Ehm nofi maar mischien hoor jij inderdaad niet zo goed
heb je het wleeens aan anderen gevraagd wat zij ervan vinden?
Verwijderd
Ik heb hem even met een d500 kunnen vergelijken en de volume van die was wel harder. Dus dan ligt het niet aan me gehoor
. Maar ik kan hem in a'dam omruilen en anders ga ik wel naar een nsp toe.
Fouten komen helaas gewoon voor. Vandaar dat ze ook niet moeilijk moeten doen met omruilen, de verkoper is immers verantwoordelijk voor garantie op de eerste plaats. Die moet het maar weer verder regelen met het bedrijf.Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:39:
Ik heb hem even met een d500 kunnen vergelijken en de volume van die was wel harder. Dus dan ligt het niet aan me gehoor. Maar ik kan hem in a'dam omruilen en anders ga ik wel naar een nsp toe.
Ik ben weer iets verder met mijn BT-probleem. Na het zoeken op de juiste termen (
) heb ik nieuwe drivers gevonden en geïnstalleerd. Vervolgens heb ik de suite ook meteen maar geupdate naar versie 6.6. Bij het beheren van de verbindingen wordt de Nokia nu wel gevonden, maar op het onderstaande scherm komt deze vervolgens niet voor de dag (ook niet na lang wachten).

Iemand enig idee hoe de GSM op kan gaan duiken in dit lijstje? Alle voorgaande schermen lijken wel goed te gaan.

Iemand enig idee hoe de GSM op kan gaan duiken in dit lijstje? Alle voorgaande schermen lijken wel goed te gaan.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Nope, daarnaast wordt op de voorgaande vensters de telefoon wel gedetecteerd.Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:02:
Heb je je telefoon misschien op onzichtbaar staan?
Hoe is je telefoon precies 'connected' met je pc? Via de drivers van je stick of via mRouter? Ik kan er nog steeds niet bij dat je dat icoontje niet hebt staan. Zijn er meer mensen die dit niet kennen of niet gebruiken met de pc-suite? Als de gsm via mRouter geconnect is moet het geen problemen opleveren lijkt me...
Via de drivers van mijn stick. Als de suite op zoek gaat naar een BT-device, dan komt er een popup-vensters van de software van die stick.
Die mRouter zegt me dus helemaal niets, maar wat ik al zei: misschien dat dat alleen onder XP voor de dag komt?
Die mRouter zegt me dus helemaal niets, maar wat ik al zei: misschien dat dat alleen onder XP voor de dag komt?
Verwijderd
Tip die bij mij wel werkte:
Start>Configuratiescherm>Systeem>Hardware>Apparaatbeheer>Vervolgens het kopje BT apparaten met het plusje uitvouwen en je stick opzoeken>Rechtermuisknop>'updaten' aanklikken en bij iedere vraag selecteren dat je 'zelf' en 'handmatig' verder wil. Op een gegeven moment gaat ie updaten. Hierna de pc opnieuw opstarten en hij deed het bij mij!
Suc6 en ik hoop dat je d'r wat aan hebt.
Start>Configuratiescherm>Systeem>Hardware>Apparaatbeheer>Vervolgens het kopje BT apparaten met het plusje uitvouwen en je stick opzoeken>Rechtermuisknop>'updaten' aanklikken en bij iedere vraag selecteren dat je 'zelf' en 'handmatig' verder wil. Op een gegeven moment gaat ie updaten. Hierna de pc opnieuw opstarten en hij deed het bij mij!
pven: als hij je telefoon herkent enzo, kun je dan nu wél in zo'n utility DUN (dial-up networking) aanzetten? Als je dat aan hebt gezet dan verschijnt het automatisch erbij in de Nokia-utility, is mijn ervaring.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
vind jij de mobiele telefoons van Nokia wel lief?
Heel erg ja.J0ngemAn schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:33:
vind jij de mobiele telefoons van Nokia wel lief?
Maar! Kan die irritante screensaver ook uit? Als het ding op m'n bureau ligt en dat ding verspringt ineens lijkt het vanuit m'n ooghoeken net of er een insect loopt. Voor de rest kan ik me niet echt voorstellen dat dat ding nodig is?
Ik kom weer wat verder dankzij deze tip! Nu duikt de telefoon idd op in dat venster wat ik hierboven heb getoond, maar .... als ik in de suite het knopje verbinden aanklik wordt er nog steeds niets gevonden.Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:05:
Tip die bij mij wel werkte:
Kan je iets specifieker zijn? ('zo'n utility DUN' is net iets te vaag voor meSorcerer8472 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:42:
pven: als hij je telefoon herkent enzo, kun je dan nu wél in zo'n utility DUN (dial-up networking) aanzetten? Als je dat aan hebt gezet dan verschijnt het automatisch erbij in de Nokia-utility, is mijn ervaring.
Idd... die heb ik ook en heb het zelfde probleem! Echter bij mij is het zo dat ik mijn kaartje nog alleen maar via mijn telefoon (6680) kan lezen en NIET via mijn card reader. Waar ligt dat aan... aan een andere bestands-indeling, of zou mijn reader niet geschikt zijn voor DV kaartjes?Yabadab schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 09:01:
Ik heb geregeld problemen met mijn 512 MB geheugenkaartje (DV RS MMC-Mobile van Kingston).
Soms werkt Tomtom niet meer. En even later kan ik ook de overige gegevens niet meer van de kaart lezen. Nu heb ik het vermoeden dat dit alleen gebeurt na een hot-swap. De originele 64MB kaart van Nokia heeft hier geen last van, die kan ik wel zonder problemen hot-swappen.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ligt het aan het kaartje, aan de Nokia of kan ik een kaart met een groot geheugen niet hot-swappen?
Bedankt voor de antwoorden alvast!!!...
@pven
Was PC suite al geinstalleerd alvorens je de BT software geinstalleerd heb? Dat wil ook nog eens voor problemen zorgen. Volgens Nokia moet je eerst de BT software installeren en daarna de PcSuite.
Was PC suite al geinstalleerd alvorens je de BT software geinstalleerd heb? Dat wil ook nog eens voor problemen zorgen. Volgens Nokia moet je eerst de BT software installeren en daarna de PcSuite.
Inmiddels deed mijn geheugenkaartje helemaal niets meer. Het was zelfs niet meer mogelijk hem te formatteren en de card-reader zag hem helemaal al niet meer.Troxel schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:46:
[...]
Idd... die heb ik ook en heb het zelfde probleem! Echter bij mij is het zo dat ik mijn kaartje nog alleen maar via mijn telefoon (6680) kan lezen en NIET via mijn card reader. Waar ligt dat aan... aan een andere bestands-indeling, of zou mijn reader niet geschikt zijn voor DV kaartjes?
Bedankt voor de antwoorden alvast!!!...
Heb Informatique gebeld (daar heb ik hem gekocht) en daar kon ik hem terugsturen. Dan zouden zij het kaartje onderzoeken en als hij werkelijk defect is mij een nieuwe toesturen. Heb het kaartje vrijdag verstuurd. Ik zal wel even een berichtje posten als ik wat van ze gehoord heb.
Verwijderd
goede avond
vandaag maakte ik een foto met mijn 6681. en hij bleef hangen tijdens het opslaan.
dus ik haal de batterij eruit om het te rebooten, maar nu heb ik een probleem hij start wel op
maar het scherm is wel aan maar krijg geen pincode scherm. ik wachten wat ik wil maar hij doet het niet. ook al geprobeerd om terug naar fabrieksinstellingen te zetten maar daar reageert die ook niet op enige optie is weer batterij eruit te halen..
iemand misschien andere opties. ??
vandaag maakte ik een foto met mijn 6681. en hij bleef hangen tijdens het opslaan.
dus ik haal de batterij eruit om het te rebooten, maar nu heb ik een probleem hij start wel op
maar het scherm is wel aan maar krijg geen pincode scherm. ik wachten wat ik wil maar hij doet het niet. ook al geprobeerd om terug naar fabrieksinstellingen te zetten maar daar reageert die ook niet op enige optie is weer batterij eruit te halen..
iemand misschien andere opties. ??
Ik volg al een tijdje dit topic maar zijn er toevallig ook theme makers hier?
Ik ben zelf al een poosje aan het spelen met de software ervoor maar valt tot op heden nog vies tegen in die zin dat er zo'n 100+ icons zijn om te maken wat veel tijd vergt
Misschien dat we een nieuw topic of hier ook jullie gemaakte themes kunnen posten?
Ik ben zelf al een poosje aan het spelen met de software ervoor maar valt tot op heden nog vies tegen in die zin dat er zo'n 100+ icons zijn om te maken wat veel tijd vergt
Misschien dat we een nieuw topic of hier ook jullie gemaakte themes kunnen posten?
Ik ga een dezer dagen weer verder met het BT-gebeuren (ik heb een serieuze crash gehad en heb Windows er opnieuw op moeten zetten; gelukkig ben ik niet veel kwijt, alleen de meeste recente instellingen waaronder dus wat BT-settings).
Iets anders: ik heb Papyrus geïnstalleerd, omdat ik vanuit mijn agenda meteen met iemand wil bellen (zie ook vorige berichten van me). Het lijkt er sterk op dat deze functionaliteit echt niet in Papyrus zit, want ik kan het dus echt niet vinden. Iemand tips?
Iets anders: ik heb Papyrus geïnstalleerd, omdat ik vanuit mijn agenda meteen met iemand wil bellen (zie ook vorige berichten van me). Het lijkt er sterk op dat deze functionaliteit echt niet in Papyrus zit, want ik kan het dus echt niet vinden. Iemand tips?
@ Gila, heb je hem al eens zonder geheugenkaart opgestart? Werkt het dan toevallig wel?
(Zoiets heb ik ook gehad.)
Lekker!
Verwijderd
Smartphone?
Wat houdt een Smartphone eigenlijk in?
En moet je ieder versie in 6681 opslaan en zo?
Smartphone houdt in dat het een multifunctionele telefoon is. Je kan er GPS op installeren en vele andere programma's (meeste tegen betaling) waardoor je Smartphone veel meer is dan slechts een telefoon.
Zoek even in dit (of het vorige) topic, die vraag is namelijk al vaker langs gekomen.Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:11:
Smartphone?
Dit antwoord is niet compleet.Wekko schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:42:
Smartphone houdt in dat het een multifunctionele telefoon is. Je kan er GPS op installeren en vele andere programma's (meeste tegen betaling) waardoor je Smartphone veel meer is dan slechts een telefoon.
Verwijderd
yup alles geprobeerd eruit,erin, sim eruit etc..Napsju schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:08:
@ Gila, heb je hem al eens zonder geheugenkaart opgestart? Werkt het dan toevallig wel?
ga vandaag maar is gebruik maken van die garantie brief
wazig vindt ik hij nooit gevallen ofzo nu al +/- half jaar in bezit
en nooit zoiets meegemaakt
Verwijderd
In Papyrus zit deze functie wel.pven schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:34:
Ik ga een dezer dagen weer verder met het BT-gebeuren (ik heb een serieuze crash gehad en heb Windows er opnieuw op moeten zetten; gelukkig ben ik niet veel kwijt, alleen de meeste recente instellingen waaronder dus wat BT-settings).
Maak gewoon een vergadering aan....bij tekst zet je het telefoonnummer van diegene die je wil bellen (je ken em zo uit je contactenlijst halen)
programmeer een tijd wanneer je alarm af moet gaan...en voila!
Als t alarm afgaat staat je contactpersoon in het scherm en ken je em gelijk bellen!!
Greetsz,
Edit: Zoals al eerder geschreven in dit forum.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 13:16 ]
Nope, kan niet, alleen speciale .rm en zover ik weet alle .3gp.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:30:
Kan de Realplayer die standaard in de 6680 zit ook .avi fims afspelen?
Laat ik dit moment gebruiken om nog eens te gaan zeuren over de accu-indicatie: vanochtend was deze nog volledig vol (gistermiddag opgeladen en gisteravond nog ruim een uur gebeld) en nu, na 2 uurtjes redelijk intensief internetten (via BT op laptop, ruim 5 MB verstookt) en een kwartier bellen zijn er nog maar twee streepjes over!!!
Als ik hem 's nachts oplaad en 's ochtends ermee internet (ook 2 uur, treinreis namelijk) dan is vaak het eerste streepje nog niet eens weg als ik uitgeïnternet ben.
Waardeloze accu-indicatie dus. Hij waarschuwt overigens wel tijdig met piepjes, je kunt dan nog zo'n 10 minuten doorbellen meestal.
Verwijderd
Ok hier heb ik dus echt Smartmovie voor Symbian telefoons voor nodig? Die accu indicatie kan ik niet echt onderschrijven, meestal klopt ie wel redelijk bij mij en gaat hij mooi trapsgewijs naar beneden tijdens gebruik.
Klopt het dat je excel files niet aan kan passen maar alleen lezen?
Weet iemand anders een excel versie te vinden waarmee dat wel kan?
Weet iemand anders een excel versie te vinden waarmee dat wel kan?
@ Sorcerer8472
Heb ik ook. Internetten in Nederland is me te duur, maar aangezien het GPRSsen op vakantie in Indonesie toch gratis was heb ik er behoorlijk intensief gebruik van gemaakt. Perfect met een Apple iBook.
Telkomsel Indonesia,
En ja, die prepaidkaart deed het vorige week ook nog prima op Vodafone Live...
In totaal bijna een GIG traffic, voor noppes.
Heb ik ook. Internetten in Nederland is me te duur, maar aangezien het GPRSsen op vakantie in Indonesie toch gratis was heb ik er behoorlijk intensief gebruik van gemaakt. Perfect met een Apple iBook.
Telkomsel Indonesia,
En ja, die prepaidkaart deed het vorige week ook nog prima op Vodafone Live...
In totaal bijna een GIG traffic, voor noppes.
Lekker!
Verwijderd
hey fellow tweakers,
Deze week krijg ik de phone ook. Kan haast niet wachten....
Zoals het een goed tweaker betaamd ben ik nu al aan het uitzoeken wat voor een coole apps er bestaan. Wat vinden jullie van deze?
http://shop.my-symbian.co...tionId=0&productId=173617
Zoals het een goed tweaker betaamd ben ik nu al aan het uitzoeken wat voor een coole apps er bestaan. Wat vinden jullie van deze?
Verwijderd
Lijkt me niet echt wat... Aangezien het uitsluitend voor de Nokia 6600 is.... en dan kost het ook nog eens $300,- als ik het goed lees.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:09:
hey fellow tweakers,
Ik las in de beschrijving dat deze foon EDGE ondersteunt. Ik heb begrepen dat Telfort dit signaal afgeeft.
Ik heb Telfort, dus dat ga ik waarschijnlijk instellen zodra ik deze foon heb (6681, wat moet ik met dat extra cameraatje?).
Momenteel ben ik nog een Windows smartphone gebruiker (MPx220), maar heb een Nokia bluetooth-carkit en deze werken niet met elkaar. Nu hebben de meeste Nokia's en Qteks een cardslot die alleen te bereiken is door de telefoon open te maken. Gelukkig hebben de 6680/6681 een cardslot die van buiten te bereiken is, net als bij mijn huidige foon. Dit zouden ze bij meer toestellen moeten doen.
Dus nogmaals: hoe zit dat met EDGE?
Thanx anyway.
Ik heb Telfort, dus dat ga ik waarschijnlijk instellen zodra ik deze foon heb (6681, wat moet ik met dat extra cameraatje?).
Momenteel ben ik nog een Windows smartphone gebruiker (MPx220), maar heb een Nokia bluetooth-carkit en deze werken niet met elkaar. Nu hebben de meeste Nokia's en Qteks een cardslot die alleen te bereiken is door de telefoon open te maken. Gelukkig hebben de 6680/6681 een cardslot die van buiten te bereiken is, net als bij mijn huidige foon. Dit zouden ze bij meer toestellen moeten doen.
Dus nogmaals: hoe zit dat met EDGE?
Thanx anyway.
Mini Poeper: Telfort doet inderdaad aan EDGE. Is even duur als GPRS. Ik heb de 1 GB-bundel van hun. Werkt rond 18 kB/s als je stilstaat en 12 kB/s in de trein. Upload is ongeveer 10 kB/s.
Heb het genomen omdat het in heel Nederland werkt.
BTW dit bericht is gepost vanuit de trein via EDGE
Heb het genomen omdat het in heel Nederland werkt.
BTW dit bericht is gepost vanuit de trein via EDGE
code:
1
2
3
4
5
| Resultaten van http://www.speedtest.nl (Overgenomen op Tue Oct 25 2005 om 10:57:49 UTC+0200) Download : 11.8 KByte/sec Upload : 8.2 KByte/sec |
[ Voor 32% gewijzigd door Sorcerer8472 op 25-10-2005 11:07 ]
Gebruik je dan je GPRS-verbinding om op je laptop te internetten? In combinatie met welke provider doe je dat dan? Ik heb al eens geprobeerd om het icm winXP en Orange World aan de praat te krijgen maat het lukt me niet. Kan je misschien eens uitleggen hoe jij het doet?Sorcerer8472 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:36:
[...]
en nu, na 2 uurtjes redelijk intensief internetten (via BT op laptop, ruim 5 MB verstookt)
edit: lees net dat je telfort hebt. Gebruik je vast een programmaatje van hen voor op je laptop?
[ Voor 10% gewijzigd door jobcohen op 25-10-2005 11:07 ]
De standaardinstellingen van Telfort werken bij mij prima (in One Touch Access, standaard Nokia progsel). Je kunt anders ook 'manual' kiezen en handmatig AP, username en password invullen. Een kind doet de wasjobcohen schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:06:
[...]
Gebruik je dan je GPRS-verbinding om op je laptop te internetten? In combinatie met welke provider doe je dat dan? Ik heb al eens geprobeerd om het icm winXP en Orange World aan de praat te krijgen maat het lukt me niet. Kan je misschien eens uitleggen hoe jij het doet?
Verwijderd
is er al iemand die met orange kan wappen met 6680 zonder orange world aan te hebben?of moet dit perse?
beetje raar zou ik dat vinden......
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 12:29 ]
Nu gebruik ik ActiveSync, werkt heel simpel en is best vertrouwd. Telefoon aan kabel hangen en synchroniseren gebeurt. Trouwens als de foon aan de computer hangt laadt deze 'm ook op.
Syncen met ActiveSync kan trouwens ook met bluetooth.
Hoe werkt dat PCsuite? Ik heb ergens een keer gelezen dat Noia en Microsoft iets zijn overeengekomen dat Nokia ook ActiveSync gaat ondersteunen. Hoever is dat nu in de praktijk?
Laad de Nokia telefoon zich ook op als deze aan de computer hangt?
Syncen met ActiveSync kan trouwens ook met bluetooth.
Hoe werkt dat PCsuite? Ik heb ergens een keer gelezen dat Noia en Microsoft iets zijn overeengekomen dat Nokia ook ActiveSync gaat ondersteunen. Hoever is dat nu in de praktijk?
Naar mijn weten is het op de 6680 alleen mogelijk om te wappen met Orange WorldVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:29:
is er al iemand die met orange kan wappen met 6680 zonder orange world aan te hebben?of moet dit perse?
Risico komt voor uit niet weten wat je doet
Ja, ik heb hier voor eens naar Orange gebeld voor een vriend van me. Hij zag wat ik allemaal kon met mijn Windows smartfoon via Telfort. Dat wilde hij ook! Toen verteld ik 'm dat ik daar niks extra voor heb op mijn abb, kan wel als je er veel gebruik van maakt ==> dan is dat voordeliger.Elboo schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:19:
[...]
Naar mijn weten is het op de 6680 alleen mogelijk om te wappen met Orange World
Medewerker van Orange vertelde me dat dat bij hun niet kon, alleen als je een Orange World abb. erbij afsluit. Dit koste toen € 5,- extra en is een soort van tegoed. Ik vindt dit wel belachelijk, maar ja dat is mijn mening. De ene maand gebruik ik het wel de andere neit.
Ik kan niet eens wappen mét Orange World.. die Nokia 'Web' applicatie blijft eeuwig zoeken, welke site ik probeer. 'Gewoon' Internetten met Opera via het 'Orange GRPS ISP' access point werkt wel. Ik moet nog steeds een keer uitzoeken waarom ik niet kan WAPpen.. ik bedoel het is gratis dus ik wil het wel gebruiken
Een groot voordeel van Orange world is dat je het op elk moment aan een weer kunt zetten
Gebruik je het minder dan een maand krijg je een gedeelde van de 6 euro terug (tenminste als je een abo heb. Bij prepaid weet ik het niet). Ik maak al meer dan 1,5 jaar met heel veel plezier gebruik ervan. Trowens kun je beter de Orange world accesspoint gebruiken met opera
[ Voor 24% gewijzigd door Maite op 25-10-2005 18:49 ]
Ik heb hierover nog geen antwoord gekregen. Iemand?Mini Poeper schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:23:
Bovendien stuurde ik laatst een visitekaartje van mijn tel. naar een 6670 (ook Symbian) en alle nummers klopten wel, maar adresgegevens waren niet te zien. Terwijl deze wel handmatig zijn in te voeren in de foon. Synchroniseerd 'ie daar wel mee met de PC?
[ Voor 24% gewijzigd door Mini Poeper op 25-10-2005 19:43 ]
@ Mini PoeperMini Poeper schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:24:
[...]
Ik heb hierover nog geen antwoord gekregen. Iemand?
Bovendien stuurde ik laatst een visitekaartje van mijn tel. naar een 6670 (ook Symbian) en alle nummers klopten wel, maar adresgegevens waren niet te zien. Terwijl deze wel handmatig zijn in te voeren in de foon. Synchroniseerd 'ie daar wel mee met de PC?
Nou volgesn mij heb ik dat probleem ook met syncen met outlook.... wel nummers... geen adressen.
Ook veel dubbelmeldingen in agenda trouwens, helasssss
Als ik mijn 6680 sync met outlook 2003 wordt alles overgezet:
- telefoonnummers
- adressen (zowel, werk als privé)
- emailadressen
- verjaardagen
- telefoonnummers
- emailadressen
- verjaardagen
Zijn er hier meer mensen die gebruik maken van het 512mb mmc mobile kaartje van Kingston? Bij mij loopt de mp3-speler geregeld vast. Het enige wat dan helpt is de batterij eruithalen en de telefoon opnieuw aanzetten. Ook kan ik soms tomtom niet opstarten. De telefoon normaal opnieuw opstarten helpt wel, maar dit lijkt me niet de bedoeling. Het maakt niet uit of het kaartje uit de telefoon wordt gehaald en er daarna weer ingedaan wordt of niet. Kan dit aan het kaartje liggen? Is dit dan exemplarisch of kan ik beter voor een ander merk gaan, bijvoorbeeld transcend? (andere suggesties ook welkom)
En zelfs de contact-foto's, die je bij een beller ziet, worden over gezetYabadab schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 10:08:
Als ik mijn 6680 sync met outlook 2003 wordt alles overgezet:
- telefoonnummers
- emailadressen
- verjaardagen
Zelfde kaartje, geen enkel probleem.jobcohen schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:21:
Zijn er hier meer mensen die gebruik maken van het 512mb mmc mobile kaartje van Kingston?
Sometimes you need to plan for coincidence
Da's wel weer handig; dat doet de windows mobile niet!Groentenboer schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:15:
[...]
En zelfs de contact-foto's, die je bij een beller ziet, worden over gezet
Verwijderd
Heb sinds kort ook een 512MB MMC kaart van Kingston..jobcohen schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:21:
Zijn er hier meer mensen die gebruik maken van het 512mb mmc mobile kaartje van Kingston? Bij mij loopt de mp3-speler geregeld vast. Het enige wat dan helpt is de batterij eruithalen en de telefoon opnieuw aanzetten. Ook kan ik soms tomtom niet opstarten. De telefoon normaal opnieuw opstarten helpt wel, maar dit lijkt me niet de bedoeling. Het maakt niet uit of het kaartje uit de telefoon wordt gehaald en er daarna weer ingedaan wordt of niet. Kan dit aan het kaartje liggen? Is dit dan exemplarisch of kan ik beter voor een ander merk gaan, bijvoorbeeld transcend? (andere suggesties ook welkom)
Ook bij mij start TomTom af en toe niet op (wel als ik me gsm weer uit en weer aan zet)
Denk niet dat t door t kaartje zelf komt, maar door het aantal MB's dat erop staan, en hoeveel apps je op de 8tergrond hebt lopen (bij mij best wel veel)
Voor de rest geen andere gekke dingen gemerkt...
Er draait niks op de achtergrond, behalve dan de mp3-speler. K ga maar eens een kaartje van transcend bestellen, wellicht dat dat beter gaat.
Ik had ook een 512 MB MMC Mobile kaartje van Kingston. En bij mij verdwenen regelmatig bestanden zomaar (o.a. van TOMTOM), daarnaast was de kaart soms helemaal niet meer te lezen en kon deze alleen nog maar gered worden door te formatteren. (zie eerdere posts van mij in dit topic).
Inmiddels is heb ik de kaart onder garantie kunnen omruilen bij Informatique. En vandaag de nieuwe binnen gekregen. Zal eens kijken of deze het nu wel goed doet.
Inmiddels is heb ik de kaart onder garantie kunnen omruilen bij Informatique. En vandaag de nieuwe binnen gekregen. Zal eens kijken of deze het nu wel goed doet.
Lees net ergens dat je een geheugenkaart persé via telefoon moet formateren???
Ik gebruik nu smartphone met miniSD, in mijn laptop gaat SD. Via miniSD-adapter kan deze makkelijk rechtstreeks in mijn laptop stoppen. Bovendien heb ik een soort usbstick (-link-) gekocht die deze kaartjes leest en dus voor mij als geheugensstick fungeert op school (waar de computers geen poortjes hebben voor dit soort kaartjes maar uiteraard wel usb).
Hier moet dus eigenlijk ten aller tijden spul (excel-/word-bestanden, mp3 enz) op en af kunnen zetten/halen waar ik ook ben. Doe ik nu ook, kaartje uit foon en in stickje. Ben ik thuis dan stop ik deze in m'n laptop. Wat ik op telefoon wil zetten doe ik via datakabel. Daarom wil dus foon met card-slot aan buitenzijde en daarom viel de 6681 in de smaak. Nu nog steeds???
Ik gebruik nu smartphone met miniSD, in mijn laptop gaat SD. Via miniSD-adapter kan deze makkelijk rechtstreeks in mijn laptop stoppen. Bovendien heb ik een soort usbstick (-link-) gekocht die deze kaartjes leest en dus voor mij als geheugensstick fungeert op school (waar de computers geen poortjes hebben voor dit soort kaartjes maar uiteraard wel usb).
Hier moet dus eigenlijk ten aller tijden spul (excel-/word-bestanden, mp3 enz) op en af kunnen zetten/halen waar ik ook ben. Doe ik nu ook, kaartje uit foon en in stickje. Ben ik thuis dan stop ik deze in m'n laptop. Wat ik op telefoon wil zetten doe ik via datakabel. Daarom wil dus foon met card-slot aan buitenzijde en daarom viel de 6681 in de smaak. Nu nog steeds???
[ Voor 7% gewijzigd door Mini Poeper op 26-10-2005 23:32 ]
Mini Poeper: wat is het probleem dan? Formatteren doe je eenmalig. Daarna kun je overzetten wat je wilt. Alleen schijnen er met hotswap wat problemen te zijn soms (of met bepaalde merken kaartjes), maar daarvoor moet je het topic maar verder doorspitten 
Ik heb in ieder geval totaal geen problemen met het meegeleverde Nokia-kaartje en heb voorlopig ff niets anders nodig
Ik heb in ieder geval totaal geen problemen met het meegeleverde Nokia-kaartje en heb voorlopig ff niets anders nodig
o ja, formatteren is maar eenmalig. Stom van me... 
Shame on me!
Bovendien koop ik (tot nu toe) nog steeds die van SanDisk, komt mij kwalitatief het beste en betrouwbaarste over.

Shame on me!

Bovendien koop ik (tot nu toe) nog steeds die van SanDisk, komt mij kwalitatief het beste en betrouwbaarste over.
[ Voor 45% gewijzigd door Mini Poeper op 26-10-2005 23:44 ]
Ja maarrr, de plaatjes zijn wel mega-klein. Als je door je contacten bladert dan gaat het om de ruimte die tussen de bereikweergave (linksbovenaan) en de tekst contacten (midden/rechtsbovenaan) aanwezig is.Mini Poeper schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:36:
[...]
Da's wel weer handig; dat doet de windows mobile niet!
Voor grotere plaatjes moet je natuurlijk Full Screen Caller gebruiken!
Is dat een optie op je telefoon of een applicatie?
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Verwijderd
Applicatie.Pater schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:57:
Is dat een optie op je telefoon of een applicatie?
Verwijderd
is het niet zo dat er een dual voltage kaart in moet ,ik heb er een van sandisk 256 ,nooit problemen
Ik zie in http://tweakers.net/pricewatch/cat/302 diverse 1GB-kaartes staan. Zijn die compatible met een Nokia 668x?
Ik moet verder kijken: de DV gaan maar tot 512MB.
[ Voor 19% gewijzigd door pven op 28-10-2005 10:33 ]
Verwijderd
Ja helaas wel... Ik ben ook naarstig op zoek naar 1GB kaartjes voor mijn 6680. Uit het 6630 topic heb ik wel deze link geplukt link 1GB dv rs mmc, maarja die prijs is wel extreem he!pven schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:32:
Ik zie in http://tweakers.net/pricewatch/cat/302 diverse 1GB-kaartes staan. Zijn die compatible met een Nokia 668x?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 13:08 ]
195 euro ... 
Dan wacht ik nog maar even.
Vraagje: ik zie op diverse sites programma's staan die een-en-ander voor je af kunnen handelen. Denk hierbij aan bepaalde voicemailberichten laten horen of bepaalde SMS-jes verzenden. Iemand enig idee wat een goed programma is? Ik zie er zo veel staan, dat ik het niet meer weet (iets met bomen en bos enzo
).

Dan wacht ik nog maar even.
Vraagje: ik zie op diverse sites programma's staan die een-en-ander voor je af kunnen handelen. Denk hierbij aan bepaalde voicemailberichten laten horen of bepaalde SMS-jes verzenden. Iemand enig idee wat een goed programma is? Ik zie er zo veel staan, dat ik het niet meer weet (iets met bomen en bos enzo
[ Voor 76% gewijzigd door pven op 28-10-2005 13:59 ]
Verwijderd
duurt het dan niet erg lang voordat deze fotos zijn geladen(je ze op je scherm ziet)ik had dat eerst wel met een ander proggie....Elboo schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 09:58:
[...]
Ja maarrr, de plaatjes zijn wel mega-klein. Als je door je contacten bladert dan gaat het om de ruimte die tussen de bereikweergave (linksbovenaan) en de tekst contacten (midden/rechtsbovenaan) aanwezig is.
Voor grotere plaatjes moet je natuurlijk Full Screen Caller gebruiken!
weet er iemand waar je games gratis kan downen toevallig?
Verwijderd
Ik heb onbewust me standaard kaartje van 64mb geformateerd. Nu wil ik hem weer gewoon hebben zoals hij was dus met alles wat er in het begin op stond. Iemand enig idee waar ik alles weer kan vinden wat er normaal al op stond?
@ Sorcerer8472
Wat zijn bij jouw de instellingen van EDGE-Telfort?
Ik heb hier wel de instellingen van GPRS-Telfort en de rest.
Dit heb ik allemaal ff in een Word-bestand gezet, om alles snel in te kunnen stellen. Zou je de instellingen van EDGE willen plaatsen?
Dit heb ik allemaal ff in een Word-bestand gezet, om alles snel in te kunnen stellen. Zou je de instellingen van EDGE willen plaatsen?
EDGE-instellingen zijn hetzelfde als GPRS-instellingen. AP-naam is 'internet', username gewoon 'telfort' en password 'password', maar het schijnt niet uit te maken wat je instelt bij user/pass, dus...Mini Poeper schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 00:05:
@ Sorcerer8472
Dus eigenlijk pakt een EDGE-foon het signaal vanzelf op?
1. Valt mee, soms 1 seconde maar hinderlijk is het niet (voor mij dan)Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:23:
[...]duurt het dan niet erg lang voordat deze fotos zijn geladen(je ze op je scherm ziet)ik had dat eerst wel met een ander proggie....
weet er iemand waar je games gratis kan downen toevallig?
2. Startpost staat wel wat, goed googlen levert ook genoeg op!
EDGE is hetzelfde als GPRS, maar dan sneller. Werkt volautomatisch op de 6680.
Verwijderd
Ik probeer de standaard beltonen die meegeleverd zitten op de Nokia 6680, te versturen per bluetooth. Dit lukt me niet, ik kan ze niet in een map zien staan. Iemand een idee?
Z:\Nokia\SoundsVerwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:20:
Ik probeer de standaard beltonen die meegeleverd zitten op de Nokia 6680, te versturen per bluetooth. Dit lukt me niet, ik kan ze niet in een map zien staan. Iemand een idee?
Daar staan in de mappen digital en simple de beltonen. Maar je kan ze nog niet verzenden, krijg de volgende melding: Kan beschermde objecten niet verzenden.
Kopieëren en plakken naar de c schijf en dan verzenden werkt ook niet. De enige manier om het wel te doen is ze inpakken met Zipman (de winzip voor gsm's) en dan versturen, dit lukt bij mij wel.
Gratis zipman @ http://www.wildpalm.co.uk/ZipMan7650.html
Verwijderd
iemand die me kan helpen?Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 23:49:
Ik heb onbewust me standaard kaartje van 64mb geformateerd. Nu wil ik hem weer gewoon hebben zoals hij was dus met alles wat er in het begin op stond. Iemand enig idee waar ik alles weer kan vinden wat er normaal al op stond?
Verwijderd
www.nokia.nl, ff bij de site van de 6680 kijken (of 6681)
Bij downloads kan je alles vinden wat er standaard op stond.
Greetsz,
Greetsz,
Verwijderd
idd, zie er volgens mij alles bij staan wat ik heb verwijdert. Moet ik die bestandjes eigenlijk nog in een speciale map neerzetten die in die mmc kaart staan op maakt dat niks uit.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:55:
www.nokia.nl, ff bij de site van de 6680 kijken (of 6681)
Greetsz,
Verwijderd
Maakt niet zoveel uit...bij installatie kan je kiezen uit de C: of E: schijf...Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:46:
[...]
idd, zie er volgens mij alles bij staan wat ik heb verwijdert. Moet ik die bestandjes eigenlijk nog in een speciale map neerzetten die in die mmc kaart staan op maakt dat niks uit.
E: is je MMC kaart...
Greetsz,
Mijn TomTom GO babbelt plots met mijn Nokia 6681 (kan de TomTom nu wel als carkit gebruiken)!
Mijn BT-probleem (zie vorige berichten) los ik voorlopig niet op; over een paar weken krijg ik een nieuwe laptop waar XP op staat, ik acht de kans vrij groot dat het dan wel gaat werken. (Misschien dat BT zelfs in de nieuwe laptop zit, dat weet ik nog niet.)
Mijn BT-probleem (zie vorige berichten) los ik voorlopig niet op; over een paar weken krijg ik een nieuwe laptop waar XP op staat, ik acht de kans vrij groot dat het dan wel gaat werken. (Misschien dat BT zelfs in de nieuwe laptop zit, dat weet ik nog niet.)
Verwijderd
Ik had mijn de kalender openstaan en de telefoon toen op mijn buro gelegd. Na enige tijd verscheen het bericht "Onvoldoende geheugen voor ontvangst SIM-berichten. Wis enkele gegevens"
Iemand dit gehad?
Ik heb er een Transcend 256 MB kaart inzitten met zat ruimte, en een SIM kaart waar 199 nummers op passen. Ik sla alles op mijn telefoongeheugen op, dus dit is mij een raadsel.
Iemand dit gehad?
Ik heb er een Transcend 256 MB kaart inzitten met zat ruimte, en een SIM kaart waar 199 nummers op passen. Ik sla alles op mijn telefoongeheugen op, dus dit is mij een raadsel.
@ Tomac : heb je toevallig een Orange-abbo? Ik kreeg gisteren ook een vage SMS, welke overigens geen problemen heeft gegeven.
voor de gene die hun telefoon als webcam willen gebruiken
http://www.warelex.com/products/mobiola/ trial versie van Mobiola Webcam
werkt op mijn 6630 perfect
http://www.warelex.com/products/mobiola/ trial versie van Mobiola Webcam
werkt op mijn 6630 perfect
That Is The Question
Heb t vanmiddag net gehad, ik heb ook al mijn sms data laten opslaan op het telefoongeheugen omdat ik teveel fouten kreeg toen ik het op mn mmc opsloeg. Bij mij was de inbox - verzendbox aardig vol [130 - 89] dus vandaar..Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:02:
Ik had mijn de kalender openstaan en de telefoon toen op mijn buro gelegd. Na enige tijd verscheen het bericht "Onvoldoende geheugen voor ontvangst SIM-berichten. Wis enkele gegevens"
Iemand dit gehad?
Alles ff legen en je kan ze weer ontvangen
Verwijderd
Ik heb idd een Orange abo.
Heb maar op OK gedrukt. Kreeg toen de melding nogmaals en sindsdien niets meer.
het zal dus wel.
Zit overigens op software versie van 14 april.
Toestel werkt prima, hij loopt alleen vast wanneer ik in een smsje in plaats van het woord "het" de letter T zet, en erna meteen een leesteken, dus een punt in dit geval. Dan hangt ie en moet ik herstarten. Iemand dit probleem gemerkt? is dit verholpen in latere versie?
Heb maar op OK gedrukt. Kreeg toen de melding nogmaals en sindsdien niets meer.
het zal dus wel.
Zit overigens op software versie van 14 april.
Toestel werkt prima, hij loopt alleen vast wanneer ik in een smsje in plaats van het woord "het" de letter T zet, en erna meteen een leesteken, dus een punt in dit geval. Dan hangt ie en moet ik herstarten. Iemand dit probleem gemerkt? is dit verholpen in latere versie?
weet iemand wat ook alweer de wapsite was om te msn'nen op je gsm? K gebruik nu zelf agile, maar kan daar niet altijd op komen. Er was een gratis msn dienst via wap bereikbaar, maar kan het adres nergens vinden..

Verwijderd
Wat was ook alweer de code om je firmware nummer te zien. Hij stond hier ergens tussen maar kon hem niet meer terugvinden.
Verwijderd
*#0000#Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 19:10:
Wat was ook alweer de code om je firmware nummer te zien. Hij stond hier ergens tussen maar kon hem niet meer terugvinden.
Ik zoek een proggie (of alleen al de naam) wat de wereldtijden laat zien (daar zijn er plenty van), MAAR! ook die sinusoide van waar het licht en donker is...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Kan ik ergens vinden hoeveel SMS-jes ik verzonden heb? (In mijn 3100 zat zo'n optie, in mijn 6681 kan ik hem nog niet vinden.)
Hi,
Heeft er iemand een idee waar het tril mechanisme van de 6680 in verwerkt zit, zit deze in de batterij of in de gsm zelf verwerkt?
Het gaat namelijk om het volgende, normaal als je hem op trillen zit voel je hem ook alleen maar trillen maar bij mij is deze ook duidelijk hoorbaar
Is deze makkelijk te vervangen en doen ze dat op Nokia Service Center?
Heeft er iemand een idee waar het tril mechanisme van de 6680 in verwerkt zit, zit deze in de batterij of in de gsm zelf verwerkt?
Het gaat namelijk om het volgende, normaal als je hem op trillen zit voel je hem ook alleen maar trillen maar bij mij is deze ook duidelijk hoorbaar
Die zit in de GSM zelf. Als je wat lef hebt, kan je hem openschroeven en eht tril-ding eruit halen.
Ik heb Smartmovie geinstalleerd...t werkt prima..alleen loopt het geluid niet gelijk met het beeld..heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing voor?
edit: heb de synch optie al gevonden.
edit: heb de synch optie al gevonden.
[ Voor 12% gewijzigd door RMY op 07-11-2005 21:20 ]
Mensen hetvolgende; omdat het al 4x voorgekomen is dat ik de harde reset code gebruikt heb wil ik graag mijn sms woordenboek-lijst back-uppen. Anders moet ik continu alle opgeslagen woorden weer opnieuw toevoegen..
Enig idee in welk bestand dit opgeslagen wordt en/of dit makkelijk te kopieeëren en te vervangen is!?
Enig idee in welk bestand dit opgeslagen wordt en/of dit makkelijk te kopieeëren en te vervangen is!?
Verwijderd
Ik las net dit topic:Internet via Bluetooth naar smartphone? over verbinding tussen computer en mobiel met bluetooth. Zijn er mensen die dit hebben op hun nokia, kan je hiermee internet pagina mee bekijken.
Ja dat kan, dan werkt je telefoon als modem, en kun je gewoon internetten in de trein ed.
De wijzen komen uit het Oosten!
Lees de vraag en bekijk de link nog eens? Het gaat hier over internetten op de telefoon waarbij de telefoon gebruik maakt van de (breedband)verbinding van de computer.NoepZor schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:29:
Ja dat kan, dan werkt je telefoon als modem, en kun je gewoon internetten in de trein ed.
Lekker!
Vraagje.. e-mail ophalen via UMTS/GPRS gaat prima. Maar de optie om mail te synchroniseren met Outlook via BlueTooth is 'grijs'. Gaat dit niet met de 6680 of is er iets anders aan de hand?? Agenda, contactpersonen kan ik wel syncen.
[ Voor 18% gewijzigd door FaceDown op 14-11-2005 12:33 ]
Groetjes, FaceDown.
Kom even langs bij 1 van de gecertificeerde Nokia Service Points. Dan zullen die wel even kijken wat het probleem is. Stel wel even van te voren je gegevens veilig, je zal namelijk ook een sotfware update krijgen. Daarmee zijn al je gegevens verloren. Eerst backuppen dus!schumi2004 schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:26:
Hi,
Het gaat namelijk om het volgende, normaal als je hem op trillen zit voel je hem ook alleen maar trillen maar bij mij is deze ook duidelijk hoorbaar![]()
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
dit gaat inderdaad niet. Maar volgens mij is dit meer het probleem van PC suite en niet van de 6680FaceDown schreef op maandag 14 november 2005 @ 12:32:
Vraagje.. e-mail ophalen via UMTS/GPRS gaat prima. Maar de optie om mail te synchroniseren met Outlook via BlueTooth is 'grijs'. Gaat dit niet met de 6680 of is er iets anders aan de hand?? Agenda, contactpersonen kan ik wel syncen.