[iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.304 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat ik al eerder zei, een bekraste Ipod 5G zwart... Niet zo vreemd, maar wel na 1,5 week. Dus ik heb geklaagd bij Apple en met succes... :>

Krijg direct een nieuwe toegestuurd! 8)

Top service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
offtopic:
Ik ben van plan een iPod te kopen voor sinterklaas O-)
Zijn er accessoires die *redelijk *noodzakelijk is?

voorbeelden:

Lader
Dock
Apple Remote
The Invisible Shield ipv hoesje --------------------------- Noodzakelijk
(Oordopjes heb ik al :) )

*waarschijnlijk offtopic?

[ Voor 21% gewijzigd door OfferedPoet op 29-11-2005 18:50 . Reden: <--- slecht nederlands ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:54:
Ik heb wat ik al eerder zei, een bekraste Ipod 5G zwart... Niet zo vreemd, maar wel na 1,5 week. Dus ik heb geklaagd bij Apple en met succes... :>

Krijg direct een nieuwe toegestuurd! 8)

Top service.
ik heb ook geklaagd bij Apple, maar kreeg geen nieuwe, had je via de Apple Store besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Chuckiej schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:19:
offtopic:
Ik ben van plan een iPod te kopen voor sinterklaas O-)
Zijn er accessoires die *redelijk *noodzakelijk is?

voorbeelden:

Lader
Dock
Apple Remote
The Invisible Shield
(Oordopjes heb ik al :) )

*waarschijnlijk offtopic?
Hoesje lijkt me redelijk noodzakelijk, voor de rest is het je eigen keuze. Het is maar net of je ze nodig hebt, en of je het waard vind om er een behoorlijke prijs voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik heb:
Lader
Av kabel
photo connector

dit vond ik zelf de handigste accessoires, hoesje is bij mij afdoende tegen krassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

Helaas, ik heb 's even gekeken hier, en alles wat hier te koop is is gewoon het 4g voor 5g vervangen, niks nieuws onder de zon dus. Sterker nog, een beetje oplichterij, want die dingen zijn gewoon gemaakt voor de rondere versies van de pod, en niet voor de nieuwe met "platte" (nano type) voorkanten.

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dsonnaville schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:38:
[...]

ik heb ook geklaagd bij Apple, maar kreeg geen nieuwe, had je via de Apple Store besteld?
daar ben ik ook benieuwd naar ik heb me ipod 5th G net 3dagen
en hij zit onder de krassen, terwijl ik er EXTREEEEEEEEEM zuinig mee ben omgegaan
en altijd het hoesje heb gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:55:
[...]

en hij zit onder de krassen, terwijl ik er EXTREEEEEEEEEM zuinig mee ben omgegaan
Apple is degene die garantie geeft (winkels sturen em ook op naar Apple) dus gewoon contact opnemen met Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:55:
[...]

Wat zijn krassen? Aleen zichtbaar als het licht in een bepaalde hoek er op valt?

Leer er maar mee leven, een evt nieuw exemplaar zou precies het zelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
vlekken zodat het scherm wazig wordt, vind ik niet kunnen eerlijk gezegt, ben er zelf ook EXTREEM zuinig mee om gegaan en altijd in het hoesje gestopt.

EDIT: hebben jullie btw ook dat de iPod niet uit gaat, bijv als ik filmpje heb gekeken gaat ie niet meer uit, dan laat ik m maar vanzelf uit gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door dsonnaville op 29-11-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dsonnaville schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:35:
vlekken zodat het scherm wazig wordt, vind ik niet kunnen eerlijk gezegt, ben er zelf ook EXTREEM zuinig mee om gegaan en altijd in het hoesje gestopt.

EDIT: hebben jullie btw ook dat de iPod niet uit gaat, bijv als ik filmpje heb gekeken gaat ie niet meer uit, dan laat ik m maar vanzelf uit gaan.
ik heb wel dat ik naar het hoofdmenu moet gaan om me ipod af te sluiten, wanneer ik een filmpje heb gekeken!!
Wat zijn krassen? Aleen zichtbaar als het licht in een bepaalde hoek er op valt?
nopez wanneer ik me ipod recht voor me hou, dan zie ik al een paar lelijke krassen...
Leer er maar mee leven, een evt nieuw exemplaar zou precies het zelfde zijn.
tja, das wel waar, maar dan koop ik direct een beschermhoes... en trouwens heb dat ding net 3dagen geleden gekocht, en van elk product mag je op zijn minst verwachten dat het na 3 dagen nog gloednieuw eruit ziet!

Me samsung e710 die ik al een paar maand heb en gewoon met sleutels in me zak stop heeft nog geen enkele kras... en ziet er nog brand new uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Waarom staat in deze nero recode guide dat er naar resolutie 320x224 moet geript worden :?
het moet toch zijn 320x240 zijn, staat in tekst en plaatje dus ook geen schrijffout

bij de freeware methode 1 blz later wordt weer 320 met 4:3 gebruikt dus 320x240

http://arstechnica.com/guides/tweaks/ipod-video.ars/5

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ Toch klopt het volgens mij gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
Hoe maak ik mappen voor mijn video's op mijn ipod

bijvoorbeeld muziek is netjes artist>album>song
video's is gewoon een alfabetiche opsomming

ik had graag een lijst gezien als:
- Simpsons > S14
- Lost > S2

etc

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dsonnaville schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:38:
[...]

jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik dus een Nieuwe Ipod krijg, wil ik er een beter hoesje bij. Dat standaard hoesje is naar mijn mening gewoon slecht. Iemand een advies over een goed hoesje?

Deze bijvoorbeeld....?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
  • Laatst online: 05-05-2021
Tonton schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:10:
Hoe maak ik mappen voor mijn video's op mijn ipod

bijvoorbeeld muziek is netjes artist>album>song
video's is gewoon een alfabetiche opsomming

ik had graag een lijst gezien als:
- Simpsons > S14
- Lost > S2

etc
Dit zou ik ook graag willen weten idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Hidde schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:13:
Ik gaf wat advies over mensen die nu de iPod 5G wilden bestellen :

-geen gravering
-neem de witte
-geen extra accesoires bij be bestelling nemen (ze sturen pas op als ze alles hebben)

Dan heb je em het snelst thuis.
Ik liep afgelopen vrijdag het Apple Centre in R'dam (MacHouse) binnen, voelde m'n pinpas branden in mijn zak... binnen 10 min had ik 'm :) Zo moeilijk is het dus überhaupt niet.

En graveren - ik moet er niet aan denken.

Gekocht: de 30GB - wit. Ik heb er wel een adapter en een camera-adapter bijgenomen. Kassa!

Opvallend (geven ze ook grif toe bij AC): prijs iPod's omlaag, nagenoeg niets is meer standaard. Zelfs een oplader €29,- ! :(

Maar: toegegeven, het is een prachtding. beetje dodgy dun hoesje zit er standaard bij, door je jas heen floept-ie weleens spontaan aan wegens ergens tegenaan duwen op het clickwheel. Dat valt mee als enige item een klein beetje tegen. En het feit dat je geen 'headphone-AB' meer hebt. Verder is het een super-intuïtief ding. Alles wijst zichzelf. Drag 'n drop, etc. Wel heb ik voor de zekerheid yamipod gedownload om eventueel muziek die ik kwijt ben weer van m'n iPod terug te halen.

O, ja. Het is ronduit debiel dat er nog nauwlijks accessoires voor de 5G beschikbaar zijn. Organiseer dat dan eens! Je verkoopt er tóch genoeg? Niet eens een iSkin... alleen dat slappe hoesje :/

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 30-11-2005 15:38 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

^^ Je kunt em toch op hold zetten om te voorkomen dat ie aan gaat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Area schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:24:
[...]

Dit zou ik ook graag willen weten idd.
mappen voor video?
damn dudes
gewoon playlist bv "Simpsons" aanmaken in iTunes
de afleveringen erin droppen
ipod updaten en klaar ben je

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:35:
toch?
lijkt me wel ey ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

RoD schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:35:
Klopt. Dát doe ik nog niet intuïtief - leren we wel ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
ik heb dus contact opgenomen met Apple, maar kan dus geen nieuwe krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

dsonnaville schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:35:

Pause/Play knop moet je dan een tijdje vast houden als je in het menu zit. Dan gaat hij uit.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, daarom geef ik dat ook aan. Het was een reactie op de post boven mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ook een video-out kabel gekocht. € 7,50 bij de lokale snoerenshop.

Ziet er zo uit: (cable-537) Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicaonline.nl/TV%20en%20Video%20Kabels_bestanden/CABLE-537.jpg

Werkt perfect. Kwaliteit is stukken beter dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 17:58
Erhnam schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:35:
[...]

Pause/Play knop moet je dan een tijdje vast houden als je in het menu zit. Dan gaat hij uit.
haha nee dit is volgens mij alleen als je net een film hebt gekeken. Je moet ff 5 seconden wachten ofzo dan gaat hij wel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lastige keuze, een 2ehands iPod 20gb met monochroom scherm, of voor 100 euro meer een iPod with Video.

Ik heb 20,1gb muziek, dus het gaat er wss. niet eens oppassen. Lastige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:34:
Lastige keuze, een 2ehands iPod 20gb met monochroom scherm, of voor 100 euro meer een iPod with Video.

Ik heb 20,1gb muziek, dus het gaat er wss. niet eens oppassen. Lastige keuze.
is dit een vraag aan jezelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
Blaise schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:20:
Ik heb ook een video-out kabel gekocht. € 7,50 bij de lokale snoerenshop.

Ziet er zo uit: (cable-537) [afbeelding]

Werkt perfect. Kwaliteit is stukken beter dan ik had verwacht.
dit werk dus goed? ik heb net de kabel van onze sony digicam gebruikt, die er een beetje op lijkt(heeft alleen 1 audiosnoer ipv 2) maar daar krijg ik alleen maar vage storingen van op tv.(heb het geprobeerd op meerdere tv's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:19

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hmm, ik dacht er met € 330,- te zijn, maar als ik zie wat ik voor accesoires je erbij moet kopen om hem ook nog enigszins bruikbaar te houden (lader, via computer opladen vind k niks eigenlijk, dock, invisible shield) komt daar nog zo'n 70 euro bij :{

[ Voor 19% gewijzigd door Scott op 01-12-2005 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 19:19
robvleeuwen schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:07:
[...]

dit werk dus goed? ik heb net de kabel van onze sony digicam gebruikt, die er een beetje op lijkt(heeft alleen 1 audiosnoer ipv 2) maar daar krijg ik alleen maar vage storingen van op tv.(heb het geprobeerd op meerdere tv's)
Check deze site ff. Zie vooral:
Plug the red RCA plug into your TV's yellow RCA jack.
Plug the yellow RCA plug into your TV's white RCA jack.
Plug the white RCA plug into your TV's red RCA jack.
Werkt prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:00
ScottB schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:13:
Hmm, ik dacht er met € 330,- te zijn, maar als ik zie wat ik voor accesoires je erbij moet kopen om hem ook nog enigszins bruikbaar te houden (lader, via computer opladen vind k niks eigenlijk, dock, invisible shield) komt daar nog zo'n 70 euro bij :{
Jamaar dat is bij veel MP3 spelers, qua prijs is de iPod ondanks het ontbreken van de accessoires toch wel een goede deal. Toch ben ik het wel met je eens. Maar het hoeft natuurlijk niet zo duur, ik vind het wel netjes dat ze je zelf een keuze mag maken...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:21:
[...]

Jamaar dat is bij veel MP3 spelers, qua prijs is de iPod ondanks het ontbreken van de accessoires toch wel een goede deal. Toch ben ik het wel met je eens. Maar het hoeft natuurlijk niet zo duur, ik vind het wel netjes dat ze je zelf een keuze mag maken...
Archos Gmini 402cc, heeft soortgelijke functies, maar daar krijg je er voor €279 (de introductieprijs begon met €330) een video-kabel, een usb-kabel, een oplader en zelfs een tasje bij!
Meer aan jullie: Raak je niet binnen 15 dagen uitgekeken op de videofunctie, en had je niet liever een langere accu-duur / minder krassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hoedje schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:21:
[...]

Ja, daar heb je gelijk in inderdaad. Ze hadden het er ook standaard bij kunnen doen en hem standaard 30 euro duurder kunnen maken. Nadeel hiervan is dat je misschien niet doorhebt dat je er ook nog een lader bij moet kopen (zoals ik bijna O-)) en je dus duurder uit bent dan je eigenlijk denkt..

Ik heb het hele topic gelezen en daar kwam het Invisible Shield een aantal keer naar voren. Ik vraag me af: zie je op welke manier dan ook dat er iets over heen is gedaan ? En waar is zo'n shield van gemaakt, moet ik denken aan een plakkerig lijm-achtig spul, of is het iets heel anders ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Laatst online: 11-09 10:19
Ik heb het idee dat de accu van mijn iPod niet helemaal goed is, ik heb hem maandagavond opgeladen en in totaal 6 uur gebruikt (+- 1 uur) .De accu viel vanmiddag toen ik onderweg was uit en dus was het einde oefening. Ik weet dat de accuduur niet het sterkste punt van de ipod is, maar ik had wel een wat langere gebruiksperiode verwacht.

nb. ik heb alleen muziek geluisterd, paar x van album gewisseld en het backlight heeft een timer van 5 seconden....

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:28:
[...]

Archos Gmini 402cc, heeft soortgelijke functies, maar daar krijg je er voor €279 (de introductieprijs begon met €330) een video-kabel, een usb-kabel, een oplader en zelfs een tasje bij!
Op zich wel een goed voorbeeld. Hij heeft ook nadelen geen dock ;), maar het kan dus wel...

Trouwens ik z'n grote broertje (of nieuwer model) is echt mooi, Gmini 500:

Afbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/gmini_500/dim.gif
Meer aan jullie: Raak je niet binnen 15 dagen uitgekeken op de videofunctie, en had je niet liever een langere accu-duur / minder krassen?
Nee. De videofunctie is heel relaxt. Ik heb heel seizoen één van Lost, een paar films etc. Zeker in combinatie met de videouit is het echt geweldig. Ik denk dat ik alleen binnenkort wel nog een 3rd party oplader koop (voor een tientje ofzo). Daarnaast gebruik ik hem vooral om muziek te luisteren, 15 uur is echt zat. Kan ik makkelijk een paar dagen luisteren. Krassen heb ik eigenlijk geen last van. Ik zal kijken of ik van het weekend even foto's kan posten. Ik heb em nu ruim een maand en gebruik alleen een iPod sok als bescherming en toch heb ik niet echt last van krassen, zelfs de achterkant ziet er nog mooi uit.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:28:
[...]

[...]

Tja,een Archos is geen iPod he?
En ik gebruik mijn 5G 60gb gewoon voor mp3 af te spelen, video dat vind ik onzin.
Waar ik hem echt voor gekocht heb is dat ipv 5 planken cd`s ik nu 1 iPod heb staan op mijn versterker. (en hij ziet er gewoon strak uit in z`n dok zo op mijn zwarte Sony versterker)

... en krassen? Nog niet, maar zo`n ding mag er wel een beetje gebruikt uit gaan zien. Personen met een krasfobie moeten zowieso geen dure gadgets aanschaffen, scheelt slapeloze nachten en veel ergernis.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoPod 1.4 is uit mét ondersteuning voor de 5G.. een aanrader voor de mensen met koptelefoons met een lage weerstand.

http://gopod.free-go.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Ik heb geen last van krassen (zwarte pod) of korte batterijduur. Alleen op de achterkrant zie je wat krasjes als je 'em tegen het licht houdt. En dat video-out kabeltje is echt geweldig. Normaal keek ik nog wel eens films op mijn PC, maar nu kan ik het gewoon converten en op mijn bigass TV kijken.

Op dat schermpje zelf een film kijken vind ik alleen geschikt voor als je echt niets te doen hebt terwijl je niet thuis bent. Maar in de trein bijv. durf ik geen films te gaan kijken. Bang dat het uit mn handen wordt gegrist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:52:
GoPod 1.4 is uit mét ondersteuning voor de 5G.. een aanrader voor de mensen met koptelefoons met een lage weerstand.

:)

Alleen als de iPod in mijn jaszak zit en hij staat niet op 'hold', dan schiet het volume nog wel is per ongeluk omhoog doordat je het touchwheel aanraakt. Nooit last van gehad met m'n 2G iPod, maar met de iPod video is het wel irritant af en toe.
Straks zit ik met een gehoorbeschadiging, doordat de volume beperking weg is en hij plots op max schiet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:39:
[...]

Tja,een Archos is geen iPod he?
Is het daarom geen alternatief? :?

Het zou mooi zijn als de iPod wat meer ging concurreren met fabrikanten zoals Archos, als de prijs omlaag ging dan was het voor mij nog wel een leuk spelertje geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaStealth schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:11:
Ik heb het idee dat de accu van mijn iPod niet helemaal goed is, ik heb hem maandagavond opgeladen en in totaal 6 uur gebruikt (+- 1 uur) .De accu viel vanmiddag toen ik onderweg was uit en dus was het einde oefening. Ik weet dat de accuduur niet het sterkste punt van de ipod is, maar ik had wel een wat langere gebruiksperiode verwacht.
oh?
hoelang hoord de accu dan mee te gaan?
want ik haal geen 3uur op een dag...
denk dat ik ff terug moet gaan naar mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:10:
[...]

oh?
hoelang hoord de accu dan mee te gaan?
want ik haal geen 3uur op een dag...
denk dat ik ff terug moet gaan naar mediamarkt?
Bij mij gaat ie een uurtje of 8 mee, dan heb ik bijvoorbeeld wel 20 minuten filmpje gekeken, veel shuffle etc. Lijkt me wel oke dus ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:24:
[...]

Bij mij gaat ie een uurtje of 8 mee, dan heb ik bijvoorbeeld wel 20 minuten filmpje gekeken, veel shuffle etc. Lijkt me wel oke dus ... ?
yepz zoiets doe ik ook
en dan is ie aan het einde van het 3de les uur practisch leeg...
dat wordt dus terug brengen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Heel relaxed dat gopod 1.4! Ik had de geluidscontrole aan gezet omdat zeker in playlisten die bestaan uit meerdere albums het volume heel erg kan wisselen. Met geluidscontrole aan stelt hij wel alle nummers bij maar alleen wel naar onderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
offtopic:
Ik ga de iPod overmorgen halen, maar ik heb eigenlijk nog 1 vraagje: Als ik hem via www.apple.nl bestel, en hij doet het niet meer, kan ik dan ook naar de apple store (enschede) i.p.v. het verzenden naar apple zelf? want op internet was het 302 euro incl. onderwijskorting en in de winkel 318 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chuckiej schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:26:
offtopic:
Ik ga de iPod overmorgen halen, maar ik heb eigenlijk nog 1 vraagje: Als ik hem via www.apple.nl bestel, en hij doet het niet meer, kan ik dan ook naar de apple store (enschede) i.p.v. het verzenden naar apple zelf? want op internet was het 302 euro incl. onderwijskorting en in de winkel 318 euro.
In de apple store kun je ook onderwijskorting krijgen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Ik denk dat hij dat ook bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat ebay speurwerk zag ik dat er alleen nog maar een 3rd-party zwarte iPod Nano-dock was, zijn er ook al 3rd-party zwarte iPod 5G-docks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Hier is een filmpje van hoe dat video afspelen op TV gaat. Helaas kan ik geen scherp beeld van mijn TV krijgen door de lengte van mijn webcamsnoer, maar je krijgt misschien een beetje een idee ondanks de overbelichting: http://www.bvz.speedxs.nl/ipod.wmv (2,3 MB)

[ Voor 6% gewijzigd door Blaise op 02-12-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:50:
[...]

In de apple store kun je ook onderwijskorting krijgen hoor ;)
I know, maar in de winkel zelf krijg ik *maar 4% korting, terwijl op internet veel meer is. Maar de vraag is nu: Als ik het via de internet koop, en hij gaat een keer kapot, kan ik dan gewoon langs de winkel, ipv hem terug te sturen naar apple zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
bij expert een videokabeltje gekocht voor €7,00 je moet alleen wel de rode en gele kabel omwisselen anders werkt ie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Chuckiej schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 18:53:
[...]

I know, maar in de winkel zelf krijg ik *maar 4% korting, terwijl op internet veel meer is. Maar de vraag is nu: Als ik het via de internet koop, en hij gaat een keer kapot, kan ik dan gewoon langs de winkel, ipv hem terug te sturen naar apple zelf?
Toen ik de apple center belde hebben ze mij verteld dat ze gewoon alle apple producten moeten aannemen en repareren (onder de garantie voorwaarden uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
ik heb zo'n invisible shield besteld, maar krijg je dat plastic er nou op zonder luchtbellen enzo.. en blijft het scherm goed leesbaar? dus niet dat door dat plastic het scherm helemaal lelijk wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:34:
Niemand problemen met de line-out van het universele docking station? Als ik het volume van mijn 5g op maximaal zet krijg ik geen geluid...! Pas wanneer ik een 'tikje' minder dan het maximum doe krijg ik geluid!
Na het uncappen middels GoPod heb ik hier geen last meer van! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet zeker dat ik het ergens heb gelezen in dit topic maar ik kan het gewoon niet meer terugvinden. Ik probeer nu al een hele tijd illustraties bij de albums toe te voegen en in iTunes zelf lukt dit ook perfect. Maar zodra ik die albums dan ga luisteren op de iPod ( 30gb ) laat hij niks zien. Ik heb al geprobeerd om bij de iPod opties in iTunes, album illustraties uit en vervolgens weer aan te vinken maar als ik het vakje dan aanvink, komt er bovenin beeld een balk waar "illustraties optimaliseren voor .... " staat en net voordat hij helemaal vol is komt er een "onbekende fout".

Ik heb die plaatjes toegevoegd op de iPod zelf. Dus niet eerst in de bibliotheek om die bewerkte bestanden vervolgens weer te kopieren naar de iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Nyana

Who?!

dsonnaville schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:35:
ik heb zo'n invisible shield besteld, maar krijg je dat plastic er nou op zonder luchtbellen enzo.. en blijft het scherm goed leesbaar? dus niet dat door dat plastic het scherm helemaal lelijk wordt ?
in sopje deppen en aanbrengen..

is al meerdere keren verteld in dit topic :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Nog een verbetering, er is volgens mij al in dit topic maar ook op ilounge al opgemerkt dat bij gecapte iPods het wel lijkt alsof de treble wat sterker aanwezig is. Dit misschien om wat meer details in een nummer te laten horen. Bij sommige nummers kwam de bas er dan best wel slecht uit. Ik heb het vanmiddag met een aantal nummers opnieuw geprobeerd door ze capped en uncapped te luisteren, maar bij mij scheelt het heel veel! De bas is veel helderder en is nu ook echt een bas in plaats van een slap achtergrond geluidje! Zijn er meer mensen die dit opmerken/opgemerkt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skype schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:39:
[...]

in sopje deppen en aanbrengen..

is al meerdere keren verteld in dit topic :O
de invisible shield in een sopje deppen ey, niet je iPod in het sop leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lt. Marx schreef op zondag 04 december 2005 @ 19:24:
Nog een verbetering, er is volgens mij al in dit topic maar ook op ilounge al opgemerkt dat bij gecapte iPods het wel lijkt alsof de treble wat sterker aanwezig is. Dit misschien om wat meer details in een nummer te laten horen. Bij sommige nummers kwam de bas er dan best wel slecht uit. Ik heb het vanmiddag met een aantal nummers opnieuw geprobeerd door ze capped en uncapped te luisteren, maar bij mij scheelt het heel veel! De bas is veel helderder en is nu ook echt een bas in plaats van een slap achtergrond geluidje! Zijn er meer mensen die dit opmerken/opgemerkt hebben?
Ik vind het geluid ook stukker beter. Klinkt minder vlak en het volume via het luisteren op de versterker is er stukken op vooruitgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:08:
[...]

Ik vind het geluid ook stukker beter. Klinkt minder vlak en het volume via het luisteren op de versterker is er stukken op vooruitgegaan.
Lijkt bij mij ook wat mooier te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen, ik ben momenteel ca. 1 jaar in het bezit van een ipod mini en heb er veel plezier aan beleeft. Het enige struikelblok is en blijft de batterijduur. Apple zegt 8 uur maar zoals jullie weten valt dit in werkelijkheid lager uit. Ik luister momenteel ca. 2/3 uur per dag en dan is er weinig meer van de batterij over.
Ik ben dan ook aan het nadenken om een nieuwe ipod te kopen, en wel de apple 5g 30/60 gig.
Nu ben ik dus wel erg benieuwd naar jullie ervaringen wat betreft batterijduur en meerwaarde van de nieuwere snufjes. Ik heb wel wat dingen voorbij zien komen maar die waren zo wisselend dat ik niet echt wist wat ik er mee aan moet.

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las een paar pagina's terug dat iemand de opgegeven tijdsduur prima gehaald had, echter wel met het scherm gedimd / uit, en dan telkens hetzelfde nummer (dus geen hardeschijf activiteit). Het zit dus welk snor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 19:19
Ik heb hem naar aanleiding van de positieve berichten ook maar uncapped. En idd, ik vind het toch wel wat beter klinken qua bass. Zeker een verbetering als je veel naar metal luistert (zoals ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist Apple Care gebeld

Links van mijn touchwheel zat een kleine ruimte (hij zat teveel naar rechts), waardoor er vuil naar binnen kon komen.
Bovendien was de batterijduur niet echt geweldig.
Ik gok dat ik niet verder kwam dan 6-7 uur.

iPod wordt morgen opgehaald volgens mij, ik kan alleen niet vinden wat ik nu precies moet meegeven.
Doosje + inhoud, of alleen de iPod zelf?

Kan ik de dopjes eruit laten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de nieuwe Ipod gekregen, omdat ik een bekraste had (ik heb dus geklaagd).
Er is nu iets vreemds aan de hand, nu heeft de courier de oude 'bekraste' Ipod niet opgehaald, is dit een gelukje of komen ze de Ipod later ophalen.

Iemand ervaring?

Of kan ik 'm nu doorverkopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Hoe kan je de 2 libary files verplaatsen zodat iTunes ze ook nog vindt? De locatie van de map iTunes music kan je wel aangeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:01:
Ik heb vandaag de nieuwe Ipod gekregen, omdat ik een bekraste had (ik heb dus geklaagd).
Er is nu iets vreemds aan de hand, nu heeft de courier de oude 'bekraste' Ipod niet opgehaald, is dit een gelukje of komen ze de Ipod later ophalen.

Iemand ervaring?

Of kan ik 'm nu doorverkopen >:)
wat denk je nou zelf ? tuurlijk wordt die nog opgehaald, en mocht ie binnen 2 weken niet worden opgehaald, zou ik toch uitkijken met verkopen, straks komen ze er 5 weken later achter en als je m niet meer hebt zal je een nieuwe moeten vergoeden lijkt mij ?

Het is trouwens iPod :)

[ Voor 50% gewijzigd door dsonnaville op 05-12-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat ik precies moet meegeven als mijn iPod wordt opgehaald om vervangen te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
alleen je iPod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoe bedoel je los? :? Als ze je iPod op komen halen dan zou je em even netjes in een soort verpakking kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:36:
Weet iemand wat ik precies moet meegeven als mijn iPod wordt opgehaald om vervangen te worden?
zover ik weet hoef je echt alleen het defecte apparaat mee te geven.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ze sturen eerst een verpakking. Daar stop je je iPod in. Die stuur je dan weer terug en dan krijg jij een ander exemplaar terug! Je stuurt dus ALLEEN je iPod op.

[ Voor 12% gewijzigd door Hoedje op 05-12-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 13:25

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:52:

Misschien een hele domme vraag.... Maar wat kan ik met Gopod?
Ik kan op de site niet zien waarvoor het programma dient.

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Mert schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:20:
[...]

Misschien een hele domme vraag.... Maar wat kan ik met Gopod?
Ik kan op de site niet zien waarvoor het programma dient.
je kunt daarmee het europese limiet eraf halen en omtoveren tot US...waardoor het volume .. decibel harder word, zodat je meer output bij lager volume hebt (zoiets :+ )

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 13:25

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

blmp schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:51:
[...]

je kunt daarmee het europese limiet eraf halen en omtoveren tot US...waardoor het volume .. decibel harder word, zodat je meer output bij lager volume hebt (zoiets :+ )
Dat houd dus niet in dat mijn mp3's allemaal op hetzelfde volume afgespeeld worden? Hij gaat dus alleen wat harder.
Heb nu namelijk het probleem dat sommige albums " harder" afgespeeld worden dan andere.

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mert schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 14:12:
[...]

Dat houd dus niet in dat mijn mp3's allemaal op hetzelfde volume afgespeeld worden? Hij gaat dus alleen wat harder.
Heb nu namelijk het probleem dat sommige albums " harder" afgespeeld worden dan andere.
iTunes > Voorkeuren > Afspelen > Geluidscontrole aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik ben van plan de 30GB Black te gaan kopen. Nu heb 'k dit topic doorgelezen en kwam ik tot de conclusie dat enkele accesoires toch wel heel sterk aangeraden werden:
  • The Invisible Shield
  • Universal Dock of oplader
  • ...
Zijn er nog meer aanraadbare accessoires ? En, waarom zou ik een oplader kopen ? Hij is net zo duur als het Universal Dock, bovendien moet je er een USB conncetor bij kopen die ook weer €20,- is. Uiteindelijk heeft het Universal Dock dus meer functies dan de oplader, maar is de oplader duurder. Enige voordeel van de oplader zou zijn dat hij makkelijker meenemen is. Klopt dit of vergis ik me ?

En zijn er nog meer dingen waar ik aan moet denken als hij mee gaat op vakantie of op reis oid ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ er zijn ook goedkoper oplossingen voor een oplader zie een aantal pagina's terug. Daarnaast heb ik een AV kabel erbij gekocht (de officiele maar ook daar zijn goedkopere alternatieven voor ;) ) Als laatste heb ik nog de photoconnector erbij maar volgens mij ben ik daar tot nu toe nog de enige in op dit forum. Maar ik reis redelijk veel met de trein door het hele land, en dan is het wel relaxed om dat ding ook op te kunnen laden via een normaal stopcontact.

Invisible shield ging ik ook bestellen, want het leek me wel het beste hoesje/schild/beschermding wat er op dit moment op de markt is. Maar tot nu toe heb ik nog steeds geen krasjes door consequent het meegeleverde hoesje te gebruiken. Dus ik stel mijn invisible shield nog even uit. Krijg ik krasjes dan bestel ik hem meteen! Ik weet dat dat eigenlijk te laat is maar kheb nu ook even geen geld :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScottB schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:29:
Uiteindelijk heeft het Universal Dock dus meer functies dan de oplader, maar is de oplader duurder.
Universal dock laadt je iPod niet op :( ... gemiste kans van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een universal dock is niets meer dan een blokje waar je je iPod inzet, er zit géén kabel bij, en géén stopcontact-oplader. Er zit dacht ik wel een IR-poortje op.

Evenals de stopcontact-oplader, dit is een blok-adapter die je in de muur plugt, en dan moet je nog wel je eigen USB-kabel gebruiken om je iPod te verbinden. Het grote voordeel van een oplader is natuurlijk dat je computer niet aan hoeft te staan (alhoewel dat per computer verschilt).

Wat ik je overigens aanraad is een remote (€29,99) en een video-cable (€19,99)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

universal dock connecter laadt niet op? explain:

Dit kunt u onder andere doen met de Universal Dock:

De Dock aansluiten op de computer met de kabel die werd meegeleverd met de iPod.
Vervolgens kunt u uw iPod in de Dock plaatsen om te synchroniseren en de batterij op te laden. U hoeft niet langer achter op de computer te zoeken waar hij moet worden ingestoken.

bron: http://store.apple.com/Ap...D?mco=CC1FA7FF&nplm=MA045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
dsonnaville schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:29:
bij expert een videokabeltje gekocht voor €7,00 je moet alleen wel de rode en gele kabel omwisselen anders werkt ie niet
hoe lang is dat snoertje? ik ben naar een electronicawinkel geweest maar daar hadden ze alleen 1tje van 1,5m. Ik zoek toch iets meer richting 5m. Iemand tips?

en op het bericht hierboven.....het dock is alleen een blokje maar die kun je op je compi aansluiten en dan kun je hem gewoon opladen volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Lt. Marx schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:56:
^^ er zijn ook goedkoper oplossingen voor een oplader zie een aantal pagina's terug. Daarnaast heb ik een AV kabel erbij gekocht (de officiele maar ook daar zijn goedkopere alternatieven voor ;) ) Als laatste heb ik nog de photoconnector erbij maar volgens mij ben ik daar tot nu toe nog de enige in op dit forum. Maar ik reis redelijk veel met de trein door het hele land, en dan is het wel relaxed om dat ding ook op te kunnen laden via een normaal stopcontact.

Invisible shield ging ik ook bestellen, want het leek me wel het beste hoesje/schild/beschermding wat er op dit moment op de markt is. Maar tot nu toe heb ik nog steeds geen krasjes door consequent het meegeleverde hoesje te gebruiken. Dus ik stel mijn invisible shield nog even uit. Krijg ik krasjes dan bestel ik hem meteen! Ik weet dat dat eigenlijk te laat is maar kheb nu ook even geen geld :X.
AV kabel vind ik geen prioriteit hebbende accessoire, denk niet dat ik hem heel vaak zal gebruiken. De photoconnector was ik zelf ook van plan te gaan kopen ja, ideaal voor op vakantie wanneer je geheugen tekort komt :)

Over het Invisible Shield moet 'k dan nog maar even kijken wat ik daar mee doe, 't kost uiteindelijk toch geld allemaal..
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:57:
Een universal dock is niets meer dan een blokje waar je je iPod inzet, er zit géén kabel bij, en géén stopcontact-oplader. Er zit dacht ik wel een IR-poortje op.

Evenals de stopcontact-oplader, dit is een blok-adapter die je in de muur plugt, en dan moet je nog wel je eigen USB-kabel gebruiken om je iPod te verbinden. Het grote voordeel van een oplader is natuurlijk dat je computer niet aan hoeft te staan (alhoewel dat per computer verschilt).

Wat ik je overigens aanraad is een remote (€29,99) en een video-cable (€19,99)
De remote heb ik bekeken op de Apple site, maar die is dus alleen te gebruiken in combinatie met het Universal Dock ? Ik weet nog niet zeker of ik die ga kopen, dus dan is deze al helemaal een twijfelgeval :)

Een video-cable is hetzelfde als ee AV cable neem ik aan, of is dit weer iets heel anders ?
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:13:
universal dock connecter laadt niet op? explain:

Dit kunt u onder andere doen met de Universal Dock:

De Dock aansluiten op de computer met de kabel die werd meegeleverd met de iPod.
Vervolgens kunt u uw iPod in de Dock plaatsen om te synchroniseren en de batterij op te laden. U hoeft niet langer achter op de computer te zoeken waar hij moet worden ingestoken.

bron: http://store.apple.com/Ap...D?mco=CC1FA7FF&nplm=MA045
Ja, zo las ik het ook in eerste instantie. Maar bedoelen ze niet dat je het Dock aan moet sluiten op de computer en dat hij op die manier oplaadt, en dus niet via gewoon het lichtnet ? Want dat moet ik dus echt hebben, een oplader via het lichtnet. Zal eens een paar pagina's terug kijken naar die goedkopere oplader :)

edit:

Er wordt gesproken over een '3rd party oplader'. Wat wil dat zeggen, een product dat niet van Apple zelf afkomstig is, maar wel het doel bereikt ?

[ Voor 3% gewijzigd door Scott op 06-12-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de 60gb wit nu een tijdje en gebruik em met veel plezier
maar toch zijn er wat accesoires die erbij zijn gekomen.

1. invisible shield
2. usb netstroom adapter en usb autostroom adapter (setje bij mediamarkt,ongeveer 30,- bij elkaar)
3. camera connecter (werkt niet bij alle camera's trouwens, test het wellicht in apple store)
4. belkin back-up battery pack (voor de lange bus/trein/bliegtuig reizen, wintersport ey)

nog zoekende naar
Griffin iFM dock (radio ontvanger en remote, nu nog preorder, mediamarkt heeft ze nog niet)
iets van een tasje (iSkin, ToughSkin, Vaja etc. nog slecht te krijgen)

en iets wat ik erg graag wil hebben maar wat blijkbaar niet bestaat... een dock connecter verleng kabel (dus male-female). zodat ik de battery pack in me tas kan doen met een verlangkabeltje aan de iPod kan aansluiten. maargoed, we blijven hopen dat iemand em gata maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:54:
ik heb de 60gb wit nu een tijdje en gebruik em met veel plezier
maar toch zijn er wat accesoires die erbij zijn gekomen.

1. invisible shield
2. usb netstroom adapter en usb autostroom adapter (setje bij mediamarkt,ongeveer 30,- bij elkaar)
3. camera connecter (werkt niet bij alle camera's trouwens, test het wellicht in apple store)
4. belkin back-up battery pack (voor de lange bus/trein/bliegtuig reizen, wintersport ey)

nog zoekende naar
Griffin iFM dock (radio ontvanger en remote, nu nog preorder, mediamarkt heeft ze nog niet)
iets van een tasje (iSkin, ToughSkin, Vaja etc. nog slecht te krijgen)

en iets wat ik erg graag wil hebben maar wat blijkbaar niet bestaat... een dock connecter verleng kabel (dus male-female). zodat ik de battery pack in me tas kan doen met een verlangkabeltje aan de iPod kan aansluiten. maargoed, we blijven hopen dat iemand em gata maken.
Daar zitten inderdaad een aantal interessante accessoires bij. De backup battery lijkt me wel wat, maar hoe gaat dat in zn werk ? Is het gewoon een reserve accu (en moet je dus je hele iPod open gaan schroeven daarvoor), of werkt het anders ?

Verder is de radio ontvanger ook wel iets, maar ook niet erg hoge prioriteit :)

En over de camera connector: is er niet ergens online te bekijken of hij werkt voor mijn merk/type camera ? :) Na even gezocht te hebben (had ik eerder moeten doen |:() kwam ik op de Apple site en daar staat mn camera er niet bij, maar dat wil niet zeggen dat hij het dan ook niet doet.. Maar goed, dat zoek ik zelf dan wel uit :)

[ Voor 10% gewijzigd door Scott op 06-12-2005 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ Doe gewoon wat ik heb gedaan. Met camera + iPod naar apple center gaan en dan testen of het werkt.
je kan ook hier even kijken:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301052

[ Voor 9% gewijzigd door LtMarx op 06-12-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn camera (canon) stond er ook niet bij, maar z'n voorganger wel
werkt verder prima, wel wat traag, maargoed
m'n andere camera (samsung) werkt helaas niet.

dat belkin ding (trouwens bijna 65,- grr) is een soort doosje waar je normale AA penlite batterijen in doet. de iPod kan je erop zetten, klemt tussen houder en zit vast met zuignappen. zit echt goed vast (zeker met invisible shield) en is ronduit lastig er weer af te krijgen. Er ijn ook versies waar een lithium-ion cell inzit, die zijn wat kleiner. maar deze (maxell heeft er ook een, kweet alleen niet of video iPod daarin past) met de "normale" batterijen vond ik voor onderweg handiger. penlites kan je zelfs in kleine afrikaanse gehuchtjes krijgen ;) doe er wat gp powerbank batterijen in het wordt echt lache
http://catalog.belkin.com...pcount=&Product_Id=148969

de iFM is idd bijzaak maar wel lache.
oja, er zijn ook veel radio-verzenders op de markt, wat je iPod muziek over een bepaalde afstand op een bepaalde frequentie stuurt. kan je het luisteren op de normale radio. Wel handig, maar nu nog illegaal in nederland. Mediamarkt wist me te vertellen dat er binnenkort wellicht een versie komt die wel toegestaan is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:15:
mijn camera (canon) stond er ook niet bij, maar z'n voorganger wel
werkt verder prima, wel wat traag, maargoed
m'n andere camera (samsung) werkt helaas niet.

