[iPod] Nano Ervaringen, Tips en Problemen*

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 16.225 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even korte toelichting voordat er weer dertig posts komen over UMS-functie van de iPod.

De iPod support het zogenaamde UMS (Universal Mass Storage device). Dat wil zeggen dat je er zonder enige bijkomst van software bestanden op je iPod kunt zeggen. Maar, de iPod maakt gebruik van een bepaalde structuur die iTunes -of een programma met een iPod-plugin zoals Anapod, Winamp of Amarok - alleen kan maken, zodat de muziekbestanden die je erop zet ook herkent worden en dus afgespeeld kunnen worden. Dit heeft voor- en nadelen. Het nadeel is natuurlijk dat je er geen muziek op kunt zetten als de computer waar je je nano op hebt aangesloten geen iTunes of een plugin voor de iPod erop heeft. Als voordeel heeft het dat je via verschillende manieren je muziek kunt benaderen op je iPod: op alfabetische volgorde artiest, album, genre en op titel.

iTunes daarentegen blokkeert de UMS functie als je de iPod hebt aangesloten. Dit is alleen een vinkje wat je moet uitzetten. Als je de iPod aansluit zal iTunes (standaard) de muziek synchroniseren met je iPod en je computer. Als je ´t vinkje uitzet, zal iTunes niets doen. Als je dan iTunes opstart kun je gewoon je muziekbestanden draggen en droppen met iTunes. Je kunt bovendien ook gewoon tekstbestanden kopieren en plakken naar je iPod (via Windows Explorer, Finder, Konqueror etc.).

Dus je kunt je iPod gerust op welke plek dan ook aansluiten, zonder dat er iTunes opstaat. Ik zelf zal de synch-optie uitzetten, aangezien ik zelf wil bepalen welke muziek erop mijn iPod komt te staan en niet dat iTunes de eerste 4GB die ´ie tegenkomt erop zet.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 18:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het raar dat mensen zo verbaast zijn over het krassen van de nano, is dit niet altijd al zo geweest? ik heb zelf een g3 en dat was een en al krassen. ik moet eerlijk bekennen dat ik de nano nog niet in mijn handen heb gehad maar zover ik weet krassen alle modellen ipod vrij makelijk. daarom zijn er ook al jaren van die kousjes en hoesjes in omloop.

ik heb vandaag mijn g3 verkocht en ga van de week de nano kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:51:
ik vind het raar dat mensen zo verbaast zijn over het krassen van de nano, is dit niet altijd al zo geweest? ik heb zelf een g3 en dat was een en al krassen. ik moet eerlijk bekennen dat ik de nano nog niet in mijn handen heb gehad maar zover ik weet krassen alle modellen ipod vrij makelijk. daarom zijn er ook al jaren van die kousjes en hoesjes in omloop.

ik heb vandaag mijn g3 verkocht en ga van de week de nano kopen
Komt omdat dit de eerste iPod is die ook in het zwart te verkrijgen is. Bij zwart zie je de krassen veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:56:
Komt omdat dit de eerste iPod is die ook in het zwart te verkrijgen is. Bij zwart zie je de krassen veel beter.
Inderdaad. Lees de commentaren over de zwarte iPod U2-edition er maar op na. Die is ook erg krasgevoelig.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:56:
[...]

ik heb de witte versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal je dus niet zoveel last van de krassen hebben, hooguit op het scherm misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen tussen de Nano en de nieuwere versie van de gewone Ipod die binnenkort zal uitkomen.
Ik vroeg me af of Apple soms nog iets gaat verbeteren aan de krasgevoeligheid van de voorkant van de Nano of is hier niets aan te doen? En hoe zit het met de robuustheid en krasgevoeligheid van het scherm, is dat bij alle Nano's zo slecht of waren die kapotte schermen slechts bij 1 slechte serie uit de productie? Ik lees hier namelijk dat je zeker op de zwarte versie al snel veel krasjes ziet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:14:
[...]

Dan zal je dus niet zoveel last van de krassen hebben, hooguit op het scherm misschien.
dat heb ik dus wel, dat is mijn punt dus.

een ipod is nou eenmaal krasgevoelig dat waren ze al en is de nano dus ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:35:
Ik zit te twijfelen tussen de Nano en de nieuwere versie van de gewone Ipod die binnenkort zal uitkomen.
Ik vroeg me af of Apple soms nog iets gaat verbeteren aan de krasgevoeligheid van de voorkant van de Nano of is hier niets aan te doen? En hoe zit het met de robuustheid en krasgevoeligheid van het scherm, is dat bij alle Nano's zo slecht of waren die kapotte schermen slechts bij 1 slechte serie uit de productie? Ik lees hier namelijk dat je zeker op de zwarte versie al snel veel krasjes ziet....
Er is wel wat aan de krasgevoeligheid te doen, maar dan zullen ze andere materialen moeten gebruiken, en het lijkt me niet dat ze van hun standaard (en succesvolle) concept af zullen wijken. Dus, de krasgevoeligheid zal wel niet beter worden ten opzichte van de vorige iPods.
Die kapotte schermen zullen wel slechts een serie zijn geweest, Apple laat een succesvolle populaire mp3speler heus niet verloren gaan door een brak scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn ipod nano uitzet en op hold zet en voor langere tijd bijv. een hele dag niet gebruik dan wil hij niet meer aan dan moet ik hem eerst in de pc steken via usb en dan doet hij het pas weet er iemand wat er aan de hand is of dat zo is of dat dat een fabrieks fout is?! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:23:
Als ik mijn ipod nano uitzet en op hold zet en voor langere tijd bijv. een hele dag niet gebruik dan wil hij niet meer aan dan moet ik hem eerst in de pc steken via usb en dan doet hij het pas weet er iemand wat er aan de hand is of dat zo is of dat dat een fabrieks fout is?! :|
Je weet zeker dat je em van hold af zet?
Misschien dat de batterij brak is, en dat ie daarom eerst stroom moet hebben via de USB poort voordat ie aan wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:23:
Ik neem maar even simpelweg aan dat de nano in dat opzicht hetzelfde werkt als de 'normale' iPod, daarover kan ik je namelijk vertellen dat deze gewoon op standby staat bij het uitzetten, en dus niet volledig uit. Logischerwijze loopt de batterij dus dan ook langzaam leeg. Als jij een lange tijd geluisterd hebt en je nog maar weinig batterij capaciteit overhebt kan het prima zijn dat je batterij volledig leeg is gelopen in die dag dat je nano uitstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ jogm

Aha, enne, hoe zet je zo'n ding dan "echt" uit?
Vreemd, ik had er ook een, nooit geweten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan dus niet echt. De standby mode zorgt ervoor dat als je op een knop drukt je meteen het menu te zien krijgt. Als je em helemaal zou uitschakelen zou het +- 10 sec. duren voordat hij helemaal opgestart is.

De standby mode vreet echt niet zoveel stroom. Je kan met een volle batterij em echt wel 2 maanden ofzo laten liggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wAizz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:56
-EDIT-

[ Voor 100% gewijzigd door wAizz op 03-10-2005 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bij Dixons aangekochte ipod nano's met krasjes worden toch in behandeling genomen door Apple (maar je moet er even voor slijmen, zie onderstaande emails). Als je de technische dienst opbeld en meld dat Harriett je het nummer heeft gegeven voor hulp, dan willen ze als ze in een goed humeur zijn je helpen :)
Geachte xxx

Dank u voor uw email aan de Apple Store.

Uw kunt inderdaad terecht komen bij ons Technische Dienst op 0900 7777703 voor verdere vragen maar omdat u uw iPod Nano bij Dixons aangeschaft was, dan ligt uw verkoopcontract eigenlijk met Dixons en helaas niet bij ons.

mvg

Harriett O'Mahony
Apple Store Europe
Afdeling Verkoopondersteuning
Hollyhill Industrial Estate
Hollyhill
Cork
Ireland
0800 0200 380 (NL)
0800 99846 (B)
00 353 21 4284840 (FAX)

Geachte mevrouw,

Ik heb de Ipod nano gekocht bij Dixons Leeuwarden. Ik kan u dus helaas geen webbestelnummer doorgeven. Maar ik neem aan dat ik wel bij u moet zijn om geholpen te worden met mijn probleem?

Met vriendelijke groet,

xxx

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: nl.consumer@euro.apple.com [mailto:nl.consumer@euro.apple.com]
Verzonden: woensdag 28 september 2005 19:21
Aan: xxx@politie.nl
Onderwerp: Re: Ipod nano vraag; Follow-up: xxx

Geachte xxx,

Wij stellen het op prijs dat u voor de Apple Store hebt gekozen.

We verzoeken u om uw webbestelnummer en de naam op de bestelling op te geven. Met behulp van deze informatie kunnen wij uw bestelling snel terugvinden, wat de beantwoording van uw vragen zal bespoedigen. U kunt de gevraagde informatie opgeven door te antwoorden op dit e-mailbericht.

Voor eventuele post-salesvragen verwijzen wij u naar de website van de Apple
Store-klantenservice:
<http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore>

Harriett O'Mahony
Apple Store Europe
Hollyhill
Cork
Ireland
0800 0200 380 (NL)
0800 99846 (B)
00 353 21 4284840 (FAX)

Geachte heer/mevrouw,

Gelijk bij de introductie van de ipod nano heb ik deze gekocht als vervanging van mijn ipod mini. Ik heb het zwarte model, maar na een paar dagen gebruik ontstaan er veel krasjes op de nano.

De nano heb ik in alleen gedragen in mijn gevoerde binnenzak van mijn jas (zonder sleutels of andere spullen in mijn zak). Ik begin me hier flink aan te storen, het worden steeds meer krasjes en ik kan er niks aan doen. Het feit dat ik ontzettend voorzichtig omga met mijn nano heeft geen invloed op het ontstaan van de krasjes.

Heeft u voor mij een oplossing? Desgewenst kan ik foto's sturen van de krasjes.

In afwachting van uw reactie,

xxx

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snoekie, wat is uiteindelijk het resultaat van je telefoongesprek geweest? Nieuwe tubes, nieuwe IPOD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:52:
[...]

Ik neem maar even simpelweg aan dat de nano in dat opzicht hetzelfde werkt als de 'normale' iPod, daarover kan ik je namelijk vertellen dat deze gewoon op standby staat bij het uitzetten, en dus niet volledig uit. Logischerwijze loopt de batterij dus dan ook langzaam leeg. Als jij een lange tijd geluisterd hebt en je nog maar weinig batterij capaciteit overhebt kan het prima zijn dat je batterij volledig leeg is gelopen in die dag dat je nano uitstond.
Nee mijn baterij is dan nog bijna helemaal vol want als ik hem 1 keer ofzo in mijn pc stop dan doet hij het weer en de batterij is dan nog steeds meer als half vol iemand een ander idee?! :| }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 10:26:
snoekie, wat is uiteindelijk het resultaat van je telefoongesprek geweest? Nieuwe tubes, nieuwe IPOD?
Ik moest hem opsturen en dan zou ik een vervangende krijgen. Ik doe het echter niet omdat ik maar 2 miniscule krasjes heb en de verlengde garantie gekoppeld zit aan het productnummer. Ik kreeg alleen als optie om hem op te sturen en dat was al heel wat volgens de betreffende medewerker omdat ik eigenlijk bij Dixons moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 10:52:
Nee mijn baterij is dan nog bijna helemaal vol want als ik hem 1 keer ofzo in mijn pc stop dan doet hij het weer en de batterij is dan nog steeds meer als half vol iemand een ander idee?! :| }:O
Mijn Nano ligt al 2 weken op hold in de la van mijn bureau en gisteren ging hij gewoon aan door hem van hold te halen en 1 keer te klikken op het middelste knopje in dat wiel. Ik kreeg wel eerst dat zwart/witte apple logo te zien en na 10 seconden het menu in kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Zcover is binnen :)

Even snel wat foto's gemaakt zodat iedereen hier een impressie heeft.

Mijn indruk van het product: erg goed! De hoesjes zijn van perfecte kwaliteit, het scroll wiel is perfect te gebruiken, het werkt zelfs beter dan voorheen (was veel te gevoelig in vergelijking met mijn ipod mini). Het ziet er goed uit.

Nadelen: de hold knop is niet meer bruikbaar, het beschermglaasje kan er uitvallen in uitzonderlijke gevallen en dan ben je hem kwijt (vastplakken is niet mogelijk) en bij veelvuldig opladen van de ipod terwijl hij in het lanyard hoesje zit kan op een gegeven moment het hoesje doen scheuren (maar dat zijn vast mijn twijfels, het ziet er wel stevig uit en zal dat ook wel zijn).

De foto's:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rolandsnoek/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rolandsnoek/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rolandsnoek/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rolandsnoek/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rolandsnoek/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rolandsnoek/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rolandsnoek/7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rolandsnoek/8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rolandsnoek/9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rolandsnoek/10.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

nou dat nadeel dat de hold knop niet meer te gebruiken is vind ik wel groot als je de nano in je broekzak houdt.
Denk je trouwens dat je vaak de ipod in en uit zo'n hoesje kan doen zonder dat het hoesje echt verslijt?
ik denk dat ik zelf maar de originele apple tubes ga kopen (30 euro voor 5 hoesjes is niet duur) en ik draag toch nooit lanyards dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pokeran schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:30:
nou dat nadeel dat de hold knop niet meer te gebruiken is vind ik wel groot als je de nano in je broekzak houdt.
Denk je trouwens dat je vaak de ipod in en uit zo'n hoesje kan doen zonder dat het hoesje echt verslijt?
ik denk dat ik zelf maar de originele apple tubes ga kopen (30 euro voor 5 hoesjes is niet duur) en ik draag toch nooit lanyards dus :)
Ik gebruik hem alleen met de lanyard en heb dus nooit het hold knopje in gebruik (ook niet bij mijn mini). Ik zag wel op een forum iemand die er een stukje uitknipte, maar dat lijkt me ook niet handig. Volgens de site moet het wel werken, maar dan heb je in iedergeval een lichte kleur hoes nodig aangezien ik niet eens de hold knop kan zien.

Hij slijt niet, het lijkt op een soort rubber van een autoband, flexibel en stevig. Voor nu is het prima en als er over 6 maanden veel mooie hoezen op de markt zijn kijk ik nog wel een keer of ik iets moois zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik heb inmiddels ook een ipod nano, van de dixons.

Ik zit alleen met een probleempje. Als ik itunes start (verschikkelijk programma trouwens, zijn er alternatieven voor?), en ik sluit de ipod aan op mijn usb 2.0 kaartje ziet windows hem wel prima, maar doet itunes net of er geen ipod te vinden is.
Als ik de ipod aan sluit op een onboard usb 1.1 poort doet hij het wel gewoon, maar dat gaat natuurlijk veel te langzaam.
Is dit een bekend probleem, of ben ik de enige?

Verder heb ik nog een probleem, maar dat heeft meer met de applestore te maken dan met de ipod.
Ik had de ipod al besteld bij de applestore, maar omdat de levertijd daar op 5 oktober bleef staan, en dixons em eerder had had ik hem meteen daar gehaald, en de bestelling bij de applestore geannuleerd, krijg ik de volgende ochtend een mailtje met verzendbevestiging 8)7
ik ben bang dat ik binnenkort dus met 2 nano's zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlonXP1800 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:47:

Ik zit alleen met een probleempje. Als ik itunes start (verschikkelijk programma trouwens, zijn er alternatieven voor?).
Ja. AnaPod Explorer bijvoorbeeld. Of Winamp met een plugin. Of ePHPod oid.

En die 2e iPod kan je waarschijnlijk nog met winst verkopen ook, omdat je em in voorraad hebt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlonXP1800 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:47:

Ik zit alleen met een probleempje. Als ik itunes start (verschikkelijk programma trouwens, zijn er alternatieven voor?), en ik sluit de ipod aan op mijn usb 2.0 kaartje ziet windows hem wel prima, maar doet itunes net of er geen ipod te vinden is.
Als ik de ipod aan sluit op een onboard usb 1.1 poort doet hij het wel gewoon, maar dat gaat natuurlijk veel te langzaam.
Is dit een bekend probleem, of ben ik de enige?

Verder heb ik nog een probleem, maar dat heeft meer met de applestore te maken dan met de ipod.
Ik had de ipod al besteld bij de applestore, maar omdat de levertijd daar op 5 oktober bleef staan, en dixons em eerder had had ik hem meteen daar gehaald, en de bestelling bij de applestore geannuleerd, krijg ik de volgende ochtend een mailtje met verzendbevestiging 8)7
ik ben bang dat ik binnenkort dus met 2 nano's zit...
Ik denk dat dat gewoon aan jouw computer licht want ik heb daar helemaal geen last van en je kan als je ipod binnen is kun je hem gewoon terug sturen kost je dan wel alleen verzenkosten maar zit je niet met 2 ipod's opgescheept of nog slimmer verkopen op marktplaats er staan daar ipod's te koop die al boven de normale verkoopprijs geboden is :*) ! :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik zag inderdaad dat ze op marktplaats goed verkocht worden, dus mischien probeer ik dat, het is vast sneller dan wachten totdat apple mij terug betaald.

ik zal die alternatieve programa's eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al wil ik morgen een nano 4gb kopen..is er dan uberhaubt een kans van slagen? en bij welke winkel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

de dixons had hem pas dus, maar ook pas toen ik voor de 3e keer daar langs ging. Voor de rest was hij bij alle winkels in utrecht uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

[offtopic]

Ik weet niet of er een iTunes topic bestaat, maar ik dump het gewoon even hier:

Als je iTunes als mediaplayer gebruikt ipv winamp bijv. en via shuffle je nummers wilt spelen, speelt hij dan alleen de nummes die je hebt aangevinkt due sie ook op je iPod staan? Of is het bij mij gewoon puur toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ForrestX schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:50:
[offtopic]

Ik weet niet of er een iTunes topic bestaat, maar ik dump het gewoon even hier:

Als je iTunes als mediaplayer gebruikt ipv winamp bijv. en via shuffle je nummers wilt spelen, speelt hij dan alleen de nummes die je hebt aangevinkt due sie ook op je iPod staan? Of is het bij mij gewoon puur toeval?
volgens mij zijn de bibliotheek en de ipod 2 verschillende lijsten in itunes, maar waarom blijf je niet bij winamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ik kan nou niet zeggen dat de iPod mooier wordt door die zCover. Ik denk dat ik mijn uurprijs maar wat verhoog zodat ik sneller een vervanger kan kopen :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht ik weer een nano kopen, dan ga ik sowiezo voor "theinvisibleshield" :*)
http://www.theinvisiblesh...od_screen_protectors.html
Jullie allen wel bekend neem ik aan ;)
Ik hoop op een rev2 van de nano, al is het niet waarschijnlijk dat Apple ooit zal toegeven dat ze fout zaten wat de krasjes betreft :r
Ik hou het topic hier in de gaten en ga veel lezen op fora, vragen in winkels, checken of de krasbestendigheid beter wordt.
Ik denk dat Apple al werkt aan een betere coating van het polycarbonaat, nóg zo'n grap als deze kan ze duur komen te staan, ik gok dat er over een maand geen nano meer te koop is die zo krasgevoelig is als de mijne was :)
Zo niet, dan niet. Koop ik wel een andere ofzo, alleen geen idee welke :/
Geen is zo mooi als de nano IMO, althans.. nog niet ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 08:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:19:
Ik kan nou niet zeggen dat de iPod mooier wordt door die zCover. Ik denk dat ik mijn uurprijs maar wat verhoog zodat ik sneller een vervanger kan kopen :):)
De enige echt mooie hoes is deze:

Afbeeldingslocatie: https://www.shop.keychainpod.com/images/product_22_zm.jpg

Maarja, die lui reageren niet op mijn emails en verzenden volgens mij ook niet naar het buitenland. Dus nu gebruik ik de zcover en over een half jaar zoek ik wel een hoesje als hierboven (neem aan dat dan alle hoesjes wel beschikbaar zijn in de winkels e.d.).

Voor nu is het hoesje ter bescherming en dat doe ik liever dan weer veel geld uitgeven aan een nieuwe nano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Had dit schermpje nou 4096 of 65k colours, kan het even niet meer terug vinden

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:41:
Had dit schermpje nou 4096 of 65k colours, kan het even niet meer terug vinden
iPod incorporates the same touch-sensitive Apple Click Wheel that debuted on iPod mini. Use it to navigate your music on the iPod’s 65,536-color, 220x176-pixel display. Spin the wheel to scroll effortlessly through dozens of playlists, hundreds of albums or thousands of songs and podcasts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-martenB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05-2024
Bij de mediamarkt in Amsterdam lagen vanmorgen zo'n 15 witte Nano's 4 GB.
Dus, sla je slag......! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 07:11:
Mocht ik weer een nano kopen, dan ga ik sowiezo voor "theinvisibleshield" :*)
http://www.theinvisiblesh...od_screen_protectors.html
Jullie allen wel bekend neem ik aan ;)
kutte van die invisibleshield vind/lijk me is dat je met een zeepoplossing moet werken om hem perfect erop te krijgen, dat houdt ook in, dat als hij eenmaal goed op je nano zit, dat je hem 24u (zitten wel veiligheidsmarges in in die 24 uren neem ik aan) niet kan gebruiken wegens het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan-martenB schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:51:
Bij de mediamarkt in Amsterdam lagen vanmorgen zo'n 15 witte Nano's 4 GB.
Dus, sla je slag......! :9
Ik denk dat die allemaal al weg zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die een gratis alternatief willen voor het invisible shield, ik heb hier nog een rol folie voor bibliotheekboeken liggen en stuur gratis een stuk op naar de liefhebbers. Folie is erg sterk en laat makkelijk weer los (althans van boeken e.d., dus met de nano zal het ook wel goedzitten). Inmiddels hebben al vele tweakers gebruik gemaakt van dit aanbod.

Mail je adres even op harlingen74@hotmail.com en ik stuur je gratis een stuk toe (totdat de rol op is). Scheelt je weer een euro of 30...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lieve schatten, de 4GB witte nano is nou ook bij dixons.nl te bestellen (hij was er eerst nog niet) Ik had mijn apple order gecancelled en bij dixons besteld (ik ben ongeduldig :> )

website vol met beschermingshoesjes (welliswaar niet allemaal meteen leverbaar) en deze is toch wel heel gaaf: Je kan nu zwemmen met je ipod.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPMercedes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 19:12
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 08:45:
[...]

De enige echt mooie hoes is deze:

[afbeelding]

Maarja, die lui reageren niet op mijn emails en verzenden volgens mij ook niet naar het buitenland. Dus nu gebruik ik de zcover en over een half jaar zoek ik wel een hoesje als hierboven (neem aan dat dan alle hoesjes wel beschikbaar zijn in de winkels e.d.).

Voor nu is het hoesje ter bescherming en dat doe ik liever dan weer veel geld uitgeven aan een nieuwe nano.
Die Case is gaaf man..!!
Op welke site kan je die vinden.?
Want ik wil binnenkort ook een case halen want ik word gek van die krasjes.

Schoonmaken met Brasso werkt namelijk wel goed trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VPMercedes schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:46:
[...]

Die Case is gaaf man..!!
Op welke site kan je die vinden.?
Link staat ergens in dit topic, dacht pagina 6. Moet je even zoeken, was een bericht van 27 september uit mijn hoofd.

Maar die case kan je niet bestellen helaas. Althans, je kan wel betalen, maar geen land opgeven en dus krijg je hem niet op de juiste plek. Ik heb al 2 mails gestuurd naar dat bedrijf, maar die worden niet beantwoord. Daar bestel ik dus niet, als ze al niet eens emails normaal kunnen beantwoorden koop ik er niks. Maar misschien heb je familie in Amerika? Die kunnen hem wel bestellen of even wachten todat ze op ebay ofzo staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, mensen die een invisibleSHIELD hebben gekocht? Hebben jullie de zogenaamde ´clickwheel cut out´ versie of de de gene die het clickwheel ook bedekt? Is het aan te raden eentje met of zonder te nemen? Ervaringen, tips en problemen?

En hoe gaat dat nou precies met het aanbrengen van dit plastic film.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn Ipod nano met theinvisible shield binnengekregen. Voor de mensen die nog twijfelen of het wel mooi is om zo'n sticker erop te plakken. Het is niet tot nauwelijks te zien dat theinvisibleshield erop zit. Alleen wanneer je van heel dichtbij gaat kijken, dan zul je aan de randjes kunnen zien dat er een extra laagje opzit. Desalniettemin errug de moeite waard totdat de echt mooie cases beschikbaar zijn en je toch je nano mooi wilt houden!

edit: Ik heb de versie dat je de hele ipod bedekt. Je plakt hem er gewoon op, waarna je hem nog netjes kan schuiven totdat hij perfect zit, maar dat staat al op een website gepost, die een paar pagina's terug stond.
Tip: wees eventjes geduldig met de achterkant, want die is wat lastiger om te bevestigen met alle zijkantjes

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 21:58:
Ik heb net mijn Ipod nano met theinvisible shield binnengekregen. Voor de mensen die nog twijfelen of het wel mooi is om zo'n sticker erop te plakken. Het is niet tot nauwelijks te zien dat theinvisibleshield erop zit. Alleen wanneer je van heel dichtbij gaat kijken, dan zul je aan de randjes kunnen zien dat er een extra laagje opzit. Desalniettemin errug de moeite waard totdat de echt mooie cases beschikbaar zijn en je toch je nano mooi wilt houden!

edit: Ik heb de versie dat je de hele ipod bedekt. Je plakt hem er gewoon op, waarna je hem nog netjes kan schuiven totdat hij perfect zit, maar dat staat al op een website gepost, die een paar pagina's terug stond.
Tip: wees eventjes geduldig met de achterkant, want die is wat lastiger om te bevestigen met alle zijkantjes
heel erg mooi, ik ga dus denk ik ook maar the invisibleshield bestellen. (kut paypal heeft mijn bankovermaking nog niet binnen, dus ik moet wachten met bestellen aangezien ik geen verified user ben <- geen cc)
maar jij hebt maar tijdelijk de invisibleshield totdat je een mooi hoesje tegenkom? juist vind ik het uiterlijk zo vet en om die te verschuilen in een omhulsel....
tja.. kweet t nog niet

@yrd: je moet hem dus in een zeepoplossing doen zodat je de invisishield nog over je ipod kan bewegen. en daarna 24u laten drogen.

[ Voor 6% gewijzigd door randje op 04-10-2005 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Na de mishandelingen van Ars Technica, is de nano nu ook (ongewild) onderworpen aan de Titanic proef.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn zCover binnengekregen, en tot zover bevalt hij prima!

Zoals wel bekend is neem ik aan, bestaat de set uit twee covers.
De 'lanyard-cover' gebruik ik nu omdat deze de nano volledig omsluit.Goede bescherming tegen stof en dergelijke aangezien ik hem altijd in mijn broek/binnen zak heb.

Ik heb trouwens de 'original Ice clear' versie. Deze is niet volledig 'clear' maar een beetje wittig als het ware. Dat vind ik dus gelijk het enige nadeel want nu zie je niet meer hoe mooi mijn zwarte krasvrije nano glimt in het licht :P

Het eerder vermelde probleem van het niet kunnen gebruiken van de hold knop heb ik niet. Hoewel ik vrij korte nagels heb, is het voor mij een fluitje van een cent om de knop te verschuiven. In tegen stelling tot Snoeki heb ik een doorzichtige versie, en zoals hij zelf al aangeeft kan dit dus verschil maken. Ik ga er vanuit dat de covers dezelfde dikte hebben, dus zou het vershuiven van de hold knop an-sich niet moeten verschillen...

Een belangrijk voordeel van deze cover vind ik de meegeleverde screen protector. Gezien de krasgevoelighied en (belangrijker) de eventuele breekgevoeligheid van het scherm is deze extra bescherming altijd welkom.

Ik ben dus zeer positief over de zCover. Ik heb geen idee wat de kwaliteit is van de overige merken covers verkrijgbaar, maar als die vergelijkbaar zijn aan de zCover dan zijn ze het geld zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een fijne email-wisseling kreeg ik vandaag dit mailtje van Apple:
Geachte ********,

Dank u voor uw email, het aantal emails valt wel mee gelukkig :)

In verband met uw vraag, als 'gesture of goodwill' heb ik gewoon een setje iPod Nano Tubes gratis voor u besteld, deze hebben toch een lange wachttijd maar toch heb ik uw bestelling op priority 1 gezet, dus deze wordt so snel mogelijk naar u verzonden so gauw als ze verzendklaar zijn.

Het bestel nummer voor deze Tubes is toch de oude bestel nummer, om alles eenvoudig te houden!

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Indien u nog vragen heeft kunt u ons ook telefonisch bereiken onder 0800-0200380 (NL) of 0800-99846 (B).

Met vriendelijke groet,

Harriett O'Mahony
Apple Store Europe
Hollyhill
Cork
Ireland
0800 0200 380 (NL)
0800 99846 (B)
00 353 21 4284840 (FAX)
Op dit moment heb ik nog zo goed als geen krasjes, maar zoals de beste man of vrouw al schrijft willen ze met de tubes kado doen als 'gesture of goodwill'. Erg netjes en alleen maar hulde voor Apple van mijn kant. Ik had mijn Nano trouwens via de Apple site besteld.

Ik vroeg me trouwens af of jullie nog meer praktische dingen weten voor de Nano. Dingen zoals: Metrokaart op je iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-08 17:53
Cool, ramder. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Heb je een klacht gestuurd of iets dergelijks?
En ik heb mijn nano ook via de apple-shop besteld, weet je hoe lang het ongeveer duurt voor ze hem opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:41:
Ik ben dus zeer positief over de zCover. Ik heb geen idee wat de kwaliteit is van de overige merken covers verkrijgbaar, maar als die vergelijkbaar zijn aan de zCover dan zijn ze het geld zeker waard.
Ik kan mijn hold knopje ook wel gebruiken heb ik gemerkt, maar door de zwarte cover zie ik niet of hij op hold staat of niet 8)7
Niet echt praktisch, maar ik gebruik die knop toch niet en mij maakt het niet uit. Maar wel iets om rekening mee te houden als je hem gaat kopen.

Kan je misschien een foto plaatsen van jouw hoesje? Ben wel benieuwd.

Ik merk na 3 dagen wel dat het hoesje wat stof aantrekt dat er lekker op blijft "plakken", maar het is er wel af te halen met wat geveeg. Aangezien mijn hoesje zwart is zie je het misschien wel beter dan op andere hoesjes. Afijn, ik ben tevreden en ik heb trouwens de hoes zonder lanyard naar een user van tweakers gestuurd die zo slim was te vragen of hij hem mocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:22:
[...]

Ik kan mijn hold knopje ook wel gebruiken heb ik gemerkt, maar door de zwarte cover zie ik niet of hij op hold staat of niet 8)7
Niet echt praktisch, maar ik gebruik die knop toch niet en mij maakt het niet uit. Maar wel iets om rekening mee te houden als je hem gaat kopen.
Als je gewoon onthoud: als het schuifje naar de rechter kant staat, staatie op Hold. :)
En je ziet het ook op je schermpje ;)

Ik heb em vandaag binnen gekregen, mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
super-muffin schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:41:
[...]

Als je gewoon onthoud: als het schuifje naar de rechter kant staat, staatie op Hold. :)
En je ziet het ook op je schermpje ;)

Ik heb em vandaag binnen gekregen, mooi ding!
same here :)

heb muziek erop gepompt nu opgeladen..

nu alleen w88 tot de 27e, want ik wil die iskin.. ding is mooi :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

wordt de nano met die iSkin niet erg groot??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

dus als ik het goed begrijp valt het krassen mee als je er gewoon mee omgaat? Dit omdat ik van plan was een Nano te kopen maar na zelfs een nieuwsbericht op T.Net schrok ik toch wel ff :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

webfreakz.nl schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:34:
dus als ik het goed begrijp valt het krassen mee als je er gewoon mee omgaat? Dit omdat ik van plan was een Nano te kopen maar na zelfs een nieuwsbericht op T.Net schrok ik toch wel ff :)
Tsja, wat is gewoon.. het is zo dat je met een iPod voorzichtiger moet zijn dan met bijvoorbeeld een mp3speler van Archos. Spelers van Apple krassen veel sneller. Ik denk dat je ook krassen krijgt als je er gewoon voorzichtig mee omgaat, het is niet te voorkomen, maar de vraag is of je die kleine krasjes gaat merken. Zo lang je er niet al te ruig mee doet zou het wel mee moeten vallen, maar het is maar net hoe erg je krasjes vindt. Sowieso is een hoesje aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPMercedes
Even een vraag....

iTunes geeft een grotere beschikbare ruimte over, dan op mijn iPod zelf.
namelijk iTunes 301.1 Mb en mijn iPod (Nano) 282 Mb
Hoort dit of is dit alleen bij mij het geval.. :?

[ Voor 5% gewijzigd door VPMercedes op 05-10-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd naar jouw antwoord op de vraag welke kleur iPod nano je bezit, en of je de eventuele krasjes die hierop zitten wel of niet als probleem ziet. Ook als je (nog) geen iPod nano bezit kan je de poll invullen, dan kunnen we gelijk zien hoeveel procent van de mensen die hier kijken zelf zon speeltje bezit.Bij voorbaat dank voor je bijdrage _/-\o_

Poll: Heb je een zwarte of witte iPod nano?
Ik heb nog geen iPod nano
Zwarte nano - geen probleem met de krasjes
Zwarte nano - wel n probleem met de krasjes
Witte nano - geen probleem met de krasjes
Witte nano - wel n probleem met de krasjes
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=93485&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

edit: ik ga proberen een conclusie te trekken uit de poll resultaten bij 100 votes om zo een indruk te krijgen van de nano-penetratie hier @ GoT, de verdeling van witte en zwarte nano's en het percentage iPod nano gebruikers dat zich ergert aan de krasjes. Ik laat de poll wel open zodat de mening van mensen die het apparaatje pas later aanschaffen ook in het resultaat terug te vinden is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik heb een probleem met mijn nano..
Mijn pc had alleen maar USB 1.1 poorten, daarop aangesloten werkte de nano prima, echter wel wat langzaam met uppen.
Heb toen een USB 2.0 PCI kaartje gekocht en deze ingebouwd, niet het meest geavanceerde stukje hardware, dus XP installeerde deze goed.
Als ik echter de nano hierop aansluit herkent windows mn nano niet goed, er komt een schijf bij in explorer, maar deze is leeg en je kunt er niks mee. Ook doet iTunes niets.

Heb alles al geprobeerd, iTunes opnieuw installeren, iPod updater opnieuw installeren, USB-kaart verplaatsen (maar andere USB devices werken er prima mee), andere poortjes gebruiken, etc etc.

De nano wil alleen maar met de standaard ingebouwde 1.1 poortjes werken, meer mensen hier problemen mee? Ik wil wel graag full-speed bestanden erop kunnen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!
Ik wil heel graag een Ipod Nano kopen maar ik vind de verzendtijd van de Apple store best lang.
Welke winkel zouden jullie aanraden om mijn Ipod Nano bij te kopen, qua garantie of goede ervaringen bijvoorbeeld? Het liefst geen online store.
Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:57:
Hallo allemaal!
Ik wil heel graag een Ipod Nano kopen maar ik vind de verzendtijd van de Apple store best lang.
Welke winkel zouden jullie aanraden om mijn Ipod Nano bij te kopen, qua garantie of goede ervaringen bijvoorbeeld? Het liefst geen online store.
Heel erg bedankt!
Dixons heeft ze vaak in voorraad. Andere winkels hebben hem waarschijnlijk (nog) niet.

Ook de mediamarkt heeft er soms wel een paar. En over die verzendtijd: helemaal gelijk. Wacht nu ook al een tijdje op mijn iPod Nano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

weten jullie het hier in het andere topic word niet meer gereageerd

ALs je geen service pack 2 hebt, word de nano dan niet ondersteund :?

Ik heb gewoon windows xp prof zonder sp1 of 2, dan werkt die er tog wel op

svp geen reacties, over dat ik sp's moet instaleren

In utrecht had de dixons ze vandaag iig nog op vooraad ( 2gig ) , 4 gig heb ik niet naar gevraagd

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VerbalForce schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 07:46:
Cool, ramder. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Heb je een klacht gestuurd of iets dergelijks?
Nou ik heb verteld dat ik een aantal kleine krasjes had en dat ik een beetje bang was hoe het er over een maand uit zou zien en ik vroeg me af wat zij eraan konden doen.
En ik heb mijn nano ook via de apple-shop besteld, weet je hoe lang het ongeveer duurt voor ze hem opsturen?
Volgens mij mag ik hier niet reargeren, maar ik doe het stiekem toch (ik vind trouwens de mensen die erover zeuren veel vervelender).
Ik had hem in ong. anderhalve week. Er was een klein probleem bij TNT waardoor het wat langer duurde, maar ik geloof dat ze bij Apple nou wat meer tijd nodig hebben. De vraag is vrij groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-martenB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05-2024
Ik heb XP pro, zonder SP1 of 2. Alles draait prima; zowel m'n NANO als ook mijn shuffle.

geen probleem dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:12:
ALs je geen service pack 2 hebt, word de nano dan niet ondersteund :?

Ik heb gewoon windows xp prof zonder sp1 of 2, dan werkt die er tog wel op
Windows system requirements
PC with USB port or card (USB 2.0 recommended)
Windows 2000 with Service Pack 4 or later, or Windows XP Home or Professional with Service Pack 2 or later
Bron.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:57:
Hallo allemaal!
Heel erg bedankt!
had gisteren naar dixons gebeld, had ze niet meer op voorraad. hij zei dat ie misschien vandaag nieuwe binnen zou krijgen. belde ik vanochtend, zouden ze 1 zwarte 4 gb binnenkrijgen. ik apart laten houden, nu ligt ie naast me :D

dixons FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
[...]
Ik merk na 3 dagen wel dat het hoesje wat stof aantrekt dat er lekker op blijft "plakken", maar het is er wel af te halen met wat geveeg. Aangezien mijn hoesje zwart is zie je het misschien wel beter dan op andere hoesjes. Afijn, ik ben tevreden en ik heb trouwens de hoes zonder lanyard naar een user van tweakers gestuurd die zo slim was te vragen of hij hem mocht hebben.
Die user ben ik dus ;)
Mijn nano is vandaag binnen gekomen, samen met dit hoesje.
Hoe ik het heb aangepakt: van boterhamzakjes heb ik 2 handschoentjes gemaakt en zo mn iPod losgemaakt van de folietjes. Toen heb ik het voorste originele folietje op de achterkant gedaan en het uitsteeksel (waar je em normaal vastpakt om los te maken) eraf geknipt. Toen heb ik van een deel van de originele folie een soort screen protector gemaakt, het stukje van de lock afgeknipt en toen de nano in mn zcover hoesje gedaan :)
Werkt perfect, tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Afbeeldingslocatie: http://x7.putfile.com/10/27716430780.jpg

*kwijl* als deze aan het eind van oktober uitkomt ren ik naar de winkel :D
(ze zijn er ook in andere kleuren ;) met screen- en clickwheel protector )

[ Voor 9% gewijzigd door GSL op 05-10-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kan je misschien een foto plaatsen van jouw hoesje? Ben wel benieuwd.

Ik zal morgen wel even een foto van mijn zCover maken, want heb er nu geen tijd voor.
Van pluisjes heb ik tot nu toe nog weinig last. Maarja pluisjes zijn meestal wit/grijzig dus dat zie je natuurlijk sneller op een zwarte cover.
ForrestX schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:46:
wordt de nano met die iSkin niet erg groot??
Dat valt reuze mee. Het materiaal is 1,5 a 2 mm dik en sluit zeer strak om de nano. Als elke millimeter telt zal je het misschien vervelend vinden, maar ik merk het nauwelijks.

Het is trouwens heus niet zo dat wanneer je hem normaal in je handen houdt dat er dan ineens krassen op komen. Het probleem is wanneer je hem in je zak hebt zitten. Doordat dan kleding en evt ander materiaal er langs schuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dixons in Purmerend had gisteren ook nog alle varianten van de iPod Nano in voorraad. Dus wit en zwart , allebei in 2GB en 4GB.

Ze zijn trouwens mijn verzending nu aan het prepareren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
GSL schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:45:
[afbeelding]

*kwijl* als deze aan het eind van oktober uitkomt ren ik naar de winkel :D
(ze zijn er ook in andere kleuren ;) met screen- en clickwheel protector )
is die Iskin ook in nederland verkrijgbaar dan..? ik heb weinig zin om em te laten importeren. en is die clickwheel protector nodig..? ik snap het nut er niet echt van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPMercedes
BootVluchteling schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 10:03:
[...]

is die Iskin ook in nederland verkrijgbaar dan..? ik heb weinig zin om em te laten importeren. en is die clickwheel protector nodig..? ik snap het nut er niet echt van..
Neem hier maar eens een kijkje...

http://www.mp3man.nl/accessoire/18628/4

Gewoon in NL beschikbaar dus als ze uitkomen...

Ik gaat er gelijk ook 1 halen, want ze zijn gaaf..!! :9
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Nog ff mijn vraag:

iTunes geeft een grotere beschikbare ruimte over, dan op mijn iPod zelf.
namelijk iTunes 301.1 Mb en mijn iPod (Nano) 282 Mb
Hoort dit of is dit alleen bij mij het geval.. :?

[ Voor 24% gewijzigd door VPMercedes op 06-10-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja nog geen 10 min geleden is UPS langsgeweest met mijn Lanyard headphones hieronder een aantal foto's .
Kan hij tenminste om mijn nek hangen en niet meer in mijn broek :D

Jaja erg relaxt :) Hij kan er niet uitvallen heb ik gemerkt je moet aardig wat kracht zetten om hem er uit te trekken, verder ziet hij er goed uit, MAAR helaas hij is niet zwart, dat vindt ik jammer. want een zwarte had nog mooier gestaan !!!

[ Voor 13% gewijzigd door leon1e op 06-10-2005 23:48 . Reden: Kijk nog even in je pushmessages.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:56
hier komt de echte tweaker naar voren.... wat niet zwart is, maak je gewoon zwart 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

@ Tomppie: zie ik het nou goed, is dat aansluiting die je onderop je Nano klikt wel zwart ? Of komt dat door de foto dat het lijkt dat het zwart is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Heb net mijn zcover binnen gekregen, heeft 1,5 week geduurd vanaf de bestelling (uit canada).
Ziet er goed uit. Het switchen van de hold knop is ff wennen, maar gaat goed.
Ook het clickwiel gaat wat stroever, maar werkt perfect. Ben er tevreden mee, en de prijs
valt ook nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is die metaalkleurig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoRRoN schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:41:
@ Tomppie: zie ik het nou goed, is dat aansluiting die je onderop je Nano klikt wel zwart ? Of komt dat door de foto dat het lijkt dat het zwart is ?
Metaalkleurig geloof ik.

edit: Oeps, beetje laat. Niet op de volgende pagina gekeken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:53
Mijn ipod nano tubes zijn verzonden, dus ik verwacht die morgen of overmorgen te ontvangen.

Ik hou jullie wel op de hoogte met foto's e.d. ;)

(ik heb hier nog niemand gezien die de tubes heeft, dus ik dacht meld het maar even, overigens zouden ze 19 oktober verstuurd worden maar ze zijn 5 oktober al verstuurd ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
wat is nou het nut van die clickwheel protector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het is verchroomd net als de achterkant van de iPod Nano !! Het werkt heerlijk :)
Iedereen kwijlt als ik langsloop, nee niet naar mij :P maar naar de Nano !!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:06:
wat is nou het nut van die clickwheel protector?
[bijdehand-modus]
clickwheel -> clickwheel (dat ding van je iPod waar je mee klikt en wielt
protector -> Engels voor beschermer
clickwheel protector -> een beschermer voor je iPod clickwheel
[/bijdehand-modus]

Was dát nou zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:56:
[...]

[bijdehand-modus]
clickwheel -> clickwheel (dat ding van je iPod waar je mee klikt en wielt
protector -> Engels voor beschermer
clickwheel protector -> een beschermer voor je iPod clickwheel
[/bijdehand-modus]

Was dát nou zo moeilijk?
Ik denk dat hij het overbodig vind ;)

[ Voor 4% gewijzigd door M55 op 06-10-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xeanor schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:21:
Mijn ipod nano tubes zijn verzonden, dus ik verwacht die morgen of overmorgen te ontvangen.
Hoezo? Ik neem aan dat ie gewoon vanuit China is verzonden en binnen 5-7 werkdagen aankomt? Of is ie al een paar dagen geleden verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, alle items komen uit Engeland !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

dat is niet waar, door middel van track&trace zie ik dat mijn ipod komt uit china. daarna naar hongkong en daarna naar arnhem :)

maar idd ik zie nog geen tubes gebruikers in dit topic, dus mensen met tubes, post es wat foto's en ervaringen :)

[ Voor 3% gewijzigd door randje op 06-10-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

pokeran schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:20:
dat is niet waar, door middel van track&trace zie ik dat mijn ipod komt uit china. daarna naar hongkong en daarna naar arnhem :)

maar idd ik zie nog geen tubes gebruikers in dit topic, dus mensen met tubes, post es wat foto's en ervaringen :)
Ik zou wel willen, maar m'n bestelling is uitgesteld tot 22 oktober, terwijl ze oorspronkelijk 29 september zouden worden verstuurd. Het vreemde is wel dat ik dit niet terug zie in de bestellings status bij Apple. Ik heb hierover alleen maar een e-mail gehad. Meer mensen die hetzelfde hebben?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:46

_Ernst_

Mark It Zero!

Zwart - geen problemen met de krasjes :)

In het begin was het wel ff slikken, zo'n splinternieuw apparaatje vol met krassen, maar nu stoor ik me er totaal niet meer aan. Ik heb hem nog steeds los in mijn broekzak zitten, maar er komen niet veel krassen meer bij, tijdens normaal gebruik zie ik ze niet eens.

Ben er heel tevreden over :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:57:
[...]

Ik zou wel willen, maar m'n bestelling is uitgesteld tot 22 oktober, terwijl ze oorspronkelijk 29 september zouden worden verstuurd. Het vreemde is wel dat ik dit niet terug zie in de bestellings status bij Apple. Ik heb hierover alleen maar een e-mail gehad. Meer mensen die hetzelfde hebben?
Die van mij liggen al in Arnhem, dus als het goed is zijn ze morgen thuis. Hopen dat mijn moeder dan nog thuis is om de Tubes in ontvangst te nemen. Als ze er zijn zal ik foto's posten.
De prority 1 van die medewerken van Apple heeft duidelijk geholpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Toen mijn Nano in Arhem was ging hij eerst naar Rotterdam, en toen pas naar mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 23:37:
Die van mij liggen al in Arnhem, dus als het goed is zijn ze morgen thuis. Hopen dat mijn moeder dan nog thuis is om de Tubes in ontvangst te nemen. Als ze er zijn zal ik foto's posten.
De prority 1 van die medewerken van Apple heeft duidelijk geholpen :).
Jij had toch 2 dagen geleden die dingen pas toegezegd gekregen? Of ben ik nu in de war?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:20:
[...]

Jij had toch 2 dagen geleden die dingen pas toegezegd gekregen? Of ben ik nu in de war?
Oct 4, 2005 11:43 AM heb ik het mailtje gehad...hij is nou out for delivery, maar er is waarschijnlijk niemand thuis dus het zal na het weekend worden...dus de tubes zijn al wel goed leverbaar. Kan ik eindelijk mijn iPod uit mijn sok halen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Zelf heb ik geen iPod Nano, maar ik lees op andere fora steeds over problemen met VBR encoded bestanden. De speler zou zich hier vaak (hoorbaar in de vorm van stotteren) in verslikken. Graag ervaringen van gebruikers hier, eventueel in combinatie met de samples die via onderstaande link te vinden zijn.
topic @ HA.org
iPod nano/mini 2G use clock speed optimisation to increase battery time.
VBR songs with a sudden increase in bitrate may cause the iPod nano/mini 2G to stutter as the clock speed is not increased fast enough to deal with the increased bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het hier niet over de iPod zelf, maar over bijvoorbeeld die lanyard, de hoesjes etc, als je me niet geloofd wil ik wel een foto maken van de bon :P Daar staat het toch echt op hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:20:
Ik heb het hier niet over de iPod zelf, maar over bijvoorbeeld die lanyard, de hoesjes etc, als je me niet geloofd wil ik wel een foto maken van de bon :P Daar staat het toch echt op hoor :)
Klopt. In ieder geval komen mijn Tubes ook uit de UK. Kan ook alleen op de engels site (www.tnt.co.uk) mijn status checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier ook mensen die hun Ipod nano hebben laten graveren? Zoja, ziet het er een beetje strak uit?

EDIT:

Nog ff snel een andere vraag. Ik zit dus te overwegen om een Nano aan te schaffen. Zelf heb ik helemaal niks met oordopjes. Zijn hier ook mensen die een koptelefoon (Sony MDR) erop aansluiten en bevalt dat een beetje? Ik kan me zo voorstellen dat zo'n koptelefoon veel meer van de accu vraagt.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk007 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:52:
Zelf heb ik geen iPod Nano, maar ik lees op andere fora steeds over problemen met VBR encoded bestanden. De speler zou zich hier vaak (hoorbaar in de vorm van stotteren) in verslikken. Graag ervaringen van gebruikers hier, eventueel in combinatie met de samples die via onderstaande link te vinden zijn.
topic @ HA.org

[...]
Dat probleem heb ik met m'n Mini 2G. Zie ook: http://www.hydrogenaudio.....php?showtopic=33495&st=0

Met EQ aan heb je nergens last van, maarja, ik wil geen EQ aan ;)
Al voegen ze nou gewoon even een EQ toe, waarbij de iPod vast wel meer stroom gebruikt (dus kortere accuduur), maar geen LAME VBR mp3's meer skipt ... dan ben ik tevreden, want ik heb teveel nrs die skippen ... jammer genoeg reageert Apple niet op Feedback :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Henk007 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:52:
topic @ HA.org

[...]
Ik heb een heleboel VBR encoded mp3's, zoals ze o.a. te downloaden zijn van de newsgroups.
(192 VBR). Deze draaien perfect op de nano. Ook zelf gemaakte VBR mp3's met winLAME doen het pefect. Volgens mij zijn er alleen problemen met VBR mp3's die gemaakt zijn met bepaalde LAME versies.

De Nine Inch Nails sample en de Five Years sample te vinden op die site
(http://www.hydrogenaudio....t=0&p=292855&#entry292855)
heb ik geprobeerd, en stottert niet (met EQ uit (!))

[ Voor 19% gewijzigd door M55 op 07-10-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:44:
Zijn hier ook mensen die hun Ipod nano hebben laten graveren? Zoja, ziet het er een beetje strak uit?
Daar is maar één antwoord op: Ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:53
Ik heb mijn tubes ontvangen!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/csd/tubes/verpakkingklein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/csd/tubes/witklein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/csd/tubes/blauwklein.jpg

(crappy fototoestel... ik weet het...)

Ze voelen erg goed aan, en naar mijn mening is het clickwheel nu zelfs nog makkelijk te gebruiken dan zonder deze tube eromheen :)

Ze zitten strak, superstrak. Het vergt erg veel kracht om je nano weer eruit te krijgen. Ik zelf heb hem via het venstertje eringedaan, en om hem eruit de krijgen hem aan de onderkant eruit geknepen. Mijn "laser engraving" is overigens nog goed te lezen door de tube heen, bij iedere kleur.

Beetje jammer vind ik dat er geen zwarte bij zit... ach ja, misschien koop ik nog wel eens een iSkin ofzo ;)

Wat ook een beetje tegenvalt is dat het schermpje niet beschermd is, maar dat had ik toch al opgelost met zo'n stuk PDA protection foil. Werkt erg goed.

Ik ben er wel tevreden over :P Ze zijn redelijk dik dus ze kunnen erg goed tegen stootjes, nu hoef ik niet meer zo ultra-voorzichtig om te gaan met m'n nano. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xeanor op 07-10-2005 15:17 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Misschien is het jullie nog niet opgevallen, maar het is bijzonder oninteressant om telkens te lezen wie nu weer een iPod nano besteld heeft, welke kleur die heeft, en in welke stad 'ie is.

Bij deze 't verzoek dit soort opmerkingen achterwege te laten.