Omdat ik veel mensen hoor klagen over de iPod en de krassen die er zo gauw op komen, maak ik een thread waarin ik beschrijf hoe je ze aan de voorkant van de grote iPod's goed kan verwijderen. Misschien is dit voor sommige mensen niet nieuw, maar omdat de methode (bij mij) zo goed werkt wil ik het even kwijt.
benodigdheden:
-gekraste iPod
-Brasso (koperglansmiddel)
-brillenpoetsdoek(je)
-plakband
-geduld
-wat vrije tijd
(gebruik in ieder geval geen tissues zoals keukenpapier e.d., hierdoor verziek je je iPod!)
methode:
-plak de buttons en de scrollwheel af. Zorg er absoluut voor dat er geen vloeistof in kan komen.
-Schud de Brasso erg goed. Dit is heel belangrijk!
-Doe wat Brasso, niet te veel, niet te weinig, op een stukje brillenpoetsdoek
-wrijf de doek eerst zacht, daarna wat harder over de iPod. Als je te zacht wrijft zit je je tijd te verdoen, als je te hard wrijft heb je kans op nog meer krassen (die je later nog wel kan verwijderen). Doe dit een paar minuten lang. Wrijf in kleine rondjes. Probeer zo veel mogelijk oppervlak mee te pakken.
-Wacht een paar minuten. Niet schrikken, het is heel normaal dat het plastic helemaal geel/wit/ondoorzichtig wordt.
-Neem een schoon stuk brillenpoetsdoek. Haal alle brasso eraf.
-Haal de plakband van de buttons/scrollwheel.
-Aanschouw je iPod, weer zo goed als nieuw!
VOOR:

foto's zijn offline
NA:

foto's zijn offline
beschrijving
Alleen bij een bepaalde lichtval zie je heeeel lichte krasjes. Je kan de methode zo vaak herhalen als je wilt, tot alle krasjes weg zijn. De metalen achterkant heb ik nog niet geprobeerd, maar die schijnt moeilijker te polishen zijn. Als je het doet, zou ik wel ff het appeltje en de tekst afplakken
Opmerkingen zijn welkom. Ook jouw ervaringen zijn welkom. De methode werkt ook bij de display van de iPod mini.
Alles wat je zelf doet, doe je op eigen risico. Misschien is het beter om even te wachten met polishen tot er op- en aanmerkingen op deze startpost zijn.
benodigdheden:
-gekraste iPod
-Brasso (koperglansmiddel)
-brillenpoetsdoek(je)
-plakband
-geduld
-wat vrije tijd
(gebruik in ieder geval geen tissues zoals keukenpapier e.d., hierdoor verziek je je iPod!)
methode:
-plak de buttons en de scrollwheel af. Zorg er absoluut voor dat er geen vloeistof in kan komen.
-Schud de Brasso erg goed. Dit is heel belangrijk!
-Doe wat Brasso, niet te veel, niet te weinig, op een stukje brillenpoetsdoek
-wrijf de doek eerst zacht, daarna wat harder over de iPod. Als je te zacht wrijft zit je je tijd te verdoen, als je te hard wrijft heb je kans op nog meer krassen (die je later nog wel kan verwijderen). Doe dit een paar minuten lang. Wrijf in kleine rondjes. Probeer zo veel mogelijk oppervlak mee te pakken.
-Wacht een paar minuten. Niet schrikken, het is heel normaal dat het plastic helemaal geel/wit/ondoorzichtig wordt.
-Neem een schoon stuk brillenpoetsdoek. Haal alle brasso eraf.
-Haal de plakband van de buttons/scrollwheel.
-Aanschouw je iPod, weer zo goed als nieuw!
VOOR:

foto's zijn offline
NA:

foto's zijn offline
beschrijving
Alleen bij een bepaalde lichtval zie je heeeel lichte krasjes. Je kan de methode zo vaak herhalen als je wilt, tot alle krasjes weg zijn. De metalen achterkant heb ik nog niet geprobeerd, maar die schijnt moeilijker te polishen zijn. Als je het doet, zou ik wel ff het appeltje en de tekst afplakken
Opmerkingen zijn welkom. Ook jouw ervaringen zijn welkom. De methode werkt ook bij de display van de iPod mini.
Alles wat je zelf doet, doe je op eigen risico. Misschien is het beter om even te wachten met polishen tot er op- en aanmerkingen op deze startpost zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door _Christiaan_ op 14-09-2005 16:18 ]
NOSIG