dat belkin ding (trouwens bijna 65,- grr) is een soort doosje waar je normale AA penlite batterijen in doet. de iPod kan je erop zetten, klemt tussen houder en zit vast met zuignappen. zit echt goed vast (zeker met invisible shield) en is ronduit lastig er weer af te krijgen. Er ijn ook versies waar een lithium-ion cell inzit, die zijn wat kleiner. maar deze (maxell heeft er ook een, kweet alleen niet of video iPod daarin past) met de "normale" batterijen vond ik voor onderweg handiger. penlites kan je zelfs in kleine afrikaanse gehuchtjes krijgen ;) doe er wat gp powerbank batterijen in het wordt echt lache
http://catalog.belkin.com...pcount=&Product_Id=148969

oja, er zijn ook veel radio-verzenders op de markt, wat je iPod muziek over een bepaalde afstand op een bepaalde frequentie stuurt. kan je het luisteren op de normale radio. Wel handig, maar nu nog illegaal in nederland. Mediamarkt wist me te vertellen dat er binnenkort wellicht een versie komt die wel toegestaan is.
Oef.. € 65,- heb ik niet echt meer als 'k dat ding zelf gekocht heb :+ Nouja, gelukkig ben ik ook nog jarig binnenkort :D

Ik heb net eens op de Apple site gekeken, daar zag ik hem voor $299, dat is dus maar € 250 ofzo.. Dat kan toch bijna niet kloppen ? :? En dan komt er ook nog een gratis gravering bij: lijkt me ook wel tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
nog een tip
subtitles adden gaat heel makkelijk met Submux van Vobsub
drag and dropped avi en srt in submux, save, paar sec wachten
en dan in nero recode gooien

:? maf
avi heeft inderdaad de subtitles erin gemuxed (srt is te deleten)
het zit dan in .avi maar blijkbaar nog 'apart' niet in videolayer
nero picked dat niet mee

>lt Marx
dat paar 100kb klopt niet, het muxen werkt wel in principe
leg jij je virtualdubmod truck eens uit dan? het hoeft toch niet geheel gerecode te worden?

[ Voor 51% gewijzigd door Tonton op 06-12-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
is het mogelijk om MP4 te ondertitelen met een programma ? heb namelijk een filmpje al in MP4 formaat en heb geen zin om die nu nog om te gaan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScottB schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:28:
[...]

Oef.. € 65,- heb ik niet echt meer als 'k dat ding zelf gekocht heb :+ Nouja, gelukkig ben ik ook nog jarig binnenkort :D

Ik heb net eens op de Apple site gekeken, daar zag ik hem voor $299, dat is dus maar € 250 ofzo.. Dat kan toch bijna niet kloppen ? :? En dan komt er ook nog een gratis gravering bij: lijkt me ook wel tof!
die 65 euro is het waard
heb em aangezet met de Lord of the Rings extended trilogy. kwam tot halverwege de tweede film (ongeveer 4.5 uur) en toen was de accu van de iPod zelf nog vol. en dat was met "normale" batterijen. Als ik me gp powerbank 2500mah versies instop zal het nog langer meegaan denk ik zo.

299,-? wellicht voor de 30gb versie? voor de 60gb versie lijkt me dat wat aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:19:
[...]

die 65 euro is het waard
heb em aangezet met de Lord of the Rings extended trilogy. kwam tot halverwege de tweede film (ongeveer 4.5 uur) en toen was de accu van de iPod zelf nog vol. en dat was met "normale" batterijen. Als ik me gp powerbank 2500mah versies instop zal het nog langer meegaan denk ik zo.

299,-? wellicht voor de 30gb versie? voor de 60gb versie lijkt me dat wat aan de lage kant.
Klopt, was voor de 30 GB versie (waar ik ook voor ga), maar ben er al achter dat dat alleen binnen de VS is. In Nederland is hij gewoon 330 (maar ook met gratis gravering) :)

edit:
Tonton schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:44:
nog een tip
Maar zijn die dan ook een beetje te lezen op dat ding ?

[ Voor 21% gewijzigd door Scott op 06-12-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Tonton schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:44:
nog een tip
ksnap even niet helemaal hoe dit werkt, tot nu toe doe ik dit nog altijd met virtualdubmod. Ik krijg als uitkomst een of andere avi van een aantal honderd kB. Leg eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-06 11:23

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:15:
Ik gebruik zelf de LineX:
Afbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/scha0958/publiek/album/FM%20Transmitters/IF7N4996.JPG
welke ook op oa. marktplaats en laupro inkoopakties te verkrijgen is/was. Kan je zeggen dat ie een stuk beter als de Griffin werk en lang mee gaat op 3 AA batterijen.

[ Voor 5% gewijzigd door FuzzyFocus op 07-12-2005 00:17 . Reden: Rezize picture and typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is nogal groot, en werkt op losse batterijen.

Via ebay kun je deze rond de 30-40 euro kopen:
Afbeeldingslocatie: http://schwarztech.us/reviews/articleimages/xtrememac/airplay3.jpg
Superklein, goed geluid en je kunt hem op elke freqentie zetten tussen 88.0mhz en 107.0mhz

Daarnaast hoef je géén software op je iPod te zetten, en doe je alles via het apparaat zelf.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:58
Past die ook op de iPod 5G?? Op ebay zie ik alleen aansluitingen voor erdere iPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die FM-zenders zijn nog steeds illegaal ey ;)
dus online kopen is primaatje
maar in ene winkel zou niet mogelijk moeten zijn

maar ik zoek dus een ontvanger, geen zender
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
iPod besteld? Gefeliciteerd, maar het draagt niets bij; die berichten worden dan ook verwijderd.

Misschien is het jullie nog niet opgevallen, maar het is bijzonder oninteressant om telkens te lezen wie nu weer een iPod besteld heeft, welke kleur die heeft, en in welke stad 'ie is.

Bij deze 't verzoek dit soort opmerkingen achterwege te laten.