[iPod] Nano Ervaringen, Tips en Problemen*

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 16.225 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Ik zit ook met smart te wachten op mijn Nano. Ik heb een 4GB wit bij de Harense Smid besteld. Daar is ze door Apple toegezegd dat de dingen begin eerste week oktober (nog een weekje dus) weer geleverd werden. Volgens de medewerker waren er een stuk of 800 in totaal besteld. Dus, TIP: daar moet je over een goede week dus in ieder geval aan het ding kunnen komen. Apple zelf geeft nog aan dat het tot 2 weken duurt voordat zij het versturen.
Hoop dat de Harense Smid ze snel binnenheeft, dan kan ik het ding ook eens bewonderen.

Verwijderd

Voor zover ik weet kan een kleurenscherm niet zomaar in een monochroom scherm veranderen. Dus.. how the hell..?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:56:
ik heb een vreemde error nu:

het scherm is monochroom....(!)
en staat in 'disk mode' ok to disconnect.
Je hebt de volgende stappen uitgevoerd:
De Reset:

1.Hold Aan, en dan Uit.

2. Dan ''Menu''+''Play/Pauze'' tegelijk ingedrukthouden.

Als het goed is word je iPod nu opnieuw opgestart.

3. Tijdens het opstarten de 2 buitenste knoppen* ingedrukt houden.
(*3. Dat zijn dus de ''Forward'' + ''Reward'' -knoppen.)

4. Nu komt het momment dat je iPod in zijn Disk Mode gaat, als het goed is staat er nu : '' OK to disconnect.'' En de computer hem weer 'ziet' om 'm te formatteren.

Als het goed is kan je hem nu formateren met je pc (waarschijnlijk met dat programma om de ipod te updaten). Hier heb ik het vandaan: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=57196

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde zonet de Nano bestellen op de apple-site en ik had gehoord dat je als student 8% korting kunt krijgen. Ik ben nu aan het bestellen, maar kan hier helemaal niks over vinden. Weet iemand hoe je die korting kunt krijgen of is dat misschien opeens afgeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de Apple store opent, staat er rechts een module met daarin keuze voor verschillende stores, naast bedrijven staat daar ook onderwijs. Als je die store opent wordt er gevraagd om de naam van de onderwijsinstelling. Vul die in en je komt in de studenten store, daar zijn alle prijzen al met de korting verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:01:
Als je de Apple store opent, staat er rechts een module met daarin keuze voor verschillende stores, naast bedrijven staat daar ook onderwijs. Als je die store opent wordt er gevraagd om de naam van de onderwijsinstelling. Vul die in en je komt in de studenten store, daar zijn alle prijzen al met de korting verrekend.
Ga naar www.apple.nl, ga naar de store. In de rechterkant zie je een kopje andere stores, hier kies je onderwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:23
Nou hier is de iPod ook binnen, en meteen een probleem....

Ik sluit hem aan op de pc, en krijg een melding dat het apparaat niet wordt herkend.
Uiteraard alles software geïnstalleerd en zow.

Maar nu is het leuke dat mijn iPod ook niet meer reageerd of hij nu wel of niet aangesloten is...

Iemand een idee?

Edit: Inmiddels is het probleem opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door Misterxx2 op 25-09-2005 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:24
Ik heb nogmaals alle offtopic reacties verwijderd in dit topic, er is al een paar keer aangegeven dat vragen over levering & andere offtopic reacties niet gewenst zijn. Gezien het gebruik van de offtopic tag weten jullie best dat het niet gewenst is, probeer het dan ook niet uit de hand te laten lopen.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door leon1e op 25-09-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
@Misterxx2:
Voor diegenen die het probleem later tegen kunnen komen: wat was de oplossing?

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
cailin_coilleach schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:44:
@Misterxx2:
Voor diegenen die het probleem later tegen kunnen komen: wat was de oplossing?
Gewoon goed de handleiding lezen, daar staat in wat je moet doen als je iPod vast loopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:09
hmm... ik had volgens mij ergens gelezen dat je ook lyrics op je nano kan zetten.
Wat ik afvraag is "hoe stop je die nou in"?
en hoe laat je het weergeven.

:Edit: ... tis al gelukt :p

[ Voor 13% gewijzigd door fong06 op 25-09-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
fong06 schreef op zondag 25 september 2005 @ 23:51:
hmm... ik had volgens mij ergens gelezen dat je ook lyrics op je nano kan zetten.
Wat ik afvraag is "hoe stop je die nou in"?
en hoe laat je het weergeven.

:Edit: ... tis al gelukt :p
En, hoe deed je dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook benieuwd :)
Ik had ze al in een tekstveld van de mp3 tags gezet, maar die kan ik niet laten zien. Is iemand dat wel gelukt? Met een programma als Tag&Rename kan ik bijv. ook een recensie in de tags zetten, maar dat kan ik ook niet inzien op de nano?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer goed nieuws:

De eerste hoesjes voor de nano zijn te koop. En het zijn echt hele mooie en uit voorraad leverbaar. De website voor al dit moois:

http://www.zcover.com/

Ik heb gelijk een bestelling geplaatst en de bestelling bij Apple gecancelled. In de podcast van Apple werd aangekondigd dat de tubes weer een vertraging hebben en het duurt mij nu echt te lang. Minimaal 2 maanden moet je er nog op wachten begrijp ik ook uit het Apple forum.

De hoesjes van zcover combineren een hoesje met de lanyard ophangmogelijkheid en zien er erg gelikt uit. Ervaringen op het Apple forum zijn ook erg positief.

Een aantal foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.zcover.com/IMAGES/press_release/wearing_300.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zcover.com/IMAGES/press_release/release02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zcover.com/IMAGES/press_release/Screen_Protector_press.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zcover.com/IMAGES/press_release/Group_Nano_600x350.jpg

Als je een hoesje koopt (38 dollar incl. verzendkosten en binnen 5 tot 10 werkdagen in huis), krijg je dit:
Online Package Includes:
One lanyard design silicone case & one sheath design silicone case,
One crystal clear hard screen protector
One lanyard

Een stuk goedkoper dus als de optie bij Apple. Als je bij Apple de lanyard en hoesjes koopt ben je 75 euro kwijt! En dat is toch 40 euro meer.

