Misschien een fancontroller kopen? Vanaf €5,-
Heb geen Q-fan in me Bios, Cool 'N Quit helpt ook niet, hmpf. Iemand anders nog een idee?__xeno__ schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:42:
of je zet q-fan aan zetten in je bios
[ Voor 22% gewijzigd door Aubergine op 10-06-2006 21:01 ]
Welk moederbord heb jij? Er zijn er volgens mij geen een meer zonder processor fan aansturing. Je moet de koeler dan wel op de juiste fan header aansluiten die speciaal voor de CPU is. Verder draaid een Artic cooler volgens mij maar maximaal 2200 tpm. Als je hem goed hebt aangesloten zou ik eens het bios gaan uitpluizen.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Kijk in je BIOS is bij [ PC HEALTH STATUS]. Hier is een optie die de 'fan' fullspeed laat draaien wanneer deze boven een bepaalde temperatuur komt. Misschien staat deze temperatuur bij jou te laag en blijft de fan daardoor op fullspeed draaien!Aubergine schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 20:54:
[...]
Heb geen Q-fan in me Bios, Cool 'N Quit helpt ook niet, hmpf. Iemand anders nog een idee?
(die van mij gaat pas op vol bij 38c, maar dit is cpu/kast/systeem specifiek.)
Bij mij is gisteren een "probleempje" opgetreden met mijn Pro64..
de retention module is gebroken (aan 1 kant drie nokken afgebroken) waardoor de koeler van de processor afgelazerd is. Binnen een seconde was de pc uitgeschakeld. Aangezien ik 24/7 Rosetta@home op de pc draai zal dat wel door de temperatuurbeveiliging geweest zijn (altijd 100%CPU load).
Nu maar afwachten tot een maat een reserve retention module (hij heeft zelf een zalman, dus zijn module is overbodig) langs kan brengen om te kijken of de processor het overleefd heeft...
**edit**
aanvulling:
bij mij is het een "LOTES" retention bracket, zat standaard op mijn ASUS A8N-E. Processor die er onder zat is een Opteron 146 (zonder IHS-mod)
de retention module is gebroken (aan 1 kant drie nokken afgebroken) waardoor de koeler van de processor afgelazerd is. Binnen een seconde was de pc uitgeschakeld. Aangezien ik 24/7 Rosetta@home op de pc draai zal dat wel door de temperatuurbeveiliging geweest zijn (altijd 100%CPU load).
Nu maar afwachten tot een maat een reserve retention module (hij heeft zelf een zalman, dus zijn module is overbodig) langs kan brengen om te kijken of de processor het overleefd heeft...
**edit**
aanvulling:
bij mij is het een "LOTES" retention bracket, zat standaard op mijn ASUS A8N-E. Processor die er onder zat is een Opteron 146 (zonder IHS-mod)
[ Voor 15% gewijzigd door DW-ike op 11-06-2006 16:30 ]
Why run? you'll only die tired......
Join the clubDW-ike schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:49:
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Toch slordig dat het uberhaupt gebeurd. Dan zit er toch een fout in de constructie/bevestigingsklemmen zou je haast denken.
Verwijderd
Waarschijnlijk doet je CPU het nog, het is al 2x gebeurd hier (niet op deze manier maar door te kloten met speedfanDW-ike schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:49:
**edit**
aanvulling:

Je processor zal niet zo snel beschadigen, immers moet het moederbord bij een bepaalde temperatuurs grens meteen de pc uitschakelen, 65 of 70 graden dacht ik. Bij die temp ondervindt hij nog geen enkele schade.Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:28:
[...]
Waarschijnlijk doet je CPU het nog, het is al 2x gebeurd hier (niet op deze manier maar door te kloten met speedfan) dat ik de maximum temp heb bereikt. 2e keer ruikte ik zelfs een beetje brandgeur
Maar hij werkt nog
Ik denk dat eerder je videokaart stuk zal zijn, aangezien daar die hele koeler opdondert.
[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 11-06-2006 17:39 ]
ik heb dat ding net gehaald voor 2 tientjes, en hij koelt beter dan welke koeler dan ook, en ik heb hem gewoon op z'n hoogste stand staan, en hij is superstil
wat een heersend ding
alleen ik verwacht dat die koelribben nogal snel vol zullen zitten met stof, maar dat is even afwachten
wat een heersend ding
alleen ik verwacht dat die koelribben nogal snel vol zullen zitten met stof, maar dat is even afwachten
Noumoe... ik had de pc gewoon ff aan laten staan voor het defragmenteren. Kom ik net thuis staat de CPU fan stil??? Volgens mij is hij kapot, want welke connector ik ook probeer op het moederboard, hij blijft stilstaan. Dat terwijl de oude CPU fan het wel doet op dezelfde aansluiting...
Ik kan jullie vertellen dat met dit warme weer de CPU zonder fan ongeveer 53 graden wordt met cool'nquit aan (amd 3500+ newcastle). Dit had ik liever niet geweten.... deze week maar eens terug naar de winkel en een nieuwe halen
.
De fan deed trouwens al wel vaker raar. ASUS Probe gaf soms aan dat de fan stokte... dus 1600 rpm.... dan heel kort ff 0 rpm en dan weer gewoon 1600 rpm. Ik maakte me daar nooit druk om want hij bleef wel draaien. Maar nu doet ie dus niets meer.... zucht!
Die 1600 rpm bereikte ik trouwens met een zalman fanmate2.
EDIT: Op de 1 of andere manier zaten de pinnetjes in het stekkertje niet meer goed. Na wat priegelen werkt de fan weer... vreemd...
Ik kan jullie vertellen dat met dit warme weer de CPU zonder fan ongeveer 53 graden wordt met cool'nquit aan (amd 3500+ newcastle). Dit had ik liever niet geweten.... deze week maar eens terug naar de winkel en een nieuwe halen
De fan deed trouwens al wel vaker raar. ASUS Probe gaf soms aan dat de fan stokte... dus 1600 rpm.... dan heel kort ff 0 rpm en dan weer gewoon 1600 rpm. Ik maakte me daar nooit druk om want hij bleef wel draaien. Maar nu doet ie dus niets meer.... zucht!
Die 1600 rpm bereikte ik trouwens met een zalman fanmate2.
EDIT: Op de 1 of andere manier zaten de pinnetjes in het stekkertje niet meer goed. Na wat priegelen werkt de fan weer... vreemd...
[ Voor 8% gewijzigd door Ghost81 op 14-06-2006 00:12 ]
Ik vermoed dat het niet aan het bracket ligt, aangezien het bij mij een Amco bracket was.DW-ike schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:49:
[...]
Hoeveel moeite had jij (en webfreakz.nl) met het monteren van de koeler? Ik was er destijds minimaal tien minuten mee bezig om hem uberhaupt vast te krijgen...

Hmm, op zich ben ik wel van plan een freezer pro te gaan kopen voor m'n Athl 64 3800+ X2. maar ben niet zo blij met dit soort berichten.. Een koeler die blijft zitten verdiend toch meestal de voorkeur;)
Weten jullie _zeker_ dat hij er echt goed op zat? Anders ga ik misschien toch weer 's kijken bij zalman..
edit: Het ding draait toch wel enkele uren per dag zonder dat er iemand bij is. Is dat wel enge gedachte dat de koeler eraf _kan_ vallen
Weten jullie _zeker_ dat hij er echt goed op zat? Anders ga ik misschien toch weer 's kijken bij zalman..
edit: Het ding draait toch wel enkele uren per dag zonder dat er iemand bij is. Is dat wel enge gedachte dat de koeler eraf _kan_ vallen
[ Voor 20% gewijzigd door Rigi op 13-06-2006 23:36 ]
Okay, update..DW-ike schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:49:
vervangende retention module geplaatst, pc gestart.. niets. Blauwe led achterop de tagan voeding brande wel, evenals led op mb. Gisteren pc met behulp van een coolermaster voeding gestart... komt er een steekvlam van 2 cm uit de videokaart
andere videokaart er in... hij loopt als een zonnetje. Oftewel: de tagan heeft gedetecteerd dat er kortsluiting in de 7900gt ontstond en heeft gelijk de hele pc platgegooid. Nieuwe videokaart is in bestelling.. schade van ongeveer 300€ die nergens te verhalen is. Pech. doorademen en verder gaan.
Ik dacht dat de 64Pro er "lege artis" (volgens de regelen der kunst) op de processor zat. Ik ben inderdaad wel 10 minuen aan 't priegelen geweest om hem er op te zetten (mobo was al ingebouwd). Het enige dat ik kan bedenken is dat door dat priegelen de veerboog van 1 van die nokjes is gekomen waardoor hij wel heel erg strak is komen te zitten. Ik kan geen gietfouten vinden in de retentionbracket en de breukvlakken liggen keurig op de lijn waar de koeler ook vast had moeten grijpen(niet op 't uiterste puntje).
Ik beveel deze koeler nog altijd aan iedereen aan. Ik adviseer alleen wel om hem buiten de kast op de processor te monteren zodat je goed zicht hebt en visueel kunt controleren of de veerboog/brug inderdaad nog op de 2 nokjes rust (ik heb het toen niet kunnen checken, dus weet ook niet 100% zeker dat de koeler goed heeft gezeten)
Why run? you'll only die tired......
Ben het vooral eens met je laatste alinea. Misschien een tip om ook geen standaard backplate te gebruiken? De nieuwe die ik kreeg was anders dan degene die op m'n moederbord al zat (Gigabyte GA-K8NF-9).
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
je moet alleen een bracket zoeken die 2 lipjes heeft , een aan elke kant van de bracket, dan kan je freezer monteren , je kan ook een makeshift backet construeren om alles rechtstreeks op de freezer te monteren , maar daar denk ik dat je wel wat metaalbewerking-skills nodig gaat voor hebben ...
[ Voor 12% gewijzigd door successor op 15-06-2006 20:12 ]
Out of the box? What box? There is no box.
Verwijderd
Ik heb dus een MSI K8N Neo Platinum moederbord en tijdens het bevestingen van de Arctic 64 Freezer Pro kwam ik tot de ontdekking dat de braket te klein was op de cooler te monteren.
Het bevestingsmechanisme van de cooler, dat metale plaatje is te groot en valt over de bevestigingspunten van de braket, hier iemand mischien met een oplossing daarvoor?
edit, foutje is al opgelost ... had de klem omgedraait
Het bevestingsmechanisme van de cooler, dat metale plaatje is te groot en valt over de bevestigingspunten van de braket, hier iemand mischien met een oplossing daarvoor?
edit, foutje is al opgelost ... had de klem omgedraait
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 19:42 ]
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag een Arctic Freezer 64, maar toen k em wou installeren kwam ik erachter dat er een heatsinkje van me mobo in de weg zit
Ik heb een Asrock SLI32 mobo ..
http://www.asrock.com/mb/photo/939SLI32-eSATA2(Enlarge).jpg
dat klemmetje van die cooler komt boven op dat heatsinkje hierdoor kan ik em niet goed bevestigen
Zijn dr toevallig mensen met hetzelfde mobo die dit wel voor elkaar gekregen hebben?
dat klemmetje van die cooler komt boven op dat heatsinkje hierdoor kan ik em niet goed bevestigen
Zijn dr toevallig mensen met hetzelfde mobo die dit wel voor elkaar gekregen hebben?
Verwijderd
Kan je de cooler niet omdraaien? Zodat de klem aan de andere kant zit. Dit kan bij de Freezer 64, maar de vraag is of ie dan alsnog pastVerwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 03:48:
Ik heb sinds vandaag een Arctic Freezer 64, maar toen k em wou installeren kwam ik erachter dat er een heatsinkje van me mobo in de weg zit
Verwijderd
lukt niet al geprobeerd 
ik heb wel mensen gezien met een asrock die zeiden dat ze deze cooler geinstalleerd hadde
terwijl bij alle asrock mobo's zo'n headsinkje vlak naast de cpu zit
vanavond maar weer is proberen
ik heb wel mensen gezien met een asrock die zeiden dat ze deze cooler geinstalleerd hadde
terwijl bij alle asrock mobo's zo'n headsinkje vlak naast de cpu zit
vanavond maar weer is proberen
Ik kan de fanspeed (ook) niet wijzigen. Heb speedfan & rightmark CPU geprobeerd, maar geen van mijn fans (CPU, 2 x PSU & 1 x kast) wijzigen hun toerental.
Ik heb een Asrock 939Dual-Sata2 met Sharkoon SilentStorm 370W voeding...
In de BIOS staat Cool & Quiet aan, maar daar merk ik niets van. Ding is duidelijk hoorbaar.
Ik heb een Asrock 939Dual-Sata2 met Sharkoon SilentStorm 370W voeding...
In de BIOS staat Cool & Quiet aan, maar daar merk ik niets van. Ding is duidelijk hoorbaar.
Als ik het echt allemaal van te voren wist...
Ik heb de Arctic 64 pro op een Asrock 939 moederbord zitten om m'n AMD 3800 x2 te koelen.
Het plaatje dat haaks op de bevestigings hendel zit een beetje scheef getrokken is dit normaal?
Moeten de vierkante openingetjes helemaal tegen de zijkant van de bracket zitten zoals aan de kant waar geen hendel zit?
Niet dat ik vandaag of morgen thuiskom en mijn koeler is er af gedonderd.
Het plaatje dat haaks op de bevestigings hendel zit een beetje scheef getrokken is dit normaal?
Moeten de vierkante openingetjes helemaal tegen de zijkant van de bracket zitten zoals aan de kant waar geen hendel zit?
Niet dat ik vandaag of morgen thuiskom en mijn koeler is er af gedonderd.
[ Voor 4% gewijzigd door pinojo123 op 23-06-2006 23:05 ]
Verwijderd
ik heb em toch andersom erop gekregen alleen nu blaast ie tegen de richting van me bovenste fan in ..
mja hij zit erop
mja hij zit erop
Hij is eigenlijk alleen voor de Socket 754, 939 en 940 bedoelt, en aangezien er boven en onder die koeler al wat condensatoren heel dichtbij zitten betwijfel ik het een beetje. Je zou het kunnen proberen, maar ik denk dat heel krap gaat wordenVerkerkSander schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:10:
Zal deze ook op Socket 563 kunnen ?
[afbeelding]
^^^ Dat bordje heb ik het over.
[ Voor 40% gewijzigd door Hahn op 24-06-2006 11:21 ]
The devil is in the details.
Maarja dan koop ik hem en blijkt hij neit te passenHahn schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:21:
[...]
Hij is eigenlijk alleen voor de Socket 754, 939 en 940 bedoelt, en aangezien er boven en onder die koeler al wat condensatoren heel dichtbij zitten betwijfel ik het een beetje. Je zou het kunnen proberen, maar ik denk dat heel krap gaat worden
Dus zou graag van te voren willen weten ofdat hij past. Welke zijn er nog meer goedkoop en stil? Gaat hier om een MCE die in een kast staat. Of mag ik dat hier niet vragen

Daar zou ik dan even een topicje voor starten idd. (na het nodige voorwerk..VerkerkSander schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:24:
[...]
Maarja dan koop ik hem en blijkt hij neit te passen![]()
Dus zou graag van te voren willen weten ofdat hij past. Welke zijn er nog meer goedkoop en stil? Gaat hier om een MCE die in een kast staat. Of mag ik dat hier niet vragen
[ Voor 3% gewijzigd door Rigi op 24-06-2006 23:58 ]
Had je niet alleen de beugel op de koeler zelf om kunnen draaien? Dan blaast ie wel de juiste kant op.Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 00:32:
ik heb em toch andersom erop gekregen alleen nu blaast ie tegen de richting van me bovenste fan in ..
mja hij zit erop
Lees de handleiding bij je koeler er op na!
HP Pavilion dv9645
Verwijderd
Goedendag allemaal, ik zat met een kleine vraag.
Ik heb een AMD64 3700 proc. met hierop een Arctic Freezer 64 Pro.
Mijn temp. van de CPU is idle meestal zo'n 45 a 46 graden Celsius. Dit is veel hoger dan ik had verwacht. Mijn airflow is ook niet heel slecht, heb een in- en outtake fan van 120x120mm in mijn Centurion 532 kast. Mijn moederbord (Asrock) is idle ook 40 graden en mijn Asus 7900GT TOP is idle 56 a 57 graden. Er zit tevens nieuwe koelpasta op. Naar mijn idee kunnen deze temps. veel lager. Iemand een idee of dit normaal is?
Mvg,
Ik heb een AMD64 3700 proc. met hierop een Arctic Freezer 64 Pro.
Mijn temp. van de CPU is idle meestal zo'n 45 a 46 graden Celsius. Dit is veel hoger dan ik had verwacht. Mijn airflow is ook niet heel slecht, heb een in- en outtake fan van 120x120mm in mijn Centurion 532 kast. Mijn moederbord (Asrock) is idle ook 40 graden en mijn Asus 7900GT TOP is idle 56 a 57 graden. Er zit tevens nieuwe koelpasta op. Naar mijn idee kunnen deze temps. veel lager. Iemand een idee of dit normaal is?
Mvg,
Je VGA is ok. Laat je je Artic wel genoeg RPM draaien?
Verwijderd
Hij draait nu op 2400RPM, ik heb geen idee waar hij maximaal op kan draaien. Moet ik daarvoor de RPM hoger zetten in de BIOS, of is er ook een programma waarmee ik dit kan doen?Aubergine schreef op zondag 02 juli 2006 @ 18:36:
Je VGA is ok. Laat je je Artic wel genoeg RPM draaien?
2400RPM.
Hoe doe je dat?
De Arctic Freezer 64 Pro draait standaard op 2200RPM
Ik heb een amd athlon 3400+ , op het oude socket 754. Hier heb ik in januari een artic freezer op gezet om men temperaturen een beetje naar beneden te krijgen.
Ik draa R@H , dus men cpu is wel constant honderd percent belast , maar dan nog lijkt me een temperatuur van 60-65 graden niet gezond
. Ik kan niets mis gedaan hebben met coolpasta ofzo , want die zat er al op. Mijn harde schijven zijn ook wel aan de warme kant , maar dat komt omdat ik alleen nog maar een outtake fan (en voeding fan) heb. Binnenkort komt er ook een intake fan in
.
Dit is niet alleen door het warme weer , als het kouder is , is mijn cpu ook nog steeds een graad of 58-62.
Wie kan mij verklaren waarom mijn CPU zo warm wordt ?
screenshotje :
Ik draa R@H , dus men cpu is wel constant honderd percent belast , maar dan nog lijkt me een temperatuur van 60-65 graden niet gezond
Dit is niet alleen door het warme weer , als het kouder is , is mijn cpu ook nog steeds een graad of 58-62.
screenshotje :

[ Voor 7% gewijzigd door DeadLock op 30-07-2006 15:19 ]
Probeer RPM van de ARCTIC op 2200 te zetten. Spuit je CPU koellichaam (heatsink) met perslucht schoon!evert_ schreef op zondag 30 juli 2006 @ 15:18:
Ik heb een amd athlon 3400+ , op het oude socket 754. Hier heb ik in januari een artic freezer op gezet om men temperaturen een beetje naar beneden te krijgen.
...................................................
Daarnaast inderdaad een intake en outtake fan, waardoor je een stabiele flow hebt!
Speedfan detecteerd geen enkele fan , dus ik zie geen enkele manier om de fan van men Artic freezer sneller te laten draaien ... (in mijn bios staat ook niets
). Is er nog een andere manier om dit te bereiken ? En maakt de Freezer op 2k toeren niet veel lawaai ?
Het geluid valt verschrikkelijk mee op 2200 RPM.
Is je fan wel aangesloten op de cpu aansluiting van het MOBO? Je voltage moet wel max zijn (12V) om het maximale vermogen te krijgen.
Is je fan wel aangesloten op de cpu aansluiting van het MOBO? Je voltage moet wel max zijn (12V) om het maximale vermogen te krijgen.
Ik heb de aansluiting gewoon op het moederbord gestoken waar de vorige boxed cpu koeler ook instak en er stond iets van 'cpu fan' ofzo bij , dus dat zit wel goed.
Hoe laat ik de fan dan harder draaien ?
Je hebt een probleem.evert_ schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:38:
Ik heb de aansluiting gewoon op het moederbord gestoken waar de vorige boxed cpu koeler ook instak en er stond iets van 'cpu fan' ofzo bij , dus dat zit wel goed.
Je toerental is vastgezet of door het BIOS of door een ander programma!
Dit draait hij momenteel Idle op een AMD 64 3000+ @ 2800 mhz op 1.55v.
Maximaal stressed haalt ie 35 graden, toch erg netjes dacht ik.
Ik heb trouwens wel, ipv de standaard "coolpad" die op de koeler zit, nano blue pasta tussen de cpu en koeler gesmeerd.
Maar ik heb nog nooit zo'n goed resultaat gezien als je naar de prijs/kwaliteit kijkt!
Ik ga met T!no mee, indrukwekkend!
Check dit maar eens, leuk voor een koeler van nog geen €20!
Is er toevallig al iets bekend over de opvolger van de Freezer 64 Pro?
Check dit maar eens, leuk voor een koeler van nog geen €20!
Is er toevallig al iets bekend over de opvolger van de Freezer 64 Pro?
Ik werd zojuist opgeschrikt door een klap uit mijn PC kast. Gelijk kast open gemaakt en zie ik dat de Arctic Freezer 64 pro is losgeschoten. Zoals al eerder in dit topic is gemeld zijn bij mij ook precies dezelfde 2 plastic pinnen van de retention bracket gebroken
Gelukkig is de CPU koeler niet omlaag gevallen, omdat die bleef liggen op de powerkabel van het moederbord (Epox EP-9NPA+ Ultra).
Mijn PC draaide al enkele maanden perfect en is ook nooit verplaatst. Verder zat de CPU cooler correct bevestigd.
Edit: Net 1 van de 2 afgebroken plastic pinnen geinspecteerd en zo te zien heeft er een luchtbelletje ingezeten. Dit heeft dus waarschijnlijk de constructie van de bracket geen goed gedaan. Het is trouwens een AMCO bracket, de prutsers
Gelukkig is de CPU koeler niet omlaag gevallen, omdat die bleef liggen op de powerkabel van het moederbord (Epox EP-9NPA+ Ultra).
Mijn PC draaide al enkele maanden perfect en is ook nooit verplaatst. Verder zat de CPU cooler correct bevestigd.
Edit: Net 1 van de 2 afgebroken plastic pinnen geinspecteerd en zo te zien heeft er een luchtbelletje ingezeten. Dit heeft dus waarschijnlijk de constructie van de bracket geen goed gedaan. Het is trouwens een AMCO bracket, de prutsers
[ Voor 18% gewijzigd door Unicron op 08-08-2006 14:33 ]
Verwijderd
als ik het goed begrijp heb je de koelpasta laten zitten? in regel moet je die gewoon vervangen, zal altijd beter resultaat geven.evert_ schreef op zondag 30 juli 2006 @ 15:18:
Ik draa R@H , dus men cpu is wel constant honderd percent belast , maar dan nog lijkt me een temperatuur van 60-65 graden niet gezond. Ik kan niets mis gedaan hebben met coolpasta ofzo , want die zat er al op. Mijn harde schijven zijn ook wel aan de warme kant , maar dat komt omdat ik alleen nog maar een outtake fan (en voeding fan) heb. Binnenkort komt er ook een intake fan in
.
screenshotje :
[afbeelding]
(bij die vervelende plakdingen; gewoon even verwarmen met een haardroger doet wonderen)
Verwijderd
wow hier schrik ik dus wel van ..Unicron schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:28:
Ik werd zojuist opgeschrikt door een klap uit mijn PC kast. Gelijk kast open gemaakt en zie ik dat de Arctic Freezer 64 pro is losgeschoten. Zoals al eerder in dit topic is gemeld zijn bij mij ook precies dezelfde 2 plastic pinnen van de retention bracket gebroken![]()
ga me kast maar op ze kant leggen denk ik,
want als me cooler afbreekt en deze molt me gfx worden we chagarijnig

Ik schrijf het toch voornamelijk toe aan de bracket welke mij niet inorde leek door de luchtbel. Het probleem ligt naar mijn mening dus niet bij de Arctic Freezer zelf.Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:08:
[...]
wow hier schrik ik dus wel van ..
ga me kast maar op ze kant leggen denk ik,
want als me cooler afbreekt en deze molt me gfx worden we chagarijnig
Ik heb trouwens met Epox gebeld en ik hoop morgen een nieuwe bracket in de bus te hebben.
Verwijderd
bedoel je met bracket het zwarte klemmetje wat je op en neer doet om het vast en los te maken?
ik heb me cooler is goed bekeken (zit er nu toch niet op want heb geen cpu atm)
en de ijzeren klem die zeg maar vast zit aan je cpu socket ziet er vrij stevig uit. Alleen daar staat dan wel weer tegen over dat er een GROOT blok op zit wat mij toch niet zou verbazen als et te zwaar is. Ik durf gewoon niet het risico te nemen dat mijn 7950 kadoek is op een mooie zomer dag als ik thuis kom
en de ijzeren klem die zeg maar vast zit aan je cpu socket ziet er vrij stevig uit. Alleen daar staat dan wel weer tegen over dat er een GROOT blok op zit wat mij toch niet zou verbazen als et te zwaar is. Ik durf gewoon niet het risico te nemen dat mijn 7950 kadoek is op een mooie zomer dag als ik thuis kom
Verwijderd
Je kan altijd nog de cooler met een tie-wrap aan je voeding vastmaken voor de zekerheid, dan kan die iig niet ver naar beneden vallenVerwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 16:40:
bedoel je met bracket het zwarte klemmetje wat je op en neer doet om het vast en los te maken?
Nee, met de bracket bedoel ik het plastic frame wat op je moederbord zit geschroefd. Aan dit bracket zitten een aantal plastic pinnen waaraan de CPU koeler zich vastklemt.Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 16:40:
past ie nu op AM2 of niet? Op de arctic site staat van wel, maar in de pricewatch van niet..?
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
Ik zou eerder de fabrikant geloven dan een waarschijnlijk niet up-to-date pricewatchBurning_Tyre schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 06:03:
past ie nu op AM2 of niet? Op de arctic site staat van wel, maar in de pricewatch van niet..?
is er veel verschil in temp als de cooler rechtop staat of als hem gewoon gemonteerd is in een case?
AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V
Verwijderd
oke, dus het ligt helemaal niet aan de cooler, maar aan je moederbord in dit geval?Unicron schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:28:
[...]
Nee, met de bracket bedoel ik het plastic frame wat op je moederbord zit geschroefd. Aan dit bracket zitten een aantal plastic pinnen waaraan de CPU koeler zich vastklemt.
ExactVerwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 01:54:
[...]
oke, dus het ligt helemaal niet aan de cooler, maar aan je moederbord in dit geval?
Mij is het gelukt om hem te plaatsen op een MSI K9N NEO-F.Burning_Tyre schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 06:03:
Verwijderd
Op mijn Asus M2N-E past en werkt die prima.Burning_Tyre schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 06:03:
Dan zal het op een GigaByte GA-M57SLI-S4 ook wel passen...
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
Zojuist deze cooler ook geinstalleerd , wat een groot ding man. Ik moet de koker van de case zijkant eraf halen anders gaat het zooitje niet eens meer dicht
. Ik heb nu een A8N32-sli deluxe mobo en daarop is alles "fanless" maar door deze nieuwe cooler ben ik bang dat ik toch het bijgeleverde mosfet coolertje moet installeren. Iemand hier ervaring mee ?
De onderste koelvinnen van de artic freezer zijn gebogen, zodat de mosfets ook een beetje worden gekoeld.Gem schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:14:
Zojuist deze cooler ook geinstalleerd , wat een groot ding man. Ik moet de koker van de case zijkant eraf halen anders gaat het zooitje niet eens meer dicht. Ik heb nu een A8N32-sli deluxe mobo en daarop is alles "fanless" maar door deze nieuwe cooler ben ik bang dat ik toch het bijgeleverde mosfet coolertje moet installeren. Iemand hier ervaring mee ?
Verwijderd
Hoi, ik heb ook een arctic freezer pro, maar hij is zeer luidruchtig en draait op volle toeren, terwijl hij idle maar 30 c is. Nu heb ik een vraagje, is de arctic freezer 64 pro temperatuurgestuurd? Want als ik cool n quiet gebruik draait hij nog steeds op volle toeren. Hij blijft altijd hangen rond de 2600 rpm, terwijl op sommige sites staat dat hij maximum 2220 kan. Moet ik een fan controller gebruiken of is er toch iets mis met mijn freezer
Verwijderd
Heb gisteren ook een Freezer 64 Pro gekocht, maar ben er niet echt over te spreken... Alleereerst krijg ik hem niet eens goed op mijn processor aangesloten, omdat er een koelblok op mijn moederbord in de weg zit (zie foto bij de gele pijl).
Ik krijg hem op zich wel op de cpu, maar kan het zwarte hendeltje niet goed naar beneden doen, waardoor hij dus nooit 100% goed vast zal zitten..
Toch zat hij niet echt los, dus ik dacht: even testen hoe het klinkt.. maar wat een geluid.. hij ruiste een stuk meer als mijn 'oude' Speeze EE792B12 koelertje die ik er in eerste instantie bij had gekocht.. (een aantal weken geleden)..
Heeft iemand nog meer ervaring met deze koeler en dit moederbord?? of heb ik idd een domme miskoop gedaan?? en hoe zit het met de mensen die zeggen dat ze de hele koeler niet horen, terwijl ik wel degelijk een vrij hard geruis hoor??
Hier nog even de specs van mijn systeem: Het moederbord is een ASUS A8V-VM .(K8M890 mATX)., cpu een AMD Athlon 64 3700+ (met een Speeze EE792B12 koelertje) en dit alles in een Antec Sonata II kast.
Ik krijg hem op zich wel op de cpu, maar kan het zwarte hendeltje niet goed naar beneden doen, waardoor hij dus nooit 100% goed vast zal zitten..
Toch zat hij niet echt los, dus ik dacht: even testen hoe het klinkt.. maar wat een geluid.. hij ruiste een stuk meer als mijn 'oude' Speeze EE792B12 koelertje die ik er in eerste instantie bij had gekocht.. (een aantal weken geleden)..
Heeft iemand nog meer ervaring met deze koeler en dit moederbord?? of heb ik idd een domme miskoop gedaan?? en hoe zit het met de mensen die zeggen dat ze de hele koeler niet horen, terwijl ik wel degelijk een vrij hard geruis hoor??
Hier nog even de specs van mijn systeem: Het moederbord is een ASUS A8V-VM .(K8M890 mATX)., cpu een AMD Athlon 64 3700+ (met een Speeze EE792B12 koelertje) en dit alles in een Antec Sonata II kast.
wat is nou het grote verschil tussen de Freezer 4 en de freezer 64 pro? ik hoor iig nouwelijks wat van de freezer 4 die ik heb...
Verwijderd
Ik had een soort gelijk probleem met mijn oude ASRock mobo .. je de cooler omdraaien en als je fan dan de verkeerde richting op blaast, dan moet je het klemmetje los schroeven en omdraaien, had ik ook gedaan. Overigens geluid weet ik niet.. ik heb mijn cpu cooler gelijk op me voeding aangesloten.. dus ik neem aan dat ie altijd op volle toeren draait .. maar erg veel lawaai maakt ie niet.Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:15:
Heb gisteren ook een Freezer 64 Pro gekocht, maar ben er niet echt over te spreken... Alleereerst krijg ik hem niet eens goed op mijn processor aangesloten, omdat er een koelblok op mijn moederbord in de weg zit (zie foto bij de gele pijl).
die hebben een voeding, casefan, mobochipcooling die nog meer herrie maakt?Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:15:
cool&quiet mobo waar het quiet deel ook van werkt
van 2400 toeren terug gebracht naar >2000,
andere fan er voor zetten
http://www.adf-hq.nl
Verwijderd
vraagje ..
als de fan van deze cooler naar de voorkant van je kast staat gericht ... blaast deze dan ook naar voorkant? of blaast hij dan naar achter?
Ik lees nu op GoT dat bij de zalman hij dus naar achter blaast .. is dit hier ook zo?
als de fan van deze cooler naar de voorkant van je kast staat gericht ... blaast deze dan ook naar voorkant? of blaast hij dan naar achter?
Ik lees nu op GoT dat bij de zalman hij dus naar achter blaast .. is dit hier ook zo?
Verwijderd
Hij blaast langs de koelribben dus als die fan aan de voorkant zit komt de hete lucht er ook achter weer uitVerwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:56:
vraagje ..
Verwijderd
thank you .. nog maar is proberen dat ding dan 
**edit**
WOOW
nieuwe coolpasta erop ... fan omgedraaid .. 5 graden koeler idle
en ongeveer 10 graden stressed !!!
WETHEFECK!!
had bijna een andere cooler gekocht .. maar ik verkloote gewoon me airflow aangezien er een 80mm fan precies op me cpu cooler gericht staat en deze 2 dus tegen elkaar aan het blazen waren ..
**edit**
WOOW
nieuwe coolpasta erop ... fan omgedraaid .. 5 graden koeler idle
en ongeveer 10 graden stressed !!!
WETHEFECK!!
had bijna een andere cooler gekocht .. maar ik verkloote gewoon me airflow aangezien er een 80mm fan precies op me cpu cooler gericht staat en deze 2 dus tegen elkaar aan het blazen waren ..
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 18:19 ]
ik heb hem gister op mijn gloednieuwe asus m2n-e moederbord gezet, paste op zich gewoon erop (beetje aanduwen, maar dat leek me vrij normaal), wat denk je, 5 minuten later lazert hij eraf en breek daarmee het pinnetje waar mee hij op het moederbord zit af... kan dus zelfs mn boxed cooler dr niet opzetten en zal moeten wachten op en nieuw bracket 
iemand enig idee waar ik snel zon ding kan vinden, en dan eentje met 6 bevestigings punten ipv de 2 die er standaard op zitten?
iemand enig idee waar ik snel zon ding kan vinden, en dan eentje met 6 bevestigings punten ipv de 2 die er standaard op zitten?
Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl
Zo te zien gaat de AF64pro nooit goed vastzitten als je de originele bracket hebt laten zitten op het MOBO.

[ Voor 61% gewijzigd door Dazsur op 01-09-2006 14:18 ]
Verwijderd
ik heb juist een nieuwe cooler gekocht, omdat ik deze zaak dus niet vertrouwde na alle berichten en het schijnt nog steeds te gebeuren dus.
en waar zou ik zon bracket kunnen kopen dan?
volgens de site van arctic cooling zou het gewoon op am2 socket moeten passen (officiele specs)
volgens de site van arctic cooling zou het gewoon op am2 socket moeten passen (officiele specs)
[ Voor 52% gewijzigd door Biglines op 01-09-2006 19:45 ]
Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl
Hier hetzelfde probleem bij een M2N-SLI Deluxe. Het bord lag nog op zn rug en toch weet dat ding mijn bracket aan één kant af te breken. Ik had toch al problemen met dat bord, dus gaat hij maar RMA...
Edit: RMA aangevraagd. Als hij weer terug komt ben ik toch huiverig om de Freezer er weer op te zetten. Misschien maar even de boxed koeler erop.......
Edit: RMA aangevraagd. Als hij weer terug komt ben ik toch huiverig om de Freezer er weer op te zetten. Misschien maar even de boxed koeler erop.......
[ Voor 27% gewijzigd door PowerUp op 11-09-2006 17:12 . Reden: toevoeging ]
De Freezer gaat de kast in als ik de nieuwe 9700 van Zalman eind van de maand zal kopen! Ben benieuwd!
[ Voor 27% gewijzigd door Dazsur op 10-10-2006 16:57 ]
dus als ik het goed begrijp breekt ie soms af omdat ie topzwaar is.
Je kan dan toch een ijzerdraadje langs de bovenkant laten lopen dat ie daar een beetje op steunt.
Je kan dan toch een ijzerdraadje langs de bovenkant laten lopen dat ie daar een beetje op steunt.
doei
Verwijderd
Je kan ook gewoon een andere koeler kopen 
kost misschien wat meer, maar dan ben je tenminste zeker van de zaak
kost misschien wat meer, maar dan ben je tenminste zeker van de zaak
ACK! Hij blaast natuuuuurlijk coole lucht langs de koelribben.. stom stom stom. Mijn hele airflow is er nu op gericht dat hij lucht van de cooler "weg" blaast, naar voren toe.
Dus ik heb een 120mm boven de AFP7 staan die naar beneden blaast, en aan de ventilatorkant van de AFP7 blaast nog een 120mm ventilator lucht van de koeler af....
..........000.........
..........|||||||.........
--0.......AA---......
--0.......AA---......
--0....................
0 = 120mm fan
A = AFP7
|| en -- zijn de richtingen waar de lucht naartoe blaast. En ik dacht dat de luchtstroom van de AFP7 de andere kant op ging.. nu klopt er niks meer van..
Dus ik heb een 120mm boven de AFP7 staan die naar beneden blaast, en aan de ventilatorkant van de AFP7 blaast nog een 120mm ventilator lucht van de koeler af....
..........000.........
..........|||||||.........
--0.......AA---......
--0.......AA---......
--0....................
0 = 120mm fan
A = AFP7
|| en -- zijn de richtingen waar de lucht naartoe blaast. En ik dacht dat de luchtstroom van de AFP7 de andere kant op ging.. nu klopt er niks meer van..
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
het is een oude thread ik weet het , maar om hier nou weer een compleet nieuwe te gaan openen.
ik heb een freezer 64 pro gekocht. en wil deze installeren op een DFI lanparty NF 4 Ultra - D. dit past prima. alleen het probleem is dat de CPU koeler stroomaansluiting op het mobo maar 3 pins is. en het connectortje van de freezer is 4 pins. en als ik hem op die 3 pins zet draait hij niet als ik de pc aanzet. kan iemand uitkomst bieden?
ik heb een freezer 64 pro gekocht. en wil deze installeren op een DFI lanparty NF 4 Ultra - D. dit past prima. alleen het probleem is dat de CPU koeler stroomaansluiting op het mobo maar 3 pins is. en het connectortje van de freezer is 4 pins. en als ik hem op die 3 pins zet draait hij niet als ik de pc aanzet. kan iemand uitkomst bieden?
Kan niet. Het is een 3pins met een extra kabeltje van 3 naar 4 pins (molex).
Kijk goed. Misschien een fotootje?
Kijk goed. Misschien een fotootje?
Op de Ultra-D krijg je mogelijk ook problemen met de memory slots doordat deze erg dicht op de CPU zitten. Een beetje "dik" geheugen met heatspreaders past niet ism de Freezer 64 Pro of je moet hem willen modden.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik heb een AMD Box Cooler op een Asus bord, het bord heeft een aansluiting van 4 pinnetjes en het stekkertje van de koeler heeft 3 pinnen, de laatste wordt niet gebruikt en heeft daar ook het "inhammetje" apart voor op het stekkertje zitten, misschien dat ie bij jou gewoon wel werkt als je hem er over de 3 pinnen heenzet?Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:20:
het is een oude thread ik weet het , maar om hier nou weer een compleet nieuwe te gaan openen.
Het feit dat je freezer een 4 pins aansluiting heeft wil zeggen dat die PWM ondersteunt. (iets nieuws waarbij de snelheid van de fan aangestuurd word aan de hand van stroompulsen) Ik geloof dat artic dit sinds september 2006 op zijn cpu koelers toepast (Althans AMD, aangezien dit voor Intel al langer het geval is).
Ik meende dat dit compatibel was met een 3-pins aansluiting. Daarvoor is trouwens die uitsparing op het moederbord met 4pins cpu aansluiting voorzien zoals vermeld wordt in een van bovenstaande reacties. Althans voor een 3pins fan op een 4 pins mobo fan aansluiting. uw post suggereerd dat dit niet mogelijk zou zijn, maar meer weet ik er ook niet over.
Volgens de site van arctic moet dit wel mogelijk zijn. Zie bij de faq van de freezer
http://www.arctic-cooling...2.php?idx=80&data=6&disc=
Mischien dat je fan DOA is of moet je in je bios de automatische fan sturing uitzetten zodat de fan continu 12v krijgt.
Ik meende dat dit compatibel was met een 3-pins aansluiting. Daarvoor is trouwens die uitsparing op het moederbord met 4pins cpu aansluiting voorzien zoals vermeld wordt in een van bovenstaande reacties. Althans voor een 3pins fan op een 4 pins mobo fan aansluiting. uw post suggereerd dat dit niet mogelijk zou zijn, maar meer weet ik er ook niet over.
Volgens de site van arctic moet dit wel mogelijk zijn. Zie bij de faq van de freezer
http://www.arctic-cooling...2.php?idx=80&data=6&disc=
Mischien dat je fan DOA is of moet je in je bios de automatische fan sturing uitzetten zodat de fan continu 12v krijgt.
[ Voor 15% gewijzigd door wols op 30-01-2007 22:46 ]
Verwijderd
Ok bedankt :)!
ik heb nog even gekeken. helaas zit er bij mijn CPU fan aansluiting net een condensatortje naast. dus durf hier niet het risico aan om deze licht naar links te "buigen" om vervolgens het connectortje aan te sluiten. ik heb nog wel een Fan 2 aansluiting. maar ik kan in de bios niet instellen dat hij constant stroom moet geven, alleen dat hij moet gaan draaien boven een bepaalde temp.
weet iemand of/hoe ik hem ook gewoon kan aansluiten op het moederbord. ( fan 2 aansluiting?)
of dat er misschien een verloopstukje bestaat om hem aan te sluiten op een 4 pins connector van de voeding?
ik heb nog even gekeken. helaas zit er bij mijn CPU fan aansluiting net een condensatortje naast. dus durf hier niet het risico aan om deze licht naar links te "buigen" om vervolgens het connectortje aan te sluiten. ik heb nog wel een Fan 2 aansluiting. maar ik kan in de bios niet instellen dat hij constant stroom moet geven, alleen dat hij moet gaan draaien boven een bepaalde temp.
weet iemand of/hoe ik hem ook gewoon kan aansluiten op het moederbord. ( fan 2 aansluiting?)
of dat er misschien een verloopstukje bestaat om hem aan te sluiten op een 4 pins connector van de voeding?
er bestaan wel verlengstukjes voor 3 pins aansluitingen. Zo kan je het probleem van je condensatortje omzeilen. En dan denk ik zou het moeten lukken.Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:25:
Ok bedankt :)!
Verwijderd
zou je misschien weten waar ik deze kan vinden? heb bij de plaatselijke computerboeren gekeken maar die hebben niets.
EDIT:
kan ik hem niet zo modden?: Ik wil dan dat 4 e "loze" vrouwelijke pinnetje erafzagen ( kan dit zonder kortsluiting E.D.?) zodat het gewoon weer een 3 pins connectortje is. dit zou dan wel passen omdat ik dan net naast dat condensatortje uitkom.
EDIT:
kan ik hem niet zo modden?: Ik wil dan dat 4 e "loze" vrouwelijke pinnetje erafzagen ( kan dit zonder kortsluiting E.D.?) zodat het gewoon weer een 3 pins connectortje is. dit zou dan wel passen omdat ik dan net naast dat condensatortje uitkom.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 14:04 ]
Dat gaat dan ten koste van je garantie. Als je in de nabije toekomst voor een nieuw mobo zou gaan kijken met een AM2 socket (aangezien die hiervoor ook gebruikt kunnen worden) dan kan je je freezer gewoon overzetten.Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:53:
zou je misschien weten waar ik deze kan vinden? heb bij de plaatselijke computerboeren gekeken maar die hebben niets.
EDIT:
Wat kan je nog doen
- je hebt ook van die molex stekkers met een 3 pins fan aansluiting. Dan zal je allicht wel een andere casefan op je cpu fan aansluiting moeten zetten, om te voorkomen dat je pc uitschakeld.
- Sluit de cpu fan aan op een ander fan socket (zonder condensator in de beurt) en een case fan op je cpu fan aansluiting
- neem een oudere fan en gebruik het aansluitvoetje voor je cpu fan. De uiteindes van de kabeltjes zijn met weerhaakjes bevestigd. Een naaltje erin en je krijgt ze los. Opletten dat je ze wel in de juiste volgorder er terug insteekt en dat die haakjes zeer breekbaar zijn. Het 4 kabeltje rol je dan open plak je met een beetje twal ergens aan vast zodat het niet in de weg zit.
Dat van die 3pins verlengstukjes heb ik zelf gevonden bij de lokale pc winkel. Koste maar iets van 1,5 euro of zo.
pricewatch: 3-pin verlengkabel 60 cm.
Verwijderd
bedankt voor de tips
zal er is naar kijken.
maar wat ik zei. de mogelijkheid om dat stukje eraf te zagen is er ook een?. het is dan niet zo dat mijn hele fan niet meer werkt ofzo? dan ben ik alleen de garantie kwijt.
EDIT: ik heb mijn freezer pro al is op een andere fan socket gedaan. en toen draaide hij ook niet .... zou hij dan toch DOA zijn?
maar wat ik zei. de mogelijkheid om dat stukje eraf te zagen is er ook een?. het is dan niet zo dat mijn hele fan niet meer werkt ofzo? dan ben ik alleen de garantie kwijt.
EDIT: ik heb mijn freezer pro al is op een andere fan socket gedaan. en toen draaide hij ook niet .... zou hij dan toch DOA zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 15:30 ]
Als het inderdaad de rode, de zwart en de gele zijn die aangesloten zijn (dus niet het blauwe kabeltje = 4de kabeltje voor pwm) dan zou dat wel een heel goed kunnen zijn. Normaal heb je op die aansluiting een uitsparing voorzien zodat het enkel in de juiste richting en de juiste kabeltjes kunnen aangesloten worden.Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:33:
bedankt voor de tipszal er is naar kijken.
Zou toch een terug gaan naar de pc handelaar en het daar even laten testen.
Verwijderd
ja maar het probleem is als ik terug ga naar mijn computerboer ( alternate) en hij blijkt niet defect te zijn , kost mij dat 13.50 .... vindk beetje duur .. is bijna meer dan de koeler
Verwijderd
Ik heb laatst 1GB Kingston HyperX teruggebracht omdat ik liever een dual channel setje wilde.. Ik kreeg gewoon het volledige aankoopbedrag terug..
(Ik heb dat A4tje ook aan de muur zien hangen)
ik heb ook laatst een arctic freezer 64 pro gekocht, alleen hier zit een 3pin aansluiting aan. is dit dus een oude revisie ofzo? want ik heb een AM2 socket en het zou toch wel handig zijn om dan 4pins te hebben.

Verwijderd
ja maar het probleem is , jij ruile je geheugen om voor een ander setje. er was verder niks mis meeVerwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:02:
Ik heb laatst 1GB Kingston HyperX teruggebracht omdat ik liever een dual channel setje wilde.. Ik kreeg gewoon het volledige aankoopbedrag terug..(Ik heb dat A4tje ook aan de muur zien hangen)
Het staat al een paar keer vermeld dat deze koeler compatible is met socket AM2, maar werkt dat dan met een bijgeleverde bracket of past ie gewoon op de bracket die op het moederbord zit?
De pro word niet meer geleverd met bijhorende bracket. De non pro had er wel een bijgeleverd, maar die was dezelfde als die op het mobo zat.Palomar schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:29:
Het staat al een paar keer vermeld dat deze koeler compatible is met socket AM2, maar werkt dat dan met een bijgeleverde bracket of past ie gewoon op de bracket die op het moederbord zit?
Dus het werkt gewoon met die op het mobo zit.
heb er ook 1 besteld
kan ik die gewoon op mn orginele bracket plaatsen ?? ( heb een socket 939)
kan ik die gewoon op mn orginele bracket plaatsen ?? ( heb een socket 939)
ja, dat is geen probleem
Simplicity is de bom...
Ik heb laatst een Artic Freezer 64 pro gehaald. Het was wel een gepriegel om 'm te monteren, maar uiteindelijk zat die wel goed.
Hij is erg stil, veel stiller dan de Spire Kerstelking II die ik standaard meekreeg bij de processor.
De Artic Freezer 64 pro zou minimaal op 900 rpm moeten draaien, maar bij mij draait die op +/- 377 rpm.
Hij is erg stil, veel stiller dan de Spire Kerstelking II die ik standaard meekreeg bij de processor.
De Artic Freezer 64 pro zou minimaal op 900 rpm moeten draaien, maar bij mij draait die op +/- 377 rpm.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Waarschijnlijk omdat je iets van Q-Fan of een soortgelijk iets in je BIOS aan hebt staan
.
Verwijderd
Ik heb sinds dit weekend een amd x2 4200 socket 939 toledo processor binnen gekregen. Bij het vervangen van de proc zag ik dat de koelpasta niet meer bruikbaar was. Omdat ik graag wat wil overclocken heb ik de artic freeze 64 gehaalt met nieuwe koelpasta van artic. Op dit moment heb ik enorme ruzie met de artic. Idle is de temp 40 a 45 graden op 2200 rpm, dit lijkt me erg veel voor deze koeler. Ik moet ook zeggen dat het bevestigen van deze koeler erg moeizaam gaat icm de asus a8v.
nu ik dit verhaal type lees ik de site van de artic en zie ik dat de fan lucht aanzuigt en door de koelblokken blaast, logisch slssss. Maar nu komt het, tegenover de fan zit mijn case fan die ook lucht aanzuigt, dus ik denk dat dat het probleem is. twee fans die lucht van elkaar wegzuigen, dat schiet niet op natuurlijk. Iemand eventueel tips hoe ik de airflow het beste kan maken met deze gegevens? Want zoals hij nu bevestigd is, blaast hij de warme lucht de case in ipv er uit.
nu ik dit verhaal type lees ik de site van de artic en zie ik dat de fan lucht aanzuigt en door de koelblokken blaast, logisch slssss. Maar nu komt het, tegenover de fan zit mijn case fan die ook lucht aanzuigt, dus ik denk dat dat het probleem is. twee fans die lucht van elkaar wegzuigen, dat schiet niet op natuurlijk. Iemand eventueel tips hoe ik de airflow het beste kan maken met deze gegevens? Want zoals hij nu bevestigd is, blaast hij de warme lucht de case in ipv er uit.
Wellicht zou je de case fan lucht vanaf buiten je case naar binnen kunnen laten zuigen zodat je cpu fan deze oppakt en tegen je cpu chip blaast. Ik heb precies hetzelfde namelijk ook met zelfde hardware. Bij mij is cpu idle rond de 25-30 graden.Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:40:
Ik heb sinds dit weekend een amd x2 4200 socket 939 toledo processor binnen gekregen. Bij het vervangen van de proc zag ik dat de koelpasta niet meer bruikbaar was. Omdat ik graag wat wil overclocken heb ik de artic freeze 64 gehaalt met nieuwe koelpasta van artic. Op dit moment heb ik enorme ruzie met de artic. Idle is de temp 40 a 45 graden op 2200 rpm, dit lijkt me erg veel voor deze koeler. Ik moet ook zeggen dat het bevestigen van deze koeler erg moeizaam gaat icm de asus a8v.
Eventueel kan je dan met een andere casefan hete lucht uit de case blazen maar dat ligt er uiteraard aan hoe je airflow loopt.
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Je caseflow moet van voren naar achteren gaan!
Een casefan voorin zuigt lucht naar binnen.
De CPU (Arctic) fan blaast naar achteren door de koeler heen.
Een casefan achterin zuigt alles naar buiten!
Een casefan voorin zuigt lucht naar binnen.
De CPU (Arctic) fan blaast naar achteren door de koeler heen.
Een casefan achterin zuigt alles naar buiten!
Verwijderd
mijn kast betreft een antec lifestyle sonata llmaxtz0r schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:48:
[...]
Wellicht zou je de case fan lucht vanaf buiten je case naar binnen kunnen laten zuigen zodat je cpu fan deze oppakt en tegen je cpu chip blaast. Ik heb precies hetzelfde namelijk ook met zelfde hardware. Bij mij is cpu idle rond de 25-30 graden.
Eventueel kan je dan met een andere casefan hete lucht uit de case blazen maar dat ligt er uiteraard aan hoe je airflow loopt.

hier zit aan de achterkant een 120 mm fan in die de lucht uit de kast zuigt, voor de rest zit er geen case fan in. Ik denk ook nietd at ik daar plek voor heb aangezien de harde schijven aan de voorkant zitten
ik heb de arctic freeze blijkbaar verkeerd om er op gezet waardoor de fans tegenover elkaar lucht staan weg te zuigen, dus dat verklaart denk ik wel de hoe temps

ik zal vanavond de koeler er opnieuw opzetten en kijken wat mijn temps dan zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 12:11 ]