iPod krassen: zo haal je ze weg.

Pagina: 1
Acties:
  • 12.111 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Omdat ik veel mensen hoor klagen over de iPod en de krassen die er zo gauw op komen, maak ik een thread waarin ik beschrijf hoe je ze aan de voorkant van de grote iPod's goed kan verwijderen. Misschien is dit voor sommige mensen niet nieuw, maar omdat de methode (bij mij) zo goed werkt wil ik het even kwijt.

benodigdheden:
-gekraste iPod
-Brasso (koperglansmiddel)
-brillenpoetsdoek(je)
-plakband
-geduld
-wat vrije tijd
(gebruik in ieder geval geen tissues zoals keukenpapier e.d., hierdoor verziek je je iPod!)

methode:
-plak de buttons en de scrollwheel af. Zorg er absoluut voor dat er geen vloeistof in kan komen.
-Schud de Brasso erg goed. Dit is heel belangrijk!
-Doe wat Brasso, niet te veel, niet te weinig, op een stukje brillenpoetsdoek
-wrijf de doek eerst zacht, daarna wat harder over de iPod. Als je te zacht wrijft zit je je tijd te verdoen, als je te hard wrijft heb je kans op nog meer krassen (die je later nog wel kan verwijderen). Doe dit een paar minuten lang. Wrijf in kleine rondjes. Probeer zo veel mogelijk oppervlak mee te pakken.
-Wacht een paar minuten. Niet schrikken, het is heel normaal dat het plastic helemaal geel/wit/ondoorzichtig wordt.
-Neem een schoon stuk brillenpoetsdoek. Haal alle brasso eraf.
-Haal de plakband van de buttons/scrollwheel.
-Aanschouw je iPod, weer zo goed als nieuw! _/-\o_

VOOR:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/DSCF1086.jpg
foto's zijn offline
NA:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/DSCF2085.jpg

foto's zijn offline

beschrijving

Alleen bij een bepaalde lichtval zie je heeeel lichte krasjes. Je kan de methode zo vaak herhalen als je wilt, tot alle krasjes weg zijn. De metalen achterkant heb ik nog niet geprobeerd, maar die schijnt moeilijker te polishen zijn. Als je het doet, zou ik wel ff het appeltje en de tekst afplakken 8)

Opmerkingen zijn welkom. Ook jouw ervaringen zijn welkom. De methode werkt ook bij de display van de iPod mini.

Alles wat je zelf doet, doe je op eigen risico. Misschien is het beter om even te wachten met polishen tot er op- en aanmerkingen op deze startpost zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door _Christiaan_ op 14-09-2005 16:18 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
Het zou ook fijn zijn geweest als we je krasje/kras hadden gezien. Dus zoiets als BEFORE--->>AFTER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-04 19:17
Hmmz brasso is koperpoets he. Van dat merk bestaat ook zilverpoets.
Ik snap nooit hoe zoiets kan werken eigenlijk, en ik denk altijd dat er gewoon kleine korreltjes in zitten die het hele kunststof wegschuren of is dat niet zo?

Heb zelf een iPod mini, maar alleen op de achterkant krasjes. de Mini is helemaal van alu, dus zal dit wel niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
jozy schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 22:29:
Het zou ook fijn zijn geweest als we je krasje/kras hadden gezien. Dus zoiets als BEFORE--->>AFTER
Dat zie je ook op mijn site. Maar ik zal de foto'tjes nog wel ff posten :)
jeroen-v schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 22:29:
Ik snap nooit hoe zoiets kan werken eigenlijk, en ik denk altijd dat er gewoon kleine korreltjes in zitten die het hele kunststof wegschuren of is dat niet zo?

Heb zelf een iPod mini, maar alleen op de achterkant krasjes. de Mini is helemaal van alu, dus zal dit wel niet werken.
Het werkt alleen voor de display van de mini. Ook dit zal ik ff editen :Y)

[ Voor 51% gewijzigd door _Christiaan_ op 28-05-2005 22:39 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
ow wacht door reflectie zie je niks, misschien dat je dan een betere foto kan nemen.
Dat kan natuurlijk niet meer aangezien je hem nu gefixed hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Als je op de voor-foto klikt, zie je de krassen goed genoeg :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz-Jay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-11-2024

Remz-Jay

PSEiKO

[semi-off-topic]
Dit truukje werkt natuurlijk ook uitstekend voor het schermpje van je mobiele telefoon.. die vaak nog meer te lijden heeft dan een iPod, zo in je broekzak ;)
[/semi-off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Klopt, ik heb het ook eerst uitgeprobeerd op het scherm van mijn Nokia 6230. Toen het resultaat heel goed bleek te zijn, ging ik verder met de iPod.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Laat dat nou de basis zijn van polijsten ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ja, polijsten met een pasta oid is eigenlijk gewoon schuren, maar zo fijn dat het een glad geheel lijkt.
Wanneer je het daarna nog eens afmaakt door goed te poetsen wordt 't helemaal glad en glimmend. Effectief haal je een paar micron materiaal weg :z

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Je kunt ze ook krasvrij laten maken bij een mobiele telefoonzaak.

Dat polijsten is b.t.w. zinloos bij de eerste en tweede generatie iPods aangezien het plastic een stuk harder is.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 10300 op 29-05-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Anoniem: 10300 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:12:
Je kunt ze ook krasvrij laten maken bij een mobiele telefoonzaak.
Tweakers doen alles zelf :Y)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

En daarnaast, metaal is te polijsten, dus (hard) kunststof ook zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Misschien volkomen offtopic maar ik vind een apparaat er altijd outhentieker uitzien als er een paar krassen/vuil op zitten. Als gadgets er nieuw uitzien vind ik het altijd zo'n voorzichtige uitstraling hebben :Y)

But thats just me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@ matiasjansen..
Je hebt er wel gelijk in dat een product "geleefd" moet worden, het is altijd de eerste kras welke de grootste pijn veroorzaakt..
Maar bij een iPod zorgen sommige krassen ervoor dat het display niet meer af is te lezen, op het moment dat ik zo ver ben met mijn iPod, ga ik dit draadje terug opzoeken.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:28
Heeft iemand het al geprobeerd op de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:31

GigaTexel_BE

AMD MP²

hmm, dat is dus zo'n smerig bruine waterachtige vloeistof toch?
ff mijn zwaar bekraste 7650 een beurt geven :)

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz-Jay
  • Laatst online: 07-11-2024

Remz-Jay

PSEiKO

Hmmm... weet iemand of de voorkant van de iPod en het omhulsel van een iBook van hetzelfde witte plastic gemaakt zijn?

Ik heb net een nieuwe iBook, en die had ik voor een photoshoot meegenomen naar het strand. Zo dom en onzorgvuldig als ik ben heb ik m samen met mn statieven in een tas gemikt.. met als gevolg dat de hele bovenkant nu 1 grote krassenpartij is geworden :( (Niet zomaar hier en daar een krasje dus, maar hele "vlekken" met een hoge circelvormige krasdichtheid).

Ze zijn niet diep gelukkig.. dus ik denk dat ze nog wel wegpoetsbaar zijn.. mocht het materiaal het toelaten natuurlijk, vandaar deze vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ik weet niet of iBooks van hetzelfde plastic zijn gemaakt als iPods, maar je kan wel gewoon Brasso gebruiken om de krassen weg te polijsten.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Idd, kan ook wel. Volgens mij is de iBook (iig de G3) van wat harder materiaal dan de huidige iPods, maar je kan 'm prima poetsen met koperpoets (Brasso), zal misschien ietwat langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shr3d
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ben me op het polijsten aan het inlezen aangezien mijn iPod Photo nogal wat krassen heeft op beide kanten.

Ik heb zilverpoets liggen, kan ik hiermee vooruit denk je?

Ik lees overal dat Displex goed werkt, daar is nu een inkoop actie voor:

http://www.inkoopactie.net/ia/zhftmhqf/1/7b4l25zm

Kan ik dat gebruiken voor zowel de voor- als achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132657

Even een klein kickje, aangzien dit toch wel actueel is gezien de problematiek met Nano's.
Mogen de foto's weer online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ik ga de foto's zoeken. Als ik ze heb, zet ik ze zo snel mogelijk online.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Op zich zijn de foto's niet zo zeer belangerijk. Het gaat namelijk om de methode, en die staat hier nog steeds keurig vermeld :)
De foto's zijn een leuk extratje om te vergelijken, maar niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161491

Hallo,

Ik heb sinds enkele weken een iPod 5g... Bang voor krassen heb ik een Martin Shield cover besteld. Voordat ik deze wil aanbrengen op mijn iPod heb ik geprobeerd om de krassen die al op het scherm aanwezig waren weg te halen met Brasso en een microfiber doek.

De grote krassen zijn nu weg. Na het wegpoetsen van de grote krassen zijn er echter vele cirkelvormige krasjes ontstaan over het hele scherm. Omdat hier meerdere mensen zijn met een bevredigend resultaat is mijn vraag aan jullie hoe jullie dit nou precies hebben gedaan? Hoeveel minuten, welke volgorde (zo zegt de ene bron dat je de brasso er in moet poetsen, de ander dat je maar even in moet poetsen, drogen en dan weg boenen)? Een gedetailleerde stap voor stap beschrijving zou helemaal top zijn!

Met vriendelijk groet,

Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Tja, die grote krassen had ik ook. Ik wilde liever veel kleine krasjes, die alleen zichtbaar zijn onder een bepaalde hoek, dan grote krassen.

Die kleine krasjes kan je waarschijnlijk wegkrijgen door zacht te poetsen met brasso (zacht drukken op het doekje) of door displex te gebruiken.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134756

bigchristiaan schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 22:17:
De metalen achterkant heb ik nog niet geprobeerd, maar die schijnt moeilijker te polishen zijn.
Waar zitten nou alle krassen op je ipod? Apple moet eens opdonderen met die chromen achterkantjes op de ipods. Slaat nergens op, is lelijk en krast als een mofo. Ze moeten ze gewoon helemaal wit of zwart maken. Veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-03 17:06

Gamo

Research Before You Buy

poootver ik heb Displex gebruikt, grote krassen zijn weg en ik heb er 100en kleine krasjes bij, hoera :'(

Shit zeg, dat acryl moet je niet polijsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Als je 100en kleine krasjes hebt, moet je misschien eens polijsten door zacht of heel zacht op het doekje te drukken en dit lang volhouden. Ook het gebruik van een zachter doekje kan helpen (gebruik in geen geval keukenpapier ofzo!)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129568

Anoniem: 134756 schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:22:
[...]

Waar zitten nou alle krassen op je ipod? Apple moet eens opdonderen met die chromen achterkantjes op de ipods. Slaat nergens op, is lelijk en krast als een mofo. Ze moeten ze gewoon helemaal wit of zwart maken. Veel beter
Ik vind het er juist wel erg mooi uitzien.

Ook al zit het onder de krasjes/vingerafdrukken >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155935

Is dezelfde werkwijze eigenlijk toepasbaar op een iBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129568

ik heb het zelf nooit geprobeerd (gebrek aan iBook :P)

maar ik hoor veel mensen zeggen van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ook die nieuwe iBooks?

Ik dacht lollig te zijn en geen sleeve voor het ding te kopen .... verkeerde zuinigheid.
Gevolg is dat na 3 maanden boekentas dat ding dus echt totaal vernaggeld is (bovenkant: heel veel heel dunne krasjes).
Als dit niet werkt moet ik trouwens maar eens kijken of ze bij apple die behuizing vervangen (offtopic: zouden ze dat doen met een RMA van een getoast mobo???)

Maar omdat ik geen garantie kwijt wil wil ik eerst even dat iemand anders zijn iBookje als test-exemplaar gebruikt (met fotos!!!) ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155935

BoudewijnLinux schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:41:
(offtopic: zouden ze dat doen met een RMA van een getoast mobo???)
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160611

oej oej. vandaag is mijn ipod video uit mijn zak geschoten en over de grond geschaafd.
nu zitten er twee hele dikke krassen van onder tot boven dwars over het sherm ook nog.
Brasso gebruiken of niets meer aan doen?
er zitten verder nauwelijks kleine krasjes op.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 21:40

E-Mile

Danteezy!

Anoniem: 160611 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:45:
oej oej. vandaag is mijn ipod video uit mijn zak geschoten en over de grond geschaafd.
nu zitten er twee hele dikke krassen van onder tot boven dwars over het sherm ook nog.
Brasso gebruiken of niets meer aan doen?
er zitten verder nauwelijks kleine krasjes op.... :'(
Brasso werkt voor krasjes van minder dan 1 mm diep, zodra 't daaronder gaat kun je 't vergeten. Maarja, als ze er toch al zitten kun je het altijd nog proberen.

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Displex kan je ook proberen. Dat is miss wat veiliger omdat het speciaal bedoeld is voor plastic display-oppervlakken.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Andere producten "speciaal"voor het polijsten van plastic":Novus Plastic Polish, Xerapol en andere producten van EVI, zoals inderdaad Displex(zit verschil in die producten of is dat marketing?), producten van Fako en de Minnesota Mining & Manufacturing Company maakt ook natuurlijk diverse geschikte fijne schuurmiddelen, zoals pads en pasta's... In principe komt polijsten altijd op hetzelfde neer, maar let goed op dat de kunststof tegen het middel kan (zo schijnt Celluloid en Displex een slechte combinatie te zijn...) een fijne polijstpasta met een neutrale basis doet het dan in principe altijd goed, als je de krassen niet wegkrijgt, begin je met een grover schuurmiddel (wat natuurlijk niet wil zeggen grof)

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 29-03-2006 19:51 . Reden: typo weggehaald (tja, beter laat dan nooit) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116164

vandaag artwitzz scratch stopper gekocht...met het bij geleverde doekje ipod schoongemaakt...dat heb ik geweten heel mn scherm vol met krasjes....Die kan ik dus met brasso weg halen maar welke brasso moet ik dan kopen er zijn meerdere soorten????en kan ik brasso ook gebruiken voor krasjes op de achterkant van mn ipod??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Wat is artwitzz scratch stopper? :P

Je kan gewoon Brasso gebruiken (Brasso=koperpoets), je moet dan die metalen fles kopen waar vloeibare Brasso in zit. Echter, ik garandeer niet dat de krassen hiermee verdwijnen. Ik had vrij grote krassen en wazige vlekken op m'n scherm, en ik heb die ingeruild voor veel kleine krasjes die alleen onder een bepaalde invalshoek zichtbaar zijn. Het is maar net wat je wil :)
Gebruik Brasso trouwens NIET voor de lichtmetalen achterkant, want bij mij kwam er toen op de achterkant een wazige vlek op de plaats waar ik gepoetst had.

Wil je echt safe zijn dan koop je displex. Voor zover ik weet zijn daar geen problemen mee.

Ik heb nu trouwens al een nieuwe iPod van de garantie, dus ik heb geen krassen meer.

[ Voor 20% gewijzigd door _Christiaan_ op 29-03-2006 19:50 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Nog een klein kickje..
Misschien een hele stomme vraag hoor, maar ik heb dus geen flauw idee waar je dat spul kan kopen..
Zowel Brasso als Displex..
Ik heb namelijk echt geen flauw idee waar je zulke spullen zou kunnen halen.. Voo rdat ik weer een dozijn aan wazig kijkende winkelmutsen voorbij geweest ben die me dan aankijken of ze water zien branden omdat ze geen flauw idee hebben waar ik het over heb...... (of zouden ze gewoon sprakeloos zijn van mijn geweldige uiterlijk? :? )

Dus, iemand behoefte om reclame te maken voor wat toko's :)
Liefst geen internet adresjes, dan moet je weer bezorgkosten betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
possamai schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:49:
Nog een klein kickje..
Misschien een hele stomme vraag hoor, maar ik heb dus geen flauw idee waar je dat spul kan kopen..
Zowel Brasso als Displex..
Ik heb namelijk echt geen flauw idee waar je zulke spullen zou kunnen halen.. Voo rdat ik weer een dozijn aan wazig kijkende winkelmutsen voorbij geweest ben die me dan aankijken of ze water zien branden omdat ze geen flauw idee hebben waar ik het over heb...... (of zouden ze gewoon sprakeloos zijn van mijn geweldige uiterlijk? :? )

Dus, iemand behoefte om reclame te maken voor wat toko's :)
Liefst geen internet adresjes, dan moet je weer bezorgkosten betalen...
De Albert Heijn hier in Den Dolder verkoopt gewoon brasso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 20:12
kamphuis schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:26:
[...]

De Albert Heijn hier in Den Dolder verkoopt gewoon brasso.
Sterker nog, zelfs kleine stad-appies hebben het spul meestal op voorraad.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

en die Displex dan? Ik heb heel de thread gelezen en Displex schijnt dus beter te zijn voor kunststof/plasic oppervlakten.. en dat heb ik dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Displex kon je halen bij BelCompany. Maar ik weet niet zeker of ze het nog steeds hebben, en ik weet niet of ze het bij elke belcompany hebben.

Ik heb trouwens hier gelezen dat de 5G meer lijkt te krassen dan de 4G. Kan je niet voor de grap eens naar een Apple shop gaan, en om een nieuwe vragen? Want zoals op dat andere forum staat, is het te gek voor woorden dat een product van €329 zo snel krast. Er was zelfs een gast waarbij z'n beeld vervormde :?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

Nog even een opmerkingkje:
Het werkt geweldig! Ik had een kras op't frontje van mijn autoradio zitten en een behoorlijk diepe ook nog.
Op de erg diepe plaatsen zit nog wel een putje hier en daar maar over het algemeen is het gewoon helemaal weg.. het heeft me een kwartier poetsen gekost(moet toch uitproberen hoeveel druk je moet zetten enzo he) maar ik ben helemaal tevreden!
Ik had niet verwacht dat dit zo goed zou werken :D
Ik heb overigens gewoon brasso gebruikt. Ik heb ook een hinderlijk putje op het scherm van mijn telefoon een stuk gladden gekregen er mee. een SE-P800 dus ik bleef met het pennetje steeds in het putje hangen en dat is grotendeels weg :D

Helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02 10:38
Deze methode gebruik ik toevallig ook voor mijn ipod ;)
Zowel de voor en achterkant worden weer mooi.
Ik gebruikte geen plakband om de achterkant af te plakken, het logo en de text poets je niet zomaar weg hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:44
bigchristiaan schreef op donderdag 27 april 2006 @ 22:21:
Want zoals op dat andere forum staat, is het te gek voor woorden dat een product van €329 zo snel krast. Er was zelfs een gast waarbij z'n beeld vervormde :?
De welbekende stierenkak; er zijn mensen die dat ding in hun zak doen met sleutels of gewoon in hun tas flikkeren en dan gaan lopen zeiken dat het onder garantie valt. Zelfde als met een iBook; als je per se niet wilt dat ie gaat krassen moet je er iets omheen doen.

En laatst was er ook een idioot die naar zijn vriendin (domdomdomdom) had geluisterd en het had geprobeerd met aceton => was een ranzige vlek geworden heel die iPod :X

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Mijn ding zit 95% van de tijd in zijn hoesje en toch is het 1 grote krassenzooi. Mijn fiets krast toch ook niet als ik er mee door de regen ga of door de wind fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

Ballebek schreef op maandag 08 mei 2006 @ 09:21:
[...]De welbekende stierenkak; er zijn mensen die dat ding in hun zak doen met sleutels of gewoon in hun tas flikkeren en dan gaan lopen zeiken dat het onder garantie valt. Zelfde als met een iBook; als je per se niet wilt dat ie gaat krassen moet je er iets omheen doen.
Maar als er wereldwijd geklaagd wordt dat die ipod extreem krasgevoelig is lijkt het me erg stug dat ineens iedereen z'n sleutels bij z'n ipod gestopt heeft terwijl ze dat nooit bij andere gedaan hebben :?
Er zal dus heus wel een soort kunststof voor het scherm gebruikt zijn wat gewoon sneller krast. Als het gewoon aan sleutels had gelegen had het niet wereldwijd het nieuws gehaald want sleutels en dingen met schermpjes verdwijnen al jaren in dezelfde broekzak...
En laatst was er ook een idioot die naar zijn vriendin (domdomdomdom) had geluisterd en het had geprobeerd met aceton => was een ranzige vlek geworden heel die iPod :X
ouch.... aceton an plastic gaan niet goed samen.. Nog erger dan sleutels zegmaar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
possamai schreef op maandag 08 mei 2006 @ 12:43:
[...]

Maar als er wereldwijd geklaagd wordt dat die ipod extreem krasgevoelig is lijkt het me erg stug dat ineens iedereen z'n sleutels bij z'n ipod gestopt heeft terwijl ze dat nooit bij andere gedaan hebben :?
Er zal dus heus wel een soort kunststof voor het scherm gebruikt zijn wat gewoon sneller krast. Als het gewoon aan sleutels had gelegen had het niet wereldwijd het nieuws gehaald want sleutels en dingen met schermpjes verdwijnen al jaren in dezelfde broekzak...
Eensch... Ik had mijn iPod 4G gekocht, één dagje mee in New York gelopen met dat ding in m'n broekzak -> allemaal krasjes. Terwijl die iPod echt het enige was dat in mijn zak zat (ook geen zand oid dus). Dat was wel bale want ik vond em echt heel mooi en dan is het niet leuk als hij er opeens uitziet alsof hij 3 jaar oud is. En dan te bedenken dat de nieuwe iPod volgens sommigen nog sneller krast...

Er zijn genoeg plastics die net zo glimmen en die veel minder krassen. Volgens mij heeft Apple een soort overeenkomst met case-fabrikanten... :X

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174542

Heb net m'n krantenwijk gelopen, haal ik m'n iPod uit mn zak... een enorme schaafplek op het midden van het scherm en aan de onderkant van de iPod! Ik had helemaal NIETS in m'n zak :| Ik baal hier echt enorm van. Is dit nog te verwijderen? Als de backlight aan is is het zelfs te zien. Het is een soort van vetvlek die niet weggaat.

Dat ding is net nieuw.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 174542 op 08-05-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Displex werkt erg goed. Daar haal je het waarschijnlijk wel mee weg.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174542

Displex hadden we toevallig nog. En... wow! Er zat echt een gigantische schaafplek op mn beelscherm. Die is eigenlijk voor 99% weg nu. Wel zijn er wat kleine krasjes bijgekomen (door het doekje), maar alle grote krassen en de schaafplek zijn totaal weg :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

ja dat met die kleine krasjes heb ik ook.... vraag me af hoe je dat op moet lossen.. is dat een kwestie van weinig druk maar gewoon heel erg lang volhouden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ik denk zacht drukken en de juiste doek gebruiken (zo'n brillen-poetsdoek).

Het is wel een nadeel dat er allemaal kleine krasjes bij komen, maar liever veel kleine krasjes die alleen onder een bepaalde hoek zichtbaar zijn, dan een paar grote krassen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

zou het schelen of je displex of brasso gebruikt?
Ik heb brasso gebruikt voor 't frontje van mijn radio en daar zie je bijna geen krasjes.. op mijn mobiel zie je die kleine krasjes weer wel.
Er moet toch een manier zijn om het helemaal weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Ik geloof wel dat het kan werken met die methode uit de startpost, maar die krassen komen dan na verloop van tijd toch weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

nee er komen nieuwe bij.. das heel wat anders.
Dat je de krassen wegpolijst wil niet zeggen dat je schermpje harder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
  • Laatst online: 28-03-2015
Ik heb nu brasso maar het werkt niet echt.
Wat doe je nou precies. Een klein stukje van het plastic afschuren of de krassen opvullen?

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 11:20
Anoniem: 174542 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:44:
Displex hadden we toevallig nog. En... wow! Er zat echt een gigantische schaafplek op mn beelscherm. Die is eigenlijk voor 99% weg nu. Wel zijn er wat kleine krasjes bijgekomen (door het doekje), maar alle grote krassen en de schaafplek zijn totaal weg :D.
Bij mij ook. Superspul dat Displex!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

bas116 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:21:
Ik heb nu brasso maar het werkt niet echt.
Wat doe je nou precies. Een klein stukje van het plastic afschuren of de krassen opvullen?
Lees deze thread eerst eens in plaats van iets te vragen wat er al lang staat...
'k zal je helpen, kijk bij:
Zondag 29 Mei 2005
16:02 uur en 16:09 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zack_Leonhart
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-05 09:29
ff voor de duidelijkheid mensen... Displex polijst en werkt dus als volgt:

door in fiete plastic 'weg te schuren' maak je de omgeving rond de kras net zo diep als de kras. Displex adverteert daarbij dat het opgeloste plastic vervolgens over het gehele behandelde gebied wordt verspreid (en dus opvult) waardoor je toch een egaal geheel krijgt.

de praktijk: je laat een kras verwijderen door het materiaal er omheen weg te schuren. omdat elk polijstmiddel met zeer kleine schuurdeeltjes werkt laat je vanzelf kleine(re) krassen achter.

beste resultaat is te bereiken door langzaam de druk van het polijsten te verhogen, vervolgens Displex met een schoon doekje verwijderen. oppoetsen. en het hele proces herhalen met steeds minder druk (waardoor je dus steeds kleinere krassen achterlaat). poetsrichting is belangrijk. probeer zoveel mogelijk je richting te varieren anders hou je van die circelvormige krassen over.

succes... ik ga het met mijn g5 proberen... en ja het is belachelijk dat ik €439 (60G woohoo!!) betaal en dat ie na 2 minuten onder de krassen zitten....

I thought what I'd do is I'd pretend to be one of those deaf mutes... or should I ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206997

Ik heb nu een ipod nano 1st gen. en er zit een vrij diepe kras in, maar het scherm is nog heel, werkt het hier ook bij, bij de diepe krassen dus, met brasso/displex???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Even bij de lokale winkel Displex besteld en hij zou als het goed is binnen 2 dagen in de winkel moeten zijn :) Hoop dat het gaat lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:06
Haha, dit doet me denken wanneer ik m'n iPod voor het eerst had, hartstikke bang om hem te laten krassen. Nu heb ik er een InvisibleShield opzitten, en dat is ge-wel-dig!!! M'n beste aankoop ooit gedaan (behalve m'n iPod zelf natuurlijk :P ). Dus voor diegene: Invisible Shield!! It's invincible!

Over het polijsten: Ik schaats zelf, en dan slijp je je schaatsen zelf. Nu moet je hem eerst slijpen met een steen, die best grof is, om de schaats weer haaks te krijgen ( |_| , niet \/ ). Daarna ga je polijsten om de krassen van de steen eruit te halen. Je begint met een iets fijnere steen, dan ga je steeds fijner, en aan het eind ga je er met een bijna egaal stuk plastic (?) eroverheen. Dit is eigenlijk precies hetzelfde als hier, alleen bij schaatsen doe je het steeds met een fijnere steen. Je haalt een stukje weg, waardoor dat gelijk ligt aan de kras.

Maar voor iedereen met een iPod waar je heel zuinig op bent > Invisible Shield. Het maakt je iPod niet groter zoals bij een case, maar heb beschermt ideaal!! Niet kapot te krijgen. Enige lastige is dat je het uit Amerika moet laten komen, en het eropplakken is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:10

SaN

Een "klein" kickje. Zou displex ook werken op een screenprotector van een pda, of is dat er dan weer net te zacht voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarom zou je dat willen? Zo'n protector kost 10 euro?

Ik heb 3 jaar gedaan met mijn protector.. Hoppa nieuwe! Het scherm is nog strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:10

SaN

tja, ik heb dat spul voor een ander schermpje nodig, en als het werkt, waarom niet. Kost wat minder tijd/moeite/geld dan het opnieuw bestellen van een screenprotector,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 08:12

World Citizen

FreeReef.nl

Mijn Ipod heeft na 1 jaar 1 minuscule klein krasje op de voorkant. Ik heb hem wel altijd in een sok zitten.

De achterkant ?! tsja ik had bij een maat gezien dat er vrij snel krassen op kwamen. Dus toen ik hem kocht heb ik er gelijk een klein krasje ingezet, anders baal ik er zo van dat hij er in komt, ondanks dat ik voorzichtig ben (mentale oplichting). Nu naar een jaar lijkt het wel of er met scotch bright overheen is gegaan. Dus ipv Glanzend is hij nu Matt. En het kan mee geen zoutzak schelen, want het ding werkt nog steeds perfect. En daar heb ik hem voor gekocht.

Krassen krijg ik toch wel, en ik heb geen zin om mijn handen te wassen als ik mijn ipod uit men zak haal.

Ik zal wel eens proberen om de kras uit de voorkant te halen. Ik zie de kras alleen als de ipod uitstaat, dus ik vind het niet erg... maar als deze weg zou gaan dan zou ik dat wel fijn vinden. Maar zeker geen must.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 10:51
wel een oud topic, maar toch nog een reaktie... tandpasta werkt ook prima om te polijsten en het schuimt ook nog zo lekker... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bedankt voor de mededeling, maar om daar nu een topic van ruim 2 jaar oud uit de diepe krochten van GoT voor omhoog te halen... :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.