Arctic Freezer 64 Pro?

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 5.468 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:44:

Allenszins is 40° idle al te hoog voor een freezer, er klopt dus wel degelijk iets niet denk ik.
Dat hangt natuurlijk ook voor een groot deel af van de case temp en de omgevingstemp. Een max idle temperatuur is daarom niet zo maar te stellen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51

sapphire

Die-hard pruts0r

Bor de Wollef schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:52:
[...]

Thnks maar op al die foto's is de cooler volgens mij verkeerd gemonteerd. De fan moet namelijk aanzuigen van de voorkant van de kast zodat de warmte automatisch naar achteren word geblazen. Diot staat duidelijk in de manual vermeld. Hiervoor moet je de hele cooler een kwartslag draaien door het hendeltje los te schroeven en de beugel er anders op te zetten. Doe je dat dan valt de cooler net over het onderste oranje geheugenslot heen zodat je het geheugen er niet in en uit kunt halen wanneer de cooler gemonteerd is (Corsair geheugen met heatsinks past zelfs helemaal niet).
Euhm.nee volgens mij word de koeler standaard zo geleverd, alleen de socket van DFI bordjes zit anders dan bv. Asus bordjes.
Dus als jij de koeler een kwartslag draait zit hij neit zoals hij hoort te zitten en valt ie dan schijnbaar over het geheugen, ofwel neit zo gek dat ie dan niet kan passen want zo hoort ie neit.
Dat arctic zegt dat ie de warme lucht naar achteren moet blazen is allemaal leuk en aardig, maar als je de bracket gewoon laat zitten zoals ie bij levering zit gaat dat niet bij DFI bordjes, pech dan.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:13
Ik ben op zoek naar een soort Socket A variant van deze koeler, goede prestaties tegen een redelijke prijs (<30 euro), ik heb tot nog toe de Big Typhoon en Zalman 7000B gevonden, iemand andere aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Heb de Artic Freezer 64 pro :) ook gehaald en geplaats op een asus moederbord.
Klopt het dat het koperen blokje aan de onderkant met koelpasta niet op het hele oppervlakte past van de CPU?(Er blijft een stuk over ook is er een deel van de socket te zien.)

Ik heb een AMD3700+ Sandiego Asus A8N-sli Deluxe met 1 gb aan ram en een ATI 1800 XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04:51

Kingpinda

Citizenship is earned.

sapphire schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:40:
[...]

Euhm.nee volgens mij word de koeler standaard zo geleverd, alleen de socket van DFI bordjes zit anders dan bv. Asus bordjes.
Dus als jij de koeler een kwartslag draait zit hij neit zoals hij hoort te zitten en valt ie dan schijnbaar over het geheugen, ofwel neit zo gek dat ie dan niet kan passen want zo hoort ie neit.
Dat arctic zegt dat ie de warme lucht naar achteren moet blazen is allemaal leuk en aardig, maar als je de bracket gewoon laat zitten zoals ie bij levering zit gaat dat niet bij DFI bordjes, pech dan.
Dude in dat velletje papier wat je bij de fan krijgt staat duidelijk dat hij van voor naar achter hoort te blazen en dat je dus op moederborden waar de socket anders is georienteerd je dus de bracket een kwartslag kunt draaien om dit te bewerkstelligen.

Anderzijds.... Jouw manier werkt natuurlijk ook. Als hij goed koelt dan koelt hij goed... Ben niet zo'n kei in airflow though. Ik zou hem anders als je niet het bracket verplaatst de andere kant op laten blazen.. naar boven zodat je Memory modules er ook nog wat aan hebben stel dat je gaat overklokken.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
flipjevandejam schreef op donderdag 13 april 2006 @ 01:03:
Ik ben op zoek naar een soort Socket A variant van deze koeler, goede prestaties tegen een redelijke prijs (<30 euro), ik heb tot nog toe de Big Typhoon en Zalman 7000B gevonden, iemand andere aanraders?
Van de TTBT kan ik je vertellen dat dat niet gaat passen zonder in je mobo te boren. Deze is gewoon niet voor Socket A. Ik had hem ook besteld voor mijn 2600+. Maar helaas kwam ik er pas achter dat hij niet paste toen ik heb thuis had :( Ondertussen zit ie op mijn (nieuwe :*) ) P4 Socket 478 en die houdt hij heerlijk koel ;) (28 idle,38 Stressed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 13:47

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 08:47:
Hoi,

Heb de Artic Freezer 64 pro :) ook gehaald en geplaats op een asus moederbord.
Klopt het dat het koperen blokje aan de onderkant met koelpasta niet op het hele oppervlakte past van de CPU?(Er blijft een stuk over ook is er een deel van de socket te zien.)

Ik heb een AMD3700+ Sandiego Asus A8N-sli Deluxe met 1 gb aan ram en een ATI 1800 XT.
Viel mij ook op.

Aangezien elke socket 939 processor dezelfde afmeting heeft, lijkt het me dat dat klopt

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:55
hoe kan ik op een a8n-sli de fanspeed aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__xeno__ schreef op maandag 17 april 2006 @ 20:16:
Speedfan downloaden, daarmee kan het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
__xeno__ schreef op maandag 17 april 2006 @ 20:16:
Zet in BIOS Qfan aan, dan is de fan niet meer te horen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Ik heb een klein probleem met m'n A8N-SLI Deluxe en de Arctic Freezer 64 Pro.
Bij het opstarten van m'n computer (koude start) draait de Arctic eventjes langzamer dan 800 rpm.
Hierdoor geeft het moederbord de melding dat de CPU Fan Failed. In de bios kan ik de minimale rpm niet lager instellen dan 800 rpm.

Als ik m'n pc een reset geef, dan start hij wel door omdat de Freezer dan harder dan 800 rpm draait.
Tijdens m'n gewone werk draait de Freezer met ongeveer 1200 rpm.

Wat kan ik doen aan die melding bij een koude start?

[ Voor 3% gewijzigd door Mickman op 21-04-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helemaal uitzetten in de bios (disable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Misschien kan je dit in de bios uitschakelen, zoals mijn bovenbuur al voorstelt. Anders kan je (indien mogelijk) de minimum voltage voor uw cpu fan verhogen in de bios. ipv van 7v bij lage temperaturen vb 9v nemen.
Een laatste optie is dan nog om een andere casefan aan te sluiten op je cpu-fan mobo-aansluiting, en die van de cpu-fan dan op een andere fan aansluiting te pluggen.

[ Voor 4% gewijzigd door wols op 21-04-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

past deze koeler goed op een asus a8n-e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 18:35:
Ja, past prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 18:35:
check sig ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx, wel nipt met dat geheugen daar, koelt ie het geheugen ook een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 12:48:
thx, wel nipt met dat geheugen daar, koelt ie het geheugen ook een beetje?
Nee, in principe koelt de Freezer het geheugen niet echt. De fan zuigt aan de voorkant aan en blaast naar achter zodat de warme lucht aan de achterkant de kast uit zal worden gevoerd (moet je daar wel gaten of een fan hebben natuurlijk). De onderste koelvinnen zijn gekromd om de voltage regulatoren te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 19:35
Ik heb zojuist de Freezer 64 Pro geinstalleerd, maar ik baal nogal van het geluidsniveau.

Ik had eerst gewoon de stockcooler en die draaide idle op ongeveer 2300 rpm volgens ASUS Probe. Die hoorde ik dan bijna niet, maar als ik ging gamen ofzo dan ging dat toerental nogal omhoog waardoor ik hem wel hoorde. Daarom heb ik de Freezer 64 Pro gekocht.

De Freezer 64 Pro maakt op 1700 rpm echter meer lawaai dan m'n stock cooler op 2300 rpm.... Hier en daar lees ik dat mensen hem op 800/900 rpm hebben draaien, maar dat lijkt bij mij onmogelijk. Ik heb ASUS Q-Fan aanstaan, ook aan/uit gedaan. Tevens cool 'n quiet aan/uit en de amd processor driver gedeinstaleerd en opnieuw geinstalleerd. Ik krijg de fan niet lager dan 1700 rpm en dat is met Cool 'n Quiet en ASUS Q-Fan aan. Ik heb een ASUS A8V Deluxe moederbord (zie ook sig). Speedfan lijkt niet te werken. Als ik dat percentage van de fan omlaag doe gebeurt er niets (speedfan kan volgens mij niet met mijn moederbord overweg. Kan dat kloppen?). Wat kan ik nog doen?

PS: Cool 'n quiet werkt echt, de CPU loopt namelijk op 1GHz ipv 2.2GHz en het voltage gaat ook naar 1V ipv 1.4V. Daarnaast gaat als ik ASUS Q-Fan uit zet het aantal rpm wel naar 2300.

[ Voor 10% gewijzigd door Ghost81 op 22-04-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
Ghost81 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:00:
Ik heb zojuist de Freezer 64 Pro geinstalleerd, maar ik baal nogal van het geluidsniveau.

Ik had eerst gewoon de stockcooler en die draaide idle op ongeveer 2300 rpm volgens ASUS Probe. Die hoorde ik dan bijna niet, maar als ik ging gamen ofzo dan ging dat toerental nogal omhoog waardoor ik hem wel hoorde. Daarom heb ik de Freezer 64 Pro gekocht.

De Freezer 64 Pro maakt op 1700 rpm echter meer lawaai dan m'n stock cooler op 2300 rpm.... Hier en daar lees ik dat mensen hem op 800/900 rpm hebben draaien, maar dat lijkt bij mij onmogelijk. Ik heb ASUS Q-Fan aanstaan, ook aan/uit gedaan. Tevens cool 'n quiet aan/uit en de amd processor driver gedeinstaleerd en opnieuw geinstalleerd. Ik krijg de fan niet lager dan 1700 rpm en dat is met Cool 'n Quiet en ASUS Q-Fan aan. Ik heb een ASUS A8V Deluxe moederbord (zie ook sig). Speedfan lijkt niet te werken. Als ik dat percentage van de fan omlaag doe gebeurt er niets (speedfan kan volgens mij niet met mijn moederbord overweg. Kan dat kloppen?). Wat kan ik nog doen?

PS: Cool 'n quiet werkt echt, de CPU loopt namelijk op 1GHz ipv 2.2GHz en het voltage gaat ook naar 1V ipv 1.4V. Daarnaast gaat als ik ASUS Q-Fan uit zet het aantal rpm wel naar 2300.
Ik heb hetzelfde probleem met een Asus A8V Deluxe bordje, wil gewoon niet langzamer dan 1700 rmp, wat ik ook doe. Heb er nu gewoon een fancontroller opzitten en hoor em bijna niet. De Freezer Pro is een stuk stiller dan de boxed koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ghost81 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:00:

Ik vond de Freezer Pro toen ik hem standaard had aangesloten ook erg veel geluid maken. Bijna net zoveel (en net zo irritant) als de boxed AMD cooler. Ik snap ook niet dat mensen hem standaard al stil vinden...

Ik heb hem daarna op 7 volt aangesloten (gemodde molex) en dan is hij niet meer te horen. Nog iets stiller dan mijn vorige Zalman 7000Alcu (met fanmate op laagste stand). De Freezer koelt bovendien beter :)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Ik heb uiteindelijk ook maar een Zalman Fanmate II gekocht. Ik had 'm eerst op 5V lopen, maar ik had het idee dat de CPU dan te warm werd. 7Volt mod doe ik liever niet omdat dat in theorie niet goed is voor de voeding en 12V was dus te hard. Maar met de Fanmate kan hij mooi op 1500 toeren ofzo ingesteld worden en dan hoor ik hem niet boven de rest uit (het spinnen van de HD maakt bij mij op dit moment nog het meeste geluid). Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn ik heb vandaag de koeler in m'n 4000+ vervangen door deze artic freezer 64 pro en meld ie bij het opstarten dat de cpu fan speed the langzaam is. Hoe komt dit, er werd toch gezegd dat dit een goeie koeler was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:11:
damn ik heb vandaag de koeler in m'n 4000+ vervangen door deze artic freezer 64 pro en meld ie bij het opstarten dat de cpu fan speed the langzaam is. Hoe komt dit, er werd toch gezegd dat dit een goeie koeler was?
Met een beetje zoekwerk zou je dat moeten kunnen vinden. Het is namelijk al echt heel vaak voorbij gekomen. Je kunt de warning threshhold in de bios aanpassen. De fan draait minder hard dan de fan van de normale stock cooler. Ik neem aan dat je zelf ook wel wat research hebt gedaan of ben je echt afgegaan op "er werd toch gezegd dat dit een goeie koeler was"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:17:
[...]

Met een beetje zoekwerk zou je dat moeten kunnen vinden. Het is namelijk al echt heel vaak voorbij gekomen. Je kunt de warning threshhold in de bios aanpassen. De fan draait minder hard dan de fan van de normale stock cooler. Ik neem aan dat je zelf ook wel wat research hebt gedaan of ben je echt afgegaan op "er werd toch gezegd dat dit een goeie koeler was"?
Lol ja, beetje vreemde reactie . . . dit staat toch los van de kwaliteit van de koeler? 8)7 Beetje meer research mag imho ook wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Gisteren is mijn koeler naar beneden gestort! Ongelooflijk! Ik was een paar uur aan het gamen geweest en deed m'n kast open om te voelen of mijn passief-gekoelde videokaart niet te heet was en het was prima acceptabel. Dus ik ga weer zitten op m'n stoel met m'n kast nog open, hoor ik ineens *kadenk*. Huh? Dus ik kijken: "Hey das mijn CPU-cooler daar beneden :| ... Shit snel m'n computer uitzetten!"

Ongelooflijk dit...

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Niet goed vastgemaakt? Ik krijg mijn cooler er echt niet af wanneer het hendeltje goed vast zit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webfreakz.nl schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:45:
Gisteren is mijn koeler naar beneden gestort! Ongelooflijk! Ik was een paar uur aan het gamen geweest en deed m'n kast open om te voelen of mijn passief-gekoelde videokaart niet te heet was en het was prima acceptabel. Dus ik ga weer zitten op m'n stoel met m'n kast nog open, hoor ik ineens *kadenk*. Huh? Dus ik kijken: "Hey das mijn CPU-cooler daar beneden :| ... Shit snel m'n computer uitzetten!"

Ongelooflijk dit...
Auw..... :/ is bij mij nog niet gebeurd,
maar ik wil er een kopen(Arctic freezer 64 pro), maar ik vind hem een beetje groot, dus zou die in een m-atx case passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Bor de Wollef schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:48:
Niet goed vastgemaakt? Ik krijg mijn cooler er echt niet af wanneer het hendeltje goed vast zit namelijk.
Ja wel goed vastgemaakt dacht ik, maar vond het altijd al raar met dat bevestigen. Wist nooit zeker of ik hem goed vastgezet had en vond altijd al dat die zo "klem" zat aan m'n bracket. Maar dacht dat het wel goed moest zijn. Er zijn nu ook 2 pinnen afgebroken aan m'n bracket zodat ik ook m'n Arctic niet meer terug kan zetten omdat die telkens los schiet. Nu zit m'n stock-cpu-cooler er weer op :+ .

Weet iemand of je zo'n bracket eraf kan halen? Hopelijk hoef ik niet heel mijn moederbord RMA te sturen...

[ Voor 4% gewijzigd door webfreakz.nl op 26-04-2006 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

webfreakz.nl schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:45:
Gisteren is mijn koeler naar beneden gestort! [...]
Dit had ik dus ook, inclusief afgebroken bracket (de rechter) :(
Zoals je kan zien is de bracket er gewoon af te halen ;) Gewoon losschroeven. Als het goed is blijft de backplate gewoon zitten.
De winkel waar ik het allemaal gekocht had was wel zo aardig om een nieuwe bracket te sturen (de linker) :)

[ Voor 50% gewijzigd door Zr40 op 26-04-2006 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Zr40 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:01:
[...]

Zoals je kan zien is de bracket er gewoon af te halen ;) Gewoon losschroeven. Als het goed is blijft de backplate gewoon zitten.
De winkel waar ik het allemaal gekocht had was wel zo aardig om een nieuwe bracket te sturen (de linker) :)
Ik heb exact hetzelfde! Mag ik dat plaatje kopieren? Ik heb de Technische Dienst gemaild van het bedrijf waar ik m'n hele computer gekocht hebt en dit plaatje kan natuurlijk veel verduidelijken! En hij is bij mij precies hetzelfde afgebroken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

webfreakz.nl schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:17:
Ik heb exact hetzelfde! Mag ik dat plaatje kopieren?
Ga je gang :)

Het merk van het afgebroken bracket is trouwens 'Amco'.

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 26-04-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hebben jullie beide hetzelfde moederbord? Lijkt er op dat het gaat om slechte kwaliteit brackets. Ik ga er namelijk van uit dat de freezer uitgebreid getest is, inclusief bevestiging. De freezer voldoet ook gewoon aan de specs wat betreft het gewicht dat op de bracket mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik heb een Asus A8R32-MVP Deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik heb een Gigabyet GA-K8NF-9.

Maar ik moet zeker die schroeven (zie foto paar reacties hierboven) er van onderaf uithalen? Moederbord herplaatsen is niet zo'n fijn karweitje...

[ Voor 20% gewijzigd door webfreakz.nl op 26-04-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Zr40 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:01:
[...]

Misschien dat een van de bevestigingbeugel niet goed over de bevestgingpunt heen zat en daardoor teveel kracht op het bevestigingspunt zat en afbrak.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Die moet je er vanaf onderuit uithalen als ik het goed voor ogen heb. Het moederbord er even uithalen is toch zo gedaan? Dat kan het probleem niet zijn. Heb je trouwens al contact opgenomen met Arctic? Ik ben wel nieuwschierig naar hun reactie eigenlijk. Misschien leveren ze wel iets van garantie oid. Is de koeler nog wel helemaal heel trouwens? Stond de koeler op spanning (van de proc af)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Bor de Wollef schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:43:
Die moet je er vanaf onderuit uithalen als ik het goed voor ogen heb. Het moederbord er even uithalen is toch zo gedaan? Dat kan het probleem niet zijn.
Ik vind het toch maar een geklooi met die schroefjes...
Heb je trouwens al contact opgenomen met Arctic? Ik ben wel nieuwschierig naar hun reactie eigenlijk. Misschien leveren ze wel iets van garantie oid. Is de koeler nog wel helemaal heel trouwens? Stond de koeler op spanning (van de proc af)?
Heb AC een Technical Support Form gemaild via de website:
Dear AC,

yesterday i had been playing a game and opened my computercase to see if my passively-cooled VGA-card (non acrtic cooling) is getting hot. It had a acceptable temperature. I left my case open and continued my game, af ter 1-2 minutes I heard a loud noice from my case. I looked and I saw astonishing that my CPU cooler (Freezer 64 Pro) fall down on my VGA card! As far as i know i had installed it properly. Have there been more reports about this? Fortunately only my cpu-bracket was broken which can be replaced easily so no big damage at all.
M'n Freezer is nog in prima staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 08:06
webfreakz.nl schreef op woensdag 26 april 2006 @ 13:07:
Dear AC,

yesterday I played a game and opened my computercase to see if my passively-cooled VGA-card (non acrtic cooling) was getting hot. It had an acceptable temperature. I left my case open and continued my game, after 1-2 minutes I heard a loud noise from my case. I looked and I saw to my astonishment that my CPU cooler (Freezer 64 Pro) had fallen down on my VGA card! As far as i know i had installed it properly. Have there been more reports about this? Fortunately only my cpu-bracket was broken which can be replaced easily so no big damage at all.
Ik weet niet of je het al verstuurd hebt, maar ik dacht: laat ik het even verbeteren :) Ik bedoel dit niet als mierenneuk-modus ofzo hoor, maar voor het geval mensen deze tekst ook zo naar Artic willen sturen. Ik denk ook niet dat ik het ook 100% goed heb, maar dit leest voor een engelsman wat handiger :) Maar no offence intended ofzo hoor!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51

sapphire

Die-hard pruts0r

Is wel netjes ja...
Maar ach je meot maar zo denken, wij spreken vaker beter engels dan zij nederlands :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
sapphire schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:11:
Is wel netjes ja...
Maar ach je meot maar zo denken, wij spreken vaker beter engels dan zij nederlands :P
Daar durf ik inderdaad wel substantiele bedragen op in te zetten ja ;)
Zal je net zien dat het van oorsprong een Nederlander is waar je op gewed hebt ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Luuk1983 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:05:
[...]

Ik weet niet of je het al verstuurd hebt, maar ik dacht: laat ik het even verbeteren :) Ik bedoel dit niet als mierenneuk-modus ofzo hoor, maar voor het geval mensen deze tekst ook zo naar Artic willen sturen. Ik denk ook niet dat ik het ook 100% goed heb, maar dit leest voor een engelsman wat handiger :) Maar no offence intended ofzo hoor!
En ik dacht nogwel dat ik hem zo netjes had geschreven, en dan toch nog zoveel fouten :|

Heb nogsteeds niks gehoord van Arctic...

[ Voor 4% gewijzigd door webfreakz.nl op 01-05-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Laatst online: 09:55
Luuk1983 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:05:
[...]

jij hebt er ook 1 over het hoofd gezien anders ;)

het is noise niet noiCe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

webfreakz.nl schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:48:
[...]

En ik dacht nogwel dat ik hem zo netjes had geschreven, en dan toch nog zoveel fouten :|

Heb nogsteeds niks gehoord van Arctic...
Ik heb ze al twee keer een vraag gestuurd via dat support form, en beide keren niets mogen horen.
Nog maar eens een mailtje aan wagen dan maar??

Bijna m'n Arctic Alpine 64 binnen, andere bevestiging als de Freezer, hopelijk trekt m'n mobo nu niet meer krom..............

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

efgeha schreef op maandag 01 mei 2006 @ 23:50:
[...]

Ik heb ze al twee keer een vraag gestuurd via dat support form, en beide keren niets mogen horen.
Nog maar eens een mailtje aan wagen dan maar??
Misschien met Skype eens bellen ofzo? Met vaste telefoon/mobiel is aardig prijzig!

http://www.arctic-cooling.com/contact.php
Bijna m'n Arctic Alpine 64 binnen, andere bevestiging als de Freezer, hopelijk trekt m'n mobo nu niet meer krom..............
Mobo krom? Heb je hem wel goed vastgeschroefd en heb je goede backplate? Lijkt me dat er dan weinig aan de hand is.

* webfreakz.nl heeft z'n nieuwe backplate binnen!
Duurde een dag langer omdat ik 2 cijfers in m'n postcode omgedraaid had B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

webfreakz.nl schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 19:56:
[...]

Misschien met Skype eens bellen ofzo? Met vaste telefoon/mobiel is aardig prijzig!

http://www.arctic-cooling.com/contact.php

[...]

Mobo krom? Heb je hem wel goed vastgeschroefd en heb je goede backplate? Lijkt me dat er dan weinig aan de hand is.

* webfreakz.nl heeft z'n nieuwe backplate binnen!
Duurde een dag langer omdat ik 2 cijfers in m'n postcode omgedraaid had B)
Check terug in dit topic: mobo uit m'n sig, standaard retentie module met backplate.
De beugel van de Freezer geeft teveel spanning waardoor mobo, en zelfs de backplate een beetje, kromtrekt. En ja, beugel zit goed om de nokjes van de retentie module heen.....

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb nog geen last van dat me moederbord krom trekt of dat de Artic Freezer 64 Pro van de bracket af valt of afbreekt.
Zijn er meer mensen dan die daar last van hebben??
Heb wel opnieuw gecontroleerd of hij wel goed vast zat en dat was zo. :)
Dus maak me wel een beetje zorgen.

MVG,

Naween

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:54:

Heb wel opnieuw gecontroleerd of hij wel goed vast zat en dat was zo. :)
Dus maak me wel een beetje zorgen.
Rare laatste zin zeg je daar. Wel opnieuw gecontroleerd, zat goed vast dus maak je je zorgen? :9

Ik heb ook een freezer 64 pro maar ik ben niet zo bang dat hij eraf valt. Heb hem gewoon goed vast zitten en denk ook dat hij wel blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Bij mij gaattie in een HTPC kast komen, das een desktop kast, dus dan staat de koeler rechtop, dus ik ga gaan last krijgen van kromtrekkende dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ja wel een vage zin. :P
Maar ja hij zit nu goed vast dus denk dat ik er ook geen last van zal krijgen. :)

MVG,

Naween

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:21
ik heb ook een freezer pro , maar ik heb geen last van kromtrekkende dingen, helemaal niet.
mijn kast staat rechtop en ik kan de koeler zelfs goed monteren wanneer de kast zo staat .
Ik heb ook een 3-d cooler ultra gehad en die bracket had veel meer spanning op het moederbord.

Out of the box? What box? There is no box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Ben ik nu de enige die vind dat de Freezer 64 Pro toch veel lawaai maakt? Want dat is echt het enige onderdeel dat ik echt hoor, en ik heb een XFX video kaart :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het lekker stil hoor. Bij mij wordt hij echter wel automatisch geregeld, idle staat ie stil en op load gaat ie vol draaien, maar dan nog vind ik hem geen herrie maken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp007
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

gp007

greetings

Maar nou is de vraag in dit topic : "Heb jij ook die koeler?"

Ik ga namelijk ook zo dat mobo ophalen en heb deze koeler al even thuis. (omdat het 1 van de beste zou zijn voor 939)

Q9450@3.52 - Gainward GTX295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van mij heeft deze configuratie:

Asus A8V deluxe AMD ATHLON 64 +3500 @2,20 MHz 512 ddr-ram
PowerColor ATI Radeon 9600XT 256 MB (ati)
DVD brander +/- duallayer 8x Lite on
intern: 80GB maxtor harddrive + 80GB maxtor
extern 160 GB maxtor harddrive

en koeler is arctic freezer 64 @ 2200rpm

Maar hij haalt alleen maar 1800 rpm bij zijn arctic, maar na mate hij langer aanstaat gaat ie iets sneller lopen en zakt dan weer, hij is nu gemiddeld 44 grade weet iemand waar dit aan kan liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:09:
Een vriend van mij heeft deze configuratie:

Asus A8V deluxe AMD ATHLON 64 +3500 @2,20 MHz 512 ddr-ram
PowerColor ATI Radeon 9600XT 256 MB (ati)
DVD brander +/- duallayer 8x Lite on
intern: 80GB maxtor harddrive + 80GB maxtor
extern 160 GB maxtor harddrive

en koeler is arctic freezer 64 @ 2200rpm

Maar hij haalt alleen maar 1800 rpm bij zijn arctic, maar na mate hij langer aanstaat gaat ie iets sneller lopen en zakt dan weer, hij is nu gemiddeld 44 grade weet iemand waar dit aan kan liggen...
Q-fan van Asus die de fan automatisch regelt? De temperatuur is vrij hoog moet ik zeggen.
Als je daar niks aan kan/wil veranderen moet je gewoon even de waardes bij Q-fan veranderen.
Dat hij bijvoorbeeld pas bij 50 graden op 12V gaat koelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu net de freezer 64 pro gekocht en geinstalleerd. Alleen stuit ik op een probleem. De prestaties zijn hetzelfde gebleven als de boxed cooler die er oorspronkelijk opzat. (idle +/- 34° en stressed +/- 42° , omgevingstemperatuur: +/- 20°). Op zich zijn die temps niet verschrikkelijk, maar ik had toch verwacht dat die iets of wa gingen dalen ten opzichte van de boxed cooler (fan freezer staat op 100%).

Nu heb ik ook gemerkt bij de installatie dat de freezer niet echt in het midden van de cpu staat, maar dat lijkte me niet echt een probleem of toch wel?

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa375435/freezer1.jpg

De koelpasta die je op de foto ziet is de pasta die standaard op de freezer is aangebracht. Misschien kan het zijn dat er teveel pasta op de freezer is. Maar dit weet ik niet zeker, vermits alle freezers zo zijn uitgerust. Zou het misschien helpen om die koelpasta volledig te verwijderen en er in de plaats articsilver 5 op te smeren.

Heeft er iemand een idee?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Artic silver is het beste alleen moet je de vorige er wel even goed afhalen. Koelpasta moet altijd inwerken. Dus kijk over een dag of 2,3 of zelfs nog langer (afhankelijk van het merk enz.) nog eens weer. Als je het dan niet goed genoeg vindt gooi je er artic silver op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coolermaster Nanofusion is beter. maar wel een Euro duurder, en minder bekend, maar goed

Wat ik me afvraag over de Arctic Freezer 64 Pro heeft betrekking op het design met de heat pipes.

Als ik het goed begrijpt werkt het zo: In de heatpipe word er een vloeistof (zwaarder dan lucht) verdampt, zodat het lichterdan lucht word, daardoor stijgt het weg, en gaat het verder de Heatpipe in, waar het komt bij de plek waar de ALU plaatjes zitten. Daar is het nog koud, en om Thermodynamische redenen geeft het zijn warmte af aan de heatpipe pipedaar, en die geeft het op zijn beurt weer af aan de ALU plaatjes. Die weer worden gekoeld door een Airflow. Door de afkoeling condenseert het weer en gaat het terug naar het warmte gedeelte (bij de CPU) om vervolgens de Cyclus weer te ondergaan.

Maar dan bedenk ik me een probleem. Ik weet niet welkde vloeistof ze gebruiken voor de koeling, maar dat is vast zwaarder dan lucht, daardoor wil altijd naar benenden. en zit het niet meer bij de CPU maar hangt er onderin wat te bungelen.
Ik heb de Freezer 64 pro zelf niet. maar wil iemand zijn systeemkast en op zijn zijn leggen (met het mobo aan de onderkant) om te kijken of dit enig verschilmaakt (stress hem even als je wilt) en post je resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik heb de TTBT die 6 heatpipes heeft. Ik heb het even gedaan omdat ik het een interresante vraag vindt. Het antwoord: Bij mij maakt het echt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

gp007 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:18:
[...]
Maar nou is de vraag in dit topic : "Heb jij ook die koeler?"

Ik ga namelijk ook zo dat mobo ophalen en heb deze koeler al even thuis. (omdat het 1 van de beste zou zijn voor 939)
Ja, dat is ook de reden dat ik dat juist in dit topic gepost heb ;)

Maar om eerlijk te zijn, sinds hij eraf gevallen is heb ik de Freezer niet meer gebruikt.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
Ik heb even een korte vraag:

Koelt deze cooler beter als bijv. de Zalman CNPS7700-Cu Koper? Geluid maakt me geen ene reet uit, ik wil gewoon de beste cooler.

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja wil je de beste? Dan zou ik kijken naar een Thermaltake Big Typhoon, wil je de beste prijs/prestatie verhouding, dan zou ik kijken naar de Freezer 64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:45:
Tsja wil je de beste? Dan zou ik kijken naar een Thermaltake Big Typhoon, wil je de beste prijs/prestatie verhouding, dan zou ik kijken naar de Freezer 64 Pro
Ja inderdaad, de reden waarom deze koeler zo populair is, is omdat deze erg goede prestaties heeft voor het geld wat je ervoor betaald. Echter, het is zeker niet de beste die je kan vinden. Maar dat je dan veel meer geld kwijt bent mag duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
Y3LLoW schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:38:
Ik heb even een korte vraag:

Koelt deze cooler beter als bijv. de Zalman CNPS7700-Cu Koper? Geluid maakt me geen ene reet uit, ik wil gewoon de beste cooler.
kijk eens op madshrimps.be, daar hebben ze hele grote roundups van coolers. ikzelf heb de scythe shogun met 2X een nexus 12cm fan er op (1 intake, 1 outtake) en mn cpu wordt 1 graad ONDER kamertemperatuur idle en 20 graden erboven door de gigantische airflow in mn kast. (koude lucht uit spuitbus-effect) maar op zo'n koeler als de shogun zou je evt 2 loeiharde 12cm's kunnen zetten, die nexus van mij zijn erg stil, maar minder airflow... denk er maar eens over na, en kijk wat rond zou ik zeggen bij roundups/reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentWings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-03 21:35
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 18:20:
Maar dan bedenk ik me een probleem. Ik weet niet welkde vloeistof ze gebruiken voor de koeling, maar dat is vast zwaarder dan lucht, daardoor wil altijd naar benenden. en zit het niet meer bij de CPU maar hangt er onderin wat te bungelen.
In de heatpipes zit één of ander poreus goedje, zodat door de capilaire werking vlooeistof ook omhoog gaat. Te vergelijken met een spons die water OPzuigt.

Dus heatpipes werken ook ondersteboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapjolig
  • Laatst online: 24-02 18:07
Hey Dames & Heren, ik zit al een tijdje op tweakers mee te kijken en te spieken aangezien ik pas een nieuwe computer in elkaar heb gezet...
Nu heb ik dus ook de AF 64 Pro, maar ik blijf mezelf gek maken over de temperaturen van mijn Proc. en Mobo...(kamer temp. nu is ong. 23,5)
AMD-X2-3800
A8N 32
ik denk dat ik wel redelijk veilig zit, maar toch!
cpu = 42 idle / 45/46 stressed
mobo = 44 idle / 46/47 stressed
Nou heb ik juist deze koeler genomen omdat ik dacht dat ie net iets beter zou koelen dan de stock-koeling (lager dan 40 op alles had ik gehoopt).
Komt het door de dual-core chip dat ie dan iets heter is? of toch het gehele MOBO wat tot dusver aardig warm is en blijft.
Wat me het meest opvalt is iig dat het geheel onder stress weinig omhoog gaat, enige wat echt aanzienlijk warmer word is mn grafische kaart (7900GT).
Any idea's? suggesties & ideeen altijd welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Je hebt een redelijk zwaar systeem dus ik denk dat het wel goed zit hoor. Je kamertemp. is ook redelijk hoog imo dus dat helpt ook wel mee. Als ie jouw goed bevalt gewoon laten zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapjolig
  • Laatst online: 24-02 18:07
True @ kamer temp ;)
Daarom ga ik dan toch maar een aircootje kopen deze maand! :9
afgelopen week was het zelfs 26 graden hier binnen (platte daken zuigen!) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Mr Alfabet schreef op maandag 15 mei 2006 @ 00:27:
[...]

kijk eens op madshrimps.be, daar hebben ze hele grote roundups van coolers. ikzelf heb de scythe shogun met 2X een nexus 12cm fan er op (1 intake, 1 outtake) en mn cpu wordt 1 graad ONDER kamertemperatuur idle en 20 graden erboven door de gigantische airflow in mn kast. (koude lucht uit spuitbus-effect) maar op zo'n koeler als de shogun zou je evt 2 loeiharde 12cm's kunnen zetten, die nexus van mij zijn erg stil, maar minder airflow... denk er maar eens over na, en kijk wat rond zou ik zeggen bij roundups/reviews
Is dit een typfout? Anders zijn het wel erg extreme temperaturen! 1 onder kamertemp en aan de andere kant 20 erboven 8)7

@jaapjolig : Airco's verbruiken veel energie en zijn duur. Zet gewoon je computer uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
@Mr. Alfabet,

Thx voor deze informatie. Ik zal er eens over denken. Voor de rest van de mensen, ik heb niet echt een budget. Ik wil gewoon de beste cpu-cooler, geluid maakt me ook niks uit! Gewoon de beste temperaturen. >:)

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TT big typhoon dan lijkt me he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Die kost 35 euro bij salland. Ik zie ook zalmans van 50 euro, die zijn dus niet beter? :+

Srry peepz ben gaar aan het doen :P

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zalmannekes zijn over het algemeen niet veel beter dan bijv. de Big Typhoon of de Freezer 64 Pro, ze zijn vooral stiller en dat maakt ze zo gewilt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentWings
Mr Alfabet schreef op maandag 15 mei 2006 @ 00:27:
[...]
mn cpu wordt 1 graad ONDER kamertemperatuur idle en 20 graden erboven door de gigantische airflow in mn kast. (koude lucht uit spuitbus-effect)
koude lucht uit spuitbus komt door verdamping van vloeistof,
als je dat ook wilt moet je aan de slag met stikstofkoeling zoals hier _/-\o_
Met alleen airflow kom je NOOIT onder omgevingstemperatuur.
ws. geven je sensors niet exact de juiste waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Flauw]Wil je duur? gaat het je niet om het geluid?
Over deze koeler is de gebruiker in de review erg tevreden:

ECT Prometeia Mach II GT

http://tweakers.net/productsurvey/105555

[/Flauw]

Verder zie ik in de Pricewatch dat hij enkel voor socket 939 is, terwijl ik een socket 747 heb. maar op de site van Arctic cooling staat dat hij ook voor socket 747 is. een foutje van Tweakers?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
TEAMIKKE schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:24:
[...]

Is dit een typfout? Anders zijn het wel erg extreme temperaturen! 1 onder kamertemp en aan de andere kant 20 erboven 8)7

@jaapjolig : Airco's verbruiken veel energie en zijn duur. Zet gewoon je computer uit :+
ik bedoelde stressed temperatuur. idle is mn cpu idd 1 graad onder tot 1 graad boven kamertemperatuur, varieert een beetje (maar 1 graad er onder klinkt natuurlijk uberstoer).
stressed worden mn temps ong. 20-23 graden boven de kamertemp, cpu is amd x2 3800 @ 2600mhz@1.55V. maar tis idd extreme cooling, en uberstil :P kost wat, maar dan heb je n pc die je NIET hoort idle en stressed je zooi zo koel houd dat oc'en iig niet gelimit is door je temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
SilentWings schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:57:
[...]

koude lucht uit spuitbus komt door verdamping van vloeistof,
als je dat ook wilt moet je aan de slag met stikstofkoeling zoals hier _/-\o_
Met alleen airflow kom je NOOIT onder omgevingstemperatuur.
ws. geven je sensors niet exact de juiste waarde.
wel es je hand voor een ventilator gehouden? die lucht is kouder dan de lucht er omheen.... en koude lucht uit een spuitbus is geen verdamping van vloeistof... beter opletten bij natuurkunde, de energie die nodig is om het gas (lucht) uit te laten zetten bij verandering van druk opeens, wordt gehaald uit de temperatuur van het gas. staat echt letterlijk in je natuurkundeboek. or try n hit google ;)

-edit-
ff voor je opgezocht ze hebben het hier ook over verdamping, maar het principe van bv een brandblusser (geen verdamping) is hetzelfde, expansie van gas kost arbeid, en de energie daarvoor haal je uit de temperatuur... nogmaals: hou je hand maar eens tegen een normale kamerventilator aan, of blaas eens met je mond hard tegen je hand aan, je merkt dat die lucht ook kouder is, dat is het principe van expansie

[ Voor 24% gewijzigd door Mr Alfabet op 16-05-2006 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Mmm twijfel tussen de AF 64 Pro en de Zalman 7000. De zalman heb ik al 100 x ingebouwd en weet dus wat ik kan verwachten qua geluid. Maakt AF 64 Pro nou meer of minder geluid?

Heb uiteraard door het topic gebladeerd maar kon het antwoord niet vinden.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Laatst online: 15-09 20:43
TheGeneral schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 11:49:
Mmm twijfel tussen de AF 64 Pro en de Zalman 7000. De zalman heb ik al 100 x ingebouwd en weet dus wat ik kan verwachten qua geluid. Maakt AF 64 Pro nou meer of minder geluid?

Heb uiteraard door het topic gebladeerd maar kon het antwoord niet vinden.
Ik heb hier een AF64Pro, en ik weet niet hoe de Zalman klinkt, maar op de gewone 12 Volt vind ik deze toch wel erg luidruchtig. Op 5 Volt is hij weer helemaal onhoorbaar.
Dus een perfecte keus op de 5 Volt, op de 12 Volt zou ik er nog even over na denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Alfabet schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 08:40:
[...]

wel es je hand voor een ventilator gehouden? die lucht is kouder dan de lucht er omheen.... en koude lucht uit een spuitbus is geen verdamping van vloeistof... beter opletten bij natuurkunde, de energie die nodig is om het gas (lucht) uit te laten zetten bij verandering van druk opeens, wordt gehaald uit de temperatuur van het gas. staat echt letterlijk in je natuurkundeboek. or try n hit google ;)

-edit-
ff voor je opgezocht ze hebben het hier ook over verdamping, maar het principe van bv een brandblusser (geen verdamping) is hetzelfde, expansie van gas kost arbeid, en de energie daarvoor haal je uit de temperatuur... nogmaals: hou je hand maar eens tegen een normale kamerventilator aan, of blaas eens met je mond hard tegen je hand aan, je merkt dat die lucht ook kouder is, dat is het principe van expansie
ooit gehoord van gevoels tempratuur? net zoals ijzer met 20 graden en pvc buis op 20 graden, de ijzere buis voelt kouder aan, maar dat is hij niet.

als je het kouder wil krijgen dan kamer tempratuur dan moet je al druk creeeren, en dat lukt je niet met die fan.

ik heb hem ook, maar ik denk dat ik over ga op waterkoeling, en langzaam al me fans ga vervangen door waterkoeling. voor de stilte en nog meer overclocking performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets apparts met deze koeler, Hij heeft het altijd perfect gedaan. Na installatie had ik temps van idle rond de 30 en stressed niet boven de 42. Nu heb ik ondertussen een paar keer de koeler eraf en erop moeten doen. Eerst met nieuwe koelpasta (AS5) alleen toen ik em er weer op deed werden de temps ineens een stuk hoger. Richting de 50 graden! (3200+ op 1,45v @ 2300Mhz). Opnieuw gemonteerd en nog een keer..minder koelpasta enz. Maar niets hielp.
Nu heb ik laatst een nieuwe processor ingebouwt, een 3700+ en die wordt nu al 53 graden stressed. Op 1,4v en 2585Mhz. Ook weer geprobeerd zo veel mogelijk AS5 er nog vanaf te halen maar het wordt er niet beter op.
Wie kan verklaren waarom het lijkt alsof de pre-applied pasta veel beter was? Of misschien is mijn tempsensor beschadigd geraakt oid? Krijg namelijk de neiging om een nieuwe cooler te kopen, dit is echt prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 17:00:
Ik heb iets apparts met deze koeler, Hij heeft het altijd perfect gedaan. Na installatie had ik temps van idle rond de 30 en stressed niet boven de 42. Nu heb ik ondertussen een paar keer de koeler eraf en erop moeten doen. Eerst met nieuwe koelpasta (AS5) alleen toen ik em er weer op deed werden de temps ineens een stuk hoger. Richting de 50 graden! (3200+ op 1,45v @ 2300Mhz). Opnieuw gemonteerd en nog een keer..minder koelpasta enz. Maar niets hielp.
Nu heb ik laatst een nieuwe processor ingebouwt, een 3700+ en die wordt nu al 53 graden stressed. Op 1,4v en 2585Mhz. Ook weer geprobeerd zo veel mogelijk AS5 er nog vanaf te halen maar het wordt er niet beter op.
Wie kan verklaren waarom het lijkt alsof de pre-applied pasta veel beter was? Of misschien is mijn tempsensor beschadigd geraakt oid? Krijg namelijk de neiging om een nieuwe cooler te kopen, dit is echt prut.
Dat spul moet eerst een tijdje inwerken. Daarna zullen de temps. verschillende graden zakken. Dit duurt ong. 100 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan toch nooit een verschil van zo'n 10 graden uitmaken of wel soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:40:
Dat kan toch nooit een verschil van zo'n 10 graden uitmaken of wel soms?
Met AS5 zeker wel :) Je zal niet van de ene op de andere dag zo'n verschil hebben maar kijk over een paar week maar eens weer en je zult het wel zien.

[ Voor 26% gewijzigd door TEAMIKKE op 27-05-2006 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentWings
Mr Alfabet schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 08:40:
[...]de energie die nodig is om het gas (lucht) uit te laten zetten bij verandering van druk opeens, wordt gehaald uit de temperatuur van het gas.[...]
Als je daarmee de temperatuur wilt laten dalen onder omgevingstemperatuur, heb je wel een probleem, want de fan zorgt ervoor dat de lucht eerst wordt samengeperst. En daarna gaat de lucht pas weer uitzetten. Door het samenpersen wordt de lucht juist (een heel klein beetje) warmer.
[...]maar het principe van bv een brandblusser (geen verdamping) is hetzelfde [...]
als je een CO2-blusser bedoelt, dan is daar WEL sprake van verdamping. In de cilinder van een brandblusser zit vloeibare CO2(=zuurkool-gas :+ ). Dit verdampt bij het vrijkomen.
De temperatuurdaling bij een blusser, of iedere andere spuitbus, zal voor een deel komen door de verdamping en voor een deel door de uitzetting van het gas.

[ Voor 46% gewijzigd door SilentWings op 27-05-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag een fannetje recht voor mn freezer 64 pro gezet... scheelt gewoon 8 graden :|

eerst was idle 40graden, nu 32... en stressed temp van 48 naar 41
met vcore op 1,54 ;o

kortom, als je de mogelijkheid hebt zet er iets van een fan voor ofzo (zullen de meeste al wel hebben =] )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:11:
vandaag een fannetje recht voor mn freezer 64 pro gezet... scheelt gewoon 8 graden :|

eerst was idle 40graden, nu 32... en stressed temp van 48 naar 41
met vcore op 1,54 ;o

kortom, als je de mogelijkheid hebt zet er iets van een fan voor ofzo (zullen de meeste al wel hebben =] )
Bedoel je met recht voor de koeler parallel aan de ventilator die er al op zit of gewoon aan de zijkant van de kast waar bij sommige kasten een 80mm koeler geplaatst kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die de freezer al gebruikt heeft met het mounting mechanisme 90° gedraaid, zodat hij op bijvoorbeeld een DFI mobo ook nog van voren naar achteren blaast?
Dus het mounting mechanisme zodanig hermonteren dat de hendel voor de koeler vast te klikken aan de zijde is waar de lucht van de fan uitkomt (de zijde tegenover de zijde waar de fan aanhangt dus) ipv aan de rechterzijkant zijde (als je de zijde met de fan als vooraanzicht beschouwt).

Wat zijn de ervaring daarmee, levert dit geen problemen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

@Disco stu: staat hier niks tussen?

[ Voor 71% gewijzigd door webfreakz.nl op 29-05-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:23:
Is er iemand die de freezer al gebruikt heeft met het mounting mechanisme 90° gedraaid, zodat hij op bijvoorbeeld een DFI mobo ook nog van voren naar achteren blaast?
Dus het mounting mechanisme zodanig hermonteren dat de hendel voor de koeler vast te klikken aan de zijde is waar de lucht van de fan uitkomt (de zijde tegenover de zijde waar de fan aanhangt dus) ipv aan de rechterzijkant zijde (als je de zijde met de fan als vooraanzicht beschouwt).

Wat zijn de ervaring daarmee, levert dit geen problemen?
kerel, google eerst es ff, heb t n tijdje geleden opgezocht, en vond heel makkelijk plaatjes van mensen die t al zo hadden ergens op dfistreet meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Deze koeler kan je gewoon 90 graden draaien. De mounting is daar op voorbereid. Heb zelf ook een op een Ultra-D. Staat trouwens gewoon in de handleiding van de koeler.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
TEAMIKKE schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:18:
[...]

Met AS5 zeker wel :) Je zal niet van de ene op de andere dag zo'n verschil hebben maar kijk over een paar week maar eens weer en je zult het wel zien.
Als jij een verschil van een graad of 10 creeert mer AS5 in 100 uur, dan heb je de AS5 in eerste instantie niet goed aangebracht. Onmogelijk gewoon. Uit eigen ervaring scheelt het max 1 tot 2 graden.
Tenzij de AS5 er lagen dik opzit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Eindhoven schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:38:
[...]

Als jij een verschil van een graad of 10 creeert mer AS5 in 100 uur, dan heb je de AS5 in eerste instantie niet goed aangebracht. Onmogelijk gewoon. Uit eigen ervaring scheelt het max 1 tot 2 graden.
Tenzij de AS5 er lagen dik opzit......
Iets minder dan (8 graden bij mij :o ) maar dat was wel over een iets langere tijd. Het zal ook in elk case verschillen. Bijv. door de airflow,type koeler,waterkoeling enz. Maar ik weet zeker dat het na verloop van tijd graden zal schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost81 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:26:
[...]
Bedoel je met recht voor de koeler parallel aan de ventilator die er al op zit of gewoon aan de zijkant van de kast waar bij sommige kasten een 80mm koeler geplaatst kan worden?
zeg maar meteen onder mijn dvd-spelers (dat zit op hoogte van cpu koeler in mijn kast...) Ik maak evt nog wel een foto-tje

/editje
hoop dat het hier duidelijk is (rechts zie je geel licht, dat is de fan dus :) Zoals je wel ziet blaast ie lucht richting mn freezer)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefvangastel/pc/5.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hola mensjes,

gisteren heb ik de passieve cooler Zalman ZM-NB47J op de Northbridge chipset gezet.
En gelijk een Arctic Freezer 64 Pro op de cpu :)
Ben er erg tevreden mee; Irritante vibraties zijn weg en de Northbridge wordt weer goed gekoeld; Het systeem werkt merkbaar sneller door de lagere temps. 8)

het resultaat kan je zien op http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25864909#25864909

laterrr

stlx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
Mijn Artic draait nu z'n 2500 RPM, erg luidruchtig, hoe kan ik dit wat lager zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aubergine schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:53:
Mijn Artic draait nu z'n 2500 RPM, erg luidruchtig, hoe kan ik dit wat lager zetten?
steek er een stok tussen |:(

speedfan al geprobeerd? zeker met google niet gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
Heb ik al geprobeerd alleen het lukt me niet met speedfan 8)7
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste