[iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 4.195 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Anoniem: 153296 schreef op zondag 25 december 2005 @ 18:04:
Een image maak je bijv met ghost. Ik ben er mee begonnen na een verse installatie, met bijv alle hardware geinstalleerd scheelt dit een hoop werk (je zet in zo'n 10 minuten een image terug)
Voor mij is het een soort hobby geworden...ik hou in een documentje evt. veranderingen bij die verwerk ik als ik een image terugzet en maak daarvan een nieuw image. Als je ervoor zorgt (en als je dat kunt) dat je "mijn documenten" en bijv .pst bestand en de map i-tunes [toch nog on topic :-) ]op een andere partitie staan levert dit geen enkel probleem op als je een image terugzet.
Als je nou gewoon een Apple koopt, dan heb je al dat geklooi met images en bijhouden met documentjes niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153296

Straks........Als Apple ook windows machines gaat maken.
Maareh ik heb geen verstand van Apple's, maar kan je een apple leegvegen en hier windows opzetten? Jajaja vloeken in de kerk...maar even in theorie.

Verder had ik mijn invisible shield vernaggeld...er zat teveel lucht onder....het ding eraf getrokken en er leek hierna een lijm ophopinkje te zitten wat je zag met de verlichting aan. Ik heb vervolgens met dreft en water hard gepoetst en hem vervolgens 24 uur in een sopje laten weken en hem vervolgens weer aangebracht. Hij was door het weken helemaal wit uitgeslagen maar dit verdween na 2 dagen. Het resultaat is nu zeer acceptabel geworden.
Toen ik hem eraf peuterde zat ie er een dag op...misschien gaat dat steeds slechter als je langer wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30036

Probleem: Mijn iPod 30GB accepteert sommige coverarts niet.
Gisteren en vandaag de hele dag gespeeld met dit nieuwe speeltje, staat nu 15GB muziek op.. Maar van sommige albums pakt ie de coverart niet terwijl deze wel in de tag staat (alle arts zijn toegevoegd met Tag&Rename op dezelfde manier).. Is er nog iets meer waar ik op moet letten? iTunes laat de coverarts wel zien??

Iemand enig idee hoe ik de covers van deze albums ook tevoorschijn kan toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11-2024
Nu al 2 dagen me iPod, en ik ben er echt blij mee, maar dat terzijde. Ik gebruik ml_ipod in winamp om m'n muziek over te zetten en Itunes om filmpjes over te zetten naar me iPod. Wat er dus gebeurt is dat alle muziekbestanden ook in de videolijst komen te staan en dat de videofiles ook in de muziekmap komen te staan. Weet iemand hier een oplossing voor?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 18:07
De kerstman heeft ook hier zo'n mooie zwarte Ipod 30gb gebracht.

Nu...gelukkig heb ik er een Agent 18 case voor besteld want ik heb het ding nog niet echt gebruikt "on the go" en er zit al een kras op de achterkant van ongeveer 1,5cm. Ik leg het op m'n bureau altijd op het bijgeleverde hoesje.
Dus fragiel is ie zeker, en dan heb ik gelukkig nog de plastiek bescherming op de voorkant gelaten.

Het programma Anapod Explorer is zeker een aanrader als alternatief voor Itunes, ik had Itunes nog nooit gebruikt maar voor de één of andere reden vond ik het maar niks, ik vond de beheermogelijkheden te beperkt en synchroniseren van je collectie moest voor mij niet.
Anapod Explorer is veel intuitiever en maakt het makkelijker om te beheren wat je nu juist wel en niet op je Ipod wilt (is een voordeel bij een vrij uitgebreide muziekcollectie).

Ik hoop enkel dat hij met de case wat mooi blijft, maar voor de rest is het een prachtig ding. Ik verschoot echt hoe klein en dun hij is in werkelijkheid (toch ivm vorige modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is toch even breed en hoog als de vorige modellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03-2015
Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 12:48:
ja

Afbeeldingslocatie: http://media.arstechnica.com/reviews/hardware/video-ipod.media/ipods-samesize-web.jpg

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 12:48:
Ik had het eigenlijk meer over de dikte, excuses. Als ze de batterij nog iets langer zouden kunnen laten meegaan, dan pak ik wat extra dikte er graag bij. Maar ja 14 uur (of ongeveer) is toch niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116164

apple heeft op zn site deze beschermshields staan zijn deze en beetje goed???
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/609/store.apple.com/Catalog/nl/Images/TG138_lm.jpg
Artwizz ScratchStopper voor iPod met video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij beschermen die shields de zijkant van ipod niet dus krijg je nog steeds krasje op de zijkant van de speler of zie ik dit verkeerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159323

net mediamarkt amsterdam geweest
hebben van speckproducts de funskin cloud
heb ik maar gekocht, want hij moet goed beschermt worden op wintersport (1 jan)

de iskin evo3 komt pas later in januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ah kijk.. scheelt mij weer een trip daarheen.
Later januari dus... Ik bestel er dan wel gewoon een online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 116164 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:09:
volgens mij beschermen die shields de zijkant van ipod niet dus krijg je nog steeds krasje op de zijkant van de speler of zie ik dit verkeerd???
Volgens mij beschermen ze inderdaad de zijkant niet, maar dat lijkt me ook minder belangrijk dan de voor en achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Nick87 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:25:
[...]

Ik had het eigenlijk meer over de dikte, excuses. Als ze de batterij nog iets langer zouden kunnen laten meegaan, dan pak ik wat extra dikte er graag bij. Maar ja 14 uur (of ongeveer) is toch niet slecht.
Moet je voor de 60gig versie gaan, die is iets dikker en gaat dacht ik 5 uur langer mee op een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Anoniem: 12609 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 18:41:
[...]

Moet je voor de 60gig versie gaan, die is iets dikker en gaat dacht ik 5 uur langer mee op een accu.
Ja, de Ipod G5 60GB is net zo dik als de Ipod G4 20GB. Erg dun nog dus :)

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Heb gisteren m'n Agent 18 aangekregen.
Ik moet zeggen, propere case...past er lekker strak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3shop.nl/images/product/image.php?id=20611 zat te denken om deze cases te halen iemand een idee of het iets is, beetje goed beschermen enzo..?? ze zijn 38 euro en je krijgt transparant, zwart en een rode case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die zwarte en rode slaan nergens op. Je gaat toch niet je scherm verduisteren?

[ Voor 70% gewijzigd door Blaise op 28-12-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja das waar, idd beetje dom ja. Maarja ik kan veder geen transparant of witte skin vinden in nederland. misschien iemand anders een site met dit soort bescherm skins??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand een idee waar ik een ipod 18 agent shield kan vinden in nederland???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik gok dat Nick87 dat wel weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hahah ja sorry overheen gekeken tnx. want denk toch dat de agent 18 toch de beter bescherming biedt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Heb hem gewoon online besteld op de agent18.com website.
De case voor de Video Ipod kan je enkel nog maar daar vinden (ik vermoed dat ie goed verkoopt, en daarom ze het tot nu toe enkel via hun eigen site doen), de andere modellen kan je ook via de Apple store bestellen.

Duurt een weekje en hij is er met UPS.
kostte $40 met shipping.

Heb ergens gelezen om niet via de Euroshipping link te bestellen (dat zou duurder zijn??). Gewoon via het amerikaanse systeem en dan gewoon Nederland/België invullen als bestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31533

Iemand ervaring met een iPod 5G en een Sennheiser HD 595 hoofdtelefoon (of een andere 'grote' hoofdtelefoon met een impedantie van ongeveer 50 ohm) ?

Ik heb deze hoofdtelefoon eigenlijk besteld voor de PC op m'n werk maar de kwaliteit van de geluidskaart is vast minder dan een iPod dus ik ben me aan het orienteren...

Anoniem: 162935

Anoniem: 116164 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:33:
iemand een idee waar ik een ipod 18 agent shield kan vinden in nederland???
Ik heb zelf net een Microshield bij XtremeMac besteld, ziet er lekker strak uit en is volledig doorzichtig (die van Agent 18 is dat volgens mij niet).

Microshield bij XtremeMac kan daar die riem klip vanaf ofniet??
zie t al, je krijgt 2 achterkantjes een met riemklip en een zonder

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 116164 op 29-12-2005 10:33 ]

Anoniem: 162935 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 10:10:
[...]

Ik heb zelf net een Microshield bij XtremeMac besteld, ziet er lekker strak uit en is volledig doorzichtig (die van Agent 18 is dat volgens mij niet).
Agent 18 is wel helemaal doorzichtig. En ik vind hem zelf er ook strakker uit zien dan de microshield :P

• Hoedje
  • Laatst online: 07:37
Anoniem: 31533 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:34:
Iemand ervaring met een iPod 5G en een Sennheiser HD 595 hoofdtelefoon (of een andere 'grote' hoofdtelefoon met een impedantie van ongeveer 50 ohm) ?

Ik heb deze hoofdtelefoon eigenlijk besteld voor de PC op m'n werk maar de kwaliteit van de geluidskaart is vast minder dan een iPod dus ik ben me aan het orienteren...
Dat werkt goed. De iPod kan het makkelijk hebben. Op dat gebied is de iPod eigenlijk altijd al goed geweest. Het bass probleem van de voorgaande generaties zat hem alleen in het gebruik met oordopjes en in-ear hoofdtelefoons (en laten iPods daarmee meestal gebruikt worden).

Je zal overigens met een goede koptelefoonversterker en de line-out van de iPod betere resultaten behalen. Maar of dat het waard is, is natuurlijk een afweging die je zelf zal moet maken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

heb nu paar dagen speckproducts cloud funskin Afbeeldingslocatie: http://www.speckproducts.com/images/videoipod/vid-cloud-4.jpg

best tevreden mee, beschermt goed, geeft wat extra grip enzo, goede screenprotector

wat minpuntjes echter:
-maakt ipod stuk groter
-geen clickwheel protector
-bovenkant lijkt niet goed aan te sluiten (sluiten bovenaan screenprotector) heeft denk ik te maken dat het scherm bij de 5G veel dichter bij de zijkanten (bovenkant) van de iPod uitkomt, waardoor er dus minder ruimte is om het goed te laten aansluiten. vraag me dan ook af of de iskin evo3 daar ook last van zal hebben.

• Nick87
Anoniem: 116164 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 10:38:
[...]

Agent 18 is wel helemaal doorzichtig. En ik vind hem zelf er ook strakker uit zien dan de microshield :P
niet helemaal juist...de achterkant en het gedeelte rond het clickwheel is weldegelijk mat. Kwestie wat je wilt natuurlijk, het matte gedeelte is beter bestand tegen krassen dan bij een volledig doorzichtige case. Is een persoonlijke keuze...

[ Voor 3% gewijzigd door Nick87 op 29-12-2005 13:05 ]

Nick87 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:04:
[...]

niet helemaal juist...de achterkant en het gedeelte rond het clickwheel is weldegelijk mat. Kwestie wat je wilt natuurlijk, het matte gedeelte is beter bestand tegen krassen dan bij een volledig doorzichtige case. Is een persoonlijke keuze...
heb je daar misschien een foto van waar dat duidelijk is te zien van het matte gedeelte? En hoe groot is dat gedeelte rond het clickwheel dan wat mat is??

• Nick87
Anoniem: 116164 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:54:
[...]

heb je daar misschien een foto van waar dat duidelijk is te zien van het matte gedeelte? En hoe groot is dat gedeelte rond het clickwheel dan wat mat is??
http://img526.imageshack.us/img526/9833/front025cj.jpg
Hier een fototje van de Agent 18 en een andere volledig transparante case.
Die kerel heeft de plastiek covers erop gelaten, daarom dat het er wat raar uitziet met van die "plekken".

Dat mat is wel degelijk overal vanvoor, buiten dan het scherm uiteraard. Ik denk dat de foto een goed beeld geeft.

ik neem aan dat de linkse case de agent 18 is... en het matte gedeelte ophoud bij waar die lijn loopt net iets onder het beeldscherm...vind zelf die rechtse case t mooist weet je misschien van welk merk die is??
Maar biedt de microshield wel bescherming aan de boven en onder kant van de speler (in/uitgang oortelefoon)?? agent18 doet dit namelijk wel..

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 116164 op 29-12-2005 15:42 ]

Anoniem: 164251

ik heb een vraagje

Weet iemand hoe ik een dvd "De Zaak Alzheimer" omzet naar mijn iPod

• Nick87
Anoniem: 116164 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:22:
ik neem aan dat de linkse case de agent 18 is... en het matte gedeelte ophoud bij waar die lijn loopt net iets onder het beeldscherm...vind zelf die rechtse case t mooist weet je misschien van welk merk die is??
Maar biedt de microshield wel bescherming aan de boven en onder kant van de speler (in/uitgang oortelefoon)?? agent18 doet dit namelijk wel..
http://forums.ilounge.com...5e661e0b8&threadid=138129

Hier een kleine review + meer pics
Het komt erop neer dat de Agent 18 overal mat is, buiten het beeldscherm uiteraard. en achteraan ook een klein gedeelte niet mat om het apple logo te laten zien :)

[ Voor 13% gewijzigd door Nick87 op 29-12-2005 16:18 ]

Anoniem: 164251 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:43:
ik heb een vraagje

als je even dit topic doorleest kom je voldoende opties tegen

• RoD
  • Niet online

RoD

ik heb een vraagje

Rippen en desnoods nog converteren naar het juiste formaat. Met wat zoekwerk kun je wel tooltjes en handleidingen vinden.

ik heb een vraagje

De makkelijkste manier is om Quicktime Pro aan te schaffen, en geduld te hebben.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik zou gewoon voor Nero Recode gaan.
Lekker snel en simpel.

Anoniem: 31180

ik heb een vraagje

Ars Technica - Getting video onto your iPod

weet er iemand waar je een contour isee shield kan kopen (zonder credit card)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 12:40

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Mijn iPod Video pauzeert onregelmatig zonder dat je iets met het clickwheel doet en als ie rustig (mét de holdknop aan.) in mijn jas zit of of een tafel ligt en verbonden is met je oortjes of je speakerset.

Ik heb gekeken of het probleem zich voordeed met andere speakersets/oortjes/hooftelefoons én ja hoor, daar doet hij het ook. :O Ik heb het getest door mijn iPod een uur lang een stuk muziek te laten spelen en hem te verbinden met de volgende output:
-Ozaki Nuke 8 2.1 set
-Creative Travelsound 200 set
-Standaard iPod oortjes
-Sony MDR-EX71SL oortjes
-AKG K.55 hoofdtelefoon

Bij elke test kwam er een "random" pauze voor! :o

Nu vraag ik me af wat het probleem is. Een soort kabelbreuk? Firmware bug? Hardware probleem in de iPod Video? Nou ja, ik ga in ieder geval -later vandaag- bij een Apple Store langs.
Ik laat nog wel wat weten.

<off-topic>Spijtig dat ik na 3 Zen Micro's op een probleem stuit bij mijn iPod Video. :X </off-topic>

[ Voor 3% gewijzigd door 6129(15) op 30-12-2005 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hab nu Quicktime Pro
wat moet ik nu doen ?? Help mij even want ik snap er geen kl**t van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164251 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 14:13:
Ik hab nu Quicktime Pro
wat moet ik nu doen ?? Help mij even want ik snap er geen kl**t van
Draai je OS X of Windows? Heb je Quicktime 7 Pro? Wat is de source? En waar gaat het mis?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 31180 op 30-12-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dit is echt DE n00b-vraag van dit topic, daarvoor alvast excuses.

Ik kan zometeen 'n iPod video overnemen, naja prachtig!

Alleen van die videoformaten begrijp ik niks, ook niet qua zoeken op GoT & Google

Ik heb hier tig films in .avi op m'n comp staan! Kan ik die nu wel of niet gelijk afspelen
en als dit niet zo is? Is er 'n makkelijke converter die ze in 'n bepaald formaat kan zetten
om af te spelen (--> welke ook nog makkelijk en snel in het gebruik is)

Sorry, lompheid, staat er boven, maar dat .avi....

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 30-12-2005 16:02 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@FFWD
1) Windows
2) Quicktime 7 Pro
3) De E:\ (dvd lezer)
4) alles gewoon Ik vind mijn weg niet ik QuickTime Pro
Als ik de tut zie dan zyn dit allemaal ander Quicktime's dan die gene ik heb ( 7 )

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 164251 op 30-12-2005 16:08 . Reden: Antw. 3 was niet goed :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164251 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:04:
@FFWD
1) Windows
2) Quicktime 7 Pro
3) De E:\ (dvd lezer)
4) alles gewoon Ik vind mijn weg niet ik QuickTime Pro
Als ik de tut zie dan zyn dit allemaal ander Quicktime's dan die gene ik heb ( 7 )
Ok, dan moet je of aan de slag met DVD Decrypter en DGIndex/Avisynth als je QuickTime als encoder wilt gebruiken met DVD als source.

Makkelijker is om DVD Decrypter en Nero Recode te gebruiken, zoals hier beschreven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31533

Ben aan het twijfelen tussen een iPod 5G en de iAudio X5. Zijn er meer mensen die hiertussen getwijfeld hebben en waarom ben je uiteindelijk bij een van de twee uit gekomen?

Het belangrijkste vindt ik eigenlijk de geluidskwaliteit die het apparaat 'standaard' dus zonder tussenkomst van equalizer levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kwam deze site tegen met de Pod Shield. Denk dat dit toch een van de betere berschermings manieren is voor je ipod (als je die hoesje niet zo ziet zitten) ook voor de zijkant van de speler.
http://www.trendygeek.com/prod-pod-shield-video.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 08-06 15:46
Is er trouwens een gratis (let op:gratis!!) programma dat DVD's omzet in video's compatibel met iPod?

Ik heb zelf DVDx maar ik weet niet welke instellingen ik dan moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

masser120 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 22:59:
Is er trouwens een gratis (let op:gratis!!) programma dat DVD's omzet in video's compatibel met iPod?

Ik heb zelf DVDx maar ik weet niet welke instellingen ik dan moet gebruiken.
Videora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:55

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Werkt de camera connector ook met de G5 iPod? Ik heb zo'n connector gekocht, maar als ik deze aansluit op mijn iPod G5 (30GB model) dan krijg ik "connecting..." en daarna "unsupported device" en dat zonder dat ik mijn camera aangesloten heb. Als ik dan de camera connector lostrek en opnieuw aansluit krijg ik uiteindelijk "no card inserted". Ook met mijn camera aangesloten heb ik hetzelfde gedrag (Canon 350D, staat niet op de supported lijst, maar de 20D wel en de 300D schijnt ook te werken, dus mij lijkt de 350D dan ook).

Ik heb al geprobeerd met de iPod updater van 15-11-2005, maar deze vindt mijn iPod up-to-date (v1.0).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Anoniem: 31533 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 18:49:
Ben aan het twijfelen tussen een iPod 5G en de iAudio X5. Zijn er meer mensen die hiertussen getwijfeld hebben en waarom ben je uiteindelijk bij een van de twee uit gekomen?

Het belangrijkste vindt ik eigenlijk de geluidskwaliteit die het apparaat 'standaard' dus zonder tussenkomst van equalizer levert.
Ik!
Ikzelf ben vandaag in 't bezit gekomen van 'n iPodje (30 gb)
Echt 'n fucking groot scherm en vele opties.
Ook de menustructuur van iPods spreekt me erg aan!
Iaudio is ook 'n erg mooi dingetje en heeft 'n radiofunctie.

Waarom ik toch voor de iPod ben gegaan --> mooie deal kunnen sluiten via marktplaats.nl

Klopt het dat je standaard 27,8 gb geheugen hebt?

