Ik had de backpanel de eerste keer er ook naast gelegt, paste nooit niet meer terug in de kast. Toen maar kast platgelegt en opnieuw geprobeerd. Daarom wil ik hem er ook nog maar 1 keer even vanaf halen en daarna weer monteren.HyperTrophy schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:43:
Wat ik trouwens wel respect vind, is dat je die arctic freezer pro, op het moederbord gemonteerd hebt, terwijl deze dus nog IN de kast zat. wat in mijn inzien best tricky lijkt.
heb zelf de wavemaster na een tijdje weggedaan juist om die krappe ruimte, ondanks de uitschuifbare achterzijde. Voordeel van de kast is het uiterlijk.
ik heb nu een chieftec bigtower, ik wil nooit meer anders. makkelijk, doordacht, stil, kinderlijk eenvoudig, beveiligbaar, degelijk, krasvast, en de rest.
dus je kan m er wel in/uit doen als je je kast maar plat legt?
Verwijderd
Yep, tenminste ik heb hem erin gekregen. Er uit krijgen en dan opnieuw erin krijgen ... dat weten we morgen of overmorgen pas. De boxed kooler heb ik er ook uit gekregen, is weleens waar een heeeeeel ander formaat, maar toch..HyperTrophy schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:03:
Alleen. nieuw koelpasta erop.. bij de aanschaf zat het er al netjes op geplakt, hoeveel / hoe dik moet het op de CPU gesmeerd worden, moet je het ook uitsmeren of gewoon een klodder erop en het koelblok verdeelt het, ik weet het klinkt dom maar heb het nog nooit eerder gedaan..

Ik heb het ook zo gedaanHyperTrophy schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:03:
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
De fan van de AF 64 pro mocht best tegen de 3000 rpm lopen!
Kan ik niet zelf met een tussenstukje en een voltmod de fan sneller laten lopen (ipv 12v iets van 12,5v en dan weer verhogen)?
Kan ik niet zelf met een tussenstukje en een voltmod de fan sneller laten lopen (ipv 12v iets van 12,5v en dan weer verhogen)?
Waarom wil je hem op 3000rpm laten draaien? Koelt 'ie niet goed genoeg? Om hem rond de 3000 toeren te laten draaien zul je er ongeveer anderhalf keer zoveel spanning overheen moeten zetten (18v i.p.v. 12v) en ik weet niet hoe leuk de fan dat vindt. Ik denk dat je levensduur er erg onder te lijden heeft.
Als je per sé meer airflow wilt, kun je beter een andere fan monteren. Of natuurlijk een andere koeler kopen.
Als je per sé meer airflow wilt, kun je beter een andere fan monteren. Of natuurlijk een andere koeler kopen.
Hmm. Overclocken is een stress op de levensduur van alles.
Ik wil inderdaad kijken of de cpu minder warm zal worden. De airflow is meer dan prima. Het zou eerder helpen als er nog 1 om 1 van die koperen buisjes erbij komen.
Ik wil inderdaad kijken of de cpu minder warm zal worden. De airflow is meer dan prima. Het zou eerder helpen als er nog 1 om 1 van die koperen buisjes erbij komen.
Het zal denk niet meer als een paar graden schelen, en om daar nou dat lawaai voor moeten aan te horen. + de kans dat je fan ermee ophoudt. (alhoewel je moederbord wel ingrijpt bij de 65 graden is het toch niet leuk)Dazsur schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 20:45:
Hmm. Overclocken is een stress op de levensduur van alles.
past de artic 64 pro op de asus a8n32 sli deluxe??
Ja, blaast zelfs richting de achterkant van de case, alleen kijk uit met het "aangeraden" ram, Corsair 3500LL pro, aangezien deze extreem hoge heatsinks hebben & alles dus maar net aan past. Niet iedereen is daar fan vanjorisw86 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:36:
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Ja, hij pas in ieder gaval ook op de A8N-sli deluxe en deze heeft bijna dezelfde layout, ik zie geen reden waarom hij niet zou passenjorisw86 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:36:
kickjeMarcel_23 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:21:
[...]
Nou wordt het allemaal nog wat vreemder.
Ik vond het geluidsniveau dus nog niet acceptabel en heb toen maar besloten om er een Zalman fanmate 2 tussen te zetten. Dat had ik dus gedaan en ook in het BIOS het toerental weer op maximaal gezet (door geen temperatuur target in te stellen). Dat werkte allemaal niet zo lekker, zodra ik de fanmate iets te ver terug draaide sloeg de fan helemaal af en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Dus toen heb ik die fanmate er maar weer tussenuit gehaald en verder niks veranderd en nu zie ik tot mijn grote verbazing dat het toerental nu gewoon rond de 1000 ligt en het geluidsniveau zeer acceptabel is.
Heeft iemand hier een verklaring voor? En zijn er mensen die ook een fanmate aan hun freezer hebben proberen te hangen die hun ervaringen hiermee willen delen?
Iemand nog commentaar hierop?
ik heb gewoon me freezer aangesloten op me zalman fan controller en alles werkt perfect..
Vandaag de Freezer 64Pro weer verwijderd!
Had mijn mobo uit de kast gehaald om het een en ander netjes te maken.
Toen viel me op dat de metalen bracket op de onderkant van het mobo, waar dus bovenop je retentiemodule zit, krom stond van de spanning van de klem van de Freezer.
Zelfs m'n mobo stond een beetje bol.
Niet goed dus..
Mijn temperaturen waren ook nooit bijster laag vergeleken met de stock koeler van m'n Opteron.
Waarschijnlijk toch al die tijd nooit goed contact met de cpu gehad.
Nu weer even de stock koeler erop, mobo is keurig recht en m'n idle cpu temperatuur is bijna 10 graden lager.
Iemand een idee om toch gebruik te maken van de zo hoog aangeschreven Freezer?
Een aanpassing aan de bracket misschien?
Heeft b.t.w. iemand anders dit al ervaren, je ziet het natuurlijk pas als je je mobo verwijdert met de Freezer er nog op....
Toen viel me op dat de metalen bracket op de onderkant van het mobo, waar dus bovenop je retentiemodule zit, krom stond van de spanning van de klem van de Freezer.
Niet goed dus..
Mijn temperaturen waren ook nooit bijster laag vergeleken met de stock koeler van m'n Opteron.
Nu weer even de stock koeler erop, mobo is keurig recht en m'n idle cpu temperatuur is bijna 10 graden lager.
Heeft b.t.w. iemand anders dit al ervaren, je ziet het natuurlijk pas als je je mobo verwijdert met de Freezer er nog op....
HP Pavilion dv9645
Verwijderd
Had een poosje geleden gevraagd of de positie (horizontaal vs verticaal) verschil uit zou maken... antwoord van hier was dat dat weinig tot geen verschil zou geven. wat blijkt nu? arctic adviseert om de cooler zo te monteren dat de heatpipes horizontaal zijn, wat volgens hen effectiver is. (zie :http://www.3dxtreme.net/index.php?id=acfreezer64pro3)
Ik vind het allemaal prima... Maar het lijkt mij nog steeds dat heatpipes hitte makkelijker omhoog (warmte stijgt nou eenmaal) kan vervoeren dan horizontaal. Nouja zij zullen het wel goed hebben
Ik vind het allemaal prima... Maar het lijkt mij nog steeds dat heatpipes hitte makkelijker omhoog (warmte stijgt nou eenmaal) kan vervoeren dan horizontaal. Nouja zij zullen het wel goed hebben
Verwijderd
Ik heb het niet gemerkt toen ik de mijne heb verwijderd. mobo is een MSI K8N Sli Platinum. Volgens mij is die nog steeds redelijk recht. Ik heb verder ook geen klachten over temperatuur. Idle = +/- 35 graden, stressed 42 á 43 graden.efgeha schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 22:59:
Vandaag de Freezer 64Pro weer verwijderd!
Niet goed dus..![]()
Na het verwijderen van de Arctic was de bolling verdwenen, maar anyway is het niet goed, teveel klemspanning.
Misschien een stijvere backplate bevestigen, weet iemand of dat bestaat en los te krijgen is?
M'n temperaturen zijn nu veel beter, dus die te hoge spanning brengt waarschijnlijk een slecht oppervlaktecontact teweeg waardoor de processorwarmte niet voldoende wordt afgevoerd.
Ik ga maar eens kijken naar die nieuwe 939 Arctic cooler.
Iemand nog een Freezer 64 pro nodig??
Misschien een stijvere backplate bevestigen, weet iemand of dat bestaat en los te krijgen is?
M'n temperaturen zijn nu veel beter, dus die te hoge spanning brengt waarschijnlijk een slecht oppervlaktecontact teweeg waardoor de processorwarmte niet voldoende wordt afgevoerd.
HP Pavilion dv9645
heb je hem nog een x opnieuw geprobeerd te monteren ?efgeha schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:35:
Na het verwijderen van de Arctic was de bolling verdwenen, maar anyway is het niet goed, teveel klemspanning.
[ Voor 5% gewijzigd door waterking op 27-02-2006 19:13 ]
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Ik heb helaas niet zoveel keuze, ik moest hem 90° draaien waardoor de fan nu boven zit. Kreeg hem anders met geen mogelijkheid geplaatst door mijn passief gekoelde vga kaart.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:56:
Had een poosje geleden gevraagd of de positie (horizontaal vs verticaal) verschil uit zou maken... antwoord van hier was dat dat weinig tot geen verschil zou geven. wat blijkt nu? arctic adviseert om de cooler zo te monteren dat de heatpipes horizontaal zijn, wat volgens hen effectiver is. (zie :http://www.3dxtreme.net/index.php?id=acfreezer64pro3)
You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.
Heb hem verschillende keren gemonteerd, maar altijd met het mobo in de kast, altijd dezelfde (vrij hoge) temperaturen.waterking schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:12:
[...]
heb je hem nog een x opnieuw geprobeerd te monteren ?
Heb jij waarschijnlijk wel eens gelezen van me in het 939 OC topic.
Nu ik mijn mobo een keer verwijderde met de cpukoeler er nog op viel het me ineens op dat de metalen bracket iets krom stond van de spanning, evenals mijn mobo.
Nadat ik de koeler verwijderde was alles weer recht.
Ik ga hem niet nog een keer monteren, tenzij ik aan een (veel) stijvere backplate kan komen.
Het lijkt me dat de bevestigings-brackets bovenop, die plastic dingen dus, allemaal hetzelfde zijn.
Ik kan even zo snel het merk niet bedenken.....
edit: ze zouden die metalen brackets moeten vervangen door carbon......
Ik ga wel even de onderkant van m'n mobo lamineren met wat carbon
[ Voor 9% gewijzigd door efgeha op 27-02-2006 19:25 ]
HP Pavilion dv9645
ik zit al een tijdje naar deze opstelling te gluren

In combinatie met een Papst 120mm fan (of een stillere optie)
Zou deze stiller zijn als een Arctic Freezer Pro
ik heb op dit moment een Non Pro in mn kast, en vraag me af hoe ik deze nog stiller krijg.
Iemand ervaring met bovenstaande situatie?

In combinatie met een Papst 120mm fan (of een stillere optie)
Zou deze stiller zijn als een Arctic Freezer Pro
ik heb op dit moment een Non Pro in mn kast, en vraag me af hoe ik deze nog stiller krijg.
Iemand ervaring met bovenstaande situatie?
Die Thermalright XP/SI120 is inmiddels voorbijgestreefd door de goedkopere Scythe Ninja. Ik heb de Ninja als vervanging van m'n Arctic Freezer 64Pro, en ben er qua geluid flink op vooruit (lees: stiller) gegaan. Niet zo mooi als de Thermalright, maar wel goedkoper én stiller/koeler. Bij mij draait 'ie overigens fanloos op een X2 3800+, met twee Papst 80mm fans (@7V) als outtake er vlakbij.
Neemt niet weg dat de Freezer 64 Pro een fantastische koeler is. Ik kon hem alleen voor de nieuwprijs weer kwijt
Neemt niet weg dat de Freezer 64 Pro een fantastische koeler is. Ik kon hem alleen voor de nieuwprijs weer kwijt
Ik heb een Chieftec CA kast, ik wil denk ik nu mss wel die Scythe Ninja, Wat is hiervoor een goede opstelling? Ik heb op dit moment helemaal geen kastkoelers er in zitten. alleen Voeding, VGA en CPU. Zou dat volstaan? ik heb een Athlon64 3000+ winchester. verder 1gb geheugen, 2 x sata 160gb, 2 branders, en een 6800ultra met zalman vf700, op halve snelheid.
Gisteren op mij K8NNeo2 Plantinum gemonteerd. Zoals al gemeld moest ik het een kwart slag draaien. De hendel aan de kant van de ide stekkers. Geen problemen met de stand van de hendel en voldoende ruimte om te bevestigen (wel eerst de fan er af gehaald). Geen waarneembare bolling.
mijn specs:
MSI K8NNeo2 Platinum
AMD Athlon 3000+ (@2250mhz)
2x512 mb ram
9800XL (Medion) op Pro snelheid - agp
Allied 400 Watt voeding
Met stock koeler: idle = 35° Prime95 = 52°
Met 64 Pro : idle = 25° Prime95 = 43° dus ik mag niet klagen.
mijn specs:
MSI K8NNeo2 Platinum
2x512 mb ram
Allied 400 Watt voeding
Heb jij je mobo ook uit de kast gehad toen je de koeler monteerde?jappiew schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:06:
Gisteren op mij K8NNeo2 Plantinum gemonteerd. Zoals al gemeld moest ik het een kwart slag draaien. De hendel aan de kant van de ide stekkers. Geen problemen met de stand van de hendel en voldoende ruimte om te bevestigen (wel eerst de fan er af gehaald). Geen waarneembare bolling.
mijn specs:
MSI K8NNeo2 Platinum
2x512 mb ram
Allied 400 Watt voeding
Als er bij jou geen bolling optreedt zit m'n bracket misschien niet goed op het mobo. (nooit aangezeten maargoed...)
Ik had idd ook de hendel aan de kant van de ide, en ik heb zelfs een hoekje van de fanhouder afgezaagd, omdat ik dacht dat die anders m'n geheugen zou raken.
Was achteraf overbodig, maarja better safe than sorry
HP Pavilion dv9645
Ik heb ook een MSI K8N Neo2 Platinum en ook bij mij absoluut een bolling. Ik heb overigens de hendel aan de andere kant, dus boven de condensatoren. Ik heb die wel een beetje naar buiten moeten buigen, maar dat is allemaal gewoon goed gegaan.efgeha schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:25:
[...]
Heb jij je mobo ook uit de kast gehad toen je de koeler monteerde?
Als er bij jou geen bolling optreedt zit m'n bracket misschien niet goed op het mobo. (nooit aangezeten maargoed...)
Ik had idd ook de hendel aan de kant van de ide, en ik heb zelfs een hoekje van de fanhouder afgezaagd, omdat ik dacht dat die anders m'n geheugen zou raken.
Was achteraf overbodig, maarja better safe than sorry
En hoe koelt ie bij jou? Lijkt me dat door die spanning het contact met de CPU niet zo best is.Marcel_23 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:58:
[...]
Ik heb ook een MSI K8N Neo2 Platinum en ook bij mij absoluut een bolling. Ik heb overigens de hendel aan de andere kant, dus boven de condensatoren. Ik heb die wel een beetje naar buiten moeten buigen, maar dat is allemaal gewoon goed gegaan.
HP Pavilion dv9645
aan efgeha
Pas later eruit gehaald om voor evt. bolling te checken. Niets aan de hand dus. Ik hoefde niets aan te passen. Zat er zo op.
Pas later eruit gehaald om voor evt. bolling te checken. Niets aan de hand dus. Ik hoefde niets aan te passen. Zat er zo op.
efgeha schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:35:
[...]
En hoe koelt ie bij jou? Lijkt me dat door die spanning het contact met de CPU niet zo best is.
Idle | 22oC |
Load (Prime 95) | 43oC |
De fan draait hierbij rond de 1020 rpm, nog steeds iets te snel naar mijn zin maar een fanmate ertussen zorgt ervoor dat hij soms niet meer draait.
[ Voor 18% gewijzigd door Marcel_23 op 04-03-2006 14:27 ]
Even een vraag over deze cooler:
Ik heb nu de beugeltjes eromheen, en dan staat het coolblokje precies in het midden
Maar als ik het hendeltje vastzet, dan schuift het iets naar voren en zit het coolblokje er niet precies op.
Is dit een probleem, of kan ik het gewoon zo laten zitten? Ik heb liefst even het antwoord van iemand die deze cooler ook heeft, om te zien of dit normaal is. Vandaar.
Ik heb nu de beugeltjes eromheen, en dan staat het coolblokje precies in het midden
Maar als ik het hendeltje vastzet, dan schuift het iets naar voren en zit het coolblokje er niet precies op.
Is dit een probleem, of kan ik het gewoon zo laten zitten? Ik heb liefst even het antwoord van iemand die deze cooler ook heeft, om te zien of dit normaal is. Vandaar.
Die van mij bedekt ook niet 100%, maar gezien de waarden kan het nooit een probleem zijn. Ik zou me er niet druk om maken.
mijn specs:
MSI K8NNeo2 Platinum
2x512 mb ram
Allied 400 Watt voeding
mijn specs:
MSI K8NNeo2 Platinum
2x512 mb ram
Allied 400 Watt voeding
Huh??jappiew schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:27:
Staat je pc buiten?
Wat is je kamertemp?
Bij het installeren van de koeler moet je er wel goed letten dat de pinnetjes in de gaatjes vallen. Er zijn er 2. Bij mij zaten die eerst ook niet goed en was het een en ander scheef. Goed gemonteerd was de temperatuur beter. Met het mobo ingebouwd is het even prutsen. Als je het mobo gewoon voor je hebt liggen dan is het heel simpel, omdat je het gewoon ziet.efgeha schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:23:
[...]
Heb hem verschillende keren gemonteerd, maar altijd met het mobo in de kast, altijd dezelfde (vrij hoge) temperaturen.
Heb jij waarschijnlijk wel eens gelezen van me in het 939 OC topic.
Nu ik mijn mobo een keer verwijderde met de cpukoeler er nog op viel het me ineens op dat de metalen bracket iets krom stond van de spanning, evenals mijn mobo.
Nadat ik de koeler verwijderde was alles weer recht.
Ik ga hem niet nog een keer monteren, tenzij ik aan een (veel) stijvere backplate kan komen.
Het lijkt me dat de bevestigings-brackets bovenop, die plastic dingen dus, allemaal hetzelfde zijn.
Ik kan even zo snel het merk niet bedenken.....
edit: ze zouden die metalen brackets moeten vervangen door carbon......
Ik ga wel even de onderkant van m'n mobo lamineren met wat carbon
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Kamer temp. +/- 21°Dazsur schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:18:
[...]
Huh??
Staat je pc buiten?
Wat is je kamertemp?
Goede airflow. Laag, een 8cm fan op 7v (voorkant kast) en hoog een 9cm fan ook op 7v (net onder voeding). 7v = minder lawaai. Een arctic silencer 1 op mijn ati 9800. Dus zoveel mogelijk de warmte naar buiten. Toerenetal 64 pro +/- 1700. Zoals ik al zei, ik mag niet klagen.
ik heb deze nu "draaien" in mn kast, zoals je ziet draai de fan niet, en nog zonder problemen

lekker stil
mss in de nabije toekomst nog iets doen aan het "geratel" van mn harde schijven (overigens is dat normaal werkgeluid, geen beschadiging of wat dan ook)

lekker stil
mss in de nabije toekomst nog iets doen aan het "geratel" van mn harde schijven (overigens is dat normaal werkgeluid, geen beschadiging of wat dan ook)
[ Voor 23% gewijzigd door HyperTrophy op 06-03-2006 15:30 ]
Verwijderd
heeft iemand ervaring met een artic freezer 64 pro op een msi K8T Neo2-FIR of weet dat het past?
kan er echt niks over vinden
kan er echt niks over vinden
Euhm, een niet draaiende cpu koeler? Is dat niet beetje link? Of schakelt ie automatisch in als je cpuutje warm wordt?
Leegte
Heb de Freezer 64 Pro eerder deze week gemonteerd op me A8n SLI Premium. Buiten me kast, me mobo bleef netjes recht toen ie erop zat.
Bij iemand anders wel gezien dat de Freezer het mobo krom trok. Contact gehad met fabrikant (ASUS) en kreeg een nieuwe bracket toegestuurd. En deze is (nog) recht met de Freezer erop.
Misschien zijn er zwak(kere) brackets in omloop?
Bij iemand anders wel gezien dat de Freezer het mobo krom trok. Contact gehad met fabrikant (ASUS) en kreeg een nieuwe bracket toegestuurd. En deze is (nog) recht met de Freezer erop.
Misschien zijn er zwak(kere) brackets in omloop?
ik heb m idd niet draaiend, maar ik heb uit voorzorg m wel aanstaan als ik game, of veel dingen doeKiwiknaapje schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:59:
Euhm, een niet draaiende cpu koeler? Is dat niet beetje link? Of schakelt ie automatisch in als je cpuutje warm wordt?
maar als ik snachts download dan zet k m lekker uit
Wat is dat voor matje op de bodem ?HyperTrophy schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:29:
ik heb deze nu "draaien" in mn kast, zoals je ziet draai de fan niet, en nog zonder problemen
[afbeelding]
lekker stil
En waar kan je zoiets halen ?
dat zijn dempingsmatten voor chieftec bigtower
komt ( uit t hoofd) bij Freezinghardware vandaan
Verwijderd
Is dat geen nieuwer type met dat gat in het midden van je koeler ??HyperTrophy schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:26:
dat zijn dempingsmatten voor chieftec bigtower
cpu @ 3ghz 1.45v
idle temp: 25C
stressed temp: 45C
idle temp: 25C
stressed temp: 45C
da's de Scythe Ninja Plus CPU CoolerVerwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:31:
[...]
Is dat geen nieuwer type met dat gat in het midden van je koeler ??
grappig zie nu zelf pas dat het om een PLUS gaat
[ Voor 12% gewijzigd door HyperTrophy op 06-03-2006 22:31 ]
Ik weet precies wat je bedoelt met die pinnetjes, moest de beugel ook een kwart slag draaien in verband met de orientatie van m'n socket, hierom ook uitermate goed opgelet dat die pinnetjes weer correspondeerden met de gaatjes van de beugel.kiddyl schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:31:
[...]
Bij het installeren van de koeler moet je er wel goed letten dat de pinnetjes in de gaatjes vallen. Er zijn er 2. Bij mij zaten die eerst ook niet goed en was het een en ander scheef. Goed gemonteerd was de temperatuur beter. Met het mobo ingebouwd is het even prutsen. Als je het mobo gewoon voor je hebt liggen dan is het heel simpel, omdat je het gewoon ziet.
Heb echt verschillende keren de koeler gemonteerd, zowel buiten als in m'n kast.
Overigens ook het "probleem" ondervonden dat de koeler bij het vastklemmen iets verschuift op de cpu.
Ik moet maar eens op zoek naar een stijvere backplate.
Of een andere koeler........
HP Pavilion dv9645
Heb deze koeler ook op m'n 3200+. Vind hem niet zo stil als ik had verwacht. Hij maakt meer lawaai dan de Arctic Cooling Silencer TC die ik eerst had.
Hij draaide met Q fan minimaal 1700 toeren. Heb nu de fan van het koelblok gehaald en 120mm Casefan op cpu fan aansluiting van het moederbord gedaan. Deze draait 1000 toeren. Is een stuk stiller.
Processor wordt in een kamer van 22 graden stressed max 42 graden, idle 30. En de PC blijft lekker stil!
Ik vind het koelblok alleen al het geld waard!
Hij draaide met Q fan minimaal 1700 toeren. Heb nu de fan van het koelblok gehaald en 120mm Casefan op cpu fan aansluiting van het moederbord gedaan. Deze draait 1000 toeren. Is een stuk stiller.
Processor wordt in een kamer van 22 graden stressed max 42 graden, idle 30. En de PC blijft lekker stil!
Ik vind het koelblok alleen al het geld waard!
[ Voor 5% gewijzigd door RePlayer op 10-03-2006 12:48 ]
---
Verwijderd
Ik heb van de week een AMD Ahlon64 3500 (boxed) besteld, heb net de bestelling gewijzigd en een Artic Freezer 64 Pro besteld. Ik hou jullie op de hoogte van de temps, evt maak ik ook wat foto's
Verwijderd
Dat is toch geen Freezer 64 Pro?HyperTrophy schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:29:
[afbeelding]
lekker stil
dat snap ik nietHyperTrophy schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:09:
[...]
ik heb m idd niet draaiend, maar ik heb uit voorzorg m wel aanstaan als ik game, of veel dingen doe
maar als ik snachts download dan zet k m lekker uit
Verwijderd
Beter topic kiezen voortaanMetal schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 22:13:
[...]
HyperTrophy in "Arctic Freezer 64 Pro?"
Beetje beter lezen voortaan
Tsja, ik hoor nu ook niksKappeNou schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 02:07:
[...]
dat snap ik nietals ik mijn freezer op ze zachts laat draaien doormiddel van me fan controller hoor je hem gewoon totaal niet..
Tsja, ik kreeg van dit topic niet het idee dat ik een pro moest hebben, dus heb ik voor de Ninja gekozen, en dat ook laten zien en mededelen. dus ja, een aanrader dus!
Ja dus? die van jou is slecht gekoelt. en ik hoef hem niet aan te zetten als ik wil gamen ofcoderenHyperTrophy schreef op zondag 12 maart 2006 @ 01:54:
[...]
Tsja, ik hoor nu ook niks
[...]
Tsja, ik kreeg van dit topic niet het idee dat ik een pro moest hebben, dus heb ik voor de Ninja gekozen, en dat ook laten zien en mededelen. dus ja, een aanrader dus!
ik hoef m waarschijnlijk ook niet aan te zetten, heb nog niks getest, wil dat wel zeker weten eerst. en ik game toch alleen maar met headset tot nu toe, dus hoor ik zowieso niets.
enige wat ik nog hoor zijn de twee 160gb SATA maxtors 9 serie
enige wat ik nog hoor zijn de twee 160gb SATA maxtors 9 serie
Heb dit weekend weer wat spulletjes ontvangen voor mijn nieuwe systeem waaronder de arctic freezer 64 pro.
Mobo = lanparty ut nf4 sli-d
Processor waar ie op rust = 3000+ venice
Brackets ook 90 graden moeten draaien vanwege socket orientatie op mijn board. Hendel zit nu aan achterkant van kast en fan aan de voorkant (technisch gezien niet omdat ik nog moet wachten op mijn kast)
onderste hoekje van de plastic fan casing raakt net een puntje van een chip op mijn geheugen in bank 4. Lijkt me niet problematisch maar wel lastig met geheugen eruit halen.
Hendel buigt ook wat af richting het koellichaam toe maar mobo blijft recht. als ik echter heel kritisch kijk lijkt de backplate wel heel ietsjes gebogen.
Waar ik me meer zorgen over maak however is het feit, wat meer van jullie blijken te hebben, dat als je de hendel "locked" het geleidings blok dus verschuift. Misschien wel meer dan normaal. Feit is namelijk dat het geleidingsblok niet 100 % op de heatspreader staat. loopt er zelfs een milimeter of 2 vanaf bij de fan kant waardoor er een milimeter of 4 aan de hendel kant onbedekt blijft.
Mijn vraag is dus komt dit bij jullie ook voor of staat bij iedereen het ding ook echt compleet op de heatspreader? Ik heb het al een paar keer geprobeerd maar hij verschuift steeds te veel. Pinnetjes zitten goed in de brackets.
Moet maandag nog maar een paar keer proberen als ik koelpasta heb gekocht want nu is de preapplied pasta niet echt dekkend meer.
Maar heb er een hard hoofd in.
Iemand het zelfde probleem? en diegene die het geen probleem leken wat zijn je temps?
Mobo = lanparty ut nf4 sli-d
Processor waar ie op rust = 3000+ venice
Brackets ook 90 graden moeten draaien vanwege socket orientatie op mijn board. Hendel zit nu aan achterkant van kast en fan aan de voorkant (technisch gezien niet omdat ik nog moet wachten op mijn kast)
onderste hoekje van de plastic fan casing raakt net een puntje van een chip op mijn geheugen in bank 4. Lijkt me niet problematisch maar wel lastig met geheugen eruit halen.
Hendel buigt ook wat af richting het koellichaam toe maar mobo blijft recht. als ik echter heel kritisch kijk lijkt de backplate wel heel ietsjes gebogen.
Waar ik me meer zorgen over maak however is het feit, wat meer van jullie blijken te hebben, dat als je de hendel "locked" het geleidings blok dus verschuift. Misschien wel meer dan normaal. Feit is namelijk dat het geleidingsblok niet 100 % op de heatspreader staat. loopt er zelfs een milimeter of 2 vanaf bij de fan kant waardoor er een milimeter of 4 aan de hendel kant onbedekt blijft.
Mijn vraag is dus komt dit bij jullie ook voor of staat bij iedereen het ding ook echt compleet op de heatspreader? Ik heb het al een paar keer geprobeerd maar hij verschuift steeds te veel. Pinnetjes zitten goed in de brackets.
Moet maandag nog maar een paar keer proberen als ik koelpasta heb gekocht want nu is de preapplied pasta niet echt dekkend meer.
Maar heb er een hard hoofd in.

Iemand het zelfde probleem? en diegene die het geen probleem leken wat zijn je temps?
Life is like living only without the peaches
Dat een hoekje van het fanhuis je geheugen raakt kan idd, had ik ook, heb toen maar een klein hoekje afgezaagd.
En wat het verschuiven betreft, dat schijnt niet erg uit te maken, het is alleen niet netjes natuurlijk.
Ik denk dat dat komt omdat bij het sluiten de zwarte hendel de beugel even eenzijdig belast.
Dat merk je ook aan de metalen beugel als je deze demonteert om de koeler een kwart slag te kunnen draaien, de beugel kan torderen als het ware.
Kun je ondanks het ontbreken van een kast je systeem al starten?
Dat geeft een globale indicatie van je temperaturen misschien.....
En wat het verschuiven betreft, dat schijnt niet erg uit te maken, het is alleen niet netjes natuurlijk.
Ik denk dat dat komt omdat bij het sluiten de zwarte hendel de beugel even eenzijdig belast.
Dat merk je ook aan de metalen beugel als je deze demonteert om de koeler een kwart slag te kunnen draaien, de beugel kan torderen als het ware.
Kun je ondanks het ontbreken van een kast je systeem al starten?
Dat geeft een globale indicatie van je temperaturen misschien.....
HP Pavilion dv9645
Verwijderd
Bij mij raakte zat een gedeelte van de fancasing ook tegen het geheugen (bij MSI K8N Neo4 Platinum, normale orientatie dus). Heb het geheugen dus in de 2 slots moeten opschuiven naar de slots het verst van de proc.
Verder ben ik redelijk negatief over de pre-applied thermal paste. Hij is redelijk korrelig waardoor er geen gelijkmatige verdeling wanneer je de freezer proebeert te installeren en een paar keer de basis verplaatst op de heatspreader. Verder is het ook niet handig dat de paste op de basis zit, handiger zou zijn op de proc. Ze hadden er dus beter gewoon een spuitje bijgegeven. Uiteindelijk dan gewoon de koeler opnieuw geinstalleerd met AS5.
Verder ben ik redelijk negatief over de pre-applied thermal paste. Hij is redelijk korrelig waardoor er geen gelijkmatige verdeling wanneer je de freezer proebeert te installeren en een paar keer de basis verplaatst op de heatspreader. Verder is het ook niet handig dat de paste op de basis zit, handiger zou zijn op de proc. Ze hadden er dus beter gewoon een spuitje bijgegeven. Uiteindelijk dan gewoon de koeler opnieuw geinstalleerd met AS5.
@Kingpinda...
Ik merkte het zelfde,hij verschoof van de hendel weg.
Ik weet niet of t uitmaakt kwa temp....32 idle 42/43 load (Opty 144 @ 1.56v)
Wel vreemd vind ik dat het verschil tussen idle/load zo klein is in vergelijking met mijn vorige koeler.
(TT Beetle/3 heatpipes/Alu fins/90mm fan)
Zelfde principe koeler maar die idled 26/27c en load 44/45..?
Merken mensen hier nog veel verschil tussen de standaard(vrij dikke laag)MX-1 pasta of AS5??
Ik merkte het zelfde,hij verschoof van de hendel weg.
Ik weet niet of t uitmaakt kwa temp....32 idle 42/43 load (Opty 144 @ 1.56v)
Wel vreemd vind ik dat het verschil tussen idle/load zo klein is in vergelijking met mijn vorige koeler.
(TT Beetle/3 heatpipes/Alu fins/90mm fan)
Zelfde principe koeler maar die idled 26/27c en load 44/45..?
Merken mensen hier nog veel verschil tussen de standaard(vrij dikke laag)MX-1 pasta of AS5??
Bij mij zelfde board, zelfde methode. Gaat goed- alhoewel het erg krap lijkt.Marcel_23 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:58:
[...]
Ik heb ook een MSI K8N Neo2 Platinum en ook bij mij absoluut een bolling. Ik heb overigens de hendel aan de andere kant, dus boven de condensatoren. Ik heb die wel een beetje naar buiten moeten buigen, maar dat is allemaal gewoon goed gegaan.
You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.
Sommige mensen hier die de Freezer PRO hebben houden blijkbaar tweakers.net niet in de gaten...
Ik heb hem zelf niet eens, maar hij staat in de best buy guide, incl. review! Daar staat ook bij dat de cooler makkelijk te installeren is, maar dat ie wel heel vaak (bij bijna alle mensen) een beetje scheef gaat bij het aandrukken. En dat dit NIET erg is. Zolang ie niet eXtreem scheef gaat is het dus echt NIET erg!
Ik heb hem zelf niet eens, maar hij staat in de best buy guide, incl. review! Daar staat ook bij dat de cooler makkelijk te installeren is, maar dat ie wel heel vaak (bij bijna alle mensen) een beetje scheef gaat bij het aandrukken. En dat dit NIET erg is. Zolang ie niet eXtreem scheef gaat is het dus echt NIET erg!
Everybody lies
@ XplodingForce
Ok misschien is het niet erg. Maar volgens mij bij de mensen waar hij scheef staat maakt nog wel 100 % van de basis/geleidings blok contact met de heatspreader. Althans andere kreten heb ik niet gelezen.
Bij mij maakt niet 100% van de basis contact met de heatspreader. Ik bedoel dus niet dat 100% van de heatspreader bedekt is maar dat de basis dus aan de fan zijde er echt een stukje van af schuift.
Misschien mol je hier je cpu niet mee en koelt hij nog wel voldoende maar wat mij benieuwd is of mensen waar hij dus niet in het midden zit of zoals bij mij er zelfs een paar milimeter vanaf loopt soortgelijke lage temps kunnen krijgen als mensen waar hij wel in het midden zit.
Dit met het oog op luchtgekoeld overclocken.
@efgeha
Nog niet opgestart. Ga ik zo doen stapsgewijs. eerst zonder cpu dan met, plus cooler dan met geheugen erbij. Video kaart heb ik nog niet binnen grrrr. *note at self* EERST SHOPSURVEYS LEZEN voordat je besteld!
Maar zonder graka kan ik natuurlijk niet de waardes uitlezen. maar wel ff testen of mijn mobo chip en geheugen detecteerd en natuurlijk.... of mijn Mobo niet doa is.
Cpu detected, dram detected. Mooi dat doet het. Nu nog wachten op mijn pci-e graka. Bah. die chipset fan maakt inderdaad een herrie. ah well.. niks zit nog niet ingebouwd. kan nog meevallen.
Lanparty nf4 ut sli-d
amd athlon 64 3000+ venice
2 x 512 kingston pc3200 cl3
arctic freezer 64 pro
enermax liberty 620 watt
edit:
Naam goed gespeld
Naam goed gespeld
Ok misschien is het niet erg. Maar volgens mij bij de mensen waar hij scheef staat maakt nog wel 100 % van de basis/geleidings blok contact met de heatspreader. Althans andere kreten heb ik niet gelezen.
Bij mij maakt niet 100% van de basis contact met de heatspreader. Ik bedoel dus niet dat 100% van de heatspreader bedekt is maar dat de basis dus aan de fan zijde er echt een stukje van af schuift.
Misschien mol je hier je cpu niet mee en koelt hij nog wel voldoende maar wat mij benieuwd is of mensen waar hij dus niet in het midden zit of zoals bij mij er zelfs een paar milimeter vanaf loopt soortgelijke lage temps kunnen krijgen als mensen waar hij wel in het midden zit.
Dit met het oog op luchtgekoeld overclocken.
edit:
oh ja
oh ja
@efgeha
Nog niet opgestart. Ga ik zo doen stapsgewijs. eerst zonder cpu dan met, plus cooler dan met geheugen erbij. Video kaart heb ik nog niet binnen grrrr. *note at self* EERST SHOPSURVEYS LEZEN voordat je besteld!
Maar zonder graka kan ik natuurlijk niet de waardes uitlezen. maar wel ff testen of mijn mobo chip en geheugen detecteerd en natuurlijk.... of mijn Mobo niet doa is.
edit:
first powerup
first powerup
Cpu detected, dram detected. Mooi dat doet het. Nu nog wachten op mijn pci-e graka. Bah. die chipset fan maakt inderdaad een herrie. ah well.. niks zit nog niet ingebouwd. kan nog meevallen.
Lanparty nf4 ut sli-d
amd athlon 64 3000+ venice
2 x 512 kingston pc3200 cl3
arctic freezer 64 pro
enermax liberty 620 watt
[ Voor 37% gewijzigd door Kingpinda op 13-03-2006 00:46 ]
XplodingForce wijs me eens naar die review die je bedoelt. want in die 2 links die in the best buy staan over de arctic pro freezer 64 kan ik over het geen waar jij het over hebt niks vinden.
Trouwens... die review van 3DXtreme vind ik een beetje vreemd. Als je een product reviewed dan lees je toch ook dat enkele blaadje wat je krijgt bij je freezer?
Maar misschien is ie in de war vanwege dit:

Design flaw??? Zal artic freezer toch wel rekening mee gehouden hebben? Hoe kijk je naar die heatpipes horizontaal? als de fan van voor naar achter blaast heb je onder 3 dichtbijelkaar zittende heatpipes en boven ook. is dat horizontaal of kijk je naar het verlengde van de heatpipes: tegenoverelkaar horizontaal? als jullie nog begrijpen wat ik bedoel. I hardly ever understand myself.
Nm snap het al. ik moet echt gaan slapen. van base naar top heatpipe moet horizontaal zijn natuurlijk. Of snap ik er nog steeds niks van?
Trouwens... die review van 3DXtreme vind ik een beetje vreemd. Als je een product reviewed dan lees je toch ook dat enkele blaadje wat je krijgt bij je freezer?
Nadelig is wel dat de koeler op het gebruikte DFI Ultra-D Nforce4-bord de warme lucht naar beneden blies, in plaats van richting de achterkant van de kast.
edit:
originele quote van 3DXtreme. bovenstaande is van de reviewer van de review
originele quote van 3DXtreme. bovenstaande is van de reviewer van de review
Staat duidelijk op dat enkele blaadje dat je bij anders georienteerde moederborden je de brackets 90 % kunt draaien om het zelfde effect te krijgen.Cons
On the DFI Ultra-D it should've been pushing hot air towards the rear of the Case.
Maar misschien is ie in de war vanwege dit:

Design flaw??? Zal artic freezer toch wel rekening mee gehouden hebben? Hoe kijk je naar die heatpipes horizontaal? als de fan van voor naar achter blaast heb je onder 3 dichtbijelkaar zittende heatpipes en boven ook. is dat horizontaal of kijk je naar het verlengde van de heatpipes: tegenoverelkaar horizontaal? als jullie nog begrijpen wat ik bedoel. I hardly ever understand myself.
Nm snap het al. ik moet echt gaan slapen. van base naar top heatpipe moet horizontaal zijn natuurlijk. Of snap ik er nog steeds niks van?
[ Voor 40% gewijzigd door Kingpinda op 13-03-2006 01:41 ]
Verwijderd
Ik heb hem vandaag binnen, besteld bij megawebshop.nl, vrijdag avond besteld en gelijk betaald en na 5 werkdagen thuis via tpg post
heb vandaag de freezer 64 pro ook gehaald, maar zoveel stiller dan vorige versie vind ik hem niet. al koelt ie wel beter, had hiervoor de normale freezer 64. freezer 64 idle 34 max 42 freezer 64 pro idle 30 max 37. maakt iets meer geluid dan de vorganger hij draait bij op 2400 toeren
Ik heb gisteren de freezer 64 pro geinstalleerd in mijn systeem. Echter, een uur na installeren hoorde ik een knal: de hele heatsink lag op de videokaart.
Gelukkig geen schade.
Ik had beide clips op de juiste manier bevestigd en de hendel omlaag geduwd. Dit geheel leek stevig te zitten, ik kon de heatsink met moederbord en al optillen. Waardoor valt hij na een uur dan eraf?
Ik had beide clips op de juiste manier bevestigd en de hendel omlaag geduwd. Dit geheel leek stevig te zitten, ik kon de heatsink met moederbord en al optillen. Waardoor valt hij na een uur dan eraf?
Verwijderd
Heel raar, is er niks verbogen ofzo? (misschien het plastic waar je de clipjes aan doet?) Gelukkig geen schade, anders was je verder van huis...Zr40 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 00:04:
Ik heb gisteren de freezer 64 pro geinstalleerd in mijn systeem. Echter, een uur na installeren hoorde ik een knal: de hele heatsink lag op de videokaart.Gelukkig geen schade.
Ik moet helaas mijn A8N-E retour sturen. Ik ga deze waarschijnlijk omruilen voor een DFI Lanparty Ultra-D. Over het gebruik van de Freezer 64 Pro op dit bord heb ik een aantal vragen gezien ik verschillende verhalen hoor en lees.
- Kun je de cooler inderdaad zo monteren dat hij gewoon richting achterkant blaast waarbij de heatpipes horizontaal blijven zitten?
- Hoe groot is de kans dat de bracket de geheugenmodule in de onderste slot gaat raken? Ik gebruik Corsair Twinx 2048 3200C2 waar redelijk dikke heatspreaders op zitten?
- Zal ik de cooler weer van de processor af moeten halen of zou ik hem in dezelfde positie weer op het DFI bord kunnen plaatsen?
Indien de cooler van de processor af moet: wie heeft hier ervaring mee? Ik heb begrepen dat de koelpasta iets harder zal worden na gebruik (bereikt ook na enige uren gebruik zijn optimale eigenschappen). Hoe kun je de cooler het beste verwijderen en weer monteren?
- Kun je de cooler inderdaad zo monteren dat hij gewoon richting achterkant blaast waarbij de heatpipes horizontaal blijven zitten?
- Hoe groot is de kans dat de bracket de geheugenmodule in de onderste slot gaat raken? Ik gebruik Corsair Twinx 2048 3200C2 waar redelijk dikke heatspreaders op zitten?
- Zal ik de cooler weer van de processor af moeten halen of zou ik hem in dezelfde positie weer op het DFI bord kunnen plaatsen?
Indien de cooler van de processor af moet: wie heeft hier ervaring mee? Ik heb begrepen dat de koelpasta iets harder zal worden na gebruik (bereikt ook na enige uren gebruik zijn optimale eigenschappen). Hoe kun je de cooler het beste verwijderen en weer monteren?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Inmiddels heb ik even een tekening gemaakt van het verschil in slotrichting tussen de A8N-E en de DFI Ultra-D.

Ja want in mijn vorige post interpreteerde ik het verkeerd... Je heatpipes zijn alleen verkeerd als je net zoals ik nu omdat ik geen kast heb het moederbord plat hebt liggen (op een houten snijplank
). dan wijzen de heatpipes dus naar boven i.e. issie verticaal. op het dfi moederbord verander je eigenlijk niks aan de cooler... alleen het bevestigings beugeltje verandert van plaats.
De bracket gaat het geheugen niet raken omdat die op een dfi board in de lengte word bevestigd. De plastic fan casing zal hem wel raken. Sommige hebben er een stukje uit gesneden. Mijn Kingston geheugen raakt het net... Ik kan zelfs het geheugen er uit halen zonder de cooler te verplaatsen. Als het geheugen echt phat is zou ie misschien eventueel het koellichaam kunnen raken... Weet ik niet...
Je zult als je het wilt overzetten op een ander moederbord zeer zeker de cooler van de processor moeten afhalen. Je moet bij dat beugeltje kunnen heh? zodat de cpu unlocked. anders trek je misschien de pinnen krom. Dus hendel omslaan. cooler beetje heen en weer draaien op cpu of creditcard eronder...
Goed schoonmaken beide oppervlakken. Volgens mij gebruiken daar mensen nagellak remover voor wasbenzine of aceton.
Ik heb nu volgens mij titan koelpasta erop. had even niks voor handen. Heatpipes staan dus verticaal nu dus niet optimale koeling. Idle is ie zo ongeveer rond de 27.
Ja want in mijn vorige post interpreteerde ik het verkeerd... Je heatpipes zijn alleen verkeerd als je net zoals ik nu omdat ik geen kast heb het moederbord plat hebt liggen (op een houten snijplank
De bracket gaat het geheugen niet raken omdat die op een dfi board in de lengte word bevestigd. De plastic fan casing zal hem wel raken. Sommige hebben er een stukje uit gesneden. Mijn Kingston geheugen raakt het net... Ik kan zelfs het geheugen er uit halen zonder de cooler te verplaatsen. Als het geheugen echt phat is zou ie misschien eventueel het koellichaam kunnen raken... Weet ik niet...
Je zult als je het wilt overzetten op een ander moederbord zeer zeker de cooler van de processor moeten afhalen. Je moet bij dat beugeltje kunnen heh? zodat de cpu unlocked. anders trek je misschien de pinnen krom. Dus hendel omslaan. cooler beetje heen en weer draaien op cpu of creditcard eronder...
Goed schoonmaken beide oppervlakken. Volgens mij gebruiken daar mensen nagellak remover voor wasbenzine of aceton.
Ik heb nu volgens mij titan koelpasta erop. had even niks voor handen. Heatpipes staan dus verticaal nu dus niet optimale koeling. Idle is ie zo ongeveer rond de 27.
Het Corsair geheugen is inderdaad behoorlijk phat door de metalen heat spreader aan beide kanten van de modules.
Verwijderd
Ik heb vandaag mn pc in elkaar gezet met een Freezer 64 Pro, maar is het normaal dat dat hendeltje krom zit? Hij staat naar binnen toe, als ik hem omhoog doe gaat hij er tegenaan...
Ik heb nu 39°C Idle, dat is niet echt heel laag gloof ik... (AMD A64 3500+ @ 2,2)
Kan dit komen omdat de koeler een keer los is geweest toen de koelpasta er al op zat?
Ik heb nu 39°C Idle, dat is niet echt heel laag gloof ik... (AMD A64 3500+ @ 2,2)
Kan dit komen omdat de koeler een keer los is geweest toen de koelpasta er al op zat?
Gebruik je Cool&Quiet ? Dat scheelt namelijk een hoop warmte ontwikkeling als je pc idle is.Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:48:
Ik heb vandaag mn pc in elkaar gezet met een Freezer 64 Pro, maar is het normaal dat dat hendeltje krom zit? Hij staat naar binnen toe, als ik hem omhoog doe gaat hij er tegenaan...
oke, help!
ik heb net m'n Arctic Freezer 64 Pro ingebouwd, doet die fan het niet.
(Om het zeker te weten heb ik m'n oude cooler weer aangesloten en die doet het wel.)
Alles is volgens het boekje aangesloten. Zodra de stroom er op komt geeft de ventilator van de Arctic Freezer 64 Pro één tikje en daarna niets meer.
Ik kan er dus volgens mij mee terug naar de winkel. Of doe ik wat fout?????
Nu maar hopen dat m'n oude cooler de cpu dit weekend nog kan verzorgen. Ik moet dit weekend namelijk nog leren voor een MCSE examen. (de koelpasta had ik natuurlijk mooi weggeveegd voordat ik de Arctic Freezer heb geplaatst.)
Tip: Ga nooit modden vóór een studieweekend waarbij je je pc nodig hebt!
(Om het zeker te weten heb ik m'n oude cooler weer aangesloten en die doet het wel.)
Alles is volgens het boekje aangesloten. Zodra de stroom er op komt geeft de ventilator van de Arctic Freezer 64 Pro één tikje en daarna niets meer.
Nu maar hopen dat m'n oude cooler de cpu dit weekend nog kan verzorgen. Ik moet dit weekend namelijk nog leren voor een MCSE examen. (de koelpasta had ik natuurlijk mooi weggeveegd voordat ik de Arctic Freezer heb geplaatst.)
Waarschijnlijk is je fan dan inderdaad kapot. Probeer hem ook even op een andere Fan-aansluiting. Of desnoods rechtstreeks op een Molex als je daar een verloopje voor hebt.Mickman schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 22:21:
oke, help!
Je oude koeler zal ook zonder koelpasta wel je processor koel genoeg kunnen houden. Daar hoef je echt niet bang voor te zijn
Pricewatch werkt niet goed meer laatste tijd....
DropjesLover schreef op zondag 20 november 2005 @ 13:39:
[...]
helaas, zo heb ik het ook gedaan. het scheelt maar 2 mm ofzo, die verschuiving. misschien dat daarom mn temperaturen ook iets hoger zijn, maja, het kon niet anders. ik durfde hem niet anders om te zetten, want dan zou ik met het hendeltje enzo waarschijnlijk tegen een paar condensators aan komen.
wat ik wel vreemd vind is dat de freezer 64 pro nog niet in de pricewatch staat, k heb hem al 2 keer gesubmit in 2 weken tijd
can you read my mind?
Hij staat inmiddels al lang in de pricewatch hoor?cruncher schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 23:18:
[...]
pricewatch: Arctic Cooling Freezer 64 Pro (Socket 754, 939, 940)
Heb je gezien van waneer dat bericht is ja van voor jaar november.cruncher schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 23:18:
[...]
helaas, zo heb ik het ook gedaan. het scheelt maar 2 mm ofzo, die verschuiving. misschien dat daarom mn temperaturen ook iets hoger zijn, maja, het kon niet anders. ik durfde hem niet anders om te zetten, want dan zou ik met het hendeltje enzo waarschijnlijk tegen een paar condensators aan komen.
wat ik wel vreemd vind is dat de freezer 64 pro nog niet in de pricewatch staat, k heb hem al 2 keer gesubmit in 2 weken tijd
[...]
Je leest teminste wel het hele topic.
[ Voor 46% gewijzigd door mad_max234 op 25-03-2006 02:51 ]
Verwijderd
heb hem vandaag ook gekocht en gemonteerd natuurlijk op mn asus a8n-e
past goed, geen gekke acties hoeven ondernemen en hij is ook redelijk stil. Enige waar ik van baal zijn toch de koelprestaties eigenlijk...
a64 3200 @ 2,4 ghz - 1,450v
met stock:
idle; 39 stressed; 48
met ac freezer 64 pro:
idle; 37/38 stressed; 45
Had er wel meer van verwacht, maarja... hij loopt iig
past goed, geen gekke acties hoeven ondernemen en hij is ook redelijk stil. Enige waar ik van baal zijn toch de koelprestaties eigenlijk...
met stock:
idle; 39 stressed; 48
met ac freezer 64 pro:
idle; 37/38 stressed; 45
Weet je zeker dat je die koeler goed hebt geinstalleerd? Ik heb momenteel mijn 3000+ (s939) @ 1,45V en 2000mhz @ 22 Graden idle. En dan draait de fan van de Arctic64 op 1200rpm...Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:39:
heb hem vandaag ook gekocht en gemonteerd natuurlijk op mn asus a8n-e
met stock:
idle; 39 stressed; 48
met ac freezer 64 pro:
idle; 37/38 stressed; 45
Verwijderd
goed gekoeld en airflow is niet optimaal, maar zeker niet slecht...
mn kamertemp is 22,3 graden btw...
/edit
beetje verder gaan oc-en en op normale kamertemperatuur:
a64 3200 @2,5 ghz - 1,475v (in bios) maar hij leest in everest 1,52v (welke moet ik geloven?
)
idle temp is nu 28 graden
stressed temp is 47 graden
zoals je ziet... dat scheelt nogal wat met die idle temp...
mn kamertemp is 22,3 graden btw...
/edit
beetje verder gaan oc-en en op normale kamertemperatuur:
a64 3200 @2,5 ghz - 1,475v (in bios) maar hij leest in everest 1,52v (welke moet ik geloven?
idle temp is nu 28 graden
stressed temp is 47 graden
zoals je ziet... dat scheelt nogal wat met die idle temp...
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 08:27 ]
Ik heb de Freezer 64 Pro ook binnen en op mijn cpu zitten.
Jammer genoeg kan ik nergens in mijn bios een optie vinden om de fan automatisch sneller/langzamer te laten draaien. Daarom draait hij nu dus voluit (2300-2400 rpm) en dat geeft
nogal wat kabaal vergeleken met mijn vorige Zalman 7000Alcu die op 1300 rpm draaide.
Is mijn enige optie om het langzamer te laten draaien een fan-controler (zoals die van Zalman) te kopen?
Jammer genoeg kan ik nergens in mijn bios een optie vinden om de fan automatisch sneller/langzamer te laten draaien. Daarom draait hij nu dus voluit (2300-2400 rpm) en dat geeft
nogal wat kabaal vergeleken met mijn vorige Zalman 7000Alcu die op 1300 rpm draaide.
Is mijn enige optie om het langzamer te laten draaien een fan-controler (zoals die van Zalman) te kopen?
\_Specs_/
AMD Cool 'n Quiet (of Speedfan)ZiegoM schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:30:
Ik heb de Freezer 64 Pro ook binnen en op mijn cpu zitten.
Ik heb CnQ aan staan in de bios.
En ik heb speedfan (dat progje).
Wat zou ik dan daarmee moeten??
\_Specs_/
Cool&Quiet heeft niks met de Fanregeling te maken. Het zorgt alleen maar voor een temperatuurs verlaging waardoor de fan minder werk hoeft te doen.
Waarschijnlijk heeft je mobo wel een fanregelings optie. Bij asus heet dit Q-fan, en aangezien jij een Asrock hebt zal het waarschijnlijk ook zo heten. Kijk even in je Manual hiervoor
Met speedfan kan je je fan zelf regelen mits je moederbord ondersteund wordt.
Waarschijnlijk heeft je mobo wel een fanregelings optie. Bij asus heet dit Q-fan, en aangezien jij een Asrock hebt zal het waarschijnlijk ook zo heten. Kijk even in je Manual hiervoor
Met speedfan kan je je fan zelf regelen mits je moederbord ondersteund wordt.
Ik heb de Freezer 64 Pro nu aangesloten door een gemodde molex-stekker waardoor hij nu op 7 volt draait. Dat is echt zeer stil (de 12cm Fan uit mijn voeding maakt meer geluid).
Ik had hiervoor een Zalman 7000Alcu (met fanmate op laagste stand, maar deze is voor minder geld zeker even stil (ik denk zelfs stiller op 7volt) en koelt beter. Mijn AMD64 op 2500Mhz wordt 43 stressed, zonder casefans in de kast.
Dat lijkt me in ieder geval koel genoeg
Ik had hiervoor een Zalman 7000Alcu (met fanmate op laagste stand, maar deze is voor minder geld zeker even stil (ik denk zelfs stiller op 7volt) en koelt beter. Mijn AMD64 op 2500Mhz wordt 43 stressed, zonder casefans in de kast.
\_Specs_/
Verwijderd
ik doe het beterZiegoM schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:48:
Ik heb de Freezer 64 Pro nu aangesloten door een gemodde molex-stekker waardoor hij nu op 7 volt draait. Dat is echt zeer stil (de 12cm Fan uit mijn voeding maakt meer geluid).
De ventilator is er gewoon af. momenteel een burnp6 aan het uitvoeren. op 100% aan 42 graden... niet slecht. overclocken zit er wel niet in zo, maja, dan zet ik hem er wel terug op.
Ik hoop nu dat mijn mobo niet te optimistisch is zodat het werkelijk die temp is maja. ik kan nog aan het koelblok komen dus het zal wel ok zijn.
owja, voor het geval je je afvraagt waarom ik dat in godsnaam doe: ik heb een htpc kast... geen plaats tussen de cdrom en de koeler. langs de andere zijde vond ik het de airflow te veel verstoren. zo werkt het ook, en hoe.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 12:54 ]
Ik denk dat dat bij mij helaas toch te warm zou worden.Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 12:47:
[...]
ik doe het beter
De ventilator is er gewoon af. momenteel een burnp6 aan het uitvoeren. op 100% aan 42 graden... niet slecht. overclocken zit er wel niet in zo, maja, dan zet ik hem er wel terug op.
Ik hoop nu dat mijn mobo niet te optimistisch is zodat het werkelijk die temp is maja. ik kan nog aan het koelblok komen dus het zal wel ok zijn.
owja, voor het geval je je afvraagt waarom ik dat in godsnaam doe: ik heb een htpc kast... geen plaats tussen de cdrom en de koeler. langs de andere zijde vond ik het de airflow te veel verstoren. zo werkt het ook, en hoe.
Ik heb namelijk 0 casefans. Dan gaat de warmte zich dus nogal ophopen denk ik.
\_Specs_/
Verwijderd
je moet je voedingsventilator ook als casefan zien, die durft ook zijn deel verzetten. Ik heb momenteel wel nog casefans, binnenkort ga ik eens experimenteren zonder. Ik gebruik casefans trouwens enkel voor de harddisks, die vinden een heel klein beetje wind echt wel prettig.ZiegoM schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:37:
[...]
Ik denk dat dat bij mij helaas toch te warm zou worden.
Ik heb namelijk 0 casefans. Dan gaat de warmte zich dus nogal ophopen denk ik.
ik werk dus icm de aopen h420B; het past enkel indien je het zijpaneel aanpast (gaatjes maakt achter het ventilator schild)
ondertussen heb ik doordat ik mijn harde schijf met zijn aansluitingen naar de voorzijde te richten en mijn dvd drive te voorzien van een ingekorte flatcable (ironisch omdat ik rounded had hiervoor) plaats gemaakt waardoor ik mijn ventilator kan monteren.
gevolg:
ik kan mijn dvd drive/ hd1/ram/cpuventilatoraansluiting niet aanpassen zolang ik de fan gemonteerd laat zitten.
hij zit nu ineen dus het is geen probleem. wel spijtig dat mijn northbridgekoeler niet past (passieve zalman)
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 00:28 ]
Net m'n nieuwe Arctic Freezer 64 Pro geinstalleerd.
In eerste instantie was ik er niet tevreden over. Hij maakte net zo veel geluid als de stock cooler.
Maar toen bleek dat ik Q-Fan disabled had staan.
Waarschijnlijk maakte de stock cooler daarom zo'n "herrie".
Maar goed, ik heb de boel via de BIOS ook gelijk 10% overclocked met AI. En hij is idle nog 3 graden koeler (37 graden) dan de stock cooler.
In eerste instantie was ik er niet tevreden over. Hij maakte net zo veel geluid als de stock cooler.
Maar toen bleek dat ik Q-Fan disabled had staan.
Waarschijnlijk maakte de stock cooler daarom zo'n "herrie".
Maar goed, ik heb de boel via de BIOS ook gelijk 10% overclocked met AI. En hij is idle nog 3 graden koeler (37 graden) dan de stock cooler.
[ Voor 4% gewijzigd door Mickman op 03-04-2006 21:57 ]
Verwijderd
ik heb vanmiddag mijn 64pro gemonteerd. ik zit op zolder en het is hier erg warm, maar 53 graden idle is toch wel een beetje erg hoog voor een Athlon64 3000 (venice)... (met deze omgevingstemp was het met de stockcooler zo'n 65 graden
)
Daalt de temperatuur nog, nadat de koelpasta is uitgehard?
Wat is de omgevingstemperatuur precies dan? Erg warm zegt niet zoveelVerwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 22:55:
ik heb vanmiddag mijn 64pro gemonteerd. ik zit op zolder en het is hier erg warm, maar 53 graden idle is toch wel een beetje erg hoog voor een Athlon64 3000 (venice)... (met deze omgevingstemp was het met de stockcooler zo'n 65 graden)
Overigens kan je temp sensor ook gewoon niet fijn zijn of er wordt verkeerd uitgelezen.
Verwijderd
ehm... de omgevingstemp is nu zo'n 23, 24 graden. Het zou inderdaad kunnen dat ie em niet lekker uitleest. of het kan der ook aanliggen dat de temperatuur sensor aan de rand van de processor zit, voetje van de koeler bedekt hem bij lange na niet helemaal...
Mensen met een Artic Freezer 64 Pro en een DFI Ultra-D weten dat de Freezer 64 Pro niet zonder modding op het moederbord gemonteerd kan worden omdat de kooler in de weg gaat zitten van het dichtstbijzijnde memory slot. Zijn er mensen die hun cooler al gemod hebben door er een klein stuk af te halen en hier foto's van willen posten? Welke tools hebben jullie gebruikt en hoe zijn jullie te werk gegaan?
Verwijderd
Perfecte cooler!! Idle draait hij hier op 19 tot 21 graden!!!
(met A64 3500 (Venice) en met Cool'n'Quite aan
)
(met A64 3500 (Venice) en met Cool'n'Quite aan
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 22:21 ]
Thnks maar op al die foto's is de cooler volgens mij verkeerd gemonteerd. De fan moet namelijk aanzuigen van de voorkant van de kast zodat de warmte automatisch naar achteren word geblazen. Diot staat duidelijk in de manual vermeld. Hiervoor moet je de hele cooler een kwartslag draaien door het hendeltje los te schroeven en de beugel er anders op te zetten. Doe je dat dan valt de cooler net over het onderste oranje geheugenslot heen zodat je het geheugen er niet in en uit kunt halen wanneer de cooler gemonteerd is (Corsair geheugen met heatsinks past zelfs helemaal niet).
Verwijderd
Ik heb gisteren m'n pc ontvangen, amd 3500+ venice processor met de freezer 64 pro cooler, heb ik laten samenstellen dus zelf heb ik er niks aan gedaan. Toen ik de pc als eerste opstartte kreeg ik de melding "WARNING: Your computer CPU FAN fail or speed too low. You can also disable this warning message in setup".
Naar bios gegaan en de CPU temp is idle 40 graden maar CPU fan speed wordt 0 rpm aangegeven. Winkel gebeld en dit uitgelegt, zij vertelden mij dat dit een normaal fenomeen is met deze coolers. Ik moest het maar even aanzien, als ik bijv. games ging spelen wat de temp dan zou zijn. Heb ik gedaan en stressed wordt die ongeveer 48 graden, fan speed blijft echter wel op 0 rpm.
Maar is dit normaal? Of is het niet goed aangesloten want anders ga ik er meteen mee terug.
Spec:
AMD Athlon 64 3500+ venice
Asus A8N-E nF4-Ult moederbord
CoolMaster Centurion 5 White ATX kast
Naar bios gegaan en de CPU temp is idle 40 graden maar CPU fan speed wordt 0 rpm aangegeven. Winkel gebeld en dit uitgelegt, zij vertelden mij dat dit een normaal fenomeen is met deze coolers. Ik moest het maar even aanzien, als ik bijv. games ging spelen wat de temp dan zou zijn. Heb ik gedaan en stressed wordt die ongeveer 48 graden, fan speed blijft echter wel op 0 rpm.
Maar is dit normaal? Of is het niet goed aangesloten want anders ga ik er meteen mee terug.
Spec:
AMD Athlon 64 3500+ venice
Asus A8N-E nF4-Ult moederbord
CoolMaster Centurion 5 White ATX kast
Verwijderd
Normaal als je de freezer op de cpu-fanheader van het mobo aansluit, zou er perfect rpm moeten uitgelezen worden. Een mogelijk oorzaak is dat dit niet zo is. Controleer waarop de freezer is aangesloten.
Ofwel draait de fan gewoon niet. Controleer dit. Mogelijke oorzaak is: freezer verkeerd/niet aangesloten of de freezer is wel aangesloten, maar er zijn verkeerde instellingen in de bios die je fanspeed automatisch aanpassen, waardoor je bios de fan altijd te traag (niet dus) laat draaien.
Allenszins is 40° idle al te hoog voor een freezer, er klopt dus wel degelijk iets niet denk ik.
Ofwel draait de fan gewoon niet. Controleer dit. Mogelijke oorzaak is: freezer verkeerd/niet aangesloten of de freezer is wel aangesloten, maar er zijn verkeerde instellingen in de bios die je fanspeed automatisch aanpassen, waardoor je bios de fan altijd te traag (niet dus) laat draaien.
Allenszins is 40° idle al te hoog voor een freezer, er klopt dus wel degelijk iets niet denk ik.