Toch irritant dat er vaak 74 GD raptors onder de ADFD raptor worden gezet in de pricewatch. Zoals nu ook het geval is bij Alternate.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Verwijderd
Moet je het eens op een RAID0 doen; toen ik nog de 36GB (oude versie) had, was de eerste map 40 seconden en elke volgend iets van 25... Dat is erg humor als het spel dan binnen 10 of 15 seconden begint... Vlaggetje pakken, transport-heli en squadleader zijn..aramdin schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:24:
Geloof me, als je een spelletje eenmaal op die raptor hebt geinstalleerd, wil je nooit anders!
BF2 maps lader sneller dan ooit!
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Helaas had ik niet zoveel geld om uit te gevenMAX3400 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:29:
[...]
Moet je het eens op een RAID0 doen; toen ik nog de 36GB (oude versie) had, was de eerste map 40 seconden en elke volgend iets van 25... Dat is erg humor als het spel dan binnen 10 of 15 seconden begint... Vlaggetje pakken, transport-heli en squadleader zijn..
=>msteggink schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:33:
Ik speelde eerst op een 250 GB Seagate (SATA), en ben al een tijd over op 2x Raptor 1500ADFD in RAID0, en ik wil er nooit meer vanaf!
Heb je dat allemaal in 1 kast/systeem of wat ?!8 x 250 GB RAID5, 8 x 250 GB RAID5, 5 x 250 GB RAID5, 5 x 200 GB RAID5, 2 x 150 GB RAID0
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
[ Voor 91% gewijzigd door msteggink op 05-08-2006 00:11 ]
Met een beetje proppen en wat handigheid zou je al die schijven uit je sig toch wel in 1 kast moeten kunnen krijgen volgens mijmsteggink schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 00:00:
Ja allemaal in 1 kast'serieus (losse schijven staan niet in mijn sig).
[ Voor 4% gewijzigd door _Ernst_ op 05-08-2006 00:09 ]
[ Voor 30% gewijzigd door aramdin op 08-08-2006 12:27 ]
Dat is het 750 GB modelaramdin schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:26:
Check http://www.cluboc.net/rev...ate/7200.10_750/index.htm
De access time van de seagate staat dus op 11msec & die van een raptor op 4.5msecIk vermoed dat de seagate niet zoveel trager zal zijn, maar dat moeten de komende tests gaan uitwijzen. Desondanks blijft de Raptor koning
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Alle 7200.10 schijven zijn toch allemaal even snel?nero355 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:15:
[...]
Dat is het 750 GB modelDe 320 GB bijvoorbeeld zitte rond de 13.1 ms en ik gok een MB of 10 a 20 MB/s slomer bij sequentiele transfers.
Desondanks naar mijn mening erg redelijke schijven
* nero355 wil ook weleens eindelijk weten hoe hard een 36GB ADFD gaat ...
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 13:40 ]
Aangezien jij ook in het C2D topic post:Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:22:
Ik heb momenteel 2x 16MB cache 74GB in raid 0, ga nu voor 4x in raid 0.
bf2 maps laden inderdaad sneller als met de 2x 74GB 8MB cahce in raid 0.
[ Voor 3% gewijzigd door aramdin op 08-08-2006 14:19 ]
Hopelijk niet alleen de prijs, maar ook de prestaties!Zjemm schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:16:
het is een mooie prijs voor die 36 gb disk
Verwijderd
Graag! Pics are highly recommendedVerwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:55:
Ik krijg binnenkort 2x 36GB (de nieuwe met 16MB cache) in RAID0 op een Intel 975 board (met E6600). Wil eventueel wel wat tests draaien...
Nep Tweakerdnfm schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:02:
Pics zijn niet nodig, ze zien er precies hetzelfde uit als de 740ADFD behalve die twee getalletjes dus. Maar wel tests natuurlijk!
I rest my casenero355 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:12:
[...]
Nep TweakerdWij zijn foto geile mafkezen en vooral als het om hardware gaat !!
[ Voor 20% gewijzigd door phoenix op 17-08-2006 20:37 ]
Kan je eventueel nog met HD Tune testen ?? Zo op het eerste gezicht zijn de results helemaal zo gek nog nietnfm schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:17:
WD740ADFD
[afbeelding]
WD360ADFD
[afbeelding]
WD3200JD (320GB SATA schijf, 8MB cache, ter vergelijking)
[afbeelding]
Edit: ATTO tests erbij:
[afbeelding]
[afbeelding]
HD Tune geeft ongeveer de zelfde resultaten als HD Tach. De 74GB is overall beter, de 36GB lijkt sneller te kunnen lezen en iets minder snel met schrijven. Access time is iets lager maar denk niet dat het merkbaar is. Nu ben ik geen expert op het gebied van conclusies trekken op basis van deze benchmarks maar hij lijkt ongeveer even snel als de 74GB, maar voor het verschil dat inmiddels nog maar 50 euro is zou ik persoonlijk kiezen voor de 74GB tenzij ze in RAID komen te staan.nero355 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:05:
[...]
Kan je eventueel nog met HD Tune testen ?? Zo op het eerste gezicht zijn de results helemaal zo gek nog niet
offtopic:
Is dat thema uit de pre-Final XP versies ofzo ?? Linkje zou tof zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door crack_en_hack op 19-08-2006 11:01 ]
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
[ Voor 94% gewijzigd door BalusC op 20-08-2006 20:46 ]
crack_en_hack schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:00:
Weet iemand hoe je deze schijven precies aangeleverd krijgt als ze nieuw zijn...? (zowel de 36, 74 en 150GB ADFD versie), een maat van mij heeft er namelijk 1 gekocht en die kreeg hem in zo'n grijs zakje dichtgeplakt met een plakbandje zonder ook maar iets erbij, En hij (ik ook) twijfelen aan de nieuwheid van dat ding.
Aangezien ik er 4 in mijn systeempje zet wil ik toch wel weten of ik geen 2e hands krijg.
Alvast bedankt
gladiool schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:04:
Een niet gebruikte nieuwe schijf moet iig in een gesealde verpakking zitten, plakband zou ik niet accepteren.
nfm schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:41:
[...]
[afbeelding]
Zit soort verpakking moet het zijn, het WD logo moet erop staan in geel ofzo. En hij moet geseald zijn (je kan hem open scheuren). Plakband betekent dat het uit de seal is geweest.
[ Voor 94% gewijzigd door BalusC op 20-08-2006 20:47 ]
Verwijderd
Wat een BS. Alsof jij 150MB/s kan halen met één Raptor Alsof er 150MB/s gehaald kan worden met één Raptor.aramdin schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:05:
My 2 cents:
Als je puur voor de snelheid gaat een Raptor, voor de opslag met wat mindere prestaties de Seagate. WD heeft niets voor niets nog een SATA1 interface geimplementeerd, sinds SATA2 zich nog niet heeft bewezen op servergebied.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 16:21 ]
Tja wat gladiool al zegt, de BESTE is er niet echt, elke heeft zo zijn voor en nadelen (al zal het verschil niet merkbaar zijn denk ik) wat ik hierboven al vertelde dat de ene sneller leest en de ander sneller schrijft heeft zo zijn voordelen in de funktie waar je hem voor gebruikt of wil gaan gebruiken.
zet dan ook op elke raptor een gedeelte pagefile. Onderzwaar gebruik zoekt windows dan zelf uit welke het beste gebruikt kan worden.crack_en_hack schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:30:
[...]
Tja wat gladiool al zegt, de BESTE is er niet echt, elke heeft zo zijn voor en nadelen (al zal het verschil niet merkbaar zijn denk ik) wat ik hierboven al vertelde dat de ene sneller leest en de ander sneller schrijft heeft zo zijn voordelen in de funktie waar je hem voor gebruikt of wil gaan gebruiken.
De opstelling die ik heb is:
36GB Raptor voor Windows (omdat deze voor laten we zeggen 95% alleen maar hoeft te lezen.
74GB Raptor voor al mijn software programma's (deze zal iets meer moeten schrijven en door zijn grote ideaal voor alleen programma's. (een 36GB zou voor mij te klein zijn voor alle software en 2 in raid zetten is geen optie door ruimte gebrek in mn kast (Stacker zit vol)
150GB Raptor voor alle data (zowel lezen als schrijven) waar ik snel mee moet kunnen werken
Daarbij heb ik nog een 2e 150GB raptor voor het zelfde doel, misschien zet ik die later nog wel in raid maar wil ik ze nog ff appart houden)
en daarnaast nog een 500GB Maxtor MaxLine PRO voor de grote data opslag.
Dus ja,...maak je keuze, Waar wil jij je raptor voor gaan gebruiken
Verwijderd
Is het niet makkelijker en goedkoper om een losse sata controller te kopen voor je data schijf?Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 23:05:
Ok, ik heb de 4x 74GB ADFD raptors er nu inzttien maar loopt tegen een muur aan ivm peformance.
De 4x raptors zijn snel, xp 64 geinstalleerd in onder de 10 minuten en da's een stuk sneller als ik op m'n dual opteron voor elkaar kreeg op 3x 15K 36G scsi schijven op een intel srcu42x met 512mb en bbu. (en dan zit er in deze bak een d820 prut cputje!)
Maar ik heb m'n 5e schijf (de "data" schijf) aan m'n 2e controller moeten hangen van m'n mobo en zodra ik die aanspreek (of windows zelf beslist dat ie er even op moet kijken) heb ik 50% cpu load en is het syteem traag als dikke stront door een trechter. en alle benches geven hierdoor een erg vreemd en onstabiel beeld maar wat erger is is dat zo gewoon niet te werken valt.
Ik zal nog wat benchen met de 2e controller disabled in de bios maar werkbaar is dit niet. Effectief betekend dit dat ik moet gaan zoeken naar een andere mobo en da's jammer.
De conclusie is wel dat een raid 0 van 4 schijven zeker zin heeft, en ook mogelijk is met de nieuwe mobos maar let wel goed op dat je niet in een situaties zoals de mijne terecht komt,
Waa sick!!! 4 maal 74GBVerwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 23:05:
Ok, ik heb de 4x 74GB ADFD raptors er nu inzttien maar loopt tegen een muur aan ivm peformance.
De 4x raptors zijn snel, xp 64 geinstalleerd in onder de 10 minuten en da's een stuk sneller als ik op m'n dual opteron voor elkaar kreeg op 3x 15K 36G scsi schijven op een intel srcu42x met 512mb en bbu. (en dan zit er in deze bak een d820 prut cputje!)
Maar ik heb m'n 5e schijf (de "data" schijf) aan m'n 2e controller moeten hangen van m'n mobo en zodra ik die aanspreek (of windows zelf beslist dat ie er even op moet kijken) heb ik 50% cpu load en is het syteem traag als dikke stront door een trechter. en alle benches geven hierdoor een erg vreemd en onstabiel beeld maar wat erger is is dat zo gewoon niet te werken valt.
Ik zal nog wat benchen met de 2e controller disabled in de bios maar werkbaar is dit niet. Effectief betekend dit dat ik moet gaan zoeken naar een andere mobo en da's jammer.
De conclusie is wel dat een raid 0 van 4 schijven zeker zin heeft, en ook mogelijk is met de nieuwe mobos maar let wel goed op dat je niet in een situaties zoals de mijne terecht komt,
De prestaties zijn waarschijnlijk nagenoeg aan de 74GB en 150GB versies (die ook zo goed als gelijk presteren). De 36GB is wel ideaal voor RAID-arrays, ik zou er gewoon zoveel mogelijk kopen als je budget toestaat. Voor de prijs van mijn vier WD1500ADFD's (in RAID 10) zou ik nu negen 36GB Raptors kunnen kopen die in RAID 5 (op een goede controller) beter presteren en bijna net zoveel capaciteit bieden.r00t schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:04:
[...]
Hopelijk niet alleen de prijs, maar ook de prestaties!![]()
Femme, verlos ons uit ons lijden.
Ik heb in de Benchmark Database resultaten van WD740ADFD arrays tot veertien schijven. Op een Areca ARC-1280 haal je dan reads van ruim 750MB/s.nero355 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:27:
[...]
Waa sick!!! 4 maal 74GBDoe jij eens lief benchmarken van die handel met de 3 welbekende proggies
![]()
Nou nog iemand die 4 maal 74GB in RAID 0+1 heeft ...
Verwijderd
oknero355 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:27:
[...]
Waa sick!!! 4 maal 74GBDoe jij eens lief benchmarken van die handel met de 3 welbekende proggies
![]()
Nou nog iemand die 4 maal 74GB in RAID 0+1 heeft ...
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 23:55 ]
Verwijderd
Heb je goede backup mogelijkheden? Immers als je 640 GB aan data in Raid-0 hebt kan het zo maar ineens weg zijn door een corrupte array.Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:26:
Het is misschien niet helemaal het juiste topic maar vraag het toch hier, ik zit een beetje in dubio over wat te doen: het aanschaffen van 2 schijven als de seagate 7200.10 320gb of de WD 320gb en deze in raid 0 te laten lopen of te kiezen voor 1 raptor 74gb en daarnaast 1 van de 320gb schijven voor opslag etc. Wat is aan te raden?
Die test ken ik, maar ik moet dus ATTO/HD Tach/HD Tune resultaten hebben zodat ik het met mijn eigen setup kan vergelijkenFemme schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:54:
Ik heb in de Benchmark Database resultaten van WD740ADFD arrays tot veertien schijven. Op een Areca ARC-1280 haal je dan reads van ruim 750MB/s.
Grafiekjes:
reviews: Areca ARC-1280 preview en mini SATA RAID-vergelijking
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:42:
ok
4x wd raptor 74 ADFD op de ich7r van een asus p5w dh (die dan geen vrije poorten meer heeft).
Verder alles stock, cpu = intel d820
[afbeelding]
de andere proggies moeten nog.
Het kan sneller, m'n conroe komt deze week als het goed is, dan doet ie het beter (ik heb even getest met een leen cpu), m'n cpu is nu bottleneck, zodra windows IETS op de achtergrond doet kakt de performance in.
Oh ja, m'n bf2 maps laden zo snel dat m'n game maten er echt ziek van worden en me meestal willen teamkillen als zij er ook eenmaal zijn.
In principe zouden HD Tach en HD Tune vergelijkbare resultaten moeten laten zien als Winbench 99.nero355 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:13:
[...]
Die test ken ik, maar ik moet dus ATTO/HD Tach/HD Tune resultaten hebben zodat ik het met mijn eigen setup kan vergelijken
Let je wel op dat je cpu niet de bottleneck is ?nero355 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:13:
Maar wat me nog steeds tegenvalt is dat in bepaalde gevallen uitpakken van grote files en PARren op mijn RAID 0 nauwelijks sneller gaat dan op 1 of 2 schijven zonder RAID ?!?!
Daarom zou ik dus 4 maal 36 of 74 GB Raptor willen hebben
[ Voor 3% gewijzigd door lamko op 22-08-2006 21:04 ]
And this !! Is to go even further beyond!!!
Verwijderd
Verwijderd
Ik zie het probleem niet.Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:08:
Heel dat gedoe met RAID is leuk, maar kost ook weer aardig wat. Ik zou zelf dan nooit RAID 0 willen draaien, ok leuk voor de storage, maar doe mij dan maar RAID 0+1. Dan ben je zeker dat je bij uitval van 1 schijf tenminste niks kwijt bent. Helaas laat mijn budget dat (nog) niet toe.
Eerst maar eens upgraden naar 64bit hardware einde van het jaar/begin volgend jaar als er DX10 kaarten zijn en Vista + FS-X uit zijn.
Verwijderd
* aramdin kijkt in zn glazen bol en weet dat Ferry82 het snel gaat vindenVerwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:58:
Heb de knoop maar doorgehakt en 1 36GB ADFD gekocht.
Ga deze alleen voor windows en games gebruiken.
Ben niet echt een grootverbruiker kwa GB dus 36GB is voor mij zowiezo zat![]()
Zal volgende week mijn bevindingen laten weten dan is mijn nieuwe computer kompleet
Dat van ATTO weet ik, maar somehow vind ik ATTO het fijnst kwa results ...Femme schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:55:
In principe zouden HD Tach en HD Tune vergelijkbare resultaten moeten laten zien als Winbench 99.
ATTO laat zich nogal makkelijk voor de gek houden door de cache op de RAID-controller.
Ik heb een 4400+ en PAR draait niet veel harder dan op mijn "oude" 2500+ of ik moet echt de verkeerde vergelijking hebben gemaakt ?!?!lamko schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:03:
Let je wel op dat je cpu niet de bottleneck is ?
Parren is bij mij erg cpu afhankelijk namelijk constant 100 % cpu gebruik.
Bij rarren (uitpakken) zit ergens anders bij mij de bottleneck, dan heb ik namelijk iets van 50 % cpu gebruik.
Edit
Dit is met 2x 74 gb raptor in raid0
Ik teken nergens meer voor
Nee geen P4 nog een 2400+nero355 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:28:
Ik heb een 4400+ en PAR draait niet veel harder dan op mijn "oude" 2500+ of ik moet echt de verkeerde vergelijking hebben gemaakt ?!?!
Ik gok trouwens dat je een P4 met HT hebt ??
And this !! Is to go even further beyond!!!
Ik dacht dat de PARity sneller berekend zou worden, maar helaas... Vooralsnog denk ik dat ik de verkeerde vergelijking heb gemaakt, maar het zou ook gewoon XP kunnen zijn die niet goed met 2 of meer processoren om kan gaan/niet ideaal de processortijd kan verdelen ofzo ...lamko schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:22:
Nee geen P4 nog een 2400+
Maar waar baseer je op dat je 4400+ niks sneller is ?
Daar vergelijken ze de WD740ADFD en de WD1500ADFD met de WD360GD...aramdin schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:16:
Ze presteren alle 3 ongeveer gelijk. De ene is in 1 test de betere, de andere in een andere...
Ik neem aan dat je dit nog niet hebt gelezen? > reviews: Western Digital Raptor generatievergelijking
[ Voor 33% gewijzigd door aramdin op 21-09-2006 23:33 ]
aramdin schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:14:
Dat ligt eraan hoeveel geld je hebtIk heb zelf de 1500ADFD als bootschijf
Read all about it here: http://tweakers.net/productsurvey/survey/2587
Femme schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:28:
De Raptor WD740ADFD is in sommige tests nog wat sneller dan de WD1500ADFD:
Ik zou graag mijn bestelling plaatsen.r00t schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:54:
Kan je de firmware van de "Raptor ADFD" zelf bijwerken?
Zoniet, wat is momenteel de recentste?
[ Voor 102% gewijzigd door Conroe op 09-10-2006 20:49 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
[ Voor 9% gewijzigd door Conroe op 10-10-2006 12:41 ]
[ Voor 17% gewijzigd door tinker23 op 10-10-2006 22:35 . Reden: HD Tune resultaten toegevoegd ]
Grappig. Ik heb wel gehoord van een 80GB Raptor die via OEMs de markt in ging (Dell geloof ik). Waarschijnlijk is het precies hetzelfde als een 150GB (hardwarematig), maar kan hij verder de schijf in lezen. Dat laatste stukje zal dan wel iets minder snel kwa toegangstijd ofzo zijn, vandaar dat het in de normale 150GB variant firmwarematig afgesloten is. Ik moet alleen nog even vermelden dat alles wat ik zeg speculatie van mijn kant is.Tinker schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:22:
Ik kreeg vandaag een nieuwe drive uit RMA voor m'n DOA 1500ADFD, en tot mijn verbazing is het een 1600ADFD geworden?! Het lijkt wel of dit een gerepareerd exemplaar is aangezien er Recertified op het label staat. Hij ziet er verder trouwens wel als nieuw uit... De drive heeft verder ook echt 10 GB meer opslagruimte, 149.5 GBytes in Disk Management (WDC WD1600ADFD-00NLR1) dus. Heeft iemand al ergens anders over deze drive gelezen?
De firmware maakt wel degelijk verschil...nfm schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:40:
Waar heb je het over jongen. Niemand hier update de firmware van zijn Raptor schijf. Je kan ook niet van een GD een ADFD maken.
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 24-10-2006 00:06 ]
Cool-prices. Het goedkoopste, op voorraad en ze hadden een goedkope externe 3,5 inch behuizing voor een oude harde schijf.Dxta schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:56:
Waar heb je hem besteld?
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
WD Diagnostics bedoel je, kan je zelfs in windows zelf gebruiken.Prutz0r schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:15:
Harde tikken of 'normale' ratelgeluiden? Dat eerste is niet goed, test de schijf dan met Lifeguard tools van WD zelf.
Geen last van virussen of spyware? Draaien er vreemde processen op de achtergrond? Kijk eens in taakbeheer.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq