Anoniem: 118345 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:08:
[...]
Die zijn geript van mijn originele DVD's...
[...]
Lol, ik heb er toch ongeveer 5 dagen naar zitten zoeken...
Maar hier hoe ik het voor elkaar gekregen heb...
De (free) programma's:
DVD Decrypter
Auto Gardian Knot
PSP Video9
Installeer deze 3 programma's en bijhorende Codecs...(Wordt allemaal automatisch gedaan)
Stap1: DVD Decrypter
Voor de instellingen van DVD Decrypter en PSP Video 9 verwijs ik jullie naar
deze tutorial.
MAAR bij DVD Decrypter moet je ook nog eens naar
Tools -->
Settings gaan. Onder de tab
File Mode moet je ervoor zorgen dat onder Start Up "
Main Movie + IFO's"
en bij File Splitting "
None" geselecteerd is.
Verder volg je de instructies van de tutorial. Vergeet echter niet om de ondertitels te selecteren evenals de audio track...
Deze operatie resulteert in 3 files. Eén grote .VOB file (de film), een .IFO file ( de ondertitels) en nog een readme file (niet van belang).
Stap2: Auto GK
Dit programma zet de grote file om in een .AVI file waarin de ondertitels dan zullen gebakken zitten. Het is een lang proces, maar ja...het moet...
Open Auto GK, en bij step1 blader je naar de map waar de vorige 3 bestanden zitten en daar selecteer je de
.IFO bestand,
NIET de .VOB. Het programma zal je vertellen dat er aan dit bestand een .VOB gekoppeld is en daar mag je dan de juiste .VOB kiezen en bevestigen.
Bij Output geef je dan een bestemming en naam aan.
Nu kan je bij Step 2 de audio EN keuze ondertitel kiezen...dus doen...
Bij step 3
Custom size selecteren en voor alle zekerheid neem de helft van .VOB bestand.
Ga dan naar
Advanced settings en kies onder resolution
Fixed witdh voor
320.
Bekijk je preview en als die ok is, (dus je ondertitels te zien krijgt) klik op "
add job" en dan "
start" en dan oefen wat geduld. (Speel een beetje PSP, en laat liever de pc alleen zijn werk doen)
Noteer waar de bestanden geplaatst zullen worden.
Panikeer niet als je bij de preview geen geluid hebt, dit is normaal...
Het eindresultaat is 1 .AVI file, die je kunt afspelen, doe dit om te controleren of je daadwerkelijk je ondertitels en geluid hebt.
Stap 3: PSP Video9
Hiermee zet je dan je .AVI bestand om in een .MP4 bestand. Hiervoor verwijs ik jullie wederom naar de tutorial van hierboven, waarbij je bij "
Setup" je instellingen instelt, en dan naar "Omzetten" gaat en bij "nieuwe video Converteren" uiteraard je .AVI file selecteerd. Eens gedaan zal hij dan die boodschap zeggen van 2de bewerking....wachten, maar trek je daar niks van aan...gewoon afsluiten en je zal zien dat je een .MP4 file hebt.
Die moet je dan gewoon in de juiste map plaatsen op je PSP, en klaar is Kees.
Zo, ik hoop dat dit jullie gaat helpen. Dit alles werkt bij mij perfect. Het is wat omslachting in tijd, maar is tot nu toe de enige gratise manier om ondertitels in te bakken.
Succes.
Misschien iets om in de openingspost te zetten???