Het Grote 6800 GT Topic Deel 6!

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.789 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
Anoniem: 154414 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:34:
[...]

Jazeker, zal ff kijken waar die t goedkoopst is en dan heb ik m denk ik volgende maand in huis :)
Zal tegen die tijd wel ff laten weten hoe t bevalt.
Btw Ik zie nu eigenlijk pas je specs in je sig.. Je hebt zelfs mazzel dat je hem kan overclocken tbh.. Je hebt namelijk een pentium (die vebruiken veel meer stroom dan een amd) en nog wellis een 3.0Ghz.. Ik heb maar een XP2200+ @ 1.8Ghz hahaa en ik zat echt al aan me max met 300watt :P
Dus GL met je nieuwe voeding m8 ;) wel de 2Force U22 of de Easyconnect U15 nemen heh :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 06:46
@KappeNou

Je gaat als een tornado door dit topic. Zou dat iets minder kunnen? Zeggen dat mensen genaaid zijn, of dat ze uit hun nek praten lijkt me niet echt nodig. Hou het aub een beetje netjes.
KappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:52:
omg daar gaat het toch niet om. Jij zegt dat je garantie hebt. En ik heb gewoon net ff bewezen dat je uit je nek praat :) moet je niet ineens met andere argumenten komen. want je tegendeel is bewezen :) einde verhaal
Als je anders gewoon op de site van gainward kijkt hoef je niet zo moeilijk te doen om je gelijk te krijgen. Dat heb je namelijk niet. Er staat gewoon 400/1100 bij de snelheden. Dat de kaart standaart niet zo geklocked is, maar dat met de bij geleverde software met 1 druk op de knop te regelen is doet daar geen afbreuk aan.
http://www.gainward.de/ne...ltra_2000/comparison.html

En misschien worden er wel delgelijk betere cores gebruikt. De 2 mensen met een gainward GT GS die hier heel vaak posten halen allebei 450/1200. Dat doet de rest lang niet allemaal. Natuurlijk zeg jij dan dat dat puur toeval is. Misschien is dat ook zo, maar misschien ook niet. Ik weet het niet, jij weet het ook niet. In iedergeval zijn zo op 400/1100 getest en geschikt bevonden.
KappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:52:
[...]En mja atm zijn der geen lage prijzen meer voor de agp X800XT idd.. dus je hebt alleen maar keus voor 6800GT in die prijs klasse, maja je vermeld ook niet dat je AGP zoekt :)
Een paar posts daar voor zeg je dat er iemand genaaid is omdat ie geen X800XT wou kopen. Hij wou het zelf niet. En nu zeg je dat die kaarten niet eens meer tegen een lief prijsje te koop zijn. Dus dat genaaid zijn valt ook wel mee.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
martijn_tje schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:30:
@KappeNou

Je gaat als een tornado door dit topic. Zou dat iets minder kunnen? Zeggen dat mensen genaaid zijn, of dat ze uit hun nek praten lijkt me niet echt nodig. Hou het aub een beetje netjes.

[...]

Als je anders gewoon op de site van gainward kijkt hoef je niet zo moeilijk te doen om je gelijk te krijgen. Dat heb je namelijk niet. Er staat gewoon 400/1100 bij de snelheden. Dat de kaart standaart niet zo geklocked is, maar dat met de bij geleverde software met 1 druk op de knop te regelen is doet daar geen afbreuk aan.
http://www.gainward.de/ne...ltra_2000/comparison.html

En misschien worden er wel delgelijk betere cores gebruikt. De 2 mensen met een gainward GT GS die hier heel vaak posten halen allebei 450/1200. Dat doet de rest lang niet allemaal. Natuurlijk zeg jij dan dat dat puur toeval is. Misschien is dat ook zo, maar misschien ook niet. Ik weet het niet, jij weet het ook niet. In iedergeval zijn zo op 400/1100 getest en geschikt bevonden.

[...]

Een paar posts daar voor zeg je dat er iemand genaaid is omdat ie geen X800XT wou kopen. Hij wou het zelf niet. En nu zeg je dat die kaarten niet eens meer tegen een lief prijsje te koop zijn. Dus dat genaaid zijn valt ook wel mee.
Ik weet niet of je het door hebt maar je vervuild dit topic met zo geheten [ONZIN] Je kan me ook een PM sturen als je zogenaamd zo slim bent :+
Modbreak:En nu is de maat vol :X

Check je mail en sta even stil bij pot<->ketel en deze mededeling:

Policy mbt replies in 'slechte' topics

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 03-11-2005 16:10 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154414

KappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:25:
[...]

Btw Ik zie nu eigenlijk pas je specs in je sig.. Je hebt zelfs mazzel dat je hem kan overclocken tbh.. Je hebt namelijk een pentium (die vebruiken veel meer stroom dan een amd) en nog wellis een 3.0Ghz.. Ik heb maar een XP2200+ @ 1.8Ghz hahaa en ik zat echt al aan me max met 300watt :P
Dus GL met je nieuwe voeding m8 ;) wel de 2Force U22 of de Easyconnect U15 nemen heh :P
Ehmm jah idd toendertijd was ik console freak (weinig pc ervaring behalve cs 1.1 :P) en kocht de pc met de gedachte van "duur = goed" dus werd t een pentium...niet dat ik er spijt van heb ofzo heb er nooit problemen mee gehad, maar had idd kunnen besparen met amd wat nog ietsjes beter is.
Maar het feit dat ik nu 3dmarks goed kan draaien en geen artifacts heb geeft toch ook aan dat t eigenlijk wel kan zo. Of kan ik m beter terugclocken en wachten tot ik er een betere voeding achter heb? Wil m natuurlijk wel heel houden...

Edit: ...en ja het wordt de 2Force U22 of de Easyconnect U15 _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 01-11-2005 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 154414 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:51:
[...]

Ehmm jah idd toendertijd was ik console freak (weinig pc ervaring behalve cs 1.1 :P) en kocht de pc met de gedachte van "duur = goed" dus werd t een pentium...niet dat ik er spijt van heb ofzo heb er nooit problemen mee gehad, maar had idd kunnen besparen met amd wat nog ietsjes beter is.
Maar het feit dat ik nu 3dmarks goed kan draaien en geen artifacts heb geeft toch ook aan dat t eigenlijk wel kan zo. Of kan ik m beter terugclocken en wachten tot ik er een betere voeding achter heb? Wil m natuurlijk wel heel houden...

Edit: ...en ja het wordt de 2Force U22 of de Easyconnect U15 _/-\o_
Als die om 1 of andere reden niet echt niet genoeg spanning krijgt, dan herkent je driver dat (normaal gesproken, had ik ook met me 300watt aOpen) en dan clockt die hem automatisch terug :) maja omdat je gewoon op je max zit is je spanning denk ik gewoon niet helemaal perfect stabiel..
Ik kon hem op een gegeven moment zelfs niet meer overclocken.. En na een tijdje clockte me drivers hem zelfs terug naar 200/599 :|

[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 01-11-2005 21:38 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb em alweer standaard snelheden gezet...
Je weet maar nooit.
Binnenkort koop ik wel een voeding en mss een koelertje voor de zekerheid. En dan hou ik t op zon 15% boost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 154414 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:25:
heb em alweer standaard snelheden gezet...
Je weet maar nooit.
Binnenkort koop ik wel een voeding en mss een koelertje voor de zekerheid. En dan hou ik t op zon 15% boost ;)
mja is misschien wel zo slim :) zo extreem veel verschil merk je nou ook al weer niet in spellen.. Btw als je iets wijzer wilt worden van overclocken en het gevolg ervan moet je mijn topic ff doorlezen, vooral de posts (is ook niet zo'n groot topic namelijk) Artifacs bij overclocken asus Geforce 6800GE

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Anoniem: 154414 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:36:

Zit er nu serieus over na te denken aangezien ik zie dat mijn Vcore idle al behoorlijk schommelt (1.38 naar 1.45)

en nogmaals bedankt voor de info, ben al een stuk wijzer B)
Als je vcore schommelt ligt dat niet per se aan je voeding. Veel pentium 4 mobo's hebben daar last van. De beste oplossing is om een vdrop mod of wel droop mod te doen. Of anders om een iets hogere vcore in te stellen.

Een sterkere voeding heeft alleen zin als je volt lijnen enorm inzakken (12 volt met name: daar komt de power voor je cpu vandaan)

De 350 watter die je nu hebt is namelijk ook erg sterk. En die moet je zeker niet onderschatten. Twee gescheiden 12 volt rails met in totaal 21A op de 12 volt, 30 ampere op de 5 volt en 22A op de 3,3 volt. En een peak vermogen voor een minuut van ~450 watt.

[ Voor 18% gewijzigd door martijn_tje op 02-11-2005 08:22 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 12:25

el-jorge

turn around and feel the vibe

KappeNou schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:24:
[...]

ik geef er toch ook antwoord op in mijn verhaal? lees is goed :P

Ik zeg dat normaal gesproken de aansluiting op de videokaart kleiner is dan de molex aan de zalman cooler.

Das als je molex een grotere aansluiting heeft dan de molex connector, DAN PAST HET NIET HEH! lol

als in jou geval het toevallig wel past (wat me sterk lijkt) dan kan je hem er gewoon op aansluiten.

Maar het lijkt me dat je dit op het oog wel kan zien.. dus als het past dan kan het! En ja je kan hem ook altijd op je voeding aansluiten of aan je moederbord.. wat jij het leukst vindt
Gister Zalman erop gezet, weinig problemen mee gehad (behalve die prutsschroefjes van Asus, waardoor van de oude fan het alu asus plaatje nu wel een beetje verbogen is :X )
Nu heb ik nog een vraag, ik heb de Zalman met het verloop stekkertje direct op mijn voeding aangesloten, kan ik nu ook met een proggie (ik dacht speedfan ofsow) de fan speed uitlezen en reguleren?
Ik heb trouwens de fan op een 5V lijn aangesloten en niet op een 12V, ik wist niet wat het beste was/is, dus wat kan je het beste doen?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
martijn_tje schreef op woensdag 02 november 2005 @ 08:19:
[...]

Als je vcore schommelt ligt dat niet per se aan je voeding. Veel pentium 4 mobo's hebben daar last van. De beste oplossing is om een vdrop mod of wel droop mod te doen. Of anders om een iets hogere vcore in te stellen.

Een sterkere voeding heeft alleen zin als je volt lijnen enorm inzakken (12 volt met name: daar komt de power voor je cpu vandaan)

De 350 watter die je nu hebt is namelijk ook erg sterk. En die moet je zeker niet onderschatten. Twee gescheiden 12 volt rails met in totaal 21A op de 12 volt, 30 ampere op de 5 volt en 22A op de 3,3 volt. En een peak vermogen voor een minuut van ~450 watt.
Mja een aOpen voeding is wel een A merk voeding.. Dus hij kan er in princiepe wel mee draaien.. Maar hij zit wel aan ze max.. Aangezien die een dikke pentium heeft en ook nog is overclockt :)
En Btw over welke voedding heb je het nou ineens die twee 12 volt rails heeft? Mja die tagan die i hem aangesmeerd heb.. Niet die standaard aOpen in ze standaard aOpen H600 series kast..
voor het geval je dat wel denkt -->> http://www.aopen.nl/products/housing/H600series.htm soz :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
el-jorge schreef op woensdag 02 november 2005 @ 09:18:
[...]

Gister Zalman erop gezet, weinig problemen mee gehad (behalve die prutsschroefjes van Asus, waardoor van de oude fan het alu asus plaatje nu wel een beetje verbogen is :X )
Nu heb ik nog een vraag, ik heb de Zalman met het verloop stekkertje direct op mijn voeding aangesloten, kan ik nu ook met een proggie (ik dacht speedfan ofsow) de fan speed uitlezen en reguleren?
Ik heb trouwens de fan op een 5V lijn aangesloten en niet op een 12V, ik wist niet wat het beste was/is, dus wat kan je het beste doen?
Als je de fan speed wil aflezen moet je hem op je moederbord aansluiten.. En als je een fancontroller gaat kopen via je moederbord op je fancontroller
Het verschil tussen 5V en 12V aansluiten is de snelheid.. Op 12 volt draaid die het aller snelste.. Dus kwa geluid een beetje hinderlijk.. Het beste kan je een fan controller kopen.. Die heb je in verschillende grotes en merken.. Dan is er prijs verschil of je alleen je 3D kaart wilt regelen of ook meerdere fans..

[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 02-11-2005 09:24 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Specs van een voeding zeggen niet elktijd zoveel, helemaal het verhaaltje met die A-merken dat alle A merk voedingen even goed zijn. Als je voltage's erg stabiel zijn dan is het helemaal niet nodig om hem te vervangen. Mijn computer verbuikt maar maximaal 160watt, het is niet het vermogen waarom het gaat maar de stabiele voltages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 91634 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 09:35:
Specs van een voeding zeggen niet elktijd zoveel, helemaal het verhaaltje met die A-merken dat alle A merk voedingen even goed zijn. Als je voltage's erg stabiel zijn dan is het helemaal niet nodig om hem te vervangen. Mijn computer verbuikt maar maximaal 160watt, het is niet het vermogen waarom het gaat maar de stabiele voltages.
Specs van een voeding zeggen wel heel veel vooral bij de gene die een laag wattage hebben :) En waar heb jij het verhaaltje vandaan gehaald dat elke A merk voeding even goed is? Het is zo dat elke A merk voeding (dat is een benaming) gewoon niet slecht is! Bv. mijn tagan voeding heeft soms hogere of lagere amperages dan specs van andere 480watt A merk voedingen, dat is gewoon heel normaal. En mja als je voltage stabiel is en je zit niet aan je max.. ja dan hoef je hem niet te vervangen.

En btw als jouw specs in je sig kloppen dan is het onzin dat jou systeem max maar 160watt kan trekken :) Ga maar is een beetje googelen en op de AMD site kijken en dan zie je dat zo'n processor van jou alleen al 80watt kan trekken. En dan heb jij vervolgens nog is een 6800 ultra en een leuke chip set. Dus dat 160watt wat jij zegt klopt echt totaal niet.

En in zijn geval met ook nog is overclocken.. Kan het zijn dat je spanning instabiel wordt.. Je krijgt gewoon te lange en grote pieken.

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 02-11-2005 10:10 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die 160watt is de gemiddelde bij de maximale verbruik, dat men nou vaak het piek vermogen op de voeding vermeld....
Een stabiele voltage staat niet los van tegen de maximaal aan zitten van je voeding. Een computer wordt erg echt niet onstabieler van met een 300watt sticker on de plaats van 400 of het merk tagan er op terwijl de voltages allemaal het zelfde is.

Maar ja je denk het natuurlijk weer allemaal beter te weten. Als je het zou goed weet waarom ga je dan niet posten in de welke voeding heb ik nodig topic ?
Want hier ga je alleen maar offtopic, en ziet je ieder van alles aan te smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 91634 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:09:
Die 160watt is de gemiddelde bij de maximale verbruik, dat men nou vaak het piek vermogen op de voeding vermeld....
Een stabiele voltage staat niet los van tegen de maximaal aan zitten van je voeding. Een computer wordt erg echt niet onstabieler van met een 300watt sticker on de plaats van 400 of het merk tagan er op terwijl de voltages allemaal het zelfde is.

Maar ja je denk het natuurlijk weer allemaal beter te weten. Als je het zou goed weet waarom ga je dan niet posten in de welke voeding heb ik nodig topic ?
Want hier ga je alleen maar offtopic, en ziet je ieder van alles aan te smeren.
Ik weet niet of je het door hebt maar jij post alleen maar over voltage en voedingen :) Het ging om een 6800GT en of er stabiele spanning was..
En alweer snap je het niet! Je moet niet je gemiddelde spanning aan kunnen, maar je piek vermogen en het liefst ook nog stabiel. Voor de record, dit berijk je het beste met een voeding met twee 12 volt rails

Maja wat weet ik ervan heh.. ik heb maar 6 jaar elektrotechniek gestudeerd.. ;(
Sorry meneer jij weet het beter _/-\o_

bwhahahaha
Modbreak:Hier wordt actie op ondernomen, reageer niet meer op deze post :o

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 03-11-2005 16:11 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus je kan beter een voeding neme die contineu 700 wat aan kan waarvan de 12 volt op zo 11,5volt zit in de plaats van een 300wat waarbij de 12v maar varieerd tussen 12,2~12,3V ?

En twee 12volt rails is niet elktijd beter dan één 12volt rail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
KappeNou schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:15:
[...]
Ik weet niet of je het door hebt maar jij post alleen maar over voltage en voedingen :) Het ging om een 6800GT en of er stabiele spanning was..
En alweer snap je het niet! Je moet niet je gemiddelde spanning aan kunnen, maar je piek vermogen en het liefst ook nog stabiel. Voor de record, dit berijk je het beste met een voeding met twee 12 volt rails
Maja wat weet ik ervan heh.. ik heb maar 6 jaar elektrotechniek gestudeerd.. ;(
Sorry meneer jij weet het beter _/-\o_
bwhahahaha
Ik wil me niet inhoudelijk in de discussie gaan mengen, maar ik stoor me echt ontzettend aan de denigrerende manier waarop jij over de rug van anderen je gelijk probeert te halen. Als je iemand wil gaan afzeiken, doe dat dan lekker op msn/icq/irc, maar niet in dit topic aub?
KappeNou schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:50:
waarom kom je dan offtopic posten, als je dan ook al zelfs niet in de discussie wilt mengen? doe het dan via een PM imo. want ik stoor me aan jou post in dit topic.
En mja mensen die met onzin komen aanzetten straf ik op mijn manier af.. einde verhaal.. En ik ga me echt niet anders voor doen jou.. dus mazzel heh :Z
Zie jij op forum een PM mogelijkheid? Je hebt verder ook geen mail-adres in je profiel staan, dus post ik het hier in het topic. Het is ook een eenmalige post. Ik ben niet de enige die er zo over denkt, want martijn_tje heeft er eerder ook al een opmerking over gemaakt.
Daarnaast denk ik dat je best wel rekening kan houden met andere gebruikers op dit forum, je naam is toch geen remy hè? ;)
zullen we vanaf nu ontopic verder gaan? same geld voor mij
Mijn idee. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Muse op 02-11-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Muse schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:44:
[...]

Ik wil me niet inhoudelijk in de discussie gaan mengen, maar ik stoor me echt ontzettend aan de denigrerende manier waarop jij over de rug van anderen je gelijk probeert te halen. Als je iemand wil gaan afzeiken, doe dat dan lekker op msn/icq/irc, maar niet in dit topic aub?
waarom kom je dan offtopic posten, als je dan ook al zelfs niet in de discussie wilt mengen? doe het dan via een PM imo. want ik stoor me aan jou post in dit topic.
En mja mensen die met onzin komen aanzetten straf ik op mijn manier af.. einde verhaal.. En ik ga me echt niet anders voor doen voor jou.. dus mazzel heh :Z
Modbreak:Als er op GoT gestraft wordt doen moderatoren dat :o

Op het moment dat je zelf begint te 'straffen' werk je jezelf alleen maar in de nesten. Je bent daar reeds voor gewaarschuwd, blijkbaar trek je je er niets van aan...
Anoniem: 91634 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:33:
Dus je kan beter een voeding neme die contineu 700 wat aan kan waarvan de 12 volt op zo 11,5volt zit in de plaats van een 300wat waarbij de 12v maar varieerd tussen 12,2~12,3V ?

En twee 12volt rails is niet elktijd beter dan één 12volt rail.
Het heeft echt verder geen nut om hier over door te gaan, want als je me had gesnapt dan had je dit nu niet gevraagd :) 1 tip stabiele spanning betekent het dichts in dit geval bij de 12 volt zonder/weinig variatie. Einde verhaal imo.. dus laten we verder gaan met de 6800GT imo..

zullen we vanaf nu ontopic verder gaan? same geld voor mij

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 03-11-2005 16:21 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KappeNou schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:50:
[/sub]
Terwijl meer dan de helft aan jou ergerd, dat komt doordat je tot nu toe nog niks nutiges aan deze topic heb bijgedragen. Ik zal je voortaan wel negeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 02-11-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 91634 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:57:
[...]

Terwijl meer dan de helft aan jou ergerd, dat komt doordat je tot nu toe nog niks nutiges aan deze topic heb bijgedragen. Ik zal je voortaan wel negeren.
[offtopc again] en alweer moet je offtopic posten heh :) (PM wijsneus) Btw kep al meerdere mensen bedankt voor je hulp etc zien zeggen. dus lees maar weer ff dit gehele topic door.. En again weer je onzin geblaat

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 03-11-2005 16:11 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 19:18
Anoniem: 91634 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 09:35:
http://extreme.outervision.com/index.jsp 300Watt kom ik op uit ;) Dus maximaal 300
Maar dan ben je wel een spel vanaf je DVD aan het spelen terwijl je een floppy op je DVD kopieert :P

Maar zolang elke rail voldoende stroom levert hoef je natuurlijk niks te vervangen, en volgens mij is dat wat je probeert duidelijk te maken.

En wat KappeNou probeert te zeggen is dat je een voeding moet hebben die je maximale vermogen aankan.

Maar dat komt alletwee op hetzelfde neer, dus einde verhaal. O-)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is niet mijn bedoeling geweest om hier discussies los te maken maar toch ben ik erg blij met de info van iedereen hier, ook al spreken jullie elkaar soms tegen. Ik ben er als leek toch meer van gaan snappen. En waar is een forum anders voor? Iedereen heeft toch het recht om te zeggen wat hij denkt, als iemand anders het er niet mee eens is kan hij gewoon het reply knopje gebruiken en zijn mening laten horen? En ik denk niet dat iedereen klakkeloos maar gelooft wat hier staat, en aangezien het om hardware aankopen gaat weet ik zeker dat ze zelf ook de nodige info zoeken, anders ben je niet slim bezig als je t mij vraagt.
Maak je niet druk en verbeter elkaar waar nodig, maar heb ook een beetje respect en ga elkaar niet uitmaken voor wat dan ook, daar hebben de mensen nix an. (En ik begin me beetje schuldig te voelen :P)

_/-\o_ aan alle techneuten hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121957

eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79835

Anoniem: 154414 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:18:
Het is niet mijn bedoeling geweest om hier discussies los te maken maar toch ben ik erg blij met de info van iedereen hier, ook al spreken jullie elkaar soms tegen. Ik ben er als leek toch meer van gaan snappen. En waar is een forum anders voor? Iedereen heeft toch het recht om te zeggen wat hij denkt, als iemand anders het er niet mee eens is kan hij gewoon het reply knopje gebruiken en zijn mening laten horen? En ik denk niet dat iedereen klakkeloos maar gelooft wat hier staat, en aangezien het om hardware aankopen gaat weet ik zeker dat ze zelf ook de nodige info zoeken, anders ben je niet slim bezig als je t mij vraagt.
Maak je niet druk en verbeter elkaar waar nodig, maar heb ook een beetje respect en ga elkaar niet uitmaken voor wat dan ook, daar hebben de mensen nix an. (En ik begin me beetje schuldig te voelen :P)

_/-\o_ aan alle techneuten hiero
Als je je 6800GT wil overclocken raad ik je aan de link in mijn sig te volgen en wat Kappenou zegt maar gewoon te vergeten.
GT's kunnen probleemloos op 400Mhz en meer lopen gedurende lange tijd (de mijne al meer dan een jaar), je voeding moet gewoon een zo stabiel mogelijk 12V lijn hebben. Hoe je ervoor kan zorgen dat je GT constant en gelijkmatige stroom krijgt kan je ook lezen in m'n topic op xtremesystems (molex mod dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Dat werkt zeker, net als goed koelen :)

Hoe je kaart aan een stabiele 12 volt komt maakt niet zo veel uit.

Of een kei goeie voeding hebben, of voor benches een 2e gebruiken die alleen je kaart voedt via een molex. En zo ie zo die molex mod op doen. Soms schijnt het ook nog een beetje te helpen om een grote condensator er voor te plaatsen. Als je over die condensator vragen hebt kan je die denk ik het beste aan JC Ken stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klopt, veder is de 12V -> GPU en de 5V -> Memory. En je moet echt geen molex delen met een hardeschijf. (ja ik kreeg echt zo kabel bij me 6800 om een molex te kunne delen.)

Veder kan je nog wat mods uitvoeren door aan je video kaart te gaan solderen, al denk ik dat de meeste het voorlopig niet van plan zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 03-11-2005 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Haldol

jah ik had die guide idd al eerder gelezen alleen weet ik niet of het ook nodig is voor de asus versie van mij, die heeft nml 2 molexen die ik allebei heb aangesloten. En daarnaast ben ik niet van plan zulke extreme clocks te proberen, ik vroeg me af of t ok was dat ik mijn kaart een 10% boost kon geven zonder de koeler te vervangen en ermee te prutsen, jullie zijn de mensen met ervaring en ik snap der nog niet zo veel van. ;(

Over die voltages: Als ik speedfan laat draaien en een potje quake 4 ga spelen zie ik later in die grafiek (bij elk voltage eigenlijk wel) extreme pieken en dalen (ook dalen in de 12V) en dat lijkt me dus idd niet goed, ook al hebben meer P4's het ik heb toch het gevoel dat dat beter kan. Lijkt wel alsof die dingen acuute hartaanvallen krijgen |:(
En dat van die voltmod snap ik toch niet helemaal als ik eerlijk ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Anoniem: 154414 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:45:

Over die voltages: Als ik speedfan laat draaien en een potje quake 4 ga spelen zie ik later in die grafiek (bij elk voltage eigenlijk wel) extreme pieken en dalen (ook dalen in de 12V) en dat lijkt me dus idd niet goed, ook al hebben meer P4's het ik heb toch het gevoel dat dat beter kan. Lijkt wel alsof die dingen acuute hartaanvallen krijgen |:(
En dat van die voltmod snap ik toch niet helemaal als ik eerlijk ben :+
Dalen en pieken in een voedings lijn zijn nooit goed. Maar aan de andere kant als de pieken niet boven de 12,5 volt uit komen en de dalen niet onder de 11,5 volt dan is het geen risico voor je hardware. Wel geeft het aan dat je voeding toch echt wel aan z'n maximum zit wat betreft vermogen op de 12 volt lijn. Lang een voeding extreem belasten kan er voor zorgen dat ie stuk gaat.

Voor je overclock is het niet echt bevorderlijk. Maar die 10% ga je waarschijnlijk wel halen. Misschien dat je geheugen het niet haalt. maar 385Mhz core haalt vrijwel elke kaart.
Anoniem: 91634 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 20:00:
Dat klopt, veder is de 12V -> GPU en de 5V -> Memory.
Hee dat wist ik nog niet. Ik moet m'n molex een keertje aanpassen dat ie ook z'n 5 volt van 2 draden af haalt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsx
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 12:47
Kan ik nu wel of niet een sli-opstelling maken?

Ik heb nu een asus n8600gt pci-e kaart en wil eigenlijk nog een sli-opstelling maken nu de prijzen flink aan het zakken zijn van deze kaarten.
Echter nu beweert de verkoper van de kaart die ik nu heb dat asus hiervan 2 types heeft uigebracht... de standaard versie en een met blauwe led fan, en dat het daarom bij niet zal gaan werken. Ik heb de standaard versie, maar dit maakt toch verder niet meer uit met de nieuwe forceware drivers of heb ik nu iets verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat er een sticker met sli-ready op de doos?
Zoek anders de specs van de kaart op met google ofzo ik denk dat je het wel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsx
op de doos zit idd een sticker met sli-ready, maar misschien heeft het te maken met het feit dat ik een "reference" card heb, werkt een reference niet samen met een orginele blauwe, of zou dat niet uit moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:39
nilsx schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 10:40:
op de doos zit idd een sticker met sli-ready, maar misschien heeft het te maken met het feit dat ik een "reference" card heb, werkt een reference niet samen met een orginele blauwe, of zou dat niet uit moeten maken?
je kan dezelfde bios erop zette en dan werkt het zowieso en volgens mij zit er hetzlfde stel chipjes onder de blouwe of de groende, dus zou moete werke en als niet ga je tog gewoon naar de winkel en zeg je dit werkt niet sli ready ik will een goede kaart :p

[ Voor 4% gewijzigd door Bschnitz op 05-11-2005 10:46 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsx
Ja, gewoon terugsturen, dat zou ook nog kunnen >:)

Maar die bios flashen heb ik niet zo'n zin in, nog nooit gedaan, met het risico dat ik die kaart verkloot.
Niemand die deze 2 kaarten in sli heeft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138723

Topicstarter
nilsx schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:06:
Ja, gewoon terugsturen, dat zou ook nog kunnen >:)

Maar die bios flashen heb ik niet zo'n zin in, nog nooit gedaan, met het risico dat ik die kaart verkloot.
Niemand die deze 2 kaarten in sli heeft staan?
ach joh dat flashen kan je bijna niet verknalle... gewoon een kwestie van goed lezen welke bios je erop gooit... kan echt bijna niet fout gaan ... Zit er ook aan te denken om een handleiding voor de startpost te maken over bios flashen ... omdat er nog veel over gepraat wordt ook .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsx
Anoniem: 138723 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:39:
[...]

ach joh dat flashen kan je bijna niet verknalle... gewoon een kwestie van goed lezen welke bios je erop gooit... kan echt bijna niet fout gaan ... Zit er ook aan te denken om een handleiding voor de startpost te maken over bios flashen ... omdat er nog veel over gepraat wordt ook .
Dat is wel een goed idee, maar geef dan ook een duidelijke uitleg over het hoe en wat te doen bij een mislukte bios-flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vooral de computer niet uit zetten / ressetten. Gewoon opnieuw flashen tot dat het goed gaat of gewoon de orginele terug flashhen. Al heb ik het nog maar een keer mee gemaakt dat het fout is gegaan. Was bij een adeptec scisi controller waarvan de frabrikant de verkeerde bios online had staan voor deze kaart :r .
Met moederborden en andere hardware is het nog nooit fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Hey iedereen,

Ik wil niet betweterig overkomen ofzow, maar volgens mij kloppen er nog een aantal dingen niet in de Starters post.

Er staan 2 verschillende ASUS 6800 GT's met beide maar 1 spannings aansluiting.

Echter heb ik deze nog nooit gezien (daarmee wil ik niet zeggen dat ze er niet zijn ofzow hoor).

Ik wil alleen maar aangeven dat ik zelf een 6800GT heb van ASUS die daadwerkelijk 2 spannings aansluitingen heeft. (een echte ultra pcb dus).

Mssn interessant om nog een derde Asus aan het lijstje toe te voegen?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De asus V9999GE/TD staat er gewoon tussen ;-) . Of bedoel je een andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

DJ_The_SP schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:24:
Hey iedereen,

Ik wil niet betweterig overkomen ofzow, maar volgens mij kloppen er nog een aantal dingen niet in de Starters post.

Er staan 2 verschillende ASUS 6800 GT's met beide maar 1 spannings aansluiting.

Echter heb ik deze nog nooit gezien (daarmee wil ik niet zeggen dat ze er niet zijn ofzow hoor).

Ik wil alleen maar aangeven dat ik zelf een 6800GT heb van ASUS die daadwerkelijk 2 spannings aansluitingen heeft. (een echte ultra pcb dus).

Mssn interessant om nog een derde Asus aan het lijstje toe te voegen?
erzijn inderdaad door veel fabrikanten met een andere pcb/koeler standaard/reference GT's geleverd, MSI heet ook reference geleverd terwijl ze eigelijk een rood PCB hebben met een andere koeler, dit hebben ze gadaan toen er een tijdje een tekort aan cores was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Anoniem: 91634 schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:05:
De asus V9999GE/TD staat er gewoon tussen ;-) . Of bedoel je een andere
Ik bedoel echt een GT niet de GE. ;)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

DJ_The_SP schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:25:
[...]

Ik bedoel echt een GT niet de GE. ;)
heb nog even gekeken naar SP en er staad dat er 2 6800GT's van Asus in AGP zijn, de ene met 128Mb DDRI en een met 256MB GDDR3 (een echte dus) en het plaatje is van de 'nepper' en de 'echte' die heeft inderdaad 2 molexen (m'n vorige post gaf niet echt andwoord op je vraag, had slecht gelezen :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ja dan heb je waarschijnlijk gelijk.

Je bedoelt dus dat de specificaties in de startpost kloppen maar dat bij de een het verkeerde plaatje staat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Hoi :) ik ga over een week of 2 een 6800GT 256mb AGP aanschaffen, en ik zou toch wat advies willen horen.

Even mijn huidige specs:

asus p4b533
intel p4 2.8ghz (533mhz)
1gb pc2700 mem
geforce ti4600 (1.5v)

Ik heb een 300 of 350W voeding er in zitten, maar ik had al begrepen dat dat onvoldoende was.
Dus heb ik zitten kijken op pricewatch, en daar vind ik een 650W sweex voeding voor 40 euro.
Die wilde ik dus naast het kaartje (de 6800) aanschaffen.

Nu wil ik weten of de kaart nu echt veel sneller is, aangezien mijn AGP op max 4x kan draaien, en de kaart voor 2x/4x/8x geschikt is.

Ik heb geen optie om een nieuwe mobo aan te schaffen, tenminste, niet tot begin volgend jaar.

ik wil gewoon lekker gamen met een hoge resolutie, en een lekkere FPS
Modbreak:Of die kaart sneller is, kun je gewoon in reviews lezen (THG's VGA charts bijvoorbeeld). Daar hoef je echt niet hier voor te posten :o

Verder kleine offtopic tip: de 650W die Sweex opgeeft is piekvermogen, niet continuvermogen. Dat is de reden dat die zoveel goedkoper is dan goede voedingen die 'maar' 450W zjin, maar dan wel continuvermogen leveren.

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 07-11-2005 12:19 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FragNeck schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:54:
Hoi :) ik ga over een week of 2 een 6800GT 256mb AGP aanschaffen, en ik zou toch wat advies willen horen.

Even mijn huidige specs:

asus p4b533
intel p4 2.8ghz (533mhz)
1gb pc2700 mem
geforce ti4600 (1.5v)

Ik heb een 300 of 350W voeding er in zitten, maar ik had al begrepen dat dat onvoldoende was.
Dus heb ik zitten kijken op pricewatch, en daar vind ik een 650W sweex voeding voor 40 euro.

Nu wil ik weten of de kaart nu echt veel sneller is, aangezien mijn AGP op max 4x kan draaien, en de kaart voor 2x/4x/8x geschikt is.

Ik heb geen optie om een nieuwe mobo aan te schaffen, tenminste, niet tot begin volgend jaar.

Modbreak:Of die kaart sneller is, kun je gewoon in reviews lezen (THG's VGA charts bijvoorbeeld). Daar hoef je echt niet hier voor te posten :o

Verder kleine offtopic tip: de 650W die Sweex opgeeft is piekvermogen, niet continuvermogen. Dat is de reden dat die zoveel goedkoper is dan goede voedingen die 'maar' 450W zjin, maar dan wel continuvermogen leveren.
Zoals je overal op diverse hardware fora kunt lezen, zijn Sweex voedingen nou niet echt je van het. Je bent veel beter af met een Antec of Enermax van 450-500W.
AGP4x is maar marginaal langzamer dan 8x, misschien 1%, daar zou ik me niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Even mijn huidige specs:

asus p4b533
intel p4 2.8ghz (533mhz)
1gb pc2700 mem
geforce ti4600 (1.5v)

* GoldenSample haakt even in op de tip in de modbreak koop asjeblieft geen sweex, het vermogen word inderdaad verkeerd afgespiegeld en ze leveren vaak slechte voltages, je zou niet de eerste zijn die door zo een voeding zijn pc sloopt, mijd alle sweex en q-tec voedingen, al zijn ze 1000Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:27

Ik heb een 300 of 350W voeding er in zitten, maar ik had al begrepen dat dat onvoldoende was
Als het geen bagger 350W is dan is dat echt genoeg hoor.. Ik zit hier ook met een standaard 350W, en daar draait mijn P4 3.4Ghz, 2GB, en 6800GT 256MB, plus 2 fans en een ledverlichte fanbay prima mee.. Ik zou dus eerst ff kijken hoe het werkt met je huidige voeding, en dan pas later indien nodig een sterkere voeding kopen.. Zonde van je geld anders imho..

En ja, je PC zal door die kaart een stuk sneller worden, wat ook inhoudt dat je games op veel hogere resoluties kan draaien met veel meer detail etc.. Het zal allemaal dus sneller draaien, en er mooier uitzien..

[ Voor 17% gewijzigd door Inflatable op 07-11-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik wil niet lullig doen, maar veel success met zoeken.

Ik ben zelf 2 maanden op zoek geweest naar deze kaart en heb er nu uiteindelijk 1 kunnen kopen.

ZEER moeilijk aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Laatst online: 29-04 11:13
DJ_The_SP schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:38:
[...]

Ik ben zelf 2 maanden op zoek geweest naar deze kaart en heb er nu uiteindelijk 1 kunnen kopen.

ZEER moeilijk aan te komen.
Ik heb hem al gevonden :)

Maar idd, ik heb vaak gehoord dat ie moeilijk te krijgen is.
En @ inflatable, thx voor het advies, ik zal het inderdaad eerst zo proberen.
Misschien werkt het wel.

@GoldenSample, bedankt, daarom had ik het ook hier gevraagd.
Ik dacht dat jullie er wel meer over wisten dan ik :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27389

ZEER moeilijk aan te komen
Ik hoop maar voor Alternate dat ze nog eentje op voorraad hebben liggen, want ik heb die van mij net terug gestuurd vanwege defect geheugen (AGP, 4 maanden in bezit, nooit overgeklokt).
Anders moeten ze maar met een goed alternatief komen...

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 27389 op 08-11-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nu FEAR gekocht en was benieuwd hoe mijn kaart het in dat spel deed, en valt me niets tegen, heb resolutie van 1280*1024 en bijna alles op max, alleen shadows en corpse detail op medium...
En het speelt best goed, gemiddeld 35/40fps met drops naar 20(soms iets lager) maar best goed speelbaar (in multiplayers zal dat btw nooit lukken)
Maar als ik dan naar mijn kaartgegevens kijk zie ik dat mn core tijdens FEAR 80 graden wordt, wat dus eigenlijk richting "de limit" gaat...
Dus ik haal die zijkant van mn kast en kijk of t verschil uitmaakt, maar t blijft zo hoog :(
Zit er dus aan te denken om betere koeling te fixen maar wil graag mn kaart's garantie houden.
Dus weet iemand een leuk alternatief om de kaart wat koeler te houden (al is t maar 10 graden)
zonder er een andere koeler op te bouwen? Mijn kast heeft ook maar 1 kleine fan achterin, als ik die vervang zou dat wat uitmaken? Ik zou eventueel kunnen gaan modden om in dat zijpaneel een fan te bouwen die de lucht van de kaart wegzuigt als het ware, maar is dit ook praktisch? of kan ik beter gewoon helemaal nieuwe kast halen?

oh ja mijn kast is de Aopen H600-B

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 09-11-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

klik deze 6800GX van Point of vieuw met 360core en 860 geheugen snelheid (wel ddr3 volgens komplett) en 128MB kwam ik tegen, ik ga hier even meer info over zoeken, kan hij in de SP ;)

-edit- andere sites geven 'gewoon' DDR geheugen, lijkt wel een 6800GT 128MB versie van Asus
als ik deze site zo check klik en ik naar de scores kijk is het dus een gewone 6800NU maar met een Core snelheid van 360Mhz en een DDR ram snelheid van 860, ofterwijl een opgevoerde 6800NU op AGP...

-edit 2-
had dit topic niet gezien 8)7 waarin hij al beschreven staat

[ Voor 55% gewijzigd door GoldenSample op 09-11-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 154414 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:35:
Heb nu FEAR gekocht en was benieuwd hoe mijn kaart het in dat spel deed, en valt me niets tegen, heb resolutie van 1280*1024 en bijna alles op max, alleen shadows en corpse detail op medium...
En het speelt best goed, gemiddeld 35/40fps met drops naar 20(soms iets lager) maar best goed speelbaar (in multiplayers zal dat btw nooit lukken)
Maar als ik dan naar mijn kaartgegevens kijk zie ik dat mn core tijdens FEAR 80 graden wordt, wat dus eigenlijk richting "de limit" gaat...
Dus ik haal die zijkant van mn kast en kijk of t verschil uitmaakt, maar t blijft zo hoog :(
Zit er dus aan te denken om betere koeling te fixen maar wil graag mn kaart's garantie houden.
Dus weet iemand een leuk alternatief om de kaart wat koeler te houden (al is t maar 10 graden)
zonder er een andere koeler op te bouwen? Mijn kast heeft ook maar 1 kleine fan achterin, als ik die vervang zou dat wat uitmaken? Ik zou eventueel kunnen gaan modden om in dat zijpaneel een fan te bouwen die de lucht van de kaart wegzuigt als het ware, maar is dit ook praktisch? of kan ik beter gewoon helemaal nieuwe kast halen?

oh ja mijn kast is de Aopen H600-B
Een fan aan de zijkant modden is een goede optie ... heb ik namelijk ook scheelde mij 15 Graden! _/-\o_ .. kijk maar op de foto's van mijn specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

15 graden...Das idd de moeite waard, (off-topic) zal ik me wel moeten gaan verdiepen in het mod-gebeuren aangezien ik nog nooit met mn kast heb geknutseld :+
Ik zie dat t niet zon grote fan is die je hebt gebruikt, zou ik er ook een 120mm fan in kunnen bouwen? Ik hoef het niet zo mooi verlicht enzo te hebben als t maar koeler is...
Nog andere tips?

Topicstarter
Anoniem: 154414 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:36:
15 graden...Das idd de moeite waard, (off-topic) zal ik me wel moeten gaan verdiepen in het mod-gebeuren aangezien ik nog nooit met mn kast heb geknutseld :+
Ik zie dat t niet zon grote fan is die je hebt gebruikt, zou ik er ook een 120mm fan in kunnen bouwen? Ik hoef het niet zo mooi verlicht enzo te hebben als t maar koeler is...
Nog andere tips?
Dat zou je kunnen doen ja... maar echt nodig lijkt mij dat niet... 80 mm is wel genoeg hoor

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:22
Ik zat me af te vragen. Ik heb die v9999GE van ASUS. Die maakt een bak lawaai zeg.
Nu kan ik een zalman cooler met fan kopen, maar die heatsink op zich is volgens mij best ok.

Kan ik niet alleen die fan vervangen voor een stille? Bijvoorbeeld een Zalman ZM-OP1 fan of zo.
Of zit er geen 80x80 op en kun je dan beter niet bijv de VF700AlCu kopen?

Iedereen vervangt die hele heatsink maar. Beetje zonde vban de centjes dacht ik zo.

Hop,hop,hop!

Ik heb nu een BFGtech geforce 6800 gt oc
overclocked naar 418 / 1100 haal ik 5764 3dmark punten..

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

basset schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:50:
Ik zat me af te vragen. Ik heb die v9999GE van ASUS. Die maakt een bak lawaai zeg.
Nu kan ik een zalman cooler met fan kopen, maar die heatsink op zich is volgens mij best ok.

Kan ik niet alleen die fan vervangen voor een stille? Bijvoorbeeld een Zalman ZM-OP1 fan of zo.

Iedereen vervangt die hele heatsink maar. Beetje zonde vban de centjes dacht ik zo.
valt wel mee ik heb die van mij vervangen met een vf700 fatal1ty en op 5v is hij onhoorbaar en 2 tot 4graden beter temperatuur. vergeleken met de standaard koeling op "stille" stand

[ Voor 4% gewijzigd door ikman op 10-11-2005 20:27 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 19:18
basset schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:50:

Nou, ik heb ook een Zalman OP1 fan. Als je geen fancontroller hebt maakt het geen drol uit qua geluid. Op 12V istie net zo luid als een normale fan. En op 5V koeltie te weinig. Daarbij past de aansluiting volgens mij niet. Ik zou gewoon voor de complete koeler gaan.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 02-06 18:01
Kan het zo zijn dan mijn voeding al een aparte kabel heeft met alleen een aansluiting voor mijn 6800GT?

Ik hoef dan niet dat "verlengstukje gebruiken?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vacuumcleaner schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:02:
Kan het zo zijn dan mijn voeding al een aparte kabel heeft met alleen een aansluiting voor mijn 6800GT?

Ik hoef dan niet dat "verlengstukje gebruiken?
Ja dat kan :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 02-06 18:01
Tnx, niet dat ik ineens 220 op mijn GTtje zet B)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds vorige week heb ik me nieuwe waterkoeling config en ben al aardig wezen fijn tune. Mijn dual DDR geheugen haalt nu zo 1,5GBytes /sec in memtest, en me cpu(Athlon XP 3000+) loopt stabiel op 2346Mhz.

Binne kort maar even een nieuwe benchmark maken, me GF6800 wilt nu zeker nog veder >:) . Vooral het koude weer is erg relax om goed te kunne occen. Alleen me FSB wilt maar niet zo hoog. Ondanks de south bridge volt mod, het lijkt er op dat me geheugen maar niet veder, op losser timmings doet het geheuge helemaal niks.
Het is wel allemaal erg extreem aan het worden, als ik 1 fan van me triple fan radiator uit zet dan wordt me computer al instabiel.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 14-11-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Anoniem: 91634 schreef op maandag 14 november 2005 @ 11:44: Mijn dual DDR geheugen haalt nu zo 1,5GBytes /sec in memtest, en me cpu(Athlon XP 3000+) loopt stabiel op 2346Mhz.
Zit er dan zo'n verschil tussen Memtest en Sisoft Mem bandwith?

10x255 2-2-2-5 T1 :9
Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/9741/39313az.th.png

Ik weet niet hoe hoog de fsb is je draait maar de 2,5 gig (in sisoft) is toch zeker haalbaar. Zelfs met een Barton 3000+ (166Mhz FSB) die een klein beetje overclocked is. Met een 200Mhz FSB Barton 3000+ die een beetje overclocked s moet 3 gig (in sisoft) ook niet al te moeilijk zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door martijn_tje op 14-11-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga dat straks nog bekijken. Kom net nog paar puntjes te kort voor de 2de plek.
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1440947

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 14-11-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 15:33
Ik heb een vraagje. MyCom heeft een aanbieding van €129,95 voor een:
ASUS NVIDIA GeForce 6800/TD 128 MB videokaart
• V9999/TD • 375 MHz engine • 700 MHz geheugen • AGP 8x
• S-VHS en composiet TV-out • 1x DVI • 1x d-Sub
Nu heb ik volgens mij in de faq gelezen dat dit een zgn "nepper" betreft? Maar het is toch nog steeds een prima kaart (vergeleken met mijn huidige Asus V8440 Gef.4 Ti4400 128Mb). Is het aan te raden deze kaart te kopen of beter door te kijken naar een andere? Ik ben verder wel beperkt door het ontbreken van PCIexpress. Ik dacht gelezen te hebben dat hij nogal lawaaiig is en veel warmte produceert? Daarnaast, volgens mij heb ik nu een 350watt voeding, is dit voldoende voor deze kaart?

edit:
ok, ander draadje gevonden: Asus V9999 6800TD 128MB kopen.. Excuus 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door party42 op 14-11-2005 16:20 ]

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die V9999/TD is inderdaad wat langzamer dan de 6800GT, al is die wel sneller als een 6600GT (als ik het goed heb). Het is in iedergeval geen verkeerd prijsje en zekker een lekker snelle kaart. Kijk anders naar wat benchmarks.

Yes 6370 punten, goed voor de tweede plek.

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1441205
Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/2597/3dmark6rm.th.jpg
Zie net dat de voltages niet kloppen in riva tunner, het moet 1,1v en 1,3volt zijn.
Gainward 6800GT @ 459Mhz/1312Mhz AGP 74Mhz
Athlon XP 3000+ @ 2377Mhz (11,5*207) 1,86V CPU infra op argesieffe timmings
Memory Twinmos 2 * 512MB 206Mhz T2,5 3 3 9 2,9v
Asus 7n8x-E deluxe nforce 2 mobo
Stabiel op een huntkey 500Watt voeding :D .

Sisoft Mem bandwith Int 3099MB/s Float 2942MB/s

Alleen me 5volt lijn heeft het nogal moelijk doordat de cpu gevoedt wordt vanuit de 5volt. Ik zie zelfs de leds lichtjes knipperen waneer ik met pifast me cpu belast. Alleen waneer me videokaart de boel gaat renderen dan stijgt mijn 5volt lijn waardoor de boel toch nog harstikke stabiel blijft tijdens het game.
Ik vind het vooral knap als ik naar de hoge aantal Mhzen wat ik haal met me video kaart. Alleen me fsb is echt het probleem. Ik ga kijken of het anders een optie is om maar singel DDR te gaan draaien of ascryn.

-------------edit-------------
Nu met wel de whql versie van de 77.72 driver.
Ik sta trouwens 3de onder AMD Athlon XP/MP/4 -- Geforce 6800GT bij futhermark _/-\o_.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 14-11-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634 schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:04:
Die V9999/TD is inderdaad wat langzamer dan de 6800GT, al is die wel sneller als een 6600GT (als ik het goed heb). Het is in iedergeval geen verkeerd prijsje en zekker een lekker snelle kaart. Kijk anders naar wat benchmarks.

Yes 6389 punten, goed voor de tweede plek.

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1440971

Zie net dat de voltages niet kloppen in riva tunner, het moet 1,1v en 1,3volt zijn.
Gainward 6800GT @ 459Mhz/1312Mhz AGP 74Mhz
Athlon XP 3000+ @ 2377Mhz (11,5*207) 1,86V CPU infra op argesieffe timmings
Memory Twinmos 2 * 512MB 206Mhz T2,5 3 3 9 2,9v
Stabiel op een huntkey 500Watt voeding :D .

Alleen me 5volt lijn heeft het nogal moelijk doordat de cpu gevoedt wordt vanuit de 5volt. Ik zie zelfs de leds lichtjes knipperen waneer ik met pifast me cpu belast. Alleen waneer me videokaart de boel gaat renderen dan stijgt mijn 5volt lijn waardoor de boel toch nog harstikke stabiel blijft tijdens het game.
Ik vind het vooral knap als ik naar de hoge aantal Mhzen wat ik haal met me video kaart. Alleen me fsb is echt het probleem. Ik ga kijken of het anders een optie is om maar singel DDR te gaan draaien of ascryn.
Welke mods/tweaks heb je nou precies uitgevoerd naast de waterkoeling??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1.GPU 3D voltage van 1,4v naar 1,3v en 2D voltage van 1,3v naar 1,1volt
2. Condensators op de 12volt en 5volt lijn bij de videokaart op de spaningen extra te stabiliseren + twee 12v draden naar de video kaart.
Afbeeldingslocatie: http://img487.imageshack.us/img487/8603/condensators9tn.th.jpg
3. Waterkoeling op de videokaart en chipset (had al alleen waterkoeling op de cpu).
4. Een 5volt kabel op me mobo gesoldeerd bij de mosfets om een wat stabielelere vcore te krijgen.
5. Southbrdige voltmod.
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=9237

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Echt gestoord :P _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb je gemaild ;) .
Het kan by the way nog veel erger, leuk voor om volgende jaar om de laats maximale power uit deze kaart uit te persen. Ja met deze kaart ga ik het zeker nog lang doen, of deze video kaart het ook zolang met mee zal doen is wel de vraag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

/offtopic

Ik heb nog een vraagje m.b.t. de voeding in mijn kast, ik wou weten hoeveel ampere ik op de 12V had dus keek ik ff op de sticker op de voeding, daar zie ik het volgende staan:
+12V 1 = 10A
+12V 2 = 15A

Betekend dit dat ik 2 verschillende 12V rails heb? of is dit een normale aanduiding?
Kan iemand mij meteen vertellen waar ik wat meer info over dit onderwerp kan vinden? Ik baal er namelijk van dat ik er zo weinig van weet en steeds hier moet vragen.
Ik heb t vermoeden dat er ergens in mijn kast een ongebruikte 12V hangt die ik misschien apart op mijn cpu of gpu kan aansluiten ofzo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
@JC Ken

Nette clocks voor je vga. Leuk zo'n gainward ;)

Je draait met een 5Mhz snellere core en 60Mhz sneller mem. 3Dmark 05 zal dus ook wel een beetje cpu en mem afhankelijk zijn. In alle test win ik het net aan door m'n 270Mhz sterkere proc en 36Mhz snellere mem. In test 2 en 3 is het verschil verwaarloosbaar, in test 1 is het verschil iets groter.

Ik denk dat single channel niet zo handig is omdat je vga en cpu dan samen om de bandbreedte van je werkgeheugen moeten vechten. Je hebt dan ~3,2 GB/s totale bandbreedte en plaats van de ~6,4 GB/s die je nu totaal hebt. Daarvan gebruikt je processor er maximaal ~3,2 GB/s. De rest is over voor bijvoorbeeld je video kaart harder schijven e.d. Je video kaart gebruikt maximaal 2,1 GB/s (iets meer omdat je een hogere agp bus draait) dus echt veel heb je niet over.

M'n stage is net afgelopen, zal ik binnen kort ook maar eens voor de 6,5 gig gaan :) Hopen dat een 2e 5 volt aansluiting m'n mem richting de 1300Mhz kan krijgen.
Anoniem: 154414 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:01:
Betekend dit dat ik 2 verschillende 12V rails heb?
of is dit een normale aanduiding?
Kan iemand mij meteen vertellen waar ik wat meer info over dit onderwerp kan vinden?
Waarschijnlijk heb je een AOpen 350-12AHNFmet 2 12 volt lijnen (ik herken de amperages :X ). Dat is trouwens een erg goeie voeding.

De ene 12 volt lijn is geel (10A) en de andere is zwart met geel (15A). Dat stond bij mij op de zijkant van de voeding.

De ene 12 volt lijn daar hangen al je molexen (geel), en aan de ander hangt je moederbord(zwart met geel).

[ Voor 28% gewijzigd door martijn_tje op 15-11-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

@Dynacore
yep twee rails dat word zo aan geduid.

staat dacht ik in de faq

[ Voor 36% gewijzigd door ikman op 15-11-2005 17:06 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damn, je hebt zelfs het serienummer goed!
Dit is goed nieuws, aangezien ik al bijna een nieuwe voeding had gekocht.
Zijn deze kabels btw automatisch optimaal aangesloten? Of zijn er verschillende manieren om bepaalde onderdelen appart van stroom te voorzien?

Edit: mijn mobo is inderdaad op een zwart met gele aangesloten maar de molexen zijn allemaal zwart, geel en rood.....

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 15-11-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Anoniem: 154414 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:21:
Damn, je hebt zelfs het serienummer goed!
Raad er eens wat er op m'n bureau ligt ;)

Wat er van welke lijn spanning krijgt is door de fabrikant al ingedeelt. Dat zit goed. Je processor + moederbord vraagt in de meeste gevallen het meeste vermogen van de 12 volt lijn. En die hangt ook aan de sterkste lijn. Zonder modden is er niks anders in te delen.

Per molex heb je een gele draden (12 volt), 2 zwarte (aarde) en een rode (5 volt). Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634 schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:43:
1.GPU 3D voltage van 1,4v naar 1,3v en 2D voltage van 1,3v naar 1,1volt
2. Condensators op de 12volt en 5volt lijn bij de videokaart op de spaningen extra te stabiliseren + twee 12v draden naar de video kaart.
[afbeelding]
3. Waterkoeling op de videokaart en chipset (had al alleen waterkoeling op de cpu).
4. Een 5volt kabel op me mobo gesoldeerd bij de mosfets om een wat stabielelere vcore te krijgen.
5. Southbrdige voltmod.
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=9237
Zo wat een die hard overclocker!!
Echt een gek :D

trouwens even een vraagje.. mijn kaart zit op een gesplitte molex(met 2 kastkoelers eraan), maakt dit wat uit voor de stabiliteit?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 121957 op 16-11-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je bedoelt zeker twee casefans ;) . Dat maakt opzich niet zo veel uit aangezien die een contstante verbruik hebben en geen grote strome trekt. Alleen waneer je zo ver mogelijk wilt occen is het intersant om die fans via een andere molex aantesluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

klik voor zo ver de enigste 6800GT AGP die in NL voor minder dan 300 euro te koop is, wil je voor nog een 6800GT AGP, grijp je kans (in de PW staat hij btw gewoon voor 3XX euro) maar hier staat hij toch echt voor 239

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:46

Snippertje

Light up your life

Heb net eens met mijn 24/7 settings 3dmark gedraait, ik haal dan 1100 punten minder 8)7 ( 3dmark05, van 6100 naar 5000 )

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130466

Trouwens, iemand nog interesse in een in perfecte staat verkerende Gainward 6800GT Golden Sample (2x Dvi en overclockbaar naar ultra met 1 muisknop ;) )van nog geen 5 maanden oud voor 250 euro? Compleet met bon.

nieuwprijs: 290 euro ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 130466 op 16-11-2005 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zo verkoop je hem en de kans is groot dat die zelfs 1,6ns gehuegen heeft.
(niet dat ik intresse heb.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 18:27:
Hoe zo verkoop je hem en de kans is groot dat die zelfs 1,6ns gehuegen heeft.
(niet dat ik intresse heb.)
omdat ik hem overheb (iets teveel geld uitgegeven zeg maar ;) ) ik weet niet of hij 2,0ns of 1,6ns geheugen heeft (iig 256mb ddr3) maar het is iig wel het succesvolle model dat zo goed heeft verkocht bij alternate een tijdje terug, want daar heb ik em ook vandaan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 130466 op 16-11-2005 19:04 ]

DOH ! :)
Mr. beterweter... dat doe je ook daar niet van :P

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik dacht m'n videokaart (6800U) in 2d iets te underclocken om de temperatuur iets terug te drijven. Maar als ik via de overclock-tab van de drivers (enabled via coolbits), de 2d core snelheid omlaag zet, gaat de temperatuur juist omhoog. :?
De fan (VF700Cu) gaat niet sneller of langzamer draaien, omdat die gewoon aan de standaard 5V-lijn hangt.
Doe ik iets fout, zie ik iets over het hoofd? Want het ziet er vrij gek uit.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Anoniem: 130466 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 18:04:
Trouwens, iemand nog interesse in een in perfecte staat verkerende Gainward 6800GT Golden Sample (2x Dvi en overclockbaar naar ultra met 1 muisknop ;) )van nog geen 5 maanden oud voor 250 euro? Compleet met bon.

nieuwprijs: 290 euro ;)
of als iemand anders een fatsoenlijk bod heeft dat boven de 200 euro ligt laat het me weten zou ik zeggen ;)

• martijn_tje
Het is hier geen v&a

Geld zaken horen bij vraag en aanbod op de frontpage terecht. Niet in een grote... topic

• Edwin78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 14:47
Zoals alles er nu uit ziet heeft mijn V9999GE (6800 Gamers Edition) het begeven :'( .
Ga zo direct naar mycom.
Nu vraag ik me alleen af voor het geval ze een alternatief gaan aanbieden wat ik het beste kan doen
Aangezien de V9999GE niet meer te krijgen is :'( .

Eventueel wil ik wel een nforce4 bord aanschaffen zodat het op PCIe kan.
Maar welke kaart op de mycom site is nu eigenlijk een beetje vergelijkbaar met mijn huidige kaart :?

De enigeste die ik kwa snelheden in de buurt vindt zitten is de 7800GT
Maar lijkt me sterk dat ze die eventueel als vervanging aan gaan bieden.

Alleen de ATI RADEON X800VE All in Wonder komt beetje in de buurt, heb alleen geen idee of dit een pro, xt en mischien een se is.

Erg balen zeg, ik had het niet verwacht van de 6800 met twee molexen. Doet die echt helemaal niks meer ? En weet je wat het mischien zou zijn.

• Edwin78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 14:47
Anoniem: 91634 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:57:
Alleen de ATI RADEON X800VE All in Wonder komt beetje in de buurt, heb alleen geen idee of dit een pro, xt en mischien een se is.

Erg balen zeg, ik had het niet verwacht van de 6800 met twee molexen. Doet die echt helemaal niks meer ? En weet je wat het mischien zou zijn.
Als ik de pc aanzet gaat de graka hard piepen en geeft hij op het beeld allemaal witte streppen en blokjes.
Wat soms even helpt is de kaart uit de pc te halen, kaart en dan is het symtoon verdwenen.
Soms voor enkele dagen en soms voor enkel een uurtje.
Mijn voeding kan niet zijn heb een zalman 400 watt dus dat zal het probleem niet veroorzaken.
Kaart is niet overgeklokt geweest, en ook geen bios flashes gedaan of dergelijk.
Heel vreemd het is ook zo ineens gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:46

Snippertje

Light up your life

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Super lekkere score voor die vga clocks. Dat laat weer eens zien hoeveel je kan winnen door een sterke cpu en door met de instellingen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Laatst online: 06-06 06:43
never miind

[ Voor 96% gewijzigd door knights16 op 22-11-2005 23:00 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ascryn geheugen draaien met een fsb van 242Mhz leverde bij mij een slechtere score, maar ik had nog 2 * 256MB kingstone geheugen liggen die wel stabiel wilt op 227Mhz op 2,9volt. Alleen moet ik nu steeds me reset knopen 10seconden ingedrukt houden omdat anders me computer niet wil booten :r . Mischien moet ik maar me 5volt gaan verhogen, en als ik toch al bezig ben ga ik maar ook me DDR voltage extra verhogen door middel van een voltage mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martijn krijg het nu zeker heet onder zijn fouten. Ik sta nu op de eerste plek met wel liefst 6499Punten (net geen 6,5k :| ). Maar voor hoe lang zal ik daar blijven staan ;) Please in iedergeval wel vrijdag, zaterdag en zondag. Dan ga ik wel rondlopen met "1de 3Dmark05, in AthlonXP+GF6800 serie"

Afbeeldingslocatie: http://img456.imageshack.us/img456/8793/3dmark28tt.th.jpg
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1474338

Gainward 6800GT @ 466Mhz/1312Mhz AGP 77Mhz
Athlon XP 3000+ @ 2388Mhz (10,5*227) 1,87V
Memory Corsair Value select 2 * 256MB 455Mhz T2,5 3 3 10 2,85v
Stabiel op een Huntkey 500Watt voeding.
5v = 4,8~5,14V
12v = 12,26~12,36V

Ook Pifast stabiel
Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/6913/pifast5od.th.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 23-11-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:53

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 91634 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:42:
Martijn krijg het nu zeker heet onder zijn fouten. Ik sta nu op de eerste plek met wel liefst 6499Punten (net geen 6,5k :| ). Maar voor hoe lang zal ik daar blijven staan ;)

[afbeelding]

5v = 4,8~5,14V
12v = 12,26~12,36V
Congrats!
en dat met value RAM en Huntkey voeding >:) !

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31180

@ TS :

Kan je dit stukje invoegen in de start post?

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/24660633

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij was het zo dat arc WMV alleen niet zal werken op een 6800, de rest wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79835

Anoniem: 91634 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:42:
Martijn krijg het nu zeker heet onder zijn fouten. Ik sta nu op de eerste plek met wel liefst 6499Punten (net geen 6,5k :| ). Maar voor hoe lang zal ik daar blijven staan ;) Please in iedergeval wel vrijdag, zaterdag en zondag. Dan ga ik wel rondlopen met "1de 3Dmark05, in AthlonXP+GF6800 serie"

[afbeelding]

5v = 4,8~5,14V
12v = 12,26~12,36V
Ik heb een jaar geleden al met gemak 6306 punten gehaald met een GT op 470Mhz. Dat was nog met de 71.20 drivers :)
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=555076
Vreemd dat zo weinig er over zijn gegaan

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 79835 op 23-11-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

71.20 Non WHQL - Not FM Approved
Met de 77.72 WHQL -FM Approved drivers hoeft niet persee je score omhoog te gaan, ik ken andere drivers die beter presenteren als de 77.72 WHQL -FM Approved
Veder doet een hogere FSB wonderen.

De hoogste score 6800GT singel op AMD64 staat op zo 7082punten, lijk mij een erg moelijke taak om dat te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Beetje jammer dat ik volgende week pas weer tijd heb. Maar die core speed is echt sick _/-\o_.

Mijne doet momenteel maximaal maar 455Mhz :'(

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.