HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Verwijderd
http://www.graafiez.nl/tweakers/near-factory-restore.zip
Dank graafiez!!! Scheelt mij veel mail verkeer!!Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 15:02:
Bij deze de link naar de near-factory-restore.zip
Verwijderd
Is dit english of de nederlandse versie.Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 15:02:
Bij deze de link naar de near-factory-restore.zip

NLVerwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 21:46:
[...]
Is dit english of de nederlandse versie.
Ik kan trouwens ook nergens profielen vinden. Meen me toch te herinneren dat ik die op mn qtek 8310 wel gehad met WM5.
Verwijderd
profielen zitten wel op de qtek maar niet op de mio. De E-Ten M600/G500 heeft dat weer wel (zelfde sw verder als de Mio). Dat gezoem komt door enerzijds verouderde sw (heeft de E-Ten ook weer last van) in combinatie met niet geheel ontstoorde verlichtingsaansturing. (meestal een verouderd type condensator volgens deskundigen)Fred_Perry schreef op zondag 09 april 2006 @ 16:57:
Hoe vinden jullie trouwens de spraakkwaliteit? Als ik bel of gebeld wordt, hoor ik altijd irritant gezoem op de achtergrond. Nu vraag ik me af of m'n telefoon brak is of dat dat door die veroudere gsm software komt.
Ik kan trouwens ook nergens profielen vinden. Meen me toch te herinneren dat ik die op mn qtek 8310 wel gehad met WM5.
Verwijderd
Hij blijft openen met de mio site, in het register heb ik niets kunnen vinden.
Verwijderd
Weet je misschien ook de key om hem weer standaard met het keyboard laten te beginnen?Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:41:
Zo, wat een verademing zeg! Na een mislukte transcriber poging (ik kan daar dus NIET aan wennen) en toch nog maar eens het toetsenbord geprobeerd te hebben kwam ik een reghack tegen die het mogelijk maakt Block en Letter recognizers te gebruiken. Gevonden in het Qtek 9100 topic! Er gaat niets boven een goeie Block recognizer!
[...]
Gevonden:
Keyboard -> {42429667-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}
Block Recognizer -> {42429691-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}
Letter Recognizer -> {42429667-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}
Transcriber -> {F0034DD0-2AD4-11d1-9CB0-E84BE8000000}
Phone Pad -> {51A2CB38-154E-4C92-A625-A83871C99EC2}
SHIT, de keyboard key werkt niet!
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 20:06 ]
Verwijderd
Terwijl die bij de pdastore.nl uit voorraad leverbaar is levertijd 1 tot 2 werkdagen wat klopt er hier niet het is zelfde bedrijf.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 23:07 ]
Verwijderd
Ik weet de key niet van het keyboard (LOL), mijnes staat standaard op Letter Recognizer, kb is voor mij alleen handig als ik een wachtwoord in moet typen en dan nog zit ik er zo vaak naast dat ik zou kunnen overwegen om daarvoor ook de letterrecognizer te gebruiken.Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:30:
[...]
Weet je misschien ook de key om hem weer standaard met het keyboard laten te beginnen?
Gevonden:
Keyboard -> {42429667-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}
Block Recognizer -> {42429691-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}
Letter Recognizer -> {42429667-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}
Transcriber -> {F0034DD0-2AD4-11d1-9CB0-E84BE8000000}
Phone Pad -> {51A2CB38-154E-4C92-A625-A83871C99EC2}
SHIT, de keyboard key werkt niet!

Ik vermoed echter dat het merendeel van de posters hier het je wel zou kunnen vertellen!!!!
[NOFI]
Zullen we trouwens de posts verwijderen/achterwege laten die gaan over "hij is niet meer te krijgen in die winkel" en "ik wacht nou al een week op levering van winkel x" en "de ene winkel heeft hem wel op voorraad en de andere niet, terwijl het eigenlijk dezelfde zijn!"
Verwijderd
Dear Mr De Graaf,
Thank you for pointing out the typos on our website, we appreciate it very much. Unfortunately every now and then something slips our system of checking and correcting.
As you might have noticed, we have redesigned our website (online since last Friday). In the new version, you actually don’t need the e-mail address to contact our support centre. Our new website is equipped with a form, automatically sending your e-mail to the appropriate address.
More and more entries will be added in the A701 section on our support site, as we encounter questions and issues from our customers.
I’m sure you will enjoy your Mio A701 very much!
Best regards,
Steven Van Den Eede

Maar goed, op zich wel netjes dat ze reageren natuurlijk, en nu maar hopen dat alle andere klachten ook serieus genomen worden en de boel goed en hard doorontwikkeld wordt.
* hufkes heeft net zaterdag zijn toestelletje besteld
Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
Verwijderd
Zolang de updates maar wel goed zijn
heeft deze goed bereik?
en vraag me maar niet waarom ik het nodig heb, dat is vooral toekomstmuziek
Verwijderd
Ik ben het wel met perplexed eens! Laten we dit toppic functioneel houden, dat jeal heel lang op je A701 wacht etc etc... is wel heel klote maar het draagt niet echt iets bij aan dit toppic! Je kunt bijv. wel in de pricewatch je oordeel vellen over de betreffende shop!
GPSDash ?supern0va schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:25:
Ik vroeg me af, bestaat er voor windows mobile ook gps software zoals die op toestellen van Garmin staat? Ik zoek iets waarbij ik zelf coordinaten in kan geven waar ik heen wil, met een pijl op het scherm welke kant ik dan op moet. Om te geocachen enzo. Er hoeven niet per se kaarten bij te zitten, 't gaat me puur om de coordinaten.
Werkt als een trein hier en je kan geloof ik zelfs kaarten van Google gebruiken.
http://wimobi.com/gpsdash/news.ppc2.php
Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!
Verwijderd
@iedereen die nog de mio wil, Ik heb de mijne gekocht bij www.bestprices.nl daar ligt hij voor 498 incl BTW en was hij gewoon direct leverbaar (/afhaalbaar in uithoorn): http://pda.bestprices.nl/Scripts/prodView.asp?idproduct=494 / sorry @perplexed.
Hoe zit het met schrijven van mails met de A701? Heb ik het goed begrepen dat je een virtueel toetsenbord hebt waarmee je moet typen?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Een beetje verlies heb je altijd...
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Verwijderd
jammer wel dat ze de teksten van de omschrijvingen kopieren en vergeten de type-nummers aan te passen........PeGys schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:52:
Mitac besteed wel erg veel aandacht aan de producten op hun site. Echt wel heel professioneel bezig. gelukkig zijn de toestellen een pak beter afgewerkt.
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 08:36:
[...]
jammer wel dat ze de teksten van de omschrijvingen kopieren en vergeten de type-nummers aan te passen........

Verwijderd
vind de koffie in Belgie niet te pruimenVerwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 09:27:
[...]
Is dit nou een gebrek aan sterke koffie??
Nu zijn alle Wifi SD kaartjes die ik tegenkom iets groter dan een normaal SD kaartje.
Het gevolg zal dus zijn dat het kaartje uitsteekt en het afdek klepje niet dicht kan.
Ik vroeg mij af of iemand al een Wifi SD kaartje gevonden heeft met de afmetingen van een normaal SD kaartje.
Daarnaast ben ik benieuwd wat er in het extra stukje plastic zit dat uitsteekt bij een Wifi SD kaartje.
Het meest logische zou zijn dat dit de antenne is van de Wifi adapter.
Zou het dan niet mogelijk zijn dat extra stukje eraf te slopen ?
Natuurlijk zal je dan minder bereik hebben, maar heb je dan uberhaubt nog wel iets van bereik of sloop je het kaartje ?
Vroegah kon je namelijk je antenne uit je telefoon schroeven en dan had je nog steeds bereik. Niet veel, maar toch net genoeg
Ja hoor je kunt gewoon het stukje wat eruit steekt eraf knippen... Beter is nog de andere kant een stukje kleiner maken... waar die koper contactpunten zitten! Hij zal dan zeker passen zonder een stukje eruit te steken.... Je hebt wel een stuk minder bereik.... maar dan moet je gewoon even via het usb kabbeltje connecten en dan doet ie het weerChaser2600 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:57:
Voor deze geweldige telefoon ben ik op zoek naar een mooi Wifi SD kaartje.
Nu zijn alle Wifi SD kaartjes die ik tegenkom iets groter dan een normaal SD kaartje.
Het gevolg zal dus zijn dat het kaartje uitsteekt en het afdek klepje niet dicht kan.
Ik vroeg mij af of iemand al een Wifi SD kaartje gevonden heeft met de afmetingen van een normaal SD kaartje.
Daarnaast ben ik benieuwd wat er in het extra stukje plastic zit dat uitsteekt bij een Wifi SD kaartje.
Het meest logische zou zijn dat dit de antenne is van de Wifi adapter.
Zou het dan niet mogelijk zijn dat extra stukje eraf te slopen ?
Natuurlijk zal je dan minder bereik hebben, maar heb je dan uberhaubt nog wel iets van bereik of sloop je het kaartje ?
Vroegah kon je namelijk je antenne uit je telefoon schroeven en dan had je nog steeds bereik. Niet veel, maar toch net genoeg

Verwijderd
De Brodit-houder is inmiddels uit, zie website:
http://www.brodit.com/new...atic/news/int/060411.html
Vraag is natuurlijk of deze dan ook meteen leverbaar is.
Verder heb ik nog een specifieke vraag over het gebruik in de auto:
Wat gebeurd er als je auto voorzien is van geïntegreerde Bluetooth, je de stero hebt aanstaan, je wil gebruik maken van navigatie en er komt een beller binnen?
Sub-vragen:
- Normaliter zet de Bluetooth de stereo uit als er gebeld wordt, om vervolgens de telefoon over de auto-speakers te laten klinken, klopt dit?
- Begrijp ik uit eerdere reacties hier, dat de telefoon de navigatie over-ruled? Zowel in spraak als beeld? Dus als je de weg aan het zoeken bent, kan je beter geen telefoon krijgen, of kan je (na opnemen) ook weer de navigatie zichtbaar maken door op een knop te drukken ofzo? (soort ALT_TAB?
)
- Praat de navigatie normaliter met z'n eigen handsfree speaker van de Mio? Of gaat dit (via BT) dwars door de speakers van de stereo en dus als je de stereo harder zet, de navigatie ook steeds harder uit de speakers klinkt?
- Zo ja, kan je ook het spraak-gedeelte uitzetten?
Cheers, SvdW
Verwijderd
Ik heb niet zo'n fancy auto als jij met BT autoradio/handsfreeset e.d., maar toen ik aan het karren was op de navigatie en ik werd gebeld, gaf tomtom geen krimp, de mio ging rinkelen, ik nam op met groen en de tomtom stem viel weg, maar hij bleef in beeld vrolijk door navigeren.Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:24:
Gents,
Verder heb ik nog een specifieke vraag over het gebruik in de auto:
Wat gebeurd er als je auto voorzien is van geïntegreerde Bluetooth, je de stero hebt aanstaan, je wil gebruik maken van navigatie en er komt een beller binnen?
Sub-vragen:Graag jullie reactie!
- Normaliter zet de Bluetooth de stereo uit als er gebeld wordt, om vervolgens de telefoon over de auto-speakers te laten klinken, klopt dit?
- Begrijp ik uit eerdere reacties hier, dat de telefoon de navigatie over-ruled? Zowel in spraak als beeld? Dus als je de weg aan het zoeken bent, kan je beter geen telefoon krijgen, of kan je (na opnemen) ook weer de navigatie zichtbaar maken door op een knop te drukken ofzo? (soort ALT_TAB?
)
- Praat de navigatie normaliter met z'n eigen handsfree speaker van de Mio? Of gaat dit (via BT) dwars door de speakers van de stereo en dus als je de stereo harder zet, de navigatie ook steeds harder uit de speakers klinkt?
- Zo ja, kan je ook het spraak-gedeelte uitzetten?
Cheers, SvdW
Ik vraag me alleen af als je met iemand aan het bellen bent en je bent aan het autorijden en je gaat nog eens uitgebreid naar je mio zitten kijken, of je dat dan wel overleeft

Verwijderd
Deze reply slaat natuurlijk helemaal nergens op (nofi). Het is voor de meeste mensen erg waardevol wat je allemaal vermeld in dit topic, maar probeer jezelf niet boven andere te zetten met dit soort reacties, het is een hele normale vraag en aangezien dit TWEAKERS is... is het dus geen rare vraag of een SD kaartje "getweaked" kan worden.Smarty77 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:14:
[...]
Ja hoor je kunt gewoon het stukje wat eruit steekt eraf knippen... etc etc
Ook ben ik het niet eens met jouw en perplexed's stelling dat hier geen informatie over levering gegeven kan worden, mensen die op het punt staan te bestellen kunnen zo zien waar het snelst geleverd wordt en mensen die bij dezelfde shop besteld hebben kunnen zo beter in de gaten houden wat de stant is zonder steeds de support van de desbetreffende webshop te flooden.
bij deze mijn bijdrage aan shop informatie aangaande Smartphonestunts.nl:
Volgende week moet (Helaas is de levering van het toestel weer uitgesteld.
Wij hebben nu de harde afspraak gemaakt dat het toestel volgende week bij ons binnen is.
Het duurt dus nog heel even alvorens wij u het toestel kunnen leveren.
Op het moment dat wij het toestel aan u verzenden krijgt u een bevestiging per e-mail van ons

Hopelijk stoot ik hier niemand voor het hoofd en kunnen we verder gaan met elkaar voorzien van informatie zonder een ander belachelijk te maken oid
Verwijderd
?? Ik snap niet wat er zo + is aan die brodit houder. Bij mijn MIO (en vast die van iedereen) zat bijna precies zo'n houdertje. Ik kan niet zien wat er nou zo bijzonder is aan deze brodit houder waarom ik die meteen zou gaan kopen.Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:24:
Gents,
[/list]
Graag jullie reactie!
Cheers, SvdW
Bij mij zet een binnenkomend telefoontje de navi helemaal uit, maar op het scherm blijft deze doornavigeren. Een vriend van mij heeft ook een blue tooth radio, die dimt wel als er telefoon binnenkomt, maar de navigatie krijgt hij nog niet over zijn autospeakers, die blijven door de MIO zelf gaan.
De spraak van TomTom kan je in elk geval gewoon uit zetten.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 15:01 ]
Hehehehe klopt het slaat idd echt nergens op... vandaar ook het knipoogje... (het was dus ook compleet bedoeld met knipoog....) Had je vast niet gelezen...Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:51:
Deze reply slaat natuurlijk helemaal nergens op (nofi). Het is voor de meeste mensen erg waardevol wat je allemaal vermeld in dit topic, maar probeer jezelf niet boven andere te zetten met dit soort reacties, het is een hele normale vraag en aangezien dit TWEAKERS is... is het dus geen rare vraag of een SD kaartje "getweaked" kan worden.
Ook ben ik het niet eens met jouw en perplexed's stelling dat hier geen informatie over levering gegeven kan worden, mensen die op het punt staan te bestellen kunnen zo zien waar het snelst geleverd wordt en mensen die bij dezelfde shop besteld hebben kunnen zo beter in de gaten houden wat de stant is zonder steeds de support van de desbetreffende webshop te flooden.
bij deze mijn bijdrage aan shop informatie aangaande Smartphonestunts.nl:

Laat een modje of de TS over onderstaand maar een uitspraak er over doen!
Mijn mening... www.kieskeurig.nl of de pricewatch op tweakers voor verkrijgbaarheid !!
En GOT alleen voor de technische dingen omtrend dit toestel...
Maarja wie ben ik!
Persoonlijk vind ik de mio houders behoorlijk wieberen in de auto (lees: trillen)Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:00:
[...]
?? Ik snap niet wat er zo + is aan die brodit houder. Bij mijn MIO (en vast die van iedereen) zat bijna precies zo'n houdertje. Ik kan niet zien wat er nou zo bijzonder is aan deze brodit houder waarom ik die meteen zou gaan kopen.
Bij mij zet een binnenkomend telefoontje de navi helemaal uit, maar op het scherm blijft deze doornavigeren. Een vriend van mij heeft ook een blue tooth radio, die dimt wel als er telefoon binnenkomt, maar de navigatie krijgt hij nog niet over zijn autospeakers, die blijven door de MIO zelf gaan.
De spraak van TomTom kan je in elk geval gewoon uit zetten.
Het is niet voor niets dat die brodit houders zoo gewild zijn, ze zullen waarschijnijk wel wat hebben!
Euuhhh 2 x op send knop van je bluetooth set... dan gaat al het geluid naar je bluetooth schijnt... ook is er een ergens een appsje die dit regelt voor je.... Koekeloer nog wel ff wat dat ook alweer was....
@graafiez.... nu weer vriendjes??
Verwijderd
Vind eerlijk gezegd de "toon" van je bericht nog steeds het toontje waar ik het daarvoor al over had. staat misschien wel een knipoog, maar staat ook een smiley naast... anyway, als je het alleen technisch wilt houden, dan is die post dus ook overbodig.
Als jij me aan kan wijzen waar ik bij de pricewatch kan zien hoe het staat met de levering, be my guest.
Ik wil hier niet heel pietluttig gaan doen, maar begon me lichtelijk te irriteren aan het feit dat het erop begon te lijken dat jij en perplexed het topic beheren en iedereen die een vraag steldt die in jullie ogen "dom" is meteen werd afgezeken.
Dat was het wat mij betreft wel, ga geen "ruzie" of discussie voeren over welles nietes, probeer het allemaal netjes en leuk voor iedereen te houden
Verwijderd
MSS moeten we een appart topic openen voor de mensen die hem al hebben: "Ik heb een Mitac Mio A701 en ik wil erover praten"Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:51:
[...]
Deze reply slaat natuurlijk helemaal nergens op (nofi). Het is voor de meeste mensen erg waardevol wat je allemaal vermeld in dit topic, maar probeer jezelf niet boven andere te zetten met dit soort reacties, het is een hele normale vraag en aangezien dit TWEAKERS is... is het dus geen rare vraag of een SD kaartje "getweaked" kan worden.
[...]
Ik vind dat Smarty niet heel erg liev doet, maar ik vind het id om de schaar te zetten in een SD+WIFI ook wel hilarisch eigenlijk
Ik zit nu te kijken naar een Spectec kaart, dat is de kleinste die ik kan vinden, mss wil iemand die cm die nog uitsteekt ff afknippen en testen of hij het nog doet!
Verwijderd
Dat dachten mensen eerst ook van een SIM kaart, tot ze erachter kwamen dat als je dit deed, je 2 SIM kaarten in 1 gsm kon proppen, zo zijn er nog wel 100 voorbeelden op GOT waarvan je in eerste instantie denkt, dat kan nooit. Dat wij er nog niet van gehoord hebben wil niet zeggen dat het niet mogelijk is.Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:33:
[...]
Ik vind dat Smarty niet heel erg liev doet, maar ik vind het id om de schaar te zetten in een SD+WIFI ook wel hilarisch eigenlijkkom op zeg, wat denk je zelf nou!
Een splitsing van topics zou inderdaad goed kunnen, maar zo belachelijk veel posts over levering staan niet in dit topic (vind ik).
Zoals ik al zei is het naar mijn weten de bedoeling om zoveel mogelijk informatie met elkaar te delen hier op GOT en dit topic wordt eerder vervuild met opmerking over zogenaamd "domme" vragen dan over levering bij een bepaalde webshop.
Wederom: mijn mening.
De leveringstijden zijn een lastig onderwerp van discussie. Hoewel relevant voor een aantal mensen zijn er ook genoeg mensen die zich eraan ergeren. Voornamelijk wanneer dergelijke posts het topic overheersen. Voor de gebruikers die een toestel reeds in hun bezit hebben heeft dit totaal geen toegevoegde waarde. In principe proberen we deze dan ook te vermijden, mede gezien de technische oriëntatie van GoT. Bovendien geldt het onderwerp niet zozeer specifiek voor het toestel in kwestie.
Dan resteert mij nog het gedrag van een aantal mensen in dit topic. De sarcastische toon die af en toe naar voren komt in berichten mag wel achterwege gelaten worden. We gaan mensen hier niet uitlachen omdat ze naar jullie mening een 'domme' vraag stellen.
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Joh wind je niet zo op!! Was puur gekheid... (neem het met een korrel zout!)
Mijn motto.... een NIET gestelde vraag is een domme vraag!
Dus uiteraard blijft het een leuk projectje om een wifi kaartje een koppie kleiner te maken! Het zal ook mijn interesse hebben!
==============================================================
Hier stond tekst die er niet toe deed!
[ Voor 44% gewijzigd door Smarty77 op 11-04-2006 16:11 ]
Verwijderd
Ik wind me er niet over op. Maar kan me wel irriteren aan die sarcastische toon die soms los wordt gelaten op mensen hier in het topic. Ik sprak jou er op aan omdat je een mooi voorbeeld gaf maar er zijn uiteraard meer mensen die het doen. Maar zoals de mod en jijzelf al zeggen, merendeel is hiermee afgesloten, laten we weer gezellig verder kleppen over de telefoon ipv bijzaken.Smarty77 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:01:
@ graafiez (was net te laat, mod had al gereageerd!)
Joh wind je niet zo op!! Was puur gekheid... (neem het met een korrel zout!)
Mijn motto.... een NIET gestelde vraag is een domme vraag!
Dus uiteraard blijft het een leuk projectje om een wifi kaartje een koppie kleiner te maken! Het zal ook mijn interesse hebben!
Hier stond tekst die er niet toe deed!
Ik snap heel goed dat Smarty77 zich soms niet in kan houden. Het valt op het moment mee, maar er waren even een aantal mensen die vragen stelden die al meerdere malen waren beantwoord, met name door Smarty77. Dus ik kan mij voorstellen dat hij soms even sarcastisch reageert.Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:30:
[...]
Ik wind me er niet over op. Maar kan me wel irriteren aan die sarcastische toon die soms los wordt gelaten op mensen hier in het topic. Ik sprak jou er op aan omdat je een mooi voorbeeld gaf maar er zijn uiteraard meer mensen die het doen. Maar zoals de mod en jijzelf al zeggen, merendeel is hiermee afgesloten, laten we weer gezellig verder kleppen over de telefoon ipv bijzaken.
Maar heeft iemand hier nog een reactie op? Ik heb de A701 alleen in combinatie met Navigon Navigator kunnen vinden bij een inkoopactie, alleen die actie loopt nog niet zo vlot, jammer genoeg._Dune_ schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 00:53:
Weet iemand ook of de A701 ook ergens te koop is met de Navigon (5.x) software. Deze software schijnt toch een paar extra punten te hebben welk TT5 en Miomap niet hebben. O.a. gedetaileerdere kaarten en ondersteund TMC zonder dat je daar specifiek een abo. voor hoeft af te sluiten zoals bij TomTom.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Heb je het geprobeerd ?Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:33:
[...]
Ik vind dat Smarty niet heel erg liev doet, maar ik vind het id om de schaar te zetten in een SD+WIFI ook wel hilarisch eigenlijkkom op zeg, wat denk je zelf nou!
Weet je hoe dat ding er van binnen uit ziet ?
Als je bovenstaande antwoorden niet weet lijkt me je antwoord een beetje voorbarig
Natuurlijk is de kans groot dat je heel het kaartje aan gort knip, maar als het alleen de antenne is en dus alleen "wat minder" ontvangst als gevolg heeft dan kan ik daar wel mee leven.
De Mio is praktisch even groot als de S200 van Qtek, dus tel er iets dikte bij op, en je hebt hetzelfde resultaat.
Helaas moet ik verder adviseren om gewoon de afmetingen te vergelijken.
Zowiezo zou ik niet gaan knippen, om ff serieus erop in te gaan....Chaser2600 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:37:
[...]
Heb je het geprobeerd ?
Weet je hoe dat ding er van binnen uit ziet ?
Als je bovenstaande antwoorden niet weet lijkt me je antwoord een beetje voorbarig
Natuurlijk is de kans groot dat je heel het kaartje aan gort knip, maar als het alleen de antenne is en dus alleen "wat minder" ontvangst als gevolg heeft dan kan ik daar wel mee leven.
Ik zou HEEEEL voorzichtig met een dun schroevendraaiertje de bovenkant eraf halen.. Het kaartje alsware splijten... Maar ik geef je weinig kans... als ze de kans hadden om binnen het SD design te blijven dan hadden ze het wel gedaan, denk ik... Of zouden ze de antenne buiten het apparaat willen brengen!? Dat zou natuurlijk ook kunnen (Smarty denkt ff hard op

Anyway... voorzichtigheid is geboden met die inimini kaartjes.... !! Wie gaat er zijn kaartje open halen
een vergelijking met mijn (tijdelijke) 3310 (een toestel dat iedereen wel kent)

gemaakt met nog een andere telefoon dus quali is niet al te best
[ Voor 9% gewijzigd door DMP.cc op 12-04-2006 11:27 ]
Wel een zeer goede vergelijking!! Ik denk dat iedereen nog wel een sort of 3310 thuis heeft of ergens in de buurt kan bekijken.... Het komt erg overéén qua afmetingen!_NRN_Dutchman schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:35:
(ik heb me telefoon vanmiddig binnegekregen)
een vergelijking met mijn (tijdelijke) 3310 (een toestel dat iedereen wel kent)
[afbeelding]
[afbeelding]
gemaakt met nog een andere telefoon dus quali is niet al te best
De eDialer die je kwijt raakt na een harde reset is nu ook te halen vanaf de Mio support site.
De links staan er nu dus wel bij
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
kan er niet iemand van deze thread ook een mooie startpost (zoals daar gedaan is) maken met alle relevante info?
zou een stuk handiger zijn, ook voor beginners in dit topic.
24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer
als het morgen licht is zal ik een paar fotos maken met de Mio, maar het kan laat in de middag of zelfs in de avond worden voordat ze eenmaal online staan. (druke dag morgen)S913 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:48:
Volgens mij ben ik nog geen foto's tegen gekomen die mét de A701 gemaakt is (of ik moet scheel zijn), maar zou iemand 'ns wat standaard fotootjes genomen met de A701 willen nemen en deze ergens full-size neerzetten? Niet dat ik hem als primaire camera wil gebruiken ofzo, maar af en toe 'ns 'n keer een fotootje is wel leuk als ie redelijk kwaliteit is.
No prob, thnx alvast._NRN_Dutchman schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:25:
[...]
als het morgen licht is zal ik een paar fotos maken met de Mio, maar het kan laat in de middag of zelfs in de avond worden voordat ze eenmaal online staan. (druke dag morgen)
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Nog 144 posts en dan kan er een nieuw topic aangemaakt worden. Ik hoop dat iemand dit op zich wil nemen en een mooie startpost wil maken. Zoals ik al eerder gezegd heb, ik lees het topic wel maar ik heb de telefoon niet en heb daarom geen zin om een hele uitgebreide startpost te maken. Wel kan iemand mij een startpost mailen als ze het in dit topic willen hebben. Anders even die 144 posts afwachten en dan mag degene die het wil zich volledig uitleven in deel 2.Motorfret schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:19:
vraagje: omdat ik (nog) een SX1 heb, zat ik ook vaak in "het grote siemens SX1 topic" te koekeloeren.
kan er niet iemand van deze thread ook een mooie startpost (zoals daar gedaan is) maken met alle relevante info?
zou een stuk handiger zijn, ook voor beginners in dit topic.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 09:00 ]
Wat ik me inmiddels af vraag na tig bladzijden te hebben gelezen, is de telefoon spraak-kwaliteit nu wel gemiddeld goed of niet. Hoor er nml in de laatste berichten niet veel (negatiefs) meer over.
Wat ik me ook af vraag, welke tomtom versie moet hier nu op geinstalleerd worden: Mobile of navigator? Ik zelf denk navigator ivm touchscreen , klopt dat. Kan haast niet wachten
Ik heb begrepen dat het niet afhankelijk is van het touchscreen, maar van het besturingssysteem. volgens mij zijn er twee TT versies geschikt, zowel navigator als mobile.eggiebert schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:26:
Hallo, ook ik heb zo'n mooie a701 besteld, krijg hem van de week.
Wat ik me inmiddels af vraag na tig bladzijden te hebben gelezen, is de telefoon spraak-kwaliteit nu wel gemiddeld goed of niet. Hoor er nml in de laatste berichten niet veel (negatiefs) meer over.
Wat ik me ook af vraag, welke tomtom versie moet hier nu op geinstalleerd worden: Mobile of navigator? Ik zelf denk navigator ivm touchscreen , klopt dat. Kan haast niet wachten
Verwacht de mijne morgen binnen te krijgen, en voor het weekend TT draaiend te hebben. Daarnaast kan ik me nog een post herinneren waarin je vraag wat duidelijker beantwoord wordt. Wellicht is het ook een tip om de kijken in de qtek 9100 topics, deze bevatten veel info en softwaretips die voor Windows Mobile 5 (en daarom per definitie ook de Mio
Er staat op de originele MIO verpakking dat ie geschikt is voor de a201/a701!!!!!
Onderstaande mail kreeg ik van de helpdesk van mio... (na meer dan een week wachten)
================================================================
Geachte heer van ,
U geeft aan dat uw TMC antenne/pakket niet werkt op uw A701.
De vraag is nu waar u uw TMC antenne/pakket gekocht heeft, want op dit moment zijn er nog geen accesoires te koop via de Mio website en of dealer voor de A701.
En de TMC antenne zit ook niet standaard in de doos van uw A701.
Met grote waarschijnlijkheid heeft u een verkeerde TMC antenne/pakket gekocht welke niet geschikt is voor de A701, mocht u dit via een dealer gedaan hebben, dan stel ik voor bij uw dealer navraag hierover te doen en des gewenst uw TMC pakket te retourneeren omdat deze niet geschikt is voor u A701.
Vermeld bij u volgende contact met ons uw klanten nr.
Met vriendelijke groeten,
Mio Technology support team.

Ik hoop dat het een btje duidelijkheid geeft
edit: de fotos van buiten zijn van achter glas gemaakt voor de duidelijkheid
[ Voor 9% gewijzigd door DMP.cc op 12-04-2006 11:37 ]
Dat ik thuis sync met de prive agenda, en op mn werk met die van mn werk
Geachte heer van,
De TMC antenne is inderdaad voor de A201 en A701 hetzelfde. Voorgaand bericht berust op een misverstand. Overigens produceren wij geen TMC modules. Wij zijn verkoper hiervan. GNS is de producent van deze TMC modules. Als een TMC module defect is gelieve contact op te nemen met hen of e-mailen naar RMA@mio-tech.be voor een eventuele omruiling zoals dat bij een dealer gaat. Wij kunnen u hier alleen helpen met technische problemen betreffende Mio producten. Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten,
Mio Technology support team.
Mio Technology Europe
Tel.: 0900 - 9933666
E-mail : support.nl@mio-tech.be
www.mio-tech.be/support
Verwijderd
een aantal leuke fotos vinden van beide toestellen.
http://digitus.itk.ppke.hu/~tomiki/drupal/teszt/pics/kulso
Greetz
Paasklaas
Verwijderd
Voordeel van de Brodit is dat je hem kan laten opladen via de accu, dus dan heb je geen losse snoeren meer nodig in de sigarettenaansteker. Ben bang dat de bijgeleverde houder snel loslaat op de voorruit (?) en bovendien laadt die op via een aparte stekker in de sigarettenhouder en dan kan je dus geen iPod meer aansluiten. Of bestaan hier een soort verloop/duo-stekkers voor?
Bedankt voor je verdere info over het schakelen tussen navi en bellen, werkt goed zo te zien, heb er vertrouwen in.
@PERPLEXED:
Die fancy auto is ook pas net besteld
Cheers, SvdW
Verwijderd
kyddil schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:06:
Het verbaasd me dat niemand het over de E-ten G500 heeft, ik wou ook bijna de Mio A701 gaan bestellen, maar omdat die niet op voorraad was bij smartphonestunts, ging ik toch voor de E-ten... Ik lees overal dat het niet erg verschilt tussen die 2, behalve dat de eten 400 mhz samsung is, bluetooth 2.0 en tmc heeft ingebouwd, daaraantegen heeft de mio 520 mhz, full sd kaart en een iets betere camera...
Verwijderd
En zitten er grote performance-verschillen tussen de verschillende merken kaarten?
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:54:
[...]
Je kan detailkaarten installeren met de hoofdwegen van Europa (vb. Benelux op straatniveau en de rest van Europa de hoofdwegen, of Duitsland op straatniveau en de rest ...) of je kan ook heel Europa installeren op straatniveau. Dan heb je wel een 2GB SD nodig omdat deze Europakaart 1,6 GB groot is.
Volgens mij kun je, in het geval van Navigon Navigator 5, geheel Europa op een 1GB kaartje houden. Tenminst ik heb een advertentie gezien van Navigon Navigator 5 Europa geleverd op een 1GB kaart waarbij reclame wordt gemaakt dat je naadloos kunt navigeren door Europa.Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:19:
Even voor de zekerheid: héél Europa (incl. Benelux) op straat-niveau is 1,6 GB groot?
En zitten er grote performance-verschillen tussen de verschillende merken kaarten?
[...]
Linkje: http://www.pdastore.nl/vs...nfo.php?products_id=10305
Weet iemand ook of het volgende ook wordt ondersteund door Miomap of TT5:
- TMC (zonder extra abo.)
- Snelheids aanduiding met eventuele waarschuwing bij overschreiding max. snelheid
- Naadloos navigeren tussen verschillende landen
- Route aanpassen bij file melding (TMC)
- Aangeven van eventuele weg nummers b.v. A28 of N230 etc.
Navigon Navigator 5 doet dit namelijk wel, alleen kan ik nergens een A701 vinden waarbij Navigin N5 wordt meegeleverd. Ik weet dat b.v. TMC bij TT5 niet gratis is en je bij TomTom een abo. moet afsluiten.
[ Voor 31% gewijzigd door _Dune_ op 12-04-2006 13:43 ]
ik heb hier wat gevonden. was er ook al naar op zoek. http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=6597Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:10:
...bovendien laadt die op via een aparte stekker in de sigarettenhouder en dan kan je dus geen iPod meer aansluiten. Of bestaan hier een soort verloop/duo-stekkers voor?
Miomap: Ja
TT5: Nee
- Snelheids aanduiding met eventuele waarschuwing bij overschreiding max. snelheid
TT5: Ja, m.b.v. POI's
- Naadloos navigeren tussen verschillende landen
TT5: Nee, niet gedetailleerd
- Route aanpassen bij file melding (TMC)
TT5: Ja, mb.v. abonnement en GPRS, geen TMC
- Aangeven van eventuele weg nummers b.v. A28 of N230 etc.
TT5: Ja
In het kort: Miomap is vrijwel identiek aan Navigon 5, maar maakt alleen gebruik van een ander merk kaarten. Tomtom 5 ondersteunt geen TMC, maar heeft een abonnementsvorm waarmee hetzelfde te bereiken is, alleen moet je dan wel GPRS hebben.
Als je een beetje handig bent, dan kun je ook zelf een kabeltje maken en 12 Volt van onder je dashboard weghalen.saltmaster schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:58:
[...]
ik heb hier wat gevonden. was er ook al naar op zoek. http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=6597
Hartelijk dank voor je reactie Snith.Snith schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:40:
<uitleg>
In het kort: Miomap is vrijwel identiek aan Navigon 5, maar maakt alleen gebruik van een ander merk kaarten. Tomtom 5 ondersteunt geen TMC, maar heeft een abonnementsvorm waarmee hetzelfde te bereiken is, alleen moet je dan wel GPRS hebben.
[ Voor 39% gewijzigd door _Dune_ op 12-04-2006 17:09 ]
Verwijderd
Ben ik dan de enige met vastlopers? Hij loopt me elke dag minstens 1 keer vast....Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 12:59:
[...]
Shit man, heb het gisteren weer 3 keer gehad.
Begin er nu toch echt de balen van te krijgen %^&*()apparaat$%^&U*I(O)
Heeeeeeeeeeeel soms heb ik het apparaat zo ver over de zeik dat ie niet echt vast loopt maar dat ik gewoon niks meer kan (het touch gedeelte en de knoppen zijn dan niet meer aktief!)Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:48:
Ben ik dan de enige met vastlopers? Hij loopt me elke dag minstens 1 keer vast....
Begin er nu toch echt de balen van te krijgen %^&*()apparaat$%^&U*I(O)
Ik heb nog nooit een foutmelding gehad! En al helemaal niet in de regelmaat die jij beschrijft!
Heb je hem getweaked, of software geintstalleerd....
Hou ons op de hoogte, ben erg benieuwd hoe en wat!
[het alleen vermelden dat ie vastloopt kan ik niet zo heeeel veel mee.... wat interesant is: wat deed je, wat had je open staan, welke software, wat deed het niet meer etc etc....)
Verwijderd
[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 22:44 ]
Verwijderd

Verwijderd
de plus mappen bevatten ook de zogenaamde grote straten van europa. Dus als je de benelux plus map gebruikt, zou je naar madrid kunnen rijden met die map. Om daar dan de detail map van spanje te nemen om alle straten van madrid te kunnen zien.Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:42:
Wat is het verschil tussen plus mappen en gewoone mappen van tomtom dan alleen de grote kleine vraag van een tomtom nooby:D
Hij laat dus enkel autostrades en de hoofdstraten zien van de andere landen.
Tis een beetje offtopic maarja dan toch een reactie!Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 08:21:
[...]
de plus mappen bevatten ook de zogenaamde grote straten van europa. Dus als je de benelux plus map gebruikt, zou je naar madrid kunnen rijden met die map. Om daar dan de detail map van spanje te nemen om alle straten van madrid te kunnen zien.
Hij laat dus enkel autostrades en de hoofdstraten zien van de andere landen.
Als je van hier naar madrid wil rijden dan pak je niet de plusmap van nederland... maar juist andersom! Dus je pakt de plusmap van Spanje (iberia)... hiermee heb je dus gewoon de snelwegen van europa (in nederland ga je daar toch niet vanaf!) En als je in spanje komt dan kun je gewoon lekker op detail niveau navigeren...
Of eventueel een andere openbare provider?
Verwijderd
@Vergelijking E-Ten G500 / Mio 701: Ik ben voor de MIO gegaan omdat de G500 volgens mij geen GPS ingebouwd heeft. Dat vond ik toch wel een mega voordeel van de MIO. De G500 heeft dan wel weer WIFI wat de mio niet heeft, maar daar koop ik dan wel een keer een WIFI kaartje voor (die ik dan eventueel half afknip om hem te laten passen
@TomTom gebruikers: Voor de MIO heb ik de navigator 5 geinstalleerd en niet de tom tom mobile. Deze doet het perfect, helemaal als je GPS instelt op Andere NMEA GPS, Baud 57600, GPS_HWCON. Vol bereik in de auto, redelijk bereik in mijn binnenzak.
@Vraag: Ik heb ook GPSDash en GPSTuner geinstalleerd, maar die vinden de GPS van de MIO niet. Waarschijnlijk omdat ik een COM poort op moet geven, maar de MIO GPS niet op een Com poort maar op de GPS_HWCON lijkt te zitten. Iemand enig idee hoe je dit wel voor elkaar kan krijgen?
Verwijderd
De G500 heeft wel een ingebouwde gps module, maar geen WIFI. Deze heeft zelfs ook TMC ondersteuning en maakt gebruik van Voice dailing en heeft ook nog eens een nieuwere bluetooth
versie. Niet als kritiek bedoeld, maar om de feiten op een rijtje te houden.
Greetz
Paasklaas
Inderdaad, de G500 heeft juist wel GPS en geen WifiVerwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 10:03:
@Crusader2004: Nee, ik heb er ook last van, vooral de knop naar rechts blijft vaak hangen. Hopelijk gaat dit beter als we 'm vaak gebruiken en het een beetje inslijt o.i.d.
@Vergelijking E-Ten G500 / Mio 701: Ik ben voor de MIO gegaan omdat de G500 volgens mij geen GPS ingebouwd heeft. Dat vond ik toch wel een mega voordeel van de MIO. De G500 heeft dan wel weer WIFI wat de mio niet heeft, maar daar koop ik dan wel een keer een WIFI kaartje voor (die ik dan eventueel half afknip om hem te laten passen). Het grote voordeel van de MIO vond ik dus de GPS en telefoon in 1 aparaat. Er is volgens mij nog geen enkel aparaat dat GPS, WIFI en telefoon in een combineert (anders was ik daar waarschijnlijk voor gegaan).
@TomTom gebruikers: Voor de MIO heb ik de navigator 5 geinstalleerd en niet de tom tom mobile. Deze doet het perfect, helemaal als je GPS instelt op Andere NMEA GPS, Baud 57600, GPS_HWCON. Vol bereik in de auto, redelijk bereik in mijn binnenzak.
@Vraag: Ik heb ook GPSDash en GPSTuner geinstalleerd, maar die vinden de GPS van de MIO niet. Waarschijnlijk omdat ik een COM poort op moet geven, maar de MIO GPS niet op een Com poort maar op de GPS_HWCON lijkt te zitten. Iemand enig idee hoe je dit wel voor elkaar kan krijgen?
Maar de Mio is mooier en de hogere prijs van de G500 vind ik de "voordelen" niet waard.
Ik geloof zelfs dat hij iets groter is en Mio heeft al enige reputatie opgebouwd in het navigatie wereldje.
Wat betreft GPSDash, deze werkt perfect bij mij.
Heb je niet de mogelijkheid om automatisch je GPS unit te laten detecteren ?
Het klopt inderdaad dat hij via een com poort zoekt en standaard is dit bij de Mio compoort 4.
Maar dit kan je als het goed is ergens wijzigingen in de instellingen (sorry weet zo gauw ff niet waar precies).
Succes!
[ Voor 5% gewijzigd door AP3X op 14-04-2006 10:32 ]
Ik zag dat de Qtek s200 meerdere invoermogelijkheden had, zoals toetsenbord, transcriber ed.
Op mijn Mio zit alleen toetsenbord. Ik had toch wel verwacht dat die andere opties standaard in WM5 zouden zitten.
Iemand suggesties of oplossingen?
Nee, je hebt wel de mogelijkheid om kaarten toe te voegen maar zoals je bij TOMTOM van straat naar straat kan navigeren is dit niet mogelijk bij bovenstaande programma's.Fioravanti schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 10:58:
Zijn GPSDash en GPSTuner volwaardige vervangers van TomTom? Daar kom ik op de bijbehorende sites niet helemaal uit...
Volgens mij kun je het een beetje zien als TOMTOM maar dan zonder straten database.
Als het goed is kun je dit cab filetjes installeren (http://members.home.nl/pi...M/enableRecognizersNL.CAB) en de block recognizer en letter recognizer kun je dan kiezen via het keyboard icoontje dat onderaan in het midden van je scherm verschijnt in een text programma (bijv. Word).Fioravanti schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:03:
Daarnaast heb ik nog een knelpunt.
Ik zag dat de Qtek s200 meerdere invoermogelijkheden had, zoals toetsenbord, transcriber ed.
Op mijn Mio zit alleen toetsenbord. Ik had toch wel verwacht dat die andere opties standaard in WM5 zouden zitten.
Iemand suggesties of oplossingen?
Verwijderd
@GPSDash en GPSTuner: Geen straat tot straat navigatie, werkt wel heel mooi waar je maar bent op basis van waypoints. Dus als je je auto parkeert dan weet je altijd de weg terug te vinden (ook als je door het gras, bergen, bos gaat lopen). Vooral ook voor berg/boswandelingen is dit juist erg handig, juist omdat het niet kaart- gerelateerd is. Je krijgt gewoon een pijl te zien waar je heen moet lopen.
We komen steeds verderChaser2600 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:23:
[...]
Als het goed is kun je dit cab filetjes installeren (http://members.home.nl/pi...M/enableRecognizersNL.CAB) en de block recognizer en letter recognizer kun je dan kiezen via het keyboard icoontje dat onderaan in het midden van je scherm verschijnt in een text programma (bijv. Word).
Nu is het alleen zo dat hij de dingen die ik opschrijf, niet overneemt...
Verwijderd
Miste hem al in deze windows mobile versie op de MIO a701.
Verwijderd
Verwijderd
Edit (even gezocht
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 17:12 ]
Verwijderd
Inderdaad. Met die plug kun je je koptelefoon aansluiten. Deze zijn bij iedere huis/tuin en keuken
electronicazaak te koop voor een paar centen.
Greetz
Paasklaas

Heb hem uit HongKong via ebay voor 4 eurootjes, binnen een week binnen
[ Voor 28% gewijzigd door PnD op 14-04-2006 17:43 ]
24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer
Dit mis ik nog ten opzichte van mijn nokia tel hiervoor. Zodat je weet wanneer je over je bundel zit. Telfort heeft hier geen nr/sms voor....
Heb genoeg sites afgelopen, maar nog niks gevonden...
[ Voor 13% gewijzigd door Janus2700 op 14-04-2006 21:25 ]
Omdat ik van de G500 geen goede topic vond hier, heb ik er een geprobeert te maken. Om de twee toestellen te vergelijken zou ik ook graag willen weten van de A701
Vragen die ik zoal heb zijn:
* Hoe betrouwbaar is de software?
* Zitten er nog (kleine?) foutjes in de aanwezige firmware?
* Crashed het OS wel eens? Zo Ja, hoe vaak?
* Kan je de Nederlandse taal instellen op een Engelse versie? (Andere firmware?)
* Is het volume voldoende hard tijdens het gebruik van navigatiesoftware?
Nu heb ik het beeld dat de twee toestellen gelijk zijn, zoals qua snelheid als functionaliteit. Het enige voornaamste verschil is (volgens mij): TMC ontvanger in de G500, iets nieuwere bluetooth, en is er van de A701 veel meer ervaring.
Digital Media Junkie
eten heeft als voordeel:edterbak schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 21:54:
Op dit moment ben ik nog aan het dubben of ik deze A701 ga kopen of de E-Ten G500.
Omdat ik van de G500 geen goede topic vond hier, heb ik er een geprobeert te maken. Om de twee toestellen te vergelijken zou ik ook graag willen weten van de A701
Vragen die ik zoal heb zijn:
* Hoe betrouwbaar is de software?
* Zitten er nog (kleine?) foutjes in de aanwezige firmware?
* Crashed het OS wel eens? Zo Ja, hoe vaak?
* Kan je de Nederlandse taal instellen op een Engelse versie? (Andere firmware?)
* Is het volume voldoende hard tijdens het gebruik van navigatiesoftware?
Nu heb ik het beeld dat de twee toestellen gelijk zijn, zoals qua snelheid als functionaliteit. Het enige voornaamste verschil is (volgens mij): TMC ontvanger in de G500, iets nieuwere bluetooth, en is er van de A701 veel meer ervaring.
bluetooth 2.0
TMC
FM Radio met RDS
*persoonlijk* iets mooier dan de mio
Mio als voordeel:
full size SD/MMC (kan tot 4 GB)
Iets beter camera
dunner en lichter
Verwijderd
Kun je voor mij misschien kijken wat jouw standaard waarden zijn bij DefaultIm?Chaser2600 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:23:
[...]
Als het goed is kun je dit cab filetjes installeren (http://members.home.nl/pi...M/enableRecognizersNL.CAB) en de block recognizer en letter recognizer kun je dan kiezen via het keyboard icoontje dat onderaan in het midden van je scherm verschijnt in een text programma (bijv. Word).
Verwijderd
Ok, het volgende gebeurt zowiezo 1 maal per dag.Smarty77 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:08:
[...]
Heeeeeeeeeeeel soms heb ik het apparaat zo ver over de zeik dat ie niet echt vast loopt maar dat ik gewoon niks meer kan (het touch gedeelte en de knoppen zijn dan niet meer aktief!)
Ik heb nog nooit een foutmelding gehad! En al helemaal niet in de regelmaat die jij beschrijft!
Heb je hem getweaked, of software geintstalleerd....
Hou ons op de hoogte, ben erg benieuwd hoe en wat!
[het alleen vermelden dat ie vastloopt kan ik niet zo heeeel veel mee.... wat interesant is: wat deed je, wat had je open staan, welke software, wat deed het niet meer etc etc....)
Het toestel loopt vast op een aantal punten (wil geen input meer verwerken).
Dit gebeurt soms als hij op toetsblokkering staat maar ook als hij daar niet op staat.
Als het gebeurt als hij op toetsblokkering staat heeft dat de volgende verschijnselen:
Het scherm accepteerd geen input meer, en is dus ook niet van toetsblokkering af te krijgen.
Je ziet de klok nog wel gewoon lopen, en als je gebeld wordt zie je dit niet en de persoon die je belt hoort hem wel gewoon overgaan. Reset je de telefoon en kijk je dan bij de gemiste oproepen, zie je dat telefoontje er wel bij staan.
Als het gebeurt zonder dat hij op toetsblokkering staat heeft dat de volgende verschijnselen:
Je gaat bijv. iemand bellen, hangt op en dan wil hij niet meer terug naar het "vandaag" scherm.
Het telefoon scherm blijft open staan. Je kunt de telefoon nog wel gebruiken en bellen.
Ga je naar start en open je bijv. "programma's", dan wordt dit het vaste scherm en kan je deze niet meer afsluiten. Hij maakt dus elke keer van een Main window (telefoon/programma's/instellingen) het vaste window. (DIT IS #$%^& NU ALWEER HET GEVAL) sorry voor het hoofdletter gebruik
Ik heb zelf de volgende software erop gezet:
* Pocket Innovation SystemMonitor
* Saman Enable input recognizers
* Cai Systems cLaunch
* TranCreative Magin Button
* WinMobileApps Phone Profiles 1.2
* Aspecto Software WiFiFoFum
* C. Ghisler & Co. Total Commander
* PHM Registry Editor
* Spectec SDIO WLAN-11b Card
* Microsoft .NET CF 2.0
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 11:24 ]