Voor de verjaardag van m'n vriendin had ik haar (niet geheel zonder eigenbelang) een PSP gegeven. Ze was niet helemaal onder de indruk van wipeout en we wilden dan ook een vrouwvriendelijker spel voor haar gaan kopen toen ze de PSP omstootte van een bijzettafeltje waarna hij ong. 50 cm naar beneden op een zachte ondergrond viel. Even kijken naar het schermpje, niets aan de hand leek het.
Toen we hem de volgende dag echter weer eens aanzetten bleek dat onder het beschermplastic van het scherm het echte scherm compleet kapot was. Je kon echt niets meer zien.. Het is vergelijkbaar met heelll hard duwen op je mobilie tel. scherm totdat die allemaal rare kleurtjes en strepen geeft. Al vrij snel ontdekt dat de PSP uitermate fragiel is, maar goed, onze fout. Sony service gebeld of dit te maken was... Het antwoord was ja, verbazingwekkend genoeg, voor een vaste prijs van 130 euro. Mocht het duurder worden, zouden we worden ingelicht. PSP goed verpakt en compleet opgestuurd.
Twee weken later krijgen we de PSP teruggestuurd. Gelijk even uitgepakt en hij leek wel helemaal nieuw.. En dat was hij dus ook. Dat is natuurlijk geen probleem, wat wel niet zo leuk was, was de accept giro van 260 euro!. Dat is potverdorrie 10 euro meer dan in de winkel. Als ik een nieuwe PSP wil koop ik hem daar wel..
Wederom Sony gebeld.. en die zouden overleggen, want in de computer stond inderdaad dat hij voor 130 euro gerepareerd zou worden. Week niets gehoord, opnieuw gebeld. Het nieuwe verhaal was dat ze het probleem naar TNT (???) hadden doorgeschoven en dat die het moesten afhandelen.
Nu zijn we inmiddels 3 weken verder en nog steeds niets gehoord van Sony/TNT.. Ik vroeg mij af of meer mensen soortgelijke problemen hebben gehad met de service van Sony en of die weten hoe je een probleem als dit goed met hen kan oplossen. Want dit is ondertussen niet leuk meer, inmiddels ligt hier een 'verse' psp dus, maar die kunnen we niet gebruiken omdat we niets betalen voorlopig... en hebben we dus al ongeveer een maand geen psp