Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:27:
Verder zoals eerder beschreven.... GPS perfect.... Snelheid is goed...
TomTom 5,2 werkt super lekker...
Hoe vind je de afleesbaarheid van het (middelgrote) scherm bij navigeren in de auto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
PeGys schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 01:09:
Ik lees altijd dat mensen de gsm functie met headset of op speaker gebruiken.

Is het dan niet mogelijk om em gewoon aan het oor te houden zoals een traditionele gsm ? Ik ben namelijk nogal vergeetachtig en laat men bluetooth headset wel eens in men wagen liggen, met het gesukkel dat men oproepen in men headset worden opgehaald als deze nog aanstaat en ik nog binnen 10m van de wagen vertoef :p
Is gewoon te gebruiken hoe je het gewend bent! Wat je zelf wil... speaker headsetje bluetooth of gewoon "ouderwets" aan het oor (je ziet mij ook echt niet lopen over straat met zo'n bluetooth headsetje!!! hahaha) :o :+

[ Voor 3% gewijzigd door Smarty77 op 21-03-2006 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 08:28:
[...]
Hoe vind je de afleesbaarheid van het (middelgrote) scherm bij navigeren in de auto ?
Het scherm had niet kleiner moeten zijn...
Daarnaast als tie groter was geweest dan was het weer ten nadele van de formfactor van de telefoon dan was die weer TE groot geweest...

Als ik na het totaal kijk.. dan vind ik dat ze een mooie gouden middenweg hebben gevonden!!

Ik kan zelf in tomtom5.2 de km per uur cijfertjes aflezen en die zijn het kleinst!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 09:54:
[...]
Het scherm had niet kleiner moeten zijn...
Daarnaast als tie groter was geweest dan was het weer ten nadele van de formfactor van de telefoon dan was die weer TE groot geweest...
Ben het met je eens hoor, dat voor de phone functie het apparaat een (maximale) afmeting heeft bereikt die nog hanteerbaar is. Inderdaad een prima gulden middenweg oplossing.
Bel alleen niet echt veel en zal het scherm meer gebruiken voor navigatie en PDA toepassingen (...de vraag is dan ook of ik voor dit toestel moet gaan, of meer een PDA/Navigatie oplossing moet zoeken....).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
@LOST
Idd als je niet veel beld dan zijn er zat andere alternatieven die een groter scherm hebben... en dat is dan voor navigeren wel beter....

Voordeel vind ik wel als je beld dan kun je dat mooi zien op je pda... by the way is de a201 niet wat voor jou dan?

Die heeft een mooi groot scherm... bluetooth en gps enzo.... en ook van mio... en volgens mij zo'n 200 euro goedkoper... (ik heb hem in mijn handen gehad en vind hem ook erg mooi en degelijk!!))

En als je daar met je bluetooth fone naar connect dan krijg je dat ook op je pda te zien als er gebeld wordt... dezelfde handsfree mogelijkheden!!

[ Voor 16% gewijzigd door Smarty77 op 21-03-2006 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:20:
@LOST
[...]Voordeel vind ik wel als je beld dan kun je dat mooi zien op je pda... by the way is de a201 niet wat voor jou dan?[...]
En als je daar met je bluetooth fone naar connect dan krijg je dat ook op je pda te zien als er gebeld wordt... dezelfde handsfree mogelijkheden!!
Is inderdaad een mogelijk alternatief... (dank ;) ), en zo zijn er meer :)
Wat bedoel je eigenlijk met "als je daar met je bluetooth fone naar connect dan krijg je dat ook op je pda te zien als er gebeld wordt" ? Hoezo "te zien"
Enig minpuntje aan deze mooie constructie... ik heb geen phone met bluetooth :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:30:
[...]

Is inderdaad een mogelijk alternatief... (dank ;) ), en zo zijn er meer :)
Wat bedoel je eigenlijk met "als je daar met je bluetooth fone naar connect dan krijg je dat ook op je pda te zien als er gebeld wordt" ? Hoezo "te zien"
Enig minpuntje aan deze mooie constructie... ik heb geen phone met bluetooth :'(
WM5 heeft de mogelijkheid om te connecten met een bluetooth gsm.. zo creeer je eigenlijk dezelfde situatie als de a701... Dus dat je handsfree kunt bellen via je pda enzo... snappie... Ik heb het een keer getest met de razr van mij (die nu stof ligt te happen!! iemand belang bij hahaha) en een a201 van een collega...
en dit werkte na behoren!

[ Voor 3% gewijzigd door Smarty77 op 21-03-2006 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:20:
@LOST
by the way is de a201 niet wat voor jou dan?
....asus A636 lijkt een komplete jongen wat dat betreft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulsive_nl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:41
Ziet er mooi uit, leuk telefoontje denk ik! Gelijk maar bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Impulsive_nl schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:47:
geinig dingetje... volgens mij zijn de specs nog niet zeker ofwel?? Is die al gereleased?

Verder jammer van die connector!! Weer zo'n brede Kilo Utrect Tango connector...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
maare verder weer On_Toppic?? O-) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst voor de IPAQ 6915 gaan maar aangezien zowat geen enkele provider EDGE ondersteund, heb ik mijn keuze waarschijnlijk toch weer gewijzigd naar de A701 (en keuzes veranderen doe ik al sinds oktober 2005 :))
Maar een vraag. Kan ik een bleutooth koptelefoon (dus geen headset) gebruiken om muziek te luisteren? Dus bijvoorbeeld deze headphone: http://www.alternate.nl/h...ails.html?artno=KH%23L91&

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:18:
Ik zou eerst voor de IPAQ 6915 gaan maar aangezien zowat geen enkele provider EDGE ondersteund, heb ik mijn keuze waarschijnlijk toch weer gewijzigd naar de A701 (en keuzes veranderen doe ik al sinds oktober 2005 :))
Maar een vraag. Kan ik een bleutooth koptelefoon (dus geen headset) gebruiken om muziek te luisteren? Dus bijvoorbeeld deze headphone: http://www.alternate.nl/h...ails.html?artno=KH%23L91&

Iemand enig idee?
Ik heb ergens gelezen volgens mij in dit draadje!) dat er doormiddel van een stukje software de mogelijkheid bestaat om ALLE audio door te sturen naar bluetooth... Lees ff terug... het ging over de aanwijzingen van tomtom icm bluetooth!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impulsive_nl schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:47:
asus is toch geen telefoontje, maar alleen pda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:42:
[...]

asus is toch geen telefoontje, maar alleen pda
John Hendriks anders volg je de discussie ff ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Smarty77 op 21-03-2006 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Weet je waar ik nu achterkom..... en das best klote....
Handschrift herkenning is er uit gesloopt!! Je kunt alleen nog maar tekst invoeren doormiddelm van dat keyboard... ik dacht al dat ik wat miste...

