Anoniem: 31533 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 18:49:
Ben aan het twijfelen tussen een iPod 5G en de iAudio X5. Zijn er meer mensen die hiertussen getwijfeld hebben en waarom ben je uiteindelijk bij een van de twee uit gekomen?
Het belangrijkste vindt ik eigenlijk de geluidskwaliteit die het apparaat 'standaard' dus zonder tussenkomst van equalizer levert.
Jep daar heb ik tussen zitten twijfelen. Ik had mijn Shure E4's al, maar toen moest ik een speler kopen. De iAudio stond lange tijd op mijn lijstje, totdat de nieuwe iPod uitkwam. Die heb ik toen vrijwel meteen besteld.
De iPod 5G levert, mits je de equaliser niet gebruikt, minstens vergelijkbare geluidskwaliteit op waarschijnlijk beter. De bass deficiency is namelijk minder dan een iAudio X5. Je geeft het zelf al aan, de keuze is ook eigenlijk heel makkelijk.
Voor de beste geluidskwaliteit (evt. via de line-out, die

is), zonder te equalizen, maar met alle voordelen van de iPod, de iPod 5G. Voor de op-een-na-beste geluidskwaliteit met de beste equalizer, maar met een gebrek aan andere functies, de iAudio X5.
zonoskar schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 23:36:
Werkt de camera connector ook met de G5 iPod? Ik heb zo'n connector gekocht, maar als ik deze aansluit op mijn iPod G5 (30GB model) dan krijg ik "connecting..." en daarna "unsupported device" en dat zonder dat ik mijn camera aangesloten heb. Als ik dan de camera connector lostrek en opnieuw aansluit krijg ik uiteindelijk "no card inserted". Ook met mijn camera aangesloten heb ik hetzelfde gedrag (Canon 350D, staat niet op de supported lijst, maar de 20D wel en de 300D schijnt ook te werken, dus mij lijkt de 350D dan ook).
Ik heb al geprobeerd met de iPod updater van 15-11-2005, maar deze vindt mijn iPod up-to-date (v1.0).
De cameraconnector werkt gewoon met de 5G iPod. Je kunt je iPod even proberen te resetten dat is play/pause knop en de middelste knop ingedrukt houden tot het applelogo verschijnt. Maar anders kun je het best even contact opnemen met Apple support!
Tja veel mensen zullen zeggen dat het niet is aan te raden etc. Maar in principe kan de iPod er wel tegen, al is hardlopen wel het meeste harde wat je zo'n apparaat aan kan doen. Toch het grootste bezwaar is wel dat het te zwaar is, je kunt daarvoor veel beter een heel licht flashspelertje kopen, zodat je geen last hebt van dat apparaat.
CLB schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 02:28:
[...]
Dacht ik al, maar wilde even weten of het bij jullie ook zo was!
Wel de deal van m'n leven gemaakt volgens mij:
Nieuwe iPod Video 30 gb (zwart) tegenover: Nieuwe iPod Nano 2 gb (wit) + 170 euro
(en de Nano had ik gekregen, maar vond ik veelste weinig opslagruimte en functies hebben)
Mja nu kan ik er )(#@)(*#@()$ nog steeds geen foto's en video's opgooien

/me Hoedje mompelt iets over, volspammen
Ook in dit topic kan ik je niet helpen. Maar als je zo graag de iPod wil gebruiken, dat je zelfs een nog mooiere

regelt: Formateer die computer gewoon! Het werkt gegarandeerd en i.p.v. veel tijd steken in oplossing die misschien/niet werken, kun je genieten van foto's, video's en je agenda op je iPod in een halve dag oid.
Idd, zo werkt het bij alle harde schijven.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."