Het Grote Age of Empires 3 Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.445 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:30

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
8)7 Wat ik niet snap is het gezeik om die outposts, ik kan er toch echt meer dan 7 bouwen en nee ik heb geen files ge-edit ofzo, je kunt gewoon een kaart uit je home town halen zodat je er 6 extra kunt bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolmaster schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:56:
Jongens ik vind Age of Empires 3 echt tegen vallen. Nou dat ik al een paar skirmisch maps gespeeld heb begint het me steeds meer te vervelen.

Ik stoor me aan te weinig maps. ( Of krijg je er nog meer naar het spel zelf spelen)
Ik stoor me aan de zelfde plaatsing op een skirmisch map. (dan weet je al meteen waar de vijand zit.)
Ik stoor me aan dat er geen Stone meer is
Ik stoor me aan de slechte grafische kwalteit van het spel
Ik stoor me aan dat als ze hout verzamelen dat de boom niet meteen omvalt (Dit was wel in de vorige deel/ delen)
Ik stoor me aan dat je maar 7 guard towers kan bouwen
Die schatten vind ik bepaald niet intressant. (vooral zo`n indiaan redden)
Helemaal mee-eens, hieraan wil ik nog toevoegen dat er geen optie is om te saven voor een langame, dit is echt frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Grafische kwaliteit slecht? Vergeleken met?

Misschien tijd voor een systeem upgrade en een nieuwe videokaart! ;)

De grafische kwaliteit is in mijn ogen in ieder geval juist 1 van de pluspunten. Verder gaat gameplay voor grafische eye candy (die prima verzorgd is)..

Met je punten over skirmish maps en het niet kunnen saven in lan games ben ik het volledig eens!

[ Voor 53% gewijzigd door Darth Malak op 19-10-2005 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 18:22

Eijkb

Zo.

Steffy schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:04:
8)7 Wat ik niet snap is het gezeik om die outposts, ik kan er toch echt meer dan 7 bouwen en nee ik heb geen files ge-edit ofzo, je kunt gewoon een kaart uit je home towen halen zodat je er 6 extra kunt bouwen
Dat zal misschien een optie zijn bij een bepaald land, niet bij alle landen volgens mij.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Tja, in dat geval maakt het gewoon onderdeel uit van de gamebalancing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Iemand hier die op expert speelt? Ik heb een paar keer skirmisch gedaan met England tegen een random tegenstander op expert, maar dat is echt onmogelijk gewoon. Hij valt opzich niet echt heel snel aan, maar als ie dan aanvalt dan is dat opzich al een redelijke aanval, maar die kan ik nog wel verweren (altijd). Maar dan komt de 2e keer, die kan ik ook nog verweren, maar dan is wel mn defensie weg. En dan de 3e keer heb ik dus echt nog maar 5 pikemans ofzo en dan wordt ik echt onder de voet gelopen...

Hard lukt nog wel overigens, met 1 tegenstander....
Als ik meer tijd heb, als er bijv water tussen ons in zit die ik dan own met mijn boten zodat ze niet kunnen oversteken, lukt 2 ook nog wel. Maar op expert echt niet.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireFoz schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:55:
Iemand hier die op expert speelt? Ik heb een paar keer skirmisch gedaan met England tegen een random tegenstander op expert, maar dat is echt onmogelijk gewoon. Hij valt opzich niet echt heel snel aan, maar als ie dan aanvalt dan is dat opzich al een redelijke aanval.......
Nooit geprobeert op expert, zelfs niet op hard.. ik heb soms nog problemen op moderate :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Je kan trouwens gewoon een poort maken hoor in een muur. Klik op een muur (nadat ie gebouwd is dus) en ta-da, daar is de optie om er een poort in te maken. Wel vind ik dat die poort veel te snel open gaat als je eigen troepen in de buurt zijn...

Goud kan je idd oneindig krijgen van plantages en walvissen. Food ook van windmolens. En hout van trading-posts of de market, funds zijn voor mijn geen probleem na een tijdje spelen, maar vooral de limit van 200 units

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 18:22

Eijkb

Zo.

Is iemand bekend met een fansite of wat dan ook waar duidelijk wordt weergegeven wat de beste combinaties van units zijn enzo?

Als de PC (op Hard) aanvalt met een leger wat qua aantallen gelijk is aan mijn leger dan wint de PC altijd. Waarschijnlijk mini managed hij veel meer zodat zijn juiste units bepaalde stukken van mijn leger aanvallen en dus in het voordeel zijn. En masse je leger erop afsturen heeft nooit zoveel zijn bij AOEIII op Hard.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Ik werk veel met kanonnen, daarmee schakel ik op afstand al veel uit en doe veel dmg en niet alleen op de unit waar ik op schiet maar ook die er om heen staan :)

edit: OMG dyslectie :P zag het nu pas

[ Voor 13% gewijzigd door Steffy op 19-10-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:11

Rudios

Lost in space?

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:53:
[...]
Wel top dat de Dutchies ook daadwerkelijk Nederlands praten,.....ècht humor....vind je ook niet..?
"Ja..", "Hallo..", "Boeren...", "Houthakken..." ècht oudHollandsch..!! hahahahaha :D
Wat wel weer een beetje wazig is, is dat als je een vrouw de opdracht geeft om te bouwen, dat ze 'timmerman' zegt. :+

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:06
Ik snap het nog steeds niet, de manier om via Hamachi te connecten met elkaar :/
Het wil maar niet lukken :( Hoe kunnen we het nou aan de praat krijgen wanneer we allebei achter een router zitten? Of is het ook nog een kwestie van poorten open zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is hier al ns eerder gepost, maar ik heb er nog geen duidelijk antwoord op kunnen vinden.

Is het nou wel of niet mogelijk om meer dan 2 teams te maken bij skirmish? Voor zover ik kan zien is er alleen de mogelijkheid om 2 teams te maken, of een free for all. Ik zou graag meerdere teams willen maken, vind het ook nogal raar dat ze dat eruit hebben gehaald :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
FireFoz schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:55:
Iemand hier die op expert speelt? Ik heb een paar keer skirmisch gedaan met England tegen een random tegenstander op expert, maar dat is echt onmogelijk gewoon. Hij valt opzich niet echt heel snel aan, maar als ie dan aanvalt dan is dat opzich al een redelijke aanval, maar die kan ik nog wel verweren (altijd). Maar dan komt de 2e keer, die kan ik ook nog verweren, maar dan is wel mn defensie weg. En dan de 3e keer heb ik dus echt nog maar 5 pikemans ofzo en dan wordt ik echt onder de voet gelopen...

Hard lukt nog wel overigens, met 1 tegenstander....
Als ik meer tijd heb, als er bijv water tussen ons in zit die ik dan own met mijn boten zodat ze niet kunnen oversteken, lukt 2 ook nog wel. Maar op expert echt niet.
Speelt de computer gewoon niet zwaar vals op expert? Met aoe1, 2 en aom speelt de ai op de hoogste niveau ook altijd vals doormiddel van extra resources die ze krijgen om de zoveel tijd.

Met aoe2 was de computer binnen 10 minuten al in castle age, terwijl ik net aan het upgraden was naar feudal age.. Maar na jaren oefenen lukt het me nu wel daarvan te winnen ;)

Als je trouwens met een bijvoorbeeld lvl 10 homecity tegen de ai gaat spelen, heeft ie zelf dan ook een lvl 10 homecity? Ik neem niet aan dat de ai elke keer met een lvl 1 HC speelt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:32

Rival24

I'll Be Back

Bobbus schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:32:
Ik snap het nog steeds niet, de manier om via Hamachi te connecten met elkaar :/
Het wil maar niet lukken :( Hoe kunnen we het nou aan de praat krijgen wanneer we allebei achter een router zitten? Of is het ook nog een kwestie van poorten open zetten?
Heb je het topic wel gelezen? Er staat zo'n mooi stappenplan wat je gewoon even moet volgen, heeft tot nu toe bij iedereen gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31
Steffy schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:18:
Ik werk veel met kanonnen, daarmee schakel ik op afstand al veel uit en doe veel dmg en niet alleen op de unit waar ik op schiet maar ik die er om heen staan :)
Kanonnen ownen echt.. Ik was mn kanonnen even kwijt en dacht dat ik het met mn musketeers wel af kon (stuk of 30) om wat laatste dingen te vernietigen. Komt de vijand ineens met 4 kanonnetjes uit z'n basis zetten... weg 30 man..

Sinsdien zorg ik altijd voor heel veel kanonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Coolmaster schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:56:
Grafische engine is goed tot perfect

Ik stoor me aan dat er geen Stone meer is
Boeiuh wat maken de type resources nou uit, komt toch allemaal op hetzelfde neer

Ik stoor me aan de slechte grafische kwalteit van het spel
Net zei je nog een perfecte grafische engine? Bij mij ziet het er op hoge resolutie met alles high echt errug goed uit anders.

Ik stoor me aan dat als ze hout verzamelen dat de boom niet meteen omvalt (Dit was wel in de vorige deel/ delen)
Ja echt kut... 8)7

Ik stoor me aan dat je maar 7 guard towers kan bouwen
Je kunt met een kaart extra bouwen. Maar over het algemeen is 7 wel genoeg. Je moet tenminste nadenken over waar je ze neerzet ipv de hele map maar vol met towers te plempen.

Die schatten vind ik bepaald niet intressant. (vooral zo`n indiaan redden)
Zijn ook maar een extra, soms zitten er wel leuke dingen tussen (towncenter, artifacts voor je hero's)

Ik stoor me aan het idee dat ik nou al een paar kaarten heb in me deck, maar nog geen advanced mill zie, of een advanced market. Geen lumber mill.
Je moet ze spelen... net als alle andere kaarten
Het spel is niet perfect, maar je kan ook overdrijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rival24 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:57:
[...]

Heb je het topic wel gelezen? Er staat zo'n mooi stappenplan wat je gewoon even moet volgen, heeft tot nu toe bij iedereen gewerkt.
Niet bij mij ... .Heb al een heleboel truukjes geprobeerd die op het hamachi-forum staan maar geen enkele werkte. Maar het gekke is dat bij mijn broertje (zelfde netwerk, router,...) het vanaf de eerste keer wel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 15:23
Idd. Met die guard towers ben ik juist wel blij, weinig gebunker online :) De schatten zijn juist bedoeld om ervoor te zorgen dat mensen snel de map gaan verkennen, je wordt als het ware aangemoedigd omt uit de tent te komen. Net als bij WC3, daar werkt het ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:48

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
waar ik me wel aan begin te irriteren is het feit dat het repareren van muren echt niet makkelijk gaat. Ik zet graag wat muurtjes om het overzicht te bewaren, maar reparen van meerdere delen is lastig. Als ik verschillende muren tegelijk selecteer en op de repareer knop druk, dan werkt dat niet. Stuk voor stuk aanklikken en reparen werkt wel, maar dat is behoorlijk vermoeiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
We Are Borg schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:03:
waar ik me wel aan begin te irriteren is het feit dat het repareren van muren echt niet makkelijk gaat. Ik zet graag wat muurtjes om het overzicht te bewaren, maar reparen van meerdere delen is lastig. Als ik verschillende muren tegelijk selecteer en op de repareer knop druk, dan werkt dat niet. Stuk voor stuk aanklikken en reparen werkt wel, maar dat is behoorlijk vermoeiend :)
met villagers is volgens mij makkelijker, dan een soort autorepair ofzo dat ze ze 1 voor 1 repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Die kannonen werken idd bestwel goed tegen infanterie. Wat echt vet belangrijk is volgensmij is dat je de trade routes in handen hebt.... vooral aan hout heb ik eigenlijk altijd een tekort. Met de traderoute krijg je zo ~175 hout per 50 seconden ofzo, dus tikt aardig aan, en als je ff een tekort hebt aan food of gold kan je hem daar ook ff op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind aoe2: age of kings echt het de beste rts die ik gespeeld heb, en dan vooral de multiplayer.
Age of mythology MP vond ik ook heel goed, maar minder dan aoe2.

Hoe goed vinden jullie aoe3 MP? Rond het niveau van aom of beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:36

Karel V

Een simpele ziel

Er is een demo versie 1.1 verschenen:
You can play the demo at a staggering 2048x1536 resolution
An updated demo for Age of Empires 3 is now available for download, giving you the chance to try out the 3D real-time strategy sequel developed by Ensemble Studio. As before, the demo includes includes single player skirmish mode and two missions in the single player campaign, but now has lots of bugfixes, a new minimized UI and a tutorial mode.
Broninfo

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hrr schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:03:
[...]

ik probeer het steeds maar hier werkt het niet , krijg hem maar niet van de pauze af (wou game loaden .. maar dan zegt ie : game paused )

ideetje ? :S
Gewoon de "Pause"-knop naast de "Num-lock" of "Scroll-lock" toets,......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:55:
Ik vind aoe2: age of kings echt het de beste rts die ik gespeeld heb, en dan vooral de multiplayer.
Age of mythology MP vond ik ook heel goed, maar minder dan aoe2.

Hoe goed vinden jullie aoe3 MP? Rond het niveau van aom of beter?
ongeveer hetzelfde als AOM.. maar ikvind idd age2 beste.. sterker nog.. een van de beste games die ik ooit gespeeld heb (in mijn top3 iig)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Net een paar uur lang over een game gedaan op. Erg lekkere veldslagen krijg je als je op hard speelt. 3 legers die tegelijkertijd bijelkaar komen op 1 plek, met elk zon 50 manschappen :9 Jammer dat het dan net een diashow wordt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
quote: Heephstan
www.hamachi.cc/download

Vanavond 2de grote tweakers.net AOE Game!

Hamachi server : ''Heephstan'' Password : GoT
(NB : hoofd en kleine letter gevoelig)
Ik zie jullie dan wel verschijnen?

versie 1.1

let op, hoofdletters, en PH :P

Game begint 20:00 uur a'dam tijd.
Vanavond weer dus :P

[ Voor 12% gewijzigd door Roet op 19-10-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:08
A Hamachi network comes with a default capacity of 16
members. The restriction is in effect during the beta
testing. Please bear with us while we polish the system.

Thanks
:(

Je bedoelt 1.01? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik hoop er vanavond ook te zijn :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/9176/aoe5fo.jpg

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Google geeft alleen resultaten die te maken hebben met de trial... Maar daar had ik juist geen last mee. :(

Edit:
"Initialization Failed - Game::initializeBasic() failed."

Solution:

You need to update your Microsoft XML parser.
http://aoe3.heavengames.c...action=ct&f=11,23800,0,10

[ Voor 34% gewijzigd door Atomius op 19-10-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

WizZie- schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 19:13:
[afbeelding]

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Google geeft alleen resultaten die te maken hebben met de trial... Maar daar had ik juist geen last mee. :(
Kijk eens wat er in de foutmelding staat.
Andere videokaartdrivers geprobeerd?
Andere geluidskaartdrivers geprobeerd?
DirectX in orde?
Probeer ook je hardwareversnelling in Dxdiag ns op basis te zetten.

Edit: aha, opgelost dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 19-10-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WizZie- schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 19:13:
[afbeelding]

Edit:

[...]

http://aoe3.heavengames.c...action=ct&f=11,23800,0,10
Uninstall de game en verlaag eerst je desktopresolutie naar 800 x 600 en vervolgens het spel opnieuw installeren.
Daarna game opstarten en bij opties de beschikbare gewenste resolutie instellen.
Daarna kun je je desktopres. weer terugzetten.
Als het goed is moet het nu lukken....suc6..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

FnF schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 19:11:
[...]

Ik hoop er vanavond ook te zijn :)
Ok kom allemaal naar:
Network: aoegot
Password: GoT

Roet en ik zitten daar :>

[ Voor 5% gewijzigd door Rival24 op 19-10-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

het grote nadeel is dat je niemand kan kicken, ik hoef dus ook geen pm's meer met kick die kick die, die optie is er niet, helaas :P elke keer een nieuwe server starten is de oplossing :(...

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

HeefStan schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:11:
het grote nadeel is dat je niemand kan kicken, ik hoef dus ook geen pm's meer met kick die kick die, die optie is er niet, helaas :P elke keer een nieuwe server starten is de oplossing :(...
Rechts klikken op user, evict, klaar.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:31
Rival24 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:08:
[...]

[...]

Ok kom allemaal naar:

Roet en ik zitten daar :>
Ik krijg een version mismatch als ik wil joinen.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

CoolyBoy schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:26:
[...]

Ik krijg een version mismatch als ik wil joinen.
versie updaten en geen crack gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Nu krijg ik te zien, "The host canceled the game"

[ Voor 14% gewijzigd door Mevius op 19-10-2005 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

CoolyBoy schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:32:
Nu krijg ik te zien, "The host canceled the game"
Dan heb jij ook last van het 'probleem' zoals zovelen, scroll even omhoog en zie het 6-stappenplan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Klopt het nou dat je niet met elk land van die stenen muren kunt maken? Ik ben nu met engeland aan het spelen maar krijg ze niet van steen... heb alle updates al gedaan volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Nee het wil niet echt lukken.
Ik krijg of geen game, of een foutmelding dat mijn netwerkverbinding verbroken is.

Nouja ik speel hier nog wel even op lan met wat kameraden, have fun jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Uninstall de game en verlaag eerst je desktopresolutie naar 800 x 600 en vervolgens het spel opnieuw installeren.
Daarna game opstarten en bij opties de beschikbare gewenste resolutie instellen.
Daarna kun je je desktopres. weer terugzetten.
Als het goed is moet het nu lukken....suc6..!
Werkte niet :( :(

Waarom ben ik de enige met dit probleem?
I have the D3D Problem, tried everything in this forum and it failed me...

I use program Reforce (a program that forces windows to follow the maximum refresh rates when I change my resolution)

DISABLED IT! Choose Restore Original Setting!

VOILA! the game now launch properly!

Please others who have the same problem as I did try to do this.

It works 100% for me!

P4 3GHz
1 Gig (2x512) Corsair DDR 400
Radeon 9800 Pro
Cat 5.9
XP Pro SP2
Audigy 2 ZS Platinum

Thx for other forum member (I forgot your nickname) who give me inspiration!
Mesa loves Google... B)

[ Voor 46% gewijzigd door Atomius op 19-10-2005 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal-Tweety
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:58
Na heel veel gezeik met het krakerige geluid en crashes, werkt alles opeens! :)

Het probleem lag bij mij aan de mp3 codec. Na alles gedeinstalleerd te hebben heb ik als enige de nieuwste versie (18-10-05) van ffdshow geinstalleerd en daarmee werkt alles vlekkeloos.

Eindelijk!

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Darth Malak schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:23:
Grafische kwaliteit slecht? Vergeleken met?

Misschien tijd voor een systeem upgrade en een nieuwe videokaart! ;)

De grafische kwaliteit is in mijn ogen in ieder geval juist 1 van de pluspunten. Verder gaat gameplay voor grafische eye candy (die prima verzorgd is)..

Met je punten over skirmish maps en het niet kunnen saven in lan games ben ik het volledig eens!
Ik heb al een up to date systeem. Lijkt me dat een amd64 3200+ 939 / Neo2 Plat / Asus Gamersedition @ ultra deluxe / 1GB ram zeker geen slecht systeem is. En die grafisch kwaliteit zit toch echt in het spel zelf.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
:) Ik vind die Hometown echt geweldig zeg, de drang om steeds betere kaarten te krijgen geeft best veel voldoening vind ik, de feature in de game waar ik het meest over te spreken ben, het geeft wat extra mogelijkheden en het past qua setting best wel bij het spel, waar de vorige spellen altijd om een stad draaide waar je mee moest vechten heb je hier een kolonie en dus een thuis front want goederen stuurt, zo ging het in die tijd, best goed over nagedacht en goed in het spel gezet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
BasieP schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:29:
[...]

ongeveer hetzelfde als AOM.. maar ikvind idd age2 beste.. sterker nog.. een van de beste games die ik ooit gespeeld heb (in mijn top3 iig)
Hier ben ik ook mee eens. Als ze nou het zelfde concept van AOE2 in een AOE 3 jasje hadden gedaan dan was het zeker een super game geweest.
Steffy schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:31:
:) Ik vind die Hometown echt geweldig zeg, de drang om steeds betere kaarten te krijgen geeft best veel voldoening vind ik, de feature in de game waar ik het meest over te spreken ben, het geeft wat extra mogelijkheden en het past qua setting best wel bij het spel, waar de vorige spellen altijd om een stad draaide waar je mee moest vechten heb je hier een kolonie en dus een thuis front want goederen stuurt, zo ging het in die tijd, best goed over nagedacht en goed in het spel gezet :Y)
Ik vind de hometown zeker ook kicks. Ik vind het alleen raar. Ik heb nou een advanced market kaart, een advanced mill kaart, een advanced dock kaart, een lumber mill kaart. Maar als ik dan een skirmisch ga spelen dat blijft de market gewoon een market en dus geen advanced market te zien of een advanced mill of een lumber mil. Wat doe ik dan fout? De update is al geinstalleerd.

[ Voor 56% gewijzigd door Robin4 op 19-10-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireFoz schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:43:
Klopt het nou dat je niet met elk land van die stenen muren kunt maken? Ik ben nu met engeland aan het spelen maar krijg ze niet van steen... heb alle updates al gedaan volgensmij.
Ook de eerste upgrade van je church..?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:27:
[...]

Ook de eerste upgrade van je church..?? ;)
Oeps :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Iemand die antwoord weet op me bovenste vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:56

Upke dupke

Oompa Loompa

Het is geen visuele update, alleen maar stats wise. Kijk maar eens als je de advanced market kaart gestuurd hebt, in je markt zelf. Dan zie je dat de prijzen daar aanzienlijk gezakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

jup,die kaartjes leveren niet altijd gebouwen,maar veranderen soms ook gewoon de ingame prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Je ziet voor zover ik weet het verschil van die kaarten niet. Productie gaat gewoon alleen wat sneller, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

ik heb t spel al een paar dagen, maar blijf met hetzelfde probleem zitten:

ik zie vanaf units soms heel kort een streepje lopen richting een zijkant van het scherm, alsof er iets misgaat met de polygonen ofzo, soms is t alleen een streepje, maar soms zijn t ook gewoon hele vlakken... omdat het zo kort is kan ik er geen screenshot van nemen...

iemand die weet hoe ik dit op zou kunnen lossen ?

wat extra info:
-AMD 64 3500+, 512 mb ram, Ati Radeon 9600
-laatste radeon omega drivers
-directx 9c
-AoE3 versie 1.01

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
DoD Cerberus schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:09:
ik heb t spel al een paar dagen, maar blijf met hetzelfde probleem zitten:

ik zie vanaf units soms heel kort een streepje lopen richting een zijkant van het scherm, alsof er iets misgaat met de polygonen ofzo, soms is t alleen een streepje, maar soms zijn t ook gewoon hele vlakken... omdat het zo kort is kan ik er geen screenshot van nemen...

iemand die weet hoe ik dit op zou kunnen lossen ?

wat extra info:
-AMD 64 3500+, 512 mb ram, Ati Radeon 9600
-laatste radeon omega drivers
-directx 9c
-AoE3 versie 1.01
Zoiets heb ik ook wel eens gehad, bleek dat het geheugen te warm werd, kan volgens mij ook nog een teken zijn dat het de geest gaat geven, bij OCen van videokaarten kom je het wel vaker tegen maar het kan ook simpel aan een driver liggen dus verschillende proberen, als dat niet helpt is het een hardware matig iets ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22
Stoer dat The Dutch ertussen zit _/-\o_ moet dat spel maar es gaan halen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Net de campaign uitgespeeld (uurtje of 15 denk ik hooguit). Op moderate gespeeld, maar das wel erg makkelijk. Je kan gewoon bijna niet dood ofzo.

Zal me nu eens aan het online gedeelte gaan wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Steffy schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:33:
[...]

Zoiets heb ik ook wel eens gehad, bleek dat het geheugen te warm werd, kan volgens mij ook nog een teken zijn dat het de geest gaat geven, bij OCen van videokaarten kom je het wel vaker tegen maar het kan ook simpel aan een driver liggen dus verschillende proberen, als dat niet helpt is het een hardware matig iets ben ik bang.
geheugen te warm lijkt me erg vreemd, gezien het feit dat mn windows superstabiel draait en alle andere spellen echt perfect draaien, ben nu maar andere drivers aan t proberen

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

Wat ik heel erg vreemd vind ik dat ik maar niet kan updaten naar het V age! (het laatste tijdperk)

Ik heb het al getest met deathmatch en met die ander speloptie. Maar ik kan in beide spelvormen niet verder dan het vierde tijdperk updaten!

HELP! Hoe kan ik naar het laatste tijdperk????

(ps: in me towncenter is er ook niet zo'n optie om naar het laaste tijdperk te updaten) Ik snap er helemaal niks van hoe dat kan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Edit: oeps zit verkeerd :P

Bovenstaande probleem weet ik niet, bij geen enkel volk?

[ Voor 134% gewijzigd door Steffy op 20-10-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

Nee bij geen enkel volk kan ik naar het laatste tijdperk vet raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:02

OMD

b3ta schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:39:
Nee bij geen enkel volk kan ik naar het laatste tijdperk vet raar
Ik zit ook met die issue... wak moek daar aan doen?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Wat ik best wel vervelend vind is dat de turken veel te sterk zijn, elk potje wat je speeld blijven ze als laatste volk over, ze hebben naar verhouding veel te sterke units. Elke keer kost het verschrikkelijk veel moeite om van ze te winnen terwijl je alle anderen volken met een leger van 20 man en 5 kanonnen in 1 keer omruimt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
vanmiddag 1v1 gedaan tegen iemand die ongeveer even goed is als dat ik ben, 1v1, brittish vs ottoman.
Aan het begin had hij me te pakken omdat er nogal weinig voedsel dicht bij TC was duurde het langer voor ik age up ging. Maar daarna was het gewoon longbows maken. een stel caravels doen ook nog wonderen tegen visschepen, en als je eenmaal fortress ben kan je dag dag zeggen tegen jans. een paar kanonnen doen wonderen, als je tegenstander fortress is en jij niet kan je maar beter hoop cavalerie maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Steffy schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:40:
Wat ik best wel vervelend vind is dat de turken veel te sterk zijn, elk potje wat je speeld blijven ze als laatste volk over, ze hebben naar verhouding veel te sterke units. Elke keer kost het verschrikkelijk veel moeite om van ze te winnen terwijl je alle anderen volken met een leger van 20 man en 5 kanonnen in 1 keer omruimt :X
Hmm, daar heb ik nooit last van, bij mij maken die Fransen (geloof ik) altijd van die sterke paarden, gendarmerie geloof ik. Als ze daar mee met een legertje aankomen dan kost het me meestal al mn verdediging. Laatst een veldslag van een paar uur met ze gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Die turken hebben van die kereltjes met z'n gun die ze op een steuntje zetten maar die HP van de units is naar verhouding veel hoger dan die van anderen, natuurlijk zit er verschil in maar dat is wat overdreven vergeleken met de rest van de infanterie, maar das mijn mening, ze komen ook altijd met enorme groepen, vaak bestaat mijn verdediging maar uit een man of 20 en 5 kanonnen omdat de rest weg is te vechten. Ze vallen altijd net aan als jij ook aan het aanvallen bent :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Vanavond weer een game:

8 uur, OK? :D

[ Voor 7% gewijzigd door Roet op 20-10-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaar vind ik dat je door de muur heen kan schieten, vraag me af of dat een bug is of dat het zo bedoeld is.. echt opmerkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Viel mij ook al op ja. Maar misschien is het wel heel moeilijk om de pijltjes óver de muur te laten gaan, en is het niet rendabel oid. Mss in een patch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Nee dat zal nooit met een patch gaan komen, het idee is dat units op de muur staan en dat ze op die manier op elkaar spelen alleen is het totaal niet interessant om dat te doen, zo is de serie niet en zo moet het ook niet worden, alle AoE games hadden dit, misschien niet logisch maar anders kun je het ook niet meer op deze schaal toepassen dan krijg je Rome Total War achtige dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:23
Net ook even geinstalleerd. Leuk spel, maar ik vind wel dat je veel te weinig overzicht heb, je zit zo'n beetje in die stad. Ik heb al m'n resolutie naar 1600*1200 gezet. Maar het helpt niet echt, ik kan ook niet uitzoomen alleen inzoomen, en ja daarna kan ik wel weer uitzoomen maar niet meer dan de eerste stand (ctrl mousewheel). Ik heb dan ook wel een 1920 bij 1200 dell 24" scherm, maar het zou niet zo moeten zijn dat je maximaal zo'n 4 grote gebouwen in 1 scherm kan krijgen. Alleen van die huisjes krijg ik er 9 in me scherm. Dat speelt echt voor geen meter, meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 23-09 07:19
sjobiscity schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:59:
Net ook even geinstalleerd. Leuk spel, maar ik vind wel dat je veel te weinig overzicht heb, je zit zo'n beetje in die stad. Ik heb al m'n resolutie naar 1600*1200 gezet. Maar het helpt niet echt, ik kan ook niet uitzoomen alleen inzoomen, en ja daarna kan ik wel weer uitzoomen maar niet meer dan de eerste stand (ctrl mousewheel). Ik heb dan ook wel een 1920 bij 1200 dell 24" scherm, maar het zou niet zo moeten zijn dat je maximaal zo'n 4 grote gebouwen in 1 scherm kan krijgen. Alleen van die huisjes krijg ik er 9 in me scherm. Dat speelt echt voor geen meter, meer mensen hier last van?
Ergens in de options kan je zoom stand kiezen. Van near, naar medium naar far naar very far. Of iets in die richting. Ik had hetzelfde probleem en heb hem nu op very far, das net acceptabel genoeg (1280x1024) misschien dat het hem voor jou dus doet. :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12

pietje63

RTFM

Net een uiterst lang potje (6 uur en een beetje) 2 tegen 2 (ik en computer tegen 2 computers) op hard gespeeld. Mijn mede computer was na een uutje dood... Ik lang verdedigen, aanval wilde niet echt lukken want computer kwam steeds met te grote legers al mijn kant op (dat krijg je later in het potje :D).

Toen ontdekte ik (ben even de naam kwijt) die schepen die een soort van granaten af kunne vuren (1 per minuut ofzo) die dingen gaan echt TE hard, elke keer dat je vuurt is er een gebouw kapot, daarmee kun je de totale unit productie van je tegenstander stil leggen. Daarmee eerst de ene computer uitgeschakeld (alle belangrijke gebouwen kapot maken/houden, villagers uitmoorden, rest kapot maken) en toen kon ik ook de andere tegenstander kapot maken.

Conclusie: spel is cool maar niet 100% uitgebalanceerd. limiet van 200 is veel te laag (ik eindigde met ongeveer 250.000 unspend resources, al schijnt dat ook bij the dutch te passen, verder zijn die ene schepen (met dat afstandschot) te lomp gevaarlijk (as de computer daar ook voor was gegaan was de 2e helft van de game een zee-slag geworden omdanks dat er alleen een meer in het midden van eht veld was).

Verder wel lachen spel, maar vooral met die boten maakt het wel erg makkelijk (zonder was het waarschijnlijk een eeuwige remise geweest, ik kon onbeperkte verdedigen, kon elke aanval aan, maar aanvallen niet, en computer en ik hadden beide ongeveer onbeperkte resources)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
mensen is er ook een mogelijkheid om 2vs2vs2 te spelen?? of 1vs3vs3 ofzo? ik mis dit nogal namelijk..
ik heb sowieso het gevoel dat er een heel boel opties missen in vergelijking met AoE II AoK..

je kan mapsize bijv niet meer aanpassen, en standaard resources..
iemand iig over die eerste vraag iets meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Steffy schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:05:
Nee dat zal nooit met een patch gaan komen, het idee is dat units op de muur staan en dat ze op die manier op elkaar spelen alleen is het totaal niet interessant om dat te doen, zo is de serie niet en zo moet het ook niet worden, alle AoE games hadden dit, misschien niet logisch maar anders kun je het ook niet meer op deze schaal toepassen dan krijg je Rome Total War achtige dingen.
Hmm.. dus je kunt kanonnen de muur op slepen? :P

Dat (met name artillery) door de muren heenschoot vond ik ook een van de weinige vreemde/storende dingen..

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 21-10-2005 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00

DyStiC

'Atta way, baby!

