[Flash] Cowon iAudio Flash MP3 spelers ervaringentopic

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:
  • 28.797 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier al mensen met ervaringen met andere oordopjes bij de D2?
ben benieuwd naar het verschil met de standaard oordopjes.
het liefst vergeleken met de sennheiser cx300 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 20:19:
Ik gebruik de V-Moda Vibes met de D2. Prima dopjes, zonder echte minpunten.
De standaard dopjes moet je nooit gebruiken, die zijn altijd bagger. De CX300 heb ik gehad, maar vond ik matig in alle fronten (muddy bass, terughoudend mid en schel hoog). Niet te vergelijken met dopjes als de V-Moda Vibes.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 20:19:
De standaard oordopjes zitten bij mij nog mooi in het plastic :P

Zelf heb ik ook de cx300 en moet echt zeggen dat het goed klinkt :*) Ik heb dus nog niet vergeleken met de standaard oordopjes. Maar denk dat die cx300 toch wel een stuk beter is, vooral op het gebied van bass.

Maar het ligt natuurlijk ook allemaal aan het geluidsfragment dat je afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Niet online
Ik heb bij m'n D2 ook maar meteen de CX300 gekocht, aangezien de reviews en reacties in het oordopjes topic vrij lovend waren. Het is wel een redelijke upgrade van de EX71SL die ik eerst gebruikte, de algehele kwaliteit is een stuk helderder, maar vooral de hoge tonen komen er een stuk beter uit, hi-hats enzo, wat ik wel fijn vind.
Ik zal waarschijnlijk niet zo audiofiel zijn als Mooooody want ik vind ze dus prima klinken. Al heb ik geen ervaring met the Vibes (die wel 20-30 euro duurder zijn trouwens). Als je wel audiofiel bent zou je die dus kunnen proberen, of de Shure E2c.
De standaard Cowon dopjes zitten bij mij ook nog in het plastic, simpelweg omdat het gewone dopjes zijn en niet in-ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Heeft niets te maken met audiofiel zijn. Ik koop graag dingen met een goede prijs/kwaliteit-verhouding. Je koopt een mp3-speler van een paar honderd euro, je hebt duizenden mp3's op hoge kwaliteit, dan is het in mijn ogen zonde om een paar tientjes te besparen op oordopjes die je jaren gaat gebruiken :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heb sinds vanmiddag de d2, wat een ding :9~
1e indruk: wauw! :9 , da's heel wat anders dan me G3...

Nog ma 1 minpuntje gevonden: de niet-verwisselbare accu, je zult zien dat deze telkes leeg is als der geen pc/stopcontact in de buurt is :X

Anyway, zou het niet mogelijk zijn om een stel oplaadbare penlites (of 9v blokjes) en een 7805 aan elkaar te knopen en dat als "on the road" lader gebruiken?

Helaas waren de 4GB sd-kaartjes op bij de MM, dus woensdag maar ff weer.
Kan dan wel ff tijdje met de mp3speler doen-> 8GB aan muziek 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 23-04-2007 19:33 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat is wel mogelijk ja, ik weet niet hoe handig je bent? :P Heb verscheidene mensen zon "lader" zien maken voor hun speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RoD schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:29:
Dat is wel mogelijk ja, ik weet niet hoe handig je bent? :P Heb verscheidene mensen zon "lader" zien maken voor hun speler.
heb tot halverwege 2e schooljaar elektrotechniek (bol4) gedaan, dus weet wel wat :)
Werd alleen van school gekickt vanwege me pdd-nos :X

Zal dus denk ik wel lukken.

(zijn daar toevallig al topics over? Had daar dacht ik al eens naar gezocht maar vond niet wat, zo nog es proberen nadat ik een irritante bromvlieg heb geroosterd :( )

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

bartgrefte schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:35:
mag ik vragen waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

samenwerken ging niet goed...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

bartgrefte schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:35:
[...]

heb tot halverwege 2e schooljaar elektrotechniek (bol4) gedaan, dus weet wel wat :)

Zal dus denk ik wel lukken.

(zijn daar toevallig al topics over? Had daar dacht ik al eens naar gezocht maar vond niet wat, zo nog es proberen nadat ik een irritante bromvlieg heb geroosterd :( )
Op GoT is er het eea in sommige topics verschenen, maar ik zou niet meer weten waar. Er zijn in ieder geval op internet wel tutorials te vinden. Wellicht met wat geluk van Google? Kijk ook eens op www.dapreview.net , wellicht dat zij nog wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RoD schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:22:
[...]

Op GoT is er het eea in sommige topics verschenen, maar ik zou niet meer weten waar. Er zijn in ieder geval op internet wel tutorials te vinden. Wellicht met wat geluk van Google? Kijk ook eens op www.dapreview.net , wellicht dat zij nog wat hebben.
niets gevonden... alleen van mp3spelers laden met een 230v->5v usb adapter.
Google leverde toenstraks ook niet wat op.
Zal morge nog eens proberen

edit: net dit linkje gevonden op dapreview.net... precies wat ik zocht! Vraag me alleen af hoe dat schakelingetje werkt waarmee ze van 2 penlites 5v kunnen krijgen :?

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 23-04-2007 22:32 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maximize schreef op maandag 23 april 2007 @ 08:17:
Ik heb bij m'n D2 ook maar meteen de CX300 gekocht, aangezien de reviews en reacties in het oordopjes topic vrij lovend waren. Het is wel een redelijke upgrade van de EX71SL die ik eerst gebruikte, de algehele kwaliteit is een stuk helderder, maar vooral de hoge tonen komen er een stuk beter uit, hi-hats enzo, wat ik wel fijn vind.
Ik zal waarschijnlijk niet zo audiofiel zijn als Mooooody want ik vind ze dus prima klinken. Al heb ik geen ervaring met the Vibes (die wel 20-30 euro duurder zijn trouwens). Als je wel audiofiel bent zou je die dus kunnen proberen, of de Shure E2c.
De standaard Cowon dopjes zitten bij mij ook nog in het plastic, simpelweg omdat het gewone dopjes zijn en niet in-ear.
het is toch ook zo dat er bij de cx300 een necklace zit?
kan je ze weghalen, of zit die er altijd aan.
lijkt me namelijk niet erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Niet online
Mooooody schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:26:
Heeft niets te maken met audiofiel zijn. Ik koop graag dingen met een goede prijs/kwaliteit-verhouding. Je koopt een mp3-speler van een paar honderd euro, je hebt duizenden mp3's op hoge kwaliteit, dan is het in mijn ogen zonde om een paar tientjes te besparen op oordopjes die je jaren gaat gebruiken :)
Dat vind ik ook, dat is dan ook de reden dat ik dopjes van ~50 euro koop, de cx300 dus, en niet een paar van 20. Wat betreft de geluidskwaliteit van de dopjes.. tja.. daar zullen we het er niet over eens worden. Misschien als ik de Vibes zou horen dat ik denk van 'wow!', maar op het moment ben ik gewoon tevreden met de cx300 en denk ik niet dat iemand daar een miskoop mee zal doen.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 00:20:
het is toch ook zo dat er bij de cx300 een necklace zit?
Nee.

Maar goed, om deze post on-topic te maken, hier mijn rode menu/background voor de D2, mocht je het Cowon blauw beu zijn :)
firmware 2.41, D2N_rs.bin naar D2 root kopieren, kan updaten zonder dat je muziek verwijderd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zo, net ff m'n d2's firmware (2.22) geupdate naar 2.41.
3* bestandje kopieren en ding uit en aanzetten na elke keer, kon het niet met één bestandje? :?

Anyway, nu pakt ie het 4GB SDHC kaartje dat ik net gehaald heb :9

edit: heuh... kan ik geen muziek draaien als ie aan het laden is?

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 24-04-2007 13:41 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
bartgrefte schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:39:
zo, net ff m'n d2's firmware (2.22) geupdate naar 2.41.
3* bestandje kopieren en ding uit en aanzetten na elke keer, kon het niet met één bestandje? :?

Anyway, nu pakt ie het 4GB SDHC kaartje dat ik net gehaald heb :9

edit: heuh... kan ik geen muziek draaien als ie aan het laden is?
Volgens mij kan dat alleen als je via het lichtnetadapter oplaadt. (lees:niet via usb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Chuckiej schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:08:
[...]

Volgens mij kan dat alleen als je via het lichtnetadapter oplaadt. (lees:niet via usb)
ah okeej!

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 4 jaar intensief gebruik te hebben gemaakt van mijn Iriver H120 ben ik op zoek naar iets nieuws. Nu is mijn oog gevallen op de Cowon D2, ik heb echter toch nog een paar vraagjes over deze speler:

- Aangezien er geen alternatieve firmware (rockbox) voor aanwezig is vraag ik mij af hoe deze speler standaard omgaat met id3 tags, weergave per genre? artiest? titel? etc.

- Is deze speler blind te bedienen? (niet dat ik blind ben :P maar ik bedoel als het zo'n mooi weer is als nu en ik lig te zonnen dat je makkelijk tracks kan skippen etc.)

- Is de speler ook makkelijk te bedienen zonder gebruik te maken van de stylus?

En voor de rest vraag ik mij af hoe het zit met de geluidskwaliteit, ik heb van een vriend de X5L mogen beluisteren en als iemand mij kan vertellen of het daarmee vergelijkbaar is dan weet ik voldoende. Dit laatste hecht ik eigelijk het meeste waarde aan alleen is het altijd zo vervelend dat je in de winkel vaak niet kan luisteren.

Alvast bedankt.

Edit: lees dus net iets over de V-moda oordopjes. Deze heb ik nu zo'n 2 maanden en ben er erg over te spreken. Veel meer detail na overstap van mijn Sony ex71sl. In het begin miste ik wel wat in het laag maar de kwaliteit van de rest maakt dit helemaal goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De speler is redelijk blind te bedienen. De 3 knopjes bovenop kun je programmeren. In de Hold stand kun je ze alle 3 programmeren afaik, en zonder hold maar één. Dat biedt imo de mogelijkheid voor blinde bediening.
Ik heb zowel de X5 als de D2 beluisterd, en ik moet zeggen dat ik de D2 een stuk beter vind dan de X5. Het geluid van de D2 is veel warmer en scherper.

En ja ook zonder de stylus is dat ding gemakkelijk te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft inderdaad id3tag. Op iaudiophile.net zijn er echter veel klachten dat dit niet optimaal werkt. Zelf heb ik hier niet echt problemen mee gehad maar ik kan niet zeggen dat ik het heel intensief gebruik. Het komt er op neer dat in het lijstje genre bijv. (12)rock en rock komt te staan. Ook kan de D2 geen id3tag v2.4 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Review van de D2 door Dapreview :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag toch maar gehaald en wat een geweldig apparaatje. Heerlijke interface, geweldig geluid en hij gaat goed om met tags. Een meevaller was ook dat deze speler (4gb versie) in de aanbieding was samen met een sd kaartje van 2gb. Samen voor 259,-. Ook maar meteen een case bijgekocht en door de instelbare knoppen aan de bovenkant hoeft hij daar nooit meer uit.

Nu maar op zoek naar een converter voor de video's die om kan gaan met mkv en wmvhd bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Nieuwe fw's:

v2.45 beta = 03 mei 2007
v3.45 beta = 25 april 2007
v2.45b

- Added the Touch screen Notepad feature
- Added the advanced EQ filter setting feature
- Support to view BMP files
- Stabilized Music Library
- Fixed the error of the text bookmark
- Fixed the error that does not display the flac tag information.
- Stabilized other functions
Klik hier om v2.45b te downloaden

Flash Support komt zeer waarschijnlijk in de volgende fw

[ Voor 12% gewijzigd door OfferedPoet op 03-05-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:35:
Vandaag toch maar gehaald en wat een geweldig apparaatje. Heerlijke interface, geweldig geluid en hij gaat goed om met tags. Een meevaller was ook dat deze speler (4gb versie) in de aanbieding was samen met een sd kaartje van 2gb. Samen voor 259,-. Ook maar meteen een case bijgekocht en door de instelbare knoppen aan de bovenkant hoeft hij daar nooit meer uit.

Nu maar op zoek naar een converter voor de video's die om kan gaan met mkv en wmvhd bestanden.
Waarom heb je niet de 2GB versie genomen met een grotere geheugenkaart? Als je er een 8GB kaart bijneemt kom je ongeveer op dezelfde prijs uit of iets duurder... Scheelt in totaal 4GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
RoD schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:38:
[...]

Waarom heb je niet de 2GB versie genomen met een grotere geheugenkaart? Als je er een 8GB kaart bijneemt kom je ongeveer op dezelfde prijs uit of iets duurder... Scheelt in totaal 4GB geheugen.
*kuch* ging het hier niet om een 4gb speler met een 2 gb kaartje?

Achja, ik heb iig D2 4GB + SDHC 4GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Chuckiej schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:45:
[...]

*kuch* ging het hier niet om een 4gb speler met een 2 gb kaartje?

Achja, ik heb iig D2 4GB + SDHC 4GB :)
Ja, dat zeg ik toch ook? 4+2=6GB 2+8=10GB. Voor een minimale/kleine meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou sowieso al voor de 4gb gaan en die 2gb extra is leuk voor nu. Als ik mag geloven wat ik hier eerder heb gelezen wacht ik tot ik het ding kan uitbreiden tot 32gb. Voor nu is het dus eventjes wachten voor mij tot ik echt meer opslag nodig heb en de prijzen wat zakken. Ik heb nogal slechte ervaring met geheugenkaartjes, voorbeeld:

- voor nokia 6600 512mb mmc geheugenkaart €213,-
- voor nokia 6630 1gb rs mmc dv €110,-
- voor nokia e61 2gb mini sd €80,-

En zo blijven we aan de gang. Nu wacht ik dus mooi voor een betere prijs/opslag verhouding.

Btw ik lag net van iemand (Mooody?) iets over de V-Moda's, ik heb die zelf ook en vroeg me af of jij nog iets aan de equalizer hebt gedaan? Ikzelf heb hem op pop staan en dingen als BBE en mach3bass op 0 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Feit is nu dat je dezelfde prijs betaald voor minder geheugen. Dus die tactiek gaat in dit geval niet helemaal op. Was dan voor een $GB gegaan zonder geheugenkaart en wacht op die 32GB kaarten. Maargoed, dat is slechts mijn mening... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
RoD schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:46:
[...]

Ja, dat zeg ik toch ook? 4+2=6GB 2+8=10GB. Voor een minimale/kleine meerprijs.
Ah zo, verkeerd gelezen B)

4GB'tjes meer maar wel minder lang accu speel duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Chuckiej schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:38:
[...]

Ah zo, verkeerd gelezen B)

4GB'tjes meer maar wel minder lang accu speel duur
Dat kan een argument zijn inderdaad. Echter ik hang een speler elke dag aan de lading, dus voor mij is dat geen issue. Ik krijg em sowieso niet leeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:51:
Btw ik lag net van iemand (Mooody?) iets over de V-Moda's, ik heb die zelf ook en vroeg me af of jij nog iets aan de equalizer hebt gedaan? Ikzelf heb hem op pop staan en dingen als BBE en mach3bass op 0 staan.
Alle 'commerciële' bassboosts etc staan uit. EQ: 850 hz +3 / 3.2 Khz -2
Dat levert voor de combinatie met mijn oren het beste geluid op. Die voorgedefinieerde settings zijn allemaal teveel van het goede i.c.m. goede dopjes als de Vibes.

Als ik lees dat je zoveel geld hebt betaald voor die geheugenkaartjes denk ik dat je de originele kaartjes van dat merk hebt gekocht. Die zijn meestal 2 of 3x zo duur als andere (zelfs snellere) kaarten die ook prima werken :)

[ Voor 17% gewijzigd door Mooody op 03-05-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor het delen van je instellingen, zal straks eens kijken. Wat betreft de kaartjes waren het wel allemaal kaartjes van sandisk etc. Maar ik denk toch dat de hoge prijs kwam van de nieuwigheid.

Edit: kom er toch niet zo veel wijs uit.. Ik ga naar instelling>jeteffect>equalizer>usr en dan heb ik 5 kolommen. 80, 230, 1k, 4k en 12k. Ik hoop dat je me hier verder mee kunt helpen.

Thnx

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:46:
Thnx voor het delen van je instellingen, zal straks eens kijken. Wat betreft de kaartjes waren het wel allemaal kaartjes van sandisk etc. Maar ik denk toch dat de hoge prijs kwam van de nieuwigheid.

Edit: kom er toch niet zo veel wijs uit.. Ik ga naar instelling>jeteffect>equalizer>usr en dan heb ik 5 kolommen. 80, 230, 1k, 4k en 12k. Ik hoop dat je me hier verder mee kunt helpen.

Thnx
Dan heb je de oude firmware waarschijnlijk. Je kan 2.45b installeren, werkt prima.
Je kan 1kHz +3 / 4kHz -2 doen in jouw geval.
Maar goed, dit is afgestemd op mijn smaak. Ik houd van een neutraal, puur geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
F2 firmware update : V1.12

- Fixed the error of lyrics in LDB 1.0
- Fixed the error that does not recognize the device when first connecting it to the PC under Window Vista OS.
- Fixed the error that does not view the album art and lyrics
- Fixed the error of displaying scroll bar in Text viewer
- Fixed the error of deleting a bookmark
- Fixed the error of displaying time
- Fixed the error of displaying thumbnail view of images
- Stabilized other functions

http://www.cowonglobal.co...re/cowonF2/F2_FW_1.12.zip

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahaa vandaar, ik had firmware 2.41. Dalijk maar weer een nieuwe erop knallen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Bedankt voor de informatie. Heb deze inmiddels geflashed, lijkt een probleempje in die update te zitten. Krijg de custom buttons namelijk niet ingesteld, scherm vertoont niet veel tekst voor die optie en mijn F2 blijft vervolgens hangen. Na een reset staat hij vervolgens weer op de fabrieksinstellingen. Iemand anders ook dit probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door troftnom op 05-05-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:59:
[...]
Maar goed, dit is afgestemd op mijn smaak. Ik houd van een neutraal, puur geluid.
Ik heb Shure E2c en de E3c die ik momenteel gebruik op de iPod Nano (de recente versie daarvan). Merkwaardig genoeg gebruik ik toch hoofdzakelijk de goedkopere E2c omdat de E3c gewoon te veel detail geeft in het midden en hoge bereik. Daardoor klinkt het inderdaad niet 'puur' meer.

Ik zit momenteel erg te letten op de iAudio D2. Ondermeer omdat ik de bediening van de iPod een ramp vind. Bovendien vind ik het ook wel eens aardig om een documentaire te bekijken. Op 320 x 240 moet dat kunnen lijkt me. Natuurlijk is het geluid uiteindelijk het belangrijkste. Kan ik ervan uitgaan dat de geluidskwaliteit daarvan een stuk beter is dan van de iPod Nano? Of maakt dat niet veel verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:23:
Kan ik ervan uitgaan dat de geluidskwaliteit daarvan een stuk beter is dan van de iPod Nano? Of maakt dat niet veel verschil?
Het geluid is t.o.v. de Ipod Nano 1e generatie, veel beter bij de D2. De verhouding tussen de hoge en lage tonen blinkt uit. Bij de Nano waren de lage tonen echt om te huilen, er zat totaal geen power in. Ook was de EQ op de Nano te simpel, op de D2 kun je het helemaal finetunen. Verder is de accuduur van de D2 beter. Enig nadeeltje van de D2 kan zijn, dat ie misschien wat dikker is :) Het zou wel cool zijn als ze een "D3" of zo uit brengen, die micro-sd kaartjes gebruikt of zo wat hem misschien dunner maakt.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ck2000nl schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:43:
[...]

Het geluid is t.o.v. de Ipod Nano 1e generatie, veel beter bij de D2. De verhouding tussen de hoge en lage tonen blinkt uit. Bij de Nano waren de lage tonen echt om te huilen, er zat totaal geen power in. Ook was de EQ op de Nano te simpel, op de D2 kun je het helemaal finetunen. Verder is de accuduur van de D2 beter. Enig nadeeltje van de D2 kan zijn, dat ie misschien wat dikker is :) Het zou wel cool zijn als ze een "D3" of zo uit brengen, die micro-sd kaartjes gebruikt of zo wat hem misschien dunner maakt.
Ik heb een 2e generatie Nano. Van horen zeggen hebben ze al wel een hoop verbeterd. Toch ben ik er niet erg tevreden over.

De EQ is inderdaad droevig: een hele rij met keuzes en allemaal even onduidelijk. Ik vraag me ook af of iemand eigenlijk wel in staat is om te klikken op het Apple-wieltje zonder dat het gaat 'draaien' 8)7 . Best mogelijk dat er een mogelijkheid bestaat om dat soort dingen via de PC in te regelen. Er is toch niet voor niks iTunes? Jammer dat de stabiliteit van PC's een stuk minder wordt als ik er iTunes opzet. Dat iTunes heb ik nu maar op een speciale PC (van 't werk ...) staan omdat ik mijn game PC niet wil verpesten.

Zo, even lekker mijn gal gespuugd :+ . Maar het zijn wel redenen waardoor ik op zoek ben naar iets anders. Dat de Cowon iets groter en dikker is vind ik geen probleem. Ik ga er niet mee joggen. Wel fijn van de D2 dat hij niet snel zonder stroom zit. Ik ga nog wel eens een dag of 4 met de tent erop uit en dan is 'zuinigheid' wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik heb jarenlang iPods gehad, maar iAudio levert beter geluid. Beter in de zin van krachtiger en voller. Ook is het geluid veel beter aan te passen naar je eigen smaak. De EQ van de iPods zijn nogsteeds gigantisch brak en moet je gewoon standaard uit hebben staan om de geluidskwaliteit niet te laten zakken tot niveau 'taiwaitech'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
En voor de U3 is er ook weer een firmware upgrade naar 1.27

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn D2 kwam gisteren binnen maar ik ben momenteel niet zo blij. Gisteren wilde de D2 ook al een keertje niet meer aan maar na het aansluiten op de PC kwam het weer tot leven. Daarna heb ik de nieuwste firmware erop gezet en leek het een tijd goed te gaan.

Vanmorgen heb ik nog een paar mp3's gekopieerd en beluisterd. Tijdens de middagpauze heeft hij een ritje gemaakt in mijn binnenzak. Daarna probeerde ik hem aan te zetten en kreeg geen reactie. Ik sluit hem aan op de PC en nog geen reactie. Het wordt ook niet herkend als USB.

Doe ik iets fout en moet ik nu een reset uitvoeren? Of is het gewoon een kwestie van RMA en moet ik hem terugsturen? Het apparaatje komt van mp3.direqt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat klinkt in ieder geval niet goed. Je kunt em ook niet resetten als het ding niet eens aanwil. Mocht hij dood blijven dan zit er weinig anders op dan em terugbrengen. Sowieso denk ik dat je ermee terug moet, want een speler die brak is wil je natuurlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
troftnom schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:32:
[...]

Bedankt voor de informatie. Heb deze inmiddels geflashed, lijkt een probleempje in die update te zitten. Krijg de custom buttons namelijk niet ingesteld, scherm vertoont niet veel tekst voor die optie en mijn F2 blijft vervolgens hangen. Na een reset staat hij vervolgens weer op de fabrieksinstellingen. Iemand anders ook dit probleem?
Deze 'bug' is gefixt in de nieuwste fw update :V1.13
Kijk hier voor meer info & download.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk is de sennheiser cx300 dus wel de beste koop qua oortjes onder de 45 euro denk ik.
ik heb niet veel goede alternatieve kunnen vinden dus ik denk dat ik voor de cx300's ga.
en weet er iemand wanneer die 2.45 fw voor de D2 final wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 18:47
Vraag over de D2

Ik heb eerlijk gezegd niet alles doorgelezen en kon het ook niet echt makkelijk bij reviews en op de Cowon site vinden maar mijn vraag is:

Kun je de gegevens die op de SD kaart staan eventueel kopieren naar de D2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
@Aero: nee, de D2 ziet het interne geheugen en het SD geheugen als 1 geheel.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de D2 echt super!
Heb hem nu een paar weken. Had geen idee dat het nieuw was en ik zocht gewoon een nieuwe MP3 speler en ineens zag ik deze _/-\o_
Ik kijk er vooral series op en het werkt echt prima. Geluid is prachtig mooi en het beeld is zo scherp niet normaal.
Heb wel een andere koptelefoon erop gedaan want die originele die erbij zitten vind ik maar niets.

Vind het ook onwijs balen dat er niet een tasje bij zit maar die heb ik er nog bij gekocht.
Ik heb gekozen voor de originele van Cowon zelf. ik wou eerst die andere maar ik zag dat een klein gedeelte van het scherm niet zichtbaar zou zijn in de hoekjes en dat zou mij gaan irriteren en de hoeken zijn niet beschermd van de D2 zelf.
Met diegene van Cowon zelf heb ik daar geen last van en hij zit helemaal in het tasje.
Hij is stevig en de D2 zit veilig erin.
Ik vind die van Cowon zelf eigenlijk ook mooier dan die andere.

Het pennetje wat erbij zat gebruik ik niet. Ik gebruik het pennetje van mijn oude dikke DS :)
Is ook makkelijker omdat ik heb zo onderin het hoesje kan schuiven.

Superblij ermee!
(heb de 4gig zwarte versie met een 2gig sd kaartje)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:06
Misschien een domme vraag, en waarschijnlijk heb ik kijk er enorm naast gekeken, maar kan je ook data kwijt op de D2? Heb 80% van het topic wel doorlezen, maar vind het niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Uiteraard kun je data op je D2 kwijt. :) Je vindt het niet terug omdat het zoiets triviaals is dat daar gewoon vanuit gegaan wordt :P Elke UMS-speler kan data bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Bedankt RoD je hebt me al veel geholpen :)

Ik vind deze speler eigenlijk wel beter, maar ik weet niet of het de meerprijs kan rechtvaardigen.

Meizu 4GB zal me ong 120 euro kosten inclusief verzenden.
iAudio 2GB vind ik niet goedkoper dan 188 euro momenteel exclusief verzenden

Zijn er geen gezamelijke acties om de iAudio te kopen? Op ebay kan ik ook maar 1 aanbieder vinden.

[ Voor 80% gewijzigd door Galactic op 10-05-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:34

UMD

You don't say

hallo beste mensen,

Na jaren van DAP ervaring (MD, Hi-MD, MP3; samsung, iPod, Walkman, philips, creative etc.)
Heb ik gisteren besloten de overstap te maken naar een iAudio. Ik houd dit merk al een tijd lang in de gaten omdat ik veel over de goee geluidskwaliteit hoor. En dat is feitelijk het enige war het mij om gaat.

Ik heb gisteren dus een F2 besteld bij bol.com (was aanbieding) en verwacht hem nu ieder moment in de bus...... ben benieuwd

Mijn vraag aan jullie:

Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten? bijv. m.b.t. de FW?

Ik waardeer alle hulp aangezien ik nog nieuw ben met dit merk.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het topic doorgespit..
Heb een D2 2 gb kan deze ook 8gb sd aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:08:
Zijn er 8GB SD kaarten? 8GB is alleen in SDHC toch? Maargoed, de D2 kan zowel SD als SDHC aan dus ik zie niet in waarom het een probleem zou zijn.
UMD schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:28:
hallo beste mensen,

Na jaren van DAP ervaring (MD, Hi-MD, MP3; samsung, iPod, Walkman, philips, creative etc.)
Heb ik gisteren besloten de overstap te maken naar een iAudio. Ik houd dit merk al een tijd lang in de gaten omdat ik veel over de goee geluidskwaliteit hoor. En dat is feitelijk het enige war het mij om gaat.

Ik heb gisteren dus een F2 besteld bij bol.com (was aanbieding) en verwacht hem nu ieder moment in de bus...... ben benieuwd

Mijn vraag aan jullie:

Ik waardeer alle hulp aangezien ik nog nieuw ben met dit merk.

greetz
Ansich hoef je nergens op te letten. Paar puntjes:
-Kijk of je de nieuwste firmware hebt. Zo niet, even simpel upgraden.
-Beslis of je de bijgeleverde oordopjes goed genoeg vindt. Om volledig gebruik te kunnen maken van het potentieel zijn betere oordopjes toch wel aan te raden. Maar als jij het goed genoeg vindt?
-Beslis of je een beschermhoesje wilt. Imo is dat bij de F2 niet nodig.

[ Voor 62% gewijzigd door RoD op 11-05-2007 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De defecte speler is omgeruild. Even langs gereden in Rotterdam en het werd direct omgeruild. Het probleem was simpel: dood.

Paar impressies:

Geluid
De geluidskwaliteit is een stuk beter dan van andere spelers die ik ken. Ik heb eerst de EQ neutraal gezet en de diverse filters uit want anders kan je nauwelijks vergelijken. Bij sommige muziek vind ik het wel leuk om de bassen wat zwaarder te hebben, zoals bij de Screaming Trees en Massive Attack. Dat gaat erg goed met deze speler. Je kan het behoorlijk zwaar zetten zonder dat het degenereert tot dikke modder.

Muziek van accoustische instrumenten klinkt ook erg goed. Het klinkt 'natuurlijk'. Een klavecimbel gaat hier niet klinken naar een synthesizer. Ook het karakter tussen verschillende klavecimbels is goed te horen. Uitstekend!

Bij deze speler merk ik ook duidelijk dat de Shure E3c meer en betere details geeft dan de E2c. Komen ze toch nog tot hun recht. Hier heb je het natuurlijk over kwaliteitsverschillen voor de verstokte audiofiel. Voor dagelijks gebruik is dat niet helemaal interessant.

Vergelijken
Nog even vergelijken met de iPod Nano (gen2). Het laag van de Cowon D2 klinkt voller en het hoog is minder kunstmatig. Toch wel belangrijk. Ik heb ook een oude Samsung YP-53. Die is echt van een oude generatie want ik hoor weinig verschil tussen MP3's van 128bps en van hogere kwaliteit. Toch vind ik die nog steeds de beste userinterface hebben. Op de Cowon D2 vind ik ook makkelijk mijn weg maar die heeft ook veeeel meer mogelijkheden. Voordat ik het gewenste nummer op gang heb moet ik toch heel wat tikken.

Beeld:
Eigenlijk had ik een betere beeldkwaliteit verwacht. Is het niet eerlijk om dit met een volwaardig 1680 x 1050 scherm te vergelijken? Ik heb geen specs gezien maar het lijkt op een TN paneel met 16ms gg of zelfs 32ms gg. Beetje langzaam, maar dat is niet echt een bezwaar want ik ga er niet op gamen. Het TN paneel is wel een mindere keuze door de kijkhoek. Juist bij zo'n draagbaar exemplaar moet die zo groot mogelijk zijn maar het is zeker zo gevoelig als TN-paneel van mijn PC. Daardoor moet ik constant zoeken naar de juiste hoek om optimaal beeld te houden.

Het schermpje van 2.5 inch is echt wel aan de kleine kant. Het is eerder een uitgebreide MP3 speler dan een compacte multi-media speler. Als ik een documentaire wil bekijken (ik kijk geen films) dan is het even zoeken naar de juiste afstand. Op 60cm is het iets te klein, dat wordt een beetje turen. Op 40 cm merk ik dat ik een leesbril nodig heb. Op 25 cm afstand zie ik het scherp want dan zet ik mijn bril van -6 even af. Voordeel is dan nog dat het relatief vrij groot lijkt. Best knap dat het dan nog een erg duidelijk beeld geeft met die 320 x 240 resolutie.
UMD schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:28:
Ik ben ook wel geïnteresseerd in de redenen om de firmware te vervangen. Er is natuurlijk een lijst met verbeteringen maar zolang ik geen probleem heb hoef ik toch niks te vervangen? Misschien moet ik me eerst 'inlezen' om te kunnen begrijpen dat ik een probleem heb O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 18:47
Vraag over de D2:

De Meizu M6 verschilt in NL met de buitenlandse versie (geen FM tuner bv) en dit kan simpel worden opgelost door een firmware upgrade.

Mist de D2 als NL versie (bv die van de MM of van Bol.com) ook bepaalde opties of zijn er andere restricties opgelegd? En zo ja, zijn die weer makkelijk te omzeilen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bij de D2 zit alles erop en eraan. Er kunnen wel verschillen zitten in features door de firmware die je hebt. Maar dat is een kwestie van updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 dagen geleden een u3 4gb gekocht. Accu opgeladen, nieuwste firmware (1.27) erop, JetShell en JetAudio op de pc geïnstalleerd. Ging allemaal prima.
Maar nu wil ik muziek cd's naar de mp3 speler kopiëren en dat lukt me niet. Het is mijn eerste mp3. Ik heb gekozen voor een U3 omdat het me alleen om de muziek luisteren gaat. Ik heb echter nog geen kennis of ervaring hoe je muziek van bijv. cd's naar de mp3 speler over moet zetten. :?

Is er een iAudio-crack of een U3-gebruiker die mij misschien wil uitleggen hoe je dat moet doen?
Is JetAudio voor het kopiëren van de muziek vanaf de cd's naar de pc? En wordt JetShell gebruikt om het daarna naar de U3 over te zetten?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Waarom rip je niet gewoon de cd even? Dat is echt ontzettend basic hoor... Dat kan bijvoorbeeld met WMP, Winamp of dergelijke programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Gewoon rippen (er zijn vast wel EAC manuals te vinden) en dat gewoon naar de Music folder kopiëren op de externe schijf die je erbij krijgt als je 'm aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:41:
Ik heb 2 dagen geleden een u3 4gb gekocht. Accu opgeladen, nieuwste firmware (1.27) erop, JetShell en JetAudio op de pc geïnstalleerd. Ging allemaal prima.
Maar nu wil ik muziek cd's naar de mp3 speler kopiëren en dat lukt me niet. Het is mijn eerste mp3. Ik heb gekozen voor een U3 omdat het me alleen om de muziek luisteren gaat. Ik heb echter nog geen kennis of ervaring hoe je muziek van bijv. cd's naar de mp3 speler over moet zetten. :?

Is er een iAudio-crack of een U3-gebruiker die mij misschien wil uitleggen hoe je dat moet doen?
Is JetAudio voor het kopiëren van de muziek vanaf de cd's naar de pc? En wordt JetShell gebruikt om het daarna naar de U3 over te zetten?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Als je je mp3 speler via usb aansluit, kan je via Deze Computer i nde map va nde mp3 speler komen. Die open je en daar kopieer je al je muziek in. Zo werkt het bij m'n Iaudio X5 en volgens mij ook bij alle andere cowons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:05

Piggen

Lekker bakkie

Volgens mij bedoelt hij hoe je CD's ript. Dat kan inderdaad met jetShell of jetAudio.
En daarna gewoon via Explorer naar de speler slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Wobcat schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:29:
[...]
Deze 'bug' is gefixt in de nieuwste fw update :V1.13
Kijk hier voor meer info & download.
Bedankt voor de update info, custom buttons doen het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:08:
Als het goed is kan de D2 zelfs 32gb kaartjes aan, of gaat dit in de toekomst kunnen met nieuwe firmware.
Dit is ook 1 van de redenen die mij over de drempel hebben getrokken om de D2 aan te schaffen.
De 32gb kaartjes worden waarschijnlijk wel onbetaalbaar, maar een 8gb kaartje word waarschijnlijk in de toekomst een stukje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
16GB komende week verkrijgbaar voor circa $3600
8GB tegenwoordig al verkrijgbaar voor circa 65 euro
4GB tegenwoordig al verkrijgbaar voor circa 30 euro
2GB tegenwoordig al verkrijgbaar voor circa 12 euro
1GB tegenwoordig al verkrijgbaar voor circa 7 euro

Verder is firmware 3.45 final al uit;
- radio keeps working while using the notepad
- yellow colour in notepad
- (no idea, some error fix probably)
- probably BMP support
- improved dictionary UI
- FM radio sensitivity bug fixed
- (no idea)
- other functions stabilized
Er waren echter nog wel probs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan je die 3.45 dan downloaden, op de cowon site staat die nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:46:
waar kan je die 3.45 dan downloaden, op de cowon site staat die nog niet.
Let op he, dit is v3.45 en geen v2.45. Deze komt waarschijnlijk deze maand nog uit.

http://download.cowon.com/data/C08/D2_3.45.zip
Some users have reported that their D2 hangs during boot up when trying to turn on the D2, as well as trying to plug it into their computers; thus the device is not turning on properly or not being recongised by a computer.
Er zijn zelfs doden (we hebben het over D2'tjes ;) ) gevallen...
Ik wacht iig nog wel op v2.45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Chuckiej schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:17:
16GB komende week verkrijgbaar voor circa $3600
8GB tegenwoordig al verkrijgbaar voor circa 65 euro
4GB tegenwoordig al verkrijgbaar voor circa 30 euro
2GB tegenwoordig al verkrijgbaar voor circa 12 euro
1GB tegenwoordig al verkrijgbaar voor circa 7 euro

Verder is firmware 3.45 final al uit;

[...]

Er waren echter nog wel probs..
Ik hoop dat je een typo hebt gemaakt bij die 16GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dat hoop ik ook. Ik heb m'n nieuwe D2 net vandaag binnen gekregen en ik hoopte eigenlijk over een jaartje ofzo het ding uit te breiden met een 16GB module tot een mooie ronde 20GB. Al moet ik zeggen dat de capaciteit van 4GB ook al een behoorlijke verbetering t.o.v. mijn oude iAudio 4 van 512KB is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik denk het niet, die 3000$ heb ik ook gezien.
Maar 4GB was toch maxumum voor de D2? Of is de firmware geupdate dat het nu wel mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
RoD schreef op zondag 13 mei 2007 @ 00:24:
[...]

Ik hoop dat je een typo hebt gemaakt bij die 16GB?
Helaas geen typo...
downtime schreef op zondag 13 mei 2007 @ 00:31:
Dat hoop ik ook. Ik heb m'n nieuwe D2 net vandaag binnen gekregen en ik hoopte eigenlijk over een jaartje ofzo het ding uit te breiden met een 16GB module tot een mooie ronde 20GB. Al moet ik zeggen dat de capaciteit van 4GB ook al een behoorlijke verbetering t.o.v. mijn oude iAudio 4 van 512KB MB is.
Kijk, dat is een typo :+
clemento schreef op zondag 13 mei 2007 @ 00:36:
Ik denk het niet, die 3000$ heb ik ook gezien.
Maar 4GB was toch maxumum voor de D2? Of is de firmware geupdate dat het nu wel mogelijk is?
Sinds FW v2.xx kan hij SDHC aan.
Volgens mij was dat al 16GB (of was dat nou 32GB :X )

Volgens mij is het wat overzichtelijker als we een nieuwe topic beginnen, specifiek voor de D2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:34

UMD

You don't say

RoD schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:09:
[...]

Ansich hoef je nergens op te letten. Paar puntjes:
-Kijk of je de nieuwste firmware hebt. Zo niet, even simpel upgraden.
-Beslis of je de bijgeleverde oordopjes goed genoeg vindt. Om volledig gebruik te kunnen maken van het potentieel zijn betere oordopjes toch wel aan te raden. Maar als jij het goed genoeg vindt?
-Beslis of je een beschermhoesje wilt. Imo is dat bij de F2 niet nodig.
Ok dan. Thx.

Hij is binnen. Ik heb idd direct de FW update gedaan. Dat had ik al begrepen uit dit topic....
Tasje is idd niet nodig. Het is een superstevig apparaatje. Je hebt echt t gevoel alsof je hem van meters hoog kan droppen en dan gewoon weer oppikken.

