Toon posts:

12move - Topsnelheid voor nog minder! ervaringen?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.640 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:23

Investig8or

What goes up, could come down

Wij hebben hier sinds een week of 5 ook 12move. We kregen een zyxel 623-t3 modem, met usb en ethernet aansluiting. 2 pc's aan t internet en dat was de bedoeling maar ik had niet verwacht dat die zyxel dat kon.
Het heeft een tijdje gewerkt, maar toen we vrijdag terug kwamen van vakantie deed internet niets meer.Helpdesk gebeld, modem gereset, en gepingt en alles, maar tot nu toe nog geen resultaat. Ik zit nu weer via de inbel...

Er is een aantekening gemaakt door de helpdesk en ze zouden het binnen 5 tot 7 werkdagen oplossen. Ik hoop dat dat snel gebeurt, want met deze verbinding is t niet te doen.
Heeft iemand ook evaring met zulke problemen of ervan gehoord?
Ik ga me altijd afvragen of ik er zelf wat aan kan doen...

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 17:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

met de informatie die je geeft (het meest specifiek is dit: "deed internet niets meer") kan ik je garanderen dat meer mensen dit gehad of ervan gehoord hebben. Bij elke internet provider komen storingen voor...

Daarnaast is je omschrijving echt totaal niets zeggend. Vergelijk het met "hebben meer mensen gehad dat hun auto het niet deed na alles controleren en dat de garage hem ging repareren? Zoja, wat is er dan met een auto aan de hand en wat kan er aan gebeuren?".

Zo te zien is er een storing op jouw verbinding en gaat 12move die verder onderzoeken en oplossen. Geowon geduld dus.

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 10-01-2006 13:13 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
SpeedXS

Afstand tot de centrale 335 meter

nice!

is dit een beetje een provider of is dit ruk? prijzen zijn om te kwijlen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

JvS schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:12:
met de informatie die je geeft (het meest specifiek is dit: "deed internet niets meer") kan ik je garanderen dat meer mensen dit gehad of ervan gehoord hebben. Bij elke internet provider komen storingen voor...

Daarnaast is je omschrijving echt totaal niets zeggend. Vergelijk het met "hebben meer mensen gehad dat hun auto het niet deed na alles controleren en dat de garage hem ging repareren? Zoja, wat is er dan met een auto aan de hand en wat kan er aan gebeuren?".

Zo te zien is er een storing op jouw verbinding en gaat 12move die verder onderzoeken en oplossen. Geowon geduld dus.
Het ging mij erom om even na te gaan of dit "ineens geen internet" bij meer mensen het geval was:)
Natuurlijk wil ik zo snel mogelijk dat internet het weer doet, maar ik schreeuw niet om een snelle oplossing. Verder is het lijkt mij niet normaal om iemand gelijk even af te fikken voor een post, omdat je een slechte dag hebt:)
Jouw reactie vind ik daarom totaal niets zeggend, maar bedankt dat je me tot geduld maant.

[ Voor 7% gewijzigd door Investig8or op 10-01-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik brand je volgens mij niet af, ik geef alleen aan dat je niet vertelt wat er aan de hand is, behalve dan "doet het niet" en dat daarom geen enkel zinnig antwoord op je vraag te geven is. Als je daar boos van wordt en het daarom maar niets zeggend vindt, vind ik dat prima :).
Het ging mij erom om even na te gaan of dit "ineens geen internet" bij meer mensen het geval was:)
Bij (bijna) iedereen die een storing met de adsl of internet heeft gehad, is dit het het geval geweest. Namelijk precies op het moment dat een willekeurige storing begint, doet "ineens" het internet het niet meer. Dus ja, dat hebben heel veel mensen gehad, namelijk alle mensen waar het internet weleens niet gewerkt heeft :P.

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 10-01-2006 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

JvS schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:51:
Ik brand je volgens mij niet af, ik geef alleen aan dat je niet vertelt wat er aan de hand is, behalve dan "doet het niet" en dat daarom geen enkel zinnig antwoord op je vraag te geven is.

[...]
Bij (bijna) iedereen die een storing met de adsl of internet heeft gehad, is dit het het geval geweest. Namelijk precies op het moment dat een willekeurige storing begint, doet "ineens" het internet het niet meer. Dus ja, dat hebben heel veel mensen gehad, namelijk alle mensen waar het internet weleens niet gewerkt heeft :P.
vraag ik me af hoelang die storing dan duurde ;)
Voor zover de helpdesk mij wist te melden hadden ze geen idee maar gingen ze het uitzoeken, maar dan werkt t nog niet. Ik vraag me daarom af of t probleem bij mij ligt of bij hun.

Ik kan wel een specifiekere beschrijving geven:
Ik kan pingen naar het modem, maar niet naar een extern adres. Het DSL lampje brandt gewoon, het ACT lampje knippert heel af en toe. IP adres van de pc is in de goede range, en in het config scherm van het modem zie ik bij WAN dat er ook een ip adres wordt toegekend. Die kan ik dan weer niet pingen via bv de inbelverbinding.
Voor zover mijn terminologie, hopelijk klopt het een beetje :P

Shit , nou toon ik weer ongeduld :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:33:
[...]

Net wat JvS al zegt inderdaad.

De lijn die je nu bij Demon hebt is 'dedicated'. Een DSL verbinding waar geen linesharing is (geen KPN-telefonie op die lijn) en alleen DSL (sommige noemen het dsl-only of 'kaal koper').

Je KPN-telefoonlijn ligt op een ander aderpaar naast je huidige Demon/BBned verbinding. En staat hier dus helemaal los van. 12Move vraag jij een overstap aan, maar die krijgen dit afgewezen omdat er helemaal geen DSL aanwezig is op je telefoonlijn.

Gewoon normale aanvraag doen op dat nummer / die lijn en Demon los van oplevering van 12Move gewoon opzeggen. 12Move ziet helemaal geen DSL op je lijn en dat klopt ;)
Maar heb ik dan straks 2 adsl aansluitingen??
Of overruled de laatst aangesloten verbinding de 1e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:10:
[...]

Maar heb ik dan straks 2 adsl aansluitingen??
Of overruled de laatst aangesloten verbinding de 1e?
Het gaat om twee afzonderlijke koperlijnen (koperlijn is 2 draadjes). Dus twee afzonderlijke DSL aansluitingen die je dan naast elkaar gaat krijgen inderdaad. Je kan dan Demon gewoon opzeggen als je 12Move aanvraag is geaccepteerd en je weet wanneer die opgeleverd gaat worden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen met een 12move account problemen met de mail?
Ik ontvang namelijk geen mails die bepaalde bijlages bevatten zoals .exe.
De afzenders krijgen hun mail dan terug ipv dat ie bij mij aankomt.
Lastig probleem. Je krijgt een 50MB mailbox, maar je mag geen bijlagen ontvangen?!?!?!?
Ook ontvang ik sommige nieuwsbrieven niet meer. Die zullen ook wel naar de afzender teruggestuurd worden.

Ik heb de helpdesk gemailed en die verwezen me naar de postmaster. Daar kreeg ik een standaard antwoordmail binnen 1 minuut en een verwijzing naar de postmaster van Tiscali.
Die gemailed en weer kreeg ik razendsnel een standaar emailtje terug. Schiet niet echt op dus.

edit: Bij Versatel kon ik gewoon elke bijlage ontvangen. Zo hoort het toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:30:
Hebben meer mensen met een 12move account problemen met de mail?
Ik ontvang namelijk geen mails die bepaalde bijlages bevatten zoals .exe.
De afzenders krijgen hun mail dan terug ipv dat ie bij mij aankomt.
Welke foutmelding krijgen ze, dat is het meest belangrijk.

En wat als ze de .exe in een .zip zetten?
Lastig probleem. Je krijgt een 50MB mailbox, maar je mag geen bijlagen ontvangen?!?!?!?
Ook ontvang ik sommige nieuwsbrieven niet meer. Die zullen ook wel naar de afzender teruggestuurd worden.

Ik heb de helpdesk gemailed en die verwezen me naar de postmaster. Daar kreeg ik een standaard antwoordmail binnen 1 minuut en een verwijzing naar de postmaster van Tiscali.
Die gemailed en weer kreeg ik razendsnel een standaar emailtje terug. Schiet niet echt op dus.

edit: Bij Versatel kon ik gewoon elke bijlage ontvangen. Zo hoort het toch?
Het kan ook het formaat van de bijlage zijn. Een 50MB mailbox die leeg is zegt nog niet dat mail ook per stuk 40MB mag zijn bijvoorbeeld. Veel ISP's zetten een maximaal formaat per mail te ontvangen en versturen. Deze kunnen ook beide anders zijn ingesteld nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff een testje gedaan.
Ze krijgen deze melding:

SMTP error from remote mailer after end of data:
host 213.205.33.219 [213.205.33.219]: 550 Mail rejected:
invalid attachment

Als van het .exe bestand een RAR bestand wordt gemaakt, dan werkt het wel. Die ontvang ik wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dan laat de mailserver van 12Move/Tiscali de .exe gewoon niet toe. Waarschijnlijk als bescherming omdat 95% van de .exe bestanden toch niet 'bedoeld verzonden' zijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dat is inderdaad een beveiliging van de mailserver om het verspreiden van virussen te voorkomen, Tiscali is zeker niet de enige die .exe bestanden weigert te versturen.

tip: stop ze in een archief (rar of zip) en probeer het dan nog eens. Het scheelt data omdat het attachment dat gecomprimeerd is en het attachment zal niet meer weggefilterd worden door de provider.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het vreemde: ik kan wel .exe versturen, maar niet ontvangen. Zip of rar gaat wel.
Mijn broer met Speedlinq/Tiscali kan wel .exe ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Versturen mag je van Tiscali alles, dat zijn de uitgaande mailservers.

Inkomend wordt je beschermd en weigeren ze .exe bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 11:09:
Dat is het vreemde: ik kan wel .exe versturen, maar niet ontvangen. Zip of rar gaat wel.
Mijn broer met Speedlinq/Tiscali kan wel .exe ontvangen.
Dit heeft ook niets met het tiscali netwerk te maken, maar alles met de mailservers van de verschillende ISPs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wij hebben ook een tijdlang een attachment filter gedraaid voor een kleine ISP omgeving.
Dat was voor de grote mailborne virusboom, dus toen had het nog nut een autoreply terug te sturen met zip /rar instructies.

Meeste .exe attachments waren goed voor een uitbreiding van het crackjes archief ;)

Toen mailvirusjes ongeveer 90% van dat soort atts uit gingen maken die autoreply er afgesloopt, teveel bogus reply adressen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:23:
[...]

Het gaat om twee afzonderlijke koperlijnen (koperlijn is 2 draadjes). Dus twee afzonderlijke DSL aansluitingen die je dan naast elkaar gaat krijgen inderdaad. Je kan dan Demon gewoon opzeggen als je 12Move aanvraag is geaccepteerd en je weet wanneer die opgeleverd gaat worden.
Waar ik al bang voor was is werkelijkheid geworden.
Ik heb 12move opgevraagd als nieuwe aansluiting op mijn nieuwe telefoonnummer.
Deze is geaccepteerd en volgens 12move op 2 februari opgeleverd.
Op mijn oude telefoonnummer (andere aderpaar) heb ik nog Demon. Dat is dus over de 'kaal koper' lijn, waar geen telefoonnummer meer aan hangt.
Nu wordt mijn Demon verbinding per 2 maart beindigd.

Virtueel gezien heb ik nu dus 2 ADSL aansluitingen op 1 adres, op 1 telefoonnummer.
Nu heb ik de router goed ingesteld om verbinding met 12move te maken, maar er kan geen verbinding tot stand komen.

12Move gebeld en die zeggen dat alles moet werken......Pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nee, je hebt 2 ADSL aansluitingen op 1 adres. Tot zo ver klopt het, maar je hebt ze niet op 1 telefoon nummer natuurlijk.

Je hebt:

Aderpaar 1: Demon (dedicated)
Aderpaar 2: KPN telefonie + 12Move (linesharing)

Sluit je het modem voor 12Move wel op de juiste lijn aan met een ADSL splitter? Wisselen van je Demon moden naar je 12Move modem kom je op de verkeerde lijn uit natuurlijk ;) Modems van 12Move staan standaard juist ingesteld. Dus als je de splitter juist aansluit op de lijn waar je telefonie op zit en je modem aan je splitter hangt moet het DSL lampje gaan branden.

Je moet dus twee modems in huis hebben die tegelijk een brandend DSL lampje hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 08-02-2006 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 20:55:
Nee, je hebt 2 ADSL aansluitingen op 1 adres. Tot zo ver klopt het, maar je hebt ze niet op 1 telefoon nummer natuurlijk.

Je hebt:

Aderpaar 1: Demon (dedicated)
Aderpaar 2: KPN telefonie + 12Move (linesharing)

Sluit je het modem voor 12Move wel op de juiste lijn aan met een ADSL splitter? Wisselen van je Demon moden naar je 12Move modem kom je op de verkeerde lijn uit natuurlijk ;) Modems van 12Move staan standaard juist ingesteld. Dus als je de splitter juist aansluit op de lijn waar je telefonie op zit en je modem aan je splitter hangt moet het DSL lampje gaan branden.

Je moet dus twee modems in huis hebben die tegelijk een brandend DSL lampje hebben.
Super THX! Het werkt. Ik was idd zo dom om enkel de kabel van de ene in de andere modem te drukken |:(
Ik heb nu vanaf het ISRA het andere aderpaar gepakt en daar staat idd 12move op.
Nu heb ik dus 2 werkende ADSL aansluitingen op 1 adres >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:41:
[...]

Super THX! Het werkt. Ik was idd zo dom om enkel de kabel van de ene in de andere modem te drukken |:(
Ik heb nu vanaf het ISRA het andere aderpaar gepakt en daar staat idd 12move op.
Nu heb ik dus 2 werkende ADSL aansluitingen op 1 adres >:)
Een echte tweaker dus, nooit offline ;)

Na de opzegging van Demon is je andere aderpaar weer compleet ongebruikt. Niemand levert daar iets op en bij KPN zien ze hem als 'vrij' of 'voorraad'. Kan je daar ooit weer wat anders op aanvragen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 09-02-2006 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me het volgende af

Tiscali heeft haar eigen netwerk

+

nu 12move.nl

Maar ook Studentenadsl (studenten.net) welke inprincipe nog goedkoper is. 6mbit / 1mbit voor 19.95 permaand.(via breedbankwinkel.nl)...Heeft iemand ervaringen met studentenadsl ? Het is nl. ook voor niet studenten zo verkrijgbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12move is eigenlijk gewoon een merknaam van tiscali, net zoals studentenadsl, dus ook hierbij kun je gewoon de service en stabiliteit verwachten als dat je een "normaal" tiscali abonnement zou afsluiten. Het is alleen niet mogelijk (wel jammer eigenlijk) om over te stappen van bijv. 12move naar studentenadsl, of van tiscali naar 12move etc, dat kan pas NA het eerste abonnementsjaar en dan nog via de gewone weg van opzeggen en een nieuw abonnement aanvragen.

ben overigens tot nu toe nog steeds tevreden over het fast abbo van 12move ( 13,95/2048/320)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een extra mailbox aangemaakt en nu wil deze weer verwijderen maar er is nergens een optie om deze te verwijderen. Ik een mail gestuurd naar de 12move helpdesk.
Krijg ik een antwoord: Dit wordt niet door 12move ondersteund, aangemaakte mailboxen kunnen niet worden verwijderd :?

Dit lijkt me toch een beetje raar of niet dan. Ik op google zoeken en als je bij tiscali zit kan het wel. 12move is toch van tiscali....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sja, er zit gewoon geen mogelijkheid voor ingebouwd bij 12move. Dat heeft uiteraard niets met eigenaar te maken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Laatst online: 23:00

icecoolsniper

never run from a sniper!

Vandaag mijn verbinding opgeleverd gekregen. Beetje bestanden zitten downloaden(van die 10mb en 50mb testen) en ik haal downloadsnelheden van 40kb/s tot 450kb/s en het fluctueert heel erg.
Ik heb het 8/1 abo van 12move. Iemand nog meer problemen ermee toevallig(of oplossingen)?

Anders wordt het morgen gelijk de helpdesk bellen(zucht).

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wat geeft je modem voor lijnsnelheid aan? Kan je vinden onder System Status en dan onderaan de knop 'show statistics'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik gebruik niet de bijgeleverde modem, maar het maakt qua snelheid niet uit.
Dit zegt mijn modem:
Data Rate down:5344 up:768 kb/s

Dus dat is volgens mij 1 abonnement van 12move lager.

edit: net getest met originele modem

Upstream Speed: 832 kbps
Downstream Speed: 5568 kbps

[ Voor 22% gewijzigd door icecoolsniper op 15-03-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Scheelt ietsje, maar niet schokkend inderdaad. Lijnsnelheid is geen 8064, maar komt door een net iets te lange lijn naar de telefooncentrale wellicht. Of je hebt binnenshuis je modem niet bij je ISRA aangesloten direct en hebt daar signaalverlies wellicht.

Je zou dan toch wel zo'n 550 a 600kByte/s moeten kunnen halen stabiel. Download je wel een test bestand zonder iets te uploaden (geen peer-2-peer aan etc) van snelle server zoals http://test.leaseweb.nl/ ?

En ook altijd bekabeld testen, geen Wireless etc.

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 15-03-2006 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

bjck schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 06:29:
Scheelt ietsje, maar niet schokkend inderdaad. Lijnsnelheid is geen 8064, maar komt door een net iets te lange lijn naar de telefooncentrale wellicht. Of je hebt binnenshuis je modem niet bij je ISRA aangesloten direct en hebt daar signaalverlies wellicht.

Je zou dan toch wel zo'n 550 a 600kByte/s moeten kunnen halen stabiel. Download je wel een test bestand zonder iets te uploaden (geen peer-2-peer aan etc) van snelle server zoals http://test.leaseweb.nl/ ?

En ook altijd bekabeld testen, geen Wireless etc.
Ik zit nu met de snelheden al een stuk hoger. Rond de 595kB/s download en 78 kB/s upload.
Misschien dat het met de drukte op het netwerk te maken had gisteren ofzo.

edit:

ik zit op 509 meter van de centrale volgens speedtest

[ Voor 5% gewijzigd door icecoolsniper op 15-03-2006 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Zodra de avond valt gaat de snelheid drastisch achteruit. Waar ik overdag nog zo'n 600kB/s haal mag ik blij zijn als ik 's avonds 400 kB/s haal.
Downloaden van buitenlandse sites is helemaal een ramp (bijv firefox downloaden van een site of dingen van guru 3d), dan haal ik max 100 kB/s. Dit is echt om te janken. Met mijn speedlinq abbo haald eik veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
icecoolsniper schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:33:
Zodra de avond valt gaat de snelheid drastisch achteruit. Waar ik overdag nog zo'n 600kB/s haal mag ik blij zijn als ik 's avonds 400 kB/s haal.
Op welke centrale ben je aangesloten?
Downloaden van buitenlandse sites is helemaal een ramp (bijv firefox downloaden van een site of dingen van guru 3d), dan haal ik max 100 kB/s. Dit is echt om te janken. Met mijn speedlinq abbo haald eik veel hoger.
En overdag gaat dat wel snel of 'ietsje' sneller? Want internationaal heb je op het 12Move/Tiscali backbone netwerk andere routes naar servers dan op het Speedlinq netwerk. Sommige hosts zijn door peering en transit keuzes sneller en langzamer ten opzichte van andere netwerken altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik ben aangesloten op een centrale in een wijk verderop(509meter).
Overdag gaat het trouwens maar net iets sneller(zo'n 30 kB's).
Ik vind het toch raar dat ik terwijl ik toch dicht bij de centrale zit zo'n lage snelheid haal :(

[ Voor 56% gewijzigd door icecoolsniper op 16-03-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
icecoolsniper schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:17:
Ik ben aangesloten op een centrale in een wijk verderop(509meter).
Overdag gaat het trouwens maar net iets sneller(zo'n 30 kB's).
Ik vind het toch raar dat ik terwijl ik toch dicht bij de centrale zit zo'n lage snelheid haal :(
Lijn loopt niet altijd even rechtstreeks in de grond als je zou hopen. En de kwaliteit kan minder zijn dan optimaal door eerdere breuken, ouderdom etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

plus dat het ook aan je eigen kabels en splitter zou kunnen liggen. Ondanks dat je zeker weet dat het niet zo is (:P) zou ik de originele modem even resetten, het geheel even op de hoofdaansluiting aansluiten met 1m kabel (in de meterkast ofzo) en als het dan ook geen 8mbit is, even de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Het probleem is juist dat alles al op de hoofdaansluiting is aangesloten. Ik zal nog ff testen met andere splitter enzo. En originele modem reset doen.

edit:

getest met andere splitter en kabels en originele modem reset. De lijsnelheid is nogsteeds maar 5 mbit up en 837kb down

[ Voor 32% gewijzigd door icecoolsniper op 17-03-2006 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 8 mbit zit je echt aan de grens van ADSL1 en bij de snelheden staat dan ook "wat mogelijk is". Dus als je 5 mbit haalt... kan dat aan vanalles liggen.
Tevens heb ik vorige week woensdag ADSL Fast aangevraagd (2MBit) en vandaag ben ik al aangesloten (eigenlijk gisteren al, stom dat ik niet wist dat je niet je gebruikersnaam hoeft in te vullen om on-line te komen). M'n snelheid is 244kb/s down en ~39kb/sec up. Dus tot nu toe niets dan goeds voor 12move! :) En de modem die ik geleverd kreeg (ZyXel) is ook voor ADSL2+, hoewel ik ADSL2+ nu niet gebruik. De downloadsnelheid is bij veel sites wat grillig, maar dat komt denk ik omdat de sites zelf die 245kb/sec maar moeilijk kunnen/willen halen, want bij LeaseWeb krijg ik constant 245k/sec, zelfs over wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
icecoolsniper schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:51:
Het probleem is juist dat alles al op de hoofdaansluiting is aangesloten. Ik zal nog ff testen met andere splitter enzo. En originele modem reset doen.

edit:

getest met andere splitter en kabels en originele modem reset. De lijsnelheid is nogsteeds maar 5 mbit up en 837kb down
Zie je dat in je modem of geeft een pagina als speedtest.nl je dat terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat voor modem je krijgt bij het langzaamste abbo (13.95)?

Ik lees 2 posts hierboven datr er bij de betreffende persoon een Zyxel is uitgeleverd, maar is dit standaard? En weet iemand een typenummer (van het gratis model, dus het single-PC ethernet modem)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tot drie weken geleden kreeg je een zyxel 660 of een 2602 (single of multi-pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[DDS] ervaringen topic om het onderste uit de DSL kan te halen als enige benodigdheid of rechtstreeks dds.nl.

[ Voor 195% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al 4 jaar een Planet ADSL Comfort abo, waar ik totaal niet tevreden mee ben, valt vaak uit enzo.
In een zoektocht naar een goedkoper abo dat minimaal even snel is, kwam ik uit op 12Move Extreme Fast. Ik wil gewoon internet zonder problemen, en hopelijk gaat dat lukken. Ik post tzt wel ervaringen, als ik het eenmaal heb lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 12:55

Quakie

quakelen

Ik zit even te kijken bij www.12move.nl naar de 2mbit lijntje voor 7.50eur per maand...

Mijn vader heeft nu een inbel abo over kabel en hij wilt toch iets snellers en "altijd online zijn"

Iemand enige ervaring met deze lijn? Kan ik gewoon het zelfde verwachten als bij mij ( TweakDSL via Tiscali)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Het is dat Quakie dit topic weer omhoog schopt, maar ik heb dus ongeveer een jaar geleden 12Move ADSL Extreme Fast besteld en dit is me uitermate goed bevallen. De snelheid was over het algemeen gezien gemiddeld rond de 750 KB/sec down en 76 KB/sec up, en dat vind ik netjes genoeg voor een abonnement wat me €29,95 p/m kost.

Nu zie ik net op de website van 12Move dat het abonnement Extreme Fast is verdwenen. Betekent dit dat het gewoon niet meer wordt aangeboden en dat ik na afloop van mijn contract wordt overgezet naar een ander abonnement, of krijg ik na afloop van dit contract een nieuw contract van €29,95 p/m met nog steeds dezelfde snelheden? Het is goed dat ik dit nu onder ogen krijg, het kan denk ik geen kwaad om in het eerste geval wat verder rond te kijken, aangezien ik wel de 8/1 Mbit/s snelheid wil houden.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik zit met dezelfde situatie. Ik wil eigenlijk upgraden naar de 8mbit variant, blijkt ie er niet meer te zijn. Heb een mailtje naar support gestuurd en ben nog in afwachting van een reactie

Tjielp... een vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik heb (dat is gebeurd op mijn advies) een 12move 2mb verbinding aangelegd bij mijn ouders.
Deze zijn er goed tevreden over al moet ik wel zeggen dat de bijgeleverde router/modem nog wel eens een steekje laat vallen.
Werkt optimaal heeft weinig uitval en hoor nooit klachten hierover.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:07
CamU schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:13:
Het is dat Quakie dit topic weer omhoog schopt, maar ik heb dus ongeveer een jaar geleden 12Move ADSL Extreme Fast besteld en dit is me uitermate goed bevallen. De snelheid was over het algemeen gezien gemiddeld rond de 750 KB/sec down en 76 KB/sec up, en dat vind ik netjes genoeg voor een abonnement wat me €29,95 p/m kost.

Nu zie ik net op de website van 12Move dat het abonnement Extreme Fast is verdwenen. Betekent dit dat het gewoon niet meer wordt aangeboden en dat ik na afloop van mijn contract wordt overgezet naar een ander abonnement, of krijg ik na afloop van dit contract een nieuw contract van €29,95 p/m met nog steeds dezelfde snelheden? Het is goed dat ik dit nu onder ogen krijg, het kan denk ik geen kwaad om in het eerste geval wat verder rond te kijken, aangezien ik wel de 8/1 Mbit/s snelheid wil houden.
Ik denk dat je gewoon je huidige abonnement behoudt: dat heb je immers afgesproken (en € 30 voor 8 Mbit/s is nog steeds een goede prijs trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Mooi, ik denk dat ik maar een "green light" ga geven aan mijn ouders....

ja sorry had te laat door dat het al een oude topic is....

Op dit moment biedt 12move maar 2 lijnen aan ... een 2 en een 3mbit.

Beiden lijnen kunnen niet bij Tiscali meer aangevraagd worden dus het komt bij mij over dat 12move de onderkant gaat bedienen en Tiscali midden en bovenkant..

Beiden sites zijn net 2 druppels water en bijna niet te onderscheiden behalve naam en klein beetje kleurenstelling.

(ik vond het laatste paar maanden al gek dat goedkoopste Tiscali lijn een 4mbit lijn is 8)7 , nu weet ik beter)

En over je fast abo, je contract loopt door (stilzwijgend verlengd) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij ook logisch dat het extreme abonnement gewoon doorloopt als je geen actie onderneemt. Wat je eventueel wel zou kunnen overwegen , als je ook tevreden zou zijn met 3 MB, is te downgraden naar het nieuwe 3 MB abonnement van 12 move van 15 euro. Scheelt ook weer de helft qua prijs. Nadeel: na het downgraden zit je voor een periode van minimaal 24 maanden aan dit abbo vast. Misschien kun je het beste het huidige abonnement laten doorlopen en kijken of er over een tijdje nog scherpere aanbiedingen komen en dan alsnog overstappen ( overstappen binnen 12move zelf kan nml. altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik ben meer benieuwd naar wat ze doen als hij naar een snellere abo wilt?

Gaat 12move je dan doorkoppelen naar Tiscali (te zorgen dat klant dus niet vertrekt naar andere provider) of wordt er nee verkocht...helaas klant, we verkopen alleen 2 en 3mbit.

Op dit moment is zijn 8mbit lijn nog scherp/redelijk geprijsd, maar als je goed rond kijkt kan je sneller vinden voor zelfde bedrag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Wederom een schopje: Weet iemand welk (single pc) ethernet modem 12move op dit moment uitlevert bij haar abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Schweino schreef op woensdag 27 december 2006 @ 09:17:
Wederom een schopje: Weet iemand welk (single pc) ethernet modem 12move op dit moment uitlevert bij haar abonnementen?
ZyXEL 660R - 1 poorts ethernet modem + router.

Als je meer PC's wil aansluiten is dat makkelijk door voor €15 een netwerk switch te kopen omdat er al een router in zit. Als je een eigen router wilt gebruiken die je al hebt zet je de ZyXEL in bridge modes eventueel.

En met 1 PC is het toch lekker veilig omdat 'kwaadwillende' eerst tegen je ZyXEL (router) oplopen en niet bij je PC kunnen komen (virussen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Dank je, goed om te weten. Ik ga er een wireless access point achter gooien (een Fonera om precies te zijn), weet ik iig wat ik kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Hoe lang duurt een gemiddelde aanvraag overigens van 12move? Mijn schoonouders hebben op dit moment nog een inbelverbinding maar willen nu de overstap maken naar ADSL. Om het geheel zonder downtime over te laten lopen vroeg ik me af hoe lang de levertijd van 12move doorgaans is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Schweino schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:37:
Hoe lang duurt een gemiddelde aanvraag overigens van 12move? Mijn schoonouders hebben op dit moment nog een inbelverbinding maar willen nu de overstap maken naar ADSL. Om het geheel zonder downtime over te laten lopen vroeg ik me af hoe lang de levertijd van 12move doorgaans is.
Meestal als alles in orde is een week a twee weken. Zeldzame gevallen duurt het langer...

Je gaat toch sowieso geen enkele downtime als je van inbellen naar ADSL gaat :?

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 02-01-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ik bedoelde met downtime op de deadline van het HetNet inbelabonnement. Die dient namelijk op korte termijn opgezegd te worden anders wordt 'ie weer met een jaar verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Schweino schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:02:
Ik bedoelde met downtime op de deadline van het HetNet inbelabonnement. Die dient namelijk op korte termijn opgezegd te worden anders wordt 'ie weer met een jaar verlengd.
Gewoon sowieso opzeggen. Je kan in tijd van nood altijd bij KPN inbellen nog eventjes. Je hebt alleen even geen mail dan in de tussentijd.

Hoe eerder je aanvraagt hoe sneller je het hebt natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 03-01-2007 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Gaan we doen, dank voor al je tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 18:44
Even een tip:

Ik had ook het abbo voor 13,95 pm
Je kunt nu gratis overstappen naar het abbo van 10,- pm, check hiervoor de website van 12move.
Binnen een maand was mijn abbo overgezet en ik betaal nu mooi 10 euro in plaats van 14.
13,95 was trouwens al niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monsoreto schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:16:
Even een tip:

Ik had ook het abbo voor 13,95 pm
Je kunt nu gratis overstappen naar het abbo van 10,- pm, check hiervoor de website van 12move.
Binnen een maand was mijn abbo overgezet en ik betaal nu mooi 10 euro in plaats van 14.
13,95 was trouwens al niet duur.
Besef wel dat je dan een 2 jaars abonnement afsluit. En dus pas over 2 jaar weer kunt overstappen naar een andere provider. Maar in "noodgevallen"kun je rest van de contractduur ook altijd afkopen, wat met 10 euro in de maand nou ook weer niet zo'n enorm bedrag zal zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 20:15:
[...]

Besef wel dat je dan een 2 jaars abonnement afsluit. En dus pas over 2 jaar weer kunt overstappen naar een andere provider. Maar in "noodgevallen"kun je rest van de contractduur ook altijd afkopen, wat met 10 euro in de maand nou ook weer niet zo'n enorm bedrag zal zijn :+
Of je nieuwe provider ernaast laten opleveren, dan heb je twee verbindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 11:12
Wil binnenkort weg bij @home en denk dat ik 12move neem.
Ik zit echter met 1 vraag : Hoe vaak verandert het IP adres bij 12Move ?
Bij @Home afgelopen jaar slecht 1 keer een ander IP adres toegewezen gekregen. Hier valt prima mee te leven ...
Het liefst zou ik een vast IP adres hebben , maar is bij 12Move alleen mogelijk voor zakelijke klanten.
Dyndns en co is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
appie39 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 08:17:
Wil binnenkort weg bij @home en denk dat ik 12move neem.
Ik zit echter met 1 vraag : Hoe vaak verandert het IP adres bij 12Move ?
Bij @Home afgelopen jaar slecht 1 keer een ander IP adres toegewezen gekregen. Hier valt prima mee te leven ...
Het liefst zou ik een vast IP adres hebben , maar is bij 12Move alleen mogelijk voor zakelijke klanten.
Dyndns en co is geen optie.
12Move doet niets om moedwillig je IP steeds te veranderen. Ze geven aan dat het 'een dynamisch IP' is omdat ze niet garanderen dat je steeds dezelfde krijgt.

In de praktijk is het net als bij Tiscali, als je niet 2 weken je modem/router uitzet houdt je gewoon dezelfde constant.

Mits er natuurlijk netwerk veranderingen zijn waardoor je een IP moet krijgen uit een ander IP blok bijvoorbeeld. Dan moet zelfs een ISP met een 'vast IP' je een andere toebedelen. Enige verschil is dan dat die dat soms vooraf aankondigen en 12Move dat niet doet.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 05-01-2007 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 18:52
Ik had 12move een paar weken geleden aangevraag voor mijn vader, alles leek goed te gaan, tot gisteren. Een brief van 12move met de mededeling dat de levering van ADSL vertraagd was met zeker 6 weken (!). Aansluiting staat nu gepland voor 5 maart. Erg balen vind ik dat voor hem, want ik had net een iMac geïnstalleerd voor hem, alleen zonder modem! Nu kan ie ook niet meer inbellen. Ik had zelfs nog gebeld naar 12move toen ik het aanvroeg en ze verzekerden me dat het zo'n 4 weken zou duren. Dat zou ongeveer nu geweest zijn dus, zucht...

[ Voor 44% gewijzigd door Marbo op 17-02-2007 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziroccan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 20:39
Ik vind dat 12move ADSL Next abo wel interessant voor in mijn nieuwe woning. 12move doet alleen niet aan new line services.

Zou het mogelijk zijn om een Belbudget bij KPN na aanvraag meteen op te laten zeggen door 12move? Dan ben ik tenminste van die dubbele factuur af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ziroccan schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:07:
Ik vind dat 12move ADSL Next abo wel interessant voor in mijn nieuwe woning. 12move doet alleen niet aan new line services.

Zou het mogelijk zijn om een Belbudget bij KPN na aanvraag meteen op te laten zeggen door 12move? Dan ben ik tenminste van die dubbele factuur af...
Als je een Belbudget (budgetbellen tegenwoordig) aanvraagt heb je bij KPN minimaal 1 jaar contract. Als je nu al KPN-telefonie hebt en je verhuisd dat naar je nieuwe adres hangt het er vanaf hoe lang je het al hebt nu.

Een andere partij kan nooit diensten opzeggen bij andere partijen, dus 12Move kan geen telefonie abonnement bij KPN opzeggen. De contract verbinding is tussen jou en KPN immers, 12Move heeft daar niets mee te maken. Wel is het zo dat als je telefonie neemt bij een partij en je porteert je KPN nummer mee naar die aanbieder dat KPN inderdaad je abonnement stopt, maar dat is niet omdat iemand het opzegt. Dat doet KPN zelf uit netheid omdat een abonnement/dienst zonder het nummer niet werkt natuurlijk ;)

Maar nu je vraag.

Vraag gewoon (of verhuis als je al KPN telefonie hebt) een BelBudget lijn aan en houdt die minimaal een jaar. Je kan hem opzeggen later, maar Belbudget kost je €9.70 per maand (uit m'n hoofd) en als je het opzegt als je DSL hebt krijg je van 12Move er €9.95 bij per maand voor de lijnhuur (die je normaal rechtstreeks aan KPN betaalde in telefonie abonnement).

Effectief dus wel 2 partijen en twee nota's, maar je wordt er financieel niet beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in december '05 abonnee geworden met het Super Fast abonnement (4Mb) voor 19,95.
Nooit problemen gehad, dus wel tevreden en het was toen ook erg goedkoop.

Ik heb afgelopen 27 januari gemailed met 12move of ik over kan stappen naar het nieuwe Next abonnement (5Mb) voor 15,-
Nog geen antwoord gekregen, maar wat denken jullie?
Kan ik overstappen? En zit ik dan weer 2 jaar aan ze vast? Want dat wil ik eigenlijk niet, da's tegenwoordig wel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Wat een vreselijke provider is dit zeg. Eerst een brief gekregen dat de oplevering met minimaal 6 weken vertaagd is. Vervolgens een telefoontje gekregen dat de oplevering op maandag 19 februari zal plaatsvinden en dat de spullen een paar dagen daarvoor opgestuurd zullen worden. Niks gekregen natuurlijk, opgebeld en geïnformeerd hoe het zit. De dame van de helpdesk wist van niks (deed er een kwartier over a 50 cent per minuut om de bestelling te vinden in het systeem), er zou nog helemaal geen opleverdatum bekend zijn, ze wachten op een vrije plek in de centrale. Terwijl ze telefonisch hebben meegedeeld dat alles maandag as opgeleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ging het aanmelden vlekkeloos.
Het was een overstap van Zonnet (Versatel - Tele2) naar 12move. Het modem had ik op tijd ontvangen en de overstap is precies op de geplande dag uitgevoerd.
Toen ik thuis kwam had ik geen Zonnet meer; ik wisselde het modem en ik had internet via 12move.
De helpdesk nooit nodig gehad. Al ruim een jaar internet zonder problemen.

Inmiddels heb ik wel een antwoord gehad van 12move over mijn vraag 2 posten hier boven.
Ik kan overstappen, maar zit dan weer 2 jaar aan ze vast. Dat doe ik dus maar niet.
Ik blijf tot eind van het jaar wel bij mijn 4 Mb abbonnement en kijk tegen die tijd wel wat er dan voor akties lopen bij verschillende providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
12 move belde net, ze gaan het nu zaterdag as toch aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:08
Heb zelf op een gegeven moment geen internetverbinding meer gehad met 12move. DSL en Internet ledje op mijn zyxel modem brandde niet meer. Gebeld. Volgende dag werd ik terug gebeld. Moest even modem resetten en de verbinding werkte weer. Op zich vervelend 1 dag zonder internet maar uitermate tevreden over de dienstverlening. Zit nu iets meer dan 2 jaar bij 12move en dit is de eerste keer dat ik zo'n storing had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Marbo schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:21:
12 move belde net, ze gaan het nu zaterdag as toch aansluiten.
Lijkt me sterk op zaterdag.

Het in- en omprikken (overstap) van lijnen op de centrale doet KPN netjes voor alle partijen. Dat doen ze alleen van maandag tot en met vrijdag. Dan zal het wel vrijdag zijn zodat ze bedoelen dat je product zaterdag dus compleet is opgeleverd.

Stel je lijn wordt vrijdag rond 16.00 uur ingeprikt, dan werkt het vanaf dan natuurlijk. Maar zou suf zijn als die dag meetelt als abonnement dag als hij al bijna om is.

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 19-02-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
bjck schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:25:
[...]

Lijkt me sterk op zaterdag.

Het in- en omprikken (overstap) van lijnen op de centrale doet KPN netjes voor alle partijen. Dat doen ze alleen van maandag tot en met vrijdag. Dan zal het wel vrijdag zijn zodat ze bedoelen dat je product zaterdag dus compleet is opgeleverd.

Stel je lijn wordt vrijdag rond 16.00 uur ingeprikt, dan werkt het vanaf dan natuurlijk. Maar zou suf zijn als die dag meetelt als abonnement dag als hij al bijna om is.
Ja ik vond het ook vreemd, die zaterdag. Ik ga er maar vanuit dat alles zaterdag kan werken. Ik heb het voor mijn ouders besteld, ben benieuwd of nu wel alles goed gaat, ik hoop het voor mijn ouders, die zitten er nu echt op te wachten, vooral omdat het al eerder was toegezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Marbo schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:40:
[...]

Ja ik vond het ook vreemd, die zaterdag. Ik ga er maar vanuit dat alles zaterdag kan werken. Ik heb het voor mijn ouders besteld, ben benieuwd of nu wel alles goed gaat, ik hoop het voor mijn ouders, die zitten er nu echt op te wachten, vooral omdat het al eerder was toegezegd.
Het was geen zaterdag, maar het is maandag geworden, dinsdagochtend de brief met gegevens gekregen, dinsdagmiddag het modem ontvangen. Installatie was simpel, alleen modem instellingen zijn wat eigenaardig, alle poorten staan dicht, daar moest ik het een en ander aan veranderen. Snelheid is prima. Administratief hebben ze de zaken niet echt op orde, maar als je het eenmaal in huis hebt, gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu met het Super Fast abonnement van 4Mb voor 19,95
Nu kan ik overstappen op het 5Mb/1Mb abonnement voor 15,-

Goedkoper en sneller dus. Maar dan zit ik wel opnieuw 2 jaar aan ze vast.
Dat wil ik eigenlijk niet. tenzij ze in de nabije toekomst ook het snellere ADSL2(+) gaan leveren.

Ik heb ze gemailed en kreeg al na 20 minuten een antwoord.
Ze kunnen niet vertellen of en wanneer ze nog snellere abonnementen gaan leveren.
Ik moet de site maar in de gaten houden.......

Moeilijk dus. Eind van dit jaar loopt mijn abonnement af.

Nu overstappen op het 5Mb abonnement en minder betalen (opnieuw 2 jaar 'vast'), of mijn contract afwachten en daarna kijken wat andere providers aanbieden?

Ik wil binnenkort toch graag naar een 15-20 Mb abonnement.

Wie helpt me beslissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:37:
Ik zit nu met het Super Fast abonnement van 4Mb voor 19,95
Nu kan ik overstappen op het 5Mb/1Mb abonnement voor 15,-

Goedkoper en sneller dus. Maar dan zit ik wel opnieuw 2 jaar aan ze vast.
Dat wil ik eigenlijk niet. tenzij ze in de nabije toekomst ook het snellere ADSL2(+) gaan leveren.

Ik heb ze gemailed en kreeg al na 20 minuten een antwoord.
Ze kunnen niet vertellen of en wanneer ze nog snellere abonnementen gaan leveren.
Ik moet de site maar in de gaten houden.......

Moeilijk dus. Eind van dit jaar loopt mijn abonnement af.

Nu overstappen op het 5Mb abonnement en minder betalen (opnieuw 2 jaar 'vast'), of mijn contract afwachten en daarna kijken wat andere providers aanbieden?

Ik wil binnenkort toch graag naar een 15-20 Mb abonnement.

Wie helpt me beslissen?
Eind van het jaar overstappen (tussentijds aanbiedingen in de gaten houden natuurlijk) naar Tiscali bijvoorbeeld. Aangezien 12Move = Tiscali is zo'n overstap zonder enige problemen en met een klein hikje 's nachts in je verbinding goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een eerder mailtje adviseerden ze bij 12move zelfs om over te stappen op Tiscali, omdat die wel 1-jarige contracten bieden.

Maar ik denk idd dat ik mijn huidige contract uitzit en een maand of 2 voor afloop eens grondig rond ga speuren op de ADSL-markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de installatie. Ik heb 12move 5mb aangevraagd.
Ik heb een huis uit de begin jaren zeventig. In huis zit een telefoonstekker met 4 gaatjes. Normaal gesproken kun je daar dus de telefoonstekker inprikken. Dat doe ik dus.

Kan ik daar ook de adsl splitter insteken en daarvanuit bellen en adsl-en? Of moet ik gaan hannesen in de meterkast waar de kabel binnenkomt? In dat geval wordt het prutsen omdat er een doosje zit waar de vele draden inzittten. Die wil ik eigenlijk laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 18:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 10:47:
Ik heb een vraag over de installatie. Ik heb 12move 5mb aangevraagd.
Ik heb een huis uit de begin jaren zeventig. In huis zit een telefoonstekker met 4 gaatjes. Normaal gesproken kun je daar dus de telefoonstekker inprikken. Dat doe ik dus.

Kan ik daar ook de adsl splitter insteken en daarvanuit bellen en adsl-en? Of moet ik gaan hannesen in de meterkast waar de kabel binnenkomt? In dat geval wordt het prutsen omdat er een doosje zit waar de vele draden inzittten. Die wil ik eigenlijk laten zitten.
zolang dat de enige telefoondoos is die je gebruikt kan dat. heb je echter ergens anders nog een tel aansluiting dan zul je op de splitsing van die 2 je modem moeten aansluiten

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat komt dan goed uit. Weet iemand trouwens hoelang het duurt voordat je kan gaan adsl-en nadat je het aangevraagd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:21:
dat komt dan goed uit. Weet iemand trouwens hoelang het duurt voordat je kan gaan adsl-en nadat je het aangevraagd hebt?
Is verschillend. Als je geen ADSL hebt en alles loopt voorspoedig verder (ruimte in de centrale, modem snel verzonden etc) kan het in een week zelfs soms. Maar ga uit van ongeveer 2 weken zo'n beetje. Als je modem binnen is (en je stapt niet over vanaf een andere ADSL aanbieder) kan je het gelijk aansluiten. Als het DSL lampje gaat branden werkt het soms dus al eerder dan de officieel oplevering.

Als je overstapt hangt het van de wensdatum af natuurlijk die je zelf opgegeven hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik stap niet over, maar kom van de kabel. Dus het kan binnen een paar weken gefikst zijn. Dat is mooi, aangezien @home afloopt op 1 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al een pakket binnen, gaat wel lekker snel met 12move. En een brief.

Als ik het aansluit zou het al kunnen werken volgens hun. Ik zal in het weekend even kijken want ik kan het beter even uitstellen aangezien ik tot mei in ieder geval @home heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Uitstellen van aansluiten thuis is niet uitstellen van de abonnement start datum bij 12Move natuurlijk.

Dat zou hetzelfde zijn dat de wereld stopt met draaien als ik mijn ogen sluit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op internet bij de status gekeken en het blijkt dat er nog het een en ander moet gebeuren. Nu moet ik het nog niet aansluiten omdat 12move en kpn nog het een en ander moeten doen. Er staat nog niets over een startdatum van het abonnement. En er moet nog een brief komen waarin de aansluitgegevens staan. Dus voorlopig nog even achterover liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 11:30:
Ik heb op internet bij de status gekeken en het blijkt dat er nog het een en ander moet gebeuren. Nu moet ik het nog niet aansluiten omdat 12move en kpn nog het een en ander moeten doen. Er staat nog niets over een startdatum van het abonnement. En er moet nog een brief komen waarin de aansluitgegevens staan. Dus voorlopig nog even achterover liggen.
Gewoon aansluiten je modem. Gaat DSL branden dan is het in orde ongeacht de status op de webpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, goede tip, ga ik morgen doen. Alhoewel, werkt de telefoon dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 17:05:
ok, goede tip, ga ik morgen doen. Alhoewel, werkt de telefoon dan?
Tuurlijk, je hebt immers een ADSL-splitter erbij. Gewoon aansluiten zoals beschreven staat en dan even de telefoon testen of het werkt. Dan wachten tot het DSL lampje gaat branden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een brief gekregen waarin stond dat het aangesloten kon worden. Vandaag heb ik alles in 10 minuten aangesloten. Op het computerscherm, internet explorer stond dat ik het kon activeren door op de knop op het scherm te drukken, daarna hoefde ik alleen maar het modem aan en uit te zetten. Toen werkte het in een paar minuten.

Dus zonder problemen geinstalleerd, dat is zowat uniek. Ik heb anderen moeten helpen met hun provider en dat duurde wel eens een paar uurtjes.
Grappig dat dit zo snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En je had er de hele avond voor gereserveerd ;)

Nu maakt 12Move het ook wel erg simpel, wat heel slim/goed is van ze mijn inziens. Geen gedoe met login/wachtwoorden voor de internet verbinding bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) ja, echt een aanrader. En supersnelle verbinding voor weinig geld.

4 keer zo snel als @home voor 3 euro minder.

Het is ook slim denk ik dat ze zich beperken tot 2 abonnementen. En dus bieden ze bijvoorbeeld ook geen telefoon of tv aan e.d.
Voor mij geen "triple play". Mijn ervaring met triple play is "triple nee".

de snelheid is ongeveer 4,7 mb getest met speedtest.nl

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf best wel handig met instellen van routers e.d. Fijn dat het een router is met ingebouwde firewall. Bij at home was het alleen een modem, met alle mogelijke onveiligheden vandien.

Ik heb in de instellingen gekeken en zag dat uPnP uitstaat. En nu lijken alle internetprogrammas te werken. Dus aanzetten lijkt me niet zo verstandig. Heeft iedereen uPnP uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:08:
Ik ben zelf best wel handig met instellen van routers e.d. Fijn dat het een router is met ingebouwde firewall. Bij at home was het alleen een modem, met alle mogelijke onveiligheden vandien.

Ik heb in de instellingen gekeken en zag dat uPnP uitstaat. En nu lijken alle internetprogrammas te werken. Dus aanzetten lijkt me niet zo verstandig. Heeft iedereen uPnP uitstaan?
Standaard zet 12Move (en Tiscali waar 12Move onder valt) uPnP niet aan. Het is eigenlijk gemaakt om dingen makkelijker te maken voor de mensne, maar potentieel ook enorm onveilig direct. Je laat immers elke applicatie op je PC's de firewall en de poortforwards regelen in je router/firewall (modem/router/firewall dus).

Met uPnP aan kan ook een kwaadaardig stuk software poorten openen wat je dus eigenlijk niet wilt hebben juist bijvoorbeeld.

Je hebt uPnP alleen maar nodig als een applicatie van buitenaf bereikbaar zou moeten zijn. Je kan ook zelf die controle uitvoeren en zelf de nodige poorten openen in de firewall configuratie en doorsturen naar de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt inderdaad veiliger. En tot nu toe lijkt alles te werken. Des te reden te meer om het zo te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
bjck schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:17:
[...]

Je hebt uPnP alleen maar nodig als een applicatie van buitenaf bereikbaar zou moeten zijn. Je kan ook zelf die controle uitvoeren en zelf de nodige poorten openen in de firewall configuratie en doorsturen naar de pc.
Ik moest uPnP aanzetten om de webcam te laten werken en een poort forwarden om een VNC client verbinding te laten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet helemaal snap is het volgende.

volgens www.pcflank.com stonden zowat alle poorten die kwaad kunnen open. Ik heb wel een personal firewall op de computer, dus dat kan niet zoveel kwaad denk ik.
uPnP staat uit, dus dan zou ik verwachten dat de poorten dichtstaan. Ik zie in de Zyxel setup ook niets over een firewall staan, die zit er dan niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 20:06:
Wat ik niet helemaal snap is het volgende.

volgens www.pcflank.com stonden zowat alle poorten die kwaad kunnen open. Ik heb wel een personal firewall op de computer, dus dat kan niet zoveel kwaad denk ik.
uPnP staat uit, dus dan zou ik verwachten dat de poorten dichtstaan. Ik zie in de Zyxel setup ook niets over een firewall staan, die zit er dan niet in?
Welk modem heb je? Een ZyXEL 2602 of een 660?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:00:
[...]

Welk modem heb je? Een ZyXEL 2602 of een 660?
Zyxel P-600 series staat op het modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Als er P-600 op staat heb je een 660 of een 623 (waarschijnlijk een 660).

Op de witte sticker onderop/achterop zal preciezer staan wat je hebt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er staat:

OP-660R-D1
Pagina: 1 2 3 Laatste