[iPod] Nano Ervaringen, Tips en Problemen*

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 16.225 views sinds 30-01-2008

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Voor de mensen die nog twijfelen hoe ze hem schoon kunnen maken is hier iemand die het zelf al heeft gedaan :)

Verwijderd

frim schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:01:
Voor de mensen die nog twijfelen hoe ze hem schoon kunnen maken is hier iemand die het zelf al heeft gedaan :)
Goede link zeg! Dat spul kan je toch ook in Nederland kopen in de supermarkt? Het komt me vaag bekend voor. Wie kan dit bevestigen?
Ik vond het al zo vreemd dat er geen goedkoper alternatief voor dat dure iclean spul is wat in mijn ogen gewoon geld-uit-de-broek klopperij is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 21:08 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ja, maar Brasso is toch gewoon een vettige koperpoets? Ik heb nog gebruikt om mijn broers SS50 koper op te poetsen. Vraag me af of dat wel zo'n goede keus is, en dan nog zo'n microfibre doekie is dat een brillendoekie?

Verwijderd

alienfruit schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:18:
Ja, maar Brasso is toch gewoon een vettige koperpoets? Ik heb nog gebruikt om mijn broers SS50 koper op te poetsen. Vraag me af of dat wel zo'n goede keus is, en dan nog zo'n microfibre doekie is dat een brillendoekie?
Ik heb zo'n doekje een keer gekocht voor een gietertje voor onze planten (design ding). Doekje was 12,50 euro maar liefst, maar had er weinig aan. Kan hem wel voor dit doel gebruiken, maar een zachte doek werkt evengoed denk ik.

Ik heb een vage herinnering dat je het ook kon gebruiken om je zippo aansteker op te poetsen en dan haalde je wel krasjes weg en zippo's lijken op de achterkant van de nano qua materiaalsoort.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 21:35 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Apple erkent fouten met nieuwe iPod

CUPERTINO - Een massaal protest van eigenaren van de nieuwe iPod-muziekspeler van Apple heeft ertoe geleid dat de computerfabrikant door het stof is gegaan. De onderneming liet woensdag weten dat op sommige exemplaren van de iPod nano te kwetsbare beeldschermen zijn geplaatst. Bezitters van zulke exemplaren kunnen deze gratis omruilen, aldus Apple.

Goed nieuws dus voor Nano bezitters :)

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

ik kan idd het verhaal van brasso bevestigen, het werkt wel (achterkant echt mega goed, voorkant beter dan verwacht) en dat allemaal voor nog net geen 5€ nou daar can die Icream of whatever niet tegenop.

wat verder ook beter dan verwacht werkte is displex display polish van de halffords(ik werk er niet of wordt niet gesponsord door het bedrijf :P) maar alleen te gebruiken bij die iets diepere krassen, haarkrasjes zijn "no match for Brasso"

p.s. ik werk ook niet voor brasso :D

PSN & XBL: Denkoyugo

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 08:36:
[...]

Waar kan ik dat Brasso kopen? Bij Halfords dus?
Bouwmarkt misschien? Het is gewoon een soort polijstmiddel. Werkt ook goed om van je harddisk een spiegel te maken (<-- Ervaring :p )

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 08:36:
[...]

Waar kan ik dat Brasso kopen? Bij Halfords dus?
nee, alleen displex kan je daar halen, brasso lag bij ons in de digros maar je hebt het waarschijnlijk ook bij de lokale gamma/praxis/whatever

Verwijderd

Denko schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:21:
[...]

nee, alleen displex kan je daar halen, brasso lag bij ons in de digros maar je hebt het waarschijnlijk ook bij de lokale gamma/praxis/whatever
Bedankt!
Nu ik toch post: nog een leuke link van tweakers newspagina: http://www.ipodsubwaymaps.com/ (kaarten van de metro voor op je nano).

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Ik ga over 3 weken naar Londen toe, dan lijkt me die maps best wel makkelijk, alleen ik wordt er niet veel wijs uit hoor..... staan volgens mij een beetje door elkaar heen...

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Brasso?? Niet moielijk doen met bouwmarkten...gewoon Appie, Super of andere supermarkt...

• Red

Red

Blue

Maar ik heb ook Brasso op mijn werk staan, om een messing rand langs de bar te poetsen. Maar volgens mij is dat alleen voor koper en messing, zal 's ff kijken of ik misschien wel zo'n flesje van mijn baas mee kan krijgen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Red op 29-09-2005 10:47 ]

Verwijderd

DoRRoN schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:07:
Ik ga over 3 weken naar Londen toe, dan lijkt me die maps best wel makkelijk, alleen ik wordt er niet veel wijs uit hoor..... staan volgens mij een beetje door elkaar heen...
Ze staan van links naar rechts en je begint bovenaan. Als je ze in XP bekijkt (miniatuurweergave), dan begrijp je hoe het zit. Het is even puzzelen denk ik. Ik probeer het vanavond wel even.

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:23
Net met apple gebeld, en zij kunnen niks voor mij doen.
Ze zeggen dat ik er voorzichtig mee moet omgaan (wat ik uiterraard doe!)
En wachten op de tubes.

Dit is toch geen manier van klantvriendelijkheid!

Dit verwacht je toch neit van Apple :(

[ Voor 10% gewijzigd door Misterxx2 op 29-09-2005 15:59 ]

• Misterxx2
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 16:12:
Waar ik wel benieuwd naar ben: Hebben de iPod bezitters die klagen over de krasgevoeligheid een witte of een zwarte nano?
Apple zegt dat hetzelfde materiaal gebruikt is als bij de 4th gen iPods, maar het kan natuurlijk zijn dat de krasjes op de zwarte versie veel meer opvallen dan op de witte, en dat mensen daarom ineens om ieder minuscuul krasje gaan 'zeuren'.
(don't get me wrong, ik bedoel niet dat mensen die zeuren daar geen recht op hebben, ik zeg alleen dat de krasjes misschien erger lijken op zwarte nano's)
Minuscuul??

Zeker niet, apple raad me aan om een cover te kopen van 30 eurie, en voor de rest mag de klant heet uitzoeken, volgende die mederwerker was het persbericht uit de Vs geldig alleen voor de VS ....

Ik voel een Rader/Kassa moment opkomen...

• Misterxx2
super-muffin schreef op donderdag 29 september 2005 @ 16:16:
[...]

Is het dock ook in de winkel?
Zoja, dan ga ik em even halen, voor dat die weer uitverkocht zijn.
Ik weet niet of de docks ook in de winkel verkrijgbaar zijn, in iedergeval wel online.

Een vraag, wie heeft tubes besteld via de Apple site, en ze al ontvagen?

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:31
Het is maar dat je het weet...

iPods Dirty Secret

Ga er niet van uit dat het waar is, mede door reacties van 4 jaar oude iPods ed. En ja het betreft hier de batterijen die niet vervangbaar zijn.

Maar de manier waarop Apple het aangeeft is voor mij niet echt een vervangbare batterij die ze in de iPod doen. Ik wil dat soort dingen zelf doen en geen 130 of wat was het ook alweer voor neerleggen.

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:55

Polycom

Poes van goud

Dagg schreef op donderdag 29 september 2005 @ 16:49:
Het is maar dat je het weet...

iPods Dirty Secret

Ga er niet van uit dat het waar is, mede door reacties van 4 jaar oude iPods ed. En ja het betreft hier de batterijen die niet vervangbaar zijn.

Maar de manier waarop Apple het aangeeft is voor mij niet echt een vervangbare batterij die ze in de iPod doen. Ik wil dat soort dingen zelf doen en geen 130 of wat was het ook alweer voor neerleggen.
Het ligt er helemaal aan hoe veel je je batterij oplaadt of niet. Volgens mij kan je de batterij die in de ipod zit maximaal 800 keer opladen en dan kapt hij ermee.

• Red

Red

Blue

Ik heb vanmiddag wel een mailtje gestuurd naar Apple, ben benieuwd wat ze zeggen. Heb hem dan wel niet bij Apple besteld, maar via de Dixons. Wil ook wel graag een tube, dan hoor je mij niet zeuren. Anders breng ik hem zo volgende week terug.

• Misterxx2
Dan kan ik jullie nu allemaal alvast helpen;

Volgens 2 verschillende medewerkers is het standpunt van Apple Europe nu: Dat ze klanten doorverwijzen om een tube te bestellen!

En dat ze klanten die gratis e.d. geven, daar doen ze niet aan.

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 16:07
ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar apple dat ik erg last had van krassen enz en toen kreeg ik dit terug:
Geachte Bart Jansen,

Hartelijk dank voor uw email aan de Apple Store.

Ik wou u heel graag helpen maar deze Verkoopondersteuning is alleen bedoeld voor
bestelling die online geplaatst waren op de Apple Store.

Omdat u uw Ipod Nano bij Dixons heeft gekocht, dan ligt uw contract met Dixons,
en niet bij ons, terwijl het toch een Apple product is, het verkoop contract
ligt met het verkooper, in dit geval, Dixons.

mvg

Harriett O'Mahony
Apple Store Europe
Afdeling Verkoopondersteuning
Hollyhill Industrial Estate
Hollyhill
Cork
Ireland
0800 0200 380 (NL)
0800 99846 (B)
00 353 21 4284840 (FAX)
dus voor alle mensen die hun iPod bij dixons hebben gekocht gaat hetniet werken ben ik bang.. :(

er zitten trouwens wel weer spelfouten in 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door bartosiej op 29-09-2005 20:39 ]

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Zal maar op passen met dat Brasso of ander polijst middel. dat soort spul verhoogt de oppervlakte spanning vaak van kunstof waardoor het makkelijker kan breken.

Gewoon zuinig met je spullen omgaan mensen >:) Heb ruim een jaar de Mini. noggeen enkel krasje. en gebruik geen bescherming ofzow. an luister toch gem. 10 uur per week. :O

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 22:41
Oke dit is wel erg relax.

Krijg de ipod nano nieuw opgestuurd met me eigen tekst (kheb mail gekregen dat ie besteld is)
Moet wel de oude terug sturen.
En ze hebben mij Ipod nano tubes mee gestuurd twv €29.99

Ik had ook contact via mail met Harriett O'Mahony :)

Verwijderd

Skype schreef op donderdag 29 september 2005 @ 21:20:
Gewoon zuinig met je spullen omgaan mensen >:) Heb ruim een jaar de Mini. noggeen enkel krasje. en gebruik geen bescherming ofzow. an luister toch gem. 10 uur per week. :O
Lees het topic eerst eens voordat je dit soort onzin gaat beweren. Sorry hoor, maar dit slaat gewoon nergens op.

Die Harriett O'Mahony is de enige die daar werkt? Ik had ook al 3 mailtjes van haar... Volgens mij gewoon standaard dat die naam onder de mails staat?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 22:08 ]

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:15
Das zeker een potige Ierse die voor een Apple en een ei dag en nacht zich uit de naad werkt nu met al die problemen :)

Ik heb zelf de 4GB Black Nano besteld, en op invisibleshield.com wat folie om het geheel toch enigzins stijlvol te beschermen...

[ Voor 36% gewijzigd door LosserNL op 29-09-2005 22:26 ]

Verwijderd

Heb de ipod nano zo ongeveer 10 dagen geleden online besteld.. en nog steeds is hij niet verstuurd :( wat is dat nou voor service??? Heb btw een witte 4gb . Mischien door de vele klachten over krassen dat het wat langer duurt? Hopen maar dan!!
Ik heb al gebeld naar klanten service maar die zeggen dat het zowieso nog een dag duurt voordat ze hem opsturen, en dan duurt het nog ongeveer 7 dagen voor hij hier is :r

Een vriend heeft ook een ipod nano en bij hem vallen de krassen erg mee... Bijna geen krassen eigenlijk
Ik denk dat het echt per stuk verschilt

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:24
Nogmaals een laatste verzoek om dit topic een beetje ontopic te houden, er zijn net weer 30+ reacties verwijderd met opmerkingen zoals "Vanmiddag maar ff halen denk ik..... :-)" "ik heb een zwarte" "ik ook"

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Weet iemand of je bij de Lanyard oordopjes ook andere oordopjes kunt aansluiten? Ideaal zo'n ding om je nek.
Ik zoek namelijk zo'n oplossing voor mijn zwarte nano (dus liefst een zwarte uitvoering) waarin ik mijn eigen oordopjes in kan doen. Die oordopjes van apple zijn te groot voor mijn oren en vallen er steeds uit.

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
leon1e schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:19:
Nogmaals een laatste verzoek om dit topic een beetje ontopic te houden, er zijn net weer 30+ reacties verwijderd met opmerkingen zoals "Vanmiddag maar ff halen denk ik..... :-)" "ik heb een zwarte" "ik ook"
"Ik heb een zwarte" was meer om te kijken of de krassen aan de zwarte of de witte nano's ligt. Tot nu toe is dat een beetje onbekend. Maar het topic wordt inderdaad warrig als iedereen alleen maar "zwart" of "wit" post.

[ Voor 14% gewijzigd door dbzdragon op 29-09-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Skype schreef op donderdag 29 september 2005 @ 21:20:
Zal maar op passen met dat Brasso of ander polijst middel. dat soort spul verhoogt de oppervlakte spanning vaak van kunstof waardoor het makkelijker kan breken.

daarom zei ik ook dat het voor de achterkant geweldig werkt, voor de voorkant ligt me voorkeur bij displex (maarja zelfs dat is 1x per 4 maanden of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:07:
Heb de ipod nano zo ongeveer 10 dagen geleden online besteld.. en nog steeds is hij niet verstuurd :( wat is dat nou voor service??? Heb btw een witte 4gb . Mischien door de vele klachten over krassen dat het wat langer duurt? Hopen maar dan!!
Ik heb al gebeld naar klanten service maar die zeggen dat het zowieso nog een dag duurt voordat ze hem opsturen, en dan duurt het nog ongeveer 7 dagen voor hij hier is :r

Een vriend heeft ook een ipod nano en bij hem vallen de krassen erg mee... Bijna geen krassen eigenlijk
Ik denk dat het echt per stuk verschilt
Ik heb die van mij de 20ste besteld en is gisteren verzonden. Ik heb ook een witte 4gb besteld, met gravering. Wat raar dat die van jou nog niet verzonden is :?
Had je er nog meer bij besteld of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen naar welk emailadres ik apple kan mailen ivm met support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:59
ligt hij eigenlijk al in de "gewone"winkels? daarmee bedoel ik een mediamarkt, of apple resellers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
in de mediamarkt (middelburg) ligt hij nog niet!
duurt wel lang vind ik, voordat ze hem hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:32:
kan iemand mij vertellen naar welk emailadres ik apple kan mailen ivm met support.
support@apple.com

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzdragon schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:30:
Weet iemand of je bij de Lanyard oordopjes ook andere oordopjes kunt aansluiten? Ideaal zo'n ding om je nek.
Ik zoek namelijk zo'n oplossing voor mijn zwarte nano (dus liefst een zwarte uitvoering) waarin ik mijn eigen oordopjes in kan doen. Die oordopjes van apple zijn te groot voor mijn oren en vallen er steeds uit.
moet je even die canadese site zoeken die ik hiervoor gepost heb (paar pagina's terug). Daar kan je lanyard kopen zonder koptelefoon en je eigen gebruiken. Maar er zijn vast genoeg alternatieven straks.

Op Ebay verschijnen nu de eerste hoesjes (direct leverbaar, wel uit Hong Kong): http://cgi.ebay.nl/New-iP...ZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Laatst online: 20-07 21:31
Klopt het dat de nano niet werkt met de winamp plugin? Ik kan er wel muziek opzetten, maar die is nergens meer terug te vinden op de nano. Op het winamp forum zie ik niet echt een oplossing.

Itunes gaat niet lukken, omdat de ipod op een andere pc geregistreerd staat... Eventueel ander gratis programma dan winamp om mp3 over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaarAnders schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:08:
Klopt het dat de nano niet werkt met de winamp plugin? Ik kan er wel muziek opzetten, maar die is nergens meer terug te vinden op de nano. Op het winamp forum zie ik niet echt een oplossing.

Itunes gaat niet lukken, omdat de ipod op een andere pc geregistreerd staat... Eventueel ander gratis programma dan winamp om mp3 over te zetten?
ephpod gebruik ik voor mijn mini en itunes voor de nano, volgens mij kan je ephpod ook voor de nano gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
helaas:
The drive you have chosen does not appear to have the
proper iPod directory structure. All iPods have a main
directory called ipod_control, and several subdirectories,
including 20 hidden directories of music files.

You will not be able to continue with EphPod unless you
build this directory structure.
nano heeft een andere structuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
en tis ook niet aan te raden alsnog een nummer er proberen op te zetten ==> alle oude nummers weg :x

iemand andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

ik had mijn ipod een week na ontvanging (ik zat in de eerste ligting) teruggestuurd onder het mom dat ik niet tevreden was. het ging dus om de minimale krasjes op mijn zwarte nano. ik had foto's gezien van de ipod van anderen en daarom besloot ik hem terug te sturen. gisteren mijn creditcard afschrift ontvangen en netjes 259 afgeboekt en weer bijgeboekt. er zijn zelfs geen verzendkosten in rekening gebracht..... erg netjes dus. ik wacht nu op de nieuwe versie die dus minder snel krassen krijgt.... misschien komt die versie wel nooit, maar dat zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:09

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Ik vind het allemaal een beetje overtrokken moet ik zeggen, het is meer van: "ben je nederlander of niet" oftewel als je ergens iets eventueel "gratis" kan krijgen moet je het doen, en dan onder het mom van die krasjes!
de witte geeft veel minder krassen(terwijl er net zoveel zitten), dat is ook logisch want op zwart zie je veel meer! dus apple heeft maar 1 ding te doen: De zwarte nano niet meer produceren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noener
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02-2024

Noener

dusss...

Donnie Darko schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:34:
ligt hij eigenlijk al in de "gewone"winkels? daarmee bedoel ik een mediamarkt, of apple resellers
Ze horen wel in "gewone" winkels te liggen, ze halen alleen de schappen niet. Ik heb een paar winkels gebeld (macstore, mediamarkt en dixons) maar de meeste nano's die binnen komen gaan gelijk naar mensen die hem besteld hebben.
Net de 2Gig versies kom je in de winkels tegen.
Tip is dus gewoon ergens te bestellen.

Gamer card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Peentje schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:23:
de witte geeft veel minder krassen(terwijl er net zoveel zitten), dat is ook logisch want op zwart zie je veel meer! dus apple heeft maar 1 ding te doen: De zwarte nano niet meer produceren :)
Dan zou dat probleem ook met de U2-edition iPod moeten bestaan. Nooit wat over gelezen.

Met een beetje googlen lees je over de U2-iPod ook dingen als: "extremely easy to scratch surface" (letterlijke quote).

[ Voor 14% gewijzigd door Exirion op 30-09-2005 15:13 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:48
Stuur ik een mailtje naar Apple over hoe ik de krassen kan voorkomen op mijn Nano (eergisteren besteld) krijg ik dit terug:
Hartelijk dank voor uw email aan de Apple Store.

Apple zijn inderdaad op de hoogte van dit probleem, maar het blijkt een
heel kleine percentage van Ipod Nano's te zijn met dit probleem. De Ipod
Nano's zijn gemaakt van precies hetzelfde polycarbonate plastic van alle
vorige Ipods.

Hoe dan ook, kan ik u geen garantie geven dat de Ipod dat u ontvangt van
de 2e generatie is, dus er is toch de mogelijkheid dan het krasgevolige
wordt.

Mocht u uw bestelling toch willen laten annuleeren dan hoor ik het wel.

mvg
Tweede generatie :? Weet iemand hier meer van, en als dit zo is dan erkend Apple wel de fout die ze hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
zat er zelf ook over na te denken om mijn eerste ipod aan te schaffen. €200,00 wil ik nog wel uitgeven, helemaal aan zo'n mooie Nano. Maar nu lees ik van de week dus net al die problemen..toch wel erg jammer.

Ik zie hierboven dat Apple zelf ( ? ) het over een 2e generatie heeft. Is daar al meer over bekend? want dat wil ik dus ook welis weten, aangezien ik op het punt sta een zwarte te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
Xolon schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 16:53:
zat er zelf ook over na te denken om mijn eerste ipod aan te schaffen. €200,00 wil ik nog wel uitgeven, helemaal aan zo'n mooie Nano. Maar nu lees ik van de week dus net al die problemen..toch wel erg jammer.

Ik zie hierboven dat Apple zelf ( ? ) het over een 2e generatie heeft. Is daar al meer over bekend? want dat wil ik dus ook welis weten, aangezien ik op het punt sta een zwarte te kopen..
Ik zit er ook mee ..

de nano is zo'n stap vooruit. Eindelijk genoeg flashgeheugen. Het enige wat ik mis is de UMS optie. Die zou super zijn voor op school :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Wat is een UMS optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.zcover.com/zCover_Product_iPod_nano_Original.htm

Een link voor mensen die nog opzoek zijn naar een anti-kraslaag voor hun nano.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:44:
http://www.zcover.com/zCover_Product_iPod_nano_Original.htm

Een link voor mensen die nog opzoek zijn naar een anti-kraslaag voor hun nano.

8)7
Ziet er erg mooi, en toch ook stevig uit, te vergelijken met producten van TuneWear & ISkin?

EN ook veilig om te bestellen en betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saftaplan
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 10:45
USB Mass Storage denk ik dat hij bedoelt, dat je je iPod kan gebruiken als verwisselbare schijf in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
saftaplan schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:10:
[...]

USB Mass Storage denk ik dat hij bedoelt, dat je je iPod kan gebruiken als verwisselbare schijf in Windows.
dat kan je gewoon aanzetten in itunes.

"enable disk use"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saftaplan
  • Laatst online: 06-05 10:45
Ja, maar dan kan je toch geen muziek erop zetten? Of wel?
(heb zelf nog geen iPod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misterxx2 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:53:
[...]

Ziet er erg mooi, en toch ook stevig uit, te vergelijken met producten van TuneWear & ISkin?

EN ook veilig om te bestellen en betrouwbaar?
Ik heb hem besteld en hij is reeds onderweg naar mij. De klantenservice is prima, 3 keer mee gemaild om wat vragen te stellen en kreeg netjes binnen een paar uur antwoord. En vriendelijk ook.

Ik krijg hem binnen 7 tot 10 dagen (als de verzendduur klopt), dan plaats ik hier foto's. Het is in iedergeval een stuk goedkoper als hoesjes + lanyard van apple (scheelt 40 euro in totaal incl. versturen).

Dus als je het niet vertrouwd of eerst betere foto's wilt zien, wacht dan even totdat ik hem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:31:
[...]

Ik heb hem besteld en hij is reeds onderweg naar mij. De klantenservice is prima, 3 keer mee gemaild om wat vragen te stellen en kreeg netjes binnen een paar uur antwoord. En vriendelijk ook.

Ik krijg hem binnen 7 tot 10 dagen (als de verzendduur klopt), dan plaats ik hier foto's. Het is in iedergeval een stuk goedkoper als hoesjes + lanyard van apple (scheelt 40 euro in totaal incl. versturen).

Dus als je het niet vertrouwd of eerst betere foto's wilt zien, wacht dan even totdat ik hem heb.
Dat doe ik zeker :)

En wat kosten het jou? (dus incl. verzendkosten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misterxx2 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:49:
Dat doe ik zeker :)

En wat kosten het jou? (dus incl. verzendkosten?)
1 x iSA micro DUO PACK for iPod nano - Original Black $24.95
Sub-Total: $24.95
Canada Post Shipping charges (Small Packets Air, 7 to 12 days): $13.40
Total: $38.35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
lowfi schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:17:
[...]

dat kan je gewoon aanzetten in itunes.

"enable disk use"
Maar als er nou geen I-tunes op staat (net als op school !?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Dan doe je dat thuis :?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Laatst online: 14:09
je kan hem gewoon gewoon gebruiken als HD, ook al heb je geen Itunes geinstalleerd.
MAAR als je wel Itunes gebruikt en die ook AAAN hebt, gaat itunes de HD optie ff uitzetten (voor beveiliging ofzo), vandaar die "enable Disk ..." optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een zwarte ipod nano met van apple de hoesjes kan die wat foto's droppen want ik heb die hoesjes besteld maar ik weet nog neit eens of het er mooi uit ziet een zwarte ipod in doorzichtig hoesje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeieavond,
Er zijn al behoorlijk wat mensen met zo´n apparaatje zie ik. Goed zo. Hebben jullie een bepaald hoesje ervoor? Die tubes van Apple, daar heb je toch nauwelijks iets aan, aangezien die het beeldscherm niet afsluit zeg maar (zit precies daarzo een gat)?
En die iSkin, die heeft toch precies hetzelfde, als ik de foto´s bekijk tenminste.

Ik heb hem besteld en krijg hem over een week ongeveer. Ik had helemaal niet gerekend op dit soort gedoe met beeldschermen etc. Ik hoor graag reacties van jullie over ervaringen, tips en problemen van de iPod en het hoesje wat jullie ervoor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
fong06 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:11:
je kan hem gewoon gewoon gebruiken als HD, ook al heb je geen Itunes geinstalleerd.
MAAR als je wel Itunes gebruikt en die ook AAAN hebt, gaat itunes de HD optie ff uitzetten (voor beveiliging ofzo), vandaar die "enable Disk ..." optie
is dit echt waar ? Dus als je geen I-tunes hebt .. is het gewoon een UMS !? Kan iemand dat laten zien (printscreen!?) .. want anders ga ik hem halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Maeslant schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:30:
[...]

is dit echt waar ? Dus als je geen I-tunes hebt .. is het gewoon een UMS !? Kan iemand dat laten zien (printscreen!?) .. want anders ga ik hem halen :D
Je kan wel bestanden op zetten dan, maar geen mp3's (die je vervolgens kan afspelen).
Dus itunes heb je altijd nodig als je mp3's erop wilt zetten of
een ander geschikt programma.

[ Voor 10% gewijzigd door M55 op 30-09-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
Natuurlijk kan je er zonder iTunes wel MP3's opzetten -> in harde schijf modus... Je kan ze alleen niet spelen met de iPod omdat ze niet in de juiste structuur staan :D

En speelbare MP3's er op zetten kan _ook_ zonder iTunes, vermits je maar de juiste software of plugin download.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gaat het aansluiten van de ipod op school niet werken, het is al een tijd geleden, maar windows herkent toch niet automatisch de ipod zonder de drivers te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Laatst online: 14:09
ehm, besturing systeem is bij jullie school windows 2000? of 98?, mare blijkbaar geen xp...
of jullie school hebben dat gewoon beveiligd.

[ Voor 37% gewijzigd door fong06 op 30-09-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:56:
Goeieavond,
Er zijn al behoorlijk wat mensen met zo´n apparaatje zie ik. Goed zo. Hebben jullie een bepaald hoesje ervoor? Die tubes van Apple, daar heb je toch nauwelijks iets aan, aangezien die het beeldscherm niet afsluit zeg maar (zit precies daarzo een gat)?
En die iSkin, die heeft toch precies hetzelfde, als ik de foto´s bekijk tenminste.

Ik heb hem besteld en krijg hem over een week ongeveer. Ik had helemaal niet gerekend op dit soort gedoe met beeldschermen etc. Ik hoor graag reacties van jullie over ervaringen, tips en problemen van de iPod en het hoesje wat jullie ervoor gebruiken.
Ik heb bij Zcovers ook een zwart hoesje beseteld, puur omdat deze de eerste is die het kan leveren en met een bescherming voor het scherm. De tube van Iskin heeft overigens wel een screenprotector maar die is voorlopig nog niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand of je bij de iskins van apple voor de nano screencovers er bij krijgt?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hmm, dus je krijgt alleen ondersteuning bij het punt waar je hem hebt gekocht. Apple Centre Amsterdam is blijkbaar niet Apple zelf :P Terwijl je bij hun een nummer krijgt om te bellen, snap er niks meer van. Gelukkig heb ik nog geen Powerbook gekocht als de service zo ruk is bij Apple, zelfs Acer doet nog minder moeilijk dan Apple :p

[ Voor 51% gewijzigd door alienfruit op 30-09-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
M55 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:46:
[...]

Je kan wel bestanden op zetten dan, maar geen mp3's (die je vervolgens kan afspelen).
Dus itunes heb je altijd nodig als je mp3's erop wilt zetten of
een ander geschikt programma.
Dat is ook wat ik wil .. maar in Windows Xp is hij dus wel plug en play !? Kijk geen mp3tjes .. maar wel files zoals m'n school spullen. (inventor, word en excel documenten)
fong06 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:26:
ehm, besturing systeem is bij jullie school windows 2000? of 98?, mare blijkbaar geen xp...
of jullie school hebben dat gewoon beveiligd.
Windows Xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
@Alienfruit:
De _enige_ winkel _van_ Apple hier in Nederland is de on-line Apple Store. De rest van de winkels die puur Apple spul verkopen zijn zgn Appel Centers en die zijn niet verbonden aan Apple. Zij leveren producten en diensten (waaronder reparaties enzo) die betrekking hebben op Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:03:
Hmm, dus je krijgt alleen ondersteuning bij het punt waar je hem hebt gekocht. Apple Centre Amsterdam is blijkbaar niet Apple zelf :P Terwijl je bij hun een nummer krijgt om te bellen, snap er niks meer van. Gelukkig heb ik nog geen Powerbook gekocht als de service zo ruk is bij Apple, zelfs Acer doet nog minder moeilijk dan Apple :p
Dit is ook logisch aangezien je met klachten terug moet gaan naar de winkel waar je het gekocht hebt. Je bent een overeenkomst aangegaan met de winkelier en niet met Apple. Dit staat zo in de wet. De winkelier moet het in eerste instantie oplossen en daarna kan deze je doorwijzen door middel van een telefoonnummer. Soms gaat het anders maar zo hoort het. In dit geval komt het vanwege het feit dat meerdere nano's problemen hebben en Apple het ook toegegeven heeft.

Apple Centre is even kort door de bocht niets meer dan een inrichting, assortiment en gekwalificeerd personeel volgens de richtlijnen van Apple. Voldoe je aan de kwaliteitseisen dan mag je jezelf een Apple Centre noemen. Net zoals de nieuwe winkel in Apeldoorn die op 1 oktober opengaat. Dat maakt het verschil met een gewone dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, maar heeft toch zo geen zin als Apple zegt dat ik bij hun moet zijn en andersom hetzelfde richting Apple? Natuurlijk snap ik dat je bij de persoon moet zijn waar je het hebt gekocht. Maar de Apple Center zegt dat ik voor garantie bij Apple moet zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Maeslant schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 00:42:
[...]

Dat is ook wat ik wil .. maar in Windows Xp is hij dus wel plug en play !? Kijk geen mp3tjes .. maar wel files zoals m'n school spullen. (inventor, word en excel documenten)
Hij wordt automatisch herkend als extra schijf. Geen extra drivers voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Er staat een review over de zcover case op het apple forum hier
en hier

[ Voor 52% gewijzigd door M55 op 01-10-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M55 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:11:
Er staat een review over de zcover case op het apple forum hier
en hier
Wat een verschil in review stijl :o
Ik vind review 2 echt bizar, die jongen heeft volgens mij op alles wat aan te merken? Hij vind het materiaal te dik en wil het alleen gebruiken als hij gaat hiken of andere heftige dingen omdat dan de nano goed beschermd is.

Het lock dingetje is wel lastig, maar daar had hij zelf een oplossing voor bedacht (knippen). Zelf gebruik ik nooit de hold button, als hij om je nek hangt hoeft dat ook niet. Bij mijn mini heb ik in iedergeval nooit problemen.

Ik ga dus voor review 1, top product :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
@AlienFruit:
Dan zit die winkel van je fout :) Als zij zeggen dat je bij Apple moet wezen kan je hen zeggen "Ik heb'm bij jullie gekocht, dus gaan _jullie_ maar naar Apple _voor_ mij". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik zal het maandag nog eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:55:
[...]

Wat een verschil in review stijl :o
Ik vind review 2 echt bizar, die jongen heeft volgens mij op alles wat aan te merken? Hij vind het materiaal te dik en wil het alleen gebruiken als hij gaat hiken of andere heftige dingen omdat dan de nano goed beschermd is.

Het lock dingetje is wel lastig, maar daar had hij zelf een oplossing voor bedacht (knippen). Zelf gebruik ik nooit de hold button, als hij om je nek hangt hoeft dat ook niet. Bij mijn mini heb ik in iedergeval nooit problemen.

Ik ga dus voor review 1, top product :+
Mooi producht dat zeker, alleen jammer dat het bijna $40,- kost om het hier naar NL te laten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
stom vraagje misschien voor jullie die-hard ipod owner's, maar kan je de ipods ook via usb opladen? dat zal wel zo prettig zijn. Mijn QtekS100 heeft dat ook en die kan ik dan nog ff extra sap geven voor de terugreis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ja ipod kan je opladen via usb.

Volgens mij al een keer voorbij gekomen maar: http://www.theinvisiblesh...ano_screen_protector.html

bekijk ook het demo filmpje eens :)

[ Voor 11% gewijzigd door lowfi op 01-10-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Screen Protector lijkt wel erg goed te werken n.a.v. jet filmpje. Iemand al in t echt ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xolon schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 13:43:
stom vraagje misschien voor jullie die-hard ipod owner's, maar kan je de ipods ook via usb opladen? dat zal wel zo prettig zijn. Mijn QtekS100 heeft dat ook en die kan ik dan nog ff extra sap geven voor de terugreis..
Je krijgt er alleen een snoertje bij om hem op te laden via usb en om hem aan je pc aan te sluiten dus je hebt neit veel meer keus! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand op bij de apple iskins een screenprotector bij zit want da kan ik nergens vinden :( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 13 september ben ik een gelukkig bezitter van een zwarte nano. Ook mijn exemplaar heeft te maken met een behoorlijke krasgevoeligheid. Nu is de nano uiteraard, zoals velen van jullie al vermeld hebben, een gebruiksvoorwerp en lichte beschadigingen of krassen horen daar bij. Maar ook ik vindt dat de gevoeligheid van de nano voor krasjes/krassen wel zeer groot is en ik ging mijzelf hier dan ook steeds meer aan ergeren. De oplossing ligt toch uiteindelijk in het aanschaffen van een hoesje om de nano te beschermen, maar het exemplaar dat ik mooi vindt (SpecProducts) is pas vanaf half oktober leverbaar, dus voor deze tijd moest ik een andere oplossing zien te vinden. Allereerst wilde ik mijn nano weer in "nieuwstaat" zien terug te brengen en hiervoor heb ik het www afgestroopt en dit topic gevolgd met het zoeken naar eventuele "oplossingen" om van deze krasjes en krassen te verwijderen en af te komen. Vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben met m'n nano aan de gang gegaan. Ik heb besloten niet voor de brasso "oplossing" te gaan, maar had nog een tube PolyWatch (te verkrijgen bij een horlogewinkel (vooral die Swatch horloges verkopen)of anders even zoeken via Google of iets dergelijks) in mijn bezit die ik gebruikte om de displays van verschillende in mijn/ons bezit zijnde apparatuur (gsm/pda, etc) te repareren. Dit lukte met PolyWatch altijd naar voller tevredenheid. Dus ik dacht "waarom ook niet eens proberen op de nano". Met een microfibre doek (gebruik echt zo'n doekje, want andere geven geen goed resultaat en laten toch weer die zeer kleine krasje achter) en de tube PolyWatch ben ik aan de slag gegaan en tot mijn verbazing werkte dit perfect. Zowel de voorzijde als de achterzijde van mijn nano zijn werkelijk weer terug bij af en zien er weer als nieuw uit. Hierna heb ik de nano in de plakcovers gezet die ik via DecalGirl.com had besteld en inmiddels geleverd had gekregen (overigens lelijke dingen die je naar mijn mening absoluut niet moet bestellen/kopen, want a. je krijg ze er echt niet netjes op en als je ze wil verwijderen om ze er iets beter op te krijgen gaan ze stuk en b. ik vindt het er werkelijk niet uitzien als ze er eenmaal "goed" op zitten!! Niet kopen dus!!) en deze laat ik voorlopig lekker zitten tot ik in bezit ben van de door mij inmiddels bestelde skin/hoes van SpecProducts.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Helaas ben ik niet in het bezit van een digitale camera, dus kan ik mijn bericht niet voorzien van foto's om jullie de resultaten te laten zien. Maar geloof me het resultaat is top en zeker het aanbevelen waard!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik denk dat ik die invisibleSHIELD ga nemen voor mn nano. Het uiterlijk is toch 1 van de redenen waarom je voor een apple gaat. (al vind ik de originele Tubes opzich wel mooi).
en zo'n sterke film die je amper ziet om krassen te voorkomen is dus ideaal.

voor de mensen die ook geinteresseeerd zijn, het kost 20USD en je betaalt geen verzendkosten :)

edit: en ik zit me nu ook af te vragen of je nog wel lekker over je clickwheel kan draaien, want die zit natuurlijk ook onder de film...

ja dus, meer 'tractie' door het ruwere oppverlak
hier een full review van the invisible shield
http://www.rainydaymagazi...isibleShieldFirstLook.htm

edit2:
nog een ander merk gevonden die transparante beschermingsfilms maken voor o.a. de nano
http://www.doml.com.sg/pr...o_ipod&modeln=iPod%20nano

[ Voor 49% gewijzigd door randje op 01-10-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ben alleen benieuwd of ie dan ook nog in een ipod nano dock past aangezien ie wel iets dikker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Ik heb gister ff met dit spelertje in de Mediamarkt gespeeld,
Aleen was het een heel gestoei om door dat menu te komen, met dat clickwheel, ff wennen .
Ziet er mooi uit, aleen jammer dat je er geen filmpjes op kan "bekijken"

Wel mooie extras zoals txt documenten enzo en fototjes. en wat spelletjes kwam ik ook tegen

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Waarom zou je filmpjes willen kijken dan? Dat kan toch bij de meeste mp3 spelers toch niet? Anders moet je zo'n Nokia N91 kopen ;-) Hoop werkt zeg trouwens zo'n bescherm film er te gooien, mij teveel werk koop ik liever een nieuwe volgend jaar :P

[ Voor 32% gewijzigd door alienfruit op 01-10-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Ik heb 622 nummers op mijn ipod nano staan, maar als ik de lijst wil afspelen met shuffle zet hij er maar 599 in een playlist ?

[ Voor 72% gewijzigd door M55 op 02-10-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

M55 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:31:
Ik heb 622 nummers op mijn ipod nano staan, maar als ik de lijst wil afspelen met shuffle zet hij er maar 599 in een playlist ?
ik heb er 843 op staan en bij mij staan er ook 843 in mij shuffle playlist...

heb je ze allemaal via iTunes geimporteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

ForrestX schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:32:
[...]

ik heb er 843 op staan en bij mij staan er ook 843 in mij shuffle playlist...

heb je ze allemaal via iTunes geimporteerd?
Het zijn de podcasts, die niet geplaatst worden in de shuffle lijst..wel logisch eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

M55 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:06:
[...]

Het zijn de podcasts, die niet geplaatst worden in de shuffle lijst..wel logisch eigenlijk.
idd :)

zat al te denken aan shuffle instellingen...mischien op album uingesteld en bijeen aantal nummers geen album titel toegevoegd ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

WAt ik net hoorde vind ik wel een nadeel,
Het aleen mogelijk om met Itunes muziek op je ipod te zetten, en niet gewoon als verwisselbare schijf zeg maar, klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
ja het klopt. van wat ik heb begrepen is dat je alleen tekst documenten en foto op kan zetten zonder bijkomst van de itunes.

Verder heb ik ook een vraagje. Zijn de ipod (4 gig versie) ook overal verkrijgbaar? en geldt daar ook de studentenkorting? want de apple store heeft hem nog steeds niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
al tig keer voorbij gekomen ;)

niet perse itunes maar ja je kan het niet gewoon met explorer/finder doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ja en nee, volgens mij is het ook mogelijk met bepaalde winamp plugins mp3's op je ipod te zetten zodat ie ze kan afspelen. (iemand die kan bevestigen of het ook voor de nano werkt?)

en ik ben er ook heel huiverig over om itunes te gebruiken. Ik heb een 200gb mp3 schijf die zelf geordend is (1e partitie zijn albums en 2e partitie zijn losse mp3's geordend naar genre)
en itunes wilt dus ALLE mp3's kopieren (en omzetten naar .m4a) in zijn itunes map, ik heb maar snel geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat kan je van te voren uitzetten. Komt nog eens bij dat je itunes van te voren aangeven waar je muziek staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:26:
al tig keer voorbij gekomen ;)

niet perse itunes maar ja je kan het niet gewoon met explorer/finder doen
Met een plugin wel, weet alleen niet uit me hoofd, Anapod explorer oid.

edit: Jup, AnaPod Explorer: AnaPod Explorer

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Mmz, dat is dan wel weer mooi,
* shameblaster twijfelt weer lekker verder :z

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Misschien is het jullie nog niet opgevallen, maar het is bijzonder oninteressant om telkens te lezen wie nu weer een iPod nano besteld heeft, welke kleur die heeft, en in welke stad 'ie is.

Bij deze 't verzoek dit soort opmerkingen achterwege te laten.