Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Verwijderd
Ja, onder de instellingen staat Shuffle, daar kun je kiezen tussen 'Nummers' en 'Albums'. Als je dan 'Nummers' kiest, zou hij tussen de nummers moeten shuffelen...Arx schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:48:
Ik heb een vraag: is het mogelijk om in de playlist te 'shufflen'?
Verwijderd
Ik heb de witte.Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 10:23:
[...]
Heb je de witte of de zwarte?
Ik heb een witte, nu bijna een week. Als je hem schuin in het licht houd zie je wel een paar kleine krasjes op de voorkant, en op de achterkant zitten er ook wat. Ik erger me er niet zo aan, maar als ik die krasjes op de voorkant ook zou zien zonder hem schuin tegen het licht te houden, zou ik ook welzijn...
Ik vind krasjes e.d niet zo erg (mijn oude zit helemaal vol
Trouwens, vinden jullie ook niet dat de volume output een beetje tegenvalt?
Moet hem bijna voluit zetten om een beetje hard te kunnen spelen.
Voor de 2Gen was daar een updateje voor.
geen idee of dat werkt met de 5g, ik heb daar nog niemand over gehoord. Probeer het eens, in het ergste geval moet je je firmware updaten... (En uiteraard als echte tweakers hier je bevindingen neerzetten)
Verwijderd
Een vraagje alleen, hoe zet ik er nou muziek op, ik heb het een keer per ongeluk gedaan maar ik kan geen knop vinden die zegt:' zet de geslecteerde muziek nu op de Ipod' of iets in die geest.
Het moet toch wel met Itunes? (sorry, ik ben een beetje raar)
Verwijderd
denk een bugje gevonden
muziek selecteren
optie1: op nummernaam
optie2: op artiest
maar bij optie 2 krijg ik ipv de artiestnamen weer de nummernamen. dus ik kan niet op artiest selecteren. (alle tags kloppen, nu zo'n 500 nummers erop)
iemand ook dit probleem? en oplossing?
-edit-
hmm, als ik artiest selecteer dan zijn de songs geordent op artiest. maar ik die de naam van de artiest niet, hoe krijg ik dat voor elkaar? (in de lijst dan ey, niet als het nummer speelt)
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 22:04 ]
Verwijderd
Kan je het ook bestellen zonder creditcard?Skype schreef op zondag 20 november 2005 @ 01:18:
Invisible Shield gewoon free shippen. binnen 5 dagen had ik hemzit er inmiddels sinds woensdag op. en er zit op sommige plekjes wel wat vocht. mocht je dit zelfde probleem dadelijk ook hebben. laat het dan gewoon zitten. dit gaat vanzelf weg, al kan het even duren. het vocht moet namelijk door het shield heen gaan. Ja dat kan. het is namelijk poreus zoals de meeste kunstoffen. Suc6 ermee
Verwijderd
Ik heb wel een probleem: ik heb mijn docking station gekoppeld aan mijn pc en mijn versterker. Als mijn pc aan staat maakt de ipod automatisch contact met de pc ('koppel niet los' in display ipod), zodat ik m niet kan gebruiken om af te spelen via mijn versterker. Hoe zorg ik dat ie niet automatisch connect met de pc ??
Ff kijken bij de opties, hij hoort namelijk automatisch na het syncen gewoon bruikbaar te zijn. Gebruik je automatisch syncen?Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:39:
ik heb sinds donderdag ook een 5g, een zwarte 60 gig versie. Geweldig ding !
Ik heb wel een probleem: ik heb mijn docking station gekoppeld aan mijn pc en mijn versterker. Als mijn pc aan staat maakt de ipod automatisch contact met de pc ('koppel niet los' in display ipod), zodat ik m niet kan gebruiken om af te spelen via mijn versterker. Hoe zorg ik dat ie niet automatisch connect met de pc ??
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Als 'Muziek/Foto's/Video's automatisch synchroniseren uitstaat of als de harde-schijfmodus aanstaat, moet je hem eerst in iTunes loskoppelen. Hij laadt dan nog wel gewoon op (zolang de computer aanstaatVerwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:39:
ik heb sinds donderdag ook een 5g, een zwarte 60 gig versie. Geweldig ding !
Verwijderd
ja, ik heb gezien dat ik dat op auto of handmatig kan zetten. Bij beide betekent het dat als ik mijn ipod in het docking station stop hij meteen gaat connecten met itunes. En dat wil ik dus niet. Als ik m oppak om via het menu iets anders te selecteren en stop m daarna weer in het docking station dan gaat ie weer synchen in plaats van gewoon muziek af te spelen via de versterker. Erg irritant.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 13:51:
[...]
Als 'Muziek/Foto's/Video's automatisch synchroniseren uitstaat of als de harde-schijfmodus aanstaat, moet je hem eerst in iTunes loskoppelen. Hij laadt dan nog wel gewoon op (zolang de computer aanstaat).
Ik wil gewoon zelf dat ding kunnen mounten als het nodig is en verder moet ie alleen opladen en gewoon beschikbaar zijn, kan dat ergens mee ? Ben je verplicht om itunes te gebruiken om mp3/playlists e.d. op dat ding te zijn of kan dat ook met een tool waarmee je die synch verplichting niet hebt ?
Mn zus heeft paypal dus. maar als je geen van 2 hebt wordt het wel lastig.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 11:30:
[...]
Kan je het ook bestellen zonder creditcard?
Dat maakt dus niet uit. Het ligt namelijk aan het feit dat het een USB mass storage device is. Oftewel Windows zal (of je nou wel of niet iTunes of een ander progje hebt geinstalleerd) altijd denken; ey iPod. Dan gaat ie em koppelen etc. Het voordeel van iTunes is dat ie dus na het syncen gewoon bruikbaar is. De enige oplossing die ik zie is om het dock alleen te gebruiken voor je stereo en de kabel naar je computer eruit te halen. Voor de stroom kun je dan evt. een cheap-ass stroom--> dock stroomadapter kopen...Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:02:
[...]
ja, ik heb gezien dat ik dat op auto of handmatig kan zetten. Bij beide betekent het dat als ik mijn ipod in het docking station stop hij meteen gaat connecten met itunes. En dat wil ik dus niet. Als ik m oppak om via het menu iets anders te selecteren en stop m daarna weer in het docking station dan gaat ie weer synchen in plaats van gewoon muziek af te spelen via de versterker. Erg irritant.
Ik wil gewoon zelf dat ding kunnen mounten als het nodig is en verder moet ie alleen opladen en gewoon beschikbaar zijn, kan dat ergens mee ? Ben je verplicht om itunes te gebruiken om mp3/playlists e.d. op dat ding te zijn of kan dat ook met een tool waarmee je die synch verplichting niet hebt ?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Ik vind het niet erg dat ie gemount wordt, als ie maar niet afgesloten wordt door de synch met de iTunes toepassing. Bovendien komt ie bij mij niet beschikbaar na het synchen, hij blijft staan op 'koppel niet los', totdat ik m handmatig eject (en dan duurt het nog te lang vind ik, seconde of 20).Hoedje schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:23:
[...]
Dat maakt dus niet uit. Het ligt namelijk aan het feit dat het een USB mass storage device is. Oftewel Windows zal (of je nou wel of niet iTunes of een ander progje hebt geinstalleerd) altijd denken; ey iPod. Dan gaat ie em koppelen etc. Het voordeel van iTunes is dat ie dus na het syncen gewoon bruikbaar is. De enige oplossing die ik zie is om het dock alleen te gebruiken voor je stereo en de kabel naar je computer eruit te halen. Voor de stroom kun je dan evt. een cheap-ass stroom--> dock stroomadapter kopen...
Ik overweeg nu om anapod aan te schaffen. Ik lees op hun website nl. " Anapod does not sync by default whenever you plug in your iPod. You have total control and you can sync only when you explicitly wish to", lijkt me precies dat wat ik nodig heb. Kost dan wel 30 dollar, maar goed, ik lees over deze software nog aardig wat andere voordelen, dat ik denk dit maar eens te gaan kopen.
Ik zou die software niet daarvoor kopen. Kijk nou eens goed je instellingen van iTunes na. Zoals ik al eerder aangaf en iemand anders ook hoort je iPod na het syncen automatisch te disconnecten, waarna die dus wel oplaad maar ook meteen geunmount is.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:02:
[...]
Ik vind het niet erg dat ie gemount wordt, als ie maar niet afgesloten wordt door de synch met de iTunes toepassing. Bovendien komt ie bij mij niet beschikbaar na het synchen, hij blijft staan op 'koppel niet los', totdat ik m handmatig eject (en dan duurt het nog te lang vind ik, seconde of 20).
Ik overweeg nu om anapod aan te schaffen. Ik lees op hun website nl. " Anapod does not sync by default whenever you plug in your iPod. You have total control and you can sync only when you explicitly wish to", lijkt me precies dat wat ik nodig heb. Kost dan wel 30 dollar, maar goed, ik lees over deze software nog aardig wat andere voordelen, dat ik denk dit maar eens te gaan kopen.
Ik ga het nog een keer proberen uit te leggen. Het is niet de sync toepassing van iTunes die je harde schijf "do not disconnect" laat zeggen. Nee. Het is het mounten door windows wat leidt tot de boodschap "do not disconnect". Pas als je hem handmatig loskoppelt, met behulp van hardware veilig verwijderen of het knopje in iTunes zal dit weggaan. Als je iTunes goed instelt gaat dit dus automatisch.
Volgens mij kun je echter niet de iPod op de computer aansluiten en dan helemaal niet (dus op geen enkel moment) de boodschap "do not disconnect" of "koppel niet los" te krijgen.
Verwijderd
En dat is dus als je Muziek/Video's automatisch synchroniseren aanzet, en de hardeschijfmodus uitzet.Hoedje schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:35:
[...]
...Als je iTunes goed instelt gaat dit dus automatisch.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 17:00 ]
Ik begrijp dat het vervelend is om het hele topic te lezen, maar 1 pagina terug staat dat nog:Falch schreef op zondag 20 november 2005 @ 17:33:
Zijn er al 3rd party AV kabels (ipod --> tv) beschikbaar? Ik ben van plan een Ipod 30Gb te bestellen via de Apple Store, en ik wil wel graag een AV kabel erbij. Maar als er goedkopere alternatieven zijn, dan heb ik net zo lief een 3rd party kabeltje.
Je kunt gewoon een een kabel kopen bij de lokale homeparts/kabelboer, misschien zelfs wel bouwmarkt, daarmee werkt de iPod echt perfect. Ik heb net zo'n kabel gekocht. De minijack bestaat uit 4 ipv 3 gedeelten. Verder is die gewoon gelijk aan een normale minijack aansluiting. Het enige wat anders is, is dat de rode aansluiting in de videoaansluiting gaat en de gele en de witte in de geluidaansluiting.
Ik had wat duidelijker moeten zijn. Dat stukje had ik wel gelezen, maar ik vroeg me af of ze ook al ergens online te bestellen zijn (zal vast wel), en hoeveel dat dan scheelt met een officiële apple kabel. Ik kan ze namelijk online niet vinden (zal wel verkeerd zoeken). Toch bedankt voor je hulp.Hoedje schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:11:
[...]
