ik vond AOE2 altijd geweldig, maar op de een of andere manier kan deel 3 me niet echt pakken, het komt me allemaal wat kiddie over..
wat is trouwens de beste (lees goedkoopste) plek om hem te krijgen, bij dixons is ie boven adviesprijs 
btw ik zie niet in waarom er zoveel aoe2 geweldig vinden, ik vond het ook leuk, maar aom was stukke beter, was tenminste gebalanceerd
btw ik zie niet in waarom er zoveel aoe2 geweldig vinden, ik vond het ook leuk, maar aom was stukke beter, was tenminste gebalanceerd
[ Voor 40% gewijzigd door Sissors op 13-10-2005 23:53 ]
Nou kijk je kunt het wel, grote jongen.RoD schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:17:
[...]
Veel bouwen = meer nodig om alles te verwerken. Als je maar lang genoeg doorbouwt krijgt zelfs de beste pc het zwaar, dat hoeft _helemaal_ niet gerelateerd aan drivers/virussen ed gelinkt te zijn. Hier is gewoon duidelijk het verband: veel bouwen: videokaart krijgt het zwaar op de allerhoogste settings.
Zet het gewoon een tandje lager, dan is het weer goed speelbaar, veel verschil zie je toch niet. Lijkt me geen zwak onderbouwde redenering, maar juist een heel erg logisch gevolg van veel bouwen.
En nee, ik ben niet jaloers, maar het werd gepost op een nogal patserige manier
[...]
hoe meer je bouwt hoe zwaarder je systeem het krijgt, maar is het niet erg naief op alleen deze mogelijke oorzaak te wijzen. Je zegt het zelf, het hoeft niet de enige oorzaak te zijn, maar je noemt er vreemd genoeg ook maar 1. Heb overigens een flink aantal gebouwen gebouwd een leger van ongeveer 60 man, en dat draaide op mn Athlon64 3200+, 1gb ddr400, 9800pro@xt en de graphicsettings op max. als een trein.
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Hij heeft zn AA en AF op zn kaart op max ingesteld, dan gaat de performance al met stappen achteruit. Natuurlijk hoeft dit niet de enige oorzaak te zijn, maar het is hoogstwaarschijnlijk wel de juiste oorzaak.Xadeon schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:53:
[...]
Nou kijk je kunt het wel, grote jongen.Flauw grapje. Maar even over het probje; het is idd logisch
hoe meer je bouwt hoe zwaarder je systeem het krijgt, maar is het niet erg naief op alleen deze mogelijke oorzaak te wijzen. Je zegt het zelf, het hoeft niet de enige oorzaak te zijn, maar je noemt er vreemd genoeg ook maar 1. Heb overigens een flink aantal gebouwen gebouwd een leger van ongeveer 60 man, en dat draaide op mn Athlon64 3200+, 1gb ddr400, 9800pro@xt en de graphicsettings op max. als een trein.
Edit: zo hebben we er ook wel weer genoeg over geneuzeld, dit topic gaat over het spel, en niet over technische problemen, dus ik stel voor dat we het hier bij laten.
[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 13-10-2005 23:56 ]
Wij houden een discussie over een probleem wat direct relateert aan het spel. De persoon helpen we dus hier niet mee echt. Mag je dan wel aannemen dat je hierover een discussie kunt en mag voeren. Maar als jij er niet meer verder op wilt gaan, ok no problem. Maar dan had je eigenlijk niet in eerste instantie maar matig een mogelijke oorzaak posten, maar dan had je TripNraver erop moeten wijzen dat dit niet de juiste topic voor het posten van technische problemen is, een beetje hypocriet niet?
En verder had ik ook al eerder gezegd dat ik alles op max. heb draaien en geproblemen, dus ook AA en AF vol aan.
En verder had ik ook al eerder gezegd dat ik alles op max. heb draaien en geproblemen, dus ook AA en AF vol aan.
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Meer objecten, meer detail = trager maar dan wordt je gameplay meer gelimiteerd door je CPU als door je GPU (zeker als je een GTX hebt)...
Verwijderd
Als ik shaders naar high zet en AA helemaal uit behavlve dan in NV controlepanel, daar staat het op 8xS en AF op 16x en supervoorbeelden aan, en dan loopt het wel goed en als ik in NV panel uitzet en ingame aan is het spel panklaar.
En op 1600x1200 is het hele scherm wit
Verwijderd
www.cd-wow.nl voor € 39,99, verzenden gratisfurby-killer schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:52:
wat is trouwens de beste (lees goedkoopste) plek om hem te krijgen, bij dixons is ie boven adviesprijs
Ja dat zei ik ook al.... 1600x1200 is wit scherm met vage schaduwen...
Boven 1024*768 is het introscherm 6 FPS maar ingame wel goed.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 08:27:
Als ik shaders naar high zet en AA helemaal uit behavlve dan in NV controlepanel, daar staat het op 8xS en AF op 16x en supervoorbeelden aan, en dan loopt het wel goed en als ik in NV panel uitzet en ingame aan is het spel panklaar.
Sorry dat ik er op terug val. Maar heeft nog steeds niemand screens gespot met verschillen tussen de Ati (SM2.0) en Nvidia (SM3.0) kaarten?
Whole lot of stars ***
Volgens mij is dat verschil alleen maar het bloom effect, ik kan tenminste het bloom effect niet op het beeld toveren met alle opties aan en ik kan alleen maar 1 verschil ontdekken en dat is die SM3.0 ten opzichte van 2.0 die ik kan draaien.
Even iets anders: hoe zien jullie de FPS?? Ik kan het nergens terugvinden/aanzetten.
Of gebruiken jullie een extern programma?? Thanx!
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Fraps!
GasNaald schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:58:
Even iets anders: hoe zien jullie de FPS?? Ik kan het nergens terugvinden/aanzetten.
en je kon er op wachten.
ze hebben voor het z-board dus ook 1 uitgebracht voor AoE3
http://www.play.com/play2...e=title&r=PC&title=738276
leuk, maar volgens mij gebruiken de meeste de shortcuts niet die er zijn ?
ik gebruik meestal alleen de muis met A0E.
ze hebben voor het z-board dus ook 1 uitgebracht voor AoE3
http://www.play.com/play2...e=title&r=PC&title=738276
leuk, maar volgens mij gebruiken de meeste de shortcuts niet die er zijn ?
ik gebruik meestal alleen de muis met A0E.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Ik zie er toch echt EUR 37.99 staan.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:08:
[...]
www.cd-wow.nl voor € 39,99, verzenden gratis

<klik>
Zou het spel soepel gaan lopen op een AMD 1800+, 512 MB, 60 GB HD, ATI RADEON 8500 pro.
Vanavond gaan we met een groep vrienden wat games spelen, maar eerder genoemde pc is de zwakste in het netwerk. Iemand ervaring met AoE 3 op een dergelijke setup?
Vanavond gaan we met een groep vrienden wat games spelen, maar eerder genoemde pc is de zwakste in het netwerk. Iemand ervaring met AoE 3 op een dergelijke setup?
[ Voor 1% gewijzigd door vriesdude op 14-10-2005 13:14 . Reden: group -> groep ]
/dev/null
Verwijderd
Zal wel gaan denk ik, maar dan moet je aan lage settings en een resolutie van 800*600 of op zijn hoogst 1024*768 denken....
Nee, ideaal zal het niet zijn
Nee, ideaal zal het niet zijn
Heb 'm op mijn laptop met soortgelijke specs lopen, lukt prima op 1024*768 en medium settings.vriesdude schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:22:
Zou het spel soepel gaan lopen op een AMD 1800+, 512 MB, 60 GB HD, ATI RADEON 8500 pro.
Vanavond gaan we met een group vrienden wat games spelen, maar eerder genoemde pc is de zwakste in het netwerk. Iemand ervaring met AoE 3 op een dergelijke setup?
(mobileXP2400+,radeon9000)
Verwijderd
Oeps typo, € 37,99Ajax power schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:43:
[...]
Ik zie er toch echt EUR 37.99 staan.![]()
<klik>
lage settings was ik zoiezo al van plan. Daarnaast komt er een versie Windows installatie op zonder ook maar iets aan antivirus/antispyware om elke vertragende factor uit te sluiten.Erkandude schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:10:
[...]
Heb 'm op mijn laptop met soortgelijke specs lopen, lukt prima op 1024*768 en medium settings.
(mobileXP2400+,radeon9000)
/dev/null
Wat zijn de specs waarop de final in full detail kan draaien? Denken we dan aan 7800 GTX of meer 6800? Ivm aanshaf nieuwe pc voor deze game idd
Hangt van de resolutie af....
Op 1024*768 denk ik 6800 GT minimaal en bij hogere resoluties zou ik zeggen: 7800 GT of 7800 GTX.
Op 1024*768 denk ik 6800 GT minimaal en bij hogere resoluties zou ik zeggen: 7800 GT of 7800 GTX.
Ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben. Soms duurd het na 5 pogingen voordat aoe start. Ik start aoe en de splashscreen komt tevoor schijn en age3.exe laad zich en gaat dan weg.
Dan beëindig ik splash.exe en herstart aoe, dit doe ik zo'n 5 keer, dan pas start aoe zich.
Dan beëindig ik splash.exe en herstart aoe, dit doe ik zo'n 5 keer, dan pas start aoe zich.
Verwijderd
Volgens mij pakt het spel enkel de ingame settings, dus je ken die AA zo hoog zetten als je wilt in je NV control panel, maakt geen fluit uit. Dus als jij ingame de AA uitzet, ook al heb je geforceerd in je NV control panel, dan nog speel je zonder AA.Darth Malak schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:37:
Ja dat zei ik ook al.... 1600x1200 is wit scherm met vage schaduwen...
[...]
Correct me if im wrong.
Verwijderd
ik had een leger van 180 man + alle schepe en bij mij liep het nog steeds als een zonnetje
eej maar weet iemand hoe je je eigen map kan maken??
eej maar weet iemand hoe je je eigen map kan maken??
wat een game, ik had zoeits nooit gespeeld omdat het tijdrovende suffe games waren maar met deze graphics vin ik t toch wel leuk.
Ik kan met mn laptop alles op highest draaien,wat een genot (Centrino 1.87,2GB mem,256MB Geforce Go6800)
Ik kan met mn laptop alles op highest draaien,wat een genot (Centrino 1.87,2GB mem,256MB Geforce Go6800)
Bears and Bulls
Waarom quote je mij?
Heb ik het over AA/AF settings en de NV control panel?
Heb ik het over AA/AF settings en de NV control panel?
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:37:
[...]
Volgens mij pakt het spel enkel de ingame settings, dus je ken die AA zo hoog zetten als je wilt in je NV control panel, maakt geen fluit uit. Dus als jij ingame de AA uitzet, ook al heb je geforceerd in je NV control panel, dan nog speel je zonder AA.
Correct me if im wrong.
Grappig dat je jezelf tegen spreekt.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:37:
[...]
Volgens mij pakt het spel enkel de ingame settings, dus je ken die AA zo hoog zetten als je wilt in je NV control panel, maakt geen fluit uit. Dus als jij ingame de AA uitzet, ook al heb je geforceerd in je NV control panel, dan nog speel je zonder AA.
Correct me if im wrong.
ik wil wel een potje spelen? iemand voor een got aoe match ofzo via hamachi?GandalfTheGrey schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:19:
Momenteel met Skirmish op Hard/Xpert bezig. Moet zeggen dat ik het echt
een goed en verslavend spel vind
Iemand die via Hamachi wil spelen?! contact mij even plz
vinnoschot@h
Het ip probleem kan je zo oplossen:
[...]
Verwijderd
Foute quote misschienDarth Malak schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:48:
Waarom quote je mij?
Heb ik het over AA/AF settings en de NV control panel?![]()
[...]

Hmmm leuk en mooi spel, maar hij loopt bij mij telkens na 50-55 min vast en reset dan. Meer mensen die hier last van hebben? Want heb inmiddels zoveel aangepast aan me pc (koeling, voeding enz) dat ik hoop dat het aan het spel ligt. Heb namelijk ook last van met bf2 maar die loopt 'gewoon' vast na ongeveer 15min.
Nog iets: Is het mogelijk om gebouwen te draaien? Ik bouw namelijk graag mooie steden, en alles dezelfde kant uit laten staan is gewoon niet zo mooi.
Nog iets: Is het mogelijk om gebouwen te draaien? Ik bouw namelijk graag mooie steden, en alles dezelfde kant uit laten staan is gewoon niet zo mooi.
een of andere lolbroek heeft aoe3 bij bart smit gekocht, dus dat wordt kijken of ze hem hebben (en willen verkopen)
Verwijderd
Hmm, volg dit topic nu sinds ik ao3 ook heb (een weekje) maar t valt mij op dat dr niet gediscussieerd wordt over de single player campaign maar alleen over de graphics etc. Nou ik heb nergens last van muziek doet t perfect, graphics alles op high perfect en multiplayer gister geprobeerd met een vriend en werkte ook al perfect (zonder himachi maar gwn via spel zelf). Kwil alleen zeggen dat dr dus wel een goede versie bestaat van t spel en ik nu ergens in Florida zit om een fontein op te blazen
hf
iemand die nou al weet of je en vooral hoe je gebouwen kan draaien?
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 13:01
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Die sound bug heb ik helaas wel af en toeVerwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:21:
Hmm, volg dit topic nu sinds ik ao3 ook heb (een weekje) maar t valt mij op dat dr niet gediscussieerd wordt over de single player campaign maar alleen over de graphics etc. Nou ik heb nergens last van muziek doet t perfect, graphics alles op high perfect en multiplayer gister geprobeerd met een vriend en werkte ook al perfect (zonder himachi maar gwn via spel zelf). Kwil alleen zeggen dat dr dus wel een goede versie bestaat van t spel en ik nu ergens in Florida zit om een fontein op te blazenhf
Xadeon schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 00:12:
Wij houden een discussie over een probleem wat direct relateert aan het spel. De persoon helpen we dus hier niet mee echt. Mag je dan wel aannemen dat je hierover een discussie kunt en mag voeren. Maar als jij er niet meer verder op wilt gaan, ok no problem. Maar dan had je eigenlijk niet in eerste instantie maar matig een mogelijke oorzaak posten, maar dan had je TripNraver erop moeten wijzen dat dit niet de juiste topic voor het posten van technische problemen is, een beetje hypocriet niet?
offtopic:
Aan het spel geraleerd, ja.. technische problemen fixen, nee. Aangezien ik nog steeds met de persoon zn probleem "bezig" was, zag ik het op die manier. Een technisch probleem van het spel lijkt me zinvol om hier te bediscussieren, maar de magere informatie die de poster gaf kun je er imho moeilijk over discussieren, zou ook niet weten wat je nou van dat probleem zou moeten zeggen. Het is wat anders als er veel mensen zijn met performanceproblemen terwijl dit niet nodig zou moeten zijn. Een zinnetje waarin gezegd wordt dat veel bouwen @ de hoogste settings na een tijdje voor fps drops zorgt is niet echt een goeie basis voor een discussie. "Veel bouwen" is ook nogal een ruim begrip. Verder probeerde ik verder offtopic te voorkomen, wat me nu dus al niet meer gelukt is.
Ik blijf erbij... veel bouwen zorgt bij elke pc ervoor dat het niet meer soepel loopt. Tuurlijk, het kan ergens anders aan liggen, maar dat is niet uit de post op te maken, dus maakt het verder discussieren en gissen nogal doelloos imho. Bovendien gaf degene die het postte nou ook niet bepaald veel informatie, en vind ik dat er wel heel heftig op mijn post gereageerd wordt. Je hoeft het ook niet met mij eens te zijn hoor, ik ben geen moderator/god hiero.
Aan het spel geraleerd, ja.. technische problemen fixen, nee. Aangezien ik nog steeds met de persoon zn probleem "bezig" was, zag ik het op die manier. Een technisch probleem van het spel lijkt me zinvol om hier te bediscussieren, maar de magere informatie die de poster gaf kun je er imho moeilijk over discussieren, zou ook niet weten wat je nou van dat probleem zou moeten zeggen. Het is wat anders als er veel mensen zijn met performanceproblemen terwijl dit niet nodig zou moeten zijn. Een zinnetje waarin gezegd wordt dat veel bouwen @ de hoogste settings na een tijdje voor fps drops zorgt is niet echt een goeie basis voor een discussie. "Veel bouwen" is ook nogal een ruim begrip. Verder probeerde ik verder offtopic te voorkomen, wat me nu dus al niet meer gelukt is.
Ik blijf erbij... veel bouwen zorgt bij elke pc ervoor dat het niet meer soepel loopt. Tuurlijk, het kan ergens anders aan liggen, maar dat is niet uit de post op te maken, dus maakt het verder discussieren en gissen nogal doelloos imho. Bovendien gaf degene die het postte nou ook niet bepaald veel informatie, en vind ik dat er wel heel heftig op mijn post gereageerd wordt. Je hoeft het ook niet met mij eens te zijn hoor, ik ben geen moderator/god hiero.
Het valt mij op dat het speelveld zich amper aan je resolutie aanpast. Indien ik op 800*600 of 1440*900 draai, zie ik iets meer in het veld. Maar is echt schandalig weinig (helemaal uitgezoomd). Terwijl ik met de demo wel degelijk grote verschillen zag tussen 800*600 en 1440*900.
Het opstartscherm wijzigt zich wel heel duidelijk + kaart in game ook, alleen het veld zelf dus niet. Dit zag ik op me eigen laptop en de pc van me broertje.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Het opstartscherm wijzigt zich wel heel duidelijk + kaart in game ook, alleen het veld zelf dus niet. Dit zag ik op me eigen laptop en de pc van me broertje.
ja ik weet wat het is : Eerlijk. Het lijkt me niet meer als logisch dat je door snellere hardware alleen GEEN voorsprong mag krijgen op de tegenstanders. Anders kocht ik nu een 19'' tft op 1600 bij 1200 (mijn 7800 kan dat wel aan, nee geen patsen met specs) en dan zag ik de units van de vijanden veel eerder aankomen op mijn scherm als jij, dan heb ik toch een veel beter overzicht over de battlefield ook? dat zou niet eerlijk zijn en daarom hebben ze dat ook niet gedaan. In age of empires 2 was dit wel het geval en ik vond dat dan ook niet eerlijk. Als je een dikke bak had voor die tijd had je een enorme voorsprong op mensen met een low end systeem (800*600 vergeleken met 1280*1024).
- We Are Borg
Volgens mij is het iets van een bug. Wanneer ik namelijk aan een game begin, heb ik echt veel overzicht. Dan zoom ik in, en daarna weer helemaal uit. Wanneer je uit zoomt, krijg ik het niet voor elkaar om 'helemaal' uit te zoomen. Kortom, ik zoom niet meer in: dat helptsvdvlist2 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:18:
Het valt mij op dat het speelveld zich amper aan je resolutie aanpast. Indien ik op 800*600 of 1440*900 draai, zie ik iets meer in het veld. Maar is echt schandalig weinig (helemaal uitgezoomd). Terwijl ik met de demo wel degelijk grote verschillen zag tussen 800*600 en 1440*900.
Ik neem aan dat jullie weten dat er een update is?
Hieronder wat gegevens:
CLIENT FIXES 1.01
* Fixed a bug in the command manager that caused slow performance when CPAIs were in the game
* Fixed a bug that caused sound effects (and sometimes music) to stop playing
* Fixed a problem where unplayed dialogue lines made the Campaign scenarios stop working
* Fixed a bug on the Postgame screen that allowed players' names to be edited
* Fixed a bug where all players would hear the selection sound for HC cards played
* Fixed a bug that kept the ESO connection problem dialog box from closing
* Fixed a bug in the Portuguese tech TEAM Early Dragoons that kept some civilizations from training their anti-cavalry units until the Industrial age
* Fixed a bug that made abundant resources available in the single-player Campaign
* Fixed a bug that did not let the host launch the game once the number of players was reduced below the number that had clicked ready
* Tweaked movement code to improve the responsiveness of units
* Changed formations so that unit types keep their setting even when grouped with different types
NETWORK AND ESO FIXES 1.01
* Fixed a bug in the Unresponsive Player dialog box so that it closes once consensus is reached
Download hier !
[P.S. zet de orginele .exe terug voor update]
Hieronder wat gegevens:
CLIENT FIXES 1.01
* Fixed a bug in the command manager that caused slow performance when CPAIs were in the game
* Fixed a problem where unplayed dialogue lines made the Campaign scenarios stop working
* Fixed a bug where all players would hear the selection sound for HC cards played
* Fixed a bug in the Portuguese tech TEAM Early Dragoons that kept some civilizations from training their anti-cavalry units until the Industrial age
* Fixed a bug that made abundant resources available in the single-player Campaign
* Fixed a bug that did not let the host launch the game once the number of players was reduced below the number that had clicked ready
* Changed formations so that unit types keep their setting even when grouped with different types
* Fixed a bug in the Unresponsive Player dialog box so that it closes once consensus is reached
Download hier !
- We Are Borg
Top, deze waren echt irritantm00n schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:35:
De framerate-bepalende factor lijkt het shader niveau te zien. Mijn pa draait het spel prima op zijn 8500LE met shaders op low. Je mist dan uiteraard was grafische pracht, echter het loopt primafecto.vriesdude schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:22:
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
ik ga het proberen, hij doet het toch niet dus erger wordt het alvast nietm00n schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:35:
Ik neem aan dat jullie weten dat er een update is?
Hieronder wat gegevens:
CLIENT FIXES 1.01
Download hier !
Edit: Kut patch, die wil niet installeren
Het is meer een 'fout' dat het vroeger met 2D games wel meeschaalde. Zoals HeefStan al opmerkt is het oneerlijk en ook onlogisch resolutie en beeldhoek van elkaar af te laten hangen.svdvlist2 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:18:
Zoals in AoM is dit 100% de bedoeling en zeker geen bug.
Wat zegt ie dan? Zoals aangegeven moet je de "orginele" .exe terug zetten voordat je gaat updateSteffy schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:45:
[...]
ik ga het proberen, hij doet het toch niet dus erger wordt het alvast niet
Ik heb zelf ook AoM gespeeld en naar mijn gevoel was het overzicht destijds eeen stuk groter.Breepee schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:45:
[...]
Het is meer een 'fout' dat het vroeger met 2D games wel meeschaalde. Zoals HeefStan al opmerkt is het oneerlijk en ook onlogisch resolutie en beeldhoek van elkaar af te laten hangen.
Zoals in AoM is dit 100% de bedoeling en zeker geen bug.
Schaalde AoM wel mee of juist niet? Daar wordt ik namelijk niet helemaal wijs uit. Maar zoals ik het destijds beleefde schaalde AoM mee en AoE3 niet. Was het wel zo dat AoE3 demo mee schaalde. Mijn overzicht was destijds echt een stuk groter.
Verwijderd
Patch werkt ook niet op een illegale versie.Steffy schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:45:
[...]
lol je mag er hier niet over praten maar wat je zegt is BS, elke game die ik illegaal heb update ik dus dat zou dan ineens nieuw zijnVerwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:00:
[...]
Patch werkt ook niet op een illegale versie.

Allemaal illegaal spul, als je hem echt zelf had gehad, had je dit kunnen zien:Steffy schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:45:
[...]

Daar staat tenminste mooi 1.01, werkt hier dan ook perfect
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Wat de hoek in AoM ook was, hij schaalde niet mee.svdvlist2 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:58:
[...]
Ik heb zelf ook AoM gespeeld en naar mijn gevoel was het overzicht destijds eeen stuk groter.
Nope.Schaalde AoM wel mee of juist niet? Daar wordt ik namelijk niet helemaal wijs uit.
Wie weet wat het verschil is tussen de Age of empires III limited edtion en de normale versie ?
Ik ben zo fucking blij! Ik heb hem 
Zal straks wat eso screens posten
Zal straks wat eso screens posten
Eindelijk die crash to desktop error gefixed zal nu ff spelen
Ik draai hem op 1280x800, alles op z'n hoogst en anti aliasing op high. Loopt PERFECT en ziet er SUPER strak uit
Alle Bart Smit winkels? Of toevallig eentje die vergeten is dat je het nog niet mocht verkopen?furby-killer schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:46:
bij de bart smit is ie te koop, maar waarschijnlijk maandag niet meer (ms is er niet zo blij mee)
E-Plaza ook? Gezien dit onderdeel is van Bart Smit?
En hebben ze de standaard versie? Of de Collectors Editie?
Mocht het de Collectors Edition zijn, dan spring ik nu op de fiets om te kijken
Anders wacht ik wel
Verwijderd
hehe lachen spelletje even een weekje zitten spelen, gisteren voor het eerst even met een maat over lan gespeeld..samen een grote kamp gebouwd en tegen 2 enemy's op hard..Ging prima 
Deed trouwens eergisteren even een potje skirmish samen met een computer als vriend, nu begon hij zonder towncenter maar wel een verkenner.. misschien ook een bug?
beetje stom iig.
edit: Ik draai het spel op een amd XP 2800+ met 512mb en een gf 4 ti 4400 en alles op medium, loopt gewoon goed.
Deed trouwens eergisteren even een potje skirmish samen met een computer als vriend, nu begon hij zonder towncenter maar wel een verkenner.. misschien ook een bug?
edit: Ik draai het spel op een amd XP 2800+ met 512mb en een gf 4 ti 4400 en alles op medium, loopt gewoon goed.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 14:16 ]
Dit was bij mij de oplossing voor de Desktop Crash, nu kan System32 afwijken dus vervang dat voor de map waar IVIAUDIO.AX in staat, hopelijk weet dat het te fixen, kijk nu met goed vertrouwens uit naar de Release1. Launch command prompt START > Run, and type in the following string:
2. regsvr32 /u "C:\WINDOWS\system32\IVIAUDIO.AX"
(Can be different directory, search and then type in the right directory)
3. Press the OK button.
4. When presented with the successful pop-up, press the OK button.
6. Press again the OK button
7. Close all windows and applications and re-boot your system.
Ik heb hm ook! 
Had naar de Bart Smit gebeld en gevraagd of ze hem in de schappen hadden liggen. Het antwoord was positief
Naar de stad gefietst, bleek er een nogal lange wachtrij te zijn bij de Bart Smit. Ik doorgelopen naar E-Plaza, die een paar deuren verderop ligt. Daar lag het spel ook en was ik gelijk aan de beurt om het af te rekenen
Het gaat helaas wel om de gewone versie.. Voor de poster, cd en de andere extra's die de Collectors Edition bied moet je wachten tot 4 november.
Ben weer 60 euro armer (€ 54,95 game en 5 euro mac donalds
) maar wel een gelukkig man!
Had naar de Bart Smit gebeld en gevraagd of ze hem in de schappen hadden liggen. Het antwoord was positief
Naar de stad gefietst, bleek er een nogal lange wachtrij te zijn bij de Bart Smit. Ik doorgelopen naar E-Plaza, die een paar deuren verderop ligt. Daar lag het spel ook en was ik gelijk aan de beurt om het af te rekenen
Het gaat helaas wel om de gewone versie.. Voor de poster, cd en de andere extra's die de Collectors Edition bied moet je wachten tot 4 november.
Ben weer 60 euro armer (€ 54,95 game en 5 euro mac donalds
Verwijderd
helaas vindt hij nergens een bestand genaamd IVIAUDIO.AX ....Steffy schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:09:
[...]
Dit was bij mij de oplossing voor de Desktop Crash, nu kan System32 afwijken dus vervang dat voor de map waar IVIAUDIO.AX in staat, hopelijk weet dat het te fixen, kijk nu met goed vertrouwens uit naar de Release
geen oplossing voor mij dus
Verwijderd
Ik speel de game nu... op een Geforce GTS/Pro ole ole.. maar ik heb nu al een paar keer de Pirates missie gedaan maar zelf na het vervullen van alle primary objectives gebeurd er niks. Ik blijf gewoon in de level staan, er komt geen melding van Victory of wat dan ook. Zie ik iets over het hoofd ofzo???
Wat is de hotkey om je game te pauzeren? Want mun geladen skirmish save blijft maar op pauze staan en krijg hem er niet af.
Volgens mij is 'P' om hem op pauze te zetten en de 'Pause" knop om hem er vanaf te halen. Kan ook vice versa zijn.
Nope, beide keren is het de Pause knopApocrypha schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:46:
Volgens mij is 'P' om hem op pauze te zetten en de 'Pause" knop om hem er vanaf te halen. Kan ook vice versa zijn.
Die pauze knop is in de 1.01 update 'gefixed'... dan is het gewoon <esc> als ik me niet vergis.
[ Voor 7% gewijzigd door Darth Malak op 15-10-2005 18:55 ]
Verwijderd
Iemand al bij act 2 waar je eerst 2 warhuts moet vernielen en daarna een base bouwen en de britten moet vernietigen? Ik speel t op moderated maar daar is bijna geen beginnen aan..je hebt geen kans om iets op te bouwen want ze komen zo snel..iemand tips?
Leuk die patch, maar hij verhelpt het geluisdprobleem bij mij nog steeds niet, is nog steeds hetzelfde als vantevoren.
Dan maar wachten op de volgende patch.

Heb je al geprobeerd nieuwere drivers te installeren voor je geluidskaart? Of scheelt dat niets?
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Verslavend game. Toch mis ik wat uit de vorige AoE reeks, zoals de villagers die om en weer lopen bij bv bomen omhakken (er was veel meer beweging over de map), meer units en meer beschavingen. Dat laatste zal wel zijn omdat er meer aandacht nodig was voor de graphics. Ook jammer dat je maar 200 units kan bouwen. Voor de rest niks op aan te merken. Zeegevechten zijn super, vooral de schade modellen van de schepen zijn 
Nog wat screens:
Nog wat screens:
aoe3 | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 15-10-2005 23:40 ]
Jazeker, heb al de nieuwste erop gezet, en mn hardware versnelling op basis gezet. Ik denk dat het geluid gewoon nog steeds brak is.Jozz schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:33:
Heb je al geprobeerd nieuwere drivers te installeren voor je geluidskaart? Of scheelt dat niets?
hmm, kan iemand mij vertellen hoe ik kereltjes in een toren kan plaatsen?
garrison inside building en dan op toren klikken doet in elk geval niks
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Met je poppetjes geselecteerd rechts klikken op een building
Als je een aantal poppetjes selecteert, en dan je muis boven een toren houdt, krijg je als het goed is een deurtje te zien, klik dan met rechtermuisknop.Schaapje_BlaaT schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:58:
hmm, kan iemand mij vertellen hoe ik kereltjes in een toren kan plaatsen?
- We Are Borg
schieten mannetjes eigenlijk uit een toren wanneer je ze er in propt? Ik gooi namelijk nooit mannetjes in een toren (alleen villagers bij town bel), maar wellicht wel handig om de standaard torens nog net even wat meer vuurkracht te geven
Verwijderd
Weet iemand hier hoe je met de engelse een rocket launcher kan bouwen. Het is een unieke unit en ben al door alle ages heen geweest maar kan hem nergens vinden.
Ik kan alleen een kaart kopen die er 1 naar mijn stuurt uit mijn hoemcity.
Ik kan alleen een kaart kopen die er 1 naar mijn stuurt uit mijn hoemcity.
Is er ook een snel toets voor die Town-bel? Ik er zo snel niks over vinden
Verwijderd
Aan het uitwisselen van bestanden doen we niet.
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 18:14 ]
wat moet je precies doen met de Livestock Pen ? schaapjes trainen en die later slachten?
Weet iemand hoe je die missie haalt waarin je Warwicks' fort moet slopen binnen bepaalde tijd? Ik heb zn towncenter gemold, en in mn objectives wordt ook netjes vermeldt dat ik dat gedaan heb, maar toch win ik niet, en als de tijd om is zegt ie dat ik te laat ben

Verwijderd
Zit nog steeds bij de Pirates missie vast. Heb de game al gepatched en nog gebeurd er niks. Iemand meer dit probleem of heb ik gewoon pech???
Komt omdat hij "Victorious" niet laat zien. Wat je moet doen is, game saven vlak voordat je de Towncenter hebt gesloopt. Daarna start je het spel opnieuw op zodat het geluid weer werkt en speel je de laaste paar minuten. En dan zal je zien dat het spel wel eindigt. Wannee rje geluid het niet doet kan je het level niet uitspelen. Je komt dit in de volgende levens nog een paar keer tegen. Heel irritant en duurde bij mij ook even voordat ik erachter was.Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:47:
Zit nog steeds bij de Pirates missie vast. Heb de game al gepatched en nog gebeurd er niks. Iemand meer dit probleem of heb ik gewoon pech???
[ Voor 4% gewijzigd door Asprine op 16-10-2005 18:04 ]
www.hamachi.cc/download
Vanavond grote tweakers.net AOE Game!
Hamachi server : ''Heephstan'' Password : GoT
(NB : hoofd en kleine letter gevoelig)
Ik zie jullie dan wel verschijnen?
versie 1.1
let op, hoofdletters, en PH
update : Game begint 20:00 uur a'dam tijd.
versie 1.1
[ Voor 54% gewijzigd door HeepH op 16-10-2005 19:01 ]
Eerst had ik het gevoel dat de volken veel te veel op elkaar leken, maar het valt toch wel erg mee; er zijn 12 soorten infantry, 8 cav, en 10 artillery oid, en elk volk heeft zijn eigen combinatie met vreemde dingen als gratis villies bij ottoman.
Ottoman zijn ook zeer sterk, misschien een beetje te: ze kunnen goed rushen, met snelle advance door geen food aan villies te geven. En ze hebben ook goeie boom, met 2 tradeposts en directe upgrade in 8 min in Fortress, 1 gratis TC van homecity en 1tje zelfmaken is 3 TCs die gratis villies maken. Dat doet erg veel pijn
Ottoman zijn ook zeer sterk, misschien een beetje te: ze kunnen goed rushen, met snelle advance door geen food aan villies te geven. En ze hebben ook goeie boom, met 2 tradeposts en directe upgrade in 8 min in Fortress, 1 gratis TC van homecity en 1tje zelfmaken is 3 TCs die gratis villies maken. Dat doet erg veel pijn

Verwijderd
ok, lijkt me leukHeefStan schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 18:40:
www.hamachi.cc/download
versie 1.1
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 18:56 ]
Je moet de crack ook niet gebruiken schatSteffy schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:01:
1.1 wil niet installeren bij mij, werkt het spel eindelijk doet die kutpatch het niet
komen de Hollanders trouwens nog voor in de campaigns? heb nu net act II afgerond..
Verwijderd
@ Heefstan.
Ik heb dat programmatje geinstaleerd en ingelogd maar wat nu?
Hoe kan ik nou spelen?
Ik heb dat programmatje geinstaleerd en ingelogd maar wat nu?
Hoe kan ik nou spelen?
Lijkt me heel leuk, maar ik krijg "The host canceled the game". Dit op Rival24's server... Iemand misschien een idee om dit te fixen?HeefStan schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 18:40:
www.hamachi.cc/download
versie 1.1
Dit topic is gesloten.