[Multiplatform] Fifa 2006

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.931 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:12

Martinspire

Awesomeness

@ elevation: een gf3 ti 200 is niet meer het toppunt qua graphics.. je zult of een nieuwe videokaart moeten halen (wat ik wel aanraad want er komen nog meer games aan die het eisen)

of fifa moeten terugbrengen

@ benotti: de pes vs fifa discussie hoeft hier niet plaats te vinden
als je het niets aan vind dan ga je lekker pes spelen
maar als je gewoon over pes wilt praten ala gameplay dan moet je hier zijn

en denk btw niet dat pes 5 er beter uitziet want ik heb daarvan de demo gedaan en zo mooi zijn die nou ook weer niet, let wel ik wil geen discussie starten!

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28

MeNTaL_TO

The future is not set

djmantri schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 14:44:

wat ik trouwens gemerkt heb met de pc versie... had eerst het spel opgestart in nederlands en ben toen wat instellingen gaan opslaan
vervolgens start ik nogmaals op maar denk van: nu es met engels commentaar, dus ik start engels op

en dan moet je je instellingen opnieuw invoeren omdat ie voor elke taal een apparte map maakt voor instellingen :o

niet dat het mega erg is maar goed
Je kan ook ff je profiel opnieuw importeren (werkte bij mij iig).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ djmantri: Zou de videokaart echt de enige reden kunnen zijn? Qua graphics is er met 2005 niet veel veranderd (die liep hier ontzettend soepel) en ik heb spellen draaien die wel meer van m'n videokaart eisen en het ook gewoon uitstekend doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
djmantri schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:41:

@ benotti: de pes vs fifa discussie hoeft hier niet plaats te vinden
als je het niets aan vind dan ga je lekker pes spelen
maar als je gewoon over pes wilt praten ala gameplay dan moet je hier zijn
Alsof ik de pes vs fifa discussie maak ofzo :?

Ik geef gewoon (zeer) beknopt aan dat ook deze fifa mij niet bekoort met een paar redenen, ik haal verder pes er niet bij. Heb ik gezegd dat pes betere graphics heeft? Nee. Heb ik gezegd dat ik fifa niks vind? Nee.

Allemaal redenen die jij nu verzint. Niet iedereen is een fifa basher hoor 8)7 (granted, ik kan wel eea verzinnen aan fifa dat ik nou niet helemaal je van het vind, maar fifa heeft ook wel degelijk zijn goede punten, maar ik heb geen zin om dat allemaal uit te gaan zitten typen :z)

Take it easy :7
en denk btw niet dat pes 5 er beter uitziet want ik heb daarvan de demo gedaan en zo mooi zijn die nou ook weer niet, let wel ik wil geen discussie starten!
Waarom mag ik dat niet denken? Leuk dat jij daarvan de demo hebt gespeeld en je dus je mening hebt kunnen vormen, maar ik heb die demo ook gespeeld en kan dus ook prima mijn eigen mening vormen. Als ik van mening ben dat pes betere graphics heeft, dan is dat mijn goed recht ;)

Mocht iemand trouwens nog tips hebben om je man te dollen a la Robben/Cristiano Ronaldo, ik houd me aanbevolen :)

[ Voor 36% gewijzigd door Benotti op 02-10-2005 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Benotti schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 01:02:
[...]
Heb ik gezegd dat ik fifa niks vind?
De animaties en graphics vind ik echter weer iets minder. Het voelt gewoon fake aan (sommige animaties).

Daarnaast zijn sommige textures niet bepaald mooi te noemen, kijk bijvoorbeeld naar de lucht. De gezichten en het haar vind ik ook niet allemaal je van het.
??

naja ik vind het iig goed genoeg en zeker als je kijkt naar dat filmpje over de geschiedenis van fifa

btw dat je videokaart het ineens niet leuk vind weet ik ook net precies maar het kan te maken hebben met direct x (Dat ze dx 9 gebruiken ofzo)

anyways
online bij fifa is vele malen beter en leuke dan bij pes heb ik gemerkt
alleen wel jammer als de tegenstander in de 90e minuut 2-1 maakt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Dus omdat ik zeg dat ik bepaalde aspecten van de graphics wat minder vind, trek jij de conclusie dat ik het hele spel niks vind?

Knap. Niet achter iedere boom schuilt een vijand ;)

Die filmpjes zijn idd erg leuk om te kijken, vooral de intro :9

(als ik naar de lucht kijk en het haar van de spelers, krijg ik sterk het gevoel dat het 16 bit textures zijn :?)

[ Voor 15% gewijzigd door Benotti op 02-10-2005 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, voor beide games is er markt, en gelukkig vind een ieder de ander weer net ff leuker. Smaak verschilt nu eenmaal en valt niet over te twisten :?

Verder vind ik dat FIFA eens moet wachten met minimale upgrade's totdat ze werkelijk verbeteringen kunnen aanbrengen die significant van betekenis zijn. Tot die tijd kunnen ze ook eens denken, om de 2-3 jaar een nieuw spel, totaal vernieuwend, en tussen tijds de spelers en clubs als downloads beschikbaar stellen zodat iedereen toch het "nieuwe" seizoens gevoel kan hebben.

Vergeet niet, het is net zoals met Sims en overige games, minimale veranderingen, zelfde prijs, weinig winst voor de speler. EA zal hier toch wel last gaan krijgen na 5 jaar dezelfde manier van ontwikkelen te volgen, mensen trappen er steeds minder in, dus minder verkoop. Op den duur moeten ze wel veranderen, mits iedereen blind het "nieuwe" spel maar blijft kopen.

De power ligt bij de consument, niet bij hun. Heb van de week weer eens mijn commodore 64 uit de kast gehaald met een voetbal spel. Spel is hetzelfde gebleven, grahpics, owk, iets anders. Maar dan is een retro voetbal spel toch wel iets leuker om te spelen dan die "nieuwe" meuk, voor mij althans. Ben het een beetje zat, uit principe, om de zakken van EA vol te gooien met mijn centjes, maar dat is mijn gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 03:47:
Vergeet niet, het is net zoals met Sims en overige games, minimale veranderingen, zelfde prijs, weinig winst voor de speler. EA zal hier toch wel last gaan krijgen na 5 jaar dezelfde manier van ontwikkelen te volgen, mensen trappen er steeds minder in, dus minder verkoop. Op den duur moeten ze wel veranderen, mits iedereen blind het "nieuwe" spel maar blijft kopen.
Daar sla je de spijker op zijn kop. ea doet dit inmiddels wel iets langer dan vijf jaar, maar toch behoren hun games steevast tot de bestsellers. Waarom zouden ze dan een andere manier van aanpakken kiezen? Zoals het nu is, lopen ze dik binnen. Je hoeft geen rekenwonder te zijn om te zien dat 2 games in 1 jaar vele malen meer oplevert dan 1 game in 2 jaar ;)

Vergelijk het eens met die belspelletjes en prijsvragen op tv. Ze blijven ermee doorgaan, dus kennelijk is het winstgevend, hoe ongelovelijk het moge lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:17

Smoonshine

Feyenoord!!

Je zou ook elke keer 2 versies over kunnen slaan. Dan heb je 1x in de drie jaar een heel nieuw spel. Je hoeft niet elk jaar een nieuwe fifa te kopen. Hoewel ikzelf ook altijd wel graag de laatste versie van iets speel :)

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Smoonshine schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:53:
Je zou ook elke keer 2 versies over kunnen slaan. Dan heb je 1x in de drie jaar een heel nieuw spel. Je hoeft niet elk jaar een nieuwe fifa te kopen. Hoewel ikzelf ook altijd wel graag de laatste versie van iets speel :)
Heb ik ook een tijdje gedaan, maar het bleef toch wel tegenvallen, ook na 2 jaar. Vooral omdat voor bijna elke goede feature die in het spel kwam, er ook weer een goede uitgehaald werd zonder duidelijke reden. En idd zoals je zegt, wil je toch graag altijd de nieuwste versie.

Dat is ook de reden dat veel PES-spelers zo anti-FIFA zijn, dat zijn allemaal mensen die vroeger FIFA speelden en het zat waren om elk jaar 100 gulden/50 euro te betalen voor een update die nooit echt verbetering bracht.

Ik snap ook wel dat EA verder niet zo heel veel moeite doet om het spel echt goed te maken, ze verkopen toch geweldig. De marketing is gewoon goed. Nu brengen ze het spel vrij vroeg uit om een streepje voor te hebben op PES5, maar er zitten wel meer bugs in dan vorige versies, echter zal dat voor de verkoop (van dit jaar) niet uitmaken.
Toch blijft het jammer dat zo'n grote ontwikkelaar met zoveel licensies niet eindelijk eens een echt goed voetbalspel kan maken.

Ik heb versie 2006 al weer gezien, mn draadloze toetsenbord en muis heb ik maar weer aangesloten en FIFA gedeinstalleerd. Dat gevoel dat het niet uitmaakt welke club/spelers/tactiek je gebruikt, elke wedstrijd is toch ongeveer hetzelfde met dezelfde goals, had ik al weer vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Weet iemand hoe je tijdens een wedstrijd je tacktiek kan veranderen? in de besturing staat Q maar ik heb al echt alle toetscombo's gehad maar min tacktiek veranderd niet.

Ik heb de PC versie

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
djmantri schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:41:

Daar kun je best een discussie over hebben, mits goed beargumenteerd.

Wat mij betreft zijn de stadions, de belichting en de presentatie van de hele wedstrijd erg mooi in FIFA 2006. Dat is in PES5 gewoon een stuk minder.
Maar de spelers is een ander verhaal. Op beide kun je anatomisch wel op- en aanmerkingen maken :), maar die van FIFA lijken qua gezicht zelden op de echte speler en ook zijn de textures vrij matig.

Ik denk dat beide ontwikkelaars iets te veel rekening (moeten) houden met de beperkte kracht van de PS2 en vervolgens wegens gemakzucht/tijdgebrek grafisch niet veel verbeteren aan de PC/Xbox versies. Laten we hopen dat dat volgend jaar met de komst van de PS3 en Xbox360 verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

dan zitten ze bij pes wel te zeiken dat er elk jaar een nieuwe fifa aankomt maar de afgelopen 3 jaar zijn er ook 3 pes geweest :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
djmantri schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 12:57:
dan zitten ze bij pes wel te zeiken dat er elk jaar een nieuwe fifa aankomt maar de afgelopen 3 jaar zijn er ook 3 pes geweest :o
Het gaat er niet om dát er elk jaar een nieuwe versie is.

Er komt ook elk jaar een nieuwe football manager en daar kijk ik ook erg naar uit. Waarom? Nieuw seizoen, veel verbeterd, nieuwe features, echt iets om naar uit te kijken d:)b

Kijk jij elk halfjaar (ek/wk/cl etc) reikhalzend uit naar de vele nieuwe features en verbeteringen van fifa? Een hoop anderen niet. Waarom? Omdat die er nauwelijks zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
djmantri schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 12:57:
Je mist het punt volledig. Op het moment dat je elk jaar blij bent en graag 50 euro neerlegt voor een nieuwe versie is er toch niks aan de hand?
Maar bij de FIFA serie is het vaak zo dat er wel verbeteringen zijn, maar niet op de plaatsen waar je op de community-fora juist de meeste klachten over leest. Ik lees daar altijd wat er speelt rond een nieuwe release en het is elk jaar hetzelfde verhaal.

Gelukkig lijkt EA daar de laatste paar versies verandering in te brengen en daadwerkelijk te luisteren naar wat spelers willen. Dat ze geen quasi-monoploie positie meer hebben zal daar ongetwijfeld in meespelen.

Nu moet ik zeggen dat het bij PES ook tijd wordt voor een stevige update na deel 5. Vooral op grafisch gebied en gamemodes is er sinds deel 3 weinig veranderd.
De gameplay in deel 5 is nu zo gedetailleerd en verfijnd dat een paar kleine tweaks en fixes in deel 6 voor mij voldoende zouden zijn. Een stevige overhaul van de Master League en een flinke grafische update, en ik ben helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Benotti schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:29:
Hoe meer ik speel, hoe meer ik uitkijk om PES4 weer op te starten. fifa kan mij helaas niet bekoren als arcade game, ik wil toch gewoon de simulatie van pes hebben.

Al die officiele teams, shirtjes, stadions etc zijn het pluspunt van fifa, wou dat pes het ook zo had. De animaties en graphics vind ik echter weer iets minder. Het voelt gewoon fake aan (sommige animaties).

Daarnaast zijn sommige textures niet bepaald mooi te noemen, kijk bijvoorbeeld naar de lucht. De gezichten en het haar vind ik ook niet allemaal je van het.
nagenoeg het zelfde als wat ik wilde posten :)
heb em op de xbox, en moet zeggen dat "het voetbalgevoel" zoals dat bij PES gecreerd wordt niet echt aanwezig is bij FIFA 06. ze hebben een goeie poging gedaan, maar misschien vanwege het feit dat ze de releasedate anderhalve maand vervroegd hebben om VOOR PES 5 in de winkel te liggen mist het spel wat dingen.

kan niet wachten op PES 5 :)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 20:44
Net weer fifa gespeeld maar dan de bovenste mode ( ben ff de naam kwijt )., Dat vind ik zeker wel een mooi mode doordat als je verkeerde keuzes maakt in de "mails" dat ook zeker inpact heeft op je spelers/suporters.

Maar toen een vriend en ik gisteren tegen elkaar aan het spelen waren geloofde ik mijn ogen niet. De bal kopte mijn vriend naast maar het comentaar geeft aan dat hij zit en de scheits ook :S. Dus ik 2 keer die herhaling kijken maar nee hij zat er echt niet in!
Afbeeldingslocatie: http://img307.imageshack.us/img307/8655/wtf0vf.th.jpg
Nou als die er in zit ben ik wel heel scheef. Voor de mensen die het filmpje willen moeten ze het maar ff zeggen upload ik die ook wel even.

Zo zie je maar dat het spel nog lang niet bug vrij is. Zulke grote bugs hadden ze toch wel moeten vinden denk ik!

[ Voor 3% gewijzigd door Darksheep op 02-10-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Zo erg heb ik het nog niet gehad, maar ik heb al wel gehad dat de commentator riep dat ik met 5-0 gewonnen had, terwijl het maar 3-0 was. Net als met die doelpunten die naast zijn zijn dit echt extreem grove fouten die nooit door de test hadden mogen komen. Beetje schandalig van EA om dit zo te laten zitten.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

haha k had vandaag ook weer n bug ontdekt, ik schoot van een afstand op goal, keeper houdt de bal tegen, bal komt voor de voeten van een andere speler van mij, ik schiet in het doel, fluit die scheidsrechter af voor BUITENSPEL!!! 8)7. (fifa 2005 btw).

[ Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 02-10-2005 20:47 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sport_Life schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 20:46:
haha k had vandaag ook weer n bug ontdekt, ik schoot van een afstand op goal, keeper houdt de bal tegen, bal komt voor de voeten van een andere speler van mij, ik schiet in het doel, fluit die scheidsrechter af voor BUITENSPEL!!! 8)7. (fifa 2005 btw).
jij had dat in fifa 2005?

Ik had precies hetzelfde in 2006. Erg vaag. Gelukkig was het de tegenpartij dat buitenspel stond, maar toch wel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Dit is geen bug, dit is de buitenspelregel.
En ik heb dit ook al eens met PES gehad, niets bijzonders...

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
elvis84 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:13:
[...]

dat is echt geen buitenspel, heb zoiets ook een keer gehad met een schot op de paal, die afgefloten werdt voor buitenspel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

elvis84 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:13:
[...]

Nope geen buitenspel. Het was een duidelijk schot op doel (tevens stond de speler toen ook nog geen buitenspel, mocht het een pass geweest zijn) en nadat de keeper hem tegen hield en hij voor de voeten van mijn speler kwam, werd er gefloten voor "buitenspel".

Fifa 2005 ja.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 03-10-2005 04:33 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 19:47
Ik speel m al vanaf vrijdag maar ik irriteer me toch weer aan het geld :r
Doe het gewoon in miljoenen ipv 10.000 voor een speler als sneider en ronaldo :O .
Voor de rest vind ik de transferperiode echt veels te kort en grafisch vind ik het nou ook niet echt dat je zegt mooi O-) ...

Nog even een vraagje : Ik ben met mn derde seizoen bezig maar ik blijf maar verlies draaien in uit-wedstrijden terwijl ik een sponsor heb gekozen die het meeste per duel geeft.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:51
Nog 18 dagen ;)

Valt me toch op dat er een hoop bugs inzitten zoals in dit topic beschreven.. Ze moesten het zeker even snel afmaken om de concurentie voor te zijn.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:19

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb een Superjoybox 4 zo een converter om je ps2 pads te gebruiken op de pc, normaal werkt ie perfect, ook tijdens callibratie, echter in fifa 2k6 demo maar nu ook in de full werkt het goed zolang ik verdedig en niet aan de bal ben.

Zodra ik bal heb, gaat ie allerlei schijnbewegingen maken, zodra ik een kant opstuur (linker analog stick) ook het knopje analoog uitzetten maakt niet uit, de tactieken die je met de digital besturing maakte, werken niet meer, hij stuurt dan daar wel weer mee, maar alleen zónder bal dus, met bal begint ie met die besturing ook zo vreemd te kappen en scharen te maken ?!

Me MS sidewinder pro werkt perfect in zowel 05 als 06, en me ps2 op die converter ook perfect in 05?!

Maat heb ik een ps2 pad gegeven die heeft een andere converter en dat werkt perfect :? :X

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28

MeNTaL_TO

The future is not set

Ben net ontslagen in managermode door Ajax vanwege tegenvallende resultaten (door zowel publiek als spelers staat er nog speciaal bij). Ik snap alleen niet waarom, ik heb geen wedstrijd verloren, alles gewonnen, 1 gelijk en dat ongeveer halverwege het seizoen.

Is dit een bugje of doe ik iets fout, enige waar het imho in zou kunnen zitten is dat ik al een tijdje een klein negatief saldo had staan (-300 credits) wat ik langzaam aan het wegwerken was. Spelers leken allemaal positief, groeiden goed tijdens het seizoen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 15:40
er zijn nog wel wat rare dingen vind ik:
- Ik krijg het niet voor elkaar om een bal uit de 2e lijn te "drukken" ipv hoog over te schieten
- Ik krijg het niet voor elkaar om een uittrap van de keeper over de middellijn te krijgen. De keeper kan verder gooien dan hij uittrapt, met uittrappen komt hij nauwelijks op 25 meter ofzo.
- het schiet balkje (bijv. vrije trap of gewoon schot) schiet zo ongelofelijk snel vol dat het bijna onmogelijk is om echt in het "blauwe" gedeelte te eindigen.

Any thoughts?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
party42 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:50:
er zijn nog wel wat rare dingen vind ik:
- Ik krijg het niet voor elkaar om een bal uit de 2e lijn te "drukken" ipv hoog over te schieten
Dan moet je de schot-knop wat minder lang inhouden. Je kan best schieten, maar dan wel beheerst.
- Ik krijg het niet voor elkaar om een uittrap van de keeper over de middellijn te krijgen. De keeper kan verder gooien dan hij uittrapt, met uittrappen komt hij nauwelijks op 25 meter ofzo.
Vanuit de handen weggeschoten vind ik ook dat de bal een rare baan maakt. Misschien eerst mbv de 'w'-knop (steekpass) de bal op de grond leggen en dan gewoon met 'a' (hoge pass) wegschieten?
- het schiet balkje (bijv. vrije trap of gewoon schot) schiet zo ongelofelijk snel vol dat het bijna onmogelijk is om echt in het "blauwe" gedeelte te eindigen.
Zorg dan dat je wel een goede speler met hoge shot accuracy en eventueel hoge shot power hebt.
Des te hoger 'shot accuracy', des te groter het blauwe gedeelte is.

[ Voor 4% gewijzigd door Speed24 op 04-10-2005 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
quote: speed24
Vanuit de handen weggeschoten vind ik ook dat de bal een rare baan maakt. Misschien eerst mbv de 'w'-knop (steekpass) de bal op de grond leggen en dan gewoon met 'a' (hoge pass) wegschieten?
ja precies, dat doe ik nu ook maar dan nog, da's een rare optie vind ik...
Zorg dan dat je wel een goede speler met hoge shot accuracy en eventueel hoge shot power hebt.
Des te hoger 'shot accuracy', des te groter het blauwe gedeelte is.
Maar het gaat er juist om dat dat balkje echt binnen een kwart seconde (gevoelsmatig) al helemaal vol zit. :S

[ Voor 6% gewijzigd door party42 op 04-10-2005 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Dan zou je eens kunnen oefenen bij het practice gedeelte, even wat vrije trappen nemen.

Bij UEFA CL'04/'05 hielp dat ook, want voorheen was dat ook een geklungel. Even wat gevoel voor kweken.
Het lijkt bij FIFA '06 wel wat meer een geluksfactor te zijn, je kan al niet precies mikken en het balkje loopt sneller vol dan bij vorige versies.

Waar ik nog wel last van heb is dat de vrije trappen nooit echte pegels zijn. Meestal is het een redelijk slap boogballetje dat door de keeper gevangen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:04
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 03:24:
Ben net ontslagen in managermode door Ajax vanwege tegenvallende resultaten (door zowel publiek als spelers staat er nog speciaal bij). Ik snap alleen niet waarom, ik heb geen wedstrijd verloren, alles gewonnen, 1 gelijk en dat ongeveer halverwege het seizoen.
Remember Adriaanse? Die won van alles maar het spel was niet om aan te zien en werd zodoende ontslagen.

Maar ja...blijft ajax he...ROFL :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Kan iemand me vertellen of de kwaliteit van spelers een beetje OK is? Vorige Fifa was Kalou maar 1 ster, Kuijt anderhalf en geldt voor wel meer spelers.

Is dit bij deze editie een beetje in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Maar dat klopte vorig jaar dan toch ook gewoon? ;) Dit jaar is Feyenoord een 3 sterren team en zijn de spelers van vergelijkbaar niveau. Dit komt volgens mij wel aardig overeen met de werkelijkheid.

Overigens, op de xbox draait het spel soms niet helemaal lekker. Het schokt soms (vooral met lange ballen). Kan dat komen omdat ik 4 controllers aangesloten heb? Lijkt me toch dat het op een console perfect zou moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Klopte vorig jaar geen bal van. Diverse spelers van clubs waren ondergewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
ik heb een probleem met het transfer of team management/sqaud menu, dit gaat zoooo langzaam! als ik een speler aanklik duurt het 10 seconden voordat deze geselecteerd is! is dit normaal, of zit er een probleem bij mij?
pc lijkt me meer dan snel genoeg:
p4 3.2 GhZ HT
2x 512 HyperX
9800XT
120GB SATA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Kaap schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:44:
Klopte vorig jaar geen bal van. Diverse spelers van clubs waren ondergewaardeerd.
Nogsteeds, kijk maar naar AZ. Alleen Arveladze en Perez hebben een redelijke rating.
Spelers als Van Galen, Mathijssen en Opdam zijn weer zwaar ondergewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
haha speel ik net lekker potje voetbal, ajax - sparta...

sparta geeft een voorzet, iemand kopt em, gaat zeker 2 meter naast, word geteld als een goal! dus ik ff in de replay kijken of ik nou blind ben of niet, hij gaat er echt naast!

had laatst ook dat de bal in ene van buiten de 16 meter in 1 keer in het doel lag...

persoonlijk vind ik fifa 2006 te voorspelbaar... sta je in een pro game 1-0 voor, word het altijd 1-1 in de laatste minuut:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
ZAMoRANo schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:20:
[...]

Nogsteeds, kijk maar naar AZ. Alleen Arveladze en Perez hebben een redelijke rating.
Spelers als Van Galen, Mathijssen en Opdam zijn weer zwaar ondergewaardeerd.
Dan vind ik het dus weer jammer als ik ga spelen en dat soort onwaarheden zie :S

Ik neem aan dat de spelers van ajax wel een goede (lees: te hoge) rating hebben :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:14
wilmocs schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:58:
haha speel ik net lekker potje voetbal, ajax - sparta...

sparta geeft een voorzet, iemand kopt em, gaat zeker 2 meter naast, word geteld als een goal! dus ik ff in de replay kijken of ik nou blind ben of niet, hij gaat er echt naast!

had laatst ook dat de bal in ene van buiten de 16 meter in 1 keer in het doel lag...

persoonlijk vind ik fifa 2006 te voorspelbaar... sta je in een pro game 1-0 voor, word het altijd 1-1 in de laatste minuut:S
Dat ligt aan jou want dat heb ik nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
party42 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:35:
Maar dat klopte vorig jaar dan toch ook gewoon? ;) Dit jaar is Feyenoord een 3 sterren team en zijn de spelers van vergelijkbaar niveau. Dit komt volgens mij wel aardig overeen met de werkelijkheid.

Overigens, op de xbox draait het spel soms niet helemaal lekker. Het schokt soms (vooral met lange ballen). Kan dat komen omdat ik 4 controllers aangesloten heb? Lijkt me toch dat het op een console perfect zou moeten werken...
heb ik ook met 2 aangesloten controllers... vrij irritant.. Ik speel dan ook nog vanaf HD. Dus ik denk dat het aan het spel ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fifa 06 is echt een hele verbetering ten opzichte van fifa 05

Ik heb zelf ook PES 4 en vind fifa 06 toch echt beter! 05 was gewoon leuk om te scoren... werd vaak 12-1 enzo.. nu ben ik echt druk bezig om een doelpunt te maken, en ben soms gewoon blij als hij hangt!!

Speel nu Lazia 6x gewonnen 1x gelijk

Bij Ajax werd ik ontslagen.. elke wedstrijd had ik 300 euro (of wat de valuta ook is) verlies :S snap niet hoe dat kan... weet iemand het??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
ik vind de overgang van amateur naar semi-pro veels te heftig :(
Wat hierboven ook al zegt dat je verlies draait elke uit-wedstrijd ik snap er ook geen reet van....ook bij ajax

[ Voor 6% gewijzigd door FDMK op 04-10-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je moet ook niet op Amateur gaan spelen. Dan leer je je een speelstijl aan die ondoenlijk is bij semipro. Gewoon gelijk op semi-pro en ff doorbikkelen.

Ik had 3 wedstrijden nodig en nu win ik vrijwel altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
je krijgt er niet meer geld mee..dus geen uitdaging voor mij dan hoor :)
het geld is echt weinig je kan er haast niks mee :r

[ Voor 28% gewijzigd door FDMK op 04-10-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:44
Als er op het moment van schieten een medespeler buitenspel staat en de bal wordt gekeerd door de keeper of komt terug van de paal/lat, dan is het buitenspel. En ja, dit is het buitenspelregel. Maar als jij zegt dat op het moment van schieten geen medespeler buitenspel stond, geloof ik het best ;). Het is in ieder geval niet raar ofzo dat er voor buitenspel wordt gefloten als een bal gekeerd wordt door de keeper en terug komt bij de voeten van een medespeler.

Ik heb het spel trouwens op de Xbox en speel het nu 2 dagen. Ik raak wel enorm gefrustreerd omdat ik gewoon niet kan scoren. Ik heb nu zo'n 22 wedstrijden gespeeld, 3 gewonnen 13 gelijk en 6 verloren :|. Heb denk ik 12 doelpunten gescoord en 14 ofzo tegengehad. Ik speel trouwens met Fenerbahce tegen clubs als AC Milan/Barca/Man United dus daardoor zal het ook wat extra moeilijk zijn, maar ik raak gewoon na een tijdje gefrustreerd omdat de zoveelste wedstrijd achter elkaar eindigt op 0-0 of heel sporadisch 1-1 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

zonet echt gewoon last gehad met scoren

en dan in de zin van hij wil er echt niet in
lat, paal, schot geblokt, opnieuw voorzetten, lat, terug koppen, keeper heeft hem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fifa 06 is boven alle verwachtingen een leuk spel! Kan goed tegen PES op vind ik!

Ik heb alleen paar bugs ontdekt :P

De bal word door een verdediger terug gepaast naar de keeper... wat doet de keep.. pakt de bal in zijn handen :S Geen strafschop :S

Mijn aanvaller schoot op doel.. de keep duikt en pakt de bal die over de lijn ging!! Geen doelpunt! :S

Het zijn kleine foutjes :P maar jha wel zonde :P hoop dat ze via een update worden verbeterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Euhm...opzich speelt ie lekker maar WTF hebben ze met de velden gedaan :X :
Afbeeldingslocatie: http://img330.imageshack.us/img330/9678/fif1ih.th.jpg
Ben ik nou gek of hoort dit zo :?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
leokennis schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:02:
Euhm...opzich speelt ie lekker maar WTF hebben ze met de velden gedaan :X :
[afbeelding]
Ben ik nou gek of hoort dit zo :?
kunstgras???

ghehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 09:49:Het zijn kleine foutjes :P maar jha wel zonde :P hoop dat ze via een update worden verbeterd!
En dat vink dus zo gaar als je console speelt, hoe krijg je dan die patch :? Niet, dan zit je gewoon met een buggy versie.

Ik ga dus denk ik definitief niet Fifa 2006 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

is er trouwens al een GoT club bij fifa? bij dat online gebeuren? lijkt me wel leuker iig
aangezien de helft van de gasten waartegen je speelt na de wedstrijd niets terug zegt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Ligt het trouwens aan mij dat de Gamecube versie van Fifa er eigenlijk wel ongelofelijk slecht uitziet?

Ik heb het spel op de Xbox gezien, maar daar lijkt het echt een stuk strakker. Ik heb een RGB kabel, maar het lijkt net alsof ik het spel in een resolutie van 320x240 aan het spelen ben ofzo.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik ben er uit, 2006 is voor mij over.

1. Spelers die niets doen terwijl de bal langs hun heen rolt.
2. Spelers die niets doen als er een bal vlakbij hun ligt
3. Spelers die een sprint inzetten en als je passt ineens stoppen

Ik blijf 2005 spelen en geef PES5 een kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
om de bal over te nemen van een tegenstander dat je dan tegen m aan moet lopen :'( drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:19

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

iemand die het op de pc speelt met zo een converter om je ps2 dualshocks op je pc te gebruiken!?

krijg het niet ingesteld, terwijl deze wel in 2005 werkt, en een Sidewinder joypad wel in beide werkt!?

Heb gelezen van die draadloze apparatuur die tegenwerkt, maar dat heb ik niet!? |:( :?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

418O2 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:09:
ik ben er uit, 2006 is voor mij over.

1. Spelers die niets doen terwijl de bal langs hun heen rolt.
2. Spelers die niets doen als er een bal vlakbij hun ligt
3. Spelers die een sprint inzetten en als je passt ineens stoppen

Ik blijf 2005 spelen en geef PES5 een kans
ik denk dat je pes dan helemaal niets vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:38

amahusu

taking over the world!

djmantri schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:28:
[...]

ik denk dat je pes dan helemaal niets vind
of juist wel...

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Smoonshine schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:22:
De irritante framedrops die Fifa 2005 (Gamecube) had in 60hz zijn er iig uit. En het spel heeft ook een breedbeeld stand. Toch wel prettig voor mensen met een breedbeeld tv.
Dan heb je dit keer zeker niet de Cube versie? Op de cube versie heb je nu op zowel 50 als 60Hz last van framedrops cq haperingen in het beeld. Vind ik tot nu toe overigens enige minpunt, voor de rest is de game echt beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

aangezien hij dat slecht vind neem ik aan dat het niet uitmaakt in welk spel het zet...

aangezien ik me in pes hier mateloos aan stoor zal het wel zo zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Uurtje gespeeld.....
Waardeloos spel imo.

Commentaar (NL) is niet om aan te horen. Er zit totaal geen dynamiek in. Het maakt niet uit of je op de middellijn voetbalt of een schot voor open goal mist, de intonatie blijft hetzelfde.

Verder is het veel te moeilijk om te scoren. Ik snap dat je even moet oefenen, maar om de 1 of andere reden kan ik met bal niet hard genoeg rennen om niet ingehaald te worden, terwijl de tegenstander met bal mij eruit sprint (verschillende spelers). Het is ook niet mogelijk door middel van trucjes de speler voorbij te spelen, heel sporadisch heb je geluk.

Ook is het zo dat op het moment dat ik de bal heb er 10 spelers om me heen staan, dus de pass komt altijd bij 1 van die 10 spelers zodat ik de bal weer kwijt ben.

Wat tevens raar is, is dat een tegenstander op goal schoot en dat de bal naast ging (bal lag al in zijnet) echter kwam ik met een late sliding en dus lapte ik die speler (bal was dus al uit). Krijgt hij gewoon een penalty!

En waar ik me nog het meest aan irriteer is dat achterlijke gedribbel van de tegenstander. Gaan ze beetje rondtikken achterin en dan dribbelen en dan weer rondtikken etc. tot ik zo gefrustreerd ben dat ik een speler moet lappen.

Daarnaast werkt mijn Logitech Dual Action gamepad niet optimaal. Als ik met de digipad wil spelen, werken de 'schuin' toetsen niet. Dit betekent dat ik enkel omhoog,omlaag,rechts,links kan lopen en dus niet linksonder of rechtsboven....

Ik ga ff lekker Pes-sen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:49:
[...]

Dan heb je dit keer zeker niet de Cube versie? Op de cube versie heb je nu op zowel 50 als 60Hz last van framedrops cq haperingen in het beeld. Vind ik tot nu toe overigens enige minpunt, voor de rest is de game echt beter geworden.
Ik heb wel af en toe framedrops, maar niet op belangrijke momenten. Fifa 2005 was in 60hz haast onspeelbaar door de framedrops bij balaannames enz. Die framedrops zijn dit keer niet zo extreem aanwezig. Ik heb wel de Gamecube versie. Maar ziet het er bij jou ook zo waardeloos uit? Op de Xbox zie ik dat 'glim' effect wel en op de gamecube is dat helemaal afwezig. Ook zijn de netten enz, een stuk scherper op de xbox.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Aghanim schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:10:

Wat tevens raar is, is dat een tegenstander op goal schoot en dat de bal naast ging (bal lag al in zijnet) echter kwam ik met een late sliding en dus lapte ik die speler (bal was dus al uit). Krijgt hij gewoon een penalty!
dat is in het echt ook gewoon een penalty hoor, bovendien ook nog 's een rode kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hehe wel grappig dat er zo veel mensen denken dat bepaalde dingen bugs zijn, terwijl dat gewoon de voetbal regels zijn :P

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:34
2 vraagjes:
- wanneer komt de pc versie uit?
- is ook deze "moeilijkere" fifa, goed met het toetsenbord te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Laatst online: 18:46

Ulti23

Quality Time

jaapstobbe schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 09:24:
2 vraagjes:
- wanneer komt de pc versie uit?
- is ook deze "moeilijkere" fifa, goed met het toetsenbord te spelen?
Hij ligt al een goeie week in de winkel en die tweede vraag weet ik niet :P speel em altijd met me logitech dual action.

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:29:
[...]
En dat vink dus zo gaar als je console speelt, hoe krijg je dan die patch :? Niet, dan zit je gewoon met een buggy versie.

Ik ga dus denk ik definitief niet Fifa 2006 kopen.
Dus je koopt de console versie van PES 5.... daar zullen vast ook bugs inzitten! Dus het maakt kwa bug technisch ;) niet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:10:
Uurtje gespeeld.....
Waardeloos spel imo.

Commentaar (NL) is niet om aan te horen. Er zit totaal geen dynamiek in. Het maakt niet uit of je op de middellijn voetbalt of een schot voor open goal mist, de intonatie blijft hetzelfde.

Verder is het veel te moeilijk om te scoren. Ik snap dat je even moet oefenen, maar om de 1 of andere reden kan ik met bal niet hard genoeg rennen om niet ingehaald te worden, terwijl de tegenstander met bal mij eruit sprint (verschillende spelers). Het is ook niet mogelijk door middel van trucjes de speler voorbij te spelen, heel sporadisch heb je geluk.

Ook is het zo dat op het moment dat ik de bal heb er 10 spelers om me heen staan, dus de pass komt altijd bij 1 van die 10 spelers zodat ik de bal weer kwijt ben.

En waar ik me nog het meest aan irriteer is dat achterlijke gedribbel van de tegenstander. Gaan ze beetje rondtikken achterin en dan dribbelen en dan weer rondtikken etc. tot ik zo gefrustreerd ben dat ik een speler moet lappen.

Daarnaast werkt mijn Logitech Dual Action gamepad niet optimaal. Als ik met de digipad wil spelen, werken de 'schuin' toetsen niet. Dit betekent dat ik enkel omhoog,omlaag,rechts,links kan lopen en dus niet linksonder of rechtsboven....

Ik ga ff lekker Pes-sen
--Het Nederlandse commetaar is ook zwaaar klote... je moet hem op engels zetten,
--Scoren moet je oefenen, speel via de vleugels, zoek de vrije man op en geef voor... het is realistisch en dat was in fifa 05 niet... elke doelpunt is nu anders! Vink heerlijk :D
--Dribbelende tegenstanders? En dat rondtikken, dat heet tijd rekken, of ze zoeken een opening.. zie je ook heeeel vaak in het echte voetbal..

Denk dat je aan PES nog meer gaat iriteren, aangezien die NOG realistischer is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Tsja.... veel users hier denken dat het met Fifa altijd koek en ei is. M.a.w. makkelijk scoren van hele grote afstanden, trucjes doen net als in Fifa Street. Noem het maar op.

- Het spel is zeer makkelijk te spelen met tobo, doe dat al jaren en nu voelt het nog lekkerder aan
- Alleen voorzetten en scoren is echt te gemakkelijk, zelfs op pro niveau.
- Je kan wel leuke trucjes doen, zien er nog beter uit en de "schaar" is mijn favoriet.
- Met lobjes scoren kan weer, en de ballen krullen nu nog mooier in het goal

- Wel wat schoonheidsfoutjes, bal die door het net vliegt b.v. Maar dat is niet zo storend, vind de Fifa reeks steeds beter worden.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

gister tegen een maat gespeeld en die is helemaal into pes
en hij gaat zich allemaal irriteren aan dingen die hij zelf doet... drukt ie bv op a om de bal weg te werken en schiet ie achter ipv dat ie met d de bal gewoon naar voren schiet

begint ie ook op sommige dingen zich te irriteren maar die zitten ook in pes en ik merk dat hoe langer ik pes speel hoe vaker ik begin te hannissen omdat de AI weer es geen kut uitvoerd en dat heb ik bij fifa nog niet echt gemerkt

bovendien zijn de goals ook een stuk mooier want die maat heeft dus iets ontdekt dat ie bijna altijd scoord met pes en das niet leuk meer :(

btw je hebt nu bij die vrije trappen echt meer het idee dat je echt een vrije trap aan het nemen bent, bij pes ben je meer aan het wachten op een lot uit een loterij (hoe makkelijk je daar een vrije trap verneukt is niet normaal!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Oké mijn oordeel:

Negatief:
-Je bent veel controle kwijt bij corners en vrije trappen. Dit betekent dat FIFA zelf dit regelt waardoor het er wel "echter uitziet" maar ja..je hebt niet echt het gevoel dat jij die corner neemt (hoe doe je btw de corner krullen en hoger/lager, of kan dat ook niet meer :X )
-Scoren uit corners is veels te makkelijk
-Moeilijkheidsgraad moet handmatig kunnen; semi-pro is te makkelijk, pro te moeilijk voor mij....
-Verdedigers van de tegenpartij die minutenlang met de bal aan hun voet op hun helft lopen, dan val jij ze aan en schieten ze em achter...
-VEEL te veel manager gezeik; prijs van kaartjes enzo...

Positief:
-Het speelt realistischer, meer als een echte wedstrijd, met meer animaties en realistische dingen :)
-Commentaar beter. In '05 was het vaak (in 't Engels ;) ) "ja...en...hij heeft de bal...en...hij speelt hem....en...dus heeft Cocu nu de bal...en dus speelde hij de bal...en..." slap gezwets dus, dan is dit beter :P
-Dat team morale is wel leuk, ook met die vragen die je zo af en toe krijgt.
-Het spel gaat op een realistischere snelheid (sneller dus) dan '05
-Hoewel ik de graphics minder vind, vind ik de animaties en tussenfilmpjes beter.
-Keepers realistischer
-Scheidsrechter op het veld :)
-En belangrijkste: we kunnen weer scoren met een schot! In 2005 moest je dan echt op 3m van de goal staan.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

leokennis schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:30:
-Je bent veel controle kwijt bij corners en vrije trappen. Dit betekent dat FIFA zelf dit regelt waardoor het er wel "echter uitziet" maar ja..je hebt niet echt het gevoel dat jij die corner neemt (hoe doe je btw de corner krullen en hoger/lager, of kan dat ook niet meer :X )
krullen doet ie zelf (hangt er vanaf of je speler linksbenig of rechtsbenig is) hoog of laag weet ik niet maar dat maakt hier niet zoveel uit

btw vrije trappen vind ik echt veel beter (dan in pes)
je hebt namelijk echt het gevoel dat je de bal op goal schiet ipv dat je de bal schiet en dat ie opeens meters over gaat (zoals in pes)
bovendien ziet het er veel beter uit dan eerder!
-VEEL te veel manager gezeik; prijs van kaartjes enzo...
daarom heet het ook manager mode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:55
Ik heb een probleem met fifa 06. Ik heb het spel net gekocht, geinstalleerd en dan moet je eerst zo'n profiel instellen. Als ik dan bij het kiezen van de club kom, dan 'scrollt' hij zelf door alle clubs heen, in een behoorlijk snel tempo.

Ik doe dan zelf helemaal niets, en ik heb ook geen extra joysticks/joypads aangesloten die het zouden kunnen zijn...

Iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 3% gewijzigd door TranceSetter op 06-10-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:30:
-En belangrijkste: we kunnen weer scoren met een schot! In 2005 moest je dan echt op 3m van de goal staan.
Kon je bij Fifa 05 ook! Als je een super spits had scoorde je soms al van 30 meter in de kruising!! En kwam je in de 16 en schoot dan lag hij er altijd in!

Fifa 06 is echt VEEEL beter in dat opzichte! Altijd andere doelpunten nooit het zelfde.. verdedigers die voor de bal springen... hands maken! echt SUPER vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:40:
Ik heb nee probleem met fifa 06. Ik heb het spel net gekocht, geinstalleerd en dan moet je eerst zo'n profiel instellen. Als ik dan bij het kiezen van de club kom, dan 'scrollt' hij zelf door alle clubs heen, in een behoorlijk snel tempo.

Ik doe dan zelf helemaal niets, en ik heb ook geen extra joysticks/joypads aangesloten die het zouden kunnen zijn...

Iemand hier een oplossing voor?
heb je een draadloos toetsenbord?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

[rml]Bart1983 in "[ XBOX PS2 PC etc] Fifa 2006"[/rml]

werkte bij mij (ik heb alleen een draadloze muis)

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:42:
[...]
Fifa 06 is echt VEEEL beter in dat opzichte! Altijd andere doelpunten nooit het zelfde.. verdedigers die voor de bal springen... hands maken! echt SUPER vet!
overigens, op de xbox versie heb ik dit nog niet meegemaakt. Inderdaad, op de pc bijna elke wedstrijd wel dat er iemand hands maakt. Overigens, bij de xbox heb ik ook nog geen scheidsrechters op 't veld kunnen instellen (unlockable?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:42:
[...]

heb je een draadloos toetsenbord?
Jup, ik heb een Logitech Dinovo Bluetooth set...

Zeg niet dat dit het probleem is, of dat er op z'n minst een oplossing voor is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 18:04
TranceSetter schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:58:
[...]

Jup, ik heb een Logitech Dinovo Bluetooth set...

Zeg niet dat dit het probleem is, of dat er op z'n minst een oplossing voor is :(
Lees de rest van het topic eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
sylvesterrr schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:06:
[...]

Lees de rest van het topic eens. ;)
Ik heb het geprobeerd. Alles uitgezet, amar het mocht niet baten. De taalkeuze bleef nu wel stil staan, maar de teamkeuze niet.

Lekker van EA dat ze dat niet even gecontroleerd hebben om met een draadloos tobo te spelen. Heb ik ook nog niet eerder in een ander spel gezien :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
TranceSetter schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:13:
[...]

Ik heb het geprobeerd. Alles uitgezet, amar het mocht niet baten. De taalkeuze bleef nu wel stil staan, maar de teamkeuze niet.

Lekker van EA dat ze dat niet even gecontroleerd hebben om met een draadloos tobo te spelen. Heb ik ook nog niet eerder in een ander spel gezien :S
Ik heb hetzelfde DiNovo setje. Je moet echt de boel deinstalleren en verwijderen uit je device manager, anders werkt het gewoon niet.
Voor mij geen FIFA06 iig, nou ja ookal had het wel goed gewerkt....... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:13:
[...]

Heb je echt alles opgevolgt? Kijk anders ff op het ea forum.. staan ook oplossingen op.. your not the only one ya know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
hebben jullie dat ook dat je de computer met geen mogelijkheid van de bal krijgt :/
ze lopen gewoon dwars door m'n verdediging heen en als ik de bal 'ns heb ben ik hem zo kwijt. een sliding maken gaat ook nauwelijks want dan is het meteen een overtreding.

of misschien doe ik iets verkeerds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Je moet volgens mij de tackle knop ingedrukt houden en niet "tappen"...Want ik heb gemerkt dat als je steeds snel achter elkaar op de tackle knop drukt dat mijn speler op de een of andere manier meer van de bal af gaat, maar als ik de tackle knop ingedrukt houd voert hij druk uit waardoor ik de bal vaak win (vaak komt er dan ook gelijk een medespeler meehelpen, dan heb je in 9 van de 10 gevallen de bal zo gewonnen). Enige irritante vindt ik die dribbels, het was een keer bij mij zo dat ik 10 minuten lang de bal niet kon afpakken, het stond wel 1-0 voor de tegenstander dus ik denk dat ze gewoon tijd aan het opmaken waren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

djmantri schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:00:
[...]
daarom heet het ook manager mode :)
Kun je ook een seizoen spelen zonder dat gezeur? En dan wel officieel, dus niet dat je er een custom tournooitje voor moet gaan knutselen :X

En dat je meteen een goede club kan kiezen...ik wil niet eerst 2 seizoenen met voetnoten des voetbals spelen voordat ik met Arsenal aan de slag kan...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, hoor, maar ben ik nou achterlijk...? Ik kan nergens een overzicht vinden van de controls! Ik probeer de demo met een toetsenbord te spelen en kom wel een end met ASDW en zo, maar hoe dol je iemand...? Ik snap niet dat ze dat niet ff ergens neerzetten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
leokennis schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 18:17:
[...]

Kun je ook een seizoen spelen zonder dat gezeur? En dan wel officieel, dus niet dat je er een custom tournooitje voor moet gaan knutselen :X

En dat je meteen een goede club kan kiezen...ik wil niet eerst 2 seizoenen met voetnoten des voetbals spelen voordat ik met Arsenal aan de slag kan...
Dat kan volgens mij al jaren niet :X En in Pes ook niet :X

Dat vind ik nou gewoon zo fokking megaklotelomp. De meest simpele (logische) speelmode is in beide games gewoon keer op keer niet te vinden 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Bij Fifa kan dat gewoon hoor, je moet Tournament kiezen en dan krijg je de opties om alle leagues + league cups te spelen met de team van jouw keuze :)

Enige wat ontbreekt is Champions League/Uefa Cup en landelijke teams, maar dat zullen ze wel bewaren voor Fifa World Cup 2006 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ik wil gewoon een volledig seizoen spelen incl. nationale beker en uefa cup/champions league (voorronde)

How difficult can it be? Maar zowel fifa als pes verdommen het :r Ik wil helemaal geen carriere mode (fifa) of master league (pes). Keep it simple stupid.

Dus nu speel ik alleen maar friendlies met pes :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaaoie17 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 12:21:
ik vind verder dat het spel niet supervloeiend speelt op de pc. En ik haal toch wel rond de 175 fps. Op de ps2 vind ik het spel vloeiender.

Meer mensen met dit probleem
ja dat heb ik ook dat is gewoon een probleem op de pc jammer genoeg :/

maakt gewon niet uit hoevee;l fps je hebt het is gewoon niet vloeiend als in pes.
want die game is zo vloeiend als de pest op 60fps.

op de consoles is fifa 06 wel veel soepeler.
en fifa 2004 had je de optie render_every_ai_frame =1 (kon je in cfg_pc_zetten onder RMPARTICLES_DISABLED = 0) wat er voor zorgde dat het net zo soepel liep als fifa op de consoles maar hebben ze jammer genoeg weggehaald in 2005 en ook in 2006 :/

op welke instellingen speel jij trouwens?

ik op 1280x1024 4xAA 8xAF en vertical sync aan anders word je gek van de strepen, zo erg in dit spel wat in andere games veel minder zichtbaar is.

oja online loopt het niet goed bij mij, soms sloom en de tegenstander heeft ook goed internet en bij een andere speler gaat het wel goed maar dan valt de connectie weg :X

voor de rest is de gameplay wel veel beter dan in 2005 maar de keeps zijn zo dom vooral bij een rebound (staan zo sloom op)

kan nog lang niet tippen aan pes 3,4 en 5
maar eigelijk moet je het apart beoordelen omdat fifa van naturen een arcade spel is, maar ze hebben geprobeerd pes na te doen oa de zelfde knoppen instelling en de gameplay proberen na te doen vandaar dat ik ze wel vergelijk, maar het is nog lang geen pes3,4, en 5.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Benotti schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 23:46:
Ik wil gewoon een volledig seizoen spelen incl. nationale beker en uefa cup/champions league (voorronde)

How difficult can it be? Maar zowel fifa als pes verdommen het :r Ik wil helemaal geen carriere mode (fifa) of master league (pes). Keep it simple stupid.

Dus nu speel ik alleen maar friendlies met pes :/
Idd...me 2...nou ja dan maar manager mode en steeds next blijven klikken :X

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Mensen...dit is echt debiel. Elke wedstrijd heeft de tegenstander 70% balbezit...wel heb ik 10 schoten en zij 1; ik mis alles en zij scoren net wel of net niet...leuk, alles gelijkspel of verliezen :(
Ook irritant: elke tegenstander speelt het befaamde 9-0-1 systeem...niet doorheen te komen. En dan is het ook wel zo fijn als je aanvaller niet wil schieten zodra de verdediger een "verdedigingsmanouvre" heeft ingezet.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
FIFA SOCCER 06 PC PATCH INFORMATION

The PC patch for FIFA Soccer 06 will be released later this week and will address the following issues:

1. USB Keyboard Incompatibility fix - FIFA 06 is currently not compatible with some commonly used USB keyboards. The patch will fix this issue so that they can function in FIFA 06. The fix will cover the majority of these keyboards, with special focus given to those keyboards being reported to the Call Centers.
* By fixing the input peripheral recognition system, the Saitek P2500 controller will also be properly detected and function as intended (USB supported game pad).

2. PC Controller Save Configuration fix – the User is currently not able to save their modified controller configurations. The patch will fix this and allow the User to save any changes they have made to the configuration of their supported keyboard or game pad controls.
bron: http://www.easports.com/games/fifa06/editorial.jsp?src=patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Daar kon je op wachten. Alles om hem maar voor pes5 de deur uit te krijgen. Testen kunnen we altijd later wel doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Misschien dat dit het spel leuker maakt voor velen :)

Attacking Keys (when you attack) :
• Press Q+DK to activate player runs.
• Press W+DK for through ball.
• Hold E+DK to run.
• Use A+DK for lob pass/cross (with power meter). Also used to throw in the ball.
• Press S+DK to pass.
• Use D+DK to shoot (with power meter) or to clear the ball if you are in your own half. Hold D, for overhead/voley kick, before the player receives the ball.
• Press Z+DK for dribbling.
• Press C to control the pace or to cancel your last move.
• Use Shift+DK for dribbling/first touch.

Defending Keys:
• Hold Q to call in second defender and for pressing.
• Hold W to make the Goalie come out for the ball (Goalkeaper charge).
• Hold E+DK to run.
• Press A (+DK optional) for sliding tackle.
• Press S to control another player.
• Press D (+DK optional) for conservative tackle/clear the ball.
• Hold C to slow down your player.

Lay-off Shot Keys:
• Press C to call in second player.
• Press S to pass the ball to a close player.
• Press D to shoot the ball (with Power Meter).

Corner Keys:
• Press S to pass the ball to a close player.
• Press A to cross the ball inside the box (with Power Meter) .

TIPS&TRICKS

Attacking Tip&Tricks:
• When holding Q, press W+DK for lob through ball. You can use this effectively when your receiver is closely marked by an opponent.
• When holding Q, press D+DK for lob shot. This is very useful when you are 1 on 1 with the Goalkeaper, inside the box.
• When holding Q , press S+DK then press S again for 1-2 pass. This is most useful when you are trying to lose an opponent.
• When running, hold C and then press S+DK for trick pass. This way you will disguise you intention. You can use this in the same way for through pass (W+DK), lob pass/cross (A+DK) or shot (D+DK).
• When you are inside de box, receiving a cross, you can press C+D to simulate an overhead/voley kick. This can be extremely useful if you have an unmarked player at the far post and you want to let the ball go to him.
• Before receiving the ball, hold E and press Shift+DK to immideatly kick the ball forward and run after it. You can use first-touch control to accelerate the game or get past defenders. First-touch playing is making the game more faster. If you can control it don’t be afraid to use it.
• When holding E, press Shift to accelerate. You can use this when you are in lots of space, with no opponent standing in front of your player.
• Press Z/Shift+Forward for bicycle dribbling. If you are running (holding on E) this could only work with Z.
• Before receiving a ball, you can press Z+S if you want to let the ball go between the legs, to another player.
• Tap Z+Side Keys for lateral dribbling when running(very effective when the opponent stands in front of you). You should try more combinations of DK+Z or Shift to learn more dribblings (like walking on the ball and so on).
• The most simple way to get past an opponent is the DK dribbling. Don’t forget, when you try this, that you don’t have to run all the time. Try to simulate you are going left (while running slow), then go right and in the same time hold E. You should practice this in order to get it right.

Defending Tips&Tricks:
• You must make a lot of midfield pressing to get the ball from the opponents. When the ball is in the midfield you shouldn’t slide for the ball. You just have to hold Q and to try to deposes your opponent with a conservative tackle.
• When the opponent lobs the ball forward you can press A or S to try making an interception, or press D to clear the ball.
• If you have no other option to stop the opponent attackers then hold W to charge the goalkeaper. Release the key when you think it’s time for him to make a save. You can also hold W to make your goalkeaper catch/clear incoming crosses.
• Use Q key when you are defending. If your marking players (the other players that you can’t control at a moment) are too far from the opponent players hold Q and they will make pressing. This hepls you to act more quickly when an opponent receives the ball.
Used careful, this tip could let the opponent attackers stay off-side.

Corner Tips:
• When you gave away a corner, it’s easy to defend if you know how. Press S until you control the right player, then you should hold on W (to charge the goalkeeper) and press D+DK to clear the ball with a defender.
• Use E key to move your marker faster.
• Don’t forget to change the set pieces. This is very important because some set pieces are more effective (the goalkeapers won’t come out for the ball so often).

Legend:
DK=Directional Keys (Up, Down, Left, Right)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik word er echt zo ziek van dat de tegenstander touwtjes gebruikt zodra ze de bal heeft.
zelf kun je nog geen fucking 5 meter dribbelen of je bent de bal al kwijt.
bovendien is het grappig dat je met spitsen als adriano en raul er uit gelopen wordt door kneuzen van Heracles 8)7

en dat 9-0-1 systeem is inderdaad kansloos irritant

[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 07-10-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik wil graag een potje online spelen tegen een vriend van mij via direct ip. Maar als ik host, gaat dat via mijn interne netwerk ip (192.168 etc). Hoe zorg ik er voor dat Fifa mijn gewone IP gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

FIFA zal je externe IP nooit zien,
maar het is een kwestie van de ports mappen in je router zoals staat in de Readme

UDP 3658
TCP 28300-28399
TCP 13500-13599

[ Voor 6% gewijzigd door GandalfTheGrey op 07-10-2005 12:58 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zou het kunnen zijn dat de NTSC versie van Fifa op de Cube het beter doet dan de PAL versie, daar PAL een iets hogere resolutie heeft? Of is dat wishfull thinking?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste