[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 12

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.058 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 18:26
Slasher schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:16:
Hoe groot is de kans dat als je een tft scherm koopt dat er dooie pixels in zitten? Ik wil er namelijk eentje aanschaffen maar heb natuurlijk geen zin in dooie pixels. Ik ga hem via mijn werk bij ingram micro bestellen denk ik, als er dan bijv. pixels kapot zijn kan ik het dan terugsturen onder de "koop op afstand" clausule?
Ik dacht ooit gehoord te hebben dat de kans iets van 5% (correctie: in de startpost staat zelfs >10%!) was. Heb even geen bewijs nog. Maar als je hem via je werk koopt, is je werk de verkoper en moeten zij de garantie geven (als ze dat willen/doen). Zover ik weet is de wet kopen of afstand alleen van consument-->winkel. Niet van winkel-->distributeur.
Zoals in de startpost vermeld is een pixel-garantie de enige echte zekerheid die je kan krijgen

[ Voor 5% gewijzigd door FaZe op 16-10-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was deze review van de 970P al bekend? http://www.prohardver.hu/rios3_popup.php?mod=21&id=801 Het is de derde monitor, ff scrollen dus. Helaas wel in het Hongaars, mgoed er staan leuke plaatjes bij. Aan het eind van de review staat ook nog een kort Quake III filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
  • Laatst online: 15-09 18:26
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:21:
Was deze review van de 970P al bekend? http://www.prohardver.hu/rios3_popup.php?mod=21&id=801 Het is de derde monitor, ff scrollen dus. Helaas wel in het Hongaars, mgoed er staan leuke plaatjes bij. Aan het eind van de review staat ook nog een kort Quake III filmpje.
Is helaas al een aantal keer langs geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:36
hi!

Heb zojuist de knoop doorgehakt dat er een samsung 930BF gaat komen :)

Ben nu eigenlijk op zoek naar die zaak (enige tijd geleden in dit topic langsgekomen) die een pagina heeft met de verkoop van teruggekomen monitoren (uit de pixelgarantie).
Vind het zelf namelijk onzin om extra geld uit te geven in de vorm van een pixelgarantie voor een product van bijna 400 euro. Naar mijn idee idioot, zo'n ding moet gewoon goed zijn en anders moeten ze hem terug nemen.

Bij die zaak die de monitoren met dode pixels doorverkoopt weet je in ieder geval dat je een eerlijke kans maakt op een goed werkend model, spreekt me dus heel erg aan.

Of kent iemand een winkel die hem onder de 400 euro verkoopt waar je in de winkel mag testen? Alternate misschien?

bvd!

- Ik zie dat salland automatisering ook zoiets heeft. Erg positief... Nog een vraag, iemand een idee waar de dode pixel garantie voor 19" het minst kost?

[ Voor 10% gewijzigd door onne op 17-10-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
onne schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:49:
Nog een vraag, iemand een idee waar de dode pixel garantie voor 19" het minst kost?
Dat zal bij een winkel zijn die de terugkerende monitoren geruisloos aan een ander verkoopt :( ..

2x extra verzendkosten, monitor met fixe korting verkopen. Dat ca. 1 op 9 keer.. dat kost toch centen en tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Gwaihir op 17-10-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 17:57

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

keb een aanbieding gekregen om een Philips 190B5CS aan te schaffen, belangrijkste specs zijn:
Brightness 250 cd/m2
Contrast Ratio 500:1
Viewing Angle Horizontal: 170°
Vertical: 170°
Response Time 25 ms
Input Video
Signal Analog RGB
Digital DVI
Bandwidth 135 MHz
Input Connectors 1 x VGA - 15 pin HD D-Sub (HD-15)
1 x DVI-D - 24 pin digital DVI

omdat de prijs vrij gunstig is, heb ik hier best wel zin in, hoewel ik echt alleen maar een diehard gamer ben.. en me afvraag of hierop wel gegamed kan worden :X :?

Zijn er mensen met gebruikservaringen, of iemand met info hierover!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diehard gamen met 25 ms zal denk ik niet echt werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-09 12:25

Hu9o

Schokkend

Ik heb van het weekend (Netgamez) gespeeld op een 20ms TFT, moet zeggen dat het best mee viel met de ghosting. Het enige spel waar het echt niet op wou was CSS, maar UT2k4 wil prima. Het verschil zit denk ik in de donkere velden tegen de lichte CSS. Het lijkt dan net of je niet genoeg fps haalt, maar dat komt dus omdat die monitor >20ms response heeft.

Dus een die-hard gamer wil zo'n scherm volgens mij niet.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:30:
diehard gamen met 25 ms zal denk ik niet echt werken :)
Ik heb een Eizo L557 (17 inch, 25ms), er zal ongetwijfeld ghosting zijn, echter niet in het geheel storend. Battlefield, Call of Duty werkt zonder problemen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand misschien een screenshot maken van een Belinea 101920 scherm waarop die vierkante blokjes te zien zijn tijdens een film kijken , want dit houd me toch wel tegen om dit scherm niet te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 24-09 17:57

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Gunner schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:39:
[...]

Ik heb een Eizo L557 (17 inch, 25ms), er zal ongetwijfeld ghosting zijn, echter niet in het geheel storend. Battlefield, Call of Duty werkt zonder problemen
speel al jaren niets anders als bf42 en bfv, en sinds kort dus bf2, af en toe een racegame met me ffb wheel maar daar lijkt het me helemaal niet storend... een jaar geleden, of 1,5 was dit het snelste wat men destijds kon krijgn op 19" gebied, toen werd erover gesproken zoals nu de 8ms schermen...

Tis in de buurt en ga er eerst eens naar kijken, in wat voor games valt het op, wat is een goed testspel!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:45:
Kan iemand misschien een screenshot maken van een Belinea 101920 scherm waarop die vierkante blokjes te zien zijn tijdens een film kijken , want dit houd me toch wel tegen om dit scherm niet te kopen :)
Die zie je alleen maar bij hele brakk/zware compressie. Bij een DVD film zijn er gewoon geen vierkante blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeieavond allemaal,

Na heeel lang dit topic gevolgd te hebben, heb ik vanavond (30 min. geleden) de Samsung 970P besteld bij 4Launch, incl. pixelgarantie. De Preorder status is er vanaf vandaag niet meer dus heb die gigantisch dikke knoop doorgehakt en hem besteld. Zodra hij binnen is horen jullie van me en zal ik zeer zeker een review van de 970P posten.

P@t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom koop je pixel garantie? Als je hem online besteld en het bevalt niet dan stuur je hem toch gewoon terug naar de winkel onder de wet "koop op afstand" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:56:
Waarom koop je pixel garantie? Als je hem online besteld en het bevalt niet dan stuur je hem toch gewoon terug naar de winkel onder de wet "koop op afstand" ?
Ik heb er pixelgarantie bijgenomen omdat ik er zeker van wil zijn dat ik er achteraf geen spijt van krijg dat ik het niet gedaan heb. Stel ik neem het niet, en hij heeft wel een een paar dode (sub)pixels maar wat buiten de garantie valt van Samsung dan kan ik hem dus niet terugsturen. 4Launch is ook niet gek tis uiteindelijk geen Wehkamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom niet? Ze hebben zich aan die wet te houden. Je hoeft geen eens een reden op te geven bij het terugsturen. Zoiets heet ondernemers risico.

Wenst zo'n winkel niet mee te werken, dan heeft de eerste beste advocaat (of rechtsbijstands verzekering) er echt geen moeite mee en staat een winkel niet erg sterk

Zelfs als de Algemene Voorwaarden zulke dingen moeilijker maken; niets staat boven de wet (en zeker algemene voorwaarden niet)

[ Voor 52% gewijzigd door Gunner op 17-10-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-09 12:25

Hu9o

Schokkend

Hoeveel kost zo'n pixel garantie eigelijk? Bij salland was het iets van 75 euro, vond ik nog best veel eigelijk.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat klopt maar dan kan hij niet nog eens dezelfde monitor kopen daar want dan krijgt ie waarschijnlijk terug net dezelfde mee aangezien samsung's garantie niet zover reikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:14:
Waarom niet? Ze hebben zich aan die wet te houden. Je hoeft geen eens een reden op te geven bij het terugsturen. Zoiets heet ondernemers risico.

