Arctic Freezer 64 Pro?

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 5.473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atropos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 14:20
Dj-sannieboy schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:27:
[...]

Nee ik had eerst gewoon altijd Asus Q-fan aan zonder speedfan geinstalleerd en hij bleef altijd 1700+/- toeren draaien. Toen heb ik Q-fan uitgezet en Speedfan de fan automatisch laten regelen maar dat haalde weinig uit want hij draaide alsnog op 1700+/- rpm. Maarja Q-fan hoort hem gewoon op 900+/- rpm te laten draaien, zonder Speedfan oid.
Kijk dat bedoel ik, en dat doet Q-fan hier nl. wel idle draait 'ie op 726 rpm, en als de temp oploopt gaat de snelheid ook mee omhoog.
Leuke apparaten die computers als alles werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Wanneer ik Q-Fan aanzet begint ie bij het opstarten te piepen dat er een CPU error is??? f1 to resume.

Dan draait alles en werkt het ook wel zover ik kan zien.

Snap er niets van, alleen dat me arctic nu voluit blaast over me opteron.

Wanneer ik trouwend me fan speed onder de 50% zet in speedfan zegt ie RPM 0!!!

Mobo is een Asus A8R MVP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
Atropos schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:57:
[...]

Kijk dat bedoel ik, en dat doet Q-fan hier nl. wel idle draait 'ie op 726 rpm, en als de temp oploopt gaat de snelheid ook mee omhoog.
Leuke apparaten die computers als alles werkt ;)
Tsja snap het zelf ook niet helemaal. Heb trouwens me CPU wel overgeklokt ;) Maarja Q-fan stuurt wel me voedingfan aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op woensdag 28 december 2005 @ 23:24:
[...]

Maarja Q-fan stuurt wel me voedingfan aan ;)
Huh ? Heb jij die outside gekabeld dan ?

• Atropos
  • Laatst online: 11-09 14:20
Hoodlum77 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 23:23:
Wanneer ik Q-Fan aanzet begint ie bij het opstarten te piepen dat er een CPU error is??? f1 to resume.

Dan draait alles en werkt het ook wel zover ik kan zien.

Snap er niets van, alleen dat me arctic nu voluit blaast over me opteron.

Wanneer ik trouwend me fan speed onder de 50% zet in speedfan zegt ie RPM 0!!!

Mobo is een Asus A8R MVP
In bios cpu fan fail uit/aanvinken, C'n'Q aan en qfan aan en speedfan uit denk ik.

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Atropos schreef op donderdag 29 december 2005 @ 08:35:
[...]

In bios cpu fan fail uit/aanvinken, C'n'Q aan en qfan aan en speedfan uit denk ik.
Kan deze discussie elders voortgezet worden? Ik hoop hier wat te lezen over de koeler, niet over moederborden en biossen.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 23:27:
[...]

Huh ? Heb jij die outside gekabeld dan ?
Jups, zitten 2 fans in. eentje regelt hij zelf dmv een sensor en een zit aangesloten op het mobo. (Enermax voeding)

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 20:12
Nou ik heb vandaag mijn freezer 64 PRO binnen gekregen en d8 installeer hem meteen maar ff 8) .

Nou daar begin de pijn al... Ik heb een MSI K8 NEO 2 Platinum bordje.. (agp slot, socket 939).
Ik d8 handleiding derbij en hoppa installeren die hap. Allereerst zat het metalen onderstel (waar je hem mee vastklikt verkeerd, dus moest hem ff 90 graden draaien.. Na een paar x gvd lukte dat... Nu dat ding erop drukken dacht ik.

Blijkt dat het in mijn kast wel HEEL krap is... aan de ene kant van de metalen bracket zitten meteen mijn aansluitingen voor de ide cables.. aan de andere kant van die uhm.. hoe noem je die... "bolletjes" op je mobo (condensatoren?? ofzo ?? 8)7 ) Naja het komt erop neer dat ik aan beide kanten erg weinig ruimte had om die handle over te halen om hem vast te zetten |:( .

Hoe heb ik hem er uiteindelijk op gekregen.. die hendel heb ik aan de kant van de ventilator geplaatst (dmv bracket omdraaien) en toen heb ik de cooler eraf gehaald. (het gedeelte met de vinnen). Toen de cooler vast geklikt (op de één of andere manier zit ie wel strak vast. maar die handle zit niet 100% recht om het zo maar te zeggen. maar ik heb geen speling

Nadat ie vast zat. met veel gepriegel weer het gedeelte met de vinnen weer erop geplaats. Hij zit!! Echter komt het bovenste gedeelte zelfs al tegen mijn 1e ram bankje aan...

sjesis zeg wat een K**werk.

Nou hij zit!! aan sluiten en opstarten die hap :+
Speedfan opgestart.. en wat blijkt... hij is nu 42 graden idle 8)7

WTF..

Ik had toch wel gehoopt dat ie wat koeler zou worden (stock cooling was ie 46graden)

mijn specs:

MSI k8 NEO 2 Platinum
AMD Athlon 3000+ (stock speed)
4 x 256 mb ram (geen merk) <-- ja ik weet het matig :Y)
Gforce 6600GT agp
Zalman ZM400B 400 Watt voeding

Doe ik iets verkeerd?? of is 42 graden redelijk ok te noemen??

Alvast bedankt :D.. btw als er screens nodig zijn dan zal ik die gaan maken..

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

3nzym3 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 20:48:
Nou ik heb vandaag mijn freezer 64 PRO binnen gekregen en d8 installeer hem meteen maar ff 8) .

Nou daar begin de pijn al... Ik heb een MSI K8 NEO 2 Platinum bordje.. (agp slot, socket 939).
Ik d8 handleiding derbij en hoppa installeren die hap. Allereerst zat het metalen onderstel (waar je hem mee vastklikt verkeerd, dus moest hem ff 90 graden draaien.. Na een paar x gvd lukte dat... Nu dat ding erop drukken dacht ik.

Blijkt dat het in mijn kast wel HEEL krap is... aan de ene kant van de metalen bracket zitten meteen mijn aansluitingen voor de ide cables.. aan de andere kant van die uhm.. hoe noem je die... "bolletjes" op je mobo (condensatoren?? ofzo ?? 8)7 ) Naja het komt erop neer dat ik aan beide kanten erg weinig ruimte had om die handle over te halen om hem vast te zetten |:( .

Hoe heb ik hem er uiteindelijk op gekregen.. die hendel heb ik aan de kant van de ventilator geplaatst (dmv bracket omdraaien) en toen heb ik de cooler eraf gehaald. (het gedeelte met de vinnen). Toen de cooler vast geklikt (op de één of andere manier zit ie wel strak vast. maar die handle zit niet 100% recht om het zo maar te zeggen. maar ik heb geen speling

Nadat ie vast zat. met veel gepriegel weer het gedeelte met de vinnen weer erop geplaats. Hij zit!! Echter komt het bovenste gedeelte zelfs al tegen mijn 1e ram bankje aan...

sjesis zeg wat een K**werk.

Nou hij zit!! aan sluiten en opstarten die hap :+
Speedfan opgestart.. en wat blijkt... hij is nu 42 graden idle 8)7

WTF..

Ik had toch wel gehoopt dat ie wat koeler zou worden (stock cooling was ie 46graden)

mijn specs:

MSI k8 NEO 2 Platinum
AMD Athlon 3000+ (stock speed)
4 x 256 mb ram (geen merk) <-- ja ik weet het matig :Y)
Gforce 6600GT agp
Zalman ZM400B 400 Watt voeding

Doe ik iets verkeerd?? of is 42 graden redelijk ok te noemen??

Alvast bedankt :D.. btw als er screens nodig zijn dan zal ik die gaan maken..
nee, hij zit niet goed vast. Een 939 3000+ @ stock zou eerder 42 graden load moeten worden met de Freezer 64 Pro.

Bouw hd cages en andere onderdelen die in de weg zitten uit en installeer de koeler nogmaals.

[ Voor 3% gewijzigd door _Oldie_ op 29-12-2005 20:53 ]

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:56
Als de koelpasta wat ingebrand is, gaat deze wel beter geleiden.

Ik haal met de mijn cooler Artic 64 (Non pro B) alleen wel betere temps, ding draait nu 810 Rpm en CPU is 36 graden.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Verwijderd

Euhm als je amd3000+ @stock koeling idle 46 graden (normaal zou dit rond de 30 of zelfs minder moeten zijn) is, en je gaat naar 42 graden met de freezer 64, dan lijkt er mij toch wel iets anders mis te zijn hoor: airflow misschien in kast? zowel stock koeler als freezer verkeerd geinstalled?

• 3nzym3
nee, hij zit niet goed vast. Een 939 3000+ @ stock zou eerder 42 graden load moeten worden met de Freezer 64 Pro.

Bouw hd cages en andere onderdelen die in de weg zitten uit en installeer de koeler nogmaals.
De andere onderdelen die in de weg zitten zijn er niet... boven de cooler zit mijn geheugen.
REchterkant van de cooler zitten de IDE slots ( dus daar moeten ook nog kabels in kunnen )

En aan de andere kant zitten dus die condensatoren 8)7

Ik zal wel iets verkeerd doen, want ik weet dat die hendel waar je de cooler mee vast zet niet "recht"zit .. is beetje moeilijk uit te leggen. als ik hem naar beneden haal dan klemt hij wel en de cooler zit ook wel vast. MAar hij staat niet kaarsrecht zeg maar (lekker duidelijk verhaal weer van mijn kant |:( )

Is er iemand die ook de bracket moest draaien?? of konden jullie hem zo installeren?

EDIT :

zit idd iets neit goed..temp loopt soms gewoon op tot 44 graden..en dan doe ik nog niets :o

hmz... nou dan maar weer alles eruit slopen en poging 2..
Alhoewel ik nog niet weet wat ik anders moet gaan doen

[ Voor 20% gewijzigd door 3nzym3 op 29-12-2005 21:18 ]

• 3nzym3
sry kon niet meer editten

ik bedoel dit :

die hendel als je die overhaalt om de cooler vast te zetten dan zit ie dus niet helemaal recht...maar een beetje scheef richting de cooler zelf?? Of moet ie kaarsrecht zitten?

pic is clickable

Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/3739/143nv.th.jpg

klopt dat? kan iemand die hem heeft geinstalleerd me dit misschien vertellen?

k wordt langzamer hand gek 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door 3nzym3 op 29-12-2005 22:09 ]

• Marcel_23
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-08 11:19
3nzym3 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 21:05:

Ik zal wel iets verkeerd doen, want ik weet dat die hendel waar je de cooler mee vast zet niet "recht"zit .. is beetje moeilijk uit te leggen. als ik hem naar beneden haal dan klemt hij wel en de cooler zit ook wel vast. MAar hij staat niet kaarsrecht zeg maar (lekker duidelijk verhaal weer van mijn kant |:( )

Is er iemand die ook de bracket moest draaien?? of konden jullie hem zo installeren?
Ik heb zelf ook een MSI K8N Neo2 Platinum en inderdaad daarvoor moet je dat bevestigingsding draaien. Ik heb de hendel boven de condensatoren zitten, die ik wel een heel klein beetje naar buiten moest buigen, anders paste de koeler niet. Dat dat ding waar die hendel aan vast zit niet helemaal recht staat heb ik ook, maar de koeler zit muurvast dus dat is geen probleem. Ik heb ook geen probleem met mijn geheugenbanken, maar wel is het zo dat de IDE kabel voor de fan zit. Dat is maar een klein stukje dus dat is niet zo'n probleem. Verder ging het installeren bij mij vrij gemakelijk eigenlijk, het lastigste was nog de boxed cooler erafhalen en dat alleen maar omdat de processor eraan bleef hangen.

Ik heb de koeler op een 3500+ Newcastle core zitten en die is idle ongeveer 22 graden. Welke BIOS versie gebruik je, als je een hele oude hebt kan het zijn dat je temperaturen niet goed worden uitgelezen.

Ik vind alleen nog dat de koeler met 1050 RPM teveel herrie maakt en ik heb nog niet echt een goede manier gevonden om het toerental omlaag te krijgen.

• Cobb
Als je nog kunt spelen, wiggelen, wrikken :? etc. kortom als er nog beweging te krijgen is in het koellichaam dan zit deze niet goed vast.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• 3nzym3
ik heb hetzelfde mobo als marcel 23 . en heb hem net weer erop geplaatst... op zelfde manier als marcel 23 (dus de handel aan de kant van de condensatoren..en ze een beetje weg gebogen... aangesloten en gewrikt... geen beweging te merken.

Weer opgestart... en hij geeft 40 als temp aan in bios... en nu met motherboard monitor 40 graden CPU

sjeesis ..k snap er echt nix meer van :X :X

de wanhoop nabij zeggen ze dan wel eens

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
3nzym3 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 22:55:
ik heb hetzelfde mobo als marcel 23 . en heb hem net weer erop geplaatst... op zelfde manier als marcel 23 (dus de handel aan de kant van de condensatoren..en ze een beetje weg gebogen... aangesloten en gewrikt... geen beweging te merken.

Weer opgestart... en hij geeft 40 als temp aan in bios... en nu met motherboard monitor 40 graden CPU

sjeesis ..k snap er echt nix meer van :X :X

de wanhoop nabij zeggen ze dan wel eens
Cool&quiet staat aan? Niet teveel koelpasta gebruikt? De omgevings temperatuur is hetzelfde?
Als de een zijn raam vol open heeft staan met -5 buiten en jij je verwarming lekker naar 21 graden stookt verschilt het nogal :P Airflow maakt natuurlijk ook nogal wat uit. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 29-12-2005 23:03 ]

• 3nzym3
Metal schreef op donderdag 29 december 2005 @ 23:01:
[...]

Cool&quiet staat aan? Niet teveel koelpasta gebruikt? De omgevings temperatuur is hetzelfde?
Als de een zijn raam vol open heeft staan met -5 buiten en jij je verwarming lekker naar 21 graden stookt verschilt het nogal :P Airflow maakt natuurlijk ook nogal wat uit. :)
C&Q staat niet aan..<-- is dit nodig dan om idle temps van 30+ te creëren (ja ik snap dat c&q lagere temps zal geven, omdat ie dan de processor terug klokt) maar bij een gewone idle waar die niet is terug geklokt.. zou hij dan nooit bv 35 graden halen?

Koelpasta verder nix aan gedaan.. gewoon de pre-applied hoeveelheid gebruikt.
Verwarming staat op laag pitje (is niet heel warm..had vanmiddag al gestookt naar 20 graden..

Voel me behoorlijk noob nu ( hey wacht ik BEN noob _/-\o_ )

trouwens.. ik heb jullie nog niet bedankt voor alle behulpzame reacties _/-\o_ bij deze alsnog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_23
3nzym3 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 22:55:
Welke BIOS versie gebruik je? Een aantal BIOSen geleden, 1.3 en 1.4 ofzo meen ik, werden mijn temperaturen ook verkeerd uitgelezen. Een update heeft dit bij mij verholpen, wellicht zou het jou ook kunnen helpen.

En, zoals Metal al aanhaalde, is de airflow in je kast wel goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
ik gebruik idd nog bios 1,4 zie ik net..

heb net geprobeert te flashen naar nieuwste versie. (1.B). Echter bij het flashen ging mijn systeem hangen... GELUKKIG had ie nog niks gedaan.. O-) . (kreeg het wel ff warm).

Dus zit nu nog steeds op 1.4

Geeft MBM5 ook verkeerde waarden aan dan? als mijn bios verkeerde waarden terug geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

Marcel_23 schreef op maandag 26 december 2005 @ 13:23:
Ik heb gisteren m'n Arctic Freezer 64 Pro geïnstalleerd, maar ik vind dat hij nogal veel geluid maakt. Nu heb ik met speedfan de snelhied van de Freezer op 65% gezet en dan is ie bijna onhoorbaar, speedfan geeft aan dat hij 1776 RPM draait. Ik heb echt geen flauw idee of dit veel of weinig is voor dat ding. Het vervelende vind ik dat ik moet wachten tot speedfan gestart is voordat het geluidsniveau acceptabel is.

Wat ik me dus afvroeg, is het normaal dat de Freezer op volle snelhied heel wat meer geluid maakt dan de boxed cooler? Of heb ik misschien iets verkeerd gedaan?

Over de koelprestaties ben ik dik tevreden, de idle temperatuur in speedfan is zo'n 6 graden lager (22 i.p.v. 28) en de stressed (Prime95 - Maximum heat) temperatuur is zo'n 8 graden lager (42 i.p.v. 50). Ik heb overigens een 3500+ Newcastle op een MSI K8N Neo2 Platinum.
Heb hetzelfde mobo, ik heb de koeler ook gedraaid, zodat ie naar achter blaast, maar mijn temps zijn ook vrij hoog, 42 idle on stock. (Opteron 144) heb de klem aan de kant van de ide aansluitingen, ik haal wel vóór bevestigen van de koeler de fan-unit eraf, koelblok monteren, dan de fan er weer op, geeft geen problemen om mijn ide kabels te monteren, round-cables van ACryan.

Had vóór deze de stockkoeler met AS en toen waren m'n temps lager.

Toch ook maar even opnieuw monteren, kan het niet zijn dat de koeler teveel hangt aan de socket en daardoor niet goed koelt?

Overigens geen problemen met mijn geheugen (Twinmos 3200), dacht van wel dus had al een klein hoekje van het koeler-fan-huis afgehaald, koeler komt er boven uit.

Mijn case-temps zijn wel goed, rond de 20 graden.

[ Voor 28% gewijzigd door efgeha op 02-01-2006 15:27 . Reden: laatste topic pagina niet gelezen. ]

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Laatst online: 19:08
3nzym3 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 14:21:
ik gebruik idd nog bios 1,4 zie ik net..

heb net geprobeert te flashen naar nieuwste versie. (1.B). Echter bij het flashen ging mijn systeem hangen... GELUKKIG had ie nog niks gedaan.. O-) . (kreeg het wel ff warm).

Dus zit nu nog steeds op 1.4

Geeft MBM5 ook verkeerde waarden aan dan? als mijn bios verkeerde waarden terug geeft?
Gewoon bios 1.8 nemen. Is volgens vele gebruikers de stabielste bios en deze geeft cpu-temp wel goed door. Hou er wel rekening mee dat de K8N NEO2 met de cpu-temp een bug heeft. De temp gaat namelijk van 36 naar 40 graden. (37, 38 en 39 graden slaat ie over!!??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

MEGATRON schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:14:
[...]

Gewoon bios 1.8 nemen. Is volgens vele gebruikers de stabielste bios en deze geeft cpu-temp wel goed door. Hou er wel rekening mee dat de K8N NEO2 met de cpu-temp een bug heeft. De temp gaat namelijk van 36 naar 40 graden. (37, 38 en 39 graden slaat ie over!!??)
Ik gebruik ook bios1.8, temp is nu idle al wel wat gedaald, na twee dagen "inwerken" van de AS5, overigens nu met een lagere core-voltage, 1.25V en een OC van (slechts) 10%.
Maar inderdaad verschuift de heatsink bij het sluiten van de hendel een klein beetje, zou niet uit moeten maken.
Als je trouwens goed kijkt naar de onderkant van de heatsink zul je zien dat die niet geheel vlak is, houdt er maar een een pasje op z'n kant tegenaan en kijk of je er licht onderdoor kunt zien........

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:51

fstieger99

www.Isaia.it

Ik heb zelf bios 1.4. temperaturen uitgelezen in de bios dus @ megateron mijn bios geeft wel 39 gr aan b.v

en heb eens geprobeerd of die freezer cooler is dan mijn standaard 7000B
Ik heb mijn winchester 939 overgeclockt 285x9
Idle temp met mijn Zalman was 31 graden idle en load 43

Met mijn Freezer haal ik nu 25 graden idle en 39 graden load dus dat is best wel prima.
En het fan op max is minder luid dan 7000B fan op max.

Ik moet zeggen had ik niet verwacht van een koeler die 15 euro kost. Hulde

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
MEGATRON schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:14:
[...]

Ik heb hem vandaag net geflasht naar bios 1.B

En waarempel me temp is nu idle 26 _/-\o_ En stressed ron de 31 _/-\o_ _/-\o_

Heerlijk... Begon namelijk echt al aan mezelf te twijfelen of ik niet eens een cooler fatsoenlijk kon monteren..
Ben nu ineens ERG blij met me artic Silencer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99

fstieger99

www.Isaia.it

Ik vraag me af waarom iedereen zich nu zo druk maakt om die 30 of 40 graden. Ik bedoel zolang hij niet boven de 55 uitkomt is er toch eigenlijk helemaal niks aan de hand

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:50

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

f.stieger schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:22:
Ik vraag me af waarom iedereen zich nu zo druk maakt om die 30 of 40 graden. Ik bedoel zolang hij niet boven de 55 uitkomt is er toch eigenlijk helemaal niks aan de hand
Omdat je met overclocken hoger komt als de temp lager is. Ook al is de temp nog onder de 55 graden. Ik kom @ load met omgeving rond de 22 een stuk lager als met omgeving rond de 15, hoewel hij load sowieso nooit rond de 40 graden blijft. hooguit 42. Dus je hypothese klopt niet...

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99

fstieger99

www.Isaia.it

Ik bedoel niks met overklok. Ik bedoel ermee te zeggen zolang de temperatuur van een cpu AMD niet boven de 55 uitrkomt geen gevaar dat hij doorbrandt.

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99

fstieger99

www.Isaia.it

Met IHS removed kom ik nu op een temperatuur van 17 graden idle en 28 load.
Dat is wel echt waanzinnig.

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
f.stieger schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:22:
f.stieger schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:53:
Ik bedoel niks met overklok. Ik bedoel ermee te zeggen zolang de temperatuur van een cpu AMD niet boven de 55 uitrkomt geen gevaar dat hij doorbrandt.
Zolang die niet boven de 85 graden uitkomt imo.. Een AMD CPU (intel ook btw) kan afhankelijk van welk model 85t/m95 graden worden.. Mijn AMD 64 wordt daarin tegen met de Arctic koeler 32 idle en 46 full load met prime95 burn mode.
f.stieger schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:54:
Met IHS removed kom ik nu op een temperatuur van 17 graden idle en 28 load.
Dat is wel echt waanzinnig.
Vergeet niet dat de temperaturen maar een indicatie zijn.. Afhankelijk van hoe nouwkeurig je sensor is en waar die geplaatst is (op elk type mobo zit de sensor net ergens anders) daardoor kan het zelfs tot 10 graden schelen.
Jou opstelling kan in mijn mobo bv 38 full load zijn

[ Voor 85% gewijzigd door KappeNou op 05-01-2006 18:06 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 09:09
Hey mensen, ik heb een vraagje over de bevestiging van de Freezer.

Ik heb dat zwarte ding van m'n mobo afgehaald omdat dat anders m'n watercooling niet paste. Maar moet ik dit zwarte ding er weer op zetten om de freezer te monteren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 18-09 11:26
Dat zwarte ding bedoel je vast de backplate mee? Maar goed, als het standaard erop zat, moet ie er weer op, want de Freezer Pro wordt ook gewoon bevestigd met de standaard bracket van het mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil

DualDevil

K geloof dat dat de bracket is inderdaad. Backblate zit aan dat zwarte gekke ding op de "bovenkant" van het mobo. Die bedoelt hij zo te zien. Verder weet ik er niets over behalve dat hij er voor een TT BT vanaf moet ;)

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Zijn die zwarte dingen/backplates nog ergens los te koop? Want ik weet niet meer of ik hem nog heb :9 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Heaget schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 22:05:
Zijn die zwarte dingen/backplates nog ergens los te koop? Want ik weet niet meer of ik hem nog heb :9 :o
Retention module ook wel genoemd.
Is makkelijker zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Zitten die niet bij die Arctic dan ?
Bij de silencer 64 wel :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
sapphire schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 22:22:
Zitten die niet bij die Arctic dan ?
Bij de silencer 64 wel :)
nee zoizo zit er haast niks bij arctic koelers en zelfs bij zalman zitten niet stock backplates :+ aangezien er verwacht wordt dat je die hebt lol :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Bij mijn gewone Artic 64 cooler zat wel een backplate of retention module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
hehe wat ben ik ook een sufkut he... ik heb m'm laatste hoop gevestigd op een doos achter een schut in me kamer. kga zo ff kijken, anders moet ik egt zo'n ding gaan kopen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
nogmaals voor de duidelijkheid

Retention module:
Afbeeldingslocatie: http://www.geeks.com/imageshare/W/150x150/WRK8-13PC1W-unit.gif
Zou een beetje lullig zijn als je naar het verkeerde vraagt in de winkel. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Satch op 08-01-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil

DualDevil

Heaget schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 13:31:
hehe wat ben ik ook een sufkut he... ik heb m'm laatste hoop gevestigd op een doos achter een schut in me kamer. kga zo ff kijken, anders moet ik egt zo'n ding gaan kopen... 8)7
Ik heb hem nog wel liggen... :>
Always there to help a tweaker in need... >:)

[ Voor 10% gewijzigd door DualDevil op 07-01-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
\0/

Ik heb hem gevonden! Hij was een beetje stoffig maar ik heb hem :P Iedereen bedankt voor de hulp, en in het speciaal DualDevil voor het aanbieden van een backplate _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
kwhuisman schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:19:
Bij mijn gewone Artic 64 cooler zat wel een backplate of retention module.
ja maar niet de pr0 en o ja daar gaat dit topic over >> Arctic Freezer 64 Pro? :+

[ Voor 36% gewijzigd door KappeNou op 07-01-2006 16:51 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

op een dfi nforce4 sli board, komt de koeler dan over een geheugenslot heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
sander815 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:39:
op een dfi nforce4 sli board, komt de koeler dan over een geheugenslot heen?
Weet ik niet, bij de A8V Deluxe komt hij een klein beetje over het eerste geheugenslot heen maar ik kan de geheugen module gewoon netjes in het slot prikken en volgens mij is 't wel positief voor de koeling van het geheugen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag in je intro staan dat je je 3000+ winchester op 2200mhz hebt staan en dat je met die koeler een idle temperatuur van 30 graden hebt. ik bezit de zelfde cpu en heb deze geoced met de standaard koeling tot 2211mhz en heb ook een idle temperatuur van 30 graden. als ik dit zo bekijk lijkt het mij dat de artic freezer 64 pro koeler bijna overbodig is of heb ik nou een uitzonderende 3000+ winchester die uit zichzelf koel blijft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:45

sapphire

Die-hard pruts0r

nee ze zijn gewoon koel, alleen de Arctic freezer 64 pro doet het een stuk stiller dan de boxed koeler ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:34:
ik zag in je intro staan dat je je 3000+ winchester op 2200mhz hebt staan en dat je met die koeler een idle temperatuur van 30 graden hebt. ik bezit de zelfde cpu en heb deze geoced met de standaard koeling tot 2211mhz en heb ook een idle temperatuur van 30 graden. als ik dit zo bekijk lijkt het mij dat de artic freezer 64 pro koeler bijna overbodig is of heb ik nou een uitzonderende 3000+ winchester die uit zichzelf koel blijft ?
als jij ook nog is het zelfde mobo hebt dan is het wel vreemd :) maja dan laat hij de acrtic op een langzame snelheid draaien.
Maja denk dat het het mobo is ;) kan wel 10 graden schelen omdat de sensor net ergens anders zit en of de sensor is net iets minder nauwkeuriger of meer.

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 10-01-2006 22:43 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk mogelijk om de fan van de Freezer 64 Pro, zodanig om te draaien, dat hij outtake blaast ipv intake (t.o.v. het koellichaam zelf dan)? Desnoods met wat geknutsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Laatst online: 17-07 12:50
In princiepe zou het kunne door wat afstandsbussen op elkaar te draaien
Afbeeldingslocatie: http://scd.mm-b1.yimg.com/image/704753040
dan is wat van het effect weg: de ophanging en de manier van de fan zorgt voor ontkoppeling, waardoor hij minder lawaai maakt.

edit: nu ik de foto's zie, zie ik dat de fan niet vast zit met schroeven. Ik denk dat je het plastic echt sloopt als je de fan eraf haalt.

[ Voor 23% gewijzigd door MeMoRy op 16-01-2006 18:34 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De fan losmonteren is geen probleem denk ik. De vraag is echter of de fan vastzit aan dat plastieken frame. Iemand?

verder: ziet er een leuke concurent uit voor de freezer 64 pro, kunnen 2 stuks 120mm fan op gemonteerd worden:
http://www.noctua.at/main...tview&products_id=1&set=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:28:
Is het eigenlijk mogelijk om de fan van de Freezer 64 Pro, zodanig om te draaien, dat hij outtake blaast ipv intake (t.o.v. het koellichaam zelf dan)? Desnoods met wat geknutsel?
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:18:
De fan losmonteren is geen probleem denk ik. De vraag is echter of de fan vastzit aan dat plastieken frame. Iemand?
kickje, niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
wat is dat nou weer voor onzin? hij blaast zoizo al naar je case fans.. dat jij nou niet zo snucher bent om de case fans naar buiten te laat blazen, omg :Y)

http://home.planet.nl/~gobiu004/kast3.jpg

zoals je op de foto van mijn kast ziet blaast de acrtic richting de case fan, die het vervolgens naar buiten blaast.. :z nn

[ Voor 23% gewijzigd door KappeNou op 18-01-2006 01:34 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik vrees dat ik mezelf niet goed duidelijk heb gemaakt. Wat ik bedoel is:
Standaardsituatie: De fan blaast nu de lucht over de koelvinnen. De fan is gemonteerd tegen de koeler, aan de kant welke meer naar voren gesitueerd is in de kast.
Is het mogelijk om: de fan te monteren tegen de koeler, aan de kant welke meer naar achteren gesitueerd is in de kast, zodat hij de lucht door de koelvinnen heen zuigt, ipv blaast?

Hoop dat het nu beter te verstaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:33:
Hmm ik vrees dat ik mezelf niet goed duidelijk heb gemaakt. Wat ik bedoel is:
Standaardsituatie: De fan blaast nu de lucht over de koelvinnen. De fan is gemonteerd tegen de koeler, aan de kant welke meer naar voren gesitueerd is in de kast.
Is het mogelijk om: de fan te monteren tegen de koeler, aan de kant welke meer naar achteren gesitueerd is in de kast, zodat hij de lucht door de koelvinnen heen zuigt, ipv blaast?

Hoop dat het nu beter te verstaan is.
Mja als je goed kan knutselen en goed gereedschap hebt :) maja tot nu toe is er nog niemand geweest die dat gedaan heeft..
Maja waarom wil je dit doen? denk je dat je CPU dan ineens een paar graden koeler is?

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 18-01-2006 10:37 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan ik weer aan de andere kant (us de kant waar origineel de fan staat) een 120mm fan zetten. Dubbele fan, ik denk dat dat wel mogelijk een paar graden kan schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:59:
Dan kan ik weer aan de andere kant (us de kant waar origineel de fan staat) een 120mm fan zetten. Dubbele fan, ik denk dat dat wel mogelijk een paar graden kan schelen :)
wie weet.. maybe 1 graad ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Na plaatsting van de AF64Pro ben ik nou niet echt danig onder de indruk van de prestaties van dit ding, misschien ligt het aan mij hoor :)

Idle temp is 29 graden C (Athlon 64 3000+) en de algemene herrie is niet minder dan de AMD stock cooler. Misschien dat de andere 5 fans voor wat herrie bij elkaar zorgen (Zalman VGA, Arctic Fan Pro TC, 2 fans in de Tagan voeding en één of andere fan die lucht uitblaast achterin)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Gunner schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:53:
Na plaatsting van de AF64Pro ben ik nou niet echt danig onder de indruk van de prestaties van dit ding, misschien ligt het aan mij hoor :)

Idle temp is 29 graden C (Athlon 64 3000+) en de algemene herrie is niet minder dan de AMD stock cooler. Misschien dat de andere 5 fans voor wat herrie bij elkaar zorgen (Zalman VGA, Arctic Fan Pro TC, 2 fans in de Tagan voeding en één of andere fan die lucht uitblaast achterin)
koop een fan controller zodat je het overtollige geluid kan verminderen (zoizo is tagan still)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
[afbeelding]

@ Kappenou

Uw fan in het zijpaneel: blaast die in of uit?
Ik heb zelf een Chieftec BX03.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dazsur schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 00:44:
[afbeelding]

@ Kappenou

Uw fan in het zijpaneel: blaast die in of uit?
Ik heb zelf een Chieftec BX03.
die heb ik op ze zachts uit blazen (anders maakt die een herrie en ik wil dat die grote fan het meeste lucht naar buiten zuigt)
altijd zorgen dat je een goede airflow hebt.
Ik heb me fans achter in me kast naar buiten blazen en me fan aan de voorkant/onderkant van me kast bij me HDD's blaast frisse lucht naar binnen, zodat ik een airflow van voren naar achteren krijg. Me tagan voeding zuigt vervolgens aan de bovenkant/voorkant frisse lucht naar binnen.
Je kan altijd beter meer fans uit hebben blazen dan in blazen, aangezien je de warme lucht uit je pc wilt hebben. de naar buiten blazende fans halen zoizo wel wat frisse lucht van buiten via kieren etc, anders zou je kast vacuem zuigen :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Juist ja. Dan ga ik dat ook doen!
120 mm achter (nu ook) naar buiten (12v).
2x 80 mm zijkant (net als van jouw) (nu naar binnen 1x 5v en 1x 12v) naar buiten (2x 5v).
2x 92 mm zijkant voor (HDD koeling) (nu naar buiten) naar binnen (2x 5v).

Ik heb op dit moment mijn San Diego 3700+ lopen op 3010 Mhz boxed koeler. Idle 31-33c afhankelijk van de airflow en de kamertemp (gemiddeld 25c). Stressed 45-47c.

Ik twijfel heel erg tussen de Thermaltake Big Typhone en de Arctic Freezer 64 Pro.
Geluid is geen probleem, aangezien ik toch al bijna doof ben :( Voor de familie kan het wel hinderlijk zijn :+ (Zalmann is te duur en geluid is dus niet eerste punt.)

De Arctic trekt me in het bijzonder aan vanwege de outflow die gericht is op de output van de casefan! Ik hoop alleen dat het geen probleem zal opleveren voor mijn MOBO Asus A8N-SLI.
Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/mjlhqo.jpg
(Bedrading is nu wel netter, was net geassembleerd)

Ik neem aan dat een overclocker die aangewezen is op luchtkoeling voor 1 van deze 2 gaat?

Loopt die San Diego echt op 4000 Mhz??

[ Voor 9% gewijzigd door Dazsur op 25-01-2006 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4000+...dus 2400mhz :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dazsur schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 01:16:
Juist ja. Dan ga ik dat ook doen!
120 mm achter (nu ook) naar buiten (12v).
2x 80 mm zijkant (net als van jouw) (nu naar binnen 1x 5v en 1x 12v) naar buiten (2x 5v).
2x 92 mm zijkant voor (HDD koeling) (nu naar buiten) naar binnen (2x 5v).

Ik heb op dit moment mijn San Diego 3700+ lopen op 3010 Mhz boxed koeler. Idle 31-33c afhankelijk van de airflow en de kamertemp (gemiddeld 25c). Stressed 45-47c.

Ik twijfel heel erg tussen de Thermaltake Big Typhone en de Arctic Freezer 64 Pro.
Geluid is geen probleem, aangezien ik toch al bijna doof ben :( Voor de familie kan het wel hinderlijk zijn :+ (Zalmann is te duur en geluid is dus niet eerste punt.)

De Arctic trekt me in het bijzonder aan vanwege de outflow die gericht is op de output van de casefan! Ik hoop alleen dat het geen probleem zal opleveren voor mijn MOBO Asus A8N-SLI.

Ik neem aan dat een overclocker die aangewezen is op luchtkoeling voor 1 van deze 2 gaat?

Loopt die San Diego echt op 4000 Mhz??
nee :) kep hem atm ff @ 2,42Ghz lopen dus AMD 64 4000+ stock speed :P
De Freezer 64 pr0 vindt ik echt weinig geluid maken, minder dan me vorige Zalman 7700 en 9500. Ik denk dat het verder wil gaat passen :) echt een goede koelen, vooral voor die prijs. Hij schijnt even goed en soms beter te koelen dan de Zalman 9500 :)
Maja als je zo met je airflow loopt te klooien etc waarom koop je niet een leuke fan controller :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
@Kappenou
Inderdaad, een fancontroller wil ik al een hele tijd!
Bij gamen en video-editen kunnen de fannetjes omhoog. En bij idle of Winamp kunnen de fannetjes omlaag. Alleen casefans.

Ik ga slapen :o
Eerst 24 kijken!

[ Voor 36% gewijzigd door Dazsur op 25-01-2006 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In bijna alle gevallen waarbij ik de 64 pro tegen kom is hij ingebouwd in een (midi)tower (of iig iets wat rechtop staat), maar dit ding maakt gebruik van heatpipes. Verpest je nu niet heel de werking van die pipes door ze horizontaal ipv verticaal te monteren??? Weet iemand of dit de prestaties veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:46:
In bijna alle gevallen waarbij ik de 64 pro tegen kom is hij ingebouwd in een (midi)tower (of iig iets wat rechtop staat), maar dit ding maakt gebruik van heatpipes. Verpest je nu niet heel de werking van die pipes door ze horizontaal ipv verticaal te monteren??? Weet iemand of dit de prestaties veranderd?
Nee en waar bazeer je dat op? de hitte gelijd toch door de koperen leidingen naar de plaatst waar het het koelst is? dus waar de fan de hitte van de pipe's en koelribben afblaast.. Dus het maakt niet uit hoe die staat.. Of kan je dat niet bevatten? :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:28:
Nee en waar bazeer je dat op? de hitte gelijd toch door de koperen leidingen naar de plaatst waar het het koelst is? dus waar de fan de hitte van de pipe's en koelribben afblaast.. Dus het maakt niet uit hoe die staat.. Of kan je dat niet bevatten? :P
Nee, hij had gelijk. In principe zou het beter moeten werken als de cooler rechtop staat in plaats van horizontaal hangt in een tower. Dit is nu eenmaal eigen aan het heatpipe principe.

Om een antwoord op zijn vraag te geven: met vele heatpipekoelers is al gebleken dat een rotatie van 90° t.o.v. de ideale stand, nauwelijks verlies geeft in de werking van de heatpipe. Dus in towers werken heatpipes nog altijd op 99% van hun efficientie van wat ze zouden doen als ze rechtop zouden staan. Wanneer de hoek groter wordt dan 90° gaat de werking al wel een heel pak minder zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:31:
[...]

Nee, hij had gelijk. In principe zou het beter moeten werken als de cooler rechtop staat in plaats van horizontaal hangt in een tower. Dit is nu eenmaal eigen aan het heatpipe principe.

Om een antwoord op zijn vraag te geven: met vele heatpipekoelers is al gebleken dat een rotatie van 90° t.o.v. de ideale stand, nauwelijks verlies geeft in de werking van de heatpipe. Dus in towers werken heatpipes nog altijd op 99% van hun efficientie van wat ze zouden doen als ze rechtop zouden staan. Wanneer de hoek groter wordt dan 90° gaat de werking al wel een heel pak minder zijn.
het gaat om de vraag: verpest je niet de hele werking? antwoord = nee.

Voortaan beter lezen :Y)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wilde ik graag even weten. wil namelijk de standaard koeler van mijn amd athlon 64 3000 venice vervangen door een die beter koelt en evt ook stiller is. Nu nog de keuze maken tussen de Thermaltake Blue Orb II en deze Arctic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:41:
Dat wilde ik graag even weten. wil namelijk de standaard koeler van mijn amd athlon 64 3000 venice vervangen door een die beter koelt en evt ook stiller is. Nu nog de keuze maken tussen de Thermaltake Blue Orb II en deze Arctic.
de freezer 64 pr0 vindt ik echt heel stil.. Ik had verwacht dat die niet zo stil zou zijn als zijn zalman concurenten, maar ik vindt hem stiller dan mijn vorige Zalman 7700-Alcu en 9500 :)
Vooral als je zo'n opstelling hebt als mij werkt het echt goed aangezien die de lucht naar je casefans blaast zoals je ziet in mijn kast >klik<
Die blue orb is toch precies zo'n zelfde ronde vorm als de zalman 7700 etc? die blaast alles een beetje rondt.. dus niet echt zo goed voor je airflow als een freezer 64 pr0 en een Zalman 9500. Het lijkt me dat die Blue orb +- even goed koelt als de Zalman 7700-Cu.. de freezer 64 pr0 en de Zalman 9500 houden je CPU nog is +- 5 t/m 10 graden koeler.
Het enige wat mij zou weerhouden om niet de Arctic te kopen maar de Zalman 9500 is als ik een glazen kast zou hebben ;)

[ Voor 17% gewijzigd door KappeNou op 25-01-2006 18:42 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:41:
Makkelijke keus imo, deze Arctic is volgens mij stiller en koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordeel zalman t.o.v. arctic: ziet er beter uit, en is compatibel met alle sockets (de arctic niet)
Voordeel Arctic t.o.v. zalman: prijs/prestatie verhouding 2X zo goed, en is gericht naar de outtake van op de achterkant van de pc (wat de meeste pc's wel hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er nog niet uit. De arctic is misschien koeler en evt wat stiller dan de Thermaltake. Maar ik heb een doorzichtig zijpaneel waardoor de Blue Orb weer meer punten scoort wat betreft Looks.
De rest van mijn verlichting is ook blauw dus de Blue Orb past er wel erg mooi bij...
Kan evt altijd nog een dichtpaneel plaatsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:38:
Ik ben er nog niet uit. De arctic is misschien koeler en evt wat stiller dan de Thermaltake. Maar ik heb een doorzichtig zijpaneel waardoor de Blue Orb weer meer punten scoort wat betreft Looks.
De rest van mijn verlichting is ook blauw dus de Blue Orb past er wel erg mooi bij...
Kan evt altijd nog een dichtpaneel plaatsen :P
mja ik zou dan persoonlijk voor de Zalman 9500 gaan :P Hij heeft jammer genoeg in jou geval geen blauw licht, maybe wel na wat knutselen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 25-01-2006 19:59 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:59:
[...]

mja ik zou dan persoonlijk voor de Zalman 9500 gaan :P Hij heeft jammer genoeg in jou geval geen blauw licht, maybe wel na wat knutselen ;)
Ahum.... http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=165&code=005

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Ik heb de Arctic Freezer 63 Pro gekozen. Ben echt benieuwd! Wil graag onder de 30c idle met mijn 3700+ SD @ 3025 Mhz*1.55v*34c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
mja was het helemaal vergeten 8)7 kep dat ding zelf ook nog thuis gehad haha :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 15:50
Dazsur schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:40:
Ik heb de Arctic Freezer 63 Pro gekozen. Ben echt benieuwd! Wil graag onder de 30c idle met mijn 3700+ SD @ 3025 Mhz*1.55v*34c
Waarom wil je met idle de temp zo laag? Idle temp maakt mij niet veel uit, als die stressed maar niet al te hoog is..

En onder de 30 graden idle is wel te doen, moet je alleen je pc buiten zetten, want met een binnentemp van 20 graden is 10 graden meer niet veel.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
PASware schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:57:
[...]

Waarom wil je met idle de temp zo laag? Idle temp maakt mij niet veel uit, als die stressed maar niet al te hoog is..

En onder de 30 graden idle is wel te doen, moet je alleen je pc buiten zetten, want met een binnentemp van 20 graden is 10 graden meer niet veel.
Nu ik het terug lees is het inderdaad grappig.
Het zou moeten zijn: Ik wil graag de temp onder de 40c bij Prime95 houden met de Freezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
De Freezer zit erin. Het is inderdaad stiller geworden (RPM is met 1000 toeren verminderd) tegen dezelfde temperatuur 32/33c idle of websurfen!
Maar geluid was niet het belangrijkste. Dat was het koelen!
Later vanavond wat stressen!

[img][IMG]http://i1.tinypic.com/mmr9z5.jpg[/IMG][/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik veronderstel dat de koelblok van de Freezer 64 volledig binnen de Bracket komt, maar hoe zit dat met de fan. Het is logisch dat die er buiten steekt, maar ik heb op veel foto's gezien dat dat de fan over de geheugen slots hangt waardoor die onbruikbaar worden. Wat is jullie ervaring hiermee. Hebben meerdere mensen hier last van? Hoe dik is die fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
wols schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:32:
Ik veronderstel dat de koelblok van de Freezer 64 volledig binnen de Bracket komt, maar hoe zit dat met de fan. Het is logisch dat die er buiten steekt, maar ik heb op veel foto's gezien dat dat de fan over de geheugen slots hangt waardoor die onbruikbaar worden. Wat is jullie ervaring hiermee. Hebben meerdere mensen hier last van? Hoe dik is die fan?
Als je geheugenslots aan de bovenkant zitten maakt het i.i.g niet uit.
En mocht hij je geheugen dimm's in de weg zitten, dan draai je hem toch om? blaast die alleen niet meer richting de outtake. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 18-09 11:26
Als ik zo dat plaatje van Dazsur bekijk, zit er gewoon een RAM-stickie onder die fan, alleen is ie niet te zien. Dat kan ik opmaken uit zijn specs :). Hij heeft 2x 1GB in Dual Channel, dus hij MOET in DIMM1 (het dichtst bij de CPU) gewoon een RAM-stickie hebben zitten. Hoop dat hij het zelf nog even voor je kan bevestigen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Idd ik heb gewoon 2 onder de fan zitten.. dat is juist goed aangezien het geheugen dan ook een beetje gekoelt wordt ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
The__Virus schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:40:
Als ik zo dat plaatje van Dazsur bekijk, zit er gewoon een RAM-stickie onder die fan, alleen is ie niet te zien. Dat kan ik opmaken uit zijn specs :). Hij heeft 2x 1GB in Dual Channel, dus hij MOET in DIMM1 (het dichtst bij de CPU) gewoon een RAM-stickie hebben zitten. Hoop dat hij het zelf nog even voor je kan bevestigen :).
Klopt als een bus.
Dual channel 2x 1gig.
De fan hangt boven de eerste 2 geheugensloten.
Ik heb 2 thermische sensoren (hardcano 12) geplakt aan de 1ste chip van beide latjes.
Het latje onder de fan is gemiddeld 6 graden koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dazsur schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:27:
[...]

Klopt als een bus.
Dual channel 2x 1gig.
De fan hangt boven de eerste 2 geheugensloten.
Ik heb 2 thermische sensoren (hardcano 12) geplakt aan de 1ste chip van beide latjes.
Het latje onder de fan is gemiddeld 6 graden koeler.
wat heb ik een mazzel dat een Asrock dual S939 sata2 dual channel naast elkaar draait ;) ik heb dus 2 geheugen modules die wat koeler zijn :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ik heb een zeer specifieke vraag en wel het volgende

is deze versie (de pro) aanzienlijk stiller dan de normale?

ik wil namelijk nog stiller (nee geen h2o of passief) is de TT si-120 of xp-120 met papst 120mm fan nog stiller? ik wil geen roddels of ome tom verhalen, maar eigen ervaringen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
HyperTrophy schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:31:
ik heb een zeer specifieke vraag en wel het volgende

is deze versie (de pro) aanzienlijk stiller dan de normale?

ik wil namelijk nog stiller (nee geen h2o of passief) is de TT si-120 of xp-120 met papst 120mm fan nog stiller? ik wil geen roddels of ome tom verhalen, maar eigen ervaringen horen.
Ik heb geen ervaring met deze of andere koelers, maar hij moet i.i.g stiller zijn als de gewone Freezer 64. De website van Arctic geeft dit ook aan, want er zit gewoon een grotere fan op. Die met een lagere rotatie snelheid meer lucht kan verplaatsen. En dus bij dezelfde koeling stiller is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperTrophy schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:31:
Dat hangt er toch gewoon vanaf hoe stil je hem laat draaien, en van met welke papst fan je wilt vergelijken. :? Je maakt je koeler maar net zo stil als je zelf wilt...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Ik heb zowel Prime95 als SP2004 laten draaien. Daarnaast Super PI-Mod, 3dmark06, Half-Life 2, AoE III en Far Cry.
CPU werd in Everest en Speedfan niet warmer dan 41c.
Videokaart werd bijna 65c en CPU op 43c bij DX9 Real-Time High-Dynamic Range Image-Based Lighting Version 1.2
Alleen de chipsetfan nog vervangen en op de casefans na is de pc dan wat stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_23
Marcel_23 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:01:
[...]

In het BIOS zit inderdaad zo'n optie, maar die had ik nog niet gevonden. Nu draait de Freezer op ongeveer 1050 RPM, dat is al een heel stuk beter. Liever zou ik hem nog wat langzamer willen hebben, maar het is in ieder geval een verbetering.

Alleen blijkt nu dat ik speedfan niet meer aan moet zetten, want dan schiet de fanspeed meteen weer naar 2250 RPM.
Nou wordt het allemaal nog wat vreemder.

Ik vond het geluidsniveau dus nog niet acceptabel en heb toen maar besloten om er een Zalman fanmate 2 tussen te zetten. Dat had ik dus gedaan en ook in het BIOS het toerental weer op maximaal gezet (door geen temperatuur target in te stellen). Dat werkte allemaal niet zo lekker, zodra ik de fanmate iets te ver terug draaide sloeg de fan helemaal af en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Dus toen heb ik die fanmate er maar weer tussenuit gehaald en verder niks veranderd en nu zie ik tot mijn grote verbazing dat het toerental nu gewoon rond de 1000 ligt en het geluidsniveau zeer acceptabel is.

Heeft iemand hier een verklaring voor? En zijn er mensen die ook een fanmate aan hun freezer hebben proberen te hangen die hun ervaringen hiermee willen delen?

[ Voor 1% gewijzigd door Marcel_23 op 01-02-2006 09:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 18:47
Volgens mij is er een nieuw soort cpu fan van arctic uit..De Alpine 64. De fan lijkt een beetje op die van de 64 pro maar deze heeft een gewone headsink. Nou kijk zelf anders maar even [KLIK]

Greetz Elmer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Flasherrr schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:38:
Volgens mij is er een nieuw soort cpu fan van arctic uit..De Alpine 64. De fan lijkt een beetje op die van de 64 pro maar deze heeft een gewone headsink. Nou kijk zelf anders maar even [KLIK]

Greetz Elmer :)
Als je op de specs af moet gaan is de Alpine 64 0.2 sone stiller, maar koelt de Freezer 64 Pro weer een stuk beter, terwijl ze allebei een 92 mm fan hebben.
0.16 graden celsius/watt van de Freezer 64 Pro.
0.24 graden celcius/watt van de alpine 64.
Hij is wel wat goedkoper btw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Metal schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:45:
[...]

Als je op de specs af moet gaan is de Alpine 64 0.2 sone stiller, maar koelt de Freezer 64 Pro weer een stuk beter, terwijl ze allebei een 92 mm fan hebben.
0.16 graden celsius/watt van de Freezer 64 Pro.
0.24 graden celcius/watt van de alpine 64.
Hij is wel wat goedkoper btw. :)
Mja het is gewoon een koeler om je boxed koeler te vervangen, maar als je geen grote "dure" 64 pr0 in je kast wilt hebben.
Er staat advies prijs 13 euro, dan verwacht ik dat die 10€ gaat kosten aangezien de advies prijs van de 64 pr0 28€ is, terwijl je hem al voor 20€ kan kopen :)

Dus conclusie = wil je prijsklasse boxed koeler, alleen stiller en iets betere koeling neem dan een alpine 64.
Wil je een redelijk goekope koeler die echt goede performens neer zet en ook nog zo stil is, neem dan de Freezer 64 pr0

Arctic 64 pr0:
Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/pics/noise_freezer64pro.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/pics/performance_freezer64pro.gif

Alpine 64:
Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/pics/noise_alpine64.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/pics/performance_alpine64.gif

Zoals je ziet, ze zijn +- even stil maar de 64 pr0 koelt een stuk beter.

[ Voor 33% gewijzigd door KappeNou op 02-02-2006 19:57 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Freezer Pro nu al een maandje in de PC zitten en presteerd fantastisch, alleen heb ik een Coolermaster Wavemaster case waarbij je de tray waarop het moederbord ligt eruit kan halen. Alleen.... de koeler is zo hoog dat hij blijft hangen aan de achterkant van de case als ik de tray eruit wil halen, die moet ik er dus afhalen. Misschien een stomme vraag, ik wil hem er eenmalig afhalen om even een Hard Disk te installeren, moet ik dan opnieuw koelpasta erop smeren of kan ik hem er gewoon weer op terug zetten zonder dat hij in prestatie verliest ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:10:
Ik heb de Freezer Pro nu al een maandje in de PC zitten en presteerd fantastisch, alleen heb ik een Coolermaster Wavemaster case waarbij je de tray waarop het moederbord ligt eruit kan halen. Alleen.... de koeler is zo hoog dat hij blijft hangen aan de achterkant van de case als ik de tray eruit wil halen, die moet ik er dus afhalen. Misschien een stomme vraag, ik wil hem er eenmalig afhalen om even een Hard Disk te installeren, moet ik dan opnieuw koelpasta erop smeren of kan ik hem er gewoon weer op terug zetten zonder dat hij in prestatie verliest ???
De koelpasta onder de freezer zal min of meer een beetje uitharden na een tijd gebruik. Die pasta zal je dus moeten verwijderen imho. Is er geen andere manier om een extra harddisk te installeren? Lijkt me onhandig al je elke keer het hele backpanel er uit moet halen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
onhandig van die Freezer in dit geval dan. die kast is daarvoor juist zo gebouwd. ik kan t weten, heb zelf ook zo'n kast gehad. Met de Non-pro was het geen probleem overigens..

btw, er is zeker nog geen verkoooppunt bekend voor die Alpine64?

[ Voor 18% gewijzigd door HyperTrophy op 07-02-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:48:
[...]

De koelpasta onder de freezer zal min of meer een beetje uitharden na een tijd gebruik. Die pasta zal je dus moeten verwijderen imho. Is er geen andere manier om een extra harddisk te installeren? Lijkt me onhandig al je elke keer het hele backpanel er uit moet halen.
Tja, ruimte tussen moederbord (lees SLI opstelling videokaarten ) en harde schijven laat niet echt te wensen over, ik kan het backpanel dus uitschuiven tot de koeler tegen de achterkant van de case vastloopt, alleen moet ik dan dus alsnog gaan wrikken, of gpu's eruit halen, + dat ik gelijk alle draden netjes wil wegewerken had ik zo het idee dat ik alles maar even van het moederbord afhaal. Alleen nog nooit eerder gedaan... ( wel erop, nog nooit eraf )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Wat ik trouwens wel respect vind, is dat je die arctic freezer pro, op het moederbord gemonteerd hebt, terwijl deze dus nog IN de kast zat. wat in mijn inzien best tricky lijkt.

heb zelf de wavemaster na een tijdje weggedaan juist om die krappe ruimte, ondanks de uitschuifbare achterzijde. Voordeel van de kast is het uiterlijk.

ik heb nu een chieftec bigtower, ik wil nooit meer anders. makkelijk, doordacht, stil, kinderlijk eenvoudig, beveiligbaar, degelijk, krasvast, en de rest. :)
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste