[iPod nano] krasgevoeligheid tussen zwart en wit vergeleken

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 928 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
Als ik ieder z'n reactie zo eens lees...dan denk ik dat jullie allemaal de Nano de gehele dag in jullie handen op ooghoogte hebben om hem te bewonderen vanuit alle hoeken...24/7. Ja, dan ga ik ook krasjes zien ja. Ik heb die van mij nu een week of 2 denk en hij zit vol met krasjes, maar je ziet ze niet, althans, niet als je hem goed houdt. Dus dat is mijn tip voor iedereen die zit te zeiken over miniscule krasjes, houdt hem in de goede hoek!! (normale hoek, je kijkt immers ook niet naar het ding met een hoek van 160 graden lijkt mij :s). Bovendien is het zo dat wanneer je op zoek gaat naar krasjes, en dat maak ik dus op uit voorgaande reactie, dan zul je ze altijd vinden!
Die Nano is gemaakt om lekker klein te zijn zodat je hem vrijwel overal kwijt kunt, ga er dan weer niet een iPod of iPod Mini van maken door middel van allerlei ander plasic er omheen te doen.
Ik heb mijn Nano bijna 3 weken nu en hij zit vol met van die kleine krasjes die niet zichtbaar zijn als je hem houdt zoals een normaal hem houdt. Ik zet hem aan en stop hem in m'n broekzak (oftewel, waar ie voor gemaakt is) of ik ga een spelletje erop spelen, ik heb me nog GEEN MOMENT gestoord aan een of ander krasje, ik zie ze niet eens. Zorg gewoon dat je recht op dat ding kijkt!
De hoesjes business lijkt haast wel groter dan die van de iPod zelf :s Koop geen hoesjes en spaar zo meteen weer geld voor (desnoods een nieuwe) of de volgende iPod :D
Slijtage hoort er nou eenmaal bij, dat lijkt nu in het begin allemaal snel te gaan, maar na een tijdje merk je het niet eens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ robvanpraat: groot gelijk, die nano is klein, hou hem dan ook klein!! het is een gebruiksvoorwerp
natuurlijk zal apple wel iets verkeerd gedaan hebben, maar een paar krasjes (die de meesten her wel hebben) zijn geen ramp toch...
de grote diepe krassen op het scherm daarintegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je koopt zo'n kreng toch omdat ie, naast dat ie klein is, er mooi uit ziet? Laat ie dan ook zo blijven? Apple verkoopt van oudsher degelijk spul en dat verwacht ik ook hier van ze. Daarom ben ik ook bereid meer te betalen en Apple spul te kopen ipv in dit geval een Zen player oid. Van oudsher geldt voor Apple producten:

- Hardware werkt gelijk, geen drivers oid, inpluggen en klaar
- Het ziet er goed uit met een functionele interface waarbij over de kleinste dingen is nagedacht
- Het kost iets meer, maar dan heb je ook wat

Ook mijn (hypothetische) iPod (Nano) moet werken, niet blijven hangen of crashen. Niet zomaar krassen. De batterij moet een degelijke levensduur hebben (kennen we die nog?). En Apple staat hiervoor garant.

Kortom, ik verwacht waar voor mijn geld. Ik wil dus niet allerlei sokjes of hoesjes moeten aanschaffen tegen krassen of anders mijn Nano op specifieke hoeken moeten bekijken om door de krassen heen te kunnen kijken.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 01:15 . Reden: (spelfout) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:45
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:12:
[...]

Toch is het extreem jammer dat ie er permanent op zit. Hoesje is ff wat minder rigoreus.
Zijn er ergens winkels waar je die zcover (zoals de iSkin bij de mediamarkt) kan kopen?

Mediamarkt helaas niet:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 01:14:
Je koopt zo'n kreng toch omdat ie, naast dat ie klein is, er mooi uit ziet? Laat ie dan ook zo blijven? Apple verkoopt van oudsher degelijk spul en dat verwacht ik ook hier van ze. Daarom ben ik ook bereid meer te betalen en Apple spul te kopen ipv in dit geval een Zen player oid. Van oudsher geldt voor Apple producten:

- Hardware werkt gelijk, geen drivers oid, inpluggen en klaar
- Het ziet er goed uit met een functionele interface waarbij over de kleinste dingen is nagedacht
- Het kost iets meer, maar dan heb je ook wat

Ook mijn (hypothetische) iPod (Nano) moet werken, niet blijven hangen of crashen. Niet zomaar krassen. De batterij moet een degelijke levensduur hebben (kennen we die nog?). En Apple staat hiervoor garant.

Kortom, ik verwacht waar voor mijn geld. Ik wil dus niet allerlei sokjes of hoesjes moeten aanschaffen tegen krassen of anders mijn Nano op specifieke hoeken moeten bekijken om door de krassen heen te kunnen kijken.
De krasjes zijn zo klein dat je ze alleen zien vanuit ene bepaalde hoek, dus dan wordt ie echt niet lelijker! Alleen diepe krassen die altijd zichtbaar zijn op het scherm minder leesbaar maken zijn niet te accepteren. Ik vind met wat krasjes zo'n ding gewoon ook mooier. Als je er zo trots op bent dat je hem aan mensen wil laten zien en je haalt er eerst 20 beschermhoesjes vanaf voordat het goed zichtbaar is dan maakt het het apparaat alleen maar lelijker. Als je hem onder andere koopt omdat ie er strak uitziet, ga die 'strakheid' dan niet verbergen met van die afzichtelijke hoesjes. Als ik iemand zoiets uit een hoesje zie halen dan denk ik mooi wel bij mezelf: och, daar heb je weer zoon maloot die ook de onderkant van schoenen poetst!

Natuurlijk had ik ook liever gezien dat de plastic laag wat sterker was, wie niet! Maar of ik er me zorgen om maak...nee!

[ Voor 5% gewijzigd door rob1985 op 31-10-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Morphine schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:35:
[...]

Zijn er ergens winkels waar je die zcover (zoals de iSkin bij de mediamarkt) kan kopen?

Mediamarkt helaas niet:(
Ik zag trouwens dit weekend in een foldertje van de Handyman dat ze hoesjes voor de Nano hadden!

Voor degene die al een hoesje hebben: koop deze ook, voor extra extra bescherming voor in gevallen je hem uit de auto gaat gooien of iets dergelijks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 12:48
Het is net waar je van houdt, ik wil absoluut GEEN krasjes op mijn nano. Ik ben eigenwijs, en kan krasjes op welk voorwerp dan ook niet tollereren, zelfs mijn muis vind ik lelijk met krassen erop, ook al kijk ik er nauwelijks naar.

En tuurlijk, de nano is een gebruikersvoorwerp, maar ik heb ************ veel geld voor neergelegd, en ik hou hem dan zo graag mogelijk in een goede staat. Extra bescherming (van wat is het? 1mm of zo extra?) dat krasjes op de nano zelf voorkomt, is dan voor goed besteed geld. Liever had ik gehad dat het niet nodig was geweest, maar dat is nou eenmaal niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon het plastic wat al om de nano heen zat erop laten zitten.
Zodat er geen krassen op kunnen komen. Aan de onderkant zit dan een klein flapje wat over de aansluiting van de koptelefoon en usb dinges valt. Deze knip je gewoon een stukje af.
Daarna heb ik een nano skin art gekocht (http://www.mymobilejuice.com/) en de nano hierin gedaan.
Deze skin is wel open bij de display, dus hij beschermt de display niet. Maar...door dat plastic wat ik erop heb laten zitten wordt de display niet beschadigd (krassen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook een Nano :)
Maar dat even terzijde.

Dit apperaat is over een jaar toch weinig meer waard, met of zonder krasjes. En daarnaast maken al die beschermhoesjes je nano alleen maar lelijk.

Dus ga ik ga hem keihard en ongenuanceerd gebruiken :*). Totdat ik elke picometer ervan bekrast en besmeurt heb :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik had dus ook niet zoveel moeite met die kleine krasjes. Totdat ik vandaag mijn Nano uit mijn broekzak haalde. Ik heb er nooit, maar dan ook nooit iets anders bij in m'n broekzak zitten. Alleen toevallig vandaag een bankpas. Het resultaat, een dikke schaafkras dwars door m'n display. En dat display is nu dus op een paar plaatsen minder goed afleesbaar :/

Heb maar weer een mailtje gestuurd naar Apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

1. heeft er iemand eigen pics van de Nano in de diverse hoesjes? Dus niet de flashy promotie foto's van de fabrikanten zelf...

2. is er al meer nieuws over de rechtzaak tegen Apple in de VS over de nano?

[ Voor 3% gewijzigd door ForrestX op 04-11-2005 11:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ForrestX schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:39:
1. heeft er iemand eigen pics van de Nano in de diverse hoesjes? Dus niet de flashy promotie foto's van de fabrikanten zelf...

2. is er al meer nieuws over de rechtzaak tegen Apple in de VS over de nano?
Nano met hoesje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
zo..lekkere foto's 8)7

als je iets wilt laten zien...maakt dan foto's met een camera en geen telefoon...Deze zijn wel erg wazig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Xolon schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:03:
zo..lekkere foto's 8)7

als je iets wilt laten zien...maakt dan foto's met een camera en geen telefoon...Deze zijn wel erg wazig..
gast je kan het er uit herkennen, niet iedereen heeft een digitale camera

ik ga dat hoesje van de handyman kopen, 9.99euro

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xolon schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:03:
zo..lekkere foto's 8)7

Ja is van een digicam lol :p, kwam er later achter dat ze een beetje wazig waren maar had geen zin om nog een keer fotos te maken. Achja de eerste en laatste foto zijn goed, dus zeur niet.

edit:
Speciaal voor jou alleen de goede fotos over gelaten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind een nano met krasjes minder lelijk dan een nano met een hoesje. Bovendien heb ik helemaal (nog) geen last van krasjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Niet online
Timmey schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:23:
Ik had dus ook niet zoveel moeite met die kleine krasjes. Totdat ik vandaag mijn Nano uit mijn broekzak haalde. Ik heb er nooit, maar dan ook nooit iets anders bij in m'n broekzak zitten. Alleen toevallig vandaag een bankpas. Het resultaat, een dikke schaafkras dwars door m'n display. En dat display is nu dus op een paar plaatsen minder goed afleesbaar :/

Heb maar weer een mailtje gestuurd naar Apple...
In navolging van dit bericht: ik heb inmiddels een paar keer telefonisch contact gehad met Apple. Na gebel en mailtjes krijg ik een nieuwe iPod Nano toegestuurd.

Ben Apple inmiddels wel weer beu, ik verkoop die nieuwe Nano dus gewoon door aan een andere liefhebber.

De krasgevoeligheid zou in de 1e geneartie Nano's zitten en nu verholpen zijn. Apart, aangezien ze bij het eerste telefoongesprek aangaven dat dit niet zo was. Je moet dus blijkbaar flink doorzeuren voordat je je zin krijgt bij Apple. Raar ook dat ze geen duidelijke procedure hiervoor hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je precies naar toe gebeld en gemailt. Mijne zit namelijk ook vol met krassen, ik wilde hem eerst gaan opknappen maar als ze je ook een nieuwe willen opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPMercedes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 19:12
Timmey schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:33:
[...]

In navolging van dit bericht: ik heb inmiddels een paar keer telefonisch contact gehad met Apple. Na gebel en mailtjes krijg ik een nieuwe iPod Nano toegestuurd.

Ben Apple inmiddels wel weer beu, ik verkoop die nieuwe Nano dus gewoon door aan een andere liefhebber.

De krasgevoeligheid zou in de 1e geneartie Nano's zitten en nu verholpen zijn. Apart, aangezien ze bij het eerste telefoongesprek aangaven dat dit niet zo was. Je moet dus blijkbaar flink doorzeuren voordat je je zin krijgt bij Apple. Raar ook dat ze geen duidelijke procedure hiervoor hebben :/
Ik neem aan dat je de bekraste Nano moet inleveren..?
En hoelang duurt het voordat je die nieuwe krijgt? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die nog een Ipod Nano willen:

*SPAM*

Dat doen we hier natuurlijk niet he :/

[ Voor 48% gewijzigd door dawuss op 08-11-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:46:
Waar heb je precies naar toe gebeld en gemailt. Mijne zit namelijk ook vol met krassen, ik wilde hem eerst gaan opknappen maar als ze je ook een nieuwe willen opsturen
Ik heb naar Applecare gebeld. Ik heb wel als een brugman moeten praten en ook foto's door moeten mailen van mijn Nano. Ze wilden in eerste instantie absoluut geen medewerking geven. Ik had 'm binnen 2 weken terug kunnen sturen en daarna niet meer. Dit terwijl ik 'm al ruim een maand heb.

Na veel geleuter belden ze mij op met de mededeling dat het een probleem van de 1e generatie Nano's is. Bullshitverhaal natuurlijk, maar goed, ze willen mij wel een nieuwe toesturen. Ik geloof er echter geen zak van dat de nieuwe die ik krijg niet zou krassen. Dus ik verkoop 'm zodra ik die nieuwe binnen heb.
VPMercedes schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:36:
[...]

Ik neem aan dat je de bekraste Nano moet inleveren..?
En hoelang duurt het voordat je die nieuwe krijgt? :9
Yep, bekraste Nano komt TNT deze week ophalen. De nieuwe Nano leveren ze binnen 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die van mij had dezelfde problemen als die van Timmey. Verhaal uitgelegd, en ik kreeg zonder al teveel problemen een nieuwe.

Overigens de laatste keer dat ik een Apple-product heb gekocht. De garantie is echt zwaar slecht, om te janken zelfs. Niet alleen bij m'n iBook eerst (heb ik niet meer) toen bleek dat de accu niet goed was en men moeilijk deed om deze om te wisselen, maar ook mijn vorige iPod was niet in orde: accu was na 3-4 uurtjes leeg, en kreeg je doodleuk van die apen te horen dat ik maar de verlichting uit moest zetten en het volume zacht moest zetten waardoor de accutijd langer zou worden.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Laatst online: 22-08-2022
Pffffffffffffffffffff

Ik haal m uit de verpakking en 3 minuten later zat er dus al een kras op het scherm!
Ik had verwacht dat het wel mee zou vallen.. Het enige dat ik er mee heb gedaan is m schoonvegen aan mijn broek!! Echt BIZAR!
Ik snel een houdertje gekocht.. Beschermen die het beeldscherm niet!!!!!!!!! Echt zwaar K**!!

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

schoonvegen aan je broek....
tja, dan ervaar je dat het geen aanstelleritus is van veel mensen als ze klagen dat de nano snel krast.
als je het beeldscherm wilt beschermen icm een houdertje, kan je gewoon een screenprotector uitknippen en op je beeld plakken. Volgens mij zijn standaard 3.5" screenprotectors best goedkoop (geen brando ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Een vriend van mij heeft m gewoon in zn broekzat zitten en na 2 dagen zag ie er nog nieuw uit :{w.
Persoonlijk vind ik het wel aanstelleritus eigenlijk. Mijn iPod (3rd gen) heeft ook flink wat krassen, maar dat ding wordt dan ook dagelijks flink gebruikt.
Als je niet tegen een krasje kunt, dan laat je m maar in de verpakking zitten. Ik vind het allemaal maar een beetje overdreven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:36

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Mijn iBook is volgens mij van het zelfde spul gemaakt als de nano en de grote ipods. Mijn iBook is qua krassen een slagveld. Het ding zit werkelijk onder de krassen, niet te kort.

En dat kan mij geen fluit schelen. Het is een gebruiksvoorwerp. Mijn witte nano krast ook behoorlijk. Shit happens.

Ik geloof er geen barst van dat de 'gewone' ipods niet krasten zoals de nano, want het is het zelfde spul. Het is gewoon een hype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, het is een hype ja. Ik zit konstant in mijn broek te schijten dat er geen krasje op mijn nano komt, maar ik heb em nu een week... en nog geen krasje te bekennen.

Toch koop ik door dat gehype morgen wel een hoesje <_<

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:04
Q schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:48:
Mijn iBook is volgens mij van het zelfde spul gemaakt als de nano en de grote ipods. Mijn iBook is qua krassen een slagveld. Het ding zit werkelijk onder de krassen, niet te kort.

En dat kan mij geen fluit schelen. Het is een gebruiksvoorwerp. Mijn witte nano krast ook behoorlijk. Shit happens.

Ik geloof er geen barst van dat de 'gewone' ipods niet krasten zoals de nano, want het is het zelfde spul. Het is gewoon een hype.
Precies zo denk ik er ook over. Toch ben ik van de week overstag gegaan en heb een invisible shield besteld. De iPod zit nu al onder de krassen, maar ik wil hem toch een beetje mooi houden |:(

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Welke invisibleshield heb je gekocht? ik heb zelf de versie zonder clickwheel cutout, maar ik heb ze al een mailtje gestuurd of ik deze mag ruilen voor eentje met een clickwheel cutout. Nu ben ik nog afwachtende op een reacie :)

offtopic: als je het goed bekijkt he, zijn er twee partijen: de mensen die krassen niet erg vinden en de mensen die dat wel erg vinden.
Maar uiteindelijk 'zeiken' ze allebei. De een 'zeikt' over de krassen en de andere 'zeikt' over de mensen die 'zeiken' om de krassen.

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:04
pokeran schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:42:
Welke invisibleshield heb je gekocht? ik heb zelf de versie zonder clickwheel cutout, maar ik heb ze al een mailtje gestuurd of ik deze mag ruilen voor eentje met een clickwheel cutout. Nu ben ik nog afwachtende op een reacie :)

offtopic: als je het goed bekijkt he, zijn er twee partijen: de mensen die krassen niet erg vinden en de mensen die dat wel erg vinden.
Maar uiteindelijk 'zeiken' ze allebei. De een 'zeikt' over de krassen en de andere 'zeikt' over de mensen die 'zeiken' om de krassen.
Met clickwheel cut-out, ben anders bang dat de gevoeligheid ervan afneemt. 8)

Over die twee partijen, dat klopt wel ongeveer. Het is ook echt gevoelsmatig over hoe je het product behandelt en wilt dat hij eruit ziet. Hij zit nu al boordevol krassen maar met zo'n shield blijft hij toch op de lange duur echt mooier, terwijl je er nauwelijks iets van ziet.

Verwijderd

Bij Gizmodo zeggen ze dat Invisible Shield waarschijnlijk is gebasseerd op een product van 3M wat Scotchcal heet en online in vellen te kopen is. Deze vellen kan je gebruiken om allerhande spullen relatief onzichtbaar te beschermen tegen krassen, zuur, etc.

Hier trouwens iemand die zijn iPod nano gaat beschermen met invisible shield en lekker veel foto's! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.rainydaymagazine.com/RDM2005/GearNGadgets/September2005/Images/InvisibleShield/2ndAttempt.jpg

Zoals je ziet is het shield niet volledig invisible ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

nope, maar geloof me.. op de foto is het anders dan in het echt.
je kijkt niet constant op een bepaalde hoek naar de nano omdat het in je handen zit (en je handen bewegen, als je nog gezond bent :P)
en op de foto zie je de nano met shield maar op 1 manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnAcid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:00

OnAcid

aka 303BASS

Ik heb net m'n Nano met nanotubes binnen. :)

Geen krassen voor mij dus (hopelijk).
Jammer dat ze toch niet iets voor het schermpje hadden kunnen verzinnen, die is nu toch onbeschermd.

[ Voor 6% gewijzigd door OnAcid op 11-11-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ik lees trouwens net dit:
http://www.techzine.nl/nieuws/8251 (jaja tweakzone i know...)
wat gaan jullie doen? (de mensen met nano ZONDER tubes)
Gaan jullie ze aanvragen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

pokeran schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 13:53:
Een grote (boze) mail naar apple schrijven, en zien wat er uit rolt

Cons:::BB4E

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Hoe ziet dat bijgeleverde beschermhoesje er dan uit? En vanaf wanneer worden die geleverd? Want ik neem aan dat alle winkels eerst hun oude voorraad op willen hebben.

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Verwijderd

pokeran schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:42:

dat heb je zeer tactisch verwoord pokeran haha :D
en ik vrees dat je nog gelijk hebt ook (het zit allemaal weer eens tussen onze grote flaporen ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

potverdorie
ik heb dus een invisibleshield MET clickwheel cut-out gevraagd (en dan zou ik de versie zonder terugsturen) vandaag in de bus gehad.
ik heel enthousiast mn invisibleshield van mn nano halen. wil ik de invisibleshield MET clickwheel cut-out van dat vel pakken, blijkt dat die cut-out niet goed geponst is.... je ziet wel het rondje van de clickwheel in het product, maar het gaat gewooon niet los... :(
ik maak me geen zorgen om de service, als ik het voorleg krijg ik weer een nieuwe, maar nu is mn nano wel lekker onbeschermd en nu ik gewend bent dat schild eromheen te hebben, is de kans groot dat ik vergeet dat ie nu onbeschermd is en dat ie dus gewoon overal neergelegd wordt
grrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf nu zit mijn Nano in een contour design iSee box. lekker dun en met behulp van een Sony
mdr-nx1 earphone hangt hij rond mijn nek. Ook is er een riemclip bij geleverd. Geen krassen meer en toch is hij zo weer los te halen.
iSee Nano

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPMercedes
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 21:26:
Vanaf nu zit mijn Nano in een contour design iSee box. lekker dun en met behulp van een Sony
mdr-nx1 earphone hangt hij rond mijn nek. Ook is er een riemclip bij geleverd. Geen krassen meer en toch is hij zo weer los te halen.
iSee Nano
Heeft deze Case ook een Screenprotector...?

verder ziet hij er goed uit, beter dan al die andere vindt ik tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VPMercedes schreef op zondag 20 november 2005 @ 01:34:
[...]

Heeft deze Case ook een Screenprotector...?

verder ziet hij er goed uit, beter dan al die andere vindt ik tot nu toe :)
Hij is geheel dicht van voren op het klikwiel na.
Alleen de prijs is hoog voor zo'n klein doosje. Maar het past wel heel precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:42:
Ik wil alleen nog ff kwijt dat het uiteraard voor iedereen vrij staat om z'n eigendommen te beschermen tegen krassen en daarvoor te betalen voor hoesjes. Want een krasvrije iPod is natuurlijk a) een patsfactor op het schoolplein en b) tweedehands nog prima verkoopbaar. Ik moest alleen ff kwijt dat alle iPods even hard krassen en dat het toch uiteindelijk slechts een oppervlakkig ongemak is.

Beste is denk ik de iPod alleen maar in de jasbinnenzak te houden en die zak alleen maar voor een iPod te gebruiken. Sleutels, munten, papierwerk, portemonnee, ook je losse koptelefoonstekkertje... die moet je gewoon niet in de buurt hebben, alleen stof (en dan nog heb je binnen enkele weken krassen).
De beste oplossing is imho de iPod riemclip gebruiken. Ik heb nu al meer dan een jaar een iPod 3G waarop nog maar 1 klein krasje zit.. en dat is op het scherm. Die is er in principe nog wel af te polijsten. Met de riemclip kun je 'm zonder problemen in iedere jaszak met sleutels, munten en andere scherpe voorwerpen doen :)

Afbeeldingslocatie: http://altura.speedera.net/ccimg.catalogcity.com/220000/226700/226756/products/11413444.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Laatst online: 14-09 09:04

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

mijn vriendin gebruikt gewoon een zakje waar vroeger een zonnebril in zat! ze heeft hem al ruim een maand, en er zit nog geen krasje op hoor!(ze gebruikt hem echt elke dag!)

je moet gewoon voorzichtig zijn met je (dure) spullen, en niet zo onbehouden je nano overal bijstoppen (sleutels,los geld ed.) krassen komen er nooit uitzichzelf, daar is altijd een reden voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ dat is onzin. Als je met een stukje keukenrol over het oppervlak schuift heb je al krassen. Ik ga grandioos zuinig met mijn spullen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 13:30:
^^ dat is onzin. Als je met een stukje keukenrol over het oppervlak schuift heb je al krassen. Ik ga grandioos zuinig met mijn spullen om.
wat voor keukenpapier heb jij: met staalwol ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peentje schreef op zondag 20 november 2005 @ 13:36:
[...]
wat voor keukenpapier heb jij: met staalwol ofzo?
Ik ga hier verder niet op in. Als je het topic leest weet je dat ik gelijk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 13:39:
[...]

Ik ga hier verder niet op in. Als je het topic leest weet je dat ik gelijk heb.
amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo lees hebben al een aantal mensen een invinsible shield aangebracht op hun iPod nano. Nu vroeg ik mij af hoe jullie de iPod schoongemaakt hebben voordat jullie het erop gingen plakken. Neem aan dat er een hoop vingerafdrukken op zaten, maar hoe en vooral waarmee hebben jullie dit schoongemaakt? Ben bang dat als je het met een doek doet, hij nog meer krast. Of valt dit wel mee? En wat voor zeepoplossing hebben jullie gebruikt? Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb van dat schoonmaakschuim gebruikt icm de zachtste brillendoek die ik heb gevonden hier in huis.
en zeepoplossing? warm water met paar druppels afwaszeep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon water en zeep, heb je toch nodig voor het aanbrengen. (niet teveel :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

nee wat ik de eerste keer deed, was het schildje onderdompelen in een bak met zeepwater, kan wel, maar dan zijn je vingers te nat voor de nano eigeniljk. (gevaarlijk dus)

2e keer deed ik het zo:
- bakje van de chinees oid als opvangbakje gebruiken
- klein bekertje met zeepwater erin
- met een schone hand het schild op je hand laten rusten boven het opvangbakje
- met je andere hand een paar vingers in de zeepoplossing zetten en dan je vochtige vingers over de plakzijde van het schild heen gaan.
- als heel het plakgebied vochtig is, het schild op het oppervlak zetten en glijden maar!
- wel opletten want het schild is beetje rekbaar dus het kan zijn dat je hem goed heb gezet en de nano opzij legt om hem te laten drogen, maar goed blijven opletten, want het kan zijn dat sommige stukjes van het schild beetje verplaatsen tijdens het drogen.

(ik noem het maar schild omdat 'shield' zo raar is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom je aan 'goede' doekjes dan?

Goeie doekjes zijn brillendoekjes de je b.v bij Pearl kan krijgen ,micro vezel doekjes.Effe een keer op de i-pod ademen en dan poetsen,en klaar: :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ja maar goed opletten, bij brillendoekjes is er echt een enorm verschil tussen 'ruwheid' en kwaliteit.
het ene brillendoekje is het andere niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top! Allemaal bedankt voor de reacties, ik kan met een gerust hart aan de gang met m'n invinsible shield! Ik zal morgen even naar een (kwaliteits ;)) brillendokter gaan, om een mooi doekje te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Wel erg wat jullie allemaal doen moeten om een product van bijna 400 euro te beschermen.
Ik heb nog steeds de mini, maar ik zat dit eens aandachtig door te lezen.. best erg. Ik had dat niet van apple verwacht.
Die witte is erg mooi ja, maar toch ik vind het een beetje duur als ik lees wat er allemaal mee aan de hand kan zijn :S
Oke een pronk stuk is het zeker niet voor gemaakt.. en als het dat wel was mag het wel 100 euro goedkoper zijn.

Maar wel een mooi ding, dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

bijna 400? je komt denk ik in de war met de ipod 5g.
en een ferrari is ook niet robuuster dan een fiat panda.
(ok een rangerover en landcruiser enz wel, maargoed :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

off topic : Een ferrari is wel robuster en heeft betere lak en er worden lichtere materialen gebrujk uit F1 industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 13:02:
[...]

De beste oplossing is imho de iPod riemclip gebruiken. Ik heb nu al meer dan een jaar een iPod 3G waarop nog maar 1 klein krasje zit.. en dat is op het scherm. Die is er in principe nog wel af te polijsten. Met de riemclip kun je 'm zonder problemen in iedere jaszak met sleutels, munten en andere scherpe voorwerpen doen :)

[afbeelding]
Helemaal mee eens. Kwam vandaag een vriend tegen die net een nieuwe ipod video had gekocht en we hielden em naast elkaar om het verschil te zien tussen mij 3-4 jaar oude 2G ipod en zijn nieuwe.. viel me op dat mijn ipod er beter uit zag dan die van hem kwa krassen. Ik hoop dan ook dat er precies zo'n riemclip hoesje voor de nano komt, ding is perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door El Gravedigger op 26-11-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:43:
[...]

Ik geloof dat het de bedoeling was om de Apple klantenservice even te mailen, maar dat weet ik niet zeker. Ik denk alleen dat jouw probleem niet onder dat productie-mankement valt, aangezien dat alleen ging om gescheurde lcd-schermen (dus niet het plasticje erop maar het scherm zelf).
Geld dit ook voor de gewone G5? Heb namelijk een zwarte G5, 1,5 week en ook onder de kleine krasjes, terwijl ik 'm de gehele tijd in 't hoesje heb gelaten....

Ik wil graag contact maken met die klantensevice, maar kan nergens die mail vinden. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

pokeran schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 13:53:
Voor mij als aanstaande nano koper is dit natuurlijk goed nieuws, maar hoe weet ik nou welke winkels deze voorraad al verkopen? Wehkamp heeft bijvoorbeeld een aanbieding voor 188 euro... mooie prijs lijkt me. Alleen vraag ik me dan weer af ik die sok ook krijg :?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelST
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-01-2022
pokeran schreef op zondag 20 november 2005 @ 17:40:
nee wat ik de eerste keer deed, was het schildje onderdompelen in een bak met zeepwater, kan wel, maar dan zijn je vingers te nat voor de nano eigeniljk. (gevaarlijk dus)

2e keer deed ik het zo:
- bakje van de chinees oid als opvangbakje gebruiken
- klein bekertje met zeepwater erin
- met een schone hand het schild op je hand laten rusten boven het opvangbakje
- met je andere hand een paar vingers in de zeepoplossing zetten en dan je vochtige vingers over de plakzijde van het schild heen gaan.
- als heel het plakgebied vochtig is, het schild op het oppervlak zetten en glijden maar!
- wel opletten want het schild is beetje rekbaar dus het kan zijn dat je hem goed heb gezet en de nano opzij legt om hem te laten drogen, maar goed blijven opletten, want het kan zijn dat sommige stukjes van het schild beetje verplaatsen tijdens het drogen.

(ik noem het maar schild omdat 'shield' zo raar is)
Hoe lang duurde het voordat je de invisibleshield binnen had??

MBP 2.4 C2D / MB 2.0 C2D - iPhone 3G 16 GB - EOS 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

kheb hem inmiddels al 3x binnengehad :P
nou het is zo, maandag versturen ze het, en dan heb ik het zaterdag in huis.
elke keer is het zo gegaan. binnnkort stuur ik de eerste twee terug naar ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de shields erop geplakt en als ik eerlijk ben, ik vond het een vrij lastig klusje! Eerst de achterkant; teveel water en plakte dus niet. De voorkant, uiteraard, te weinig water, met als gevolg dat hij meteen vast zat. Eraf gehaald en opnieuw vochtig gemaakt. Nu zitten beide kanten erop, maar vind ze er niet echt super op zitten. Ik hoop dat de rare (witachtige) plekjes die ik zie opdrogen, de lucht is er in ieder geval onder uit. En anders moeten we dr nog maar eentje bestellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPMercedes
Ik heb mijn iPod Nano nu bijna 3 maanden en ziet er nog goed uit :)

Alleen de linker oordopje doet het niet meer..!
weet iemand hoe ik met apple in contact kan komen via E-Mail..? ( kon het op de site niet vinden )
Geen telefoonnummer omdat ik geen 0900 nummers kan bellen :?

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

VPMercedes schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:08:

weet iemand hoe ik met apple in contact kan komen via E-Mail..? ( kon het op de site niet vinden )

Alvast bedankt...
oortjes zijn geloof ik € 8,- euro bij de Kijkshop. Exact de zelfde staat alleen geen Aplle op het doosje maar...?? WIl je daar alle moeiete voor gaan doen? Apple zegt toch dat je niet te hard aan het draadje moet trekken...

Daarbij zijn het klote dopjes en kan je beter Sennheisers voor 19.95 (MX 500/400) kopen of beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 21:13

wouterve

Swinger of States

VPMercedes schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:08:

Alvast bedankt...
Je kunt heel makkelijk nieuwe oordopjes aanvragen bij Apple, onder de garantie. Surf naar deze site, doorloop de stappen en binnen een paar dagen heb je (gratis) een nieuw setje oordopjes in huis. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPMercedes
Bedankt voor de reacties..!

Ben gelijk naar die site gegaan en heb de stappen gevolgd nu nog ff afwachten :*)

*De Sennheisers MX 500 mogen wel mooi geluid hebben maar ze zien er alleen niet uit. (oud model)

---------------------------------------------------------------------------------------
Edit: 9 december 2005:

Dat noem ik nou service zeg, heb nu namelijk zonder gezeur mijn nieuwe iPod oordopjes binnen.
En ja ze klinken weer lekker hoor :P

_/-\o_ voor Apple

[ Voor 42% gewijzigd door VPMercedes op 09-12-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Op dit forum lees je zoveel verschillende meningen over de krasgevoeligheid van de Ipod Nano. Ik wilde er eigenlijk over een paar weken (net na de kerst..) een gaan kopen. wie kan mij goed advies geven. Is het waar dat de Ipod zo snel kapot gaat in je jaszak en dat de krassen er na 1 dag al op staan?
En zijn er nog andere verschillen tussen de 4GB en de 2GB versie, dan alleen de grote van de opslag?..Heeft de 4GB bijvoorbeeld meer of andere functies??

@VPMERCEDES: Je zegt dat jouw i-Pod er nog goed uit ziet, zelfs na 3 maanden. is het dus niet waar dat hij zo snel krast? En ben je een jongen of een meisje? (want dat heeft vaak invloed op de zuinigheid :P )

[ Voor 32% gewijzigd door Mini Poeper op 09-12-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

VPMercedes schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:23:
*De Sennheisers MX 500 mogen wel mooi geluid hebben maar ze zien er alleen niet uit. (oud model)
Koop jij een MP3-speler om naar te luisteren of om mee te patsen?

Ik ben nog patserig genoeg om een iPod als MP3-speler te kopen, maar als een minder mooie headphone veel beter klinkt dan koop ik die toch echt liever dan een paar slechte die er leuk uitzien.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 17:17:
[...]

Koop jij een MP3-speler om naar te luisteren of om mee te patsen?

Ik ben nog patserig genoeg om een iPod als MP3-speler te kopen, maar als een minder mooie headphone veel beter klinkt dan koop ik die toch echt liever dan een paar slechte die er leuk uitzien.
Als je de iPod in-ear oordopjes neemt heb je een goed geluid.. en een goed design :P

/me heeft ze zelf en is er heel erg tevreden over

Oordopjes mogen dan wel nooit de kwaliteit van duurdere koptelefoons evenaren, voor oordopjes brengen ze iig een mooi geluid met een goede bass-weergave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mini Poeper schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 17:04:
Op dit forum lees je zoveel verschillende meningen over de krasgevoeligheid van de Ipod Nano. Ik wilde er eigenlijk over een paar weken (net na de kerst..) een gaan kopen. wie kan mij goed advies geven. Is het waar dat de Ipod zo snel kapot gaat in je jaszak en dat de krassen er na 1 dag al op staan?
En zijn er nog andere verschillen tussen de 4GB en de 2GB versie, dan alleen de grote van de opslag?..Heeft de 4GB bijvoorbeeld meer of andere functies??

@VPMERCEDES: Je zegt dat jouw i-Pod er nog goed uit ziet, zelfs na 3 maanden. is het dus niet waar dat hij zo snel krast? En ben je een jongen of een meisje? (want dat heeft vaak invloed op de zuinigheid :P )
Ik heb heb zelf een zwarte nano, en heb aardig last (gehad) van krasjes. Als je de nano gewoon in je broekzak steekt, zonder iets erbij in, komen er al krasjes op. Ik zou je dus ook aanraden om meteen "iets beschermends" te kopen.
Verder zijn er geen verschillen tussen de 2GB en de 4GB versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wit en zwart zijn allebei even krasgevoelig, alleen op een zwarte zie je meer dan op een witte.
Het is eigenlijk een kwestie van voorkomen dus raad ik aan om er gelijk een goed beschermhoesje bij te nemen. Welke het wordt dat is een kwestie van smaak als je er maar een gebruikt.
En het zijn trouwens maar hele lichte krassen je moet het licht er schuin op laten vallen om ze goed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd. Bovendien zie je de krassen vooral op de achterkant (bij mij iig), en daar kijk je, als het goed is, toch niet zo vaak naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij juist aan de voorkant,vooral natuurlijk op de plek,waar het scrollwiel zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:22
Ik ben opzich wel benieuwd of er mensen zijn die de laatste tijd een Nano hebben gekocht en dat deze misschien een nieuwe buitenste laag heeft ivm alle klachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fonk_ schreef op woensdag 23 november 2005 @ 01:42:
Wel erg wat jullie allemaal doen moeten om een product van bijna 400 euro te beschermen.
Ik heb nog steeds de mini, maar ik zat dit eens aandachtig door te lezen.. best erg. Ik had dat niet van apple verwacht.
En als we heel vervelend willen zijn met ze allen dan kunnen we zorgen voor een hoop schade voor Apple. Zoveel krassen op een product van zoveel honderden euro's verwacht je redelijkerwijs niet. Zodoende kunnen vanuit de Neerlandse wet allemaal nieuwe iPod eisen! En we krijgen nog gelijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 21:24:
[...]

En als we heel vervelend willen zijn met ze allen dan kunnen we zorgen voor een hoop schade voor Apple. Zoveel krassen op een product van zoveel honderden euro's verwacht je redelijkerwijs niet. Zodoende kunnen vanuit de Neerlandse wet allemaal nieuwe iPod eisen! En we krijgen nog gelijk ook :)
Dat betwijfel ik! Er zijn namelijk heel veel producten die daar last van hebben, neem bijv. een auto (ook heel duur). Het doet echter niets af aan de werking van het product.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottovds
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:20
ik heb zo'n plastic velletje gekocht om erop te plakken.
let op: zeer moeilijk, iets voor iemand met fijne vingers
probeer het niet te herdoen, dan werkt het niet meer.
Maar nu het goed geplakt is (was moeilijk om het zonder bubbeltjes te doen) merk je niet of er één op is, en er komen geen krasje (aan de zijkant zie je wel een serieus contrast.
Ik zou het erop doen als je je nano net gekocht hebt, dan kunnen er tussentijds geen krasjes op komen!

http://store.apple.com/Ap...D?mco=9466BAE4&nplm=TF393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 09:02
Mijn ervaring is dat je 2 keuzes hebt of je gaat voor de lompe bescherming. Of je leeft gewoon met het feit dat je krassen krijgt door gebruik. Subtiel beschermen gaat bijna niet...
Ik heb zelf zo'n invisible shield geprobeerd maar het is een enorm gekloot en het laat niks van de gevoeligheid van de knoppen over. Alsof je Nano in een condoom zit (denk ik...)

Heb nu een Isee Nano en dat bevalt me goed. Kost wel wat, maar het laat nog iets van de schoonheid van het apparaat over. Ook is de nano is een stuk minder fragiel als je het mij vraagt. En ik kan hem met een gerust hart in me zak steken.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Pagina: 1 2 Laatste