Wenst zo'n winkel niet mee te werken, dan heeft de eerste beste advocaat (of rechtsbijstands verzekering) er echt geen moeite mee en staat een winkel niet erg sterk

Zelfs als de Algemene Voorwaarden zulke dingen moeilijker maken; niets staat boven de wet (en zeker algemene voorwaarden niet)
En dan ?? Stuur ik hem terug en dan weer de 970p bestellen zonder pixelgarantie, en weer het risico lopen ? Neeuhh 'k heb altijd pech met dit soort dingen dus ik hou het maar bij de garantie. 'k Geef liever die € 49 uit dan dat ik de hele rompslomp van terugsturen, tijd, geld, (verzendkosten zijn voor je eigen rekening) moet meemaken. Dus laten we het er maar op houden dat ik het risico niet wil lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:14:

Maar de winkel hoeft jou geen nieuwe monitor te geven en de verzendkosten zijn voor jou. Als je dus pech hebt moet je 2x verzendkosten betalen en opnieuw (ergens anders) de monitor kopen. Vervolgens kan ook die monitor weer dode pixels hebben waarna je weer opnieuw kan beginnen. Wil je gewoon zekerheid en geen gedoe dan is een dode pixelgarantie helemaal niet zo een gek idee. Zeker niet voor maar € 49,-. :)

Overigens ben ik erg aan het twijfelen of ik voor de zwarte 970P bij 4Launch ga of nog wacht op de witte (die ik eigenlijk mooier vind). Weet iemand een winkel die de witte versie al op de prijslijst heeft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hu9o schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:18:
Hoeveel kost zo'n pixel garantie eigelijk? Bij salland was het iets van 75 euro, vond ik nog best veel eigelijk.
Beelddiagonaal: Aantal dode subpixels: Garantieprijs:

Kleiner dan 15" Geen enkele € 25.00
16" of 17" Geen enkele € 29.00
18" of 19" Geen enkele € 49.00
Groter dan 20" Maximaal 1 € 69.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joni schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:25:
[...]

Maar de winkel hoeft jou geen nieuwe monitor te geven en de verzendkosten zijn voor jou. Als je dus pech hebt moet je 2x verzendkosten betalen en opnieuw (ergens anders) de monitor kopen. Vervolgens kan ook die monitor weer dode pixels hebben waarna je weer opnieuw kan beginnen. Wil je gewoon zekerheid en geen gedoe dan is een dode pixelgarantie helemaal niet zo een gek idee. Zeker niet voor maar € 49,-. :)

Overigens ben ik erg aan het twijfelen of ik voor de zwarte 970P bij 4Launch ga of nog wacht op de witte (die ik eigenlijk mooier vind). Weet iemand een winkel die de witte versie al op de prijslijst heeft staan?
Heb je ergens een foto van een zwarte 970P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die de Philips 190X6FB hebben aangeschaft?
Zo ja wat is je mening hierover? Hoe presteert hij bij gaming en grafisch gebruik?

Ik vind hem erg interresant omdat er al een pixelgarantie bij in zit (hij voldoet aan de class1 eisen).
Ik maak vooral gebruik van Photoshop en videobewerkingprogramma's als Avid en Aftereffects, zou deze monitor daarvoor geschikt zijn?
Ik volg dit topic al een paar weken, erg handig dit topic :)

Alvast bedankt!

p.s.
Deze dus: Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/17633.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:53:
Goeieavond allemaal,

Na heeel lang dit topic gevolgd te hebben, heb ik vanavond (30 min. geleden) de Samsung 970P besteld bij 4Launch, incl. pixelgarantie. De Preorder status is er vanaf vandaag niet meer dus heb die gigantisch dikke knoop doorgehakt en hem besteld. Zodra hij binnen is horen jullie van me en zal ik zeer zeker een review van de 970P posten.

P@t
Oww, ik kan niet wachten todat jij hem hebt ;) Hehe, ff serieus: Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen! Zou je een (uitgebreide) review willen plaatsen?

Hoe zou je jezelf typeren? Als een gamer, office/internet of beeldbewerker, en hoe kritisch denk je zelf te zijn op de monitor? (Da's natuurlijk wel belangrijk voor ons hier om een waarde aan een eventuele review te kunnen toekennen).

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:53:
[...]

Heb je ergens een foto van een zwarte 970P?
Kijk even op PCPOP.com voor foto's van de zwarte. Door op de tekens onder de miniatuurtjes links en rechts te klikken kan je ook nog andere plaatjes zien en door op het grote plaatje te klikken krijg je een highres versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:20
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:00:
Zo ja wat is je mening hierover? Hoe presteert hij bij gaming en grafisch gebruik?...
Kijk even naar [rml]HyperioN. in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 12"[/rml] en volgende posts(op de volgende bladzijde).
Gamen zal waarschijnlijk wel lukken met een 8ms TN paneel, en voor grafisch gebruik schijnen de kleuren(volgens die test van CT) ook wel in orde te zijn.
Je zit alleen nog steeds met de kleine inkijkhoek, vooral vertikaal.
Maar aangezien Lg.Philips panelen een voor een TN grote inkijkhoek hebben zal dat wel lukken als je nit te veeleisend bent.
Als je deze monitor intressant vindt, dan moet je eigenlijk ook eens naar de 190B6C(S/G) kijken, die heeft hetzelfde paneel en ook met volledige pixelgarantie, maar bij die monitor kan je de hoogte verstellen en is de prijs een stuk lager.(het design is ook iets minder, maar toch wel het overwegen waard).

[ Voor 15% gewijzigd door n-i-x op 18-10-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 18:52
Ok, gisteren voor de eerste maal een game zien draaien op een 19" TFT. Een vriend had me gevraagd welk scherm ik hem zou aanraden in de prijsklasse 300 tot 400 euro, aangezien ik geregeld met hem game had ik 'm de 930BF aangeraden. Hij is zo iemand van 'het moet snel gaan en ik wil er geen moeite voor doen, zeg maar wat ik moet kopen'. Ik denk dat iedereen hier hem hetzelfde had aangeraden.

Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
Ik heb enkel ervaring met games op een 17" CRT van LG en met office applicaties op allerlei soorten TFT 's van HP/Dell dus niet echt vergelijkingsmateriaal.
1280x1024 op een 19" TFT vind ik net goed voor gebruik zonder te gamen, ik ben gewoon van games op die resolutie te draaien op een 17" CRT en als je dat dan ziet op een 19" TFT dan ziet alles er toch gigantisch uit, vooral die letters lol.

Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Hij heeft m gewoon gekocht bij 'n vriend van mij die in een softwareshop werkt in de buurt, 400 euro heeft ie m betaald zonder pixelgarantie. Na een paar snelle tests (achtergrondkleur veranderen, icoontjes verbergen), heb ik 1 dode pixel gevonden in de rechter onderhoek boven de taakbalk en ik moet zeggen dat ik (een toch wel zeer kritisch persoon) mij hier helemaal niet aan stoor, die pixels zijn miniem en je moet ze echt zoeken als je ze wilt zien. Verder zat er zowel een analoge als DVI kabel bij dus dat was wel in orde. Het rare daaraan was dat als het scherm analoog aangesloten was, BF2 steeds een zwarte balk gaf van 3 cm aan de rechterzijde (op 1280x1024 en gelijk welke refreshrate??) die ik op geen enkele manier weg kreeg. Uiteraard het scherm met DVI kabel aangesloten toen ik dit merkte en alles was ok.

Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
Even BF2 gedraait en hoewel dit mijn eerste ervaring is met zo 'n games op een TFT moet ik zeggen dat ik toch wel ghosting opmerkte, in het begin niet, maar na een tijdje spelen wel. Als ik snel ronddraaide zoals velen hier zeggen viel het niet op, maar als ik een kwartdraai maakte naar een vijand vond ik toch dat alles de neiging had wat wazig te worden (vooral bomen). Uiteraard went dit mss wel en ben ik ook gewoon van met hogere specs te spelen, maar op die korte tijd dat ik gespeeld heb, vond ik het soms redelijk storend.

Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Op een pikzwart scherm (k vond dat het zwart toch redelijk zwart was... had veel erger verwacht) zie je onderaan en bovenaan, in het midden v/h beeld een beetje licht maar dit is miniem en stoort helemaal niet... of mss wel bij games als Doom 3/Splintercell, maar zover ben ik nog niet geraakt. Voor de rest is het wel een vrij helder scherm en mag de brightness wel wat naar beneden, dat is zeker.
De kijkhoek vond ik ook heel goed meevallen, het scherm wordt wel ietsje donkerder als je wat opzij gaat, maar alles blijft toch duidelijk leesbaar.

Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
Staat stevig op z'n voet, het klepje achteraan dat de kabels verbergt, is zoals al velen gezegd hebben belachelijk goedkoop en klikt helemaal niet vast. Voor de rest vind ik het een strak scherm, knopjes op de goede plaats, maar mocht wel wat meer beweeglijk zijn.

Voordelen
- Groot beeld
- Stabiele voet
- Mooi design
- Pakt heel weinig plaats in

Nadelen
- Toch nog beetje ghosting bij mijn weten, dit is wel de eerste TFT waar ik op game dus heb geen vergelijkingsmateriaal
- Kwaliteit van het beeld doet toch onder aan een CRT op gebied van kleuren, alles is me iets te helder hoewel dit mss wel bijgeregeld kan worden
- Bijna niet verstelbaar (enkel voorwaarts/achterwaarts kantelen)

Besluit
Na dit gezien te hebben blijf ik zeker nog een tijdje bij mijn CRT, als gamer kies ik toch wel voor het beste beeld en dat is nog niet haalbaar met TFT 's zo blijkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Largamelion op 18-10-2005 10:57 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:23:
[...]

Kijk even naar [rml]HyperioN. in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 12"[/rml] en volgende posts(op de volgende bladzijde).
Gamen zal waarschijnlijk wel lukken met een 8ms TN paneel, en voor grafisch gebruik schijnen de kleuren(volgens die test van CT) ook wel in orde te zijn.
Je zit alleen nog steeds met de kleine inkijkhoek, vooral vertikaal.
Maar aangezien Lg.Philips panelen een voor een TN grote inkijkhoek hebben zal dat wel lukken als je nit te veeleisend bent.
Als je deze monitor intressant vindt, dan moet je eigenlijk ook eens naar de 190B6C(S/G) kijken, die heeft hetzelfde paneel en ook met volledige pixelgarantie, maar bij die monitor kan je de hoogte verstellen en is de prijs een stuk lager.(het design is ook iets minder, maar toch wel het overwegen waard).
Ik denk dat ik nog even wacht met de aanschaf, want ik heb die nieuwe samsung gezien en die is toch wel erg geweldig :9 Voor een paar tientjes meer zo'n strak design en goede specs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largamelion schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:16:

Heel lang verhaal :)
Besluit
Na dit gezien te hebben blijf ik zeker nog een tijdje bij mijn CRT, als gamer kies ik toch wel voor het beste beeld en dat is nog niet haalbaar met TFT 's zo blijkt.
Je hebt op dit moment wel een TN panel bekeken. Als je echt voor het beste beeld zou gaan kun je het beste toch naar een *VA panel kijken. Die hebben gewoon veel betere kleuren. En die zijn tegenwoordig met 8ms toch snel genoeg om er goed op te kunnen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALFfx
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-07 19:02
bf2 ondersteund geen 1280 1024 maar 1280 960.
vandaar die balk
Je moet in de settings.con files wat veranderen zodat die het wel doet.
hier staat hoe je dat doet.
http://www.tweakguides.com/BF2_7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:16:
[...]

Je hebt op dit moment wel een TN panel bekeken. Als je echt voor het beste beeld zou gaan kun je het beste toch naar een *VA panel kijken. Die hebben gewoon veel betere kleuren. En die zijn tegenwoordig met 8ms toch snel genoeg om er goed op te kunnen gamen.
Zijn er dan nog verschillen in 930BF panelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hu9o schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:18:
Dit verschilt dus per winkel, bijv. bij Cool-Prices is dit altijd 25 euro, ongeacht de beelddiagonaal. Dat vind ik nog wel meevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:16:
[...]
Als ik al ghosting merk op een 4ms paneel, ga ik dat op een 8ms paneel ook wel merken denk k... dus dat is zeker geen optie.
ALFfx schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:26:
bf2 ondersteund geen 1280 1024 maar 1280 960.
vandaar die balk
Je moet in de settings.con files wat veranderen zodat die het wel doet.
hier staat hoe je dat doet.
http://www.tweakguides.com/BF2_7.html
BF2 ondersteunt wel 1280x1024, het staat in de lijst van resoluties (waarsch sinds patch 1.03). Je kan nu ook kiezen uit 1280x1024 op 60/70/75 hz en via de commandline had ik het ook geprobeerd maar dat maakte niets uit. Dit probleem was weggewerkt met de DVI kabel die toch beter beeld zou moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Ik heb de knoop doorgehakt en een Samsung 930BF besteld, bij cool-prices.nl (met idd. pixelgarantie voor €25,-).

Ik ben een vrij fanatiek gamer, en hoop dus echt dat het scherm zo snel is als men zegt. Ik heb geen zin in ghosting. Nu heb ik bij een vriend wel eens op een 12ms scherm gespeeld, dacht ik. Daar kon ik wel degelijk ghosting op zien... Ik hoop dus dat het met deze 4ms niet zo is. Het is het snelste scherm op de markt dus daar verwacht ik dan ook wel wat van. Tot nu toe heb ik altijd op een 17" CRT gewerkt, dus het zal sowieso wel wennen zijn.

Qua kleurechtheid boeit het me niet zo veel, aangezien ik niet veel grafisch werk doe, en in games ben ik altijd geneigd om de brightness en gamma zo hoog op te schroeven zodat ik alles beter kan zien (speel voornamelijk CS1.6, dus voor de graphics hoef je dat sowieso niet te doen).

Heb ook nog lang liggen twijfelen tussen 17" en 19", omdat de resoluties hetzelfde zijn. Heb toch voor 19" gekozen omdat het groter is :P Mijn 17" CRT op 1024x768 heeft toch al enorme pixels en daar ben ik aan gewend dus het zal sowieso een vooruitgang zijn.

Als ik hem heb en flink gebruikt heb (dat is na het weekend pas aangezien de monitor op mijn kamer komt en ik dit weekend thuis ben), zal ik een review'tje schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largamelion schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:45:
[...]
Als ik al ghosting merk op een 4ms paneel, ga ik dat op een 8ms paneel ook wel merken denk k... dus dat is zeker geen optie.
Maar je plaatste ook een opmerking over beeldkwaliteit qua kleuren. DAt is bij een MVA/PVA heel anders dan bij een TN panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Ik zag dat cool-prices de 970P ook wil gaan leveren, ze hebben alleen nog geen prijs staan :| maar de 0 euro die er nu staat vind ik wel erg aantrekkelijk ;)
970P bij Cool-Prices

[ Voor 49% gewijzigd door anonimoes op 18-10-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anonimoes schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:12:
maar de 0 euro die er nu staat vind ik wel erg aantrekkelijk ;)
970P bij Cool-Prices
De kanjer van een spelfout daarentegen... 8)7 damn dutch people :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Gunner schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:42:
[...]

Zijn er dan nog verschillen in 930BF panelen?
Nee, alle 930BF's zijn Samsung TN 4ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anonimoes schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:12:
Ik zag dat cool-prices de 970P ook wil gaan leveren, ze hebben alleen nog geen prijs staan :| maar de 0 euro die er nu staat vind ik wel erg aantrekkelijk ;)
970P bij Cool-Prices
Hmm...lijkt me deze beter qwa prijs bij die shop:
http://www.cool-prices.nl...--2,sgid--175,artId--3159

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

What the fuck? Is dat een foutje ofzo? Als je als normaal persoon zoveel geld uit geeft aan een videokaart om te gamen ben je best gestoord vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:00
Ik speel altijd met een 17inch TFT van proview, met 16ms refresh. Ik speelde best vaak CSS maar heb echt nog nooit last gehad van ghosting.

Ik stap nu over op een 19inch TFT van Acer met 12ms refresh, dus dat komt wel goed denk ik!
Ben alleen wel best zenuwachtig i.v.m dode-pixels... ik bestel bij salland en volgens mij wordt het pas bij 2 of meer pixel gratis vergoed. Ach, 1 dode pixel zal ik wel niet zo'n last van hebben :D
Ook heb ik er een mooie VESA wallmounting kit bij gekocht. Dat i.v.m de betere afstelling van hoek, en omdat het gewoon erg mooi staat i.v.m ruimte enzo! Natuurlijk vertel ik op dit forum wat mijn indrukken zijn ;)

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:53:
[...]

What the fuck? Is dat een foutje ofzo? Als je als normaal persoon zoveel geld uit geeft aan een videokaart om te gamen ben je best gestoord vind ik.
Pimp; gwn ff de comma 1 plaats naar links...is nix gestoords aan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

470/480...netjes... :)

Mag minder natuurlijk...maar de gevreesde 550 is het al niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
@Yoko:
mischien een idee om die hongaarse review bij de 193P, de P19-2, en de 970P te zetten?
Het is inderdaad niet zo heel goed leesbaar(het is hongaars), maar de plaatjes vertellen aardig wat lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.digitallyunique.net/970p-silver.html

blijkbaar Is al verkrijgbaar in de US :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Dat is toch niet zo gek? Hij is immers ook al verkrijgbaar in Nederland. Of doel je specifiek op de witte versie? :)

Overigens heb ik vanochtend de zwarte 970P besteld bij 4Launch. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Laatst online: 05-08 21:14
ik ben weer even aan het orienteren naar een goedkope tft scherm 19 inch met redelijk specs voor het liefst onder de 300 euro met dvi aansluiting.

nu heb ik deze gevonden maar geen reviews.. kent iemand het scherm?

e-yama 19lj2

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/A5C506E90B47BEF9C1257097002DE266_big.jpg

http://www.kieskeurig.nl/...90B47BEF9C1257097002DE266

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
andreict schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:56:
ik ben weer even aan het orienteren naar een goedkope tft scherm 19 inch met redelijk specs voor het liefst onder de 300 euro met dvi aansluiting.

nu heb ik deze gevonden maar geen reviews.. kent iemand het scherm?

e-yama 19lj2

[afbeelding]

http://www.kieskeurig.nl/...90B47BEF9C1257097002DE266
ziet er leuk uit!
* SMSfreakie zoekt nl ook een 19" TFT voor zo weinig mogelijke eurotjes :)

ze hebben volgende week wel 1 bij de Lidl, alleen daar is ook weinig over te vinden?

na wat op hun site ( http://www.e-yama.nl/ ) rond gekenen te hebben besloot ik eens op Contact te klikken met mn muis
en dan wordt je doorverwerzen naar http://www.iiyama.com/NL/?NAV=250

e-yama = submerk oid van iiyama?

[ Voor 15% gewijzigd door SMSfreakie op 18-10-2005 22:13 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Laatst online: 05-08 21:14
SMSfreakie schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:01:
[...]

ziet er leuk uit!
* SMSfreakie zoekt nl ook een 19" TFT voor zo weinig mogelijke eurotjes :)

ze hebben volgende week wel 1 bij de Lidl, alleen daar is ook weinig over te vinden?
had iig al ergens gelezen dat dat een scherm is zonder dvi dus niet goed voor mij

wat ik nu toch tegen komt..

Acer AL1916W

http://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=19437

Afbeeldingslocatie: http://www.dynabyte.nl/image.php?i=17450&w=175
350 voor een widescreen :?

heeft er iemand nog meer info over.. google vond helaas niets anders dan dynabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joni schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:51:
Dat is toch niet zo gek? Hij is immers ook al verkrijgbaar in Nederland. Of doel je specifiek op de witte versie? :)

Overigens heb ik vanochtend de zwarte 970P besteld bij 4Launch. Ben erg benieuwd.
Je durft zo zonder reviews ;). Maar ben uiteraard erg benieuwd naar je bevindingen, en met mij een heel topic denk ik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
andreict schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:04:
[...]

had iig al ergens gelezen dat dat een scherm is zonder dvi dus niet goed voor mij

wat ik nu toch tegen komt..

Acer AL1916W

http://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=19437

[afbeelding]
350 voor een widescreen :?

heeft er iemand nog meer info over.. google vond helaas niets anders dan dynabyte.
oh ja ik wil natuurlijk ook DVI :D
en als er als bonus een analoog ingangetje op zit is dat nuttig voor mn server meer ook niet :D

(zie ook vorige reactie nog eens :') )

[ Voor 4% gewijzigd door SMSfreakie op 18-10-2005 22:15 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:13:
[...]

Je durft zo zonder reviews ;). Maar ben uiteraard erg benieuwd naar je bevindingen, en met mij een heel topic denk ik :P.
Ach, ik kan mij haast niet voorstellen dat het scherm slechter is dan de huidige overdrive *VA schermen. En omdat ik nu al een tijdje op een 17" CRT (Iiyama VMP411 A705MT) werk i.p.v. de 19" HM903DTA die ik gewend was, ben ik toch wel dringend op zoek naar iets anders. Mijn bevindingen zal ik zo snel mogelijk posten. Dit is wel mijn eerste TFT, dus ik kan het scherm alleen vergelijken met bovengenoemde CRT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
SMSfreakie schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:01:
...e-yama = submerk oid van iiyama?
e(conomy)-yama = het budgetmerk van Iiyama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
XiN schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:28:
[...]

e(conomy)-yama = het budgetmerk van Iiyama.
aha verklaard het dus in die richting zat ik al te denken, :)

nu nog uitvogelen wat e-yama als pixel garantie heeft :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik gok dat E-yama net zo iets als Iiyama heeft(in ieder geval niet beter), en hier kan je lezen wat Iiyama aanhoud, let er trouwens op dat het het aantal dode pixels per miljoen pixels is, en dat ze naar boven afronden...

[ Voor 45% gewijzigd door n-i-x op 19-10-2005 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largamelion schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:16:
1280x1024 op een 19" TFT vind ik net goed voor gebruik zonder te gamen, ik ben gewoon van games op die resolutie te draaien op een 17" CRT en als je dat dan ziet op een 19" TFT dan ziet alles er toch gigantisch uit, vooral die letters lol.
Een resolutie van 1280 x 1024 pixels is te klein voor een 19 inch, en dat kan dan relatief grote letters als gevolg hebben? Hebben meer mensen hier iets over te zeggen? Ik twijfel nog steeds of ik wel een 19 inch ga kopen, ik denk aan de Belinea 111919 of de Samsung 770P (de 970P is voor mij veel te veel geld). Maar de volgens sommigen lage resolutie bij 19 inchers laat mij twijfelen. Zelf zit ik nu achter een 19 inch CRT met 1280 x 960, ik vind de letters niet supergroot, maar een 19 inch LCD heeft natuurlijk een groter beeldoppervlak... graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen m.b.t. de mogelijk te kleine reso op 19 inch LCD's zijn.

Verder, waarom hebben we het in dit forum eigenlijk constant over TFT monitoren? TFT staat voor Thin Film Transistor. Zoek in Wikipedia maar eens op TFT, en lees ook de relevante pagina's waar naar gelinkt wordt -> http://en.wikipedia.org/wiki/TFT -> Als je de afkorting TFT gebruikt heb je het over een soort transistor, niet een monitor. Wikipedia gebruikt de term TFT LCD. Kortom LCD's die van TFT technologie gebruikmaken. Omdat praktisch alle TFT's tegenwoordig wel TFT LCD's zijn, kunnen we dus volstaan met de term LCD monitor. De T.net Pricewatch heeft het trouwens ook over LCD monitoren. Daarom suggereer ik dat de TS's de titels even veranderen.

EDIT: Misschien is het ook een goed idee als iedereen zijn userreviews die hier in deze topics gepost worden, even in de T.net Productsurvey zet? M.b.v. de Productsurvey is het veel makkelijker om reviews op te zoeken en te lezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalNerd
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 14:48

MetalNerd

Wake up and smell the ashes...

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:01:
[...]
Een resolutie van 1280 x 1024 pixels is te klein voor een 19 inch, en dat kan dan relatief grote letters als gevolg hebben? Hebben meer mensen hier iets over te zeggen? Ik twijfel nog steeds of ik wel een 19 inch ga kopen, ik denk aan de Belinea 111919 of de Samsung 770P (de 970P is voor mij veel te veel geld). Maar de volgens sommigen lage resolutie bij 19 inchers laat mij twijfelen. Zelf zit ik nu achter een 19 inch CRT met 1280 x 960, ik vind de letters niet supergroot, maar een 19 inch LCD heeft natuurlijk een groter beeldoppervlak... graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen m.b.t. de mogelijk te kleine reso op 19 inch LCD's zijn.
Ik ben dolblij met mijn 19": het beeld is superscherp en de resolutie is wat mij betreft perfect. Meer pixels zou slecht zijn voor mijn ogen (te klein), net als 1280 x 1024 op een 17". Ik hoor ook van enkele van mijn collega's met een 17" dat die hem toch vaak op 1024 x 768 zetten: het beeld wordt vager, maar het is groter en dus beter leesbaar. Het verschilt uiteraard per persoon, maar ik vind 1280 x 1024 op een 19" gewoonweg geweldig!

nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joni schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:51:

en waar dan? hijs nog nergens te koop volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:00:
Zo ja wat is je mening hierover? Hoe presteert hij bij gaming en grafisch gebruik?

Ik vind hem erg interresant omdat er al een pixelgarantie bij in zit (hij voldoet aan de class1 eisen).
Ik maak vooral gebruik van Photoshop en videobewerkingprogramma's als Avid en Aftereffects, zou deze monitor daarvoor geschikt zijn?
Ik volg dit topic al een paar weken, erg handig dit topic :)

[url=
ik ga hem denk ik ook aanschaffen, ben die dooie pixel ellende zat en hij heeft 3 jaar garantie dus dat is ook lekker alleen geen DVI kabel erbij das wel jammer. maar meer tweakers die deze hebben?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d
  • Laatst online: 09-05 20:12

frogger3d

Morbo demands more comments!

Mijn Iiyama ProLite H481S is vandaag aangekomen, ziet er goed uit! Is erg goed in te stellen qua ergonomie. Tot nu toe alleen GTR gespeeld, maar geen ghosting of wat dan ook te zien. Dooie pixels blijven vooralsnog weg.

Ik heb alleen 1 probleem. Als ik m 'pivot' dan is ie niet helemaal recht hij kan niet ver genoeg draaien. Heeft iemand anders hier ook problemen mee, moet ik m terug sturen? Misschien dat het nog moet inslijten of forceren? Kan het me niet voorstellen...

Als ik hem gedraaid heb is door de kleine kijkhoek in verticale richting de rechterkant van het scherm ontzettend verkleurd. Die pivot mode heb je dus niet zoveel aan.. Ik zou als ik nog had kunnen kiezen zo'n allround scherm voor pivot mode gekocht. Lekker zo'n teleurstelling op de eerste dag. :(

Nog een vraagje: kan je scalen uitzetten op zo'n lcd (ik kan het niet vinden)? Nu kan je dus eigenlijk alleen maar spellen spelen op 1280x1024, want er zijn geen andere resoluties met een verhouding van 4:5. Op deze monitor kun je het beeld alleen maar schuiven en (natuurlijk??) niet scalen.

[ Voor 62% gewijzigd door frogger3d op 19-10-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:52:
[...]

en waar dan? hijs nog nergens te koop volgens mij?
Gewoon even in de Tweakers.net Pricewatch kijken, zie ook [rml]Yokozuna in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 12"[/rml]. :)

Overigens werd ik net gebeld door 4Launch dat ze i.p.v. zwarte schermen witte hadden binnengekregen. Dat vond ik opzich niet zo erg, maar daarnaast had het scherm een of meerder dode (sub)pixels, dus het duurt nog even voordat ik mijn bevindingen kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalNerd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:42:
[...]

Ik ben dolblij met mijn 19": het beeld is superscherp en de resolutie is wat mij betreft perfect. Meer pixels zou slecht zijn voor mijn ogen (te klein), net als 1280 x 1024 op een 17". Ik hoor ook van enkele van mijn collega's met een 17" dat die hem toch vaak op 1024 x 768 zetten: het beeld wordt vager, maar het is groter en dus beter leesbaar. Het verschilt uiteraard per persoon, maar ik vind 1280 x 1024 op een 19" gewoonweg geweldig!
Idd, je hebt 100% gelijk. Sommige willen dan zelfs nog meer pixels op een 19". :?

Er wordt vaak vergeten dat leesbaarheid van het scherm ook een vorm van ergonomie is.
En een desktop scherm wordt in de regel veel verder geplaatst dan een laptop scherm. (want het argument is dan vaak dat hoge resolutie op een laptop wel kan) Ik ken iemand met een ibm thinkpad 15" 1600*1200, daar valt net op te werken (eigen ervaring) op gewone laptop afstand (maar tis toch ook heel erg klein hoor, tis zelfs niet echt aangenaam), maar ik kan me niet inbeelden dat ik naar zo een miezerig kleine tekst moet kijken op een goede 80 cm afstand. Mij bureau is namelijk 80 cm diep, dus een lcd komt bij mij zo een 70-80 cm van de ogen te staan.

Een 19" 1280*1024 is 86 dpi ongeveer (en een 17" crt 1024*768, 16" zichtbaar is 80dpi, dus ongeveer hetzelfde, en wat mij betreft ideaal.) Een 17" 1280*1024 is al 96 dpi, misschien nog net doenbaar, maar 100 dpi is echt wel een maximum.

Zoals eerder gezegd heb ik onlangs mijn crt (17"=>16" dus) eens op 1280*960 gezet, wat overeenkomt met 100 dpi, en dat is echt te klein (natuurlijk is mijn goedkope crt op die res wel niet zo scherp, maar qua bruikbaarheid en leesbaarheid was het storend klein). Even kan je daar op werken, maar ik kan mij niet voorstellen daar lang (de hele dag bvb) achter te zitten.

Dus je hebt wel gelijk dat 1280*1024 op een 19" ideaal is. En wie meer oppervlakte wil moet er dan maar twee kopen :)

En vaak wordt aangegeven dat die dpi een te korrelig beeld zou geven, of dat je het pixelrooster zou kunnen zien, en dat is wat ik ook eerst dacht na telkens opnieuw te moeten lezen dat die res voor een 19" te klein is. Maar dat is ook dikke onzin, dat valt heel goed mee. Het is echt niet zo dat je een korrelig rooster te zien krijgt. Je krijgt vaak ook de indruk dat velen hierover lopen te blaten omdat ze ergens eens een echte professional hierover hebben horen klagen en zo ook lekker interessant kunnen doen. ("wat ben ik toch een echte pro", denk aan de 'audiofielen discussies', 'draadloze muis', 'optische muis of niet', enz..) Want ik ben ervan overtuigd dat voor veel users deze native res op 17" of 19" echt helemaal geen probleem stelt. En dit is tenminste een res waarop je nog native kan gamen, waar dat met hogere res niet meer zo evident is.

de hele problematiek van dpi is natuurlijk wel de 'fout' van windows xp, welke niet traploos kan schalen over verschillende dpi's. Natuurlijk is een scherm met hogere resolutie interessant: games, film, fotos, enz... Maar niet als je de fonts/GUI/iconen niet kan laten schalen, met een mooi resultaat, vectoriele afbeeldingen dus. Dit zou in windows vista beter uitegewerkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
[...]

Een resolutie van 1280 x 1024 pixels is te klein voor een 19 inch, en dat kan dan relatief grote letters als gevolg hebben? Hebben meer mensen hier iets over te zeggen? Ik twijfel nog steeds of ik wel een 19 inch ga kopen, ik denk aan de Belinea 111919 of de Samsung 770P (de 970P is voor mij veel te veel geld). Maar de volgens sommigen lage resolutie bij 19 inchers laat mij twijfelen. Zelf zit ik nu achter een 19 inch CRT met 1280 x 960, ik vind de letters niet supergroot, maar een 19 inch LCD heeft natuurlijk een groter beeldoppervlak... graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen m.b.t. de mogelijk te kleine reso op 19 inch LCD's zijn....
Sommigen vinden het te klein, en anderen vinden het precies goed.
Het beste is gewoon om nu(nu je nog een CRT hebt) op verschillende resoluties uit te proberen.
Op een 19"CRT moet je ongeveer 1152x864 draaien om even grote pixels te krijgen als op een 19"TFT met 1280x1024
...Verder, waarom hebben we het in dit forum eigenlijk constant over TFT monitoren? TFT staat voor Thin Film Transistor. Zoek in Wikipedia maar eens op TFT, en lees ook de relevante pagina's waar naar gelinkt wordt -> http://en.wikipedia.org/wiki/TFT -> Als je de afkorting TFT gebruikt heb je het over een soort transistor, niet een monitor. Wikipedia gebruikt de term TFT LCD. Kortom LCD's die van TFT technologie gebruikmaken. Omdat praktisch alle TFT's tegenwoordig wel TFT LCD's zijn, kunnen we dus volstaan met de term LCD monitor. De T.net Pricewatch heeft het trouwens ook over LCD monitoren. Daarom suggereer ik dat de TS's de titels even veranderen...
TFT is inderdaad de naam van de manier waarop de pixels aangestuurt worden(TFT's zijn actieve matrix schermen).
Maar Alle LCD's van tegenwoordig zijn ook TFT's, dus het is niet echt fout om 'TFT' te gebruiken.
Bovendien zorgt het feit dat dit topic over TFT's gaat er ook voor dat geklets over Oleds en SED's niet oftopic is, mant Oled en SED worden ook met een actieve matrix aangestuurd(als je ze voor de pc gaat maken tenminste), dus zijn het ook TFT's
Dat betekent dus dat we over een paar jaar niet twee nieuwe topics hoeven te maken, in plaats daarvan kunnen intressante SED en Oled monitoren hier genoemt worden.

[ Voor 41% gewijzigd door n-i-x op 19-10-2005 15:36 . Reden: iets toevoegen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:30:
Bovendien zorgt het feit dat dit topic over TFT's gaat er ook voor dat geklets over Oleds en SED's niet oftopic is, mant Oled en SED worden ook met een actieve matrix aangestuurd(als je ze voor de pc gaat maken tenminste), dus zijn het ook TFT's
Dat betekent dus dat we over een paar jaar niet twee nieuwe topics hoeven te maken, in plaats daarvan kunnen intressante SED en Oled monitoren hier genoemt worden.
SED's en OLED's zijn geen LCD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:43:
[...]

SED's en OLED's zijn geen LCD's?
SED's zijn eigenlijk opgebouwd uit allemaal hele kleine CRT's (ééntje per subpixel), OLED's zijn wel LCD's voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Wat een gemierenneuk om die naamgeving zeg..

Als er TFT genoemd wordt, of in de topictitel staat, weet iedereen waar het over gaat...
En SED en OLED displays zijn nieuwe technieken en nog niet commercieel verkrijgbaar.. zodra die er zijn verdienen die wel een eigen topic denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
anonimoes schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:48:
[...]

SED's zijn eigenlijk opgebouwd uit allemaal hele kleine CRT's (ééntje per subpixel), OLED's zijn wel LCD's voor zover ik weet.
Oled schermen bestaan uit 3 organische Leds per pixel(1 per subpixel dus).

HyperioN. schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:58:
Wat een gemierenneuk om die naamgeving zeg..

Als er TFT genoemd wordt, of in de topictitel staat, weet iedereen waar het over gaat...
En SED en OLED displays zijn nieuwe technieken en nog niet commercieel verkrijgbaar.. zodra die er zijn verdienen die wel een eigen topic denk ik.
Hoe bedoel je precies dat ze een eigen topic verdienen?
GoT heeft(volgens mij) al meerdere topics over de werking van SED's en Oleds...
Voorlopig hebben we nog geen Oleds en SED's, maar ik denk dat als die er over een paar jaar komen dat ze dan best in dit topic kunnen, want:
1. Het grootste deel van de eigenschappen is gelijk(digitaal, native-resolutie, plat, zuinig).
2. De naam 'Ultieme TFT' staat het toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
XiN schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:49:
[...]

Oled schermen bestaan uit 3 organische Leds per pixel(1 per subpixel dus).

[...]

Hoe bedoel je precies dat ze een eigen topic verdienen?
GoT heeft(volgens mij) al meerdere topics over de werking van SED's en Oleds...
Voorlopig hebben we nog geen Oleds en SED's, maar ik denk dat als die er over een paar jaar komen dat ze dan best in dit topic kunnen, want:
1. Het grootste deel van de eigenschappen is gelijk(digitaal, native-resolutie, plat, zuinig).
2. De naam 'Ultieme TFT' staat het toe.
Ok, ja je hebt gelijk... maar zover is het (gelukkig) nog niet...

Mijn 930BF is inmiddels aangekomen bij het thuisfront.. kan niet wachten om er vrijdag mee te kunnen spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen, maar de 970p staat in de PW van 4launch en Zercom, zelfs al leverbaar voor 477 euro.

Ik wil hem wel eerst in het egt zien, voordat ik hem koop

[ Voor 36% gewijzigd door Cyrus The Virus op 19-10-2005 18:23 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de context van de bruikbaarheid van resoluties en dpi icm met windows en desktopwerk heb ik eens een overzichtje gemaakt van
1. alle tot nu toe gebruikte standaarden
2. dpi per schermverhouding>schermgrootte>een aantal van die resoluties.

Iedereen kan voor zichzelf uitmaken wat het beste is (wat ben je gewend, wat vind je aangenaam om op te werken, en dat kan voor iedereen verschillend zijn, dit kan je doen door te spelen met de res op een crt, of nakijken wat je nu gebruikt op je laptop) en dan opzoeken welk scherm een gelijkaardige dpi heeft, zodat je op dezelfde manier kan verder werken.

Op het overzichtje zal je merken dat veel resoluties niet verkrijgbaar of onmogelijk zijn (bvb native lcd, tenzij bvb op een crt waar je meerdere reso's kan gebruiken)
Die kunnen dienen als referentie, of 'dpi' bij interpolatie, en het is nu eenmaal makkelijk om te copy pasten.

Verder zie je ook dat de dpi van een 17" (1280*1024) en een 20" (1680*1050) zo goed als gelijk is. En dus de hoogte van een 20" eigenlijk de hoogte is van een 17" en een 20" breedbeeld gewoon een 17" is met wat exta ruimte opzij, dat weten jullie wel al, maar soms zijn daar nog wat misverstanden rond

link: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
@ Aivi:
Mooi overzicht.
Als je dat overzicht gebruikt, dan moet je er alleen wel even aan denken dat je van de diagonaal van een CRT 1,5" af moet trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beetlejuise
  • Laatst online: 13-01 20:38
Ik heb vandaag een 970p binnengekregen van 4 launch.
Had een zwarte besteld en een witte gekregen maar dat geeft mij niet zoveel.
Ik zie zo geen ghosting in BF2 alle pixels doen het netjes en het paneeltje gaat mooi alle kanten op.
Echt een puik schermpje.
Ook geen last van backlight leakage helemaal niks op dit scherm aan te merken.
Ik heb hiervoor alleen CRT gehad maar ik zie niks waar m'n 19"crt beter in zou zijn.

[EDIT] Ik heb net even multiplayer BF2 gedaan en zie nu toch wel wat ghosting. Naar mijn idee niet irritant maar wel aanwezig.

[ Voor 15% gewijzigd door Beetlejuise op 19-10-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Beetlejuise schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:46:
Ik zie zo geen ghosting in BF2 alle pixels doen het netjes en het paneeltje gaat mooi alle kanten op.
Echt een puik schermpje.
Ook geen last van backlight leakage helemaal niks op dit scherm aan te merken.
Ik heb hiervoor alleen CRT gehad maar ik zie niks waar m'n 19"crt beter in zou zijn.
Tijd voor de eerste uitgebreide review zou ik zeggen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largamelion schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:15:
[...]
Tijd voor de eerste uitgebreide review zou ik zeggen :) .
Of voor een probeer-meet bij hem thuis ;).

der is er 1 bij gekomen in de pricewatch trouwens:
DVC Computers € 499,-. Duurste so far.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat de prijs van de 970p nog zakken denken jullie? Anders wacht ik nog ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik heb de knoop doorgehakt. Geen gezeik over dooie pixels en een mooi philips scherm gekocht de Philips 190X6FB met Perfect Panel garantie. Dat wil zeggen dat als er ook maar 1 pixel kapot is hij omgeruild wordt. Daar kunnen andere fabrikanten nog een puntje aan zuigen.

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/19/190X6FB_00_webImageFullSize.jpg

Staat in de Computer Totaal van deze maand als beste getest, de samsung was de beste keus maar die was goedkoper. Bij 4launch.nl is hij 438 euro incl BTW. Ik krijg hem morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag contact gehad met 4Launch en mijn bestelling (de 970P) geannuleerd. Ze krijgen geen schermen in de zwarte uitvoering binnen. De twee die ze vandaag binnen hebben gekregen hadden allebeide dode sub(pixels). Na een telefoontje naar Samsung blijkt dat ze helemaal niet de zwarte invoeren in Nederland, nou das duidelijk dacht ik. Maar bij Zercom Computers leveren ze wel de zwarte uitvoering, eeeeuhmm 'k snap het niet meer 8)7 Waarschijnlijk heeft dit te maken met welke schermen de leveranciers inkopen bij Samsung en uiteindelijk weer leveren aan de internetstores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 15:42

n00bs

Het is weer Zomer!

Computer Totaal is nou iets waar ik echt geen waarde aan hecht... denk dat gemiddeld tweaker daar het met mij eens zal zijn. Maar waarom ben je voor dit scherm gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:26:
Gaat de prijs van de 970p nog zakken denken jullie? Anders wacht ik nog ff ;)
De prijs is eigenlijk al een stuk beter dan verwacht(we hadden zo'n €550,- verwacht, dat is ongeveer evenveel als de VP930 of VP191), dus de kans dat ie nog zakt is vrij klein lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

n00bs schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:53:
Computer Totaal is nou iets waar ik echt geen waarde aan hecht... denk dat gemiddeld tweaker daar het met mij eens zal zijn. Maar waarom ben je voor dit scherm gegaan?
Dat is waar, ik kwam daar ook pas achter toen ik hem besteld had. Dus het heeft niet meegespeeld in mijn beslissing.

Maar omdat philips toch kwaliteits schermen maakt en dus een goede pixel garantie heeft en niet zoiets achterlijks wat ze "pixelgarantie" noemen bij de meeste winkels. Philips heeft het dus wel goed begrepen itt tot de rest. En het design was mooi en de specificaties ok. 8ms / DVI : Contrast ratio 700:1 en meer...

URL naar PDF: http://www.p4c.philips.co...00/190x6fb_00_pss_nld.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Slasher schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:50:
Ik heb de knoop doorgehakt. Geen gezeik over dooie pixels en een mooi philips scherm gekocht de Philips 190X6FB met Perfect Panel garantie. Dat wil zeggen dat als er ook maar 1 pixel kapot is hij omgeruild wordt. Daar kunnen andere fabrikanten nog een puntje aan zuigen.

[afbeelding]

Staat in de Computer Totaal van deze maand als beste getest, de samsung was de beste keus maar die was goedkoper. Bij 4launch.nl is hij 438 euro incl BTW. Ik krijg hem morgen binnen.
Wat is dé Samsung dan? De 970P? Zal dan wel niet neem ik aan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:13:
[...]

De prijs is eigenlijk al een stuk beter dan verwacht(we hadden zo'n €550,- verwacht, dat is ongeveer evenveel als de VP930 of VP191), dus de kans dat ie nog zakt is vrij klein lijkt me.
De duitse shops zullen misschien goedkoper zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Duitse shops zullen niet tientallen euro's goedkoper zijn verwacht ik en je zit natuurlijk nog met de verzendkosten. Dus zal uiteindelijk de prijs nagenoeg gelijk zijn met nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

zimbab schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:19:
[...]

Dat was de 930BF heb ik ook nog naar zitten kijken maar die boden geen goede pixel garantie of je moest tientallen euro's bijlappen voor een extra garantie bij de winkel en dat vond ik niet echt een charmante oplossing. Dan maar iets meer betalen en ook meer kwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door Slasher op 19-10-2005 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
zimbab schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:19:
[...]

Als ik het me goed herrinner van een paar dagen geleden(toen kwam die test ook langs in dit topic) is 'De Samsung' de 930BF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerox
  • Laatst online: 05-06 16:39
waar blijven die reviews van de 970p toch???

ik kan me bijna niet meer beheersen...moet er 1 kopen aaah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
We hebben alleen nog maar die hongaarse review van de 970P

Van de 770P zijn er wel al twee reviews(zie het 17" topic), en Hardware.fr(=Behardware.com) zegt dat ie ongeveer even snel is als AUO 8ms MVA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:23:
@ Aivi:
Mooi overzicht.
Als je dat overzicht gebruikt, dan moet je er alleen wel even aan denken dat je van de diagonaal van een CRT 1,5" af moet trekken...
ok, ik dacht aan 1" minder. Dat is het ook min of meer bij mijn 17" crt (40.6 cm dus zo goed als 16")
Daarom heb ik in het overzichtje 16" meegenomen (en 18 voor zij die een 19" crt hebben)
XiN schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:02:
We hebben alleen nog maar die hongaarse review van de 970P

Van de 770P zijn er wel al twee reviews(zie het 17" topic), en Hardware.fr(=Behardware.com) zegt dat ie ongeveer even snel is als AUO 8ms MVA.
Zou het mogelijk zijn van in de startpost de links naar het 17" en 20"+ (van DaCoTa) op te nemen? Als zo verwezen wordt van het één naar het ander, of je wilt iets opzoeken in de andere topics (om te vergelijken bvb)... Dit is gemakkelijker dan de topics moeten zoeken in het overzicht...

Verder ben ik het met XiN eens dat de prijs niet echt meer zal dalen. Toch niet op korte termijn. De prijs waarmee die nu verkocht wordt bij 4launch is wel degelijk een verassing, aangezien we voor dit scherm idd gedacht hadden aan een 550 tal euro (in de buurt van de prijs van de viewsonic) Dus vrij scherpe prijs al bij al, voor een topscherm.

Ik denk dat viewsonic het wel kan schudden met die VP930, zeker als die de prijs niet verlaagt. De samsung is een flink stuk goedkoper!! Van hetzelfde niveau, oneindig keer mooier, en dezelfde ergonomie. (en beter) Wie wil nu in hemelsnaam dan nog die Viewsonic kopen.
Een tijdje geleden werd ook gesnoeid in de startpost. Lijkt mij dat deze VP daar ook alleen nog maar staat om een alternatief te bieden (laat maar staan overigens, voor de volledigheid, en omdat de VP191 zo populair geweest is, maar echt populair zie ik de VP930 niet meer woden, vanwege de backlightbleeding alleen al)

Verder heb ik er totaal geen probleem mee dat die alleen in het wit verkrijgbaar is. Is toch veel mooier zo, en ik verkies wit om later de optie open te houden voor apple ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Omdat praktisch alle TFT's tegenwoordig wel TFT LCD's zijn, kunnen we dus volstaan met de term LCD monitor. De T.net Pricewatch heeft het trouwens ook over LCD monitoren. Daarom suggereer ik dat de TS's de titels even veranderen.
"De ultieme LCD" is ook fout, gezien LCD ook TV's betreft. Voor computer LCD's staat in in de folders bijna altijd TFT en voor LCD's televisies staat vaak "LCD TV" gedrukt. LCD in de topictitel zou dus de verkeerde mensen kunnen aantrekken, iets dat momenteel niet gebeurt, ookal is TFT tegenwoordig net zo algemeen als LCD.

Het is eigenlijk allebei fout voor de topictitel, omdat we het alleen over computerschermen hebben, TFT is net zo fout als LCD, toch snapt iedereen dat het bij TFT wel over computerschermen gaat, daarom is "TFT" gewoon praktischer.
Van hetzelfde niveau (970p en 191b/930)
Een dieper zwart en geen last van cheape backlight leakage is wel een teken van een hogere klasse/kwaliteit paneel hoor.
Wie wil nu in hemelsnaam dan nog die Viewsonic kopen.
Jep. Als de 970p een beetje goed verkrijgbaar wordt, dan kan de 930 het schudden in de startpost. Hij is zoieso al niet populair, maar dat is ook gewoon terecht. Er is werkelijk geen enkele reden om de Viewsonic nog te kopen met de 970p en 111919 als alternatief. Zo maken we ook weer plek in de TS voor nieuwe, misschien minder bekende schermen. We kunnen ook gewoon niets toevoegen en het aantal keuzes kleiner maken zodat alleen de allerbeste schermen (vooral kwa prijs/kwaliteit) overblijven, waardoor de keuze voor mensen die dit topic niet constant volgen wat makkelijker wordt.
Verder ben ik het met XiN eens dat de prijs niet echt meer zal dalen. Toch niet op korte termijn.
Jup, het is een van Samsung's topschermen, en die dalen niet zomaar even in prijs zoals de 930BF dat wel deed/doet. Dat de prijs sneller omlaag zal gaan dan bij Viewsonic, dat staat wel vast :)
Echt een puik schermpje.
[...]
Maak een uitgebreide userreview (met foto's natuurlijk) zoals in de laatste stap van de startpost, en wees de trotse schrijver van de eerste 970P userreview :)
Of voor een probeer-meet bij hem thuis
Hehe
"Sander, wie zijn al die mensen toch hier, heb jij die uitgenodigd?"
"Ja mam, ze komen m'n nieuwe TFT bekijken."
"TFT?"
"Ja, computerscherm weet je wel..."
"Is dat zo bijzonder dan, zo'n vierkant kastje?!"

Leg ze dat maar eens uit :) Maar alle gekheid... Ik denk dat de 970p wel binnenkort in wat winkels zal liggen waar je hem kunt bekijken, je hebt er in ieder geval meer kans op dan bij de Belinea of de Viewsonic!
De naam 'Ultieme TFT' staat het toe om OLED/SED panels toe te voegen.
Zeker te weten :)

[ Voor 190% gewijzigd door Yokozuna op 20-10-2005 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Beetlejuise schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:46:

[EDIT] Ik heb net even multiplayer BF2 gedaan en zie nu toch wel wat ghosting. Naar mijn idee niet irritant maar wel aanwezig.
Hier was ik dus al bang voor... als ik ghosting zie in BF2 op een 4ms paneel (930BF) dan moest je het hier ook wel op zien :( . Uiteraard is dit geen probleem voor de mensen met een iets minder kritisch oog, maar voor mij is het toch geen optie.

Word dus afwachten voor mij tot de ms < 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Als de ghosting ZO klein is wen je daar echt supersnel aan, en het is echt een utopie om te denken dat je er slechter first person shooters door gaat spelen.

Maar we zullen zien wat de nieuwe overdrive techniek en de knipperlicht techniek van Philips ons gaan brengen. Ik heb trouwens nog geen TFT scherm van Philips gezien waarbij de techniek is toegepast en het is toch al een aantal maanden bekend, ze mogen weleens opschieten. Straks blijkt ghosting onzichtbaar, zit ik daar tevreden met m'n 770P, tevreden, totdat het nieuws komt van Philips' succesvolle techniek, dan gaat er opeens wat jeuken.

[ Voor 66% gewijzigd door Yokozuna op 20-10-2005 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat zit iedereen toch te zeuren over de ghosting problemen? Volgens mij willen die mensen gewoon wat zien!

Ik speel nog steeds zonder problemen 1st person shooters op een scherm van 25ms

Enige waar me ghosting is opgevallen is Call of Duty maar Battlefield 2 kan ik zonder problemen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Juh, ik ben ook van mening dat het onzin is dat hardcore gamers perse een 4ms overdrive TN paneel nodig hebben om fatsoenlijk te kunnen spelen.

Op m'n 12ms TN paneeltje van de VP912s (dat achteraf eigenlijk best slecht was vergeleken met die 8ms Samsung paneeltjes) ging Quake1 ook prima en dat speelde ik toen toch alweer 8 a 9 jaar, dus ik wist wel hoe het moest. Ik speelde ook rocketarena en nu elk 1-1 gevecht kun je de statistics zien, je accuracy bijv. hoeveel % je raakt mikt. Normaal lag die rond de 30-40% met de shaft/lightning bolt, dat gemiddelde was met m'n VP912s gewoon niet veranderd.

Die paar ms dat je een beeld misschien later ziet, maakt geen ruk uit. Of je nou iemand recht tussen z'n ogen of tussen z'n rechteroog en z'n rechteroor schiet, je schiet in beide gevallen raak.

[ Voor 56% gewijzigd door Yokozuna op 20-10-2005 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Gunner schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:42:
Wat zit iedereen toch te zeuren over de ghosting problemen? Volgens mij willen die mensen gewoon wat zien!

Ik speel nog steeds zonder problemen 1st person shooters op een scherm van 25ms

Enige waar me ghosting is opgevallen is Call of Duty maar Battlefield 2 kan ik zonder problemen spelen
Maar jij hebt ook een kwaliteits Eizo scherm! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 09:53

Darth Punk

professionalized prutz0r

Largamelion schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 08:51:
[...]
Hier was ik dus al bang voor... als ik ghosting zie in BF2 op een 4ms paneel (930BF) dan moest je het hier ook wel op zien :( . Uiteraard is dit geen probleem voor de mensen met een iets minder kritisch oog, maar voor mij is het toch geen optie.

Word dus afwachten voor mij tot de ms < 1.
Ghosting is ook op je CRT. misschien nog wel meer dan op een TFT, aangezien Ghosting anders is op een crt dan op een (lcd) tft. dus waarom zou je niet kunnen wennen aan de ghosting op een tft?

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Viewsonic VX922
Waarschijnlijk met hetzelfde paneel als die Benq die al eerder langkwam, en ik heb een vreemd vermoeden dat 'Clearmotiv2' hetzelfde als AMA is...

[ Voor 14% gewijzigd door n-i-x op 20-10-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Slasher schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:17:
[...]

Maar jij hebt ook een kwaliteits Eizo scherm! :9~
Eizo heeft vooral goede kleuren voor de kalibratie, maar verder kunnen ze niks meer dan andere monitoren omdat Eizo zelf geen panelen gebruikt.
Het lijkt me dus sterk dat een Eizo 25ms PVA sneller is dan een ander merk 25ms MVA of PVA, laat staan sneller dan een 4ms TN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

XiN schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:11:
Eizo heeft vooral goede kleuren voor de kalibratie, maar verder kunnen ze niks meer dan andere monitoren omdat Eizo zelf geen panelen gebruikt.
Het lijkt me dus sterk dat een Eizo 25ms PVA sneller is dan een ander merk 25ms MVA of PVA, laat staan sneller dan een 4ms TN.
Eizo komt toch vaak als beste product uit de testen, niet beste prijs/kwaliteit door de hogere prijs.

Voor de rest heb ik nergens gezegt dat het sneller zou zijn dan een ander 25ms scherm, en ook nergens dat het sneller was dan een 4ms TN.

Mijn opmerking was meer gericht op de zeurpieten die beginnen te miepen over ghosting op een 4ms scherm, dat soort gasten moeten maar tot in den eeuwigheid bij een CRT blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ja, maar het was dan ook bedoelt als reactie op Slasher...
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.