Zie ik iets over het hoofd... is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag het volgende weten:-

1. Wat heb je aan TMC? is dit netals de service van tomtom? dat je file info. krijgt?

2. Als ik er eentje koop met Windows Mobile 5(Nederlands), is er een bepaalde language pack voor Engels? en is er op dit moment software/updates op de Mio-Tech website?

En een algemeene vraag: een soort gelijke apparaat, welke zou 't zijn? Imate-SP5? of een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:57:
Ik wil graag het volgende weten:-

1. Wat heb je aan TMC? is dit netals de service van tomtom? dat je file info. krijgt?
Klopt, onder andere file informatie, werkzaamheden etc :)
2. Als ik er eentje koop met Windows Mobile 5(Nederlands), is er een bepaalde language pack voor Engels? en is er op dit moment software/updates op de Mio-Tech website?

En een algemeene vraag: een soort gelijke apparaat, welke zou 't zijn? Imate-SP5? of een andere?
Waarom zou je engels willen trouwens? Je kunt dan toch ook een engelse kopen lijkt me? Of zijn die niet te koop? :) Een soortgelijk apparaat is denk ik eerder de HTC Prophet, de i-mate SP5 heeft bijvoorbeeld geen touchscreen en een stuk kleiner scherm :) Er draait ook een andere versie van windows mobile op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:13:
Weet je waar ik nu achterkom..... en das best klote....
Handschrift herkenning is er uit gesloopt!! Je kunt alleen nog maar tekst invoeren doormiddelm van dat keyboard... ik dacht al dat ik wat miste...

Zie ik iets over het hoofd... is er een oplossing voor?
Dat zou mooi klote zijn, maar mss valt er een mouw aan te passen. MS heeft altijd nog Transcriber... maar ik weet niet of dat lekker werkt, ik heb alleen ervaring met Graffiti2 en dat werkt heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:00:

Waarom zou je engels willen trouwens? Je kunt dan toch ook een engelse kopen lijkt me? Of zijn die niet te koop? :) Een soortgelijk apparaat is denk ik eerder de HTC Prophet, de i-mate SP5 heeft bijvoorbeeld geen touchscreen en een stuk kleiner scherm :) Er draait ook een andere versie van windows mobile op :)
Omdat ik het liefst in het Engels wil hebben! en ja, hij is ook in het Engels te koop, maar niet zo goedkoop als in Nederland.

Hier England, is ie 't goedkoopst voor 380 pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:58:
[...]geinig dingetje... volgens mij zijn de specs nog niet zeker ofwel?? Is die al gereleased?
Al te koop vanaf 355 euro.... http://www.kieskeurig.nl/...46E16C12570C20044D247.htm
Ook de aankomende mio mitac p550 heeft alles der op en der an (behalve bellen, wel WiFi, BT, GPS)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snith
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb de A701 nu sinds enkele dagen en ben er grotendeels tevreden over. Ik mis alleen voice dialing. Zoeken door de contacts als je in de auto zit is niet echt aan te raden. Ik heb ondertussen voice commander 1.5 van microsoft geprobeert, maar dat werkt niet erg goed (te zacht geluid en herkent niet goed in de auto) en fonix voicedial (kan niet opstarten). Heeft er iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
Snith schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:56:
Ik heb de A701 nu sinds enkele dagen en ben er grotendeels tevreden over. Ik mis alleen voice dialing. Zoeken door de contacts als je in de auto zit is niet echt aan te raden. Ik heb ondertussen voice commander 1.5 van microsoft geprobeert, maar dat werkt niet erg goed (te zacht geluid en herkent niet goed in de auto) en fonix voicedial (kan niet opstarten). Heeft er iemand nog suggesties?
Men K700i had ook wel wat last met voicedialing in de auto. Heb ik gewoon men voicedial opgenomen in de auto :+

Werkte sindsdien perfect

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg met zeer veel interesse dit draadje...ik vraag me nog af hoe de kwaliteit van de foto´s is. Zit er trouwens ook een flits op? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snith
PeGys schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:49:
[...]

Men K700i had ook wel wat last met voicedialing in de auto. Heb ik gewoon men voicedial opgenomen in de auto :+

Werkte sindsdien perfect
Standaard zit er geen voice dial op de A701. En de proggies die ik heb geprobeerd werken zonder te leren. Dus ik hoef geen voicetags aan te maken. Ik heb daarom ook geen invloed op hoe mijn stem herkent wordt.

Gisteren heb ik echter nog eens Fonix Voice Dial 2.1 voor Smartphones geinstalleerd en wonderbaar: die versie werkt uitstekend! Is er iemand die een voice dial programma heeft waarbij je voice tags in moet spreken, want bij Fonix moet ik alle (ook Nederlandse) namen in het Engels uitspreken en dat is nog best lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Rain
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04-2024
Welke Software gebruiken ze dan op andere smartphones die wel Voice dialing hebben?
Is dit software van de fabrikant zelf? of een standalone programma. (en Nederlandstalig?)

Nu het ingeven van Sms berichten lukt dit nu vlot op deze phone? Want het kleine virtuele keyboard zie ik me nog niet gebruiken of kan dit simpeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:00:

Een soortgelijk apparaat is denk ik eerder de HTC Prophet, de i-mate SP5 heeft bijvoorbeeld geen touchscreen en een stuk kleiner scherm :) Er draait ook een andere versie van windows mobile op :)
Oh ja, nog heel ff, wat is het verschil tussen de Windows mobile versie van sp5 en mio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dit ding gaan kopen, maar ik ik heb nog een aantal vragen...

1. Hoe het zit met de batterijduur? Als ik bijvoorbeeld een uurtje met windows mediaplayer mp3's ga zitten luisteren, is de accu dan leeg?

2. Kun je internetten/emailen op de A701? Is zo'n smartphone zonder EDGE of UMTS niet een beetje kreupel? Of is mobiel internet sowieso klote vanwege het kleine scherm? Met andere woorden: krijg ik over een paar maanden spijt dat ik een relatief dure smartphone heb zonder de mogelijkheden die de mobiele netwerken (dan) bieden voor een snelle verbinding?

Kun je bijvoorbeeld straks lekker email gaan pushen naar de A701?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snith
Black_Rain schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:23:
Welke Software gebruiken ze dan op andere smartphones die wel Voice dialing hebben?
Is dit software van de fabrikant zelf? of een standalone programma. (en Nederlandstalig?)

Nu het ingeven van Sms berichten lukt dit nu vlot op deze phone? Want het kleine virtuele keyboard zie ik me nog niet gebruiken of kan dit simpeler?
Ik heb nu een tooltje gevonden waar ik redelijk tevreden over ben: VITO VoiceDialer 3.6. Het stelt je in staat voicetags toe te voegen, zodat de taal niet uitmaakt. Het integreerd zelfs in je contacts list zodat je ook vanuit daar voice tags toe kunt voegen. De installatie verliep soepel en de herkenning is goed. Alleen nog testen in de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:27:
[...]

Oh ja, nog heel ff, wat is het verschil tussen de Windows mobile versie van sp5 en mio?
http://www.microsoft.com/...ile/functieoverzicht.aspx

:)

Pocket PC Phone Edition en Smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu toch echt zwaar te twijfelen tussen de MIO A701 en de komende HP6915 of HP6910.
De HP heeft namelijk ook WIFI mogelijkheden en maakt deze wel een stuk aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Ik heb begrepen dat de a701 192 Mb geheugen heeft, klopt???
ik zie 65Mb Opslag en ik zie 53 Mb programma geheugen...

Mijn rekensom= 192-65-53= 74Mb

WTF is er gebeurt met die 74 Mb.. of heb ik een light editie :X ;) hahahaha

Er zal vast een verklaring zijn.. iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt een RAM geheugen van 64MB en een ROM geheugen van 128MB. Op het ROm geheugen staat je besturingsysteem geintalleerd en dit neemt natuurlijk al ruimte in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:39:
Ik zit nu toch echt zwaar te twijfelen tussen de MIO A701 en de komende HP6915 of HP6910.
De HP heeft namelijk ook WIFI mogelijkheden en maakt deze wel een stuk aantrekkelijker.
Klopt, ik zat in diezelfde twijfelcrisis.
Maar ik heb toch gekozen voor de A701 en de redenen hiervoor zijn:

De broer van de HW69xx, de HW65xx serie is een rampenfonds. Op het forum van pocketinfo.nl is er een thread gewijt aan de problemen met deze serie. Telefoon valt uit, GPS reageert traag, problemen met SMS etc etc.
Ook is de GPS chipset in deze telefoon verouderd. Dit betekent trage GPS fixes, GPS heeft last van "lag" op de weg etc etc. Ook het formaat van deze telefoon is discutabel. Het scherm brengt veel programma's in problemen en door het scherm is het formaat van het toestel zelf ook niet super.
Dan de WIFI. Inderdaad een leuke optie alleen schijnt dit ook weer een verouderde versie te zijn.
Al met al. Ik heb toch maar voor de A701 gekozen :) Ook heeft de A701 520mhz in tegenstelling tot de 412mhz van de HW69xx serie.
Mgoed, het blijft natuurlijk ook je eigen keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem btw gewoon altijd een WIFI SD kaartje mee zodat ik, als ikwil internetten, die erin prop en dan aan de slag kan.
Veelal zal ik toch bezig zijn met GPRS omdat open WIFI access points toch minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:27:
[...]

De broer van de HW69xx, de HW65xx serie is een rampenfonds. Op het forum van pocketinfo.nl is er een thread gewijt aan de problemen met deze serie. Telefoon valt uit, GPS reageert traag, problemen met SMS etc etc.
Ook is de GPS chipset in deze telefoon verouderd. Dit betekent trage GPS fixes, GPS heeft last van "lag" op de weg etc etc. Ook het formaat van deze telefoon is discutabel. Het scherm brengt veel programma's in problemen en door het scherm is het formaat van het toestel zelf ook niet super.
Dan de WIFI. Inderdaad een leuke optie alleen schijnt dit ook weer een verouderde versie te zijn.
Al met al. Ik heb toch maar voor de A701 gekozen :) Ook heeft de A701 520mhz in tegenstelling tot de 412mhz van de HW69xx serie.
let wel op dat de A701 een verouderde gsm-chipset heeft (van de Mio 8870 uit 2003 denk ik). En de snelheden 520 versus 412 zegt niet alles. 195 Mhz Dual-pro in de 9100/S200 is nauwelijks langszamer dan de 412 in de Qtek 2020i, dit komt door een andere werkwijze (denk aan 2.9 GHz in een windowspc is gelijk aan 1.7 in een Apple)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:38:
[...]

let wel op dat de A701 een verouderde gsm-chipset heeft (van de Mio 8870 uit 2003 denk ik). En de snelheden 520 versus 412 zegt niet alles. 195 Mhz Dual-pro in de 9100/S200 is nauwelijks langszamer dan de 412 in de Qtek 2020i, dit komt door een andere werkwijze (denk aan 2.9 GHz in een windowspc is gelijk aan 1.7 in een Apple)
Oude chipset.. hardware... Hoe weet je dit eigenlijk... Het kan ook natuurlijk oude software zijn?? Maar dat drivers/aansturing wel compatible zijn of aangepast zijn....

Ik weet het niet hoor... het lijkt me vreemd... dat mio (ver)oude(rde) gsm spullen in hun nieuwe paradepaardje propt!

Ik weet niet of je meer weet of dat je het alleen afleid van dat je T-Mobile nog steeds herkent wordt als BEN... want dat zegt natuurlijk niks over chipsets enzo...

denk ik :?

[ Voor 12% gewijzigd door Smarty77 op 22-03-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:48:
[...]

Oude chipset.. hardware... Hoe weet je dit eigenlijk... Het kan ook natuurlijk oude software zijn?? Maar dat drivers/aansturing wel compatible zijn of aangepast zijn....

Ik weet het niet hoor... het lijkt me vreemd... dat mio (ver)oude(rde) gsm spullen in hun nieuwe paradepaardje propt!

Ik weet niet of je meer weet of dat je het alleen afleid van dat je T-Mobile nog steeds herkent wordt als BEN... want dat zegt natuurlijk niks over chipsets enzo...
Dat hij Ben herkent is raar, maar als dat geen firmware of software is dan is niks het. Maarreeh, Smarty, heb jij geen reactie gekregen op je mailtje naar Mitac? Ik zou wel graag willen weten hoe dat nou zit met die firmware updates! En trouwens, wat boeit het als ze "oude gsm spullen" in hun nieuwe paradepaardje stoppen, mijn eerste Nokia koelkast deed het ook al prima }:O , dus daar maak ik me echt geen zorgen over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:12:
[...]
Dat hij Ben herkent is raar, maar als dat geen firmware of software is dan is niks het. Maarreeh, Smarty, heb jij geen reactie gekregen op je mailtje naar Mitac? Ik zou wel graag willen weten hoe dat nou zit met die firmware updates! En trouwens, wat boeit het als ze "oude gsm spullen" in hun nieuwe paradepaardje stoppen, mijn eerste Nokia koelkast deed het ook al prima }:O , dus daar maak ik me echt geen zorgen over!
Nou ik hoop dat het firmware/software is... Want dan is het te flashen!
Als het de chipset is dan is het helaas pindakaas dan moeten we er mee leven!
Nieuwe chipset ondersteunen vaak betere geluidsonderdrukking / bereik etc etc

Maar beter een goede oude chipset... dan een veels te kort geteste nieuwe chipset!! :)

Nee nog steeds geen reaktie gehad... bad Mitac! ;) Zit nog steeds met smart te wachten!
Maar met de cebit icm release van veel nieuwe Mio's zal het wel extreem druk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:48:
[...]

de codering in de chipset geeft volgens mij de providernaam aan. Ook kun je de oude sw-versie afleiden uit de instellingen voor mms: hiervoor staan nog oude poortinstellingen (t/m 2003 gebruikt) in het toestel. Tuurlijk is sw-matig veel te wijzigen (is mij ook gelukt), maar je moet je bij de beoorderling van een toestel niet blindstaren op al dan niet verouderde chipsets (soms zijn die beproefd en uitgekristaliseerd, zoals jij ook al stelde). dat bedoel ik te zeggen. Alhoewel ik het vreemd blijf vinden dat een fabrikant niet de meest recente sw/chipset op zijn apparatuur plaatst (of het moet wegens kostenbesparing bewust zijn overwogen) die anderen inmiddels als gemeengoed gebruiken. Mijns insziens blijf je dan achterlopen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:27:
[...]

Heb het ook inderdaad nu gelezen. De keuze lijkt mij nu snel gemaakt. De HPs zijn out of the picture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mio A701 vanaf volgende week bij Halffords te koop................

Prijs nog niet bekend, maar we weten allemaal dat Halffords soms een prijsbreker is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:39:
Mio A701 vanaf volgende week bij Halffords te koop................

Prijs nog niet bekend, maar we weten allemaal dat Halffords soms een prijsbreker is
wordt nieuw al aangeboden voor 485 (los toestel) nu. toch beetje vreemd voor zo'n compleet en nieuw toestel. meestal duurt het een maand of 2 voordat de prijsdump inzet

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:50:
[...]

wordt nieuw al aangeboden voor 485 (los toestel) nu. toch beetje vreemd voor zo'n compleet en nieuw toestel. meestal duurt het een maand of 2 voordat de prijsdump inzet
Ik heb hem voor 480... ben benieuwd wat HF gaat doen....

Heeft verder niemand een idee hoe dat met dat geheugen zit.. zie een paar posts terug van mij!? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:52:
[...]

Ik heb hem voor 480... ben benieuwd wat HF gaat doen....

Heeft verder niemand een idee hoe dat met dat geheugen zit.. zie een paar posts terug van mij!? :?
is het 480 incl of ecl verzendkosten?
En waar heb je em gekocht?
Ik koop liever bij een gewone winkel omdat je dan makkelijker terug kan sturen als er iets mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik 'm net opgehaald... en tja, moet eerst maar 8uur laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:35:
Oke, ik 'm net opgehaald... en tja, moet eerst maar 8uur laden...
Waar heb je hem gehaald, ik wil hem ook damnit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:09:
[...]

Waar heb je hem gehaald, ik wil hem ook damnit!
Expansys, Manchester, UK... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:57:
[...]

Expansys, Manchester, UK... ;)
offtopic:
Manchester, leuke stad, lopen de vrouwen daar 's winters nog steeds in korte rokjes zonder jas midden in de nacht over straat?

Ik zit toch een beetje te twijfelen tusen de e-ten g500 (goeie franse review) en de Mio.. Volgens mij heeft de g500 een snellere processor en een iets grote scherm, qua looks vind ik ze ongeveer even mooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 20:35
de TMC module is inmiddels te koop:
http://www.eynstein.nl/index.php?page=product&id=10845

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:30:
[...]
offtopic:
Manchester, leuke stad, lopen de vrouwen daar 's winters nog steeds in korte rokjes zonder jas midden in de nacht over straat?

Ik zit toch een beetje te twijfelen tusen de e-ten g500 (goeie franse review) en de Mio.. Volgens mij heeft de g500 een snellere processor en een iets grote scherm, qua looks vind ik ze ongeveer even mooi..
Mijn gevoel zegt dat een Intel 520 MHz sneller is dan een Samsung 400 MHz...But you never know :)

Voor de grootte van het scherm hoef je het niet te doen want 0.1 inch groter, dat is gelijk aan 2.5 millimeter. En de Mio is weer aan alle kanten een paar millimeter compacter.

Volgens mij het belangrijkste: volgens mij is de Mio wat robuuster. Is toch meer een merk dat al wat beter in de markt ligt en wat meer ervaring heeft op dat gebied. Maar dit is ook alleen maar mijn gevoel want ik heb ze allebei nog niet vast mogen houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij hebben beide fabrikanten nog niet zoveel ervaring met gsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 03:35:
[...]

Mijn gevoel zegt dat een Intel 520 MHz sneller is dan een Samsung 400 MHz...But you never know :)

Voor de grootte van het scherm hoef je het niet te doen want 0.1 inch groter, dat is gelijk aan 2.5 millimeter. En de Mio is weer aan alle kanten een paar millimeter compacter.

Volgens mij het belangrijkste: volgens mij is de Mio wat robuuster. Is toch meer een merk dat al wat beter in de markt ligt en wat meer ervaring heeft op dat gebied. Maar dit is ook alleen maar mijn gevoel want ik heb ze allebei nog niet vast mogen houden :)
Ik weet iig dat een TI OMAP per kloktik veel meer klaar kan maken dan de XScale, met de de xscale heeft Intel weer een typische megahertz pusher op de markt gezet en niet noodzakelijkerwijs een snelle processor!
Op die franse site draaien ze benchmarks met gxmark, draai anders ff een benchmark en post hier de resultaten! (Als ik echter naar de results kijk op de results pagina, denk ik ergens dat het wel goed zit :)) Ik weet alleen niet of dergelijke benchmarks iets zeggen over hoe soepel zo'n apparaatje tomtom draait of pocket excel. :|
Als die mio robuuster is, is dat natuurlijk heel veel waard, helemaal mee eens.

Iemand de TMC al uitgeprobeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snith
GXMark results van Mitac Mio A701:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.schutten/files/gxmark.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Jammer dat er geen Wifi in zit, maar dit zou je alleen thuis gebruiken om te kunnen internetten en/of te bellen. Maar dat bellen terzijde, is de bluetooth een beetje stabiel? Of is de beste manier gewoon via een kabel dingen erop te zetten? Ik heb begrepen dat Wifi op PDA/MDA's niet veel sneller zal zijn dan een bluetooth verbinding?

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:03:
[...]

is het 480 incl of ecl verzendkosten?
En waar heb je em gekocht?
Ik koop liever bij een gewone winkel omdat je dan makkelijker terug kan sturen als er iets mis mee is.
Hij is te koop en ruim op voorraad bij www.Euromaxi.nl !
Ik had hem maandag besteld onder rembours en had hem gisteren al in huis !

heb nog geen tijd gehad om er een beetje mee te spelen, hij ziet er in ieder geval netjes uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Gister een reply gehad op mijn mailtje naar Mitac...

Hij wordt doorgestuurd naaer 2e lijns! :)

Ben benieuwd...

Iemand nog een idee of mijn geheugen rekensom??
ik mis 72 Mb aan geheugen, deze wordt niet weergegeven in het geheugen applicatie-tje
Zie een aantal posts terug... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Owww ja ik ben ook de batterij aan het testen..

Gistermorgen (woensdag) ochtend om 6:30 de telefoon van de lader gehaald (compleet vol geladen)
Woensdag ochtend 1 uur bluetooth aan gehad met bluetrek G3 headsetje.
Verder niet veel mee gebeld...
'S midags +/- 1,5 uur bluetooth headset aan gehad + 30 min bellen.

Verder de gehele dag door regelmatig scherm aan...

Verder niet aan de lader gehad! ook niet in de auto!
Ik zit hier wel op een lokatie met ERG weinig bereik! Dus gsm blijft zoeken naar netwerk...

Het is nu +/- 11:00 en batterij is nog 40% gevuld!

Mijn motorola V3 was nu wel leeg geweest! Dus het valt mij mee... maar ik denk dat de nokia bezitters zullen lachen om de accu/batterij gespreks/standby duur!!

Ik ga helemaal door totdat ie leeg is! kijken hoelang die het volhoud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:32:
Gister een reply gehad op mijn mailtje naar Mitac...

Hij wordt doorgestuurd naaer 2e lijns! :)

Ben benieuwd...

Iemand nog een idee of mijn geheugen rekensom??
ik mis 72 Mb aan geheugen, deze wordt niet weergegeven in het geheugen applicatie-tje
Zie een aantal posts terug... :|
wordt gebruikt door besturingssyteem, is toch al beantwoord eerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:32:
[...]

wordt gebruikt door besturingssyteem, is toch al beantwoord eerder
Ok sorry :?
Had het over het hoofd gezien... Bedankt voor de reminder... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mail van distributeur gekregen. A701 incl. Software staat gepland op 31 maart.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:53:
Net mail van distributeur gekregen. A701 incl. Software staat gepland op 31 maart.... ;(
Maar wel met versie 3 van mio-map!! Dit is de reden dat het wat langer duurt!!

Ik zit met smart te wachten op Navigon 6!!! Die is echt helemaal te gek kan niet wachten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:59:
[...]

Maar wel met versie 3 van mio-map!! Dit is de reden dat het wat langer duurt!!

Ik zit met smart te wachten op Navigon 6!!! Die is echt helemaal te gek kan niet wachten!!
Waarom denk je dat hij met v3 geleverd gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:47:
[...]
Waarom denk je dat hij met v3 geleverd gaat worden?
2 aannames..

1 ze komen binnenkort met een update... en volgens mij is deze gepresenteerd op de CeBit
2 Als het met v2 zou komen zouden er geen wachttijden zijn.. dat zou niet logisch zijn!

Dus ik denk daarom dat ze met V3 gaan komen... :?

Verbeter me als ik het fout heb O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij JML staat ie voor EUR439,-. Ik heb verder geen ervaring met de shop, maar lijkt mij redelijk voordelig. :| :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 20:38
EX BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JohnHendriks..... helaas je boeltje nogmaals teruggestuurd/verkocht las ik elders? Was de kwaliteit van de GSM zo tegenvallend ? Jammer voor je, maar wat hen je nu op het oog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Rain
Mss een stomme opmerking maar bij de Franse review van de E-Ten G500 staan foto's (ongeveer halverwege de pagina) waarbij het volume van de microfoon kan aangepast worden.

http://www.mobinaute.com/...cle.php?id=20060302180416

Is dit bij alle pocketpc phone's? Lost dit de problemen op die altijd terug komen in de forums (pocketinfo) ivm met het volume?

" Heb hem nu een paar dagen gebruikt en vanmorgen verkocht. Ben absoluut niet spreken over het gsm-gedeelte. Het lijkt wel of er nog een ouderwetse puls-chip in zit: je hoort tijdens het intikken van het nummer het toestel duidelijk na-ijlen, traag dus. Ook de spreekkwaliteit is niet echt goed: aan de andere kant van de lijn wordt steeds om herhaling gevraagd: komt gewoon te zacht over. En met headset alleen maar echo, je hoort constant jezelf. Internet (met t-mob) loopt wel goed. Navigatie geen ervaring mee. Kortom. mooi toestel, mooi scherm (maar wel een heel beperkte kijkhoek), slecht gsm-gedeelte. En dat laatste vind ik toch belangrijk (tis toch een mobiele telefoon, nietwaar)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Blijft akelig duur voor wat eigenlijk een fm ontvanger is. Misschien gaan ze op ebay voor minder opduiken.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black_Rain schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:21:
Mss een stomme opmerking maar bij de Franse review van de E-Ten G500 staan foto's (ongeveer halverwege de pagina) waarbij het volume van de microfoon kan aangepast worden.

http://www.mobinaute.com/...cle.php?id=20060302180416

Is dit bij alle pocketpc phone's? Lost dit de problemen op die altijd terug komen in de forums (pocketinfo) ivm met het volume?

" Heb hem nu een paar dagen gebruikt en vanmorgen verkocht. Ben absoluut niet spreken over het gsm-gedeelte. Het lijkt wel of er nog een ouderwetse puls-chip in zit: je hoort tijdens het intikken van het nummer het toestel duidelijk na-ijlen, traag dus. Ook de spreekkwaliteit is niet echt goed: aan de andere kant van de lijn wordt steeds om herhaling gevraagd: komt gewoon te zacht over. En met headset alleen maar echo, je hoort constant jezelf. Internet (met t-mob) loopt wel goed. Navigatie geen ervaring mee. Kortom. mooi toestel, mooi scherm (maar wel een heel beperkte kijkhoek), slecht gsm-gedeelte. En dat laatste vind ik toch belangrijk (tis toch een mobiele telefoon, nietwaar)."
Ik volg dit al een tijdje, en alleen 1 persoon heeft er over geklaagd. Zover ik weet vinden de andere
het goed genoeg (het kan idd beter).

Vooral de handsfree functie schijnt niet goed te zijn.
Maar goed, zaterdag ga ik ook eentje testen en ben dan benieuwd.

Als het echt zoooo slecht is, zullen de verkopen vanzelf dalen.

En wie weet volgt er nog een software update. Maar misschien is het gewoon een hardware probleem. Minder kwaliteit luidspreker, of het zit niet op een juiste plek zodat het resoneert.

We moeten dan maar ff wachtenj op de reactie van Mio. De beste kwaliteit zijn die van Samsung naar mijn ervaring. De huidige alcatel die ik nu heb vind ik stukken minder maar voldoende om er een gesprek mee te voeren. Dus als de mio even goed is als mijn alcatel ben ik al tevreden.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Snith schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 08:09:

[afbeelding]
Waarmee heb je die screenshot gemaakt?

Ik zoek nog een mooi tooltje daarvoor (voor op mij I-Mate PDA-N welliswaar, maar dat is ook Windows Mobile 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

13art

Moderator Mobile
Ik zit erg te twijfelen tussen de A701, de Qtek 9100 en de Qtek S200.

De A701:
+ Geïntegreerd GPS
+ Kleiner dunner dan de 9100 (maar 2 mm maar toch)
+ Erg mooi uiterlijk
- Oude software
- Geen wifi
- Geen T9
- Nog geen connector voor mijn Mr Handsfree

De 9100:
+ Goede telefoon software (incl T9)
+ Inclusief toetsenbordje (handig voor sms, word, etc)
+ Connector voor de Mr Handsfree
- Dikker dan de A701
- Geen geïntegreerde GPS
- Mini SD

De S200:
+ Kleinste van allemaal
+ Verder hetzelfde als de 9100
- Geen GPS
- Geen toetsenbordje

Wat ik mezelf nu aan het afvragen ben is of ik GPS erg ga missen. Want ga ik navigatie veel gebruiken? Zo niet kan ik beter een device kopen wat goede tel software heeft en zelf een GPS module kopen voor die paar keer dat ik hem gebruik?

Wifi, ook zoiets, hoe vaak zal ik dat nou gebruiken, niet zo vaak denk ik....

Nu heeft het nog geen haast, maar ja zijn toch dingen waar je over na denkt. Vooral geen T9 valt me tegen van de A701. Maar ja wie weet komt dat in de toekomst nog.....

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 23-03-2006 17:54 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snith schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 08:09:

[afbeelding]
Mooie score! Ik had IETS meer verwacht, maar, toch mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:09:
Bij JML staat ie voor EUR439,-. Ik heb verder geen ervaring met de shop, maar lijkt mij redelijk voordelig. :| :|
idd EX btw....

prijs ligt zo rond de 480 INC. bij de wat bekendere shops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Nogmaals Mitac een mailtje gestuurd dat mensen nu heel graag willen weten of we betere software kunnen gaan verwachten in vorm van rom updates... Ik merk heel erg dat de positiviteit omtrent het toestel omslaat naar het negatieve...

Ik kan nog steeds goed leven met de geluidskwaliteit (zowel aan het oor als via een bluetooth oortje) Waar ik mij meer zorgen om maak is de stabiliteit van de gsm hardware.. Ik kwam vanochtend uit mijn nest... en in het kader van mijn Stroomuithoudingvermogen test keek ik direct naar de status van mijn toestel... ik bemerkte dat hij eerst moest connecten naar mijn Gsm aanbieder! WTF dacht ik hij zou toch niet de gehele nacht eruit hebben gelegen.... terwijl er zat bereik is! Maarja dat gaan we wel weer testen!

T9??? Dat is toch dat tijdens het sms-en de woorden soms worden afgemaakt na een aantal letters...
In mijn smsjes worden woorden gewoon afgemaakt... niet alle woorden... maar toch genoeg!
Of begrijp ik T9 verkeerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Rain
Smarty77 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:55:
[...]

2 aannames..

1 ze komen binnenkort met een update... en volgens mij is deze gepresenteerd op de CeBit
2 Als het met v2 zou komen zouden er geen wachttijden zijn.. dat zou niet logisch zijn!

Dus ik denk daarom dat ze met V3 gaan komen... :?

Verbeter me als ik het fout heb O-)
Op deze Franse site helemaal onderaan staat dat hijgeleverd zal worden met V2. Spijtig.

http://www.mobinaute.com/...cle.php?id=20060314125018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Black_Rain schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:10:
[...]

Op deze Franse site helemaal onderaan staat dat hijgeleverd zal worden met V2. Spijtig.

http://www.mobinaute.com/...cle.php?id=20060314125018
Dat verbaast me heel erg! Dan snap ik niet dat ze er zolang over doen... vorige week de release zonder software en pas de eind maart de release met software...

We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:04:
Nogmaals Mitac een mailtje gestuurd dat mensen nu heel graag willen weten of we betere software kunnen gaan verwachten in vorm van rom updates... Ik merk heel erg dat de positiviteit omtrent het toestel omslaat naar het negatieve...

Ik kan nog steeds goed leven met de geluidskwaliteit (zowel aan het oor als via een bluetooth oortje) Waar ik mij meer zorgen om maak is de stabiliteit van de gsm hardware.. Ik kwam vanochtend uit mijn nest... en in het kader van mijn Stroomuithoudingvermogen test keek ik direct naar de status van mijn toestel... ik bemerkte dat hij eerst moest connecten naar mijn Gsm aanbieder! WTF dacht ik hij zou toch niet de gehele nacht eruit hebben gelegen.... terwijl er zat bereik is! Maarja dat gaan we wel weer testen!

T9??? Dat is toch dat tijdens het sms-en de woorden soms worden afgemaakt na een aantal letters...
In mijn smsjes worden woorden gewoon afgemaakt... niet alle woorden... maar toch genoeg!
Of begrijp ik T9 verkeerd???
Je begrijpt T9 goed, maar het is niet datgene dat jij op je telefoon hebt zitten (denk ik), maar iets soortgelijks. Wikipedia is your friend! http://en.wikipedia.org/wiki/T9_%28predictive_text%29

Ik heb de A701 net besteld :Y) maar ik hoop niet dat de gsm software echt zo brak is als dat het soms lijkt hier. Als dat zo is stuur ik hem keihard weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:41:
[...]

Je begrijpt T9 goed, maar het is niet datgene dat jij op je telefoon hebt zitten (denk ik), maar iets soortgelijks....
En dan komt natuurlijk de vraag, wat zit er dan wel op????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
DjWannaB2002 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:48:
[...]

En dan komt natuurlijk de vraag, wat zit er dan wel op????
Microsoft noemt het woordaanvulling, (predictive text volgens mij)
Ik kan instellen na hoeveel letters er een sugestie gedaan moet worden.

Als ik een paar letters intype via het toestenbordje... voorbeeld...

ik type via toetsenbord "tegenv" er komt erboven "tegenvallende" te staan
Ik type "hu" erkomt erboven te staan: "huis"

etc etc

[ Voor 21% gewijzigd door Smarty77 op 23-03-2006 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Ergens gelezen in een forum... Er komen dus wel rom updates!!
(uiteraard wacht ik nog steeds op meer betrouwbare informatie van Mitac zelf!

====================================================================
Mitac will release the push email update first, then the A2DP after. It will be a
rom update, there are some problems implementing the A2DP bluetooth profile but they know
people want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snith
My-life schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:30:
[...]

Waarmee heb je die screenshot gemaakt?

Ik zoek nog een mooi tooltje daarvoor (voor op mij I-Mate PDA-N welliswaar, maar dat is ook Windows Mobile 5)
Die screenshot heb ik gemaakt met SOTI Pocket Controller. Daarmee kun je je pocketpc besturen vanaf je windows pc. Echt een hele gave tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Thx ik ga het proberen.

Eigenlijk zoek ik een tool die gewoon op de PDA draait. Dus als iemand die weet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:53:
Wie is de distributeur? Ik heb afgelopen dinsdag mijn Mio A701 inclusief MioMap2.0 geleverd gekregen (goedkoopste.nu. MioMap op losse CD en los SD kaartje, dus buiten de doos...).
Maar........ik ben er tot op heden absoluut niet tevreden over:
- geen handschrift herkenning
- geen voice-dial (aan deze twee punten is wel wat te doen met aanvullende software, iemand nog suggesties?)
- en het ergste is dat de navigatie slecht werkt: GPS sateliet ontvangst valt vaak weg, waarna MioMap vast loopt en bij herstarten wordt de interne GPS niet meer gevonden........Ik heb nu twee dagen rond gereden en dit is zeer regelmatig gebeurd.

Kortom, ik ga maar eens proberen support bij Mio-tech (?) te krijgen of ik lever het hele pakket weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:26:
[...]

Wie is de distributeur? Ik heb afgelopen dinsdag mijn Mio A701 inclusief MioMap2.0 geleverd gekregen (goedkoopste.nu. MioMap op losse CD en los SD kaartje, dus buiten de doos...).
- geen voice-dial (aan deze twee punten is wel wat te doen met aanvullende software, iemand nog suggesties?)
- en het ergste is dat de navigatie slecht werkt: GPS sateliet ontvangst valt vaak weg, waarna MioMap vast loopt en bij herstarten wordt de interne GPS niet meer gevonden........Ik heb nu twee dagen rond gereden en dit is zeer regelmatig gebeurd.

Kortom, ik ga maar eens proberen support bij Mio-tech (?) te krijgen of ik lever het hele pakket weer in.
Ik zal straks ff Miomap installeren... kijken hoe die het bij mij doet.. Morgen zal ik em ff testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:18:
@JohnHendriks..... helaas je boeltje nogmaals teruggestuurd/verkocht las ik elders? Was de kwaliteit van de GSM zo tegenvallend ? Jammer voor je, maar wat hen je nu op het oog ?
heb een Qtek S200. het merk is mij al bekend van de 9000, maar die is te groot om mee rond te lopen. gebruik ik als office-mobile als ik onderweg ben. Die S200 is werkelijk een mooi toestel. Strak, mooi scherm (weer beter t.o.v. de 9100, krasvrij en minder glans), en een mooi zwart uiterlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:26:
[...]

Distributeur is XS2. Ik ga er dan bij jouw vanuit dat de reseller zelf een setje heeft gemaakt want officieel is hij nog niet met software leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:56:
[...]heb een Qtek S200. het merk is mij al bekend van de 9000, maar die is te groot om mee rond te lopen. gebruik ik als office-mobile als ik onderweg ben. Die S200 is werkelijk een mooi toestel. Strak, mooi scherm (weer beter t.o.v. de 9100, krasvrij en minder glans), en een mooi zwart uiterlijk
Ziet er netjes uit.... mij helaas wat te prijzig (los) en geen GPS...ik zoek nog wat verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
De feedback die ik heb gekregen van iemand binnen Mitac/Mio.. Uit zijn antwoord haal ik dus de bevestiging dat er idd een rom update aan zit te komen!!

=======================================================================
Hi Martijn,

Thank you for the feedback. Some of the issues you mention below we’ve encountered and are working on, some – not yet.
I’ll check with the guys in Engineering, and my colleague or I will get back to you with the answers shortly.

=======================================================================

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, alle problemen naar Mitac sturen en dan komt het (hopelijk) allemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:40:
Okay, alle problemen naar Mitac sturen en dan komt het (hopelijk) allemaal goed!
We zouden het gestoomlijnd kunnen laten verlopen doormiddel van alle ondervonden "problemen" en eventuele bugs naar mij te sturen..

Mijn contact persoon is compleet door mij op de hoogte gebracht over de hoeveelheid mensen die klachten hebben... dus dat heeft geen extra effect meer als mensen masaal gaan mailen... ik denk dat we er meer aan hebben als het helder en rustig gecommuniceerd gaat worden!

Daarnaast zal ik alle antwoorden die ik terug krijg weer "sharen" in dit draadje!

Wat denken julie ervan? Ik wil hier graag wat tijd insteken!! :?

[ Voor 8% gewijzigd door Smarty77 op 24-03-2006 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is idd ook te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:13:
Ergens gelezen in een forum... Er komen dus wel rom updates!!
(uiteraard wacht ik nog steeds op meer betrouwbare informatie van Mitac zelf!

Mitac will release the push email update first, then the A2DP after. It will be a
rom update, there are some problems implementing the A2DP bluetooth profile but they know
people want it.
Wat is A2DP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Een klein beetje moeite doen mag ook wel...
Advanced Audio Distribution Profile (A2DP)
Also referred to as the AV profile, it is designed to transfer a stereo audio stream like music from an MP3 player to a headset or car radio. This profile relies on GAVDP. It includes mandatory support for low complexity subband codec (SBC) and supports optionally: MPEG-1,2 Audio, MPEG-2,4 AAC and ATRAC. Bluetake's I-Phono Hi-Fi Sport Headphones are an example of this profile being employed. Most bluetooth stacks implement the SCMS-T copyright protection. In these cases it is not possible to connect the A2DP headphones for high quality audio. E.g. the Motorola HT820 can be used for high quality audio only with certain versions of the Toshiba bluetooth stack.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/A2DP

Weet iemand toevallig ook of het mogelijk is om va de BT verbinding te maken naar de GPS ontvanger die hier zit ingebouwd? Ik zou dat wel interessant vinden, dan kan mijn laptopje namenlijk ook de gps gebruiken...

[ Voor 77% gewijzigd door hufkes op 24-03-2006 15:22 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Op een ander forum kwam ik dit tegen:
Mogelijkheid tot het schakelen van audio naar je bluetooth apparaat.. en weer terug!

http://www.pdaphonehome.c...1&perpage=20&pagenumber=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
Problemen problemen problemen, nu zijn het altijd maar problemen.

Alsof rome in 1 dag gebouwd is.

Het gaat om een nieuw product, de integratie van de GSM is ook nieuw voor Mitac. Op PDA en GPS vlak hebben ze dan wel hun ervaring, het blijft een nieuwigheid.

Daarom wacht ik nog enkele maandjes om em te kopen, dan zijn er al een deel kinderziektes uit, en misschien is er dan een nieuwe versie van de navigatiesoftware beschikbaar.

In tussentijd red ik me wel met men brakke SE K700i en routenet.nl

Ik twijfel echter nog steeds tussen de QTEK 9100 en de Mio A701, dus als in de komende maanden de problemen worden opgelost, denk ik dat de A701 de winnaar wordt. Heb geen nood aan handschrift herkenning en voicedial, noch aan WiFi want iedereen begint toch zo slim te worden om WEP in te schakelen.

[ Voor 23% gewijzigd door PeGys op 24-03-2006 16:18 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
PeGys schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:15:
In tussentijd red ik me wel met men brakke SE K700i en routenet.nl
Tussen 'en' en 'routenet.nl' Kan je ook nog brakke tussen zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 20:35
uitgebreide review met veel foto's (in 't frans...dat wel):

http://www.mobinaute.com/...cle.php?id=20060324145418

[ Voor 6% gewijzigd door Motorfret op 24-03-2006 19:48 . Reden: typo. ]

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 23:19

DMP.cc

They call me DM

Google translation

Zo te zien komt de G500 beter uit de vergelijkede tests, jammer dat hij niet de "looks" heeft v/d mio

nog een snel overzicht voor vergelijking met andere toestellen (de G500 krijgt radio!? is dat ook mogelijk op de Mio?)

[ Voor 47% gewijzigd door DMP.cc op 24-03-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik heb hem sinds vandaag binnen gekregen. Tot nu toe bevalt hij erggg goed. Tom tom ben ik nu aan het installeren dat zal vast wel goedkomen.

De toegang tot de contacten wat eerder als een minpunt werd genoemd vind ik echt geen probleem. Is zeer snel bereikbaar direct in het hoofdscherm onderaan via contactpersonen. Al je contactpersonen zijn dan ook direct beschikbaar waardoor je er dus ook snel naar kan bellen.

Het enige wat me tot nu toe is opgevallen is het toetsenbord voor het smssen maar daar is vast nog wel een oplossing voor te vinden. Deze is namelijk best wel klein. Al gaat het smssen al met al nog best vlot. Anders als normaal dat wel. Hij stelt trouwens gewoon woorden voor, al gaat het niet zoals met T9

Daarnet heb ik trouwens ook de eerste 10 min gebeld, ook al was het kort het viel me niet op dat dit slecht was ofzo. Het bereik is trouwens ook goed.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.