BasieP schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 04:29:
mensen is er ook een mogelijkheid om 2vs2vs2 te spelen?? of 1vs3vs3 ofzo? ik mis dit nogal namelijk..
ik heb sowieso het gevoel dat er een heel boel opties missen in vergelijking met AoE II AoK..

je kan mapsize bijv niet meer aanpassen, en standaard resources..
iemand iig over die eerste vraag iets meer info?
Vraag ik me ook af inderdaad, volgens mij heb je maar de mogelijk heid om max. 2 teams te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Misschien moeten we eens een lijstje gaan opstellen wat we missen in dit spel en dat naar ES/MS sturen? :)

Ik vind t spel echt super, maar ook ik stoor me aan een paar kleine dingen..
Bijvoorbeeld die muren, maar ook de bug dat een treasure guardian weer meer HP krijgt wanneer ie buiten je LOS is geweest vind ik irritant.

Verder mis ik ook de optie om 2v2v2 enzo te spelen...

Het enige wat me tot nu toe gelukt is om dat toch voor elkaar te krijgen is het volgende:
- Help & Tools > Scenario editor
- Dan krijg je een helemaal lege map. Links bovenin kies je dan voor NEW.
- In het scherm wat nu komt kun je maptype, number of players en number of teams kiezen. Hier kun je dus bijvoorbeeld 8 players, 4 teams kiezen.
- Sla game op en kies bij Singleplayer nu voor custom scenario.

De game start meteen en je zult nu 4 teams hebben!
Helaas is nu wel de Hometown uitgeschakeld en tellen de XP dus ook niet mee... (maar misschien is dit een optie die je in de scenario editor toch weer aan kan zetten ofzo)

Maar goed, je houdt dan op een omslachtige manier min of meer een AoE2-achtige game over...
Als iemand het op een andere voor elkaar krijgt, graag! :)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storme
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-06 16:41
Wanneer komen de albekende scenario's als Archer's Blood fest, Cavalry Warz, Granny's blood, ... weer uit, die waren echt wel tof om eens te spelen.

Btw, zo te zien veel meer triggers en mogelijkheden. Spijtig genoeg heb ik geen tijd/goesting om zef zo een scenario te maken.

[ Voor 36% gewijzigd door Storme op 21-10-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
pietje63 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 02:24:
Conclusie: spel is cool maar niet 100% uitgebalanceerd. limiet van 200 is veel te laag (ik eindigde met ongeveer 250.000 unspend resources, al schijnt dat ook bij the dutch te passen, verder zijn die ene schepen (met dat afstandschot) te lomp gevaarlijk (as de computer daar ook voor was gegaan was de 2e helft van de game een zee-slag geworden omdanks dat er alleen een meer in het midden van eht veld was).
Ik speel voortaan alleen maar multiplayer onder de voorwaarde niet die über boten te gebruiken. Die beesten kunnen een halve 2 player map overschieten, niet meer normaal. Verder vind ik het jammer dat je zo snel aan je unit limit raakt, 200 is echt te weinig. Verder een topspel.
Feature request voor de toekomst: een IP select drop down boxje in-game, net zoals in C&C Generals ZH. Dat voorkomt de vervelende work-around die nodig is om het via hamachi aan de praat te krijgen.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

b3ta schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:26:
Wat ik heel erg vreemd vind ik dat ik maar niet kan updaten naar het V age! (het laatste tijdperk)

Ik heb het al getest met deathmatch en met die ander speloptie. Maar ik kan in beide spelvormen niet verder dan het vierde tijdperk updaten!

HELP! Hoe kan ik naar het laatste tijdperk????

(ps: in me towncenter is er ook niet zo'n optie om naar het laaste tijdperk te updaten) Ik snap er helemaal niks van hoe dat kan :S
*bump* :D iemand die weet hoe mijn probleem opgelost kan worden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

b3ta schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:53:
[...]

*bump* :D iemand die weet hoe mijn probleem opgelost kan worden???
Vaag, het is dus bij elke mode? Dan zou ik um is opnieuw installeren.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

Ik heb als ik het vierde tijdperk geupdate heb nog wat gebouwen met opties die pas in het vijfde tijdperk kunnen worden geupdate... maar in mijn hoofdgebouw is niet dat plaatje om naar het vijfde tijdperk te updaten! heel raar allemaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 00:03
Is die nou al origineel uit? Ik heb mediamarkt etc geweest, maar ik zag hem niet :(

Dan nog maar de uitgebreide demo versie blijven spelen :P

PS hoe heten die uberboten en wie kan ze maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
die uberboten heten "Monitor" uit mn hoofd en die kunnen met een "special ability" ongeveer 1x per minuut heel ver het land in schieten (of een boot, maakt niet uit 8D)

De meeste mensen hier hebben wel al de full-version, maar dit is vaak niet legaal!
Sommigen hebben wel al een 100% legale versie, want Bart Smit heeft zich niet aan de releasedatum gehouden en daar is ie dus al te koop (geweest)...

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
b3ta schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:10:
Ik heb als ik het vierde tijdperk geupdate heb nog wat gebouwen met opties die pas in het vijfde tijdperk kunnen worden geupdate... maar in mijn hoofdgebouw is niet dat plaatje om naar het vijfde tijdperk te updaten! heel raar allemaal :D
Dat had ik ook, maar dan alleen bij deathmatch, bij die andere game type (andere home city aanmaken) doet ie het wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Ik ben eigenlijik wel benieuwd wat de snelste manier is om een leger op kracht op te bouwen,of een vesting te krijgen met goede verdedigings capaciteiten.

Want ik heb er dus moeite mee om in skirmish tegen de otomanen en nederlanders te spelen, ze stonden al met 5 minuten met paarden en boten op de stoep terwijl ik nog lang niet zo ver was..

Dus wie post de beste strategie?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

mindcre8r schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:44:
Ik ben eigenlijik wel benieuwd wat de snelste manier is om een leger op kracht op te bouwen,of een vesting te krijgen met goede verdedigings capaciteiten.

Want ik heb er dus moeite mee om in skirmish tegen de otomanen en nederlanders te spelen, ze stonden al met 5 minuten met paarden en boten op de stoep terwijl ik nog lang niet zo ver was..

Dus wie post de beste strategie?
De beste bestaat niet, want je strategie moet je aanpassen naar de omstandigheden ;)

Speel je op medium, hard, extra hard?? Met techen ga ik namelijk harder dan een hard enemy en kan dus ook eerder mijn kaarten gebruiken die infantry sturen naar je home city :). Kortom, heb weinig last van die paar paarden die ze sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Laatst online: 22:13
Iemand ondertussen al gevonden hoe je over directip kan spelen? Bij AOEII ging dat zo lekker. Ip van ander intoetsen en connecten.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mijn tactiek is altijd om in het begin zoveel mogelijk settlers te maken, een stuk of 20-30 in de Discovery age. Dan snel naar de volgende age, en een leger opbouwen. Met het aantal settlers dat grondstoffen binnenhaalt kun je dan snel een leger opbouwen. Als ik dan eenmaal een groot leger heb en mn verdediging op orde heb, dan spaar ik voor de 3e age. Dan upgrade ik mn leger, en begin ik met aanvallen.

Ik speel trouwens op hard en meestal 8 spelers free for all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 19:14
-roberth- schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:21:
Iemand ondertussen al gevonden hoe je over directip kan spelen? Bij AOEII ging dat zo lekker. Ip van ander intoetsen en connecten.
Ik ben ook zeer benieuwd naar de benodigde poortnummers....

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Laatst online: 22:13
vriesdude schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:24:
[...]

Ik ben ook zeer benieuwd naar de benodigde poortnummers....
De poortnummers heb ik wel voor je. Die staan in de readme.

47624, 28800 - 28805, 80, 2300-2400

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Verdediging is trouwens niet te doen, vroeger ging het nog wel want balista's en dat soort dingen deden weinig schade maar nu met kanonnen is het behoorlijk pittig en verdedigen kost je vaak meer dan dat het de tegenstanderkost, als ik aangevallen wordt kost het me alles, man of 40 plus 2 kanonnen (er komt wel een enorme groep dan) maar val ik zelf aan dan komen er steeds korte kleine golven van vijanden op je af maar kun je ze makkelijk aan met minimale kosten.

Mijn taktiek is 20 paardjes, Ruyter dus want speel als NL, en dan 40 Skirmishers en 5 tot 10 kanonnen, de rest gaat in de verdediging mocht ik aangevallen worden en villagers natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Mijn verdediging is torens + fort en dan iets van 5 a 6 canons (of van die imperial rockets, ook super) en 4 priesters. Werkt super, houdt echt enorme groepen tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Isset eigenlijk ook mogelijk om gebouwtjes die je wilt plaatsen te draaien voordat je ze definitief gaat bouwen? Dus dat niet alle gebouwtjes precies dezelfde kant op staan. Beetje lastig uit te leggen maar ik denk dat jullie het wel begrijpen ;)

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

We Are Borg schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:18:
[...]

De beste bestaat niet, want je strategie moet je aanpassen naar de omstandigheden ;)

Speel je op medium, hard, extra hard?? Met techen ga ik namelijk harder dan een hard enemy en kan dus ook eerder mijn kaarten gebruiken die infantry sturen naar je home city :). Kortom, heb weinig last van die paar paarden die ze sturen :)
ik speel op medium, maar heb toch tegen sommige tegenstanders moeite omdat ze zo snel op de stoep staan... en met meer settlers moet je meer huisjes bouwen,kost weer hout en ze zijn niet zo snel in t hakken in t begin :( en WTF doen priesters?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Jammer genoeg niks uit zichzelf zoals in de vorige delen, dat vind ik wel jammer, de surgeons doen ook al niks uit zichzelf wat opzich jammer is, leuk dat je een hele groep kunt healen maar heb liever 1 voor 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

mindcre8r schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:54:
[...]

ik speel op medium, maar heb toch tegen sommige tegenstanders moeite omdat ze zo snel op de stoep staan... en met meer settlers moet je meer huisjes bouwen,kost weer hout en ze zijn niet zo snel in t hakken in t begin :( en WTF doen priesters?
Huisjes kosten niet zoveel hout, en je kunt 10 settlers maken voor elk huis. Ik zet altijd de helft op food, en de helf op wood, dan lukt het meestal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

mindcre8r schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:54:
[...]

Wood gaat idd ook traag vind ik persoonlijk. Heeft er volgens mij ook mee te maken dat een hoop upgraden veel hout kosten + dingen als torens geen steen kosten (zoals bij AOE2), maar ook hout. Priesters kunnen helen, al moet je ze wel zelf aan het werk zetten. Ik zet er een paar bij zodat wanneer er flink gevochten wordt aan mijn poort, dat dan de priester er voor zorgt dat de canons weer een volle HP bar krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:39

Aight!

'A toy robot...'

Wat een makkelijk spel, speelde op medium ben er zo doorheen gelopen, alleen een missie moeten restarten, het einde vond ik ook niet echt 'je van het' en die missie was ook te simpel.

Wel vond ik die tijdlijn leuk, eerst met de opa, daarna de vader en dan de dochter, of hoe dat ook zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
Even over de demo:

Hebben jullie ook de grootst mogelijke moeite met het killen van je eigen units? Gebouwen zijn niet kapot te krijgen en mannetjes slechts 1 voor 1...

Is hier een oplossing voor?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.