[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 12

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.999 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Mag ik de eigenaren van een 19" TFT hier vragen waarom zij hebben gekozen voor een 19" boven een 17" TFT?
Ik snap dat het beeldoppervlak groter is, maar de resolutie is hetzelfde. Er kan dus precies evenveel beeld op een 19" als op een 17" :/

Ik vind het zo vreemd dat de 19" TFT's dezelfde resolutie hebben als hun 17"-varianten.. (1280x1024).
Zijn de pixels niet heel erg groot? De 17" schermen zijn dan toch veel scherper, omdat de pixels kleiner zijn?

Ik wil een TFT aanschaffen maar ben aan het twijfelen tussen 17" en 19", omdat de resolutie hetzelfde is.

[ Voor 7% gewijzigd door HyperioN op 11-10-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 18:20
Ze zijn wel groot vergeleken met 17 inch monitoren , maar ik vind dat de pixels en de resolutie niet te groot is om op te werken... Het is een goede maat voor mijzelf en verder ook voor mijn ouders, aangezien die het niet leuk vinden om lang naar te kleine letters te kijken. Tenslotte vind ik dat er niet veel verschil tussen het film/gamen op een 17" of 19" is .Maar aangezien de prijs niet veel meer vershcilt tussen de 17"en 19" zou ik voor een 19" gaan omdat het gewoon fijner film en of gamen is . 8)

[ Voor 19% gewijzigd door k5052 op 11-10-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:51
Omdat ik 1280x1024 op een 17" net te klein vind (qua teksten lezen etc).. Op de afstand waarop ik zit vanaf mijn 19" TFT (+/- 80 cm) vind ik 1280x1024 perfect qua grootte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 20:14

n00bs

Het is weer Zomer!

HyperioN. schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:16:
Mag ik de eigenaren van een 19" TFT hier vragen waarom zij hebben gekozen voor een 19" boven een 17" TFT?
Ik snap dat het beeldoppervlak groter is, maar de resolutie is hetzelfde. Er kan dus precies evenveel beeld op een 19" als op een 17" :/

Ik vind het zo vreemd dat de 19" TFT's dezelfde resolutie hebben als hun 17"-varianten.. (1280x1024).
Zijn de pixels niet heel erg groot? De 17" schermen zijn dan toch veel scherper, omdat de pixels kleiner zijn?

Ik wil een TFT aanschaffen maar ben aan het twijfelen tussen 17" en 19", omdat de resolutie hetzelfde is.
Die vraag is al tig keer gesteld, maar goed
Belangrijke reden kan ook zijn om op 1024x768 te kunnen gamen omdat je geen geld hebt voor een Ati X1800 om op 1280x1024 te kunnen gamen ;)

Op een TFT is het altijd noodzaak om op de native resolutie te gamen, maar als je dus op 17" speelt kan je het wel instellen op 1024x768 met zwarte balken maar dan het beeld opp. wat gebruikt wordt echt heel klein! op een 19" TFT wordt het natuurlijk met zwarte balken ook kleiner, maar je beeld opp. zal nog altijd ongeveer even groot zijn als een 19" CRT

[ Voor 9% gewijzigd door n00bs op 12-10-2005 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

DarkSide

theres no place like ::1

n00bs schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 00:00:
[...]

Die vraag is al tig keer gesteld, maar goed
Belangrijke reden kan ook zijn om op 1024x768 te kunnen gamen omdat je geen geld hebt voor een Ati X1800 om op 1280x1024 te kunnen gamen ;)

Op een TFT is het altijd noodzaak om op de native resolutie te gamen, maar als je dus op 17" speelt kan je het wel instellen op 1024x768 met zwarte balken maar dan het beeld opp. wat gebruikt wordt echt heel klein! op een 19" TFT wordt het natuurlijk met zwarte balken ook kleiner, maar je beeld opp. zal nog altijd ongeveer even groot zijn als een 19" CRT
hoe krijg jij het voormekaar om met zwarte balken te gamen. Mijn samsung 930BF speelt gewoon fullscreen op 1024. Gelukkig trekt mijn 9700 pro het nog uitstekend. Maar vraag me af hoe jij het voormekaar hebt gekregen om niet het hele beeld opp. te gebruiken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:01
Yokozuna schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:19:
Ik vrees eigenlijk voor geen enkele kwaal, alleen voor de introprijs ;)

Samsung PVA panelen staan - in Samsung's eigen TFT's - altijd wel garant voor een hoog contrast, grote kijkhoek, nergens zichtbare backlight leakage, en de reviewer die tot nu toe wat over de 970P heeft geschreven is ook zeer positief over de responstijd, design lijkt me duidelijk, komen nu ook Mac drivers enz. Dus ik ben eigenlijk niet zo bang voor kwalen. Als jij dat wel bent, wat verwacht je dan dat kan floppen aan de 970P?

[...]

Maak er maar 500-600 euro van bij de introductie :)
Floppen is veel gezegd, maar ik ben toch bang dat de responstijd net niet gaat voldoen aan m'n verwachtingen en dat ie toch nog last gaat hebben van een beetje ghosting. Verder heb ik nog niet veel ervaring met Samsung panelen dus ik heb geen idee of hij last gaat hebben van backlight leakage, maar ik zal wel afwachten.

De prijs zal idd in die klasse liggen, maar ik sprak een beetje algemeen op gebied van 19" TFT 's ;) .

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38018

Ik ben opzoek naar twee tft schermen die ik gebruik voor grafische vormgeving toepassingen.
Het is dus belangrijk dat de beeldkwaliteit super is.
Nu vraag ik mij af, als ik twee gewone el cheapo schermen koop en die kalibreer met een Spider (zo'n ding zet je op je scherm en die zet alle kleuren naar een pantone vergelijkbaar kleuren pallet). Dit beteknd dat ik dus de juiste kleuren zie op mijn scherm. Heeft het nu zin om een duur scherm te kopen of niet. Als ik een duur scherm koop ga ik die natuurlijk ook kalibreren.
Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ik zou een Samsung TFT met Samsung (non-overdrive) PVA paneel kopen.
De Samsung SyncMaster 910TM is een goed voorbeeld: pricewatch: Samsung SyncMaster 910TM (19", 25ms, D-sub/DVI-D)

Gewoon goed PVA paneel met grote kijkhoek, groot contrast, 16.7miljoen waren kleuren (geen 16.2 miljoen kleuren waarvan 90%+ in geinterpoleerd) en waarschijnlijk te calibreren met perfecte resultaten :)
Floppen is veel gezegd, maar ik ben toch bang dat de responstijd net niet gaat voldoen aan m'n verwachtingen
Mwoa, als de plaatjes op internet kloppen dan is hij evensnel als de Samsung 930BF. Ik vrees er niet echt voor, maargoed, maar afwachten wanneer de eerste duitse reviews uitkomen, die zijn tenminste nog te vertalen. Van THG zijn we wel gewend dat ze altijd veel te laat aankomen met hun reviews.

[ Voor 191% gewijzigd door Yokozuna op 12-10-2005 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38018

Nu nog kiezen tussen de 910TM en de 193 P.
Moeilijk, moeilijk, moeilijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Yokozuna schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:36:
Mwoa, als de plaatjes op internet kloppen dan is hij evensnel als de Samsung 930BF. Ik vrees er niet echt voor, maargoed, maar afwachten wanneer de eerste duitse reviews uitkomen, die zijn tenminste nog te vertalen. Van THG zijn we wel gewend dat ze altijd veel te laat aankomen met hun reviews.
Dat zou wel heel mooi zijn als het zo is :*) . Ja, idd jammer van THG dat ze altijd wat later zijn want ik vind hun reviews wel zeer goed en betrouwbaar.

Binnenkort komen er waarschijnlijk ook weer 17"/19" TFT 's in de Aldi/Lidl supermarkten, ben benieuwd wat voor paneel deze gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Anoniem: 38018 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:14:
Nu nog kiezen tussen de 910TM en de 193 P.
Moeilijk, moeilijk, moeilijk....
De panelen die er in zitten zijn redelijk hetzelfde. De 910TM heeft vooral een ander design, minder Mac approved. Smaakafhankelijk dus :)

[ Voor 11% gewijzigd door Yokozuna op 12-10-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:51
DarkSide schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 08:20:
[...]

hoe krijg jij het voormekaar om met zwarte balken te gamen. Mijn samsung 930BF speelt gewoon fullscreen op 1024. Gelukkig trekt mijn 9700 pro het nog uitstekend. Maar vraag me af hoe jij het voormekaar hebt gekregen om niet het hele beeld opp. te gebruiken.
Als je een Nvidia videokaart hebt ga je naar je driversettings, en dan digitaal platte scherminstellingen (moet dus wel via DVI aangesloten zijn denk ik), als je dan b.v. gecentreerde uitvoer selecteert dan ga je 1024x768 met scherp native beeld en balken eromheen draaien..

[ Voor 4% gewijzigd door Inflatable op 12-10-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik heb even een vraag over de zogenaamde pixelgrantie,

ik wil namelijk de iiyama H418 gaan kopen, moet ik hier nu wel of geen pixelgrantie bij nemen?
zijn er veel gevallen van dooie pixels bekend op dit scherm?
(de product survey geeft geen records aan)

wat is verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Anoniem: 38018 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:30:
Ik ben opzoek naar twee tft schermen die ik gebruik voor grafische vormgeving toepassingen.
Nu vraag ik mij af, als ik twee gewone el cheapo schermen koop en die kalibreer met een Spider (zo'n ding zet je op je scherm en die zet alle kleuren naar een pantone vergelijkbaar kleuren pallet). Dit beteknd dat ik dus de juiste kleuren zie op mijn scherm. Heeft het nu zin om een duur scherm te kopen of niet. Als ik een duur scherm koop ga ik die natuurlijk ook kalibreren.
Iemand ervaring?
Als ik jou was zou ik even dit artikel van behardware doorlezen mbt de spider. Hij doet het namelijk niet zo perfect als de fabrikant wellicht wil doen geloven (Zelf geen ervaring though). Kennelijk zijn de duurdere caloriemeters toch echt een stuk beter dan de spider. Natuurlijk geldt ook hier dat één review geen review is maar wellicht dat je hier toch iets mee kan.

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Inflatable schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:56:
[...]
Als je een Nvidia videokaart hebt ga je naar je driversettings, en dan digitaal platte scherminstellingen (moet dus wel via DVI aangesloten zijn denk ik), als je dan b.v. gecentreerde uitvoer selecteert dan ga je 1024x768 met scherp native beeld en balken eromheen draaien..
Hmm ok zal eens kijken of ATI ook ziets heeft. tnx

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scharpe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 16:56
XiN schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:43:
[...]

Hier en hier kan je de hoogte van de onderkant van de voet tot de bovenkant van de behuizing vinden.
Om de hoogte van de onderkant van de voet tot de onderkant van het beeld te cinden moet je er ongeveer 0,8 x de breedte van aftrekken.

Een handige vuistregel voor het bepalen welke hoogte goed is is dat de bovenkant van het beeld iets hoger moet zitten dan de ooghoogte.
ok Thnx Xin hier heb ik wat aan , heb gelijk de FT937s+ besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-06 16:43
Anoniem: 38018 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:30:
Iemand ervaring?
Het beste kan je dan 2 x een PVA kopen(bijvoorbeeld een Samsung 910T voor €420,- in de pricewatch) + een goede kalibrator.
Een duurdere Monitor zal je niet veel verder helpen, want die is of alleen maar sneller(wat je dus niet nodig hebt), of(bij merken als Nec en Eizo) de kleuirkwaliteit voor de kalibratie is verbetert, maar die na kalibratie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
DarkSide schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:04:
[...]

Hmm ok zal eens kijken of ATI ook ziets heeft. tnx
Laatst was hier iemand die zij dat ATI drivers ook zo'n optie hebben, maar net als bij nVidia pas als je monitor via DVI aangesloten is.

Verder zijn er ook nog monitoren die je in het OSD ook laten kiezen tussen opschalen, opschalen met behoud van beeldverhouding, en niet opschalen.

[ Voor 21% gewijzigd door n-i-x op 12-10-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152995

XiN schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 20:26:
[...]

De Belinea 101920 komt het meeste daarvan in de buurt(€375 ongeveer).

Van deze Belinea zijn er 2 versies:
de oude met een 25 ms PVA-paneel, deze is dus traag, maar heeft geen backlight bleeding en het contrast is net als alle PVA's van tegenwoordig 1000:1(let niet op de specs van 600:1, het gaat erom wat ie echt haalt).

Verder is er ook een nieuwe versie met een 8ms AUO MVA paneel, dit is een vrij snel paneel, nog steeds met grote kijkhoek, maar hij schijnt soms een klein beetje last van backlight bleeding te hebben, en het contrast is met ongeveer 600:1 niet zo goed als de oude versie(let hier ook niet op de specs van 1000:1, in deze review blijkt het contrast zo'n 600:1 te zijn)
Verder ziet de nieuwe er anders(volgens veel mensen slechter) uit dan de oude.

Ik denk dat je voor alleen films dus het beste een winkel op kan zoeken die de oude 25ms 101920 nog heeft, terwijl de nieuwe weer beter is als je ook snelle games erop wilt spelen.
Is het contrast meetbaar, hoe kan je aantonen dat op de nieuwe belinea 600:1 de contrast is ipv de vermelde 1000:1. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 152995 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:19:
[...]

Is het contrast meetbaar, hoe kan je aantonen dat op de nieuwe belinea 600:1 de contrast is ipv de vermelde 1000:1. :?
Ergens in mijn post staat 'deze review'(maar dan onderstreept).
Als je daar op klikt, dan kom je op een review van Behardware uit.
Bij Behardware hebben ze een kleursensor waarmee ze de helderheid van wit en zwart meten(in nits of cd/m^2), en als je de helderheid van wit deelt door de helderheid van zwart dan kom je op de helderheid uit.
Het zontrast is dus inderdaad meetbaar, als je de juiste apparatuur hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had net een stuk gelezen over calibratie en ik snap het bedankt, ..is zo'n dingetje nou duur of is het ook ook te huur :P .

Maar toch vraag ik me af waarom er gezegt wordt dat de contrast ratio 600 en geen 1000 is, die behardware test calirbeerde misschien wel in verschillend licht danwaar Belinea de contrast ratio meeting in heeft verricht (waarschijnlijk ook na calibratie denk ik dan, dat is toch juist :? ). Dit maak ik ook op uit de tekst;

t´s unfortunate that not everyone can do this. Quality after calibration isn´t comparable to professional graphic arts monitors with white at 175 cd/m² and black at 0.3 cd/m². The contrast ratio was measured at 600:1, which is good, but not at the level of the claimed 1000:1. Belinea´s measurements must be established with a higher brightness level.

....dan is toch ogenschijnlijk het wel haalbaar voor de 111919, een contrast ratio van 1000:1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

andreict schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:23:
das mannen..

Ik zoek dus een 19 inch tft het liefst widescreen en omdat ik er eigenlijk weinig heb kunnen vinden of als ik er 1 vind zijn ze ontiegelijk duur.

Mijn budget is 300 - 400 euries en ik ga hem "allround" gebruiken.

NU kwam ik deze monitor tegen voor een prijs van €360 euro incl verzenden.

[afbeelding]

http://www.fujitsu-siemens.nl/Resources/172/1305861195.pdf

HIer in de pdf staat:

Graphics display (dependent on graphics processor)
Pixels 1440 x 900
Pixels* 1280 x 768
* expanded

maar dat snap ik niet helemaal... zijn dat de enige instellingen? het is een widescreen dan zou je toch een andere resolutie denken?

kortom wa denken/vinden jullie van dit schermpie :)

en als je hem hebt wat zijn je ervaringen...
Leuk dat je dit scherm boven water tovert. Lijk me een leuk scherm, lijkt mij ook wel wat dat breedbeeld. Handig met office-en en internetten. Ook komt t van pas met films kijken en gamen wat ik af en toe op mn pc zal doen.
Echter moet je wel opletten dat de 19"de diagonaal betreft, en je beeld hoogte zal dus niet zo heel veel schelen met een 17"CRT, bij mij is dit ongeveer 1,5cm. Echter de breedte zal wel een lekker stuk breder zijn :*) ongeveer 9cm _/-\o_ Dat lijkt me wel wat. Hij heeft ook nog DVI 8)
Helaas kan ik m niet in de price watch vinden, waar kan je ze kopen?

edit: op kieskeurig vind ik er een aantal... :O

[ Voor 3% gewijzigd door DopdeDouwer op 13-10-2005 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 152995 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:08:
... Belinea´s measurements must be established with a higher brightness level.

....dan is toch ogenschijnlijk het wel haalbaar voor de 111919, een contrast ratio van 1000:1?
Dat zinnetje heb ik ook gelezen, en ik vindt het ook wel jammer dat ze niet op andere helderheidsinstellingen getest hebben.
Dan zouden we namelijk zien of het echt kan...

Maar, bij 175 nits is de contrastratio 600:1, en als je er achter wilt werken zonder heel senl vermoeide ogen te krijgen dan kan je de helderheid beter niet hoger instellen(CRT's zijn zo'n 100 nits, ter vergelijking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
DopdeDouwer schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:02:
[...]

Leuk dat je dit scherm boven water tovert. Lijk me een leuk scherm, lijkt mij ook wel wat dat breedbeeld. Handig met office-en en internetten. Ook komt t van pas met films kijken en gamen wat ik af en toe op mn pc zal doen.
Echter moet je wel opletten dat de 19"de diagonaal betreft, en je beeld hoogte zal dus niet zo heel veel schelen met een 17"CRT, bij mij is dit ongeveer 1,5cm. Echter de breedte zal wel een lekker stuk breder zijn :*) ongeveer 9cm _/-\o_ Dat lijkt me wel wat. Hij heeft ook nog DVI 8)

http://www.google.nl/sear...+W19-1+&btnG=Zoeken&meta=
Op de eerste pagina zie ik al bruikbare links staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Nog een vraagje; ik vind veel over dat scherm in het Duits.(die F-S W19-1) Ik heb nog geen Nederlandse zaak gezien die m op vorraad heeft. Bovendien zijn ze in Dld een stuk goedkoper (315 euro), maar mijn Duits is niet zogoed.
Ik heb een vraaje over de resolutie:
Het scherm heeft een native rasolutie van 1440x900
Maar er staat ook: Textdarstellung: 720 x 400 Pixel (max. 75 Hz) Wat zou dit betekenen? darstellung betekend onder andere verschijning...textverschijning :?
Ook staat er op die Duitse sites niets over DVI, terwijl er in de data-sheet (zie hierboven), wel over gesproken wordt.

Zou je via een Nederlandse Vobis dingen kunnen regelen met duitse Vobisen (bestellen)?
Wie heeft er ervaring met bestellen in het buitenland, Duitsland.
offtopic:
Dop ruikt een IA

[ Voor 9% gewijzigd door DopdeDouwer op 13-10-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
720 x 400 is volgens mij de dos-resolutie...
Verder denk ik dat je Fujitsu-Siemens beter kan vertrouwen dan de winkels over het DVI-gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 20:19
DopdeDouwer schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:02:
[...]

maar bij alle winkels van kieskeurig zijn ze niet op voorrraad of in pre-order hard balen dus..

Iemand die misschien een winkeltje weet in tilburg waar ze da ding hebben staan?

Heb ook via de site gekeken naar hun leveranciers maar ook op die sites kon ik dit schermpje nie terug vinden.
DopdeDouwer schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:36:
Nog een vraagje ik vind veel over dat scherm in het duits.(die F-S W19-1) Ik heb nog geen nederlandse zaak gezien die m op vorraad heeft. Bovendien zijn ze in Dld een stuk goedkoper, maar mijn duits is niet zogoed.
Ik heb een vraaje over de resolutie:
Het scherm heeft een native rasolutie van 1440x900
maar er staat ook: Textdarstellung: 720 x 400 Pixel (max. 75 Hz) Wat zou dit betekenen? darstellung betekend onderander verschijning...textverschijning :?
Ook staat er op die Duitse sites niets over DVI, terwijl er het in de data-sheet (zie hierboven), wel over gesproken wordt.

Zou je via een Nederlandse Vobis dingen kunnen regelen met duitse Vobisen (bestellen)?
ik heb net een aantel winkels gemailed of ze deze toch konden leveren. (fujitsu dealers)

mijn bevindingen zal ik hier posten :)

[ Voor 31% gewijzigd door andreict op 13-10-2005 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13710

XiN schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:19:
[...]

Laatst was hier iemand die zij dat ATI drivers ook zo'n optie hebben, maar net als bij nVidia pas als je monitor via DVI aangesloten is.

Verder zijn er ook nog monitoren die je in het OSD ook laten kiezen tussen opschalen, opschalen met behoud van beeldverhouding, en niet opschalen.
Ik kan bij m'n ati drivers alleen maar "scale image" kiezen. En ik heb hem ook via DVI aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43738

Ik lees allemaal positieve verhalen over de nieuwe belinea 101920 met het 8ms overdrivepanel. Mijn ervaringen zijn echter minder positief. Ik had het scherm enige weken geleden gekocht maar na twee dagen weet terug gestuurd. Bij het spelen van een spel, half-life 2 en F.E.A.R, was er spraken van ghosting. Als ik snel de muis bewoog trok het beeld mee, er was een duidelijke waas te zien( blur).
Het rare was dat dit overdag goed zichtbaar was en sávonds in een weinig verlichte kamer veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalNerd
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 14:48

MetalNerd

Wake up and smell the ashes...

Volgens mij heb ik een nieuwtje... er is/komt een nieuwe Samsung monitor uit in Nederland, nl. de 960BF. Ja, je leest het goed. Panel lijkt praktisch hetzelfde als die van de 930BF, maar dan in een wel heel kek jasje en met verstelbare hoogte en pivot functie. Ik heb op GoT nog niets gezien van deze monitor en kan ook met name referenties vinden van buitenlandse sites (veel Japans...). In Frankrijk zag ik hem nog voor ruim € 600, in America voor $ 500 en ik heb 1 Nederlandse verkoper gevonden (dvc-computers.nl) die hem aanbiedt voor € 457. Toch voor een Samsung met zo'n scherm en zulke mogelijkheden niet eens zo gek (wel helaas ver buiten mijn budget, maar dat terzijde...).

Weet iemand verder iets van deze monitor? Hij klinkt wel interessant! Is ook te zien op de site van Samsung zelf (daar liep ik er tegen aan).

Ik zie trouwens wel de 760BF hier en daar al te koop staan. Maf dat de 19" versie daar dan niet bij staat...

[ Voor 13% gewijzigd door MetalNerd op 13-10-2005 13:26 . Reden: typo + extra info ]

nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 21:43
MetalNerd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:06:
[...]
Weet iemand verder iets van deze monitor? Hij klinkt wel interessant! Is ook te zien op de site van Samsung zelf (daar liep ik er tegen aan).

Ik zie trouwens wel de 760BF hier en daar al te koop staan. Maf dat de 19" versie daar dan niet bij staat...
Het enige verschil wat ik kan ontdekken in de spec sheet in vergelijking met de 930BF is dat de standaard wat beter instelbaar is. Als je al ziet dat het prijsverschil in het meest extreme geval al zo'n 60 euro is vind ik dat wat overdreven, ik neem aan dat een vesa standaard goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalNerd

MetalNerd

b00m schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:28:
[...]

Het enige verschil wat ik kan ontdekken in de spec sheet in vergelijking met de 930BF is dat de standaard wat beter instelbaar is. Als je al ziet dat het prijsverschil in het meest extreme geval al zo'n 60 euro is vind ik dat wat overdreven, ik neem aan dat een vesa standaard goedkoper is.
Ja, dat gevoel bekroop mij ook al een beetje toen ik later nog wat aan het rondsurfen was. Ik heb nu voor mezelf dan ook eindelijk de knoop doorgehakt: ik neem een 930BF. Ik heb hem bij de Mediamarkt gezien in Amsterdam en was blij verrast met de kwaliteit, maar ook met de inkijkhoek in vergelijking tot het Samsung 8ms paneel dat maar tot 150/135 komt. Het leek mij op papier niet veel slechter dan 160/160, maar toch zag ik wel verschil (monitoren stonden naast elkaar - kon goed vergelijken). Alleen de prijzen in de winkels... tjonge, jonge. Toch maar via internet bestellen...

nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43738 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:35:
Ik lees allemaal positieve verhalen over de nieuwe belinea 101920 met het 8ms overdrivepanel. Mijn ervaringen zijn echter minder positief. Ik had het scherm enige weken geleden gekocht maar na twee dagen weet terug gestuurd. Bij het spelen van een spel, half-life 2 en F.E.A.R, was er spraken van ghosting. Als ik snel de muis bewoog trok het beeld mee, er was een duidelijke waas te zien( blur).
Het rare was dat dit overdag goed zichtbaar was en sávonds in een weinig verlichte kamer veel minder.
Hmm en ik zich eigenlijk helemaal geen ghosting. Misschien als ik snel rondjes draai. Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar dan is het zowieso niet te spelen, aangezien je dan toch geen fluit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien heeft de Belinea ervaring wel te maken met de oudere belinea 101920, waar 25ms de reactie tijd is. Ik heb zelf ook geen last van ghosting bij het spelen van BattlefieldII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

MetalNerd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:55:
[...]

Ja, dat gevoel bekroop mij ook al een beetje toen ik later nog wat aan het rondsurfen was. Ik heb nu voor mezelf dan ook eindelijk de knoop doorgehakt: ik neem een 930BF. Ik heb hem bij de Mediamarkt gezien in Amsterdam en was blij verrast met de kwaliteit, maar ook met de inkijkhoek in vergelijking tot het Samsung 8ms paneel dat maar tot 150/135 komt. Het leek mij op papier niet veel slechter dan 160/160, maar toch zag ik wel verschil (monitoren stonden naast elkaar - kon goed vergelijken). Alleen de prijzen in de winkels... tjonge, jonge. Toch maar via internet bestellen...
Ik heb hem ook bij de media vandaan. Op internet is hij idd goedkoper. Maar als je een dooie pixel garantie wilt hebben scheelt het opeens een stuk minder. En als er dan een pixel dood is moet je hem dan ook weer opsturen etc of verweg rijden om hem langs te brengen. Terwijl je bij de media je gewoon binnen 14 dagen je scherm mag omruilen. En ik kon hem dan ook meteen meenemen.
Is misschien iets om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
het is jammer dat de mediamarkt in zoetermeer hem niet heeft staan (heb nu wel een mailtje gestuurd of ze hem wel ergens hebben staan en hoe duur hij moet zijn)
anders ga ik volgende week maar naar de MM in den haag.

Tot nu toe is het goedkoopste in zoetermeer €409,- bij powerline. alleen dan moet je de dode pixel garantie nog..

dan ga ik toch liever 15 km verder weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
MetalNerd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:06:
Volgens mij heb ik een nieuwtje... er is/komt een nieuwe Samsung monitor uit in Nederland, nl. de 960BF. Ja, je leest het goed. Panel lijkt praktisch hetzelfde als die van de 930BF, maar dan in een wel heel kek jasje en met verstelbare hoogte en pivot functie.
Yoko heeft hier een tijdje geleden een fototje van gepost, waarbij ie zei dat hij zeer handig zou zijn om mee te nemen naar LAN party's, je kan 'm namelijk inklappen en dragen als een koffer :) . De meerprijs die je daarvoor betaalt is mss wel wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Toch maar even wachten met het kopen van de Samsung 970P ??? nieuws: Samsung ontwikkelt 32" lcd-tv zonder kleurfilter

Ik vraag mij af wanneer dit toegepast gaat worden op PC schermen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
n00bs schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:09:
Toch maar even wachten met het kopen van de Samsung 970P ??? nieuws: Samsung ontwikkelt 32" lcd-tv zonder kleurfilter

Dan wacht ik liever op SED schermen, lijken mij toch een heel stuk interessanter, vooral de responstijd dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
AUO's reactie op Samsung's aangekondigte 2,44 ms scherm?
Ik heb geen flauw idee wat AMA is, maar het zal wel iets met overdrive te maken hebben, en Samsung zal het ook wel toepassen bij die 2,44 ms monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Largamelion schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:56:
[...]
Dan wacht ik liever op SED schermen, lijken mij toch een heel stuk interessanter, vooral de responstijd dan.
In response tijd zal het niks uitmaken als de SED's eindelijk uitzijn.
Er komen binnenkort al 2ms monitoren(zie vorige post van mij), dus de 1ms monitoren zullen ook wel snel komen.

Of ze ook echt zo snel er uit zien weet ik niet, maar de 1ms is blijkbaar haalbaar voor een (TN-)LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

[...]
Ik vind de prijs anders ook erg interessant... en met SED heb je toch weer last van straling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

n00bs schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:09:

Hiermee komt echter m.i. wel weer een nadeel van CRT's terug, namelijk dat het scherm knippert..... (en dus minder rustig aan de ogen is) Als ik het goed begrijp is er namelijk sprake van snel uit en aan schakelende led backlighting in de verschillende kleuren wat dus weer niet het constante beeld geeft wat huidige tft's wel hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door anonimoes op 13-10-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
XiN schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:13:
AUO's reactie op Samsung's aangekondigte 2,44 ms scherm?
Ik heb geen flauw idee wat AMA is, maar het zal wel iets met overdrive te maken hebben, en Samsung zal het ook wel toepassen bij die 2,44 ms monitor.
Benq over AMA
Eigenlijk een soort Overdrive versie 2, die dus wel versnelt, maar geen overshoot zou moeten maken bij kleine overgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
XiN schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:15:
[...]

Er komen binnenkort al 2ms monitoren(zie vorige post van mij), dus de 1ms monitoren zullen ook wel snel komen.

Of ze ook echt zo snel er uit zien weet ik niet, maar de 1ms is blijkbaar haalbaar voor een (TN-)LCD.
Idd, maar je zegt het zelf... TN panelen. Dan zit je dus nog steeds met de mindere kleuren, als ze het kunnen flikken voor *VA panelen dan wordt het pas interessant. Die 2ms BenQ ziet er anders wel een mooi schermpje uit en AMA klinkt wel veelbelovend, eerste reviews afwachten dan maar om te zien of het niet ten koste gaat aan een andere factor :) .

Hier nog een plaatje van de BenQ, design valt wel mee imo maar ziet er niet echt beweeglijk uit.

Afbeeldingslocatie: http://xa.beareyes.com.cn/2/lib/200510/12/353/image001.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Largamelion op 14-10-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57485

Wat is op dit moment het topscherm om zowel grafisch ontwerp mee te doen als te gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
Anoniem: 57485 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:23:
Wat is op dit moment het topscherm om zowel grafisch ontwerp mee te doen als te gamen?
Ik zou zeggen lees het allround gedeelte in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
[...]
Jij wacht liever 2 tot 4 jaar tot SED panels voor PC's betaalbaar zijn? :) Ik niet hoor.
Ik vind de prijs anders ook erg interessant... en met SED heb je toch weer last van straling.
Ze verbruiken iets van 3x minder stroom dan CRT's geloof ik, het zijn x.xxx.xxx miniscule lichtkannonetjes, ik denk dat de straling minimaal is.
Eigenlijk een soort Overdrive versie 2, die dus wel versnelt, maar geen overshoot zou moeten maken bij kleine overgangen.
Nice, dat betekent dus weg met overdrive ghosting (voor zover die er was) dus simpelweg nog nettere overgangen, ben benieuwd! Toch kunnen ze nog steeds de wit-zwart overgangen niet versnellen, omdat die al met maximale spanning worden gemaakt.
De meest kritische mensen zien op de 4ms TFT's nog steeds ghosting, denk dat dat voor 2/1 ms weinig verschil zal maken. SED panels hadden juist nog minder ghosting dan CRT's (geen detailvermindering, maar ook geen nagloei bij snelle beweging bij beelden met hoog contrast, iets dat CRT's wel hebben). TFT's blijven gewoon 4 backlights hebben wat voor slimme trucjes ze ook toepassen, ik verwacht voorlopig alleen dat er met Philips' techniek misschien een echte vooruitgang komt, want die pakt de bottleneck volgens mij echt aan.

Natuurlijk maakt het uiteindelijk weinig uit of je een heel klein beetje- of geen ghosting hebt, maar das een ander verhaal :) Maargoed, ik hoop eind dit jaar gewoon een leuk TFT'tje te kopen, dan kunnen we over 4 jaar weer aan de SED/OLED, simpel.

[ Voor 175% gewijzigd door Yokozuna op 14-10-2005 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

ZIt te denken om een Samsung 930BF aan te schaffen, hebben tweakers veel last van dode pixels? Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Hoe coulant is samsung in dat geval?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Misschien leuk om te vermelden, is dat in de nieuwe Computer! Totaal (nr. 11) een test staat van 19" "Ultra snelle TFT-schermen voor gamers".

Getest zijn de Philips 190X6, Samsung 930BF, Acer AL1951As, Iiyama E481S, NEC LCD1970GX, Viewsonic VX924, BenQ FP91V, Belinea 101920 en de AG Neovo M-19.

Ik ga uiteraard niet het hele artikel citeren maar wil wel een paar interessante punten vermelden:

Als test heeft de CT de spellen Far Cry, Doom 3 en F.E.A.R. gespeeld. De eerste staat bekend om haar contrastrijke spelomgeving, en Doom om haar snelle gameplay waardoor ghosting het best getest zou worden.
CT concludeert dat "de responstijd al lang geen punt meer is bij de laatste generatie TFT-schermen." Bij alle schermen (zelfs de 12ms AG Neovo) konden ze geen ghosting ontdekken. Ook het contrast wordt steeds beter, maar het perfecte TFT-scherm is er nog niet, ieder scherm heeft wel verbeterpunten.

Afbeeldingslocatie: http://www.cpluse.com/cn/UserImages/upload/2005/02/27/174159506PHILIPS-190X6.jpg
De Philips 190X6 wint het predikaat "Best Getest". Ze kunnen geen ghosting vinden, de kleurweergave is (ondanks zijn 18bits) erg goed, mede door Philips' "LightFrame"-techniek waardoor de kleuren "warmer en voller" worden.. Het design is mooi (hoewel dat persoonlijk is), en bezit handige kleine extra'tjes namelijk ingebouwde speakers en aansluitingen voor USB en koptelefoon. De enige nadelen zijn de relatief hoge prijs (pricewatch) en er wordt geen DVI-kabel bijgeleverd.
Misschien een idee om dit scherm in de startpost te vermelden?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/copyman/got/930bf/930bf.jpg
De Samsung 930BF wint het predikaat "Onze Keuze". CT kon ook bij dit scherm geen ghosting ontdekken, en de kleurweergave is ook goed. Dit ook mede door Samsungs "magicColor"-techniek, welke overeenkomt met Philips' "LightFrame". De nadelen aan dit scherm zijn een beetje leakage aan de linker- en rechterzijde, en het ontbreken van aansluitmogelijkheden die de Philips wel had. Door de relatief lage prijs verdient dit scherm het predikaat "Onze Keuze".

Als iemand nog wil weten wat ze over de andere schermen schrijven, geef maar maar een schop :)

[ Voor 51% gewijzigd door HyperioN op 14-10-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Largamelion schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 08:20:
[...]
Idd, maar je zegt het zelf... TN panelen. Dan zit je dus nog steeds met de mindere kleuren, als ze het kunnen flikken voor *VA panelen dan wordt het pas interessant...
Ik denk dat Overdrive *VA vrij snel zal volgens.
8ms GTG MVA was iets eerder uit dan 4ms GTG TN, dus Overdrive *VA is ongeveer 0,5 x zo snel als een Overdrive TN uit dezelfde tijd.
Als ik dan nu kijk naar hoe snel de reactietijd omlaag gaat bij nieuwe monitoren denk ik dat 1ms *VA's niet veel later zullen komen dan 1ms TN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:48:
...
[...]

Nice, dat betekent dus weg met overdrive ghosting (voor zover die er was) dus simpelweg nog nettere overgangen, ben benieuwd! Toch kunnen ze nog steeds de wit-zwart overgangen niet versnellen, omdat die al met maximale spanning worden gemaakt.

[...]

De meest kritische mensen zien op de 4ms TFT's nog steeds ghosting, denk dat dat voor 2/1 ms weinig verschil zal maken. SED panels hadden juist nog minder ghosting dan CRT's (geen detailvermindering, maar ook geen nagloei bij snelle beweging bij beelden met hoog contrast, iets dat CRT's wel hebben). TFT's blijven gewoon 4 backlights hebben wat voor slimme trucjes ze ook toepassen, ik verwacht voorlopig alleen dat er met Philips' techniek misschien een echte vooruitgang komt, want die pakt de bottleneck volgens mij echt aan.
Je moet denk ik wel onthouden dat:
1. Er zeer weinig mensen zijn die er ghosting op zien, veel mensen beweren op een 8ms monitor al geen ghosting te zien.
2. De 930BF heeft Overdrive, dus is er een overshoot.
Als je AMA gaat gebruiken dan zou je die niet moeten hebben.
3. AMA versnelt de Zwart->wit->zwart overgangen inderdaad niet, maar die worden ook zonder Overdrive of AMA wel verbetert door de fabrikant.(volgens die franse review van Tomshardware heeft de 930BF bijvoorbeeld al een Fall van 1ms)
Voor Overdrive en AMA verbeterden vooral de zwart->wit->zwart overgangen en de GTG-overgangen niet.
AMA zorgt ervoor dat de GTG-overgangen soms zelfs sneller kunnen zijn dan die zwart->wit->zwart, zodat het oude probleem opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
HyperioN. schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:30:
...
[afbeelding]
De Philips 190X6 wint het predikaat "Best Getest". Ze kunnen geen ghosting vinden, de kleurweergave is (ondanks zijn 18bits) erg goed, mede door Philips' "LightFrame"-techniek waardoor de kleuren "warmer en voller" worden.. Het design is mooi (hoewel dat persoonlijk is), en bezit handige kleine extra'tjes namelijk ingebouwde speakers en aansluitingen voor USB en koptelefoon. De enige nadelen zijn de relatief hoge prijs (pricewatch) en er wordt geen DVI-kabel bijgeleverd.
Misschien een idee om dit scherm in de startpost te vermelden?
...
Wat me ook wel een belangrijk voordeel lijkt, dat is de Pixelgarantie.(echt 0 dode pixels.)

Verder denk ik dat als we een Philips monitor in de startpost gaan stoppen, dat het dan de 190B6C(S/G) wordt.
Want:
- De prijs is lager.
- Het gebruikte paneel is precies hetzelfde.
- Er is nog steeds 100% pixelgarantie.
- Uit deze review blijkt dat ie in hoogte verstelbaar is.
Voor zo'n monitor lijkt €393,- me geen gekke prijs(als je rekening houd met de pixelgarantie).
HyperioN. schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:30:
...
Als iemand nog wil weten wat ze over de andere schermen schrijven, geef maar maar een schop :)
Zijn er ook nog monitoren die negatief opvallen(afraders)?
En zo ja, wat valt er precies negatief op?(backlight bleeding/kijkhoek/kleuren/iets anders?)

[ Voor 19% gewijzigd door n-i-x op 14-10-2005 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De 770P!
Ziet er aardig goed uit, ik hoop dat we van de 970P hetzelfde kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Laatst online: 23:12

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Ik zal de schop opvangen.
XiN schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:25:
[...]

Zijn er ook nog monitoren die negatief opvallen(afraders)?
En zo ja, wat valt er precies negatief op?(backlight bleeding/kijkhoek/kleuren/iets anders?)
De volgende commentaren zijn gegeven (ik geef de korte conclusies)

Iiyama E418S: + geen zichtbare ghosting; goede zwartweergave
- geen DVI-kabel meegeleverd; geen extra's

Viewsonic VX924: + Totaal geen ghosting; kabels zijn in voet weg te werken
- Kleur en contrast vallen tegen; hoge prijs; geen extra's

BenQ FP91V: + Totaal geen ghosting
- Kleur en contrast vallen tegen; geen extra's

Acer AL1951As: + Weergave kleuren en donkere tinten; geen zichtbare ghosting
- Glossy coating zorgt voor spiegeling bij donker beeld

NEC LCD1970GX: + Erg mooie kleurweergave; USB en hoofdtelefoonaansluiting
- Glossy coating zorgt voor spiegeling bij donker beeld; hoge prijs

Belinea 101920: + Zeer fraaie weergave; goede inkijkhoek
- Ghosting zichtbaar bij non-native resoluties; Geen DVI-kabel meegeleverd

Philips 190X6: + Fantastische weergave;l Luxe uitgevoerd; Geen zichtbare ghosting
- Geen DVI-kabel meegeleverd; hoge prijs

AG Neovo M-19: + mooie kleurweergave; USB- en hoofdtelefoonaansluiting
- Leakage aan de zijkanten

Samsung 930BF : + Geen zichtbare ghosting; mooie volle kleuren
- Geen extra's

De echte reviews zijn uiteraard langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalNerd

MetalNerd

Yes, ik heb de knoop eindelijk doorgehakt en een 930BF gekocht. Ik zat nog wel even met pixelgarantie en prijs en heb dat opgelost door hem te kopen bij Encyshop te Amersfoort voor € 374. Niet de allergoedkoopste uit de pricewatch, maar ik woon in omg. Amersfoort en heb daar voor het kopen de monitor werkend kunnen zien (afgehaald). Geen dooie pixels en verder een prachtig schermpje!
Ga hem vanavond aansluiten en zal nog een review posten als ik hem goed heb getest.

In ieder geval alvast bedankt aan iedereen die hier zijn ervaringen en wijsheden heeft gepost. Lang leve de Tweakers community!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:42
Even een korte update betreffende het omruilen van mijn Fujitsu-Siemens P19-2 voor een ander exemplaar bij BestelICT: woensdagochtend de monitor teruggebracht bij BestelICT en daar werd door de verkoper nogmaals de toezegging gedaan dat ze zo spoedig mogelijk een ander exemplaar zouden bestellen bij hun leverancier. Nu had ik dus van twee verschillende medewerkers deze toezegging gekregen. De volgende dag tegen de middag toch even gebeld omdat ik benieuwd was of ze al een andere P19-2 hadden besteld. Dit kreeg ik als antwoord: 'Nee meneer, uw monitor is teruggestuurd naar de fabrikant alwaar hij zal worden gerepareerd en daar is het nu het wachten op.' :(
Op dat moment liet ik mij even afbluffen door de medewerker aan de telefoon (weer een andere persoon trouwens, ze hebben daar veel personeel) maar later dacht ik: hier neem ik geen genoegen mee. Dus toen maar een email gestuurd waarin ik vermelde dat ik erop stond dat er een ander exemplaar besteld zou worden omdat a) ik de monitor al binnen twee dagen had geretourneerd en b) omdat dit mij door twee verschillende medewerkers was toegezegd. En tot slot opgemerkt dat ik verslag zou doen van de afhandeling door BestelICT op tweakers.net.

Binnen een uur na het verzenden van mijn email werd ik door een medewerker van bestelICT opgebeld. Na enig heen en weer gepraat stelde hij voor om de koop te ontbinden waarmee ik vervolgens akkoord ben gegaan. BestelICT zou dezelfde dag nog het factuurbedrag terugstorten op mijn rekening (dat was gisteren). De medewerker maakte ook zijn excuses voor het feit dat verschillende medewerkers toezeggingen hadden gedaan die ze niet na konden komen, dat vond ik wel netjes van hem.

En uiteindelijk heb ik nu toch wat ik wilde: Ik ben van dat exemplaar van de P19-2 af, ik acht het bepaald niet uitgesloten dat deze P19-2 toch een kwalitatief wat minder paneel bevatte. Maar goed, zodra ik het geld weer terug op mijn rekening heb bestel ik gewoon een ander exemplaar van de P19-2 en dan zie ik het vanzelf. Misschien is de tegenvallende kijkhoek tóch een eigenschap van deze monitor, maar er staat zoveel tegenover wat de beeldkwaliteit betreft (hier kom ik in een later bericht nog op terug) dat ik er dan maar mee moet leven.

Wat ik mij nu afvraag is dit: hoe wordt een goede kijkhoek gedefinieerd? Betekent de hoogste waardering voor de kijkhoek bij een TFT dat de kijkhoek vergelijkbaar is met die van een crt monitor, dus geen verkleuring en contrastafname? Of betekent een goede kijkhoek dat het beeld leesbaar, dus scherp blijft? Wat denken jullie?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MentalMatthew
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-06 08:29
XiN schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:11:
De 770P!
Ziet er aardig goed uit, ik hoop dat we van de 970P hetzelfde kunnen verwachten.
Hmm, ik weet niet hoor maar bij de scene test van de Matrix is het hele detail toch weg (het word 'city' op de achtergrond) of hoort dat zo? Bij die scene is het beeld wel erg donker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
Tegelijkertijd met het terugbrengen van de Fujitsu-Siemens P19-2 heb ik ook voor mijn huisgenoot de Belinea 101920 (111919) gehaald. Die had ik hem aangeraden omdat hij niet meer dan 400 euro wilde uitgeven en omdat deze monitor zo'n beetje de beste prijs-/prestatieverhouding zou hebben. Thuis de 101920 aangesloten op zijn PC. Uiteraard stond het beeld veel te helder afgesteld (brightness op 100) dus vervolgens een beetje gerommeld met de instellingen. Uiteindelijk de (ongeveer) optimale instellingen gevonden (brightness helemaal naar 0). Maar wat voor indruk gaf de beeldkwaliteit van de 101920 nu? Wel, als ik de P19-2 hiervoor niet had gezien had je mij niet horen klagen maar ik was het beeld van de P19-2 gewend. En het beeld van de 101920 viel mij eigenlijk ronduit tegen: de kleuren zagen er wat flets uit terwijl bij de P19-2 de kleuren bij wijze van spreken van het scherm spatten. Nee, ik geloof nu echt wel dat Behardware het met hun contrastmetingen bij het rechte eind heeft. De 101920 haalt in de praktijk nog geen 600:1 terwijl de P19-2 in de praktijk 968:1 haalt en dat verschil is in de dagelijkse praktijk absoluut merkbaar. Op basis van de eerste indruk geef ik absoluut de voorkeur aan de beeldkwaliteit van het Samsung panel boven die van het AOptronics panel. In dit verband verwijs ik ook naar deze userreview: A comparison: 193P Plus vs VP191b
Hier gaat het tenslotte ook om een vergelijking tussen hetzelfde Samsung panel en het nog niet geupdate AOptronics panel. Mijn eerste indrukken liggen in dezelfde lijn als de ervaringen van deze user. Eén belangrijke opmerking moet hierbij echter wel gemaakt worden: op de videokaart van mijn huisgenoot zit geen DVI-ingang, het is een Matrox videokaart dus de kwaliteit van de VGA-uitgang is in principe wel goed. Terwijl ik mijn P19-2 wél had aangesloten op de DVI-uitgang. En dit maakt natuurlijk wel verschil in de beeldkwaliteit, ook wat betreft de kleurweergave. Maar ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat het verschil in aansluiten in zijn eentje verantwoordelijk is voor dit verschil in beeldkwaliteit. Nogmaals, het gaat om een eerste indruk maar als je echt prijs stelt op een zo goed mogelijke kleurweergave met een hoog contrast denk dan toch even twee tellen na voor je de 101920 aanschaft.

Indien daar behoefte aan is wil ik t.z.t. wel eens een vergelijkend testje doen van beide schermen. Ik bevind mij tenslotte in de luxe situatie dat ik ze beiden (hopelijk heb ik volgende week zelf weer een P19-2 staan) hier in huis heb staan. Ik kan ze beiden tegelijk aansluiten op de Matrox dualhead kaart van mijn huisgenoot (dan heb je tenminste gelijke omstandigheden) en ze dan naast elkaar eens beoordelen.

[ Voor 3% gewijzigd door tallstoi op 14-10-2005 19:30 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Ik ben nu een week de trotse bezitter van een Samsung 930BF en eergisteren heb ik ook de Samsung 193P opgehaald. Geen dode pixels en ik was zeer te spreken over het feit dat de DVI kabels er bij beide schermen standaard worden bijgeleverd (bij de 193P zit zelfs een wallmount).

De schermen heb ik verder niet echt kunnen testen omdat mn pc nog niet gereed is en mn laptop niet echt betrouwbaar testmateriaal is ;) Ik moet wel zeggen dat ik heel erg onder de indruk ben van het uiterlijk van de 193P :9~ Ik kende het scherm eigenlijk niet totdat ik bij dit topic terecht kwam maar t*ring wat een prachtig design! Super plat en zelfs de achterkant is supermooi :)

Het zal nog wel even duren voordat mn videokaart binnen is maar wanneer ik de schermen kan testen zal ik mn mening hier wel even laten weten. Ik ben er eigenlijk nu al van overtuigd dat het waardige opvolgers zijn van mijn (helaas) gejatte 191T en 913N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Laatst online: 19-12-2024

TetsuoShima

low energy output

De 770P!
Ziet er zowat hetzelfde uit als de Viewsonic 191 reeks als je het mij vraagt, zonder de interferentie dan... Als je hem vergelijkt met de Benq FP91V, dan zie je toch het verschil.

VA schermen hebben toch nog een beetje inhaalwerk te doen blijkbaar...

Ik vraag me trouwens af wanneer er een review van de Viewsonic 930 reeks verschijnt, ze zijn nu toch al verkrijgbaar...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 17:54

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

damn, topic ff een maand uit oog verloren, is die 970p nog niet te krijgen?? samsung, schiet eens op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tallstoi schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:27:
Tegelijkertijd met het terugbrengen van de Fujitsu-Siemens P19-2 heb ik ook voor mijn huisgenoot de Belinea 101920 (111919) gehaald. Die had ik hem aangeraden omdat hij niet meer dan 400 euro wilde uitgeven en omdat deze monitor zo'n beetje de beste prijs-/prestatieverhouding zou hebben. Thuis de 101920 aangesloten op zijn PC. Uiteraard stond het beeld veel te helder afgesteld (brightness op 100) dus vervolgens een beetje gerommeld met de instellingen. Uiteindelijk de (ongeveer) optimale instellingen gevonden (brightness helemaal naar 0). Maar wat voor indruk gaf de beeldkwaliteit van de 101920 nu? Wel, als ik de P19-2 hiervoor niet had gezien had je mij niet horen klagen maar ik was het beeld van de P19-2 gewend. En het beeld van de 101920 viel mij eigenlijk ronduit tegen: de kleuren zagen er wat flets uit terwijl bij de P19-2 de kleuren bij wijze van spreken van het scherm spatten. Nee, ik geloof nu echt wel dat Behardware het met hun contrastmetingen bij het rechte eind heeft. De 101920 haalt in de praktijk nog geen 600:1 terwijl de P19-2 in de praktijk 968:1 haalt en dat verschil is in de dagelijkse praktijk absoluut merkbaar. Op basis van de eerste indruk geef ik absoluut de voorkeur aan de beeldkwaliteit van het Samsung panel boven die van het AOptronics panel. In dit verband verwijs ik ook naar deze userreview: A comparison: 193P Plus vs VP191b
Hier gaat het tenslotte ook om een vergelijking tussen hetzelfde Samsung panel en het nog niet geupdate AOptronics panel. Mijn eerste indrukken liggen in dezelfde lijn als de ervaringen van deze user. Eén belangrijke opmerking moet hierbij echter wel gemaakt worden: op de videokaart van mijn huisgenoot zit geen DVI-ingang, het is een Matrox videokaart dus de kwaliteit van de VGA-uitgang is in principe wel goed. Terwijl ik mijn P19-2 wél had aangesloten op de DVI-uitgang. En dit maakt natuurlijk wel verschil in de beeldkwaliteit, ook wat betreft de kleurweergave. Maar ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat het verschil in aansluiten in zijn eentje verantwoordelijk is voor dit verschil in beeldkwaliteit. Nogmaals, het gaat om een eerste indruk maar als je echt prijs stelt op een zo goed mogelijke kleurweergave met een hoog contrast denk dan toch even twee tellen na voor je de 101920 aanschaft.

Indien daar behoefte aan is wil ik t.z.t. wel eens een vergelijkend testje doen van beide schermen. Ik bevind mij tenslotte in de luxe situatie dat ik ze beiden (hopelijk heb ik volgende week zelf weer een P19-2 staan) hier in huis heb staan. Ik kan ze beiden tegelijk aansluiten op de Matrox dualhead kaart van mijn huisgenoot (dan heb je tenminste gelijke omstandigheden) en ze dan naast elkaar eens beoordelen.
Je kunt bij de belinea het beste de brightness via je videokaart compenseren. Ik heb die van mij gewoon op 50% staan, maar mijn gamma instellingen van de videokaart op 0.85. Hierdoor is het beeld veel minder flets maar ook niet te fel. Als ik de brightness op 0 zet zien de kleuren er inderdaad erg slecht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
MentalMatthew schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:16:
[...]

Hmm, ik weet niet hoor maar bij de scene test van de Matrix is het hele detail toch weg (het word 'city' op de achtergrond) of hoort dat zo? Bij die scene is het beeld wel erg donker...
Ik gok erop dat dat zo hoort, want de kleurafwijking voor kalibratie is erg klein.

[ Voor 5% gewijzigd door n-i-x op 15-10-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
XiN schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:17:
[...]

Je moet denk ik wel onthouden dat:
1. Er zeer weinig mensen zijn die er ghosting op zien, veel mensen beweren op een 8ms monitor al geen ghosting te zien.
2. De 930BF heeft Overdrive, dus is er een overshoot.
Als je AMA gaat gebruiken dan zou je die niet moeten hebben.
1
Natuurlijk maakt het uiteindelijk weinig uit of je een heel klein beetje- of geen ghosting hebt, maar das een ander verhaal :) [...]
2
Nice, dat betekent dus weg met overdrive ghosting (voor zover die er was) dus simpelweg nog nettere overgangen, ben benieuwd!
Auto plaatje daar laat weer hetzelfde zien, 770P doet niet onder voor de 4ms TN panels, voor zover die plaatjes representatief zijn. Zie ik het nou trouwens goed of ziet dat wit er niet uit bij de TN, en bij de PVA wel?
Wat ik mij nu afvraag is dit: hoe wordt een goede kijkhoek gedefinieerd?
De kijkhoek is de hoek vanaf waar je naar het scherm kijkt waarbij het compleet waardeloos is. Zie startpost :)

[ Voor 58% gewijzigd door Yokozuna op 15-10-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
TetsuoShima schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:49:
[...]

Ziet er zowat hetzelfde uit als de Viewsonic 191 reeks als je het mij vraagt, zonder de interferentie dan... Als je hem vergelijkt met de Benq FP91V, dan zie je toch het verschil.

VA schermen hebben toch nog een beetje inhaalwerk te doen blijkbaar...

Ik vraag me trouwens af wanneer er een review van de Viewsonic 930 reeks verschijnt, ze zijn nu toch al verkrijgbaar...
Ze zijn inderdaad nog iets langzamer dan TN's, maar er is het afgelopen jaar/ de afgelopen maanden een enorme inhaalsta gemaakt lijkt me.
En aangezien men nog steeds druk bezig is met *VA ontwikkelen ga ik er van uit dat ze nu ongeveer even snel sneller worden als TN's, en ze dus over iets meer dan een jaar al 1ms bereikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ze zijn inderdaad nog iets langzamer dan TN's, maar er is het afgelopen jaar/ de afgelopen maanden een enorme inhaalsta gemaakt lijkt me.
Jep, hopelijk zijn de met de 970P af van "TN's zijn toch NET EFFIES wat sneller" :)

AMA lijkt me trouwens wel een goede ontwikkeling, vooral kwalitatief, overdrive wordt bijgeschaafd i.p.v. nog extremer gemaakt. Wie weet wordt de ghosting die er nu nog is voor het grootste deel door overdrive ghosting veroorzaakt.

[ Voor 41% gewijzigd door Yokozuna op 15-10-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
En 3?
Yokozuna schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:17:
Plaatje daar van de 770P ziet er weer zo uit als die plaatjes van de hongaarse (ofzo) review, gewoon net zo weinig ghosting als een 4ms overdrive TN paneel. Blijkbaar wel zelfde overdrive ghosting, maar volgens mij is die in de praktijk veel slechter zichtbaar dan op deze plaatjes. En zie ik het nou goed of ziet dat wit er niet uit bij de TN, en bij de PVA wel?
Die overdrive ghosting lijkt me inderdaad minder zichtbaar(mischien helpt een klein beetje overdrive ghosting na de normale ghosting wel om de normale ghosting minder zichtbaar te maken, want te licht + te donker = goed).
Hoe dan ook, de 730BF staat samen met de 930BF bekend als de allersnelste LCD, als de 770P(en hopelijk ook de 970P) precies dezelfde hoeveelheid ghosting geeft in die foto, dan hebben we eindelijk een ultieme TFT lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 13710 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:32:
[...]

Je kunt bij de belinea het beste de brightness via je videokaart compenseren. Ik heb die van mij gewoon op 50% staan, maar mijn gamma instellingen van de videokaart op 0.85. Hierdoor is het beeld veel minder flets maar ook niet te fel. Als ik de brightness op 0 zet zien de kleuren er inderdaad erg slecht uit.
1 vraagje:
Als je de brightnes van de monitor omlaag gooid, valt dan ook een groot deel van een grijsschaal(die moet je dan wel even weergeven) weg?
Als dat zo is, dan kan je de helderheid beter regelen met de 'contrast' instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
tallstoi schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:55:
...
Wat ik mij nu afvraag is dit: hoe wordt een goede kijkhoek gedefinieerd? Betekent de hoogste waardering voor de kijkhoek bij een TFT dat de kijkhoek vergelijkbaar is met die van een crt monitor, dus geen verkleuring en contrastafname? Of betekent een goede kijkhoek dat het beeld leesbaar, dus scherp blijft? Wat denken jullie?
De opgegeven kijkhoek betekent dat het contrast bij die kijkhoek nog 10:1 is(bij sommige TN's met een 160 graden kijkhoek 5:1)
Over het algemeen is de het contrast bij 170 graden bij *VA's en IPS-en nog een stuk hoger dan die 10:1, maar een kijkhoek van 179,9 graden lijkt me wat vreemd om te meten, dus geeft men gewoon een getal tussen de 170 en 178 op.

Eigenlijk zegt de kijkhoek dus niets over wanneer er verkleuring optreed, wanneer het contrast afneemt, of wanneer het beeld donkerder wordt.
Het beeld blijft(door de fysieke pixels) trouwens altijd scherp, als je tekst niet meer kan lezen dan komt dat door een contrast in de buurt van de 1:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
3. AMA versnelt de Zwart->wit->zwart overgangen inderdaad niet, maar die worden ook zonder Overdrive of AMA wel verbetert door de fabrikant.(volgens die franse review van Tomshardware heeft de 930BF bijvoorbeeld al een Fall van 1ms)
Fall tijd maakt maar een klein deel van de totale responstijd uit. Als je alle reviews lees, lees ik ook nog steeds over mensen met overdrive MVA/PVA dat ze merkbaar ghosting zien bij het scrollen van tekst (= wit>zwart>wit en zwart>wit>zwart). 25ms of 16ms maakt blijkbaar geen groot genoeg verschil, of de gemeten waarden kloppen niet...

Maargoed, dat maakt niet uit, zolang we geen nadelen van AMA kunnen ontdekken valt er natuurlijk weinig te klagen :)
Hoe dan ook, de 730BF staat samen met de 930BF bekend als de allersnelste LCD, als de 770P(en hopelijk ook de 970P) precies dezelfde hoeveelheid ghosting geeft in die foto, dan hebben we eindelijk een ultieme TFT lijkt me.
Jep, daarom :) Dat het met de rest in ieder geval goed zit, daar ga ik vanuit.
Eigenlijk zegt de kijkhoek dus niets over wanneer er verkleuring optreed, wanneer het contrast afneemt, of wanneer het beeld donkerder wordt.
Jep.

[ Voor 68% gewijzigd door Yokozuna op 15-10-2005 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiN schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:35:
[...]

1 vraagje:
Als je de brightnes van de monitor omlaag gooid, valt dan ook een groot deel van een grijsschaal(die moet je dan wel even weergeven) weg?
Als dat zo is, dan kan je de helderheid beter regelen met de 'contrast' instelling.
Bij een palet van 32 grijstinten worden de middelste 5 wel heel erg gelijk bij een brightness < 10 . Er zit dan duidelijk minder verschil tussen dan op 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dus de donkerste tinten en de lichtste tinden blijven wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiN schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:56:
Dus de donkerste tinten en de lichtste tinden blijven wel goed?
Ja die blijven een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 16-06 09:02

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

De 770P!
Nou, de tranen schieten in m'n broek...als het filmgedeelte representatief is. Dat vind ik toch ff vet tegenvallen als ik de kleuren en het detail zo zie... :/

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
XiN schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:08:
[...]

Ik gok erop dat dat zo hoort, want de kleurafwijking voor kalibratie is erg klein.
Ik kom terug op wat ik hier zei, in Het (onbewerkte) plaatje is dat City goed leesbaar.
Gellukkig hangen kleuren ook van de electronica af, dus het kan wel verbetert worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
Anoniem: 13710 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:32:
[...]

Thanks voor deze tip. Ik zal binnenkort inderdaad eens wat aan de gamma-waarde van de videokaart gaan sleutelen, 's kijken of dat verbetering oplevert :) Toch gek eigenlijk, als je de brightness bij een TFT verandert zou dat alleen invloed moeten hebben op de lichtsterkte van de lampen achter het panel (zo heb ik het tenminste begrepen), dan zou de kleurweergave toch (ongeveer) gelijk moeten blijven :?

@XiN: Bedankt voor je uitleg m.b.t. de kijkhoek van TFT's. Nu is de definitie van de kijkhoek mij helemaal duidelijk :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
tallstoi schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:36:
[...]

Thanks voor deze tip. Ik zal binnenkort inderdaad eens wat aan de gamma-waarde van de videokaart gaan sleutelen, 's kijken of dat verbetering oplevert :) Toch gek eigenlijk, als je de brightness bij een TFT verandert zou dat alleen invloed moeten hebben op de lichtsterkte van de lampen achter het panel (zo heb ik het tenminste begrepen), dan zou de kleurweergave toch (ongeveer) gelijk moeten blijven :?

@XiN: Bedankt voor je uitleg m.b.t. de kijkhoek van TFT's. Nu is de definitie van de kijkhoek mij helemaal duidelijk :)
Het probleem is dat iedere monitorfabrikant zijn eigen OSD maakt waarbij 'Brightnes' en 'Contrast' weer andere dingen instellen.
Bij sommige monitoren betekent brightnes inderdaad de helderheid(soms via de backlight, soms door de kristallen minder licht door te laten geven waardoor het contrast daalt) en contrast het zwartlevel(als je dit te hoog instelt dan gaan de lichte tinten verloren, maar als je dit te laag instelt dan gaan donkere tinten verloren).
Andere monitoren hebben deze twee weer omgedraaid, en in sommige monitoren is er nog een instelling 'blacklevel'(om dus het blacklevel i te stellen) of 'backlight' / 'eco'(om de helderheid te regelen via de backlight.

Er bestaan dus monitoren die je donkerder kan maken zonder dat de kleurweergave verandert, maar dan moet je wel even uit weten te vogelen welke optie je eigenlijk moet gebruiken.

Als je de helderheid via je videokaartinstellingen verandert, dan zou de kleurweergave ongeveer gelijk moeten blijven, maar dan met wat lager contrast en minder kleuren.

[ Voor 3% gewijzigd door n-i-x op 15-10-2005 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Huigie schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:10:
[...]

Nou, de tranen schieten in m'n broek...als het filmgedeelte representatief is. Dat vind ik toch ff vet tegenvallen als ik de kleuren en het detail zo zie... :/
Het zou ook door de camera kunnen komen...
De kleurweergave voor de kalibratie blijkt(volgens hun kleursensor) est wel goed te zijn namelijk.
Eerlijk gezegd verwacht ik van een kleursensor die ook gebruikt wordt om monitoren te kalibreren dat ie minder afwijking heeft dan een gewone camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
XiN schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:26:
[...]

Ik kom terug op wat ik hier zei, in Het (onbewerkte) plaatje is dat City goed leesbaar.
Gellukkig hangen kleuren ook van de electronica af, dus het kan wel verbetert worden...
Als je alle huidige TFT 's vergelijkt met dat plaatje, zie je toch dat de weg nog zeer lang is :'( .

De 730P geeft wel zeer felle kleuren bij dat film plaatje... ziet er gewoon helemaal niet uit, maar ik kijk dan ook nooit films op m'n monitor, daar heb ik namelijk m'n tv voor :) .

Gelukkig ben ik een geduldig persoon en heb ik helemaal geen haast om een TFT te kopen, ga dus nog wat afwachten tot de techniek verbetert, maar ondertussen blijf ik deze topic wel lekker volgen... erg interessant toch wel :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Largamelion schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:08:
[...]
Als je alle huidige TFT 's vergelijkt met dat plaatje, zie je toch dat de weg nog zeer lang is :'( ...
Dat er nog een lange weg te gaan is zie ik, maar ik vraag me af of de monitoren moeten verbeteren of de camera's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15
Ik weet niet of dit al gemeld is, maar de samsung 770P en de samsung 970P staan in de prijslijst van een grote distributeur. Ik gok dat de prijs (bij online winkels) van de 970P op ongeveer 500-520 euro komt te liggen (inkoop ligt maar een paar euro boven wat de inkoopsprijs van de 193P was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De 970P kan bij 4launch ge pre-ordert worden voor €484,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
De prijs is mooi :) € 484.50 en zijn kleinere variant is € 400. Jammer dat hij alleen in het zwart te bestellen is, maar dat zal voor veel mensen niet erg zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113283

Zijn er al mensen die de Fujitsu-Siemens W19-1 (breedbeeld 19" inch) hebben?
Lijk me een erg gaaf scherm. In Duitsland kost hij iets van 320€ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Anoniem: 113283 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:20:
Zijn er al mensen die de Fujitsu-Siemens W19-1 (breedbeeld 19" inch) hebben?
Lijk me een erg gaaf scherm. In Duitsland kost hij iets van 320€ !
Hebben we het een tijdje gelden over gehad, leuk scherm inderdaad. Overigens is hij bijna alleen in Dld te koop, in Nederland is hij nergens op voorraad lijkt het. Er was een Got-er contact aan het leggen met importeurs...
Maar ik ben inderdaad ook benieuwd naar reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138440

Zeker te weten ben ik benieuwd naar de revieuws, denk dat iedereen da wel is

Maar de viewsonic 20 inch met 8ms lijkt me ook wel wat

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 138440 op 16-10-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

XiN schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 01:10:
De 970P kan bij 4launch ge pre-ordert worden voor €484,50
Dat is een erg nette prijs vind ik. Nu maar hopen dat er een beetje vlot ook reviews verschijnen en dat meer winkels hem gaan aanbieden, hopelijk nog voor ietsje minder...... (maar met deze prijs is imho ook zeer goed te leven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157538

Ik heb in de FAQ gekeken maar kom er nog niet helemaal uit.

ik ben van plan om 2 schermen aan te kopen die samen moeten gaan werken.

de ene is de 930BF en de ander wordt denk de 730BF. zullen ze goed met elkaar samen werken? met b.v. autocad 2006 enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 157538 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:01:

de ene is de 930BF en de ander wordt denk de 730BF. zullen ze goed met elkaar samen werken? met b.v. autocad 2006 enzo?
Als je videokaart het aankan dan kan je met elke 2 monitoren samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 10:26
Anoniem: 157538 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:01:

Waarom 2 monitoren uit dezelfde serie, dezelfde resolutie, maar ander formaat? Als je een stretched desktop hebt, sluit dat op het zicht helemaal niet aan... Ik heb hetzelfde als ik met een laptop en 19" lcd werk, laptop heeft hogere resolutie maar een kleiner formaat, past voor geen meter op elkaar. het werkt wel, maar het is niet logisch wat je ziet. Zeker met autocad zou ik gewoon voor 2x dezelfde gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 10:38
Ik ben ook op zoek naar een 19inch monitor.

Ik zal er vooral veel 3D Max op doen, af en toe wat photoshop, veel webbrowsing/MSn
en ook nog wel wat games.

Welke monitor zou ik het beste kunnen nemen, terwijl hij ook niet meer als 340€ mag kosten...
Ik weet het; moeilijk opgave, maar jullie zijn the best ;)

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Hoe rekbaar is die €340,-?
Als je daar €375,- van kan maken, dan kan je de Belinea 101920 kopen.
Anders dan kan je voor €300,-(in Duitsland) een Fujitsu-Siemens C19-7 kopen, met als nadelen tegenover dew 101920 dat ie iets langzamer blijkt te zijn, een simpele voet heeft, en geen DVI-poort heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
490 euro voor misschien wel de ultieme TFT -> de nette prijs maakt hem dan nog ultiemer. (Ik hoop dat de 17" versie wel iets meer dan 80 euro goedkoper is...)

De groeten aan Viewsonic dan, met hun VP930 :O Die kan net zo goed verwijderd worden uit de TS als de 970P beter en goedkoper is, om maar niet van de Belinea als net zo goed+goedkoper alternatief voor de VP930 te spreken.

[ Voor 60% gewijzigd door Yokozuna op 16-10-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 10:38
XiN schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:02:
Hoe rekbaar is die €340,-?
Als je daar €375,- van kan maken, dan kan je de Belinea 101920 kopen.
Anders dan kan je voor €300,-(in Duitsland) een Fujitsu-Siemens C19-7 kopen, met als nadelen tegenover dew 101920 dat ie iets langzamer blijkt te zijn, een simpele voet heeft, en geen DVI-poort heeft.
Ik heb denk ik al een heel mooi budget 19inch TFT-tje gevonden... de:
Acer AL1916s 19 Inch, 12 Ms voor het ZEER aantrekkelijke pruisje van 268€ bij salland automatisering, waar ik dan ook meteen een VESA wallmount koop, en een mooie icemat muismat.

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
NeOpHyTe-NL schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 18:54:
[...]

Ik heb denk ik al een heel mooi budget 19inch TFT-tje gevonden... de:
Acer AL1916s 19 Inch, 12 Ms voor het ZEER aantrekkelijke pruisje van 268€ bij salland automatisering, waar ik dan ook meteen een VESA wallmount koop, en een mooie icemat muismat.
12ms TN -> prima voor games, maar onthoud wel dat de vertikale kijkhoek nogal krap is bij TN's(je krijgt een donker-licht kleurverloop van boven naar beneden).
Probeer eerst in een winkel bij een aantal TN-monitoren(van die monitoren waarbij het beeld zwart wordt als je er van onderaf op kijkt) hoe goed je met die kijkhoek kan leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152073

Yokozuna schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 18:26:
490 euro voor misschien wel de ultieme TFT -> de nette prijs maakt hem dan nog ultiemer. (Ik hoop dat de 17" versie wel iets meer dan 80 euro goedkoper is...)

De groeten aan Viewsonic dan, met hun VP930 :O Die kan net zo goed verwijderd worden uit de TS als de 970P beter en goedkoper is, om maar niet van de Belinea als net zo goed+goedkoper alternatief voor de VP930 te spreken.
De 770P is 400€ bij www.4launch.nl, niet zo'n groot prijsverschil eigenlijk.

Ben toch 2 770P's aan het overwegen, da's 2560px bij 1024px _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 152073 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 19:35:
[...]

De 770P is 400€ bij www.4launch.nl, niet zo'n groot prijsverschil eigenlijk.

Ben toch 2 770P's aan het overwegen, da's 2560px bij 1024px _/-\o_
2 970P's ook :*)
Maar goed, je zal wel je redenen hebben om voor de 17" te gaan...

[ Voor 15% gewijzigd door n-i-x op 16-10-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 18:12
Ha de 970p komt er dan eindelijk snel aan! Kan niet wachten! Zit me nog steeds scheel te staren op mn 15" TFT van 80cm afstand met een resolutie van 1400x1050 ;)
Ik zie zelfs al een shop waarvan de site zegt dat ze 2 op voorraad hebben (www.encyshop.nl) Welliswaar voor €594,-. Weet natuurlijk niet of het klopt... alleen daar is de prijs wel aan de hoge kant, terwijl ze normaal (een van de) goedkoopste zijn van samsung schermen.

Edit: Ik ben eens op onderzoek uitgegaan. En zie dat de 970p bij 2 grote distributeurs in de lijst staan. De ene heeft alleen de witte, de andere alleen de zwarte. Dus ze komen er alle twee waarschijnlijk snel aan :)

Edit2: Bij 1 staat levertijd voor de LS19VDPXHQ nu op 19 oktober! Hopelijk deze week nog reviews? ;)

[ Voor 32% gewijzigd door FaZe op 17-10-2005 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Hoe groot is de kans dat als je een tft scherm koopt dat er dooie pixels in zitten? Ik wil er namelijk eentje aanschaffen maar heb natuurlijk geen zin in dooie pixels. Ik ga hem via mijn werk bij ingram micro bestellen denk ik, als er dan bijv. pixels kapot zijn kan ik het dan terugsturen onder de "koop op afstand" clausule?

Elect a clown, expect a circus.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.