Oordopjes zijn imo crap. Ik gebruik als sinds jaar en dag mijn trouwe Sennheiser CX300's op iedere DAP die ik heb (gehad).

Maar bedankt voor de hulp!!

Als iemand anders mssn nog tips en tricks heeft, graag!! :)

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
  • Laatst online: 13-08 23:02
Ik wilde even melden dat de leren noreve hoes een "patroon" achterlaat op je mooie d2 na verloop van tijd. Dit heb ik met alcohol pas van de speler af kunnen krijgen..
De speler wordt nu beschermd met een plastic shield case, wat de speler tevens dunner maakt. Ik hoef nu ook niet meer de speler voortdurend uit de hoes te halen om hem op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chuckiej schreef op zondag 13 mei 2007 @ 00:50:

Volgens mij is het wat overzichtelijker als we een nieuwe topic beginnen, specifiek voor de D2
Nee hoor, de vroeger zo populaire x5 had ook geen eigen topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evolutionz schreef op zondag 13 mei 2007 @ 16:13:
Ik wilde even melden dat de leren noreve hoes een "patroon" achterlaat op je mooie d2 na verloop van tijd. Dit heb ik met alcohol pas van de speler af kunnen krijgen..
De speler wordt nu beschermd met een plastic shield case, wat de speler tevens dunner maakt. Ik hoef nu ook niet meer de speler voortdurend uit de hoes te halen om hem op te laden.
Waar kan ik deze plastic shield case kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:57:
[...]

Waar kan ik deze plastic shield case kopen?
Hiero

Overigens vind ik dit dingetje zeker geen € 19 waard. Ik heb 'm zelf ook en ik snap wel waarom ze die cases gratis weggeven bij een D2. Het ding is namelijk lelijk en zinloos.
Het voegt namelijk weinig toe om een transparante hardplastic case om een metalen MP3-speler te doen en dan het (veruit) meest kwetsbare onderdeel, het LCD-display, onbeschermd te laten. Het voorkomt misschien wel dat er krassen op de D2 komen maar dan moet je wel zo'n goedkoop uitziend plastic hoesje om de speler doen. Nee, dan liever krassen.

Ik heb het dingetje dus eenmalig om m'n D2 gedaan en 'm er ook binnen 5 minuten weer afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Stel ik importeer de D2 uit de USA (de 4gb versie kost daar meer dan 100 euro minder).

Zijn er dan dingen waar ik rekening mee moet houden?

Ik weet niet of je bij dat ding standaard een adapter bij krijgt enzo (die in de USA 110v is ipv 220v).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Daarover staat een leuk stukje in de FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Thx ROD, ik ben er nl (nog steeds) niet uit de Meizu M6 en Cowon D2.

Ze zijn beiden erg leuk :9~ wat en dilemma!

[ Voor 6% gewijzigd door Galactic op 15-05-2007 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emu schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:04:
Thx ROD, ik ben er nl (nog steeds) niet uit de Meizu M6 en Cowon D2.

Ze zijn beiden erg leuk :9~ wat en dilemma!
D2 heeft 16 miljoen kleurenscherm en die andere maar 260.000.
Helpt dat een beetje? :)

Over het beschermhoesje...die van Cowon zelf voor de D2 is echt super. Je hoeft hem er niet uit te halen om op te laden.
Ik kan wel foto's maken van het tasje met de D2 erin als er belang bij is. Ik zie namelijk op internet alleen plaatjes ervan terwijl het tasje dicht is geklapt.
Ik wil echt niet zonder tasje m'n D2 meenemen hoe sterk de D2 ook zal zijn.

EDIT:
Weet niet of er belang bij is maar heb de foto's al gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/218/499304903_4e4725069d.jpg

Hier zie je dat de D2 er niet uit hoeft om hem op te laden.
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/189/499304909_f478fc0042.jpg

Hier zie je dat het scherm nog voledig te zien is en niet dat er een hoekjes verborgen zijn door het tasje zoals bij dat andere merk.
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/222/499304915_73ff55902b.jpg

Kan nog makkelijk bij alle knopjes.
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/200/499304917_3e6be9bbf8.jpg

En de achterkant.
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/190/499304923_e67546a5fd.jpg

Normaal zit er een extra minitasje aan voor het pennetje en een grote clip om hem ergens aan vast te haken maar die heb ik eraf gehaald.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, best mooi tasje om je D2 te beschermen, denk alleen niet dat ik er een ga halen omdat die op deze manier echt te groot wordt om even in je broekzak oid te doen.
Ik vind em nu al ietwat aan de dikke kant :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
  • Laatst online: 13-08 23:02
Dat hoesje van cowon is wel ok, maar verbergt wel de schoonheid van de d2 :P en, hij kan niet meer op het pennetje leunen mbv dat gleufje.
Bovendien maakt het de speler weer dikker, ik ben dat plastic ding nu wel gewend. Op het schermpje zit een screenprotector, dus dat zit ook wel weer goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pennetje gebruik ik nooit. Hou hem altijd vast.
En het is balen dat de D2 niet meer te zien is maar als je je D2 graag wil beschermen dan lijkt deze mij beter dan die van Noreve(?)
En inderdaad als je hem in je broekzak wil doen dan is hij te dik en dat is niet echt fijn maar als je hem net als ik om je nek hangt dan is het prima te doen.

Ieder z'n eigen idee :) Maar ik had zoiets van laat ik eens duidelijke foto's laten zien van het tasje omdat je op internet geen goede foto's kan vinden ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat een prachtig hoesje zeg :) Dat hij dan wat dikker wordt maakt mij niet uit, ik vind em klein genoeg. Enige wat het nog zou kunnen gebruiken is een kickstand, immers je kunt nu niet meer het pennetje gebruiken om em neer te zetten (neem ik aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pennetje is helaas niet meer te gebruiken als standaard.
Wel kan hij gewoon op z'n kant blijven staan zoals je op de foto ziet maar hij staat dan niet schuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een kapotte G3 ben ik van plan om een F2 te kopen.
Het ding ziet er echt zo mooi uit :9~
Ik maak me echter een beetje zorgen om die oordoppen.

Hier een foto van de oordoppen van de F2
http://www.mp3spelers.nl/UserFiles/Image/iAudio_F2_6.jpg

Heeft iemand ervaring met deze oordoppen? Ik vond die van mijn G3 er toch veel mooier uit zien, maar het uiterlijk zegt natuurlijk niks over de kwaliteit.

Edit: Bij mijn G3 had ik zulke oordoppen, maar dan in het wit:
http://www.mp3spelers.nl/photos/inventory/220/product.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Die glimmende zilveren dopjes die zo uit je oor steken bij m'n G3 oortelefoontjes vind ik anders nogal maf staan. Ik vind die van de F2 er juist wel strak uitzien (steken niet zover uit je oren). :)

[ Voor 10% gewijzigd door Aham brahmasmi op 17-05-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Die dopjes van de F2 worden ook bij de U3 geleverd. Kwalitiet zal niet slecht zijn, maar zeker niet goed. En mooi vind ik ze ook niet nee :P

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik vind de doppen van de F2 niet zo bijzonder, Sennheiser mx400 klinken stukken beter en die kosten 10 euro.
Die gekke dingen van de G3, ik snap niet wie die durft te gebruiken. Het doet me nog het meest denken aan die ouderwetse shocktherapie dingen die ze op je hoofd zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 17-05-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik momenteel(nog) die oordopjes bij mijn D2 en ik vind ze best fijn zitten en ze klinken zeker niet slecht, maar na een tijdje wil je toch voor betere oordopjes gaan.
Ik ga binnenkort sennheisers cx300 kopen.
En idd, die maffe dingen van die g3 zien er echt niet uit, dan vallen deze nog wel mee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Voor de Cowon D2 - Firmware v2.46 final is uit:

Link naar Cowon Download Pagina
- Fixed the error that does not boot up for some lyrics files
- Support to use Notepad and Radio mode at the same time (impossible to use Music or Video mode)
- Added the Yellow Pen color
- Support to confirm if you delete a notepad
- Fixed the index error of music/movie after using Notepad
- Support to zoom a BMP file in image viewer
- Fixed the error to have low radio sensitivity when listening to radio for many hours
- Fixed the clear memory feature
- Stabilized other fun
Let goed op, er zijn 2 manieren om het te installeren, alles goed doorlezen!

1.- Instructions for those with version earlier than 2.41

2.- Instructions for those with versions 2.41 "and" later

[ Voor 11% gewijzigd door OfferedPoet op 17-05-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notepad is een geinige functie! :)
Gisteren bestelde mijn man een PDA en ik vond het wel jammer dat mijn dingetje geen notepad iets had....en nu heeft die het ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chuckiej schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:28:
Voor de Cowon D2 - Firmware v2.46 final is uit:

Link naar Cowon Download Pagina

[...]

Let goed op, er zijn 2 manieren om het te installeren, alles goed doorlezen!

1.- Instructions for those with version earlier than 2.41

2.- Instructions for those with versions 2.41 "and" later
Mijn zoon heeft sinds kort ook een D2 hij is 11 jaar en helemaal dol op het apparaat.
Ik heb vandaag de laatste firmware 2.46 er op gezet en het werkt perfect.
Hij vindt het notepad geweldig gezien zij leeftijd tekenen en schrijven is prachtig.Ik mag graag een filmpje kijken als ik in de trein zit op weg naar mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Pff 11 jaar en zo'n apparaat hebben. Ik had zoiets en dan merkloos voor 20 piek _O-
Afbeeldingslocatie: http://www.spoenk.nl/weblog/archives/200502/walkman.jpg

Was een 1gb creative van 50 euro niet voldoende :?

[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 17-05-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel hevig of ik er 1 (de D2) moet kopen. Ik heb nu een X5L 30 GB maar merk dat ik die 30 Gig eigenlijk niet echt nodig heb, dit omdat ik toch periodes heb dat ik bepaalde albums luister en als ik dan eens wat andere albums ga luisteren kan ik gewoon het beestje aansluiten en de muziek verwisselen. Het argument dat ik al mn muziek erop zou kwijt kunnen is ook niet zo, want ik heb grofweg 150 GB aan muziek momenteel. Het grootste probleem bij de X5L waardoor ik 'em eigenlijk weinig meer meeneem, is het gewicht en de grootte. Is de D2 echt gewoon lichter en handzamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 08:24:
Ik twijfel hevig of ik er 1 (de D2) moet kopen. Ik heb nu een X5L 30 GB maar merk dat ik die 30 Gig eigenlijk niet echt nodig heb, dit omdat ik toch periodes heb dat ik bepaalde albums luister en als ik dan eens wat andere albums ga luisteren kan ik gewoon het beestje aansluiten en de muziek verwisselen. Het argument dat ik al mn muziek erop zou kwijt kunnen is ook niet zo, want ik heb grofweg 150 GB aan muziek momenteel. Het grootste probleem bij de X5L waardoor ik 'em eigenlijk weinig meer meeneem, is het gewicht en de grootte. Is de D2 echt gewoon lichter en handzamer?
Ik heb ze beide meerdere malen in handen gehad, en er zit echt een groot verschil in portability tussen beide. De D2 is véél handzamer en zit erg makkelijk in je broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 20:44
Ik ben ook nog zeer aan het twijfelen of ik voor mezelf de prijs van een D2 kan rechtvaardigen.
Wat ik belangrijk vind is dat de D2 ook "op de tast" bediend moet kunnen worden voor wat basis functies, zodat de D2 niet voor elke actie tevoorschijn hoeft te worden gehaald. Ik heb wel gelezen dat de knoppen op de speler ingesteld kunnen worden voor bepaalde functies, maar wat de precieze mogelijkheden zijn, is me nog onduidelijk.

Dus mischien kan een D2 eigenaar mij vertellen hoe de knoppen ingesteld kunnen worden (met/zonder "hold", langer ingedrukt ...)?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mr_Blobby schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:52:
Ik ben ook nog zeer aan het twijfelen of ik voor mezelf de prijs van een D2 kan rechtvaardigen.
Wat ik belangrijk vind is dat de D2 ook "op de tast" bediend moet kunnen worden voor wat basis functies, zodat de D2 niet voor elke actie tevoorschijn hoeft te worden gehaald. Ik heb wel gelezen dat de knoppen op de speler ingesteld kunnen worden voor bepaalde functies, maar wat de precieze mogelijkheden zijn, is me nog onduidelijk.

Dus mischien kan een D2 eigenaar mij vertellen hoe de knoppen ingesteld kunnen worden (met/zonder "hold", langer ingedrukt ...)?
Zonder hold heb je één programmeerbare knop, en 2 volumeknoppen (plus en min). Zodra je de speler op hold zet veranderen deze knoppen in 3 programmeerbare knoppen. Dus je hebt dan 3+1=4 programmeerbare knoppen en 2 volumeknoppen. Even de speler op hold zetten kan prima op de tast en kost weinig moeite. Dus hij is prima op de tast te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zeg, is het jullie ook opgevallen dat de D2 na uit en aanzetten weer nummers gaat herhalen?
Doel op de shuffle functie

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Hebben F2 eigenaren ook last van enorm veel stof onder het display?
Ik heb dit nog nooit gehad bij apparaten (ken de verhalen wel), echt heel jammer :/
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast