Arctic Freezer 64 Pro?

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 5.402 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchimp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-06 16:40

innerchimp

The Finer Things in Life

Okyah schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:41:
[...]
Ja, blaast zelfs richting de achterkant van de case, alleen kijk uit met het "aangeraden" ram, Corsair 3500LL pro, aangezien deze extreem hoge heatsinks hebben & alles dus maar net aan past. Niet iedereen is daar fan van ;) Maar zelfs MET die reepjes past het allemaal nog. Wel eerst de reepjes er in zetten!
Voordat ik de Freezer 64 Pro verkoop dacht ik.. toch nog maar es dit topic checken.
Ik heb dus ook de A8N32-SLI DELUXE en bij het in elkaar zetten dacht ik dat het niet ging lukken, aangezien de RAM modules nogal dichtbij de koeler zaten. Ik heb uiteindelijk dus ook maar de standaard koeler van AMD erop gezet.
Maar is het dus zeker dat het toch past incl bv de aanbevolen Corsair reepjes? Want als het toch moet passen ga ik et nog eens een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169917

Vraagje.

Ik sta op het punt om de Arctic Cooling Freezer 64 Pro aan te schaffen voor een systeem in aanbouw.
Nu vraag ik me af of het werkelijk mogelijk is om de ventilator te roteren zodat de ventilator op het koellichaam in lijn staat met de exhaust ventilator, door middel van één schroef los te maken en de bracket te katelen.
Weet iemand hier meer van? Is dat echt mogelijk/
Bij een niet standaard layout mobo kan het soms zijn dat de ventilator ineens niet in lijn is met de exhoust ventilator.
Dat werd aangegeven in een review op deze site http://techgage.com/article/arctic_cooler_freezer_64_pro/
Eerste pagina, onderste alinea.
Echter las ik er in andere reviews niets over, sterker nog, sommige reviews doen geloven dat het eigenlijk een onhandige koeler is als je een mobo met een niet standaard layout hebt.
En op de site van arctic cooling staat ook niets vermeld, ook niet in de tabbladen met aanvullende informatie over de koeler.
Bizar toch?
Ik vraag me serieus af of het mogelijk is..

Bij voorbaad dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je kunt het hele blok draaien als het goed is (90 graden). Wil je de exacte details dan kun je een mailtje naar Arctic sturen. Ze zijn meestal snel met antwoord is mijn ervaring.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ja hoor dit is gewoon mogelijk en staat in de handleiding aangegeven hoe dit moet. Kijk wel even voordat je het losschroeft hoe het inelkaar zit, anders ben je even aan het puzzelen als je het weer in elkaar zet (rara hoe weet ik dit ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-07 09:55
Ik heb vanmiddag een Arctic Freezer 64 Pro gekocht, wat een verschil met de boxed koeler zeg.
Temperaturen X2 3600+@ 2480mhz (9.5x260 op 1.42v) die speedfan gaf onder load:

Boxed: 55 en 45 core
Freezer 64 pro: 38 en 29 core

Best wel een verschil nog.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:03
Anoniem: 194324 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:05:
[...]

mijn kast betreft een antec lifestyle sonata ll

[afbeelding]

hier zit aan de achterkant een 120 mm fan in die de lucht uit de kast zuigt, voor de rest zit er geen case fan in. Ik denk ook nietd at ik daar plek voor heb aangezien de harde schijven aan de voorkant zitten

ik heb de arctic freeze blijkbaar verkeerd om er op gezet waardoor de fans tegenover elkaar lucht staan weg te zuigen, dus dat verklaart denk ik wel de hoe temps 8)7 :X

ik zal vanavond de koeler er opnieuw opzetten en kijken wat mijn temps dan zijn.
Je zult het vast al uitgevoerd hebben, maar een eventuele optie (als je echt panisch bent over het opnieuw monteren van je koeler) is het naar binnen laten blazen van je 120mm outtake. Die is natuurlijk een stuk makkelijker te demonteren ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik krijg een Fanless Asus moederbord. M2N-SLI DeLuxe. Is deze koeler dan handig om te nemen ivm het koelen van de onderdelen op het mobo?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-06 15:40
Ik heb een M2N SLI DeLuxe in combinatie met een Arctic Freeze 64 Pro, en als de koeler goed is gemonteerd (standaard blaast hij de ander kant op, maar dat is gemakkelijk aan te passen) dan blaast hij over de heatpipe op het moederbord. Beter kun je het niet hebben lijkt mij.

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112307

Heren,

vraagje - heb gisteren de Arctic Freezer 64 Pro geinstalleerd - met de nodige moeite. In de reviews die ik van te voren had gevonden stond dat iedereen zo enthousiast was over het gemak van het plaatsen.. maar die vreugde deelde ik gisteren niet :). Daarentegen heb ik er ook niet zoveel ervaring mee dus dat zal het wel zijn.

Maar mijn vraag - bij het aanbrengen ging het dus niet helemaal vlekkeloos en daardoor is de koelpasta aan een kant een beetje opgehoopt. Is dat erg ? De cpu is wel gewoon netjes bedekt maar aan een kant was er dus een beetje een ophoping. Dacht misschien loopt het anders op mijn mobo wat volgens mij nooit goed kan zijn..ben redelijke n00b wat dit betreft..

Had al gedacht dat ik misschien beter nieuwe pasta kan kopen en het opnieuw proberen maar dacht toch even vragen (mede omdat het weer opnieuw aanbrengen van de cooler wel weer de nodige problemen zal brengen).

Anyway hij zit er op en temperatuur van mijn cpu is 35 idle - wat volgens mij netjes is. Heb nog niet getest na gamen - mijn windows hangt als ik speedfan draai.

Thnx in elk geval voor eventuele reacties..

//Ondska

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Als ik jou was zou ik eerst een stresstest draaien (geen game, gewoon een progje) en kijken wat voor temps dat geeft. Als die goed zijn en je wilt verder niet overklokken ofzo dan zou ik hem laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112307

@Wezz6400

thnx voor je reactie.. wat is een goed proggie om te stress-testen ?

Had ook zoiets van "don't try to fix if it ain't broken" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-06 17:46
ok

[ Voor 97% gewijzigd door Ghost81 op 20-07-2007 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Doe normaal. Prime95 voor singlecore en Orthos voor dual core zijn veelgebruikte programma's, meer is te vinden in de OP's van de diverse OC topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:54
innerchimp schreef op donderdag 26 april 2007 @ 17:50:
[...]

Voordat ik de Freezer 64 Pro verkoop dacht ik.. toch nog maar es dit topic checken.
Ik heb dus ook de A8N32-SLI DELUXE en bij het in elkaar zetten dacht ik dat het niet ging lukken, aangezien de RAM modules nogal dichtbij de koeler zaten. Ik heb uiteindelijk dus ook maar de standaard koeler van AMD erop gezet.
Maar is het dus zeker dat het toch past incl bv de aanbevolen Corsair reepjes? Want als het toch moet passen ga ik et nog eens een keer proberen.
Past hier ook gewoon hoor met de a8n32-sli deluxe. De fan zelf hangt wel iets boven de module het dichtst bij de koeler (is dat slot 1? dacht het wel). Levert verder geen problemen op bij dimms met een standaard hoogte. Ik moest uit m'n hoofd wel even de klem van de koeler omdraaien omdat ik anders oorlog kreeg met de mobo onderdelen. Dat is gelukkig een kwestie van 1 schroefje.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:37

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik zit met een probleempje op een dfi nf4 expert in een lianli pc2100 kast, e-atx(moederbord 180 graden gedraaid. Daardoor draait de fan van de artic freezer net de verkeerde kant op. Wat kan ik hier aan doen, zodat hij de warme lucht richting de fan achterop de kast blaast? Fan aan de andere kant gaat helaas niet wegens plaatsgebrek

[ Voor 6% gewijzigd door sander817 op 10-11-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:58
sander817 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:58:
ik zit met een probleempje op een dfi nf4 expert in een lianli pc2100 kast, e-atx(moederbord 180 graden gedraaid. Daardoor draait de fan van de artic freezer net de verkeerde kant op. Wat kan ik hier aan doen, zodat hij de warme lucht richting de fan achterop de kast blaast? Fan aan de andere kant gaat helaas niet wegens plaatsgebrek
Je kan de Koeler met 90 graden draaien. Kweste van de beugel verzetten op het zwarte plastic vlakje bovenop het koperen stukje waar de heatpipes in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:22
sander817 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:58:
Je kunt die freezer gewoon 180 graden draaien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-07 08:26
Ik ga deze nog even kicken :)

Past deze koeler op een:

Gigabyte GA-MA770-DS3
Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.eu/FileList/Image/motherboard_productimage_ga-ma770-ds3_big.jpg

Krijg dat helaas niet uitgevonden, en gezien het een behoorlijk forse koeler is :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07 21:02
Strider schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:42:
Ik ga deze nog even kicken :)

Past deze koeler op een:

Gigabyte GA-MA770-DS3
[afbeelding]

Krijg dat helaas niet uitgevonden, en gezien het een behoorlijk forse koeler is :)
Zo groot is hij niet vergeleken met m'n scythe infinity :+ . Hij past prima op dat bord :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Oke, hoe stil hebben jullie deze koeler eigenlijk gekregen?

Ik heb nu bijvoorbeeld een swiftech mc462 met een delta fan die helemaal dicht gedraaid is, hier hoor ik eigenlijk niets van, het enigste wat ik nog hoor is het geluid van mijn Antec 400watt voeding.

Ik vroeg me af of dat met die Artic koeler ook realiseerbaar is?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Ik heb hem op 900 rpm gekregen. Lager kon niet met het moederbord (MSI K9AGM). Ik vind alles onder de 1000 rpm wel lekker stil :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
THE_FIREFOX schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:50:
Ik heb hem op 900 rpm gekregen. Lager kon niet met het moederbord (MSI K9AGM). Ik vind alles onder de 1000 rpm wel lekker stil :).
Oke, en met je Scythe infinity kun je je fan helemaal uitzetten of niet?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
de arctic hoor je niet op die RPMs

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Strider schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:35:
[...]

Oke, en met je Scythe infinity kun je je fan helemaal uitzetten of niet?
Uit zetten kan niet maar wel lekker langzaam laten draaien. Heb er Scythe s-flex fans erop zitten. Alles onder de 1000 rpm hoor je vrijwel niet (tenzij je met de oor erop gaat zitten :+ ). Zoals KappeNou zegt, Het is heerlijk stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:50
Ik had ook enorme last van geluidsproductie van mijn arctic freezer 64 pro. Ik had de cool n' quiet geinstalleerd maar dit had ook geen enkel effect.

Echter, toen ik op het mobo keek bleken die knakkers die mijn computer gebouwd hadden de 4-pins fan CPU connector in de 3-pins CHassis Fan connector hadden gestoken. De sukkels.

In ieder geval, toen ik de CPU Fan op de 4-pins CPU Fan connector aansloot was hij plotseling fluisterstil. Een wereld van verschil!
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste