Persoonlijk vind ik die "ik ben tourist en heb naast deze camera ook nog cash, creditcard en een paspoort bij me"-look nooit zo prettig als ik op vakantie ga... maar goed.. ieder z'n meug.Xanion schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:54:
Yup, en vergeet niet. Bij de FZ-18 zit een best fijn nekkoord. Ik had het toestel op vakantie gewoon om de nek hangen, handjes vrij dus en zo gepakt voor de snelle foto.
maja daar ontkom je toch niet echt aan... in een gemiddeld europees vakantieland, frahkrijk, italie, griekanland etc. val je toch al op. Zelfs in duitsland zien ze direct dat je een Hollander bent, en ook in oostblok landen herkennen ze je feilloos als Hollander. Daar veranderd een casual look weinig aan 
Wij doen altijd veel wandelen, vooral natuur maar ook steden, dus dan sjouw je al met een wandelrugzak rond met proviant en stevige wandel schoenen ontkom je dan ook niet aan. dus dan hebje al een toeristen look =] /offtopic
Wij doen altijd veel wandelen, vooral natuur maar ook steden, dus dan sjouw je al met een wandelrugzak rond met proviant en stevige wandel schoenen ontkom je dan ook niet aan. dus dan hebje al een toeristen look =] /offtopic
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
ik begin toch wel richting tz5 te neigen vanwege de relatief lage ruis en de 28mm lens.. maar ik blijf vinden dat de fotos te veel contrast hebben.. weet iemand of dat wel in de settings is aan te passen?
[ Voor 4% gewijzigd door dadj op 20-05-2008 13:49 ]
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Tja, wat Chaoss al zegt. Ze herkennen je op vakantie toch al wel als tourist. Zeker degene die van tourist beroving hun broodwinning hebben gemaakt.catchingfire schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:00:
[...]
Persoonlijk vind ik die "ik ben tourist en heb naast deze camera ook nog cash, creditcard en een paspoort bij me"-look nooit zo prettig als ik op vakantie ga... maar goed.. ieder z'n meug.
Als ik geen foto's hoef te maken zit het toestel in de tas, als ik wel foto's wil maken hangt ie om de nek. Denk dat daar weinig verschil is met de TZ5, als je daarmee ergens rondloopt waar je foto's wilt maken heb je 'm toch ook constant in de hand?
Overigens ben ik ook meer de natuurwandelaar en fotograaf, in drukke binnensteden zie je me niet zoveel.
[ Voor 6% gewijzigd door Xanion op 20-05-2008 14:05 ]
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Heeft iemand al third brand batterijen geprobeerd die even goed zijn als orgineel panasonic? of misschien zelfs beter? en waar kan ik die vinden (@ebay) ?
is dit overigens niet een beetje verdacht goedkoop? een TZ5 + 2GB voor 250 euro incl verzending.
is dit overigens niet een beetje verdacht goedkoop? een TZ5 + 2GB voor 250 euro incl verzending.
[ Voor 59% gewijzigd door Chaoss op 21-05-2008 08:38 ]
Dat noemen ze een veiling... kijk rond een uur of 7 vanavond nog eens naar de prijs.Chaoss schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:34:
Heeft iemand al third brand batterijen geprobeerd die even goed zijn als orgineel panasonic? of misschien zelfs beter? en waar kan ik die vinden (@ebay) ?
Maar best goedkoop, niet verdacht. Heb mijn TZ5 ook voor <200 euri.
Gisteren de TZ5 naar aanleiding van dit topic besteld bij fotobooms.nl en deze zal vandaag al binnenkomen, getuige de track & trace. Bedankt voor alle info medetweakers, dat maakt het uitzoeken van een camera toch een stuk makkelijker.
.
Als ik op ebay kijk dan liggen de wereldwijde prijzen toch meestal rond de 200 Euro ex verzendkosten en eventuele klaringskosten. Dan is het goedkoper en makkelijker om voor 270 het hier in NL te kopen.
Owjah t' is geen buy direct prijs
Maar batterijen is wel interresant... daar krijg je ook geen btw en invoer kosten bij. Dus als iemand tips heeft voor een goede batterij via ebay oid.
Ik zie accu's tekoop voor een paar euro, maar khad ook verhalen gehoord van accu' s die na het maken van 10 foto's al leeg zijn... daar heb ik dus geen zin in

Maar batterijen is wel interresant... daar krijg je ook geen btw en invoer kosten bij. Dus als iemand tips heeft voor een goede batterij via ebay oid.
Ik zie accu's tekoop voor een paar euro, maar khad ook verhalen gehoord van accu' s die na het maken van 10 foto's al leeg zijn... daar heb ik dus geen zin in
Je ziet daar voor rond de 2-3 Euro batterijen. Of ze goed zijnChaoss schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:06:
Owjah t' is geen buy direct prijs![]()
Ik heb thuis ook nog een fav. met een Duitse shop die veel accu's e.d. verkoopt, misschien dat daar nog iets interessants tussen staat of je zou zelf even moeten zoeken.
Eventueel een IA ervoor organiseren
Jah precies zit nu wat op ebay te kijken, genoeg te vinden voor een paar euro, valt me wel op dat heel veel van de goedkope aanbieders 1000mah zijn, terwijl de originele Panasonic 1300mah is.
Maar dese shop bied een 1500mah vervanger aan.
Maar dese shop bied een 1500mah vervanger aan.
Ik wil graag een Sony Alpha 200 aanschaffen en heb er een bij Pick2Pay op het oog voor 444 euro. Dit is incl de 18-70 lens. Nou is mijn vraag wat jullie mening over is aangezien ik in het starters topic geen antwoord krijg. Ik ben een beginner in de DSLR wereld dus wil graag dit weten.
Ik had deze shop ook gevonden, interessante prijzen hoor. Iemand hier ervaring mee?Chaoss schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:34:
Kijk even naar de reacties die hij krijgt van andere kopers.
Ziet er goed uit. Hou er verder rekening mee dat de garantie via hem verloopt.
Dus mocht er iets mis mee zijn, moet je de camera naar hem terugsturen.
Ziet er goed uit. Hou er verder rekening mee dat de garantie via hem verloopt.
Dus mocht er iets mis mee zijn, moet je de camera naar hem terugsturen.
`Ik vind de ZF18 precies goed helemaal niet groot en hij pakt lekker beet, dat vond ik bij de TZ5 helemaal niet, daar moest ik steeds zoeken hoe ik die het beste kon vasthouden.
toch verrast door de kwaliteit van de panasonic fx500: flickr set
maar vergeleken met de TZ5 heeft hij inderdaad toch echt meer ruis..
Hier staat wat goed vergelijkingsmateriaal (TZ5 Vs fx35 (is enigzins vergelijkbaar met de fx500 volgens mij?))
Nog een interessante thread
maar vergeleken met de TZ5 heeft hij inderdaad toch echt meer ruis..
Hier staat wat goed vergelijkingsmateriaal (TZ5 Vs fx35 (is enigzins vergelijkbaar met de fx500 volgens mij?))
Nog een interessante thread
[ Voor 61% gewijzigd door dadj op 22-05-2008 00:00 ]
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Fotocamera binnen gekregen + 8GB MicroSDHC III kaartje. Ik had haast en heb bij vrienden even 7 foto's genomen van een kat (Zoom, auto, scene Pet)... beetje kutten dus. Kom thuis, resultaat op PC... verbluffend vond ik zelf!Eijkb schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:01:
Gisteren de TZ5 naar aanleiding van dit topic besteld bij fotobooms.nl en deze zal vandaag al binnenkomen, getuige de track & trace. Bedankt voor alle info medetweakers, dat maakt het uitzoeken van een camera toch een stuk makkelijker.
http://mennotours.nl/dingen/P1000019.JPG
http://mennotours.nl/dingen/P1000020.JPG
http://mennotours.nl/dingen/P1000023.JPG
Nu effe geen tijd ze te croppen e.d. dus gewoon full size (tussen 3 en 4 MB per plaat).
Wanneer je inzoomt (of afbeelding op 100% bekijkt) is de scherpte wat minder, maar weet wel: Eerste keer fotograferen, vooral veel zoom. Ben nu al helemaal blij
[ Voor 21% gewijzigd door Eijkb op 22-05-2008 00:26 ]
.
Zeker niet slecht, als je ze een beetje verkleint (zeg, naar 80%), ben je die onscherpte ook kwijt
I see red pixels.
kvin die kat-foto's er best goed uitzien! zeker voor een compact! (vergelijken met een (d)slr is nutteloos).
Ik zie zo overigens geen verschil tussen de "auto" en "pet scene" instelling.
Ik zie zo overigens geen verschil tussen de "auto" en "pet scene" instelling.
Ik zie geen onscherpte overigens. Het enige wat opvalt is dat de TZ5 in zijn algemeenheid redelijk wat sharpening toepast. Op zich zou ik liever zien dat je dat uit en aan kan zetten ipv dat het altijd aanstaat of per scene mode.
Maar verder nette foto's
Maar verder nette foto's
^^ Ben zelf maar een leek die toevallig een nieuwe camera nodig had. Na het lezen van dit topic (en andere topics) deze camera gekozen, paar foto's gemaakt en ben qua leek echt blij met het resultaat.
Sharpening zie ik zelf niet direct (geen idee hoe het eruit zou zien zonder sharpening). Welke genomen zijn met "auto" en "pet" weet ik ook niet meer
Ben alleen wel heel blij met het resultaat en dat telt.
Nogmaals dank voor het bestaan van dit topic.
Sharpening zie ik zelf niet direct (geen idee hoe het eruit zou zien zonder sharpening). Welke genomen zijn met "auto" en "pet" weet ik ook niet meer
Nogmaals dank voor het bestaan van dit topic.
.
nog een TZ5 koopje nu kopen prijs van 206,- komt nog ongeveer 26,- verzendkosten overheen.. nog steeds een koopje dan. maar ik wil persee een zwarte
Wat hebben jullie hier opeens met de TZ5
. Dit kan beter het TZ-5 topic worden.
Mja anyway. Kzit nu te twijfelen tussen de Lumix FZ-8 en de SX 100 van Canon. Ik kan der alleen neit overuit komen. Ze zijn allebei ongeveer even duur. De canon heeft alleen iets minder zoom, canon staat echter wel bekend om mooie kleuren en minder ruis (laatste weet ik niet zeker, kweet alleen dat panasonic wel bekend stond om vrij veel ruis) Nou weet ik ook dat ruis bij compact altijd zal blijven maar zo min mogelijk is natuurlijk wel fijn
Maar kunnen jullie mij nog verder helpen in deze beslissing? Iig bedankt
Mja anyway. Kzit nu te twijfelen tussen de Lumix FZ-8 en de SX 100 van Canon. Ik kan der alleen neit overuit komen. Ze zijn allebei ongeveer even duur. De canon heeft alleen iets minder zoom, canon staat echter wel bekend om mooie kleuren en minder ruis (laatste weet ik niet zeker, kweet alleen dat panasonic wel bekend stond om vrij veel ruis) Nou weet ik ook dat ruis bij compact altijd zal blijven maar zo min mogelijk is natuurlijk wel fijn
Verwijderd
Als veel mensen interesse hebben in een zekere camera. Waarom zou daar dan niet over gediscusseerd mogen worden? Is er misschien een (ongeschreven) regel die zegt dat elke camera een zekere hoeveelheid aandacht moet krijgen?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 19:39 ]
Ik vroeg het me gewoon af waarom. Misschien kan dit ook wel de ultieme camera voor mij zijn namelijk daarom vroeg ik het een beetje. Want als er veel over gediscussieerd word zal het denk ik ook wel een goede camera zijn.
Waarom zouje uberhaupt de FZ8 overwegen als je voor een beetje meer de FZ18 kunt kopen. FZ8 is al een aardig gedateerd type... en mist veel van nieuwe panasonic features.
[ Voor 32% gewijzigd door Chaoss op 22-05-2008 20:05 ]
Ik zou zeggen pak eens een review erbij http://www.dpreview.com/reviews/canonsx100is/LaduciA666 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:39:
Wat hebben jullie hier opeens met de TZ5. Dit kan beter het TZ-5 topic worden.
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz8/
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz18/
Lijkt me makkelijker omdat je ze zo objectief kan beoordelen.
Als ik puur naar de Samples kijk, dan vind ik de FZ-8 de mooiste foto's maken.
[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 22-05-2008 20:22 ]
<deleted>
[ Voor 139% gewijzigd door n00bs op 22-05-2008 20:19 ]
Kvind 100 euro toch niet een beetje.. Ik krijg 310 van de verzkering terug, daar moet ik dan ook nog allerlei accesoires van kopen.. Kijk beetje meer maakt niet uit, liever deronder natuurlijk
Maar wat zijn die eigenschappen dan? Ik zie alleen verschil in de zoom.. En 18 keer heb ik echt niet nodig.
Danku noobs, ik zal ze eventjes doorlezen
Maar wat zijn die eigenschappen dan? Ik zie alleen verschil in de zoom.. En 18 keer heb ik echt niet nodig.
Danku noobs, ik zal ze eventjes doorlezen
[ Voor 6% gewijzigd door LaduciA666 op 22-05-2008 20:20 ]
hmmm dacht dat de Fz8 nog duurder was, als ik nu de online prijzen vergelijk is de FZ18 zo'n 85 euro duurder.
er is zijn iig 2 grote verschillen de FZ18 heeft een groothoek van 28mm en de FZ8 een hoek van 36mm, imho is dit een erg groot nadeel, verder heeft de FZ18 de nieuwe Intelligent Auto functionaliteit en die heeft de FZ8 ook niet.
er is zijn iig 2 grote verschillen de FZ18 heeft een groothoek van 28mm en de FZ8 een hoek van 36mm, imho is dit een erg groot nadeel, verder heeft de FZ18 de nieuwe Intelligent Auto functionaliteit en die heeft de FZ8 ook niet.
Maar uiteindelijk draait het nog steeds om de kwaliteit van de foto's en die liegen er toch niet om naar mijn meningChaoss schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:48:
hmmm dacht dat de Fz8 nog duurder was, als ik nu de online prijzen vergelijk is de FZ18 zo'n 85 euro duurder.
Tjah ik kan anders niet echt zeggen dat die van de FZ8 er definitief beter uitzien, en al zouden die van de FZ8 er IETS beter uitzien dan geef nog de voorkeur aan een 28mm lens en een zeer goed werkende IA mode.
En als je de reviews op www.cameralabs.com erbij pakt dan maakt de Fz18 in sommige weer gevallen betere foto's
En als je de reviews op www.cameralabs.com erbij pakt dan maakt de Fz18 in sommige weer gevallen betere foto's
Beetje off topic maar wellicht interessant voor mensen die overwegen om een camera in het buitenland te bestellen. Bij aankopen binnen de EU (dwz incl Groot Britannie) betaal je geen BTW en inklaringskosten. Buiten de EU (bijv VS) betaal je 19%BTW en inklaringskosten (€ 16,75).n00bs schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:02:
Als ik op ebay kijk dan liggen de wereldwijde prijzen toch meestal rond de 200 Euro ex verzendkosten en eventuele klaringskosten. Dan is het goedkoper en makkelijker om voor 270 het hier in NL te kopen.
Voor camera's gelden nooit invoerrechten.
Verwijderd
hallo, ik ben nieuw hier op tweakers. ik heb nog geen idee hoe en wat allemaal, maar ik zit met een klein vraagje en dacht dat ik hier wel op de goede plaats daarvoor was.
ik wil namelijk een nieuwe camera gaan kopen. ik heb mijn oog laten vallen op een nikon coolpix p80. nou vond ik deze camera op ebay vrij goedkoop (250 euro incl. verzenden). deze zou dan uit de USA komen. mijn ervaring met bestellen in de USA is dat er vrij vaak douane kosten op zijn. hoe de douanekosten berekend zijn weet ik voor modelbouwspullen wel, maar niet voor apparaten zoals camera's.
hier mijn vraag (vragen eigenlijk):
is het verstandig om via ebay een camera te kopen?
op hoeveel douane kosten zou ik evt kunnen rekenen?
heeft iemand dit eerder gedaan, en wat is de ervaring daarmee?
(zoekfunctie heb ik geprobeerd, maar die leverde niks op voor de nikon p80)
ik wil namelijk een nieuwe camera gaan kopen. ik heb mijn oog laten vallen op een nikon coolpix p80. nou vond ik deze camera op ebay vrij goedkoop (250 euro incl. verzenden). deze zou dan uit de USA komen. mijn ervaring met bestellen in de USA is dat er vrij vaak douane kosten op zijn. hoe de douanekosten berekend zijn weet ik voor modelbouwspullen wel, maar niet voor apparaten zoals camera's.
hier mijn vraag (vragen eigenlijk):
is het verstandig om via ebay een camera te kopen?
op hoeveel douane kosten zou ik evt kunnen rekenen?
heeft iemand dit eerder gedaan, en wat is de ervaring daarmee?
(zoekfunctie heb ik geprobeerd, maar die leverde niks op voor de nikon p80)
*ahum* Kijk eens heel goed naar het bericht wat boven jou gepost is. Niets over de P80 ofzo, maar wel over de kosten van douane..Of het slim is via Ebay te kopen, tja dat hangt van de situatie af, ligt eraan hoe betrouwbaar de verkoper is.. Dus ik zou zeggen gewoon de feedback goed bekijken van hem en dan je conclusie trekken. Als er in de feedback dan ook veel buitenlandse namen staan met een positieve reactie dan weet je al beetje dat het goed zit he. Helemaal betrouwbaar is het natuurlijk nooit, maar winkels kunnen je ook oplichten
Als we het over de feedback gaan hebben, dan heb ik toch 1x een drama verhaal meegemaakt op ebay. Gelukkig heb ik via de kopersbescherming het meeste van mijn geld terug gehad maar leuk is anders.
Er was een pool op Ebay die vanuit Duitsland, producten verkocht. Hij had een half jaar lang er alles aan gedaan om veel spullen te verkopen en een rating van 99,9% oid te halen. Er was slechts 1 negatieve beoordeling de laatste tijd (en let vooral op die) en verder toch een naar gevoel van het kopen van een Pool via Duitsland (ik hoef hier geen politiek correcte preken, maar ik had hier geen goed gevoel bij). Toch bestelde ik bij hem en met mij vele anderen. Achteraf kreeg niemand zijn spullen en heeft hij iedereen met een nette communicatie zo lang mogelijk aan het lijntje gehouden totdat hij zelf veel kopers had en het geld op zijn rekening.
Uiteindelijk was dit een best grote zaak en heeft hij vele mensen op Ebay opgelicht voor als ik mij niet vergis 3000000 Euro.
Als je dus via Ebay koopt, let op op negatieve beoordelingen en hoe die zijn afgehandeld. Er zijn meer Poolse oplichters op Ebay (of waren) die via Duitsland verkopen. Alhoewel ik juist vaak via Duitsland spullen koop, let op van wie je het dus koopt. Betaal altijd met Paypal en nooit directe overschijvingen.
Er was een pool op Ebay die vanuit Duitsland, producten verkocht. Hij had een half jaar lang er alles aan gedaan om veel spullen te verkopen en een rating van 99,9% oid te halen. Er was slechts 1 negatieve beoordeling de laatste tijd (en let vooral op die) en verder toch een naar gevoel van het kopen van een Pool via Duitsland (ik hoef hier geen politiek correcte preken, maar ik had hier geen goed gevoel bij). Toch bestelde ik bij hem en met mij vele anderen. Achteraf kreeg niemand zijn spullen en heeft hij iedereen met een nette communicatie zo lang mogelijk aan het lijntje gehouden totdat hij zelf veel kopers had en het geld op zijn rekening.
Uiteindelijk was dit een best grote zaak en heeft hij vele mensen op Ebay opgelicht voor als ik mij niet vergis 3000000 Euro.
Als je dus via Ebay koopt, let op op negatieve beoordelingen en hoe die zijn afgehandeld. Er zijn meer Poolse oplichters op Ebay (of waren) die via Duitsland verkopen. Alhoewel ik juist vaak via Duitsland spullen koop, let op van wie je het dus koopt. Betaal altijd met Paypal en nooit directe overschijvingen.
Ja daar heb je ook gelijk in. Iemand kan natuurlijk alles aan doen om eerst goede rating te halen, maarja vaak zal dit neit gebeuren neem ik aan, want anders verdoe je je tijd om eerst goede rating te halen en dan 1 keer iemand op te lichten.. Tenzij je het groots aanpakt als deze man natuurlijk, maar op deze manier dan weet ebay het ook en sta je nog vrij sterk. Maar idd Paypal sowieso ebruiken.
Mensen! de TZ5 is vandaag in de aanbieding bij 1dayfly! is maar 250 euro inc verzendkosten. ik heb m besteld.. nu hopen dat hij er voor zaterdag a.s. is anders is hij te laat voor mn vakantie 
Welk geheugen kan ik het beste kopen voor de tz5 qua snelheid? wil minimaal 2Gb..
Welk geheugen kan ik het beste kopen voor de tz5 qua snelheid? wil minimaal 2Gb..
[ Voor 17% gewijzigd door dadj op 24-05-2008 13:43 ]
off-topic: gezien de prijs (€ 249,95) mag dit heel strikt genomen niet in dit topicdadj schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 12:57:
Mensen! de TZ5 is vandaag in de aanbieding bij 1dayfly! is maar 250 euro inc verzendkosten. ik heb m besteld.. nu hopen dat hij er voor zaterdag a.s. is anders is hij te laat voor mn vakantie
Interessant, maar ikzelf hecht veel waarde aan "pocket-size". Ben dus meer richting de Sony T300 of iets dergelijks aan het kijken maar twijfel of dat het geld wel waard is.
Hmmmm, alleen een silveren uitvoering? ben ik dan echt de enige die leiver een zwarte heeft 
wel een goeie deal 250,- goedkoopste via de pricewatch is 285,- incl verzendkosten, is 1dayfly een beetje betrouwbaar? ken het van naam, maar kheb verder geen ervaring ermee.
wel een goeie deal 250,- goedkoopste via de pricewatch is 285,- incl verzendkosten, is 1dayfly een beetje betrouwbaar? ken het van naam, maar kheb verder geen ervaring ermee.
die van 285 is niet leverbaar.. de goedkoopste is ongeveer 303 dacht ik.Chaoss schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:08:
Hmmmm, alleen een silveren uitvoering? ben ik dan echt de enige die leiver een zwarte heeft
yeah silver i guess.. heb ook liever blauw of zwart maar zou jij dik 50 euro meer betalen voor een andere kleur??? t is maar een camera, geen auto ofzo.
1dayfly is zeker betrouwbaar, koop er al heel lang en velen met mij. goede service ook
[ Voor 6% gewijzigd door dadj op 24-05-2008 15:21 ]
ik heb nu een oude sony p150 waar ik heel erg tevreden mee was (metalen casing en zeer weinig ruis) maar alle modellen die daarna zijn uitgebracht zijn allemaal van heel veel slechtere kwaliteit, zowel qua behuizing als fotokwaliteit.. geen sony meer voor mij voorlopig.Ray-zor schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:26:
[...]
off-topic: gezien de prijs (€ 249,95) mag dit heel strikt genomen niet in dit topic
Interessant, maar ikzelf hecht veel waarde aan "pocket-size". Ben dus meer richting de Sony T300 of iets dergelijks aan het kijken maar twijfel of dat het geld wel waard is.
Hallo, ik ben vastgelopen in mijn zoektocht naar een camera.
Mijn budget is maximaal 200 incl tasje en kaartje en ik ga de camara gebruiken voor het maken van vakantiefoto's e.d. en foto's van bouwdetails. Dit betekent dat ik snel in alle weeromstandigheden binnen en buiten foto's moet kunnen maken en redelijk moet kunnen inzoomen. Ik ben gekomen tot de volgende modellen:
Panasonic fs3 (tot nu toe voorkeursmodel)
Sony w110/120
Pentax M40
Canon ixus 70
(powershot serie is te groot)
Wat is hieruit de beste keus qua prijs en kwaliteit. En zijn buiten deze modellen nog goede alternatieven, binnen mijn budget?
Mijn budget is maximaal 200 incl tasje en kaartje en ik ga de camara gebruiken voor het maken van vakantiefoto's e.d. en foto's van bouwdetails. Dit betekent dat ik snel in alle weeromstandigheden binnen en buiten foto's moet kunnen maken en redelijk moet kunnen inzoomen. Ik ben gekomen tot de volgende modellen:
Sony w110/120
Pentax M40
Canon ixus 70
Wat is hieruit de beste keus qua prijs en kwaliteit. En zijn buiten deze modellen nog goede alternatieven, binnen mijn budget?
Je zit in het verkeerde topic, je moet dit topic hebbenThiess schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:22:
Hallo, ik ben vastgelopen in mijn zoektocht naar een camera.
Sony w110/120
Pentax M40
Canon ixus 70
Ja, die negatieve reviews had ik ook al gelezen. Ik ben totaal geen fotofreak maar voor dat geld heb ik toch liever dat experts iets positiever zijn.dadj schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:23:
[...]
ik heb nu een oude sony p150 waar ik heel erg tevreden mee was (metalen casing en zeer weinig ruis) maar alle modellen die daarna zijn uitgebracht zijn allemaal van heel veel slechtere kwaliteit, zowel qua behuizing als fotokwaliteit.. geen sony meer voor mij voorlopig.
Nu ben ik gestuit op de Olympus µ 1030 SW ( dpreview, Tweakers productreview van trogor ).
Het idee dat ik ervan krijg is dat het een gebruiksvriendelijke ultra compacte, ultra robuuste (daardoor ietwat zware) waterdichte camera is waar je volgens mij ultra veel plezier van kunt hebben op het stand, aan het zwembad, in de sneeuw, etc.
Maar die robuustheid komt blijkbaar wel met de trade-off van mindere beeldkwaliteit, zeker voor die prijsklasse. Echter, over de mate waarin op de beeldkwaliteit wordt ingeleverd doen verschillende verhalen op internet de rondte. Van "verwaarloosbaar" tot "alleen-aan-te-raden-als-je-zeker-weet-dat-je-veel-op-en-onder-water-bent".
Als leek stel ik geen hoge eisen, maar ik wil natuurlijk niet achteraf het idee krijgen dat ik een miskoop heb gedaan.
Iemand toevalig ervaring met die camera?
Niet op voorraad, wel leverbaar, volgens de website 1,5 week, die van 1dayfly duurt ook een week.dadj schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:20:
[...]
die van 285 is niet leverbaar.. de goedkoopste is ongeveer 303 dacht ik.
TZ5 voor 250 Euro inc verzending: http://www.1dayfly.nl/
In hoeverre is de Canon Eos 400d met standaard lens voor 409 -60 cashback = 349 een leuke aanbieding? Bij Saturn maar ook bij Mediamarkt (iig in Groningen) oftewel: waarom is die hier nog niet genoemd?
[ Voor 13% gewijzigd door Gianni Rombios op 25-05-2008 00:10 ]
Verwijderd
Er goed, alleen niet meer verkrijgbaar. Je kunt natuurlijk ook zelf even de PW of kieskeurig raadplegen.... Saturn heeft er iets teveel van verkocht, waardoor de aanbieding zelf al een paar dagen op is. Lees maar even in het 400D topic of in het aanbiedingen topic.
Heb je hem nu eindelijk gekocht, of wacht je tot we een inzameling voor je houden?n00bs schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:08:

Ik heb de afgelopen tijd intensief gebruik gemaakt van mijn FZ18 en kan niet anders concluderen dan dat deze camera superieur is in zijn segment. De gebruiksvriendelijkheid, mogelijkheden, snelheid en fotokwaliteit zijn allemaal DIK in orde. Indien gewenst kan ik foto's plaatsten van mijn trip naar Afrika, ik zal deze ook in het FZ18 topic plaatsen. Al met al een regelrechte aanrader, het enige nadeel is voor mij het formaat. In Afrika is broekzakformaat toch wel makkelijk..maar dat formaat camera's hebben weer minder functionaliteit. Dilemma's..Chaoss schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:48:
Ikzelf ben hier ook wel benieuwd naar ja! dus nij deze nog iemand die extra ervaringen van gebruikers zoekt.Ray-zor schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:29:
[...]
Ja, die negatieve reviews had ik ook al gelezen. Ik ben totaal geen fotofreak maar voor dat geld heb ik toch liever dat experts iets positiever zijn.
Nu ben ik gestuit op de Olympus µ 1030 SW ( dpreview, Tweakers productreview van trogor ).
Het idee dat ik ervan krijg is dat het een gebruiksvriendelijke ultra compacte, ultra robuuste (daardoor ietwat zware) waterdichte camera is waar je volgens mij ultra veel plezier van kunt hebben op het stand, aan het zwembad, in de sneeuw, etc.
Maar die robuustheid komt blijkbaar wel met de trade-off van mindere beeldkwaliteit, zeker voor die prijsklasse. Echter, over de mate waarin op de beeldkwaliteit wordt ingeleverd doen verschillende verhalen op internet de rondte. Van "verwaarloosbaar" tot "alleen-aan-te-raden-als-je-zeker-weet-dat-je-veel-op-en-onder-water-bent".
Als leek stel ik geen hoge eisen, maar ik wil natuurlijk niet achteraf het idee krijgen dat ik een miskoop heb gedaan.
Iemand toevalig ervaring met die camera?
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Verwijderd
Wie heeft er ervaring met de volgende cameras en kan uit ervaring wat over vertellen:
sony dsc-h3
sony dsc-w80
fuji finepix s8000f
punten waar ik persoonlijk op let:
+manuele bediening (focus, scherpte instelling)
+ingebouwde flits (extra aante sluiten flits niet perse)
+instelbare shuttertijd, zo snel mogelijk voor bewegende beelden.
+image stabalizer voor vanuit de losse pols
+SD
+shutterlag, zo vervelend. dus het liefst zo min mogelijk
suggesties voor een modelletje hoger of lager mag ook (graag zelfs)
Wat ik fotografeer:
macro (meestal binnenshuis, dus meestal onvoldoende licht, licht schommelingen),
ebay objecten (binnenshuis)
feesten (donkere ruimten, cafes)
mensen en objecten binnenshuis
buitenshuis snel bewegende voorwerpen, voertuigen, mensen, strand zee etc.
sony dsc-h3
sony dsc-w80
fuji finepix s8000f
punten waar ik persoonlijk op let:
+manuele bediening (focus, scherpte instelling)
+ingebouwde flits (extra aante sluiten flits niet perse)
+instelbare shuttertijd, zo snel mogelijk voor bewegende beelden.
+image stabalizer voor vanuit de losse pols
+SD
+shutterlag, zo vervelend. dus het liefst zo min mogelijk
suggesties voor een modelletje hoger of lager mag ook (graag zelfs)
Wat ik fotografeer:
macro (meestal binnenshuis, dus meestal onvoldoende licht, licht schommelingen),
ebay objecten (binnenshuis)
feesten (donkere ruimten, cafes)
mensen en objecten binnenshuis
buitenshuis snel bewegende voorwerpen, voertuigen, mensen, strand zee etc.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 22:26 ]
Ik vrees van niet... want die S60...Toff schreef op zondag 25 mei 2008 @ 00:08:
Heb je hem nu eindelijk gekocht, of wacht je tot we een inzameling voor je houden?
want die S60 wat?
Mijn S60 is dood hoor
Overigens nog niets aangeschaft. Aangezien ik de komende maand geen foto's schiet, wacht ik nog even een maand en bekijk ik met wat voor nieuws Canon eventueel op korte termijn gaat doen.
Overigens zie ik dat de 1.13 firmware voor de TZ5 wel degelijk een gunstig effect heeft op het focusprobleem met video's.
Overigens nog niets aangeschaft. Aangezien ik de komende maand geen foto's schiet, wacht ik nog even een maand en bekijk ik met wat voor nieuws Canon eventueel op korte termijn gaat doen.
Overigens zie ik dat de 1.13 firmware voor de TZ5 wel degelijk een gunstig effect heeft op het focusprobleem met video's.
Gaat canon dan misschien binnenkort iets uitbrengen in deze prijscategorie? Of heb je links of iets dergelijks, want dan wacht ik misschien ook nog weln00bs schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:46:
Mijn S60 is dood hoor![]()
Anyway, wat misschien wel handig is om te weten, bij Canon krijg je deze week tot 50 euro uit de powershot serie terug, de Powershot 7-daagse of iets dergelijks heet het.
Bij de mycom is daardoor de S5 maar 240 euro (237.99)

Nou ik weet niets concreets enkel dat Canon jaarlijkse nieuwe modellen op de markt zet... dus ik verwacht dat de komende maand de paper launces zullen zijn van een aantal nieuwe modellen.
Ik kon niet wachten en heb hem besteld. In het groen.Ray-zor schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:29:
[...]
[*snip snip**]

Zal in dezer dagen in mijn bezit zijn.
Nu nog uitzoeken hoe dat met xD Picture Card type M en type H zit... Dit is mijn eerste digitale camera

Verwijderd
H is net iets sneller dan M maar merk je in de praktijk weinig van. Tenzij je burst shots neemt. Is overigens ook bijna niet meer te krijgen. Zou gewoon lekker een M nemen
Verwijderd
...bij d e MediaMarkt wist men een week of 6 geleden al te melden dat er heel snel al een opvolger van de 720 (740 en 750 meen ik...) aan kwam. Tot op heden echter weinig nieuws volgens mij.n00bs schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:11:
Nou ik weet niets concreets enkel dat Canon jaarlijkse nieuwe modellen op de markt zet... dus ik verwacht dat de komende maand de paper launces zullen zijn van een aantal nieuwe modellen.
En jammer dat ik de 50 euro cashback 'net' misloop....
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 10:03 ]
Kan je de bon niet inscannen en de dag met photoshop veranderenVerwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:02:
[...]
...bij d e MediaMarkt wist men een week of 6 geleden al te melden dat er heel snel al een opvolger van de 720 (740 en 750 meen ik...) aan kwam. Tot op heden echter weinig nieuws volgens mij.
En jammer dat ik de 50 euro cashback 'net' misloop....
The Canon S6 IS should be announced sometime in June and ready to ship sometime in the summer.
Specs:
Resolution: 10mp
Sensor: CCD
Zoom: 15x (28-420)
Flash shoe: Yes
Memory: SD
Battery: Dedicated Li-Ion
Screen: 2.5" articulating
Body: Rubberized gripping & lighter weight
Ergonomics: Jog wheel introduced
Image Type: RAW & Jpeg
This camera will NOT be a CMOS sensored camera. Look for Canon to put their CMOS P&S sensors in the G line first. That will upset a few.
Canon will announce this camera at the same time as the SX200. The G9 probably won't be announced until Photokina if Canon does 2 rounds of announcements. Rumors suggest Canon will do a P&S announcement and an SLR announcement on separate dates.
Specs:
This camera will NOT be a CMOS sensored camera. Look for Canon to put their CMOS P&S sensors in the G line first. That will upset a few.
Canon will announce this camera at the same time as the SX200. The G9 probably won't be announced until Photokina if Canon does 2 rounds of announcements. Rumors suggest Canon will do a P&S announcement and an SLR announcement on separate dates.
Het blijft valsheid in geschrifte, c.q. diefstal, al lijkt het onschuldig. Mocht je tegen de lamp lopen, dan zou je zomaar een strafblad kunnen krijgen waar je nog jaren last van hebt. Nog los van mijn persoonlijke morele bezwaren tegen dit soort praktijken verziek je het ook nog eens voor mensen die wel eerlijk zijn.n00bs schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:07:
[...]
Kan je de bon niet inscannen en de dag met photoshop veranderen
Nee n00bs, die inzameling kan je nu ook vergeten

Hoe oud is die bron? De G9 ligt al eeeeuwen in de winkel...catchingfire schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:16:
The Canon S6 IS should be announced sometime in June and ready to ship sometime in the summer. <knip>
The G9 probably won't be announced until Photokina if Canon does 2 rounds of announcements. Rumors suggest Canon will do a P&S announcement and an SLR announcement on separate dates.
Wat een ophef zegToff schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:30:
[...]
Het blijft valsheid in geschrifte, c.q. diefstal, al lijkt het onschuldig. Mocht je tegen de lamp lopen, dan zou je zomaar een strafblad kunnen krijgen waar je nog jaren last van hebt. Nog los van mijn persoonlijke morele bezwaren tegen dit soort praktijken verziek je het ook nog eens voor mensen die wel eerlijk zijn.
Nee n00bs, die inzameling kan je nu ook vergeten
Een strafblad voor het veranderen van een aankoopbon met een dag
Al die bedrijven die consumenten naaien met garantie en service en dan maak jij hier zo een ophef over

Die bron is van gisteren... er zal wel "G9 follow-up" bedoeld zijn.Toff schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:33:
[...]
Hoe oud is die bron? De G9 ligt al eeeeuwen in de winkel...
Leuke actie van Canon
en ach "wachten op een nieuw model" tjah dan kunje bezig blijven... 
Collega van mij Heeft een tijdje terug een Panasonic FX35 gekocht, ze had hem gister even mee dus heb ik er in de pauze even mee zitten pielen, volgens mij is het menu van deze camera voor 95% gelijk aan die van de TZ5 (voor zover ik kon beoordelen adhv de TZ5 review filmpjes), maar waarschijnlijk zijn de menu's van alle nieuwe panasonics met IA vrij gelijk.
moet zeggen dat het menu opzich wel duidelijk is, overzichtelijk en gemakkelijk te bedienen, enige minpuntje is dat je 2 menu's hebt: Q-menu en gewoon menu, in het begin wilje nog al eens op de verkeerde knop drukken. Omdat ik al veel over de TZ5 gelezen/gezien heb had ik het zomaar onder de knie dus dat is opzich wel redelijk positief, na een kwartiertje pielen zat ik mijn collega dingen uit te leggen terwijl zij de camera al 3 weken in huis heeft.
Kwaliteit van de foto's was ook erg goed, 25mm groothoek is nog een stukje leuker dan 28mm
Zit even te kijken welke webshop ik het beste de TZ5 kan bestellen, bij pcsnel.nl kostie incl verzendkosten maar 285,- levertijd is echter 1,5 week en die shop heeft een paar mindere reviews qua levertijd. Bij de nr2 uit de pricewatch, Redcoon, kostie incl verzenden 312,- direct leverbaar... what to do
EDIT: bij digitalstreet.nl kostie 308 incl verzend.
Collega van mij Heeft een tijdje terug een Panasonic FX35 gekocht, ze had hem gister even mee dus heb ik er in de pauze even mee zitten pielen, volgens mij is het menu van deze camera voor 95% gelijk aan die van de TZ5 (voor zover ik kon beoordelen adhv de TZ5 review filmpjes), maar waarschijnlijk zijn de menu's van alle nieuwe panasonics met IA vrij gelijk.
moet zeggen dat het menu opzich wel duidelijk is, overzichtelijk en gemakkelijk te bedienen, enige minpuntje is dat je 2 menu's hebt: Q-menu en gewoon menu, in het begin wilje nog al eens op de verkeerde knop drukken. Omdat ik al veel over de TZ5 gelezen/gezien heb had ik het zomaar onder de knie dus dat is opzich wel redelijk positief, na een kwartiertje pielen zat ik mijn collega dingen uit te leggen terwijl zij de camera al 3 weken in huis heeft.
Kwaliteit van de foto's was ook erg goed, 25mm groothoek is nog een stukje leuker dan 28mm
Zit even te kijken welke webshop ik het beste de TZ5 kan bestellen, bij pcsnel.nl kostie incl verzendkosten maar 285,- levertijd is echter 1,5 week en die shop heeft een paar mindere reviews qua levertijd. Bij de nr2 uit de pricewatch, Redcoon, kostie incl verzenden 312,- direct leverbaar... what to do
EDIT: bij digitalstreet.nl kostie 308 incl verzend.
[ Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 27-05-2008 16:52 ]
Of bij de MM voor de prijs van Foka direct afhalen... echter jammer want bij 1daylfy was die 249 inc verzendkosten. Ik was helaas te laat wakker om nog te bestellenChaoss schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:52:
Leuke actie van Canonen ach "wachten op een nieuw model" tjah dan kunje bezig blijven...
Zit even te kijken welke webshop ik het beste de TZ5 kan bestellen, bij pcsnel.nl kostie incl verzendkosten maar 285,- levertijd is echter 1,5 week en die shop heeft een paar mindere reviews qua levertijd. Bij de nr2 uit de pricewatch kostie incl verzenden 312,- direct leverbaar... what to do
Verwijderd
Kijk je alleen sochtends? Of Heb je misschien >= 24 uur lang achter elkaar doorgeslapen?n00bs schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:45:
[...]
Of bij de MM voor de prijs van Foka direct afhalen... echter jammer want bij 1daylfy was die 249 inc verzendkosten. Ik was helaas te laat wakker om nog te bestellendus nu wacht ik nog fijn op andere nieuwe toestellen.
Beetje slap excuus
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 16:56 ]
Ik wil ook persee een zwarte dus die van 1dayfly was geen optie,
enn Foka zit in limburg, mijn dichstbijzijnde MM in Groningen of Leeuwarden dus die prijs gaan ze ook niet naar beneden doen. Helaasch (logsich) doet de MM niet aan prijsvergelijking met een webshop, de winkel moet in een straal van 25km zijn ofzo.
maargoed bij digitalstreet.nl ist ook kwestie van voor 13:00 besteld is volgende werkdag in huis.
enn Foka zit in limburg, mijn dichstbijzijnde MM in Groningen of Leeuwarden dus die prijs gaan ze ook niet naar beneden doen. Helaasch (logsich) doet de MM niet aan prijsvergelijking met een webshop, de winkel moet in een straal van 25km zijn ofzo.
maargoed bij digitalstreet.nl ist ook kwestie van voor 13:00 besteld is volgende werkdag in huis.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:48:
[...]
Kijk je alleen sochtends? Of Heb je misschien >= 24 uur lang achter elkaar doorgeslapen?
Beetje slap excuus
offtopic:
Was gaan stappen
laat terug en lang doorgeslapen
werd wakker en nieuwe aktie was al begonnen 
Was gaan stappen

Foka zit ook in Rotterdam (fysiek).
[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 27-05-2008 16:58 ]
Verwijderd
Leg dit dan maar eens uitn00bs schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:08:
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 17:00 ]
En de bronnen zijn?catchingfire schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:16:
The Canon S6 IS should be announced sometime in June and ready to ship sometime in the summer.
Specs:
Echter denk ik dat de opvolgers wel erg duur zijn.. En datk beter gewoon kan kopen..
En over dat kopen dat je kan blijven wachten ben ik het niet mee eens.. Als je 2 weken voor een nieuwe serie koopt kan je veel beter wachten.. Kijk dan moet je niet wwer blijven wachten maar dan zit er weer een hele tijd tussen.. Maar als het nou nog 2 weken duurt ofzo waarom niet toch?
lol kijk eens naar de tijd

Hebben de TZ5 bezitters trouwens al low light conditie foto's gemaakt zoals op feesten oid?
damnit... 1dayfly zal de TZ5 pas maandag verzenden en dan ben ik al op vakantie... echt waardeloos dit..
Verwijderd
Daarvoor had je em al kunnen kopenn00bs schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:59:
[...]
lol kijk eens naar de tijddaarna ben ik gaan eten en zuipen
Heb je daar bericht over gehad? Bij mijn bestelling staat nog steeds: "Verwachte verzenddatum 30-05-2008 ".dadj schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:35:
damnit... 1dayfly zal de TZ5 pas maandag verzenden en dan ben ik al op vakantie... echt waardeloos dit..
Verwijderd
Hai, ik was onder de indruk dat de nikon d40 altijd met lens verkocht werd. Maar nu zie ik afentoe "nikon d40 body black" ofzo staan in advertenties. Betekent dat ik dan alleen een nikon d40 krijg zonder lens?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 05:10 ]
@TerrorjaapBabs, lijkt me dat dat idd zonder lens is, anders staat er ook vaak "Nikon xxx lens kit"
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 28-05-2008 08:00 ]
Nieuwe Canon modellen in Juni: http://www.canonrumors.com/
De Panieksonic FX500 aangeschaft. Ten opzichte van de Sony P72 al snel een verbetering, mochten er mensen met verzoeken zijn om bepaalde instellingen te testen, laat maar weten, kan ik dit weekend even pielen.
Grote pluspunten voor mij tot nu toe:
- Klein en makkelijk om mee te nemen (dus bijna altijd in de buurt om te schieten)
- Snel gebruiksklaar na aanzetten (dus nooit dat ene moment missen)
- Veel instelmogelijkheden naast de vele standaardmodussen
- Klein en makkelijk om mee te nemen (dus bijna altijd in de buurt om te schieten)
Verwijderd
Hoe kan het dat de prijzen voor de nikon d40+lens zoveel verschillen?
de een verkoopt em voor 330 en de ander voor 400. Iemand een verklaring?
Winkeliers zijn vrij om zelf een prijs te bepalen waarvoor ze een product denken te verkopen,Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 00:05:
Hoe kan het dat de prijzen voor de nikon d40+lens zoveel verschillen?
even afgezien van prijsafspraken/importeurs, bij veel wat duurdere items in de pricewatch vind je wel 100
euro verschil.
Wat is een Panieksonic?TheKeeper schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:35:
De Panieksonic FX500 aangeschaft. Ten opzichte van de Sony P72 al snel een verbetering, mochten er mensen met verzoeken zijn om bepaalde instellingen te testen, laat maar weten, kan ik dit weekend even pielen.
@hierboven... duh 
Maargoed Ik heb gister een Zwarte Pani TZ5 besteld bij Digitalstreet.nl (308,- incl verzending), echt supersnelle service daar! als je voor 15:00 besteld en betaald met ideal, dan verzenden ze het pakketje diezelfde dag nog... En idd gisteravond kreeg ik een mailtje met tracking code en hij is nu al gesorteerd.
Heb als afleveradres mijn werk opgegeven, dus kan ik hem vandaag in ontvangst nemen
Maargoed Ik heb gister een Zwarte Pani TZ5 besteld bij Digitalstreet.nl (308,- incl verzending), echt supersnelle service daar! als je voor 15:00 besteld en betaald met ideal, dan verzenden ze het pakketje diezelfde dag nog... En idd gisteravond kreeg ik een mailtje met tracking code en hij is nu al gesorteerd.
Heb als afleveradres mijn werk opgegeven, dus kan ik hem vandaag in ontvangst nemen
Ik heb mijn FZ18 daar ook gekocht. Goede prijs, goede serviceChaoss schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:11:
@hierboven... duh
Mjah maar kzit intussen nog wel te wachten op het pakketje
khoop toch echt dat de postbode hier wel voor 5 uur komt want dan wil ik toch echt wel naar huis... Volgens track and trace is de chauffeur onderweg.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 30-05-2008 16:31 ]
Hoe bevalt ie jouw fz 18 ?Leolinedance schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:27:
[...]
Ik heb mijn FZ18 daar ook gekocht. Goede prijs, goede service
Ik twijfel erom om mn oude vertrouwde 2100uz maar eens in de kast te zetten.
En is het een optie om een camera in duitsland te halen ?
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Ik kreeg vanmorgen bericht van 1dayfly dat ik mijn bestelde TZ5 pas 6 of 7 juni in huis zal hebben. Helaas nog even geduld hebben dus..dadj schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:35:
Aangezien me camera kapot is gegaan en hier een nieuwe lens is moet ben ik ook weer opzoek naar een nieuwe camera. Mijn vorige was een Casio Z850. Die was errug snel!n00bs schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:39:
[...]
Ik ben dus op zoek naar:
- compacte camera (makkelijk in een broekzak)
- relatief lichte camera (onder de 200 gram)
- weinig ruis
- goede en natuurgetrouwe kleurweergave
- zo min mogelijk postprocessing
- snel (menu, weergave, focussing etc)
- weinig energieverbruik ook met flash
- goede avond sfeerfoto's
- optical stabilisation
- makkelijk en snel switchen tussen verschillende foto en filmmodus
- liefst HD film mogelijkheid
- duidelijk display ook bij veel zonlicht
- dynamisch bereik (weinig clipping met vol licht, mooi contrast)
- stevig liefs enigszins wat spatwaterdicht of zelfs waterdicht
- minimaal 3x optische zoom
Zat wel een ultra speed SD kaartje in maar als ik door me foto's heen wou scrollen kwamen ze zo snel voorbij dat je ze amper kon zien. Deze functionaliteit wil ik echt houden.
Nu ik aan het kijken ben is misschien waterdicht ook wel een optie.
Eigenlijk het lijstje zoals hierboven.
Als opties kwam ik de Olympus 1030 SW en eigenlijk de hele SW serie maar zijn er nog meer? van andere merken? Welke betaalbaar zijn en goed?
EDIT:
Kom nu de Olympus Stylus 850sw tegen, niet duur en misschien intressant. Kennen jullie hem? Ben nu al naar reviews aan het zoeken.
[ Voor 5% gewijzigd door Daros op 31-05-2008 20:23 ]
heb zelf de 1030SW gisteren aangeschaft, zodoende hoef ik niet altijd een DSLR met toebehoren mee te nemen.
Heb gisteren gelijk even de 1030SW getest, wat een heerlijke camera (vorige compact was een olympus C-220Z dus even wat anders) Camera reageert soepel en ook de wideangle vind ik mooi. Maar dan het mooiste, gelijk maar even in de vissenkom en een glas bier gegooid
en het werkt allemaal nog. Vind het zonde om die andere features ook te testen (erop staan of laten vallen bv. ivm. krassen).
Leuke functies (extras zeg maar)
-luchtdruk, hoogte of diepte komt mee in de exif en op het scherm
-camera is als zaklamp te gebruiken (led voorop) en is best fel eigelijk
-zit ook een wekker op, dus reisklokje kan je thuislaten
De rest van e eigenschappen is wel bekend.
Oja, Na een firmwareupdate (stond er bij mij al fabrieksaf op) is het mogelijk om vga te filmen 30fps met geluid zolang je zelf wilt.
Heb gisteren gelijk even de 1030SW getest, wat een heerlijke camera (vorige compact was een olympus C-220Z dus even wat anders) Camera reageert soepel en ook de wideangle vind ik mooi. Maar dan het mooiste, gelijk maar even in de vissenkom en een glas bier gegooid
Leuke functies (extras zeg maar)
-luchtdruk, hoogte of diepte komt mee in de exif en op het scherm
-camera is als zaklamp te gebruiken (led voorop) en is best fel eigelijk
-zit ook een wekker op, dus reisklokje kan je thuislaten
De rest van e eigenschappen is wel bekend.
Oja, Na een firmwareupdate (stond er bij mij al fabrieksaf op) is het mogelijk om vga te filmen 30fps met geluid zolang je zelf wilt.
Werkelijk een super camera! Zeer mooie foto's, grote zoom, zeer veel handmatige instelmogelijkheden, RAW-foto's, zeer snel voor een niet-DSLR, accu gaat vrij lang mee (+- 400 foto's). Relatief goede flitser, ook met verschillende instelmogelijkheden. Goede image stabilizer, al weet ik nogsteeds niet wat het verschil tussen de twee verschillende zijn.salutem schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:02:
[...]
Hoe bevalt ie jouw fz 18 ?
Ik twijfel erom om mn oude vertrouwde 2100uz maar eens in de kast te zetten.
En is het een optie om een camera in duitsland te halen ?
Nadelen: Niet zoomen bij filmpjes maken, Ai (automatische stand) in de schemer niet zo'n succes (hoge ISO of bewogen foto's). Kan verholpen worden door manueel te fotograferen op lage ISO en lange sluitertijd met statief of vaste hand.
Ik had nog beloofd om met verschillende ISO's die FX500 te reviewen. Echter nog steeds geen tijd voor gehad.
Zie url voor een veel betere review
http://www.digitalcamerar...onic+lumix+<span%20class=
Zie url voor een veel betere review
http://www.digitalcamerar...onic+lumix+<span%20class=
Ik zou graag naast mijn dSLR-uitrusting een compact-camera hebben voor gebruik in de kajak en andere outdoor-activiteiten. Hij moet een keer in het water kunnen vallen zonder kapot te gaan en hij moet een fatsoenlijke groothoek hebben (dat gedoe met minstens 35 mm daar wil ik niet eens aan beginnen), dwz. 28 mm of nog wijder. Aantal megapixels kan me niet schelen want met zo'n klein sensortje maakt dat toch niks meer uit. Als iemand iets zinnigs over verschil in beeldkwaliteit kan zeggen: graag! Momenteel zie ik drie opties:
Pentax Optio W60
+ Pentax
+ Nieuw model
+ Eigenlijk alles wat ik wil voor een goede prijs
- Op z'n vroegst in juli beschikbaar
Oly mju1030SW
+ Kan tot 10 meter onderwater
- Dat kleine lensje in de hoek staat me tegen, misschien onterecht?
Ricoh Caplioh G600
+ lijkt me lekker in de hand te liggen
- prijs & introductiedatum onbekend, maar ik kwam ergens 350 pond sterling tegen, dus: duur!
Alles spreekt dus eigenlijk voor de Pentax maarja wanneer gaat die te koop zijn?
Pentax Optio W60
+ Pentax
+ Nieuw model
Oly mju1030SW
Ricoh Caplioh G600
+ lijkt me lekker in de hand te liggen
- prijs & introductiedatum onbekend, maar ik kwam ergens 350 pond sterling tegen, dus: duur!
Alles spreekt dus eigenlijk voor de Pentax maarja wanneer gaat die te koop zijn?
Die bevalt me ook wel! Alleen is het uiterlijk niet het mooist... En kan ik geen foto vinden van de achterkant.mwolthers schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:26:
Pentax Optio W60
+ Pentax
+ Nieuw model
Zoals een paar post hierboven beschreven, kleine lensje heeft mij positief verrast, de reden van aanschaf was excact hetzelde als jouw. SLR meezeulen heel de tijd heb ik geen zin in.mwolthers schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:26:
Oly mju1030SW
vergeet ook niet de stofbestendigheid, stootbestendigdheid en valbestendigheid.
Dit is ook de reden van het kleine lensje, het zoomsysteem zit verticaal ipv. horizontaal zodat er geen bewegende delen uit hoeven te steken... beetje periscoop idee zeg maar!
succes met kiezen
zo, sinds vrijdag de TZ5 in huis, eerst wat mee gepeild en zondag een poging gedaan om wat serieuzere foto's te maken, de TZ% kan hele scherpe foto's maken... alleen moet je wel erg goed opletten waar hij op scherp stelt een nadeel is dat foto's er op het schermpje bijna altijd scherp uitzien (tenzij ze echt wazig zijn) terwijl ze toch een beetje wazig zijn. Verder ben ik wel tevreden de IA functie werkt goed, en anders zijn er altijd nog de scene selections. 
Nu nog wat accessoires aanschaffen, een 2 of 4 GB SD kaartje, een klein tasje/bescherm hoesje en een reserve batterij. wat dat laatste betreft, ik lees hier en daar waarschuwingen om alleen originele batterijen te gebruiken om schade te voorkomen, wellicht toch verstandiger om een originele te kopen ipv een no-name van ebay?
Nu nog wat accessoires aanschaffen, een 2 of 4 GB SD kaartje, een klein tasje/bescherm hoesje en een reserve batterij. wat dat laatste betreft, ik lees hier en daar waarschuwingen om alleen originele batterijen te gebruiken om schade te voorkomen, wellicht toch verstandiger om een originele te kopen ipv een no-name van ebay?
[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 02-06-2008 08:32 ]
Iemand al ervaring met de samsung NV24HD?
Ik twijfel een beetje tussen de samsung NV24HD, de pannasonic FX35 of FX500
Mzzzl
Ik twijfel een beetje tussen de samsung NV24HD, de pannasonic FX35 of FX500
Mzzzl
Dit topic is gesloten.