Arctic Freezer 64 Pro?

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 5.372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 21:16
VerkerkSander schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:10:
Zal deze ook op Socket 563 kunnen ?

[afbeelding]
^^^ Dat bordje heb ik het over.
Hij is eigenlijk alleen voor de Socket 754, 939 en 940 bedoelt, en aangezien er boven en onder die koeler al wat condensatoren heel dichtbij zitten betwijfel ik het een beetje. Je zou het kunnen proberen, maar ik denk dat heel krap gaat worden :P

[ Voor 40% gewijzigd door Hahn op 24-06-2006 11:21 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 20:22
Hahn schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:21:
[...]

Hij is eigenlijk alleen voor de Socket 754, 939 en 940 bedoelt, en aangezien er boven en onder die koeler al wat condensatoren heel dichtbij zitten betwijfel ik het een beetje. Je zou het kunnen proberen, maar ik denk dat heel krap gaat worden :P
Maarja dan koop ik hem en blijkt hij neit te passen :'(
Dus zou graag van te voren willen weten ofdat hij past. Welke zijn er nog meer goedkoop en stil? Gaat hier om een MCE die in een kast staat. Of mag ik dat hier niet vragen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
VerkerkSander schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:24:
[...]

Maarja dan koop ik hem en blijkt hij neit te passen :'(
Dus zou graag van te voren willen weten ofdat hij past. Welke zijn er nog meer goedkoop en stil? Gaat hier om een MCE die in een kast staat. Of mag ik dat hier niet vragen O-)
Daar zou ik dan even een topicje voor starten idd. (na het nodige voorwerk.. :P ) Maar om vast een duwtje in de goede richting te geven: www.zalman.co.kr lama..

[ Voor 3% gewijzigd door Rigi op 24-06-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

Anoniem: 176663 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 00:32:
ik heb em toch andersom erop gekregen alleen nu blaast ie tegen de richting van me bovenste fan in ..
mja hij zit erop :)
Had je niet alleen de beugel op de koeler zelf om kunnen draaien? Dan blaast ie wel de juiste kant op.
Lees de handleiding bij je koeler er op na!

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176342

Goedendag allemaal, ik zat met een kleine vraag.

Ik heb een AMD64 3700 proc. met hierop een Arctic Freezer 64 Pro.
Mijn temp. van de CPU is idle meestal zo'n 45 a 46 graden Celsius. Dit is veel hoger dan ik had verwacht. Mijn airflow is ook niet heel slecht, heb een in- en outtake fan van 120x120mm in mijn Centurion 532 kast. Mijn moederbord (Asrock) is idle ook 40 graden en mijn Asus 7900GT TOP is idle 56 a 57 graden. Er zit tevens nieuwe koelpasta op. Naar mijn idee kunnen deze temps. veel lager. Iemand een idee of dit normaal is?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-06 20:43
Je VGA is ok. Laat je je Artic wel genoeg RPM draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176342

Aubergine schreef op zondag 02 juli 2006 @ 18:36:
Je VGA is ok. Laat je je Artic wel genoeg RPM draaien?
Hij draait nu op 2400RPM, ik heb geen idee waar hij maximaal op kan draaien. Moet ik daarvoor de RPM hoger zetten in de BIOS, of is er ook een programma waarmee ik dit kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
2400RPM.
Hoe doe je dat?
De Arctic Freezer 64 Pro draait standaard op 2200RPM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 16:21

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Ik heb een amd athlon 3400+ , op het oude socket 754. Hier heb ik in januari een artic freezer op gezet om men temperaturen een beetje naar beneden te krijgen.

Ik draa R@H , dus men cpu is wel constant honderd percent belast , maar dan nog lijkt me een temperatuur van 60-65 graden niet gezond :| . Ik kan niets mis gedaan hebben met coolpasta ofzo , want die zat er al op. Mijn harde schijven zijn ook wel aan de warme kant , maar dat komt omdat ik alleen nog maar een outtake fan (en voeding fan) heb. Binnenkort komt er ook een intake fan in :) .
Dit is niet alleen door het warme weer , als het kouder is , is mijn cpu ook nog steeds een graad of 58-62.

Wie kan mij verklaren waarom mijn CPU zo warm wordt ?

screenshotje :

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/626/tempsmd8.th.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door DeadLock op 30-07-2006 15:19 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
evert_ schreef op zondag 30 juli 2006 @ 15:18:
Ik heb een amd athlon 3400+ , op het oude socket 754. Hier heb ik in januari een artic freezer op gezet om men temperaturen een beetje naar beneden te krijgen.
...................................................
Probeer RPM van de ARCTIC op 2200 te zetten. Spuit je CPU koellichaam (heatsink) met perslucht schoon!
Daarnaast inderdaad een intake en outtake fan, waardoor je een stabiele flow hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

Speedfan detecteerd geen enkele fan , dus ik zie geen enkele manier om de fan van men Artic freezer sneller te laten draaien ... (in mijn bios staat ook niets :( ). Is er nog een andere manier om dit te bereiken ? En maakt de Freezer op 2k toeren niet veel lawaai ?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Het geluid valt verschrikkelijk mee op 2200 RPM.
Is je fan wel aangesloten op de cpu aansluiting van het MOBO? Je voltage moet wel max zijn (12V) om het maximale vermogen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

Ik heb de aansluiting gewoon op het moederbord gestoken waar de vorige boxed cpu koeler ook instak en er stond iets van 'cpu fan' ofzo bij , dus dat zit wel goed.

Hoe laat ik de fan dan harder draaien ?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
evert_ schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:38:
Ik heb de aansluiting gewoon op het moederbord gestoken waar de vorige boxed cpu koeler ook instak en er stond iets van 'cpu fan' ofzo bij , dus dat zit wel goed.

Hoe laat ik de fan dan harder draaien ?
Je hebt een probleem.
Je toerental is vastgezet of door het BIOS of door een ander programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Laatst online: 09-02 12:17
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.boonstra1/temps.JPG

Dit draait hij momenteel Idle op een AMD 64 3000+ @ 2800 mhz op 1.55v.
Maximaal stressed haalt ie 35 graden, toch erg netjes dacht ik.

Ik heb trouwens wel, ipv de standaard "coolpad" die op de koeler zit, nano blue pasta tussen de cpu en koeler gesmeerd.

Maar ik heb nog nooit zo'n goed resultaat gezien als je naar de prijs/kwaliteit kijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik ga met T!no mee, indrukwekkend!

Check dit maar eens, leuk voor een koeler van nog geen €20! :*)

Is er toevallig al iets bekend over de opvolger van de Freezer 64 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 23:00
Ik werd zojuist opgeschrikt door een klap uit mijn PC kast. Gelijk kast open gemaakt en zie ik dat de Arctic Freezer 64 pro is losgeschoten. Zoals al eerder in dit topic is gemeld zijn bij mij ook precies dezelfde 2 plastic pinnen van de retention bracket gebroken :'(

Gelukkig is de CPU koeler niet omlaag gevallen, omdat die bleef liggen op de powerkabel van het moederbord (Epox EP-9NPA+ Ultra).

Mijn PC draaide al enkele maanden perfect en is ook nooit verplaatst. Verder zat de CPU cooler correct bevestigd.

Edit: Net 1 van de 2 afgebroken plastic pinnen geinspecteerd en zo te zien heeft er een luchtbelletje ingezeten. Dit heeft dus waarschijnlijk de constructie van de bracket geen goed gedaan. Het is trouwens een AMCO bracket, de prutsers :(

[ Voor 18% gewijzigd door Unicron op 08-08-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62340

evert_ schreef op zondag 30 juli 2006 @ 15:18:

Ik draa R@H , dus men cpu is wel constant honderd percent belast , maar dan nog lijkt me een temperatuur van 60-65 graden niet gezond :| . Ik kan niets mis gedaan hebben met coolpasta ofzo , want die zat er al op. Mijn harde schijven zijn ook wel aan de warme kant , maar dat komt omdat ik alleen nog maar een outtake fan (en voeding fan) heb. Binnenkort komt er ook een intake fan in :) .
Dit is niet alleen door het warme weer , als het kouder is , is mijn cpu ook nog steeds een graad of 58-62.

Wie kan mij verklaren waarom mijn CPU zo warm wordt ?

screenshotje :

[afbeelding]
als ik het goed begrijp heb je de koelpasta laten zitten? in regel moet je die gewoon vervangen, zal altijd beter resultaat geven.

(bij die vervelende plakdingen; gewoon even verwarmen met een haardroger doet wonderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176663

Unicron schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:28:
Ik werd zojuist opgeschrikt door een klap uit mijn PC kast. Gelijk kast open gemaakt en zie ik dat de Arctic Freezer 64 pro is losgeschoten. Zoals al eerder in dit topic is gemeld zijn bij mij ook precies dezelfde 2 plastic pinnen van de retention bracket gebroken :'(

Gelukkig is de CPU koeler niet omlaag gevallen, omdat die bleef liggen op de powerkabel van het moederbord (Epox EP-9NPA+ Ultra).

Mijn PC draaide al enkele maanden perfect en is ook nooit verplaatst. Verder zat de CPU cooler correct bevestigd.

Edit: Net 1 van de 2 afgebroken plastic pinnen geinspecteerd en zo te zien heeft er een luchtbelletje ingezeten. Dit heeft dus waarschijnlijk de constructie van de bracket geen goed gedaan. Het is trouwens een AMCO bracket, de prutsers :(
wow hier schrik ik dus wel van ..
ga me kast maar op ze kant leggen denk ik,
want als me cooler afbreekt en deze molt me gfx worden we chagarijnig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Anoniem: 176663 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:08:
[...]

wow hier schrik ik dus wel van ..
ga me kast maar op ze kant leggen denk ik,
want als me cooler afbreekt en deze molt me gfx worden we chagarijnig O-)
Ik schrijf het toch voornamelijk toe aan de bracket welke mij niet inorde leek door de luchtbel. Het probleem ligt naar mijn mening dus niet bij de Arctic Freezer zelf.

Ik heb trouwens met Epox gebeld en ik hoop morgen een nieuwe bracket in de bus te hebben. :)

bedoel je met bracket het zwarte klemmetje wat je op en neer doet om het vast en los te maken?
ik heb me cooler is goed bekeken (zit er nu toch niet op want heb geen cpu atm)
en de ijzeren klem die zeg maar vast zit aan je cpu socket ziet er vrij stevig uit. Alleen daar staat dan wel weer tegen over dat er een GROOT blok op zit wat mij toch niet zou verbazen als et te zwaar is. Ik durf gewoon niet het risico te nemen dat mijn 7950 kadoek is op een mooie zomer dag als ik thuis kom :(

Anoniem: 168490

Anoniem: 176663 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 16:40:
bedoel je met bracket het zwarte klemmetje wat je op en neer doet om het vast en los te maken?
en de ijzeren klem die zeg maar vast zit aan je cpu socket ziet er vrij stevig uit. Alleen daar staat dan wel weer tegen over dat er een GROOT blok op zit wat mij toch niet zou verbazen als et te zwaar is. Ik durf gewoon niet het risico te nemen dat mijn 7950 kadoek is op een mooie zomer dag als ik thuis kom :(
Je kan altijd nog de cooler met een tie-wrap aan je voeding vastmaken voor de zekerheid, dan kan die iig niet ver naar beneden vallen

• Unicron
Anoniem: 176663 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 16:40:
Nee, met de bracket bedoel ik het plastic frame wat op je moederbord zit geschroefd. Aan dit bracket zitten een aantal plastic pinnen waaraan de CPU koeler zich vastklemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:28
past ie nu op AM2 of niet? Op de arctic site staat van wel, maar in de pricewatch van niet..?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 14:58
Burning_Tyre schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 06:03:
past ie nu op AM2 of niet? Op de arctic site staat van wel, maar in de pricewatch van niet..?
Ik zou eerder de fabrikant geloven dan een waarschijnlijk niet up-to-date pricewatch

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:01
is er veel verschil in temp als de cooler rechtop staat of als hem gewoon gemonteerd is in een case?

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Unicron schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:28:
[...]

Nee, met de bracket bedoel ik het plastic frame wat op je moederbord zit geschroefd. Aan dit bracket zitten een aantal plastic pinnen waaraan de CPU koeler zich vastklemt.
oke, dus het ligt helemaal niet aan de cooler, maar aan je moederbord in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Anoniem: 176663 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 01:54:
[...]

oke, dus het ligt helemaal niet aan de cooler, maar aan je moederbord in dit geval?
Exact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
Mij is het gelukt om hem te plaatsen op een MSI K9N NEO-F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68393

Op mijn Asus M2N-E past en werkt die prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:28
Dan zal het op een GigaByte GA-M57SLI-S4 ook wel passen...

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem
  • Laatst online: 08:03

Gem

Zojuist deze cooler ook geinstalleerd , wat een groot ding man. Ik moet de koker van de case zijkant eraf halen anders gaat het zooitje niet eens meer dicht :o . Ik heb nu een A8N32-sli deluxe mobo en daarop is alles "fanless" maar door deze nieuwe cooler ben ik bang dat ik toch het bijgeleverde mosfet coolertje moet installeren. Iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Gem schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:14:
Zojuist deze cooler ook geinstalleerd , wat een groot ding man. Ik moet de koker van de case zijkant eraf halen anders gaat het zooitje niet eens meer dicht :o . Ik heb nu een A8N32-sli deluxe mobo en daarop is alles "fanless" maar door deze nieuwe cooler ben ik bang dat ik toch het bijgeleverde mosfet coolertje moet installeren. Iemand hier ervaring mee ?
De onderste koelvinnen van de artic freezer zijn gebogen, zodat de mosfets ook een beetje worden gekoeld.

Anoniem: 185668

Hoi, ik heb ook een arctic freezer pro, maar hij is zeer luidruchtig en draait op volle toeren, terwijl hij idle maar 30 c is. Nu heb ik een vraagje, is de arctic freezer 64 pro temperatuurgestuurd? Want als ik cool n quiet gebruik draait hij nog steeds op volle toeren. Hij blijft altijd hangen rond de 2600 rpm, terwijl op sommige sites staat dat hij maximum 2220 kan. Moet ik een fan controller gebruiken of is er toch iets mis met mijn freezer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20595

Heb gisteren ook een Freezer 64 Pro gekocht, maar ben er niet echt over te spreken... Alleereerst krijg ik hem niet eens goed op mijn processor aangesloten, omdat er een koelblok op mijn moederbord in de weg zit (zie foto bij de gele pijl).

Ik krijg hem op zich wel op de cpu, maar kan het zwarte hendeltje niet goed naar beneden doen, waardoor hij dus nooit 100% goed vast zal zitten..

Toch zat hij niet echt los, dus ik dacht: even testen hoe het klinkt.. maar wat een geluid.. hij ruiste een stuk meer als mijn 'oude' Speeze EE792B12 koelertje die ik er in eerste instantie bij had gekocht.. (een aantal weken geleden)..

Heeft iemand nog meer ervaring met deze koeler en dit moederbord?? of heb ik idd een domme miskoop gedaan?? en hoe zit het met de mensen die zeggen dat ze de hele koeler niet horen, terwijl ik wel degelijk een vrij hard geruis hoor??

Hier nog even de specs van mijn systeem: Het moederbord is een ASUS A8V-VM .(K8M890 mATX)., cpu een AMD Athlon 64 3700+ (met een Speeze EE792B12 koelertje) en dit alles in een Antec Sonata II kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theadva
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-08-2024

theadva

><

wat is nou het grote verschil tussen de Freezer 4 en de freezer 64 pro? ik hoor iig nouwelijks wat van de freezer 4 die ik heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20595 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:15:
Heb gisteren ook een Freezer 64 Pro gekocht, maar ben er niet echt over te spreken... Alleereerst krijg ik hem niet eens goed op mijn processor aangesloten, omdat er een koelblok op mijn moederbord in de weg zit (zie foto bij de gele pijl).

Ik krijg hem op zich wel op de cpu, maar kan het zwarte hendeltje niet goed naar beneden doen, waardoor hij dus nooit 100% goed vast zal zitten..

Toch zat hij niet echt los, dus ik dacht: even testen hoe het klinkt.. maar wat een geluid.. hij ruiste een stuk meer als mijn 'oude' Speeze EE792B12 koelertje die ik er in eerste instantie bij had gekocht.. (een aantal weken geleden)..

Heeft iemand nog meer ervaring met deze koeler en dit moederbord?? of heb ik idd een domme miskoop gedaan?? en hoe zit het met de mensen die zeggen dat ze de hele koeler niet horen, terwijl ik wel degelijk een vrij hard geruis hoor??

Hier nog even de specs van mijn systeem: Het moederbord is een ASUS A8V-VM .(K8M890 mATX)., cpu een AMD Athlon 64 3700+ (met een Speeze EE792B12 koelertje) en dit alles in een Antec Sonata II kast.
Ik had een soort gelijk probleem met mijn oude ASRock mobo .. je de cooler omdraaien en als je fan dan de verkeerde richting op blaast, dan moet je het klemmetje los schroeven en omdraaien, had ik ook gedaan. Overigens geluid weet ik niet.. ik heb mijn cpu cooler gelijk op me voeding aangesloten.. dus ik neem aan dat ie altijd op volle toeren draait .. maar erg veel lawaai maakt ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 12:05

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Anoniem: 20595 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:15:

die hebben een voeding, casefan, mobochipcooling die nog meer herrie maakt?
cool&quiet mobo waar het quiet deel ook van werkt
van 2400 toeren terug gebracht naar >2000,
andere fan er voor zetten

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vraagje ..
als de fan van deze cooler naar de voorkant van je kast staat gericht ... blaast deze dan ook naar voorkant? of blaast hij dan naar achter?
Ik lees nu op GoT dat bij de zalman hij dus naar achter blaast .. is dit hier ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Anoniem: 176663 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:56:
vraagje ..
als de fan van deze cooler naar de voorkant van je kast staat gericht ... blaast deze dan ook naar voorkant? of blaast hij dan naar achter?
Ik lees nu op GoT dat bij de zalman hij dus naar achter blaast .. is dit hier ook zo?
Hij blaast langs de koelribben dus als die fan aan de voorkant zit komt de hete lucht er ook achter weer uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thank you .. nog maar is proberen dat ding dan :D

**edit**

WOOW
nieuwe coolpasta erop ... fan omgedraaid .. 5 graden koeler idle
en ongeveer 10 graden stressed !!!
WETHEFECK!! :D
had bijna een andere cooler gekocht .. maar ik verkloote gewoon me airflow aangezien er een 80mm fan precies op me cpu cooler gericht staat en deze 2 dus tegen elkaar aan het blazen waren .. :D

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 176663 op 19-08-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

ik heb hem gister op mijn gloednieuwe asus m2n-e moederbord gezet, paste op zich gewoon erop (beetje aanduwen, maar dat leek me vrij normaal), wat denk je, 5 minuten later lazert hij eraf en breek daarmee het pinnetje waar mee hij op het moederbord zit af... kan dus zelfs mn boxed cooler dr niet opzetten en zal moeten wachten op en nieuw bracket :(

iemand enig idee waar ik snel zon ding kan vinden, en dan eentje met 6 bevestigings punten ipv de 2 die er standaard op zitten?

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Zo te zien gaat de AF64pro nooit goed vastzitten als je de originele bracket hebt laten zitten op het MOBO.

Afbeeldingslocatie: http://i3.tinypic.com/27wtwkz.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door Dazsur op 01-09-2006 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb juist een nieuwe cooler gekocht, omdat ik deze zaak dus niet vertrouwde na alle berichten en het schijnt nog steeds te gebeuren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

en waar zou ik zon bracket kunnen kopen dan?

volgens de site van arctic cooling zou het gewoon op am2 socket moeten passen (officiele specs)

[ Voor 52% gewijzigd door Biglines op 01-09-2006 19:45 ]

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-06 12:14
Hier hetzelfde probleem bij een M2N-SLI Deluxe. Het bord lag nog op zn rug en toch weet dat ding mijn bracket aan één kant af te breken. Ik had toch al problemen met dat bord, dus gaat hij maar RMA...

Edit: RMA aangevraagd. Als hij weer terug komt ben ik toch huiverig om de Freezer er weer op te zetten. Misschien maar even de boxed koeler erop.......

[ Voor 27% gewijzigd door PowerUp op 11-09-2006 17:12 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
De Freezer gaat de kast in als ik de nieuwe 9700 van Zalman eind van de maand zal kopen! Ben benieuwd!

[ Voor 27% gewijzigd door Dazsur op 10-10-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJAAKSJAAK
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-07-2024
dus als ik het goed begrijp breekt ie soms af omdat ie topzwaar is.
Je kan dan toch een ijzerdraadje langs de bovenkant laten lopen dat ie daar een beetje op steunt.

doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan ook gewoon een andere koeler kopen :)
kost misschien wat meer, maar dan ben je tenminste zeker van de zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:29
ACK! Hij blaast natuuuuurlijk coole lucht langs de koelribben.. stom stom stom. Mijn hele airflow is er nu op gericht dat hij lucht van de cooler "weg" blaast, naar voren toe.

Dus ik heb een 120mm boven de AFP7 staan die naar beneden blaast, en aan de ventilatorkant van de AFP7 blaast nog een 120mm ventilator lucht van de koeler af....

..........000.........
..........|||||||.........
--0.......AA---......
--0.......AA---......
--0....................

0 = 120mm fan
A = AFP7
|| en -- zijn de richtingen waar de lucht naartoe blaast. En ik dacht dat de luchtstroom van de AFP7 de andere kant op ging.. nu klopt er niks meer van..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139386

het is een oude thread ik weet het , maar om hier nou weer een compleet nieuwe te gaan openen.

ik heb een freezer 64 pro gekocht. en wil deze installeren op een DFI lanparty NF 4 Ultra - D. dit past prima. alleen het probleem is dat de CPU koeler stroomaansluiting op het mobo maar 3 pins is. en het connectortje van de freezer is 4 pins. en als ik hem op die 3 pins zet draait hij niet als ik de pc aanzet. kan iemand uitkomst bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Kan niet. Het is een 3pins met een extra kabeltje van 3 naar 4 pins (molex).

Kijk goed. Misschien een fotootje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Op de Ultra-D krijg je mogelijk ook problemen met de memory slots doordat deze erg dicht op de CPU zitten. Een beetje "dik" geheugen met heatspreaders past niet ism de Freezer 64 Pro of je moet hem willen modden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Anoniem: 139386 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:20:
het is een oude thread ik weet het , maar om hier nou weer een compleet nieuwe te gaan openen.

ik heb een freezer 64 pro gekocht. en wil deze installeren op een DFI lanparty NF 4 Ultra - D. dit past prima. alleen het probleem is dat de CPU koeler stroomaansluiting op het mobo maar 3 pins is. en het connectortje van de freezer is 4 pins. en als ik hem op die 3 pins zet draait hij niet als ik de pc aanzet. kan iemand uitkomst bieden?
Ik heb een AMD Box Cooler op een Asus bord, het bord heeft een aansluiting van 4 pinnetjes en het stekkertje van de koeler heeft 3 pinnen, de laatste wordt niet gebruikt en heeft daar ook het "inhammetje" apart voor op het stekkertje zitten, misschien dat ie bij jou gewoon wel werkt als je hem er over de 3 pinnen heenzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Laatst online: 11-10-2024
Het feit dat je freezer een 4 pins aansluiting heeft wil zeggen dat die PWM ondersteunt. (iets nieuws waarbij de snelheid van de fan aangestuurd word aan de hand van stroompulsen) Ik geloof dat artic dit sinds september 2006 op zijn cpu koelers toepast (Althans AMD, aangezien dit voor Intel al langer het geval is).

Ik meende dat dit compatibel was met een 3-pins aansluiting. Daarvoor is trouwens die uitsparing op het moederbord met 4pins cpu aansluiting voorzien zoals vermeld wordt in een van bovenstaande reacties. Althans voor een 3pins fan op een 4 pins mobo fan aansluiting. uw post suggereerd dat dit niet mogelijk zou zijn, maar meer weet ik er ook niet over.

Volgens de site van arctic moet dit wel mogelijk zijn. Zie bij de faq van de freezer
http://www.arctic-cooling...2.php?idx=80&data=6&disc=

Mischien dat je fan DOA is of moet je in je bios de automatische fan sturing uitzetten zodat de fan continu 12v krijgt.

[ Voor 15% gewijzigd door wols op 30-01-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok bedankt :)!

ik heb nog even gekeken. helaas zit er bij mijn CPU fan aansluiting net een condensatortje naast. dus durf hier niet het risico aan om deze licht naar links te "buigen" om vervolgens het connectortje aan te sluiten. ik heb nog wel een Fan 2 aansluiting. maar ik kan in de bios niet instellen dat hij constant stroom moet geven, alleen dat hij moet gaan draaien boven een bepaalde temp.

weet iemand of/hoe ik hem ook gewoon kan aansluiten op het moederbord. ( fan 2 aansluiting?)

of dat er misschien een verloopstukje bestaat om hem aan te sluiten op een 4 pins connector van de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
Anoniem: 139386 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:25:
Ok bedankt :)!

ik heb nog even gekeken. helaas zit er bij mijn CPU fan aansluiting net een condensatortje naast. dus durf hier niet het risico aan om deze licht naar links te "buigen" om vervolgens het connectortje aan te sluiten. ik heb nog wel een Fan 2 aansluiting. maar ik kan in de bios niet instellen dat hij constant stroom moet geven, alleen dat hij moet gaan draaien boven een bepaalde temp.

weet iemand of/hoe ik hem ook gewoon kan aansluiten op het moederbord. ( fan 2 aansluiting?)

of dat er misschien een verloopstukje bestaat om hem aan te sluiten op een 4 pins connector van de voeding?
er bestaan wel verlengstukjes voor 3 pins aansluitingen. Zo kan je het probleem van je condensatortje omzeilen. En dan denk ik zou het moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zou je misschien weten waar ik deze kan vinden? heb bij de plaatselijke computerboeren gekeken maar die hebben niets.

EDIT:

kan ik hem niet zo modden?: Ik wil dan dat 4 e "loze" vrouwelijke pinnetje erafzagen ( kan dit zonder kortsluiting E.D.?) zodat het gewoon weer een 3 pins connectortje is. dit zou dan wel passen omdat ik dan net naast dat condensatortje uitkom.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 139386 op 31-01-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
Anoniem: 139386 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:53:
zou je misschien weten waar ik deze kan vinden? heb bij de plaatselijke computerboeren gekeken maar die hebben niets.

EDIT:

kan ik hem niet zo modden?: Ik wil dan dat 4 e "loze" vrouwelijke pinnetje erafzagen ( kan dit zonder kortsluiting E.D.?) zodat het gewoon weer een 3 pins connectortje is. dit zou dan wel passen omdat ik dan net naast dat condensatortje uitkom.
Dat gaat dan ten koste van je garantie. Als je in de nabije toekomst voor een nieuw mobo zou gaan kijken met een AM2 socket (aangezien die hiervoor ook gebruikt kunnen worden) dan kan je je freezer gewoon overzetten.

Wat kan je nog doen
- je hebt ook van die molex stekkers met een 3 pins fan aansluiting. Dan zal je allicht wel een andere casefan op je cpu fan aansluiting moeten zetten, om te voorkomen dat je pc uitschakeld.
- Sluit de cpu fan aan op een ander fan socket (zonder condensator in de beurt) en een case fan op je cpu fan aansluiting
- neem een oudere fan en gebruik het aansluitvoetje voor je cpu fan. De uiteindes van de kabeltjes zijn met weerhaakjes bevestigd. Een naaltje erin en je krijgt ze los. Opletten dat je ze wel in de juiste volgorder er terug insteekt en dat die haakjes zeer breekbaar zijn. Het 4 kabeltje rol je dan open plak je met een beetje twal ergens aan vast zodat het niet in de weg zit.

Dat van die 3pins verlengstukjes heb ik zelf gevonden bij de lokale pc winkel. Koste maar iets van 1,5 euro of zo.

pricewatch: 3-pin verlengkabel 60 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor de tips :) zal er is naar kijken.

maar wat ik zei. de mogelijkheid om dat stukje eraf te zagen is er ook een?. het is dan niet zo dat mijn hele fan niet meer werkt ofzo? dan ben ik alleen de garantie kwijt.

EDIT: ik heb mijn freezer pro al is op een andere fan socket gedaan. en toen draaide hij ook niet .... zou hij dan toch DOA zijn? |:(

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 139386 op 31-01-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
Anoniem: 139386 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:33:
bedankt voor de tips :) zal er is naar kijken.

maar wat ik zei. de mogelijkheid om dat stukje eraf te zagen is er ook een?. het is dan niet zo dat mijn hele fan niet meer werkt ofzo? dan ben ik alleen de garantie kwijt.

EDIT: ik heb mijn freezer pro al is op een andere fan socket gedaan. en toen draaide hij ook niet .... zou hij dan toch DOA zijn? |:(
Als het inderdaad de rode, de zwart en de gele zijn die aangesloten zijn (dus niet het blauwe kabeltje = 4de kabeltje voor pwm) dan zou dat wel een heel goed kunnen zijn. Normaal heb je op die aansluiting een uitsparing voorzien zodat het enkel in de juiste richting en de juiste kabeltjes kunnen aangesloten worden.

Zou toch een terug gaan naar de pc handelaar en het daar even laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja maar het probleem is als ik terug ga naar mijn computerboer ( alternate) en hij blijkt niet defect te zijn , kost mij dat 13.50 .... vindk beetje duur .. is bijna meer dan de koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205189

Ik heb laatst 1GB Kingston HyperX teruggebracht omdat ik liever een dual channel setje wilde.. Ik kreeg gewoon het volledige aankoopbedrag terug.. :) (Ik heb dat A4tje ook aan de muur zien hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
ik heb ook laatst een arctic freezer 64 pro gekocht, alleen hier zit een 3pin aansluiting aan. is dit dus een oude revisie ofzo? want ik heb een AM2 socket en het zou toch wel handig zijn om dan 4pins te hebben. :/

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205189 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:02:
Ik heb laatst 1GB Kingston HyperX teruggebracht omdat ik liever een dual channel setje wilde.. Ik kreeg gewoon het volledige aankoopbedrag terug.. :) (Ik heb dat A4tje ook aan de muur zien hangen)
ja maar het probleem is , jij ruile je geheugen om voor een ander setje. er was verder niks mis mee :) dan doen ze niet moeilijk maar de mijne breng ik aar als zijnde defect. waardoor zij hem eerst gaan testen, als hij dan volgens hun niet defect is. kassa

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het staat al een paar keer vermeld dat deze koeler compatible is met socket AM2, maar werkt dat dan met een bijgeleverde bracket of past ie gewoon op de bracket die op het moederbord zit?

• wols
Palomar schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:29:
Het staat al een paar keer vermeld dat deze koeler compatible is met socket AM2, maar werkt dat dan met een bijgeleverde bracket of past ie gewoon op de bracket die op het moederbord zit?
De pro word niet meer geleverd met bijhorende bracket. De non pro had er wel een bijgeleverd, maar die was dezelfde als die op het mobo zat.

Dus het werkt gewoon met die op het mobo zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
heb er ook 1 besteld :)

kan ik die gewoon op mn orginele bracket plaatsen ?? ( heb een socket 939)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 17:47

Colan

sucks @ solderen

ja, dat is geen probleem

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb laatst een Artic Freezer 64 pro gehaald. Het was wel een gepriegel om 'm te monteren, maar uiteindelijk zat die wel goed.

Hij is erg stil, veel stiller dan de Spire Kerstelking II die ik standaard meekreeg bij de processor.

De Artic Freezer 64 pro zou minimaal op 900 rpm moeten draaien, maar bij mij draait die op +/- 377 rpm. :P

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:09
Waarschijnlijk omdat je iets van Q-Fan of een soortgelijk iets in je BIOS aan hebt staan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194324

Ik heb sinds dit weekend een amd x2 4200 socket 939 toledo processor binnen gekregen. Bij het vervangen van de proc zag ik dat de koelpasta niet meer bruikbaar was. Omdat ik graag wat wil overclocken heb ik de artic freeze 64 gehaalt met nieuwe koelpasta van artic. Op dit moment heb ik enorme ruzie met de artic. Idle is de temp 40 a 45 graden op 2200 rpm, dit lijkt me erg veel voor deze koeler. Ik moet ook zeggen dat het bevestigen van deze koeler erg moeizaam gaat icm de asus a8v.

nu ik dit verhaal type lees ik de site van de artic en zie ik dat de fan lucht aanzuigt en door de koelblokken blaast, logisch slssss. Maar nu komt het, tegenover de fan zit mijn case fan die ook lucht aanzuigt, dus ik denk dat dat het probleem is. twee fans die lucht van elkaar wegzuigen, dat schiet niet op natuurlijk. Iemand eventueel tips hoe ik de airflow het beste kan maken met deze gegevens? Want zoals hij nu bevestigd is, blaast hij de warme lucht de case in ipv er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Laatst online: 17-12-2022
Anoniem: 194324 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:40:
Ik heb sinds dit weekend een amd x2 4200 socket 939 toledo processor binnen gekregen. Bij het vervangen van de proc zag ik dat de koelpasta niet meer bruikbaar was. Omdat ik graag wat wil overclocken heb ik de artic freeze 64 gehaalt met nieuwe koelpasta van artic. Op dit moment heb ik enorme ruzie met de artic. Idle is de temp 40 a 45 graden op 2200 rpm, dit lijkt me erg veel voor deze koeler. Ik moet ook zeggen dat het bevestigen van deze koeler erg moeizaam gaat icm de asus a8v.

nu ik dit verhaal type lees ik de site van de artic en zie ik dat de fan lucht aanzuigt en door de koelblokken blaast, logisch slssss. Maar nu komt het, tegenover de fan zit mijn case fan die ook lucht aanzuigt, dus ik denk dat dat het probleem is. twee fans die lucht van elkaar wegzuigen, dat schiet niet op natuurlijk. Iemand eventueel tips hoe ik de airflow het beste kan maken met deze gegevens? Want zoals hij nu bevestigd is, blaast hij de warme lucht de case in ipv er uit.
Wellicht zou je de case fan lucht vanaf buiten je case naar binnen kunnen laten zuigen zodat je cpu fan deze oppakt en tegen je cpu chip blaast. Ik heb precies hetzelfde namelijk ook met zelfde hardware. Bij mij is cpu idle rond de 25-30 graden.
Eventueel kan je dan met een andere casefan hete lucht uit de case blazen maar dat ligt er uiteraard aan hoe je airflow loopt.

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Je caseflow moet van voren naar achteren gaan!

Een casefan voorin zuigt lucht naar binnen.
De CPU (Arctic) fan blaast naar achteren door de koeler heen.
Een casefan achterin zuigt alles naar buiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194324

maxtz0r schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:48:
[...]

Wellicht zou je de case fan lucht vanaf buiten je case naar binnen kunnen laten zuigen zodat je cpu fan deze oppakt en tegen je cpu chip blaast. Ik heb precies hetzelfde namelijk ook met zelfde hardware. Bij mij is cpu idle rond de 25-30 graden.
Eventueel kan je dan met een andere casefan hete lucht uit de case blazen maar dat ligt er uiteraard aan hoe je airflow loopt.
mijn kast betreft een antec lifestyle sonata ll

Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/Sonata_opencase.jpg

hier zit aan de achterkant een 120 mm fan in die de lucht uit de kast zuigt, voor de rest zit er geen case fan in. Ik denk ook nietd at ik daar plek voor heb aangezien de harde schijven aan de voorkant zitten

ik heb de arctic freeze blijkbaar verkeerd om er op gezet waardoor de fans tegenover elkaar lucht staan weg te zuigen, dus dat verklaart denk ik wel de hoe temps 8)7 :X

ik zal vanavond de koeler er opnieuw opzetten en kijken wat mijn temps dan zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 194324 op 24-04-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchimp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 11:25

innerchimp

The Finer Things in Life

Okyah schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:41:
[...]
Ja, blaast zelfs richting de achterkant van de case, alleen kijk uit met het "aangeraden" ram, Corsair 3500LL pro, aangezien deze extreem hoge heatsinks hebben & alles dus maar net aan past. Niet iedereen is daar fan van ;) Maar zelfs MET die reepjes past het allemaal nog. Wel eerst de reepjes er in zetten!
Voordat ik de Freezer 64 Pro verkoop dacht ik.. toch nog maar es dit topic checken.
Ik heb dus ook de A8N32-SLI DELUXE en bij het in elkaar zetten dacht ik dat het niet ging lukken, aangezien de RAM modules nogal dichtbij de koeler zaten. Ik heb uiteindelijk dus ook maar de standaard koeler van AMD erop gezet.
Maar is het dus zeker dat het toch past incl bv de aanbevolen Corsair reepjes? Want als het toch moet passen ga ik et nog eens een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169917

Vraagje.

Ik sta op het punt om de Arctic Cooling Freezer 64 Pro aan te schaffen voor een systeem in aanbouw.
Nu vraag ik me af of het werkelijk mogelijk is om de ventilator te roteren zodat de ventilator op het koellichaam in lijn staat met de exhaust ventilator, door middel van één schroef los te maken en de bracket te katelen.
Weet iemand hier meer van? Is dat echt mogelijk/
Bij een niet standaard layout mobo kan het soms zijn dat de ventilator ineens niet in lijn is met de exhoust ventilator.
Dat werd aangegeven in een review op deze site http://techgage.com/article/arctic_cooler_freezer_64_pro/
Eerste pagina, onderste alinea.
Echter las ik er in andere reviews niets over, sterker nog, sommige reviews doen geloven dat het eigenlijk een onhandige koeler is als je een mobo met een niet standaard layout hebt.
En op de site van arctic cooling staat ook niets vermeld, ook niet in de tabbladen met aanvullende informatie over de koeler.
Bizar toch?
Ik vraag me serieus af of het mogelijk is..

Bij voorbaad dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je kunt het hele blok draaien als het goed is (90 graden). Wil je de exacte details dan kun je een mailtje naar Arctic sturen. Ze zijn meestal snel met antwoord is mijn ervaring.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ja hoor dit is gewoon mogelijk en staat in de handleiding aangegeven hoe dit moet. Kijk wel even voordat je het losschroeft hoe het inelkaar zit, anders ben je even aan het puzzelen als je het weer in elkaar zet (rara hoe weet ik dit ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 12:14
Ik heb vanmiddag een Arctic Freezer 64 Pro gekocht, wat een verschil met de boxed koeler zeg.
Temperaturen X2 3600+@ 2480mhz (9.5x260 op 1.42v) die speedfan gaf onder load:

Boxed: 55 en 45 core
Freezer 64 pro: 38 en 29 core

Best wel een verschil nog.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 07:29
Anoniem: 194324 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:05:
[...]

mijn kast betreft een antec lifestyle sonata ll

[afbeelding]

hier zit aan de achterkant een 120 mm fan in die de lucht uit de kast zuigt, voor de rest zit er geen case fan in. Ik denk ook nietd at ik daar plek voor heb aangezien de harde schijven aan de voorkant zitten

ik heb de arctic freeze blijkbaar verkeerd om er op gezet waardoor de fans tegenover elkaar lucht staan weg te zuigen, dus dat verklaart denk ik wel de hoe temps 8)7 :X

ik zal vanavond de koeler er opnieuw opzetten en kijken wat mijn temps dan zijn.
Je zult het vast al uitgevoerd hebben, maar een eventuele optie (als je echt panisch bent over het opnieuw monteren van je koeler) is het naar binnen laten blazen van je 120mm outtake. Die is natuurlijk een stuk makkelijker te demonteren ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik krijg een Fanless Asus moederbord. M2N-SLI DeLuxe. Is deze koeler dan handig om te nemen ivm het koelen van de onderdelen op het mobo?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 14:01
Ik heb een M2N SLI DeLuxe in combinatie met een Arctic Freeze 64 Pro, en als de koeler goed is gemonteerd (standaard blaast hij de ander kant op, maar dat is gemakkelijk aan te passen) dan blaast hij over de heatpipe op het moederbord. Beter kun je het niet hebben lijkt mij.

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112307

Heren,

vraagje - heb gisteren de Arctic Freezer 64 Pro geinstalleerd - met de nodige moeite. In de reviews die ik van te voren had gevonden stond dat iedereen zo enthousiast was over het gemak van het plaatsen.. maar die vreugde deelde ik gisteren niet :). Daarentegen heb ik er ook niet zoveel ervaring mee dus dat zal het wel zijn.

Maar mijn vraag - bij het aanbrengen ging het dus niet helemaal vlekkeloos en daardoor is de koelpasta aan een kant een beetje opgehoopt. Is dat erg ? De cpu is wel gewoon netjes bedekt maar aan een kant was er dus een beetje een ophoping. Dacht misschien loopt het anders op mijn mobo wat volgens mij nooit goed kan zijn..ben redelijke n00b wat dit betreft..

Had al gedacht dat ik misschien beter nieuwe pasta kan kopen en het opnieuw proberen maar dacht toch even vragen (mede omdat het weer opnieuw aanbrengen van de cooler wel weer de nodige problemen zal brengen).

Anyway hij zit er op en temperatuur van mijn cpu is 35 idle - wat volgens mij netjes is. Heb nog niet getest na gamen - mijn windows hangt als ik speedfan draai.

Thnx in elk geval voor eventuele reacties..

//Ondska

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Als ik jou was zou ik eerst een stresstest draaien (geen game, gewoon een progje) en kijken wat voor temps dat geeft. Als die goed zijn en je wilt verder niet overklokken ofzo dan zou ik hem laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112307

@Wezz6400

thnx voor je reactie.. wat is een goed proggie om te stress-testen ?

Had ook zoiets van "don't try to fix if it ain't broken" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 07:37
ok

[ Voor 97% gewijzigd door Ghost81 op 20-07-2007 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Doe normaal. Prime95 voor singlecore en Orthos voor dual core zijn veelgebruikte programma's, meer is te vinden in de OP's van de diverse OC topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 18:00
innerchimp schreef op donderdag 26 april 2007 @ 17:50:
[...]

Voordat ik de Freezer 64 Pro verkoop dacht ik.. toch nog maar es dit topic checken.
Ik heb dus ook de A8N32-SLI DELUXE en bij het in elkaar zetten dacht ik dat het niet ging lukken, aangezien de RAM modules nogal dichtbij de koeler zaten. Ik heb uiteindelijk dus ook maar de standaard koeler van AMD erop gezet.
Maar is het dus zeker dat het toch past incl bv de aanbevolen Corsair reepjes? Want als het toch moet passen ga ik et nog eens een keer proberen.
Past hier ook gewoon hoor met de a8n32-sli deluxe. De fan zelf hangt wel iets boven de module het dichtst bij de koeler (is dat slot 1? dacht het wel). Levert verder geen problemen op bij dimms met een standaard hoogte. Ik moest uit m'n hoofd wel even de klem van de koeler omdraaien omdat ik anders oorlog kreeg met de mobo onderdelen. Dat is gelukkig een kwestie van 1 schroefje.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:31

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik zit met een probleempje op een dfi nf4 expert in een lianli pc2100 kast, e-atx(moederbord 180 graden gedraaid. Daardoor draait de fan van de artic freezer net de verkeerde kant op. Wat kan ik hier aan doen, zodat hij de warme lucht richting de fan achterop de kast blaast? Fan aan de andere kant gaat helaas niet wegens plaatsgebrek

[ Voor 6% gewijzigd door sander817 op 10-11-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Laatst online: 08-06 21:58
sander817 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:58:
ik zit met een probleempje op een dfi nf4 expert in een lianli pc2100 kast, e-atx(moederbord 180 graden gedraaid. Daardoor draait de fan van de artic freezer net de verkeerde kant op. Wat kan ik hier aan doen, zodat hij de warme lucht richting de fan achterop de kast blaast? Fan aan de andere kant gaat helaas niet wegens plaatsgebrek
Je kan de Koeler met 90 graden draaien. Kweste van de beugel verzetten op het zwarte plastic vlakje bovenop het koperen stukje waar de heatpipes in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 22:51
sander817 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:58:
Je kunt die freezer gewoon 180 graden draaien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 09-06 08:29
Ik ga deze nog even kicken :)

Past deze koeler op een:

Gigabyte GA-MA770-DS3
Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.eu/FileList/Image/motherboard_productimage_ga-ma770-ds3_big.jpg

Krijg dat helaas niet uitgevonden, en gezien het een behoorlijk forse koeler is :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 23:41
Strider schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:42:
Ik ga deze nog even kicken :)

Past deze koeler op een:

Gigabyte GA-MA770-DS3
[afbeelding]

Krijg dat helaas niet uitgevonden, en gezien het een behoorlijk forse koeler is :)
Zo groot is hij niet vergeleken met m'n scythe infinity :+ . Hij past prima op dat bord :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Oke, hoe stil hebben jullie deze koeler eigenlijk gekregen?

Ik heb nu bijvoorbeeld een swiftech mc462 met een delta fan die helemaal dicht gedraaid is, hier hoor ik eigenlijk niets van, het enigste wat ik nog hoor is het geluid van mijn Antec 400watt voeding.

Ik vroeg me af of dat met die Artic koeler ook realiseerbaar is?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Ik heb hem op 900 rpm gekregen. Lager kon niet met het moederbord (MSI K9AGM). Ik vind alles onder de 1000 rpm wel lekker stil :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
THE_FIREFOX schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:50:
Ik heb hem op 900 rpm gekregen. Lager kon niet met het moederbord (MSI K9AGM). Ik vind alles onder de 1000 rpm wel lekker stil :).
Oke, en met je Scythe infinity kun je je fan helemaal uitzetten of niet?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
de arctic hoor je niet op die RPMs

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Strider schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:35:
[...]

Oke, en met je Scythe infinity kun je je fan helemaal uitzetten of niet?
Uit zetten kan niet maar wel lekker langzaam laten draaien. Heb er Scythe s-flex fans erop zitten. Alles onder de 1000 rpm hoor je vrijwel niet (tenzij je met de oor erop gaat zitten :+ ). Zoals KappeNou zegt, Het is heerlijk stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-06 13:54
Ik had ook enorme last van geluidsproductie van mijn arctic freezer 64 pro. Ik had de cool n' quiet geinstalleerd maar dit had ook geen enkel effect.

Echter, toen ik op het mobo keek bleken die knakkers die mijn computer gebouwd hadden de 4-pins fan CPU connector in de 3-pins CHassis Fan connector hadden gestoken. De sukkels.

In ieder geval, toen ik de CPU Fan op de 4-pins CPU Fan connector aansloot was hij plotseling fluisterstil. Een wereld van verschil!
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste