[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 12

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.998 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 21:54

DarkSide

theres no place like ::1

Na vele uurtjes hier te hebben rondgesuffeld, dan toch maar de knoop doorgehakt. Ik heb een nieuwe TFT gekocht. Ik heb gekozen voor de Samsung 930BF. Zat sterk te twijfelen tussen de Belinea en de Samsung. Maar uiteindelijk toch voor de Samsung gekozen. Tot nu toe is het een fantastisch scherm en de backlight leakage valt mee, vindt ik. Het is minder dan mijn oude Sony SMD-51 (hiervan had ik er 2 waarvan er vorig jaar 1 stuk gegaanw was). En ook de kijkhoek vindt ik ruim zat.
Heb even lopen spelen met de instellingen en het scherm geeft nu mooi de kleuren weer. Ik heb in iedergeval niet het gevoel wat te missen. En ook de ghosting lijkt in orde. Al hoewel ik eigenlijk nooit FPS speel. Heb dit alleen getest met het spel Fahrenheit. En GTR racing. En beidde zien er spectaculair uit op 19". Het is een mooi scherm en zeker een aanrader.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-06 16:43
Anoniem: 156611 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:06:
...(Iemand trouwens ervaring met de Mediamarkt qua dode-pixel-beleid? Want als ze daar ook een beetje relaxede regeling hebben, dat je 'em gewoon terug kunt brengen mochten er dode pixels zijn, dan kon het best eens zijn dat ik daar een stuk goedkoper uit ben (moet de prijzen daar nog eventjes bekijken..))...
Uit de startpost:
• Mediamarkt.nl: 14 dagen 'niet goed, geld terug'.

...Ik heb ook veel over de Belinea 101920 (ref. 111919) gelezen hier, maar mijn probleem daarmee is een beetje de beschikbaarheid, bij internetwinkels is 'ie wel te krijgen maar ik koop toch liever in een 'echte' winkel, en het voordeel is als ik een monitor bij Norrod haal hier in de stad, dat je binnen 8 dagen terug kunt komen als er iets mis is, geen gezeur met pixelgaranties enzo...
Officieel gezien zegt de wet 'kopen op afstand' dat je de monitor binnen 7 dagen terug mag sturen zonder opgave van reden, maar aangezien je dan wel verzendkosten moet betalen, en de meeste internet-winkeliers er nogal lastig over zullen doen kan het inderdaad geen kwaad om bij een winkel te kopen die niet zo moeilijk doet.

...Maar goed, een lang verhaal, maar ik heb ook nog een vraag. Namelijk, hoe goed of slecht is die 930BF nou echt? Want in reviews worden er nog al eens wat minpuntjes naar voren gehaald, met name die die ik hiervoor al noemde, maar hier op GoT lijkt iedereen vrij positief. Ik wil op de monitor vooral standaarddingetjes doen als surfen en MSN en af en toe wat uittypen voor m'n opleiding, maar af en toe ook wel games spelen, dus het scherm moet wel een acceptabele reactiesnelheid hebben, en films kijken moet ook mogelijk zijn. Dus, voor de bezitters van een Samsung 930BF monitor: Hoe erg is het nou echt met die twinkling effects die je hebt bij het kijken van films? Zo dat je je er echt aan stoort tijdens het kijken, of valt er prima mee te leven? En dat minder diepe zwart, valt het heel erg op tijdens gebruik of moet je er echt op gaan letten wil je er veel last van hebben? En voor iedereen die een monitor heeft zonder uitgebreide verstelmogelijkheden: Heb je daar nou echt last van? In de zin van dat je zegt: Goh, ik had toch liever een monitor gehad die je wel zus en zo kan verstellen omdat ik zo niet echt optimaal op m'n scherm kan kijken? Want als het niet zó verschrikkelijk essentieel is hoef ik daar misschien minder rekening mee te houden...
Zover ik weet is Behardware de enige die geknipper ziet op de 930BF, en daar zien ze ook geknipper op alle andere TN schermen, de IPS-schermen, en zelfs op sommige *VA's(je zou zowat denken dat hun testfilmpje gewoon een flikker bevat).
Ik verwacht dus niet dat de 930BF het slechter doet dan de H481.
Over het zwart:
Zo slecht is de 930BF niet.
De enige review met contrastmeting van de 930BF waar ik van af weet, die geeft aan dat het contrast 700:1 is met een zwartdiepte van 0,3 nits.
Dit is ongeveer hetzelfde als dat het 8ms Samsung TN paneel in de H481 kan, dus ook hier ga je er niet op achteruit.

De verschillen tussen de 930BF en de H481S zijn ongeveer dezelfde verschillen als de verschillen tussen de 930BF en de LD90+:
Een klein beetje extra snelheid(voor de 930BF) vs. betere voet die in hoogte verstelbaar is en een pivot-mode heeft(voor de H481S of de LD90+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
anonimoes schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:36:
Hmmm, dezelfde als er in de 913 zat? Dan lijkt me de meerprijs voor dit design wel erg hoog!
Ja, dezelfde.
Als die prijs niet omlaag gaat, dan denk ik niet dat ie veel verkocht gaat worden.
Voor dat geld kan je twee keer een FP937S+ kopen, zodat je als je (door het ontbreken van het handvat) eentje kapot laat vallen, nog steeds een scherm hebt dat hetzelfde kan als die CX915T.

[ Voor 3% gewijzigd door n-i-x op 04-10-2005 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156611

Oké, thanks, overheen gelezen. :o Dat moet wel goed zitten dan.
XiN schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:55:
Officieel gezien zegt de wet 'kopen op afstand' dat je de monitor binnen 7 dagen terug mag sturen zonder opgave van reden, maar aangezien je dan wel verzendkosten moet betalen, en de meeste internet-winkeliers er nogal lastig over zullen doen kan het inderdaad geen kwaad om bij een winkel te kopen die niet zo moeilijk doet.
Precies. :) Beter het zekere voor het onzekere nemen, het gaat immers wel om veel geld.
XiN schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:55:
Zover ik weet is Behardware de enige die geknipper ziet op de 930BF, en daar zien ze ook geknipper op alle andere TN schermen, de IPS-schermen, en zelfs op sommige *VA's(je zou zowat denken dat hun testfilmpje gewoon een flikker bevat).
Ik verwacht dus niet dat de 930BF het slechter doet dan de H481.
Over het zwart:
Zo slecht is de 930BF niet.
De enige review met contrastmeting van de 930BF waar ik van af weet, die geeft aan dat het contrast 700:1 is met een zwartdiepte van 0,3 nits.
Dit is ongeveer hetzelfde als dat het 8ms Samsung TN paneel in de H481 kan, dus ook hier ga je er niet op achteruit

De verschillen tussen de 930BF en de H481S zijn ongeveer dezelfde verschillen als de verschillen tussen de 930BF en de LD90+:
Een klein beetje extra snelheid(voor de 930BF) vs. betere voet die in hoogte verstelbaar is en een pivot-mode heeft(voor de H481S of de LD90+).
Oké, daar heb ik iets aan. _/-\o_ Zal het in gedachten houden, dankje voor 't uitgebreide antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Na veel kloten met de settings heb ik het beeld redelijk goed gekregen met mijn E511S, maar ik ga hem toch verkopen.. Heb hem toch voor 400 op marktplaats gezet.. Ik hou het weer bij mijn 19" E481 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152995

Marcello2005 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:15:
Belinea 101920 (ref. 111919)
Het vorige scherm
Mijn vorige scherm was een philips 170S. Van dit schem kreeg ik bij intensief game, hoofdpijn! Erg vervelend dus, het werd maar is tijd voor een nieuwe scherm. Als ik de Berlinea ga vergelijken met de philips 170S dan gaat er een wereld voor me open. Wat een helderheid en prestaties. Nu kan ik game zonder hoofdpijn ;)
Bijzonderheden
Ik heb de Belinea gekocht bij 4launch.nl met pixelgarantie. Dit was de enigste shop uit de startpost dat pixelgarantie aanbied met subpixelgarantie!
Kleurweergave
Mijn Berlinea staat nog steeds ingesteld met de default settings. Ik kan niet anders zeggen dat de helderheid en zuiverheid van het scherm geweldig is.
Ghosting
Ik heb Battlefield 2 gespeeld en Dungeon Siege 2 en ik heb geen ghosting ondekt. Bij het afspelen van films zie je wel dat het scherm zo goed presteerd dat gecomprimeerde films blokkerig worden, maar bij films die niet gecomprimeerd zijn ziet het beeld er prima uit.
Contrast & helderheid
Ik ben tevreden!
Uniformiteit van het scherm

Ik heb geen blacklight leakage ontdekt. Ik heb mijn bureaublad zwart gemaakt, maar ik zie geen leakage!

(KNIP)
Dus mijn vraag is heb je echt helemaal geen backlight bleeding wanneer je je bureau blad zwart maakt en de lichten in je kamer uit doet zodat het "pikke" donker is??

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 152995 op 04-10-2005 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:52

Lordy79

Vastberaden

Maar goed, een lang verhaal, maar ik heb ook nog een vraag. Namelijk, hoe goed of slecht is die 930BF nou echt?
Ik heb bij NoRRoD (Leeuwarden) gewerkt en heb de 930BF en de IIYAMA 481 beide bekeken. Maar de IIyama vind ik echt stukken beter eruit zien en deze heb ik dus gekocht. (wel een witte overigens, wat ik zelf veel mooier vind dan een zilvere of zwarte, maar dat is smaak)

Ik heb 'm nu een maand in gebruik denk ik en het bevalt uitstekend. Ik gebruikte eerst een IIyama A901HT 19" (dus ook een platte 19" CRT van IIyama) en heb geen moment spijt.

Maar... ik game er nauwelijks mee, dus ik weet niet of de responstijd dan nog goed genoeg is daarvoor, maar de kleuren zijn fantastisch en de helderheid is 'veel te goed'. Ik heb 'm op economy-modus gezet omdat ie anders te fel is aan mijn ogen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
->So taking this into account, what are the factors behind very low priced monitors? How can Fujitsu-Siemens sell a Premium C19-4 MVA 8 ms panel for half the cost of a ViewSonic VP191b equipped with the same panel? Where do the 19” MVAs and 8 ms TNs sold for under $300 come from? What are the real dead pixel risks with these products? And finally, why do some manufacturers have a “zero dead pixel” warranty while others say we are killing them when we suggest following Philips´ example?
Behardware weet wel hoe ze goede inleidingen moeten schrijven :)
Het scherm is helemaal niet meer leverbaar in welke kleur dan ook, omdat Iiyama het model er helemaal uit haalt. Dit had ik al eerder gehoord bij een winkel, maar aangezien ze er bij Norrod niets van wisten dacht ik: Misschien hadden ze het fout, maar nee dus. Misschien iets om voor de TS rekening mee te houden ook?
Zal IIyama.nl hier eens over mailen, zoja dan gaat hij er inderdaad uit!
Waarom het paneel toch niet helemaal alles zegt over de (statische) prestaties.
Erg interessant stuk. Toegevoegd aan het eind van de TS. Toch staan de dure Viewsonics helemaal niet garant voor betere kwaliteit, want uit de vele reviews is gebleken dat ze ook gewoon last hebben van backlight leakage bij de AUO panelen... Het gaat dan om mura effect 3, de reden van dit mankement is inderdaad hetzelfde als eerder gezegd :)

[ Voor 64% gewijzigd door Yokozuna op 04-10-2005 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lordy79 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 21:05:
[...]

Ik heb bij NoRRoD (Leeuwarden) gewerkt en heb de 930BF en de IIYAMA 481 beide bekeken. Maar de IIyama vind ik echt stukken beter eruit zien en deze heb ik dus gekocht. (wel een witte overigens, wat ik zelf veel mooier vind dan een zilvere of zwarte, maar dat is smaak)

Ik heb 'm nu een maand in gebruik denk ik en het bevalt uitstekend. Ik gebruikte eerst een IIyama A901HT 19" (dus ook een platte 19" CRT van IIyama) en heb geen moment spijt.

Maar... ik game er nauwelijks mee, dus ik weet niet of de responstijd dan nog goed genoeg is daarvoor, maar de kleuren zijn fantastisch en de helderheid is 'veel te goed'. Ik heb 'm op economy-modus gezet omdat ie anders te fel is aan mijn ogen.
Hmm, das fijn dat het scherm jou goed bevalt. :) Maar het is helaas voor mij niet echt meer mogelijk om dat scherm ergens vandaan te halen hier in de buurt, aangezien hij sowieso niet bij heel veel winkels te koop is en hij via Iiyama inmiddels ook niet meer te bestellen is door de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 138821 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:15:
...Mijn vorige scherm was een philips 170S...
Kan je mischien ook nog vertellen welk getalletje er na de S komt?
170S is zo ongeveer de(17") budgetserie van Philips, en het getalletje achter die S geeft aan welk paneel er in zit(hoger getal = een nieuwer paneel).
Offtopic:
Je hebt een foutje gemaakt in de ubb-code.
Je hebt dit:
code:
1
[qoute][small][/quote][/small]

En je moet dit krijgen:
code:
1
[qoute][small][/small][/quote]

Mischien wil je dat(voor de overzichtelijkheid) even aanpassen?

[ Voor 3% gewijzigd door n-i-x op 05-10-2005 21:31 . Reden: typo. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 21:59:
...
[...]

Erg interessant stuk. Toegevoegd aan het eind van de TS. Toch staan de dure Viewsonics helemaal niet garant voor betere kwaliteit, want uit de vele reviews is gebleken dat ze ook gewoon last hebben van backlight leakage bij de AUO panelen... Het gaat dan om mura effect 3, de reden van dit mankement is inderdaad hetzelfde als eerder gezegd :)
Een hogere verkoopprijs hoeft inderdaad niet te betekenen dat er een paneel van een hogere klasse paneel in zit, maar dit geeft dus aan dat twee monitoren met hetzelfde paneel niet precies hetzelfde hoeven te presteren.
Dat betekent eigenlijk dat reviews nog belangrijker worden, aangezien review het enige is dat dan een beetje kan zeggen wat voor klasse paneel erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
LoL, ik zie net dat Behardware in hun artikel een Dell 2005FPW heeft gebruikt in die foto.
Best toevallig eigenlijk, want mura type 1 en 3 komen bij die monitor behoorlijk voor, en volgens mij was er laatst ook nog iemand die iets zag wat wel een smura type 2 zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:52

Lordy79

Vastberaden

Anoniem: 156611 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:11:
[...]
Hmm, das fijn dat het scherm jou goed bevalt. :) Maar het is helaas voor mij niet echt meer mogelijk om dat scherm ergens vandaan te halen hier in de buurt, aangezien hij sowieso niet bij heel veel winkels te koop is en hij via Iiyama inmiddels ook niet meer te bestellen is door de winkels.
Ohw, sorry :( Ik dacht dat ze nog wel te krijgen waren via via... Beetje lullige reaktie van mij dan... Maar ik neem aan dat IIyama nog wel met een mooie opvolger komt...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Een hogere verkoopprijs hoeft inderdaad niet te betekenen dat er een paneel van een hogere klasse paneel in zit, maar dit geeft dus aan dat twee monitoren met hetzelfde paneel niet precies hetzelfde hoeven te presteren.
Juh, maar dat was eigenlijk al duidelijk met de prestaties van VP191 versus C19-4 zoals ook in het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Weet je wat ik stomverbaasd naar kijk?

De openingspost praat geen enkel woord over pixels! Welke scherm kan aantal pixels leveren?
Volgens mij zijn er twee pixels mogelijk bij 19 inch schermen: 1280x1024 en 1600x1280 (zeldzaam, maar wel iets voor pixelverslaafden) En dus geen aparte beoordelingen voor high-resolutie 19 inch LCD schermen. Of zit ik gewoon naast? Maar hoe dan ook, de pixel informatie en geblaat moet niet weggelaten worden in de openingspost.... 8)7
In elke winkel krijg je ook pixels te horen die scherm kan leveren, dus ik vind raar dat hier weggelaten wordt.... :| Kom op, je wilt ook graag weten hoe scherp het beeld is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dude, omdat 99% van alle 19" schermen een resolutie van 1280x1024 heeft moeten we maar aandacht besteden aan de resolutie? Denk het niet he, als je een goede 19" TFT met een andere res kan noemen, be my guest.

En bij TFT's met DVI ingang (welke ze onderhand allemaal hebben) heeft de resolutie te maken met detail, niet met scherpte, want 15" TFT's met DVI ingang en 1024x768 resolutie geven ook gewoon een perfect scherp beeld.

[ Voor 94% gewijzigd door Yokozuna op 04-10-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Volgens mij is er tot nu toe maar één(het kan zijn dat ik een telfout heb gemaakt :9 ) 19" LCD geweest die een andere resolutie had dan 1280x1024:
De Iiyama AU4831D
Maar aangezien dat een verouderde monitor is die al lang neit meer geproduceerd wordt lijkt het me vrij nutteloos om rekening te houden met andere resoluties op een 19" LCD.
Yokozuna schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:33:
En bij TFT's met DVI ingang (welke ze onderhand allemaal hebben) heeft de resolutie te maken met detail, niet met scherpte, want 15" TFT's met DVI ingang en 1024x768 resolutie geven ook gewoon een perfect scherp beeld.
Bij D-sub(VGA) aansluiting kan ik me zelfs wel voorstellen dat een lagere resolutie scherper beeld geeft(dus 1024x768 op een 15" vs. 1280x1024 op een 19").

[ Voor 7% gewijzigd door n-i-x op 05-10-2005 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 21:21

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik heb vandaag mijn Hyundai L90D+ opgehaald. Prima scherm. Ik was aan het twijvelen tussen deze en de Samsung 930BF. Ik heb gekozen voor dit scherm omdat hij goed verstelbaar zou zijn. En ik kan melden dat is zo. Ik zit nu op GoT in pivot mode, best relaxed. Ik denk dat de verselbaarheid best wel belangrijk is opzich. Als het niet verstelbaar zou zijn zou dat op den duur een gemis blijken denk ik. Al met al ben ik blij met mijn keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zie je :) Veel plezier er nog mee.

[ Voor 59% gewijzigd door Yokozuna op 05-10-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152995

Belinea 101920
Beste Forum speurders. ik heb reeds ook de Belinea binnen gekregen. Ik heb totaal geen waardig vergelijkings materiaal dan mij laptop tft (toshiba 5,5 jaren oud) en Tulip low Emission CRT uit de oudheid. Maar algemeen oordeel is zeer, zeer goed. Qua uitstraling kan het misschien wat straker/zakelijker, maar de boxjes en zilver/grijzen rand storen mij niet, het gaat mij meereendeels om het beeld wat er wordt verkregen. Trouwend uit de boxje komt volgens mij geen goed geluid, en je zal ze moeten aansluiten, dat is weer een draad. (ooklastig met gebruik PIVOT functie).

Ghosting
Ja, alleen als ik me ergens bij een ontploffing bevindt in Battlefield 2....(geintje) NEE, ik kan geen ghosting waarnemen.
Back light bleeding
Ja ook in de hoekjes • een beetje, storend...nou dat weet ik nog niet. Als je het licht in de kamer laat aanstaan valt het een stuk minder op.
PIVOT
Erg fijn met lees materiaal (office en internet, adobe noem maar op) Het hele systeem loopt erg soepel, Pivot finger food!! (oftewel scherm met 1 vinger te bedienen).
Instel-mogelijkheden
Ja van alles (net iets meer dan bij de moderne TV), misschien niet zoveel als iedereen wilt maar eenmaal ingesteld doe je er toch weinig aan naar mijn idee.
Beeld
WAUW, mooie kleuren helder scherp, van alles wat je maar wilt.
Winkel
Blomhardware. Goede duidelijke zaak wat betrefdt communicatie (voorraad en verzenden). Perfect afgeleverd.
Maar het is toch jammer van de pixel garantie, ik hoop dat dit binnekort wordt afgeschaft, het nijgt naar oplichterij van de producent, of retailer...ik wil niemand beschuldigen maar de consument lijkt wel altijd de dupe te zijn. Je koopt een product wat goed moet zijn, maar wij zullen net weer mee maken in deze "perfecte" wereld :z , dat we een soort van proefkonijnen zijn van het perfectioneren van TFT schermen en dus 40 euro extra lichter. Wat eigenlijk het scherm weer 40 euro duurder maakt (438 euro)
En ik vind dat, als je dan pixel garantie heb moet het eigenlijk voor een jaar zijn of meer, net als elke andere verzekering. Maar goed dat is mijn idee, de wet kopen op afstand biedt ook uitkomst, maar dat durfde ik toch niet aan. Ik heb geen gebruikers ervaring over die kwestie gespot, op GOT!. Verder ben ik wel erg tevreden.
Cijfer
Dikke 9

Ik blijf dit forum erg _/-\o_ vinden, echt top alle ervaringen en nuttige tips/.
Succes iedereen met de aankopen en speuren, mocht ik zelf nog iets te melden hebben in de toekomst dan kom ik graag weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Laatst online: 10-06 21:21

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Dank je, gaat zeker wel lukken! Heb nu een zee van ruimte nu m'n 21"inch bak weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Weer eens een leuk artikel(als je frans verstaat, of als je weet hoe je Babelfish moet gebruiken).
Even de belangrijkste punten op een rijtje:
- Samsung komt met een 2,44ms TN-paneel |:(
- Het wachten op PVA 6ms is voorbij, als je een 24" wilt tenminste.
- Benq gaat 20" en 23" overdrive MVA's maken(maar dat hoort in een ander topic thuis).
- BOE(die Hydis van die 20ms panelen heeft overgenomen) laat IPS evolueren in AFFS en belooft de ultieme TFT(1000:1, 6ms, 180 graden kijkhoek), maar jammergenoeg alleen voor <15" en >20".
- Philips doet het even rustig aan omdat ze denken dat ze genoeg onderzoek hebben gedaan om een tijdje geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 20:14

n00bs

Het is weer Zomer!

Er staat toch zeker geen 6ms maar
Temps de réponse 16 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dat is de Samsung 242MP(rechts).
De Acer AL2416W(links) is wel 6ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

n00bs schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:32:
Er staat toch zeker geen 6ms maar
[...]
Je moet ook niet bij de Samsung kijken (deed ik eerst ook) maar bij de Acer.

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Is mischien een beetje verwarrend, maar ik had die 16ms(de Samsung dus)/ 12msGTG er bij gedaan om het verschil te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628

Leuk topic moet ik zeggen! Ik heb al een hele hoop informatie hier kunnen vinden wat mij geholpen heeft een goede beslissing te kunnen maken voor mijn toekomstige nieuwe monitor, de 930BF van Samsung. Een erg mooi uitziend scherm, gewoon lekker eenvoudig en toch strak vormgegeven. Maar dat is natuurlij keen kwestie van smaak. In eerste instantie wou ik gaan voor iets uit de Iiyama serie omdat ik daar wel goede ervaringen mee heb. Maar eerlijk gezegd vind ik die schermpjes niet echt mooi qua uiterlijk. De specificaties zijn wel goed, daar niet van, maar toch kies ik voor een ander merk. Gewoon, omdat de Samsung mooier is qua uiterlijk, en ook nog eens ietsje betere specificaties heeft. Die beslissing heb ik in ieder geval al zelf kunnen nemen! Helaas zit ik wel met iets anders in mijn hoofd dat me niet erg lekker zit.

Gisteren zag ik namelijk voor de aller eerste keer een dood subpixeltje op een TFT scherm zitten. En die zat dus lekker in de midden van het scherm, zo'n mooie blauwe. En ik moet zeggen dat ik best wel een beetje geiriteerd raakte van meneer de pixel! Als ik zelf zo'n monitor zou hebben met een dode pixel in het midden dan zou ik hem namelijk het liefst terug naar de winkel willen brengen. Helaas gaat dat niet altijd even makkelijk heb ik in de gaten gekregen, en dat is best wel kut te noemen eerlijk gezegd. Ik ben echt zo iemand die iets koopt en er van verwacht dat het gewoon 100% in orde moet zijn. En dat is denk ik toch ook wel mijn goed recht! Helaas krijg je niet standaard bij je monitor een "hier zit geen enkele dode pixel op" garantie. Tja, het kan wel, maar dan kom je ook flink aan het dokken heb ik gezien op diverse sites. Dat vind ik natuurlijk niet echt een optie.

Dat is gewoon het zelfde als een frietje kopen in de frituur en er vervolgens een "dit frietje smaakt gegarandeerd lekker!" garantie bij kopen. Mooi niet dus!

Nu ben ik er sterk over aan het nadenken wat te gaan doen. Ga ik de gok wagen om via internet deze monitor te bestellen. Of ga ik even bij de Media Markt langs in Heerlen om daar eens te gaan kijken wat het dingetje kost. Misschien is ie bij de Media Markt wel €75 duurder als in de pricewatch! Tja, dan vind het ook niet echt een redelijke optie. Dan kan ik natuurlijk net zo goed eentje via internet bestellen, mèt pixelgarantie...

Zijn er mensen die hier vaker in dit topic komen kijken en die hun aankoop van hun TFT (Samsung 930 BF) via internet hebben gedaan, en vervolgens ook nog zeer tevreden zijn? Eigenlijk misschien wel een beetje een vreemde vraag natuurlijk. Want ja, het ligt er natuurlijk maar net aan welke monitor dat je geleverd krijgt. Misschien een betere vraag: komen dode pixels vaak voor bij TFT schermen, ja of nee. En wat is de kans ongeveer dat je er één of meerdere aantreft op je splinternieuwe beeldkanon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 91628 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:51:
...Gisteren zag ik namelijk voor de aller eerste keer een dood subpixeltje op een TFT scherm zitten. En die zat dus lekker in de midden van het scherm, zo'n mooie blauwe. En ik moet zeggen dat ik best wel een beetje geiriteerd raakte van meneer de pixel! Als ik zelf zo'n monitor zou hebben met een dode pixel in het midden dan zou ik hem namelijk het liefst terug naar de winkel willen brengen. Helaas gaat dat niet altijd even makkelijk heb ik in de gaten gekregen, en dat is best wel kut te noemen eerlijk gezegd. Ik ben echt zo iemand die iets koopt en er van verwacht dat het gewoon 100% in orde moet zijn. En dat is denk ik toch ook wel mijn goed recht! Helaas krijg je niet standaard bij je monitor een "hier zit geen enkele dode pixel op" garantie. Tja, het kan wel, maar dan kom je ook flink aan het dokken heb ik gezien op diverse sites. Dat vind ik natuurlijk niet echt een optie...
100% mee eens.
Die monitoren met dode pixels moeten ze er gewoon uit halen, en tegen dumpprijzen aanbieden(er schijnen mensen te zijn die er wel in geïntresseerd zijn als ie een stuk goedkoper is).
...Nu ben ik er sterk over aan het nadenken wat te gaan doen. Ga ik de gok wagen om via internet deze monitor te bestellen. Of ga ik even bij de Media Markt langs in Heerlen om daar eens te gaan kijken wat het dingetje kost. Misschien is ie bij de Media Markt wel €75 duurder als in de pricewatch! Tja, dan vind het ook niet echt een redelijke optie. Dan kan ik natuurlijk net zo goed eentje via internet bestellen, mèt pixelgarantie...
Kijk eerst maar hoe duur ie is...
In het 17" topic beweerde iemand dat de 730BF €300,- was(€280,- in de pricewatch, €285,- met verzendkosten).
Dat is dus maar €15,- duurder voor de 17"-versie, dus lijkt het me sterk dat de 930BF wel veel duurder is dan in de pricewatch.
...Misschien een betere vraag: komen dode pixels vaak voor bij TFT schermen, ja of nee. En wat is de kans ongeveer dat je er één of meerdere aantreft op je splinternieuwe beeldkanon?
Van alle LCD's die ik tot nu toe gezien heb(50 ofzo) had er maar eentje een dode subpixel, dus dan zal die kans(afhankelijk van het model) ergens tussen de 0% en 5% zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
A-FFS
Overdrive TN/VA on the winning hand? For Fuck Sake!

Aan de ene kant hoop ik dat het inderdaad de ultieme TFT wordt (zolang de Samsung 6ms PVA dat niet wordt), aan de andere kant niet want dat maakt de topicstart weer ingewikkelder ;)
- Samsung komt met een 2,44ms TN-paneel
"Whoa mamma kijk die TFT, 2.44ms, die is vast keigoed voor gamen enzow!" :)

[ Voor 82% gewijzigd door Yokozuna op 06-10-2005 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiN schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 01:01:
Kijk eerst maar hoe duur ie is...
In het 17" topic beweerde iemand dat de 730BF €300,- was(€280,- in de pricewatch, €285,- met verzendkosten).
Dat is dus maar €15,- duurder voor de 17"-versie, dus lijkt het me sterk dat de 930BF wel veel duurder is dan in de pricewatch.
Ik ben gisteren bij Mediamarkt geweest (Groningen) en daar kostte de 930BF €429. :| Maar prijzen kunnen per Mediamarkt verschillen, dus ik zou idd ook zeggen: Ga eerst ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:29

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik heb ook de knoop doorgehakt en mijn 930BF is besteld!
Ben benieuwd wanneer deze binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Anoniem: 156611 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 10:47:
[...]
Ik ben gisteren bij Mediamarkt geweest (Groningen) en daar kostte de 930BF €429. :| Maar prijzen kunnen per Mediamarkt verschillen, dus ik zou idd ook zeggen: Ga eerst ff kijken.
Je moet gewoon in de t.net pricewatch een winkel zoeken die ook een fysieke winkel heeft en in de buurt van het MediaMarkt filiaal zit, laten zien hoe goedkoop het daar is, MediaMarkt heeft ten slotte een laagste prijs garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Het artikel van Behardware dat ik hier eerder poste is trouwens vertaalt naar het engels, dat leest net ff wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104627

Yokozuna schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:53:
[...]

Je moet gewoon in de t.net pricewatch een winkel zoeken die ook een fysieke winkel heeft en in de buurt van het MediaMarkt filiaal zit, laten zien hoe goedkoop het daar is, MediaMarkt heeft ten slotte een laagste prijs garantie.
Verwar je mediamarkt nu niet met BCC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zeg eens waarom je dat denkt nadat je dit leest? http://www.mediamarkt.nl/1/home/prijs.php3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628

Zo, het schermpje is besteld! Ik heb vandaag een stuk of 10 winkels gebeld van hier uit de buurt, inclusief twee Media Markt filialen. "Nee hebben we niet", "Ik weet niet wanneer dat ze weer binnen komen", waren enkele van de standaard uitspraken die ik te horen heb gekregen vandaag.

Een maand lang wachten heb ik absoluut geen zin in. Vandaar dat ik de 930BF nu bij een online winkel (Alternate - €379,00) heb besteld, met pixelgarantie van een jaar er bij voor €35,00. Ik kan alleen nergens op de site vinden van dat winkeltje wat de preciese regels van hun pixelgarantie zijn. Vandaar dat ik ook nog niet heb betaald... Beetje te vroeg op het knopje gedrukt B) Maar goed, ik vertrouw er op dat pixelgarantie, pixelgarantie is! Nul dode pixeltjes dus. Dat hoop ik tenminste...

De Media Markt had alleen nog een show modelletje staan van deze monitor, en die hoef ik echt niet te hebben. De prijs van een nieuwe was trouwens €396 volgens de meneer aan de andere kant van de lijn. Voor die paar Euro extra die ik nu zou moeten betalen heb ik dus wel 100% zeker een fatsoenlijk werkende monitor, heb hem nu eerder voor mijn neus staan, heb een jaar garantie, en ik hoef de deur niet uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 91628 op 06-10-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103236

Anoniem: 156611 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 10:47:
[...]
Bij de MM in Zoetermeer kost de 930BF 449 euro. Dit was ook de reden dat ik de 730BF nam. Die koste daar in de aanbieding 300 euro. Dat is een verschil van 149 euro. Dat vind ik te veel voor 2 inch.

Die prijs van 300 euro is ondertussen terug gegaan naar 319 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113283

Ik wil binnen kort ook een tft aanschaffen, maar ik kom er niet helemaal meer uit.
Ik zal hem vooral gebruiken voor de standaard dingen (word en internetten etc) maar ook veel om films te kijken en af toe een spel (geen groot spel want dat kan me athlon 2500 niet aan)

Nu dacht ik eerst aan een Samsung 930bf , maar deze is vooral bedoelt voor de hardcore gamer en heeft mindere kleuren.

Toen viel mijn oog op een Belinea maar deze schijnt (?) blokkerig te zijn bij het afspelen van films.

Wat raden jullie mij aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Blokkerigheid bij films heb je natuurlijk alleen als je lage kwaliteit films kijkt.(te sterk gecomprimeerde divx's bijvoorbeeld).
Als je met het uiterlijk van de Belinea kan leven dan is het dus een prima monitor voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113283

Wat is er zo lelijk aan dit scherm eigenlijk ? op de product foto's is het niet zo heel duidelijk te zien. Heeft er iemand misschien een foto die hij thuis gemaakt heeft als dit scherm op een bureau staat ? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je vraag gaat uit van een onmogelijke situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 104627 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 23:11:
[...]

Je vraag gaat uit van een onmogelijke situatie
Kan ik daar uit concluderen dat je niet kan lezen, of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 113283 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 21:10:
Wat is er zo lelijk aan dit scherm eigenlijk ? op de product foto's is het niet zo heel duidelijk te zien. Heeft er iemand misschien een foto die hij thuis gemaakt heeft als dit scherm op een bureau staat ? alvast bedankt
Sommigen noemen em lelijk...
Ik zelf vindt em eigenlijk niet speciaal lelijk(ok. hij is ook niet heel mooi, meer een soort van standaard zwart/zilvergrijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiN schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 23:38:
[...]

Kan ik daar uit concluderen dat je niet kan lezen, of bedoel je iets anders?
Ik bedoel te zeggen dat ik uiteraard niet meer van mijn voorgaande stelling uit kan gaan na het lezen van de aangeboden informatie en derhalve geen antwoord kan geven op de vraag..

Was bedoeld op speelse manier te antwoorden, echter misschien op een te onbegrijpelijke wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
>:) Feestuh! Tilburg de gekste!

[ Voor 217% gewijzigd door Yokozuna op 07-10-2005 05:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angeleyes1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-02-2021
Ik heb de Samsung 913N nu al een maand en hij bevalt super. Ik moest wel even wennen, wat was alles duidelijker en de kleuren waren ook echt beter. Hiervoor had ik een oude 19 Inch bakkebeest. Niet echt handig voor LAN's waar ik toch wel regelmatig heen ga. Tot zover nog geen enkel probleem.

PSN id angeleyesprox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:16
Anoniem: 103236 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:01:
[...]

Bij de MM in Zoetermeer kost de 930BF 449 euro. Dit was ook de reden dat ik de 730BF nam. Die koste daar in de aanbieding 300 euro. Dat is een verschil van 149 euro. Dat vind ik te veel voor 2 inch.

Die prijs van 300 euro is ondertussen terug gegaan naar 319 euro.
In hengelo stond er eergisteren 419 op het prijskaartje..helaas was dat te veel voor mij dus ik ben wezen kijken in duitsland (voor de 930bf) maar die hadden ze helaas niet meer (volgens de online site zou ie daar 379 moeten kosten).
Wel hadden ze daar een LG L1950s die volgens de verkoper (en een mailtje van LG) een reactie tijd heeft van 6 ms, terwijl er 8 ms op de monitor zelf en op de doos staat en volgens het internet zou ie zelfs 12 ms moeten hebben, weet iemand hier toevallig meer over? (de prijs was 349 btw)

Volgens mij zit er wel een tn panel in want ik heb een beetje wit lekkage bovenin het scherm..verder heb ik nog geen ghosting kunnen ontdekken maar ik heb ook alleen nog maar bf2 gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Laatst online: 11:50
Heb het topic al een tijd gevolgd, nu me vision master pro 452 aan het overlijden is moet er wat anders komen. Heb de Samsung 930 BF besteld. Gebruik nu me scherm veel voor het lezen van documenten, dvd/divx kijken en Tactical Ops FPS game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

dinokiller schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:29:
Heb het topic al een tijd gevolgd, nu me vision master pro 452 aan het overlijden is moet er wat anders komen. Heb de Samsung 930 BF besteld. Gebruik nu me scherm veel voor het lezen van documenten, dvd/divx kijken en Tactical Ops FPS game :)
Kijk nog een TO fan!!! je ziet er steeds meer op GOT :p waarschijnlijk heb ik al een hoop GOTTers afgeschoten :p of geirriteerd met hossie moven O-)

Hoe bevalt het scherm trouwens in combinatie met TO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:50
Ik zie zojuist dat sallandautomatisering de nieuwe belinea in het assortiment heeft geplaatst en de oude heeft verwijderd.

€ 387,= kost hij daar.

Hopen dat ie nog iets leverbaarder wordt en bij nog meer winkels komt te liggen :X

edit:
hmmz... bestelict (389), centralpointeurope (385), EMPC (390)

misschien toch maar een keer de pricewatch bijwerken :9 :9

[ Voor 34% gewijzigd door Suicyder op 07-10-2005 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 06:22
Het is jammer dat je niet op postcode kan zoeken zodat je kan zien welke winkel bij jou in de buurt zit. Nu moet je alle plaatsnamen in de buurt afgaan om te kijken of er iets voor je bij zit.

De artikelomschrijving en foto kloppen niet helemaal bij SallandAutomatisering. Er staat 8ms bij, maar een foto van het oude type en bij de specificaties staat dat er geen speakers in zitten.

Central Point 385 had ik ook al gevonden, via kieskeurig.nl.
Past wel bij de mensen in dit forum, BEETJE kieskeurig maar, een klein beetje :P

Als ik de Belinea kan vinden in de buurt tegen een schappelijke prijs, dan ga ik hem ook halen.

[ Voor 19% gewijzigd door Mickman op 07-10-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
amd_at_primus schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:10:
[...]

In hengelo stond er eergisteren 419 op het prijskaartje..helaas was dat te veel voor mij dus ik ben wezen kijken in duitsland (voor de 930bf) maar die hadden ze helaas niet meer (volgens de online site zou ie daar 379 moeten kosten).
Wel hadden ze daar een LG L1950s die volgens de verkoper (en een mailtje van LG) een reactie tijd heeft van 6 ms, terwijl er 8 ms op de monitor zelf en op de doos staat en volgens het internet zou ie zelfs 12 ms moeten hebben, weet iemand hier toevallig meer over? (de prijs was 349 btw)...
De site van LG weet er-denk ik-wel meer over.
1950S, 12ms dus.
Of heb je mischien per ongeluk een 1950U?
Die is namelijk wel 8ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:16
XiN schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:49:
[...]

De site van LG weet er-denk ik-wel meer over.
1950S, 12ms dus.
Of heb je mischien per ongeluk een 1950U?
Die is namelijk wel 8ms.
Het is wel een 19" model, later zag ik dat het de L1950 GN is, bij google vind ik wel een paar sites waar die 6 ms bij staat dus ik ga er maar vanuit dat het klopt. De verkoper liet me wel een mail zien waar in stond dat het wel een 6 ms scherm was(het was een foutje van lg) alleen vind ik het zo raar dat er weinig over bekent is, het model staat zelfs niet eens op de site van lg!

edit: de hit op google ging over een 17" scherm, dit is hem. Alleen verkrijgbaar bij de media markt dus, weet iemand of er een test of progamma is om te kijken of ie echt 6 ms is? Als ie 12 ms is kan ik net zo goed een 50 euro goedkoper scherm kunnen nemen :P

[ Voor 20% gewijzigd door 3p0x op 07-10-2005 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
amd_at_primus schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 17:22:
[...]

Het is wel een 19" model, later zag ik dat het de L1950 GN is, bij google vind ik wel een paar sites waar die 6 ms bij staat dus ik ga er maar vanuit dat het klopt. De verkoper liet me wel een mail zien waar in stond dat het wel een 6 ms scherm was(het was een foutje van lg) alleen vind ik het zo raar dat er weinig over bekent is, het model staat zelfs niet eens op de site van lg!...
Dat betekent dan dat het een nieuwe monitor is, met een nieuw paneel.

amd_at_primus schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 17:22:
...edit: de hit op google ging over een 17" scherm, dit is hem. Alleen verkrijgbaar bij de media markt dus, weet iemand of er een test of progamma is om te kijken of ie echt 6 ms is? Als ie 12 ms is kan ik net zo goed een 50 euro goedkoper scherm nemen :P
Je zou reviews kunnen afwachten, verder kan je niks anders doen dan vertrouwen op LG dat ze de waarheid spreken.

Voor zo ver als ik weet liegt LG niet echt over hun LCD's, en ze weten ook wat ze nou eigenlijk zijn want ze maken de panelen zelf.
Verder is het mogelijk dat ze er een 6ms paneel in hebben, want de U-serie had al een 8ms paneel, en 8ms + overdrive = 6ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Suicyder schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:07:
Ik zie zojuist dat sallandautomatisering de nieuwe belinea in het assortiment heeft geplaatst en de oude heeft verwijderd.
€ 387,= kost hij daar.
Hopen dat ie nog iets leverbaarder wordt en bij nog meer winkels komt te liggen :X
edit:
hmmz... bestelict (389), centralpointeurope (385), EMPC (390)
misschien toch maar een keer de pricewatch bijwerken :9 :9
Heb EMPC net toegevoegd, de andere winkels hebben een @#$^ lock -> die moeten zelf hun prijzen toevoegen, dat kunnen wij niet doen.

Dus ik snap ook niet wat dat met kieskeurigheid te maken heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Yokozuna op 08-10-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

PEEPS:
http://tweakers.net/nieuws/39294

Misschien draait mijn Samsung-970P-oog nu een andere kant op....en is dit misschien het wachten waard?

:)

Want voor 500 of 550 euri haal ik me graag een dergelijk 19 inch SED schermpje eind dit jaar...
Maak je leuk de blits mee...beste scherm dat er is 8)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 88208 op 08-10-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Ja inderdaad! Dit lijkt bijna te mooi om waar te zijn! Nog minder stroomverbruik, een giga contrast een een responsetijd onder de milliseconde. VET!

Het onderste stukje uit het T-net bericht:
BeHardware kon niet anders concluderen dan dat SED-monitoren een uitermate interessante stap in de evolutie van computerschermen zullen markeren. Wat betreft de prijs hoeven potentiële kopers het niet te laten, aangezien deze ongeveer gelijk zal zijn aan LCD- en plasmaschermen van gelijk formaat. Canon is van plan om aan het einde van 2006 de SED-schermen op de markt te zetten. Mocht deze wachttijd te lang zijn, dan is er goed nieuws: Toshiba heeft namelijk aangegeven mogelijk al aan het einde van 2005 de eerste SED-schermen te kunnen leveren.
Alleen hoop ik wel dat ze dus ook echt vlot uit gaan komen, ik heb vermoedelijk namelijk niet zoveel geduld als Yoko en anderen hier die al zowat een jaar (als ik het goed heb) aan het wachten zijn. Zelf wacht ik nu sinds ongeveer juni en ik wil eigenlijk begin 2006 toch echt wel een nieuwe monitor kopen. Naja, nog maar even afwachten dus weer....... :)

[ Voor 20% gewijzigd door anonimoes op 08-10-2005 17:12 ]

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Die SED schermen voor de pc komen dus pas ergens in 2007 in NL. Beetje lang wachten :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ze komen inderdaad pas in 2007(of eind 2006) uit.
Bovendie betwijfel ik of zoiets nieuws geen hoge introductieprijs zal hebben om het onderzoek terug te betalen.

Tot slot lijkt de SED me ook niet perfect(denk aan weerspiegelingen van de glasplaat en een grijze beeldbuis(niet qua uitgezonden licht, maar qua weerkaatsing) door de phosfors).
Maar daarover vindt je meer in SED, hoe staat het ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Anoniem: 88208 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 16:15:
PEEPS:
http://tweakers.net/nieuws/39294

Misschien draait mijn Samsung-970P-oog nu een andere kant op....en is dit misschien het wachten waard?

:)

Want voor 500 of 550 euri haal ik me graag een dergelijk 19 inch SED schermpje eind dit jaar...
Maak je leuk de blits mee...beste scherm dat er is 8)
1 ding vraag ik mij af, TFT heeft bij mij 1 groot voordeel over CRT, geen 'straling'. Als ik zo kijk lijkt SED dat wel weer te hebben wat voor mij een keuze zou maken bij TFT te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk niet dat een sed zoveel/straling heeft. Er ontbreekt namelijk een gorte beeldbuis...
En geen mega-elektronen kanon...Ook het stroomverbruik lijkt dat toe te geven.

Dus dat zal lijkt me wel goed zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Maar de helderheid is een stuk hoger(400 nits vs. ongeveer 100 nits), dus dan zou ik ook meer straling verwachten.
Het verschil in energieverbruik is volgens mij vooral te danken aan de afwezigheid van het (snel wisselende) magneetveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij bedoelt hij straling, niet helderheid/licht...
Maar elektronische of magnetische straling...toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beetlejuise
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-01 20:38
Hoe was jullie Hongaars ook alweer?
http://www.prohardver.hu/rios3_popup.php?mod=21&id=801

Geen idee wat er staat maar ik geloof dat de 970p er wel aardig af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 14:01
Op de Franse versie van ome Tom (http://www.tomshardware.f...?IdArticle=1050&NumPage=1) zijn 13 19" schermen gereviewed:
  • Belinea 10 19 02
  • Eizo FlexScan L778
  • Fujitsu Siemens T19-2
  • Fujitsu Siemens S19-2
  • Hyundai ImageQuest B90A
  • Iiyama ProLite E480S
  • Iiyama ProLite E481S
  • LG Flatron L1940P
  • LG Flatron L1950S
  • Philips 190B6CS
  • Samsung SyncMaster 930BF
  • Sony SDM-HS95P
  • ViewSonic VP191b
Hier de door google vertaalde versie: http://translate.google.c...air=fr%7Cen&hl=en&ie=UTF8

"Conclusion: In spite of these new tests, we continue to recommend VP191b of ViewSonic."

[ Voor 3% gewijzigd door stonefox op 08-10-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

StoneFox>

allemaal oude schermen... THG is altijd niet al te snel met het testen van nieuwe schermen... maar deze test lijkt wel een jaar achter te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 14:01
Ik had gezien dat het niet de meest recente modellen zijn, maar ik vond hem toch de moeite van het vermelden waard. Ook omdat bijvoorbeeld de in dit topic zeer populaire 930BF is getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
n00bs schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 21:12:
StoneFox>

allemaal oude schermen... THG is altijd niet al te snel met het testen van nieuwe schermen... maar deze test lijkt wel een jaar achter te lopen.
Mischien zijn niet alle schermen nieuw, maar de 930BF lijkt me vrij snel, en er staan ook nog een aantal overdrive *VA's in, en er staat nog een monitor met 8ms Lg.Philips paneel tussen.

Het is eigenlijk wel een beetje slordig van ze dat ze de E481S en de H481S door elkaar halen...

[ Voor 11% gewijzigd door n-i-x op 08-10-2005 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Beetlejuise schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 20:21:
Hoe was jullie Hongaars ook alweer?
http://www.prohardver.hu/rios3_popup.php?mod=21&id=801

Geen idee wat er staat maar ik geloof dat de 970p er wel aardig af komt.
Volgens mij is dat de derde keer dat ie langskomt...

Als ik naar de plaatjes kijk dan komt de 970P er inderdaad wel goed van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 88208 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 19:20:
Volgens mij bedoelt hij straling, niet helderheid/licht...
Maar elektronische of magnetische straling...toch? :)
licht is niets meer of minder dan straling uit een bepaald golflengte-gebied, dus meer licht = meer straling.
Daarom denk ik dat mee licht ook meer schadelijke straling betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
anonimoes schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:05:
Ja inderdaad! Dit lijkt bijna te mooi om waar te zijn! Nog minder stroomverbruik, een giga contrast een een responsetijd onder de milliseconde. VET!

Het onderste stukje uit het T-net bericht:
[...]
Alleen hoop ik wel dat ze dus ook echt vlot uit gaan komen, ik heb vermoedelijk namelijk niet zoveel geduld als Yoko en anderen hier die al zowat een jaar (als ik het goed heb) aan het wachten zijn. Zelf wacht ik nu sinds ongeveer juni en ik wil eigenlijk begin 2006 toch echt wel een nieuwe monitor kopen. Naja, nog maar even afwachten dus weer....... :)
Ja haha, ik wilde dat stuk net posten. Het boeit me eigenlijk nieteens zoveel dat er nog geen computermonitoren voor uitkomen, heb zie in de winkels genoeg LCD TV's met een ongelooflijk belabberd contrast (zwart is donkergrijs, en soms met een vieze blauwe gloed erover).

SED panelen gewoon superieur. Hoe het met de kleur van de beeldbuis zit zullen we eind dit jaar dan zelf wel zien :) Weerspiegeling zal wel zorgen dat het contrast van 100.000:1 nooit gehaald wordt, maar dan nog. Volgens mij valt het allemaal wel mee, en de rest van de voordelen lijken me gewoon duidelijk. Zelfs de huis, tuin& keuken mensen zullen het verschil tussen LCD en SED panels waarschijnlijk zien. Ze mogen dus wel opschieten met de ontwikkeling/afronden van OLED panels, anders wordt het moeilijk om door de aanstormende standaard heen te breken.

[ Voor 37% gewijzigd door Yokozuna op 09-10-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Yoko, echt trust me :p die dingen komen echt niet eerder in NL dan vroeg 2007. En ik denk zelf pas aug. 2007 dat de PC schermen verkrijgbaar zijn. En natuurlijk zal de prijs dan nog hoger liggen, aangezien niemand anders meer een TFT koopt. Ik denk niet dat leveranciers miljoenen Euro's kwijt willen raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Yokozuna schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:30:
[...]

Ja haha, ik wilde dat stuk net posten. Het boeit me eigenlijk nieteens zoveel dat er nog geen computermonitoren voor uitkomen, heb zie in de winkels genoeg LCD TV's met een ongelooflijk belabberd contrast (zwart is donkergrijs, en soms met een vieze blauwe gloed erover).

SED panelen gewoon superieur. Hoe het met de kleur van de beeldbuis zit zullen we eind dit jaar dan zelf wel zien :) Weerspiegeling zal wel zorgen dat het contrast van 100.000:1 nooit gehaald wordt, maar dan nog. Volgens mij valt het allemaal wel mee, en de rest van de voordelen lijken me gewoon duidelijk. Zelfs de huis, tuin& keuken mensen zullen het verschil tussen LCD en SED panels waarschijnlijk zien. Ze mogen dus wel opschieten met de ontwikkeling/afronden van OLED panels, anders wordt het moeilijk om door de aanstormende standaard heen te breken.
tsja... maar TFT's krijgen binnenkort ook allemaal een vette boost in hun contrast gok ik, denk maar aan Sharp ontwikkelt tft met contrastratio van 1.000.000:1 .

Als SED daadwerkelijk uit is kunnen we het stralingsniveau gaan bepalen, maar ik vrees in grote mate dat deze hoog komt te liggen en dat ik er sowieso geen aanschaf.

OLED, nja.. geduld is een schone zaak en anders ga je philips ofzo achter de kont aanzitten dat ze op moeten schieten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Laatst online: 11:50
Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
Mijn vorige scherm was een Iiyama Vision Master Pro 452 (19”). Dit scherm heb ik in 2000 gekocht. Heeft altijd een mooi beeld gegeven, helaas het laatste half jaar erg veel kuren, als het scherm koud was, dan waren er veel horizontale strepen te zien. De helderheid van het scherm is in de loop der jaren ook achteruit gegaan. Tijd voor wat anders! Het nieuwe scherm moet het weergeven van tekst en het spelen van FPS games goed kunnen doen.

Uiteindelijk gekozen voor de Samsung SyncMaster 930BF. Mooi design en erg goede specs voor het paneel.

Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Heb het scherm besteld bij Salland Automatisering op donderdag avond. De dag erop vrijdag was het scherm om 15:00 al binnen. Deze daarna gelijk opgehaald. Geen pixel fouten. Thuis getest met Nokia monitortest.

Speciale features van het scherm zijn o.a. magicbright. Heb het heel even geprobeerd, maar bijvoorbeeld de rode balk op tweakers.net is dan roze. Dus geen succes.

Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
Wat is gelezen heb is dat er absoluut geen ghosting zichtbaar is met dit scherm. Hier denk ik helaas toch iets anders over. Het is wel heel minimaal, maar als ik in Tactical Ops heel snel omdraai wordt het midden in het scherm wat onscherp (niet te zien bij een CRT). Echter door detail van het TFT scherm wordt het snipen wel 3x makkelijker. Als je een aantal uren met het scherm gespeeld hebt, ben je er wel aan gewend. Het vage is alleen zichtbaar bij heel snel ronddraaien, dus bij het mikken heeft het geen invloed.

Voor films is het scherm perfect. Helderheid/contrast van het scherm is super.

Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Wit overal wit? Het is overal SUPER wit! Zo vel. Heb hem met internetten maar op 15% staan van de helderheid. Als ik met de Nokia monitortest een zwarte afbeelding weergeef is boven en onder te zien dat het daar ietsje lichter is. Bij normaal gebruik / films niet merkbaar.

Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
Even met de geo driehoek gekeken, bij 130 graden is het nog perfect te zien. Gisteren nog met drie man achter het scherm gezeten, dan zit je ongeveer op 120 graden. Het scherm is dus prima te gebruiken als je met meerdere mensen een film wilt kijken.

Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
Lekker zware voet, degelijke constructie van het scherm, behalve de klep die alle aansluitingen aan de achterkant weg moet werken. Hier is echt een verkeerde manier van bevestiging gekozen. Als je het scherm heel iets beweegt valt het klepje er al af. Heb het klepje er nu ook niet meer opzetten. Achterkant van het scherm staat richting de muur, dus niets van te zien.

Het scherm is helaas alleen te kantelen, op zich geen probleem, maar ben 1.90 en als ik achter het scherm zit dan was dit toch wat te laag t.o.v. de CRT. Heb in de bouwmarkt een draaibare voet van Vogel gehaald van 3cm dik. Nu staat het scherm op een prettige hoogte (en kan hem makkelijker van richting veranderen)

Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
Zwart/Zilver, ziet er strak en zakelijk uit, geen poespas gewoon professionele indruk.
Het powerledje is groen, klein en niet hinderlijk fel.

OSD

Het OSD menu van het scherm werkt goed, bij DVI hoeft er bijna niets te worden ingesteld. Ook het knopje voor directe toegang tot de verschillende profielen voor Custom/Text/Internet/Games/Sport/Movie is erg bruikbaar. Knopje voor directe toegang tot helderheid is goed. Het return knopje op het scherm kan gebruikt worden om tussen DVI/Analoog te schakelen, werkt ook prettig.

DVI Kabel

De grote vraag bij dit scherm was, zit er een DVI kabel bij? Samsung website geeft geen uitsluitsel, Salland Automatisering – Technische dienst had geen idee. Het scherm opgehaald en op de doos gekeken –Optional DVI-Cable-. Thuisgekomen, maak de doos openen, powerkabel, vga-kabel en?! jahoor een DVI kabel.

Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen:

Voordelen
Goed bruikbaar met FPS games
Kleurweergave is perfect
Zeer scherp beeld
Design
Directe toegang tot scherm instellingen via knoppen
Inclusief DVI kabel

Nadelen
Klepje achterop slechte constructie
Niet in hoogte verstelbaar/roteerbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Mooie review :) ik zou bijna de 930BF kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Suicyder schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:07:

€ 387,= kost hij daar.
Klopt ja; ik vroeg er vorige week daar naar, omdat ik bij hen tenminste kan zien dat ze de exemplaren die de onder pixelgarantie terugkomen niet weer als nieuw verkopen. Ze plaatsten hem er gelijk bij, voor 399,-. Toen ik vrijdag wilde bestellen kon ik 'm eerst niet meer vinden. Later zag ik dat ze de oude er inmiddels uit gegooid hadden en de prijs wat verlaagd. De beschrijving / foto is alleen nog niet helemaal in orde, zoals hierboven ook al gemeld. Ik heb er twee besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143643

Net de starttopic en een groot deel van de posts doorgenomen. Zeer leerrijk aangezien ik een volledige nieuw ben in het tft gebeuren. TN & MVA/PVA & overdrive zijn dus nu geen loze termen meer. Mijn dank daarvoor. _/-\o_

Ik was dus de starttopic aan het doornemen en schreef alle specs op zodat ik een schema'tje had. De belangrijkste dingen bleken MVA/PVA (overdrive) en de kijkhoek zo groot mogenlijk.
Persoonlijk ben ik buiten het hele gedoe van msn/internet/word/... een enorme filmfan. Dus baseerde ik mij daar volledig op. Gamen kan me gestolen worden, alleen die films tellen.

Dus kwam ik uit bij de Fujitsu-Siemens P19-2 en de Samsung 193P uit de starttopic. De eerste all-round met een grote kijkhoek en de 2e voor de beeldkwaliteit.
Toen drukte ik op het prijsknopje en viel ik toch wel even van mijn stoel. Allebei rond de 500 euro.
Ikzelf had eerder op 350 (en stiekem op minder gehoopt). De reden is dat ik de verkoop met pappie moet regelen en die jongen is niet zo pc-minded :s en zeker niet film-minded. :|

Kortom mijn vraag is als volgt. Is het haalbaar om een fatsoenlijk film-scherm te kopen voor 350 euro?
Dus grote kijkhoek en beeldkwaliteit. Reactiesnelheid mag dus laag zijn, gosting is ook niet zo belangrijk als ik het goed begrijp voor films.

Mocht dit niet kunnen wil ik er even bij vermelden dat het ook geen state of the art scherm moet zijn. Ik wil een decent scherm en met goede qualiteit een film bekijken. Het hoeft doch niet het nieuwste van het nieuwste te zijn.

Mijn dank opvoorhand :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je de Belinea 101920 (ref. 111919) wel overwogen? Zit in je budget, voldoet aan je eisen en is een scherm dat wordt aangeraden door dit topic aan de hand van kennis en ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 13:53
n00bs schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:46:
Mooie review :) ik zou bijna de 930BF kopen ;)
En ik heb hem net 1 week! Super scherm moet ik zeggen. Van de ghosting is idd, zoals hier boven gezegd, met FPS weinig te merken. Alleen als je met opzet heel snel rondjes gaat draaien valt het een heel klein beetje op. Maar als je je muis meteen weer stilzet is hij meteen weer super scherp.
Ik ben er heel tevreden mee, ook 0 defecte of slapende :P (sub)pixels _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Ruben [NL] op 11-10-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 143643 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:35:
...Kortom mijn vraag is als volgt. Is het haalbaar om een fatsoenlijk film-scherm te kopen voor 350 euro?
Dus grote kijkhoek en beeldkwaliteit. Reactiesnelheid mag dus laag zijn, gosting is ook niet zo belangrijk als ik het goed begrijp voor films...
De Belinea 101920 komt het meeste daarvan in de buurt(€375 ongeveer).

Van deze Belinea zijn er 2 versies:
de oude met een 25 ms PVA-paneel, deze is dus traag, maar heeft geen backlight bleeding en het contrast is net als alle PVA's van tegenwoordig 1000:1(let niet op de specs van 600:1, het gaat erom wat ie echt haalt).

Verder is er ook een nieuwe versie met een 8ms AUO MVA paneel, dit is een vrij snel paneel, nog steeds met grote kijkhoek, maar hij schijnt soms een klein beetje last van backlight bleeding te hebben, en het contrast is met ongeveer 600:1 niet zo goed als de oude versie(let hier ook niet op de specs van 1000:1, in deze review blijkt het contrast zo'n 600:1 te zijn)
Verder ziet de nieuwe er anders(volgens veel mensen slechter) uit dan de oude.

Ik denk dat je voor alleen films dus het beste een winkel op kan zoeken die de oude 25ms 101920 nog heeft, terwijl de nieuwe weer beter is als je ook snelle games erop wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Wanneer mogen we de samsungs 970P eigenlijk beginnen te verwachten in de benelux. Ben steeds heen en weer aan het gaan tussen dit topic en het 20" topic. Dit ivm met grote twijfels over dotpitch en dpi. Bij de 19" is er eigenlijk maar één die ik zou kopen denk ik. (ik ben groot, dus hoogte verstelbaar is een must) en dat zou de 970P zijn. En alhoewel ik de sony uit de startpost (met coating) er op de foto enorm lelijk vind uitzien, valt die in het echt wel mee eigenlijk. Helaas heeft deze nog minder ergonomie. Maar ik ben best bereid wat ergonomie op te geven als de monitor mij globaal aanspreekt (design, ...). Maar bij de 20"+ zijn nu ook een paar interessante monitoren verschenen, zodus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Hardware.info zegt ergens rond november dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
n00bs schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:38:
Yoko, echt trust me :p die dingen komen echt niet eerder in NL dan vroeg 2007. En ik denk zelf pas aug. 2007 dat de PC schermen verkrijgbaar zijn. En natuurlijk zal de prijs dan nog hoger liggen, aangezien niemand anders meer een TFT koopt. Ik denk niet dat leveranciers miljoenen Euro's kwijt willen raken...
Zoieso is europa ALTIJD overal later mee, om maar niet van Nederland te spreken. Daarom ga ik ook echt niet wachten op SED panels, die koop ik wel als de researchkosten eruit zijn getrokken en ze voor, zoals geclaimed, dezelfde prijs als LCD schermen worden verkocht -> ik denk over 4-5 jaar, das toch een mooie levensduur van een TFT'tje welke ik dit jaar toch van plan ben te kopen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Yokozuna op 11-10-2005 06:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:01
Yokozuna schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 06:01:
[...]

Daarom ga ik ook echt niet wachten op SED panels, die koop ik wel als de researchkosten eruit zijn getrokken en ze voor, zoals geclaimed, dezelfde prijs als LCD schermen worden verkocht -> ik denk over 4-5 jaar, das toch een mooie levensduur van een TFT'tje welke ik dit jaar toch van plan ben te kopen :)
Ja, zo denk ik er ook over :) .

k Vind t alleen jammer dat de 970P zo lang op zich laat wachten, ik zit volop te wachten op de eerste reviews maar het blijft maar duren. Als het scherm dan ook nog een paar kwalen heeft (waar ik wel voor vrees), dan is het volledig om zeep en dan houd k m'n CRT nog wel een tijdje bij. Ik blijf erbij dat als je zo 'n bedrag uitgeeft (400 - 500 euro), een product perfect moet zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Largamelion op 11-10-2005 11:17 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik vrees eigenlijk voor geen enkele kwaal, alleen voor de introprijs ;)

Samsung PVA panelen staan - in Samsung's eigen TFT's - altijd wel garant voor een hoog contrast, grote kijkhoek, nergens zichtbare backlight leakage, en de reviewer die tot nu toe wat over de 970P heeft geschreven is ook zeer positief over de responstijd, design lijkt me duidelijk, komen nu ook Mac drivers enz. Dus ik ben eigenlijk niet zo bang voor kwalen. Als jij dat wel bent, wat verwacht je dan dat kan floppen aan de 970P?
400 - 500 euro
Maak er maar 500-600 euro van bij de introductie :)

[ Voor 9% gewijzigd door Yokozuna op 11-10-2005 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-06 14:25
Na lang wikken en wegen heb ik uiteindelijk de Fujitsu-Siemens P19-2 gekocht bij BestelICT in Delft. Mocht de monitor in de winkel testen op dode pixels, geen één gelukkig :)
Thuis de monitor gelijk aangesloten en op het eerste gezicht een perfect beeld met prachtige, volle kleuren. Maar nu komt het: zolang je recht voor de monitor zit is er niks aan de hand maar zodra je onder een hoek van pakweg minimaal 30 graden (nog minder in vertikale richting) gaat kijken gaat de beeldkwaliteit drastisch achteruit :( Het contrast neemt duidelijk af en het wit wordt gelig.

Nu weet ik dat dit een bekende eigenschap van TFT-schermen is maar één van de belangrijkste redenen waarom ik dit scherm heb gekocht was juist de geweldige kijkhoek volgens de reviews. En over reviews gesproken, er is één review waarin men ook vrij negatief oordeelt over de kijkhoek van de P19-2: de review van BeHardware. En de meesten onder ons die deze review hebben gelezen vermoeden dat BeHardware een maandagochtend-exemplaar heeft getest (dat is ook mijn vermoeden). Zou het kunnen zijn dat ik ook een wat minder exemplaar van de P19-2 heb gekocht? Ik denk hierbij ook aan het interessante artikel van BeHardware waar Xin terecht naar verwees over onder andere 'het Mura effect'. Bij BestelICT hanteren ze een 7 dagen 'niet tevreden geld terug'-garantie en ik denk dat ik daarvan gebruik ga maken. Als ik een dergelijk bedrag uitgeef vind ik dat ik best kritisch mag zijn.

Of: ben ik nu té kritisch en is het normaal dat zelfs bij een monitor die voor de kijkhoek de hoogste beoordeling kreeg uitgedeeld door Prad.de het beeld onder een kijkhoek van meer dan dertig graden gelig wordt? En ik hoop dat één of meer andere P19-2 eigenaren dit leest want ik hoor heel graag van hun ervaringen met de kijkhoek van de P19-2. In ieder geval zal ik jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen en, indien daar nog behoefte aan is, wil ik t.z.t. wel een review schrijven over de P19-2

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

tallstoi>

Welke revisie heb je van dat scherm? op behardware werd dat scherm ook al afgekraakt... en er waren in no time iets van 5 revisies van dat scherm.

Verder bij jouw pixeltest in de winkel had je toch ook gelijk kunnen constateren dat de kijkhoek niet in orde was?

Verder denk ik dat de Belinea een beter keuze is voor je geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
Het is revisie 7, de nieuwste dus.

Daar heb je gelijk in. Alleen: ik merk dat het in een heel lichte omgeving (en er was veel licht in de winkel) minder opvalt dan in een donkere omgeving. Ik zag het pas echt goed gisteravond. Maar ik had beter moeten opletten, dat zonder meer.

Dat is jouw mening en als je bedoelt dat de Belina meer waar voor je geld biedt dan ben ik het zeker met je eens. Maar voor mijn gebruiksdoeleinden (vooral foto-/videobewerking, video kijken en in mindere mate gaming) geef ik de voorkeur aan de P19-2 (nog wel...).

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Laatst online: 14-06 13:24
Heeft iemand goede adviesen voor een 19" 1600x1200 scherm?

Ik heb al wat rondgezocht maar kan niet echt wat vinden :)

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
voil schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:05:
Heeft iemand goede adviesen voor een 19" 1600x1200 scherm?

Ik heb al wat rondgezocht maar kan niet echt wat vinden :)

Bvd.
Stoppen met zoeken.
Er is in totaal nog maar 1 1600x1200 19"LCD geweest, en die is al lang al uit productie.
Je zal dus moeten kiezen tussen 1280x1024 19" en 1600x1200 20"(en meer €'s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scharpe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 16:56
Ik ben van plan om een TFT aan te schaffen, en me oog viel op de Benq fp937s+ ( als die nog verkrijgbaar is)of anders de Benq FP91G+ .maar heeft enig idee, hoe hoog het schermen zijn? bedoel dus aantal cm. tusse het bureau en de onderkant van de beeldbuis dus? Ik heb een standaard bureau en de schermen leken mij nogal hoog te staan vandaar

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
tallstoi schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:29:
...Maar nu komt het: zolang je recht voor de monitor zit is er niks aan de hand maar zodra je onder een hoek van pakweg minimaal 30 graden (nog minder in vertikale richting) gaat kijken gaat de beeldkwaliteit drastisch achteruit :( Het contrast neemt duidelijk af en het wit wordt gelig...
Afbeeldingslocatie: http://www.normankoren.com/digitaldog200.jpg
Dat is het plaatje wat ze in deze review gebruiken.
Als je een aantal foto's uit verschillende hoeken wilt nemen en daarbij kan vertellen uit welke hoek en richting ie genomen is, dan kunnen we een beetje vergelijken met andere *VA's.
Denk er bij dat Foto's maken wel aan dat je eerst een foto van recht van voren maakt, en dat je alle instellingen handmatig doet zodat je camera het verschil nietr wegwerkt.

Het lijkt me trouwens best mogelijk dat je een P19-2 met een 'minder' paneel hebt gehad.
Hier Was er namelijk ook al iemand met een Dell 1905FP(20ms PVA) die ook een vrij kleine kijkhoek had voor een *VA.
En aangezien een 8ms PVA niets meer is dan een 20ms PVA + overdrive kan ik me best indenken dat jij hetzelfde paneel hebt gekregen in je monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
scharpe schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:25:
Ik ben van plan om een TFT aan te schaffen, en me oog viel op de Benq fp937s+ ( als die nog verkrijgbaar is)of anders de Benq FP91G+ .maar heeft enig idee, hoe hoog het schermen zijn? bedoel dus aantal cm. tusse het bureau en de onderkant van de beeldbuis dus? Ik heb een standaard bureau en de schermen leken mij nogal hoog te staan vandaar

alvast bedankt
Hier en hier kan je de hoogte van de onderkant van de voet tot de bovenkant van de behuizing vinden.
Om de hoogte van de onderkant van de voet tot de onderkant van het beeld te cinden moet je er ongeveer 0,8 x de breedte van aftrekken.

Een handige vuistregel voor het bepalen welke hoogte goed is is dat de bovenkant van het beeld iets hoger moet zitten dan de ooghoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
Mmmm.... als ik zo de plaatjes bekijk van de review op die Hongaarse site vrees ik dat mijn verwachtingen voor wat betreft de kijkhoek te hoog gespannen waren. Ik hoopte dat een TFT met een uitstekende beoordeling op kijkhoek vrijwel geen contrastafname bij grotere kijkhoeken zou vertonen. Het enige vergelijkingsmateriaal wat ik ter beschikking heb is een 5 jaar oude laptop met een TN scherm en ja, de beeldkwaliteit van dat scherm bij grote kijkhoeken is lichtjaren verwijderd van de kwaliteit van de P19-2. Het valt mij trouwens op dat de P19-2 het op die Hongaarse site niet slecht doet wat de kijkhoek betreft. De Samsung 970P doet het niet beter op dat vlak... (en heeft geen OSD vandaar mijn voorkeur voor de P19-2)

Anyway, ik heb al afgesproken met BestelICT dat ik de monitor morgen terug kom brengen en dat zij dan meteen een ander nieuw exemplaar bestellen. Ze deden gelukkig niet moeilijk :) En ik wil het toch proberen nu omruilen nog makkelijk te doen is, buiten de 7 dagen-periode wordt dat een stuk lastiger.

Ik heb toch ook maar een paar foto's genomen (bedankt XiN) zodat jullie ze eens kunnen bekijken. Ik hoop dat een P19-2 eigenaar mijn P19-2 eens kan vergelijken met zijn exemplaar, ben benieuwd of er verschil is te ontdekken.

De foto's zijn alle vier genomen met dezelfde camera-instellingen, diafragma f3.2 en sluitertijd 1/50s. De foto's zijn genomen bij kijkhoeken van respectievelijk (ongeveer) 0, 15, 30 en 60 graden.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bdebruyn/P19-2_0%20graden_resize.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bdebruyn/P19-2_15%20graden_resize.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bdebruyn/P19-2_30%20graden_resize.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bdebruyn/P19-2_60%20graden_resize.JPG

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 20:19
das mannen..

Ik zoek dus een 19 inch tft het liefst widescreen en omdat ik er eigenlijk weinig heb kunnen vinden of als ik er 1 vind zijn ze ontiegelijk duur.

Mijn budget is 300 - 400 euries en ik ga hem "allround" gebruiken.

NU kwam ik deze monitor tegen voor een prijs van €360 euro incl verzenden.

Afbeeldingslocatie: http://www.fujitsu-siemens.nl/Resources/126/1636297468.jpg

http://www.fujitsu-siemens.nl/Resources/172/1305861195.pdf

HIer in de pdf staat:

Graphics display (dependent on graphics processor)
Pixels 1440 x 900
Pixels* 1280 x 768
* expanded

maar dat snap ik niet helemaal... zijn dat de enige instellingen? het is een widescreen dan zou je toch een andere resolutie denken?

kortom wa denken/vinden jullie van dit schermpie :)

en als je hem hebt wat zijn je ervaringen...

[ Voor 4% gewijzigd door andreict op 11-10-2005 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
1440 x 900 = 16:10 = de widescreen beeldverhoudingen voor PC-monitoren.
Die 1280x768 is denk ik de hoogste HDtv-resolutie die je er op weer kan geven.
Verder kan je waarschijnlijk ook wel andere resoluties weergeven, hopelijk met behoud van de beeldverhouding, want anders zien 5:4 en 4:3 resoluties er echt niet uit.

Verder wat ik er van denk:
He ziet er uit als een TN, dus gamen zal wel te doen zijn.
Persoonlijk heb ik liever een 4:3 of een 5:4 scherm, maar sommigen vinden 16:10 geweldig voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Breedbeeld lijkt mij ook fantastisch :p
Maar damn wat een videokaart heb je nodig om in die resluties te kunnen gamen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
tallstoi schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:44:
...Ik heb toch ook maar een paar foto's genomen (bedankt XiN) zodat jullie ze eens kunnen bekijken. Ik hoop dat een P19-2 eigenaar mijn P19-2 eens kan vergelijken met zijn exemplaar, ben benieuwd of er verschil is te ontdekken...
Ik heb geen P19-2, maar wel een MVA.
Omdat de reacties van P19-2-eigenaren uitblijven even een vergelijking met wat ik hier kan zien.
Het verkleuren van het rood in het plaatje begint ongeveer bij dezelfde hoek als bij jou(ongeveer 60 graden, 30 uit het midden), maar ziet er op het oog iets minder erg uit als bij jouw plaatje van 30 graden uit het midden.
Maar het donkerder en gelig worden van het wit begint pas bij zo'n 45 graden uit het midden, in plaats van de 30 graden die jij noemt.
Verder weet ik niet hoe het zwart bij jou verandert bij een andere kijkhoek, maar hier verandert het zwart nauwelijks bij een horizontale kijkhoek.
Bij een vertikale kijkhoek wordt het zwart wel zichtbaar lichter, maar dat is pas zichtbaar als ik deze kamer verduister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
n00bs schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:47:
Breedbeeld lijkt mij ook fantastisch :p
Maar damn wat een videokaart heb je nodig om in die resluties te kunnen gamen!!!
1440 x 900 = 1.296.000 pixels
1280 x 1024 = 1.310.720 pixels
Zal dus niet zwaarder zijn dan 5:4 lijkt me...
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.