[iPod nano] krasgevoeligheid tussen zwart en wit vergeleken

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 927 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inleiding
In [url=][iPod] Nano Ervaringen, Tips en Problemen*[/url] heb ik een poll gehouden om erachter te komen hoeveel mensen nou daadwerkelijk last hadden van de krasjes op hun iPod nano, en over welke kleur nano (zwart of wit) het gaat. Helaas is dat topic gesloten voordat ik de conclusies kon trekken. Dat wil ik in dit topic alsnog doen omdat ik denk dat sommige mensen de uitkomst mee laten wegen bij hun keuze tussen een zwarte of een witte iPod nano.

De Poll
Ik heb de Poll opengehouden zodat iedereen die dat wil nog kan bijdragen aan dit onderzoek. Als er genoeg extra stemmen zijn dan zal ik de resultaten updaten om een nog nauwkeuriger beeld te krijgen van de krasgevoeligheid bij de verschillende uitvoeringen.

Poll: Heb je een zwarte of witte iPod nano?
Ik heb nog geen iPod nano
Zwarte nano - geen probleem met de krasjes
Zwarte nano - wel n probleem met de krasjes
Witte nano - geen probleem met de krasjes
Witte nano - wel n probleem met de krasjes
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=93485&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Conclusies bij 97 stemmen

Algemeen
iPod nano bezitters (in het iPod nano topic)61,8%
verdeling Zwarte/Witte iPod nano'sZwart: 55,0%
Wit: 45,0%

krasjes: Zwarte nano
percentage bezitters Zwarte nano dat zich aan de krasjes ergert42,4%

krasjes: Witte nano
percentage bezitters Witte nano dat zich aan de krasjes ergert22,2%

Het lijkt erop dat bezitters van de zwarte iPod nano meer last hebben van de krasjes dan bezitters van een witte iPod nano. Dat klinkt ook logisch aangezien de krasjes op de witte nano minder goed te zien zijn. De 'kleur' van de krasjes steekt tegen zwart veel meer af dan tegen wit; dit komt omdat de bovenlaag van de nano bij beide kleuren uit transparant kunststof bestaat, en krasjes op transparant kleurstof lijken altijd wit.
Mocht je een nano willen kopen maar bezorgd zijn over de krasjes die je onherroepelijk op je nano gaat krijgen bij normaal gebruik, en de kleur maakt je niet zo heel veel uit, dan zou ik een witte nano nemen, omdat deze minder snel zwaar misbruikt zal lijken.

Conclusies bij 225 stemmen

Algemeen
iPod nano bezitters (in het iPod nano krasjes topic)47%
verdeling Zwarte/Witte iPod nano'sZwart: 57%
Wit: 43%

krasjes: Zwarte nano
percentage bezitters Zwarte nano dat zich aan de krasjes ergert45%

krasjes: Witte nano
percentage bezitters Witte nano dat zich aan de krasjes ergert22%

Na 225 ondervragingen blijkt nogsteeds dat bezitters van de witte nano over het algemeen minder last hebben van de krasgevoeligheid dan mensen die een zwarte nano bezitten. Dat lag zoals hierboven ook uitgelegd in de lijn der verwachtingen.
Daarnaast is de zwarte versie nog ietsje populairder geworden, ondanks dat er meer klachten over de krasjes zijn. Mensen zijn eigenwijs O-)

Topic regels
Dit topic is alléén bedoeld om de krasgevoeligheid van de iPod nano te bespreken. Wat mij betreft horen bescherming tegen krasjes (dus skins, tubes en andere cases) en evt reparaties van krasjes (polijsten, bijv. met Brasso) daar ook bij.
Dit is geen 'iPod accessoires verzendstatus-topic' of iets wat daar op lijkt; onderwerpen die buiten dit topic vallen zijn:
  • Waar heb je die case/skin/tube vandaan en/of hoeveel kost 'ie?
  • Hoe lang moest jij op je iPod nano tubes wachten?
  • etc
Andere topics over de iPod nanoIk hoop dat veel mensen iets hebben aan de info in dit topic, en dat er veel aanvullingen komen wat betreft bescherming en reparaties van iPod nano's. Have fun! :*)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
Heb zelf net een weekje een zwarte Nano en vindt het wel meevallen met de krasgevoeligheid.
Ik heb wel (voorlopig) nog dat plastic laagje aan de voorkant er op laten zitten en heb er ook een superzacht zakje omheen, die ik nog had liggen van mijn wijlen Panasonic GD90.

Ik kan iedereen aanraden er een zakje omheen te doen gemaakt van dat superzacht brillendoekjesstof. Werkt perfect tegen die miniscule krasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik heb mijn witte Nano sinds woensdag, alleen de eerste dag een iPod sok gebruikt en voor de rest naakt in mn broekzak, wel zonder andere spullen er bij behalve een tekening dan. En geen last van krassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik snap deze discussie niet zo. Ik bedoel, ik heb een 1G en een 4G iPod en idd, bij de 1G had ik ook in no-time krassen. Sterker nog, op heel erg veel review-sites werd dat punt meegenomen als bezwaar van de iPod. Toen de batterij dood was heb ik zowel een nieuwe batterij als een 4G gekocht en bij de 4G vanaf dag 1 een hoes gebruikt. Echter, zowel het hoesje gaat er wel eens af, de iPod komt soms toch ongelukkig in een zak terecht en ondanks de ijzeren discipline om de 4G in een lege broekzak te stoppen zitten er ook krassen op. Kleintjes, maar wel over het hele oppervlak een heleboel enz enz.
Apple beweert dat alle iPods dezelfde kunststoffen behuizingen hebben, een bewering die ik dan doortrek dat alle iPods op dezelfde manier bekrassen. Is de Nano inferieur? ZIjn de Nano-kopers hysterischer (let op, vergeleken met...)? Valt een kras op de Nano gewoon sneller op? Gezien mijn ervaringen met 1G en 4G denk ik dat de inferieur-optie afvalt, want in dat opzicht zijn alle iPods niet echt goed.
Mijn centrale vraag terug blijft dan meer zoiets als 'indien de iPod van 45 gram het doet naar behoren, voornamelijk in een jaszak zit, wat boeiten die krasjes dan uiteindelijk'? Het is toch slechts het oppervlak dat er minder nieuw uitziet? Of 2 jaar is die batterij ook dood en dus begraven. En waarom zou je een hoesje ei'k kopen als die hoesjes ook een vermogen van 30 of 40 euro kosten? Het is toch geld dat je betaald alleen maar om een optische luxe-illussie in stand te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat de grote hoeveelheid klachten over krassen vooral komt door de zwarte kleur die voor het eerst bij de nano geintruduceerd is. zoals ik in de startpost ook al schreef, de krasjes zijn op de zwarte versie veel beter zichtbaar, waardoor er naar verhouding veel meer klachten over zijn. de eerste poll resultaten tonen dit ook aan.
en ik vind het sowieso niet echt netjes om de klachten krasjes als 'onzin' te bestempelen (daar komt jouw post wel op neer imho), ik kan me heel goed voorstellen dat mensen die heel erg voorzichtig zijn met hun nieuwe speelgoed behoorlijk gefrustreerd raken als er toch vervelende krassen op komen, ondanks al hun moeite. voor sommigen is dit niet slechts een gebruiksobject, maar ook iets om mee te showen en om trots op te zijn (de vormgeving is daar iig erg geschik voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:59:
Ik snap deze discussie niet zo. Ik bedoel, ik heb een 1G en een 4G iPod en idd, bij de 1G had ik ook in no-time krassen. Sterker nog, op heel erg veel review-sites werd dat punt meegenomen als bezwaar van de iPod. Toen de batterij dood was heb ik zowel een nieuwe batterij als een 4G gekocht en bij de 4G vanaf dag 1 een hoes gebruikt. Echter, zowel het hoesje gaat er wel eens af, de iPod komt soms toch ongelukkig in een zak terecht en ondanks de ijzeren discipline om de 4G in een lege broekzak te stoppen zitten er ook krassen op. Kleintjes, maar wel over het hele oppervlak een heleboel enz enz.
Apple beweert dat alle iPods dezelfde kunststoffen behuizingen hebben, een bewering die ik dan doortrek dat alle iPods op dezelfde manier bekrassen. Is de Nano inferieur? ZIjn de Nano-kopers hysterischer (let op, vergeleken met...)? Valt een kras op de Nano gewoon sneller op? Gezien mijn ervaringen met 1G en 4G denk ik dat de inferieur-optie afvalt, want in dat opzicht zijn alle iPods niet echt goed.
Mijn centrale vraag terug blijft dan meer zoiets als 'indien de iPod van 45 gram het doet naar behoren, voornamelijk in een jaszak zit, wat boeiten die krasjes dan uiteindelijk'? Het is toch slechts het oppervlak dat er minder nieuw uitziet? Of 2 jaar is die batterij ook dood en dus begraven. En waarom zou je een hoesje ei'k kopen als die hoesjes ook een vermogen van 30 of 40 euro kosten? Het is toch geld dat je betaald alleen maar om een optische luxe-illussie in stand te houden?
amen _/-\o_

Heb em nu paar dag.. kleine krasjes.. ahh kan er mee leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super-muffin schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:50:
Ik heb mijn witte Nano sinds woensdag, alleen de eerste dag een iPod sok gebruikt en voor de rest naakt in mn broekzak, wel zonder andere spullen er bij behalve een tekening dan. En geen last van krassen :)
Goed om te weten. Al die mensen die het stickertje erop laten, of allemaal hoesjes kopen, vind ik een beetje raar. Oke, je wilt natuurlijk je aankoop beschermen, maar die iPod is er toch eigenlijk ook een beetje gewoon voor om naar te kijken? Dan ga je dat toch niet verpesten met skins etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 18:31

Daklem

Audio Nerd

Ik heb er direct een cover voor gekocht bij zCover. Ik heb hem vandaag binnen gekregen. Ik heb al diverse ervaringen met ipods en ik weet dat alle ipods snel krassen en dat vind ik gewoon érg zonde.

ook zijn de covers van zCover erg klein en maken je ipod niet heel veel dikker dan dat ie is, wat vaak bij de 20gb/30/40/60 gb wel het geval was.

Tot mijn verbazing (wat ik niet wist toen ik hem gekocht had) zitten er 2 covers in.

1 met een nekkoord, en 1 normale zonder nekkoord. Dus mocht er 1 defect raken o.i.d, heb je altijd nog een andere over.

Dat nekkoord kun je ook eraf schroeven zodat je er geen last van hebt. ook zit er een scherm protectie plaatje bij zodat de hele ipod nano beschermd is tegen krassen... :D topproduct!

Fotos:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~g.klemkerk/nano1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~g.klemkerk/nano2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~g.klemkerk/nano3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Vind zelf ook niet dat mensen die klagen over krassen zeuren.
Je kan een iPod nl. ook in een dock zetten en dan wil je toch wel dat het er 'chique' blijft uitzien, ik wel tenminste.
Maar goed, je kan natuurlijk niet verwachten dat zo'n glimmend product perfect blijft als je er geen hoesje of tasje omheen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

het is een beetje gezeik imho, alle iPods krassen ongelovelijk snel. Wel weer jammer dat het bij die zwarte lelijker is dan bij de witte, die vond ik oorspronkelijk juist weer mooier :P

aan de andere kant, in de Mediamarkt hingen er van die werkende test-exemplaren (geen dummies dus) en die werden echt door tig man vastgepakt maar je merkte het VEEL minder dat ze gebruikt werden, itt tot de gewone ipod waar een grote kras door oa het grotere scherm sneller opvalt :) bij het zwart-witte scherm viel een kras ook eerder op omdat het backlight niet wit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hoesjes lelijker dan krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 03:44
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:37:
Ik vind hoesjes lelijker dan krassen.
haha ja
dat vind ik ook
Die hoesjes vind ik echt lelijk moet ik zeggen.
die hoesjes van apple zien er nog Ok uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 18:31

Daklem

Audio Nerd

fong06 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:48:
[...]

haha ja
dat vind ik ook
Die hoesjes vind ik echt lelijk moet ik zeggen.
die hoesjes van apple zien er nog Ok uit
Je spreekt jezelf hier nogal tegen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het is toch geld dat je betaald alleen maar om een optische luxe-illussie in stand te houden?
Mja, er zijn mensen die dat willen. Dat kan toch?
Ik wil mijn spullen zelf ook altijd zo lang mogelijk als nieuw houden. Niet voor anderen, maar voor mezelf. Krassen verpesten dat. Tasjes en hoesjes niet. Die kunnen er makkelijk af, krassen zijn irreversibel.
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:38:
[...]
Goed om te weten. Al die mensen die het stickertje erop laten, of allemaal hoesjes kopen, vind ik een beetje raar. Oke, je wilt natuurlijk je aankoop beschermen, maar die iPod is er toch eigenlijk ook een beetje gewoon voor om naar te kijken? Dan ga je dat toch niet verpesten met skins etc.?
Waarom dan wel met krasjes?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:36

Q

Au Contraire Mon Capitan!

En waarom zou je een hoesje ei'k kopen als die hoesjes ook een vermogen van 30 of 40 euro kosten? Het is toch geld dat je betaald alleen maar om een optische luxe-illussie in stand te houden?
Hear! Hear!

Gewoon lekker gebruiken en naar muziek luisteren, geen gezeik over een paar lullige krasjes. Als ik die foto's op internet zie dan gaat het werkelijk nergens over. Wat een geemmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind zowel krasjes als covers lelijk eigenlijk. Het design van de iPod (ook dat van de nano) vind ik erg mooi, en de elegante verschijning wordt door alle skins/covers/etc die ik tot nu toe gezien heb teniet gedaan. Krasjes doen uiteraard ook afbreuk aan het uiterlijk, maar ik kan niet inschatten hoeveel (ik heb er zelf geen). Ik denk dat als ik er één zou kopen, ik voor de witte zou gaan en dan zonder skin. Voor zover ik nu kan inschatten is er goed te leven met het witte model zonder bescherming omdat de krasjes minder opvallen. Een skin hieromheen zou denk ik meer afbreuk aan het uiterlijk doen dan die paar slecht zichtbare krasjes...

De ideale iPod zou natuurlijk krasvrij blijven zonder hulpstukken, maar tot dusver is dat Apple nog niet gelukt. op veel sites lees je dat de designers van Apple erg veel bezig zijn met het zoeken naar nieuwe materialen, en aangezien het hun nog niet gelukt is zal het wel nog niet mogelijk zijn om een krasvrije iPod uit te brengen met dezelfde uitstraling als de huidige modellen. het hele probleem ligt natuurlijk bij de afwerking, om de spiegelgladde oppervlakte te krijgen moet veel gepolijst worden, en gepolijst werk heeft altijd snel de neiging om bekrast te raken. Zonde, maar de realiteit :'( Ik hoop maar dat ze er ooit iets op zullen vinden, het zijn knappe koppen die daar werken (met name Jonathan Ive) dus het zal wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
[bron Tros Radar]

Er zijn klachten over het razend populaire hebbedingetje, de iPod Nano. Sommige iPods hebben zelfs hele scheuren. Apple erkent het probleem, maar zegt dat de kapotte schermen, maar 0,1 van alle Nano's betreft.
De iPod Nano blijkt snel krassen te krijgen op het LCD schermpje. Er zijn mensen die zeggen dat de Nano, na één keer in hun tas gedaan te hebben, onder de krassen zit..

We hebben met Apple gebeld en mensen die echt een kapot scherm hebben, kunnen contact opnemen met Apple en dan krijgen ze een nieuwe iPod.
Over de extreme krasgevoeligheid zegt Apple weinig klachten te hebben, maar mochten mensen problemen hebben, dan moeten ze ook gewoon contact opnemen met Apple.

Apple Care: 09007777703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Het onder het krasse zit na een broekreis klopt hier wel, ik heb mijn Nano bij een vriend uitgepakt en hij deed hem stoer in zijn zak en meteen een paar krasjes of je het over een glazen tafel heb bewogen :+ Maar ja, zolang ik de display nog goed aflezen vind ik het (nu) prima... ik heb het geld alvast op zij gezet voor een nieuwe :D Eens wat er woesndag voor leuk nieuw spul van Apple komt een nieuwe Powerbook G4 zou leuk zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
alienfruit schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 23:48:
Het onder het krasse zit na een broekreis klopt hier wel, ik heb mijn Nano bij een vriend uitgepakt en hij deed hem stoer in zijn zak en meteen een paar krasjes of je het over een glazen tafel heb bewogen :+ Maar ja, zolang ik de display nog goed aflezen vind ik het (nu) prima... ik heb het geld alvast op zij gezet voor een nieuwe :D Eens wat er woesndag voor leuk nieuw spul van Apple komt een nieuwe Powerbook G4 zou leuk zijn :+
Dan probeer ikzelf toch liever iets zuiniger te zijn en zo het geld voor een nieuwe te besparen.
Met dat geld kan je best veel leuke dingen doen.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen die zeggen last van de krasjes te hebben: hoe gaan jullie in het dagelijks leven met je iPod om? Doe je heel zuinig en komen er alsnog krasjes, of gebruik je hem gewoon (in je broekzak, al dan niet met andere voorwerpen).
Worden er veel skins e.d. gekocht om de krasjes tegen te gaan? En zo ja, hoe bevallen die in het dagelijks gebruik?
In het vorige topic waren er mensen die Brasso gingen proberen om hun krasjes mee weg te polijsten, is het al iemand gelukt om de nieuw-look terug te krijgen op die manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-08 17:53
Ik heb de mijne (4 GB zwart) net een half uur binnen en ik zie dat er op de voorkant een plasticje zit.. En hij zat in een soort van plastic tasje waarop don't steal music staat.. Daar laat ik hem echt lekker in totdat er een goede oplossing is gevonden voor de krasgevoeligheid. Tipje voor de nano-ers die hem besteld hebben dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik wil alleen nog ff kwijt dat het uiteraard voor iedereen vrij staat om z'n eigendommen te beschermen tegen krassen en daarvoor te betalen voor hoesjes. Want een krasvrije iPod is natuurlijk a) een patsfactor op het schoolplein en b) tweedehands nog prima verkoopbaar. Ik moest alleen ff kwijt dat alle iPods even hard krassen en dat het toch uiteindelijk slechts een oppervlakkig ongemak is.

Beste is denk ik de iPod alleen maar in de jasbinnenzak te houden en die zak alleen maar voor een iPod te gebruiken. Sleutels, munten, papierwerk, portemonnee, ook je losse koptelefoonstekkertje... die moet je gewoon niet in de buurt hebben, alleen stof (en dan nog heb je binnen enkele weken krassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Laatst online: 03-09 17:23
Ecteinascidin schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:42:
Ik moest alleen ff kwijt dat alle iPods even hard krassen en dat het toch uiteindelijk slechts een oppervlakkig ongemak is.
Heb je een iPod Nano? Heb je dit proefondervindelijk ontdekt?

Mijn nano was na een dag in m'n binnenzak, zonder andere voorwerpen, al flink bekrast. Nu, na twee weken, casual gebruik zonder voorwerpen in m'n broekzak, vreselijk lelijk.

Tsja, het is wel een gebruiksvoorwerp, maar beetje jammer toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ForrestX schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:44:
[...]
6 woorden: BRASSO

zie oudere Nano topics...werkt echt en is goedkoop!
[afbeelding]
6 woorden? :?

Anyway: ziet er interessant uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ecteinascidin schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:42:
Ik moest alleen ff kwijt dat alle iPods even hard krassen en dat het toch uiteindelijk slechts een oppervlakkig ongemak is.

Beste is denk ik de iPod alleen maar in de jasbinnenzak te houden en die zak alleen maar voor een iPod te gebruiken. Sleutels, munten, papierwerk, portemonnee, ook je losse koptelefoonstekkertje... die moet je gewoon niet in de buurt hebben, alleen stof (en dan nog heb je binnen enkele weken krassen).
Probleem met de Nano is juist dat deze nog sneller krast dan de oude Ipods. Een vriend probeerde met het brillenpoetsdoekje van zijn Oakley een vingerafdruk weg te vegen en gelijk had hij 1000en krasjes op zijn voorkant. Verder heeft hij een 4G Ipod en die stopt hij zonder hoesje in zijn broekzak en die blijft heel wat mooier dan zijn Nano!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ojjorz schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 08:39:
[...]

Probleem met de Nano is juist dat deze nog sneller krast dan de oude Ipods. Een vriend probeerde met het brillenpoetsdoekje van zijn Oakley een vingerafdruk weg te vegen en gelijk had hij 1000en krasjes op zijn voorkant. Verder heeft hij een 4G Ipod en die stopt hij zonder hoesje in zijn broekzak en die blijft heel wat mooier dan zijn Nano!
Om welke kleur nano gaat het? Apple claimt dat het materiaal hetzelfde is, ik betwijfel of ze daar over liegen (waarom zouden ze?). Krasjes op de zwarte nano zijn veel beter zichtbaar, zou het daardoor kunnen komen dat t lijkt of de nano erger bekrast lijkt?

Weet iemand trouwens of op de andere modellen iPod (bijv de 4th gen) ook een transparant laagje kunststof als buitenste laag zit? Bij de nano kan je dit zien als je hem schuin houdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks ik zelf een hoesje boven krassen kies (je hebt ook al speciaale screenprotectors die over je hele nano gaan), doet me het een beetje aan die amerikaanse films denken, waar ze vaak plastic over de bank hebben zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan ook een iPod Nano te kopen (4GB, wit). Ik zit alleen nog wel met die bescherming.
Ik wil niet dat het ding gelijk een stuk groter wordt door zo'n hoesje.
Heeft er iemand ervaring met normale 'screenprotectors'?
Afbeeldingslocatie: http://www.uxcell.com/ebay/images/apipodnanosg001g.jpg
Op eBay worden nogal veel verschillende hoesjes aangeboden tegen spotprijzen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 11:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:36:
[...]

Om welke kleur nano gaat het? Apple claimt dat het materiaal hetzelfde is, ik betwijfel of ze daar over liegen (waarom zouden ze?). Krasjes op de zwarte nano zijn veel beter zichtbaar, zou het daardoor kunnen komen dat t lijkt of de nano erger bekrast lijkt?

Weet iemand trouwens of op de andere modellen iPod (bijv de 4th gen) ook een transparant laagje kunststof als buitenste laag zit? Bij de nano kan je dit zien als je hem schuin houdt...
Een witte, dus redelijk goed te vergelijken met zijn gewone 4th gen. Op de een of andere manier is het toch niet helemaal hetzelfde, of er is een productiefoutje ingeslopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 11:12:
Ik ben van plan ook een iPod Nano te kopen (4GB, wit). Ik zit alleen nog wel met die bescherming.
Ik wil niet dat het ding gelijk een stuk groter wordt door zo'n hoesje.
Heeft er iemand ervaring met normale 'screenprotectors'?
[afbeelding]
Op eBay worden nogal veel verschillende hoesjes aangeboden tegen spotprijzen.
Deze heb ik ook in een iets andere (betere?) variant gezien, namelijk The Invisible Shield.

Hier tonen ze ook een filmpje dat ze door het plastic proberen te drukken met een potlood, of dat ze er met een sleutel overheen gaan :o

Afbeeldingslocatie: http://www.theinvisibleshield.com/images/nano_back_covered_med.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.theinvisibleshield.com/images/nano_front_covered_med.gif

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat filmpje is echt geniaal :D
Ziet er wel interessant uit, vrij duur maar als het echt werkt verdient het zichzelf wel terug
Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik moet soms toch wel lachen als ik zie hoe krampachtig sommige mensen met zo'n ding omgaan. Allerlei gepruts met folietjes en frutseltjes die zo'n ding een stuk lelijker maken dan dat die krasjes dat doen :+ Het is een gebruiksvoorwerp en ik heb liever dat ie over 2 of 3 jaar, als ie onherroepelijk verouderd is, zichtbaar gebruikt is dan dat ik al die tijd ubervoorzichtig ben geweest en het ding als nieuw bij de vuilnis kan gooien. Heb echter een 2G iPod die na 3 jaar nog praktisch als nieuw is, en ik verwacht dat ik het met de Nano zonder overdreven gedoe ook wel 3 jaar uithou.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 11:34:
Ik moet soms toch wel lachen als ik zie hoe krampachtig sommige mensen met zo'n ding omgaan. Allerlei gepruts met folietjes en frutseltjes die zo'n ding een stuk lelijker maken dan dat die krasjes dat doen :+ Het is een gebruiksvoorwerp en ik heb liever dat ie over 2 of 3 jaar, als ie onherroepelijk verouderd is, zichtbaar gebruikt is dan dat ik al die tijd ubervoorzichtig ben geweest en het ding als nieuw bij de vuilnis kan gooien. Heb echter een 2G iPod die na 3 jaar nog praktisch als nieuw is, en ik verwacht dat ik het met de Nano zonder overdreven gedoe ook wel 3 jaar uithou.
Zo'n Invisible Shield als ik hierboven heb gepost is echt wel een heel stuk mooier dan een nano vol krassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als dat invisible shield doet wat ze zeggen dat het doet dan is dat veruit de meest elegante oplossing voor het krasjesprobleem. De iPod blijft zn strakke vorm houden en lijkt toch supergoed beschermd te zijn.

Een klasgenoot van me werkt bij de mediamarkt in Hengelo en die geeft de volgende verklaring voor de krasgevoeligheid: doordat hetzelfde materiaal is gebruikt maar in een dunner laagje is het geheel minder hard en dus krasgevoeliger. Dit schijnt de officiele oorzaak te zijn zoals die door een hoge pief bij Apple Nederland aan de verkopers is doorgegeven.
Ik weet totaal niet of dit klopt, dus neem het met een korreltje zout. Het lijkt mogelijk te zijn al weet ik niet cker of het wel echt kan dat de oppervlakte makkelijker te bekrassen wordt als de laag dunner wordt...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:26:
Een klasgenoot van me werkt bij de mediamarkt in Hengelo en die geeft de volgende verklaring voor de krasgevoeligheid: doordat hetzelfde materiaal is gebruikt maar in een dunner laagje is het geheel minder hard en dus krasgevoeliger. Dit schijnt de officiele oorzaak te zijn zoals die door een hoge pief bij Apple Nederland aan de verkopers is doorgegeven.
Ik weet totaal niet of dit klopt, dus neem het met een korreltje zout. Het lijkt mogelijk te zijn al weet ik niet cker of het wel echt kan dat de oppervlakte makkelijker te bekrassen wordt als de laag dunner wordt...
Dat is echt dikke onzin, en daar hoef je alleen maar een beetje logisch voor na te denken. Als jij iets over een materiaal heen schuurt dan heb je alleen te maken met het contactoppervlak. Of daar nou een millimeter of een centimer van hetzelfde materiaal onder zit, dat maakt niet uit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat zei ik ook toen hij het me net vertelde, maar zijn antwoord was dat het kwam omdat het materiaal verder doorbuigt omdat het dunner is. vandaar dat ik aan mn bericht toevoegde dat ik het niet cker wist =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:37

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Is die eerste optie niet een beetje onhandig voor het resultaat dat je wilt bereiken?

Voor de mensen die zo'n hoesje hebben: hoe werkt de bediening eigenlijk? Is je nano nog steeds met clickwheel te bedienen, en is de gevoeligheid nog hetzelfde?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook een witte iPod Nano, en ik wil hem dus graag beschemen met een hoesje. Weet iemand of er beschermingshoesjes verkrijgbaar zijn in een winkel in Nederland? Apple Store Amsterdam oid? Misschien de Mediamarkt? En geen Socks aub, die vind ik totaal niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Er word hier in het topic een aantal keer gesproken over brasso.
Ik had dat spul toevallig staan (om stoommachines mee op te poetsen) en heb dus even de proef op de som genomen met mijn nano.
Zoals ik wel verwacht had leverde het geen enkel resultaat op. Brasso is namelijk om oppervlakken schoon ta maken (voornamelijk brons, wat na verloop van tijd verkleurd, net als silver)
het is dus NIET om krasjes op te vullen, en helpt daar dus ook helemaal niets tegen (sterker nog, je zal er meer krijgen als je niet een zacht genoege doek gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Ik zou een simpel Hema-kindersokje kopen als je van plan bent om een officiële sock te kopen...veel goedkoper en werkt even goed :P

edit: met dank aan iemand waarvan ik niet meer weet wie het was, maar wel met dit slimme idee is gekomen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Whollabilla op 12-10-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Het is wel jammer dat je met theinvisibleshield de achterkant niet meer als spiegel kan gebruiken.
normaal kan je de ipod wel een paar weken als spiegel (wellliswaar vol met vingerafdrukken) gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die brasso heb je in verschillende soorten, welke moet je hebben voor je ipod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:52:
Ik heb nu ook een witte iPod Nano, en ik wil hem dus graag beschemen met een hoesje. Weet iemand of er beschermingshoesjes verkrijgbaar zijn in een winkel in Nederland? Apple Store Amsterdam oid? Misschien de Mediamarkt? En geen Socks aub, die vind ik totaal niet handig.
...

En over de Brasso, ik ken maar 1 soort. Silvo heb je ook, maar dat werkt anders/slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
Ik kan me herinneren dat ik ooit ergens heb gelezen dat er PDA-hoesjes op de Nano werden geplakt.. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Het is niet helemaal ontopic, maar aangezien hier mensen komen met ervaringen en/of vragen over hun nano ivm krassen, eventjes een paar punten met mn ervaringen met the Invisibleshield zonder cut-out

+ dat 'korrelige' oppervlak van theinvisibleshield is eigenlijk best mooi in het echt. (ik vond het op de detailfoto's best lelijk namelijk)
+ je behoudt met theinvisibleshield je spiegelende achterkant
+ je ziet het bijna niet, dit is zo'n product wat je in het echt moet zien en waarbij je niet op de foto's op internet moet afgaan.

- erop zetten is een werkje waar je ff de tijd voor moet nemen (geldt echter voor alle protector's (brando bijv.))
- de knoppen van menu/FWD/RWD/PLAY voel je minder als je ze indrukt, normaal voel je een klik en met de theinvisibleshield voel ik die niet meer
- lucht bij je clickwheel onder theinvisibleshield, volgens mij is dit onvermijdbaar. ik heb dat schildje ongeveer 8 keer erop gezet en de lucht kreeg ik daar niet eruit.
- je kan pas 24 uur later weer spelen met je nano :( (hij is nu nog aan het drogen bij mij)
- eenmaal gedroogd kan je hem niet meer opnieuw eraf halen en weer erop zetten. Het laat zelfs een heleboel lijmresten achter.

nou ondanks dat er meer - punten dan + punten zijn, ben ik tot nu toe tevreden met theinvisibleshield.
Het doet waarschijnlijk goed wat het moet doen. (beschermen tegen krassen met behoudt van het strakke uiterlijk) en dat weegt voor mij zwaar op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pokeran schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:12:

- eenmaal gedroogd kan je hem niet meer opnieuw eraf halen en weer erop zetten. Het laat zelfs een heleboel lijmresten achter.
Dat is dus dé reden waarom ik een hoesje wil en geen skin erop zoals the invisibleshield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
terwijl ze op hun website vermelden dat het geen lijmresten achterlaat als je m verwijdert :(

over die brasso, volgens mij is dat polijstmiddel en geen schoonmaakmiddel. je zult het dus ook moeten gebruiken om te polijsten, hoe je dat doet kan je vast wel ergens in Casemodding en Electronica vinden hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:41:
over die brasso, volgens mij is dat polijstmiddel en geen schoonmaakmiddel. je zult het dus ook moeten gebruiken om te polijsten, hoe je dat doet kan je vast wel ergens in Casemodding en Electronica vinden hier op GoT.
Ja, je hebt gelijk, ik moet terug komen op mijn woorden...
Gisteren had ik het even snel geprobeerd, met brasso en een papieren zakdoekje, maar dat leverde niets op. vandaag heb ik het 10 min geprobeerd (naar aanleiding van deze site) met brillendoekjes, en het bleek te helpen! alle oude krasjes waren weg, alleen heb ik nu allemaal kleine verticale krasjes, van het doekje :(

ik heb dus een fijner doekje nodig. Ze adviseren iklear, maar dat is best wel duur volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlonXP1800 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 19:58:
[...]

ik heb dus een fijner doekje nodig. Ze adviseren iklear, maar dat is best wel duur volgens mij...
Dit scheelt al weer wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen jammer dat ie niet in nederland is, heb er eentje gevonde maar das 10 euro verzend kosten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ja NOOIT papieren doekjes gebruiken (wc en keukenpapier, bij brillen wordt dit ook afgeraden)

en ohcyt moet je de reviews van invisibleshield op rainydaymagazine maar eens bekijken, eentje gaat over het verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn iPod nano is verzonden en mijn InvisibleShield is besteld.
Ik zie overigens wel op tegen het plakken van die InvisibleShield, water en zeep :/ maarja dan heb je ook wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPMercedes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 19:12
:? Ik wil graag Brasso kopen.. maar waar kan ik het kopen ( welke supermarkten )
En als ik het met brasso poets wat voor soort doekje moet je gebruiken.? ( gewoon brillendoekje ) of moet het echt zo'n microfiber doekje zijn...?

En laatste vraagje:

Werk het ook aan de achterkant..? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om met de laatste vraag te beginnen: ja, brasso werkt ook op de metalen achterzijde van je iPod. Polijsten is polijsten in dit geval ;)

Brasso kan je bij de schoonmaakartikelen in de meeste supermarkten vinden, ik weet dat ze het in mijn woonplaats iig bij de super de boer verkopen.
Wat betreft de doekjes kan ik je neit helpen, maar zoek via google of op GoT eens naar polijsten, ik denk dat er vrij veel howto's te vinden zijn met goede tips. Post je een foto van het resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPMercedes
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:52:
Om met de laatste vraag te beginnen: ja, brasso werkt ook op de metalen achterzijde van je iPod. Polijsten is polijsten in dit geval ;)

Brasso kan je bij de schoonmaakartikelen in de meeste supermarkten vinden, ik weet dat ze het in mijn woonplaats iig bij de super de boer verkopen.
Wat betreft de doekjes kan ik je neit helpen, maar zoek via google of op GoT eens naar polijsten, ik denk dat er vrij veel howto's te vinden zijn met goede tips. Post je een foto van het resultaat?
Bedankt voor je snelle reactie...

Zal foto's van de resultaten zeker posten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik dus géén katoenen doek. Dan zul je alleen maar meer krasjes krijgen. Maar Brasso is hier ook gewoon bij de Appie te vinden tussen de normale huishoudelijke spullen. 3 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met een brillendoekje ben je ook wel 10 uur aan het poetsen, die ene doekjes lijken me ideaal maar ik heb nog geen alternatief gevonden voor hier in NL.
via google kom ik vooral op 'hoe polijst ik mijn motor/auto velgen'.
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
opzich is polijsten polijsten, dus kan je geen tips uit dat soort artikelen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben bang dat die doeken iets groffer zijn ofzo, maar dat kan natuurlijk ook wel meevallen.
maar ze gebruiken daar ook heel fijn schuurpapier (durf ik eerlijk gezegd niet te proberen :P)
ik denk dat ik wel gewoon die ene doekjes bestel zodra de krassen me echt te erg worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

brillendoekjes zijn dus niet fijn genoeg.
Je moet inderdaad lang poetsen, reken op zo'n 20min per kant.

Als ik de goede doekjes heb, ga ik het pas doen als ik ook een hoesje heb om de ipod daarna in te doen (of ik verkoop em meteen, om de nieuwe video ipod te kopen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de startpost op pagina 1 zijn de statistieken geupdate aangezien er al 225 keer gestemd was. Bedankt voor het stemmen allemaal!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je de juiste doekjes hebt gevonden, mag je mij daar ook wel even over informeren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even semi-offtopic

Ik heb dus ook sinds een week een (zwarte) ipod nano, heb hem amper op zak gehad tot nu toe, en als ik hem op zak had zat ie 'veilig' in een sok. Nu zit ie al _helemaal_ onder de kleine krasjes (het bekende verhaal), maar er zit ook een flinke kras die redelijk diep is op het scherm.
Nu las ik dat dit onderdeel is van een productie mankement (bron: http://www.mediapower.nl/?mid=&id=226&type=2) en bezitters zouden kosteloos een nieuwe krijgen.
Moet je hiervoor apple benaderen, of zou ik dit ook via dixons kunnen regelen, waar ik dit product gekocht heb?

:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:53:
Even semi-offtopic

Ik heb dus ook sinds een week een (zwarte) ipod nano, heb hem amper op zak gehad tot nu toe, en als ik hem op zak had zat ie 'veilig' in een sok. Nu zit ie al _helemaal_ onder de kleine krasjes (het bekende verhaal), maar er zit ook een flinke kras die redelijk diep is op het scherm.
Nu las ik dat dit onderdeel is van een productie mankement (bron: http://www.mediapower.nl/?mid=&id=226&type=2) en bezitters zouden kosteloos een nieuwe krijgen.
Moet je hiervoor apple benaderen, of zou ik dit ook via dixons kunnen regelen, waar ik dit product gekocht heb?

:)
Ik geloof dat het de bedoeling was om de Apple klantenservice even te mailen, maar dat weet ik niet zeker. Ik denk alleen dat jouw probleem niet onder dat productie-mankement valt, aangezien dat alleen ging om gescheurde lcd-schermen (dus niet het plasticje erop maar het scherm zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCTHAB88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-11-2008
Denk dat iSkin voor de nano toch wel de beste oplossing is, als je opzoekt bent naar bescherming.Maar heb even wat vraagjes:

Is de connnector nog 'bereikbaar' met zon iSkin, want wil over tijdje die lanyard ook voor mijn nano kopen.

Zijn de iSkins voor de Nano echt eind deze maand te koop of te bestellen in nederland, of praten we over de US?

Beschermfolie, zelfklevend ...waar kan je dat ergens kopen? Las hier iemand die voor PDA/ipaq had?

[ Voor 18% gewijzigd door PCTHAB88 op 15-10-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlonXP1800 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:44:
brillendoekjes zijn dus niet fijn genoeg.
Je moet inderdaad lang poetsen, reken op zo'n 20min per kant.

Als ik de goede doekjes heb, ga ik het pas doen als ik ook een hoesje heb om de ipod daarna in te doen (of ik verkoop em meteen, om de nieuwe video ipod te kopen :P)
Hoe kom je aan 'goede' doekjes dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

check die link hierboven ergens van iklear.
en btw, de ene brillendoek is de andere niet, er zijn brillendoekjes die fijn genoeg zijn om geen krasjes te veroorzaken, er is gewoon een enorm verschil in soorten brillendoekjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in dit topic is een howto voor het polijsten van je iPod verschenen, wellicht hebben de mensen hier daar wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb gister een invisibleshield-protection erop gedaan
ziet er prima uit! je ziet nauwelijks dat er een laagje overheen zit, toch veel mooier dan een hoesje naar mijn mening......

aanradertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn iPod Nano ontvangen en mijn InvisibleShield. Vanavond waarschijnlijk proberen erop te doen.
@LostBoyz: is jouw scrollwheel ook bedekt of heb jij die nieuwere besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kunnen jullie ff pics posten van het eindresultaat? zou wel mooi zijn =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:35:
heb gister een invisibleshield-protection erop gedaan
ziet er prima uit! je ziet nauwelijks dat er een laagje overheen zit, toch veel mooier dan een hoesje naar mijn mening......

aanradertje :)
Toch is het extreem jammer dat ie er permanent op zit. Hoesje is ff wat minder rigoreus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ohcyt, op foto's ziet het er toch iets anders uit dan met het blote oog. In ieder geval dat is mijn ervaring. Ik heb zelf de versie met bedekte clickwheel. de gevoeligheid van de 4 knoppen gaat omlaag (ik heb het gevoel dat ik harder moet drukken om te klikken) en de klikgevoel van de knoppen is weg. Nu vind ik deze 2 'bijwerkingen' zelf geen probleem.

De achterkant vond ik trouwens veel makkelijker erop te zetten dan de voorkant. Voor de zijkanten moest ik even wachten tot de zeepoplossing een beetje weg was, anders bleef het niet plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:26:
Voor zover ik weet zijn alle iPod behuizingen van polycarbonaat (PC) gemaakt, een zeer slagvaste kunststof, maar onbehandeld ook zeer gevoelig voor krassen. De enige reden die ik kan bedenken dat die Nano zo krasgevoelig is, is dat ze daar geen of een goedkope hardcoat op hebben gezet ter reductie van de kostprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Heb inmiddels een 4 gig witte nano. Het ding krast voor en achter als de neten. En het kan me niets schelen, het ding is lekker klein en doet precies wat het moet doen. Ik heb het ding, hoe mooi hij ook is, niet voor de bling-bling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
'Apple aangeklaagd wegens krassen in iPod nano'
Apple aangeklaagd wegens krassen in iPod nano
Door Martin Sturm - zaterdag 22 oktober 2005 - 12:21 - Bron: C|Net - Views: 29.938
De krasproblemen die zich voordoen bij de iPod nano blijven Apple achtervolgen nu advocaten een rechtzaak tegen het bedrijf hebben aangespannen wegens dit probleem. Het bedrijf wordt er van beschuldigd wetten te overtreden die de consumentrechten beschermen en daarnaast garantietoezeggingen niet na te komen.

Het probleem waar een relatief groot aantal iPod nano gebruikers mee kampen is dat het schermpje van de hippe muziekspeler snel bekrast wordt wanneer deze bijvoorbeeld in een broekzak wordt gestopt. Dit probleem werd al enkele dagen na de introductie van de kleine iPod op internet besproken. Naast het krasprobleem bleek ook nog dat enkele iPod nano's een kwaliteitsprobleem met het LCD-scherm hadden waardoor het scherm snel kapot ging. Dit laatste probleem werd door Apple opgelost, maar het probleem met de krassen op het scherm erkent Apple niet. Volgens het bedrijf zijn de schermpjes van hetzelfde materiaal als de andere iPod-modellen en is het dus niet waarschijnlijk dat er makkelijker krassen in het iPod nano-scherm komen dan bij de andere iPod-modellen.

De aanklagers zijn het hier niet mee eens en stellen zelfs dat Apple weet dat er een ontwerpfout is gemaakt bij de iPod nano. De beschermende coating op het schermpje van de nano zou weliswaar van hetzelfde materiaal zijn als bij de andere iPods, maar de laag die is aangebracht is dunner waardoor deze niet voldoende bescherming biedt. "De hoeveelheid en duurzaamheid van de beschermende coating die is toegepast tijdens het productieproces van de Nano is duidelijk onvoldoende waardoor het de behuizing van de Nano onvoldoende beschermt tegen extreme krassen en, als gevolg daarvan, niet te herstellen beschadigingen.", aldus de aanklacht. Het doel van de rechtzaak is om Apple de bezitters van de Nano die te kampen hebben met krassen op hun schermpje schadeloos te stellen. Apple heeft nog geen reactie gegeven op de rechtzaak, behalve dat ze nogmaals stellen dat de behuizing identiek is aan de vorige iPods.
Het was eigk ook afwachten tot er een rechtzaak kwam he, na iPodnanoflaw.com voor de gebroken LCD schermpjes is dit een logische volgende stap. Ik volg het iig met veel interesse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

@forrestx: lol, 6 woorden?! :+ Hmm ok, maar heb je dit product zelf ook? Zo ja, in hoeverre geeft het resultaat?

[ Voor 7% gewijzigd door Xadeon op 24-10-2005 08:15 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

Q schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:05:
Heb inmiddels een 4 gig witte nano. Het ding krast voor en achter als de neten. En het kan me niets schelen, het ding is lekker klein en doet precies wat het moet doen. Ik heb het ding, hoe mooi hij ook is, niet voor de bling-bling.
Tja dat kan best maar als er een kut kras op zit wordt je wel ff gek of niet

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Pierre61 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:06:
[...]

Tja dat kan best maar als er een kut kras op zit wordt je wel ff gek of niet
Als ik door het krassen het scherm niet meer goed kan aflezen, dat zou wat anders zijn. Maar dat is (nog) niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46

Scrummie

Think different

Heb mn Nano nu een week en 1 dag, en er zitten nog 0 krasjes op. Heb bij aankoop gelijk zon setje sokjes bij gekocht, waar ik de groene nu dus van gebruik, en dat helpt echt. :)

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPMercedes
Nou de iSkins zijn binnen voor de Nano:

http://www.iskin.com/duo_nano/features.html

Ik moet eerlijk zegge dat ze er niet uit zien vergeleken met de vorgie plaatjes, deze bijv. :

http://www.mp3man.nl/product/18932

:/

[ Voor 30% gewijzigd door VPMercedes op 27-10-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

VPMercedes schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:37:

Ik moet eerlijk zegge dat ze er niet uit zien vergeleken met de vorgie plaatjes, deze bijv. :

:/
Klopt het dat je dan je hold knop niet meer kan gebruike

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
Zien er inderdaad niet uit. Maar is wel een dual layer. Als je die Arctic Frost koopt is de binnenste layer doorzichtig :) Heb je dus eigenlijk een doorzichtig hoesje om je Nano, zo hou je wel zijn uiterlijk intact.

Wat ik me alleen wel afvraag, kan je met alleen de binnenste layer nog wel het displaybeschermertje en de beschermer over het scrollwheel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPMercedes
Je kan de hold knop wel met wat gevriemel gebruiken denk ik.
maarja wat ik al zei die skin ziet er niet uit ( mijn mening dan ).

Ik heb de nano nu al een maandje en moet ik moet zegge dat het met de krasjes wel
mee valt hoor.

Gaat deze week even brasso kopen en even uitproberen, want als dat echt werkt
is een skin niet meer nodig. O-)

En om het scherm te beschermen zonder buitenste skin ja...... uhhhh........
Kijk maar zelf:

Afbeeldingslocatie: http://img420.imageshack.us/img420/75/screenprotectorshot4yp.jpg

B)

[ Voor 13% gewijzigd door VPMercedes op 27-10-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Xadeon schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 08:14:
@forrestx: lol, 6 woorden?! :+ Hmm ok, maar heb je dit product zelf ook? Zo ja, in hoeverre geeft het resultaat?
Ik heb als voorlopige oplossing Clear skin of clear cover oid gebruikt...als dat eraf gaat omdat er een mooiere betere en stijlvollere oplossing si zal ik Brasso zeker over de iPod laten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
Ja, zag ik al. Alleen ik dacht dat je hem misschien onder de innerskin kon leggen ofzo. Maar niet dus, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
VPMercedes schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:37:
Vind je dit er nou echt zo slecht uitzien

Afbeeldingslocatie: http://www.iskin.com/duo_nano/images/Duo_nano/gallery/large/A16.jpg
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

tja smaken verschillen, zo haal je in 1x het simplistisch uiterlijk van de nano weg.
Ik kan me wel voorstellen dat iemand het mooi vindt, maar ik vind het zelf niet echt mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPMercedes
mmedia schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:03:
[...]

[afbeelding]
Als ik naar dat plaatje kijk vind ik het wel mooi...! Maar als je ook naar die kijkt vind ik het niks hoor.

Heb vandaag trouwens barsso gekocht en op de achterkant geprobeerd.

Het help NIET..!!!
Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Heb met een zacht doekje eerst de achterkant ff schoongepoetst en toen met een ander zacht doekje brasso erop gevreven voor ongeveer 10 min. Heb toen ff gewacht en toen weer brasso eraf gepoetst maar de krasjes waren er nog steeds.
Jammer hoor :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

mmedia schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:03:
[...]

[afbeelding]
JA! dat is echt uber lelijk, welke kleur is die nano?
het sloopt de hele simpliciteit en stijl waar de meeste mensen voor gaan als ze een nano kopen

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
Vind ik dus ook! Ik ga gewoon de arctic-versie kopen, die blauwachtige. De inner layer is doorzichtig en de outer layer is blauwachtig.

Ik doe gewoon alleen de innerlayer eromheen. Het folietje laat ik dan gewoon op het beeldscherm van mijn nano, zou dat lukken denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 12:48
Ik hoop het, want ik ben precies hetzelfde van plan :) Enige waar ik nog mee zit is de winkel waar ik het moet kopen, $15 verzendkosten vind ik beetje.. veel.

Verder heb ik mijn ipod black nog niet eens aangeraakt sinds, 4 weken geleden of zo :P Ik had besteld, en tijdens de levertijd kwam ik te weten over de krasgevoeligheid (ik was er snel bij met bestellen). Dus toen heb ik maar besloten om er niet aan te komen tot er goede (iskin vind ik goed) hoesjes zouden komen.

[ Voor 51% gewijzigd door dj_tjerk op 28-10-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
Gewoon even wachten tot mp3man.nl ze heeft. 35 euro inclusief verzendkosten, volgende dag in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of tot de Dixons ze heeft natuurlijk, dan kan ik em zo in de stad ophalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
Op mp3man is nog een nieuwe bijgekomen..

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3man.nl/images/product/image.php?id=18672

Aluminium case, alleen jammer van die lelijke zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook jammer van de hotlink-bescherming ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPMercedes
VerbalForce schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:32:
Op mp3man is nog een nieuwe bijgekomen..

[afbeelding]

Aluminium case, alleen jammer van die lelijke zijkanten.
Afbeeldingslocatie: http://img376.imageshack.us/img376/4193/imageh4br.jpg

A.U.B :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Ooh die is wel mooi...alleen idd de zijkanten :(
Pagina: 1 2 Laatste