Ik heb op internet bij de status gekeken en het blijkt dat er nog het een en ander moet gebeuren. Nu moet ik het nog niet aansluiten omdat 12move en kpn nog het een en ander moeten doen. Er staat nog niets over een startdatum van het abonnement. En er moet nog een brief komen waarin de aansluitgegevens staan. Dus voorlopig nog even achterover liggen.
Gewoon aansluiten je modem. Gaat DSL branden dan is het in orde ongeacht de status op de webpagina.Anoniem: 209239 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 11:30:
Ik heb op internet bij de status gekeken en het blijkt dat er nog het een en ander moet gebeuren. Nu moet ik het nog niet aansluiten omdat 12move en kpn nog het een en ander moeten doen. Er staat nog niets over een startdatum van het abonnement. En er moet nog een brief komen waarin de aansluitgegevens staan. Dus voorlopig nog even achterover liggen.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Tuurlijk, je hebt immers een ADSL-splitter erbij. Gewoon aansluiten zoals beschreven staat en dan even de telefoon testen of het werkt. Dan wachten tot het DSL lampje gaat brandenAnoniem: 209239 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 17:05:
ok, goede tip, ga ik morgen doen. Alhoewel, werkt de telefoon dan?
Anoniem: 209239
Ik had een brief gekregen waarin stond dat het aangesloten kon worden. Vandaag heb ik alles in 10 minuten aangesloten. Op het computerscherm, internet explorer stond dat ik het kon activeren door op de knop op het scherm te drukken, daarna hoefde ik alleen maar het modem aan en uit te zetten. Toen werkte het in een paar minuten.
Dus zonder problemen geinstalleerd, dat is zowat uniek. Ik heb anderen moeten helpen met hun provider en dat duurde wel eens een paar uurtjes.
Grappig dat dit zo snel gaat.
Dus zonder problemen geinstalleerd, dat is zowat uniek. Ik heb anderen moeten helpen met hun provider en dat duurde wel eens een paar uurtjes.
Grappig dat dit zo snel gaat.
En je had er de hele avond voor gereserveerd 
Nu maakt 12Move het ook wel erg simpel, wat heel slim/goed is van ze mijn inziens. Geen gedoe met login/wachtwoorden voor de internet verbinding bijvoorbeeld.
Nu maakt 12Move het ook wel erg simpel, wat heel slim/goed is van ze mijn inziens. Geen gedoe met login/wachtwoorden voor de internet verbinding bijvoorbeeld.
4 keer zo snel als @home voor 3 euro minder.
Het is ook slim denk ik dat ze zich beperken tot 2 abonnementen. En dus bieden ze bijvoorbeeld ook geen telefoon of tv aan e.d.
Voor mij geen "triple play". Mijn ervaring met triple play is "triple nee".
de snelheid is ongeveer 4,7 mb getest met speedtest.nl
[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 209239 op 28-03-2007 22:56 ]
Ik ben zelf best wel handig met instellen van routers e.d. Fijn dat het een router is met ingebouwde firewall. Bij at home was het alleen een modem, met alle mogelijke onveiligheden vandien.
Ik heb in de instellingen gekeken en zag dat uPnP uitstaat. En nu lijken alle internetprogrammas te werken. Dus aanzetten lijkt me niet zo verstandig. Heeft iedereen uPnP uitstaan?
Ik heb in de instellingen gekeken en zag dat uPnP uitstaat. En nu lijken alle internetprogrammas te werken. Dus aanzetten lijkt me niet zo verstandig. Heeft iedereen uPnP uitstaan?
Standaard zet 12Move (en Tiscali waar 12Move onder valt) uPnP niet aan. Het is eigenlijk gemaakt om dingen makkelijker te maken voor de mensne, maar potentieel ook enorm onveilig direct. Je laat immers elke applicatie op je PC's de firewall en de poortforwards regelen in je router/firewall (modem/router/firewall dus).Anoniem: 209239 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:08:
Ik ben zelf best wel handig met instellen van routers e.d. Fijn dat het een router is met ingebouwde firewall. Bij at home was het alleen een modem, met alle mogelijke onveiligheden vandien.
Met uPnP aan kan ook een kwaadaardig stuk software poorten openen wat je dus eigenlijk niet wilt hebben juist bijvoorbeeld.
Je hebt uPnP alleen maar nodig als een applicatie van buitenaf bereikbaar zou moeten zijn. Je kan ook zelf die controle uitvoeren en zelf de nodige poorten openen in de firewall configuratie en doorsturen naar de pc.
lijkt inderdaad veiliger. En tot nu toe lijkt alles te werken. Des te reden te meer om het zo te laten.
Ik moest uPnP aanzetten om de webcam te laten werken en een poort forwarden om een VNC client verbinding te laten krijgen.bjck schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:17:
[...]
Je hebt uPnP alleen maar nodig als een applicatie van buitenaf bereikbaar zou moeten zijn. Je kan ook zelf die controle uitvoeren en zelf de nodige poorten openen in de firewall configuratie en doorsturen naar de pc.
Wat ik niet helemaal snap is het volgende.
volgens www.pcflank.com stonden zowat alle poorten die kwaad kunnen open. Ik heb wel een personal firewall op de computer, dus dat kan niet zoveel kwaad denk ik.
uPnP staat uit, dus dan zou ik verwachten dat de poorten dichtstaan. Ik zie in de Zyxel setup ook niets over een firewall staan, die zit er dan niet in?
volgens www.pcflank.com stonden zowat alle poorten die kwaad kunnen open. Ik heb wel een personal firewall op de computer, dus dat kan niet zoveel kwaad denk ik.
uPnP staat uit, dus dan zou ik verwachten dat de poorten dichtstaan. Ik zie in de Zyxel setup ook niets over een firewall staan, die zit er dan niet in?
Welk modem heb je? Een ZyXEL 2602 of een 660?Anoniem: 209239 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 20:06:
Wat ik niet helemaal snap is het volgende.
Zyxel P-600 series staat op het modembjck schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:00:
[...]
Welk modem heb je? Een ZyXEL 2602 of een 660?
Als er P-600 op staat heb je een 660 of een 623 (waarschijnlijk een 660).
Op de witte sticker onderop/achterop zal preciezer staan wat je hebt.
Op de witte sticker onderop/achterop zal preciezer staan wat je hebt.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S