Ik begrijp dat het vervelend is om het hele topic te lezen, maar 1 pagina terug staat dat nog:
[...]
Verwijderd
nog maar een keer m'n vraagje.
als ik selecteer op artiest (op iPod, niet iTunes) wat hoor ik dan te zien? de namen van de artiesten of de titels van de nummers?
Kan ik hem met deze reden terug brengen naar de Dixons denken jullie? Wat zijn jullie ervaringen met de batterij?
Verwijderd
Dan hoor je de Artiesten te zien. Als je van een artiest verschillende albums hebt, dan zie je die na op een artiest te hebben gedrukt. En daarna pas de nummers van dat album.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 07:45:
als ik selecteer op artiest (op iPod, niet iTunes) wat hoor ik dan te zien? de namen van de artiesten of de titels van de nummers?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 15:18 ]
Slideshows heb ik geen verstand van. Maar als je maar 3,5 tot 4 uur muziek kan luisteren (geen backlight aan), dan is er echt iets mis met je batterij. Dus dan zou ik inderdaad even terug gaan. Vraag even bij Dixons hoe ze het afhandelen, want anders kan het sneller zijn om het direct met Apple te regelen.Gamo schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:45:
Ik heb mijn iPod inmiddels 4x volledig laten leeglopen en laten vollopen, en heb hem sinds woensdag. Maar wanneer ik een slideshow met muziek start, is na een uur de pret echt wel afgelopen en sluit de Pod zich af omdat de batterij leeg is. Muziek afspelen, met ondertussen nummer kiezen uiteraard, kan ook niet langer dan +- 3.5/4 uur... is mijn batterij slecht of doet ie het pas na 800x opladen het een beetje redelijk...
Kan ik hem met deze reden terug brengen naar de Dixons denken jullie? Wat zijn jullie ervaringen met de batterij?
Zoals hierboven al gezegd, nee, dat is niet goed. Hij moet na een paar keer op en ontladen toch wel aan zn max zitten. Na 800 cycli zit ie al bijna aan het einde van zn leven denk ik.Gamo schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:45:
Ik heb mijn iPod inmiddels 4x volledig laten leeglopen en laten vollopen, en heb hem sinds woensdag. Maar wanneer ik een slideshow met muziek start, is na een uur de pret echt wel afgelopen en sluit de Pod zich af omdat de batterij leeg is. Muziek afspelen, met ondertussen nummer kiezen uiteraard, kan ook niet langer dan +- 3.5/4 uur... is mijn batterij slecht of doet ie het pas na 800x opladen het een beetje redelijk...
Ik heb ook de nieuwe ipod gekocht, en ben net als de rest zeer tevreden. Maar ik heb in itunes een aantal podcast en vodcasts gedownload. Ik kan ze zien in itunes, en afspelen. Alleen niet op de ipod, dat wil zeggen niet onder vodcasts of podcasts of waar dan ook. Alleen bij de laatst toegevoegde items, daar staan ze tussen...hoe komen ze gewoon onder podcasts of videocasts ? Ik download ze gewoon via de music store ( RTL nieuws/Volkskrant etc)
Verwijderd
Geprobeerd, maar het programma blijft zeggen dan mijn iPod niet connected is.Lt. Marx schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:09:
gopod http://gopod.free-go.net/
geen idee of dat werkt met de 5g, ik heb daar nog niemand over gehoord. Probeer het eens, in het ergste geval moet je je firmware updaten... (En uiteraard als echte tweakers hier je bevindingen neerzetten)
Misschien kan iemand het even proberen of het bij hem wel werkt?
Ik zet morgenochtens een MP3 van 4 minuten en 128kbps op repeat. Dan kan ik kijken hoelang de batterij het werkelijk uithoudtHoedje schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:40:
[...]
Slideshows heb ik geen verstand van. Maar als je maar 3,5 tot 4 uur muziek kan luisteren (geen backlight aan), dan is er echt iets mis met je batterij. Dus dan zou ik inderdaad even terug gaan. Vraag even bij Dixons hoe ze het afhandelen, want anders kan het sneller zijn om het direct met Apple te regelen.
Ik post de ervaring wel
Mss nog interessant:
http://www.apple.com/nl/batteries/
[ Voor 8% gewijzigd door Gamo op 21-11-2005 22:51 ]
Reinstall van Windows? Outlook? iPod? Ik gok en hoop op de laatste...Hoedje schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:37:
Je krijgt de foutmelding? Bij mij deed ie het ook niet. Gek maar waar, na een reinstall werkt het. Ik krijg niet meer de foutmelding.Het syncen werkt nog niet helemaal perfect. De kalender wel, maar bij de contacts wordt alleen de categorie vrienden gekopieerd...
edit: Net de iPod software gereinstalled, en bij mij doet ie het nog steeds niet!
Kben benieuwdIk zet morgenochtens een MP3 van 4 minuten en 128kbps op repeat. Dan kan ik kijken hoelang de batterij het werkelijk uithoudtMet 10 uur kan ik dan toch ook geen genoegen nemen? Immers, Apple zegt op hun eigen site dat hij het 14 uur volhoudt volgens de manier waarop ik hem ga testen.
Ik post de ervaring wel
[ Voor 34% gewijzigd door LtMarx op 21-11-2005 23:37 ]
aan Rick85 of Stuiter79; waar koop je die
[ Voor 24% gewijzigd door johnneman op 22-11-2005 01:02 ]
Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p
Hoi stuiteremennekeVerwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 07:45:
Gister de invisible shield op de iPod gedaan, zowel voor als achterkant. Beetje gepriegel maar ging redelijk. Pod wordt er wat stroever van. lekker voor in de hand, lastiger voor in dat witte zakje of in soks, maargoed. nu minde krasgevoelig ey
Ik heb mijn invisible shield vandaag binnen gekregen..morgen als het goed is de Ipod.. duurt al zo'n 2 weken
Ik ben benieuwd
Groeten!
Verwijderd
er zijn voor zo goed als alle iPods shields verkrijgbaar, ff opletten welke je aanklikt.
bij bestellen goed kijken naar verzendmethode. het kan gratis (werkt prima) maar das wat lastig te vinden.
ik kreeg er geen vloeistof bij zoals Rainy Day Magazine had
http://www.rainydaymagazi...InvisibleShieldCutOut.htm
maar het werkt prima met wat handzeep, zo'n pompgeval (vloeibare zeep). maar ik neem aan dat het met andere soorten zeep ook werkt.
- Songs met lyrics in de tag laad de iPod soms niet, in plaats daarvan begint hij het volgende nummer te spelen
- Het syncen van calender/contacts
- Rare verkleuring in scherm, als het backlight niet aan staat. Ik heb hier al wat eerder over gelezen maar het ziet er toch gek uit. Ik kon me herinneren dat iemand zei dat het temaken had met weerkaatsing van zonlicht. Maar zonder dat er zonlicht (direct) bij kan komen zie je exact hetzelfde, de hoek lijkt ook niets uit te maken
- Trage Menuutjes
- Het niet altijd laden van foto's, soms moet je heen en weer scrollen door de gallerij zodat de iPod de thumbs laad
- Installatie deed raar, PC werd zeer traag
Positieve punten (wellicht ten overvloede
- Beeldscherm kwaliteit
- TV out kwaliteit
- Geluidskwaliteit
- Besturing/Interface (dit is mijn eerste iPod en kmoet er wel iets aan wennen, maar zelfs met mijn 1121 artiesten loopt het zoeken van welk nummer dan ook echt heel snel)
- Meegeleverd hoesje, had ik van te voren niet zo'n hoge pet van op. Ik dacht dat Apple zich makkelijk van alle 'krasklachten' af maakte. Maar het hoesje is gemaakt van een mooie stof en past lekker om je iPod heen op een manier dat je iPod wel stevig in het hoesje blijft zitten!
- Harder volume dan verwacht, ik heb in apple centers gestaan met de 4g iPod, en dan moest je echt niet ademen om de muziek te horen op de luidste volumestand.
Jep, dat heb ik ook.Lt. Marx schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:56:
Nog niet zo lang mijn iPod, aantal bugjes die mij opvallen:
- Songs met lyrics in de tag laad de iPod soms niet, in plaats daarvan begint hij het volgende nummer te spelen
Na een reinstall van de hele computer (net vergeten- Het syncen van calender/contacts
Dit hebben iPods al zolang ze bestaan. Het is echt heel vaag, voor zover ik weet is het ook het enige apparaat wat er last van heeft. Het is niet echt een probleem, met de backlight zie je er niets van, maar het is toch vreemd.- Rare verkleuring in scherm, als het backlight niet aan staat. Ik heb hier al wat eerder over gelezen maar het ziet er toch gek uit. Ik kon me herinneren dat iemand zei dat het temaken had met weerkaatsing van zonlicht. Maar zonder dat er zonlicht (direct) bij kan komen zie je exact hetzelfde, de hoek lijkt ook niets uit te maken
Van deze laatste twee punten heb ik geen last. De menu's zijn iets minder soepel dan bij de 4G. Maar ik had verwacht dat het veel erger zou zijn, na het lezen op iLounge. Ik heb ook een PocketPC dus ik ben wat gewend- Trage Menuutjes
- Het niet altijd laden van foto's, soms moet je heen en weer scrollen door de gallerij zodat de iPod de thumbs laad
- Installatie deed raar, PC werd zeer traag
Helemaal mee eens. Ik was blij verast door de geluidskwaliteit in combo met m'n Shure E4's (profiteren veel van de verbeterde bassweergave) en de tv-out was ik ook van verbaast.Positieve punten (wellicht ten overvloede)
- Beeldscherm kwaliteit
- TV out kwaliteit
- Geluidskwaliteit
- Besturing/Interface (dit is mijn eerste iPod en kmoet er wel iets aan wennen, maar zelfs met mijn 1121 artiesten loopt het zoeken van welk nummer dan ook echt heel snel)
- Meegeleverd hoesje, had ik van te voren niet zo'n hoge pet van op. Ik dacht dat Apple zich makkelijk van alle 'krasklachten' af maakte. Maar het hoesje is gemaakt van een mooie stof en past lekker om je iPod heen op een manier dat je iPod wel stevig in het hoesje blijft zitten!
- Harder volume dan verwacht, ik heb in apple centers gestaan met de 4g iPod, en dan moest je echt niet ademen om de muziek te horen op de luidste volumestand.
Ik zit namelijk met het niet synchroniseren van alle podcasts. Terwijl ze wel gedownload zijn, en ik ze gewoon in itunes kan bekijken/beluisteren.

Zoals je ziet staan ze in itunes, en kan ik ze gewoon bekijken, en gewoon gedownload. Maar niet op mijn ipod....Staan allemaal op podcast, heb mijn pc al herstart, ipod eruit en erin, manueel bijwerken etc....Waarom komen ze niet op mijn ipod. Meer dan genoeg vrije ruimte etc...
Bij opties voor de iPod heb je ook een kopje podcasts, staat die op automatisch of handmatig?frankvanhoesel schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:08:
Dan maar even wat duidelijker uitleggen mijn probleem
Ik zit namelijk met het niet synchroniseren van alle podcasts. Terwijl ze wel gedownload zijn, en ik ze gewoon in itunes kan bekijken/beluisteren.
[afbeelding]
Zoals je ziet staan ze in itunes, en kan ik ze gewoon bekijken, en gewoon gedownload. Maar niet op mijn ipod....Staan allemaal op podcast, heb mijn pc al herstart, ipod eruit en erin, manueel bijwerken etc....Waarom komen ze niet op mijn ipod. Meer dan genoeg vrije ruimte etc...
Verwijderd
het werkt wel gewoon in iTunes.
iemand dit probleem?
Macbook Pro, 640 WD extern
Die van de volkskrant komt er bij mij ook niet op, dat zijn namelijk filmpjes in het verkeerde formaat. Ik krijgt bij het synchroniseren een melding dat ze niet zijn overgezet, misschien heb je die medling uit geklikt? Zijn die andere podcats ook met video?frankvanhoesel schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:08:
Dan maar even wat duidelijker uitleggen mijn probleem
[afbeelding]
Even gechecked, endgadget is alleen audio..en heeft duizenden subscribers, die zou dan toch ook moeten werken??
[ Voor 23% gewijzigd door frankvanhoesel op 22-11-2005 17:39 ]
Verwijderd
Verwijderd
O leuk, heb ben net met iArt bijna alle 1745 nummers van lyrics voorzien....Lt. Marx schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:56:

Haha, heel soms. Je moet gewoon niet meteen naar de lyrics gaan. Maar even twee seconden wachten voordat je op de middelste knop gaat rammen... (ik neem aan dat een firmware update ook dit gaat fixen).Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:21:
[...]
O leuk, heb ben net met iArt bijna alle 1745 nummers van lyrics voorzien....
Maar ehm, je hebt daar wel hard voor moeten werken he
Ik weet hoe je je voelt... ben 12 uur bezig geweest met taggen van mijn muziek collectie... ben nu bij de letter 'B' beland.... zucht, daar gaan mijn vrije dagenVerwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:21:
[...]
O leuk, heb ben net met iArt bijna alle 1745 nummers van lyrics voorzien....
p.s. over 1 uur en 20 minuten heeft mijn iPod 14 (!!) uur continue ononderbroken een nummer van 4 minuten en 128kbps afgespeeld
[ Voor 3% gewijzigd door Gamo op 22-11-2005 20:41 ]
Verwijderd
lang leve de "automatic" functieHoedje schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:52:
[...]
Maar ehm, je hebt daar wel hard voor moeten werken he.

Verwijderd
Iets moet je verkeerd hebben gedaan.... Ik ben voor mijn 1700 nog wat mp3tjes 4 uur bezig geweest, en dan vooral met de trackNUMMERS toevoegen (ik hou van ordeGamo schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:41:
[...]
Ik weet hoe je je voelt... ben 12 uur bezig geweest met taggen van mijn muziek collectie... ben nu bij de letter 'B' beland.... zucht, daar gaan mijn vrije dagen

ik moest van elk nummer te titel neerzetten, album opzoeken, albumplaatje, genre.... en het mapje 'Anders' stond ertussen dus dan weet je het welVerwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:47:
[...]
Iets moet je verkeerd hebben gedaan.... Ik ben voor mijn 1700 nog wat mp3tjes 4 uur bezig geweest, en dan vooral met de trackNUMMERS toevoegen (ik hou van orde). Eigenlijk heel mijn collectie heeft een nette ID3 tag.... gelukkig!
Nogmaals: dit is mijn eerste iPod, ik ben hier en op iLounge al veel bugjes of onhandigheden tegengekomen wat duidelijk firmware voer is. Hoe snel is Apple doorgaans met het releasen van nieuwe firmwares?
Kortom ik moet nieuwe oordoppen. Gvd eerst 300 nog wat aan dat apparaat besteed nu weer 40 euro aan nieuwe doppen. Schiet lekker op zo.
Verwijderd
Raar....
Verwijderd
Als jij het volume van de oordopjes op zijn hardst nog te laag vindt, dan zijn je oren beschadigt. Je hebt lange tijd veel te hard muziek geluisterd, waardoor je er gewend aanraakt. Mensen met een normaal gehoor is het volume net over de helft al genoeg.m.theloosen schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:24:
Nou heb vandaag een witte 30 gb g5 gehaald maar ik ben echt niet tevreden over de oordopjes die erbij zitten. En het volume mag ook wel wat harder kunnen. Ik dacht dat ik dan nog wel iemand was die het volume nooit super hard aan heeft, maar ik vind de top van het volume nog net iets te laag liggen. Misschien komt dit ook door de oordopjes??? De bass klinkt er prut met het volume open. Heb maar even oorwarmers gepakt. Iemand ook deze ervaring???
Ik wil ook mensen waarschuwen dat ze niet te lang, te hard muziek luisteren. De oren zullen dan onherstelbaar beschadigd worden.
Sterker nog, iedereen heeft dit probleem, er is ook al eerder over gepost in dit topic. Het probleem is overigens alleen aanwezig als je de iPod gebruikt om het volume in te stellen...Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:34:
Niemand problemen met de line-out van het universele docking station? Als ik het volume van mijn 5g op maximaal zet krijg ik geen geluid...! Pas wanneer ik een 'tikje' minder dan het maximum doe krijg ik geluid!
Raar....
Helemaal mee eens! Een andere verklaring kan zijn dat de iPod of de dopjes defect zijn. Aangezien je aangeeft dat de iPod het wel goed doet met andere doppen, zullen waarschijnlijk de oordopjes defect zijn. Ik zou even kijken of je het met iemand anders iPod dopjes kan uitproberen, en mocht het inderdaad daaraan liggen, dan zou ik even contact opnemen met Apple.Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:27:
[...]
Als jij het volume van de oordopjes op zijn hardst nog te laag vindt, dan zijn je oren beschadigt. Je hebt lange tijd veel te hard muziek geluisterd, waardoor je er gewend aanraakt. Mensen met een normaal gehoor is het volume net over de helft al genoeg.
Ik wil ook mensen waarschuwen dat ze niet te lang, te hard muziek luisteren. De oren zullen dan onherstelbaar beschadigd worden.
[ Voor 47% gewijzigd door Hoedje op 24-11-2005 16:28 ]
WAT ZEG JEm.theloosen schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:39:
Ik hoor anders nog goed hoor mensen. Heb nu maar ffe MDR-EX51LP's gehaald van Sony. Deze heeft een goede bass en ook goed geluid. Ook kan het geluid weer ietsjes harder. Maar jah ik heb hem niet altijd op het hardst alleen sommige stukjes misschien.
Ik zou toch nog ff kijken of de Apple oordopjes dan niet kapot zijn, het is altijd handig als je -ik zeg maar wat- draadbreuk ofzoiets krijgt met je Sony dopjes...
Kun je ze dan ook meteen op TV laten zien?Lt. Marx schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:52:
Nog even een ervaring erbij: vandaag de photoconnector gekocht en voor het eerst gebruikt met de iPod. In tegenstelling tot alle berichten die ik tot nu toe had gelezen kan je na het importeren van je foto's deze wel direct laten zien en een slideshow van maken en precies zo behandelen als alle andere foto's. Relaxed!
Ten eerste Nero recode maakt hier niet echt goede filmpjes. Soms zitten er gekke groene flitsen doorheen of het beeld loopt niet lekker door en of blijft hangen en gekke vlekken er door heen, geluid klinkt wel goed.
Videora heeft net zoals PSPVideo (zelfde makers volgens mij) dat dit bitrate niet precies op een rondgetal loopt zodat op een bepaald moment het geluid achter gaat lopen.
Waarom zijn er geen goede en of speciale programma's speciaal voor de Ipod???
Worden deze nog verwacht?
Je zou Xilisoft Video Converter kunnen proberen. Maar dat is niet speciaal voor je ipod...m.theloosen schreef op donderdag 24 november 2005 @ 18:39:
Is er nou ook een ander programma waarmee je video kan creeren dan PSPvideo of Videora en Cucu... en Nero Recode.
Ten eerste Nero recode maakt hier niet echt goede filmpjes. Soms zitten er gekke groene flitsen doorheen of het beeld loopt niet lekker door en of blijft hangen en gekke vlekken er door heen, geluid klinkt wel goed.
Videora heeft net zoals PSPVideo (zelfde makers volgens mij) dat dit bitrate niet precies op een rondgetal loopt zodat op een bepaald moment het geluid achter gaat lopen.
trouwens... heeft er iemand een programaatje die hij aanraadt om te gebruiken voor het converteren van mijn dvd's naar een ander formaat zodat ik die op me ipod kan zetten?
[ Voor 17% gewijzigd door robvleeuwen op 24-11-2005 19:21 ]
Met AutoGK van dvd-files naar .avi files. Vervolgens de .avi files converten met standaard ding. Videora etc.robvleeuwen schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:18:
[...]
Je zou Xilisoft Video Converter kunnen proberen. Maar dat is niet speciaal voor je ipod...
trouwens... heeft er iemand een programaatje die hij aanraadt om te gebruiken voor het converteren van mijn dvd's naar een ander formaat zodat ik die op me ipod kan zetten?
Verwijderd
Kijk hier eens voor encoding met Nero Recode (2).Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:01:
Als ik videotjes convert met Nero Recode dat krijg ik een grote Artifactbrei. Ik heb geen idee wat het is en wat ik er aan kan doen, het ligt niet aan mijn Ipod want op mijn PC zien de filmpjes er net zo uit. Misschien kan iemand een screenshot plaatsen met welke instellingen hij gebruikt, want ik heb het idee dat ik het verkeerd instel.
Daar staat het stap voor stap beschreven.
Andere handige urls:
The Complete Guide to iPod Video Formats and Display Resolutions
Podsize
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 21:05 ]
Had ik ook. Probeer eens andere oordoppen. Met mijn Sony oordoppen kan het hard en met goede bass.Nou heb vandaag een witte 30 gb g5 gehaald maar ik ben echt niet tevreden over de oordopjes die erbij zitten. En het volume mag ook wel wat harder kunnen. Ik dacht dat ik dan nog wel iemand was die het volume nooit super hard aan heeft, maar ik vind de top van het volume nog net iets te laag liggen. Misschien komt dit ook door de oordopjes??? De bass klinkt er prut met het volume open. Heb maar even oorwarmers gepakt. Iemand ook deze ervaring???
Verwijderd
Oké, het gebeurt dus niet alleen bij mijn iPod, thnx, ik ben weer gerust gesteld! (Aangezien iedereen het heeft zal Apple het probleem wel een keer in zijn firmware verwerken..!).Hoedje schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:26:
[...]
Sterker nog, iedereen heeft dit probleem, er is ook al eerder over gepost in dit topic. Het probleem is overigens alleen aanwezig als je de iPod gebruikt om het volume in te stellen...
Btw, had eerdere post over dit probleem niet gezien... sorry
Verwijderd
hoezo geeft nero geen goede filmpjes?m.theloosen schreef op donderdag 24 november 2005 @ 18:39:
Is er nou ook een ander programma waarmee je video kan creeren dan PSPvideo of Videora en Cucu... en Nero Recode.
ik heb nu 39 filmpjes geconverteerd, shorts (jackjackattack), dvdripsFilms, dvdripsComedy, divx en Xvid. zowel heel kort (9min), middel (45min) en lang (3uur). en ze zijn allemaal prima gelukt.
er zijn zowiezo 1 ding dat je goed in moet stellen
Nero Digital Settings:
Advanced - Simple Profile (Quicktime Compatible)
doe je dan niet dan krijg je slechte resultaten.
Verwijderd
wat uit de oordopjes van de ipod 5th gen komt is gewoon buitengewoon slecht!
is dit een productie fout? of is de kwaliteit van die dingen gewoon ergggg slecht?
Verwijderd
Ik kan nou ook niet echt zeggen dat de kwaliteit geweldig is.Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:30:
ik begon me ook net druk te maken dat er iets mis was met mijn ipod, want het geluid
is dit een productie fout? of is de kwaliteit van die dingen gewoon ergggg slecht?
Het lijkt bv wel of ze de treble +8 hebben opgeschroeft zodat het lijkt dat je erg veel detail hoor enzo....
Maar nu is mijn vraag, wat is de makkelijkste manier om dubbele nummers te verwijderen?
Verwijderd
Of gewoon een dvd (of dvd files) in een keer naar een iPod video coderen mbv handbrake...Area schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:55:
[...]
Met AutoGK van dvd-files naar .avi files. Vervolgens de .avi files converten met standaard ding. Videora etc.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 14:56 ]
Heel simpel, je gaat in iTunes naar bewerken --> dubbele nummers tonen. Gevolg is dat ze allemaal netjes in een lijstje staan.Dersan schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:44:
Ik ben niet tevreden over itunes. Het verbaase me ten zeerste, dat, toen ik een map per ongeluk 2 keer toevoegde hij de nummers ook 2 keer in de bibliotheek zette, en ook dus 2 keer op mijn ipod.
Maar nu is mijn vraag, wat is de makkelijkste manier om dubbele nummers te verwijderen?
dat is zo te zien niet voor windows... kun je bij autogk ondertitels meeconverteren?Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:53:
[...]
Of gewoon een dvd (of dvd files) in een keer naar een iPod video coderen mbv handbrake...En als je ondertitels er bij wil dan kan dat ook
Liever lui dan moe
Verwijderd
sorry hoorHoedje schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:55:
Video's omzetten voor de iPod is nog niet zo makkelijk. ...
het is juist super makkelijk
als men niet eerst zich even in kan lezen over wat te doen en dan gaan zitten zeuren dat het niet lukt is gewoon zeer irritant.
true, ondertitels heb ik geen ervaring mee, en zal vast lastig zijn, maar damn, leer engels, dan heb je geen ondertitels nodig.
A. Dat heel stukje is natuurlijk niet helemaal serieus bedoelt. B. Ik heb wel een punt, immers als Apple het echt makkelijk had gemaakt dan hoefde je niets te lezen, om te zetten etc. Dan was het mogelijk om een DVD in je computer te stoppen en met iTunes te rippen naar iPod formaat, net als met muziek CD's. En dan was het mogelijk geweest om praktisch alle videobestanden meteen af te kunnen spelen zonder conversie etc. Ik begrijp ook wel de bezwaren hiervan, maar als je het heel zwart/wit bekijkt... .Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 19:45:
[...]
sorry hoor
het is juist super makkelijk
als men niet eerst zich even in kan lezen over wat te doen en dan gaan zitten zeuren dat het niet lukt is gewoon zeer irritant.
true, ondertitels heb ik geen ervaring mee, en zal vast lastig zijn, maar damn, leer engels, dan heb je geen ondertitels nodig.
Verwijderd
dat wanneer je itunes of quicktime installeerd je Pinnacle PCTVcard niet meer werkt...
en een error geeft bij het opstarten?
- De PCTV kaart is niet geinstalleerd
- Er is geen geluidskaart aanwezig
- De hardware is in gebruik door een andere applicatie
- Het twain stuurprogramma is actief
JepKun je ze (de geimporteerde foto's met de photoconnector) dan ook meteen op TV laten zien?
Ik bak de ondertitels erin met virtualdubmod, op www.videohelp staan daar complete how-to's voor. Nu nog even proberen te klooien met virtualdubmod zodat hij ineens in mpeg 4 kan omzetten, kan me niet voorstellen dat dat niet mogelijk is.true, ondertitels heb ik geen ervaring mee, en zal vast lastig zijn, maar damn, leer engels, dan heb je geen ondertitels nodig.
Mijn ervaring is dat als de muziek kwaliteit slecht is met mijn iPod ik de nummers zelf niet helemaal netjes heb geript. Het ligt vaker aan dingen als bitrate en codec dan aan je iPod, want de ervaring leert dat daar prachtig geluid uit kan komenik begon me ook net druk te maken dat er iets mis was met mijn ipod, want het geluid
@nacon: Toch klopt deze link niet:
Ilounge:The fifth-generation iPod's maximum video size is only constrainted by pixel count, being 480x480, or 230,400 pixels for MPEG-4 formatted files or 320x240 / 76,800 pixels for H.264 formatted files.
Dus niet alle resoluties die binnen de bovengenoemde pixels liggen zijn mogelijk:Rather, they observed that the equivalent number of total pixels appeared to be the practical limit for both H.264 and MPEG-4 - 76,800 and 230,400, respectively. Like Apple’s own numbers, these pixel limits are useful and simple ways to make sure your files run properly, but these numbers are not technically correct, either.
en
For H.264, you’re allowed 300 square blocks of pixels (called “macroblocks"), 16 pixels on a side. For MPEG-4, you’re allowed 900.
Voor meer info:The widely-published “total pixel limits” for H.264 and MPEG-4 will indeed work in most cases, but not always, and macroblocks yield the right numbers. For example, an MPEG-4 video of dimensions 725 x 315 has less than 230,400 pixels, but 920 macroblocks. Such a file would be incompatible with the iPod
http://www.ilounge.com/in...-and-display-resolutions/
[ Voor 46% gewijzigd door LtMarx op 26-11-2005 13:44 ]
Ik snap het niet helemaal, ik geef alleen de tweede link en niet de eersteLt. Marx schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 12:39:
[...]
@hoedje: Toch klopt deze link niet:
http://www.ilounge.com/in...-and-display-resolutions/
Verwijderd
want itunes (+quicktime) geven problemen met me tvcard
Hoedje schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 12:47:
[...]
Ik snap het niet helemaal, ik geef alleen de tweede link en niet de eerste
sorry je hebt gelijkKijk hier eens voor encoding met Nero Recode (2).
Daar staat het stap voor stap beschreven.
Andere handige urls:
The Complete Guide to iPod Video Formats and Display Resolutions
Podsize

Maakt helemaal niet uit. Maar ik dacht even, ben ik nou gek of eh...Lt. Marx schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:44:
[...]
[...]
sorry je hebt gelijkNacon gaf die link... Excuus
Er zijn heel veel alternatieven, maar de meest bekende zijn toch wel Ephpod (freeware), Anapod Explorer (shareware) &xplay (commercial).Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:18:
is er eigenlijk een alternatief voor itunes, om files naar je ipod up te loaden?
want itunes (+quicktime) geven problemen met me tvcard
Verwijderd
Met Tag&Rename kun je een hele horde nummers in 2 klikjes allemaal dezelfde album-tag geven. Ook kun je uit de filename de titel en artiest extracten, en nog veel meer. Mogelijk is dit nog een goede tipGamo schreef op woensdag 23 november 2005 @ 00:30:
[...]
ik moest van elk nummer te titel neerzetten, album opzoeken, albumplaatje, genre.... en het mapje 'Anders' stond ertussen dus dan weet je het wel
Ik ben er iig zeer tevreden over, ik kan nu lekker overal mijn films kijken :D!!!
erg graag........heb je als resolutie 320x240 gebruikt?Lt. Marx schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 15:41:
Gisteravond een film met ondertiteling gekekenWas echt prima! Had de film met 640 kbps gecode (omdat videora bij 768kbps wel eens over deze grens gaat en de iPod dan de films niet meer slikt). Dus wel een beetje last van digitalisering, maar het ging goed op een grote tv. ik zal er van de week even een fotootje van maken voor je
![]()
Ik ben er iig zeer tevreden over, ik kan nu lekker overal mijn films kijken :D!!!
Voor diegenen die het probleem niet kennen: Als je van een artiest een album + losse "albumloze" nummers op je iPod hebt staan worden die losse nummers niet geindexeerd bij een artiest onder het artists submenu. Je kan het eventueel oplossen door de albums in te vullen zoals het hoort, of "geen album" of zo in te vullen.
[ Voor 6% gewijzigd door Blaise op 28-11-2005 17:06 ]
Dat is heel makkelijk op te lossen. Je maakt een smart playlist met alle lege album tags. En dan selecteer je ze allemaal en vul je bij de album tag gewoon een spatie in of "geen album". Dat kost ongeveer een halve minuut werk.Blaise schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:05:
Heeft iemand inzicht in wanneer Apple het album probleem gaat verhelpen met nieuwe firmware?
Voor diegenen die het probleem niet kennen: Als je van een artiest een album + losse "albumloze" nummers op je iPod hebt staan worden die losse nummers niet geindexeerd bij een artiest onder het artists submenu. Je kan het eventueel oplossen door de albums in te vullen zoals het hoort, of "geen album" of zo in te vullen.
Hij gaat over een stelletje dat een (indie)film heeft gemaakt. Ik heb ze tot nu toe met veel plezier gekeken! Enjoy!
is de invisible shield niet ergens te bestellen?Lt. Marx schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:01:
Ik heb mij iPod nu een week en ik heb nog geen enkel krasje (kheb een zwarte). Ik maak wel altijd gebruik van dat hoesje, maar toch...
dit filmpje van de invisible shield ziet er echt veelbelovend uit.
Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p
PSN & XBL: Denkoyugo
*KLIK*johnneman schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:19:
[...]
is de invisible shield niet ergens te bestellen?
dit filmpje van de invisible shield ziet er echt veelbelovend uit.
Je hebt wel een creditcard of paypal account nodig. Bezorgen is nu geloof ik gratis en duurt ongeveer een week.
Dit topic is gesloten.
iPod besteld? Gefeliciteerd, maar het draagt niets bij; die berichten worden dan ook verwijderd.
Misschien is het jullie nog niet opgevallen, maar het is bijzonder oninteressant om telkens te lezen wie nu weer een iPod besteld heeft, welke kleur die heeft, en in welke stad 'ie is.
Bij deze 't verzoek dit soort opmerkingen achterwege te laten.