En ik krijg werkelijk geen iTunes geinstalleerd!

Eerst had ik 'n Nano, toen lukte 't al niet en via deze cd ook niet!
Ligt het dan aan m'n computer en de software die daar al opstaat!

Zijn er nog andere progjes dan iTunes om er foto's en video's op te zetten?
Muziek lukt namelijk wel via 'n WinAmp plugin, mja ik wil wel graag alle opties gebruiken!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 02:16:
[...]

Klopt het dat je standaard 27,8 gb geheugen hebt?
Lijkt me normaal ja. 30GB is nooit echt 30GB. Het komt omdat ze 1GB = 1000MB als maat hanteren. Terwijl het eigenlijk 1GB = 1024MB moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

RoD schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 02:26:
[...]

Lijkt me normaal ja. 30GB is nooit echt 30GB. Het komt omdat ze 1GB = 1000MB als maat hanteren. Terwijl het eigenlijk 1GB = 1024MB moet zijn.
Dacht ik al, maar wilde even weten of het bij jullie ook zo was!

Wel de deal van m'n leven gemaakt volgens mij:
Nieuwe iPod Video 30 gb (zwart) tegenover: Nieuwe iPod Nano 2 gb (wit) + 170 euro
(en de Nano had ik gekregen, maar vond ik veelste weinig opslagruimte en functies hebben)

Mja nu kan ik er )(#@)(*#@()$ nog steeds geen foto's en video's opgooien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 15:29
Heel stomme vraag misschien maar kan nog duidelijk antwoord vinden....

Is deze iPod shockproof genoeg om bijv mee te hardlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 31533 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 18:49:

Jep daar heb ik tussen zitten twijfelen. Ik had mijn Shure E4's al, maar toen moest ik een speler kopen. De iAudio stond lange tijd op mijn lijstje, totdat de nieuwe iPod uitkwam. Die heb ik toen vrijwel meteen besteld.

De iPod 5G levert, mits je de equaliser niet gebruikt, minstens vergelijkbare geluidskwaliteit op waarschijnlijk beter. De bass deficiency is namelijk minder dan een iAudio X5. Je geeft het zelf al aan, de keuze is ook eigenlijk heel makkelijk.

Voor de beste geluidskwaliteit (evt. via de line-out, die :9~ is), zonder te equalizen, maar met alle voordelen van de iPod, de iPod 5G. Voor de op-een-na-beste geluidskwaliteit met de beste equalizer, maar met een gebrek aan andere functies, de iAudio X5.
zonoskar schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 23:36:
Werkt de camera connector ook met de G5 iPod? Ik heb zo'n connector gekocht, maar als ik deze aansluit op mijn iPod G5 (30GB model) dan krijg ik "connecting..." en daarna "unsupported device" en dat zonder dat ik mijn camera aangesloten heb. Als ik dan de camera connector lostrek en opnieuw aansluit krijg ik uiteindelijk "no card inserted". Ook met mijn camera aangesloten heb ik hetzelfde gedrag (Canon 350D, staat niet op de supported lijst, maar de 20D wel en de 300D schijnt ook te werken, dus mij lijkt de 350D dan ook).

Ik heb al geprobeerd met de iPod updater van 15-11-2005, maar deze vindt mijn iPod up-to-date (v1.0).
De cameraconnector werkt gewoon met de 5G iPod. Je kunt je iPod even proberen te resetten dat is play/pause knop en de middelste knop ingedrukt houden tot het applelogo verschijnt. Maar anders kun je het best even contact opnemen met Apple support!
Focus schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 10:13:
Heel stomme vraag misschien maar kan nog duidelijk antwoord vinden....

Is deze iPod shockproof genoeg om bijv mee te hardlopen?
Tja veel mensen zullen zeggen dat het niet is aan te raden etc. Maar in principe kan de iPod er wel tegen, al is hardlopen wel het meeste harde wat je zo'n apparaat aan kan doen. Toch het grootste bezwaar is wel dat het te zwaar is, je kunt daarvoor veel beter een heel licht flashspelertje kopen, zodat je geen last hebt van dat apparaat.
CLB schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 02:28:
[...]

Dacht ik al, maar wilde even weten of het bij jullie ook zo was!

Wel de deal van m'n leven gemaakt volgens mij:
Nieuwe iPod Video 30 gb (zwart) tegenover: Nieuwe iPod Nano 2 gb (wit) + 170 euro
(en de Nano had ik gekregen, maar vond ik veelste weinig opslagruimte en functies hebben)

Mja nu kan ik er )(#@)(*#@()$ nog steeds geen foto's en video's opgooien :(
/me Hoedje mompelt iets over, volspammen :+

Ook in dit topic kan ik je niet helpen. Maar als je zo graag de iPod wil gebruiken, dat je zelfs een nog mooiere }) regelt: Formateer die computer gewoon! Het werkt gegarandeerd en i.p.v. veel tijd steken in oplossing die misschien/niet werken, kun je genieten van foto's, video's en je agenda op je iPod in een halve dag oid.
RoD schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 02:26:
[...]

Idd, zo werkt het bij alle harde schijven.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hoedje schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:16:
De cameraconnector werkt gewoon met de 5G iPod. Je kunt je iPod even proberen te resetten dat is play/pause knop en de middelste knop ingedrukt houden tot het applelogo verschijnt. Maar anders kun je het best even contact opnemen met Apple support!
Inderdaad, na een reset werkt de camera connector gewoon. Alleen ziet ie op mijn 350D geen foto's (0 photos zegt ie). Ff zoeken wat dat nu weer is...

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Ik zit er over te denken om het nieuwe model iPod aan te schaffen, maar die moet wel aan 1 belangrijk punt voldoen en dat is een betere geluidskwaliteit :)

Van de shuffle weet ik dat de geluidskwaliteit een stuk beter is dan die van m'n 3e generatie iPod, hoe zit het met de laatste generatie video-iPods? Zijn deze qua geluid vergelijkbaar met eerdere modellen 'gewone' iPods of hebben ze hetzelfde 'volle' geluid als de shuffles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 10300 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:26:
Ik zit er over te denken om het nieuwe model iPod aan te schaffen, maar die moet wel aan 1 belangrijk punt voldoen en dat is een betere geluidskwaliteit :)

Van de shuffle weet ik dat de geluidskwaliteit een stuk beter is dan die van m'n 3e generatie iPod, hoe zit het met de laatste generatie video-iPods? Zijn deze qua geluid vergelijkbaar met eerdere modellen 'gewone' iPods of hebben ze hetzelfde 'volle' geluid als de shuffles?
Het is al meerdere malen vermeldt dat de iPod G5 ook een verbetering in het geluid heeft ten opzichte van de vorige modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

RoD schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:28:
[...]

Het is al meerdere malen vermeldt dat de iPod G5 ook een verbetering in het geluid heeft ten opzichte van de vorige modellen.
Wil jij m'n 3G overnemen :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06 09:26

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Al een eerder gemeld foutje in de firmware:
sommige nummers speelt hij niet direct maar skipt hij direct. Eerder melde ik in deze thread al dat dat gebeurde bij nummers met lyrics in de tags. Toch lijkt het bij alle nummers voor te komen. Alleen hoe uitgebreider de tags hoe vaker het voorkomt. Songs met lyrics en album art zijn de ergste, daarna songs met gewoon album art, maar ik heb het ook al gehad met songs zonder al deze extra meuk in de tags dat de iPod 5g ze oversloeg en het volgede nummer begon af te spelen. Zijn er meer mensen met dit euvel? want het is wel verschrijkelijk irritant.
Inderdaad, na een reset werkt de camera connector gewoon. Alleen ziet ie op mijn 350D geen foto's (0 photos zegt ie). Ff zoeken wat dat nu weer is..
Geen idee hoe dat bij de 350D is maar volgens mij moeten de foto's op het geheugen kaartje in een mapje DCIM staan (kweet niet meer exact de naam van dat mapje, maar veel mensen zullen deze naam wel herkennen). Anders ziet de iPod camera connector de foto's inderdaad niet. Nogmaals: bij mij doet alles het met de Olympus 400Z (kweet het tis niet echt een tweakert cam ;) ).

Is er daarnaast al iets bekend over een eventuele nieuwe firmware versie? Changelog, datum van release? Dit is mijn eerste apple product dus ik weet ook niet echt hoe snel ze met vorige producten waren. Ik hoop wel dat er een grondige firmware revisie komt, want volgens mij is er software matig best nog veel te verbeteren zodat de 5g helemaal super top wordt!
Bij elke test kwam er een "random" pauze voor! :o
Ik heb in ieder geval daar nog nooit last van gehad! Dus misschien even er mee terug gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 10300 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:26:

Beter, want de Shuffle is eik alleen beter qua bass...
Lt. Marx schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 14:50:
Al een eerder gemeld foutje in de firmware:
sommige nummers speelt hij niet direct maar skipt hij direct. Eerder melde ik in deze thread al dat dat gebeurde bij nummers met lyrics in de tags. Toch lijkt het bij alle nummers voor te komen. Alleen hoe uitgebreider de tags hoe vaker het voorkomt. Songs met lyrics en album art zijn de ergste, daarna songs met gewoon album art, maar ik heb het ook al gehad met songs zonder al deze extra meuk in de tags dat de iPod 5g ze oversloeg en het volgede nummer begon af te spelen. Zijn er meer mensen met dit euvel? want het is wel verschrijkelijk irritant.
Heb ik ook last van gehad. De truuk is om even te wachten tot het nummer laadt en niet meteen op de middelste knop te drukken om de albumart/lyrics op je scherm te krijgen :D. Volgens de jongen van de klantenservice was het een bekend probleem en wordt het gefixed in de volgende firmware.
Is er daarnaast al iets bekend over een eventuele nieuwe firmware versie? Changelog, datum van release? Dit is mijn eerste apple product dus ik weet ook niet echt hoe snel ze met vorige producten waren. Ik hoop wel dat er een grondige firmware revisie komt, want volgens mij is er software matig best nog veel te verbeteren zodat de 5g helemaal super top wordt!
Inderdaad, op iLounge zijn er veel geruchten. Feit is alleen dat Apple duidelijk is veranderd qua strategie voor firmware updates. Ik weet niet waarom. Maar er komen veel minder frequent, veel grotere updates uit. Als ik kijk naar de iPod photo, dan zie je dat de eerste update kwam na een paar maanden. Daarnaast lijkt het me ook wel fair, als een stuk functionaliteit van de Nano ook beschikbaar komt voor color/photo gebruikers. En ook weer een stuk voor de 4G gebruikers. Gezien wat er gebeurt is met de 3G zullen ze dat vast doen. Maar dat kost veel tijd, en ze maken een grote bundel. Dus reken er maar op dat het nog een tijdje duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
CLB schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 02:16:
[...]

Zijn er nog andere progjes dan iTunes om er foto's en video's op te zetten?
Muziek lukt namelijk wel via 'n WinAmp plugin, mja ik wil wel graag alle opties gebruiken!
Anapod Explorer kan je eens proberen. Daar kan je alles mee dat iTunes kan en meer...
http://www.redchairsoftware.com/anapod/

Ik vond iTunes ook maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164578

Eerste post hier, na een lange tijd deze thread gelezen te hebben.

Het volgende is bij mij aan de hand:

Ik heb sinds kort een 60GB iPod, heel leuk, dolle pret, mooi, mooi. Maar:

Via DVD Decrypter en Videora heb ik een aflevering van Fawlty Towers (30min) vanaf een DVD geconverteerd naar het een voor iPod gangbaar formaat (MP4). Ik heb de standaardinstellingen van videora gebruikt en bij DVD Decrypter heb ik alleen één videostream en geluidsstream aangeklikt om te decrypten (de bovenste). Toch krijg ik het voor elkaar om met een bestand van 1,3GB uit te komen. Dat lijkt me nogal overdreven veel...

Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 164578 op 31-12-2005 17:34 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Lt. Marx schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 14:50:
Geen idee hoe dat bij de 350D is maar volgens mij moeten de foto's op het geheugen kaartje in een mapje DCIM staan (kweet niet meer exact de naam van dat mapje, maar veel mensen zullen deze naam wel herkennen).
De 350D heeft ook zo'n DCIM mapje. Maar mijn cam had de USB op 'PC connection' staan en dat pikt de iPod niet. Na de instelling op 'Print/PTP' te hebben gezet, werkt het feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nick87 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 17:28:
[...]

Anapod Explorer kan je eens proberen. Daar kan je alles mee dat iTunes kan en meer...
http://www.redchairsoftware.com/anapod/

Ik vond iTunes ook maar niks...
Kun jij me even mailen op Colin (dot) baak (at) gmail (dot) com, want 't lukt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 22:32

Spikey

Making the web accessible!

Hey allemaal,

Sinds vorige week ben ik ook een gelukkige eigenaar van een 60gb ipod.
Ik zit er aan te denken om ook een camera connector aan te schaffen
zodat ik mijn Minolta z1 leeg kan trekken. Maar ik weet niet zeker
of deze compatible is met mijn camera. Iemand daar ervaring mee?
Hij staat namelijk niet op de lijst die apple opgeeft als compatible.
de z2-3 staan er wel weer op.. Ik las hierboven iets over het DCIM mapje..
Dat heeft deze camera ook. Zou het dan moeten werken?

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spikey schreef op zondag 01 januari 2006 @ 17:00:
Hey allemaal,

Sinds vorige week ben ik ook een gelukkige eigenaar van een 60gb ipod.
Ik zit er aan te denken om ook een camera connector aan te schaffen
zodat ik mijn Minolta z1 leeg kan trekken. Maar ik weet niet zeker
of deze compatible is met mijn camera. Iemand daar ervaring mee?
Hij staat namelijk niet op de lijst die apple opgeeft als compatible.
de z2-3 staan er wel weer op.. Ik las hierboven iets over het DCIM mapje..
Wat let je het even uit te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hij wil er eventueel eentje aanschaffen als die zeker weet dat het gaat werken, hij heeft er nog geen een!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Spikey schreef op zondag 01 januari 2006 @ 17:00:
Ik las hierboven iets over het DCIM mapje..
Kijk even of je met jouw camera PTP, Type 4 of Mass Storage protocol kan selecteren. Mijn Canon 350D heeft ook een DCIM mapje, maar alleen in PTP (voor communicatie rechtsreeks met een printer) mode kan ik foto's op de iPod zetten. Anders neem je de camera mee naar een Apple store, misschien mag je ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ Zo heb ik het ook gedaan, gewoon even naar een apple centre lopen en het 'on the spot' uitproberen met je camera. Je kan ook erachter proberen te komen welke protocollen je camera ondersteund foor file transfers. Maar ik denk dat het gewoon makkelijk is om het zeker te weten, ik zou dus kiezen voor de apple centres.
...als een stuk functionaliteit van de Nano ook beschikbaar komt voor color/photo gebruikers.
Mag ik vragen over welke functionaliteit je het dan hebt?
Heb ik ook last van gehad. De truuk is om even te wachten tot het nummer laadt en niet meteen op de middelste knop te drukken om de albumart/lyrics op je scherm te krijgen :D. Volgens de jongen van de klantenservice was het een bekend probleem en wordt het gefixed in de volgende firmware.
Maar ik gebruik dan nieteens de centerknop. Ik wacht eigenlijk altijd, maar zelfs dan wordt het nummer geskipped. Bij nummer met lyrics start ik tegenwoordig standaard het nummer ervoor in de playlist/album/whatever en spoel dat door naar 2 seconden voor het einde. Dat is de enige manier waarop het altijd goed gaat bij mij.
Via DVD Decrypter en Videora heb ik een aflevering van Fawlty Towers (30min) vanaf een DVD geconverteerd naar het een voor iPod gangbaar formaat (MP4). Ik heb de standaardinstellingen van videora gebruikt en bij DVD Decrypter heb ik alleen één videostream en geluidsstream aangeklikt om te decrypten (de bovenste). Toch krijg ik het voor elkaar om met een bestand van 1,3GB uit te komen. Dat lijkt me nogal overdreven veel...
Zo kan ik er niet zo heel veel mee, kan je wat meer info geven over de gebruikte profielen (videora heeft niet echt een standaard profiel) en bitrates? Hoe groot is het bestand tussendoor (tussen DVD decrypter en videora)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
...als een stuk functionaliteit van de Nano ook beschikbaar komt voor color/photo gebruikers.
Mag ik vragen over welke functionaliteit je het dan hebt?
Stopwatch/slot etc, lyrics mogelijkheid (alle iPods), podcast puntjes etc. En de fouten oplossen, zoals met de smartplaylists etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
zonoskar schreef op zondag 01 januari 2006 @ 20:06:
[...]

Kijk even of je met jouw camera PTP, Type 4 of Mass Storage protocol kan selecteren. Mijn Canon 350D heeft ook een DCIM mapje, maar alleen in PTP (voor communicatie rechtsreeks met een printer) mode kan ik foto's op de iPod zetten. Anders neem je de camera mee naar een Apple store, misschien mag je ff proberen.
Gaat dit trouwens nog snel? Ik heb nog die ouwe kaartlezer van Belkin waar je 4 batterijen in moet stoppen, die is echt zo traag als dikke scheiß :/
Heb nl. ook de 350D en een gieg is zo volgeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147287

Mijn zusje gaat er nu ook 1 kopen, en daar had ik een vraag over.
Ik heb destijds niet gedaan , maar ze wilt graag gebruik maken van de studentenkorting..
Mijn moeder is lerares en mijn zusje zit op de middelbare, wat moet 1 van hun meenemen om te 'bewijzen' dat ze recht hebben op die korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

eerdepeer schreef op maandag 02 januari 2006 @ 14:06:
[...]

Gaat dit trouwens nog snel? Ik heb nog die ouwe kaartlezer van Belkin waar je 4 batterijen in moet stoppen, die is echt zo traag als dikke scheiß :/
Heb nl. ook de 350D en een gieg is zo volgeschoten.
Best rap. Ik heb de camera-connector. Net zo snel als je camera (in mijn geval, EOS 300D: USB 1) of je kaartlezer, USB 2

[ Voor 28% gewijzigd door Ramzzz op 02-01-2006 14:29 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet er iemand of je met Limewire ook mpeg4 en mov. bestanden kan downloaden voor mn ipod. of is dat programma alleen voor audio. Vind t namenlijk wel leuk om music movies op mn ipod te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ramzzz schreef op maandag 02 januari 2006 @ 14:29:
Best rap. Ik heb de camera-connector. Net zo snel als je camera (in mijn geval, EOS 300D: USB 1) of je kaartlezer, USB 2
Nou, bij mij was ie ruim een uur bezig voor 180 foto's (500 MB), dus dat vond ik niet echt rap. Ik heb echter het idee dat de transfer best rap gaat, maar de thumbnails aanmaken duurt een seconde of 5. Het lampje v/d camera is nl. maar een halve seconde aan (oid), en daarna een hele tijd niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey

Spikey

Dank voor de reacties :)
Ik heb er inderdaad nog geen gekocht, maar ga wel even langs een
apple shop om het te proberen..

Weet iemand trouwens waar je die iSkin hoesjes kunt kopen (Evo3) of wanneer ze
verwacht worden? of kan ik hem het beste bij iSkin zelf bestellen?
edit :
ik lees net 'later in januari' bij de mediamarkt. duurt nog even dus waarschijnlijk
wat zijn de ervaringen van mensen die 'm via internet besteld hebben?

[ Voor 24% gewijzigd door Spikey op 02-01-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik denk dat laatste... voor zover ik weet zijn ze nog niet in NL gesignaleerd in welke winkel ook.

en dan edit hij zijn post :P

[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 02-01-2006 16:34 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Heb m'n iPod video'tje nu 'n paar daagjes en is 'n erg hip apparaatje!

iTunes wil )(@#()*#@$ nog steeds niet installeren dus video's en foto's kan ik niet bekijken :(

Muziek zet ik erop via 'n Winamp-plugin en dat werkt best!

nog 'n paar kleine (min)puntjes:
-Je kunt de iPod niet gebruiken als deze aan de computer hangt -->
muziek luisteren, namen van nummers checken op spelfouten en deze zo op de computer veranderen
-ik vind die hoofdtelefooningang aan de bovenkant ook maar naadje, bij m'n Nano zat die onder!

Voor de rest zeer zeer mooi apparaat, mja nu nog iTunes of Anapod aan de praat krijgen
( Nick87 --> zou jij daarvoor contact met mij kunnen opnemen? Email staat in m'n profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
CLB schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:45:
Heb m'n iPod video'tje nu 'n paar daagjes en is 'n erg hip apparaatje!

iTunes wil )(@#()*#@$ nog steeds niet installeren dus video's en foto's kan ik niet bekijken :(
Vervelend, maar
Muziek zet ik erop via 'n Winamp-plugin en dat werkt best!

nog 'n paar kleine (min)puntjes:
-Je kunt de iPod niet gebruiken als deze aan de computer hangt -->
muziek luisteren, namen van nummers checken op spelfouten en deze zo op de computer veranderen
Dit kan dus allemaal wel als je iTunes gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:35

Bezulba

Formerly known as Eendje

Hoedje schreef op maandag 02 januari 2006 @ 17:21:
[...]

Vervelend, maar

[...]

Dit kan dus allemaal wel als je iTunes gebruikt.
wat voor error krijg je dan? mischien staat er wat over op www.apple.com/support/ipod

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat begrijp ik Hoedje!

Tijdens de installatie wordt eerst de iPod-software geinstalleerd --> Gaat goed!
Daarna wordt de iTunes software geinstalleerd --> Gaat ook goed!

Maar dan staat er dus 'n iTunes icoontje op m'n desktop --> dubbelklik --> crash
Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/1386/ipoditunesfout0zf.jpg
Krijg dus 'n standaard-foutmeldings-schermpje

Heb ook al tig x op die link geklikt van die internetpagina maar ik en vele vrienden van me worden hier ook niet veel wijzer van. Ook heb ik al een eigen topicje geopend maar tot op heden is daar ook niks uitgekomen.

Ik heb ook op apple.com gezocht en allerlei oplossingen gevonden. Allemaal uitgeprobeerd maar geen eentje hielp. Naja muziek gaat dus inderdaad wel helaas zonder albumcovers. Maar met het softwareprog Anapod is dit ook allemaal mogelijk, maarja bijna niemand gebruikt dat hierzo alleen Nick87 en die reageert nergens op en dat is 'n beetje jammer, want dat is denk de oplossing!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
CLB, ik heb één mogelijke oplossing. Probeer een nieuwe useraccount (in Windows XP) en installeer daar iTunes en probeer het te starten.

Btw, we zijn bijna aan deel 2 toe. Suggesties voor de startpost hoor ik graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey

Spikey

CLB schreef op maandag 02 januari 2006 @ 18:53:
Dat begrijp ik Hoedje!

Tijdens de installatie wordt eerst de iPod-software geinstalleerd --> Gaat goed!

Maar dan staat er dus 'n iTunes icoontje op m'n desktop --> dubbelklik --> crash
[afbeelding]

Heb ook al tig x op die link geklikt van die internetpagina maar ik en vele vrienden van me worden hier ook niet veel wijzer van. Ook heb ik al een eigen topicje geopend maar tot op heden is daar ook niks uitgekomen.

Ik heb ook op apple.com gezocht en allerlei oplossingen gevonden. Allemaal uitgeprobeerd maar geen eentje hielp. Naja muziek gaat dus inderdaad wel helaas zonder albumcovers. Maar met het softwareprog Anapod is dit ook allemaal mogelijk, maarja bijna niemand gebruikt dat hierzo alleen Nick87 en die reageert nergens op en dat is 'n beetje jammer, want dat is denk de oplossing!)
Heb je al geprobeerd om de compatibility op bijvoorbeeld windows 200 te zetten?
Dit doe je door recht op de exe-file te klikken en dan eigenschappen > laatste tabblad
Dit wil nog wel eens helpen met dit soort foutmeldingen. al blijft het wel vreemd..

[ Voor 2% gewijzigd door Spikey op 03-01-2006 08:28 . Reden: typing is an art ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164739

Is het al iemand gelukt om een DVD naar ipod formaat te converten in redelijke kwaliteit MET ondertiteling? Ik heb PQ DVD to Ipod converter gebruikt maar dit levert een slechte kwaliteit op bij het uiteindelijk afspelen van de film op TV. De film lijkt in stukjes van een halve seconden "aan elkaar geplakt" te zijn.

Vervolgens heb ik met DVD Decrypter in IFO mode een DVD geript en deze met Nero recode (subtitle geselecteerd) volgens de handleiding van arstechnica ge-encodeerd naar MPEG-4. Dit geeft een goede kwaliteit film (op TV dus) maar helaas geen ondertiteling. Heeft iemand enig idee hoe ik de ondertiteling in deze film krijg? Mijn idee is eerst van vob naar avi o.i.d. encoderen en daarbij de subtitles er in plakken met VobSub en dan converteren naar mp4 met recode, heb alleen geen idee of dit nog een redelijke kwaliteit zal opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ ja dat levert redelijke kwaliteit op, ik doe het trouwens met virtualdubmod. Ik/we wachten nog steeds met smart op een progje dat alles tegelijkertijd doet bij zowel DVD's als avi's.

@hoedje: Voor startpost:
- Iets over de camera connector
- Known bugs oid?
- andere progs naast iTunes + links

Als je wilt dan wil ik hier morgen wel wat over tikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30036

Startpost: Verschillen tussen de verschillende iPods en misschien wat directe concurrenten..
Coverart toevoegen
Films converteren

Idem als Lt. Marx, als het nodig is, wil ik daar best een leuk verhaaltje over schrijven :P

Jammer alleen dat mijn iPod nog steeds een heleboel albums geen coverart wil laten zien. Ook heb ik van 1 artiest 3 albums, maar staat die artiest driedubbel in m'n iPod.. Alleen niet volgens iTunes :(
Binnenkort maar alles eraf gooien en overnieuw beginnen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Lt. Marx schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 00:24:
^^ ja dat levert redelijke kwaliteit op, ik doe het trouwens met virtualdubmod. Ik/we wachten nog steeds met smart op een progje dat alles tegelijkertijd doet bij zowel DVD's als avi's.

@hoedje: Voor startpost:
- Iets over de camera connector
- Known bugs oid?
- andere progs naast iTunes + links

Als je wilt dan wil ik hier morgen wel wat over tikken
Als je zou willen graag! Je kunt het mailen naar rogierpieters [add] hotmail.com.
Anoniem: 30036 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:40:
Startpost: Verschillen tussen de verschillende iPods en misschien wat directe concurrenten..
Coverart toevoegen
Films converteren

Idem als Lt. Marx, als het nodig is, wil ik daar best een leuk verhaaltje over schrijven :P
Ook voor jou, heel graag! Al denk ik dat het eerste punt heel lastig is, omdat er zoveel verschillen zijn. Ik denk dat vooral het derde punt heel interessant is, veel mensen hebben daar (grote) problemen mee. Ik heb het zelf ook nog niet aangedurfd. Ook jij kunt het mailen naar rogierpieters [add] hotmail.com
Jammer alleen dat mijn iPod nog steeds een heleboel albums geen coverart wil laten zien. Ook heb ik van 1 artiest 3 albums, maar staat die artiest driedubbel in m'n iPod.. Alleen niet volgens iTunes :(
Binnenkort maar alles eraf gooien en overnieuw beginnen :')
Voor het eerste probleem hielp voor mij het vinkje na weet ik veel hoeveel keer. Dus het vinkje om albumart aan/uit te zetten (of liever gezegd wel of niet toe te voegen) op de iPod. Het tweede probleem kan liggen aan een spatie of een hoofdletter oid in de artiestnaam. Wat bij mij altijd helpt is alle nummers selecteren met dezelfde artiest en dan rechtermuisknop, info tonen en vinkje zetten bij de artiestnaam. Dan worden ze als het goed is allemaal gelijk. Mocht dat niet lukken, dan moet je even MP3 tag tools 1.2 downloaden. Dat is helemaal gratis en werkt super. Het zorgt ervoor dat je de verschillende versies van de tag's 100 % identiek worden. En je kunt er sowieso veel makkelijker MP3 tags mee editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 17:35
Anoniem: 164739 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 00:19:
Is het al iemand gelukt om een DVD naar ipod formaat te converten in redelijke kwaliteit MET ondertiteling? Ik heb PQ DVD to Ipod converter gebruikt maar dit levert een slechte kwaliteit op bij het uiteindelijk afspelen van de film op TV. De film lijkt in stukjes van een halve seconden "aan elkaar geplakt" te zijn.
Het is mij gelukt met AutoGK en PSP Video 9

Perfecte kwaliteit ook de subs...

Ik ga zo de cameraconnector halen, ben blij te horen dat hij werkt op een EOS 350D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162935

CLB schreef op maandag 02 januari 2006 @ 18:53:
Dat begrijp ik Hoedje!

[afbeelding]

Ik had precies hetzelfde probleem met die meegeleverde cd, ik heb iTunes daarna gewoon van de Apple site gedownload en dat ging wel, werkt nu gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Anoniem: 162935 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:58:
[...]

Ik had precies hetzelfde probleem met die meegeleverde cd, ik heb iTunes daarna gewoon van de Apple site gedownload en dat ging wel, werkt nu gewoon prima.
Heb ik ook al tig x geprobeerd Truus! Dankje voor je mogelijke oplossing!

@ Hoedje: Die oplossing van die extra account ook geprobeerd! Niet gelukt

Die oplossing van Spikey ga ik nu proberen!

Mocht ook niet baten

Eerst weer iTunes voor de 100e x opnieuw installeren dan maar :O

Editje: Staat er bij jullie al 'n Quiktime-player op de comp geinstaleerd voordat je iTunes installed?

Ik heb gisteren de trial-versie van Anapod gedownload werkte erg goed, mja trial wat inhield:
20 foto's versturen (wat niet eens werkte)
5 contacten versturen (wat wel verdomd goed werkt mja 5 vd 450 is niet zoveel :) )
Video-functie kon ik nergens vinden!

Naja werkte opzich dus halfjes, maarja trial trial trial :'(

[ Voor 45% gewijzigd door CLB op 03-01-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140386

Er word aangegeven de batterij 14 uur zou zijn, maar na een paar uur muziek luisteren staat het batterij niveau al in het rood. Word de batterij duur veel te hoog aangegeven, of is er iets mis met mijn iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-04 13:02
Triple X schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:50:
[...]

Het is mij gelukt met AutoGK en PSP Video 9

Perfecte kwaliteit ook de subs...
is het bij jou ook zo dat hij bij sommige films wel subs bijvoegt en bij andere weer niet?

ik moet vaak trouwens eerst de dvd's op me HD zetten en dat doe ik dan met dvdshrink, maar dat lijkt me het probleem niet denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 140386 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:37:
Er word aangegeven de batterij 14 uur zou zijn, maar na een paar uur muziek luisteren staat het batterij niveau al in het rood. Word de batterij duur veel te hoog aangegeven, of is er iets mis met mijn iPod?
Er is niets mis met je batterij denk ik. Gebruik em eerst een week oid. Daarnaast gaat de iPod nog heel lang mee, ook al is de indicator al rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 08-06 15:46
Als er iemand is die de ideale resoluties wil weten om films op tv af te kunnen draaien, gebruik in videora de volgende settings:

Die rare resoluties ondersteunt de iPod video, omdat hij 230400 pixels kan verwerken (480*480=230400) en dus kan hij dit ook op een andere verhouding aan.

Film 4:3
Bitrate video: 1200 kbps
Bitrate audio: 160 kbps
Resolutie: 553x415

Film 16:9
Resolutie: 640x360

Film 2.35:1
Resolutie: 720x306 (Praktisch hetzelfde als DVD!)
Trimmen resolutie verticaal boven: 72 pix
Trimmen resolutie verticaal onder: 72 pix

Dan heb je per minuut 10MB nodig. Met een 60GB iPod kan je dan ongeveer 30 tot 45 films (600uur) kwijt. Ruim voldoende voor als je op vakantie bent!

Helaas geen ondertiteling...

[ Voor 3% gewijzigd door masser120 op 04-01-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 20:32
ff opslot deze dan.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
iPod besteld? Gefeliciteerd, maar het draagt niets bij; die berichten worden dan ook verwijderd.

Misschien is het jullie nog niet opgevallen, maar het is bijzonder oninteressant om telkens te lezen wie nu weer een iPod besteld heeft, welke kleur die heeft, en in welke stad 'ie is.

Bij deze 't verzoek dit soort opmerkingen achterwege te laten.