Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Ik had dus een F31fd maar de flitser daarvan is er in september 2008 mee opgehouden. sindsdien kan ik dus eigenlijk geen foto's meer maken terwijl de camera normaal toch wel iedere week mee op stap ging. De F31 is niet meer te krijgen en de opvolgers vond ik de moeite niet waard. Had liever een nieuwe F31 besteld dan een F100 dus nu maar wachten :S
Op de site van fujifilm staan wat sample foto's die er best netjes uitzien en in theorie kan dit ding geweldige foto's maken dus ik kan echt niet wachten tot ze dat ding uitbrengen. Beejte zo'n gevoel als een 5 jarige die nog 1 nachtje moet slapen voor pakjesavond zeg maar...
Temeer omdat er binnenkort weer wat grote feesten aan komen met veel lasers en licht effecten :9
Maar hij is er nog niet :'(

[ Voor 4% gewijzigd door NBK op 16-02-2009 23:57 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:29
edit: te laat. 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Teun_2 op 17-02-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:29
pjotter1965 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:01:
Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten van de nieuwe Fuji F200EXR. Vooral de nieuwe sensor met z`n drie standen lijkt zeer indrukwekkend. Vooral de stand : high ISO/low noise in het bijzonder. In deze stand worden twee aangrenzende pixels aan elkaar gekoppeld. Eindelijk weer een fabrikant die echt probeert om het ruis te verminderen bij de compactcamera`s.

En nu maar hopen dat de foto`s net zo goed of misschien nog beter zijn dan de low-light kampioenen F30/F31fd
samples: http://fujifilm.jp/person...pixf200exr/portfolio.html

Helaas enkel iso 100.
Die superccd bestaat uit grotere en kleinere sensoren. Daardoor is het mogelijk om als je wat megapixels opgeeft, een veel weidser dynamisch bereik te hebben. Als de kleine is overbelicht, dan is de grote het nog niet. Althans zo heb ik het begrepen. Anyway, het resultaat mag er zijn.

Edit: meer samles: http://dc.watch.impress.c...iew/2009/02/05/10144.html

Ziet er goed uit, wel spijitg van de F3.3~5.1

[ Voor 6% gewijzigd door Teun_2 op 17-02-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 15:24

Ravefiend

Carpe diem!

Op het randje van de 250 euro grens ben ik uitgekomen bij twee nieuwe modellen van Panasonic:De DMC-FX40 vervangt de FX35/FX37 (link) en de eerst samples op het internet zijn best degelijk naar mijn bescheiden mening. De DMC-FX550 is dan weer een beetje duurder wat je uiteindelijk meer tuning features oplevert. Hardware op zich zou identiek moeten zijn.

DMC-FX40 - http://dc.watch.impress.c...iew/2009/02/17/10205.html
DMC-FX550 - http://dc.watch.impress.c...iew/2009/02/19/10236.html

De FX40 staat dan al wel op de Panasonic NL website alsook op Redcoon maar verder dan dat lijkt ie nog niet beschikbaar. Iemand deze al gespot of ervaringen met deze nieuwe modellen

PS: before you ask, ja mijn zoektocht is beperkt tot (ultra-)compacte camera's ... ;)

Edit: Lezen is natuurlijk ook een kunst ... Panasonic introduceert zes nieuwe compactcamera's --> Beschikbaar vanaf april |:( ... Leuk om te zien dat ie al wel for sale staat op Amazon.co.jp maar dan zal ie wel erg duur uitvallen vanwege de bijkomende invoerrechten ... :+

[ Voor 37% gewijzigd door Ravefiend op 23-02-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:13
Op Flickr zijn ook foto's van de f200EXR, wat ik hier zie is niet heel indrukwekkend qua ruisprestaties toch? Lijkt alsof er heel veel ruisonderdrukking wordt toegepast waardoor details verloren gaan.

Edit: dpreview heeft ook wat foto's geplaatst http://www.dpreview.com/news/0902/09022304f200exrgallery.asp

[ Voor 17% gewijzigd door Het Fantoom op 23-02-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ravefiend schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:50:
maar dan zal ie wel erg duur uitvallen vanwege de bijkomende invoerrechten ... :+
Volgens mij is dat onlangs een keer verhoogd.
Zoek dat voor de zekerheid nog even uit.
Edit: Ik zit net even op de douanesite te kijken maar dat is dus tot maximaal 150 euro. Je zult dus 6,7 procent douanerechten en inklaringskosten betalen en 19 procent omzet belasting van de waarde van het product.
Niet interresant dus inderdaad.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:09:
[...]
Volgens mij is dat onlangs een keer verhoogd.
Zoek dat voor de zekerheid nog even uit.
Edit: Ik zit net even op de douanesite te kijken maar dat is dus tot maximaal 150 euro. Je zult dus 6,7 procent douanerechten en inklaringskosten betalen en 19 procent omzet belasting van de waarde van het product.
Niet interresant dus inderdaad.
Thanks for the info. Heb ook even nagevraagd bij redcoon zelve en hun verwachten de FX40 te kunnen leveren binnen 4,5 week. Misschien toch maar beter een paar weekjes geduld hebben dus :-)

Hoe vinden jullie trouwens nog de sample images:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 17:55
Op deze vraag: "Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro?" heb ik maar 1 antwoord:

Instapmodel spiegelreflex kit met een goedkoop lichtsterk 50mm lensje erbij.
(Je zit dan natuurlijk wel tegen de 500 euro).

Ofwel b.v.:
Canon 1000D + 18-55mm + 50mm f/1.8.
Of een Nikon D60 + 18-55mm + 50mm f/1.8.

Nooit en te never een compactcamera (hoeveel zoom ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattia
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-11-2020
MadButcher: ik ben het (nog) met je eens dat ik duizend keer liever de compact cam wegdoe, maar 'erbij' bij een DSLR is toch wel prachtig. En voor veel plaatjes is er prima beeldkwaliteit mee te verdienen. Mijn twee 'compacte' setups zijn of de Lumix LX3 (prachtding, makkelijk in te stellen, jaszakformaat, lichtsterk, IS, en 24-60 is een hele nuttige range), of de 5DII met een compacte prime erop - tegenwordig ben ik helemaal verliefd op m'n Contax Zeiss 50/1.4 en 35/2.8. Wel manual focus, maar dat heeft ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadButcher schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:14:
Op deze vraag: "Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro?" heb ik maar 1 antwoord:

(Je zit dan natuurlijk wel tegen de 500 euro).

Ofwel b.v.:
Canon 1000D + 18-55mm + 50mm f/1.8.
Of een Nikon D60 + 18-55mm + 50mm f/1.8.

Het is maar net wat je prioriteiten zijn. Als beeldkwaliteit (met name onder lastige condities) je enigste selectie criterium is dan moet je inderdaad voor een DSLR gaan en minstens zo belangrijk investeren in kwaliteitslenzen. Echter veel mensen vinden het belangrijk dat een camera ook compact en licht is zodat je 'm altijd kan meenemen er weinig of geen last van hebt. En daar is ook wat voor te zeggen, immers als je een foto wilt maken heb meer aan een compact camera die je bij je hebt dan een Nikon D3X met duizenden euro's aan lenzen die thuis ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:02:
[...]Het is maar net wat je prioriteiten zijn. Als beeldkwaliteit (met name onder lastige condities) je enigste selectie criterium is dan moet je inderdaad voor een DSLR gaan en minstens zo belangrijk investeren in kwaliteitslenzen. Echter veel mensen vinden het belangrijk dat een camera ook compact en licht is zodat je 'm altijd kan meenemen er weinig of geen last van hebt. En daar is ook wat voor te zeggen, immers als je een foto wilt maken heb meer aan een compact camera die je bij je hebt dan een Nikon D3X met duizenden euro's aan lenzen die thuis ligt.
Dat zijn dan ook de criteria die ik hanteer bij mijn huidige zoektocht naar een geschikt toestel. Tuurlijk wil ik net zo graag een deftige DSLR maar nu even niet. Compact, licht en toch een beetje deftige foto's zonder veel zelf te moeten instellen. Zo lijkt me de FX40 toch aardig in de buurt te komen van de oh-so-precious* LX3 onder 'normale' omstandigheden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:47
Er is ook nog wel een tussenoplossing: http://www.dpreview.com/r...sonic/panasonic_dmcg1.asp

Ik vind persoonlijk de kwaliteit fantastisch voor dit relatieve compacte formaat!

en als je nog een compact camera wilt en een goede beeldkwaliteit: http://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmclx3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

De DMC-G1 and DMC-LX3 zijn inderdaad erg goed zoals je ook kan merken aan de comentaren op het dpreview forum, ware het niet dat de prijsklasse dan ook weer hoger ligt dan de DMC-FX40 / DMC-FX550. Meer dan 300€ voor een compact camera neigt al behoorlijk naar het (semi-)professioneel gebruik wat voor mij niet van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenze
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Ook ik ben op zoek naar de juiste camera voor mij. Eigenlijk weet ik er zo weinig vanaf dat ik dus aan deze site al niks heb wat betreft het helpen van keuzes maken.
Wel weet ik wat ik er mee wil doen en ik hoop dat jullie misschien kunnen helpen.
De prijs zou ik eigenlijk rond de 300/400 euro willen houden. Aangezien in mijn onervaren ogen een SLR het beste is zou ik dan bijvoorbeeld op de [url="Nikon D40 Kit DX 18-55mm II (Zwart)"]Nikon D40 [/url]uitkomen.
Maar of dit de beste keuze is heb ik dus geen idee van, misschien ben ik wel beter af met een compact camera.
Ik wil hem vooral gebruiken om natuur foto's mee te maken en dieren/vrienden in de natuur. De scherptediepte is daardoor dus wel van belang en ik geloof dat je dan beter een compactcamera kan hebben.
Macrofotografie lijkt me ook erg interessant maar is minder belangrijk dan het maken van mooie natuurfoto's. Het formaat is weinig van belang alhoewel kleiner wel de voorkeur heeft mocht het wat betreft de andere eisen niet uitmaken. Het aantal megapixels is voor mij denk ik geheel onbelangrijk aangezien ik nooit schrikbarend grootte afdrukken zal doen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

MadButcher schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:14:

[..]

Ik heb zelf een leuke DSLR met genoeg lenzen, en daar zeer over te spreken. Maar een instap DSLR met 50mm lens mag dan wel mooie foto's geven met relatief weinig ruis, maar het is een stuk minder veelzijdig dan een goede compactcamera waarmee je bijna alle situaties wel aan kunt. Je levert alleen in op beeldkwaliteit. Voor mensen die gewoon op vakanties en uitstapjes foto's willen maken dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Onmderstaande post komt eigenlijk van Fok!, vandaar dat sommige info wellicht wat dubbel kan lijken...dat is dan ook zo :X

Wegens het overlijden van mijn Canon Ixus 430.

Van dSLRs ben ik nog wel op de hoogte van wat er is en speelt etc...maar betreft het compacte segment ben ik er helemaal uit, vandaar deze vraag...

Budget: niet echt meer van toepassing...
Formaat: Micro
Doel: point-and-shoot....naast mijn Nikon D70s...erbij voor mijn vriendin. Vakantie, fotos van de kleine, dagjes uit...
Fotograaf: camera zal het hoesje weinig zien...
Huidige camera: Nikon D70s...maar waar ik naar op zoek ben is ter vervanging van de Canon Ixus 430
Welke camera’s twijfel je over: Een up-to-date Canon Ixus, Nikon Coolpix...wvttk
Bijzonderheden: Ik vind het zelf prettig om wat met instellingen te kunnen werken...mijn vriendin daar en tegen heeft er de ballen verstand van en schiet altijd op auto
Kleine toevoeging.

Via dpreview kwam ik op de volgende camera: Panasonic Lumix Fx37

Prijzen liggen rond de € 205,- - € 210,-...een mooi bedrag...nu komt medio april de opvolger: de Lumix FX 40. Die zal tegen de € 280,- - € 300,- gaan kosten gok ik...

Eigenlijk kan ik niet tot die tijd wachten..maar ga ik spijt krijgen van mijn ongeduld?

Overigens zij de FX500 en FX150 ook nog een optie...wel iets duurder, maar als de argumenten overtuigend genoeg zijn tov de Fx37...

[ Voor 4% gewijzigd door ForrestX op 02-03-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

ForrestX schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:07:
Onmderstaande post komt eigenlijk van Fok!, vandaar dat sommige info wellicht wat dubbel kan lijken...dat is dan ook zo :X
[...]
Kleine toevoeging.

Via dpreview kwam ik op de volgende camera: Panasonic Lumix Fx37

Prijzen liggen rond de € 205,- - € 210,-...een mooi bedrag...nu komt medio april de opvolger: de Lumix FX 40. Die zal tegen de € 280,- - € 300,- gaan kosten gok ik...

Eigenlijk kan ik niet tot die tijd wachten..maar ga ik spijt krijgen van mijn ongeduld?

Overigens zij de FX500 en FX150 ook nog een optie...wel iets duurder, maar als de argumenten overtuigend genoeg zijn tov de Fx37...
Klinkt alsof jou zoektocht net dezelfde resultaten heeft opgeleverd als de mijne. Zelf was ik ook bij de DMC-FX37 uitgekomen tot ik de DMC-FX40 ontdekte (FX48 in de US). Naar mijn bescheiden mening lijkt mij de DMC-FX40 beter dan de DMC-FX37, maar kijk zelf eens naar wat samples en laat eens horen wat je er zelf van vindt:

Current:New:Samples:Zelf ben ik er nog niet helemaal uit en hoor graag wat anderen vinden van de prestaties van de nieuwe Venus V image processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

Ravefiend schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 07:19:
[...]

Klinkt alsof jou zoektocht net dezelfde resultaten heeft opgeleverd als de mijne. Zelf was ik ook bij de DMC-FX37 uitgekomen tot ik de DMC-FX40 ontdekte (FX48 in de US). Naar mijn bescheiden mening lijkt mij de DMC-FX40 beter dan de DMC-FX37, maar kijk zelf eens naar wat samples en laat eens horen wat je er zelf van vindt:

Current:New:Samples:Zelf ben ik er nog niet helemaal uit en hoor graag wat anderen vinden van de prestaties van de nieuwe Venus V image processor.
Er zijn zeker overeenkomsten ja!

Nu kan wil ik eigenlijk niet wachten tot de FX40 uit is...tenzij de verschillen zo groot zijn dat ik spijt ga krijgen...

Mijn Japans is overigens niet wat het geweest is :P

Benieuwd naar de reacties alhier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

=dubbel=

[ Voor 99% gewijzigd door ForrestX op 03-03-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

ForrestX schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:10:
[...]
Er zijn zeker overeenkomsten ja!

Nu kan wil ik eigenlijk niet wachten tot de FX40 uit is...tenzij de verschillen zo groot zijn dat ik spijt ga krijgen...

Mijn Japans is overigens niet wat het geweest is :P

Benieuwd naar de reacties alhier!
Misschien dat we de FujiFilm FinePix F200EXR toch ook niet mogen vergeten maar lijkt er wel op dat deze eerder rond de 350€ zal geprijsd worden, wat toch weer 50 tot 70 euro duurder is dan de DMC-FX40 ... aaagh* .. moeilijke keuzes ... . :+ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

Keuze terug gebracht naar de FX37 of de FX500. Gelijk aan prijs, bereik, MP....

Twijfel twijfel...wie overtuigt me hier...

[ Voor 10% gewijzigd door ForrestX op 04-03-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

Niemand die mij overtuigen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
http://www.dpreview.com/r...nasonic_dmcfx500&show=all

FX500 heeft zoals je kan zien meer manual control mogelijkheden, LCD display van de FX500 is groter, meer mensen hebben de FX500 op dpreview, FX500 is iets groter en 30 gram zwaarder.

Maar net wat je allemaal nodig hebt. Als je perse het HD filmen wilt, zou ik voor die Pana's gaan, anders een Canon nemen.

[ Voor 16% gewijzigd door n00bs op 05-03-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

n00bs schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:03:
http://www.dpreview.com/r...nasonic_dmcfx500&show=all

FX500 heeft zoals je kan zien meer manual control mogelijkheden, LCD display van de FX500 is groter, meer mensen hebben de FX500 op dpreview, FX500 is iets groter en 30 gram zwaarder.

Maar net wat je allemaal nodig hebt. Als je perse het HD filmen wilt, zou ik voor die Pana's gaan, anders een Canon nemen.
Thanks for je reactie maar feiten lezen kan ik ook wel...

Waarom Canon. Juist de Leica lens in de Panasonic wordt geroemd.

Op welke gebieden presteert de Canon beter, en welke Canon doel je dan op?

Zojuist de FX500 aangeschaft :)

[ Voor 4% gewijzigd door ForrestX op 05-03-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat de FX500 vanaf 28mm ging ipv 25 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 00:11
Hehe.. allemaal dezelfde problemen :) Sinds mijn S3IS is overleden ook op zoek naar een nieuwe cam, en ik zit óók te twijfelen tussen de LX3, de FX40 en de F200EXR :)

Ik wacht nog even af tot de F200 echt verkrijgbaar is, en ga dan op zoek naar een winkel die ze alle drie heeft (right.. alsof dat gaat lukken..)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallica1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01-2022
Ben op zoek naar een water en shockproof camera.
Ik twijfel tussen de camera van Panasonic de Lumix DMC-FT1 en de nieuwe olympus tough 6000 of tough 8000.
Ze zijn allemaal water en shock proof en van januari 2009.
Wie kan mij advies geven?Welk merk heeft de beste kwaliteit en merk je veel verschil tussen de hoeveelheid optische zoom?
De olympus heeft 3,6x en de panasonic heeft 4,6 x optische zoom
De olympus gebruikt xd card en de panasonic sd of sdhc card. Is er kwaliteitsverschil bij de kaartjes en weet iemand hoeveel gb er maximaal op de kaartjes kan in de camera's?
Is er ook iemand die 1 van deze camera's heeft en zijn er voorbeeldfoto's van?
Ik heb al op dbpreview gekeken maar daar staat nog weinig op en voorbeeld foto's van de olympus kon ik niet echt vinden.
Welke beeldstabilisator is beter?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:49
Ik heb op dit moment nog een Canon Ixus 60. Aangezien mijn vader een nieuwe camera wil en ik stiekem ook wel een camera wil met wat meer functionaliteit, ben ik naar een wat groter formaat en betere resultaten op zoek.

De Ixus geef ik aan mijn vader en zelf zoek ik nu in 2 segmenten:

Panasonic LX3 of Canon G10. Deze zijn fijn compact, kwalitatief goede foto's, weinig zoom. Als ik de voorgaande reacties doorlees wint hier eigenlijk wel de G10.

De superzoom: Vooral voor flexibiliteit is dit handig. Mijn vader doet veel outdoor en het is wel de bedoeling dat deze camera ook mee gaat. Hier zijn de opties beperkt tot: Casio EX-FH20 en de Panasonic FZ28.

Ik moet zeggen dat ik bij de laatste nog niet echt een keus heb kunnen maken. De Casio heb ik vastgehad en ligt stukken beter in de hand dan de Panasonic (heb grote handen). Het is leuk dat de Casio 40 fps foto's kan maken en fps bij filmpjes (max 1000 bij postzegelformaat). Dus in feite is dit tot ongeveer 210 fps een handigheid, voor de rest maar een gimmick. Bij foto's is dit echter wel handig, vooral bij actiefoto's.

Ik heb de FH20 gebruikt en was hier wel tevreden over. De camera gaat voor mij voornamelijk gebruikt worden voor goede kwaliteit foto's om presentaties beter aan te kleden en ook verslagen. Ik studeer Industrieel Ontwerpen, dus dan is het mooi om kwalitatief goede foto's te kunnen maken. Ik wil hier ook wel beetje kunnen spelen met manual settings, scherptediepte en macro waar nodig.

Maar goed, dillema is dus: Panasonic LX3 (lekker compact en functioneel), of handig toepasbaar in meerder situaties (superzooms), de panasonic fz28 of de casio fh20.

Ik hoop dat iemand me kan helpen! Vooralsnog is de keuze behoorlijk overweldigend. Ik heb nu zelf wel gewerkt met de fh20 maar vooral in binnensituaties, dus dan is scherpte en kwaliteit van foto's sowieso minder te beoordelen. Hij lag prima in de hand, mooi toestel, maar hij is niet enorm populair geloof ik. Misschien dat daar een reden voor is? Budget ligt max ongeveer op 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een camera, had me eerst georiënteerd op dSLR. Wat ik veel wil doen is outdoor & mensen.Bij dSLR moet je daarvoor hoe dan ook lenzen gaan wisselen. Opzich sta ik daar voor open, maar misschien kan ik beter met een compact beginnen. Had voorheen een Ixus80 en dan loop je toch al gauw tegen de beperkingen aan. Heb de TZ5 even vast gehad en die ziet er goed uit, geweldig die 10x zoom en scherpe foto's op het eerste oog. Echter lees ik dat bij een hogere iso-waarde de ruis zichtbaar wordt bij dit toestel. Andere opties zijn misschien Superzoom camera's, ook de Lumix serie bijvoorbeeld.

De zoom vind ik heel bruikbaar, het is allemaal compact en iets goedkoper dan dSLR + lenzen. Wellicht dat je minder scherpe foto's maakt, maar ik denk dat ik nog genoeg te leren heb en imo kan dat eventueel ook met een Compacte. Al wil ik wel kwaliteitsfoto's KUNNEN maken. Wie helpt mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:58:
Ik dacht dat de FX500 vanaf 28mm ging ipv 25 mm.
25mm :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv1987
  • Laatst online: 09-09-2024
Hoi,

Ik wil een digitale camera kopen en mijn budget houdt toch wel op bij € 300.
Mijn oog is gevallen op de volgende 2 modellen, ik weet echter niet welke ik nou zou willen kiezen.
Wat raden jullie mij aan?

Canon PowerShot SX200 IS: http://www.letsgodigital....canon-powershot-sx200-is/
Panasonic LUMIX DMC-TZ6: http://www.letsgodigital..../panasonic-lumix-dmc-tz6/

Greetz,
cv1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 22:49
Er moet nog een '/' achter de linkjes anders werken ze niet

Ik vind die site niet echt objectief overkomen...

[ Voor 27% gewijzigd door My-life op 27-03-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schotborgh
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-12-2020
cv1987 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:38:
Hoi,

Ik wil een digitale camera kopen en mijn budget houdt toch wel op bij € 300.
Mijn oog is gevallen op de volgende 2 modellen, ik weet echter niet welke ik nou zou willen kiezen.
Wat raden jullie mij aan?

Canon PowerShot SX200 IS: http://www.letsgodigital....canon-powershot-sx200-is/
Panasonic LUMIX DMC-TZ6: http://www.letsgodigital..../panasonic-lumix-dmc-tz6/

Greetz,
cv1987
Ben bijzonder benieuwd waarom Canon. Lees dat het beeld bijzonder wazig wordt bij zoomen en hd-opnames. Onderhand twijfel ik tussen

Sony T-500
Panasonic TZ7

Ik neig naar Sony, ondanks dat mensen zeggen dat batterijduur niet lang meegaat. Lijkt me overigens nogal stug dat na 15 minuten HD opname dat de t-500 ermee ophoud vanwege batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv1987
  • Laatst online: 09-09-2024
Tja waarom Canon,

Mijn ouders hebben een hele tijd geleden zo'n Powershot gekocht waarmee mooie foto's werden gemaakt.
Afgelopen weken echter op reis geweest, en zie nu de foto's van 2 van mijn reisgenoten. Eén van hen met een Canon, één van hen met een Panasonic.

Wat betreft wazigheid heb je gelijk, ik ga voor de Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schotborgh
cv1987 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 00:14:
Tja waarom Canon,

Mijn ouders hebben een hele tijd geleden zo'n Powershot gekocht waarmee mooie foto's werden gemaakt.
Afgelopen weken echter op reis geweest, en zie nu de foto's van 2 van mijn reisgenoten. Eén van hen met een Canon, één van hen met een Panasonic.

Wat betreft wazigheid heb je gelijk, ik ga voor de Panasonic.
Ook de Panasonic heeft een focusprobleem bij zoomen, alleen is de focusprobleem bij Canon veel groter dan bij Panasonic. Denk ook niet dat het zo gek is gezien de enorm hoge Mpbs beeld van Canon.

Al weet ik het niet zeker over TZ6, moet daar nog videobeelden en foto's van bekijken al denk ik niet dat het verschil enorm is tussen TZ6 en TZ7.

Ik zie net dat de Panasonic geen 1280x720p heeft en de Canon wel. Voor mij een reden om TZ6 niet aan te schaffen. De canon heeft het wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Schotborgh op 29-03-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 07:33
ik ben (zoals zo veel mensen) op zoek naar een nieuwe digitale camera. Ik heb er alleen totaal geen verstand van. Ik heb nu een S1 IS maar die begint wazig te doen.

Ik ben opzoek naar een kleinere camera, waar ik voldoende mee kan zoomen (optisch 8x of meer) en waar ik HD filmpjes mee kan maken.

Als ik ga googlen en kijk op dit forum dan vind ik de volgende camera's

* canon SX200 (290 euro)
* Panasonic DMC-TZ4 (180 euro)
* Panasonic DMC-TZ5 (216 euro)
* Panasonic DMC-TZ6 (289 euro)
* Panasonic DMC-TZ7 (348 euro)

Andere kan ik zelf niet vinden (via kieskeurig enzo).

Nu de ham vraag....als prijs niet uitmaakt wat moet ik dan kopen?

Ik wil graag goede foto's maken ook als er bijvoorbeeld kinderen aan het schommelen of aan het lopen zijn.

graag advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schotborgh
marchanekamp schreef op zondag 29 maart 2009 @ 15:00:
ik ben (zoals zo veel mensen) op zoek naar een nieuwe digitale camera. Ik heb er alleen totaal geen verstand van. Ik heb nu een S1 IS maar die begint wazig te doen.

Ik ben opzoek naar een kleinere camera, waar ik voldoende mee kan zoomen (optisch 8x of meer) en waar ik HD filmpjes mee kan maken.

Als ik ga googlen en kijk op dit forum dan vind ik de volgende camera's

* canon SX200 (290 euro)
* Panasonic DMC-TZ4 (180 euro)
* Panasonic DMC-TZ5 (216 euro)
* Panasonic DMC-TZ6 (289 euro)
* Panasonic DMC-TZ7 (348 euro)

Andere kan ik zelf niet vinden (via kieskeurig enzo).

Nu de ham vraag....als prijs niet uitmaakt wat moet ik dan kopen?

Ik wil graag goede foto's maken ook als er bijvoorbeeld kinderen aan het schommelen of aan het lopen zijn.

graag advies.
TZ-4 Geen 720P
TZ-5 Wel 720P maar geen stereo geluid
TZ6 Geen 720P
TZ7 Wel 720P stereo geluid

TZ7 heeft echter wel focusproblemen bij video opname. Maar wil je 8x zoom of meer dan zal je toch voor deze moeten gaan aangezien de canon ernstige focusprobleem heeft bij video-opname.

Ik kijk nu al een tijdje naar dergelijke camera's. Qua kwaliteit video en foto vind ik Sony T-500 het beste alleen heeft deze 5X zoom en batterij gaat niet superlang mee en je zit natuurlijk met Memory Pro Duo sticks die duurder zijn.

Mensen kunnen niet zeggen wat je wilt want elk merk heeft zo specifiek zijn kwaliteiten maar ook zijn fouten. Momenteel is er geen 1 compacte camera die het beste is op alle fronten.

Wil je veel zoom maar vind je het niet erg om wazig beeld te krijgen tijdens het zoomen koop dan Panasonic TZ7. Samsung WB500 is ook een optie alleen maakt deze herrie tijdens zoomen en ook een lichte focusprobleem en zijn de foto's en video-opnames niet zo mooi als die van panasonic laat staan die van Sony.

Overigens komen er nieuwe modellen uit van zowel Sony als Samsung. Aangezien er weinig over te vinden is kan er nog niet echt een oordeel over gegeven worden. Uiteindelijk blijft het allemaal subjectief en afhankelijk van persoon die koopt. Hou er overigens rekening mee dat compacte camera's geen normale videocamera vervangen gezien de maximum aan minuten voor opnames in HD en kwaliteit etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Schotborgh op 29-03-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet goed hoe je zo positief komt over die T500. Ik ben het al meerdere keren tegen gekomen. Reviews van het apparaat vind ik niet echt denderend.

http://www.photographyblo...ybershot_dsc_t500_review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:00
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:10:
Ik snap niet goed hoe je zo positief komt over die T500. Ik ben het al meerdere keren tegen gekomen. Reviews van het apparaat vind ik niet echt denderend.

Ben in het bezit van een T500 en deze wordt inderdaad niet al te best beoordeeld al ben ik wel van mening dat Sony geen streepje voor heeft bij sommige reviewsite's.

Tot ISO200 maakt deze camera hele goede foto's maar bij ISO800 is het huilen met de pet op. Hier wordt ie dus ook op afgeknalt en dat is, lowlight noise. Heb de ISO nu standaard voor binnen op de 200 gezet en nogmaals dan maakt ie prima foto's.

Video daarintegen vindt ik waanzinnig mooi voor zo'n compacte camera. Heb sinds ik deze camera heb mijn videocamera niet meer aangeraakt. Geluid is helder, heb bv. diverse opname's geluisterd/gezien van bv. de Pana TZ7 maar de T500 draaid voor wat betreft de video/geluid rondjes om de Pana heen.

Batterijduur is ook weer zoiets....heb laatst een test gedaan en ik kan met 1 lading 42 minuten voluit video opnemen......die 15 minuten is dus kant en klare onzin. Heb wel 2 batterijen uit HongKong over laten vliegen voor 14 euro per stuk (en inclusief die wereldreis) :-) en die houden het 35 minuten vol, maar voor die prijs.....ach.

Tevens vindt ik het ontzettend prettig dat deze camera geen uitstekende delen heeft (lens) en dus makkelijk en snel te voorschijn en in standby staat. Klepje opschuiven en klaar.

Dus maak je veel buiten foto's en wil je af en toe ook een mooie videoopname maken.......dan is deze sony een mooie camera. Er komt trouwens in April een nieuw model uit de T900, misschien dat deze wat beter omspringt met ruis.

Oh ja en wat veel mensen zich aan ergeren is die 10 minuten grens van de video.....nou ik vind het een grote uitdaging :9 . Ik probeer zoveel mogelijk video te schieten die binnen de 90 seconden blijven.....dat houdt het interessant en voor andere mensen lekker kijkbaar.......tevens kan ik deze dan zo uit de camera op mij flickr accountje gooien......video in HD op flickr :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schotborgh
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:10:

Heel simpel ik hecht bijzonder weinig waarde aan reviews. Ik beoordeel alles zelf. Enige info die ik uit review haal zijn standaard dingen of afbeeldingen van de camera zelf. Ik erger me regelmatig aan de wijze waarop reviews uitgevoerd worden. En dan heb ik het nog niet eens over sponsering waardoor je vertekende beelden krijgt.

Crawl NL haalt de woorden letterlijk uit mijn mond. Leuk om te lezen dat ondanks ik de T-500 niet eens heb mijn conclusies volledig aansluiten op zijn stuk. Idd het zijn waanzinnige mooie HD filmopnames en stereo geluid van Sony is momenteel de beste op de markt met compact camera's.

Over batterij trouwens goed om te lezen dat ook dat totale onzin is zoals ik dacht.

Trouwens ik heb foto's van T-900 gezien. Ondanks hogere pixels minder mooie foto's meer ruis op de randen van objecten en een lichte tint er omheen. De Sony t-900 heeft geen 5X zoom zoals T-500 maar 4X zoom. Ben wel benieuwd naar videobeelden al verwacht ik niet veel beter dan die van t-500. Vooralsnog vind ik de T-900 niet zijn geld waard.

Nu ben ik natuurlijk heel erg benieuwd naar je Flickr account met Sony t-500 foto's en afbeelding Crawl NL :9 Ik koop namelijk binnenkort ook een Sony T-500.

Een weetje trouwens@@@
Binnen Europa zullen cameramaatschappijen altijd een limiet opleggen vanwege Europese regelgeving. En 10 minuten, tja kan iemand mij vertellen hoe vaak je langer dan 10 minuten een opname aangesloten moet maken? Panasonic is trouwens 15 minuten.

Ik twijfel alleen nog of ik 8GB of 16GB kaart zal kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Schotborgh op 30-03-2009 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Schotborgh schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:39:
[...]

Nu ben ik natuurlijk heel erg benieuwd naar je Flickr account met Sony t-500 foto's en afbeelding Crawl NL :9 Ik koop namelijk binnenkort ook een Sony T-500.
Paar foto's en video's van het oplaten van 2 luchtballonen......zijn geen superfoto's omdat ik mijn zoon ook in de gaten moest houden, hij komt nog wel een keer voorbij in de video's met een camera in de hand, jong geleerd is oud gedaan zullen we maar zeggen. Maar het geeft wel weer wat de camera in zijn mars heeft.

Op de PS3 en een 50 inch plasma ziet het er overigens nog beter uit :)

[ Voor 11% gewijzigd door Crawl NL op 31-03-2009 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schotborgh
Vriendelijk bedankt.

Ziet er goed uit zie alleen een een witte streep linksboven? Vlekje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Schotborgh schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:44:
Vriendelijk bedankt.

Ziet er goed uit zie alleen een een witte streep linksboven? Vlekje?
Witte streep ? Er zit wel een vlekje een beetje links van het midden (deze kun je zien bij de luchtballon tegen die blauwe lucht aan), deze inmiddels verwijderd met een watten staafje.

Dit filmpje heeft mij trouwens overgehaald.

[ Voor 10% gewijzigd door Crawl NL op 30-03-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schotborgh
Ok.

Idd dat filmpje heb ik ook gezien, bijzonder goede idd. Heeft wel wat bewerkingstijd gekost lol. Maar het ziet er uiteindelijk erg goed uit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:02
Ik heb een vraag voor jullie heeft iemand al ervaring met, of de Sony w270/290 gezien.
Dit is een vrij nieuwe camera. Ik heb tot nu toe altijd een sony p73 gehad en ik wil een nieuwe camera aanschaffen. Dus ik ben nu op zoek naar ervaringen. Wat mij betreft blijft het bij Sony omdat ik de foto's gewoon goed vind qua kleur.

Alvast bedankt voor de reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 00:11
Eerste review van de Ricoh CX1

http://www.photographyblog.com/reviews/ricoh_cx1_review/

nu weet ik echt niet meer welke ik moet kiezen... Toch de LX3? Of de F200EXR.. of deze CX1.. Begin toch wel erg te neigen naar de Fuji, moet ik zeggen.. alhoewel de 24mm van de LX3 me ook fantastisch lijkt..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Ik heb net zelf een Canon SX 110 gekocht voor mijn vrouw en mijn vader. Was voor een leuke prijs, 189 euro, op te pikken. Het verschil met de nieuwe versie was me te klein, plus ik vind de SX 110 er wel mooi uitzien.

Eerste indruk is dat het een makkelijk bedienbaar toestel is met een erg mooi bereik, 36mm - 360mm: 2.8 - 4.7. De optische IS lijkt ook goed te werken. Ben erg tevreden tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ook ik ben net zoals (bijna) iedereen hier in dit topic opzoek naar een nieuwe digitale camera. :)

Maximale prijs: €500,-

Eisen:
- Ruisarme foto's in donkere omgevingen, denk bijvoorbeeld aan feestjes en tentoonstellingen (merkte het met mijn camera afgelopen zondag op de AutoRai 2009)
- Natuurlijk, scherpe foto's bij daglicht. :+
- Instelbaarheid (o.a. sluitertijd, f-getal etc..), maar ik denk dat tegenwoordig elke fatsoenlijke camera dit heeft.

Bijzaken (erg handig, maar indien onmogelijk te combineren met de belangrijkere eisen, niet van toepassing):
- Vlot (shutter-lag, lang wachten voor opladen na gebruik van flits)
- HD video (is af en toe toch erg leuk)

Aan 10x zoom heb ik geen behoefte, heb het nooit nodig gehad. Met mijn huidige PowerShot A540 kom ik niet eens tegen de grens van 4x optische zoom aan. :)

Mogelijke kandidaten:

- Canon PowerShot G10
- Panasonic LX3
- Canon PowerShot SX110IS
- Canon Ixus 870 IS

Hebben jullie misschien aanbevelingen uit dit lijstje of totaal andere modellen die het beter zullen doen? Ben heel erg benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Als je video kan laten vallen... voor 440 euro heb je een nikon D40 met 18-105Vr lens.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 05:42
@SChief

Ik heb zelf voor een dergelijke moeilijke keuze gestaan en heb na ampel overweging voor de Panasonic LX3 gekozen. Zelf heb ik ook nog naast de door jouw genoemde Powershot G10 ook nog de Powershot SX200 IS en de Panasonic TZ7 overwogen. Aangezien zoombereik voor mij geen issue is en ik toch een redelijk compacte en kwalitatief zeer goede camera wilde heb ik voor de LX3 gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoControl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-06 00:38
Ik zit al dagen te zoeken naar een compactcamera en heb al zeker 40 modellen van dichtbij of veraf bekeken (voornamelijk op dpreview.com). Na bikkelharde stemrondes blijven er nog 2 modellen in de race. Zoals je zal zien heb ik wel wat moeite gestoken in de vergelijking (ik ben nauwelijks de term amateur waard als het op fotografie aankomt, dus ik heb in het proces ook veel bijgeleerd). Natuurlijk kan ik in deze spannende finale niet kiezen...

Om te zorgen dat jullie weten waar ik in hemelsnaam naar op zoek ben, zal ik eerst even schetsen waar ik de camera voor wil gebruiken en waar hij aan moet voldoen:
  • Vakantiefoto's: vooral veel landschappen, daarnaast ook standbeelden, poserende mensen, portretten, ...
  • Feestjes: gedimd licht of kaarslicht, maar met flits
  • Klein: moet in jas- of broekzak passen
  • Liefst manuele control voor tenminste sluitertijd beschikbaar
  • Goede automatische mode voor snel een moment vast te leggen
  • Goede beeldstabilisatie
  • Maximum ~350 EUR
Wegens de landschapfotografie lijkt mij een groothoeklens aangeraden. Landschapsfotografie en feestjes-foto's spreken mekaar compleet tegen qua vereisten als ik het goed begrijp. Het is een breed eisenpakket maar ik heb toch echt maar het budget voor één camera. Bovendien zie ik het niet zitten om met meerdere van die dingen rond te zeulen :)

dpreview.com specificatie-vergelijking
Panasonic Lumix FX500Fujifilm F200EXR
+ 25mm groothoek- 28mm groothoek
+ Leica-lens (men vertelt mij dat deze bijzonder goed zijn)- Fujinon-lens (ik vind weinig over de kwaliteit hiervan)
+ Beeldstabilisatie via lens (men vertelt mij dat dit beter is)- Beeldstabilisatie via sensor
+ Grootste diafragma F2.8 (als ik juist tel, betekent dit 40% meer licht i.v.m. F3.3)- Grootste diafragma F3.3
- Grootste diafragma op 125mm is F5.9+ Grootste diafragma op 140mm is F4.9
- Veel ruis, ook bij ISO 100, en 'vervlekking' door sterke interne noise reduction+ Fujifilm staat onder compactcamera's bekend wegens relatief weinig ruis, en dit model heeft een speciale sensortechniek voor nog minder ruis (volgens de samples die ik gezien heb werkt deze techniek wel degelijk) en een betere dynamic range (details in schaduws)
- Hoge sensordichtheid (een oorzaak van ruis) (36MP/cm2)+ Lage sensordichtheid (voor een compact) (26MP/cm2)

Voor degenen die het tot dit deel van de post overleefd hebben: bedankt! _/-\o_ Wie van jullie helpt mij met de 'nietszeggende' cijfers in het perspectief van de praktijk te zetten en wie wijst mij op andere dingen die ook belangrijk zijn of dingen die hierboven staan en eigenlijk helemaal niet belangrijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Het verschil tussen 25 en 28mm is voor landschappen niet echt heel groot. Ik zou, bijvoorbeeld via de camerafinder op flickr, 's op zoek gaan naar wat hoge iso samples van die fuji. Als dat inderdaad waar blijkt te zijn heb je daar wat mij betreft de winnar.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, alleen de Fuji voldoet aan alle criteria!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:15:
Inderdaad, alleen de Fuji voldoet aan alle criteria!
Ik zou alleen graag eerst een review bij dpreview willen zien over die Fuji EXR200...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, bij gebrek aan een review op DP is deze wellicht interessant:

http://www.photographyblo...m_finepix_f200exr_review/

En hier is nog een overview van een aantal andere reviews (naar beneden scrollen):
http://www.dpnotes.com/fuji-f200-exr-reviews/

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 09:58:
Tsja, bij gebrek aan een review op DP is deze wellicht interessant:

http://www.photographyblo...m_finepix_f200exr_review/

En hier is nog een overview van een aantal andere reviews (naar beneden scrollen):
http://www.dpnotes.com/fuji-f200-exr-reviews/
Dank, ik had er 1 al gezien. Een langer lijstje staat op: http://www.dcviews.com/_fuji/f200.htm.
Nu wacht ik totdat de prijs wat zakt (verjaardag van mijn vrouw duurt nog even).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
Fujifilm F200EXR Vs. Panasonic LX3
http://www.rentmydslr.com/index.html

Vergelijking Fujifilm F200EXR vs andere merken/types:
http://www.dkamera.de/tes...pix-f200exr/bildqualitaet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schotborgh
Hey Crawl NL welke cheape hongkong batterijen heb jij gekocht voor de T-500?

Op ebay ben ik namelijk 1050mAH batterijen tegen gekomen voor de t-500. Kan het alleen niet geloven. Kan ze namelijk nergens anders vinden op het web, en ze komen uit china. +370 mAH zou wel leuk zijn...Wie weet voor de gein proberen.

Net gekocht overigens. Gelijk 2 gedaan ook.

Overigens ik heb de T-500 gekocht (zilver) met een 8GB kaart. Ben er erg tevreden over. Vooral video is uitzonderlijk goed. Moet wel een beetje leren filmen, ben namelijk gewone camera gewend. Batterij getest en ik kon welgeteld 57 minuten mee opnemen in 720P achter elkaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Schotborgh op 13-04-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Review van de Fuji F200: http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf200exr/page15.asp

Ook leuk om te zien dat nog steeds op zo een sensor 6MP ultiem is, ondanks de steeds betere hardware en softwarematige technieken.

Websites zoals dpreview zou al die bedrijven ook met de neus op de feiten moeten drukken dat die Pixel race alleen maar slechtere en onzinnig grote foto's maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:54:
Websites zoals dpreview zou al die bedrijven ook met de neus op de feiten moeten drukken dat die Pixel race alleen maar slechtere en onzinnig grote foto's maakt.
Dat weten die bedrijven zelf ook wel. Maar ze weten ook dat meer MP meer verkopen betekent; de gemiddelde consument denkt nog steeds dat hogere getallen beter zijn (al was het maar om iets te hebben om over op te scheppen). Helaas laat de werkelijke kwaliteiten van een fototoestel zich niet vangen in een enkel getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:44:
Het verschil tussen 25 en 28mm is voor landschappen niet echt heel groot.
..mocht je veel binnen fotograveren, dan is de 25mm wellicht wel een pluspunt om rekekning mee te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 00:29:

Dat weten die bedrijven zelf ook wel. Maar ze weten ook dat meer MP meer verkopen betekent; de gemiddelde consument denkt nog steeds dat hogere getallen beter zijn (al was het maar om iets te hebben om over op te scheppen). Helaas laat de werkelijke kwaliteiten van een fototoestel zich niet vangen in een enkel getal.
Ik ben het daarmee niet eens. Mensen kopen wat bedrijven als dpreview en marketing afdelingen als hype neerzetten. Als review sites/bedrijven dus de nadruk gaan lekker op dynamiek en weinig ruis en hun invloed hebben op de marketingafdelingen van fototoestel fabricanten en deze weer nadruk gaan lekker op kwaliteit dan zijn alle simpele gebruikertjes ook gelijk weer overgaald en is dat de nieuwe standaard geworden en niet meer de Pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen een canon ixus 100is en een canon powershot sx 110
http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product%5B%5D=5F32AB29038E9C3EC12574B900389CBD&product%5B%5D=38F5760718C88229C12575620052A152
Ik kan nl bij de mediamarkt voor 255 een ixus 100 nemen + beschermtas en 4 gb sd kaart.

Waar ik tussen twijfel is dat de ixus compact is en hd filmt, 3x optische zoom heeft en
de powershot wat groter is, maar wel 10x optische zoom heeft.
Ben bang dat de powershot te groot is voor het uitgaansleven.
Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je de powershot 'zomaar even' in je broekzak wilt stoppen gaat dat niet lukken.
Een tas is dan onmisbaar, of lekker met de niet-water/drank-dichte apparaat om je nek blijven lopen...
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de 10x zoom wanneer je weet dat niet altijd al te dichtbij je onderwerp zult staan, maar voor het uitgaan zou de ixus weer beter passen.

Heb je beide exemplaren al eens in de hand gehad?
Wellicht geeft dat de doorslag.
Succes met het maken van je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:51:
Wanneer je de powershot 'zomaar even' in je broekzak wilt stoppen gaat dat niet lukken.
Een tas is dan onmisbaar, of lekker met de niet-water/drank-dichte apparaat om je nek blijven lopen...
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de 10x zoom wanneer je weet dat niet altijd al te dichtbij je onderwerp zult staan, maar voor het uitgaan zou de ixus weer beter passen.

Heb je beide exemplaren al eens in de hand gehad?
Wellicht geeft dat de doorslag.
Succes met het maken van je keuze!
Kom net van de mediamarkt vandaan. Ik ga voor de powershot, want hij past wel in mijn broekzak. (ik heb een grote zak :) ) De powershot is ook kleiner dan ik dacht. Op de plaatjes ziet het er veel groter uit, Toch bedankt voor je advies om ze zelf te bekijken. Nu weet ik zeker dat ik de powershot wil en ga nemen. :)

Edit: nee ik neem toch de Ixus 100is. Deze is veel compacter en filmt HD. Dat wordt genieten met de 55 inch hd tv dat binnenkort in huis komt. Hier ga ik geen spijt van krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:07

bonetone

2B Silver Sonic

Ik ben van plan binnekort de Fuji F200 aan te schaffen, review van dpreview gaf voor mij de doorslag.
Maar ik lees hier op het forum niet zoveel berichten erover, zijn er mensen die 'm al hebben en wat ervaringen kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt mij inderdaad ook op dat nog weinig mensen hem hebben. Maar hij is dan ook erg nieuw. Over 2 weken wil ik ook een F200exr kopen. Vooral omdat ik 's avonds ook graag een goede foto maak. Doorslaggevend t.o.v. de LX-3 was voor mij dat de F200exr toch wel een stukje compacter is en veel makkelijker in je broekzak past. Daarnaast is hij ook nog zo'n 100 euro goedkoper. De avondfoto's zijn vergelijkbaar.

Fuji heeft een leuke camera met de F200exr!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03:10
Ik wil graag een compact toestel kopen, ben student dus heb niet een al te ruim budget. Die F200exr lijkt mij afgaande op de reviews wel wat, is dit toestel ook goed als het wat donkerder is? Ik bedoel hiermee dat ik bij North Sea Jazz graag wat kiekjes wil schieten, is de kwaliteit dan een beetje redelijk? Of kan dat eigenlijk alleen met een spiegelreflex. Zo'n camera wil ik overigens niet want schiet heel af en toe wat plaatjes, bij feesten/concerten met vrienden etc, dan loont een spiegelreflex natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt zelf dat je al reviews hebt gelezen over de camera en boven je staan reacties die nb op dit onderwerp ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

el flaco schreef op zondag 10 mei 2009 @ 16:28:
Ik wil graag een compact toestel kopen, ben student dus heb niet een al te ruim budget. Die F200exr lijkt mij afgaande op de reviews wel wat, is dit toestel ook goed als het wat donkerder is? Ik bedoel hiermee dat ik bij North Sea Jazz graag wat kiekjes wil schieten, is de kwaliteit dan een beetje redelijk? Of kan dat eigenlijk alleen met een spiegelreflex. Zo'n camera wil ik overigens niet want schiet heel af en toe wat plaatjes, bij feesten/concerten met vrienden etc, dan loont een spiegelreflex natuurlijk niet.
Hoi,
De F200EXR heeft in ieder geval van de compact camera's de beste sensor. Dit betekend dat hij 's avonds makkelijker een goede foto schiet (vergelijkbaar met de LX3 van panasonic die een grotere lens heeft). Daarnaast heeft hij 5x optische zoom. Dit heeft de panasonic niet, dus de F200EXR zal beter zijn om foto's te maken bij concerten. Echter filmpjes is hij niet goed in. HD filmpjes worden niet ondersteunt op de F200EXR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:14:
[...]

Hoi,
De F200EXR heeft in ieder geval van de compact camera's de beste sensor. Dit betekend dat hij 's avonds makkelijker een goede foto schiet (vergelijkbaar met de LX3 van panasonic die een grotere lens heeft).
Waarom heeft de F200EXR van de compact camera's de beste sensor en dus een betere sensor dan bijvoorbeeld de LX3. Bedoel je met een grotere lens niet een snellere lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwiebus schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:26:
[...]

Waarom heeft de F200EXR van de compact camera's de beste sensor en dus een betere sensor dan bijvoorbeeld de LX3. Bedoel je met een grotere lens niet een snellere lens?
Dat laatste zou kunnen. In ieder geval, de LX3 is wel de betere camera door o.a. de vele instelmogelijkheden en de betere lens en misschien vergeet ik nog wat. Maar de qualiteit van de foto's tussen de fuji F200exr en de LX3 zijn wel minimaal. Zeker als je vooral 's avonds of bij concerten zou willen fotograferen, dan is de fuji een betere keus, alleen al omdat deze goedkoper is en omdat hij voor concerten wat meer zoom bied.

Ik haal de meeste informatie ook van dpreview. Goede site met eveneens een goed forum. Hier staan wat concert foto's van iemand (wel heel klein concertje, maar geeft een idee): http://forums.dpreview.co...rum=1012&message=31302183

@mig29 thanks voor de link.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
@ DoO_darkrush_NL

Als ik kijk naar de review op dpreview dan kan ik daar niet echt uit halen dat de F200EXR de beste sensor heeft als ik de volgende passages lees:
These techniques clearly promise a lot in terms of addressing some of the shortcomings that can hold back cameras with small sensors. However, these additional sensor modes do mean that some unusual image processing is required, prompting Fujifilm not to provide the RAW sensor data output capability some potential users have asked for.
However, the F200 EXR also suffers from a problem we've seen in previous Super CCD cameras - odd artefacts instead of fine detail (almost certainly the result of the unusual arrangement of the photosites). In this case, these artefacts appear to trigger the camera's noise reduction, resulting in strange smudged patches, particularly in areas of fine, low-contrast detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt, maar we hebben het over betaalbare compact camera's in dit geval, want een dslr neem je nu niet zo makkelijk mee naar concerten. Maar hele goede citaten die ook de tekortkomingen aangeven ja. Maar voor de huis tuin en keukenfotograaf geen probleem. En voor foto's in het donker heb je gewoon geen goede alternatieven voor een fuji of de panasonic LX3 als je het over een betaalbare compact camera's hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
kwiebus schreef op maandag 11 mei 2009 @ 19:50:
@ DoO_darkrush_NL

Als ik kijk naar de review op dpreview dan kan ik daar niet echt uit halen dat de F200EXR de beste sensor heeft als ik de volgende passages lees:
Dat is de software, niet de sensor. De sensor is wel degelijk beter omdat hij groter is en kleinere pixel dichtheid.

In principe lijkt mij zoiets met een firmware oplosbaar, maar of dat er ooit van komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
n00bs schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:55:
[...]

Dat is de software, niet de sensor. De sensor is wel degelijk beter omdat hij groter is en kleinere pixel dichtheid.

In principe lijkt mij zoiets met een firmware oplosbaar, maar of dat er ooit van komt?
Eerlijk gezegd begrijp ik bovenstaande niet.

Als de grootte en lagere pixeldichtheid uitmaakt of een sensor beter is dan zou die van bijvoorbeeld de LX3 toch beter moeten zijn aangezien de sensor van de LX3 iets groter is en een lagere pixeldichtheid heeft dan die van de F200EXR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
kwiebus schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:17:
[...]

Eerlijk gezegd begrijp ik bovenstaande niet.

Als de grootte en lagere pixeldichtheid uitmaakt of een sensor beter is dan zou die van bijvoorbeeld de LX3 toch beter moeten zijn aangezien de sensor van de LX3 iets groter is en een lagere pixeldichtheid heeft dan die van de F200EXR?
De LX3 is ook de beste compact camera die je kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De LX3 heeft een 1/1.63 sensor t.o.v. een 1/1.6 voor de fuji. Dat is dus in het voordeel van de Fuji. (ter vergelijking een ricoh heeft een 1/2.3 sensor die meteen merkbaar slechter is bij weinig licht. Daarnaast heeft de Fuji sensor dus drie standen waarop hij gebruikt kan worden en dat is evolutionair te noemen. De 12 megapixelstand is inderdaad een fractie slechter als de LX3. Maar er is ook een 6mp stand waarbij de Fuji juist goed uit de bus komt. De camera's ontlopen elkaar niet zoveel. Is natuurlijk wel zo dat de LX3 de foto maakt met iets meer megapixels t.o.v. de 6mp stand van de fuji. De LX3 is ook de beste bij foto's met veel licht, dat heeft vooral met de goede lens te maken en daarnaast de uitgebreidere instelmogelijkheden. Maar je betaald er ook ongeveer 100 euro meer voor.

Maargoed om niet het hele topic f200exr vs lx3 te maken. Wat vinden jullie eigenlijk van bijvoorbeeld de ricoh cx1??? Ik heb hier ook wel veel positiefs over gelezen. O.a. door de goede zoom mogelijkheden en redelijke dynamic range.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:51

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Ben opzoek naar vervanging van mijn Canon S1 IS cam.

mijn eisen
- Kwaliteit! - goede kleuren en zo min mogelijk ruis
- optitsche zoom liefst richting 20x
- point and shoot is redelijk belangrijk moet snel kunnen schakelen zonder veel te wijzigen.
- rond de 10MP

dingen die absoluut niet relevant/nodig zijn:
- video (daar heb ik een video camera voor :) )
- digitale zoom
- spiegelreflex (gezien point and shoot)

Heb zelf mijn oog laten vallen op een aantal toestellen
Canon SX10
Nikon P90
Panasonic DM-FZ28

outsiders (vooral prijstechnisch):
Fuij S100FS (optische zoom
Canon SX1
Sony DSC-HX1

Mijn gevoel gaat uit naar de canon SX10, maar zie overal tegenstrijdige berichten met betrekking tot de kleuren en kwaliteit.
Daarnaast is het waard om door te sparen voor de outsiders? vertregenwoordigd de CMOS over CCD bij de canon terecht het prijs en ook kwaliteits verschil?
Zijn er andere modellen die nog beter bij mijn eisen passen?

[ Voor 4% gewijzigd door AngryAngel op 13-05-2009 03:09 ]

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AngryAngel schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 03:05:
vertregenwoordigd de CMOS over CCD bij de canon terecht het prijs en ook kwaliteits verschil?
Afgaande op de testen (bijv. op dpreview) heeft CMOS zeker niet de voorkeur boven CCD in een point-en-shoot camera. De reden dat ze CMOS in dit soort modellen toepassen heeft te maken met HD video, waar jij dus niet geïnteresseerd in bent.

Weinig ruis en een enorm zoom bereik laat zich slecht met een point-en-shoot combineren. Je mag twee van de drie punten in de vorige zin kiezen, met de ander zal je mee moeten leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
AngryAngel schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 03:05:
Ben opzoek naar vervanging van mijn Canon S1 IS cam.

mijn eisen
- Kwaliteit! - goede kleuren en zo min mogelijk ruis
- optitsche zoom liefst richting 20x
- point and shoot is redelijk belangrijk moet snel kunnen schakelen zonder veel te wijzigen.
- rond de 10MP

dingen die absoluut niet relevant/nodig zijn:
- video (daar heb ik een video camera voor :) )
- digitale zoom
- spiegelreflex (gezien point and shoot)

Heb zelf mijn oog laten vallen op een aantal toestellen
Canon SX10
Nikon P90
Panasonic DM-FZ28

outsiders (vooral prijstechnisch):
Fuij S100FS (optische zoom
Canon SX1
Sony DSC-HX1

Mijn gevoel gaat uit naar de canon SX10, maar zie overal tegenstrijdige berichten met betrekking tot de kleuren en kwaliteit.
Daarnaast is het waard om door te sparen voor de outsiders? vertregenwoordigd de CMOS over CCD bij de canon terecht het prijs en ook kwaliteits verschil?
Wat overwegingen voor jou:
Persoonlijk, zou ik er geen 1 van nemen... geen enkele doet het echt goed. Van de sensor vind ik de Fuji er met kop en schouders bovenuit steken, helaas niet een erg goede lens wat het totaal resultaat flink naar beneden haald. Ook kijkend naar de omvang en gewicht, zou ik lekker een kleine dSLR halen of naders een Pana LX3

Fujifilm FinePix S100fs http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms100fs/
Canon Powershot SX10 IS
Sony DSC-HX1
Canon Powershot SX1 IS (NIET de 10) http://www.dpreview.com/reviews/canonsx1is/
Panasonic Lumix DMC-FZ28
Olympus SP-560 UZ http://www.dpreview.com/reviews/olympussp560uz/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonetone

bonetone

2B Silver Sonic

Kijk ook eens op dpreview, nieuwe superzoom test is online.
http://www.dpreview.com/reviews/q209grouplongzoom/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Waarom niet een 1000D met kitlens kopen? Dat kost 460euro en je hebt iets dat beter presteert dan eender welke compact cam. Ik heb een 5D, 500D en Lumix LX3.

De lumix is leuk maar kwalitatief (op pixel niveau) verre van de canon's.
DSLR's zijn natuurlijk minder draagbaar :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:57:
[...]

Afgaande op de testen (bijv. op dpreview) heeft CMOS zeker niet de voorkeur boven CCD in een point-en-shoot camera. De reden dat ze CMOS in dit soort modellen toepassen heeft te maken met HD video, waar jij dus niet geïnteresseerd in bent.

Weinig ruis en een enorm zoom bereik laat zich slecht met een point-en-shoot combineren. Je mag twee van de drie punten in de vorige zin kiezen, met de ander zal je mee moeten leren leven.
Ik heb inderdaad gelezen dat CCD voorkeur geniet.
Point-and-shoot is prioriteit nr1. gevolgd door de enorme zoom op nr2. de ruis is wel belangrijk, maar meer in de zin van zo min mogelijk.
in de reviews van dpreview kwamen de SX10 en DMZ28 als beste naar voren, maar dit is een wat oudere test (http://www.dpreview.com/reviews/Q109superzoomgroup/). Echter ben ik nog niet achter of er nog betere modellen zijn. of betere modellen eraan komen.

Spiegelreflex zie ik niet zo zitten. kwaliteit is belangrijk, maar niet het belangrijkste voor mij.

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Die camera's die jij allemaal hebt genoemd, zijn nou niet echt compact. En een kleine spiegelreflex is zeker niet groter dan veel genoemde camera's en je hebt weinig ruis, eindeloos zoom mogelijkheden, betere kleuren, meer dynamiek en betere low light foto's. En point to shoot? ze hebben toch allemaal een P-stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Er is echt maar 1 stand en dat is de AV. Omdat die de look van je beeld bepaald. Wil je de achtergrond/voorgrond scherp ja of nee. De rest is larie imo. :)
Tenzij je raceauto's of sportfotografie doet en je minimaal 1/500ste wil of hoger, dan ga je op de TV mode schieten. Natuurlijk is er nog de M voor de uber snelle pro's :)

Je kan geen enkel compact vergelijken met een DSLR. Zelfde de G10, die prachtige scherpen foto's maakt, laat bij wat minder licht al duidelijk het verschil zien. Vooral op vlak van ruis en scherpte. Vergeet ook niet dat een SLR ook instant aan staat en instant focused (of toch redelijk snel met een kitlens). Dus als je in dezelfde prijscategorie zit zou ik niet twijfelen. Ik heb een compactje (LX3) bijgekocht als ik mijn SLR niet wil/kan meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Precies om die reden heb ik ook een LX3, heb niet altijd zin om de 40D inclusief lenzen arsenaal mee te nemen. Ook niet altijd praktisch, denk aan een dagje pretpark ofzo. Dan ga ik niet m'n dure spul aan de kant leggen terwijl ik in de atracties zit.
De LX3 geeft voor een compact prima resultaten, je hoeft niet zo snel naar hogere iso waardes door de licht-sterke F/2.0 lens die door de kleinere sensor prima scherptediepte geeft zodat niet alleen iemands neus scherp is. Hij heeft ook nog eens een lekker breedhoek met 24mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

LX3 presteert super als er veel licht is. Bij weinig licht ga je de noise wel direct opmerken.
De lens is niet slecht en redelijk scherp. Toch wel één van de betere compactjes.
Als de G10 nu HD zou filmen had ik wel geen seconden getwijfeld en de G10 gekocht. Maar canon had er geen zin in blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
multipasser schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 16:19:
Je kan geen enkel compact vergelijken met een DSLR. Zelfde de G10
Om dit voorbeeld wat duidelijker te illustreren, meer pixels op de sensor geeft meer ruis.
Als je de zelfde pixeldichtheid van de G10 (34MP/cm2) op een crop sensor (canon) zou hebben dan kom je op 113 MegaPixels, bij fullframe zelfs tot 294MP.
Dus iedere poging tot weinig ruis bij weinig licht met een compact camera is nogal moeizaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Daarom is de LX3 weer zo leuk, F/2.0 lens is 2 keer zo lichtgevoeling als een F/2.8 lens zoals op de G10. Waar je bij de G10 iso 800 nodig zou hebben red je het met de LX3 dan met iso 400 bij dezelfde sluitertijd. Bij echt weinig licht is het natuurlijk een verloren zaak, dan is het zelfs voor m'n 40D met F/1.4 lens erop op iso 3200 nog maar net genoeg voor een beetje fatsoenlijke sluitertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

n00bs schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 10:16:
Die camera's die jij allemaal hebt genoemd, zijn nou niet echt compact. En een kleine spiegelreflex is zeker niet groter dan veel genoemde camera's en je hebt weinig ruis, eindeloos zoom mogelijkheden, betere kleuren, meer dynamiek en betere low light foto's. En point to shoot? ze hebben toch allemaal een P-stand.
de camera's die ik heb genoemd zijn wel een stuk goedkoper. daarnaast wil ik geen dSLR maar een compact digital camera met Superzoom.
Kwaliteit is niet zo belangrijk dat ik een dSLR wil. ik wil gewoon snel en goed foto's knippen en heel ver kunnen inzoomen.
Vandaar mijn vraag over de rij superzoom compacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
AngryAngel schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:12:
[...]

de camera's die ik heb genoemd zijn wel een stuk goedkoper. daarnaast wil ik geen dSLR maar een compact digital camera met Superzoom.
Kwaliteit is niet zo belangrijk dat ik een dSLR wil. ik wil gewoon snel en goed foto's knippen en heel ver kunnen inzoomen.
Vandaar mijn vraag over de rij superzoom compacts.
Dan zou ik een TZ5 of TZ7 nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
n00bs schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:28:
[...]
Tjsa, dat zijn overtuigende argumenten...

Zelf ben ik op zoek naar een nieuwe compact om "altijd bij de hand" te hebben, naast m'n DSLR-spul (Canon 40D+50D+glas). Ik heb een t*r*nghekel aan scherpstellen op een LCD, omdat ik leesbrildragend ben. Ik zoek dus een compact met "gewoon" occulair, met enige dioptrische compensatie. Canon G9 of G10 voelen wel serieus aan, maar als ik toch voor een compact ga, wil ik wel iets meer "zoom" :) eigenlijk. Zijn hier leesbrildragers die ervaring hebben met bijvoorbeeld een Canon SX10IS en/of een Canon SX110IS? Andere suggesties - mits onderbouwd - uiteraard ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

n00bs schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:28:
[...]

Wat is er mis met de TZ6? ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 22:59

World Citizen

FreeReef.nl

Ik begreep dat ik mijn vraag beter hier kan posten.

Ik zoek altijd alles van boven tot onder uit als ik iets koop, maar nu moet ik gewoon een Compact Digital Camera hebben . Ik heb een budget van 400 euro.

Het heeft een beetje haast ivm vakantie.. dus ik kan nog ander halve week zoeken. Ik had gehoopt dat jullie mij in de juiste richting konden sturen. Tegen de tijd dat ik heb uitgezocht wat voor soorten beeldsensors er zijn, moet ik al op vakantie denk ik.

Het gaat dan over zo een zakformaat camera, met Groot scherm achterop. Dat is de enigste eis die ik stel.. hij moet een grooot scherm hebben.
Beetje beeld stabiliteit is ook wel makkelijk want de Olympus FE330 van ons pa, moet je al op een statief zetten, wil je een scherpe foto krijgen. Prijs is not a big issue, ik heb altijd al zon camera nodig gehad, en nu is het gewoon echt een must.

Ik heb geen voorkeur voor Merk, Prijs, Pixels, sensors, inzoomen uitzoomen.. , videofunctie, direct print achtige functies... die zijn leuk maar gebruik ik niet.

Van user= Mig29 begreep ik dat de Panasonic TZ7 een goede keus was. Dit ziet er inderdaad heel mooi uit, en zal hem misschien ook worden mits ik er een kan vinden die iets platter is. Dit mag ten kosten gaan van een beetje kwaliteit maar het moet niet meerdere niveaus slechter zijn.

Alvast heel vriendelijk bedankt .

(en dan ga ik nu het topic doorlezen.. pff)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonetone

bonetone

2B Silver Sonic

Panasonic LX3 is de beste compact van dit moment. Past nog net binnen je budget :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij zou ik mijn adviesvraagje ook graag in de groep gooien.

Wil me toch maar eens aan een digitale camera wagen.
Heb me 'n beetje ingelezen en omdat ik nog niet zoveel zinnigs kan zeggen in technische termen beschrijf ik mijn wensen maar simpel:

Ik zou graag een camera willen waarmee je kan zoomen - om te kunnen spelen met voor-/achtergrond, kleine voorwerpen mooi in beeld te krijgen en verre objecten dichtbij te kunnen halen.
Zal veel plaatjes met mensen, kinderen en natuur willen maken. Maar ook erg leuk om wat creatievere dingen ermee te kunnen doen (bijv. met licht/ zon-schaduw/ zwartwit ed)

Dus:
Gewenst:
- Allereerst natuurlijk: mooie fotos kunnen maken :)
--> Goede zoom
--> Licht/donkerverwerking zodanig dat zonsondergangen mooi te 'vangen zijn' (of heb je dan dure camera's nodig?)
--> Mooi resultaat binnenshuis/ in het donker (qua scherpte, licht en kleuren)

--> Goede autostand zodat je ook zonder gedoe echt goede plaatjes kan maken
--> Noodzakelijk is: optische zoeker (naast digitale zoeker)
--> Zwartwitmogelijkheid zou leuk zijn

Niet nodig:
--> Film maken
--> Onderwater
--> Snelheid van het maken van de foto vind ik niet heel belangrijk,
--> Een goed toestel mag wel iets zwaarder zijn.

OMdat m'n moeder goede ervaring heeft met Canon Powershot A530 dacht ik in die richting.
Bijv. Powershot A540 Powershot A620. Maar die heeft geen beeldstabilisator. Aanrader? Afrader?
Heeft iemand andere (liefst beargumenteerde) tips?

Ik heb niet zo'n groot budget. Dus kijk ook bij 2ehandssites. Tips mogen dus wat mij betreft ook toppers uit afgelopen jaren zijn (graag zelfs!).
Vrgr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of is Canon PS 620/ 540 gewoon best eem prima keus...?
Iemand een idee?
Pagina: 1 ... 22 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.