Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik begrijp dat er een soort gps addon en natuurlijk software aangeschaft moet worden maar ik weet er het fijne niet van, kan iemand hier een toelichting op geven?
Openschroeven, schoonmaken met bijv. 70 % alcohol (zand, stof, water eruit) goed lated drogen dan weer in elkaar zetten en hopen dat ie het nog doet. Anders is het jammer, waterschade valt vaak niet onder je verzekering/grantie of je moet 'm via een inboedel/kostbaarheden verzekering hebben laten dekken.TeeDee schreef op maandag 19 juni 2006 @ 09:09:
Right, zaterdag op Defqon geweest. 1 van mijn maten vond het wel geestig om mij het water in te flikkeren, telefoon incluis.
Iemand tips/tricks wat ik het beste kan doen. Ik moet nog even checken of de telefoon verzekerd is, maar het zou fijn zijn als ik 'm kan repareren. Hij doet het wel, alleen zie ik @ random cijfers 'ingetoetst' worden. Dus het lijkt wel of er iets van zand onder zit.
Ja je hebt een GPS "muis" nodig (oftewel een gps ontvanger). Via bluetooth kan de telefoon deze gebruiken, helaas heb ik er nog geen gezien die ook via een datakabel aangesloten kan worden op dit toestel.
Daarnaast kun je TOMTOM mobile (of een andere als route 66 voor mobilephones) aanschaffen, je hebt daar ook paketten van inclusief een GPS device, dus even opletten !
[ Voor 21% gewijzigd door mjl op 20-06-2006 09:50 ]
-------
Heb 'm zoveel mogelijk uit elkaar gehaald, vervolgens met 'perslucht' schoongespoten en nu werkt 'ie weer. Het is natuurlijk alleen de vraag voor hoelang, maar ik moet vanavond nog even bellen met Vodafone of dit gedekt is door de verzekering. Alle toetsen, speakers en microfoontjes werken weer. Nadat ie in het water gevallen is, hebben we de telefoon meteen opengemaakt en het zag er allemaal nog droog uit. Her en der wat zand, maar dat heb ik nu schoongemaakt.mjl schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:48:
[...]
Openschroeven, schoonmaken met bijv. 70 % alcohol (zand, stof, water eruit) goed lated drogen dan weer in elkaar zetten en hopen dat ie het nog doet. Anders is het jammer, waterschade valt vaak niet onder je verzekering/grantie of je moet 'm via een inboedel/kostbaarheden verzekering hebben laten dekken.
Op hoop van zegen dan maar
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Ik las een fiks aantal pages terug iemand die hetzelfde probleem kent als ik maar ik heb nog geen directe antwoorden gezien;
klep van camera openen en de melding is; Systeemfout!
daarnaast zijn mijn foto's WEG, eerst van die gebroken icoontjes en toen niks meer. Later op de PC gechecked, stonden er nog wel een paar maar niet alles. Wat is er aan de hand? MMC kapot?
Zowieso moet ik denk ik maar naar een NSP gaan voor de laatste SW-versie.
op mijn toestel staat nu;
V 3.10.6
11-04-05
RM-57
Verwijderd
Ik had geen geluid van de navigatie, wel van de carkit.mjl schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:26:
[...]
Hoe bedoel je geen geluid ?? Je kunt niet telefoneren of moet je op je schermpje kijken welke kant je op moet ?
Maar dat probleem heeft zichzelf opgelost. Geluid van navigatie komt nu ook via de carkit...
Iemand die ervaring heeft met beide toestellen en of het een goed idee is om te ruilen?
Deze carkit zit in mijn auto en middels een nieuwe kabel (ca-55) en houder (MBC-15S)
heb ik deze carkit opgewaardeerd voor mijn huidige telefoon Nokia 6230i.
Alleen wil ik nu over op een gsm met navigatie, die ook met mijn carkit gebruikt kan worden.
Dit zou met de 6681 moeten kunnen, maar heeft er iemand al ervaring met zo'n constructie?
Functie wordt niet ondersteund.
Tot een paar dagen geleden had ik nergens last van, kon filmen zoveel ik wilde
- Terug naar fabrieks instellingen, helpt niet
- Batterij verwijdert en half uur laten liggen voor terug plaatsen, geen resultaat
- MMC verwijdert, nog steeds geen filmpjes, zelfde melding
- Andere MMC geprobeert, mag nog niets opnemen
Het vreemde is ook dat als ik geprobeerd heb een video te maken en daarna me 6681 via USB kabel wil verbinden met me pc dat dit ook niet werkt. Dan moet ik eerst de gsm uitdoen/aandoen en dan werkt het weer. Tot ik probeer een videootje te maken.........
Weet iemand wat dit is? En nog beter, hoe te fixen.......
Verwijderd
Firmware upgrade laten uitvoeren bij een NSP zou nog wel eens kunnen helpen.ljt schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 08:25:
Weet iemand wat dit is? En nog beter, hoe te fixen.......
Verwijderd
ik ben op zoek hoe ik op de achtergrond (beginscherm) snelkoppelingen krijg naar bijv tomtom of een app.
De n70 heeft dit namelijk wel zie : http://static.flickr.com/32/45537424_a2e51587ac_m.jpg
En ik weet dat dit ook voor de 6680 mogelijk moet zijn, maar hoe?
Iemand een idee?
EDIT : kheb m al gevonden :
Ga naar > Menu > Instrumenten > Instellingen > Telefoon > Stand By en selecteer en zet Actief Standby AAN
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 13:46 ]
Wanneer ik door mijn foon wil browsen dmv nokia phone browser of nokia pc suite kan ik mijn berichten niet meer openen. Foto's filmpjes etc gaat allemaal prima vanaf mijn geheugenkaartje. Wil ik mijn berichten openen krijg ik de volgende foutmelding:
"de bewerking kan niet worden voltooid"
Ik heb een usb bluetooth dongle en de usb kabel van nokia en het probleem doet zich bij beide voor.
Alle soorten drivers geinstalleerd voor de bluetooth, verschillende versies van nokia pc suite geprobeerd maar niets lijkt te helpen. Op internet en hier in het forum heb ik niet echt veel kunnen vinden hier over wel dat hernoemen van geheugen kaartje helpt als het probleem zich voordoet bij je mmc kaartje, maar dat is in mijn geval dus niet zo.
Alles op mijn telefoongeheugen kan ik gewoon doorheen browsen alleen mijn berichten niet.
Ik heb ook nokia lifeblog geinstalleerd om te kijken om zo mijn berichten naar mn pc te kunnen halen, maar die loopt na het binnen halen van een paar berichten ook vast.
Ik hoop dat iemand enig idee heeft.
[ Voor 15% gewijzigd door shockme op 16-07-2006 13:14 ]
Ja, ik heb hier ervaring mee. In de auto die ik heb gekocht zat ook een cark-91 ingebouwd. Ik naar de locale dealer, en ja, daar waren mogelijkheden voor.tijs67 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 09:46:
Zijn er mensen met ervaring met de 6681 icm de “oude” carkit CARK-91?
Deze carkit zit in mijn auto en middels een nieuwe kabel (ca-55) en houder (MBC-15S)
heb ik deze carkit opgewaardeerd voor mijn huidige telefoon Nokia 6230i.
Alleen wil ik nu over op een gsm met navigatie, die ook met mijn carkit gebruikt kan worden.
Dit zou met de 6681 moeten kunnen, maar heeft er iemand al ervaring met zo'n constructie?
Prima, ik die ca-55 erin gebouwd, een houder voor de gsm en proberen maar. Microfoon en luidspreker doen het perfect, alleen laadt de 6681 niet op, hij geeft hier ook een foutmelding over.
Ik weer terug naar de dealer, zij bellen naar het inbouwcenter hier, blijkt dat de 6681 zo'n beetje de enige telefoon is die zo niet wil laden... Damn...
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik heb even een andere SIMkaart in m'n telefoon gedaan. Als ik nu een oproep krijg, dan zie ik op m'n display "+316..." ipv "06..." staan.
Op zich niet zo'n probleem, ware het niet dat nu de caller ID's hierdoor niet meer werken. Nu kan ik wel al m'n contacten gaan bewerken, maar dat is een heidens karwei. Weet iemand misschien raad?
edit: telefoonnummers staan alleen op simkaart, dus niet dubbel.
[ Voor 16% gewijzigd door emiel74 op 22-07-2006 23:46 ]
Prima.
Zal niets anders opzitten dan de heidense klus, denk ik zo.
Omdat die van een andere provider was, moest ik na het plaatsen van mij eigen sim, ook de mms instellingen opnieuw instellen.
Ben vandaag toch vrij, dus ik heb iig iets te doen..
1. Kun je dan ook de mp3's via de luidsprekers van de auto afspelen ?
2. Mute de MP3 dan wanneer er tomtom aanwijzingen komen?
[ Voor 29% gewijzigd door Don_Gulio op 27-07-2006 10:34 ]
De wijzen komen uit het Oosten!
Weet iemand hoe je het volume regelt als de telefoon in de carkit zit?
Dus met het autootje als teken in je display.
Is dat trouwens een apart profiel?
[ Voor 97% gewijzigd door tijs67 op 13-08-2006 21:34 ]
Gewoon die ronde toets in t midden naar links en naar rechts? Zoals altijd dus eigenlijk...tijs67 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:59:
Ik heb een Nokia 6681.
Weet iemand hoe je het volume regelt als de telefoon in de carkit zit?
Dus met het autootje als teken in je display.
Is dat trouwens een apart profiel?
En dat kan je instellen, of hij het huidige profiel houdt of overschakeld naar een ander, vooringesteld, profiel
Wat is dan precies het probleem?De_Bastaard schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:32:
Heeft er trouwens iemand hier problemen met het ontvangen van MMS, van iemand die een Samsung toestel heeft? Ik wel, en dat probleem heeft ze alleen als ze mij MMS'ed, en niet bij anderen.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
[ Voor 149% gewijzigd door tijs67 op 22-08-2006 11:11 ]
Verwijderd
Kan mijn Vodafone abbo verlengen en zit te twijfelen of ik weer voor een sonyericsson ga of voor de nokia 6680. Er zit namelijk al Tomtom 5 en gps ontvanger bij. Dit lijkt me erg handig. Ik ben niet bekend met navigatiesoftware maar is dit systeem te gebruiken in de auto zonder carkit? Is het te verstaan door de speaker van de telefoon? Of kan ik het aan mijn aux aansluiting van mijn radio hangen? Dat laatste lijkt me van niet. En is de gps ontvanger ook te gebruiken aan mijn laptop bijv. als ik ga zeilen (met nautische navigatiesoftware natuurlijk) of is het alleen te gebruiken met tomtom software?
Ben erg benieuwd iemand ??
EDIT: Hmmm, om een of andere vage reden zag ik maar 2 bladzijden van dit topic. Heb toch iets meer te lezen dus. Mochten mijn vragen beantwoord zijn dan bij deze mijn spijt.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 18:12 ]
Groentenboer schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 09:21:
[...]
.....blijkt dat de 6681 zo'n beetje de enige telefoon is die zo niet wil laden... Damn...
Helaas, dit werkt ook niet.Ik ga het oplossen door naast de ca-55 kabel ook een autolader op de gsm (houder) aan te sluiten......
Na het plaatsen in de houder laadt de telefoon ongeveer 30 seconden keurig op, daarna verschijnt er een foutmelding dat de batterij niet wordt opgeladen.
Is dit puur de software van de 6681 en weet iemand hoe ik het opladen goed geregeld krijg?
Geachte heer * Hmmbob ,
Bedankt voor het contacteren van de Nokia Helpline.
Dat is dan ook de reden waarom de 6681 niet staat bij de compatibele telefoons voor de CA-55.
De aansluiting werkt, maar het toestel kan zich niet opladen in deze carkit.
Indien u nog verdere informatie wenst , aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.
Met vriendelijke groeten,
Olivier
Nokia Service Professional
Nokia Helpline
Verwijderd
Ik kwam volgend bericht tegen op usenet:
Ik veronderstel dat de Vodafone <> Normale ook weldra mogelijk zal zijn.Eindelijk is het mogelijk de firmware van je Nokia-toestel zelf te updaten!
De navolgende toestellen worden ondersteund:
N70, N72, 6131, 6630, 6680, 6681, 6682
Op de onderstaande link, kun je het programma downloaden dat nodig is de
firmware van je GSM te updaten:
http://www.nokia.co.uk/no...html?orig=/softwareupdate
De software is nog in het Engels, maar later dit jaar komen landelijke
versies uit.
Het is NIET mogelijk, om bv Vodafone-toestellen te voorzien van originele
Nokia-software; heeft u een Vodafone-toestel, dan gaat ook een update van de
Vodafone-software er op !
De "Language-packs" blijven onveranderd!
Al iemand geprobeerd ?
Wat wel op de site van Nokia staat, eerst een backup nemen want de complete inhoud zou weg zijn.
[edit]
En nu zie ik dat er al een topic over is Nokia Phone Software Update

[ Voor 5% gewijzigd door Tomsworld op 23-08-2006 21:44 ]
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Bump ? iemand??De_Bastaard schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:05:
Als ze mij een foto stuurt, krijg ik alleen 2 text files in een MMS van haar, die als 'object' zijn toegevoegd ofzo. In een van die text files staat dan wél de naam van het vermoedelijke JPG-bestand dat ze wil versturen.
[edit]
Hier een klein lijstje gevonden voor 4.00.15 en 5.37.01
[ Voor 22% gewijzigd door Bigs op 25-08-2006 00:05 ]
Die PTT-software kun je gewoon op de Nokia site downloadenDe_Bastaard schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:30:
Kan je op onze telefoons ook een andere OS installeren eigenlijk? (Nieuwere versie van Symbian?), de nieuwere versies van Symbian schijnen dat 'walkie-talkie' gedoe te ondersteunen, de oudere niet...
De juiste link voor de 6680:
http://www.newlc.com/Noki...Firmware-History,933.html
en de 6681:
http://www.newlc.com/Noki...Firmware-History,934.html
Edit: de 6.04.07 firmware is voorlopig slechts een gerucht... voor de 6680 dus.
[ Voor 50% gewijzigd door Tijgert op 26-08-2006 01:27 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik ben een tevreden 6680 gebruiker (met tomtom, agenda-sync etc)
Ik heb een vodafone branded 6680 met een vodafone abonnement. (abonnement loopt nog 8 maanden)
Nu krijg ik op mijn werk een telefoon met KPN sim maar ik wil graag mijn eigen toestel blijven gebruiken.
Ik heb geprobeerd om een KPN kaart van een collega in mijn toestel te gebruiken maar dat levert "ongeldige SIM" op de display.
Weet iemand hoe dit is op te lossen?? (liefst legaal)
Is dit toestel ge-sim-locked??
Heb ik non-vodafone firmware nodig??
Enigste manier om hier vanaf te komen is via vodafone.
Heb je het toestel langer dan 1 jaar krijg je de simlockcode gratis van hun,
heb je het toestel nog geen jaar vragen ze een vergoeding
Da's goeie info!! ThanxMaite schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 09:44:
Toestel is inderdaad gesimlocked.
Enigste manier om hier vanaf te komen is via vodafone.
Heb je het toestel langer dan 1 jaar krijg je de simlockcode gratis van hun,
heb je het toestel nog geen jaar vragen ze een vergoeding
Ik heb de telefoon een maand of 15 dus dan zou het gratis moeten zijn!
Ik ga bellen!!
Ik wil de 6680 gebruiken als modem met een laptop.
Op de laptop staat de Nokia PC Suite en ik heb een BT verbinding.
Als ik in de PC Suite bijv. de file manager start dan heb ik gewoon verbinding, maar verbinding met inet lukt niet.
Ik heb ook geprobeerd de modemdrivers van nokia te installeren, de 6680 komt dan in de modemlijst, maar als ik probeer te verbinden lukt dat niet.
Weet iemand een How To om dit voor elkaar te krijgen? Bedankt alvast!
There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche
Welke headsets hebben jullie al wel werkend?

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.
Verwijderd
Heb dus hetzelfde probleem. Heb 1Gb kaartje maar naar 5 applicaties komt ie dus ook met de melding: :"geheugen raakt vol, verwijder enkele gegevens." Als ik met FExplorer op mijn "schijven" kijk zie ik dat de "D: schijf" (RAM) 1872 Kb van de 1883Kb in gebruik heeft.Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:41:
damn zit met een irritant probleem, ik probeer namelijk een toepassing te installeren maar het telefoongeheugen is hiervoor te klein. Ik heb ook een 512 MB kaartje maar hoe kan ik die toepassing daar rechtstreeks op installeren??? (nu krijg ik meteen de melding dat het geheugen vol raakt en breekt hij de installatie af!!)
Zie ik ergens een instelling over het hoofd??
Wat kan ik hier nu aan doen??
Iemand ?
Je moet bij het installeren van die programma's aangeven dat deze op het kaartje worden geinstalleerd, en niet in je telefoon. Wellicht een herinstallatie proberen
Verwijderd
Verwijderd
In het begin had ik hetzelfde, tot ik erachter kwam dat het programma dat je wilt toevoegen eerst gebufferd wordt in het telefoongeheugen, en daarna kun je pas kiezen of je op de telefoon of de MMC wilt installeren. Je hebt dus altijd wat vrije ruimte op de telefoon zelf nodig.Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 22:26:
Nee, ik snap dat de RAM niet mijn kaartje is, maar als ik de progs installeer vraagt hij inderdaad of dit in mijn foon of op de kaart moet. Ik geef natuurlijk aan om te installeren op mijn geheugenkaart aangezien daar genoeg ruimte is. Vandaar dat ik het niet snap.
Mijn advies: wis een aantal zaken of verplaats ze van je telefoon naar de geheugenkaart zodat je meer ruimte vrij krijgt... (en zet zoveel mogelijk programma's en andere zaken op de geheugenkaart - ik heb daar bijvoorbeeld ook mijn inboxen voor email en SMS/MMS, dan slibt de telefoon niet zo snel vol
Verwijderd
Heb je de juiste instellingen van je provider voor o.a. MMS/ WAP/internet op je telefoon staan ?Triple schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 11:36:
Ik zit al een uurtje te prutsen en zoeken op google, maar hier kom ik niet uit:
Ik wil de 6680 gebruiken als modem met een laptop.
Op de laptop staat de Nokia PC Suite en ik heb een BT verbinding.
Als ik in de PC Suite bijv. de file manager start dan heb ik gewoon verbinding, maar verbinding met inet lukt niet.
Ik heb ook geprobeerd de modemdrivers van nokia te installeren, de 6680 komt dan in de modemlijst, maar als ik probeer te verbinden lukt dat niet.
Weet iemand een How To om dit voor elkaar te krijgen? Bedankt alvast!
Zo niet, dan kun je die meestal via de servicepagina's van je provider laten toesturen.
Dan zou je in principe nl. in PC-suite (als je telefoon aan de computer verbonden is) alleen op "verbind met internet" hoeven klikken om verbinding te krijgen. Hier werkt dat op onze HP-desktop zowel met een 6680 als 5140 m.b.v. een datakabel vlekkeloos... En voor zover ik me kan herinneren hoefden we niets moeilijks doen, gewoon de instructies in PC-suite volgen.
Om het met mijn iBook werkend te krijgen moest ik speciale Nokia 3G-drivers (van http://www.taniwha.org.uk/files/Nokia3G2004-12.sit ) in de modemscripts op de computer installeren, maar ook daarmee kan ik nu -via bluetooth, kabel werkt niet- de 6680 als modem gebruiken (en als er ter plaatse stabiel UMTS is, zelfs tegelijk bellen en internetten)
Verwijderd
Je bedoelt de Jabra BT-250?RefleCs schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:41:
Iemand ervaring met een Jabra BT-205 headset op een 6681? Ik krijg dat kreng wel gepaird maar vervolgens bellen ho maar.....![]()
Welke headsets hebben jullie al wel werkend?
Die heb ik gisteren gekocht en het werkt gewoon.
Denk namelijk dat zoiets niet onder garantie valt (heb de telefoon bijna 12 maanden nu), maar mijn batterij gaat al geen week meer mee nu, vooral nie als ik wat bel. 1-1,5 (misschien 2) uur bellen is ongeveer max. met volle batterij gok ik.
Ik heb ook de accu's van de BT GPS muis, maar die passen niet goed helaas (achterkant van telefoon sluit niet goed dan).
Altijd leuk als je je eigen problemen kunt oplossen: BL-5C accu kost ongeveer 20 euro en is o.a. hier te koop: http://www.gsmpunt.nl/details.php?productnummer=580
[ Voor 13% gewijzigd door Postman op 21-09-2006 20:14 ]
Verwijderd
Als ik met m'n 6680 (T-Mobile abbo) het internet op wil, dan krijg ik steeds de melding "Packet-ggvns: Packet gegevens niet beschikbaar. Controleer netwerkdiensten". Ik heb de configuratieinstellingen al diverse keren gedownload via Nokia en T-mobile, maar zonder resultaat. Telefoon uit en aan werkt ook niet.
Iemand nog ideeen?? Alvast bedankt!

Ik heb via FExplorer gekeken op mijn geheugenkaartje, maar de (Beneleux) mappen staan er gewoon op.
Iemand enig idee?
Het blijft vreemd dat ik de telefoon met TomTom al 5 maanden probleemloos gebruik en nu opeens dit. Het enige wat veranderd is, is dat ik pas een andere carkit in mn auto ingebouwd heb (Nokia CK-7W), maar ik kan me niet voorstellen dat dit de problemen veroorzaakt.
Verder is het lastig om problemen met TT te achterhalen. Probeer je mem-kaart opnieuw aan te maken als je dat kan.
Wat ik er van begrijp is dat TT 6 een Symbian 60 3rd versie is. En ik denk niet dat de 6680 een S60 3rd is, maar een 2nd of misschien zelfs maar 1st.biobak schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:36:
Weet iemand of TomTom 6 compatible is met de 6680? Misschien na een firmware upgrade? Ik zie bij compatibility alleen de N-series staan, maar zoveel verschil tussen een N70 en 6680 is er toch niet?
Verder kun je het altijd proberen. Wil je geen geld uitgeven, download hem dan. Ik weet dat dit niet mag maar voor het puur en alleen testen van een mogelijke werking zie ik geen problemen tenzij je graag een paar honderd euro weg wil gooien.
6680 heeft dus helaas S60 2nd edition, dus zou in principe niet moeten werken. Wel jammer. Die telefoon is driekwart jaar oud en nu al achterhaaldPostman schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:38:
[...]
Wat ik er van begrijp is dat TT 6 een Symbian 60 3rd versie is. En ik denk niet dat de 6680 een S60 3rd is, maar een 2nd of misschien zelfs maar 1st.
Verwijderd
Downloaden is nog steeds legaal in Nederland hoor, het uploaden van dat spul echter niet.Postman schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:38:
[...]
Wil je geen geld uitgeven, download hem dan. Ik weet dat dit niet mag maar voor het puur en alleen testen van een mogelijke werking zie ik geen problemen tenzij je graag een paar honderd euro weg wil gooien.
Verwijderd
Ten eerste heb ik een 6680.
Ik ga bij NPS kopen en dat zijn:
- een Bluetooth GPS Module LD-3W
- een Mobile houder CR-27 (of universeel)
- een RS DV MMC 1 gb
- een oplader LCH-12 (voor auto)
maar ik heb vraagjes...
1) stel, dat ik klaar ben met Tomtom, moet ik dan een orginele geheugenkaart terugdoen, om kunnen smsen. Of zit Tomtom en een telefoongids al in een mijn mobiel 6680 OF in een nieuwe geheugenkaart RS DV MMC 1 gb ?
2) Hoe krijg ik de telefoongids in een nieuwe geheugenkaart RS DV MMC 1 gb ?
3) op allerlei sites probeer ik vinden of een Bluetooth GPS Module LD-3W en de oplader samen in een verpakking te koop is. Zelfs bij Nokia kon ik niet vinden of dat zo is. Weet iemand van?
Jullie reactie, alstjeblieft.
Grtn Rainai
Verwijderd
Zijn je vragen beantwoord?Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:35:
Hai iedereen,
Ten eerste heb ik een 6680.
Ik ga bij NPS kopen en dat zijn:
- een Bluetooth GPS Module LD-3W
- een Mobile houder CR-27 (of universeel)
- een RS DV MMC 1 gb
- een oplader LCH-12 (voor auto)
maar ik heb vraagjes...
1) stel, dat ik klaar ben met Tomtom, moet ik dan een orginele geheugenkaart terugdoen, om kunnen smsen. Of zit Tomtom en een telefoongids al in een mijn mobiel 6680 OF in een nieuwe geheugenkaart RS DV MMC 1 gb ?
TomTom plaats je op een geheugenkaart en heeft verder geen invloed op de telefoon zelf. Dus je kunt hem na het navigeren gewoon in de telefoon laten zitten. Je telefoongids staat uiteraard op je simkaart en dit is iets anders dan een geheugenkaart.
Antwoord staat eigenlijk al bij vraag 1. Je telefoongids bevind zich op de simkaart. Je geheugenkaart ga je gebruiken voor; TomTom, MP3, foto, video, apps enz enz.
3) op allerlei sites probeer ik vinden of een Bluetooth GPS Module LD-3W en de oplader samen in een verpakking te koop is. Zelfs bij Nokia kon ik niet vinden of dat zo is. Weet iemand van?
Je kunt ookbijvoorbeeld een Adapt BT GPS overwegen, goedkoper en ook goed. Die heb je al voor rond de 70 euro, zit alles op en aan.
Jullie reactie, alstjeblieft.
Grtn Rainai
Verwijderd
Je contacten ("telefoonboek") worden opgeslagen in je telefoon, dus je hoeft geen geheugenkaarten te vervangen om te kunnen bellen of sms-en. Eventueel kun je instellen dat berichtjes opgeslagen moeten worden op de geheugenkaart die je in je toestel heb (dat kan dus heel goed je 1 GB kaart zijn), dit kun je doen via het instellingenmenu.Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:35:
Over die LD-3W, op de site van nokia.nl vond ik het volgende voor je:
Wat zit er in het verkooppakket van de Nokia Bluetooth GPS Module?
Het verkooppakket bevat de Nokia Bluetooth GPS Module LD-3W, een Nokia Batterij BL-5C, een Nokia Autolader DC-4 en een gebruikershandleiding voor de Nokia Bluetooth GPS Module.
Verwijderd
Harstikke bedankt van jullie tips/informatie!!
Na jullie berichten te hebben gelezen, heb ik weer op Nokia.nl gezocht waar het verkooppakket van BT Module LD-3W te vinden is. Jah hoor, ik heb het blijkbaar over het hoofd gekeken, nu ik het merk, pompom.
Ok, nogmaals bedankt, he!
Grtn Rainai
Hij is sterker geweest, maar vooral de laatste tijd voel ik hem bijna niet meer. Ik denk ook dat je lichaam gewend begint te raken aan het trillen en daardoor niet goed meer reageert hierop.tijs67 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:02:
Ik vind de trilfunctie erg zwak.
Hebben anderen hier ook last van en is er wat aan te doen?
Zolang heb ik mijn 6681 nog niet en als ik het trillen vergelijk met mijn vorige Nokia, de 6230i, dan is de trilfunctie van 6230i veel krachtiger.Postman schreef op maandag 06 november 2006 @ 12:43:
[...]
Hij is sterker geweest, maar vooral de laatste tijd voel ik hem bijna niet meer. Ik denk ook dat je lichaam gewend begint te raken aan het trillen en daardoor niet goed meer reageert hierop.
Verwijderd
Ik zoek een juiste geheugenkaart voor mijn Nokia 6680.
Op allerei forums/websites las ik dat de RS-MMC DV geschikt voor 6680 is.
Of is de Kingston MMC Mobile 1 GB DV ook geschikt voor 6680?
Ik begrijp dat de Kingston MMC Mobile 1 GB DV geen RS-MMC DV is, toch?
Jullie reacties, alstublieft.
Grtn Rainai
hier http://www.memoryshop.nl/...le-1-gb-dual-voltage.html staat
C.Ffranssen, maastricht
Een paar weken in bezit
Maandag 27 maart 2006 om 09:02 uur. Oorspronkelijk geplaatst op Coolblue-shop PDAshop.nl
Super handig kaartje. De levens lange garantie is lekker mee genomen. Veel ruimte met opslaan, 1gb.
Een nadeel is dat mijn nokia 6680 niet meer het menu afbeeldingen krijgt geopend als het geheugenkaartje geplaatst is met ongeveer de gehele opslag capaciteit.
Wordt dus wel geaccepteerd door de 6680, het staat trouwens ook bij de Technische specificaties. Wel stom dat het niet in de titel vermeldt is..
[ Voor 5% gewijzigd door Elboo op 17-12-2006 22:04 ]
Risico komt voor uit niet weten wat je doet
met Opera mini lukt het nog wel btw
Dat mis ik enorm.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Ja, is een progseltje voor nodig:Tomsworld schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:07:
Heeft iemand van jullie een idee hoe ik kan instellen dat de toetsenvergrendling aanspringt na een paar minuten ?
Dat mis ik enorm.
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik heb mijn 6680 nieuwe firware proberen te zetten via de PC suite.
Alles netjes volgens de instructies gedaan.
Echter tijdens het flashen is er iets niet goed gegaan met het gevolg dat hij totaal niets meer doet.
Wat nu ?
Iemand toevallig een tip ?
Is hij nog te herstellen ?
Hellup !!!!!!!!
Hier dus: http://www.nokia.nl/uk/support/serviceP.html?cn=nl
[ Voor 39% gewijzigd door Hmmbob op 25-12-2006 21:56 ]
voor meer info ff zoeken op reset in dit topic
voor winampbesturing en pc desktop control, neem maar ff een kijkje
Verwijderd
heb een nokia 6680 met vodafone software erin. Heb de unlock code van vodafone gehad alleen nu wil ik die vodafone rommel er ook uit hebben.
Gebruik zelf een andere provider tegenwoordig
iemand een idee.
'Not enough memory to receive SIM messages. Delete some data first.'
Iemand een idee wat voor data er wordt bedoeld?
Verwijderd
Heeft er al iemand zelf z'n 6681 geupdate/ (firmware)
Ik heb het namelijk geprobeert, maar bij stap 3 in het proces wordt steeds de verbinding met de telefoon verbroken.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Alvast dank
Eboo
Verwijderd
Heb je verder afgewacht, of op "cancel" gedrukt ?
Heb op mijn 6680 de nieuwste firmware gezet zonder dat me dit opviel (ben er ook bij weggelopen toen hij begon met het downloaden van het bestand).
Vandaag op het werk heb ik voor een klant een paar N73's via de software updater bijgewerkt.
Als je die aansluit moet je op de telefoon kiezen voor "PC-suite modus", als je de dan updater start en hij begint met het binnenhalen van de update krijg je inderdaad een melding "verbinding van PC-suite met N73 verbroken".
Maaarr... Dat betekent gewoon dat de updater de verbinding met de telefoon in beslag genomen heeft, en de update gaat gewoon verder (totaal benodigde tijd ca. 10 - 15 min. per telefoon).
Misschien is dat met de 6681 hetzelfde (melding "verbinding verbroken", maar dat hij gewoon doorwerkt) ??
Komen ze niet eerst binnen op de sim, waarna ze naar de telefoon worden doorgekopieerd?pven schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:41:
De laatste dagen krijg ik regelmatig de volgende melding op mijn 6681:
'Not enough memory to receive SIM messages. Delete some data first.'
Iemand een idee wat voor data er wordt bedoeld?(Mijn SMS-jes staan volgens mij allemaal in mijn telefoon.)
Anyway, hou eens opruiming, ben je van de melding af...
Verwijderd
Nee, maar ook tijdens het kopiëren van bestanden naar de telefoon wordt de verbinding steeds verbroken. (popup in de systemtray).Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:11:
Hoe bedoel je, "de verbinding wordt verbroken" ?
Heb je verder afgewacht, of op "cancel" gedrukt ?
Toen ik die melding kreeg tijdens het updaten , werd ik wel wat huiverig, en ben inderdaad niet doorgegaan.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 17:06 ]
Gewoon een backup naar je geheugenkaart maken, dat is veiligerpven schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:26:
Als ik met de Nokia-software een backup van mijn 6681 maak, dan blijft de status-balk hangen op 100% (daar staat deze nu al 15 minuten op, is niet de eerste keer). Kan ik dit nu afbreken waarna ik wel een goede backup heb?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Hoe doe ik dat? (Die optie ken ik nog niet.)Ginz schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:39:
[...]
Gewoon een backup naar je geheugenkaart maken, dat is veiliger
Btw: mijn GSM werkt wel weer naar behoren nadat ik de fabrieksinstelling terug heb gezet. Ook heb ik een backup&restore gedaan en heb ik niet het idee dat ik iets kwijt ben geraakt.
Het nummer staat in mijn adresboek als +316... en dat verschijnt ook exact op het display. Maar de naam wordt niet getoond. Ik heb dit bij één contact, bij alle andere contacts gaat het gewoon goed (en verschijnt dus de naam).
Enig idee hoe dit komt?
Naar 'Extra' of 'Instrumenten', daarna naar 'Geheugen' en dan de optieknop kiezen en dan 'Reservekopie geheugen naar kaart. Als je backup wilt terugplaatsen, dan kies je voor 'Geheugen herstellen'.pven schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:45:
[...]
Hoe doe ik dat? (Die optie ken ik nog niet.)
Btw: mijn GSM werkt wel weer naar behoren nadat ik de fabrieksinstelling terug heb gezet. Ook heb ik een backup&restore gedaan en heb ik niet het idee dat ik iets kwijt ben geraakt.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Het bleek idd zoiets te zijn: er was (abusievelijk) nog een ander contact met hetzelfde nummer. Thanks voor de tip!Bigs schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:12:
Staat er onder aan je telefoonboek toevallig een naamloos contact met dat nummer? Dat was bij mij namelijk ooit het probleem
Verwijderd
Mijn telefoon schakelt zichzelf steeds uit, ook met toetsenblokkering er op, dus het gaat niet per ongeluk door op het verkeerde knopje te drukken. Dit doet de telefoon minimaal om het half uur, meestal is het al weer veel sneller dat hij zichzelf uitschakelt. Vervolgens zet de telefoon zichzelf ook weer netjes aan en kan ik mn pincode invoeren. In de helft van de gevallen kom ik dan ook weer daadwerkelijk in het menu, in de andere helft herhaalt het uitschakel/opstart proces zich weer.
Ik heb het virus en de geinfecteerde bestanden er afgehaald, de firmware geupdate naar de laatste versie en alles weer eens naar de fabrieksinstellingen veranderd, maar het helpt niks.
Iemand nog enig idee of hier iets aan te doen is?
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 17:12 ]
Als het goed is heb je 2 jaar garantie op je toestel, en anders kan je je toch je firmware opnieuw installeren dan zou het denk ik weer goed moeten zijn. anders ff naar een nokia nsp.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:43:
Ik heb nu iets meer dan een jaar mijn nokia 6681, en moet zeggen dat ik er eigenlijk erg tevreden over ben. Nu heb ik helaas een symbian virus opgelopen, geen idee hoe trouwens. Kasperski mobile anti-virus er maar op gezet en die heeft het keurig weggehaald. Wat wel gebleven is zijn de problemen die ik nu opeens met mn telefoon heb, deze zijn als volgt:
Mijn telefoon schakelt zichzelf steeds uit, ook met toetsenblokkering er op, dus het gaat niet per ongeluk door op het verkeerde knopje te drukken. Dit doet de telefoon minimaal om het half uur, meestal is het al weer veel sneller dat hij zichzelf uitschakelt. Vervolgens zet de telefoon zichzelf ook weer netjes aan en kan ik mn pincode invoeren. In de helft van de gevallen kom ik dan ook weer daadwerkelijk in het menu, in de andere helft herhaalt het uitschakel/opstart proces zich weer.
Ik heb het virus en de geinfecteerde bestanden er afgehaald, de firmware geupdate naar de laatste versie en alles weer eens naar de fabrieksinstellingen veranderd, maar het helpt niks.
Iemand nog enig idee of hier iets aan te doen is?
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Verwijderd
En dat is met elke programma doe ik wil installeren!
Weet iemand wat dit is?
Het toestel was enige tijd terug reeds door mij voorzien van de laatste firmware.
Vanmorgen besloot ik dus maar eens naar het service punt hier in de buurt te gaan, het was vrij druk dus ik besloot mijn toestel achter te laten en het later op de middag op te halen.
Bij het ophalen van het toestel werd verteld dat de software was geupdate (vond ik al vreemd, want ik had zelf al de laatste versie gecheckt via de update software) en dat dat het probleem verholpen had (wat mij ook uberhaupt al vreemd leek).
Dus ik het toestel meegenomen, wil ik onderweg even een sms sturen, zie ik ineens dat ik geen woordenboek meer heb... Zodra de Nederlandse taal is geselecteerd is er geen woordenboek meer beschikbaar.
Ik meteen maar weer teruggereden en het nieuwe probleem uitgelegd, eerst kreeg ik naar mijn oren dat het kwam omdat ik het toestel uit het buitenland zou hebben gehaald (terwijl het gewoon van een KPN abbonement af komt), evenlater kreeg ik te horen dat het om een fout in de nieuwe software ging. Daarop gaf ik aan dat ik dan graag had dat ze de oude versie weer terugzetten zodat ik mijn woordenboek weer kon gebruiken.
Dit was echter niet mogelijk en mijn toestel moest achterblijven en er zou contact met Nokia worden opgenomen, dit kan echter wel enige tijd duren...
Thuis gekomen dacht ik na het eten laat ik toch eens op internet zoeken, en inderdaad, de software die ik reeds zelf in de telefoon had geladen een half jaar geleden is volgens alle websites nog steeds de meest recente.
Ik heb dus zo'n vermoeden dat er gewoon verkeerde software in mijn toestel is geladen (ik kwam al meer vergelijkbare dingen tegen op internet).
Maargoed ik zit dus voor mijn gevoel nu zonder toestel door een fout van hun en hoe lang het kan duren voordat mijn toestel hersteld is kon niet worden verteld.
Wat moet ik nu en kan iemand mij vertellen of mijn vermoeden m.b.t. de verkeerde software klopt?
En is het echt waar dat ze niet zomaar de oude software versie terug kunnen zetten?
Het lijkt mij namelijk gewoon dat dat nog steeds de laatste versie voor mijn specifieke toestel zou moeten zijn...
Alvast bedankt!
Verwijderd
Schijnt t toestel niet compatibel mee te zijn.