Je moet wel goed oppassen welke shipping methode je selecteerd. Er zitten namelijk mogelijkheden bij waarbij het maar liefst 3 maanden ?? duurt voordat je pakket arriveert. Je kan betalen met paypal en creditcard.

Tot slot: voor de liefhebber is er zelfs een glow in the dark hoesje te koop voor de Nano :P En vanzelfsprekend zal ik foto's plaatsen als ik het pakket ontvang.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Zo'n hoesjes heb ik ook voor mn Mini, de iSkin.
Wel vreemd dat bij deze het clickwheel ook bedekt is, dat was eerst nooit zo.

Dat glazen ding voor je venstertje is wel perfect, ik heb er nog geen enkel krasje opzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat betreft de lyrics:

weet iemand of er zoiets is als pearlyrics, maar dan voor windows?
(pearlyrics importeert lyrics automatisch in het mp3 bestand)

offtopic:
om lyrics te zien wanneer je een nummer in itunes luistert kan je evillyrics gebruiken.
(deze slaat ze alleen niet in de mp3 op, en dat zoek ik dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
Voor het om er op te zetten
Itunes openen
Selecteer een nummertje (rechte muisklik)
dan naar songtekst
en dan hier je lyric indouwen

Voor het weergeven:
Als je een nummer aan het luisteren bent, moet je gewoon op die middelste knop drukken. Dan gaat ie naar de scroll beeld en als je nog een x dat knop drukt gaat ie naar je Album cover en nog een x dan zie je als het goed is nog info over je nummer en dan nog een x dat knopje...
Dan kom je bij de lyric :p
mare hij scrollt niet automatisch naar beneden =(

[ Voor 14% gewijzigd door fong06 op 26-09-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

net mijn stickers van Decalgirl binnen....ziet er goed uit! Ik heb 1 blanco besteld en 2 met print (jazz saxofonist en een ander) ziet erg erg strak uit...lijkt me dat dit redelijk goed de krassen tegen moet gaan. Best dikke sticker namelijk.

Zo nog ff bij de T for Telecom anti-kras halen kijken of ik em helemaal kras vrij kan maken en dan de stickers erop! Keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

ForrestX schreef op maandag 26 september 2005 @ 16:16:
net mijn stickers van Decalgirl binnen....ziet er goed uit! Ik heb 1 blanco besteld en 2 met print (jazz saxofonist en een ander) ziet erg erg strak uit...lijkt me dat dit redelijk goed de krassen tegen moet gaan. Best dikke sticker namelijk.

Zo nog ff bij de T for Telecom anti-kras halen kijken of ik em helemaal kras vrij kan maken en dan de stickers erop! Keep you posted!
Ja zo een soort polijst spul.. of die de krasjes opvult... lijkt me ideaal... laat sowieso even weten of het werkt!! :)

je ruult.. ;)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

ReCreator schreef op maandag 26 september 2005 @ 16:20:
[...]

Ja zo een soort polijst spul.. of die de krasjes opvult... lijkt me ideaal... laat sowieso even weten of het werkt!! :)

je ruult.. ;)
hoop dat ik straks ook nog kan lachen en niet mijn hele iPod naar de klote help :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Iemand enig idee wat ik hiervan moet denken?

http://www.buitenmanveilingen.nl/Producten.html (klik op het ipod nano linkje)

Zo goedkoop kan toch haast niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerguy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:02
mijn ipod ging vandaag niet meer aan dus ik probeerde te resetten wou die nog niet aan dus probeer nog een paar keer en nog andere knoppen enz.kwam die opeens in de diagnostic mode ik dacht wat is dit ? dus ikke al die testjes uitvoeren en toen gereset.
nou doet hij het weer gewoon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

thettes schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:08:
Iemand enig idee wat ik hiervan moet denken?

http://www.buitenmanveilingen.nl/Producten.html (klik op het ipod nano linkje)

Zo goedkoop kan toch haast niet?
zie [Ipod Nano] 2GB €109,95 / 4GB 139,95 / Buitenmanveilingen

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

ForrestX schreef op maandag 26 september 2005 @ 16:23:
[...]

hoop dat ik straks ook nog kan lachen en niet mijn hele iPod naar de klote help :9
Ik lach nog...ik heb de polijst doekjes van T for Telecom niet gebruikt...te groot risico...

CristalShield erop geplakt..schermpje wordt iets vager, je ziet wel dat er een extra laag over de Nano heen zit..Beetje lucht bij de clickwheel, nu ff kijken of ik dat nog weg krijg...en geen krasjes meer zichtbaar!!

prima spul...ziet en voelt stevig aan! Nu kijken hoe lang het houd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Doen ze het ook? ;)

Maar misschien is het een partij exemplaren met pixelfouten oid. Of het klopt gewoon niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lach nog...ik heb de polijst doekjes van T for Telecom niet gebruikt...te groot risico...

CristalShield erop geplakt..schermpje wordt iets vager, je ziet wel dat er een extra laag over de Nano heen zit..Beetje lucht bij de clickwheel, nu ff kijken of ik dat nog weg krijg...en geen krasjes meer zichtbaar!!

Heb je misschien een paar foto's, zodat we kunnen zien wat het resultaat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ForrestX schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:23:
Kan je eens een goede foto plaatsen, vooral van hoe het nu met de onderkant en bovenkant zit met zo'n sticker? Ben benieuwd, al heb ik voor een andere oplossing gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 11:03:
Zeer goed nieuws:

De eerste hoesjes voor de nano zijn te koop. En het zijn echt hele mooie en uit voorraad leverbaar. De website voor al dit moois:

http://www.zcover.com/

Ik heb gelijk een bestelling geplaatst en de bestelling bij Apple gecancelled. In de podcast van Apple werd aangekondigd dat de tubes weer een vertraging hebben en het duurt mij nu echt te lang. Minimaal 2 maanden moet je er nog op wachten begrijp ik ook uit het Apple forum.

De hoesjes van zcover combineren een hoesje met de lanyard ophangmogelijkheid en zien er erg gelikt uit. Ervaringen op het Apple forum zijn ook erg positief.

Een aantal foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Als je een hoesje koopt (38 dollar incl. verzendkosten en binnen 5 tot 10 werkdagen in huis), krijg je dit:
Online Package Includes:
One lanyard design silicone case & one sheath design silicone case,
One crystal clear hard screen protector
One lanyard

Een stuk goedkoper dus als de optie bij Apple. Als je bij Apple de lanyard en hoesjes koopt ben je 75 euro kwijt! En dat is toch 40 euro meer.

Je moet wel goed oppassen welke shipping methode je selecteerd. Er zitten namelijk mogelijkheden bij waarbij het maar liefst 3 maanden ?? duurt voordat je pakket arriveert. Je kan betalen met paypal en creditcard.

Tot slot: voor de liefhebber is er zelfs een glow in the dark hoesje te koop voor de Nano :P En vanzelfsprekend zal ik foto's plaatsen als ik het pakket ontvang.
Ik vind ze er op sommige foto's een beetje minder gelikt uitzien dan die tubes, maar dat kan ook aan hen liggen :P Het is wel heel handig hoe ze dat scherm beschermen 8) maar voorlopig hou ik mn bestelling tubes er nog ff in.. tegen de tijd dat jij ze hebt, heb ik mn tubes toch nog niet binnen ;)
Ik ben benieuwd naar je foto's :) Welke kleur heb je besteld ??

Op iSkin en SpeckProducts kun je nog meer skins vinden :) alleen zijn deze nog niet op voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben bezig wat cdtjes uit te zoeken om straks naar mijn ipod nano te uploaden. Weet iemand welke naam de covers van de albums moeten hebben om correct weergegeven te worden? cover.jpg? folder.jpg? of maakt het niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt helemaal niks uit.

Ze worden in de tag van de mp3 opgeslagen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:50:
ik ben bezig wat cdtjes uit te zoeken om straks naar mijn ipod nano te uploaden. Weet iemand welke naam de covers van de albums moeten hebben om correct weergegeven te worden? cover.jpg? folder.jpg? of maakt het niets uit?
De covers moeten in de MP3 zelf worden opgeslagen. Dit kun je gemakkelijk in iTunes doen, maar ik weet niet hoe dat met andere programma's gaat.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

In Tag&Rename heb je ook een functie als je de file tag gaat editen om de art erin toe te voegen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:52:
[...]

De covers moeten in de MP3 zelf worden opgeslagen. Dit kun je gemakkelijk in iTunes doen, maar ik weet niet hoe dat met andere programma's gaat.
In het vorige nano topic (hier is de link: iPod nano ) staat ergens rond pagina 30 (volgens mij) een programma (plug in) voor itunes waarmee het heel eenvoudig kan.

Tag&rename is ook handig trouwens. Dat gebruik ik en de rest doe ik handmatig in itunes (zie ook het vorige topic hoe dit moet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MyNameIs schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:20:
[...]

Ik vind ze er op sommige foto's een beetje minder gelikt uitzien dan die tubes, maar dat kan ook aan hen liggen :P Het is wel heel handig hoe ze dat scherm beschermen 8) maar voorlopig hou ik mn bestelling tubes er nog ff in.. tegen de tijd dat jij ze hebt, heb ik mn tubes toch nog niet binnen ;)
Ik ben benieuwd naar je foto's :) Welke kleur heb je besteld ??
Ik heb een zwarte ipod nano en een zwart hoesje straks :P
Volgens mij was dat ook eigenlijk de enige mooie hoes voor mijn zwarte nano, voor die andere kleuren lijkt mij een witte beter.

De tubes had ik samen met de lanyard omdat ik beide functionaliteiten wil, vandaar mijn keuze voor deze en hij is leverbaar en de rest niet (en ik heb dat ding nu al 2 weken in de kast en wil hem gaan gebruiken).

Op www.belkin.com staan nu ook hoesjes , maar ook nog niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
o.O
ziet deze er niet stoer uit?
Afbeeldingslocatie: https://www.shop.keychainpod.com/images/product_22_zm.jpg
Meer info @
https://www.shop.keychain...productId=22&categoryId=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

beetje crappy foto's..in het echt ziet het er beter uit...

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/30/46861254_3f141f7574.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/32/46861235_ccde58d28c.jpg?v=0

[ Voor 13% gewijzigd door ForrestX op 26-09-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afewyards
  • Laatst online: 13-07 06:42
ehh je had die ene sticker van de 8rkant er wel af mogen halen ;-)

Caselabs S5; EVGA Z370-Micro; 8700k @ 5.2; 1080ti @ 2100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[FrEEzEr] schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:13:
Zo heb eindelijk mijn iPod binnen en heb hem vol gepropt met mp3tjes :)

Maar ik vind het volume veeeels te zacht, dus heb ik met het programma euPOD PRO een volume boost gedaan van 80%. Ik hoor alleen geen verschil (het doet nog steeds geen pijn aan mijn oren) :(.

Iemand hier ervaring met euPOD PRO en iPod Nano?
Zit ik net op die site van euPOD Pro en wilde ik naar de faq's gaan, blijkt hij gehackt te zijn door een turkse groep haha.

Ga het programmaatje even uitproberen, want als ik in de metro zit hoor ik bijna niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
Hij is onwijs stoer, alleen een beetje duur. Ik zou hem wel willen kopen, alleen heb ik geen creditcard. Heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzdragon schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 05:32:
[...]

Ga het programmaatje even uitproberen, want als ik in de metro zit hoor ik bijna niets meer.
Ik zou dan niet het volume verhogen, maar andere oordopjes kopen. De originele Apple dopjes staan bekend om hun relatief slechte kwaliteit. Met in-ear dopjes zoals de Creative EP-630 hoor je bijna niks meer van het omgevingsgeluid. Omdat de in-ear dopjes in je gehoorgang zitten, hoef je het volume ook niet zo hard te zetten en blijven je oren gespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil ik hem bestellen, kan je geen land invoeren? Ik heb de site gemaild of ze uberhaupt naar het buitenland versturen, maar ik zie het somber in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu doen ze echt wel rare dingen bij Apple: dock versturen zonder iPod. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Dan hebben ze waarschijnlijk geen nano's meer op voorraad en dat ze daarom eerst je dock versturen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

afewyards schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:30:
ehh je had die ene sticker van de 8rkant er wel af mogen halen ;-)
niet gedaan ivm lijmresten...hoekje geprobeerd, maar zag er niet veel belovend uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

ForrestX schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:54:
[...]

niet gedaan ivm lijmresten...hoekje geprobeerd, maar zag er niet veel belovend uit...
Wat aceton (nagellakremover op aceton-basis) werkt daar goed tegen. De achterkant tast dat spul niet aan, maar knoei niet op het plastic van de voorkant. ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

ForrestX schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:54:
[...]

Had ik precies het zelfde, maar toen ik eenmaal een hoekje los had, viel het wel mee. Alleen dat éne hoekje even moeten verwijderen van lijmresten met mijn nagel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het aan te raden om een dock te kopen? Ik doe het nu met usb kabel en dat bevalt wel. Heeft een dock veel meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:39:
Nu doen ze echt wel rare dingen bij Apple: dock versturen zonder iPod. :p
Ik heb vorige week maar geen dock er bij besteld, omdat die een langere levertijd zou hebben dan mn iPod.
Wanneer heb jij ze besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super-muffin schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:52:
[...]

Ik heb vorige week maar geen dock er bij besteld, omdat die een langere levertijd zou hebben dan mn iPod.
Wanneer heb jij ze besteld als ik vragen mag?
Ik heb mijn bestelling vorige week maandag geplaatst en vvandaag heb ik het bericht gekregen dat mijn dock verstuurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ForrestX schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:14:

[afbeelding]

[afbeelding]
Zijn het dus 2 stickers die je aan de voorkant en aan de achterkant moet plakken? Want dan houdt je dus aan de zijkant allemaal randjes over, als je niet supernauwkeurig bent toch? Want dat maak ik niet helemaal wijs uit de foto's.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:16:
[...]

Zijn het dus 2 stickers die je aan de voorkant en aan de achterkant moet plakken? Want dan houdt je dus aan de zijkant allemaal randjes over, als je niet supernauwkeurig bent toch? Want dat maak ik niet helemaal wijs uit de foto's.
helemaal correct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:04:
[...]

Ik heb mijn bestelling vorige week maandag geplaatst en vvandaag heb ik het bericht gekregen dat mijn dock verstuurd is.
jeetje, ik heb die van mij vorige week woensdag besteld, met gravering en word verzonden op of voor de 29ste, die van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Concerns mount over iPod nano LCD durability

A significant number of early iPod nano adopters are waging concerns and complaints about the durability of new players, claiming the LCD screens are easily scratched or broken with minimal abuse.

The issue has spurred a flurry of first-hand reports from disgruntled customers on Apple's support forums and also fueled the creation of websites like www.flawedmusicplayer.com, which urge Apple recall the product.

In an email to the website, one iPod nano owner wrote: "On Monday morning, I dropped it in my pocket on the way to work, and when I took it out to show it to all my friends, the LCD was cracked."

Another customer said: "Last night I broke my 2GB black iPod while it was simply sitting in my pocket. I was destroyed over it considering I sacrificed my whole paycheck for it."

Over on Apple's support forums, the company appears to be deleting comments concerning broken iPod nano LCD screens as they appear. Still, one thread dedicated to the iPod nano includes nearly 500 posts chronicling the ease in which the LCD can become severely scratched or damaged.

"I received my black 4GB nano on the 23rd (of Sept.) and already it looks like it's been through a sandpaper factory," said one customer. "Like many other users I have been very careful with it and it has not been in any pockets with anything else."

Says another customer, "I bought the black 2GB at Best Buy four days ago and have used it once. I held it in my hand and the thing looks awful. It was my first iPod and I am bummed."

The iPod nano's screen is arguably its most critical component, as it provides a means to navigate playlists and display full-color photos.

"The nano screen is just as vulnerable as any other iPod LCD, however I feel that the public impression is that you can carry these in your back pocket or just toss them inside of a book bag and not worry -- this is far from the truth," said Ryan Arter, president of iPodResQ, a company which offers LCD replacement services for the nano.

Already iPodResQ is receiving more nano LCD repair requests than it had initially expected. As of last Thursday the company said it was dealing with hundreds of LCD damages, with demand steadily increasing from day to day.

"We replaced the first [iPod nano LCD] the day after they were released, and frankly I never anticipated that," Arter said. Demand for nano LCD repairs through iPodResQ has since escalated, causing a shortage of the replacement LCDs and forcing the company to raise the cost of its repair service from $99 to $145.

So far Apple has made no official comment on the issue and its retail store and phone support employees have told iPod nano owners that their LCD damage is not covered under warranty. Some customers are having a tough time digesting this response because they feel Apple had implied that the player was durable enough for everyday use and storage "in your pocket".

During the Sept. 7th unveiling of the iPod nano in San Francisco, Apple chief executive Steve Jobs pulled the player from his front pocket and declared: "1,000 songs in your pocket and impossibly small."
http://www.appleinsider.com/article.php?id=1289

Valt toch wel tegen mocht dat waar zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door magnifor op 27-09-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen de aanschaf van een iPod mini (die normaal € 249,- kost, maar bij de Bijenkort € 199,- gaat doen) met 6GB of de nieuwe iPod nano, met 'maar' 4GB voor € 259,-.

Wie heeft er een goed advies voor me??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ForrestX schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:14:

[afbeelding]
Arme iPod...

Om Teeuwen maar ff te quoten:
ZONDER CONDOOM! Want condooms is waanzin, je gaat ook geen dure tv kopen en er een plastic zak overheen trekken, of wel? Of naar een heel mooi concert met oordoppen in, doe je toch ook niet?
Dan maar een paar krasjes hoor. Je gaat toch niet zo'n schitterend dingetje kopen en er dan oerlelijk spul overheen plakken? Die mismaken dat ding meer dan de krasjes :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

Exirion schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:18:
[...]

Arme iPod...

Om Teeuwen maar ff te quoten:

[...]

Dan maar een paar krasjes hoor. Je gaat toch niet zo'n schitterend dingetje kopen en er dan oerlelijk spul overheen plakken? Die mismaken dat ding meer dan de krasjes :+
jij heb er zeker geen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik snap niet wat dat ermee te maken heeft, maar goed. Ik heb een 3 jaar oude 10GB iPod die destijds 499 euro kostte. En zonder extreem gedoe is die nogsteeds keurig netjes om te zien. En raad eens... zodra ik die Nano in de winkel kan krijgen zal ik 'm kopen als vervanging van de oude iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik quote uit de specificaties:
Geluidsondersteuning: AAC (16 tot 320 Kbps), Protected AAC (van iTunes Music Store), MP3 (16 tot 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (2, 3 en 4), Apple Lossless, WAV, AIFF
Is dat een antwoord op je vraag?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
Werkt dit ook met de iPod nano?

Afbeeldingslocatie: http://dc.watch.impress.co.jp/cda/static/image/2005/03/28/apple_connectl.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door dsonnaville op 27-09-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Laatst online: 11-09 16:07
ja volgens mij heb ik ergens gelezen dat dat kon ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

Exirion schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:32:
[...]

Ik snap niet wat dat ermee te maken heeft, maar goed. Ik heb een 3 jaar oude 10GB iPod die destijds 499 euro kostte. En zonder extreem gedoe is die nogsteeds keurig netjes om te zien. En raad eens... zodra ik die Nano in de winkel kan krijgen zal ik 'm kopen als vervanging van de oude iPod.
Mocht je een zwarte nemen praten we na je eerste week gebruik wel verder over krasjes e.d. :)

Ik heb nooit gezegd dat het apparaat mooier van de stickers wordt...maar het is beter dat een knal roze iPod Nano tube van Apple...en goedkoper dat dat chromen ding van hierbover die wel erg cool is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat ik juist gelezen had dat dit niet kan, alleen via een cradle kon het? Ik ben het kwijt, gebruik het zelf ook niet (deze functie)
ForrestX schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:16:
en goedkoper dat dat chromen ding van hierbover die wel erg cool is!
Is niet te bestellen buiten Amerika, ik heb het nagevraagd, maar nog geen reactie ontvangen. Je kan geen land invullen op het bestelformulier helaas...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super-muffin schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:24:
[...]

jeetje, ik heb die van mij vorige week woensdag besteld, met gravering en word verzonden op of voor de 29ste, die van jou?
Op of voor 3 oktober, witte 4GB versie zonder gravering.
Anyway, we zwijgen erover want dit wordt hier niet echt geapprecieerd vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:37:
[...]

Op of voor 3 oktober, witte 4GB versie zonder gravering.
Anyway, we zwijgen erover want dit wordt hier niet echt geapprecieerd vrees ik.
Orderstatussen zijn idd niet interessant, staat ook in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 12:48
Ik heb vandaag de zwarte 4 GB nano binnen gekregen en ik heb het doosje met de nano maar gewoon dichtgelaten. Als ik die plaatjes zie op het internet/apple forums en hier dan denk ik dat ik eerst maar een goed beschermhoesje moet vinden, die waarschijnlijk pas over een week of 2 / 3 massaal gaan verschijnen. Dan maak ik het wel open met latex handschoenen of zo :P (of katoenen t-shirt)

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:14
Voor de mensen die de Nano in een winkel willen kopen. Ik werk bij de Electric City van V&D en daar is hij nu ook te koop!

Verwijderd

Huh...

Apple heeft op hun site het discussietopic aangaande de iPod nano gesloten. :X
Posts kunnen nog wel gelezen worden als je de discussie gebookmarkt hebt, maar alle verwijzingen naar de discussie zijn van de site verdwenen :?
Werkelijk dieptriest, ik ben sprakeloos.. het staat in mijn ogen aan bekennen van schuld!
Allen waren nette posts zonder gebruik van storende taal, meer dan de waarheid over de nano stond er niet vermeld. (op een aantal onvermijdbare trolls na)
Ik heb mijn nano vandaag teruggebracht en mijn geld terug gekregen, ruilen is in mijn ogen zinloos aangezien het proces zich hoogstwaarschijnlijk zou herhalen.
Véél véél véél te krasserig, de display en body zijn na 5 dagen "normaal" gebruik oud en lelijk geworden.
Mijn nano zat (alleen) in mijn broekzak of in mijn binnenzak, lag op het bureau of op tafel..
Zelfs mijn Samsung D500, mijn PDA en mn 3rd gen iPod (waar ik zwaar blij mee ben) zijn na maanden van gebruik nog niet zo bekrast als mijn nano was na 5 dagen..
Ik kon niet eens normaal een foto bekijken zonder geïrriteerd te raken aan de krassen :|
Zelfs schoonmaken met een lens-doekje dat ik gebruik voor mn Leica maakte krassen op mn nano.
Ik bewaar mijn geld, tot er een Nano rev 2 komt, als ie er komt.. :Z
Ik kan me niet indenken dat Apple stilzwijgend aan het probleem (en de over het algemeen tevreden klanten zoals ik) voorbij gaat, maar het begint er sterk op te lijken.
Ik hoop echt voor alle mensen die een nano in bezit hebben dat er snel een oplossing komt.

Ik neem aan dat jullie al een link hebben naar het discussietopic? Zo niet ..
http://discussions.info.a...0.7aPSa9yWWmb.0@.68b94d61

Wel is er op hun site een link te vinden waar je je feedback aan Apple kunt sturen..
http://www.apple.com/feedback/ipod.html

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 05:28 . Reden: typfouten ]

Verwijderd

is dit niet een oplossing ? iemand ervaring mee?

http://www.welovemacs.com/icl1regws.html

Verwijderd

Op de frontpage van tweakers staat een user die via de custommer service gratis zo'n potje icleaner heeft gekregen. Iemand een telefoonnummer van die custommer service? Dan haal ik ook even een gratis podje.
Gepost door The_Fes - dinsdag 27 september 2005 - 22:46 Score: 3 (Informatief)
Een vriend van mij had hetzelfde probleem en heeft naar customer care gebeld, hij kreeg nu gratis nano tubes opgestuurd. Misschien een tipje

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 09:38 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 05:25:
Ik kan me niet indenken dat Apple stilzwijgend aan het probleem (en de over het algemeen tevreden klanten zoals ik) voorbij gaat, maar het begint er sterk op te lijken.
Apple zal de schade door alle publiciteit willen beperken denk ik, maar reken maar dat er een oplossing komt. Dit kunnen ze zich simpelweg niet permitteren als ze hun positie willen behouden.

• alienfruit
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Het vervelende vind ik vooral dat de accessoires nog niet beschikbaar zijn, de skins en tubes. Apple zegt wel dat je een tube moet gebruiken maar in de shop is het pas over 4-6 weken verzendklaar. Ze dachten toch serieus niet dat ik mijn Nano 8-9 weken niet ging gebruiken 8)7. Erg jammer van de krassen maar helaas :) Zolang het ding nog werkt en het display nog aan te staren valt ;)

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Apple vervangt fragiele iPod nano's

Gepubliceerd op woensdag 28 september 2005

(P7) Computerbedrijf Apple reageert op een hausse van klachten over krassen en breuken van de beeldschermen van de iPod nano. Beschadigde nano's worden vervangen.
Drie weken na de introductie van zijn kleinste muziekspeler iPod nano, maakt Apple een knieval richting klagende gebruikers van het muziekkastje. Een aanzienlijke hoeveelheid kopers van de nano klaagt over het feit dat er bij gewoon gebruik toch krassen en zelfs breuken ontstaan in het beeldscherm van de kleine iPod. Apple zegt de kwetsbare nano's te zullen vervangen.

In de discussieforums van Apple, op nieuwssites over Apple en op weblogs maken tal van gebruikers melding van de beschadigingen.

De klachtenstroom kwam pas goed op gang toen nano-koper Matthew Peterson een klachtenwebsite inrichtte over de krassen op zijn muziekspeler. Op het hoogtepunt ontving de site 30 e-mails per uur van andere 'getroffenen'. Ipodnanoflaw.com heeft de deuren inmiddels gesloten op grond van Apples vervangingsactie.

1 op de 1000
Apples marketingbaas Philip Schiller bevestigt tegenover de Wall Street Journal dat er problemen zijn met de nano-beeldschermen. Hij typeert ze als 'kwaliteitsproblemen bij de toeleverancier'. Volgens Schiller is het bij minder dan een op de duizend nano's waar de klachten zich voordoen. Anders dan sommige nano-gebruikers in de winkel te horen krijgen, zegt Schiller dat de beeldschermbeschadingingen wél onder de garantie vallen.

iPod nano is de opvolger van de iPod mini. De nano heeft een Flash-geheugen en geen harde schrijf. Daardoor kon Apple de speler zo klein maken als een stapel bankpasjes, zonder in te leveren op de opslagcapaciteit. De goedkoopste nano kost 209 euro en heeft een opslagcapaciteit van 2 gigabyte, meer dan 1.000 liedjes.

In het recent afgesloten kwartaal verkocht Apple wereldwijd 6,2 miljoen iPods. Dat leverde een omzet van 1,1 miljard dollar op, een derde van Apples totale omzet.
Bron: http://www.planet.nl/plan...ontentid=624233/sc=fc230c

Verwijderd

Volgens Schiller is het bij minder dan een op de duizend nano's waar de klachten zich voordoen. Anders dan sommige nano-gebruikers in de winkel te horen krijgen, zegt Schiller dat de beeldschermbeschadingingen wél onder de garantie vallen.
Sorry hoor, maar die vent vind ik echt een grote kl**tzak. Repareer dan mijn ipod mini waarvan het scherm gebroken is zonder dat ik hem heb laten vallen, maar nee hoor... ik heb hem volgens Apple misbruikt (na een paar weken in bezit) en het is mijn eigen schuld en hij wordt niet gerepareerd.

Maar nu er opeens een klaagwebsite is kan het wel voor de nano's? Ik kots op dat soort marketingsmannetjesuitspraken. In de praktijk reageert het bedrijf heel anders erop. Ik zal het bericht uitprinten en naar Apple sturen tesamen met mijn ipod mini, eens zien wat ze dan doen! Want ik heb het idee dat mijn mini ook kapot is door een fout van Apple.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 11:27 ]

• alienfruit

alienfruit

Hmm, als je dus krassen hebt op je lcd scherm (de platstic bovenlaag) dan kan je een aanvroeg toen ter vervanging? Maar wat als de rest van de ding beschadigt is zoals de clickwheel ?Ik wel krassen op het lcd scherm maar het scherm is niet stuk.

Verwijderd

alienfruit schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:23:
Hmm, als je dus krassen hebt op je lcd scherm (de platstic bovenlaag) dan kan je een aanvroeg toen ter vervanging? Maar wat als de rest van de ding beschadigt is zoals de clickwheel ?Ik wel krassen op het lcd scherm maar het scherm is niet stuk.
Volgens mij krijg je alleen een nieuwe als je scherm kapot is en je op die website staat. Apple zit nu al te schermen met 1/10 van 0.01% en weet ik niet wat meer voor getallen om zich in te dekken. En de nieuwe die je krijgt heeft net zo snel weer krassen.

Het stuk van Planet lijkt me niet goed vertaald, ik zie in de reacties van Apple op andere sites juist heel iets anders over nano's met krassen staan (koop maar een hoesje zegt Apple).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 11:33 ]

• alienfruit

alienfruit

Ja, het blijft jammer. Mijn Siemens telefoons hebben nog minder krassen gehad in twee jaar tijd en mijn iPod Nano heb ik pas een paar weken. Erg jammer, maar mijn algemene indruk over de service en/of support bij Apple is toch al niet bijster goed. Ik kan nog steeds niks kopen in iTunes Music Store :(

Je kan ze niet eens bellen over dit probleem want ze geven volgens de website geen telefonische ondersteuning hierop, wordt beetje moe van dat kastje naar de muur gestuur.

[ Voor 23% gewijzigd door alienfruit op 28-09-2005 11:33 ]

Verwijderd

Hier een link naar de echte tekst toe. Daar staat het duidelijk vermeld dat als je scherm breekt je een nieuwe krijgt en tegen de krassen koop je een hoesje, Materiaal is hetzelfde als bij de iPod 4G. Zie http://www.macworld.com/news/2005/09/27/nanoscreen/index.php

Ik vetrouw Planet ook niet wanneer ze niet eens harde schijf kunnen spellen.
iPod nano is de opvolger van de iPod mini. De nano heeft een Flash-geheugen en geen harde schrijf.
Komt niet echt betrouwbaar over. Getuige de rest van het verhaal zijn er dingen bij verzonnen die niet kloppen.

Verwijderd

Ik was van plan hem te kopen.
Wou hem zo snel als hij leverbaar is op gaan halen.
Maar ik wacht wel even want heb geen zin om er een zooi krassen op te krijgen.

We zien wel wat Apple van plan is. :)

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• bartosiej
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:09:
Hier een link naar de echte tekst toe. Daar staat het duidelijk vermeld dat als je scherm breekt je een nieuwe krijgt en tegen de krassen koop je een hoesje, Materiaal is hetzelfde als bij de iPod 4G. Zie http://www.macworld.com/news/2005/09/27/nanoscreen/index.php

Ik vetrouw Planet ook niet wanneer ze niet eens harde schijf kunnen spellen.
[...]

Komt niet echt betrouwbaar over. Getuige de rest van het verhaal zijn er dingen bij verzonnen die niet kloppen.
klopt idd weinig van... Ze zeggen dat er op de 2gb versie meer dan 1000 passen, maar er passen nog geeneens 500 op..

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
bartosiej schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:08:
[...]

klopt idd weinig van... Ze zeggen dat er op de 2gb versie meer dan 1000 passen, maar er passen nog geeneens 500 op..
Als je ze allemaal in hele lage bitrates codeert, dan passen er zeker meer dan 1000 op, op grond daarvan kunnen ze dat ook zeggen.
Maar iedereen met een beetje respect voor muziek krijgt er natuurlijk lang geen 1000 op :P

• bartosiej
ik krijg er niet meer dan 320 op..

En er zitten geen lange liedjes tussen (dus die langer dan 7 min. duren)

• ForrestX

ForrestX

bartosiej schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:08:
[...]

voor de zekerheid:

http://www.apple.com/nl/ipodnano/specs.html :

2 GB (500 nummers) of 4 GB (1.000 nummers)

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 28 september 2005 @ 10:00:
[...]

Apple zal de schade door alle publiciteit willen beperken denk ik, maar reken maar dat er een oplossing komt. Dit kunnen ze zich simpelweg niet permitteren als ze hun positie willen behouden.
Nou, mooi niet dus!

nieuws: Apple reageert op nanoklachten?

Mensen die een bekraste nano hebben, hebben nu dus gewoon dikke vette pech :r
Koop maar een Tube, wordt er gezegd...
En ik maar denken dat alleen MS aan dat soort marketing deed :?
Stelletje *+&#@/\!
Ben blij dat ik mijn nano gister in heb geleverd :*)
Ik heb serieus medelijden voor allen die nog een nano bezitten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:40:
Ben blij dat ik mijn nano gister in heb geleverd :*)
Ik heb serieus medelijden voor allen die nog een nano bezitten.
Ik ben er erg tevreden over hoor, maar ik wacht met gebruik tot ik mijn hoesje heb. Ik kan nog wel 1 week zonder nano.

Zijn er nog mensen die beschermfolie voor hun scherm zoeken?
Ik bedacht me net dat ik hier nog een rol van 30 meter heb liggen (folie voor bibliotheekboeken). Wie een stuk wil hebben voor zijn nano moet mij even mailen op harlingen74@hotmail.com , dan heb je het de volgende dag in huis (gratis natuurlijk, ik verstuur het via mijn werk). Geef even aan in de mail hoe groot stuk je wilt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 14:53 ]

• alienfruit

alienfruit

Ja, een Nano Tube kopen... tuurlijk. Het is nog steeds niet te koop hoor, beetje vaag. Als het nou meteen verzendklaar was ipv. 4-6 weken :P Als je de plaatjes van die Nano Tubes bekijkt kan nou niet zeggen dat ie er mooier op wordt :+ Slechte zaak van Apple valt me vies van hun tegen. Maar ja, zo doende leert men.

Moet zeggen dat je op de Nano je wel sneller krassen krijgt dan andere plastic gebruiksvoorwerpen. Misschien komt het omdat het hoogglanzend is?

[ Voor 23% gewijzigd door alienfruit op 28-09-2005 15:09 ]

• AkTje
  • Laatst online: 19-08 22:41
Zelf heb ik ook een Ipod Nano 4gb met eigen tekst erop.
Naar ipod gemailt en dag erna netjes een vriendelijk e-mail terug.

Geachte Dhr,

Hartelijk dank voor uw email en ons excuses dat uw Ipod al veel krasjes heeft.

Dit is niet overal een problem, terwijl er toch mensen die dit probleem hebben meegemaakt, is het een kleine percentage van het overal aantal Ipod Nano's verkocht wereldwijd tot nu toe. Het Ipod Nano is gemaakt van precies hetzelfde hooge qualiteit polycarbonate plastic zoals alle eerdere Ipods.

Hoe dan ook, ik begrijp dat uw helemaal niet tevreden bent, dus er zijn twee mogelijkheden.

1) Uw Ipod laten ophalen en een nieuwe ontvangen.

of

2) Ik stuur u gratis een setje Ipod Nano Tubes ter waarde van 29.99euro om uw huidige Ipod te beschermen.

Ik wacht op uw antwoord en hoop gauw u verder te kunnen helpen met dit probleem.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Indien u nog vragen heeft kunt u ons ook telefonisch bereiken onder 0800-0200380 (NL)

Met vriendelijke groet,

Vind ik toch erg netjes van apple dat ze me een nieuwe willen sturen of tubes.
Zelf heb ik gekozen voor een nieuwe, moet nog wachten op een mailtje terug.

[ Voor 3% gewijzigd door AkTje op 28-09-2005 15:35 ]

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

[zeurmodus]

Ik snap die krassen niet :? ik heb nergens last van met een witte iPod nano? Ik stop ook al ruim een jaar mijn gewone iPod 20 GB in mijn broekzak en daar zitten alleen nog maar haarkrasjes op (de achterkant valt ook best mee) iSkin omheen vind ik niet fijn want dant zit ie niet lekker in je broekzak... dus ik neem krasjes voor lief.
In mijn ervaringen krijg je in je broekzak geen grote krassen zoals deze jongen beweert op het Apple forum. Want zulke krassen krijg je alleen maar met een sleutel of iets anders van scherp spul in je broekzak (als je iPod er ook bij zit, mijn arme mobiele telefoon weet alles van krassen & sleutels af ) stopt.

( Hoewel Apple ook wel iets netter mag reageren op de klachten ;) maar die post van hierboven wel erg flex van ze is ...)

[/zeurmodus]

[ Voor 7% gewijzigd door GSL op 28-09-2005 15:48 ]

• AkTje
Gewoon standaard e-mail van apple nl.consumer@euro.apple.com.
Je krijgt elke keer een andere denk ik.
Maar je moet natuurlijk geen misbruik maken maar dat moet je zelf weten.
Ik vind gewoon, ik ben er erg zuinig op geweest en toch zitten er redelijke grote krassen op. En dat vind ik gewoon niet kunnen bij een apparaatje dat toch redelijk iets kost.

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik heb hetzelfde probleem, het heeft altijd of in me binnenzak van je jas (met een zachte voering) of in mijn broekzaak zonder meer prut erbij.

Verwijderd

AkTje schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:05:
Maar je moet natuurlijk geen misbruik maken maar dat moet je zelf weten.
Dat doe ik niet, maar ik heb wel een mail gestuurd net en ik hoop dat ze mij ook willen helpen. Ik hoef trouwens maar 1 hoesje en geen 5. Een nieuwe nano is geen optie ivm de garantie die ik bij Dixons erbij genomen heb, maar een hoesje zou ik op prijs stellen.

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Je moet inderdaad ook niet gaan huilen als je je Nano in je broekzak stopt met sleutels of wat losgeld dat er dan wat krasjes op komen.

• Ndrangeta
  • Laatst online: 23-04 21:55
Dus als ik het goed begrijp hebben alleen de mensen met een zwarte nano problemen met de vele krassen? Zit zelf nu namelijk zwaar te twijfelen om te wachten tot er een nieuwe versie komt met een verbeterde krasbestendigheid, of gewoon een witte aan te schaffen.

Verwijderd

Komt dit echt serieus van Apple af. Er zitten wel heel erg veel spellingsfouten in. Als je bij Apple werkt mag ik toch hopen dat je weet hoe je iPod schrijft. Dan heb ik het nog niets eens over problem, het Ipod, hooge qualiteit. Of dit is een slechte vertaling vanuit het Engels aangezien de zinsconstructies niet echt kloppen. Komt waarschijnlijk doordat dit in Ierland wordt afgehandeld. Sorry dat ik hier over zeik, maar dit pas echt niet bij een merk zoals Apple. De afhandeling daarentegen is heel erg goed. Of je krijgt tubes of gewoon een nieuwe nano. _/-\o_

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ndrangeta schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:50:
Dus als ik het goed begrijp hebben alleen de mensen met een zwarte nano problemen met de vele krassen?
Ik wil al jaren een zwarte iPod maar je ziet inderdaad echt alles op zwart. Helemaal bij hoogglans. Op het exemplaar dat ik in m'n handen heb gehad zag ik ook elke vingerafdruk zitten als ik 'm aanraakte. Misschien toch maar weer wit dan :)

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb ook maar 's een mail gestuurd over die krassen, eens zien wat ik terug krijg.

Mijn Nano bevalt overigens verder prima. iTunes moet je wel even mee leren omgaan, vooral omdat ik niet gewend ben mijn mp3's op die manier in te delen.

Verder blijft die Nano gewoon een gebruiksvoorwerp. En soms komen daar krassen op. Bijvoorbeeld wanneer je met je zatte hoofd je sleutels bij je Nano in je broekzak doet en vervolgens naar huis fietst O-)

• AkTje
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:00:
[...]

Komt dit echt serieus van Apple af. Er zitten wel heel erg veel spellingsfouten in. Als je bij Apple werkt mag ik toch hopen dat je weet hoe je iPod schrijft. Dan heb ik het nog niets eens over problem, het Ipod, hooge qualiteit. Of dit is een slechte vertaling vanuit het Engels aangezien de zinsconstructies niet echt kloppen. Komt waarschijnlijk doordat dit in Ierland wordt afgehandeld. Sorry dat ik hier over zeik, maar dit pas echt niet bij een merk zoals Apple. De afhandeling daarentegen is heel erg goed. Of je krijgt tubes of gewoon een nieuwe nano. _/-\o_
Als je me niet geloofd wil ik best een screenshot voor je maken ;)
Ik heb ze terug gemailt wanneer ze hem komen halen etc.
Dus we zien morgen wel

• dbzdragon
  • Niet online
Ik word een beetje moe van mensen die nog geen nano hebben lopen te zeiken over dat de krasjes niet erg zijn. Prima als je een oude iPod hebt, maar bij de Nano is het extreem erg. Bij zelfs zorgvuldig gebruik kun je krassen niet tegenhouden. Als ik hem in mijn broekzak stop, dan ben ik bang dat ik hem verder bekras. Zelfs op het beeldscherm zijn de krassen te erg en er is niets aan te doen dan plastic eroverheen te plakken.

Ik heb hem nu twee weken en het lijkt erop dat ik hem al jaren heb. Dat is niet leuk meer. Vooral omdat deze aankoop gepaard is gegaan met het design.

Verwijderd

dbzdragon schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:07:
Ik word een beetje moe van mensen die nog geen nano hebben lopen te zeiken over dat de krasjes niet erg zijn. Prima als je een oude iPod hebt, maar bij de Nano is het extreem erg. Bij zelfs zorgvuldig gebruik kun je krassen niet tegenhouden. Als ik hem in mijn broekzak stop, dan ben ik bang dat ik hem verder bekras. Zelfs op het beeldscherm zijn de krassen te erg en er is niets aan te doen dan plastic eroverheen te plakken.

Ik heb hem nu twee weken en het lijkt erop dat ik hem al jaren heb. Dat is niet leuk meer. Vooral omdat deze aankoop gepaard is gegaan met het design.
Mailen naar apple, zie ook vorige pagina. Grote kans dat je een nieuwe krijgt aangeboden of gratis nano tubes.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Misschien is het jullie nog niet opgevallen, maar het is bijzonder oninteressant om telkens te lezen wie nu weer een iPod nano besteld heeft, welke kleur die heeft, en in welke stad 'ie is.

Bij deze 't verzoek dit soort opmerkingen achterwege te laten.