Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40
Gisteren even met een nieuwe Canon en een Panasonic lopen spelen. Ik was erg onder de indruk hoe snel die huidige Canon compact camera's zijn en qua kleuren allemaal natuurgetrouw en de natuurlijk softe canon look.

De Panasonic heeft een flinke zoom, maar toch viel mij hetzelfde in de foto's op als bij vele andere samples van anderen: de kleur groen komt extreem onecht over en ook hier op dpreview meldt een eigenaar van een TZ3 ook hetzelfde: http://forums.dpreview.co...rum=1010&message=28139167 en daarnaast extreem veel in-cam sharpening (teveel en dit zie je ook op veel sample foto's terug). (de eigenaar van de panasonic vond ook de canon die ik aan het testen was, mooier en natuurlijker qua kleur).

Kunnen eigenaren van de TZ5 ook natural foto's posten waarbij zo min mogelijk kleuren en sharpening aangepast wordt en dit zowel met zonlicht als 's avonds (ben nog steeds benieuwd naar de low light performance van de TZ5 voor op parties).

Kan een eigenaar van de TZ5 de volgende foto voor mij verklaren :) http://www.pbase.com/danpolley/image/97980991 http://www.pbase.com/danpolley/image/97684827 (digitale zoom??? vind het niet terug in de Exif). Overigens zie ik die artifacts op al zijn foto's terug. Het enige wat ik kan indenken is dat er maximale compressie gebruikt wordt, maar lijkt mij sterk dat iemand dat doelbewust instelt.

[ Voor 21% gewijzigd door n00bs op 02-06-2008 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

bedoel je met natural foto's natuur foto's? :P wil vanmiddag wel ff plaatje schieten in de tuin. tot nu toe is me aan het groen van de Tz5 niets vreemds opgevallen.

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/wijbenga.johan/SEQFH3RXUFI/AAAAAAAAAL8/QlL8UAYYJrk/P1000040.JPG

[ Voor 24% gewijzigd door Chaoss op 02-06-2008 16:40 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Chaoss schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:18:
bedoel je met natural foto's natuur foto's? :P wil vanmiddag wel ff plaatje schieten in de tuin. tot nu toe is me aan het groen van de Tz5 niets vreemds opgevallen.

[afbeelding]
lol nee natuurlijke look. Dus zonder vivid, of andere versterkerking van kleuren en sharpening. Ik heb begrepen dat die TZ5 een aantal modes heeft waarbij de kleuren en sharpening aangepast worden.
Wat ik zou willen weten/zien of de kleuren zoals de TZ5 dat vastlegd van het groen (buiten) ook daadwerkelijk overeenkomt met het groen zoals wij dit waarnemen met onze eigen ogen.
Wat ik namelijk op veel foto's zie (en dit kan natuurlijk een foutieve instelling zijn) dat er een shift in het groen en blauw zit: groen gaat richting fluorecent en blauw wordt echt flets en minder saturatie. Dit is wat ik terugzie op heel veel foto's.

Daarnaast kom ik extreem weinig low light foto's tegen van gebruikers en dat is toch ook een aspect dat voor mij wel belangrijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Ik weet dat deze camera eigenlijk net buiten het topic valt (18 euri :D)
maar hoe zet de fuji finepix S100fs zich af tegen de Canon power shot G9?

Op zich vind ik het geen probleem dat de fuji wat groter is maar is hij het extra geld en gewicht waard tegen de G9?

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er hier een mogelijkheid is om een bepaald persoon op negeer te zetten? :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:26:
Weet iemand of er hier een mogelijkheid is om een bepaald persoon op negeer te zetten? :X
offtopic:
Beetje kinderachtige posting want wij weten allemaal wat je bedoelt. Twee duidelijke postings van mij waar niets mis mee is. Negeer het als je niet tegen kritiek kan en kom dan gewoon nooit op een fora want nooit zal iedereen het 100% met je eens zijn of probeer gewoon inhoudelijk een constructieve posting te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:03
n00bs schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:54:
Gisteren even met een nieuwe Canon en een Panasonic lopen spelen. Ik was erg onder de indruk hoe snel die huidige Canon compact camera's zijn en qua kleuren allemaal natuurgetrouw en de natuurlijk softe canon look.
Canon heeft z'n kleuren meestal goed voor elkaar inderdaad!!! De plaatjes uit m'n S5is zijn qua kleuren en contrast vaak zeer pleasing... ik laat niet voor niets m'n 400D steeds vaker thuis :)
De Panasonic heeft een flinke zoom, maar toch viel mij hetzelfde in de foto's op als bij vele andere samples van anderen: de kleur groen komt extreem onecht over en ook hier op dpreview meldt een eigenaar van een TZ3 ook hetzelfde:
Mij persoonlijk nooit als storend ervaren op m'n TZ3 en ook niet op m'n TZ5.
Kunnen eigenaren van de TZ5 ook natural foto's posten waarbij zo min mogelijk kleuren en sharpening aangepast wordt en dit zowel met zonlicht als 's avonds (ben nog steeds benieuwd naar de low light performance van de TZ5 voor op parties).
Er moet toch wel wat tussen zitten als je zoekt? http://www.flickr.com/search/?q=tz5&s=int
Kan een eigenaar van de TZ5 de volgende foto voor mij verklaren :) http://www.pbase.com/danpolley/image/97980991
Nee. Ik zag de foto vanmorgen ook op dpreview. Ik snap niet wat de betreffende poster er geweldig aan vind maar ik vind het bras. Je weet ook niet wat er allemaal aan ge-PP'd is, je kunt enkel zien dat het ISO500 is, wat al vrij fors is voor een compact.

Maar ja, zo kun je er zout op blijven strooien hè... je vind van elke camera wel foto's die prullenbakmateriaal zijn... om dit nou een verzameltopic te maken van niet-zo-goed gelukte foto's van wat voor camera dan ook lijkt me niet de bedoeling en is ook zeer vervelend voor de mensen die hier eens een kijkje nemen en vervolgens alleen maar bagger-foto's tegenkomen, terwijl >90% van de elders geposte foto's wel goed zijn. Echte slechte camera's worden niet meer gemaakt, dat zie je ook aan de reviews, neem er gewoon een die qua features/form-factor voldoet aan jouw wensen en ga naar buiten met dat ding ipv maanden blijven polderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:31:
[...]

offtopic:
Beetje kinderachtige posting want wij weten allemaal wat je bedoelt. Twee duidelijke postings van mij waar niets mis mee is. Negeer het als je niet tegen kritiek kan en kom dan gewoon nooit op een fora want nooit zal iedereen het 100% met je eens zijn of probeer gewoon inhoudelijk een constructieve posting te maken.
Pardon? Had ik het over jou? Maargoed, blijkbaar voel jij je aangesproken dus dat zegt ook wel wat :)
Om maar even op je te reageren. Je vraagt steeds mensen om dingen voor je te doen maar uiteindelijk koop je toch geen camera. Dat weet jij. En dat weet ik. Heeft niks te maken met kritiek of het ergens wel of niet mee eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
_/-\o_

nondeju, dat zijn echt mooie foto's. Fantastische kleuren, absoluut, zeer veel genuanceerde detail en dynamiek en totaal niet zoals die :X :X :X foto's die ik o.a. op dpreview telkens zie. Als dit werkelijk is wat mogelijk is om eruit te halen dan is de keuze zeker snel gemaakt :+

En waar ik dus op doelde met die instellingen dat is dus correct. Blijkbaar hebben veel mensen de instellingen zo staan dat de kleuren verneukt zijn en er enorm veel sharpening wordt toegepast.
De foto's die ik op flickr zie ga zeker meer richting dSRL.

Dat ik nooit een keuze maak is niet waar, maar ik ben niet van plan elk jaar een nieuwe cam te kopen. Dus ik wil wat goeds hebben. Als ik dan van (op flickr na) 90% slechte foto's zie, dan is het toch niet vreemd dat men al snel gaat denken dat er CCD of firmware problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
The continuing story of the quest for the holy grail compact:
n00bs schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:38:
Ik ben op dit moment aan het orrienteren voor een nieuwe compactie camera als opvolger van mijn Canon Powershot S60 http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_s60.asp

Destijds heb ik heel bewust vanwege de functionaliteit voor deze camera gekozen, maar hij heeft voor mij nu wel toch wat tekortkomingen die ik in een opvolger beter zou willen zien.

De eisen voor mij:
- P-stand die gewoon goede foto's maakt (al zal ik bijna altijd wel foto's nabewerken, maar liever zo min mogelijk)
- Minder ruis dan de S60, want dit vond ik al op ISO100 te erg
- Bruikbare ISO400 stand
- Optische Image Stabilizer
- Handmatige focus
- Filmmodus met minimaal de mogelijkheid op op 640x480 @30fps te filmen, maar liever een hogere resolutie of breedbeeld optie.
- Kleiner dan mijn S60 (vooral de dikte is een groot nadeel)
- Lichter dan mijn S60, 300gram is echt teveel van het goede om de camera overal mee naar toe te kunnen nemen
- Liefst de mogelijkheid om langer dan 15 seconde te kunnen belichten
- Belichtingstijd van 1/2000 als snelste stand is wel erg fijn.
- Groter display dan mijn S60 dat toch nog duidelijk in zonlicht af te lezen is en het liefst ook een scherper display dan mijn huidige S60
- Draaiwiel voor diverse fotostanden en het liefst zo min mogelijk opties die via 10.000 menu's vanuit de software bediend moeten worden, liever veel knopjes ;)
- Snelle camera: snelle focus (de S60 is echt traag)
- Veel handmatige instellingen vind ik zelf wel fijn, zoals manual focus e.d.
- Zuinige met accu/batterij (beter of gelijk aan de S60)
- Mooi meegenomen zou zijn als de camera tegen een stootje kan (en dat heeft de S60 bewezen wel te kunnen! zelfs tegen zand, fles 7-up eroverheen etc)
- Liefst ook een diafragma met een grote en erg kleine lensopening

Volgens mij is het haast onmogelijk om een opvolger te vinden, De Fuji F31 heeft wel een deel van de opties die ik zoek, evenals de Canon 650 en S80 (oudje).

De soort foto's die ik maak zijn zeer verschillend:
- Dagjes uit.
- Uitgaan ('s avonds, parties)
- Nachtfoto's (sterrenhemels, horizon etc)
- Mensen
- Dieren
- Af en toe macro's (maar veel minder belangrijk)
- Landschappen
- Vuurwerk foto's (doe ik vrij vaak en daarom is de handmatige controle over belichting, arpeture en focus erg belangrijk).
Na bijna VIER maanden zoeken, kan de conclusie niet anders zijn dan: DIE BESTAAT NIET !!!
Enig idee hoeveel foto's je wel had kunnen maken, n00bs, als je gewoon voor een appel en een ei een gulden-middenweg-camera had gekocht? Nu heb je NIETS, maar als je gewoon "een" camera had gekocht, had je 80% foto's gehad waar je tevreden mee was geweest? Koop er gewoon een en ga foto's maken, anders sta je over nog eens vier maanden nog steeds met lege handen. Iedere camera/lens is een compromis. Ik heb voor X000,= euro aan DSLR-spul, maar ik kan ook niet altijd alles optimaal schieten. De beste camera is degene die je bij je hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
n00bs schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:38:
...Als ik dan van (op flickr na) 90% slechte foto's zie, dan is het toch niet vreemd dat men al snel gaat denken dat er CCD of firmware problemen zijn....
Dat is wel -extreem- overdreven... of je eisen veel te hoog voor dit soort compactcamera's. Denk nog eens na over wat de camera kan: 28-280mm, gestabiliseerd, in pocket-formaat, voor <=300 euri... bedenk is wat je mee moet zeulen en hoeveel geld je kwijt bent als je dit met een dSLR wilt doen!

[ Voor 11% gewijzigd door catchingfire op 03-06-2008 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
n00bs schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:38:
[...]
. Als dit werkelijk is wat mogelijk is om eruit te halen dan is de keuze zeker snel gemaakt :+
Eerst zien, dan geloven.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Met een compacte camera moet je concessies doen. Dat gaat ten koste van de beste beeldkwaliteit, handmatige functies e.d. maar je krijgt er een handzaam toestel, wat toch nog ergens toe in staat voor terug. Bovendien: there´s no such thing as perfection. Ik heb nu sinds kort naast mijn Pana TZ3 een Nikon D40 en zodoende heb ik van beide werelden iets. Voor normaal gebruik de TZ3 of in situaties waarbij de kans bestaat op inname van je toestel. En voor al het andere nu de D40. Mijn inziens is dat ook de beste combi die je kunt aanhouden. Want continue op zoek zijn naar het toestel wat het beste past bij je eisen resulteert in wachten. En van wachten = uitstel komt afstel. Zo kun je namelijk blijven wachten op de nieuwere modellen en koop je niks, terwijl je ondertussen allang bezig kunt zijn. Ik zat in die fase bij de aanschaf van een computer. Koop je nu iets, dan is het bij wijze van morgen antiek in de pc wereld. Dus bleef ik wachten. Uiteindelijk heb ik gewoon een systeem samengesteld en lekker belangrijk dat ie nu, 1 maand later alweer antiek is. Hij voldoet aan mijn eisen en ik kan er weer 5 jaar tegenaan. Zelfde geldt dus voor de aanschaf van een camera.

Kies het toestel wat het dichtste bij komt wat betreft jouw eisen en ga nadien niet meer blijven uitkijken voor andere modellen. In plaats daarvan kun je beter die tijd/energie steken in het onder de knie krijgen van het nieuwe toestel zodat je precies weet wat de SWOT (Strength, Weaks, Opportunities and Threats) aka sterkte/zwakte/kansen/bedreigingen analyse is :P Oftewel, waarin ie uitblinkt, waarin ie tekort komt en hoe je dat dus het beste kunt toepassen. Bezig zijn om een toestel te leren kennen is leuker dan als maar te blijven wachten, want dat komt je geduld niet ten goede.

Ahum, on topic maar weer :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
catchingfire schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:06:
[...]
Dat is wel -extreem- overdreven... of je eisen veel te hoog voor dit soort compactcamera's. Denk nog eens na over wat de camera kan: 28-280mm, gestabiliseerd, in pocket-formaat, voor <=300 euri... bedenk is wat je mee moet zeulen en hoeveel geld je kwijt bent als je dit met een dSLR wilt doen!
Wil je het gestabiliseerd en in één lens dan zit je richting de 900 euro (Nikon D40+18-200VR)
en dan heb je nog geen macromogelijkheid, past het niet in je broekzak en als je de plaatjes
voor het web met paint verkleind en sterk gecomprimeerd opslaat ziet het er ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Aangezien hier veel TZ5 eigenaren komen stel ik hier snel ff een vraag.

toen ik gisteravond buiten aan het pielenw as met mijn TZ5, zag ik ineens lichte roze/paarse verticale strepen in de display van de camera... ik was even bang dat dat de lens kapot was maar de strepen verdwenen met het bewegen van de camera. Door wat te proberen kwam ik erachter dat de streepjes alleen in beeld stonden als ik de camera op iets donkers richtte met de ondergaande zon achter mij.

Wierd heh?

Dus als ik de camera op iets anders richtte, ook donkere objecten geen strepen, richtte ik hem bv om een antraciet kleurige bloempot terwijl de ondergaande zon achter mij was had ik weer strepen in het display. Binnen in huis waren de strepen dan ook niet te zien :?

Enig idee wat dit kan zijn? kzou wel balen als ik de camera nu al ter reparatie trug moet sturen... kan ook niet want zaterdag over een week ga ik op vakantie. De strepen verschijnen overigens niet op de foto zelf, zodra ik scherp stel en een foto maak is het display goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Ik zou eerst de foto's bekijken, echter had ik een aantal postings geleden ook al dit probleem aangekaart. Er waren redelijk wat eigenaren op dpreview die hier last van hadden.

Ik weet echter niet of firmware 1.13 hiervoor een oplossing biedt. Je zou naar het reparatiecentrum in Leiden toe kunnen gaan en van te voren hen opbellen of ze de firmware kunnen updaten. Is gelijk het autofocus probleem met filmen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Chaoss schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:46:
Aangezien hier veel TZ5 eigenaren komen stel ik hier snel ff een vraag.

toen ik gisteravond buiten aan het pielenw as met mijn TZ5, zag ik ineens lichte roze/paarse verticale strepen in de display van de camera... ik was even bang dat dat de lens kapot was maar de strepen verdwenen met het bewegen van de camera. Door wat te proberen kwam ik erachter dat de streepjes alleen in beeld stonden als ik de camera op iets donkers richtte met de ondergaande zon achter mij.

Wierd heh?
Niks weird.. deze "feature" hebben zeer veel camera's. M'n S5is en F30 hebben en m'n vorige TZ3 hebben 't ook. Op de foto's is dit niet meer zichtbaar.
n00bs schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:58:
Ik zou eerst de foto's bekijken, echter had ik een aantal postings geleden ook al dit probleem aangekaart. Er waren redelijk wat eigenaren op dpreview die hier last van hadden.
Zie boven. Het is geen probleem.
Ik weet echter niet of firmware 1.13 hiervoor een oplossing biedt. Je zou naar het reparatiecentrum in Leiden toe kunnen gaan en van te voren hen opbellen of ze de firmware kunnen updaten. Is gelijk het autofocus probleem met filmen opgelost.
Als je je nou eens IETS beter zou informeren dan raakt dit forum niet vervuild met allerlei loze info als "probleem hier", "probleem daar", en "de firmware lost het autofocus probleem op". Er is nog totaal geen aanwijzing dat firmware 1.13 iets doet t.a.v. de autofocus met filmen... slechts placebo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Als je op dpreview het naleest dan zie je dat de mensen die de fw update hebben laten doen of die al out-of-the-box 1.13 hebben minder last van focus hunting hebben dan met de 1.04 firmware. Dit is niet loos of uit mijn duim gezogen. Ik lees dagelijks alles op dpreview dus ik mag aannemen dat dit correct is. Daarnaast zie ik dit ook terug in de sample video's op vimeo.
Het enige wat loos is dat je zo fel reageert, ik snap dat niet hoor. Ik heb zelf ook al die TZ5 besteld, maar zal gewoon objectief blijven... maar goed

http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1033
http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=28188720
http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=28210179
http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=28192374
http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=28194487
http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=28077298

En zo is er nog een hoop meer te lezen ook mbt het probleem wat Chaos aankaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Thanx, voor de antwoorden, kheb naar aanleiding hiervan wat gegoogled en las op meerdere plaatsen (oa kieskeurig.nl) dat er soms paars/roze streepjes in de display komen als er buiten veel zonlicht is. Heeft blijkbaar iets met de CCD te maken? en heeft idd geen invloed op de foto's

kun je eigenlijk in de cam zien welke firmware je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Chaoss schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:32:
Thanx, voor de antwoorden, kheb naar aanleiding hiervan wat gegoogled en las op meerdere plaatsen (oa kieskeurig.nl) dat er soms paars/roze streepjes in de display komen als er buiten veel zonlicht is. Heeft blijkbaar iets met de CCD te maken? en heeft idd geen invloed op de foto's

kun je eigenlijk in de cam zien welke firmware je hebt?
Iemand op dpreview noemt het CCD smearing of dit correct is weet ik niet omdat het namelijk niet op jouw uiteindelijke foto's te zien valt. Met mijn Canon had ik dit probleem altijd met fel zonlicht in de filmmodus, echter zag je het dan wel terug op de film ;)

En ja je firmware kan je terugvinden: http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=27968098

[ Voor 10% gewijzigd door n00bs op 10-06-2008 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
mijn vriendin dr panasonic dmc-ts5 heeft precies hetzelfde probleem maar ook niet op de foto's te zien, misschien is het alleen bij panasonic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

neuh nu ik wat rond google, lees ik het probleem vaker en niet alleen panasonic cams.

dat het op de film te zine is is jammer, maar kheb de film modus tot nu toe nog niet eens gebruikt :P

iemand nog een idee waar de firmware versie IN de cam te tsjekken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Chaoss schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:49:
neuh nu ik wat rond google, lees ik het probleem vaker en niet alleen panasonic cams.

dat het op de film te zine is is jammer, maar kheb de film modus tot nu toe nog niet eens gebruikt :P

iemand nog een idee waar de firmware versie IN de cam te tsjekken is?
Ik weet niet of het bij de Pannies op de film te zien is, maar ik doelde dit m.b.t. mijn vorige Camera ;) (overigens hebben geloof ik ongeveer alle camera's en oudere videocamera's last van die lichtstrepen wanneer je in vol zonlicht zit te filmen, dus dat is niet iets specifieks aan 1 merk).

Misschien diafragma wat verder dichtknijpen?

[ Voor 3% gewijzigd door n00bs op 10-06-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
n00bs schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:30:
Als je op dpreview het naleest dan zie je dat de mensen die de fw update hebben laten doen of die al out-of-the-box 1.13 hebben minder last van focus hunting hebben dan met de 1.04 firmware. Dit is niet loos of uit mijn duim gezogen. Ik lees dagelijks alles op dpreview dus ik mag aannemen dat dit correct is. Daarnaast zie ik dit ook terug in de sample video's op vimeo.
Er is geen echte goede before/after test gedaan die representatief is, dat commentaar lees je ook her en der. "Minder last" van iets hebben zegt zo weinig, het is niet meetbaar. Daarom denk ik persoonlijk nog steeds dat het veel placebo-gevallen zijn. Het kan wellicht IETS verbeterd zijn, maar het lost het "probleem" zeker niet op, zoals je een paar posts hierboven beweerde.
Het enige wat loos is dat je zo fel reageert, ik snap dat niet hoor. Ik heb zelf ook al die TZ5 besteld, maar zal gewoon objectief blijven... maar goed
Ik reageer niet fel, slechts duidelijk :+

Die paarse strepen zijn gewoon geen TZ5-unique "feature" (ik noem het expliciet geen "probleem"). Er is vast een wetenschappelijke verklaring voor als en als je gaat zoeken op dpreview heeft vast iemand het een keer uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ah net ff met PhotoME gecontroleert en die geeft bij firmware version 1.1.3 aan, dus ik heb blijkbaar al eentje met firmware 1.13 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
Ik wil gaan beginnen met fotograferen en hiervoor wil ik dus een spiegelreflex camera aanschaffen.

Ik ga vaak naar buitenlandse steden en wil hier dus wat mooie kiekjes maken.
Wel moet de kwaliteit beter zijn dan van de standaard digitale camera die je overal koopt voor 200e.

zelf dacht ik aan deze 2 :

pricewatch: Nikon D40 Zwart
pricewatch: Canon EOS 450D Body

Ik weet dat er een redelijk prijsverschil tussen beide zit, maar welke is nu de ideale camera voor de beginnende fotograaf die wil leren?

Alvast bedankt!

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Y3LLoW schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:28:
Ik wil gaan beginnen met fotograferen en hiervoor wil ik dus een spiegelreflex camera aanschaffen.

Ik ga vaak naar buitenlandse steden en wil hier dus wat mooie kiekjes maken.
Wel moet de kwaliteit beter zijn dan van de standaard digitale camera die je overal koopt voor 200e.

zelf dacht ik aan deze 2 :

pricewatch: Nikon D40 Zwart
pricewatch: Canon EOS 450D Body

Ik weet dat er een redelijk prijsverschil tussen beide zit, maar welke is nu de ideale camera voor de beginnende fotograaf die wil leren?

Alvast bedankt!
Ik denk dat je beter je vraag hier kan stellen:
[starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 3
Als je even het lijstje van de topicstart invult dan kunnen mensen je daar goed helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Heeft een van jullie ervaring met een polarisatie filter voor de TZ5? Heb gisteravond al even wat rondgegoogled maar zonder echt resultaat. Het enige wat ik vond was een 37mm adapter ring die schijnbaar ook op de TZ5 past.

Als iemand een betere oplossing heeft hou ik me aanbevolen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zo, gister een extra accu (ansmann) en Lowepro Apex tasje gekocht bij een webshop, kan vandaag al binnenkomen.

Zaterdag over een week ga ik met vakantie, tzal me benieuwen hoe de camera dan bevalt, ik kan na de vakantie hier wat goed gelukt foto's plaatsen. Tot nu toe nog niet heel serieuse foto's gemaakt, gewoon wat in en om het huis probeerfoto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Shiverzz schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 07:42:
Heeft een van jullie ervaring met een polarisatie filter voor de TZ5? Heb gisteravond al even wat rondgegoogled maar zonder echt resultaat. Het enige wat ik vond was een 37mm adapter ring die schijnbaar ook op de TZ5 past.

Als iemand een betere oplossing heeft hou ik me aanbevolen :) .
Op dpreview zijn er meerdere mensen met een oplossing voor een polarisatiefilter, echter weet ik niet meer de URL's.

mbt TZ5, hier weer een bevestiging dat de 1.13 firmware het CAF probleem oplost, ook bevestigd door Panasonic zelf: http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=28248849

[ Voor 14% gewijzigd door n00bs op 11-06-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:07
Hallo allemaal!

Graag had ik jullie hulp ingeroepen om mij te helpen bij de aanschaf van een nieuwe digi camera.

Mijn huidige is eigenlijk niet aan vervanging toe, maar mijn vriendin klaagt over het feit dat deze geen zoom heeft. Huidige camera Sony DSC F-77 (http://www.dcviews.com/_sony/77_.htm) echt een pracht van een camera met die unieke roterende lens.

Eigenlijk zou ik exact dezelfde willen maar dan met zoom (F88), maar deze maken ze niet meer :'( . Mijn vereisten zijn de volgende:

Een degelijke zoom.
Schokbestendig.
prachtige foto's waarbij instellingen automatisch gebeuren point en shoot dus.

Extras:
Onder water gebruik en Wifi

De camera die het dichst in de buurt komt is een Olympus (model ontsnapt me) maar deze heb ik al afgeschreven wegens fotokwaliteit en nauwelijks bruikbaar in donkere ruimtes (bar/restaurants/...)

Momenteel ben ik de Sony W300 aan het bekijken, camera functionaliteiten volgens reviews zijn zeker in orde en titanium casing. Nu mis ik wel die extra's zoals mijn huidige roterende lens..., Waterproof en of Wifi....

Iemand een beter alternatief, desnoods nieuwe modellen die uitkomen? Ik nog nog wel effe wachten...

Alvast bedankt en groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Plekuz op 11-06-2008 11:01 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
n00bs schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:30:
mbt TZ5, hier weer een bevestiging dat de 1.13 firmware het CAF probleem oplost, ook bevestigd door Panasonic zelf: http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=28248849
improved = verbeterd
fixed/solved = opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de mijne net ook weggebracht voor een firmware update (leiden). Naar verwachting zal dit +/- 5 dagen duren. Valt dus best mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juultje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 13:28
Chaoss schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 08:31:
Zo, gister een extra accu (ansmann) en Lowepro Apex tasje gekocht bij een webshop, kan vandaag al binnenkomen.

Zaterdag over een week ga ik met vakantie, tzal me benieuwen hoe de camera dan bevalt, ik kan na de vakantie hier wat goed gelukt foto's plaatsen. Tot nu toe nog niet heel serieuse foto's gemaakt, gewoon wat in en om het huis probeerfoto's.
Die 'ansmann' accu (geen origineel lijkt me), is dat een beetje een goede?
Zo ja, waar te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

khad nog wat test foto's online gezet:

2 macro's IA:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/wijbenga.johan/SE-5bpoO09I/AAAAAAAAAN4/NsdsCva6uoQ/P1000040.JPG?imgmax=512
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/wijbenga.johan/SE-85E_5OJI/AAAAAAAAAOo/oLkVdZIF5qo/P1000340.JPG?imgmax=512

Sunset Scene:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/wijbenga.johan/SE-80ur2s5I/AAAAAAAAAOQ/0P8DDQauVNo/P1000281.JPG?imgmax=512
zelfde met full zoom:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/wijbenga.johan/SE-82FCp8BI/AAAAAAAAAOY/mooPrJ473rc/P1000282.JPG?imgmax=512

Zondag in de felle zon, gras is gewoon groen en de lucht gewoon blauw (en niet wit zoals vaak!), IA:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/wijbenga.johan/SE-838bBMJI/AAAAAAAAAOg/gpMSd7B5BT8/P1000338.JPG?imgmax=512

mijn vrouw :D binnen-shot in schemer/donker, portrait scene:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/wijbenga.johan/SE-8yCCs65I/AAAAAAAAAOA/PUljNaxforA/P1000264.JPG?imgmax=512

ook in schemer IA:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/wijbenga.johan/SE-8zayvTiI/AAAAAAAAAOI/8xm9apFxG_8/P1000271.JPG?imgmax=512

zelfde hoek maar dan met Party scene mode:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/wijbenga.johan/SE-4W11BmWI/AAAAAAAAANA/RqAozp1khVU/P1000267.JPG?imgmax=512

groot formaat van deze foto's vindt je hier

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 11-06-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:21:
ik heb de mijne net ook weggebracht voor een firmware update (leiden). Naar verwachting zal dit +/- 5 dagen duren. Valt dus best mee :)
Kun je even toelichten hoe je dit precies hebt aangepakt? Via de winkel waar je hebt gekocht? Via Panasonic zelf? Gaan ze ook daadwerkelijk de firmware updaten? Heb je 'm zelf afgeleverd of opgestuurd?

Punt is dat ik over 2 weken een tripje heb (waarschijnlijk) en dan wil ik 'm perse terug hebben... en vlak daarna is m'n vakantie, dan wil ik 'm ook perse terug hebben. Als ik nu erheen kon rijden voor een klaar-terwijl-U-wacht service... want laten we eerlijk zijn, het kost wellicht 10 minuten.

[ Voor 29% gewijzigd door catchingfire op 11-06-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Service- en garantie-informatie voor Panasonic en Technics producten.

* Voor service- en garantieverlening maakt Haagtechno bv gebruik van de diensten van E-care Repair Services BV.
E-Care Leiden
Fruitweg 34
2321 DH Leiden
Tel: 071-5723439
Fax: 071-5323438
www.e-care.nl
:>

Geen idee of ze wat voor je kunnen doen, maar dit kwam ik tegen op de site van Panasonic. Heb wel moeten zoeken; 't was de derde link die ik aanklikte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vantevoren op de panasonic site gekeken en kwam vervolgens uit op de website van het supportcentrum: www.e-care.nl. Daar heb ik contact mee opgenomen en kreeg te horen dat ik het toestel kon opsturen of afgeven waarbij de 'reparatie' +/- 5 dagen zou duren. In het uiterste geval kon dit 2 weken zijn. Ik koos iig voor de 2e optie omdat ik vrij dichtbij woon en heb em afgegeven op het adres wat ik van de telefoniste te horen kreeg (dit is hetzelfde adres in leiden wat ook op e-care.nl staat). Je hoeft geen afspraak te maken. Je kan hem iedere werkdag tussen 1 en 5 langsbrengen.
Neem wel al het papierwerk mee wat erbij hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Ik had mijn Tz5 bij een winkel in de order gezet, maar de levertijd is mij te lang, nu zie ik op kieskeurig dat verkoopnet hem op vooraad heeft, echter een Internationale versie. Weet iemand of dit consequenties heeft en dit eventueel straks een fake is?

http://www.verkoop.net/in...i4bqjai6e4ql2&keyword=Tz5

Ook erg vreemd dat een "normale" versie 50 Euro duurder is 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door n00bs op 11-06-2008 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Klopt toch wel lijkt me, er zijn meerdere winkels die de Engelse/internationale voor die prijs aanbieden(?)

Maar deze https://www.pcsnel.nl/Pan...OOi39Pq7JMCFRWTMAod6HtVWA
is voordelig! (wel 1.5 week levertijd) - sorry keek over de btw heen :( prijs is "normaal" voor int. model.

[ Voor 10% gewijzigd door Gianni Rombios op 11-06-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Gianni Rombios schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:40:
Klopt toch wel lijkt me, er zijn meerdere winkels die de Engelse/internationale voor die prijs aanbieden(?)

Maar deze https://www.pcsnel.nl/Pan...OOi39Pq7JMCFRWTMAod6HtVWA
is voordelig! (wel 1.5 week levertijd)
Ik neem aan dat er een reden is dat men 2 versies verkoopt en ik ben bang dat dit ook de eventuele garantie in NL in de weg zit. Maar zeker weten doe ik dit niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0512
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 19:37
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:21:
Mijn vriendin heeft hem ook vandaag mijn tz5 weggebracht maar die kon erop wachten +/- 45 minuten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:42:
[...]

Ik neem aan dat er een reden is dat men 2 versies verkoopt en ik ben bang dat dit ook de eventuele garantie in NL in de weg zit. Maar zeker weten doe ik dit niet...
Voor de garantie maakt het niet uit dat is allemaal Europees geregeld, maar je hebt waarschijnlijk geen Nederlands boekje en misschien ook geen Nederlandse menu's,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:13:
[...]

Voor de garantie maakt het niet uit dat is allemaal Europees geregeld, maar je hebt waarschijnlijk geen Nederlands boekje en misschien ook geen Nederlandse menu's,
Dat maakt me allemaal niks uit, zolang ik maar garantie heb en firmware updates kan doen.
Handleidingen lees ik nooit en menu's heb ik liever zelfs in het Engels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
  • Laatst online: 24-12-2019
n00bs schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:18:
[...]

Dat maakt me allemaal niks uit, zolang ik maar garantie heb en firmware updates kan doen.
Koop hem dan (net zoals ik twee weken geleden gedaan heb) bij digital street. Engelse versie met firmware 1.1.3. zie hier en nog voordelig ook, 297 euro incl. verzendkosten. Voor 15.00 uur besteld (en betaald), de volgende dag geleverd.

(Bij pcsnel staat al 2 maanden dat de levertijd 1,5 week is, niet erg betrouwbaar vind ik)

[ Voor 11% gewijzigd door Erwin.MvdB op 11-06-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
ztrezz schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:35:
[...]

Koop hem dan (net zoals ik twee weken geleden gedaan heb) bij digital street. Engelse versie met firmware 1.1.3. zie hier en nog voordelig ook, 297 euro incl. verzendkosten. Voor 15.00 uur besteld (en betaald), de volgende dag geleverd.

(Bij pcsnel staat al 2 maanden dat de levertijd 1,5 week is, niet erg betrouwbaar vind ik)
Daar had ik hem dus ook besteld, maar nu staat er weer 1.5 week levertijd. Dus dan maar ergens anders...

Overigens begrijp ik dat de Internationale versies een niet-Panasonic voeding hebben 8)7
Nog steeds jammer dat ik die 1dayfly mis heb gelopen, hierdoor toch weer 50 Euro meer kwijt :/

[ Voor 11% gewijzigd door n00bs op 11-06-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Euhm nee bij digitalstreet.nl is hij op voorraad, dus morgen voor 3 uur bestellen en betalen met ideal, hebje hem vrijdag nog binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:20:
Euhm nee bij digitalstreet.nl is hij op voorraad, dus morgen voor 3 uur bestellen en betalen met ideal, hebje hem vrijdag nog binnen ;)
Nou ik heb de proef op de som genomen. Vanmiddag besteld(TZ-5) en krijg net de verzend bevestiging, kortom morgen al in huis 8)
Kan eindelijk die versleten canon S50 (:o) het raam uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Chaoss schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:20:
Ja ik doelde dus dat ik hem bij de goedkoopste in de pricewatch in bestelling had staan... maar goed. Digitalstreet it is, maar kan iemand bevestigen wat voor lader erbij zit? (originele Panasonic met Panasonic accu?). Overigens neem ik aan dat Credit Card ook zo snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Credit card kost een stuk meer volgens mij, maar dat staat wel dudielijk op de site (je hoeft niet eerst een bestelling te plaatsen om achter de verzendkosten te komen)

Mijn (zwarte) TZ5 van digital street heeft een normale Panasonic lader, en een normale batterij. Boekje en de menu's zijn in het engels en hij was al voorzien van firmware 1.13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Zijn er ook gebruikers van de
FUJI F100 FD /
CANON iXUS 970 iS

Ben wel heel benieuwd hoe de ervaringen / prestaties zijn van deze compact camera's.

Met name de FUJI spreekt mij wel aan op papier maar hoe is ie in praktijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
n00bs schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:18:
[...]

Mijn TZ5 (van 1dayfly) is een US versie. Dwz de oplader heeft een US stekker (zie http://service.us.panasonic.com/OPERMANPDF/DMCTZ4.PDF p16), de bijgeleverde papieren handleiding is in het Engels en de taal van de camera is instelbaar in een paar talen waaronder natuurlijk Engels maar *niet* Nederlands.

Voor een eventueel beroep op garantie moet je volgens mij bij de verkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Even om de snelheid aan te geven, de TZ5 staat nu op mijn bureau..
Het geld heb ik gisteren gewoon overgemaakt..

En net als Chaoss "een normale Panasonic lader, en een normale batterij. Boekje en de menu's zijn in het engels en hij was al voorzien van firmware 1.13."

Nu nog even mijn Canon s50 omleggen :P Goed voorbeeld doet goed volgen zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
*discostar* schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:08:
Even om de snelheid aan te geven, de TZ5 staat nu op mijn bureau..
Het geld heb ik gisteren gewoon overgemaakt..

En net als Chaoss "een normale Panasonic lader, en een normale batterij. Boekje en de menu's zijn in het engels en hij was al voorzien van firmware 1.13."

Nu nog even mijn Canon s50 omleggen :P Goed voorbeeld doet goed volgen zou ik zeggen...
Mijn S60 is al dood >:)
Zouden er mensen nog wat geven voor dat soort onderdelen? anders is het denk ik ritueel opblazen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
<deleted>

[ Voor 170% gewijzigd door n00bs op 12-06-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbopinda
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Even over die Garantie.... Ik heb contact gehad met Panasonic en het maakt niet uit waar ter wereld je de camera koopt, je hebt gewoon garantie in NL maar je moet hem zelf naar Leiden brengen omdat ze geen ophaalservice bieden voor producten die uit het buitenland komen.

Dat is dus goed nieuws!

>>>>>>
Mijn TZ5 (van 1dayfly) is een US versie. Dwz de oplader heeft een US stekker (zie http://service.us.panasonic.com/OPERMANPDF/DMCTZ4.PDF p16), de bijgeleverde papieren handleiding is in het Engels en de taal van de camera is instelbaar in een paar talen waaronder natuurlijk Engels maar *niet* Nederlands.

Voor een eventueel beroep op garantie moet je volgens mij bij de verkoper zijn.
>>>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Naja ik ga niet moeilijk doen, heb al een deal met de mediamarkt kunnen sluiten dus al mijn online bestellingen geanulleerd. Ben uiteindelijk minder geld kwijt voor een normaal Nederlands model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Netjes hoor! Hoeveel was dat als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Gianni Rombios schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:59:
Netjes hoor! Hoeveel was dat als ik vragen mag?
295 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
Maar je hebt nog steeds geen camera, of heb ik het mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het wel een beetje minder van je dat je bij diverse onlinewinkels dezelfde bestelling plaatst (die je uiteindelijk waarschijnlijk toch niet koopt). Als ik tevens kijk hoe lang je nu al bezig bent met het vinden van een simpele digitale camera zou ik bijna gaan denken dat je geen leven hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:09:
Vind het wel een beetje minder van je dat je bij diverse onlinewinkels dezelfde bestelling plaatst (die je uiteindelijk waarschijnlijk toch niet koopt). Als ik tevens kijk hoe lang je nu al bezig bent met het vinden van een simpele digitale camera zou ik bijna gaan denken dat je geen leven hebt.
Zolang hij geen camera heeft, leeft hij op dit forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:09:
:/
En weer bedankt, mij betichten dat ik geen leven heb? ik ben niet de persoon die anderen beschuldigd 8)7

Overigens voor diegene die wel geinteresseerd zijn, ik heb de camera binnen... accu is nu aan het opladen en mijn 8GB Transcend kaartje zit er al in :9

Camera ziet er gewoon goed uit, mooie vormgeving... maar het echte testen moet nog op zich wachten. Mensen die samples willen van een bepaald iets: maak je lijstje en ik zal het voor jullie schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik zei dat ik me aan iemand hier zat te irriteren dacht je direct dat ik het over jou had. Dat geeft aan dat je zelf al van mening bent dat je als 'vervelend' ervaren kunt worden door anderen hier en dan is het natuurlijk te verwachten dat mensen dat op een gegeven moment inderdaad gaan doen en het over de persoonlijke boeg gooien. De beschuldigingen komen dus niet zomaar uit de lucht vallen. Mensen hebben nou eenmaal grenzen. Alleen de een bereikt ze eerder dan de ander.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
n00bs schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 21:25:
[...]
Overigens voor diegene die wel geinteresseerd zijn, ik heb de camera binnen... accu is nu aan het opladen en mijn 8GB Transcend kaartje zit er al in :9

Camera ziet er gewoon goed uit, mooie vormgeving... maar het echte testen moet nog op zich wachten. Mensen die samples willen van een bepaald iets: maak je lijstje en ik zal het voor jullie schieten.
Een foto van een blije n00bs? Gefeliciteerd met je aanwinst en happy shooting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wtf zomaar zonder een waarschuwing als je dit topic aan klikt heeft n00bs een camera gekocht? d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 10:05:
Wtf zomaar zonder een waarschuwing als je dit topic aan klikt heeft n00bs een camera gekocht? d:)b
Yep, en hij heeft een nieuwe plek gevonden om zijn ongenoegens te uiten: http://gathering.tweakers...ind/poster/61660/messages
Als ik een TZx had, deed ik hem NU weg! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Toff schreef op zondag 15 juni 2008 @ 01:40:
[...]
Yep, en hij heeft een nieuwe plek gevonden om zijn ongenoegens te uiten: http://gathering.tweakers...ind/poster/61660/messages
Als ik een TZx had, deed ik hem NU weg! ;)
>:)
Verbeterpunten heten dat of zaken die anderen mij eventueel toe kunnen lichten. Zoals gezegd ben ik zeer tevreden met het toestel. En als ik dus een Tzx zou hebben wat ik dus heb, dan deed ik hem niet weg ;)

Perfectie bestaat niet, het streven naar perfectie wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:26:
Naja ik ga niet moeilijk doen, heb al een deal met de mediamarkt kunnen sluiten dus al mijn online bestellingen geanulleerd. Ben uiteindelijk minder geld kwijt voor een normaal Nederlands model.
net bij de mediamarkt geweest . daar is de tz5 nu in de aanbieding voor 325 euro.
Voor minder mocht ie niet weg dus ik vind het een beetje vreemd dat jij hem voor 295 mee mag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:26:
[...]

net bij de mediamarkt geweest . daar is de tz5 nu in de aanbieding voor 325 euro.
Voor minder mocht ie niet weg dus ik vind het een beetje vreemd dat jij hem voor 295 mee mag nemen.
Als je naar de MM gaat, moet je altijd "bewijs" hebben van een fysieke winkel in de buurt waar hij op voorraad goedkoper is. De meeste verkopers zijn niet zo moeilijk. Ik heb gerefereerd aan fotohart in Maassluis. Daar kost de NL versie 295 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
In de MM van Groningen is hij 309 euro. Er stond geen oude prijs bij maar ik vond het wel okee. Ik heb de zwarte gekocht. Ik had hiervoor twee jaar een Lumix FX8, kwa bediening en uiterlijk/afwerking lijkt die er erg veel op. Doorslaggevend vond ik de 720p filmmode van verrassende kwaliteit, anders had ik de Canon sx100 gekocht (209 bij MM Groningen). Wat ook hielp was dat zo'n kritische gast als n00bs toch dit toestel kocht... :P

[ Voor 10% gewijzigd door Gianni Rombios op 16-06-2008 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Gianni Rombios schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:37:
In de MM van Groningen is hij 309 euro. Er stond geen oude prijs bij maar ik vond het wel okee. Ik heb de zwarte gekocht. Ik had hiervoor twee jaar een Lumix FX8, kwa bediening en uiterlijk/afwerking lijkt die er erg veel op. Doorslaggevend vond ik de 720p filmmode van verrassende kwaliteit, anders had ik de Canon sx100 gekocht (209 bij MM Groningen). Wat ook hielp was dat zo'n kritische gast als n00bs toch dit toestel kocht... :P
720p filmmode? Zit dat erop dan? :P

edit: oeps, dacht dat jullie het over de FZ18 hadden..

[ Voor 4% gewijzigd door Leolinedance op 16-06-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was afgelopen zaterdag op het Defqon 1. festival in Almere. Uiteraard ging de TZ5 mee!

Bij deze enkele fotos:

http://img258.imageshack.us/img258/5281/p1020465yd4.jpg

http://img258.imageshack.us/img258/2881/p1020468ut5.jpg

http://img441.imageshack.us/img441/5802/p1020469ae8.jpg

http://img520.imageshack.us/img520/3828/p1020472xr8.jpg

http://img258.imageshack.us/img258/1089/p1020474fr0.jpg

http://img441.imageshack.us/img441/4894/p1020482pk3.jpg

http://img258.imageshack.us/img258/1218/p1020483sy1.jpg

Heb ook nog een heel vet filmpje gemaakt in 720p HD (215 mb):

http://www.megaupload.com/nl/?d=EVPDQFG0

Was alleen vergeten de C-af aan te zetten |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 23:11
k heb net mijn Sony F828 verkocht. Prima apparaat met goede lens maar wat te groot voor mijn smaak (bleef vaak thuis liggen en de beste camera is nu eenmaal de camera die je bij je hebt...).

Een spiegelreflexcamera is voor mij geen optie (te groot, geen filmpjes, meer lenzen).

Een kleine compact camera is altijd wat teleurstellend in vergelijk met de F828.

Ik ben al een tijdje aan het speuren en kom dan bij Nikon P80 (ruis vanaf ISO 200), Sony H50 (grrrr, alleen sony memorystick) en Olympus 570 (batterijenvreter) terecht. Bij de diverse reviews komt er eigenlijk geen camera op alle fronten echt goed uit.

Wensen lijstje:
Moet filmpjes kunnen maken;
Groothoek 28 mm of kleiner;
Tele 300 mm of groter;
Goede macrostand;
Prijs: niet meer dan zo'n 500 euro.

Wat zijn jullie meningen of andere goede ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Sigmasailor schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:42:
k heb net mijn Sony F828 verkocht. Prima apparaat met goede lens maar wat te groot voor mijn smaak (bleef vaak thuis liggen en de beste camera is nu eenmaal de camera die je bij je hebt...).

Een spiegelreflexcamera is voor mij geen optie (te groot, geen filmpjes, meer lenzen).

Een kleine compact camera is altijd wat teleurstellend in vergelijk met de F828.

Ik ben al een tijdje aan het speuren en kom dan bij Nikon P80 (ruis vanaf ISO 200), Sony H50 (grrrr, alleen sony memorystick) en Olympus 570 (batterijenvreter) terecht. Bij de diverse reviews komt er eigenlijk geen camera op alle fronten echt goed uit.

Wensen lijstje:
Moet filmpjes kunnen maken;
Groothoek 28 mm of kleiner;
Tele 300 mm of groter;
Goede macrostand;
Prijs: niet meer dan zo'n 500 euro.

Wat zijn jullie meningen of andere goede ideeën?
Panasonic FZ18

Kan alles wat jij wilt en heeft niet de tekortkomingen van bovenstaande camera's. Heeft wel wat ruis op hogere ISO waardes maar een stuk minder dan de Nikon P80. En ruim onder je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Na het lezen van dit topic had ik zondag ook maar besloten om een neiuwe camera te kopen. Ben sinds vandaag de eigenaar van een zwarte Pana TZ-5. (firmware 1.13)
Ik heb nu wat zitten stoeien en ben bijzonder onder de indruk van de zoom, ongelooflijk!!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik zat even te lezen en ben ook aan het rondkijken naar een Panasonic TZ5 of misschien de fx35/55 maar hoe snel maakt deze zijn foto's dus vanaf moment van knop indrukken tot het echt maken?

Misschien andere camera's die ook snel zijn met schieten die aan te raden zijn?

ik heb nu een wat oudere canon en die neemt er wel de tijd voor en dat is bijzonder irritant! want je mist een hoop momenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:03:
Hoi,

ik zat even te lezen en ben ook aan het rondkijken naar een Panasonic TZ5 of misschien de fx35/55 maar hoe snel maakt deze zijn foto's dus vanaf moment van knop indrukken tot het echt maken?

Misschien andere camera's die ook snel zijn met schieten die aan te raden zijn?

ik heb nu een wat oudere canon en die neemt er wel de tijd voor en dat is bijzonder irritant! want je mist een hoop momenten!
De prestaties van de Panasonic TZ5 kan je hier vinden http://www.dpreview.com/reviews/panasonictz5/page10.asp. Mij zeiden die getallen niet zo heel veel; je moet een camera eigenlijk even voelen.
Anyway, ik heb onlangs mijn oude Canon A85 vervangen door een Panasonic TZ5 en vind het op meerdere fronten (oa snelheid, lcd, bereik lens) een grote verbetering. Dus ik kan je de TZ5 aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, Ik ben vandaag even langs verschillende winkels geweest en bij wel 1 mocht ik hem echt even inclusief accu aanzetten :X slechte service overal!

maar echt een mooi apparaat!
maakt het ook uit wat voor snelheid de sd kaart heeft die erin gaat?
is dit voldoende?

Min leessnelheid 20 MB/s
Min schrijfsnelheid 20 MB/s

Nu even kijken waar ik hem het goedkoopst kan halen..
Bij mediamarkt is deze nu 299 tijdens de speciale fotodagen maar het kan nog goedkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
299 is 10 euro minder dan de MM in Groningen. Ik heb er net een 4GB kaartje ingedaan class6 - 14MB lezen, 8MB schrijven (met Atto getest) - dat is al zat snel genoeg. 20MB schrijven is heel erg snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die het nog niet wisten:

Hier kun je de nieuwe firmware voor de TZ5 downloaden die het focusprobleem tijdens het filmen vrijwel oplost:

http://www.pasctraining.panasonic.com/firmware/

Nu het geluid nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Hey KacperK, kan die firmware gewoon op onze Europese TZ5 (omdat er specifiek staat: alleen voor regio USA). Jij had eerst 1.0.4 he? Heb je die met succes opgewaardeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:01:
Voor de mensen die het nog niet wisten:

Hier kun je de nieuwe firmware voor de TZ5 downloaden die het focusprobleem tijdens het filmen vrijwel oplost:

http://www.pasctraining.panasonic.com/firmware/

Nu het geluid nog :)
n00bs in "Panasonic DMC-TZ1/ TZ2 / TZ3: kleinste s..." :+

Overigens heb ik al getest met een stukje schuimfoam over de mic (met lijm). En dat scheelt wel een paar dB in windgeruis.

[ Voor 12% gewijzigd door n00bs op 19-06-2008 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:01:
Hey KacperK, kan die firmware gewoon op onze Europese TZ5 (omdat er specifiek staat: alleen voor regio USA). Jij had eerst 1.0.4 he? Heb je die met succes opgewaardeerd?
Ik heb de mijne een tijdje terug weggebracht naar een panasonic service center en daar is toen nieuwe firmware opgezet (de online update was toen nog niet beschikbaar).
Maargoed, als ik zo alle reacties lees op dpreview dan kan je zonder problemen de update doen als je een europees model hebt. Mensen die hun camera hebben gekocht in griekenland, spanje, uk etc. geven aan dat ze zonder problemen konden updaten. Zelfs als ze eerst de taal 'nederlands' konden selecteren was dit na de update ook nog mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
@KacperK: in een post hierboven plaats je een aantal foto's. Wil je deze post even editten en dan op "check images" klikken? Dat verneukt de layout namelijk veel minder. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Laatst online: 16-09 10:26
Offtopic:
vreemd dat MM tijdens de speciale fotodagen aktie voor de TZ5 verschillende prijzen per vestiging hanteert.
Ik lees 299 euro (welke vestiging??) en 309 in Groningen. In A'dam zelfs 332 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:32

polthemol

Moderator General Chat
tijs67 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:49:
Offtopic:
vreemd dat MM tijdens de speciale fotodagen aktie voor de TZ5 verschillende prijzen per vestiging hanteert.
Ik lees 299 euro (welke vestiging??) en 309 in Groningen. In A'dam zelfs 332 euro.
niet vreemd. Zijn onafhankelijke vestigingen die hun prijzen aanpassen op de plaatselijke concurrenten ;) Denk dat ze voor die prijzenfeesten gewoon (als ze landelijk zijn) gewoon zoveel % korten berekenen op hun winkelprijs.

(zie hun site, met uitleg over prijzensysteem).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijs67 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:49:
Offtopic:
Rotterdam centrum:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net besteld voor 285 incl verzenden bij camera4all ik merk wel dat de camera overal veel verkocht wordt..

Ben voor de zwarte versie gegaan morgen binnen als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt in dit topic erg weinig gesproken over de sony h50 is dit geen goed toestel?
met bijvoorbeeld vergelijking met de panasonic FZ18?
Of is het toestel nog redelijk onbekend? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 23:11
Ik had al gepost in de topic voor een camera onder de 250 E-tjes, maar omdat de Fuji F100fd hier meer besproken wordt kom ik hier ook maar even langs.

De FX35 van panasonic wordt me te duur, maar de F100fd kan nog wel. Mijn andere opties zijn de Ixus 860 en de FX55 (die volgens de pricewatch goedkoper is dan de FX33).

Via dit topic heb ik al een vergelijking gevonden tussen de Ixus 860 en F100fd, ook tussen de FX35 en F100fd, maar ben benieuwd naar jullie mening. Wat zijn nu nog specifieke voor- of nadelen van de één ten opzichte van de ander....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de Canon IXUS 860 IS bij de Media Markt gehaald. Hiervoor had ik een Pentax Optio 60. De 28 mm groothoeklens is echt een stap vooruit! Nu nog even kijken hoe het allemaal werkt... Weet iemand hoeveel foto's je maakt me een volle accu?

Bij de Media Markt is hij nu 259 Euro (normale prijs 319 Euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bafnek82: 319 euro zou ik nou niet bepaald de normale prijs noemen:

http://www.kieskeurig.nl/...E1BBEC125733E0042C821.htm

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 23:11
Leolinedance schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:14:
[...]

Panasonic FZ18

Kan alles wat jij wilt en heeft niet de tekortkomingen van bovenstaande camera's. Heeft wel wat ruis op hogere ISO waardes maar een stuk minder dan de Nikon P80. En ruim onder je budget.
Bedankt voor het slotje, gaan we hier verder...

Vanmiddag eens in de fotoshops geweest:

Sony H50: zoom vanaf 31 mm, valt nog eens af, is wel lekker snel.
Olympus 560 (570 even niet voorradig) te zwaar (4 penlights!) voor de grootte, 570 krijgt nog een klein kansje omdat hij wel een zoomring heeft.
Pana FZ18, 'voelt' niet lekker in het gebruik;
Nikon P80: wow, super voor zo'n klein ding --> kanshebber. Voelt tegelijk vertrouwd, geen boekje voor nodig. Jammer dat de macrostand wat ver weg zit; je moet een behoorlijke afstand hebben tussen lens en object. Is bijna net zo snel als de Sony.
Fuji S100FS; niet voorradig maar laten bestellen.
Keus gaat nu tussen de (wat grotere?) S100FS (als hij tenminste leverbaar is) en de Nikon P80.

Ik heb ook nog gezocht naar de Canon G9 maar heb hem niet kunnen vinden.
Ook gevonden maar helaas zoombereik vanf 35 mm en daarmee een afvaller.

Ben trouwens maar heel even bij Dixon en mediamarkt achtige winkels geweest; zijn nog te beroerd om er accu's in te doen. Dan maar de vakhandel; ik betaal die paar tientjes extra wel voor de service die je krijgt.

Heb nu ook de Olympus 570 uitgeprobeerd; vooral de zoomring valt erg tegen. Er is een duidelijke vertraging bij bedienen en soms lijkt hij het helemaal niet doen en wordt je toch verrast door een plotselinge respons. Bij erg langzaam draaien werkt het redelijk maar even een flinke slinger eraan geven is ronduit teleurstellend verrassend. Verder een prima apparaat met een fantastisch zoombereik; daar kan geen andere camera tegenop. Jammer alleen van de penlights en de xD kaart.

Weet iemand waar je de S100Fs kunt proberen (in de buurt van Haarlem)?
Nikon P80 ruis vanaf 200 ISO? Hoe erg is het nu echt? de review sites zijn vaak erg (overdreven??) streng.
Olympus 570 is ook nog een kanshebber wat mij betreft: waarom niet?

De keuze zal een van deze drie worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Sigmasailor op 20-06-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Sigmasailor schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:49:
[...]

Bedankt voor het slotje, gaan we hier verder...

Vanmiddag eens in de fotoshops geweest:

Sony H50: zoom vanaf 31 mm, valt nog eens af, is wel lekker snel.
Olympus 560 (570 even niet voorradig) te zwaar (4 penlights!) voor de grootte, 570 krijgt nog een klein kansje omdat hij wel een zoomring heeft.
Pana FZ18, 'voelt' niet lekker in het gebruik;
Nikon P80: wow, super voor zo'n klein ding --> kanshebber. Voelt tegelijk vertrouwd, geen boekje voor nodig. Jammer dat de macrostand wat ver weg zit; je moet een behoorlijke afstand hebben tussen lens en object. Is bijna net zo snel als de Sony.
Fuji S100FS; niet voorradig maar laten bestellen.
Keus gaat nu tussen de (wat grotere?) S100FS (als hij tenminste leverbaar is) en de Nikon P80.

Ik heb ook nog gezocht naar de Canon G9 maar heb hem niet kunnen vinden.
Ook gevonden maar helaas zoombereik vanf 35 mm en daarmee een afvaller.

Ben trouwens maar heel even bij Dixon en mediamarkt achtige winkels geweest; zijn nog te beroerd om er accu's in te doen. Dan maar de vakhandel; ik betaal die paar tientjes extra wel voor de service die je krijgt.

Heb nu ook de Olympus 570 uitgeprobeerd; vooral de zoomring valt erg tegen. Er is een duidelijke vertraging bij bedienen en soms lijkt hij het helemaal niet doen en wordt je toch verrast door een plotselinge respons. Bij erg langzaam draaien werkt het redelijk maar even een flinke slinger eraan geven is ronduit teleurstellend verrassend. Verder een prima apparaat met een fantastisch zoombereik; daar kan geen andere camera tegenop. Jammer alleen van de penlights en de xD kaart.

Weet iemand waar je de S100Fs kunt proberen (in de buurt van Haarlem)?
Nikon P80 ruis vanaf 200 ISO? Hoe erg is het nu echt? de review sites zijn vaak erg (overdreven??) streng.
Olympus 570 is ook nog een kanshebber wat mij betreft: waarom niet?

De keuze zal een van deze drie worden.
Je haalt zelf de nadelen van de Olypus al aan. Tel daar de ruisproductie bij ISO200 en hoger bij op en je kunt een camera van je lijstje schrappen. Ik ken de S100F niet dus kan daar niet over oordelen.
Als jij de FZ18 niet fijn in de hand vind liggen moet je hem niet kopen. Over die camera kun je waarschijnlijk trouwens niets meer dan lof vinden van huidige gebruikers en in de reviews. Maar dat hij lekker in jouw handen ligt lijkt me inderdaad een vereiste.

edit: Ik zie dat die Fuji wel zo'n 500 euro is.dat is 150-200 euro duurder dan de concurrentie! Voor dat geld koop je ook een spiegelreflex..

edit2: Sorry, lees net dat dat geen optie voor je is. Maar als je dan toch zoveel geld uit wilt geven voor een bridge camera, dan is de Fuji wellicht een optie. Mijn eerdere ervaring met Fuji is dat deze heerlijk in de hand liggen maar wel traag in het gebruik zijn. Dit type ken ik echter niet.

Heb de voor en nadelen van de S100FS voor je opgezocht (was zelf nl. ook wel nieusgierig ;))

Conclusion - Pros

* Very useful zoom range
* Excellent resolution and good edge to edge detail
* Sharp, generally high-quality lens
* Expanded dynamic range option (and it works)
* Excellent high-ISO performance for a non-DSLR
* Full photographic control, huge range of SLR-like features (real SLR-like handling too)
* Bright, sharp, electronic viewfinder (better than most) and articulated screen
* Macro modes make lens even more flexible
* Fast RAW performance
* RAW processing software included
* A lot of camera for the money

Conclusion - Cons

* Strong, visible chromatic aberration at the most useful focal lengths
* Noise reduction attacks fine detail if you look too close
* 230 shot battery life somewhat limiting
* Film simulation rarely useful
* RAW processing software is unusable
* Electronic viewfinder glitches if you pan the camera too quickly
* Continuous shooting buffer not as large as on latest entry-level DSLRs
* Unnecessarily large RAW files (23MB each)

Rating (out of 10)
Build quality 8.0
Ergonomics & handling 8.5
Features 8.0
Image quality 8.0
Optics 7.0
Performance (speed) 8.0
Value 8.5
Recommended

http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms100fs/page18.asp

Misschien trouwens wel nuttig voor jou om te weten, niet alle camera's in deze klasse kunnen zoomen tijdens het filmen (wat jij de camera wel voor zult gebruiken). De Panasonic FZ18 kan het bijvoorbeeld niet, dat is een klein nadeel. De Fuji kan dit wél. Al schijnt het opnieuw focussen na zoomen enkele seconden in beslag te nemen waardoor je wat filmmateriaal verliest als het ware.

[ Voor 28% gewijzigd door Leolinedance op 20-06-2008 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Vandaag ook de TZ5 gehaald bij de de MM in Utrecht.Daar is deze camera te krijgen voor €293!. In Amsterdam waren ze inderdaad erg duur. €332, en dat noemde ze daar aktieprijzen. Volgens mij verdienen ze toch geld aan mensen die niet vergelijken , maar die de aktieprijzen zien en denken dat ze een koopje krijgen. Ik vond het de moeite waard om naar Utrecht te rijden en daar mijn winst te pakken.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Amerika heb je de camera al voor 169 euro..
en zelf daar zit ook meer dan genoeg winst aan.

Ik krijg hem morgen! ben benieuwt zal eens even wat foto's showen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

1. Die foto's horen niet in dit topic, hoe goed bedoeld ook.
1a. Ik vind ze niet echt goed ook, mis scherpte!
1b. Niet echt eerlijk, maar hier eentje van mij: foto op Q-Dance.nl of een beter vergelijkbare: waterscooter
2. Veel, nee heel veel plezier met je camera :)

Bericht hierboven

Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.