Het Nintendo DS Topic Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.153 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Als MKDS een voicechat funtie krijgt zal er ook wel een headset voor komen. Daarvoor zit er al een aansluiting op je DS...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 20:27
Deddiekoel schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:55:
Als MKDS een voicechat funtie krijgt zal er ook wel een headset voor komen. Daarvoor zit er al een aansluiting op je DS...
Sterker nog, die is al te koop :) Ik heb m in ieder geval al in de mediamarkt zien liggen (weet alleen zo niet meer of het product van Nintendo zelf was of niet).

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Deddiekoel schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:55:
Helaas, er komt géén chatfunctie in Mario Kart DS en ook VOIP zal niet tot de mogelijkheden behoren. :(
Mario Kart DS definitief geen chat
Na een interview met Jim Merrick, marketing directeur, gingen er veel geruchten de ronde dat Mario Kart DS een chatfunctionaliteit zou hebben. Zo zou er een afgeslankte versie van pictochat zijn toegevoegd, of misschien zelfs toch voicechat. Niets blijkt minder waar, Nintendo heeft tegenover de site Revolution-Europe bevestigd dat de helemaal geen chat-functie aanwezig zal zijn. Mario Kart fanatici zullen het dus bij ouderwets schreeuwen moeten houden.

Bron: http://games.fok.nl/news.php?newsid=7335

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milenco schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:02:
Helaas, er komt géén chatfunctie in Mario Kart DS en ook VOIP zal niet tot de mogelijkheden behoren. :(
Wat een enorme teleurstelling. Ook echt helemaal niks dus, ze sluiten alles uit:
Update: Revo-Europe can now confirm for definate there will be no in-game chat functions on Mario Kart DS - voice, text or otherwise. This clarification has come straight from Nintendo.
Ik weet niet of ik nu gelijk die USB-dongle ook al met MarioKart ga kopen hoor. Het lijkt me maar weinig toegevoegde waarde geven op deze manier. Misschien wacht ik wel tot Animal Crossing Wild World.

Dit onderwerp lijkt me wel een Nintendo Minute waardig op IGN. (Zal ook wel gebeuren denk ik). Ik ben benieuwd hoe Kaplan dit weer zal weten om te buigen tot iets dat eigenlijk juist positief is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:29:
[...]
Dit onderwerp lijkt me wel een Nintendo Minute waardig op IGN. (Zal ook wel gebeuren denk ik). Ik ben benieuwd hoe Kaplan dit weer zal weten om te buigen tot iets dat eigenlijk juist positief is. ;)
Je kunt niet schelden! :)

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 08:28:
Nieuwe Harvest Moon voor de DS aangekondigd.

[...]

bron

Dat vind ik nou echt een goed idee. Er was volgens mij ook al eerder een harvest moon voor de DS aangekondigd, en het is me niet echt duidelijk of dit hetzelfde spel is, of dat het ernaast uitkomt (of in plaats van?). Maar het concept van een typische RPG-wereld waar je op je gemak in kunt wonen, alleen maar sidequests en geen einddoel... dat lijkt me echt briljant. :D Hopen dat de uitwerking ook goed gedaan is. Bij de enige Harvest Moon die ik gespeeld heb (wonderful life) waren de controls nou niet echt briljant, en ik moet er niet aan denken om met zo'n houterig poppetje te moeten vechten. Maar hopelijk beseffen de makers zich dat ook en wordt daar aan gewerkt.
ja er komen 2 versies een meisjes versie en een jongens versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik vind het wel goed, het leuke van online vind ik dat je tegen mensen speelt (en niet voorgeprogrammeerde AI)
Het schelden of screeuwen voegt er niks aan toe, en zou voor mij eerder een reden zijn om minder te spelen (zoals nu op de xbox waar je vaak word gekickt als je niet je voice aanzet :().

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Daar heb je een punt inderdaad. En als je graag tegen mekaar wil lullen onder het spelen kan je altijd ook gewoon Skype aanzetten :P.

Tegen vrienden/bekenden zal je geen last hebben van onbeschofte tegenstanders, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat voor bepaalde idioten tijdens een potje racen tegen een volslagen onbekende de drempel om wat infantiele scheldpartijen af te vuren richting de tegenstanders een stukje lager wordt.

[ Voor 56% gewijzigd door Tarin op 03-11-2005 11:14 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarin schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:22:

Tegen vrienden/bekenden zal je geen last hebben van onbeschofte tegenstanders, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat voor bepaalde idioten een potje racen tegen een volslagen onbekende de drempel om wat infantiele scheldpartijen af te vuren richting de tegenstanders een stukje lager wordt.
Maar dat was nou juist de schoonheid van het systeem... (volgens die eerdere geruchten) je kon alleen chatten tegen bekenden. Dat zou volgens mij de gezelligheid heel erg ten goede komen. Maar zoals ik al eerder zei, ook alleen text chatten tussen de races door had ik al leuk gevonden.

Laat ik dan in ieder geval nog maar hopen dat het spel je op de één of andere manier laat weten wat er allemaal tijdens de race gebeurd. Dat ik opeens "maxburn was hit by your red shell!" voorbij zie komen. ;)
Ik vind het wel goed, het leuke van online vind ik dat je tegen mensen speelt (en niet voorgeprogrammeerde AI)
Tsja, dat is natuurlijk ook wel leuk. In ieder geval ben je dan af van de computer-spelers die veel sneller op topsnelheid kunnen komen, en ook ineens superkrachten ontwikkelen als ze achterop dreigen te raken. ;)

Ik heb ook nog nooit met de xbox of de ps2 online gespeeld. Misschien komt het daar door, als het nieuwtje er eenmaal af is dan is voicechat tijdens het gamen misschien wel niet zo leuk als het nu lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou je ook kunnen kiezen dat je op een belaade land mensen gaat zoeken, stel je wilt alleen racen tegen nederlanders dat je dan alleen op het land nederland klikt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog nooit met de xbox of de ps2 online gespeeld. Misschien komt het daar door, als het nieuwtje er eenmaal af is dan is voicechat tijdens het gamen misschien wel niet zo leuk als het nu lijkt?
Voicechat is altijd irritant. Alleen met vrienden is het nog een beetje te doen maar als ik bv CS zit te spelen wil ik echt geen andere horen praten dat is zo'n beetje het vervelendste wat er is vooral omdat het eigelijk nooit nuttig is en alleen maar irritant geblair.

Dat er geen chat inzit vind ik niet zo erg. Het gaat toch om het racen en tussen het racen door praten vind ik ook niks. Als ik wil praten ga ik wel naar iemand toe ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Laat ik dan in ieder geval nog maar hopen dat het spel je op de één of andere manier laat weten wat er allemaal tijdens de race gebeurd. Dat ik opeens "maxburn was hit by your red shell!" voorbij zie komen.
quote:
In your dreams :P
"Mithrandir dodged your blue shell by an incredibly stylisch manouver!"

Trouwens heb je wel weer een punt m.b.t. die buddylist. Alhoewel ik me afvraag of dat echt de enige manier van verbinden wordt. Het zal namelijk nooit voorkomen dat ik genoeg bekenden met een ds en online heb op het moment dat ik wil multiplayeren :) Spelen tegen onbekenden is wel gewenst. Ik ken welgeteld 1 persoon met een DS die ook nog eens niet zo'n mariokarter is :)
Voicechat is altijd irritant. Alleen met vrienden is het nog een beetje te doen maar als ik bv CS zit te spelen wil ik echt geen andere horen praten dat is zo'n beetje het vervelendste wat er is vooral omdat het eigelijk nooit nuttig is en alleen maar irritant geblair.
Als je in een top clan zit met een solide communicatie dan is het echt zalig. Als iedereen via van tevoren afgesproken opmerkingen de bewegingen van de tegenstanders e.d. noemt bijvoorbeeld heb je echt zo'n supercontrole.
Cartridge O-)

[ Voor 54% gewijzigd door Max|Burn op 03-11-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Dpost

[ Voor 98% gewijzigd door Max|Burn op 03-11-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Als je al niet met je buddies kan praten, hoe kun je dan aangeven dat je tegen elkaar wilt spelen? :X

[ Voor 3% gewijzigd door MetroidPrime op 03-11-2005 12:02 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:01:
Als je al niet met je buddies kan praten, hoe kun je dan aangeven dat je tegen elkaar wilt spelen? :X
Een soort message geven ofzo? gewoon een knop waar je op drukt zodat de ander een melding krijgt dat jij hem wil uitdagen.
Als je in een top clan zit met een solide communicatie dan is het echt zalig. Als iedereen via van tevoren afgesproken opmerkingen de bewegingen van de tegenstanders e.d. noemt bijvoorbeeld heb je echt zo'n supercontrole.
Ja dan wel. Maar ik speel voor de lol in publics en dan heb je dat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Weet niet of het hier al eerder gepost is..

Releases voor Q1 2006 voor Europa
Resident Evil Deadly Silence (Capcom) - begin 2006
Megaman Battle Network 5: Double Team (Capcom/Nintendo) - begin 2006
Bust A Move DS (Digital Bros.) - januari 2006
World Poker Tour (2K Sports) - januari 2006
Dragonball Z Supersonic Warriors 2 (ATARI) - 20 januari 2006
Mario & Luigi: Partners in Time (Nintendo) - 27 januari 2006
Beetle King (D3DB) - februari 2006
Brick’em all (D3DB) - februari 2006
Frogger: Helmet Chaos (Konami) - februari 2006
Rainbow Island Revolution (Marvelous/Rising Star/ATARI) - februari 2006
Viewtiful Joe: Double Trouble (Capcom/Nintendo) - februari 2006
Spongebob Squarepants and Friends: Unite (THQ) - 17 februari 2006
Tak 3: The Great Juju Challenge (THQ) - 17 februari 2006
Brain Training (voorlopige titel) (Nintendo) - maart 2006
Dragon Booster (werknaam) (Konami) - maart 2006
Trauma Centre: Under the Knife (Nintendo) - maart 2006
WWE (THQ) - maart 2006
Harvest Moon (Marvelous/Rising Star Games) - maart 2006
FIFA Street 2 (EA) - 3 maart 2006
Phoenix Wright: Ace Attorney (Capcom/Nintendo) - 10 maart 2006
Mini R/C Racing (Game Factory/K.E. Media) - 15 maart 2006
Finding Nemo (THQ) - 17 maart 2006
Tamagotchi (ATARI) - 17 maart 2006
Worms (THQ) - 17 maart 2006
Animal Crossing: Wild World (voorlopige titel) (Nintendo) - 31 maart 2006
Bron: http://games.fok.nl/news.php?newsid=7344

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik snap ook wel dat voicechat er niet in zit. NDS is vooral portable bedoelt. En ingame chatten lijkt me ook vrij zinloos... Ik hoop dat tussen races er wel kan worden gechat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:13:
Ik snap ook wel dat voicechat er niet in zit. NDS is vooral portable bedoelt. En ingame chatten lijkt me ook vrij zinloos... Ik hoop dat tussen races er wel kan worden gechat
Zal ik die hoop maar meteen even wegnemen, nee dat kan niet :)

En blij toe, het is mario kart geen mario chat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:09:
In your dreams :P
"Mithrandir dodged your blue shell by an incredibly stylisch manouver!"
Pfff, dat zullen we nog weleens zien. ;)
Trouwens heb je wel weer een punt m.b.t. die buddylist. Alhoewel ik me afvraag of dat echt de enige manier van verbinden wordt. Het zal namelijk nooit voorkomen dat ik genoeg bekenden met een ds en online heb op het moment dat ik wil multiplayeren :) Spelen tegen onbekenden is wel gewenst. Ik ken welgeteld 1 persoon met een DS die ook nog eens niet zo'n mariokarter is :)
Tsja, als je toch niet met elkaar kan chatten neem ik aan dat je ook probleemloos tegen vreemden zal kunnen racen. Er is geen enkele reden waarom Nintendo daar bezwaar tegen zou kunnen hebben lijkt me. Eerder was zelfs al te lezen dat MarioKart automatisch tegenstanders voor je uit zou zoeken die ongeveer net zo sterk als jou zijn. Dat duidt er toch duidelijk op dat je tegenover een zooi random strangers geplaatst wordt.

Maar ik hoop (en ik ga er ook wel vanuit) dat je ook gewoon een buddylist kan aanleggen waar je dan ook tegen kan racen.

Maar toch heeft die Jim Merrick *iets* gezegd over dat je alleen tegen bekenden zou kunnen chatten met de DS. Blijkbaar ging dat dus niet over Mariokart... maar hij kan het hele verhaal toch niet uit z'n duim gezogen hebben? Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar hij het dan over had. Animal Crossing? Of kom je in een soort lobby als je online gaat waar je dan eventueel wat kunt (text)chatten?

EDIT:
Wi-fi faq op www.nintendo.nl geeft duidelijke antwoorden:
Met wie kan ik spelen?

In Mario Kart DS kun je online racen tegen maximaal drie andere spelers. Daarbij heb je de keuze uit vier steltypen: Friends (vrienden), Rivals (rivalen), Continental (continentaal) en Worldwide (wereldwijd).

In het speltype Friends neem je het op tegen gamers die je kent, in Rivals kom je uit tegen mensen die ongeveer even sterk zijn als jij, in Continental kun je kiezen uit spelers uit jouw regio (in dit geval Europa) en in Worldwide kun je racen tegen alle eigenaars van Mario Kart DS ter wereld.

Hoe werken de speltypen Friends en Rivals?

Dankzij de unieke nieuwe vriendenlijst (Friend Roster) van Nintendo kun je samen met je vrienden online gamen. Je hoeft alleen maar een vriendencode (Friend Code) te creëren door een nummer met ze uit te wisselen. Dan worden ze toegevoegd aan je vriendenlijst en kun je altijd en overal online met ze gamen. Je kunt ook spelen tegen iemand die ongeveer even sterk is als jij. Dat wordt mogelijk gemaakt door de servers van Nintendo, die er op basis van een systeem dat vaardigheden aan elkaar koppelt voor zorgen dat de dienst kan worden gebruikt door gebruikers van alle leeftijden en vaardigheidsniveaus.
Ze hebben ook die USB connector stiekem 5 euro duurder gemaakt. :( (Verwachte prijs van ongeveer 45 euro).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nu al haast niet meer wachten tot dat MKDS uit is :P alleen nu maar hopen dat ik mijn MAC-adres kan vinden in mijn ds, anders krijg ik geen verbinding met de router @ home :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IGN is hands-on gegaan met MarioKart!!!
In our short time with the game, it's very clear: Mario Kart DS is awesome. Awesome.
:D
Maar...
The performance definitely depends on the connection between the players in the network, and in our case, playing against someone from Germany did bring up some lag that caused his kart to wobble when he appeared on-screen.
Anyway... Lees! Lees! Lees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animal Crossing: Wild World (voorlopige titel) (Nintendo) - 31 maart 2006
he jammer dat hij zo laat komt :'( |:(
In Mario Kart DS kun je online racen tegen maximaal drie andere spelers
met maar 3 anderen das ook niks aan :r
There are also single player missions and boss battles to open up unlockables; boss battles reference past Super Mario situations such as the Big Bully fight from Super Mario 64.
dit is wel weer leuk boss battles enzo.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Final Fantasy IV verplaatst naar GBA

Animal Crossing op 31 maart 2006 in Europa

Mario Kart video's

[ Voor 82% gewijzigd door Icelus op 04-11-2005 10:10 ]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm dat is voor de GBA dit is de DS topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
met maar 3 anderen das ook niks aan
Mwoah, ik had er ook graag 8 of 10 gezien maar online is dat lang niet altijd zo praktisch. Als je een goede game wil hebben moet je dan al 8 nederlanders vinden, dat duurt vaak nog wel even. Laggende Amerikanen lijkt me irritant :P
playing against someone from Germany did bring up some lag that caused his kart to wobble when he appeared on-screen.
Ik lees dat als: ZEER goede netcode. Als ik het zo begrijp was het verder wel prima speelbaar terwijl dat cross-continental echt bijna nooit zo is. (Nu is het met een racegame ook makkelijker dan met een shooter maar ala..)
Single player will have several features, including the ability to play against computer controlled bots within Battle Mode.
Alhoewel tegen echte mensen spelen absoluut het leukst is: Eindelijk!!!

[ Voor 62% gewijzigd door Max|Burn op 04-11-2005 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:57

S2S

Met maar 3 .....goh met hoeveel was dat dan in de andere mariokarts ;) toch ook 3?...4 players max!

BTW wie zegt dat je geen bots aan kan doen?

Ik zei toch raar dat het maar 4 is in alle games ;).....LAG

Daarom kan je ook geen voorwerpen achter je houden in online mode...eheheehhe

[ Voor 47% gewijzigd door S2S op 04-11-2005 15:56 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Q: What about home configurations and WPA (Secured Networks)?

A: Nintendo WiFi Connection has all of the information in terms of which existing routers are compatible and which ones have the best compatibility. It's all there. In terms of the different authentications, all the info is there and it will be very easy for the consumer. That was our goal from the start; we wanted a consumer whether they have a LAN line and the USB connector, or whether you have an existing router… it is all there on Nintendo WiFi Connection.

Q: At E3 you had a demo of voice chat and online chat support. Is that something that is going to be pursued?

A: There is a lot of testing going on, and we thought it was something intriguing enough to show at E3 as a tech demo, and is maybe something that is incorporated into a game in the future. We'll look into it. It is certainly something that intrigues us.
Leuk ontwijkend antwoord over WPA, "we ondersteunen alle grote standaarden"

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Laatst online: 28-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:47:
Ze hebben ook die USB connector stiekem 5 euro duurder gemaakt. :( (Verwachte prijs van ongeveer 45 euro).
Tja, daartegenover staan geen maandelijkse kosten en je kunt ook nog eens met de Revolution online (als je die haalt ;))

Ik ga hem iig halen. Na de video conference kan ik helemaal niet meer wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Of je koopt een goedkope stick in de winkel ;)...maar ik wordt er een beetje moe van om dit elke keer te zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door S2S op 04-11-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Alleen zorgt de software i.c.m. de hardware volgens mij voor een Nintendo netwerkverbinding(aparte implementatie), die niet hetzelfde is als die van een gewone aansluiting. (Zeg maar de modus die je ook tussn 2 DS-en hebt, is ook geen normaal Wi-Fi / TCP/IP.
In addition to 802.11, the DS will use "Nintendo's proprietary communications protocol", which in addition to yielding "low battery consumption" has presumably been optimised for LAN gaming. It also supports the (presumably secure) transfer of game code from one device to another, so that not every handheld user needs to have bought the game on a card. This is a very interesting tactic, which - if developers support it - not only removes a key barrier to players making the most of WLAN gaming, but serves a demo service for the full game.
Waarschijnlijk werkt het met de Nintendo dongle dus net even beter. Een wi-fi protocol speciaal gericht op online gaming i.p.v. een algemeen protocol voor internet.

Maar goed..ik wordt moe van het herhalen dat de Wi-Fi implementatie sowieso ruk is omdat het een lek gat is ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Max|Burn op 04-11-2005 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Nee dus ;) het speciale protocol is alleen voor lokaal gebruik, ni-fi. wi-fi is voor online het is een standaard....anders zouden we van alles kunnen bedenken om te gebruiken.

Kijk en dat jij er problemen me hebt is jouw zaak, ik ga lekker Mariokart Online doen straks.

[ Voor 24% gewijzigd door S2S op 04-11-2005 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Als het afwijkende protocol echt alleen voor local play is dan snap ik inderdaad ook niet waarom iemand een Nintendo dongle zou kopen. (op de waarschijnlijk betere begeleidende software na)
Kijk en dat jij er problemen me hebt is jouw zaak, ik ga lekker Mariokart Online doen straks.
Ik ben lang niet de enige aangezien ik zat fora heb gezien waar het afgezeken wordt ivm het gebrek aan normale beveiliging. Ik weet nog steeds niet wat ik ermee ga doen, ik ga wel op netwerken van anderen, zoals de jouwe, spelen. Is toch vrij toegankelijk ;)

Daarnaast uiteraard de beloofde nette brief aan Meneer Nintendo.
Of je koopt een goedkope stick in de winkel ;)...maar ik wordt er een beetje moe van om dit elke keer te zeggen.
Sommige mensen willen dat nu eenmaal niet, al helemaal omdat er bij normale usb dongles geen uitleg zit m.b.t. instellingen. Alle NIC's kunnen als AP draaien maar instellen is een tweede. Bij de Nintendo Dongle zal dit automatisch gaan dankzij de software. Ga nu niet vertellen dat dit ook bij andere dongles zo is. Dat is niet zo. De bijgeleverde software heeft meestal een wizard/tool om de boel als client te draaien maar niet als AP. Ze werken wel als AP maar dit moet je dan zelf instellen.

[ Voor 97% gewijzigd door Max|Burn op 04-11-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Die dongle is 10~15 euro dan een goedkope variant. Om zo de hassle te voorkomen vind ik het nog een acceptabele prijs.
Wat betreft de beveiliging, nog niets is zeker. Wat ik me wel afvraag MaxBurn is of jij een WPA beveiligd netwerk hebt en daarop die Nintendo connection test hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Ik heb die test gedaan en dat werkte prima. Alleen! Dan heb je het over een nintendo tooltje die al via een reeds WPA geauthenticeerde pc aan het testen slaat :) Dat is iets anders als je DS zelf op de router in moet loggen met WPA.

[ Voor 19% gewijzigd door Max|Burn op 05-11-2005 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

huh hoe heb je dat getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Laatst online: 22-08-2014
Moet toch even komen melden dat Phoenix Wright: Ace Attorney een briljant spel is zeg.
Ik heb nog nooit een point & click adventure gezien waar je een advocaat speelt en raadsels moet oplossen en getuigen ondervragen etc.
Maar ook de uitvoering is echt super. De teksten en artwork zijn echt hilarisch. Als je op een gegeven moment iemand aan het ondervragen bent die echt ontzettend zeker van zijn alibi is zie je hem echt met een glimmende prodent smile staan. Dan als je zijn verhaal aan het onderuit halen bent wordt hij langzaam maar zeker steeds nerveuzer. Op een gegeven moment begint zijn wenkbrouw te twitchen. Nadat je geen spaan heel hebt gelaten van zijn verhaal staat hij gewoon letterlijk te schuimbekken :D
Dit alles in heerlijk overdreven comic-style _/-\o_

En heb ik al gezegt dat de teksten ook hilarisch zijn?
Spel verveelt echt geen seconde :D

Heb hem zelf bij Play-Asia weg maar ik zag dat hij hier ook maar 35 euro kost. Spel was ook echt wel de volle prijs waard geweest :)

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:57
sorry als het al vaker is gevraagd, ik heb deze post doorzocht en kon het niet echt vinden maar:
Zijn NTSC (US, Canada games) gewoon speelbaar op een Europese DS? Is de DS dus regio vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Zoals alle andere Nintendo handhelds: JA.

NTSC is een beeldformaat, een DS heeft daar niks mee te maken.

[ Voor 45% gewijzigd door Collaborator op 05-11-2005 13:35 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalNerd
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 14:48

MetalNerd

Wake up and smell the ashes...

PhrancK schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:24:
sorry als het al vaker is gevraagd, ik heb deze post doorzocht en kon het niet echt vinden maar:
Zijn NTSC (US, Canada games) gewoon speelbaar op een Europese DS? Is de DS dus regio vrij?
Jaaaaahaaaaaaaaaaaa! Games zijn niet NTSC of PAL of wat dan ook - het wordt ook niet op TV afgespeeld, maar gewoon op eigen consoleschermpjes. Alles is hetzelfde. Importeer wat je wilt!

nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
Bedankt! en nu ik bezig ben meteen nog maar een vraag..
ik lees veel over WIFI en NIFI voor het online spelen van de spellen
Nu heb ik hier thuis een draadloos inet verbinding en volgens de post die ik hier zag ondersteund nintendo dus dit gewoon en zou je via dit online kunnen.
Alleen, ik weet zo niet meer welke post het was, moet je de ID ofzoiets van je draadloos verbinding instellen en een optionele security key.
Is dit nu al mogelijk, voor bijvoorbeeld Pictochat? En zo ja, hoe werkt dat..
sorry, me = super newb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

PhrancK schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:37:
Bedankt! en nu ik bezig ben meteen nog maar een vraag..
ik lees veel over WIFI en NIFI voor het online spelen van de spellen
Nu heb ik hier thuis een draadloos inet verbinding en volgens de post die ik hier zag ondersteund nintendo dus dit gewoon en zou je via dit online kunnen.
Alleen, ik weet zo niet meer welke post het was, moet je de ID ofzoiets van je draadloos verbinding instellen en een optionele security key.
Is dit nu al mogelijk, voor bijvoorbeeld Pictochat? En zo ja, hoe werkt dat..
sorry, me = super newb :/
Zoek het zelf maar eens op op de officiele nintendo site, daar staat alles.
We zijn hier geen helpdesk.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
ja ik zit daar al een tijdje te zoeken maar vindt alleen de "reclame" teksten dat het draadloze communicatie ondersteund etc maar hulp zie ik nog niet echt, ik kan er ook niet inloggen.
Maarja ik zoek daar iig nog ff verder, iig bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb maar eens weer een nieuwe game gekocht voor m'n DS (Lees: Broertjes DS :P). Advance Wars: Dual Strike :Y)

Erg leuk spel, touchscreen is goed uitgewerkt en praktisch, speelt veel lekkerder dan de GBA versie imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
maar hulp zie ik nog niet echt
Is niet echt gek als er nu nog geen online diensten draaien he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die goed zijn in php? Ik wil namelijk een Nintendo wifi friendslist website maken en heb een php persoon nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:20:
Zijn er hier mensen die goed zijn in php? Ik wil namelijk een Nintendo wifi friendslist website maken en heb een php persoon nodig.
Ik ben wel redelijk handig met PHP ja. M'n ICQ staat in m'n profiel ;). Overigens ben ik _niet_ handig in het maken van layouts :P. Wel met HTML en CSS.

[ Voor 5% gewijzigd door Tarin op 05-11-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 14:16:
Heb maar eens weer een nieuwe game gekocht voor m'n DS (Lees: Broertjes DS :P). Advance Wars: Dual Strike :Y)

Erg leuk spel, touchscreen is goed uitgewerkt en praktisch, speelt veel lekkerder dan de GBA versie imo :)
Ik vond de touchscreen besturing ook leuk, maar na een uurtje of 2 ben ik overgegaan op de buttons en heb ik de animaties uitgezet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ecco schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:01:
Moet toch even komen melden dat Phoenix Wright: Ace Attorney een briljant spel is zeg.
Ik heb nog nooit een point & click adventure gezien waar je een advocaat speelt en raadsels moet oplossen en getuigen ondervragen etc.
Maar ook de uitvoering is echt super. De teksten en artwork zijn echt hilarisch. Als je op een gegeven moment iemand aan het ondervragen bent die echt ontzettend zeker van zijn alibi is zie je hem echt met een glimmende prodent smile staan. Dan als je zijn verhaal aan het onderuit halen bent wordt hij langzaam maar zeker steeds nerveuzer. Op een gegeven moment begint zijn wenkbrouw te twitchen. Nadat je geen spaan heel hebt gelaten van zijn verhaal staat hij gewoon letterlijk te schuimbekken :D

Heb hem zelf bij Play-Asia weg maar ik zag dat hij hier ook maar 35 euro kost. Spel was ook echt wel de volle prijs waard geweest :)
Thanks voor de tip !
Ik zat er al naar te kijken. Zag er leuk uit.
Ga ’m binnenkort even halen hehe. :Y)

Of eh.. bestellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xrenity schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:50:
[...]
Ik vond de touchscreen besturing ook leuk, maar na een uurtje of 2 ben ik overgegaan op de buttons en heb ik de animaties uitgezet :+
Ik ook.. soms duurt het gewoon te lang :P

spoiler:
Zit jij al op dat level met die lucht-basis van Black-Hole? De vijand heeft daarboven al m'n vliegtuigjes gekilled en dus heb ik dat deel van de strijd verloren :/ Heb nu 5 van die neo-tanks in het veld staan maar ze komen gewoon niet door dat kleine rottige dalletje.. Na een bombardering hebben ze nog 1hp, best kut om door infanterie dan kapotgeschoten te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xrenity schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:57:
Tja, daartegenover staan geen maandelijkse kosten en je kunt ook nog eens met de Revolution online (als je die haalt ;))
Daar heb je gelijk in. :) Waarschijnlijk ga ik er ook wel eentje halen.

Ik ga in ieder geval niet zelf met de instellingen lopen prutsen om een paar tientjes te besparen. Ik heb daar geen verstand van, het interesseert me niet, en ik vind dat ik er ook geen verstand van zou moeten hoeven hebben. :p Hulde aan Nintendo dat ze zo'n simpele gebruiksvriendelijke oplossing aanbieden! Jammer dat het dan ietsje meer moet kosten, maar dat heb ik er uiteindelijk toch voor over. Hopelijk werkt het ook echt net zo probleemloos als ze beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

MaxBurn schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 10:35:
Ik heb die test gedaan en dat werkte prima. Alleen! Dan heb je het over een nintendo tooltje die al via een reeds WPA geauthenticeerde pc aan het testen slaat :) Dat is iets anders als je DS zelf op de router in moet loggen met WPA.
Dat is ook waar maar wellicht dat ze daaruit hebben kunnen opmaken wat de gemiddelde beveiliging was oid. Moet wel toegeven dat ik na de submit meteen al twijfelde aan het nut...

Als je dus je WPA netwerk wilt behouden zul je aan de Nintendo dongle moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Die dongle is WEP ;) Waarschijnlijk zal ik dus elke keer me router in moeten om hem op WEP/WPA te zetten... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Je moet nog steeds een driver installen voor deze Dongle...heheehhe zijn zat noobs die ook dat niet kunnen -1 Nintendo

http://1up.com/do/newsStory?cId=3145484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
S2S schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:43:
Je moet nog steeds een driver installen voor deze Dongle...heheehhe zijn zat noobs die ook dat niet kunnen -1 Nintendo

http://1up.com/do/newsStory?cId=3145484
Deze driver installeert zichzelf toch wanneer je de dongle inplugt? In een paar kliks zou je online moeten zijn, meldde Nintendo.

/edit
niet dus :P
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 19:19:
spoiler:
Zit jij al op dat level met die lucht-basis van Black-Hole? De vijand heeft daarboven al m'n vliegtuigjes gekilled en dus heb ik dat deel van de strijd verloren :/ Heb nu 5 van die neo-tanks in het veld staan maar ze komen gewoon niet door dat kleine rottige dalletje.. Na een bombardering hebben ze nog 1hp, best kut om door infanterie dan kapotgeschoten te worden :P
spoiler:
Hmm, weet niet precies welke je bedoelt.
Je moet iig wat air units naar het andere slagveld sturen :)

[ Voor 46% gewijzigd door Xrenity op 06-11-2005 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Ecco schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:01:

Hmm... klinkt interessant. :) Is het echt een point-and-click adventure a la Monkey Island, Grim Fandango, en dat soort spellen? Dus dat je met behulp van voorwerpjes in de omgeving en zo puzzels kunt oplossen en zo. Of is het alleen maar de goede dingen op het goede moment zeggen?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

MaxBurn schreef op zondag 06 november 2005 @ 10:14:
Die dongle is WEP ;) Waarschijnlijk zal ik dus elke keer me router in moeten om hem op WEP/WPA te zetten... :S
Waarom?
Ik weet natuurlijk niet hoe jouw netwerk in elkaar zit, maar als je die dongle in een van de vaste pc's in je netwerk duwt, je internetverbinding deelt (zal de software wel voor je doen) en er voor zorgt dat ze mekaar qua kanalen niet dwars zitten, krijg je gewoon een extra (WEP) draadloos netwerk binnen of naast je eigen, bestaande (WPA) netwerk. Zolang je de software uit laat en/of de dongle afkoppelt als je niet via internet DS't, behoud je je gesloten netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Ik gebruik die stick dus niet. ik moet geen WEP ;) Zonde van me geld ook. Ik stik echt van de netwerkapparatuur. Meerdere modems, meerdere routers, tig netwerkkaarten, tig draadloze netwerkkaarten. Daar hoeft niet nog een dongle bij :D

Ik gooi me router wel in beveiliging omlaag tijdelijk steeds. Niet dat ik er blij mee ben... Met de USB dongle zou je effectief hetzelfde doen.

[ Voor 40% gewijzigd door Max|Burn op 06-11-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Behalve dat je je netwerk op WPA kan houden en lokaal via WEP speelt via ADHOC, zo kan er niemand meer bij. Zo hou je voor 1 device een WEP verbinding open, en trek je die stick er weer uit als je klaar bent met spelen en blijft de rest WPA secure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

apNia schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:08:
Behalve dat je je netwerk op WPA kan houden en lokaal via WEP speelt via ADHOC, zo kan er niemand meer bij. Zo hou je voor 1 device een WEP verbinding open, en trek je die stick er weer uit als je klaar bent met spelen en blijft de rest WPA secure.
idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xrenity schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:08:
[...]

Deze driver installeert zichzelf toch wanneer je de dongle inplugt? In een paar kliks zou je online moeten zijn, meldde Nintendo.

/edit
niet dus :P

[...]

spoiler:
Hmm, weet niet precies welke je bedoelt.
Je moet iig wat air units naar het andere slagveld sturen :)
spoiler:
Heb maar elke air unit naar boven gestuurd :P Zit inmiddels bij Missie 13, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

apNia schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:08:
Yep, dat bedoel ik dus. Heb ik volgens mij al een keer eerder gezegd ook overigens, er wordt hier een beetje doorgezaagd over het feit dat er geen WPA-encryptie is, en eerlijk gezegd word ik daar een klein beetje moe van.
Het is alleen maar WEP, als je handig genoeg ben met netwerken kan je er best iets veiligs van maken, zelfs zonder dat je ervoor je bestaande 'veilige' netwerk voor overhoop hoeft te halen. De mensen die dat niet kunnen zullen hoogstwaarschijnlijk niet eens weten wat WPA en WEP inhoudt, en zullen zich er vast ook minder zorgen om maken.

offtopic:
Ons schoolnetwerk is veel erger: alles wordt onversleuteld overgestuurd, je moet je alleen eenmalig aanmelden op een website, dan krijg je een popupje wat elke 2-3 minuten ververst. In het linkje wat daarin staat staat in plain text je inlognaam en wachtwoord, dus als je bij ons in de kantine gaat zitten sniffen heb je in 5 minuten 20 gebruikersnamen met bijbehorend wachtwoord.

[ Voor 19% gewijzigd door Tarin op 06-11-2005 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
offtopic:
Derde keer: Kost me een USB dongle. Sommige mensen snappen het woord principieel niet denk ik.

[ Voor 72% gewijzigd door Max|Burn op 06-11-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
MaxBurn schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:17:
offtopic:
Derde keer: Kost me een USB dongle. Sommige mensen snappen het woord principieel niet denk ik.
Dan koop je hem niet :)
Kan je helaas ook niet online met DS en (evt) Revolution.
Zie het als een 'entree fee' ipv maandelijkse kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
offtopic:
Me router kent erg flexibele manieren van aanspreken. Ik denk dat ik een tooltje schrijf die ik via een .bat kan openen. WPA -> WPA/WEP en WPA/WEP -> WPA :)

De dongle zou niets doen namelijk..dan zit ik via WEP, kan je net zo goed rechtstreeks doen want een extra AP met WEP gebruikt toch dezelfde internetverbinding en opent dus toch indirect de hele boel. Wat weerhoud een ander namelijk om via de dongle te verbinden :)

Ik vind het trouwens wel apart dat in een topic als dit blijkbaar bijna geeneen "tweaker" valt over dit soort gebreken terwijl in overige delen van GoT men moord en brand schreeuwt bij gebrek aan WPA/AES met andere produkten :)

[ Voor 45% gewijzigd door Max|Burn op 06-11-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Laatst online: 22-08-2014
Captain N schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:58:
[...]

Hmm... klinkt interessant. :) Is het echt een point-and-click adventure a la Monkey Island, Grim Fandango, en dat soort spellen? Dus dat je met behulp van voorwerpjes in de omgeving en zo puzzels kunt oplossen en zo. Of is het alleen maar de goede dingen op het goede moment zeggen?
Het is niet echt zoals Monkey Island. Ten eerste zie je alles first person. Je hebt eigenlijk twee spelmodi die je afwisselend tegenkomt.
De eerste is in de rechtzaal. Er wordt dan een getuigenverklaring gegeven door iemand waar jij tegenstrijdigheden in moet vinden. Je kunt de getuigenverklaring zin per zin langsgaan, en als er in een zin iets niet klopt met wat je eerder gehoord hebt kun je ze onder druk zetten om daar dieper op in te gaan. Als de zin niet klopt met een stuk bewijsmateriaal kun je dat stuk bewijsmateriaal laten zien (Objection!! :P). Ook zul je inderdaad tussendoor gewoon willekeurige vragen goed moeten beantwoorden. Het zit echt ontzettend leuk in elkaar en je moet echt alles dat je leest goed overwegen met wat je al weet zodat je niets over het hoofd ziet.
In de tweede 'modus' ga je op onderzoek uit om mensen te ondervragen en bewijsmateriaal te vinden. Hier kun je steeds uit 4 dingen kiezen. Je kunt met iemand gaan praten (als er iemand is natuurlijk), of je kunt die persoon iets laten zien uit je court documents (je inventory in dit spel). Verder kun je de huidige plek onderzoeken waarbij je dus echt rond moet klikken. En als laatste kun je naar een andere plek gaan.
Dit is al wat meer monkey island achtiger maar toch totaal anders. De nadruk ligt totaal op informatie en bewijsmateriaal verzamelen voor de rechtzaak.
De rechtzaken zijn echt heerlijk bizar en alles zit vrij slim in elkaar, voornamelijk ook omdat je zelf tijdens de rechtzaak vaak ook nog geen idee hebt wat er nou eigenlijk gebeurt is.
Het is echt een spel dat door alle elementen bij elkaar moeilijk weg te leggen is _/-\o_

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Laatst online: 07-09 02:49
Om nog wat meer in de Mario Kart DS stemming te komen, de website is gelanceerd!
http://www.mariokart.com/mkds/launch/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Ze laten ook filmpjes zien van een aantal banen ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Max|Burn op 06-11-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo
  • Laatst online: 10-09 19:00

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Tarin schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:13:
[...]

Yep, dat bedoel ik dus. Heb ik volgens mij al een keer eerder gezegd ook overigens, er wordt hier een beetje doorgezaagd over het feit dat er geen WPA-encryptie is, en eerlijk gezegd word ik daar een klein beetje moe van.
Het is alleen maar WEP, als je handig genoeg ben met netwerken kan je er best iets veiligs van maken, zelfs zonder dat je ervoor je bestaande 'veilige' netwerk voor overhoop hoeft te halen. De mensen die dat niet kunnen zullen hoogstwaarschijnlijk niet eens weten wat WPA en WEP inhoudt, en zullen zich er vast ook minder zorgen om maken.
Mijn super goedkope routertje kan gewoon bepaalde MAC-adressen toelaten op het WiFi netwerk. Dat zouden andere routers dus ook gewoon moeten kunnen neem ik aan. Dat vind ik beveiliging genoeg, de buurman raad mijn MAC-adres toch niet en als ie em raad heeft ie een halve verbinding omdat mijn PC dus ook dat adres heeft ;) Als je dan gewoon je DS MAC-adres toevoegd ben je toch ook klaar met een beveiligd systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milenco schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:03:
Om nog wat meer in de Mario Kart DS stemming te komen, de website is gelanceerd!
http://www.mariokart.com/mkds/launch/index.html
Woohoo! Erg leuk om te zien. :) Ik krijg echt zin om het zelf te spelen als ik die filmpjes bekijk.
Vraag me wel af wat dat Bullet Bill item toe moet voegen. "Verander tijdelijk in een bullet bill en mep anderen van de baan af."... klinkt precies hetzelfde als bij een ster. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Misschien dat je zelf nog wel geraakt kunt worden als Bullet Bill?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

RTBravo schreef op zondag 06 november 2005 @ 23:34:
[...]

Mijn super goedkope routertje kan gewoon bepaalde MAC-adressen toelaten op het WiFi netwerk. Dat zouden andere routers dus ook gewoon moeten kunnen neem ik aan. Dat vind ik beveiliging genoeg, de buurman raad mijn MAC-adres toch niet en als ie em raad heeft ie een halve verbinding omdat mijn PC dus ook dat adres heeft ;) Als je dan gewoon je DS MAC-adres toevoegd ben je toch ook klaar met een beveiligd systeem?
offtopic:
Dat is wel erg naïef. Je buurman kan eenvoudig je MAC-adres lezen in de ongecodeerde packets die je computer verstuurd. Zelfs zonder je MAC-adres te gebruiken kan je buurman al je mail gaan zitten lezen, hij kan in sommige gevallen zelfs je wachtwoorden onbeveiligd langs zien komen! Als je denkt dat dat voldoende beveiliging is, dan vergis je je. Iemand die jouw verbinding wil misbruiken om bijvoorbeeld virussen of spam te verspreiden heeft ongeveer dertig seconden nodig om jouw "beveiliging" te omzeilen.

Om maar weer on-topic verder te gaan: ik denk dat die dongle de enige manier is om zonder WPA op te offeren online te kunnen. Als ik het goed begrepen heb, wordt je PC geen router, maar eerder een proxy server. Als dat zo is, kan waarschijnlijk alleen een DS gebruik maken van de dongle om het internet op te gaan.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Dan zou ik de dongle van Nintendo wel weer wat nuttiger vinden. Ik vindt het alleen raar dat MKDS al bijna uit is maar ik helemaal niet weet hoe de dongle precies werkt. Normaal als AP? Proxy ? Rev/DS only? Geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Mario Kart DS kan gepre-ordered worden bij frs.be (deze hebben op dit moment 3=2 actie)

3x 44,95 = 134,85

134,85 - 44,95 = 89,89

89,98 + 3,75 verzendkosten = 93,73

93,73 / 3 = € 31,24

Als er mensen zijn omgeving Bergen op Zoom die ook interesse hebben dan hoor ik dat graag ;) Ik kan niets met 3x Mario Kart, en ik wil geen andere games aankopen omdat ik er eigenlijk al teveel heb.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Btw niet alle levels zijn online te doen, wegens lag ;) Dus hebben ze die levels eruit gedaan.

[ Voor 27% gewijzigd door S2S op 07-11-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

MetroidPrime schreef op maandag 07 november 2005 @ 02:27:
[...]

Om maar weer on-topic verder te gaan: ik denk dat die dongle de enige manier is om zonder WPA op te offeren online te kunnen. Als ik het goed begrepen heb, wordt je PC geen router, maar eerder een proxy server. Als dat zo is, kan waarschijnlijk alleen een DS gebruik maken van de dongle om het internet op te gaan.
Dat bedoel ik :). Je start een netwerk binnen je bestaande netwerk, met een apart subnet en je pc-met-dongle als gateway/proxyserver (of hoe je het ook wil noemen). Het enige wat je deelt is je internetverbinding, zeker als je je software-firewall een beetje netjes instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Grappig dat FRS.be die 3=2 actie nu heeft. Eens kijken of ik zelf aan de drie games kan komen?
Wil sowieso PoP:TTT nog.... Wellicht dat ik Advance Wars: Dual Strike ook meepik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Nooit wat besteld: Zuiderpark-computers biedt Mario Kart aan voor €36,99.
http://zuiderpark-compute...572_980&products_id=59276

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2S schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:48:
Btw niet alle levels zijn online te doen, wegens lag ;) Dus hebben ze die levels eruit gedaan.
Oh? Serieus? Daar had ik nog niks over gelezen. Bedoel je sommige speelstanden (zoals battlemode), of echt bepaalde racebanen die niet beschikbaar zijn?

Die baan die hij tijdens de presentatie speelt, gebaseerd op die oorlogsschepen uit smb3, ziet er echt goed uit. :D Al die 90 graden bochten... dit wordt de nieuwe bowser castle (misschien wel de beste baan in double dash). :9 Alleen hoor ik op de achtergrond volgens mij ook gewoon het bowser castle muziekje. :( Niet dat bombastische trommelgeroffel uit smb3. Beetje jammer.

Delfino Plaza ziet er juist erg lelijk uit (misschien wel leuk om op te racen). Ik verheugde me er al niet echt op, maar in mario sunshine heeft het in ieder geval nog een gezellig tropisch sfeertje. Dit is alleen maar saaie grijze gebouwen. Het lijkt wel een level uit de eerste Doom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Icelus schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:31:
Nooit wat besteld: Zuiderpark-computers biedt Mario Kart aan voor €36,99.
http://zuiderpark-compute...572_980&products_id=59276
Is wel een goede zaak, slechts €2 verzendkosten. Denk wel dat het geen EUR maar een US wordt, dat moet je dus wel even navragen!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:38:
[...]

Oh? Serieus? Daar had ik nog niks over gelezen. Bedoel je sommige speelstanden (zoals battlemode), of echt bepaalde racebanen die niet beschikbaar zijn?
Yeah het is echt waar, de banen waar veel dingen geanimeerd zijn, hebben ze eruit gehaald. zo'n 20+ banen blijven er over. Meer dan genoeg imo.

Maar het is een leuke bevestiging van wat ik een paar maanden gelden zei, dat de DS snel last heeft van dit soort dingen(LAG). Toen werd ik daar op terug gepakt en zie nu, meeste games zijn 4 player online en dan ook nog op bepaalde levels. (in MK's geval)

[ Voor 3% gewijzigd door S2S op 07-11-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Elke game presteerd online minder dan offline. (zie bv. fps games voor de pc). Dit is echt niet uniek voor de DS hoor ;) Levels verwijderen is een beetje jammer, strip ze dan van al te hectische dingen.

[ Voor 59% gewijzigd door Max|Burn op 07-11-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Tarin schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:54:
[...]
Het enige wat je deelt is je internetverbinding, zeker als je je software-firewall een beetje netjes instelt.
Het punt is alleen dat je wilt dat dat voor anderen niet mogelijk is. Ik wil niet dat er zomaar iemand over me verbinding aan het kloten is :)
Je start een netwerk binnen je bestaande netwerk, met een apart subnet
Ik neem aan dat je bedoelt buiten je netwerk en een bridge ertussen. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Max|Burn op 07-11-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

MaxBurn schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:11:
Elke game presteerd online minder dan offline. (zie bv. fps games voor de pc). Dit is echt niet uniek voor de DS hoor ;) Levels verwijderen is een beetje jammer, strip ze dan van al te hectische dingen.
Stuur ff een mailtje naar Nintendo met die sugestie ;) Ze zullen heus wel weten wat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
S2S schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:29:
[...]
Ze zullen heus wel weten wat ze doen.
Als ze zoals jij zegt levels voor online verwijderen, weten ze niet wat ze doen :) Ik heb er trouwens nog niets over gelezen.

Normaliter gooit een developer desnoods enkele interactieve gedeeltes uit een level. Minder interactie = minder data/stress op je verbinding (en handheld/console zelf)

[ Voor 34% gewijzigd door Max|Burn op 07-11-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Ik heb er genoeg over gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
offtopic:
Bedankt voor de verwijzing naar de bronnen dan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Hoe kan een interactief level (met veel grafische animaties) online zwaarder zijn dan? graphics zijn vrijwel altijd clientside, dus dan hoeft het toch niks uit te maken?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo
  • Laatst online: 10-09 19:00

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Ik denk eerder die levels met rollende sneeuwballen en slingerende klokdelen dat ze die bedoelen met extra interactieve levels. De positie van die onderdelen moeten ook naar iedereen gecommuniceerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

RTBravo schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:03:
Ik denk eerder die levels met rollende sneeuwballen en slingerende klokdelen dat ze die bedoelen met extra interactieve levels. De positie van die onderdelen moeten ook naar iedereen gecommuniceerd worden.
Yup, dat schijnt het te zijn.

Wat ook grappig is dat je dus op de wi-fi site van Nintendo kan zien wie er allemaal online zijn op dat moment. Craig van IGN stond er ook bij heehhehe.

Ik moet zeggen dat ze erg de kant van Live op gaan. Waar ik dus even voor _/-\o_ Verder kun je zien in welke plaatsen mensen online ds-en, welke periode overdag/nacht. Wie de beste gamers zijn op dat moment, erg vet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

S2S schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:02:
[...]

Wat ook grappig is dat je dus op de wi-fi site van Nintendo kan zien wie er allemaal online zijn op dat moment. Craig van IGN stond er ook bij heehhehe.

Ik moet zeggen dat ze erg de kant van Live op gaan. Waar ik dus even voor _/-\o_ Verder kun je zien in welke plaatsen mensen online ds-en, welke periode overdag/nacht. Wie de beste gamers zijn op dat moment, erg vet allemaal.
Welke WiFi site is dat? Als ze echt de Xbox Live kant opgaan, dan zou dat een goede zet van Nintendo zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
En daarom zeg ik dus; Vreemd dat ze dat er niet uitgehaalt hebben. Op de cube zijn vuurballen e.d. ook uit de lan-mode/multiplayer gesloopt. (Vandaar ook dat ik zei het systeem maakt niet uit.)

[ Voor 16% gewijzigd door Max|Burn op 07-11-2005 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

MaxBurn schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:10:
[...]
En daarom zeg ik dus; Vreemd dat ze dat er niet uitgehaalt hebben. Op de cube zijn vuurballen e.d. ook uit de lan-mode/multiplayer gesloopt. (Vandaar ook dat ik zei het systeem maakt niet uit.)
http://www.nintendowifi.com/global/index.jsp

De site is erg buggy, ze zijn er mee bezig maar soms doet hij het. En op de gamehub kun je alle stats zien waar ik het over had.
MaxBurn schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:10:
[...]
Mja maar dan verander je eigenlijk hoe je de baan hebt bedoeld, snap je. En dat is nou juist waar Mariokart om draaid, dus ik snap wel dat ze dan de banen er maar helemaal uit halen. En 20+ is meer dan genoeg.

[ Voor 44% gewijzigd door S2S op 07-11-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
S2S schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:16:
[...]

http://www.nintendowifi.com/global/index.jsp

De site is erg buggy, ze zijn er mee bezig maar soms doet hij het.
idd erg mooi :) Veel functies, veel info, veel stats, ik houd er van :) Overigens, wat betreft de tracks die niet speelbaar zouden zijn @ MK DS
ALL LEVELS are playable online. It was a stupid preview that didn't have them all unlocked from single player, so he couldnt use them online. WHY DO PEOPLE KEEP SAYING IT AARGGGHHYYHblah
Dus we gaan er maar vanuit dat het wel kan :)

/edit
nvm
Because it's wrong? Maybe it was written by the same person who told me Battle Mode was available online.

I've unlocked all tracks. The tracks you can play online are a mix of standard and unlockable tracks. Rainbow Road (unlockable, Special Cup) is there, but not Waluigi Pinball Land (standard, Flower Cup).
En dat laatste komt van een erg betrouwbaar persoon :)

[ Voor 25% gewijzigd door Xrenity op 07-11-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Xrenity schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:18:
[...]

idd erg mooi :) Veel functies, veel info, veel stats, ik houd er van :) Overigens, wat betreft de tracks die niet speelbaar zouden zijn @ MK DS

[...]

Dus we gaan er maar vanuit dat het wel kan :)

/edit
nvm

[...]

En dat laatste komt van een erg betrouwbaar persoon :)
Dit heb ik ook gelezen, maar werd later toch weer bevestigd door mensen die de game wel hadden. Maar 100% zeker zijn we natuurlijk nooit.

*Edit:

Online play - sup?
-4 player races are all that's available for online play. No battle mode, no 8P races.
-Not all courses are available. Basically ones with moving parts (traffic, etc) aren't available. 20+ are, however.
-No dragging items.
-All characters and karts selectable, although many will have to be unlocked through 1P
-MOST IMPORTANTLY, online play is still a hell of a lot of fun. Do you know how tempting it is to have my DS bedside, now? I know that within seconds I can be up and racing possibily Konno himself. Just one quick online GP before bed... yeah right. Everyone already knows that 8P local wireless is where Mario Kart is at... it's the most fun I've had gaming in a long time. Online play provides added value, not primary value.

Btw: http://www.meristation.co...d=cw436cc21f96d63&pic=GEN
Lijkt me spaans, ff vertalen dus.

Doos met EU Mariokarts :9~

[ Voor 64% gewijzigd door S2S op 07-11-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
www.nintendowifi.com is online :)

De Europese versies laten nog even op zich wachten, maar je kunt iig zien dat alles goed in elkaar steekt :)
Overigens...
At this time, Pictochat is not a feature of the Nintendo Wi-Fi Connection. Keep checking Nintendowifi.com for news of any future uses of the Pictochat feature.
Firmware upgrade? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Laatst online: 01-07 19:42
Zou best kunnen... :)
  • Of de nieuwe firmware staat gewoon op de cartridge van een spel, welke automatisch wordt ge-upgrade. Heb ergens gelezen dat er al een gedeelte van de firmware van je DS werd overschreven door Mario Kart DS (was nog wel een test-versie dacht ik).
  • Of je zou hem via Nintendo WiFi kunnen downloaden.
Maar volgens mij moet je, om de firmware te kunnen veranderen, contact maken tussen 2 "pennen" (FlashMe?) onderaan je DS? Lijkt me niet bepaald iets voor de wat minder technische mensen.

Welja, ik zie wel... kan niet wachten tot ie uit is _/-\o_

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OppFox
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2023
ironx schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:27:
Of de nieuwe firmware staat gewoon op de cartridge van een spel, welke automatisch wordt ge-upgrade. Heb ergens gelezen dat er al een gedeelte van de firmware van je DS werd overschreven door Mario Kart DS (was nog wel een test-versie dacht ik).
Mario Kart schrijft inderdaad iets naar een leeg plekje van de firmware, waarscheinlijk om iets over NintendoWiFi op te slaan (Dus geen firmwareupdate oid)
Maar volgens mij moet je, om de firmware te kunnen veranderen, contact maken tussen 2 "pennen" (FlashMe?) onderaan je DS? Lijkt me niet bepaald iets voor de wat minder technische mensen.
Neen, voor FlashMe is dit nodig om een hersteloptie in te bouwen voor als je firmware corrupt raakt.. de rest van de firmware kan je gewoon zonder dat SL1 contact veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 01:53
Richard schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:43:
Mario Kart DS kan gepre-ordered worden bij frs.be (deze hebben op dit moment 3=2 actie)

3x 44,95 = 134,85

134,85 - 44,95 = 89,89

89,98 + 3,75 verzendkosten = 93,73

93,73 / 3 = € 31,24

Als er mensen zijn omgeving Bergen op Zoom die ook interesse hebben dan hoor ik dat graag ;) Ik kan niets met 3x Mario Kart, en ik wil geen andere games aankopen omdat ik er eigenlijk al teveel heb.
ik heb wel interesse, ben dan wel niet omgeving bergen op zoom, maar ik betaal de verzendkosten naar hier dan wel. maar frs.be verzend ook naar nl dan?
misschien kan ik ook nog wel een derde persoon regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik zou het wel een hele soepele (en sneaky) actie van Nintendo vinden als dmv een online game Pictochat ook online gaat. Dus dat een online game IP/TCP stack van de NDS afmaakt. Dus je moet een online game kopen of spelen om online te pictochatten. Zou mooi zijn, zou nl. betekenen dat de WiFi component kan veranderen/verbeteren!

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wees je ervan bewust dat er een trojan is opgedoken die de Nintendo DS kan aantasten. Je kan er meer over lezen op http://gaming.engadget.com/entry/1234000810062518 . De bestanden hiervan zijn gehost op een Nederlandse server, en hebben de vermoedelijke naam taihen.zip en r0mloader.zip Let dus even op als je deze tegenkomt.