Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of heb je een versie voor mobile 2005 nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh wat bedoel je met mobile 2005? Het schijnt (heb ik ergens gelezen) dat Tomtom mobile 5 met update 5.21 werkt. Bij tomtom zeggen ze dat ze er niet zeker van zijn of het werkt.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:50:
Huh wat bedoel je met mobile 2005? Het schijnt (heb ik ergens gelezen) dat Tomtom mobile 5 met update 5.21 werkt. Bij tomtom zeggen ze dat ze er niet zeker van zijn of het werkt.

8)7
Ik bedoelde voor de miomapv2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:19

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:40:
@smarty: duidelijk verhaal. Fijn zo.

En verder.... Is de MioMap 2 die erbij wordt geleverd nu een (verbeterde) versie van MobileNavigator 5.2 ? En waar moet ik Destinator nu zien in dit verhaal... :?

En zou de aankomende MobileNavigator 6 niet een mooie zijn om te gaan gebruiken....?
http://www.pocketinfo.nl/artikel/5274
http://www.pocketnavigati...leNavigator-6/3.5.43.html
Hier de vertaalde engelse versie op pocketnavigation.de

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
Denk wel dat het mogelijk is de miomap software achteraf te installeren ook al heb je een kale versie gekocht.

Maar je zal wel de juiste versie moeten hebben voor Windows Mobile 5.

Denk dat ik me maar meteen de europese versie ga aanschaffen en indien die soft me niet aanstaat (best wel spijtig dat die niet op huisnr's werkt) gooi ik der wel ff tomtom op :)

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hoop wel dat er voor de MIO een connector voor de Mr. Handfree Geniuis uitkomt. Vind het toch wel makkelijk als de MIO opgeladen wordt als ik in de auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeGys schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:49:
Denk wel dat het mogelijk is de miomap software achteraf te installeren ook al heb je een kale versie gekocht.

Maar je zal wel de juiste versie moeten hebben voor Windows Mobile 5.

Denk dat ik me maar meteen de europese versie ga aanschaffen en indien die soft me niet aanstaat (best wel spijtig dat die niet op huisnr's werkt) gooi ik der wel ff tomtom op :)
software is na te leveren en dus ook achteraf te installeren. geen probleem. tot nu toe bevalt het toestel uitstekend. geen enkele vastloper tot nu to. goeie ontvangst, duidelijk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:31

DDX

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:58:
push-mail zit er dus nog niet op (zoals bij bv de Qtek200 wel al)
hmms dat valt weer tegen, tis inmiddels al een tijdje Q1 2006...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Ik kan er misschien over gelezen hebben, maar heeft er iemand wat info over de meegeleverde car holder ?

Hoe zit deze in elkaar ? Is hij actief of passief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:40:
[...]

hmms dat valt weer tegen, tis inmiddels al een tijdje Q1 2006...
het is wel de Nederlandse sw-versie, vlg mij heeft die nog geen pushmail utility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier op het forum wordt gezegd dat de navigatiesoftware niet op huisnummer werkt. Op de site van de A701 staat dat als je bij de contactpersoon ook het adres heb ingevuld dat hij die automatisch pakt (als je naar die persoon wilt). Zit hier verschil tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 00:48:
Hier op het forum wordt gezegd dat de navigatiesoftware niet op huisnummer werkt. Op de site van de A701 staat dat als je bij de contactpersoon ook het adres heb ingevuld dat hij die automatisch pakt (als je naar die persoon wilt). Zit hier verschil tussen?
Ja, want als je de volledige adresgegevens hebt ingevuld dan staat daar ook de postcode bij en dan zal die wel aan de hand daarvan bepalen hoe je moet rijden en dus niet aan de hand van de straat en het huisnummer.

Denk ik ten minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 23:19

DMP.cc

They call me DM

de fotos van de eerder genoemde review staan online.

(ps. De reviewer weet heel zeker dat er gen voicedailing op zit, ook niet op de CDs (hij heeft dit meerdere keren nagekeken) hoe zit het nou?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_NRN_Dutchman schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 08:20:
de fotos van de eerder genoemde review staan online.
(ps. De reviewer weet heel zeker dat er gen voicedailing op zit, ook niet op de CDs (hij heeft dit meerdere keren nagekeken) hoe zit het nou?)
Op http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=58808&page=9 wordt het volgende vermeld:
Op de bijgeleverde cd staat het programma "Voice command" daar kun je in elk geval programma`s mee starten. Ik weet alleen niet zeker of je er ook telefoon contacten aan kan koppelen. Ik zal er eens mee spelen als ik tijd heb.
Update, programma staat niet op de cd, maar het kan wel telefoon gesprekken starten....
Dus er schijnt wel iets van een voice functie te zijn... maar echt helemaal helder is het imo nog niet...

En als verzoekje.... Kan een van de blije nieuwe eigenaren een foto'tje maken van de hele handel in de autohouder/oplader. Dit ivm betere beeldvormimg (en om effe lekker te genieten natuurlijk :9~ ).

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 08:33:
[...]
Op http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=58808&page=9 wordt het volgende vermeld:
[...]
Dus er schijnt wel iets van een voice functie te zijn... maar echt helemaal helder is het imo nog niet...

En als verzoekje.... Kan een van de blije nieuwe eigenaren een foto'tje maken van de hele handel in de autohouder/oplader. Dit ivm betere beeldvormimg (en om effe lekker te genieten natuurlijk :9~ ).
zal er vanavond voor zorgen. tis een heel compleet setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:10:
[...]
Das wat om naar uit te kijken ... kan haast niet wachten.... ;)
Over de voice functie.... bij jou (@John Hendriks) staat er dus wel een programma'tje op de bijgelverde CD ? Want dat zou dan weer in strijd zijn met de eerder genoemde opmerking op een ander forum (waar dit proggie schijnbaar ontbreekt...).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst voor de IPAQ 6915 gaan maar aangezien zowat geen enkele provider EDGE ondersteund, heb ik mijn keuze waarschijnlijk toch weer gewijzigd naar de A701 (en keuzes veranderen doe ik al sinds oktober 2005 :))
Maar een vraag. Kan ik een bleutooth koptelefoon (dus geen headset) gebruiken om muziek te luisteren? Dus bijvoorbeeld deze headphone: http://www.alternate.nl/h...ails.html?artno=KH%23L91&

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:12:
[...]
Das wat om naar uit te kijken ... kan haast niet wachten.... ;)
Over de voice functie.... bij jou (@John Hendriks) staat er dus wel een programma'tje op de bijgelverde CD ? Want dat zou dan weer in strijd zijn met de eerder genoemde opmerking op een ander forum (waar dit proggie schijnbaar ontbreekt...).
denk dat die ander gelijk heeft: voicecommand werkt alleen voor de programma-aansturing, niet voor de contactpersonen-belfuncties. Zoals gezegd gebruik ik die functies niet, dus kan er geen oordeel over geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Wat heb je uberhaupt aan dat voice gedoe? :P. Ik ken het niet hoor

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

Wat je er aan hebt?
Stel je zit in de auto en je wilt iemand bellen...
Met 1 druk op de knop kan je dan iemand bellen door middel van voice dialling.
Wat heb je er aan? Het is veiliger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:31

DDX

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:29:
[...]

het is wel de Nederlandse sw-versie, vlg mij heeft die nog geen pushmail utility
kwam net deze link tegen :

http://www.pocketpcthoughts.com/forums/viewtopic.php?t=47219
And there is no AKU2 support it seems either
AKU2 means no Microsoft Feature Pack (MSFP). And no MSFP tips the "BUY/NO BUY" scale just enough in the wrong direction.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:10:
[...]
Wil je niet opjagen, maar ....met smart wordt er gewacht op een prentje... :P ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Nohead schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:22:
Wat heb je er aan? Het is veiliger :P
Tijdje geleden is er in NL een test geweest onder xxx mensen die handsfree bellen in de wagen.

Het blijkt dat handfree/voicedial tijdens het rijden even onveilig is als de gsm in de hand nemen.
Je concentratie is nog steeds verdeeld en dan heb je net hetzelfde effect als de gsm in de hand nemen, nr zoeken en aan het oor houden.

Handsfree en voicedial is dus gewoon kitch. Maarjah, sommigen vinden het leuk. In mijn ogen puur marketing.

[ Voor 6% gewijzigd door PeGys op 16-03-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe is de navigatie software, stel je moet naar het buitenland moet je dan ook net zoals bij tomtom het land laden of gaat dit automatisch? Ik bedoel dus: je rijdt vanuit duitsland oostenrijk in, moet je dan niet oostenrijk laden van je geheugenkaart? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:28:
En hoe is de navigatie software, stel je moet naar het buitenland moet je dan ook net zoals bij tomtom het land laden of gaat dit automatisch? Ik bedoel dus: je rijdt vanuit duitsland oostenrijk in, moet je dan niet oostenrijk laden van je geheugenkaart? :?
Je kan de A701 kopen met de EU mappen bij, of die voorgeinstalleerd is of niet weet ik niet, maar ik gok dat die helemaal geinstalleerd is en dat je niet moet inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh. Ik moet eerst wachten totdat deze phone bij pdashop.nl is. Dan kan ik de A701 nemen i.c.m. een Vodafone abbo en een extra garantie contract.
Nog even wachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeGys schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:44:
[...]

Je kan de A701 kopen met de EU mappen bij, of die voorgeinstalleerd is of niet weet ik niet, maar ik gok dat die helemaal geinstalleerd is en dat je niet moet inladen.
volgens mij Benelux op memory-kaart, rest op cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benelux staat al op telefoon (die met de navigatie software) en de rest van de europese landen staat op een dvd. Om deze te kunnen gebruiken moet je een grotere geheugenkaart kopen (net zoals bij tomtom mobile5).

@ Blueforce: ;) Gokken heb je weinig aan, feiten zijn denk ik hier belangrijk. Daarom is et misschien handig als er iemand reageerd die miomap v2 (of eerdere versies) reeds in gebruik heeft op een a701of een andere mitec gps device en die al van ene land naar andere land is binnen gereden. Het grote nadeel van tomtom in vergelijking met route66 is het laden van de landen, en als de miomap dit probleem niet heeft ga ik voor miomap icm met a701. Want is namelijk nog niet zeker dat route66 werkt icm met de a701. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk op http://www.pocketnavigati...nach-Leistung/3.5.52.html voor de verschillen tussen MIO Map 2 en TT5

Miomap is gelijk aan navigon 5 met Teleatlas ipv navteq (net als TT5)
Voordeel van Navigon:
Europa kan als 1 geheel worden geladen,
Betere stemmen (240 verschillende woorden/zinnen vs. slechts 43 voor TT)
TMC mogelijkheid (na aanschaf losse TMC adapter).
verder bieden ze beide min of meer gelijke mogelijkheden.

Kan iemand trouwens iets vertellen over de bijgelverde headphone, is het een gewone stereo hp met microfoon?. Ik vind het toch maar raar dat verschillende websites blijven melden dat er een BT headphone bij zit, terwijl dit volgens mij helaas niet het geval is. (Zou je deze erbij kunnen claimen??)

Verder ben ik heel benieuwd of het bellen (nummer kiezen etc) zonder nummertoetsen een beetje bevalt.

Helaas heb ik hem met MIO map besteld dus moet nog een tijdje wachten tot ik hem krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

PeGys schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:25:
[...]

Tijdje geleden is er in NL een test geweest onder xxx mensen die handsfree bellen in de wagen.

Het blijkt dat handfree/voicedial tijdens het rijden even onveilig is als de gsm in de hand nemen.
Je concentratie is nog steeds verdeeld en dan heb je net hetzelfde effect als de gsm in de hand nemen, nr zoeken en aan het oor houden.

Handsfree en voicedial is dus gewoon kitch. Maarjah, sommigen vinden het leuk. In mijn ogen puur marketing.
Een groot verschil is die boete die je krijgt voor het niet handsfree bellen ... euro's reden genoeg om toch maar handsfree te bellen, ook al is het in jouw ogen kitch :)

Overigens kwam er in dat onderzoek als ik me goed herinneren inderdaad uit dat handsfree bellen en niet handsfree bellen, je evenveel van het verkeer afleidde. Maar dat voicedial wel degelijk veiliger is dan het handmatig opzoeken, omdat je bij handmatig zoeken je op dat moment écht niet naar het verkeer kijkt (zoekend in je adresboek). Maja ... ben het wel met je eens dat het toch enigszins een wassen neus is, je mag niet je telefoon gebruiken, maar je radio aanzetten, cd'tje verwisselen mag wel ... En als ik een navigatie-systeem heb, mag ik die onderweg niet gebruiken als deze in een mobieltje zit, maar wel als het een stand-alone systeem is? Uiteindelijk als ze je willen pakken, pakken ze je toch wel, al is het op onverantwoord rijgedrag (als je op zoek bent naar die cd die onder je stoel gevallen is).

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het toestel nu ruim een dag in gebruik. Enkele bevindingen:

-als je de navigatie niet gebruikt heb je 1 toets (voor op toestel) over waar je niks mee kunt
-een andere verwijst naar media (weinig nut imo)
-op standby (licht uit) zetten ff wennen: niet met simpel knopje maar via sw
-ontvangst iets minder dan bij Qtek 9100 / s200, valt net iets eerder uit (komt denk ik door de wat
oudere gsm-software die er in zit (lange sms kan niet, T-Mobile kent hij niet, ook niet met nieuwe
som (geeft nog steeds BEN))
-scherm erg gevoelig voor kijkhoek: je moet er recht op kijken
- wel een mooi en helder scherm
-goed geluid alleen de headsset werk voor geen meter (echo van je eigen stem)

GPS nog geen ervaring mee.

let wel: dit alles zonder enige aanpassing in de REG

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 19:11
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:46:
Argh. Ik moet eerst wachten totdat deze phone bij pdashop.nl is. Dan kan ik de A701 nemen i.c.m. een Vodafone abbo en een extra garantie contract.
Nog even wachten dus!
Ik heb daar (pdashop) ook gekeken, maar als je nog even doorzoekt wordt die Mio steeds goedkoper.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Umh :( smsen moet je natuurlijk ook via touchscreen, gaat dit beetje gemakkelijk? Je mist dan wel natuurlijk de t9 icm met toetsen zoals bijvoorbeeld bij een slide phone. Maar wat bedoel je met lang sms je sturen, kan je maximaal maar een smsje achter elkaar schrijven en niet doorgaan met 2e smsje zonder de eerste te versturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:21:
Umh :( smsen moet je natuurlijk ook via touchscreen, gaat dit beetje gemakkelijk? Je mist dan wel natuurlijk de t9 icm met toetsen zoals bijvoorbeeld bij een slide phone. Maar wat bedoel je met lang sms je sturen, kan je maximaal maar een smsje achter elkaar schrijven en niet doorgaan met 2e smsje zonder de eerste te versturen...
hij blijft steken op smsjes die meer dan 160 karakters hebben, dus het worden er dan niet automatisch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiepeks schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 08:22:
[...]

Ik heb daar (pdashop) ook gekeken, maar als je nog even doorzoekt wordt die Mio steeds goedkoper.
Daar kan je echter geen verzekering erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:54:
[...]

Daar kan je echter geen verzekering erbij nemen.
zeker wel. klik maar eens op accessoires en kijk bij garantie-verzekeringen: vanaf 3,75 per maand

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:55:
[...]

zeker wel. klik maar eens op accessoires en kijk bij garantie-verzekeringen: vanaf 3,75 per maand
Ben ik nu scheel? Ik zie op gsmstore.nl/pdastore.nl echt geen extra garantieservices. (Op de extra HP garantie na.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ This is Joepie

Ik zie de garantie wel staan bij pdastore. Klik op de link, rechts zie je accesoires, klik op meer accesoires en dan kan je ergens kiezen voor garantie. Dus het is wel degelijk verkrijgbaar ... Volgens mij moet je toch keertje naar de opticieen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

waar blijven de grote sites met de reviews? :9~

Ik wil toch even een goed beeld vormen voordat ik hem koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:10:
[...]

Ben ik nu scheel? Ik zie op gsmstore.nl/pdastore.nl echt geen extra garantieservices. (Op de extra HP garantie na.)
heb je het nou over gsmstore.nl/pdastore.nl of, zoals je in je link vermeld, pdashop.nl. denk dat dat het misverstand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 08:14:
heb het toestel nu ruim een dag in gebruik. Enkele bevindingen:
[...diverse bevindingen...]
... @John Hendriks.... Heb je nog wat tijd over om er wat plaatjes van te schieten ? (...zoals eerder toegezegd....) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:41:
[...]

... @John Hendriks.... Heb je nog wat tijd over om er wat plaatjes van te schieten ? (...zoals eerder toegezegd....) ;)
Tja ik ben ook wel erg benieuwd de bevindingen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 11:32:
[...]

Tja ik ben ook wel erg benieuwd de bevindingen! 8)
heb het hele pakket teruggebracht. de ontvangst was dermate slecht dat hij niet goed functioneerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:21:
[...]

heb het hele pakket teruggebracht. de ontvangst was dermate slecht dat hij niet goed functioneerde.
Oeps.... dat zal wat zijn.. ik ga om 16:30 mijnes ophalen!!!
Zou het een foutje zijn..... of zouden ze allemaal slecht bereik hebben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
L1800 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:43:
Ok Ik heb em binnen,
ik ga niet echt een review maken, maar als vragen hebt beantwoord ik ze.
mijn eerste indruk is goed.
het apperaat voelt solide
werkt snel
touchpad werk goed
ondanks aan aantal resets heb ik tom tom 5.21 aan de praat.
voor de mensen die het nog gaan installeren. (zet de gps op 57600 baud en gps_hwcom.
tomtom werkt snel.

kortom een prachtig ding waar we nog veel van mogen verwachten. ;)
@L1800 Wat vind jij van het bereik!!??

Zijn er nog andere mensen met ervaringen betreft het gsm gedeelte??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 15:29
Smarty77 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:48:
[...]

@L1800 Wat vind jij van het bereik!!??

Zijn er nog andere mensen met ervaringen betreft het gsm gedeelte??
:|
Tja ik heb em nu een paar dagen en ik moet zeggen dat het niet allemaal foutloos loopt. het bellen is redelijk, het bereik (kpn) is goed. alleen het navigeren is "pet" als tomtom eenmaal een fix heeft dan gaat het als een speer ik heb zelfs binnen's huis een goed signaal. maar hij start heel slecht op (gps). verder zou ik graag zien dat er software was of is waar ik met mijn dikke fingers gewoon door mijn contacten kan bladeren }:O de praktijk leert dat je toch altijd even snel iets moet bellen of opzoeken en dan is je pennetje niet altijd even makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
L1800 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 15:25:
[...]

:|
Tja ik heb em nu een paar dagen en ik moet zeggen dat het niet allemaal foutloos loopt. het bellen is redelijk, het bereik (kpn) is goed. alleen het navigeren is "pet" als tomtom eenmaal een fix heeft dan gaat het als een speer ik heb zelfs binnen's huis een goed signaal. maar hij start heel slecht op (gps). verder zou ik graag zien dat er software was of is waar ik met mijn dikke fingers gewoon door mijn contacten kan bladeren }:O de praktijk leert dat je toch altijd even snel iets moet bellen of opzoeken en dan is je pennetje niet altijd even makkelijk.
Heb je miomap wel eens geprobeerd?? of navigon?? Mijn ervaring is dat die ook best goed en krachtig zijn!! TomTom is niet meer enige (en de enigste ;) )!

Maar over algemeen ben je wel tevreden dus... op een paar punten na dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nog een alternatief, wel met Pushmail, Wifi en een QVGA TFT scherm...
....en verder ook nog erg compleet: BenQ-Siemens P51Afbeeldingslocatie: http://www.engadget.com/media/2006/03/CIMG7242.JPG
Op de CeBIT heeft BenQ Mobile, de nieuwe business tak van BenQ, de P51 bekend gemaakt. Dit nieuwe device draait op Windows Mobile 5 en is met name gericht op de zakelijke gebruiker. Het device beschikt over een ingebouwde GPS chip zodat het niet nodig is om een externe GPS ontvanger aan te sluiten. Ook beschikt het device over WLAN, Bluetooth en een QVGA TFT kleuren scherm. De P51 kan optioneel geleverd worden met een onboard navigatie systeem (Navigon?).

De WLAN is een 802.11b/g variant. De P51 maakt gebruik van de AKU2 dus ook push-mail is beschikbaar op dit device. Als optionele accessoire levert BenQ een lichtgewicht headset bij, de HHB-160 met een spreektijd van 8 uur.

In het device zit tevens een SDIO slot zodat je het geheugen kan uitbreiden. De stereo speakers in het device zouden moeten zorgen voor een mooi geluid. En de 1.3 MegaPixel camera, met flitser, is er om foto's of filmpjes op te nemen. Het gehele persbericht kan je hier vinden.
[bron: http://www.pocketinfo.nl/artikel/5456 ]...en...
BenQ-Siemens heeft op de CeBIT een nieuwe smartphone gepresenteerd met Windows Mobile 5.0, een ingebouwde GPS-module (SiRF Star III) en WiFi 802.11 b/g. Het toestel, de BenQ-Siemens P51, heeft een 2,8 inch touchscreen met QVGA-resolutie en 65.00 kleuren, QWERTY-toetsenbord, een 1,3 megapixel camera, Bluetooth en USB.

Het interne geheugen is 128MB. Daar komt nog 128MB flash-geheugen bij. Het apparaatje meet 122 x 60 x 20 mm en weegt 170 gram. De verkoop van de BenQ-Siemens P51 start in juli 2006

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wat nuttige info over TomTom installeren op WM 2005:
http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=58883

en verder op het forum van pocket info toch ook nog wat wisselende ervaringen... helaas....
http://forum.pocketinfo.n...hread.php?t=58808&page=10

Ook nog dit:
Het is wel mogelijk om de navigatieinstructies over een bt headset te beluisteren. Hiervoor heb je een tooltje nodig.
Deze kun je vinden op PDA Phone Home http://www.pdaphonehome.c...1&perpage=20&pagenumber=1

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 20:35
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 18:50:
en verder op het forum van pocket info toch ook nog wat wisselende ervaringen... helaas....
http://forum.pocketinfo.n...hread.php?t=58808&page=10

[...]
de negatieve ervaringen die ik er echt uit haal, is het feit dat men het display klein vind, wat ik persoonlijk gewoon "een keuze" vind, daar je op voorhand weet dat het scherm geen PDA grootte heeft en verder dat Tom Tom alleen met wat omwegen werkt. Dat zal met een eventueel komende update mogelijk verholpen kunnen worden.

niet echt schokkende minpunten vind ik.

enigste wat mij dus wat zorgen baart is de genoemde slechtere GSM ontvangst.

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motorfret schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 22:43:
[...]

de negatieve ervaringen die ik er echt uit haal, is het feit dat men het display klein vind, wat ik persoonlijk gewoon "een keuze" vind, daar je op voorhand weet dat het scherm geen PDA grootte heeft en verder dat Tom Tom alleen met wat omwegen werkt. Dat zal met een eventueel komende update mogelijk verholpen kunnen worden.

Er heeft maar 1 persoon over geklaagd...........de rest is wel tevreden met het ontvangst.
Of je moet echt wachten tot er meerdere een mio hebben of op een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Dames en Heren....

Ik heb sinds vanmiddag een mio a701. Ik was even bang dat ik een miskoop zou gaan maken, ik hoorde een uur voor de koop dat ie nogal slecht bereik had!

Nu ik hem een paar uurtjes heb weet ik het volgende:

GSM bereik vind ik niet slechter dan mijn Motorola Razr V3! Misschien iets variabeler.
Verder heb ik geen problemen met tomtom 5.2!! Ik heb hem nu erop staan met de canarische eilanden... Ik hoor jullie al denken... canarische eilanden... maar dit is ff een vlug kaartje met de juiste eeuuuhhhh backup key.... O-)
Ik start tomtom op stel alles in.... sluit tomtom af... start hem weer op... en mijn gps komt keurig op.... (iedergeval wordt ie herkend... ) zit binnen dus heb geen fix gehad nog!!!

Misschien test ik zodadelijk nog ff om een fix te krijgen... anders morgen (zondag) , moet ik +/- 200 km rijden...

Verder ben ik gewoon tevreden over de groote van het apparaat! Je wil ook geen koelkast aan je oor.... Het schermpje... tja idd de keuze die je maakt.. voor grote schermen moet je bij HP wezen... maarja dan heb je niet alles in 1....

over het algemeen...... Tevreden!
Ik hou jullie op de hoogte... indien gewenst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Smarty: Is zeker gewenst :) Heb hem ook besteld en ben erg benieuwd... denk ook dat er zeker wel fixes komen voor de GPS etc. Het is natuurlijk ook de een van de eerste telefoons die dit hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ik woon zowat op de grens (2 Km ervandaan) Ik mag hope dat het bereik hier wel goed is dan :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD 64 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:55:
Ik woon zowat op de grens (2 Km ervandaan) Ik mag hope dat het bereik hier wel goed is dan :/.
dat was mijn probleem ook. woon 4 km van de duitse grens. normaal met t-mob top-ontvangst, maar zoals gezegd met de Mio erg wisselend. Mijns insziens komt dat door de oude gsm-software die in de 701 zit (nog van de oude mio 8870 volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Rain
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04-2024
Heeft er iemand ervaring met MiniSD kaarten en WIFI mogelijkheden?
http://www.ipaqchoice.com...=Spectec_MiniSD_WiFi_Card.

Zou deze MiniSD passen in de Mio A701? Dan kan het klepje aan de zijkant perfect gesloten blijven denk ik.

Intern geheugen is groot genoeg voor Tomtom benelux + een aantal kleine toepassingen denk ik?
Op vakantie de wifi kaart eruit en grote 2gb sd erin met alle kaarten voor het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

Black_Rain schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:11:

Zou deze MiniSD passen in de Mio A701? Dan kan het klepje aan de zijkant perfect gesloten blijven denk ik.

Intern geheugen is groot genoeg voor Tomtom benelux + een aantal kleine toepassingen denk ik?
Op vakantie de wifi kaart eruit en grote 2gb sd erin met alle kaarten voor het buitenland.
Zoals er in de SP staat kan er alleen normale SD in, je zou het kunnen proberen met een adapter máár dan heb je kans dat hij weer niet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mio A701:Geheugenkaart Secure Digital (+SDIO), Multi Media Card (MMC)

‘s Werelds kleinste SDIO WiFi Card. Deze SecureDigital™ Mini WiFi Card is ontworpen om Pocket PC PDA’s die uitgerust zijn met een SDIO en Mini SD slot te ondersteunen!
http://www.ipaqchoice.com...=Spectec_MiniSD_WiFi_Card
Device Requirements : iPAQ Pocket PC with mini SD slot or SDIO slot with adaptor

Dus als mee zit met past het wel in de mio a701. B)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ORA Memory Mini SD to SD Adaptor ( € 8.95 ) mini wifi er in en gaan met dat internet.
B) http://www.expansys.nl/product.asp?code=113059

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand misschien al een Wifi kaartje inclusief 512Mb ofzo gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 13:38:
[...]

dat was mijn probleem ook. woon 4 km van de duitse grens. normaal met t-mob top-ontvangst, maar zoals gezegd met de Mio erg wisselend. Mijns insziens komt dat door de oude gsm-software die in de 701 zit (nog van de oude mio 8870 volgens mij).
Zou dit niet met een sofware/firmware update te verhelpen zijn? Een beetje bedrijf brengt updates uit voor zijn producten, dus mag toch verwachten dat Mitac dat ook doet. Dus wie weet wordt het nog verholpen. Anders mailtje naar Mitac met die vraag???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motorfret schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 22:43:
[...]

Tis niet echt schokkend inderdaad, maar wel wat kanttekeningen om misschien een beetje in de gaten te houden. Een greepje uit het eerder genoemde forum:
als ik de Mio vergelijk met bv een Qtek S200 (die mijn collega heeft) merk ik een duidelijk verschil in de sterkte van het ontvangen signaal (beide T-Mobile). De Qtek geeft een duidelijk betere ontvangst weer

op plekken waar de s200 nog ontvangst heeft valt de Mio weg. Wat dat betreft: er zit in de Mio wat oudere software: T-Mobile wordt nog als BEN weergegeven, ook met een sim van een week oud.

Prima apparaat maar vervelende is inderdaad dat je voor navigatie
twee keer de GPS instellingen moet doorlopen om ontvangst te krijgen...

Dan ook nog het tomtom / miomap verhaal. In eerste instantie wilde ik Miomap gebruiken, aangezien die software het beste ondersteund wordt op de Mio. De installatie verliep vlekkeloos, alleen na een beetje rondklikken heb ik het er snel weer afgegooid. Allereerst is het redelijk traag vergeleken bij tomtom. Daarnaast moet je veel handelingen doen voordat je een route gepland hebt (veel klik werk). Ten slotte kent Miomap de straten in mijn stad niet lijkt het.

Dan tomtom. Tomtom is niet erg eenvoudig te installeren.

Waardeloze stylus en lastig in en uit de mio te halen, zit
ook onderin.

Virrtuele keybord wordt wel erg klein met deze schermafmeting
Alle info is belangrijk bij de afweging om een apparaatje aan te schaffen toch ;) ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 23:09:
[...]

Er heeft maar 1 persoon over geklaagd...........de rest is wel tevreden met het ontvangst.
Of je moet echt wachten tot er meerdere een mio hebben of op een review.
heb inmiddels een andere ontvangen. ontvangst is nu wel beter, waarschijnlijk een incidenteel maandagtoestel geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Weet niet of deze eventueel al langs is gekomen al vervanger van de A701:

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=24456
E-TEN G500

Kwam erop via deze site en de onderstaande reactie:
I'd be interested in a comparison of the Mio A701 and the E-Ten G500. They are quite similar. The main differences as far as I can tell are that the G500 has voice command software, quad-band, and TMC function, but a mini-SD slot rather than SD. Does anyone know if this mini-SD is sdio capable for adding WIFI? The mio SD slot is SDIO.

On paper, then, the E-Ten looks like it offers a bit more, but I'd have to see a complete review of both to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 17:21:
Weet niet of deze eventueel al langs is gekomen al vervanger van de A701:
E-TEN G500]
....de E-Ten M600 heeft wel WiFi aan boord .... misschien ook een optie (...hoewel wel wat prijziger...). Maar weer geen GPS helaas....
Afbeeldingslocatie: http://www.smartphoneshop.nl/images/product/image.php?id=19214 ...wel voice dialing...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 19:21:
[...]

Een stapje verder....de E-Ten M600 heeft dan echt alles door ook WiFi aan boord te hebben.... misschien ook een optie (...hoewel wel wat prijziger...).
wel een stapje verder maar geen GPS aan boord. Let wel op de laatste versie te verkrijgen. Volgens smartphoneshop is hij even uit de handel geweest in verband met teveel problemen. binnenkort komt de vernieuwde versie op de markt. wel een heel mooi apparaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 19:22:
[...]
let wel op de laatste versie te verkrijgen
Dank voor de tip ;) ... Tja, zo zoekende zijn er toch wat gelijksoortige redelijk complete apparaatjes te verkrijgen imiddels of binnenkort.
De Mio A701 echter is wel aantrekkelijkste wat prijs betreft in ieder geval....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 19:25:
[...]
Dank voor de tip ;) ... Tja, zo zoekende zijn er toch wat gelijksoortige redelijk complete apparaatjes te verkrijgen imiddels of binnenkort.
De Mio A701 echter is wel aantrekkelijkste wat prijs betreft in ieder geval....
Het mooie aan de mio is dat hij niet zo groot is. Voor navigeren misschien wat minder. Maar zo vaak navigeer ik ook niet, het is gewoon handig. Het is ook wat minder zwaar dan een pda. Idd jammer geen wifi, maar daar valt voor mij wel mee te leven.

Zo vaak hoef ik ook al weer niet online te zijn (thuis en op werk al). En een wifi sd kaart is ook een oplossing. Alleen die interne geheugen is minder 128mb, kan je daar wel tomtom op draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Black_Rain schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:11:

Als je een stuk terug leest zie je dat er ook een SD Wifi "kaartje" is voor ongeveer 70 euro ;).

Waarom heeft iedereen het over een mini-SD kaartje. 1Gb sd kost ook maar 80 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door AMD 64 op 19-03-2006 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
S1W schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:48:
Smarty: Is zeker gewenst :) Heb hem ook besteld en ben erg benieuwd... denk ook dat er zeker wel fixes komen voor de GPS etc. Het is natuurlijk ook de een van de eerste telefoons die dit hebben...
@S1W
hahaha, met een fix bedoelde ik eigenlijk een positie bepaling van de gps unit... omdat ik binnen zat had ik nog geen kruisbepaling gekregen van de gps.. ben later naar buiten gegaan... in de ijzige kou ;) en na een paar seconden had ik al een fix!

Verder aan ieder met problemen..... Ik heb werkelijk waar GEEEEEEN idee waarom jullie problemen hebben....

Even een opsomming:

GSM: Geen problemen (met vodafone woonachtig omgv. Zwolle)
GPS: geen problemen (tomtom 5.2)
Syncen: geen problemen (versie 4.1 downloaden bij Microsoft.com)

Ik heb Active Sync versie 4.1 gedownload bij Microsoft, deze geinstalleerd. Daarna PDA aangesloten... Alles werd in 1 keer gesynced.
Daarna tomtom 5.2 DVD met kaarten gedownload (newsgroepen gepost 3 dagen terug, sorry alvast aan diegene die hierover vallen, moet toch wat te testen hebben!!)
Gewoon vanuit het menu geinstalleerd, eerst tomtom zelf, daarna de kaarten.

Tomtom gestart en gps ingesteld op "andere nmea gps" baudrate 57600 en poort GPS_HWCOM.
Dit word gewoon onthouden... eerste keer duurt 30 sec voordat ie een fix krijgt...
Ik heb in het instellingen scherm het quick position tooltje de kaart gedownload via gpRs.
Ik heb nu binnen 10 seconden een fix (kruis/positie bepaling). Geen ervaring zonder bovenstaand tooltje!

Net 2 x 100 km gereden... Alles reageert erg soepel... gps heeft perfect bereik!

Ik heb nog geen ervaring met de telefoon kwaliteit... alleen gebeld met andere gsm in dezelfde auto... Je kunt dan niet helemaal bepalen of het bellen goed klinkt.. zal morgen dit nog ff gaan testen!

Ik heb wel idd het gevoel dat ze bij mio nog erg achterlopen met telefoon software... en hoop dat ze gauw met nieuwe firmware uitkomen... ik denk aan ruisonderdrukking, voicedailing, etc etc,.,. de moderne dingen waar meeste andere merken al veel verder mee zijn....
Met nadruk zeg ik dat ik nog niet alles heb getest qua GSM kwaliteit... dus morgen meer hierover...

Ik heb net wel een soort van vastloperje gehad... liet mijn phone in slaapstand gaan (soort of standby!) Liet hem dan weer opkomen... daarna scherm deblokeren... En toen deed het touch gedeelte het niet meer! Heb de batterij eruit moeten halen! (dit is erg makkelijk te doen dus niet zo'n probleem..)

Komt u maar met uw vragen!! hehehe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 19:21:
[...]

Een stapje verder....de E-Ten M600 heeft dan echt alles door ook WiFi aan boord te hebben.... misschien ook een optie (...hoewel wel wat prijziger...).
[afbeelding] ...wel voice dialing...
Kweet ut niet zeker... maar volgens mij heeft deze geen GPS aan boort!?
Dus dan heb je wifi... en dus weer een echte pda...

Kijk wifi valt mee te leven.... ik heb dr een laptop voor om te internetten... moet er niet aan denken om online dingen op zo'n minidingetje te doen!
Echter GPS is iets belangrijker aangezien je er ander een gps muis erbij moet kopen +/_ 100 euro!!

Dus nog steeds denk ik dat de Mio DE topper is van dit moment! (ieder zijn eigen mening uiteraard ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:51:
[...]

Ik heb wel idd het gevoel dat ze bij mio nog erg achterlopen met telefoon software... en hoop dat ze gauw met nieuwe firmware uitkomen... ik denk aan ruisonderdrukking, voicedailing, etc etc,.,. de moderne dingen waar meeste andere merken al veel verder mee zijn....
Met nadruk zeg ik dat ik nog niet alles heb getest qua GSM kwaliteit... dus morgen meer hierover...

Komt u maar met uw vragen!! hehehe ;)
gsm-sw is inderdaad verouderd. (vlg mij nog van de mio 8870). T-mobile staat nog te boek als BEN en inderdaad wat ruis en wisselende ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:19:
[...]

gsm-sw is inderdaad verouderd. (vlg mij nog van de mio 8870). T-mobile staat nog te boek als BEN en inderdaad wat ruis en wisselende ontvangst
Euuhh hangt dat niet af van je sim kaart of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Onderstaand alweer opgelost... rechter muisknop op activesync icon.. verbindings instellingen.. daarna selecteren waar de computer naar connect ... netwerk of internet.. internet kiezen...

Ik moest daarna uiteraard wel even mijn dhcp scope aanpassen... optie 3 je gateway naar buiten toevoegen ipv alleen de lokale dns server! ;)

Maar het werkt! >:)

Misschien klein beetje off toppic ... maar ik waag het erop!

Ik kon met mijn oude mio altijd via active sync internet benaderen.. (dit ivm met flitpaal update enzo..)

Nu wil ik die quick fix voor gps via active sync updaten... maar ik kom met geen mogelijkheid op internet

Ik heb ook geen idee meer hoe ik dit nou had ingesteld.... weet iemand zosnel een oplossing?! Heb al een ochtend lopen prutsen.... vpn.. proxy.... grrrrr geen idee meer :(

[ Voor 40% gewijzigd door Smarty77 op 19-03-2006 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Rain
Ik heb eigenlijk nog een vraagje ivm het sms'en op de mio. Dit wordt mijn eerste smartphone en ik heb er geen flauw benul van hoe ik zonder het toetsenbord zou kunnen sms'en.
Als het virtueel toetsenbord zo klein is moet je al goed mikken met het pennetje en zal het sms typen niet zo snel gaan.
Hoe zit het met de T9 woordenboek dan?
Is er mss software dat je een nummeriek toetsenbord op het scherm krijgt zoals bij een gewone gsm en je zo dan je sms kan typen? (is het werken met een touchscreen even snel als bij een gewone gsm met de nummeric toetsen)

Als de Mio geen voice dialing functie heeft kan dit zelfde effect bekomen worden met pocketpc software? Andere pda-phones hebben wel voicedialing en deze hebben ook windows Mobile 5.0.

Voor de rest heb ik enkel de standaard vragen; zoals de batterij duur? foto's van mio in de auto met car kit (is dit met een cradle of moet de stroomtoevoer appart worden aangesloten).

TMC optie heeft er al iemand een idee van hoe dit werkt op de Mio A701?

Het maximum aantal geheugen dat is het SD slot werkt is dit 2gb of 4gb SD, iemand enig idee.

Ik weet het, heb veel vragen maar ik ben van plan om het toestel echt te gaan kopen en er is nog geen volledige review. Jullie tweakers hebben mij in het verleden beter uitleg gegeven dan alle prutser in de winkels samen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:58:
[...]Kweet ut niet zeker... maar volgens mij heeft deze geen GPS aan boort!?
Dus dan heb je wifi... en dus weer een echte pda...
De E-Ten M600 heeft wel GPS aan boord. Zoals gezegd.... behoorlijk compleet dus.... |:(
Maar voor mij hoeft de WiFi ook niet perse hoor, dus de E-ten G500 zou ook al voldoen wat dat betreft. Deze heeft trouwens ook een ingebouwde TMC module :P
Maar de eerder genoemde BenQ-Siemens P51 blijft misschien ook wel iets om in de gaten te houden....

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 07:02:
[...]

De E-Ten M600 heeft wel GPS aan boord. Zoals gezegd.... behoorlijk compleet dus....
Maar voor mij hoeft de WiFi ook niet perse hoor, dus de E-ten G500 zou ook al voldoen wat dat betreft. Deze heeft trouwens ook een ingebouwde TMC module :P
Maar de eerder genoemde BenQ-Siemens P51 blijft misschien ook wel iets om in de gaten te houden....
als jij de M600 hebt met GPS moet je hem goed bewaren: dat is dan de enige ter wereld met GPS, alle andere hebben alleen maar GSM, GPRS en WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:24:
[...]

Euuhh hangt dat niet af van je sim kaart of heb ik dat mis?
nee, de code van de provider zit in de software. 402 (of zoiets) is T-mobile. In de oude sw staat nog BEN. Ook met een nieuwe sim geeft hij dan de verkeerde melding

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 08:45:
[...]
als jij de M600 hebt met GPS moet je hem goed bewaren: dat is dan de enige ter wereld met GPS, alle andere hebben alleen maar GSM, GPRS en WIFI
Dat zijn reactie's waar ik nou helemaal dubbel om lig!! hahahaha LOL ;)
Ik dacht al wordt ik nou gek... 8)7 ik zag nergens GPS erbij staan namelijk! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand eigelijk of hoeveel geheugen de mio maximaal slikt? 1 gb, 2 gb, 4gb? Meer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 09:23:
[...]ik dacht al wordt ik nou gek... 8)7 ik zag nergens GPS erbij staan namelijk! :z
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 08:45:
[...]als jij de M600 hebt met GPS moet je hem goed bewaren: dat is dan de enige ter wereld met GPS, alle andere hebben alleen maar GSM, GPRS en WIFI
Oempfff... 8)7 ...te snel met slaperige kop vanmorgen info gezocht en fout gezien idd :O ....inmiddels streep erdoor..... Dan maar de G500 als alternatief aanhouden.
En @ John-Hendriks.... wel lollig en aardig natuurlijk allemaal ;) , maar het zou ook lollig zijn als je beloofde foto's eens te bezichtigen waren alhier :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 09:53:
[...]

[...]

Oempfff... 8)7 ...te snel met slaperige kop vanmorgen info gezocht en fout gezien idd :O ....inmiddels streep erdoor..... Dan maar de G500 als alternatief aanhouden.
En @ John-Hendriks.... wel lollig en aardig natuurlijk allemaal ;) , maar het zou ook lollig zijn als je beloofde foto's eens te bezichtigen waren alhier :)
zal het nog eens proberen. zoals gezegd heb ik mijn eerste mio teruggebracht wegens slechte ontvangst. de nieuwe is er nu. Lijkt wel iets beter, maar is toch nog onder de maat vind ik. Komt (zoals ook al gezegd) door de wat oudere gsm-software op het toestel (van de mio 8870). Zal eens een foto maken van de bijgeleverde accessoires en kijken of ik hem hier geplakt krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:18:
[...]

zal het nog eens proberen. zoals gezegd heb ik mijn eerste mio teruggebracht wegens slechte ontvangst. de nieuwe is er nu. Lijkt wel iets beter, maar is toch nog onder de maat vind ik. Komt (zoals ook al gezegd) door de wat oudere gsm-software op het toestel (van de mio 8870). Zal eens een foto maken van de bijgeleverde accessoires en kijken of ik hem hier geplakt krijg
Misschien is kijken wat mio ervan zegt... mijn ervaring is dat ze binnen een week reageren...
Kijken of ze nieuwe software aan het maken zijn... of dat ze daar niet aan beginnen?!
Wie gaat de mail sturen??? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

Smarty77 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:36:
[...]

Misschien is kijken wat mio ervan zegt... mijn ervaring is dat ze binnen een week reageren...
Kijken of ze nieuwe software aan het maken zijn... of dat ze daar niet aan beginnen?!
Wie gaat de mail sturen??? ;)
Ik denk dat je je zojuist hebt aangeboden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
he he geen probleem!
Kzal vandaag ff een mailtje sturen kijken wat voor antwoord ik krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Zojuist een mailtje gestuurd met de vraag over de oudere gsm software..
En ook de vraag gesteld of er uberhaubt plannen zijn voor firmware revisie's..

Het antwoord zal ik uiteraard posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook al nl versie tekrijgen in de gsm shop's met telefoon abbo dus geen losse verkoop.
En als dat zo is welke gsm shop's hebben dan de nl versie heb die liever dan de uk versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:42:
Zijn er ook al nl versie tekrijgen in de gsm shop's met telefoon abbo dus geen losse verkoop.
En als dat zo is welke gsm shop's hebben dan de nl versie heb die liever dan de uk versie.
Waarom kies je niet voor cashback... Die mogelijkheid bestaat toch ook nog... Kun je zelf weten waar en welke telefoon je koopt...

Tenminste voorheen had je altijd die optie! Je koos een abonnement uit.. ze keken hoeveel je kreeg bij een dat abonnement.. en dan kon je kiezen voor geld of toestel.. hoe wat en waar weet ik niet...
Misschien weet 1 van de mede-tweakers het???? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:59:
[...]

Waarom kies je niet voor cashback... Die mogelijkheid bestaat toch ook nog... Kun je zelf weten waar en welke telefoon je koopt...

Tenminste voorheen had je altijd die optie! Je koos een abonnement uit.. ze keken hoeveel je kreeg bij een dat abonnement.. en dan kon je kiezen voor geld of toestel.. hoe wat en waar weet ik niet...
Misschien weet 1 van de mede-tweakers het???? :)
Cashback of sim-only is geloof ik bij alle aanbieders mogelijk, maar dan moet je wel ff dik 500 E op tafel kunnen slappen ;)

Ik ga deze foon denk ik over een maandje of wat halen, maar ik baal er wel van dat er geen UMTS ondersteund wordt, maw, kun je lekker emailen op dit ding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Kan één van de GoTers die de A701 al heeft es enkele foto's maken met het toestel ? Zou de kwaliteit van de foto's eens willen bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ik ga hem met een T-mobile abbo bestellen, hoop dat het bereik hier een beetje goed is. Ik zou dan 20 euro per maand betalen en het toestel kost 109 euro. Het abbo is dan wel 2 jaar.

Ik vind het altijd wel onduidelijk met het bereik, hoe kun je nou weten of de provider wat je neemt een goed signaal heeft in jou dorp/stad (en vooral aan de grens) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Rain
Voor een review van de mio A701

http://www.gpsandco.com/a...hp?cat=article_pda&id=372

Het is wel in het frans te doen
Hier is de vertaalde versie, als de website database error geeft opnieuw proberen tot het lukt

http://babelfish.altavist...%3Darticle_pda%26id%3D372

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiSaE
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:37
Black_Rain schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:28:
Voor een review van de mio A701

http://www.gpsandco.com/a...hp?cat=article_pda&id=372

Het is wel in het frans te doen
Hier is de vertaalde versie, als de website database error geeft opnieuw proberen tot het lukt

http://babelfish.altavist...%3Darticle_pda%26id%3D372
De review is wel lekker duidelijk, met dat windows beweegelijk :+

Maar het is vooral gericht op de werking van GPS en het navigeren daarvan. Alleen de functies van een telefoon, wat het dus eigenlijk in de eerste plaats is wordt er niet besproken. Dat mis ik wel, misschien kunnen mensen die dit toestel al hebben hun ervaringen opschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TiSaE schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:55:
[...]

De review is wel lekker duidelijk, met dat windows beweegelijk :+

Maar het is vooral gericht op de werking van GPS en het navigeren daarvan. Alleen de functies van een telefoon, wat het dus eigenlijk in de eerste plaats is wordt er niet besproken. Dat mis ik wel, misschien kunnen mensen die dit toestel al hebben hun ervaringen opschrijven.
Dit staat erin

"De telefonie

De cellulaire module van A701 is tri reep (900/1800/1900 Mhz) en hij alleen maar is GPRS, men betreurt dat hij niet verenigbaar EDGE is, aangezien deze technologie met een goede dekking bij twee van de drie bedieners van beweeglijke telefonie wordt verbreid. Trouwens bij de aflossen van mails, voelt men het verschil met een aansluiten EDGE zoals op HP iPAQ hw6515.

Het deel telefonie is van goede kwaliteit bij onze verschillende verzoeken, niet een chuintements, noch van zijn caverneux gebleken te zijn."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....en op deze manier toch weer wat verse foto's... de inhoud.... geen bluetooth headset :'( (...maar dat was inmiddels al wel min of meer duidelijk/gevreesd...).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Ik bemerk dat er nogal wat negativieteit gepost word over dit toestel....
Het vreemde is dat ik helemaal nergens last van heb... alles maar dan ook ALLES werkt bij mij naar behoren!

Uiteraard is ie wel es vastgelopen.... (tot nog toe 2x) Maarja ik klooi er dan ook flink mee.

Verder zoals eerder beschreven.... GPS perfect.... Snelheid is goed...
TomTom 5,2 werkt super lekker...

Nu het GSM verhaal... ik moet zeggen dat het niet tegen valt!
De ontvangende partij vind het geluid goed tot erg goed.... Zelf vind ik er nog een klein beetje achtergrond ruis in zitten... (maarja dan ben ik wel aan het miereneuken hoor!)

Het enige wat ik wel een - puntje vind is dat als ik mijn bluetooth headsetje aansluit en ga bellen dan krijg ik totdat de andere partij oppakt nogal wat ruis vanuit je eigen microfoon te horen... niet rondzingen maar als je praat dan hoor je jezelf... maar als de verbinding tot stand is gebracht trekt het helemaal bij!

Al met al op de schaal 1 t/m 10
PDA = 9
GPS= 9
Telefoon= 8
Degelijkheid=8,5
Scherm groote= 7,5
Groote van het totaal= 9
Speakergeluid= 7

Speakergeluid is voldoende... maar kan niet op tegen autospeakers en tegen lawaaierige auto.

Wat me wel opvalt is dat als je de telefoon op speaker zet dat het microfoontje dan TE zacht is... en dat de andere partij klaagt dat je te ver weg klinkt....! Maarja die gebruik ik toch niet ik heb mijn bluetooth setje en dat werkt helemaal super...

Ik kan jullie echt de mio a701 aanraden tot nog toe.... ik weet niet hoe het in de toekomst gaat.....

Hoop dat ik wat positiefs heb kunnen bijdragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
oowww ja als mensen het irri vinden om de phone via rode toets op slaap stand te laten gaan...
Als je van het mio menu op het pijltje (wit pijltje wijzend naar beneden) naar beneden klikt... (met styles aan de rechter kant van dat menu)

Dan kun je onderaan het kruisje weghalen door het gewoon te klikken op het standby icoontje!
onderaan het scherm....

Beetje moeilijk uit te leggen... maar dit is de manier om de phone in slaapstand doormiddel van 1 druk op de knop... ipv de rode knop 5 seconden ingedrukt te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Ik lees altijd dat mensen de gsm functie met headset of op speaker gebruiken.

Is het dan niet mogelijk om em gewoon aan het oor te houden zoals een traditionele gsm ? Ik ben namelijk nogal vergeetachtig en laat men bluetooth headset wel eens in men wagen liggen, met het gesukkel dat men oproepen in men headset worden opgehaald als deze nog aanstaat en ik nog binnen 10m van de wagen vertoef :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeGys schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 01:09:
Ik lees altijd dat mensen de gsm functie met headset of op speaker gebruiken.

Is het dan niet mogelijk om em gewoon aan het oor te houden zoals een traditionele gsm ? Ik ben namelijk nogal vergeetachtig en laat men bluetooth headset wel eens in men wagen liggen, met het gesukkel dat men oproepen in men headset worden opgehaald als deze nog aanstaat en ik nog binnen 10m van de wagen vertoef :p
alleen.... in de auto mag het niet en ook lastig met navigatie als je via je oren moet kijken
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.