Ik vind het op zich een geweldige uitbreiding van de Fifa serie. Ik speel 'm op de XBOX en meestal tegen vrienden, dus erg veel heb ik het spel nog niet in manager mode gespeeld en kan over de AI dus nog niet echt oordelen.
Het vervelende vind ik alleen, dat telkens als ik de bediening van een Fifa of PES bijna helemaal door heb er weer een nieuwe uitkomt met nog ingewikkeldere knoppencombinaties

Ik vind overigens de nieuwe bediening (ik gebruik de new analog mode) heerlijk spelen. EA heeft daarbij flink wat van PES 4 afgekeken (althans, ik kan alleen oordelen over de XBOX versie. Ik heb ze beiden op de box, van Fifa zelfs vanaf 2003 elk jaar braaf de nieuwe gekocht, ook de UEFA versie. Die vond ik wel wat hebben.) en ik moet zeggen dat ik dat alleen maar kan toejuichen.
En het is nog steeds errug irritant dat als je een bal tegen de keeper of paal/lat schiet en deze stuitert terug naar een speler die op dat moment buitenspel staat, het ook als buitenspel gezien wordt...
Hah, en had laatst tegen een vriend vanuit een hoekschop bijna gescoord. In de rebound geef ik de bal een ros en op datzelfde moment komt hij met een speler al slidend op de bal af. Ze glijden samen recht het doel in, zeker een halve meter achter de lijn en wat doet de scheids ? EEN CORNER GEVEN !!!!! De bal komt vanachter recht op het doel af, komt op de lijn van het doel de voet van de tegenstander tegen, maar stuiterde rustig met speler en al door het doel in en ik krijg een corner...
We hebben de replay 3 keer in slowmotion bekeken en het was gewoon een zuiver doelpunt...
leokennis >>> Nadeel is misschien het instellen per wedstrijd, maar een groot voordeel vind ik dat je per situatie een beslissing kan doen over aanvallende/verdedigende tactieken en de mentaliteit van het team kan instellen. Als het scoren niet lukt dan kan ik tijdens de uittrap van de doelman even snel van tactiek veranderen omdat de counterattacks niet willen. Hoppa, druk op de knop en ineens worden de vleugels veel meer benut. En voor de bal is geland heb ik ook al ingesteld dat ik de verdediging wat meer druk wil laten uitoefenen en dat de algemene mentaliteit wat aanvallender moet zijn.
Het lijkt me toch niet dat je het hele spel met dezelfde tactiek speelt ? Ik pas dat meestal aan als het team minder gaat presteren of als het op de manier zoals ik het doe niet lukt of weet ik veel.
Het houdt op deze manier ook meer vaart in het spel. Zeker met meerdere mensen een voordeel omdat je niet meer 3 keer per wedstrijd naar een menu zit te staren waar een ander zit te prutsen om van tactiek te wisselen.