Flauwekul die 180 euro per jaar, das dus net 1 van die dingen, die de drama figuren die altijd klagen over abonnement geld naar voren brengen, ze rekenen altijd het minst gunstigste en willen alle andere kosten niet naar voren brengen + dat ze alle andere extra's van een echte mmor
Wow kost iets van 130 euro per jaar, als je dat niet wilt geloven, dan zou ik ff de echte abonnementkosten maar is gaan kijken. Cod2 kost al rond de 55 euro.
Alleen de grap is, dat iemand die echt serieus wow of everquest of daoc speelt, eigenlijk nauwelijks spelen de bijkopen, want daar maken ze echt geen tijd voor vrij, ze vinden het veel te leuk om met hun guild te raiden etc.
Zoals echter wel te lezen is, doen sommige GW spelers dat dus blijkbaar wel, dus komen ze toch al aan dezelfde kosten terecht.
Domweg de overige kosten negeren, slaat totaal nergens op.
Dus per jaar GW kost grofweg rond de 900 euro en dan kost wow rond de 1030 euro. in het geval je pc apparatuur+stroom+internetkosten rond de 85 euro per maand zijn.
En dan kom je dus op een klein verschil van 12 percent.
Dus AUB, stop is met rond te schreeuwen dat mmorpgs zo belachelijk duur zijn.
Bibliotheek kost ook al 50 euro per jaar hoor, daar leen je ook hoogstens is 60 a 70 boeken voor.
Voor veel mensen is een boek lenen dan al duurder per uur dan wow spelen, vooral als ze niet niet zoveel lezen.
Echt, tuurlijk is GW goedkoper, maar het is echt niet zo, dat mmorpg zo tering duur zijn, overdrijven is blijkbaar ook een vak. Ook even iets over de aanschafkosten, de makers van guildwars hebben wel de bedoeling, dat je elke expansie straks bij moet kopen. Bij veel mmorpgs krijg je al veel updates van contents gratis.
Spijt me echt, maar ik moest even reageren, om het overdreven gedoe van de maandelijkse abonnement kosten van sommige gasten, al veel eerder in topic, hou het aub een beetje realistisch.
MMorpg spelers kopen niet zoveel spelen, de niet-mmorpg spelers kopen ongemerkt altijd veel meer spelen en als je dan de top spelen koopt van de niet-mmorpg types, dan betalen ze zonder klagen 50 a 60 euro blijkbaar.
Als je dan echt naar alle centjes kijkt, kom je op een verschil van plus minus 12 a 15 percent uit, dat is gewoon niet veel. Niet mijn schuld als sommige mensen liever niet willen weten wat ze allemaal aan een pc uitgeven om bepaalde spelen te kunnen spelen. En ja durf te wedden, dat de meesten de pc en internet en stroomkosten ook niet zelf hoeven te betalen, echter je kunt ze moeilijk verwaarlozen.
GW is leuk spel, maar het is echt niet supergoedkoop