.Gelijk de frimware 2.46 opgezet.
Superding,scherpbeeld, mooi geluid, Film er opgezet met de IAUDIO-software was
wel even puzzelen voor mij.Heb er een 2GB SD card bij.Maar die ziet hij niet,heeft
iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Als er muziek op je SD card staat moet je gewoon in het menu van je D2 op 'Muziek' drukken en daar dan onderaan op 'browser' en dan komt er een lijstje omhooggeschoven waar je op 'music list' drukt.

a)Ofwel zie je nu een lijst met "Artiest, albums, genre etc...", dan druk je onderaan op 'mappen'. De map die "D2 EXT" heet is je SD kaartje.

b)Ofwel zie je de liedjes die al op je D2 staan, dan moet je gewoon een niveau hoger gaan totdat je die map tegenkomt met D2 EXT. Een niveau hoger gaan kan je door je vinger naar links te schuiven over het schermpje en dan te lossen, of door aan de rechterkant op het pijltje naar links te drukken.

Als je wel je map die "D2" heet hebt gevonden maar daaronder staat niet D2 EXT dan is je SD inderdaad niet herkend en dat is niet normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de cx300's nu binnen, super geluidje.
alleen heb ik links de kleine sleeve en rechts de medium :P ongelijke oren ofzo.
Wie heeft nog meer cx300's op zijn D2, want ik zit nog een beetje te puzzelen hoe ik em moet instellen vooral voor rockmuziek, pop e.d. klinkt al wel goed maar als ik de rock equalizer gebruik bij bijv, system of a down klinkt het erg flets terwijl het op pop zelfs een stuk beter klinkt.
dit had ik niet met de originele dopjes.

Misschien een kwestie van een paar uurtjes laten inspelen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Ik vind dat ze bij de D2 veel te hard hebben overdreven met hun standaard-EQ-instellingen. Vooral de fabrieksinstelling met al die bass-boost enzo. Als ik jouw was zou ik dus vooral beginnen met een vlakke EQ en deze dan zelf tweaken per band, liefst in kleine stapjes, tot je aan het gewenste geluid komt. Als je het geluid neutraal krijgt op die manier denk ik niet dat je een apparte instelling nodig zult hebben voor de verschillende genres, maar dat is mijn persoonlijke mening...

PS: nog iemand iets meer over mijn JPG probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx tunboy, heeft wel geholpen om eerst eens al die bbe, surround opties af te zetten, je merkt gewoon dat de cowondopjes hierop gemaakt zijn en de sennheisers beduidend minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Inderdaad. Gewoon geen bassboost-zooi gebruiken en EQ flat houden, of een lichte tweak (freq. verlagen heeft de voorkeur boven verhogen) Als je geluid nog niet naar wens is, heb je de verkeerde dopjes gekocht.
De D2 verdient goede dopjes, anders had je net zo goed de goedkopere Meizu of Clix kunnen kopen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Mooody op 02-06-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mooooody schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 22:57:
Inderdaad. Gewoon geen bassboost-zooi gebruiken en EQ flat houden, of een lichte tweak (freq. verlagen heeft de voorkeur boven verhogen) Als je geluid nog niet naar wens is, heb je de verkeerde dopjes gekocht.
De D2 verdient goede dopjes, anders had je net zo goed de goedkopere Meizu of Clix kunnen kopen :)
Nouja, de D2 heeft qua features ook wel wat meer te bieden dan die beide andere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Belangrijkste feature is zijn zeer goede output. Dat was ook mijn reden om voor de D2 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Heb em toch ook voor de features gekocht hoor, denk toch dat voor mij het verschil in geluidskwaliteit tussen de verschillende MP3 spelers onhoorbaar zou zijn, Het verschil in headphones daarentegen wel. Ik moet wel zeggen dat de geluidskwaliteit van de meegeleverde doppen echt al zeer goed meevalt,.. Al kan het altijd wel beter uiteraard, dat besef ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Chuckiej schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:48:

-Flash support!
-Bug's fixed
Get the 3.50 Beta here:

Mag ik vragen waar je deze info vandaan haalt? Dan kan ik in het vervolg de beol zelf in de gaten houden nl. ;)
Op de site van Cowon kan ik deze 3.5 nog niet vinden namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:41

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Met dank :) Vandaag m'n D2 binnengekregen....wat een vet speeltje en wat een enorme verbetering in geluidskwaliteit in vergelijking met mijn oude Creative Zen... * Aesculapius is helemaal happy :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik heb net m'n F2 binnen en uit zitten proberen, met wat gemengde gevoelens helaas. De geluidskwaliteit lijkt wel wat beter te zijn dan die van m'n G3, en hij is natuurlijk stukken lichter, wat fijn is.

Ik hoop alleen dat ik aan de bediening zal kunnen wennen; het is nogal teleurstellend, de fijne bediening van de G3 gewend zijnde. :/

Heeft iemand hier ervaring met retourneren naar mp3spelers.nl? Ze noemen een afkoelingsperiode van 7 dagen, maar zeggen ook dat ze alleen ongeopende artikelen accepteren.

Ik zit te denken om 'm te ruilen voor een U3, als dat mogelijk is, zodat ik weer de joystick-bediening heb. Mja, misschien denk ik er morgen wel anders over... :z

Edit: 't zal wel meevallen. Aan de veel betere SNR is best te wennen! :9 Het geluid lijkt toch ook wat rijker te klinken.

Edit2: Ik denk dat ik 'm gewoon maar houd. :*) Zoals baracus al zei, het kan op de een of andere manier nooit perfect -- de F2 is een erg mooi apparaatje, maar de bediening had gewoon stukken beter gekund. Het indrukken van de knopjes gaat niet bepaald soepel (vooral de volume up knop bij mij) en het keypad is iets teveel een geheel, waardoor je de afzonderlijke toetsen niet makkelijk op te tast kunt vinden.

[ Voor 28% gewijzigd door Aham brahmasmi op 06-06-2007 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

had net ff discussie met iemand. Of die ac-adapter aansluiting op de D2 nou wél of geen usb is... Op de stekker van de adapter staat wel zon usb logo maar volgensmij is het geen standaard (mini-)usbaansluiting of wel?

http://bp3.blogger.com/_4.../s1600-h/D2+izquierdo.gif
de meest rechtse

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

bartgrefte schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:54:
had net ff discussie met iemand. Of die ac-adapter aansluiting op de D2 nou wél of geen usb is... Op de stekker van de adapter staat wel zon usb logo maar volgensmij is het geen standaard (mini-)usbaansluiting of wel?

http://bp3.blogger.com/_4.../s1600-h/D2+izquierdo.gif
de meest rechtse
Linker is mini-usb aansluiting. Rechter is aansluiting voor adapter (niet bijgeleverd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mooooody schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:08:
[...]

Linker is mini-usb aansluiting. Rechter is aansluiting voor adapter (niet bijgeleverd).
dat die voor de adapter is wist ik al (die overigens wél bijgeleverd werd) maar 't gaat mij er om of de rechter nu wel of niet een usb poort is.... die ziet er niet echt als usb uit maar d'r staat wel usblogo op stekker van de adapter

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 06-06-2007 22:18 ]

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast