Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg leuke foto's maar die schiet jij niet met een compacte camera ;)

En tsja..dat ze niet echt scherp zijn..ben ik met je eens maar je wil nou eenmaal snel even wat foto's schieten en dan gaat het om de algemene indruk achteraf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:40
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:06:
Erg leuke foto's maar die schiet jij niet met een compacte camera ;)

En tsja..dat ze niet echt scherp zijn..ben ik met je eens maar je wil nou eenmaal snel even wat foto's schieten en dan gaat het om de algemene indruk achteraf :)
Inderdaad ;) je bent daar op een party om te genieten van het feest en niet als cameraman :+
Overigens zijn de foto's niet scherper of onscherper dan uit mijn camera. Toch nog ff wat oude foto's uit de doos van andere camera's naast de TZ5 gelegd. Maar valt toch op dat alleen bij de TZ5 bij 60-100% inzoomen de foto's het minst scherp zijn van alle camera foto's die ik heb. Heb geprobeerd met verschillende focus points te werken, maar maakt allemaal weinig uit. Het is geen ramp, maar vraag me wel af of het een sensor beperking is of een lensfout.

Als iemand met de TZ5 kan inzoomen op zijn foto's ;) (niet vanaf de camera maar mbv photoshop oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

n00bs schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:19:
[...]

Inderdaad ;) je bent daar op een party om te genieten van het feest en niet als cameraman :+
Overigens zijn de foto's niet scherper of onscherper dan uit mijn camera. Toch nog ff wat oude foto's uit de doos van andere camera's naast de TZ5 gelegd. Maar valt toch op dat alleen bij de TZ5 bij 60-100% inzoomen de foto's het minst scherp zijn van alle camera foto's die ik heb. Heb geprobeerd met verschillende focus points te werken, maar maakt allemaal weinig uit. Het is geen ramp, maar vraag me wel af of het een sensor beperking is of een lensfout.

Als iemand met de TZ5 kan inzoomen op zijn foto's ;) (niet vanaf de camera maar mbv photoshop oid).
probeer anti-shock methode 2 eens.. die is beter. standaard staat hij op methode 1..

hierbij een aantal TZ5 fotos van mijn hand:
Afbeeldingslocatie: http://www.candykitchen.nl/temp/P1010017.jpg
macro mode

Afbeeldingslocatie: http://www.candykitchen.nl/temp/P1000862.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.candykitchen.nl/temp/P1000806.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.candykitchen.nl/temp/P1000859.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.candykitchen.nl/temp/P1000780.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.candykitchen.nl/temp/P1000953.jpg
ingezoomed

Afbeeldingslocatie: http://www.candykitchen.nl/temp/P1000898.jpg
ingezoomed

Afbeeldingslocatie: http://www.candykitchen.nl/temp/P1010005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.candykitchen.nl/temp/P1000199.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.candykitchen.nl/temp/P1000200.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.candykitchen.nl/temp/P1000198.jpg

Dit is een 100% cropped versie van de eerdere foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.candykitchen.nl/temp/P1000953crop.jpg
de afstand tot de vogel was een meter of 4 schat ik..

[ Voor 8% gewijzigd door dadj op 22-06-2008 21:04 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

yep, zaanse schans

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

wat is het stil geworden hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:29
Ik ben opzoek naar een camera van maximaal 550 euro. Dit is mijn eerste camera dus vind het lastig om bepaalde eisen te stellen omdat ik gewoon nog niet weet wat belangrijk is.
Wat ik graag wil is een camera met
-minimaal 8-10 megapixels (wil graag leuke dingen kunnen doen in Aperture en eventueel groot laten afdrukken)
- Ondersteuning van RAW formaat
- Goede lens( ben me nog aan het oriënteren waar ik op moet opletten)
- goede optische zoom
- redelijk draagbaar zijn(wil het liefst geen aparte tas nodig hebben)

Ik heb niet een bepaald soort foto wat ik wil maken. Zal hem vooral gebruiken als ik op vakantie ga en andere bijzondere dingen die ik tegen kom. Kan dus van alles zijn zoals landschap maar ook bloemen enz.

Wat ik tot nu toe heb gevonden zijn de
-Nikon P80 kan geen RAW
- Panasonic FZ-18 (lees alleen dat er nogal wat ruis kan optreden in bepaalde gevallen)
- Sony A350 ( dit is alleen de body en zie het niet echt zitten om later nog lenzen bij te kopen, is dit voldoende?)

Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven m.b.t. punten waar ik op moet letten of eventueel andere camera's kunnen adviseren zodat ik mij wat breder kan oriënteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Kadonder op 28-06-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
@ Kadonder

Op basis van de weinige eisen even door dpreview buying guide gehaald en dan alleen de betere camera's geselecteerd:

http://www.dpreview.com/reviews/canong9/
http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra350/
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz50/
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms100fs/
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz18/

Ik snap ook niet dat jij de Nikon in je lijstje hebt staan aangezien die geen RAW ondersteuning heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Uit jouw lijstje heb ik de Panasonic FZ18 en de Canon G9 vergeleken. De Panasonic was op praktisch ieder vlak de winnaar. Dat kun je zelf ook uit reviews halen denk ik.
De Sony dslr lijkt me te duur worden met een extra lens voor een normaal zoombereik wat jij graag wilt.

Ik vond persoonlijk de voordelen van de FZ50 tov de FZ18 verwaarloosbaar. Deze is ook groter een duurder. De FZ18 heeft ook een groothoek lens, de FZ50 niet.

De voordelen van de FZ50 zouden kunnen zijn een externe flitser aansluiting en een zoom/focus draairing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:05
Ik heb enkele maanden geleden nog een Fuji F31fd aan kunnen schaffen. Echter voor het point en shoot werk is deze niet helemaal geschikt. Gewoon te vaak onscherpe foto`s .
Daarom gaat ie weer in de verkoop. ( iemand interesse ??)
Nu ben ik al weer een tijdje aan het lezen op tweakers.Moeilijk,moeilijk. Veel info over de Panasonic TZ5.
Het valt me op dat de vakpers in het begin niet stonden te jubelen. In vele tests wordt nog steeds de ruis vermeld boven ISO 200.
Echter de gebruikers van de TZ5 zijn vaak zeer positief.
Maarja, je gaat vaak niet je net gekochte produkt afkraken.
Ik ben in ieder geval benieuwd of er ook bezitters van de TZ5 zijn , die achteraf toch liever een andere keuze hadden gemaakt.
Jaja ,ik weet het. De perfecte compactcamera bestaat nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Jammer dat veel mensen hier om advies vragen maar vervolgens niet meer reageren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Leolinedance schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:02:
Uit jouw lijstje heb ik de Panasonic FZ18 en de Canon G9 vergeleken. De Panasonic was op praktisch ieder vlak de winnaar. Dat kun je zelf ook uit reviews halen denk ik.
De Sony dslr lijkt me te duur worden met een extra lens voor een normaal zoombereik wat jij graag wilt.

Ik vond persoonlijk de voordelen van de FZ50 tov de FZ18 verwaarloosbaar. Deze is ook groter een duurder. De FZ18 heeft ook een groothoek lens, de FZ50 niet.

De voordelen van de FZ50 zouden kunnen zijn een externe flitser aansluiting en een zoom/focus draairing.
8)7
Als ik die reviews vergelijk is die FZ18 zeker niet de winnaar. Kijk eens naar de conclusie en samples :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
n00bs schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:01:
[...]

8)7
Als ik die reviews vergelijk is die FZ18 zeker niet de winnaar. Kijk eens naar de conclusie en samples :+
Kijk eens naar prijzen en wat jij wilt bereiken. En ga na waar je prioriteiten liggen. De Canon moet het naar mijn bescheiden mening vooral van zijn body hebben. Het verschil tussen de FZ18 en FZ50 is gewoon klein alleen is de FZ50 duurder, heeft deze geen groothoek lens en 'maar' 12x zoom ipv 18x. Deze keuze was voor mij dus snel gemaakt. De Panasonic FZ18 presteert op hogere ISO waarden inderdaad niet zó goed maar dat had voor mij ook niet zo'n prioriteit. De overall kwaliteit maakt alles
goed.
Je moet trouwens ook niet van een enkele review uitgaan natuurlijk he ;)

Maar wil je een camera voor een goede prijs met groothoek, zeer grote zoom, zeer veel opties (veel meer nog dan dat voor jou nodig is) en ook nog een goede beeldkwaliteit is het voor mij wel duidelijk.

Ja, ik ben ook niet geheel objectief omdat ik een FZ18 heb gekocht. Maar daar is zeker wel een lange zoektocht aan vooraf gegaan. Fuji's lagen lekker in de hand maar waren traag (weet de modellen niet meer), Canon was met alles 'net niet', Sony non-dslr's hebben gewoon een mindere fotokwaliteit naar mijn mening. Ik heb wel degelijk veel reviews gelezen en ben ook de winkels in geweest. Doe ermee wat je wilt, succes met je keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Je kan moeilijk stellen dat iets de winnaar is op elk front als duidelijk blijkt uit objectieve en onafhankelijk testsites dat het juist andersom is en jij zelf daarna aangeeft niet objectief te zijn. Ik heb ook nu een Panasonic camera, maar dat maakt mij nog niet subjectief in mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
n00bs schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:58:
Je kan moeilijk stellen dat iets de winnaar is op elk front als duidelijk blijkt uit objectieve en onafhankelijk testsites dat het juist andersom is en jij zelf daarna aangeeft niet objectief te zijn. Ik heb ook nu een Panasonic camera, maar dat maakt mij nog niet subjectief in mijn mening.
Zoals ik al zei, het ligt aan je prioriteiten. Voor mij waren dit oa. de zoom, groothoek, batterijduur, snelheid en goede EVF. De vele overige functies samen met een prima fotokwaliteit op ISO200 en lager gaven de doorslag. En de prijs natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Leolinedance op 02-07-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:36
Goededag mede tweakers,

Ik wil beginnen met fotografie, en heb nog weinig camera ervaring wel werk ik met fotoshop en lightroom.

Ik zou graag van jullie advies willen hebben over camera's, ik heb nu een drie jarig huis-tuin en keuken toestel die begint te weigeren.
De prijs van het toestel en bijbehorende dingen tot een maximum bedrag van 350 tot 375 euro.
Camera eisen: Weinig ruis, macro functie, kunnen spelen met DOF, kunnen spelen met sluitertijd snel foto's achter elkaar kunnen nemen.
Waar moet ik op letten bij het kopen van een toestel? Op welke merken en type's moet ik mijn opletten? Weten jullie nog een goede camera winkel/webshop?

Alvast bedankt voor uw inzet en antwoord,

Antitheus.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Antitheus.eu>

Weinig ruis (in welke omstandigheden?) als we het over weinig ruis hebben ook bij low light condities dan zou ik mij toch gaan focussen op een instap dSLR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Antitheus.eu schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:57:
Goededag mede tweakers,

Ik wil beginnen met fotografie, en heb nog weinig camera ervaring wel werk ik met fotoshop en lightroom.

Ik zou graag van jullie advies willen hebben over camera's, ik heb nu een drie jarig huis-tuin en keuken toestel die begint te weigeren.
De prijs van het toestel en bijbehorende dingen tot een maximum bedrag van 350 tot 375 euro.
Camera eisen: Weinig ruis, macro functie, kunnen spelen met DOF, kunnen spelen met sluitertijd snel foto's achter elkaar kunnen nemen.
Waar moet ik op letten bij het kopen van een toestel? Op welke merken en type's moet ik mijn opletten? Weten jullie nog een goede camera winkel/webshop?

Alvast bedankt voor uw inzet en antwoord,

Antitheus.eu
Spelen met DOF en snel foto's achter elkaar nemen is toch wel iets voor een dSLR..
DOF kan wel met een niet-dSLR maar is lastig.

Ik heb goede ervaringen met digitalstreet.nl. Snelle levertijd en goede prijzen.

Misschien een Nikon D40 overwegen?
http://www.digitalstreet....2ha9tb4l29cpeel1gofil81o4
Valt later dan nog uit te breiden met betere en andere lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:36
Dus ik kom met mijn wensen wel op een dSLR uit..
Na reviews op gezocht te hebben en foto's bekeken te hebben lijkt het me wel wat.
Zijn er betere dSLR camera's die in die prijs categorie zitten? (Of moet ik deze vragen in een ander topic stellen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Antitheus.eu schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:44:
Dus ik kom met mijn wensen wel op een dSLR uit..
Na reviews op gezocht te hebben en foto's bekeken te hebben lijkt het me wel wat.
Zijn er betere dSLR camera's die in die prijs categorie zitten? (Of moet ik deze vragen in een ander topic stellen?)
In de periode dat ik opzoek was naar een camera was dit de enige goedkope. Je zou kunnen overwegen op marktplaats te kijken. Maar ik denk dat dit voor een dSLR de beste keuze in jouw budget is. Er zijn trouwens ook weinig alternatieven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
Vandaag aangekondigd : de lang verwachte Panasonic LX3. Verder nog de FX 37, FX 150 en de FZ 28

[ Voor 44% gewijzigd door pjotter1965 op 21-07-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartmeteenb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-11-2024
Hoi,

Ik heb is eventjes rond zitten kijken voor een nieuwe camera.

Mijn eisen liggen in principe niet zo hoog dat ik een DSLR aan wil schaffen, maar het moet absoluut uitgebreider zijn dan een standaard compact camera. Ik wil (uiteraard) een degelijke camera die op fastoenlijke resolutie alledaagse foto's kan maken. Daarbij moet ik genoeg zoom mogelijkheden hebben en ook nog zo nu en dan leuke macro foto's kunnen maken.

Zodoende ben ik bij de volgende keuzes uitgekomen: Nikon P80 en de Panasonic Lumix FZ50. Op google vind je nog niet makkelijk reviews die deze twee camera's met elkaar vergelijken. Daarom mijn vraag aan jullie:

Als jullie kijken naar specs, merk, ervaringen etc., wat zou de beste keuze zijn?

Alvast bedankt iedereen!

- Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

breinonline

Are you afraid to be known?

De P80 heeft meer zoom (zowel groothoek als tele), heb je - vooral die groothoek - niet nodig dan wint de FZ50 echter op specs: RAW, mogelijkheid tot aansluiten flitser, kantelbaar scherm, fysiek grotere sensor.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

even Bartmeteenb en breinonline hen post hierheen verplaatst, omdat de vraag makkelijk hier gesteld kan worden :).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartmeteenb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-11-2024
Bedankt Nomad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog helemaal geen LX3 gebruikers te vinden in dit forum?

Schijnt een leuk toestel te zijn, met aanzienlijk betere beeldkwaliteit dan de overige compacts (m.u.v. de DP1).

De LX3 is nu voor 395 te koop.

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
moeten we het niet eens over de canon g10 gaan hebben? :)

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Zandor schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:43:
moeten we het niet eens over de canon g10 gaan hebben? :)
Ja, die kost "maar" 499,= dus dat past net. Jammer dat hij pas in november leverbaar is en dat hij geen CF slikt...

• Iavak
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Nikon P6000 iemand?

Ik ben nog een complete n00b op het gebied van fotografie. Maar omdat ik kneiter gek begin te worden van de ruis van mijn Casio EX Z-600 begin ik te kijken naar wat meer serieuze compact camera's.

DSLR heb ik ook over nagedacht, maar denk dat het toch een stapje te hoog is voor mij. Met name het praktische aspect. Ik zie mijzelf namelijk (nog) niet lopen met zo'n groot apparaat.

Mijn budget lig ook zo rond de 400 euro, dus dat past precies in dit topic. Door het zoeken op internet ben ik voorlopig bij de volgende 3 compacts uitgekomen:

Nikon P6000
Canon G10
Panasonic LX3

Graag jullie mening hierover, of eventuele aanvulling op het lijstje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe camera omdat fotografie een belangrijkere hobby begint te worden voor mij.
Ik heb nu een Samsung S730, en ben hier erg goed over te spreken, alleen foto's in het donker en zoom schieten aardig tekort.
De nieuwe camera moet minstens 10x, liefst 12x optische zoom hebben, minstens 7MP, beeldstabilisatie, zoeker hebben, goede kwaliteit foto's maken, redelijk makkelijk te bedienen zijn, en maximaal €300,- kosten.
Wat adviseren jullie?

Groetjes Tweety777

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:52:
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe camera omdat fotografie een belangrijkere hobby begint te worden voor mij.
Ik heb nu een Samsung S730, en ben hier erg goed over te spreken, alleen foto's in het donker en zoom schieten aardig tekort.
De nieuwe camera moet minstens 10x, liefst 12x optische zoom hebben, minstens 7MP, beeldstabilisatie, zoeker hebben, goede kwaliteit foto's maken, redelijk makkelijk te bedienen zijn, en maximaal €300,- kosten.
Wat adviseren jullie?

Groetjes Tweety777
Tussen welke modellen zit je te twijfelen? Op GoT verwachten we wel een beetje eigen inzet.
Die dingen die je noemt kun je ook wel in een site als Dpreview.com door de search halen en dan komen er ook wel een aantal cameratjes uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo DG,

Ik had zelf de Fujifilm S1000fd, Panasonic FZ18, Fujifilm S100fd, Canon Powershot S5 IS op het oog.
Ik hoop hier vooral ook nog andere mogelijkheden te ontdekken.
Ik ben zelf alleen nog niet zo heel erg goed in fotograferen, maar dat begint een beetje te komen.
Afgelopen weekend in Burgers Zoo een hele mooie foto van een bloem gemaakt, alleen die was net niet helemaal in beeld.

Groetjes Tweety777

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik zit net even op DPreview te kijken naar de Panasonic TZ5, en zag in de lijst met Scene modes de stand "onderwater" staan.
Houd dat in dat deze camera waterdicht is, en dus zonder hulpstukken en zonder kapot te gaan mee kan tijdens een duikje vlak onder water, of moet je dan bij de vissenkom gaan staan, en het onderwaterdeel daarvan fotograferen?

Groetjes Tweety777

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:08
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 08:27:
Hallo allemaal,

Ik zit net even op DPreview te kijken naar de Panasonic TZ5, en zag in de lijst met Scene modes de stand "onderwater" staan.
Houd dat in dat deze camera waterdicht is, en dus zonder hulpstukken en zonder kapot te gaan mee kan tijdens een duikje vlak onder water, of moet je dan bij de vissenkom gaan staan, en het onderwaterdeel daarvan fotograferen?

Groetjes Tweety777
Ik vermoed dat deze mode bedoeld is voor het gebruik van de camera in een onderwaterbehuizing. Waarschijnlijk zal je witbalans aangepast worden zodat alles wat minder blauw wordt en zullen er wat snellere sluitertijden gebruikt worden.

Maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 08:27:
Hij is NIET waterdicht... het is een stand voor als je een onderwaterhuis voor de camera koopt, of voor aquariums e.d. te fotograferen (vanaf de buitenkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Wat is de beste sensor?
Waar moet ik nog meer op letten om een goede camera uit te zoeken?

Alvast bedankt.

Hallo Stefimke en Masterslave,

Bedankt voor de info en snelle reactie.

Groetjes Josse

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Zijn Fujifilm camera's nog steeds zo langzaam met het opslaan van de foto's in vergelijking met andere merken?
Ik vind namelijk vooral leuke Fujifilm camera's, maar mijn vader adviseert mij die niet te nemen omdat hij zich op den duur ging ergeren aan de tijd die nodig is om de volgende foto te maken, maar die camera is inmiddels al vele jaren oud.

Groetjes Josse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:45:
Zijn Fujifilm camera's nog steeds zo langzaam
Dat is wel heel erg een zoek vraag die werkelijk in elke review beantwoord wordt. Daarnaast is je vraag nog zo breed dat ie ook niet fatsoenlijk te beantwoorden is ook.

Ik stel voor dat je hier eens gaat kijken
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Fujifilm/

[ Voor 7% gewijzigd door martijn_tje op 03-10-2008 10:32 . Reden: Edit: PS tweety777 hallo allemaal vooraf en groeten achteraf zijn niet nodig ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb DPreview de laatste tijd erg vaak bekeken, maar heb daar weinig over gevonden.
Ik heb bovendien dit forum pas dit weekend ontdekt, en dan is het erg lastig om alle reviews te gaan zoeken.
Ik kan de reviews erg moeilijk vinden, en dan zijn er ook nog eens zo veel pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels mijn keus gemaakt, het wordt de Panasonic FZ-18.
Deze camera past het beste bij mijn wensen, en is ook niet al te duur.
Ik zal helaas nog even moeten wachten met bestellen i.v.m. mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 21:12:
Ik heb inmiddels mijn keus gemaakt, het wordt de Panasonic FZ-18.
Deze camera past het beste bij mijn wensen, en is ook niet al te duur.
Ik zal helaas nog even moeten wachten met bestellen i.v.m. mijn budget.
Fijn dat je eruit bent, maar waarom denk je dat wij dat willen weten? Geef dan tenminste je argumenten, dan kunnen wij er misschien iets mee!

Verder is het wellicht verstandig om je ultime beslissing uit te stellen tot het moment dat je voldoende geld in je hand hebt. Niet alleen komen er met de regelmaat van de klok nieuwe modellen op de markt, ook de prijzen fluctueren nogal. Het kan best zijn dat jouw eisenpakket over een maand een ander "beste resultaat" oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels de FZ-18 besteld, en als het goed is komt 'ie maandag, dinsdag of woensdag.

De reden dat ik voor deze camera heb gekozen is dat de kenmerken precies aan mijn eisen voldoen, alle tegens die DPreview kon vinden vindt ik niet belangrijk, dus blijven er eigenlijk alleen maar voors over.
Bovendien weet ik van mijn vader (die heeft een FZ-30) dat Panasonic uitstekende camera's maakt, dus daar hoef ik me ook al geen zorgen over te maken.
Ook vindt ik het erg prettig dat het een gebruiksvriendelijke camera is.
Al met al kan ik het me niet voorstellen dat er nog een andere camera is die net zo goed bij mij past als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen waarom je voor de Panasonic FZ18 gekozen hebt in plaats van de FZ28.
Zeker omdat de camera's maar €10,- duurder is in de pricewatch en de fz28 de opvolger is van de fz18.

http://tweakers.net/price...lumix-dmc-fz28-zwart.html
http://tweakers.net/price...lumix-dmc-fz18-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk mag je dat vragen.
Ik heb eigenlijk niet echt goed naar de FZ-28 gekeken, en de FZ-18 vindt ik ook prima.
Een echte goede reden heb er eigenlijk niet voor.
Ik ga het nu ook niet meer veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Niemand die de Canon SX1 IS is opgevallen tot dusver?

Klik om aankondiging te lezen.

Moet zeggen dat ik het wel een interessante move vind. Een CMOS sensor in een compacte superzoom met een DIGIC IV processor, full HD filmmogelijkheid, van 28 tot 560mm, waarbij je diafragma van f/2.8 naar f/5.6 loopt. Naast live view, USM, IS en je kunt er zelfs een Canon flitser die voor handen zijn voor Canon dSLR eigenaren op zetten. Allemaal leuk om te lezen, tot ik zie hoe de stroomtoevoer geregeld is. Geen li-ion accu, maar Ni-MH batterijen.

Ik snap niet hoe het kan dat fabrikanten nog steeds modellen uitrusten met batterijen terwijl een accu praktischer is. Ja, batterijen kun je op elke hoek van de straat halen i.t.t. li-ion accu's is het veelgehoorde argument. Maar ehm, die accu's kun je ook bij tig webshops zo bijkopen en opgeladen meenemen. Dus wat is het punt om te kiezen voor batterijen i.p.v. een accu?

Wellicht voor mensen die een aanschaf overwegen in dit topic een leuke suggestie, die SX1. Zit genoeg leuks in waarmee je prima uit de voeten kunt. Adviesprijs zal denk ik alleen wel hoog uitpakken. Maar enfin, wellicht is het iets om te volgen voor de mensen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:38
Joosie200 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 22:33:
Niemand die de Canon SX1 IS is opgevallen tot dusver?
[...]
Toevallig viel mijn oog ook op deze camera van't weekend. Ik was eigenlijk aan het kijken naar cashback acties op dslr's, toen mijn oog op deze aankondiging viel. Een hoop erg mooie specs voor een compact die net onder het dslr segment zit, maar zoals je al zegt: voeding op batterijen kan ècht niet. Volgens de specs kan je met alkalinebatterijen 160 opnames maken :| . De vergelikbare SX10 zou er 340 kunnen maken, dat lijkt me een erg groot verschil voor vrijwel gelijke camera's.
Prijzen (van kieskeurig): de SX1 kost nu zo'n 480 euro, de SX10 is 150 euro goedkoper. Voornaamste verschil wat ik zo snel zie is dat laatstgenoemde geen HD video op kan nemen.
Persoonlijk vind ik de videomogelijkheid niet bijzonder belangrijk en ik voorzie ook flink wat vervormingen en andere problemen met zo'n superzoom, dus ik ga toch maar voor een dslr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn FZ-18 binnen gekregen!!!!!!!
Gelijk iedereen in huis gek gemaakt door de camera flink aan het werk te zetten, maar het belangrijkste onderwerp (Tweety, mijn parkiet) vond het allemaal wel best.
Ik heb er nu nog een 1GB SD-kaart in zitten, maar dan kan je nog geen 500 foto's in de laagste kwaliteit maken, dus ik ga gelijk maar even 4GB SDHC-kaart kopen.
Ik ben wel erg tevreden over de camera en vooral de foto's die je ermee kan maken.
De foto's zijn bijna allemaal beter dan die die ik met mijn Samsung maakte.
De flitser werkt ook uitstekend, ik heb een goedbelichte foto gemaakt met flits (anders was de foto onderbelicht geweest) vanaf ong. 6 á 7m.
Ik zal binnenkort eens wat foto's in het daarvoor bestemde deel van dit forum posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
Tinuz___ schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 10:24:
Prijzen (van kieskeurig): de SX1 kost nu zo'n 480 euro, de SX10 is 150 euro goedkoper. Voornaamste verschil wat ik zo snel zie is dat laatstgenoemde geen HD video op kan nemen.
Voornaamste verschil is dat de SX1 een CMOS sensor heeft en SX10 een traditionale CCD sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
De door Canon verstrekte sample-foto's vind ik echter bijzonder matig. Als dit is wat er uit een digicam-CMOS kan komen ben ik (helaas, vond het een zeer interessant apparaat) totaal niet impressed.

Edit: dan heb ik het dus over deze images. Vooral die met die "kleurtjes" is om te huilen IMHO. Bij dat buitenshot zie je zowel artefacts qua sharpening, loss of detail (door NR?) enz. Die CMOS is er dan zeker alleen ingezet vanwege het kunnen filmen of zo, qua fotografie voegt het weinig toe zo te zien.

[ Voor 49% gewijzigd door Brad Pitt op 08-10-2008 13:52 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor € 400 zou ik deze nemen:

http://www.dewinkel.nl/Ol...mm_+_40-150mm-p-6459.html

Olympus E410 + 14-42mm + 40-150mm
Afbeeldingslocatie: http://images.smarter.com/product_image_b/6/43/179143.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Dan zou ik persoonlijk 150 Euro meer neerleggen en voor de Canon 450 gaan. Dan heb je veel meer camera voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Of een mooie 2e hands 350D, heb er ook één gekocht voor 220,- omdat ik mijn 40D verkocht had en een 20D is met een beetje zoeken voor 250,- te koop.
Goedkoper dan een canon G10!, en betere beeldkwaliteit.

Achteraf had ik een 20D moeten kopen ipv. een 350D zodat ik die nog als backup kan gebruiken naast een 5DII of 50D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:07:
[...]

Dan zou ik persoonlijk 150 Euro meer neerleggen en voor de Canon 450 gaan. Dan heb je veel meer camera voor je geld.
Dan heb je er hooguit een 18-55 lens bij, dus moet er € 300 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
n00bs schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:07:
[...]

Of meer, in dezelfde prijsklasse, een 1000D met 18-55 IS kitlens. Je handen/vingers moeten het dan wel fijn vinden om de dag door te komen met zo'n grip though. Was laatst bij de MM en heb daar een aantal camera's vastgepakt waaronder de 1000D, ik begreep meteen waarom hij voor sommigen juist een uitkomst is en voor sommigen juist geen uitkomst is.

Een 20D kun je krijgen voor 325, wel ocassion. Gooi er 175 euro tegenaan voor een kitlens, geheugen, tasje en je kunt ook mooi beginnen. Of een D40 van Nikon voor 285, inclusief kitlens. Het is als je het zo bekijkt behoorlijk raar dat dSLR's voor dergelijke bedragen gekocht kunnen worden. Zeker in dit topic is het allicht een overweging, ocassion 20D/350D of D40 bijv. Of, wanneer je nieuw wil, een 1000D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
De Panasonic DMC-LX3 (of de Leica D-LUX4 (is namelijk dezelfde camera, ondanks exorbitant prijsverschil))
f/2 lens, 24mm (equivalent 35mm), 10.1 MPix met grotere opbrengst dan oudere generatie 10Mpix CCD's, ISO 3200, Optical IS, RAW, HD Video

preview: http://www.dpreview.com/news/0807/08072102panasoniclx3.asp
unboxing: http://vimeo.com/1908080?pg=embed&sec=1908080
en...

prijzen: pricewatch: Panasonic Lumix DMC-LX3 Zwart

Hands down mijn keuze op dit moment.

[ Voor 46% gewijzigd door Jochem op 19-10-2008 11:57 . Reden: extra specs, Youtube video (waarom geen vimeo herkenning, jammer!) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jochem schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 11:50:
De Panasonic DMC-LX3 (of de Leica D-LUX4 (is namelijk dezelfde camera, ondanks exorbitant prijsverschil))
f/2 lens, 24mm (equivalent 35mm), 10.1 MPix met grotere opbrengst dan oudere generatie 10Mpix CCD's, ISO 3200, Optical IS, RAW, HD Video

preview: http://www.dpreview.com/news/0807/08072102panasoniclx3.asp
unboxing: http://vimeo.com/1908080?pg=embed&sec=1908080
en...
[video]
prijzen: pricewatch: Panasonic Lumix DMC-LX3 Zwart

Hands down mijn keuze op dit moment.
Ik wil die LX3 kopen, maar is hij ook leverbaar met Nederlands menu?
Ik heb al twee internetwinkels gemaild met die vraag en bij de ene hebben ze alleen met engels menu, en die andere weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Geen idee of die met Nederlands menu is. Bel inderdaad leveranciers, fotowinkels of de Panasonic Nederland. De Leica versie is vast in het Duits beschikbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een best positieve review van deze inderdaad erg leuke Panasonic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik zit met een dilemma, ik heb nu een Canon Powershot A85 en deze is nu echt wel versleten. Slechte focus, TRAAG! en veel onscherp.

Ik ben dus op zoek naar een camera die de volgende eigenschappen heeft :

- Snel kan trekken, liefst ook een paar foto's in burst!? modus
- Kan inzoomen, wij hebben nu een 3x zoom, dit is veel ontoereikend.
- Bij weinig licht ook nog deftige foto's kan trekken.

Mijn oog is dan ook gevallen op deze camera :

Canon Powershot SX10 IS Zwart

Waarom: Canon heeft een goede naam en de prijs is goed 350euro.

Zijn er camera's die misschien beter mijn aandacht verdienen? ik ben zelf een leek en geraak maar niet door de reviews van dpreview. Het is moeilijk om behalve het onnoemelijk aantal camera's er aanuit te geraken welke in belgie nog beschikbaar zijn, wat de prijzen zijn etc.

Bedankt voor eventuele hulp

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Binnen deze prijscategorie kan je beginnen te kijken naar een Nikon D40.
Die is wel wat groter, maar toch aanmerkelijk beter.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Nu online
qadn schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:22:
Binnen deze prijscategorie kan je beginnen te kijken naar een Nikon D40.
Die is wel wat groter, maar toch aanmerkelijk beter.
Ik zie dan enkel deze : pricewatch: Nikon D40 Kit DX 18-55mm II (Zwart)

En deze heeft maar een 3x zoom. Is wel een dSRL maar is het zoombereik dan niet te klein? Ben niet echt van plan om een andere lenskit te kopen. De andere is dan ook pakken duurder met een betere lens :

pricewatch: Nikon D40 Kit DX 18-55/55-200 mm (480euro).

Het verschil is dan toch te groot. 350euro is toch zowat de prijs ( give or take a 20euro. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

In principe is het 18-55 (27-85 kleinbeeld) een prima all-round berijk.
Met een paar passen naar voren kom je ook een heel eind ;)

En extra lensen kunnen op termijn altijd.

Gewoon een optie die ik erin gooi vanwege de veruit betere beeldkwaliteit van een dslr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Nu online
qadn schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:58:
In principe is het 18-55 (27-85 kleinbeeld) een prima all-round berijk.
Met een paar passen naar voren kom je ook een heel eind ;)

En extra lensen kunnen op termijn altijd.

Gewoon een optie die ik erin gooi vanwege de veruit betere beeldkwaliteit van een dslr.
Is een dslr niet meer een last als je niet pro/amateur fotograaf bent? Ik en ISO waardes zijn geen vrienden, laat staan dat ik een wit balans enz manueel ga regelen... Zijn dan de consumer modellen niet gemakkelijker in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Zo'n instapper is net zo makkelijk als een compact. het is een consumer-model.
Dingen gaan dan ook automatisch, maar je kan er als je dat wilt meer invloed op uitoefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Nu online
qadn schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:45:
Zo'n instapper is net zo makkelijk als een compact. het is een consumer-model.
Dingen gaan dan ook automatisch, maar je kan er als je dat wilt meer invloed op uitoefenen.
Als ik kijk naar de firma's die deze verkopen, dan moet ik zeggen dat ze mij niet veel vetrouwen geven. Als ik dan kijk naar 4Launch zijn prijs, een winkel die ik ken als zeer goed en correcte prijzen, zit je toch direct aan de € 456,-, is dan toch direct weer 100 euro over de prijs, en niet in mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 09:40
Al iemand ervaring met de Panasonic Lumix DMC-LX3 Zwart?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

500 euro voor een D40 kit is heel veel geld.
Ze gaan bij de MM enzo voor rond de 350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Nu online
qadn schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:38:
500 euro voor een D40 kit is heel veel geld.
Ze gaan bij de MM enzo voor rond de 350.
Ze staan aan 399euro in de MM en de Vandenborre, niet echt goedkoop... weet iemand waar je best kan gaan kijken in België? Of waar je deze het beste besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:34
tc982 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:03:
Ik zit met een dilemma, ik heb nu een Canon Powershot A85 en deze is nu echt wel versleten. Slechte focus, TRAAG! en veel onscherp.

Ik ben dus op zoek naar een camera die de volgende eigenschappen heeft :

- Snel kan trekken, liefst ook een paar foto's in burst!? modus
- Kan inzoomen, wij hebben nu een 3x zoom, dit is veel ontoereikend.
- Bij weinig licht ook nog deftige foto's kan trekken.

Mijn oog is dan ook gevallen op deze camera :

Canon Powershot SX10 IS Zwart

Waarom: Canon heeft een goede naam en de prijs is goed 350euro.

Zijn er camera's die misschien beter mijn aandacht verdienen? ik ben zelf een leek en geraak maar niet door de reviews van dpreview. Het is moeilijk om behalve het onnoemelijk aantal camera's er aanuit te geraken welke in belgie nog beschikbaar zijn, wat de prijzen zijn etc.

Bedankt voor eventuele hulp
Ik heb precies dezelfde situatie. Heb nu ook een A85. Daarvoor ook een Canon en beide zijn goed bevallen. Ik wil ook meer zoom en meer lichtsterkte. Evenals de tegenwoordig standaard verbeterde dingen zoals een groter scherm.

Ik had gehoopt dat er wel een apart topic kwam over de SX10 (en evt. SX1), maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Laatst online: 14-08 09:15
dag allemaal,

ik wil ook maar eens op zoek naar een leuke compactcamera. ben na mijn samsung digimax 301 van een heeeeel aantal jaren geleden vorig jaar overgestapt op SonyEricsson Cybershots K800i en de daarop volgende K850i met 5MP en enkel optische zoom. Deze maken op zich nog prima foto's, maar ik zoek voor concerten en dergelijke een leuke camera die snel, compact (in broekzak passen) en scherp is. Ik hoef geen enorme formaten foto's te hebben, 5 tot 7 MP is het minimum. Daarnaast zie ik graag minimaal 5x optische zoom, is groothoek wenselijk en mag de prijs niet hard boven de €250 gaan.
Wat ik zelf heb ontdekt is de Sony DSC-W170. Deze is voor een kleine 200 euro verkrijgbaar, heeft 10,1 MP en 5x optische zoom. Wel is deze al bijna een jaar op de markt, en daarom misschien verouderd?

Hoop dat jullie mij hier kunnen helpen, daar ik verstand heb van telefoons, mp3-spelers, tv's, laptops en pc's maar niet van digicams. Bedankt tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Voor onder de 250 euro is er zelfs een apart topic:
Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Laatst online: 14-08 09:15
Ik bedank je hartelijk en klik gauw door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik zoek een camera (nog geen dslr, is me teveel gesleep met spullen), voor met name wildfotografie in de bossen (edelherten, zwijnen, reeeen, etc.). Ga vaak in de schemering ('s ochtends vroeg, of laat in de middag/avond), dus er is dan weinig licht. Zoek dus veel zoom, en een camera die het goed doet bij weinig licht.
Gebruik nu een panasonic tz1, en de resultaten vallen me toch nog wat tegen.
Op m'n lijstke staan: panasonic fz28, sony h-50 en de nieuwe canon powershot sx10 is. Ben ook heel benieuwd hoe die canon is, hoewel het me tegenstaat dat 'ie 4 penlights gebruikt, ipv een oplaadbare (Li-ion) accu. Ik lees over 'een trage lens' op internet: als ik het goed begrijp is de lens niet zo lichsterk bij volledige zoom.
Kwa zoom ontlopen de h-50 en fz28 elkaar niet veel begreep ik, omdat de fz28 een 'grotere' groothoeklens heeft. Neig wel naar de fz28.
Iemand al ervaring met die SX10, en/of me kan adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ik heb bij mijn huidige en vorige camera's altijd losse batterijen gehad en ik vind dat echt geen probleem. Ik heb bij m'n eerste cam twee GP setjes gekocht, 1800 en 2000 mA. Die gebruik ik nu nog steeds en als ik nu de SX10 koop kan ik ze weer gebruiken.
Ze zijn binnen 3 uur (dacht ik) opgeladen en de lader is lekker klein en licht zonder snoertjes.

Ik ben erg benieuwt welke je gaat kiezen en waarom :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tc982: Klikkerdeklik

Alle huidige dslr's zijn beter qua beeldkwaliteit (en om dat te vertalen naar jouw eisen bij weinig licht) en hebben een betere burstfunctie. Leuke set voor weinig geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:43
Moet zegen dat de Sony-50 helemaal geen slechte camera is.
heb deze pas geleden aangeschaft omdat ik meer mogelijkheden wou.

het is een goede allround camera voor mensen.
heb er al aardig wat foto's mee geschoten.
je zou is kunne kijken in me foto album voor wie geintreseerd is naar de kwaliteit.

www.flickr.com/photos/sweetron1982

*tip*koop wel een stofdoekje lens word snel stoffig*

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Na een aantal weken me verdiept te hebben in de verschillende camera's twijfelde ik tussen de Canon G10 en de Panasonic LX3. Heb zojuist de LX3 besteld, volgens alle reviews die ik heb gelezen een zeer goede camera. Geen spiegelreflex camera voor mij omdat ik daar niet mee wil sjouwen.
Zodra hij binnen is zal ik posten of hij bevalt...
Nog een review: http://www.dcresource.com...mc_lx3-review/index.shtml

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Heeft iemand al ervaringen met de Canon Powershot SX1 IS? En is het echt zo erg dat er geen li-on-batterij inzit, maar NiMH-batterijen?

• My-life
4 posts boven de jouwe heb ik verteld dat ik het zelf absoluut geen nadeel vind, maar het is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
knip. sorry, verkeerde topic.

[ Voor 96% gewijzigd door kdekker op 17-11-2008 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:08

CyberJoe

Only visiting this planet

Ik zit ook te twijfelen tussen de G10 en de LX3. Ik had een Sony V3 waar ik eg tevreden mee was. Had een mooie lens en maakte scherpe mooie plaatjes. Alleen is die gestolen. Ik zoek dus een lekker snelle camera die foto's maakt die niet al te ver van DSRL af zitten zonder een grote camera. Na enig zoekwerk kom ik op deze 2 uit. Ik vond de sigma dp1 ook wel mooi, maar die is zo langzaam. En de DP2 is aangekondigd, maar dat kan nog wel een jaar duren voordat die er is. Ik zit niet echt te wachten op een superzoom. In deze klasse kan ik verder geen camera's vinden, of heb ik iets gemist?

Ja ik heb ook een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
CyberJoe schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:11:
Ik zit ook te twijfelen tussen de G10 en de LX3. Ik had een Sony V3 waar ik eg tevreden mee was. Had een mooie lens en maakte scherpe mooie plaatjes. Alleen is die gestolen. Ik zoek dus een lekker snelle camera die foto's maakt die niet al te ver van DSRL af zitten zonder een grote camera. Na enig zoekwerk kom ik op deze 2 uit. Ik vond de sigma dp1 ook wel mooi, maar die is zo langzaam. En de DP2 is aangekondigd, maar dat kan nog wel een jaar duren voordat die er is. Ik zit niet echt te wachten op een superzoom. In deze klasse kan ik verder geen camera's vinden, of heb ik iets gemist?
Ik denk het niet. Ik heb ook tussen deze twee camera's getwijfeld. Uiteindelijk voor de LX3 gekozen. Grotere sensor, kleiner en een stuk lichter. Van deze camera krijg je echt geen spijt.

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodvil
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-06-2017
:+

[ Voor 105% gewijzigd door Rodvil op 23-11-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:08

CyberJoe

Only visiting this planet

Menno1234 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:09:
[...]

Ik denk het niet. Ik heb ook tussen deze twee camera's getwijfeld. Uiteindelijk voor de LX3 gekozen. Grotere sensor, kleiner en een stuk lichter. Van deze camera krijg je echt geen spijt.
Waren dat ook jouw redenen voor de LX3, de grotere sensor en het gewicht? Of waren er meer afwegingen. En is de sensor dan ook beter, ik haal het niet direct uit de reviews, maar misschien heb ik daar wel wat gemist :) .

Ja ik heb ook een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:17:
Ook ik zoek een camera (nog geen dslr, is me teveel gesleep met spullen), voor met name wildfotografie in de bossen (edelherten, zwijnen, reeeen, etc.). Ga vaak in de schemering ('s ochtends vroeg, of laat in de middag/avond), dus er is dan weinig licht. Zoek dus veel zoom, en een camera die het goed doet bij weinig licht.
Gebruik nu een panasonic tz1, en de resultaten vallen me toch nog wat tegen.
Op m'n lijstke staan: panasonic fz28, sony h-50 en de nieuwe canon powershot sx10 is. Ben ook heel benieuwd hoe die canon is, hoewel het me tegenstaat dat 'ie 4 penlights gebruikt, ipv een oplaadbare (Li-ion) accu. Ik lees over 'een trage lens' op internet: als ik het goed begrijp is de lens niet zo lichsterk bij volledige zoom.
Kwa zoom ontlopen de h-50 en fz28 elkaar niet veel begreep ik, omdat de fz28 een 'grotere' groothoeklens heeft. Neig wel naar de fz28.
Iemand al ervaring met die SX10, en/of me kan adviseren?
Het is de pana fz28 geworden, is net binnen. Had een lichte voorkeur voor de canon sx10 is, maar die vond ik toch te zwaar (is voor op de fiets, wandelen, en evt. lange verre trips). Las ook dat de lens van de canon minder lichtsterk is dan de pana, en dat is voor mij erg belangrijk. Nou nog een tasje (zo klein mogelijk), en hopelijk van het weekeinde wat plaatjes schieten!

/edit: en dan zaten er nog niet eens 4 penlights in de canon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
CyberJoe schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:24:
[...]

Waren dat ook jouw redenen voor de LX3, de grotere sensor en het gewicht? Of waren er meer afwegingen. En is de sensor dan ook beter, ik haal het niet direct uit de reviews, maar misschien heb ik daar wel wat gemist :) .
Hier nog een review: http://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmclx3/
En kijk daar ook eens op het panasonic forum.

Ja ik wil niet met een grotere camera lopen dan nodig. Het schijnt dat zowel de lx3 als de g10 top kwaliteit leveren. Maar de lx3 is compacter en lichter. De lens heeft een veel grotere hoek. Kan HD 720p filmpjes maken van max 10 min. Deze fimpjes zien er erg mooi uit vind ik. En ik vind een grotere sensor interessanter dan meer megapixels.
Ik weet zeker dat je geen spijt krijgt van de LX3.

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodvil

[ Voor 99% gewijzigd door Rodvil op 23-11-2008 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Rodvil schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:35:
[...]word niet erg veel gebruik gemaakt van deze site zeker?
Nee, het is geen helpdesk, als je dat bedoelt. Probleem is dat er weinig echt slechte camera's meer zijn. Het gaat erom wat jij belangrijk vindt en wat bij jou lekker in de hand ligt. Er zijn geen kant-en-klare oplossingen en enige zelfwerkzaamheid is wel prettig. Heb je dan een specifieke vraag, zoals: "Hoe is de ruis van camera X op isowaarde Y, eventueel in vergelijking met camera Z?" dan is er hier altijd wel iemand die beide camera's ooit gebruikt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodvil

:w kom hier niet echt verder

[ Voor 97% gewijzigd door Rodvil op 23-11-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik twijfel tussen de Ricoh Caplio GX100 (vanwege de groothoek) en de Panasonic Lumix Lx2 (vanwege de Leica Lens), wat raden jullie aan en wat zijn eventueel jullie ervaringen met deze twee? De Canon powershot G7/G9 vind ik ook wel aantrekkelijk.

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Menno1234 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:30:
[...]

Hier nog een review: http://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmclx3/
En kijk daar ook eens op het panasonic forum.

Ja ik wil niet met een grotere camera lopen dan nodig. Het schijnt dat zowel de lx3 als de g10 top kwaliteit leveren. Maar de lx3 is compacter en lichter. De lens heeft een veel grotere hoek. Kan HD 720p filmpjes maken van max 10 min. Deze fimpjes zien er erg mooi uit vind ik. En ik vind een grotere sensor interessanter dan meer megapixels.
Ik weet zeker dat je geen spijt krijgt van de LX3.
De populaire TZ 5 kost zo'n 225 euro. Waarom heb jij voor deze gekozen? Is het de 175 euro extra waard volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Echt een heerlijk ding die LX3, kwaliteit van de foto's is verbazingwekkend goed, heerlijk voor onderweg en ook meteen een HD camera die echt prima filmpjes produceert...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 09:05
Hallo,

Ik heb tot nu toe foto's gemaakt met een Aldi camera (Traveler Slimline X6).
Zelfs een complete leek als ik kan echter problemen zien met deze camera. (Foto's te blauw, bij weinig licht zijn de foto's ofwel heel erg donker ofwel bewogen (afhankelijk wat ik doe met de beperkte instelmogelijkheden).
Gezien het natuurlijk leuk is om in 2025 te kunnen kijken naar MOOIE foto's van wat je deed in 2009 heb ik besloten dat het tijd is voor iets anders.
Met de research die ik heb gedaan weet ik ondertussen dat de perfecte camera niet bestaat en ik vind de compromissen die er gemaakt moeten worden heel moeilijk.
De bedoeling is grotendeels: vakantiefoto's maken, foto's maken op een etentje, op een feestje, het standaardwerk dus...
Het budget is van €200 tot €430, over een halfjaar ben ik klaar met studeren en komt het geld binnen. Let wel ik woon in België dus de apparaten zijn iets duurder hier.
Dingen waar ik rekening mee houd:
  • Fotokwaliteit: heel belangrijk
  • Hij moet geschikt zijn voor veel omstandigheden. Dus niet alleen voor binnen, niet alleen voor natuurfoto's,...
  • Instelmogelijkheden: ik vindt de auto functie heel makkelijk maar indien er veel betere resultaten behaald kunnen worden door zelf dingen in te stellen wil ik dat best leren.
  • Zoom: Ik vind dat best belangrijl. Ik zal wel bijna altijd zonder statief foto's nemen. Ik wil graag minimum 5 en elk beetje meer is heel fijn tot meer dan 10 zoom waarna elk beetje meer zoom mooi meegenomen is (Zelfs met optische beeldstabilisator aan zal de foto dan wel bewogen zijn).
  • Formaat en gewicht: dSLR is te groot en zwaar (anders zou het de EOS 1000D worden). Ik heb mijn rug gebroken en op vakantie moet je vaak urenlang dingen meesleuren. Kleiner is natuurlijk beter.
  • Ik zou het fijn vinden moest er bij weinig licht goede foto's genomen kunnen worden. Gigantisch veel ruis bij lage ISO is dus niet gewenst. Foto's op een feestje, op restaurant, op een verjaardag,... zijn meestal niet ideale lichtomstandigheden.
  • Het is de bedoeling dat ik een foto neem (eventueel na wat instellingen te hebben aangepast op de camera) en deze dan op de computer zet en eventueel afprint. Het is niet de bedoeling dat ik allemaal bewerkingen doe op de computer.
Uiteraard heb ik zelf al gekeken naar camera's. Ik keek vooral naar:
  • Panasonic LUMIX DMC-TZ5 (Voordeel: goedkoop Nadeel: Niet zo goed bij weinig licht)
  • Panasonic LUMIX DMC-LX3 (Nadeel: Zo goed als geen zoom, 2,5 is echt heel weinig voor een camera om vakantiefoto's mee te schieten. Voordeel: Het zou een heel goede camera zijn, ook bij weinig licht)
  • Panasonic LUMIX DMC-FZ28 (Nadeel: te groot en te zwaar. Voordeel: Ongeloofelijke zoom, kan vrij goed overweg met weinig licht)
  • Canon Powershot G10 (Nadeel: Te groot en te zwaar, iets slechter bij weinig licht dan LX3 Voordeel: het feit dat ik hem voor de rest gewoon fantastisch vind)
Ik heb overigens niet speciaal een voorkeur voor Panasonic en indien jullie nog camera's spotten die voldoen aan mijn voorkeuren, laat het dan graag weten.

Dit zijn heel verschillende camera's maar ze spreken me allemaal aan. Helaas bestaat er niet een vrij compacte camera met superzoom en een goede fotokwaliteit die goed werkt onder niet ideale belichting.

Een ander punt dat ik me afvroeg: De G10 en LX3 zijn duidelijk een heel ander soort camera dan de TZ5. Schieten de eerste 2 camera's veel mooiere foto's dan de TZ5 ook al gebruik je de auto modus?

Een laatste punt: Wanneer ik een duurdere camera koop zoals de LX3 is het ook de bedoeling om er een stuk langer mee te doen.

Welk van deze camera's zouden jullie kiezen gegeven de informatie die ik heb gegeven?

Ik heb mijn vragen in bold gezet.

Heel erg bedankt om dit bericht door te lezen en nog meer bedankt als je antwoordt _/-\o_

Esben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:17:
Compact, lichtgevoelig, en veel zoom; je mag er twee van de drie kiezen. Wil je een camera met veel zoom en lichtgevoelig is dan kom je bij een DSLR uit. Wil je een compact camera met veel zoom dan zal ie bij weinig licht slecht presteren (door de kleine sensor). Een lichtgevoelige sensor is relatief groot, waarvoor je grote lenzen nodig hebt (zeker i.c.m. veel zoom) en wat uiteindelijk resulteert in een een grote camera.

Compact camera's die bij weinig licht nog redelijk presteren zijn er eigenlijk nauwelijks. De Panasonic LX3 doet het voor een compact camera erg goed bij weinig licht, maar altijd nog veel minder goed dan een goedkope DSLR. Daarnaast heeft camera slechts weinig zoom (maar wel weer een lichtsterke lens met een behoorlijke groothoek). Compacte DSLR (gebaseerd op het micro Four Thirds lenzen) zitten er ook aan te komen zoals bijv. de Panasonic Lumix G1, wellicht dat dit compromis tussen een compact camera en een DSLR voor jou een interessante optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

esben schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 23:49:
• Panasonic LUMIX DMC-LX3 (Nadeel: Zo goed als geen zoom, 2,5 is echt heel weinig voor een camera om vakantiefoto's mee te schieten. Voordeel: Het zou een heel goede camera zijn, ook bij weinig licht)
Een ander voordeel van deze camera is dat ie een behoorlijke groothoek heeft, handig als je veel mensen op de foto moet zetten (feestjes) en natuur/landschappen. Persoonlijk heb ik vaak meer behoefte aan een fatsoenlijke groothoek dan het hebben van veel zoom (al vind ik dat deze camera wel heel weinig zoom heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:58:
[...]

Compact, lichtgevoelig, en veel zoom; je mag er twee van de drie kiezen. Wil je een camera met veel zoom en lichtgevoelig is dan kom je bij een DSLR uit. Wil je een compact camera met veel zoom dan zal ie bij weinig licht slecht presteren (door de kleine sensor). Een lichtgevoelige sensor is relatief groot, waarvoor je grote lenzen nodig hebt (zeker i.c.m. veel zoom) en wat uiteindelijk resulteert in een een grote camera.

Compact camera's die bij weinig licht nog redelijk presteren zijn er eigenlijk nauwelijks. De Panasonic LX3 doet het voor een compact camera erg goed bij weinig licht, maar altijd nog veel minder goed dan een goedkope DSLR. Daarnaast heeft camera slechts weinig zoom (maar wel weer een lichtsterke lens met een behoorlijke groothoek). Compacte DSLR (gebaseerd op het micro Four Thirds lenzen) zitten er ook aan te komen zoals bijv. de Panasonic Lumix G1, wellicht dat dit compromis tussen een compact camera en een DSLR voor jou een interessante optie is.
Thanx, had ondertussen een FZ28 gekocht. Maar idd, voldoet nog niet aan al m'n eisen (scherpstellen in de donkere bossen duurt ff, en lastig om onbewogen foto's te maken). Had al plechtig beloofd dat de volgende camera een fout/thirds wordt. Nog even de kinderziektes daaruit, en als ik dan nog steeds zin heb om mooie plaatjes te schieten moet het zo 1 worden (minolta E-520 bijv., of die G1 idd).
Vandaag staat deze op de FP: nieuws: Kodak introduceert superzoom met afneembare vertikale greep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een Pana LX3 of een Canon G10 aanschaffen.
Nu werd ik in mijn lokale camera/fotografie-zaak bang gepraat voor buitenlandse versies.

Wat zijn nou precies de voor en nadelen van buitenlandse toestellen?
-één voordeel weet ik dat is de prijs!

Hoe onderscheid ik een originelen nederlandse van bijv een duitse of aziatische?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 09:05
Ik vroeg dat aan de mensen van Redcoon.nl die verkopen namelijk de nederlandse en de europese versie van de LX3.
Volgens hen is het enige verschil dat de camera en de handleiding mischien niet in het Nederlands zijn.
Wat vertelde die man van de fotozaak dat de verschillen waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor service moet ie naar het buitenland. That's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten van de nieuwe Fuji F200EXR. Vooral de nieuwe sensor met z`n drie standen lijkt zeer indrukwekkend. Vooral de stand : high ISO/low noise in het bijzonder. In deze stand worden twee aangrenzende pixels aan elkaar gekoppeld. Eindelijk weer een fabrikant die echt probeert om het ruis te verminderen bij de compactcamera`s.

En nu maar hopen dat de foto`s net zo goed of misschien nog beter zijn dan de low-light kampioenen F30/F31fd
Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.