[iPod] Nano Ervaringen, Tips en Problemen*

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 16.200 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Xeanor schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:17:
Ik heb mijn tubes ontvangen!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(crappy fototoestel... ik weet het...)
Ze voelen erg goed aan, en naar mijn mening is het clickwheel nu zelfs nog makkelijk te gebruiken dan zonder deze tube eromheen :)
Ze zitten strak, superstrak. Het vergt erg veel kracht om je nano weer eruit te krijgen. Ik zelf heb hem via het venstertje eringedaan, en om hem eruit de krijgen hem aan de onderkant eruit geknepen. Mijn "laser engraving" is overigens nog goed te lezen door de tube heen, bij iedere kleur.
Beetje jammer vind ik dat er geen zwarte bij zit... ach ja, misschien koop ik nog wel eens een iSkin ofzo ;)
Wat ook een beetje tegenvalt is dat het schermpje niet beschermd is, maar dat had ik toch al opgelost met zo'n stuk PDA protection foil. Werkt erg goed.
Ik ben er wel tevreden over :P Ze zijn redelijk dik dus ze kunnen erg goed tegen stootjes, nu hoef ik niet meer zo ultra-voorzichtig om te gaan met m'n nano. :)
Wat is redelijk dik? een mm? of meer?
En is ie met de hoes nog klein genoeg om in je broekzak te doen zonder dat dit hinderlijk wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156753

Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Hoe heb je je schermpje precies beschermd dan??
En hoelang duurde het voordat je je tubes binnenhad??
Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153383

Anoniem: 156753 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:29:
En hoelang duurde het voordat je je tubes binnenhad??
Dit kan best snel. Ik kwam net een briefje in de bus tegen dat ze langs zijn geweest, maar dat er niemand was dus het wordt maandag.
De tubes kunnen dus binnen drie dagen bij je thuis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 16:10
De tubes had ik op hetzelfde moment als de nano besteld, maar de tubes werden echter later geleverd. In mijn order status stond voor een tijdje "To be shipped on 10/19/2005" maar op 10/5/2005 kreeg ik opeens een mail dat ze verstuurd waren (woensdag) en heb ze vandaag gekregen (vrijdag).

De tube is net iets dunner dan een CD. Ik heb nog even een paar foto's gemaakt met mijn webcam aangezien die wat scherper close-ups kan maken.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/csd/tubes/closeup/001klein.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/csd/tubes/closeup/002klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/csd/tubes/closeup/003klein.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/csd/tubes/closeup/004klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/csd/tubes/closeup/005klein.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/csd/tubes/closeup/006klein.jpg

Het schermpje heb ik "beplakt" met een "Screen Overlay" die eigenlijk bedoeld is voor een iPAQ ;)

Ik vind het formaat van de nano helemaal niet veranderd met dit ding eromheen, past nog steeds perfect in m'n broek, het is maar heel dun.

[ Voor 12% gewijzigd door Xeanor op 07-10-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-07 21:30
hmm die official hoesjes voor de nano zien er wel strak uit ja =D
ik ga er misschien ook wel halen, maar dat duurt zker weer 3-4 weken??? stond er op de apple site?
dus jij hebt al een paar weken van te voren besteld???
Zijn deze hoesjes misschien elders direct verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Anoniem: 68556 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:44:
Zijn hier ook mensen die hun Ipod nano hebben laten graveren? Zoja, ziet het er een beetje strak uit?
Ja.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/i/K27022H86L83
ik had achteraf eigenlijk een ander nummer neer gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149626

Haha, zijn er nog mensen die het geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

ik bied je 7 euro voor de witte !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-07 21:30
ik bied 5 euro voor die groene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is hier niet echt marktplaats. Kunnen jullie het niet ff via de mail afhandelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 11:43
super-muffin schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:30:
[...]

Ja.

[afbeelding]
ik had achteraf eigenlijk een ander nummer neer gezet.
wat is de reden om er iets in te graferen..? anti-diefstal..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
BootVluchteling schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:20:
[...]

Omdat diegene dat leuk vind denk ik :) De kans blijft natuurlijk gewoon dat ie gestolen wordt, een dief laat em echt niet liggen omdat ie gegraveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156932

Kan iemand mij het ipod support email ge\/en? de nederlandse zeg maar, dus niet support@apple.com.
nl.consumer@euro.apple.com op deze kreeg ik antwoord dat ze geen support bieden \/ia email. ;(

big thx mensu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 09:26
v kapot?

bellen kan ook zie apple.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156932

lowfi schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:37:
v kapot?

bellen kan ook zie apple.nl
Mjah maar ik zou lie\/er het \/ia email oplossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156932 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:30:
Kan iemand mij het ipod support email ge\/en? de nederlandse zeg maar, dus niet support@apple.com.
nl.consumer@euro.apple.com op deze kreeg ik antwoord dat ze geen support bieden \/ia email. ;(

big thx mensu
nl.consumer@euro.apple.com werkt alleen tijdens werkdagen. Het is nu gesloten en daarom bieden ze geen support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

BootVluchteling schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:20:
[...]

Gewoon voor de grap..
Anoniem: 149626 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:39:
Haha, zijn er nog mensen die het geloven?
Ja :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-07 16:28
Heeft de Nano hetzelfde geluid als de ipod 4de generatie, maw weinig bassen en een kil geluid, of is hier iets aan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 14:59
Zit er ook nog 'ruis' in (zoals in een zachte ffffffffff op de achtergrond)?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo, ik wil graag een Ipod Nano 2Gb wit kopen en deze natuurlijk heel goed beschermen. Het probleem is dat ik door alle berichtjes over Zcover, Iskin, Tubes en sokken voor de Ipod nano een btje in de war raak...!
Wat raden jullie me aan als bescherming als ik de gehele Ipod wil beschermen (ook schermpje) en de Ipod toch zo klein mogelijk wil houden??
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-07 11:03

alienfruit

the alien you never expected

Ik hoor geen ruis... maar ik ben ook geen audiofiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156753 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:38:
Hallo, ik wil graag een Ipod Nano 2Gb wit kopen en deze natuurlijk heel goed beschermen. Het probleem is dat ik door alle berichtjes over Zcover, Iskin, Tubes en sokken voor de Ipod nano een btje in de war raak...!
Wat raden jullie me aan als bescherming als ik de gehele Ipod wil beschermen (ook schermpje) en de Ipod toch zo klein mogelijk wil houden??
Bedankt!
Tubes, of een andere siliconen case.

Skins kun je ook proberen als je geen case wilt. Dan plak je er een doorzichtig stukje folie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als ik het volume volledig opendraai hoor ik heel zacht op de achtergrond ruis.

Over de geluidskwaliteit: in vergelijking met m'n 1G iPod zijn de bassen sterker en klinkt het geluid gedetailleerder. Ik luister dan wel met Sennheiser MX450 oordopjes en niet met de standaard oordopjes. Overigens kan m'n nano minder hard dan m'n oude iPod. Ik weet niet of dit nu door een fysieke beperking komt of door de Europese wetgeving. Het maximale volume is daarentegen wel hard zat, dus ik vind het niet erg. Het is alleen vervelend als je de nano direct op een stereo wilt aansluiten. Je kunt dan eigenlijk niet zonder een dock, of een versterker met een versterkte ingang.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

mijn nano heb ik sinds gisteren binnen. In afwachting van beschermhoes heb ik maar tijdelijk boeklon van kangaro (te koop bij katntoorwinkels) erop geplakt.
ik HOOP zo erg dat dat spul geen lijmresten of anderen dingen achterlaat op mn nano. (iemand die dit misschien weet?)

mn scherm is een beetje onduidelijk nu, maar liever tijdelijk dat dan permanente krassen.
Ik heb ook van een brillendoekje, een tasje gemaakt voor de nano.
naja mijn moeder dan :P
Afbeeldingslocatie: http://img48.imageshack.us/img48/9374/rand00222vc.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Boeklon heeft op mijn iPod 4G een behoorlijke lijmlaag achtergelaten die ik moest wegpoetsen met terpentine. Ik had wel die van de V&D... (wat wil zeggen dat die van jou misschien geen plaklaag achterlaat)
Nog best een vet tasje btw. Denk dat ik de naaimachine van m'n moeder ook maar ff kidnap 8)

[ Voor 35% gewijzigd door GSL op 08-10-2005 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155152

Aardige (tijdelijke) oplossingen totdat je (eventueel) bestelde case/hoes/tube of skin er is.

http://www.sneakmove.com/...case-with-urban-camo.html en
http://qarki.com/ipod/NANOcase.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

GSL schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 18:50:
Boeklon heeft op mijn iPod 4G een behoorlijke lijmlaag achtergelaten die ik moest wegpoetsen met terpentine. Ik had wel die van de V&D... (wat wil zeggen dat die van jou misschien geen plaklaag achterlaat)
Nog best een vet tasje btw. Denk dat ik de naaimachine van m'n moeder ook maar ff kidnap 8)
hmm klinkt niet zo goed dus :/ en terpetine is nog aardig agressief toch? wasbenzine of alcohol lijken mij veiliger. Maar ik heb geen verstand van oplosmiddelen en kunststoffen.

mijn custom made zakje is gebasseerd op de aloude zakjes van sony die je bij je Minidisk altijd kreeg :)
Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/7696/rand00249mf.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Ter geruststelling : Je iPod kan heel veel hebben. De mijne is nu nog bijna krasloos (iPod 4G na ruim een half jaar) en de terpentine heeft niets beschadigd. Als je goede boeklon hebt (die ik niet had) zou het geen enkel probleem moeten zijn.

Heeft er iemand trouwens een foto van een zwarte iPod in een witte skin ?
wil namelijk graag een doorzichtige skin maar weet niet of dat er wazig uit gaat zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, hebben jullie dit al gezien?

Wel apart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand of een tube van de site van Apple ook het schermpje van de Ipod Nano beschermt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 14:59
alienfruit schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:44:
Ik hoor geen ruis... maar ik ben ook geen audiofiel :)
Ik wel een beetje, en ben ook wat verwend door de Minidisc (absoluut ruisloos).

De Sony HD1 bijvoorbeeld kon ik niet mee leven, zelfs die Blokker-spelers bevielen me beter. Iemand die met wat meer detail het ruis-aspect kan beschrijven?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:09

Exirion

Gadgetfetisjist

pokeran schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 20:26:
mijn custom made zakje is gebasseerd op de aloude zakjes van sony die je bij je Minidisk altijd kreeg :)
[afbeelding]
Die gebruik ik al jaren voor m'n camera :D En het toeval wil dat de voeding van m'n MiniDisc walkman dezelfde plug/spanning gebruikt als m'n camera dus hoefde ik geen peperdure Nikon voeding te kopen. Only Sony :Y)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:59
Zo, en dat was het wel. Het is schijnbaar normaal om van elk topic een markplaats of andere veiling site te maken, verder komen alle onderwerpen weer opnieuw voorbij. Het heeft dan ook niet veel nut meer om dit topic nog langer open te houden. Als je een probleem/vraag hebt mag je gerust een nieuw topic starten in APL. :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Misschien is het jullie nog niet opgevallen, maar het is bijzonder oninteressant om telkens te lezen wie nu weer een iPod nano besteld heeft, welke kleur die heeft, en in welke stad 'ie is.

Bij deze 't verzoek dit soort opmerkingen achterwege te laten.