Het Nintendo DS Topic Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.155 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
:D
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y33/Yudhi/MKDS_ROB.jpg

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF is dat? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

OMG! Een Robotic Operation Buddy! Hoe gaaf is dat!? :D

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En dat is dan een kart uit een gamma van 36 karts :o. Ik wil dat spel hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Zou vet zijn als er een soort online pictionary komt voor de DS (zoals dat nu al op de PC is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Daar kan je toch gewoon Pictochat voor gebruiken (misschien icm voice chat?)?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

lukaso schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:20:
[...]

ik heb wel interesse, ben dan wel niet omgeving bergen op zoom, maar ik betaal de verzendkosten naar hier dan wel. maar frs.be verzend ook naar nl dan?
misschien kan ik ook nog wel een derde persoon regelen...
Yep, gewoon een account aanmaken op frs.be en dan bestellen. Er word dan in je winkelwagentje a.d.h.v het land wat je op hebt gegeven in je profiel de verzendkosten berekend. Uit ervaring kan ik spreken dat het dan alsnog vanuit NL naar je verstuurd wordt ;)

Kan iemand mij (snel) vertellen wat de mogelijkheden zijn met Ni-Fi multiplayer voor de volgende 2 opties:
  • 2 Nintendo DS-en met 1 MKDS cart via NDS download play.
  • 2 Nintendo DS-en met 2 MKDS cart via ni-fi (non internet)
Is er een groot voordeel om in beiden DS-en een cartridge te hebben? Of zijn de mogelijkheden die er bestaan verwaarloosbaar.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_
Cooler kan bijna niet! Het is echt leuk dat Nintendo zoveel grappige kleine details in dit spel gestopt heeft. :) Dit is toch een heel stuk leuker om te unlocken dan die stomme gouden wagen die je kon krijgen in double dash.

Uit de IGN-mailbag van vandaag:
The problem with Mario Kart is that the online portion is extremely limited. The only way you'll be able to connect with me on a regular basis, outside of randomly connecting to me via "Worldwide Mode" is if you have my 12 digit Friend Code, and I have yours. If you have mine, you still won't be able to connect to me as a friend since I don't have yours. Knowing someone's online name isn't enough. Nintendo's system also forces the group of up to four players -- people can't choose who to play, or even enable a simple two or three player challenge. And even in random Worldwide match-ups, if I enjoyed racing against someone, I have no way of adding that person to my list of friends. There's no way of chatting with that person or finding out his email address to get that information after the fact, either.

Get Mario Kart DS because it's the best freakin' kart racer ever, with an incredible focus on single player and local multiplayer. Don't get it solely for its online component because you'll end up wanting way more than what's offered here.
Ik vind dat toch jammer. Vooral wat hij daar zegt; als je tegen iemand hebt geraced op het internet wat een erg leuke race was... dan is er geen enkele manier om contact te houden. Omdat je niet via iemand's naam, maar via dat nummer elkaar toe moet voegen. Het is allemaal heel vrijblijvend.

Ik hoop dat het wel ook mogelijk is om time trial te spelen tegen iemand uit je buddy list. Dat is toch de ultieme test van race-vaardigheden. 8) Gewoon met de andere speler als een ghost erbij. Kijken wie er net een halve seconde sneller is. Dat lijkt me fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Hmmm zijn wel wat negatieve punten mbt het online gedeelte:

-Geen chat
-Geen 2/3-player
-Niet alle tracks*
-Niet alle modus(Battle time trail)*
-Alleen connecten via friendcode
-Geen info zichtbaar van je tegenstanders

*=Onder voorbehoud

Dit stemt mij niet zo gelukkig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:49

S2S

Voor hun eerste echte onlie gebeuren _/-\o_ En normaal ben ik vrij negatief, maar ik zie hier mensen mierenneuken...kom op jongens. Ik heb 5 - 7 mensen die ik ken met een DS uit mijn buurt, en de rest zie ik wel gewoon in worldwide mode.

Kortom wat kunnen jullie zeiken.

Als nintendo nou ff de website aanpast zodat je daar een berichtje kan sturen naar de persoon die je hebt ontmoet, via zijn nickname (deze zie je ook op de site staan), moet je wel ff zijn nickname onthouden. En je geeft hem je vriendcode, en je vraagt of hij ook ff zn vriendcode wil sturen. Probleem lijkt me dan zo goed als opgelost ;), als je wi-fi kan spelen kun je ook hun site op. :o

Hoeven ze alleen maar ff de site aan te passen, de funtie zit gewoon niet in MK. Maar dit lijkt me een goede oplossing. Niet dat NIntendo dit zou doen, want ze zullen wel een rede hebben om het zo te doen.

[ Voor 75% gewijzigd door S2S op 08-11-2005 09:27 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hoe moet je dat nou via de site oplossen? Ik vind 't ook een beetje corny geregeld hoor. Heel kiddyproof weer van nintendo :|
Maar ik zou idd bijvoorbeeld iemand willen toevoegen na een potje racen. Ik ga sowieso de communicatie missen ben ik bang. Als ze nou communicatie via metaforen hadden gedaan (een duimpje omhoog en omlaag, een boze smiley, dat soort shit) had 't een hoop geskeeld. Maar vooralsnog uberhaupt jammer. Ik vraag me af wat de meerwaarde nou wordt tov spelen tegen bots.
Nintendo's system also forces the group of up to four players -- people can't choose who to play
Als dit betekent dat ik ook niet kan bepalen of ik met m'n vrienden wil spelen dan is dat goed kak. Dan wordt je standaard in een poule gepleurd en "zoek 't maar uit". De waarde van online play gaat een beetje verloren ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.classicgaming.com/museum/nes/nes.jpg
R.O.B. (Robotic Operating Buddy) was a short-lived accessory for the NES released in 1984 in Japan as the "Family Robot", and then in the United States in 1985, compatible with only two games, Gyromite (included with the box) and Stack-Up (sold separately).

R.O.B. had a robotic appearance and stood 24cm (9.5 inches) tall. Its arms could grasp an object with its platform-grip hands and its arms could swivel from side-to-side as well as move up and down. Sensors inside the robot perceived various flashes of light emitted from the user's television, and told R.O.B. to perform an action based on the flash.

While in production, R.O.B. did not see spectacular sales. It was created to boost the image of the NES when the American video game market had almost completely been destroyed from a crash a few years earlier, but was not seen to be much more than a novelty. R.O.B. performed its movements very slowly, and thus, the games were not sufficiently challenging. Many people did not understand how the accessory worked as well. A high price tag as well as other possible factors led Nintendo to finally discontinue R.O.B. and exclude it from further bundles early in the lifecycle of the NES.
Bron: Wikipedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

apNia schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:07:
Hoe moet je dat nou via de site oplossen? Ik vind 't ook een beetje corny geregeld hoor. Heel kiddyproof weer van nintendo :|
Maar ik zou idd bijvoorbeeld iemand willen toevoegen na een potje racen. Ik ga sowieso de communicatie missen ben ik bang. Als ze nou communicatie via metaforen hadden gedaan (een duimpje omhoog en omlaag, een boze smiley, dat soort shit) had 't een hoop geskeeld. Maar vooralsnog uberhaupt jammer. Ik vraag me af wat de meerwaarde nou wordt tov spelen tegen bots.
[...]
Als dit betekent dat ik ook niet kan bepalen of ik met m'n vrienden wil spelen dan is dat goed kak. Dan wordt je standaard in een poule gepleurd en "zoek 't maar uit". De waarde van online play gaat een beetje verloren ben ik bang...
Zoals ik het heb voorgesteld, zo zou je het kunnen oplossen. Immers de nicknames staan op de site ;) En tja het is de eerste online game, en tja zo is Nintendo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Omslachtige shit if you ask me... Ik hoop dat de rooms wel goed zijn opgedeeld, op verschillende niveaus, en op land.. zou een hoop skelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

apNia schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:23:
Omslachtige shit if you ask me... Ik hoop dat de rooms wel goed zijn opgedeeld, op verschillende niveaus, en op land.. zou een hoop skelen..
Tja omslachtig dat wel, maar beter iets dan niets.

Alles weten? ---->

http://planetgamecube.com...cfm?action=profile&id=141

[ Voor 13% gewijzigd door S2S op 08-11-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Ik ga maar een Nintendo Stick kopen. Omdat alleen Ds-en en Rev's er op zullen kunnen(is nu dan eindelijk duidelijk) is dat voor mij nog de beste oplossing. Een normale USB stick met WEP niet :)

Overigens uit die mailbag:
creating a proprietary network
Dat suggereert toch dat dat via Ni-Fi gaat (zoals ik zelf dacht), het door nintendo verkrachte 802.11 protocol :P (In dit geval gunstig) Verklaart ook waarom alleen DS'en en Rev's ermee kunnen verbinden.

[ Voor 52% gewijzigd door Max|Burn op 08-11-2005 10:54 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

MaxBurn schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:51:
Ik ga maar een Nintendo Stick kopen. Omdat alleen Ds-en en Rev's er op zullen kunnen(is nu dan eindelijk duidelijk) is dat voor mij nog de beste oplossing. Een normale USB stick met WEP niet :)

Overigens uit die mailbag:

[...]

Dat suggereert toch dat dat via Ni-Fi gaat (zoals ik zelf dacht), het door nintendo verkrachte 802.11 protocol :P (In dit geval gunstig) Verklaart ook waarom alleen DS'en en Rev's ermee kunnen verbinden.
Nee en nee. En nee, je hebt geen gelijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
En dat baseer je op? Je eigen bron beweert dit. Proprietary is in ieder geval niet 802.11B/G

[ Voor 33% gewijzigd door Max|Burn op 08-11-2005 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

MaxBurn schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:56:
En dat baseer je op? Je eigen bron beweert dit. Proprietary is in ieder geval niet 802.11B/G
Die bron beweerd niets, je leest iets wat er niet staat.

The USB Connector is a good choice for anyone who wants maximum online mobility or does not want to compromise their current wireless network's security. (Nintendo DS does not support WPA, but the USB Connector could safely relay the DS connection through a WPA network.)

Dit doet iedere USB stick die op deze manier gebruikt wordt. Immers je deelt een inet verbinding met de pc die weer achter een router zit etc.. En omdat de pc internet heeft heeft ook die stick het en dus ook de DS.

Ook is de Nintendo stick een standaard buffalo stick, dus werken alle wi-fi apps erop. En niet alleen de DS en REV. Verder is wi-fi een internationale standaard. Anders zou de DS ook niet werken op routers ( Zie nintendo's router lijst) er wordt dus geen gebruik gemaakt van ni-fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
De DS werkt alleen op routers als er een game als MKDS in zit. De DS heeft zelf namelijk geen volledige tcp/ip stack, deze wordt door MKDS toegevoegd. Van zichzelf kan de DS alleen Ni-Fi verbindingen opzetten.

Dat de stick van bufallo komt is me bekend maar dat wil niet zeggen dat het een standaard usb stick is.
You can think of Nintendo's adapter as creating a proprietary network that only Nintendo DS (and assumedly Revolution) may use.
Dan wordt het desnoods via de software zo opgelost. Het antwoord is dus gewoon JA, alleen de DS en Rev. werken met de stick. Een proprietary netwerk is ook een niet standaard netwerk en andere wi-fi apparaten werken er dus NIET op. Nee, USB stick werken normaal niet zo. Normaal draait en stick gewoon 802.11/B/G en kan dus elk compliant apparaat daarmee werken.
Lees zelf nog eens... Ik deed niets meer dan opnoemen wat ik uit de tekst begreep. Dat het in ieder geval niet een standaard wi-fi verbinding is, of het nu ni-fi is of niet. Als het wel wi-fi is dan draait de software van Nintendo zodanig dat alleen NDS en Rev's toegelaten worden. Ben dus benieuwd hoe dat dan gedaan is. Er staat duidelijk in die bron dat ALLEEN NDS en Rev. er op werken.

[ Voor 75% gewijzigd door Max|Burn op 08-11-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

MaxBurn schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:08:
De DS werkt alleen op routers als er een game als MKDS in zit. De DS heeft zelf namelijk geen volledige tcp/ip stack, deze wordt door MKDS toegevoegd. Van zichzelf kan de DS alleen Ni-Fi verbindingen opzetten.

Dat de stick van bufallo komt is me bekend maar dat wil niet zeggen dat het een standaard usb stick is.

[...]
Dan wordt het desnoods via de software zo opgelost. Het antwoord is dus gewoon JA, alleen de DS en Rev. werken met de stick. Een proprietary netwerk is ook een niet standaard netwerk en andere wi-fi apparaten werken er dus NIET op. Nee, USB stick werken normaal niet zo. Normaal draait en stick gewoon 802.11/B/G en kan dus elk compliant apparaat daarmee werken.
Dit draaid op niets uit, kijk is wat ik doe.

Je hebt gelijk, je bent me toch een Nintendofiel (net bedacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
never mind, begrijpend lezen is ook en vak he...
Ik ben helemaal geen Nintendofiel, ik probeer gewoon te achterhalen hoe het ding precies de netwerkverbinding opzet. Je eigen bron beweert duidelijk dat de stick een DS/Rev. only netwerk opzet maar zelf beweer je nu ineens weer dat alle apparaten er op werken.

Ik heb nergens een uiteenzetting gezien van de werking van het ding. Het is helemaal niet zeker dat het een standaard usb stick is (al dan niet i.c.m. de software) of dat er wel degelijk een goed afscherming is tegen niet-ds en niet-rev apparaten. De kans dat het een standaard dongle is, is natuurlijk vrij groot, maar als de proxy software van Nintendo dusdanig werkt dat alleen een NDS of Rev toegelaten wordt dan is het ding nog steeds de moeite waard voor me. Probeer jij maar even een driver/software op je eigen houtje zo aan te passen dat alleen ds/rev apparatuur toegelaten wordt :)

edit:
PGC: Can the USB Connector work with other 802.11b/g devices?

MS: Please remember that the USB Connector is under Nintendo brand. Therefore, I can't really make a comment on their branded product. Please ask Nintendo this question as well to make sure.
Niet zo gek dat niemand het weet, lekker duidelijk antwoord van Buffalo...

[ Voor 226% gewijzigd door Max|Burn op 08-11-2005 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2S schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:20:
Voor hun eerste echte onlie gebeuren _/-\o_ En normaal ben ik vrij negatief, maar ik zie hier mensen mierenneuken...
Pardon, maar ik vind onze klachten niet echt mierenneuken. Het hele online-gebeuren is in mariokart gewoon veel beperkter dan ik had gedacht. Stel je voor dat we met een paar mensen uit dit topic een wedstrijdje zouden willen racen... Dan moet je eerst via e-mail die MAC-codes gaan zitten uitwisselen met iedereen. Daarna moet je heel specifiek een datum en een tijdstip afspreken waarop iedereen zijn DS met mariokart aan moet zetten. En als iedereen op dat moment dan ook daadwerkelijk aanwezig is heb je daar uiteindelijk ook nog niet heel erg veel aan. Je kunt tegen elkaar racen, maar even napraten zal dan weer in het Grote Mario Kart DS Topic (komt ongetwijfeld) moeten. Tien jaar geleden had ik dat wel okee gevonden, toen dit soort dingen nog in de kinderschoenen stonden, maar anno 2005 komt het behoorlijk achterhaald over.

Wat mij betreft is het wel duidelijk dat de wi-fi connection voor Nintendo pas echt serieus begint met Animal Crossing. Bij de ontwikkeling van Mario Kart kan het nooit een hele hoge prioriteit gehad hebben. Het zit erin, maar wel zo minimaal mogelijk.
Als nintendo nou ff de website aanpast zodat je daar een berichtje kan sturen naar de persoon die je hebt ontmoet, via zijn nickname (deze zie je ook op de site staan), moet je wel ff zijn nickname onthouden. En je geeft hem je vriendcode, en je vraagt of hij ook ff zn vriendcode wil sturen. Probleem lijkt me dan zo goed als opgelost ;), als je wi-fi kan spelen kun je ook hun site op. :o
Ja dat zou een goed begin zijn, maar ook daar zijn geen plannen voor. :p Blijkbaar vinden ze het voldoende als je alleen maar weet dat de tegenstanders door andere mensen bestuurd worden. Natuurlijk is dat ook wel leuker dan cpu-tegenstanders, maar ik zie zoveel gemiste kansen... is gewoon jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Ik heb net echt lang gegoogled maar het enige dat ik kan vinden is een gigantische hoeveelheid mensen die allemaal willen weten of alle 802.11b apparatuur met de Nintendo dongle werkt. Nergens is en antwoord te vinden. Het ding zou alleen interresant zijn voor me als het DS/Rev only is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

S2S schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:03:
[...]

The USB Connector is a good choice for anyone who wants maximum online mobility or does not want to compromise their current wireless network's security. (Nintendo DS does not support WPA, but the USB Connector could safely relay the DS connection through a WPA network.)

Dit doet iedere USB stick die op deze manier gebruikt wordt. Immers je deelt een inet verbinding met de pc die weer achter een router zit etc.. En omdat de pc internet heeft heeft ook die stick het en dus ook de DS.

Ook is de Nintendo stick een standaard buffalo stick, dus werken alle wi-fi apps erop. En niet alleen de DS en REV. Verder is wi-fi een internationale standaard. Anders zou de DS ook niet werken op routers ( Zie nintendo's router lijst) er wordt dus geen gebruik gemaakt van ni-fi.
En waar vind ik die lijst?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

http://www.nintendowifi.com/global/index.jsp

anders op de main page USA kiezen, uit de dropdown.

Dan tech support---> router info--->results of the test. Of je zoekt op je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Joepie, dit lag ergens begraven op de NintendoWifi site (had er al eerder gekeken maar het is alleen te vinden door bepaalde antwoorden te geven e.d..):
The Nintendo Wi-Fi USB Connector is for use with the Nintendo DS only. It will not work with other wireless devices. In order to use the USB connector, you will need:
Had het dus toch goed gelezen op S2S's bron... ;)
Dan heb ik 2 opties. een normale buffalo usb stick aan de gang krijgen met de NWC software/Drivers (zal vast iemand gaan doen) of de Nintendo Stick kopen.

De NWC software ziet er trouwens erg gebruikersvriendelijk uit.

Ik vraag me nog steeds af hoe de software bepaald wat een NDS is of niet. Op MAC basis zal het niet zijn, je weet immers niet welke nieuwe MAC ranges je in de toekomst misschien gebruikt voor je DS/Rev. Het zal wel via een bepaalde notificatie gaan, dus is het vast wel te faken..maar goed..niet zo makkelijk als een normale WEP aansluiting :D

[ Voor 73% gewijzigd door Max|Burn op 08-11-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Ook geen REV ;) eheheheheheh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
bijdehand :P
Als de Rev nu gewoon wel WPA heeft ben ik gauw klaar.. ;) En dan me DS via de Rev..he verdomme dan is die stick weer overbodig.

[ Voor 85% gewijzigd door Max|Burn op 08-11-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

MaxBurn schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:31:
bijdehand :P
Als de Rev nu gewoon wel WPA heeft ben ik gauw klaar.. ;) En dan me DS via de Rev..he verdomme dan is die stick weer overbodig.
Soms ;)

ehehhe Ik denk wel aan de hand van mac's, de software kan je immers updaten met de nieuwe ranges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Klopt, alleen is dat voor de gemiddelde gebruiker niet gebruiksvriendelijk, ik "denk" dat het anders gaat. Als het puur op MAC gaat heb je weer hetzelfde grapje :P Alhoewel ik denk dat alleen specifieke verbindingen op bepaalde poorten doorgelaten worden, wat wel weer veiliger is. (Want volgens mij draait de NWC als proxy) Ik koop het ding maar gewoon en spoof dan met me laptop of pda het NDS mac..kijken wat er gebeurt :P Als er dan ineens een extra NDS in de tool staat is het duidelijk :)

[ Voor 16% gewijzigd door Max|Burn op 08-11-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

MaxBurn schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:43:
Klopt, alleen is dat voor de gemiddelde gebruiker niet gebruiksvriendelijk, ik "denk" dat het anders gaat. Als het puur op MAC gaat heb je weer hetzelfde grapje :P Alhoewel ik denk dat alleen specifieke verbindingen op bepaalde poorten doorgelaten worden, wat wel weer veiliger is. (Want volgens mij draait de NWC als proxy) Ik koop het ding maar gewoon en spoof dan met me laptop of pda het NDS mac..kijken wat er gebeurt :P Als er dan ineens een extra NDS in de tool staat is het duidelijk :)
Mja was ik ook benieuwd naar. Wat het install progje wel zegt is dat je geen network bridges mag hebben. eheheheheh lekker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Hm..maar dat is die connection test alleen toch...? Je hebt toch niet de NWC tool al die bij de usb stick zit? :D Naja..netwerkbruggen zijn ook behoorlijk overbodig doorgaans. (Voor de gemiddelde gebruiker)

[ Voor 9% gewijzigd door Max|Burn op 08-11-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Yeah tool heb ik wel heehehehhe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:54

Tarin

Just plain weird.

MaxBurn schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:14:
Hm..maar dat is die connection test alleen toch...? Je hebt toch niet de NWC tool al die bij de usb stick zit? :D Naja..netwerkbruggen zijn ook behoorlijk overbodig doorgaans. (Voor de gemiddelde gebruiker)
Mag ik vragen waar die connection test te vinden is?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
S2S schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:25:
Yeah tool heb ik wel heehehehhe
Test dan even of het ding het doet met standaard wifi dongles :) als het al kan werkt het alleen met Buffalo dongles denk ik. (Nogmaals, je hebt het niet over de tool die nintendo eerder vrijgaf voor het testen van de boel he? Op zich had ik wel verwacht dat het al online staat aangezien de dongle al mondjesmaat te verkrijgen is. Heb er alleen geen tijd voor, werk he :)

[ Voor 48% gewijzigd door Max|Burn op 08-11-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Mijn dongle pakte die niet, niet dezelfde chipset als de buffalo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spypiet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 22:02

Spypiet

Lit

Drie nieuwe screens van Mario Basket 3VS3:

Afbeeldingslocatie: http://www.ngcfrance.com/images/news/ds/mario_basket_3_on_3/scr_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ngcfrance.com/images/news/ds/mario_basket_3_on_3/scr_003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ngcfrance.com/images/news/ds/mario_basket_3_on_3/scr_004.jpg

RKVV Messen (207117) V.254 [Gamecollectie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Ik vind de nintendo wifi connection site trouwens wel erg netjes in mekaar steken hoor. Duidelijk en leuke stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Het doet me heel erg denken aan de Halo 2 stats op de bungie site, ook erg toevallig dat bungie hetzelfde matchmaking princiepe gebruikt (spelers bij elkaar gooien evt. gebaseerd op ranking)

Mario basketball ziet er ook erg leuk uit, zulke graphics had ik niet verwacht.

[ Voor 21% gewijzigd door Collaborator op 08-11-2005 16:12 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Dat je met MKDS geen items kan draggen in multiplayer vind ik trouwens niet zo vreemd. Draggen = constante stroom van data (bv. 600x per seconde "A") Dat ze een deel van de maps niet omlaaggegooit hebben qua interactieve details om ze alsnog online/multiplayer te draaien vind ik wel vreemd. Dit wordt namelijk al sinds SNES games (niet alleen mariokart) gedaan. Tuurlijk is het minder leuk maar vaak gaat het vooral om de baan en niet om de (toch wel irritante) vuurballen, shyguys, rollende rotsen, mollen en andere rommel.

Een Min/Max van 4 spelers vind ik trouwens ook SUPERvreemd. Ik wil gewoon 1-on-1 dammit :)

[ Voor 10% gewijzigd door Max|Burn op 08-11-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze moeten toch nog wat overhouden om te verbeteren in deel 2 niet dan ;)

Ik vind het wel jammer dat sommige van die dingen niet kunnen. Maar aan de andere kant is de game toch al heel erg uitgebreid als ik zo lees. Veel uitgebreider dan veel handheld games tot nu toe dus wat dat betreft ben ik toch allang blij met wat we krijgen ookal kunnen sommige dingen misschien niet online gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Laatst online: 03-05-2023
Goed nieuws, al dat Wireless! :D Ik heb alleen nog één onduidelijkheidje.. Op de Nintendo Wireless site bij tech support---> router info--->results of the test. Zie je routers, maar met dat Nintendo USB-stickje zou je ook online kunnen.. Ik heb ook zo'n USB accespoint van SMC, zou ik deze dan ook kunnen gebruiken voor een connectie met de DS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actreon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-10-2024
Goed nieuws, al dat Wireless! :D Ik heb alleen nog één onduidelijkheidje.. Op de Nintendo Wireless site bij tech support---> router info--->results of the test. Zie je routers, maar met dat Nintendo USB-stickje zou je ook online kunnen.. Ik heb ook zo'n USB accespoint van SMC, zou ik deze dan ook kunnen gebruiken voor een connectie met de DS?

Hoogstwaarschijnlijk wel, er is een compatibility list voor acces points/routers/draadloze netwerkkaarten:

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/6613/routers1sx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:24:
Ze moeten toch nog wat overhouden om te verbeteren in deel 2 niet dan ;)

Ik vind het wel jammer dat sommige van die dingen niet kunnen. Maar aan de andere kant is de game toch al heel erg uitgebreid als ik zo lees. Veel uitgebreider dan veel handheld games tot nu toe dus wat dat betreft ben ik toch allang blij met wat we krijgen ookal kunnen sommige dingen misschien niet online gedaan worden.
Ik denk dat de oorzaak er van is dat Nintendo nog niet zo heel veel ervaring heeft met online gaming. Tussen de graphics van Super Mario 64 en Ocarina of Time zat ook een wereld van verschil. Ik verwacht dat Mario Kart Revolution deze problemen niet zal hebben.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Laatst online: 03-05-2023
Actreon schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:38:

Hoogstwaarschijnlijk wel, er is een compatibility list voor acces points/routers/draadloze netwerkkaarten:

[afbeelding]
Tja, daar staat ie dus niet bij. Word afwachten dus, of ie compactable blijkt te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door sjukke op 08-11-2005 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:44:
[...]

Ik denk dat de oorzaak er van is dat Nintendo nog niet zo heel veel ervaring heeft met online gaming. Tussen de graphics van Super Mario 64 en Ocarina of Time zat ook een wereld van verschil. Ik verwacht dat Mario Kart Revolution deze problemen niet zal hebben.
Nah denk niet dat dat het is. Als je consoles kan bouwen en zoveel goede games op de markt brengt dan weet je als devver echt wel wat wel/niet mogelijk is mbt online gaming en je console/handheld. Denk niet dat geen ervaring met online games het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 01:53
maar kan ik nou wel of niet een pci wifikaart hiervoor gebruiken? die zn nl 2x zo goedkoop als een dongle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Kan wel maar dan moet je gewoon zelf bridgen e.d. Het nadeel voor sommige mensen is dat je dan wel via WEP encryptie moet draaien waardoor elke koter op je netwerk kan komen. (80% van de mensen trekt zich hier niets van aan dus jij waarschijnlijk ook niet :))

[ Voor 20% gewijzigd door Max|Burn op 08-11-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar even hierheen gehaald vanuit het gamecube-topic:
"One problem that we've encountered a lot, which is somewhat surprising given that we're presumably racing against Nintendo employees and other people in the games industry at this point, is that our opponents have been disconnecting as soon as they realize that it's impossible for them to win. It's conceivable, of course, that network problems are to blame for all of our disconnected opponents, but given the predictable timing of said disconnections (after we win the third consecutive race of four, for example), it seems that poor sportsmanship is more likely the cause. Part of the problem is undoubtedly that Mario Kart DS isn't set up to punish players who disconnect regularly in any way, so when you check out your opponents' stats, you can see how many wins and losses he or she's notched up--but not how many times the person has quit out of a session he or she was losing."
Dat is echt kinderachtig zeg. :/ Ik voorspel dat dat nog wel een groot probleem zal worden. Racen tegen vreemden gaat de lol flink vanaf als dat je een paar keer geflikt wordt. Misschien had nintendo beter de puntentelling wat aan kunnen passen zodat je tot het einde toe kans blijft hebben om te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hadden beter iets toe kunnen passen dat er punten worden weggehaald als je expres disconnect. Dit is natuurlijk echt lame. Maar ik denk dat zodra je tegen wat betere spelers speelt het wel wat minder zal zijn. Denk dat het vooral de naabjes zijn die dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:25:
Maar ik denk dat zodra je tegen wat betere spelers speelt het wel wat minder zal zijn. Denk dat het vooral de naabjes zijn die dit doen.
Misschien worden dit soort mensen juist wel ingedeeld bij de betere spelers omdat hun verloren cups nooit geregistreerd worden. ;)

Het zou inderdaad nog beter zijn als je er op de één of andere manier voor gestrafd werd. Maar waarschijnlijk heeft Nintendo gewoon nooit bedacht dat mensen dit zouden gaan doen. Al doende leert men, zullen we maar zeggen. Met F-Zero DS mogen ze al hun foutjes weer goedmaken. Dat wordt de perfecte racegame, met chatmogelijkheden, registratie van goed en slecht gedrag, alle banen online toegankelijk, ook 1vs1 mogelijk... etc etc etc. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:17:
Maar even hierheen gehaald vanuit het gamecube-topic:

[...]

Dat is echt kinderachtig zeg. :/ Ik voorspel dat dat nog wel een groot probleem zal worden. Racen tegen vreemden gaat de lol flink vanaf als dat je een paar keer geflikt wordt. Misschien had nintendo beter de puntentelling wat aan kunnen passen zodat je tot het einde toe kans blijft hebben om te winnen.
Nintendo kan daar makkelijk wat aan doen. Die data komt namelijk 'rauw' binnen op de Nintendo server, zodat ze daar een fool-proof systeem kunnen maken. Bijvoorbeeld dat na 30s de race gewoon wordt gezien als volledig en dat dan degene die voorop staat, altijd wint. Ook als er wordt gedisconnect.

Ik denk dat Nintendo hier wel iets op kan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik hoop 't.. duidelijk nog een HOOP te verbeteren.. maar we zijn in ieder geval in godsnaam ergens :)
Na al die jaren over online console play is alleen de Xbox daar echt mee gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Ik las een hele tijd terug verhalen dat PES4 op Xbox Live deze problemen ook had. Als iemand 3-0 achterstond, dan disconnecten ze en kregen ze geen verliespunten. Later kwam er een update voor het spel die er voor zorgde dat spelers die disconnecten tijdens een potje automatisch met minstens 2-0 verloren hadden. Bij andere Xbox Live spellen schijnt dit ook een probleem te zijn. Microsoft heeft daar nu wat op gevonden, je kunt bij de 360 straks aangeven dat je een bepaalde speler moet vermijden, omdat hij disconnect tijdens een potje.

Een andere oplossing, die ik beter zou vinden, is dat als iemand naar verhouding vaak disconnect als hij achter staat, hij alleen verbinding kan krijgen met andere mensen die dat ook doen. Het moet dan uiteraard ook niet meer mogelijk om verbinding te krijgen met mensen in de buddy list. Je zou dan bijvoorbeeld 10 wedstrijden moeten spelen zonder dat je disconnect, dan leer je het snel genoeg af. Iemand die vaak bij achterstand disconnect, zou dus ineens merken hoe het is om aan de andere kant te staan. Het mooiste aan deze oplossing is dat het server-side geïmplementeerd kan worden. Nintendo zou dit achteraf alsnog kunnen toepassen voor bijvoorbeeld Mario Kart, zonder dat er patches nodig zijn.

Ik zie overigens dat Robin dat plaatje van R.O.B. op de frontpage heeft weten te gebruiken. :)

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Gelukkig, NintendoWifi.NL draait nu ook :D Tenminste, de link vanaf .com. Hij zal de 25ste wel up gaan lijkt me.

[ Voor 46% gewijzigd door Max|Burn op 09-11-2005 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.nintendowifi.c...ngStarted.do?entryId=home hier staat ook wat interresants voor de wifi instellingen voor je ds via je wireless router

moet je ff 2 x op yes drukken en dan op:

For instructions on using the Manual Setup feature, click here.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Nu stelt een key instellen ook weinig voor he ;) Ik vind het wel mooi dat Nintendo echt een duidelijke FAQ neergezet heeft.
If your Access Point has a gray, locked icon, the Nintendo DS has determined your router's security settings are not supported by the Nintendo DS. In order to connect to the Nintendo Wi-Fi Connection, you will need to either switch to WEP security, or remove the security setting of your router when connecting with the Nintendo DS.
:X

[ Voor 10% gewijzigd door Max|Burn op 09-11-2005 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Mja geeft wel aan dat het op iedere AP werkt, sticks, routers, wi-fi-pci...the whole works.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

MaxBurn schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:20:
Nu stelt een key instellen ook weinig voor he ;) Ik vind het wel mooi dat Nintendo echt een duidelijke FAQ neergezet heeft.

[...]
:X
Het was misschien verstandiger van Nintendo geweest om de Wi-Fi connector aan te raden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
S2S schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:07:
Mja geeft wel aan dat het op iedere AP werkt, sticks, routers, wi-fi-pci...the whole works.
Eh ja, maar dat weten we toch al of snap ik nu niet wat je bedoelt :) Het werkt alleen op b en WEP. Ik gebruik geen b en geen WEP in huis. (en MixModes zuigen)
Games als MKDS voegen volledige (naja volledige..) 802.11b functionaliteit toe. Overigens zie ik nogal wat routers staan die niet goed werken i.c.m. de DS. De Linksys WRT54gx is bv best goed, maar die moet op 1.2mbit/s om goed te werken ..lol..daar gaat je internetverbinding :)

[ Voor 45% gewijzigd door Max|Burn op 09-11-2005 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Mja denk niet dat Nintendo echt heel grondig heeft getest. Ik zie het allemaal wel als ik het zelf heb. Ik denk dat iemand die er wel een beetje verstand van heeft geen problemen moet hebben. En het met minimale aanpassingen wel aan de gang krijgt. (voor WPA etc...raad ik de dongle aan)

*edit: dit doen ze dan wel weer goed imo

It looks like the Wi-Fi Settings entered into Mario Kart DS are actually written directly to the DS system hardware.

I popped in Tony Hawk's American Sk8land, and went into the Wi-Fi Settings function. My settings on Tony Hawk are identical to what I set up in Mario Kart DS without me doing any configuring whatsoever.

I was originally under the impression that each game needed to be configured individually, and that the settings were only resident on the card's SRAM. I was apparently wrong...looks like Nintendo's updating internal hardware memory with the Wi-Fi stuff.

-- Craig

[ Voor 62% gewijzigd door S2S op 09-11-2005 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou nintendo trouwens bij mariokart niet een soort update voor de game kunnen meesturen via de wifi service zodat ze bv iets veranderen aan het disconnecten van mensen? of is er maar een klein deel van de cartridge beschrijvbaar en is de rest gelockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:35:
Zou nintendo trouwens bij mariokart niet een soort update voor de game kunnen meesturen via de wifi service zodat ze bv iets veranderen aan het disconnecten van mensen? of is er maar een klein deel van de cartridge beschrijvbaar en is de rest gelockt?
Zou goed kunnen ja, maar imo is dat meer server sided.
Tony Hawk kun je ook content mee downen, maar ik vraag me af waar ze dat opslaan aangezien carts ROMS zijn, ik wil wel is weten wat voor chip ze er bij in hebben zitten. Ik denk zelf dat ze een extra grote SRAM chip hebben voor dit geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:35:
Er staat nu een filmpje op IGN.com van Nintendo's presentatie van NintendoWiFi.com aan de pers. Tegen het einde van het filmpje zegt hij dat je updates kunt krijgen via Nintendo Wi-Fi Connection, maar gaat er niet verder op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Ik denk dat iemand die er wel een beetje verstand van heeft geen problemen moet hebben.
In de praktijk is het andersom, digibeten hebben minder snel "problemen" omdat ze er geen erg in hebben dat hun internet 20x zo langzaam loopt, dat hun thuisnetwerk open staat en werkgerelateerde vertrouwlijke documenten op de standaard share C$ te vinden zijn of omdat de pc zo traag als stront is door spyware en virussen. :) Ze kopen gewoon een nieuwe pc....

De DS loopt op max 2mbps/sec. Uit hun eigen testen kan je al zien dat het soms alleen goed werkt door de router fixed op 2mbps te zetten. Maar goed, dit soort incompatibilliteit heb je wel vaker en is niet uniek voor nintendo.

[ Voor 23% gewijzigd door Max|Burn op 09-11-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Zoals ik al zei: Ik zie het wel als ik het zelf heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Wel best grappig: Een selectie van in MKDS door gamers zelf gemaakt avatars verschijnen ook op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Actreon schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:38:

[afbeelding]
Mmm jammer dat mijn wireless router niet bijstaat ik heb een E-tech hopelijk werken die een beetje goed met de Ds ... :) Ik kan bijna niet wachten tot ik het spel heb .. ff lekker omhoog klimmen in de rankings.. . Nog fff een vraagje is er eigenlijk al bekend hoelang je op een accu ongeveer online kan spelen? ..

Zaterdag hoop ik op de gameplay MKDS voor het eerst te spelen .. preview volgt dan nog!!!.. Meer mensen die daar heen gaan? Er schijnt ook content daar te downloaden zijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
De mensen die in dat soort stats bovenaan staan zijn meestal de mensen die te veel tijd over hebben / hun leven online besteden :D Of je dat nu wilt... ;) Ben je erg goed maar speel je niet zo veel (online) dan sta je echt zwaar onderin, ook al win je bv. 90% van de games :)

[ Voor 10% gewijzigd door Max|Burn op 09-11-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er geen stats voor de snelste tijden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Castlevania nu ook... goh, ze verwachten wel van je dat je helemaal thuis bent in die castlevania-saga zeg. Gelijk al aan het begin van het spel allemaal verwijzingen naar andere avonturen. Je komt ook constant allerlei figuren tegen waarop wordt gereageerd met een "What are you doing here?" En ik dacht alleen maar: wat gebeurt er allemaal? ;) Het laatste castlevania-spel dat ik gespeeld heb was IV op de snes. (ik was dan ook verbaasd dat je niet eens een zweep hebt in dit spel! De zweep! Dat is (was?) toch dé trademark van de serie? Met powerups hem steeds langer maken, lekker over ravijnen heen slingeren aan die zweep... wat heb ik daarvan genoten in Castlevania IV.)

Maar goed, zodra ik me daarover heen had gezet en de cutscenes ben gaan skippen werd het toch wel een heel goed spel. Iedereen vergelijkt het met Metroid, en daar moet ik me bij aansluiten. De saverooms, ingewikkelde levels, locaties die je al wel kunt zien maar nog niet kunt bereiken... Samus zou zich er prima in thuisvoelen. ;) Zo op het eerste gezicht een goed spel dus. Ziet er ook echt prachtig uit! Er zit écht wel verschil tussen deze graphics en een mooi GBA-spel hoor. De DS kan duidelijk veel meer. Als je een zombie doodmaakt zie je zijn bovenlijf ontploffen, z'n benen zetten nog een paar stappen en storten dan ook dramatisch in elkaar. Dat heb ik echt nog niet meegemaakt in een GBA-game. Ook die paar sneeuwvlokjes die subtiel omlaag dwarrelen in het eerste level zien er prachtig uit en werken heel sfeerverhogend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep zitten echt veel subtile dingen in de game die je alleen ziet als je erop let. Maar hoe veder je komt hoe mooier de levels ook worden vind ik. Ik zit nu op ong. 40% na 4.5 uur spelen (ja ik heb het spel als sinds de release maar ik speel eigelijk alleen op mijn DS in de bus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
GEEN ZWEEP? ..AAH!!

Voor de ECHTE gamer :D (just teasing..) :

http://home.quicknet.nl/m...ame%20Midi/cas4level1.mid
http://home.quicknet.nl/m.../Game%20Midi/Level3-2.mid

_/-\o_

Het gevoel dat ik bij dit soort games kreeg heb ik sinds de SNES gewoon nog steeds niet terug gehad :(

[ Voor 25% gewijzigd door Max|Burn op 09-11-2005 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
MaxBurn schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:34:
GEEN ZWEEP? ..AAH!!

_/-\o_

Het gevoel dat ik bij dit soort games kreeg heb ik sinds de SNES gewoon nog steeds niet terug gehad :(
Nostalgie ;)
Kijk ook 'ns op: www.vgmusic.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Uiteraard ken ik die al zolang ik internet heb ;) (En das alweer best lang)
http://www.ocremix.org/ (Die je ook vast wel kent) is ook wel nice vaak :)
Nostalgie ;)
Ook, maar ik kan me gewoon redelijk herinneren hoe ik games als mb s1,2,3, maar vooral met de snes games als SMW, Castlevania 4 en Zelda LTTP ervaarde en die waren "in hun tijd" echt veel beter dan de 99,9% van de games van nu.

Nieuwere games (maar ook alweer ouder) met dezelfde ervaring waren FF7 en ook wel Zelda OoT. Zo zie je, niet alles is nostalgie, daar zijn FF7 en OoT nog steeds niet oud genoeg voor. (Voor mij althans)

[ Voor 70% gewijzigd door Max|Burn op 09-11-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GEEN ZWEEP? ..AAH!!
Precies! :p Dat was ook mijn reactie. Hij heeft nu een één of ander zwaardje bij zich. Het spel speelt zich ook af in de toekomst (!) 2035, kun je nagaan. Het introductie-leveltje is een modern ogende stad. De serie is echt een hele andere kant op gegaan dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Maar zoals gezegd is het wel een goed spel. :)
lol, het is echt alweer jaren geleden dat ik dat spel gespeeld heb. Ik dacht: eens kijken of het me nog bekend voor komt. Nou wat heet, ik zit hier gelijk alweer mee te neuriën. :D Zulke gamemuziek maken ze tegenwoordig niet meer! Prachtig, prachtig gewoon! Over gameplay die vroeger wel/niet beter was kun je eindeloos blijven discussieren... maar over de muziek is gewoon geen discussie mogelijk. :p Die was vroeger gewoon beter, punt. Ik ken geen enkel modern spel waarvan ik de deuntjes over 10 jaar nog steeds vanzelf mee kan neuriën. Zelfs mario sunshine stelde teleur op dat gebied, dat had ik nooit voor mogelijk gehouden. Een mario-spel zonder memorabele muziek.
Ook, maar ik kan me gewoon redelijk herinneren hoe ik games als mb 1,2,3, maar vooral met de snes games als Castlevania 4 en Zelda LTTP ervaarde en die waren "in hun tijd" echt veel beter dan de 99,9% van de games van nu.
Hehe... ik ben het hier mee eens. :p
Dat gevoel van vroeger ervaar ik tegenwoordig toch niet meer, hoe goed de spellen soms ook zijn. En het kan toch ook niet 100% nostalgie zijn. Er zijn ook een paar snes-spellen die ik vroeger nooit gehad heb, nu dan wel gekocht... en die vind ik dan ook briljant, zou ik zo opnemen in mijn rijtje van beste spellen allertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

MaxBurn schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:34:
GEEN ZWEEP? ..AAH!!

_/-\o_

Ik kon me eigenlijk weinig van Castlevania 4 herinneren (niet eens OF ik het wel had gespeeld) maar bij de MIDI van level 1 kwam er een beeld in me hoofd dat naar een kasteel rent en daar terwijl de ophaalbrug dicht gaat nog net naar binnen springt. Klopt dat een beetje?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net wat je zegt... een beetje.
Het spel begint in een heel leeg landschap. Geen vijanden, alleen maar een paar kaarsen ( =powerups), en met een nogal nietszeggend sfeermuziekje op de achtergrond.

Al vrij snel kom je dan inderdaad een brug tegen, maar die is gewoon naar beneden en je kunt er heel kalm op lopen. Maar zodra je er een paar stappen op hebt gezet wordt hij inderdaad langzaam opgehaald. Een fantastisch moment. :) Geeft je echt een gevoel van 'oh shit, nu kan ik niet meer terug.' Dan kom je op het volgende scherm in de kasteeltuin... een ijzeren hek schiet uit de grond, de skeletten komen op je af lopen, en die fantastische muziek begint te spelen. Het spel is begonnen. _/-\o_

Verwijderd

Video interview met Konno (volgens mij de hoofdprogrammeur van MarioKart DS) staat nu op ds.ign.com. Het meest onthullende dat hij zegt vind ik dat het spel oorspronkelijk helemaal niet voor de wi-fi connection bedoeld was! Ze waren al ongeveer halverwege toen dat er ineens ook in moest.

Heel veel dingen konden niet meer in het spel gestopt worden omdat daar geen tijd meer voor was, en ook omdat het van Nintendo niet te moeilijk mocht worden. |:( "Accesability" is echt zijn stopwoordje tijdens het interview. Dat klinkt leuk, maar volgens mij is het gewoon een deftige manier om te zeggen dat het spel zo makkelijk moet worden dat geen enkele speler ergens vast kan komen te zitten. Ik verwacht dus ongeveer dezelfde moeilijkheidsgraad (singleplayer) als in Double Dash. Jammer... 150 cc special cup mag van mij wel een pittige uitdaging zijn.

En hij zegt aan het begin nog wel dat Super Mario Kart zijn favoriet uit de serie is. :) Tussen de regels door meen ik toch een beetje te bespeuren dat hij voor MK:DS een beetje te veel compromissen heeft moeten sluiten naar zijn zin. Hij suggereert ook heel subtiel dat Mario Kart Revolution waarschijnlijk meer het spel zal worden dat hij voor ogen had.

Dit is ook wel interessant om te lezen. Een opsomming van alle goede en slechte kanten van het online-gebeuren.

• S2S

S2S

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 08:37:
Video interview met Konno (volgens mij de hoofdprogrammeur van MarioKart DS) staat nu op ds.ign.com. Het meest onthullende dat hij zegt vind ik dat het spel oorspronkelijk helemaal niet voor de wi-fi connection bedoeld was! Ze waren al ongeveer halverwege toen dat er ineens ook in moest.
Dat wist een beetje Nintendofiel toch? :D Ik wel in ieder geval. Vandaar ook de foutjes in het online gebeuren. En daarom ben ik aardig te spreken over deze game, ze hebben er toch heel wat in weten te proppen. En af is af....je moet toch wat met de kerst verkopen.

[ Voor 20% gewijzigd door S2S op 10-11-2005 10:31 ]

• Icelus
  • Niet online
MaxBurn schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:42:
Uiteraard ken ik die al zolang ik internet heb ;) (En das alweer best lang)
http://www.ocremix.org/ (Die je ook vast wel kent) is ook wel nice vaak :)
Ken ik ja. En zijn vrij veel Japanse sites die zich op de remix muziek gestort hebben (zijn alleen vaak moeilijk te vinden...)
Ook, maar ik kan me gewoon redelijk herinneren hoe ik games als mb s1,2,3, maar vooral met de snes games als SMW, Castlevania 4 en Zelda LTTP ervaarde en die waren "in hun tijd" echt veel beter dan de 99,9% van de games van nu.

Nieuwere games (maar ook alweer ouder) met dezelfde ervaring waren FF7 en ook wel Zelda OoT. Zo zie je, niet alles is nostalgie, daar zijn FF7 en OoT nog steeds niet oud genoeg voor. (Voor mij althans)
Half met je eens. Het is denk ik tegenwoordig ook moeilijker door het grotere aanbod spellen. Een spel als Xenosaga roept bijvoobeeld dezelfde sfeer op als SD-Snatcher. De langere ontwikkeltijd en de eisen die spelers tegenwoordig stellen (graphics e.d.) gaat vaak ten koste van het spel zelf; de gameplay.
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 08:37:
Heel veel dingen konden niet meer in het spel gestopt worden omdat daar geen tijd meer voor was, en ook omdat het van Nintendo niet te moeilijk mocht worden. |:( "Accesability" is echt zijn stopwoordje tijdens het interview. Dat klinkt leuk, maar volgens mij is het gewoon een deftige manier om te zeggen dat het spel zo makkelijk moet worden dat geen enkele speler ergens vast kan komen te zitten.
Ik denk dat het - WiFi - voor een grote groep inderdaad complex overkomt. Nintendo heeft m.i. groot gelijk dat ze het zo eenvoudig mogelijk opzetten. Dat is jammer voor degenen die een 'geavanceerde' verbinding willen opzetten maar als je grootste doelgroep bijna direct afhaakt omdat het te moeilijk er uit ziet heb je een probleem.

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:15

Willybubba

Nut up or shut up.

Geen zweep? Jawel hoor :P Alleen niet aan het begin...

spoiler:
Je moet hem alleen ff laten bouwen door Yoko :)

Of Unlocken... Julius Mode is met Julius Belmont en zijn Vampire Killer ;)

Maar er zijn betere wapens dan dat... Claimh Solais!

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Ja maar het hoort er gewoon standaard in :D
Ik denk dat het - WiFi - voor een grote groep inderdaad complex overkomt. Nintendo heeft m.i. groot gelijk dat ze het zo eenvoudig mogelijk opzetten. Dat is jammer voor degenen die een 'geavanceerde' verbinding willen opzetten maar als je grootste doelgroep bijna direct afhaakt omdat het te moeilijk er uit ziet heb je een probleem.
Alleen hoeft het een het ander niet uit te sluiten :P

[ Voor 83% gewijzigd door Max|Burn op 10-11-2005 13:35 ]

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Een zweep ZIT er ook standaard in. Alleen niet als eerste wapen en je amg kiezen om er ook NIET mee te spelen. Ik koos ook van niet.

Trouwens, er speelt ook geen Belmont de hoofdrol ;)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Dat bedoelde ik :S De zweep stond veel centraler / was je normale uitrusting.

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Mja vroeger he :P

Tegenwoordig heeft ie gewoon een zwaard. Of eigenlijk meerdere wapens, das een van de RPG-erige invloeden van de nieuwe generatie Metroid-Castlevania's :)

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
De oude waren exact zo hoor :P Zweep(Touw, sterk touw, Metaal), Axe, Cross, Knives, Ontvlambare potion (soort bommetjes). Geen stokken en zwaarden nee :) Die werken niet tegen vampieren ! :D

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Ja een zweep werkt :P

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Klopt, vampieren worden echt bloedgeil van zweepjes. Ze beginnen te borrelen en ontploffen dan bij het aanzicht van een Belmont + Zweep.

Verwijderd

Willybubba schreef op donderdag 10 november 2005 @ 12:58:
Geen zweep? Jawel hoor :P Alleen niet aan het begin...
Okee... ik heb ook alleen nog maar het begin gespeeld. :)
Ik ben nu eerst Gunstar Super Heroes aan het spelen. Daar is ook totaal geen belangstelling voor in dit forum geloof ik. ;) De gameboy is echt een dood platform aan het worden. Als het een DS-spel was geweest zou iedereen het erover hebben.
Dat bedoelde ik :S De zweep stond veel centraler / was je normale uitrusting.
Precies. Bij al die oude spellen stond de zweep altijd ook nadrukkelijk op de verpakking afgebeeld. Het was gewoon het kenmerk van de serie. Alle spellen gebruikten al pistolen of zwaarden, castlevania onderscheidde zich door die zweep. En vooral op de snes waar je er ook mee kon slingeren was het echt heel bepalend voor het gevoel van het spel. Ik had nooit verwacht dat de zweep gewoon 1 van de vele wapens zou worden. Ik vind het verder niet zo'n ramp, maar het verbaasde me nogal. :)
Dat wist een beetje Nintendofiel toch?
Ja? Dit was echt de eerste keer dat ik het hoorde. Dat ze überhaupt een tijdje hebben overwogen om mariokart niet online te maken vind ik nogal schokkend.
En af is af....je moet toch wat met de kerst verkopen.
We hebben het wel over een spel dat waarschijnlijk de komende 10 jaar gespeeld gaat worden. :p Het had makkelijk de populairste online-titel uit nintendo's hele catalogus kunnen worden. Ik had dan nog liever gehad dat ze twilight princess af zouden raffelen voor de kerst en in plaats daarvan mariokart helemaal zouden perfectioneren. ;) Zelda speel je één of twee keer uit en dan ben je er ook wel weer klaar mee.
Nintendo heeft m.i. groot gelijk dat ze het zo eenvoudig mogelijk opzetten. Dat is jammer voor degenen die een 'geavanceerde' verbinding willen opzetten maar als je grootste doelgroep bijna direct afhaakt omdat het te moeilijk er uit ziet heb je een probleem.
Dan hadden ze de "geavanceerde" onderdelen ook gewoon unlockbaar kunnen maken. Een beetje een kunstmatige oplossing misschien, maar het werkt wel. In het begin alleen de simpele dingen, en als je daar een paar wedstrijden hebt gewonnen krijg je meer mogelijkheden. Zo werkt de rest van het spel ook. Als je direct aan het begin al 35+ voertuigen zou hebben raak je ook overweldigd.

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Mario Kart DS is also ridiculously comprehensive, with thirty two maps that span the entire life of the series. It also lets you hop or powerslide, and brings back traditional battle mode with an odd twist. Instead of three balloons, you have five, only three of which are available at a time: you manually inflate your stock, whether by holding select or by, ahem, blowing into the microphone. You may feel ridiculous, but it's faster, and such is the price of victory.
:D

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik hoop wel dat Nintendo doorzet met WiFi. MK:DS is duidelijk het lanceringsvehikel dat er met de haren is bijgesleurd. Met Animal Crossing wordt het hopelijk serieuzer met als eerste grote doel een online Pokemon....

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

@ Quote van Willybubba:
Damn.. niet te enthousiast doen ivm 'spuugdingen' op je scherm ;)

En even tussendoor een vraag:
Ik heb gisteren voor mijn vriendin een Nintendogs pack gekocht (de roze uiteraard :P)
Kan ik mijn Japanse DS gewoon met die adapter opladen ?
Voltage/Ampère zijn namelijk wel gelijk van beide DS’en, maar erachter staat ook:
"Use only AGS-002" en op de mijne: "(japanse tekens) NTR-002".

Doen of niet ?

[ Voor 9% gewijzigd door Ken. op 10-11-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Voltage/Ampère zijn namelijk wel gelijk van beide DS’en, maar erachter staat ook
Als je dat zegt..wat denk je zelf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

MKDS review 1up

http://1up.com/do/reviewPage?cId=3145630&did=1

score?

lees de review :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb het al eerder gevraagd echter geen reply gehad.

Wat zijn de extra features bij MKDS wanneer je 2 cartridges gebruikt in 2 DS-en i.p.v 1 cartridge in 2 DS-en d.m.v. Nifi downloadplay?

Dit i.v.m. de aanschaf van 1 of 2 cartridges welke ik nodig heb op met mijn meisje tegen elkaar te gamen.

Voor sommige spellen heb je namelijk 2 carts nodig en voor sommige maar 1.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
.KeN. schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:37:
Kan ik mijn Japanse DS gewoon met die adapter opladen ?
Voltage/Ampère zijn namelijk wel gelijk van beide DS’en, maar erachter staat ook:
"Use only AGS-002" en op de mijne: "(japanse tekens) NTR-002".

Doen of niet ?
Als de uitgangs voltage en ampèrage gelijk zijn zie ik geen problemen.
Ik laad m'n (Amerikaanse) DS op met een universele (niet-Nintendo) adapter en dat werkt prima.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wees je ervan bewust dat er een trojan is opgedoken die de Nintendo DS kan aantasten. Je kan er meer over lezen op http://gaming.engadget.com/entry/1234000810062518 . De bestanden hiervan zijn gehost op een Nederlandse server, en hebben de vermoedelijke naam taihen.zip en r0mloader.zip Let dus even op als je deze tegenkomt.