dit voldoet.
(heb namelijk ook een uit de VS)
[ Voor 54% gewijzigd door greatchampion op 10-05-2008 22:26 . Reden: duidelijkere plaatje toegevoegd ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 54% gewijzigd door greatchampion op 10-05-2008 22:26 . Reden: duidelijkere plaatje toegevoegd ]
Gewoon een plug-convertertje ertussen... bij de TZ3 lader (dezelfde als de TZ5 overigens) ook altijd zo gedaan. No problemo.jurk738 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:52:
Ik zit er ook aan te denken om een TZ5 uit de US te halen, en ik zag in de US manual dat er daar een stekker-oplader (of hoe heet dat) bij zit. Doe jij er gewoon een plug converter tussen of heb je misschien een mooiere oplossing?
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 19:03 ]
Kun je je voorstellen dat mensen ondertussen moe worden van je S60 uit 2004? Accepteer nu eens de situatie van vandaag. Je S60 is defect dus je moet wat anders kiezen... en KIES iets... het is niet het einde van de wereld als je geen 100% perfecte camera kunt vinden.n00bs schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:20:
.....echter scoren alle camera's tot nu toe lager dan mijn S60
Tot die ontdekking kwam ik ook toen mijn (campact)camera overleden was en ik een nieuwe moest kopen, er is door de jaren heen op een aantal fronten zelfs achteruitgang geweest ipv. vooruitgang...n00bs schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:20:
Ja dat snap ik, echter scoren alle camera's tot nu toe lager dan mijn S60
[ Voor 63% gewijzigd door Lennart_1337 op 14-05-2008 11:26 ]
Je haalt me de woorden uit mijn mond. Begon dit topic al over te slaan omdat ik het zat begon te worden dat geen enkele hedendaagse camera opkon tegen die S60.catchingfire schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 08:05:
[...]
Kun je je voorstellen dat mensen ondertussen moe worden van je S60 uit 2004? Accepteer nu eens de situatie van vandaag. Je S60 is defect dus je moet wat anders kiezen... en KIES iets... het is niet het einde van de wereld als je geen 100% perfecte camera kunt vinden.
De TZ5 begint me erg goed te bevallen... de intelligent auto-mode is fantastisch, je kunt iedereen de camera in de handen duwen en er bijna blindelings op vertrouwen dat het goed komt. Ik neem veel foto's van m'n kids dus dan is de face detection zeer prettig, en deze werkt dan ook subliem.
De filmpjes zijn qua audio niet zo goed als die uit m'n S5is, maar oke, beeldkwaliteit is prima. Let bij het afspelen wel dat je een goede player hebt, Gomplayer kon op m'n 3 jaar oude laptopje het geluid en beeld niet in sync houden (beeld ging in slow motion), mpc-hc lukte dit wel probleemloos.
Ik heb 4 (momenteel even 5) camera's maar de recente TZ-modellen steken met kop en schouders boven de andere uit als het gaat om veelzijdigheid en fun-factor, en de foto-kwaliteit is mij goed genoeg.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
TZ5 heeft geen handmatige modus. Ik heb zelf sinds 2 weken de FZ-18, welke deze wel heeft. Persoonlijk ben ik zeer onder de indruk van de scherpte, kleuren en contrast van de foto's die eruit komen. (oh, en die beeldstabilisator is zeer wauw, ik schiet op volle tele gewoon uit de losse hand onbewogen plaatjesbeccie schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:31:
Ik heb de keuze gemaakt om geen dslr meer te kopen, maar een compact waarbij ik ook manueel kan instellen. Nu twijfel ik tussen de nikon coolpix p80 en de panasonic tz5. Ik heb van de Nikon al een paar foto's gezien, tenminste die met dat toestel zijn gemaakt en ik vond de kleuren heel erg hard. Gras dat gewoon bijna licht gaf zo groen was het. Ik wil het liefst een beetje een allround toestel, wat ik kan meenemen op vakantie en waarmee ik veel kan doen. Groothoek, macro, ruis is een probleem bij compact. Maar goed een toestel wat redelijk omgaat bij ruis.
Wat zou een optie zijn, ik heb nu de ixus 70, maar die heeft maar weinig zoom, en dat is toch wel een nadeel.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Had stukken slechter gekund. Dit ding heeft iig goede Av en Tv modes enzo (ook redelijk precieze manuele macro focus). Ik heb alleen ervaring met de 710IS en ik weet dat die fantastische resultaten kan geven (net als de goedkopere powershots uit de 5x0 serie). Als je hem op ISO400 gebruikt moet je iig de chroma noise 'behandelen', dan ziet het er nog wel redelijk uit.Lennart_1337 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:33:
[...]
En tot overmaat van ramp zei mijn moeder ineens, we hebben nog een klein camera'tje nodig voor op vakantie morgen, dus toen maar één bij de mediamarkt uitgezocht, het is deze geworden:
http://www.dpreview.com/reviews/canona720is/
[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 14-05-2008 11:34 ]
Ik vind 't hebben van Av/Tv modes op een compact met een miniscule sensor niet zo ontzettend zinvol, invloed op je DoF heeft 't in ieder geval nauwelijks. Op m'n dSLR gebruik ik niets anders, maar op m'n S5is schiet ik altijd in P-mode, ondanks dat die wel het hele PASM-riedel heeft... Persoonlijk heb ik het dus nog niet gemist op de TZ5 (en ook niet voorheen op de TZ3), je kunt met de scn-modes ook 99% van je doelstellingen behalen, zonder dat je je met Av/Tv hoeft te gaan pielen.Xanion schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:27:
TZ5 heeft geen handmatige modus. Ik heb zelf sinds 2 weken de FZ-18, welke deze wel heeft.
Verwijderd
Hier kun je voorbeeldjes bekijken van filmpjes die je met dit toestel kan maken. Hoewel het geluid misschien niet opperbest is, maakt het beeld dat meer dan goed. Jouw S60 maakt niet zo'n beelden, gok ikn00bs schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:02:
Ik blijf maar twijfelen... heb het geluid van de TZ5 gehoord (movies) maar dat is behoorlijk bagger vergeleken met mijn 4 jaar oude Powershot S60. En ik schiet toch ook best veel filmpjes met mijn Powershot en ik zit niet te wachten op nog een losse videocamera.
Ik snap niet waarom de TZ5 in 8bit/8KHz audio captured
Klopt enigszins, maar Beccie vroeg om een toestel met manuele instellingen. Je hebt wel gelijk betreffende die de iA stand, die doet het al zeer goed op de FZ-18, zeker voor mijn vrouw.catchingfire schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:44:
[...]
Ik vind 't hebben van Av/Tv modes op een compact met een miniscule sensor niet zo ontzettend zinvol, invloed op je DoF heeft 't in ieder geval nauwelijks. Op m'n dSLR gebruik ik niets anders, maar op m'n S5is schiet ik altijd in P-mode, ondanks dat die wel het hele PASM-riedel heeft... Persoonlijk heb ik het dus nog niet gemist op de TZ5 (en ook niet voorheen op de TZ3), je kunt met de scn-modes ook 99% van je doelstellingen behalen, zonder dat je je met Av/Tv hoeft te gaan pielen.
[ Voor 94% gewijzigd door Chaoss op 15-05-2008 08:22 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ga hier eens wat rondneuzen:Chaoss schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:17:
wat is Dof?
Was gister even bij de Dixons daar stonden de Lumix FZ18 en de TZ5 naast elkaar. dan is de FZ18 toch aardig groter, zo te zien iets groter kwa hoogte en breedte, maar dat is voor mij niet zo boeiend, maar door de dikke lens issie een stuk dieper.
Voor de rest ksoten ze daar beide iets van 388,- erg duur dus, online zijn ze beide rond de 100,- goedkoper.
[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 15-05-2008 08:52 ]
TZ5 is een pocketcamChaoss schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:41:
ah Depth of Field... ja dat verklaard een hoop
jah de FZ18 weegt 400 gram en de TZ5 240 gram... idd niet schrikbarend, maar het gewicht maakt me ook niet veel uit zolang het maar onder de 500 gram blijft... voordeel van de FZ18 is wel dat je hem lekker stevig beet kunt houdenmis ik nogal eens bij compact camera's vaak hou je die alleen met je vingertoppen beet waardoor je weer meer beweegt (ik tenmisnte wel) terwijl je een wat grotere camera met heel je rechterhand beet kunt houden.
kwa afmetingen issie zo'n 15mm breder en hoger, maar meer dan 2x zo dik/diep 36,5mm tegen 88mm... dus das fors jah
[ Voor 20% gewijzigd door n00bs op 15-05-2008 13:40 ]
Het verschil in zoom tussen 280 en 400-nogwat mm zoom klinkt als gigantisch maar in de praktijk is echt niet zo heel groot hoor. Met een paar stappen naar voren bereik je hetzelfde.Chaoss schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:58:
... behalve dan dat de lens iets anders is en je veel meer zoom hebt... heb alleen geen idee of ik al die extra zoom uberhaupt wel zou gebruik
TZ5 past makkelijk in een broekzak, ja in een pantalon of een linnen broek ziet het misschien gek uit maar in een jeans kan ie perfect.Kwa meeneem gemak wint de TZ5 uiteraard... hij is gelukkig neit heel erg klein... maar wel jaszak formaat. khoef ook echt geen broekzak formaatje...
Niet helemaal waar wat er staat. Ja, hij probeert een zo open mogelijk diafragma te kiezen in veel situaties als hij op zoek is naar licht. Maar even snel door wat foto's browsend op m'n TZ5 dan zie ik dat hij bijvoorbeeld in de iA-landscape mode ook F8 gebruikt in stralend zonnig weer. En ik zie ook foto's met F4.1 en F4.3 ertussen... dus het is dus ook niet zo dat ie alleen maar wide open en een max aperture setting heeft.n00bs schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:35:
Mbt dof en de TZ5: http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=27931745
Is er een bezitter hier die dit kan testen, dit ook naar aanleiding van een eerdere posting van mij. Ik creeer ook in de meeste gevallen liever meer dof en schepere afbeeldingen (zeker met veel licht).
Ja, de continuous af setting is sticky.Kan je trouwens mbt het filmgedeelte de Af voor goed uitzetten? of moet dit keer op keer uitgezet worden wanneer de movie mode geselecteerd wordt?
[ Voor 20% gewijzigd door n00bs op 15-05-2008 14:14 ]
F3.3n00bs schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:09:
Welke diafragmawaarde wordt er gebruikt wanneer er niet ingezoomed wordt bij de vuurwerkstand?
Voor de meeste mensen maakt dit verschil in zoom inderdaad niet uit, maar ligt er natuurlijk aan wat je fotografeert. Was vorige week met de FZ18 bij een valkenshow (en andere roofvogels) en dankzij de 18* zoom heb ik de vogels er haarscherp en vol in beeld op staan. En een paar stappen naar voren doen mocht ik daar echt niet.catchingfire schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:05:
[...]
Het verschil in zoom tussen 280 en 400-nogwat mm zoom klinkt als gigantisch maar in de praktijk is echt niet zo heel groot hoor. Met een paar stappen naar voren bereik je hetzelfde.
[ Voor 130% gewijzigd door n00bs op 16-05-2008 14:18 ]
[ Voor 76% gewijzigd door n00bs op 17-05-2008 11:34 ]
Noobs, zo langzamerhand begin je mij behoorlijk te irriteren (en als ik het zo lees niet alleen mij). Geen enkele camera is blijkbaar beter dan jouw oude S60. Zit dan niet te zeiken op dit forum en ga met je oude camera foto's maken.n00bs schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:31:
Lens cap voor de TZ5: http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=27953967
Even aan de TZ5 gebruikers: http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=27948277
Dit soort foto's worden keer op keer op dpreview de hemel in geprezen... blijkbaar Panasonic fanboys maar ik vind de kwaliteit echt horrible. Zo zie ik veel foto's waar er verschillende dieptepunten zijn (geen macro's) waar er maar 1 specifiek punt scherp is. Dit is echt extreem irritant en lijkt het net of er iets met je ogen is.
Is er dus een structureel probleem met de TZ5 en focussing? of heeft die TZ5 gewoon geen scherptediepte? of doen al die gebruikers op dpreview iets fout
Leuk maar ik denk dat je moet opletten dat je de lens-mechaniek niet beschadigd als je de dop er vergeet af te halen, deze is natuurlijk niet gemaakt op het moeten wegduwen van een lensdop.
1) In ELK merk-specifiek forum worden foto's de hemel in geprezen, zo ook bij PannyEven aan de TZ5 gebruikers: http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=27948277
Dit soort foto's worden keer op keer op dpreview de hemel in geprezen... blijkbaar Panasonic fanboys maar ik vind de kwaliteit echt horrible.
Ik heb geen idee wat je bedoelt, als ik naar m'n foto's kijk zie ik niets irritants en ik denk ook niet steeds dat er iets aan m'n ogen is... please elaborate...Zo zie ik veel foto's waar er verschillende dieptepunten zijn (geen macro's) waar er maar 1 specifiek punt scherp is. Dit is echt extreem irritant en lijkt het net of er iets met je ogen is.
Is er dus een structureel probleem met de TZ5 en focussing? of heeft die TZ5 gewoon geen scherptediepte? of doen al die gebruikers op dpreview iets fout
Alleen jammer dat jouw eerste post waarin je aangeeft een nieuwe camera te willen al stamt uit begin februari. Je zit hier dus al meer dan 3 maanden te roepen dat je een nieuwe camera wilt en ondertussen alle huidige camera's af te kraken. En mijn gevoel zegt dat je nog minstens 3 maanden hier door gaat. Vindt je het gek dan dat mensen zich ondertussen aan jou beginnen te ergeren en jou ook geen advies meer willen geven?n00bs schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:59:
Gaarne enkel een inhoudelijke reactie of reageer gewoon niet. Je hoeft geen Einstein te zijn om te zien dat er heel wat mis is met die foto en ik stel ook als oorzaak de onkunde van bepaalde gebruikers, daarom vraag ik hier advies aan de gebruikers. Ik probeer enkel mijn steentje bij te dragen ook met andere postings met vergelijkingsmateriaal en tips.
Ik vind jouw reactie dus niet terecht. Daarnaast wil ik zelf gewoon iets goeds kopen, elk negatieve punt dat ik tegenkom wil ik zeker van zijn dat ik dit zelf niet zal hebben dan wel makkelijk met photoshop kan corrigeren... toch niet zo vreemd als je 300 Euro uitgeeft waar je hard voor werkt.
Pik het niet kwaad op, maar iedere keer als ik jouw verhalen lees zie ik gelijk die reclame van de Landmacht voor me met die jongen in de automatiek die maar niet kan kiezen welke snack te nemen.n00bs schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:59:
Door: Xanion >
Ik post zowel positief als negatieve zaken en probeer zo objectief mogelijk te blijven en geen fanboy uit te hangenjij ziet dat als negatief, ik zelf niet.
Overigens zoek ik al vanaf 2002 naar een perfecte compact camera.
lol, nee lees mijn postings ff terug. Ik heb geen max bedrag. Als ik voor 600 Euro de perfecte compact/ultracompact kan vinden dan geef ik dat er ook voor uit.Xanion schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:17:
[...]
Pik het niet kwaad op, maar iedere keer als ik jouw verhalen lees zie ik gelijk die reclame van de Landmacht voor me met die jongen in de automatiek die maar niet kan kiezen welke snack te nemen.Wel benieuwd, als jij al 6 jaar nodig hebt om de perfecte compact camera te kiezen voor max 300euro. Hoeveel tijd heb jij dan wel niet nodig als je een nieuwe auto wilt kopen?
[ Voor 24% gewijzigd door n00bs op 17-05-2008 13:26 ]
Ik denk niet dat je ooit zult slagen, je zegt dat je nu al 6 jaar aan het zoeken bent naar de perfecte camera. In die 6 jaar ben je nog steeds niet tot de conclusie gekomen dat camera's door mensen worden gemaakt die hun eigen ideëen proberen in de camera's te stoppen. Hieruit zou je kunnen concluderen dat niemand EXACT dezelfde ideëen heeft van een perfecte cam.n00bs schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:20:
[...]
lol, nee lees mijn postings ff terug. Ik heb geen max bedrag. Als ik voor 600 Euro de perfecte compact/ultracompact kan vinden dan geef ik dat er ook voor uit.
Simpel feit dat ik als ik op stap ga geen dSLR mee wil nemen.
Overigens handige review!: http://youtube.com/watch?v=1g4icsP8kRE
ps: goede stabilisatie, lekker simpel menu net als bij Canon (zelfs iets beter naar mijn inzicht).
En mijn excuses als ik vaak negatief over kom, maar heb ook geen fijne dingen de laatste tijd meegemaakt en daarnaast word ik het behoorlijk zat dat de fabricanten die achterlijke megapixelrace voortzetten en daarnaast de kosten steeds verder drukken door de sensors kleiner te maken en de functionaliteit tov voorgaande jaren beperken. En niet te vergeten dat de prijzen absoluut niet gedaald zijn van compact's.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Dan kun je blijven zoeken, want ik kan je garanderen dat je die nooit zult vinden. Elke camera heeft nadelen. Zo heeft de Fuji F31fd goed iso performance, maar t.o.v. een Canon Powershot mis je toch weer een heleboel creatieve opties, heb je sneller onderbelichte foto's, etc.n00bs schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:59:
Overigens zoek ik al vanaf 2002 naar een perfecte compact camera.
_██_
(ಠ_ృ)
Ik zoek ongeveer hetzelfde..... De output en controls van een fullframe Canon EOS-1Ds Mark III met een bijpassende set lenzen van 10 tot 500 mm en een goede flitser. Maar dit dan wel in het fomaat van een Canon Digital Ixus 80 oid en liefst onder de 100 Euro......n00bs schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:45:
Ja jullie hebben gelijk en dat weet ik ook wel, maar laat mij nou in die illusie dat er ooit wel een perfecte camera komt
Overigens heb ik de TZ5 nog niet in handen gehad, maar ook na het zien van die youtube review blijft het wel een camera die hoog op mijn lijst staat wat richting perfectie oid gaat
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Blijkbaar ben ik minder kritisch dan jij... ik vind dat er weinig mis is met de platen.n00bs schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:59:
stefimke>
Voorbeeld waar ik scherptediepte mis: http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=27954378
zeker gezien het statement "All shot with TZ5 at 16.9X" (dwz digital zoom) vind ik ook nier niks op aan te merken...maar als we hier kijken: http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=27910995 dan klopt er veel niet...
Let me burst your bubble: die vind je zelfs over 10 jaar nog niet. Koop gewoon een camera en ga foto's knippen... word je zelf niet gek van het gepolder? Je zou het goed doen in de 2e kamerOverigens zoek ik al vanaf 2002 naar een perfecte compact camera.
Het gaat mij niet om die ene foto die iemand op het forum van dpreview heeft neergezet waar jij je opmerkingen over hebt gemaakt. Ikweet zeker dat ook jij met je S60 wel eens een mindere foto hebt gemaakt.n00bs schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:59:
Gaarne enkel een inhoudelijke reactie of reageer gewoon niet. Je hoeft geen Einstein te zijn om te zien dat er heel wat mis is met die foto en ik stel ook als oorzaak de onkunde van bepaalde gebruikers, daarom vraag ik hier advies aan de gebruikers. Ik probeer enkel mijn steentje bij te dragen ook met andere postings met vergelijkingsmateriaal en tips.
Ik vind jouw reactie dus niet terecht. Daarnaast wil ik zelf gewoon iets goeds kopen, elk negatieve punt dat ik tegenkom wil ik zeker van zijn dat ik dit zelf niet zal hebben dan wel makkelijk met photoshop kan corrigeren... toch niet zo vreemd als je 300 Euro uitgeeft waar je hard voor werkt.
[ Voor 16% gewijzigd door dadj op 18-05-2008 12:09 ]
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Mocht je het perfecte tasje voor de TZ5 gevonden hebben: please share! Ik ben ervan overtuigd dat jij netzolang zoekt tot je het meest geschikte tasje gevonden hebtn00bs schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:23:
Nu nog op zoek naar een eventueel goedkoop en effectief, compact tasje en dan denk ik dat ik toch de knoop doorhak. Ik zal hem dan ook niet bij de MM gaan aanschaffen omdat het prijsverschil toch nog na afdingente groot blijft vergeleken met een webshop. Verder nog een 8GB transcend 6x kaartje erbij en dan lekker gaan schieten en kijken wat ik zelf eruit kan toveren.
Verwijderd
Ik ben zelf ook erg lang bezig geweest met het vinden van een tasje voor de TZ5. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de Lowepro Rezo 30 (grijze). Kan deze iedereen aanradencatchingfire schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:58:
[...]
Mocht je het perfecte tasje voor de TZ5 gevonden hebben: please share! Ik ben ervan overtuigd dat jij netzolang zoekt tot je het meest geschikte tasje gevonden hebt. Ik gebruik nu een Lowepro DRES8S (niet meer courant geloof ik) die ik jaren geleden voor mijn Canon S45 heb gebruikt. Prima tasje, lekker stevig, maar ook wel vrij bulky. Zoek eigenlijk iets compacters.
Wat betreft SD-kaartjes heb ik nog een leuke tip: Sandisk Plus kaartjes, dat zijn Ultra II's (snel zat) met een ingebouwde USB-stekker. Super-handig! Nooit geen kabeltjes/readers meer nodig, gewoon meteen plug&play in een USB poort. Inmiddels ook als 8GB versie te krijgen, wat duurder dan een normaal kaartje uiteraard, maar erg handig.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 20:06 ]
Mijn eisen zijn dus als volgt:LaduciA666 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:42:
Hey, mijn camera is vorige maand in barcelona gestolen en ik heb van de verzekering te horen gekregen dat ik mijn aankoopbedrag (destijds 310 euro) terug krijg.
Ik had een Canon Powershot A710IS, dus ik zou heel makkelijk voor de opvolger kunnen kiezen voor rond de 200 euro en heb ik nog veel over, maar ik zat verder te kijken en ben op een aantal camera's gekomen. Ik zit voor de camera rond de 270 te kijken, want geheugenkaart en tasje moeten er ook nog bij.
Ik kwam uit op de volgende camera's
Panasonic Lumix FZ8, Schiet raw, lijkt mij een erg groot voordeel.
Sony dsc-h7 en h10, meer de h7 want die heeft grotere sluitertijd. De minimale van de H10 is "maar" 1/4 sec.
Fuji FinePix S8000 fd. Voordeel of nadeel weetk zo niet x).
Ook zat ik te denken aan de Canon Powershot S5. Maar deze is volgens mij vergelijkbaar met de FZ8, de een zegt dat je voro de canon moet gaan en de ander zegt voor de Lumix. De powershot is alleen gelijk een stuk duurder. Maar ik heb wel altijd iets bij het merk Canon can ja dat moet ik hebben, want die kleuren zijn gewoon erg mooi. MAar zit er veel verschil tussen die van Canon en de andere? En wat is de beste keus voor mij, ik kom er namelijk niet echt meer uit.
Ik maak vooral macro-foto's, landschapfoto's, en natuurlijk van personen. Verder vind ik het leuk om met instellngen te 'kloten' Maar dat kan op al deze camera's.
Hopelijk brengen jullie mij advies die me verder helpen, als ik nog camera's vergeten ben, vermeld deze dan ook alstublieft
Danku
[ Voor 36% gewijzigd door n00bs op 17-05-2008 20:41 ]
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 20:52 ]
ok duidelijk, de meeste camera's kunnen uberhaupt niet zoomen tijdens het filmen dus het is niet echt een probleem en het constant focussen zal ook enkel de batterij sneller leegtrekken. Maar als ik hem koop ga ik het sowieso natuurlijk testen. Voor een rustige filmopname in de natuur (bergen) zal het focusprobleem niet aanwezig zijn (verwacht ik).Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:45:
Nee het werkt niet met de halfontspanner. Als je begint moet je gewoon inzoomen op een ver punt en dan beginnen met filmen. Alles wat dichterbij is zal dan over het algemeen scherp blijven.
Het is niet ideaal maar een stuk beter dan met die constante autofocus. Het beeld blijft dan gewoon scherp
[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 17-05-2008 20:55 ]
Mocht jij de koop daadwerkelijk doen dan verwacht ik wel taart hier, want dat moet gevierd worden!!!n00bs schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:23:
Mocht ik de koop werkelijk doen, dan zal ik op zeker veel foto's hier plaatsen.
Verwijderd
[ Voor 42% gewijzigd door n00bs op 18-05-2008 10:36 ]
Heb hem ook net gehaald ($13 bij circuitcity toen ik daar was) past perfect voor de TZ5.Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:04:
[...]
Ik ben zelf ook erg lang bezig geweest met het vinden van een tasje voor de TZ5. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de Lowepro Rezo 30 (grijze). Kan deze iedereen aanraden
Ik dacht dat de TZ5 maar tot 8G ondersteunde Kennelijk heb ik mij vergist.Ik wou iig de net uitgekomen 16gb SDHC.
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 10:50 ]
Verwijderd
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Welke posting heb je het over?dadj schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:00:
mag er alleen nog over de TZ5 gepraat worden ofzo? Andere posts krijgen geen reacties merk ik...
Tip voor TZ5: Panasonic DMC-TZ1/ TZ2 / TZ3: kleinste superzoom cameradadj schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:00:
mag er alleen nog over de TZ5 gepraat worden ofzo? Andere posts krijgen geen reacties merk ik...
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
ik bewerk al mn (goede) fotos. Ook voor mn werk doe ik regelmatig fotobewerking voor mode fotos. ik ben misschien daardoor extra kritisch. Met jpegs kan je het een en ander doen, maar dingen als fatsoenlijk verscherpen, overbelichting corrigeren, detail terugbrengen in schaduwpartijen is er nauwelijks bij.. ik wordt er niet blij van in ieder geval.. naar wellicht is raw te hoog gegrepen voor een camera die als alles schieter moet dienen.. vooral vakanties en trips.. de 20Mb grote raws van de leica/panasonic doen er 7 seconden over om op te slaan... dat is niet prettig eigenlijk op vakantie.. waar ik verder op uit ben is groothoek, een 28 of 25 mm lens zou erg fijn zijn en liefst een breedbeeld verhouding (erg prettig bij t maken van panoramas). Vandaar mijn intresse voor de lx2/dlux3.. maar die ruis he..n00bs schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:16:
Lastig, RAW is op zich wel handig als je veel bewerkt en een optimale kwaliteit wilt behouden, echter ben ik van mening dat met de hedendaagse kleine sensors in compact camera's dit nauwelijks gaat uitmaken... dan kan je net zo goed de JPEG's bewerken.
Ik zie RAW ondersteuning toch meer iets voor dSLR achtige camera's wanneer je ook echt professionele shoots gaat maken en niet voor relatief experimenteer werkt en wat huis, tuin en keukenwerk.
De vraag is dus eigenlijk waar ga je de camera vooral voor gebruiken? wat zijn belangrijke punten waar een camera naast eventueel RAW aan moet voldoen?
[ Voor 6% gewijzigd door dadj op 18-05-2008 12:47 ]
[ Voor 36% gewijzigd door n00bs op 18-05-2008 12:53 ]
De FZ8 is zeker veeeel te groot voor mij, de G9 eigenlijk ook nog (en wat is ie lelijk!) maar wel nette fotos.. toch apart dat er al zo lang geen nieuwe leica d-lux is uitgekomen..n00bs schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:51:
dadj>
Ik bewerk ook al mijn foto's en weet toch best wat te toveren met JPEG's, al moet ik zeggen dat het met RAW er wel net even mooier uitkomt. Echter is dat natuurlijk nooit de insteek van een point and shoot camera met de tegenwoordig kleine sensors.
Waarom geen G9 voor jou? of is dat niet compact genoeg?
Anders de Panasonic FZ8 http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz8/
Maarja ruis en soms blurry foto's? ruis hebben al die compact's daar gebruik ik zelf Neat Image voor. En blurry? je bedoelt gebrek aan scherptediepte? helaas heb je geen Arpeture voorkeur, dus zal je dan op landscape moeten schieten om je lens wat te knijpen en meer scherptediepte te creeeren.
Ik denk overigens dat er in die prijsklasse en compactrange weinig beters te vinden is, mocht je het wel weten dan zou ik het graag weten
Verwijderd
Tsja..als je al je foto's op 100% gaat bekijken dan kun je idd misschien beter een andere camera overwegen. Een Nikon D3 bijvoorbeeld.dadj schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:41:
[...]
over de TZ5; waarom vinden jullie die uberhaupt zo goed? ik heb een hoop fotos langs zien komen her en der van die camera maar ik vindt ze er niet mooi uitkomen; overal ruis en details worden vrij snel blurry.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 13:29 ]
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:04:
Ik ben zelf ook erg lang bezig geweest met het vinden van een tasje voor de TZ5. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de Lowepro Rezo 30 (grijze). Kan deze iedereen aanraden
Online, in the States... US$ rulezChaoss schreef op zondag 18 mei 2008 @ 10:59:
hebben jullie je TZ5 on of offlinegekoch? en waarom, de geodkoopste shop in de pricewatch is op dit moment "Pcsnel.nl BV'
incl verzendkosten zitje dan op zon 285,- wel 1,5 week levertijd
Zegt genoeg over wat "de" camera van dit moment is tussen de 250-500 euro, niet?dadj schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:00:
1) elke digicam van dit moment heeft last van ruis, dat is het gevolg van de megapixel-race. Accepteren is de enige mogelijkheid. Of naar een Fuji uitwijken, maar dan heb je weer andere issues.dadj schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:41:
over de TZ5; waarom vinden jullie die uberhaupt zo goed? ik heb een hoop fotos langs zien komen her en der van die camera maar ik vindt ze er niet mooi uitkomen; overal ruis en details worden vrij snel blurry.
Verwijderd
Heb net even gemeten en ik kom op het dikste punt uit op 5,5 cm.catchingfire schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:25:
Hoe dik is dit tasje als je de TZ5 erin hebt? M'n huidige tasje is ongeveer 6,5cm, da's toch een behoorlijke "bobbel".
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 13:42 ]
ik vindt de kleur licht balans ver te zoeken.. kan aan de automatische instelling liggen misschien..Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:20:
[...]
Tsja..als je al je foto's op 100% gaat bekijken dan kun je idd misschien beter een andere camera overwegen. Een Nikon D3 bijvoorbeeld.Het blijven compacte camera's waar je niet te veel van moet verwachten. Ik bekijk ze op 50% en ben dan meer dan tevreden. De foto's zien er mijns insziens bijv. qua kleur erg goed uit. Je krijgt regelmatig het gevoel dat de foto's op je af komen. Dat heb ik zelden bij andere compact camera's gezien.
Als jij je erbij neer kunt leggen dat de sensor en mic enigszins brak zijn dan is het een fantastische camera als je kijkt naar alle overige features. De brakke sensor is voor mij niet zo'n probleem omdat ik (zoals eerder gezegd) foto's nooit op 100% bekijk, ik savonds over het algemeen gewoon de flitser kan gebruiken (die overigens ook erg goed is) of mbv de (ook erg goede) stabilisatie een hoge sluitertijd kan nemen en een lage iso. Voor de mic zou ik daarentegen wel graag een oplossing zien
lol, dat is dus echt een zwaar bewerkte foto. Vergelijk eens de sample foto's op dpreview: http://www.dpreview.com/gallery/panasoniclx2_samples/dadj schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:36:
[...]
ik vindt de kleur licht balans ver te zoeken.. kan aan de automatische instelling liggen misschien..
Deze foto komt uit de lx2/dlux en is toch van een heel ander niveau, en de lx2 is vanaf 285 euro verkrijgbaar (gray import)
yeah true.. probably.. maar de fotos op de link die jij stuurt hebben ook een erg mooie kleur en licht balans.. gewoon goed! als je daarna deze of deze tz5 fotos ziet weet ik t wel..n00bs schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:50:
[...]
lol, dat is dus echt een zwaar bewerkte foto. Vergelijk eens de sample foto's op dpreview: http://www.dpreview.com/gallery/panasoniclx2_samples/
Als je minder ruis wilt, meer dynamiek dan kom je sowieso aan bij een dSLR. Ik vind wel dat de oude Powershot S80 veel dynamiek had, echter wel een hoop ruis en de lens van de TZ5 is daarentegen zeer goed.
[ Voor 21% gewijzigd door dadj op 18-05-2008 14:00 ]
Verwijderd
Als ik de foto's van de lx2 in de dpreview sample gallery vergelijk met de foto's van de TZ5 dan kies ik duidelijk voor de TZ5dadj schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:54:
[...]
yeah true.. probably.. maar de fotos op de link die jij stuurt hebben ook een erg mooie kleur en licht balans.. gewoon goed! als je daarna deze of deze tz5 fotos ziet weet ik t wel..
Heeft de TZ5 uitgebreide manual settings?
meer moois gevonden uit de leica lens
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 14:30 ]
wow, die s80 is idd prachtig qua fotos! maar helaas totaal niet meer leverbaar..n00bs schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:32:
Mag het een oudje zijn en is beeldstabilisatie niet belangrijk, zoek dan de Canon Powershot S80 dat absoluut een betere sensor heeft dan bovenstaande niet-dSLR camera's.
[ Voor 34% gewijzigd door n00bs op 19-05-2008 13:20 ]
Ik wil echt niet ongeduldig zijn hoor. Maar ik heb het idee dat er alleen nog maar over de TZ5 gepraat wordt hier. Ik en anderen die wat vragen worden gewoon niet gezien ofzo. Naja ik hoop dat jullie het nou wel zien aangezien het een beetje gekalmeerd is.LaduciA666 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:42:
Hey, mijn camera is vorige maand in barcelona gestolen en ik heb van de verzekering te horen gekregen dat ik mijn aankoopbedrag (destijds 310 euro) terug krijg.
Ik had een Canon Powershot A710IS, dus ik zou heel makkelijk voor de opvolger kunnen kiezen voor rond de 200 euro en heb ik nog veel over, maar ik zat verder te kijken en ben op een aantal camera's gekomen. Ik zit voor de camera rond de 270 te kijken, want geheugenkaart en tasje moeten er ook nog bij.
Ik kwam uit op de volgende camera's
Sony dsc-h7 en h10, meer de h7 want die heeft grotere sluitertijd. De minimale van de H10 is "maar" 1/4 sec.
Fuji FinePix S8000 fd. Voordeel of nadeel weetk zo niet x).
Ook zat ik te denken aan de Canon Powershot S5. Maar deze is volgens mij vergelijkbaar met de FZ8, de een zegt dat je voro de canon moet gaan en de ander zegt voor de Lumix. De powershot is alleen gelijk een stuk duurder. Maar ik heb wel altijd iets bij het merk Canon can ja dat moet ik hebben, want die kleuren zijn gewoon erg mooi. MAar zit er veel verschil tussen die van Canon en de andere? En wat is de beste keus voor mij, ik kom er namelijk niet echt meer uit.
Ik maak vooral macro-foto's, landschapfoto's, en natuurlijk van personen. Verder vind ik het leuk om met instellngen te 'kloten' Maar dat kan op al deze camera's.
Hopelijk brengen jullie mij advies die me verder helpen, als ik nog camera's vergeten ben, vermeld deze dan ook alstublieft
Danku
[ Voor 19% gewijzigd door n00bs op 19-05-2008 21:42 ]
Weet niet hoe de flits van de TZ5 is, maar als ie overeenkomt met mijn FZ18 is het een toppertje, Ik sta versteld van de flits die erop zit. Maakt binnen foto's maken ineens zeer leuk.n00bs schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:21:
Low light werking is van de betreffende Canon's beter, daarnaast zijn die camera's absoluut sneller en hebben ook groothoek en werkt de flits indoor ook beter (zover ik allemaal weet).
Erg mooie camera... of RAW een voordeel is.. tsja.. -ik- vind dat een compactcam out-of-the-box goede JPG's met schieten, die weinig tot geen postprocessing behoeven.LaduciA666 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:42:
Ik heb eventjes een Sony H9 gehad. Dat was geen succes: enorme JPG compressie en noise-reduction artifacten.Sony dsc-h7 en h10, meer de h7 want die heeft grotere sluitertijd. De minimale van de H10 is "maar" 1/4 sec.
Ik heb de S5, ik denk dat je voor macro's en landschappen beter afbent met de FZ18. De macro-mode van de S5 is op zich goed, maar het is een pain in the backside om de focus goed te krijgen. Voor landschappen is meer wideangle vaak prettig. De S5 blinkt wel uit door fantastische kleuren, snelheid, movie-mode, kantelbaar display, AA-batterijen, ...Ook zat ik te denken aan de Canon Powershot S5...
Gewoon een goede point'n'shoot dus. Vakanties, autoshows... hoeft geen ultra-compact te zijn maar ook geen koelkast? Naja, het begint misschien te vervelen maar ik zou de TZ5 bovenaan het lijstje zetten, redenen wederom: funfactor, 28-280mm optisch gestabiliseerd (=10x zoom), pocketformaat, HD-movies, zeer goede auto-modehellmonder1986 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:22:
snel schieten van foto's, ala powershot serie, auto modus, instellingen handmatig invoeren en die dingen heb ik me in verdiept maar is achteraf niet iets voor mij,
is voor vakantie, auto shows etc,
goede omgang met bewegende beelden, dus optishe stabilisatie en snelle scherpstelling,
TZ's zijn snel, of ze net zo snel zijn als "powershot series" weet ik niet. "Powershot series" is ook nogal een ruim begrip.1. is de tz5 net zo snel met scherpstellen en schieten van de foto als de powershot series, die zijn naar mijn inzicht behoorlijk snel ( vergeleken met mijn pentax )
Honderden foto's op een charge. Heb vorige week een heel dagje Efteling met een accu gedaan. Op ebay scoor je voor een paar euro accu's dus dat mag het probleem niet zijn.2. hoe lang gaat de accu mee met redelijk gebruik want ben niet zo fan van accu's eigelijk liever aa batterijen erin ofzo maar miss ben ik op dat punt beetje eigewijs.
Fuji F100fd, Panasonic FX500zijn er nog andere types te verkrijgen ongeveer de zelfde prijsklasse want alleen de tz5 zonder vergelijkings materiaal ga je je er teveel op focusen als je begrijpt wat ik bedoel
Ik ben het hier totaal niet mee eens. Op vakantie gaan met een 3.8-4x zoomlensje is -crap-. Dan vul je je vakantie-album compleet met "wijdse" foto's. Een close-upje zit er niet in.n00bs schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:35:
hellmonder1986 >
Ik denk toch dat voor jouw doel je geen TZ5 moet nemen, maar juist een Canon Powershot 950 of een 860.
Waar baseer je die uitlatingen op?n00bs schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:21:
Low light werking is van de betreffende Canon's beter, daarnaast zijn die camera's absoluut sneller en hebben ook groothoek en werkt de flits indoor ook beter (zover ik allemaal weet).
Zou me niet verbazen als de flits van de FZ18 iets beter is dan die van de TZ5, er staan op cameralabs.com vergelijkings foto's en dan maakt de FX18 toch iets scherpere foto's dan de TZ5.Xanion schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 00:19:
[...]
Weet niet hoe de flits van de TZ5 is, maar als ie overeenkomt met mijn FZ18 is het een toppertje, Ik sta versteld van de flits die erop zit. Maakt binnen foto's maken ineens zeer leuk.
Verwijderd
....vindt het verschil wel erg duidelijk aanwezig imo.Chaoss schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:26:
[...]en dan maakt de FX18 toch iets scherpere foto's dan de TZ5.
[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 20-05-2008 09:30 ]
Het enige wat de FZ18 doet is veel meer sharpening er over heen gooien zoals je ook in Photoshop kunt doen. Als je in Photoshop USM op 150% 0,5 pixel over die van de TZ5 gooit zijn ze bijna niet meer van elkaar te onderscheiden.Chaoss schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:26:
[...]
Zou me niet verbazen als de flits van de FZ18 iets beter is dan die van de TZ5, er staan op cameralabs.com vergelijkings foto's en dan maakt de FX18 toch iets scherpere foto's dan de TZ5.
TZ5 : [afbeelding]
FZ18: [afbeelding]
TZ5 : [afbeelding]
FZ18: [afbeelding]
als je bovenstaande voorbeelden bekijkt is dat duidelijk niet het geval, ze verschillen daarvoor teveel in kwaliteit om dat simpelweg met usm te compenseren.. met kleurenscenes zat dat verschil alleen maar groter zijn..-DG- schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:53:
[...]
Het enige wat de FZ18 doet is veel meer sharpening er over heen gooien zoals je ook in Photoshop kunt doen. Als je in Photoshop USM op 150% 0,5 pixel over die van de TZ5 gooit zijn ze bijna niet meer van elkaar te onderscheiden.
[ Voor 14% gewijzigd door dadj op 20-05-2008 12:17 ]
Yup, en vergeet niet. Bij de FZ-18 zit een best fijn nekkoord. Ik had het toestel op vakantie gewoon om de nek hangen, handjes vrij dus en zo gepakt voor de snelle foto.Chaoss schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:25:
jah... begin nu toch weer een beetje te twijfelen over de FZ18... kheb op vakantie altijd een rugtas bij me... pastie natuurlijk erg gemakklijk in
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq